Playstation 3 als media center - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 173.756 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 14:59

fmb

HyperBart schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 00:00:
Ik heb dus alles geinstalleerd, mijn service zou moeten draaien onder Admin rechten met expliciet ingevoerde credentials.
Nog een ideetje:
Als ik het mij goed herinner werkte de ondertiteling bij mij pas nadat ik als Admin was ingelogd en daar ffdshow zo had ingesteld dat ook onder het Admin account de subs werden getoond op de PC. Dit was bij mij dus nog niet het geval, onder mijn eigen account werkte de subs wel. Nadat ik dat had gedaan had ik ook de subs op de PS3.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02
fmb schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:11:
[...]

Nog een ideetje:
Als ik het mij goed herinner werkte de ondertiteling bij mij pas nadat ik als Admin was ingelogd en daar ffdshow zo had ingesteld dat ook onder het Admin account de subs werden getoond op de PC.
Dit stukje begrijp ik even niet, ik ben altijd aangelogd als admin op mijn server, er zijn maar twee accounts die gebruikt worden, ééntje voor de filesharing voor het gezin en één admin voor mij...
Dit was bij mij dus nog niet het geval, onder mijn eigen account werkte de subs wel. Nadat ik dat had gedaan had ik ook de subs op de PS3.
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01
Kijk even in je services en laat de TVersity service opstarten met een admin account, standaard doet ie dit met een guest account.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Wat ik alleen nog niet begrijp is dat wanneer je bijvoorbeeld een mkv bestand hebt met een DTS of AC3 stream en je deze streamt naar de PS3, of de PS3 het dan ook gewoon bitstream doorstuurt naar de versterker. En stel je wilt streamen via een Dlna apparaat (Synology), moet de video dan altijd getranscode worden als je mkv films in AVC L4.1 of L5.1 staat? En what about VC1?

[ Voor 19% gewijzigd door Amiet01 op 17-12-2008 15:07 . Reden: Antwoord al gevonden, beetje te snel de vraag gesteld. ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Ik had precies dezelfde configuratie als jij HyperBart maar het kwam er op neer dat:

1) Wifi gewoon niet snel genoeg is. De overhead van DLNA is veel groter dan filesharing.
2) Windows Server 2003 niet goed met Tversity om gaat, dit is ook al veel besproken op het tversity forum.

Ik heb nu een bekabelde verbinding en maak gebruik van Twonkymedia en dit werkt allemaal perfect. Alleen geen subs maar die heb ik toch niet nodig.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Amiet01 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:55:
Wat ik alleen nog niet begrijp is dat wanneer je bijvoorbeeld een mkv bestand hebt met een DTS of AC3 stream en je deze streamt naar de PS3, of de PS3 het dan ook gewoon bitstream doorstuurt naar de versterker. En stel je wilt streamen via een Dlna apparaat (Synology), moet de video dan altijd getranscode worden als je mkv films in AVC L4.1 of L5.1 staat? En what about VC1?
mkv zal altijd ge-transcode moeten worden bij L5.1 (L4.1 kan de PS3 gewoon aan; level 5 niet).

mkv is sowieso niet direct te streamen op de PS3. Je zult dus altijd even moeten tsMuxeR-en naar m2ts, bijvoorbeeld.

AVC/H264 kan gewoon direct gestreamed worden; VC-1 echter niet (tenzij je bereid bent genoegen te nemen met 2.0 geluid in een WMV container). VC-1 source zul je dus moeten transcoden.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Maar een mkv is gewoon een container van een AVC video + AC3 of DTS stream. Split de mediaserver deze twee dan niet gewoon en verzend ze zo naar de PS3? En dat transcoden, treedt daar kwaliteitsverlies bij op en hoeveel processorkracht heb je hiervoor nodig?
Ik ben van plan om Wifi te gebruiken, maar lees net dat je dan gewoon te weinig bandbreedte hebt. Is het mogelijk om met de PS3 Wifi N te gebruiken (via een stickje)?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Furfoot schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:10:
Ik heb nu een bekabelde verbinding en maak gebruik van Twonkymedia en dit werkt allemaal perfect. Alleen geen subs maar die heb ik toch niet nodig.
YAY for Twonky! Serieus, ik begrijp niet waarom mensen nog Tversity gebruiken; het is zo buggy als wat.

