Playstation 3 als media center - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 173.592 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284616

Beste allemaal,
Heb eindelijk na veel ......... e.e.a werkend echter houd ik haperingen op de tv als ik via de ps3 iso files open van mijn laptop via wifi.
is hier een tip of oplossing voor.

gr jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10
Je geeft te weinig info om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Specs laptop? Signaalsterkte wifi?
Werkt het wel goed wanneer je die laptop bedraad aansluit?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 05:23

Blindfold

Donde estan los conejos?

HaseMike schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:19:
[...]
Heb ik ook draaien, maar even voor de goede orde : Full HD streaming van m2ts e.d. is totaal geen probleem, maar transcoden met PMS gaat niet lukken over de powerline, je zit dan al snel aan de 100-150mbps en dat red de powerline niet.

720p transcoden over powerline is geen probleem omdat dat een stuk minder data is. Overigens is conversie naar m2ts zo gebeurt bij de meeste files met Tsmuxer of mkv2vob (die laatste gebruik ook tsmuxer).
Bedoel je dan transcoden via de mencoder optie of via de Tsmuxer optie (wat volgens mij meer on the fly remuxing is)?

[ Voor 3% gewijzigd door Blindfold op 23-12-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:48
HaseMike schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:19:
[...]
Heb ik ook draaien, maar even voor de goede orde : Full HD streaming van m2ts e.d. is totaal geen probleem, maar transcoden met PMS gaat niet lukken over de powerline, je zit dan al snel aan de 100-150mbps en dat red de powerline niet.
Met powerline kan je een 200 Mbps verbinding tot stand brengen, dat zou dan toch toch voldoende moeten zijn?

Trouwens wel jammer dat de topic start enigszins verouderd is. Na het lezen van de topic start ben ik met TVersity aan de slag gegaan terwijl uiteindelijk PS3 Media Server welke niet in het overzicht van media servers voor komt wat mij betreft beter/fijner blijkt te werken.

[ Voor 22% gewijzigd door kwiebus op 23-12-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
kwiebus schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 18:49:
Met powerline kan je een 200 Mbps verbinding tot stand brengen, dat zou dan toch toch voldoende moeten zijn?
Helaas dat is bruto en ook nog eens "heen en weer" qua signaal gerekend, reken netto op 40-60mbps met een 200mbps setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284598

Hallo heren en dames?!?

Ik stuit op het volgende probleem met psm.
HD bestanden speelt hij perfect af, in 1x door zonder hapering ed.

Echter ISO bestanden of VOB bestanden willen niet echt werken.
De eerste paar seconden loopt hij perfect en daarna boing...

Ik krijg dan de melding:
Er is een netwerkfout opgetreden.

Elke keer op het zelfde punt.

Iemand toevallig een suggestie?!?!

Hij loopt niet wireless... gewoon via utp kabel

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

jefjef

learning by doing

Ineens kan ik via mijn ps3 TVersity of welke andere media streamer niet meer bereiken en krijg een "DLNA Protocol Error (7522)" mededeling. via google zie ik meerdere met dit probleem (of andere DLNA problemen) maar geen oplossing. Kan iemand mij helpen in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi00
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-04 15:53
Gisteren PMS ondekt (bedankt albatross). Maar het wil maar niet lukken om hem als mediaserver zichtbaar te krijgen op mijn ps3.
Nieuwste firmware voor ps3.
Het is me 1 maal gelukt om een film af te spelen. Nadat ik deze heb afgebroken wil het maar niet meer lukken :'( . Firewall uitgezet, helpt niet. zowel op XP als op 2008 server geprobeerd.
Alle hulp welkom