En wat subs aangaat (daar gebruiken mensen dan Tversity voor, denk ik zo), daar ben ik vrij simpel over: als ik ze niet nodig heb, heb ik ze nooit nodig. En als ik ze wel nodig heb (bij anime bijv.), dan heb ik ze ook direct altijd nodig, dus hardcode ik ze gewoon.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Het zou wel fijn zijn als de PS3 de m2ts streams eens fatsoenlijk gaat ondersteunen. Dus inclusief DTS, en ondersteuning voor de ingebakken subtitles. Ik weet niet of er technische beperkingen zijn om dit te kunnen realiseren, maar het zou een flinke reductie in het aantal handelingen schelen.

Zodra je de m2ts in een blu-ray structuurtje op een een usbstick zet werken deze zaken namelijk wel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
albatross schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:03:
[...]

En wat subs aangaat (daar gebruiken mensen dan Tversity voor, denk ik zo), daar ben ik vrij simpel over: als ik ze niet nodig heb, heb ik ze nooit nodig. En als ik ze wel nodig heb (bij anime bijv.), dan heb ik ze ook direct altijd nodig, dus hardcode ik ze gewoon.
Klinkt semi-logisch, maar er hard in coden betekent her-encoden en dat levert kwaliteitsverlies op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Osiris schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:59:
[...]

Klinkt semi-logisch, maar er hard in coden betekent her-encoden en dat levert kwaliteitsverlies op ;)
Klinkt semi-logisch, maar het alternatief, real-time transcoden om er subs bij te voegen levert veel, veel meer kwaliteitsverlies op. :) Bovendien reencode ik met 'insane' x264 settings die zo goed als lossless worden beschouwd (duurt dan wel rustig 40 uur op mijn quadcore, maar dan heb je ook wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Klopt, maar het beste is altijd nog een sub-streampje in de file zodat de PS3 zélf de video decodeert en vervolgens de ondertitel er overheen plaatst. ;)

Zoals XSUB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Osiris schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:17:
Klopt, maar het beste is altijd nog een sub-streampje in de file zodat de PS3 zélf de video decodeert en vervolgens de ondertitel er overheen plaatst. ;)

Zoals XSUB.
Tja, dat zou het mooiste wezen. Eigenlijk zou de PS3 gewoon de PGS streams moeten kunnen gebruiken (wat feitelijk ook een serie bitmaps is) om die plaatjes vervolgens te 'superimposen' over het beeld, net zoals ie bij een reguliere Blu-Ray doet. Maar ik denk dat dat er voorlopig niet echt inzit. Hoewel Sony het natuurlijk nooit hardop zal zeggen, denk ik eigenlijk dat ze uitgaan van hun eigen HD camcorders. Die hebben AVC en AC3, maar geen VC-1 en DTS, en geen PGS support. Ik denk dus dat ze hun HD streaming support een beetje afstemmen op wat die camcorders aankunnen (om streaming van HD materiaal jegens de commerciele content providers te kunnen rechtvaardigen), maar dat ze DTS en PGS support gewoon nooit fatsoenlijk uitgelegd krijgen, en dat we dat dus voorlopig wel op onze buik kunnen schrijven.

Pure speculatie van mijn kant, natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amiet01 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:03:
En dat transcoden, treedt daar kwaliteitsverlies bij op en hoeveel processorkracht heb je hiervoor nodig?
Ikzelf gebruik t programmatje MKV2VOB, het werkt.. voor een tv show van 1 uur (1.1 gb) doet hij ruim 1,5 uur over om m te verwerken. Ik kies als uitgangsformaat .MPG.. m2ts functioneert niet optimaal bij mij.
Maaar ik heb dan wel een amd 3500+ met 1 gb geheugen, niet de meest krachtige haha.
Baal wel enigszins en overweeg om een nieuwe pc te kopen gezien hij laatst 8 uur deed om de 1080p versie van The Dark Knight te converten. 8)7
Lichtpuntje: de ondertiteling wordt (mits dezelfde naam gegeven) erin verwerkt!

En het klopt dus dat subtitles streamen niet goed werken bij Tversity / ffdshow?
Ik heb er nu ontzettend last van.. want of ze doen het, en het beeld stotterd als een malle.
Of het beeld is in orde.. alleen dan wel met een minuut vertraagde subs. :/
Of ze doen het gewoon helemaal niet.. terwijl ik niets aan de instellingen heb veranderd.

Heel erg random en een behoorlijke tegenvaller van Tversity.. zijn er geen andere programma's die
wèl volledige subs streaming ondersteunen? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:08:
[...]