1913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271736

Ik heb een aantal HD films in WMV formaat, maar het geluid doet het dus niet. Al stream ik het via transcoded met ps3 media server, dan doet het geluid het wel, maar hapert het af en toe (bekabeld netwerk...), ontzettend irritant. Is er een manier om het geluid van de WMV files om te zetten? Tsmuxer kan geen WMV files lezen iig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Anoniem: 271736 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:10:
Ik heb een aantal HD films in WMV formaat, maar het geluid doet het dus niet. Al stream ik het via transcoded met ps3 media server, dan doet het geluid het wel, maar hapert het af en toe (bekabeld netwerk...), ontzettend irritant. Is er een manier om het geluid van de WMV files om te zetten? Tsmuxer kan geen WMV files lezen iig :(
De standaard mencoder optie is wat cpu intensiever. Je zou kunnen proberen de Avisynth/ffmpeg optie te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:01
Kun je ook afspeellijsten maken met video's (mp4) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 19:10
Anoniem: 284616 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:34:
Beste allemaal,
Heb eindelijk na veel ......... e.e.a werkend echter houd ik haperingen op de tv als ik via de ps3 iso files open van mijn laptop via wifi.
is hier een tip of oplossing voor.

gr jan
Een ISO DVD trekt misschien toch te veel Mbps voor een wifi verbinding. Dan zul je helaas over moeten stappen op een ethernet verbinding.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 20:30
Furfoot schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:06:
[...]

Een ISO DVD trekt misschien toch te veel Mbps voor een wifi verbinding. Dan zul je helaas over moeten stappen op een ethernet verbinding.
Lijkt me stug. De max bitrate van een DVD is wat, ~9Mbps? Er gaat een hoop verloren bij Wifi, maar een schampele 9Mbps zou je toch wel over moeten houden.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-05 22:17

Slashx

WOT: Mr_Slashx

albatross schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:11:
[...]

Lijkt me stug. De max bitrate van een DVD is wat, ~9Mbps? Er gaat een hoop verloren bij Wifi, maar een schampele 9Mbps zou je toch wel over moeten houden.
Dat weet ik niet zo. In het verleden ook veel gestreamt via WIFI naar XBMC maar altijd problemen met DVD's (terwijl de PC 4 meter van de router afstond). Zodoende overgegaan op bekabeling via kruipruimte. (elke keer een kabel door de woonkamer is ook niet alles).
Sindsdien geen problemen meer.
Nu alleen problemen met hoge resolutie films dus het word weer tijd voor een update. (Gigabit) Volgend jaar eens even bekijken hoe ik dat op kan lossen.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Heb nu al meerdere malen hier en op internet gelezen dat mensen hun subs wel aan de praat krijgen met ffdshow (voornamelijk divx/xvid films en series). Maar ben nu al bijna 3 dagen aan het kloten en het wil gewoon niet lukken.

Draai Windows XP in combinatie met de laatste versie van Tversity en K-Lite Codec pack. Draai geen firewall en instellingen zijn als volgt:

- Subs ingeschakeld voor FFDShow
- Subs uitgeschakeld voor Vobsub
- Proxy uitgeschakeld in tversity
- Transcoding staat op "only when neccesary"
- 100mpbs (lan

Heb al vanalles geprobeerd. Denk aan losse ffdshow, andere codec packs, etc..

[ Voor 3% gewijzigd door Mesh op 24-12-2008 13:58 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slashx schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:52:
[...]

Dat weet ik niet zo. In het verleden ook veel gestreamt via WIFI naar XBMC maar altijd problemen met DVD's (terwijl de PC 4 meter van de router afstond). Zodoende overgegaan op bekabeling via kruipruimte. (elke keer een kabel door de woonkamer is ook niet alles).
Sindsdien geen problemen meer.
Nu alleen problemen met hoge resolutie films dus het word weer tijd voor een update. (Gigabit) Volgend jaar eens even bekijken hoe ik dat op kan lossen.
Bij mij kan ik draadloos zelfs een aflevering van prison break op HD kwaliteit draaien.
Alleen dvd en iso willen niet werken (via bekabeling)
krijg continu netwerkfout te zien.

iemand suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Mesh schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:57:
Heb nu al meerdere malen hier en op internet gelezen dat mensen hun subs wel aan de praat krijgen met ffdshow (voornamelijk divx/xvid films en series). Maar ben nu al bijna 3 dagen aan het kloten en het wil gewoon niet lukken.