Ikzelf gebruik t programmatje MKV2VOB, het werkt.. voor een tv show van 1 uur (1.1 gb) doet hij ruim 1,5 uur over om m te verwerken. Ik kies als uitgangsformaat .MPG.. m2ts functioneert niet optimaal bij mij.
Maaar ik heb dan wel een amd 3500+ met 1 gb geheugen, niet de meest krachtige haha.
Baal wel enigszins en overweeg om een nieuwe pc te kopen gezien hij laatst 8 uur deed om de 1080p versie van The Dark Knight te converten. 8)7

En het klopt dus dat subtitles streamen niet goed werken bij Tversity / ffdshow?
Ik heb er nu ontzettend last van.. want of ze doen het, en het beeld stotterd als een malle.
Of ze doen het gewoon helemaal niet.. terwijl ik niets aan de instellingen heb veranderd.

Heel erg random en een behoorlijke tegenvaller van Tversity.. zijn er geen andere programma's die
Kan allemaal met Tversity, maar gebruik tegenwoordig die PMS 3 Media Server......probeer het eens en laat je ervaringen hier weten.
Hebben we allemaal iets aan.
Deze streamt mkv ook dus dat maakt het helemaal makkelijk. PMS3 en subtitles of `gestotter`????.....ook al geen probleem.
Als je op dit forum wat terug bladert, staat er genoeg over PMS3.
Succes.

• ikke1972
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-04 17:58
Vraagje, moet deze PMS 3 Media Server worden geïnstalleerd op de computer of kan dit op een netwerkschijf (zoals Twonky).

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

ikke1972 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:32:
Vraagje, moet deze PMS 3 Media Server worden geïnstalleerd op de computer of kan dit op een netwerkschijf (zoals Twonky).
Moet op de computer geinstalleerd worden.

• ikke1972
Is het zinvol cq. aan te raden om een netwerkschijf aan de PS3 te koppelen. Wil graag kijken met ondertitels. Zijn er mensen die hier ervaring in hebben? Gaat mij voornamelijk om het bekijken van > 4gb bestanden. Ik wil graag de computer hiervoor uitlaten. Hoe kan ik dit het beste opzetten (indien mogelijk) en kan deze met het streamen ook hd content aan. :?

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Kan je een BluRay rip eigenlijk ook via een externe HD bekijken net zoals AVCHD content? Heeft iemand misschien ook een link naar een duidelijke guide voor het omzetten (transcoden/remuxen) zonder kwaliteitsverlies van een MKV bestand naar AVCHD (met zowel DTS als AC3 geluid)?

Edit:
Ik gebruik Windows Vista en vraag me af of het mogelijk is om je externe HD om te zetten naar Ext3 ipv FAT32, zodat je bestanden groterr dan 4 GB kunt opslaan. Ik las net dat je met een progje ofzo wel Ext3 in Vista kunt lezen/schrijven, maar is het voor de PS3 wel mogelijk om Ext3 te lezen?

[ Voor 35% gewijzigd door Amiet01 op 18-12-2008 14:23 ]

Master_A

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02
scorpie schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:56:
Kijk even in je services en laat de TVersity service opstarten met een admin account, standaard doet ie dit met een guest account.
Oh, dat doet ie standaard al bij mij, heb ik al direct zo ingesteld.
Furfoot schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:10:
Ik had precies dezelfde configuratie als jij HyperBart maar het kwam er op neer dat:

1) Wifi gewoon niet snel genoeg is. De overhead van DLNA is veel groter dan filesharing.
Hmm, dan ga ik eens proberen op 100Mbit, voldoet dit ?
2) Windows Server 2003 niet goed met Tversity om gaat, dit is ook al veel besproken op het tversity forum.
Geweldig, wat dan nu ?
Een VM draaien met XP op die W2k3 en dan zo sharen via de netwerkdrives die megasnel gaan omdat het virtueel gekoppeld is aan de Obelix ?
Hmmm, ik heb subs eigenlijk echt wel nodig.
Zeker tijdens House MD, of Grey's Anatomy met vriendin, of als we een film met vader en broertje kijken...

[ Voor 60% gewijzigd door HyperBart op 18-12-2008 14:08 ]

Verwijderd

Ik heb gisteren een PS3 gekocht en kan nu mijn TS bestanden op mijn PC streamen naar mijn PS3 via Tversity. Het probleem echter is dat de subtitles niet meegenomen worden. Weet iemand hoe je dit voor elkaar krijgt? Ik heb ffdshow geinstalleerd en hierbij subtitles aangekruisd. Zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Verder wil ik nog even toevoegen dat ik in het hoofdmenu van de gestreamde DVD (TS files) op de PS3 geen keuzes kan maken.