Draai Windows XP in combinatie met de laatste versie van Tversity en K-Lite Codec pack. Draai geen firewall en instellingen zijn als volgt:

- 100mpbs (lan

Hij moet sowieso op always transcode staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248515

Mesh schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:57:

- 100mpbs (lan

Maakt mij natuurlijk niet uit, maar zou je aanraden toch die PMS eens te proberen. Is allemaal veel simpeler dan Tversity. Ik had zelf Subs wel allemaal draaien op Tversity, maar is toch een stuk ingewikkelder. Op pag 38 heb ik wel aangegeven hoe ik het aan de praat heb gekregen. Dus mocht je het toch willen proberen.
Ben zelf overgegaan naar PMS, omdat ik met 1080p materiaal toch gestutter met Tversity kreeg.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 284598 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 17:01:
[...]

Bij mij kan ik draadloos zelfs een aflevering van prison break op HD kwaliteit draaien.
Met hoeveel Mbit streamt ie dan?
Lijkt me namelijk erg sterk dat dit kan ;) Aangezien ik al een niet HD aflevering niet gestreamt krijg door een 100Mbit lan netwerk zonder stotteren ;)

Owner of DBIT Consultancy

• albatross
DennusB schreef op woensdag 24 december 2008 @ 23:33:
[...]

Lijkt me namelijk erg sterk dat dit kan ;) Aangezien ik al een niet HD aflevering niet gestreamt krijg door een 100Mbit lan netwerk zonder stotteren ;)
Met hoeveel Mbit streamt ie dan? Lijkt me namelijk erg sterk dat dit niet kan. Een heftig 1080p filmpje gaat tot zo'n ~40Mbps, maar daar heb je het dan ook wel mee gehad. Ruim genoeg voor een100Mbit netwerkje dus.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• kwiebus
albatross schreef op donderdag 25 december 2008 @ 00:11:
[...]

Met hoeveel Mbit streamt ie dan? Lijkt me namelijk erg sterk dat dit niet kan. Een heftig 1080p filmpje gaat tot zo'n ~40Mbps, maar daar heb je het dan ook wel mee gehad. Ruim genoeg voor een100Mbit netwerkje dus.
Ik zit tot nu toe bij het streamen met uitschieters tot boven de 70Mbps maar ik heb de PS3 nog maar kort en dus nog niet zoveel ervaring met streaming.

• HaseMike
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 24 december 2008 @ 23:33:Met hoeveel Mbit streamt ie dan?
Ik denk dat er hier sprake is van wat spraakverwarring : Streaming is afspelen van een file die de ps3 zonder conversie kan draaien. Dan past een full-hd file altijd met gemak in een 100mbit lan. Wat niet gaak lukken is een full hd met PMS transcoden tijdens het afspelen, PMS transcode naar mpeg2 en met 1080p zit je dan vaak ver boven de 100mbps en dat wil niet lukken.

Al je even de files transcode met Tsmuxer/mkv2vob e.d., vóór je ze bekijkt ipv tijdens, dan ben je van al het gedoe af.

DennusB schreef op woensdag 24 december 2008 @ 23:33:
[...]

Hoe kan je dat excact zien?
Want als ik via select en dan rechtsboven kijk... is hij niet hoog
Terwijl hij vlekkeloos loopt...
Dus die waardes vertrouw ik niet helemaal.
Zowel draadloos als via de kabel...

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

HaseMike schreef op donderdag 25 december 2008 @ 06:54:
[...]
Ik denk dat er hier sprake is van wat spraakverwarring : Streaming is afspelen van een file die de ps3 zonder conversie kan draaien. Dan past een full-hd file altijd met gemak in een 100mbit lan. Wat niet gaak lukken is een full hd met PMS transcoden tijdens het afspelen, PMS transcode naar mpeg2 en met 1080p zit je dan vaak ver boven de 100mbps en dat wil niet lukken.

Al je even de files transcode met Tsmuxer/mkv2vob e.d., vóór je ze bekijkt ipv tijdens, dan ben je van al het gedoe af.
Of je gebruikt de TSmuxer optie in PMS, dan transcode je dus niet naar Mpeg2 en ben je al die bitrate niet kwijt en hoef je ook niet vantevoren te remuxen.
Je hebt alleen geen ondertitels.