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:59:
Verder wil ik nog even toevoegen dat ik in het hoofdmenu van de gestreamde DVD (TS files) op de PS3 geen keuzes kan maken.
Er wordt alleen maar naar de PS3 toe gestreamd, de PS3 geeft zelf geen commandos terug naar Tversity, dus kunnen er ook geen menu opties bediend / gekozen worden.
Er is dus geen twee-weg verkeer.

Voor subtitles moet je even zoeken in dit topic, is pas nog aan de orde geweest.

Succes ermee!

P.S. wel top dat streamen hè? :)

HP Pavilion dv9645

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
Geachte tweakers

ik heb even een beetje hulp nodig

ik heb 2 pc's 1 game pc en 1 server mijn game pc (zie sig) streamd naar mijn pc films en blueray prima af zonder enig probleem geen laden geen bufferen niks gewoon strak

Nu heb ik dus ook nog een server met 6tb aan data :), X2 4200 4gb geheugen en een goeie mobo en GPU (die eruit kan straks) maar goed dat terzijde als ik de instellingen het zelfde doe bij de server als me Game pc , en ik wil iets streamen

is het 1min wachten het filmpje begint 30kbps 100kbps en dan -kbps 10sec inladen en weer zelfde, gek van te worden :P
helemaal nu me server net weer gemaakt is met een nieuwe mobo proc en andere spullen

Os game pc Vista home premium 64bit
Os Server Windows Home Server 2008 32bit
Beide aangesloten op een switch en van de switch naar me router en aan die router zit me ps3 iemand tips :( ?

Oja voor dat ik het vergeet via media player 11 speeld hij wel alles goed af kwa avi etc maar goed geen MKV etc en daar gaat het me juist om....dat kan Tversity weer perfect

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:08:
[...]

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:53:

Kan allemaal met Tversity, maar gebruik tegenwoordig die PMS 3 Media Server......probeer het eens en laat je ervaringen hier weten.
Hebben we allemaal iets aan.
Deze streamt mkv ook dus dat maakt het helemaal makkelijk. PMS3 en subtitles of `gestotter`????.....ook al geen probleem.
Als je op dit forum wat terug bladert, staat er genoeg over PMS3.
Succes.
Badouxtje, Tversity en subs gaan niet samen.
Ceje! Held! Echt bedankt. Dat programma werkt geweldig goed en zo fackin' simpel.
Het is gemaakt door een Fransoos die Tversity teveel werk vond en zat was, heerlijke gast.
Tversity has left the building...

http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik gebruik ook PS3 mediaserver naar alle tevredenheid.. Heb alleen een vraagje wat betreft streamen.. Wat is de gemiddelde streamsnelheid van aan HD film (720P) dit met 5.1 audio?? Of zit daar heel veel verschil in??

Verwijderd

Ik zie dat iedereen hier Ps3mediaserver zonder problemen aan de gang krijgt. Mij lukt het niet.. Ik heb op een Vista en een XP pc getest maar mijn ps3 ziet geen tracks in de #Transcoded# folder. Wat doe ik hier fout?

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Hmm ik heb nu een South Park aflevering, gewoon een avi bestandje. Als ik die op een USB stick zet dan kan ik op de PS3 hem gewoon afspelen, niks aan de hand. Als ik hem via de webserver van m'n servertje "aanklik", dan wil hij em streamend gaan afspelen (dat is ook mijn bedoeling). Dan gaat ie bufferen, en vervolgens meldt ie dat ie het formaat niet ondersteund... Dan download ik het filmpje via diezelfde webinterface (driehoekje -> bestand -> doel opslaan). Dan download hij het bestand en kan hij het gewoon afspelen... er zit dus een verschil in wat de PS3 zelf kan afspelen, en wat de browser kan afspelen (streamen). Iemand hier bekend mee?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 01:32
Ik krijg ps3 media server ook niet goed werkend. Alles wat ik probeer te streamen levert de bad data melding op. Of ik nu de originele of de 1 van de 4 transcoded opties kies.Terwijl ik met Tversity bij dezelfde bestanden geen probleem heb. En ik wil juist ps3 media server gebruiken omdat ik graag subtitles wil zien. Zijn er nog meer tweakers met dit probleem?