• albatross
Blindfold schreef op donderdag 25 december 2008 @ 11:00:
[...]

Of je gebruikt de TSmuxer optie in PMS, dan transcode je dus niet naar Mpeg2 en ben je al die bitrate niet kwijt en hoef je ook niet vantevoren te remuxen.
Je hebt alleen geen ondertitels.
Inderdaad, ik zei ook al op het forum van die Fransoos, dat de tsMuxer optie eigenlijk een soort 'real-time demuxing to stream' is. Handig voor containers die de PS3 niet native ondersteunt (maar de video-streams zelf wel).

Transcoden van 1080p materiaal naar MPEG2 wordt inderdaad lastig met een 100T netwerkje: liever een gigabit kaartje dan toch.

• Fitfaticus
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04-2017
Ik draai Tversity op een server...en benader dit met PS3. Op de PS3 > full hd tv worden kleine jpegs prima getoond, maar grote jpegs (3000x2000) niet. Als ik de tversity server vanaf een andere pc in de browser benader, kan ie alle fotos tonen, het lijkt dus niet aan de tversity server te liggen.

Heeft iemand een oplossing voor dit ogenschijnlijk simpele probleem?

De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat helaas niet door.

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 16:55
Wow pms is echt een vooruitgang voor de ps3 media streaming mogelijkheden. Ik ben er zeer blij mee!!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb het topic ff lopen doorspitten maar het is mij nu totaal niet duidelijk wat ik nu op mijn ps3 kan afspelen icm de software van nulldriver op de mac.

Kan ik dus VC, AVC of WMVHD bestanden naar de ps3 streamen?

• scorpie
Zonder vrijgave van specificaties wordt het gewoon gokwerk, niks aan te doen dus.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177960

Hello, ik heb 2 vragen.
1) Is het mogelijk om via het netwerk files op de HD van de PS3 te zetten? Zo ja hoe?
2) Wanneer ik een DVD wil afspelen vanaf mijn NAS, Video_TS directory met VOB files, hoe kan kan ik dan met de PS3 controller het menu bedienen van de DVD? Want ik ben nou niet instaat om de subtitles te selecteren of het soort audio?

Alvast bedankt en een fijne Kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 14:01

Bergie

Lekker belangrijk...

Anoniem: 177960 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 19:05:
Hello, ik heb 2 vragen.
1) Is het mogelijk om via het netwerk files op de HD van de PS3 te zetten? Zo ja hoe?
2) Wanneer ik een DVD wil afspelen vanaf mijn NAS, Video_TS directory met VOB files, hoe kan kan ik dan met de PS3 controller het menu bedienen van de DVD? Want ik ben nou niet instaat om de subtitles te selecteren of het soort audio?

Alvast bedankt en een fijne Kerst.
Is zelf even zoeken nou zo moeilijk?

Maar goed, in het kader van de kerstgedachte

1) Driehoekje en dan copy selecteren?
2) Niet :P Een mediaserver streamed alleen media, geen menustructuren oid

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177960

antwoord op vraag 2 is duidelijk. Antwoord op vraag 1 ook, maar het is dus niet mogelijk om deze via een PC te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Anoniem: 177960 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 19:05:
Hello, ik heb 2 vragen.
De PS3 Media Server lost dit deels op door een soort pseudo-filenames te genereren in de #transcoded# folder: filenames met daarbij de taal en/of subtitle keuze in de naam, zodat je kunt kiezen welke je wilt (wanneer beschikbaar, uiteraard). Het blijft een beetje beperkt, natuurlijk, en 'echte' DVD menu's kunnen natuurlijk niet meegenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donshuunouo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01-2024
Fitfaticus schreef op donderdag 25 december 2008 @ 15:17:
Ik draai Tversity op een server...en benader dit met PS3. Op de PS3 > full hd tv worden kleine jpegs prima getoond, maar grote jpegs (3000x2000) niet. Als ik de tversity server vanaf een andere pc in de browser benader, kan ie alle fotos tonen, het lijkt dus niet aan de tversity server te liggen.

Dat probleem had ik dus ook. Geen oplossing gevonden. Ik werk nu met PMS, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitfaticus
Ja, ik draai nu dus ook PMS, next next finish en alles werkt.

Wel jammer dat je dus geen DVD's met menu vanaf je server kan streamen, of weet iemand hier toch iets voor?
Ook jammer dat je geen playlists kunt maken van je muziek op je server, daarvoor lijken de files op de PS3 te moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Ben van plan een klein pctje als server neer te zetten voor alle ps3 zaken, ik vroeg me af wat voor cpu voldoende is voor de mencoder transcodes. Op het moment draai ik met een e6600 die natuurlijk snel zat is, maar een serverpc-tje moet natuurlijk zo goedkoop mogelijk zijn, is een AMD X2 3800-4400 al genoeg hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Fitfaticus schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 16:15:
Ja, ik draai nu dus ook PMS, next next finish en alles werkt.

Wel jammer dat je dus geen DVD's met menu vanaf je server kan streamen, of weet iemand hier toch iets voor?
Ook jammer dat je geen playlists kunt maken van je muziek op je server, daarvoor lijken de files op de PS3 te moeten staan.
Je kunt wel op je PC een playlist maken en je PS3 kan die dan weer via de mediaserver streamen.
Van DVD's kun je inderdaad niet de menu's bedienen, maar de mogelijkheid die PMS je geeft hiervoor (Geen losse VOBfiles afspelen, maar de film in z'n geheel met ondertitels) is denk ik het beste waar we op mogen hopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90180

heren, ik gebruik al maanden tversity , en werkt prima, op de WMV files na, ddie hebben geen geluid. Nu hoorde ik dat het tegenwoordig ook mogelijk is om WMV files MET geluid te streamen, via een andere media server.

Is dit waar en zo ja welke is dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Anoniem: 90180 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:22:
heren, ik gebruik al maanden tversity , en werkt prima, op de WMV files na, ddie hebben geen geluid. Nu hoorde ik dat het tegenwoordig ook mogelijk is om WMV files MET geluid te streamen, via een andere media server.

Is dit waar en zo ja welke is dat ?
Echt, wat is dit tegenwoordig? Lees even de laatste 10 bladzijdes na als je hier al lange tijd niet bent geweest, maar ga aub niet zo lui even een vraag neerplempen in verwachting van een goed antwoord.

Ik merk het ook al in het 'normale' ps3 ervaringen topic, mensen komen 1x in de 2 weken om een vraag neer te gooien, en verwachten nog correct antwoord ook binnen 5 minuten, anders komt er een dubbel of triple post aan. Een forum is er ook om input te geven, niet alleen bedoeld als helpdesk. Doe ook eens moeite, doe mee aan de community, maar gebruik het niet als simpel vraagbaak systeem.

Zorgt er op deze manier wel voor dat meer mensen steeds minder moeite willen doen voor de community en dat zou eeuwig zonde zijn.

Aan de rest:
Sorry, moest er even uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 23:10
Fitfaticus schreef op donderdag 25 december 2008 @ 15:17:

via tversity kan ik geeneeens xvid streamen dan stotterd het al vanaf mijn server, stream ik dezelfde file vanaf mijn laptop werkt het perfect, ligt dus aan tversity probeer eens een andere mediaserver, k ga er na mijn vkantie ook weer mee aan de gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
scorpie schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:30:
[...]

Echt, wat is dit tegenwoordig? Lees even de laatste 10 bladzijdes na als je hier al lange tijd niet bent geweest, maar ga aub niet zo lui even een vraag neerplempen in verwachting van een goed antwoord.
De laatste 10 pagina's? Het gehele topic dus, lijkt mij weinig zinvol. :+

Misschien is het zinvol dat de topic start regelmatig up-to-date wordt gehouden met relevante informatie dan kunnen een aantal vragen ook vermeden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:44
Daar is de TS volop mee bezig (niet dat een extra wake up call niet helpt) maar we gaan 'm niet irritant opjutten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

scorpie schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:30:
[...]

Ik merk het ook al in het 'normale' ps3 ervaringen topic, mensen komen 1x in de 2 weken om een vraag neer te gooien, en verwachten nog correct antwoord ook binnen 5 minuten, anders komt er een dubbel of triple post aan. Een forum is er ook om input te geven, niet alleen bedoeld als helpdesk. Doe ook eens moeite, doe mee aan de community, maar gebruik het niet als simpel vraagbaak systeem.

Zorgt er op deze manier wel voor dat meer mensen steeds minder moeite willen doen voor de community en dat zou eeuwig zonde zijn.

Aan de rest:
Sorry, moest er even uit..
Ahum, beetje overtrokken reactie. Ik heb de laatste 5 pagina's bekeken en de startpost, en daar stond er niks over in vermeld. Ook op google geen antwoord gevonden. Vandaar mijn vraag. Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn dan verwacht ik dat persoonlijk wel in de starpost (daar is die toch voor bedoeld, om niet elke pagina weer dezelfde vraag te hoeven beantwoorden?). Aangezien ik er niks over terug kon vinden, stel ik gewoon een vraag, die heel simpel te beantwoorden is met de naam van de mediaserver. Kan het gelijk in de starpost vermeld worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Helaas geen overtrokken reactie. In de laatste 5 pagina's is ruimschoots de "PS3 Media Server" ter sprake gekomen. Dat het een vrij algemene naam heeft geef ik toe, maar als je de afgelopen 5 pagina's werkelijk zou hebben gelezen (of uberhaupt doorgescrold hebben), moet je er wel wat over mee hebben gekregen. De eerste post erover: MichelatNL in "Playstation 3 als media center - deel 3"
Erna zijn dus ruimschoots posts aan gewijd.

Nu klopt het ook dat het nog niet in de TS staat, maar het is vrij makkelijk om daar de schuld te leggen. Nu heeft het ook niet zo heel veel zin om met onze vingertjes naar elkaar te wijzen, dus laten we hier gewoon lering uit trekken.

Ik ben bezig de TS te hernieuwen (bronvermelding zoeken zodat daar ook nieuwe info uit gehaald kan worden bijvoorbeeld.), maar daar gaat vrij veel tijd in zitten. Tevens zit ik met het probleem dat alle images gehost worden bij Lycos, wat dus zijn deuren sluit, dus ik zou eigenlijk een andere host willen hebben, maar dat moet ik dus ook nog regelen, ik denk dat ik het voorlopig maar even zo laat.
Verder kan ik natuurlijk niet alle media servers zelf uittesten, ik doe mijn best zoveel mogelijk ervaringen te vergaren en de algemene "vibe" aan te voelen als ik zo door berichten struin die ik op internet vindt om zo een beetje te peilen wat de algemene gedachte is over een bepaalde media server.

Rest mij nog te zeggen dat mocht er iemand tips hebben die in de TS kunnen, dat mijn DM open staat. Zo, en nu verder met een nieuwe TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok bedankt in ieder geval, het stond dus 6 pagina's terug ofzo, net 1 pagina terug van waar ik was begonnen met lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234436

Hallo,

Mijn broertje heeft een ps3 en nu willen we linux (ydl) installeren om de ps3 als een "computer in de huis kamer" te gebruiken. Nu vroegen we ons af of de officiele sony wireless keypad te gebruiken is als toetsenboord EN muis in linux. (we hebben al heel het internet doorzocht... de controller is iig al niet als muis te gebruiken..)

bvd, steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitfaticus
Blindfold schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 16:33:
[...]

Je kunt wel op je PC een playlist maken en je PS3 kan die dan weer via de mediaserver streamen.
Van DVD's kun je inderdaad niet de menu's bedienen, maar de mogelijkheid die PMS je geeft hiervoor (Geen losse VOBfiles afspelen, maar de film in z'n geheel met ondertitels) is denk ik het beste waar we op mogen hopen
1) Je maakt dan gewone winamp playlists op je server en zet ze in een folder die de PS3 ziet?

2) Waar zit die mogelijkheid dan, film in geheel met ondertitels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Verder in Playstation 3 als media center - deel 4 dus :).

[ Voor 8% gewijzigd door PromoX op 28-12-2008 00:48 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.