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Tversity werkt goed bij mij, super beeld maar totaal geen geluid.. dezelfde film stream ik naar de xbox en daar werkt wel alles goed.. Waar kun je soundsettings aangeven bij tversity??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank1973 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 00:09:
Tversity werkt goed bij mij, super beeld maar totaal geen geluid.. dezelfde film stream ik naar de xbox en daar werkt wel alles goed.. Waar kun je soundsettings aangeven bij tversity??
Via ffdshow audio, blauw ding wat rechtsonderin verschijnt als je aant streamen bent.
Wat een rare error btw, nooit van gehoord.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_.-SuperstaR-._ schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:27:
Ik krijg ps3 media server ook niet goed werkend. Alles wat ik probeer te streamen levert de bad data melding op. Of ik nu de originele of de 1 van de 4 transcoded opties kies.Terwijl ik met Tversity bij dezelfde bestanden geen probleem heb. En ik wil juist ps3 media server gebruiken omdat ik graag subtitles wil zien. Zijn er nog meer tweakers met dit probleem?
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:26:
Ik zie dat iedereen hier Ps3mediaserver zonder problemen aan de gang krijgt. Mij lukt het niet.. Ik heb op een Vista en een XP pc getest maar mijn ps3 ziet geen tracks in de #Transcoded# folder. Wat doe ik hier fout?
Heb je wel alle aanvullende progjes/codecs geinstalleerd?....ff checken bij Traces in PMS3 en lees de readme en faq file.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2008 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een maximum voor de grootte van foto's in TVersity? Ik heb fotos (jpg) met een grootte van 3002x2000. Ik zie de thumbnails wel, maar zo gauw ik op de foto klik, krijg ik de mededelign "kan de afbeelding niet weergeven"? Ik heb bij instellingen de resolutie aangepast naar 3002x2000. Kleinere foto's (jpg en gif) laat het systeem wel gewoon zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
hier ook problemen!, maar dat ligt aan de snelheid van het netwerk, mijn playstation is Sneller via WIFI als via lan!, heb er ook een topic over mischien dat iemand hier nog ideeen heeft om het op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:28:
Is er een maximum voor de grootte van foto's in TVersity? Ik heb fotos (jpg) met een grootte van 3002x2000. Ik zie de thumbnails wel, maar zo gauw ik op de foto klik, krijg ik de mededelign "kan de afbeelding niet weergeven"? Ik heb bij instellingen de resolutie aangepast naar 3002x2000. Kleinere foto's (jpg en gif) laat het systeem wel gewoon zien?
Ligt volgens mij aan de resolutie die je scherm aankan. Bij full HD is dit max 1920x1080. Dus als je full HD hebt, lijkt me 3002x2000 niet mogelijk. Bij dit formaat foto's moet je volgens mij ook transcode always inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 10:26:
[...]

Ligt volgens mij aan de resolutie die je scherm aankan. Bij full HD is dit max 1920x1080. Dus als je full HD hebt, lijkt me 3002x2000 niet mogelijk. Bij dit formaat foto's moet je volgens mij ook transcode always inschakelen.
Hmmm....

Waarschijnlijk dan een denkfoutje van mij met betrekking tot de resolutie van het beeldscherm en de foto resolutie (2 verschillende dingen). Je kan 2 dingen instellen, video resolution en image resolution. Ik heb een HD ready TV dus daar heb ik de video resolutie op aangepast. Voor image resolution ging ik ervan uit dat ze bedoelden de foto's/afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer nu de PMS mediaserver uit ipv TVersity, aangezien ik graag ondertiteling wil hebben, maar deze streamt een stuk langzamer. Beeldje voor beeldje en dus erg schokkerig. Heb een bitrate van gemiddeld 4000 en stream via Wifi.

Zie ik iets over het hoofd. Moet ik nog iets aanvinken? Of is deze gewoonweg traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
IK heb TVersity nu draaien. DVD rips en zo worden op de PS3 prima weergegeven, als ik echter bestanden wil streamen die 5.1 geluid hebben dan werkt het op de PS3 niet. Als ik ze via de webbrowser laat streamen heb ik wel netjes geluid. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Ok, ik heb uiteindelijk dan toch maar eens die PS3 Media Server geprobeerd. Ik moet zeggen: het valt mee. :) Natuurlijk zitten er nog haken en ogen aan, maar het ziet er allemaal best aardig doordacht uit. Hier mijn allereerste bevindingen.

Pros:

- Hij streamt mijn Macross Frontier 720p .mkv files prima af, met ondertitels (die 'los' in de .mkv zitten). Das alvast een plus. Alleen als puike mkv streamer zou je de PS3 Media Player eigenlijk al bij de hand willen houden.

- Hij speelt mijn volbeeld 1080p VC-1 Appleseed - Ex Machina 'raw' m2ts perfect vloeiend af (!). Dit is misschien wel het belangrijkste pluspunt. Ik heb de transcoding namelijk op 'lossless / crazy bitrate' gezet. Dan kun je dus bitrates krijgen van 70Mb/s, maar who cares? Ik moet zeggen dat ik daar toch wel onder de indruk van ben. Hij transcode naar MPEG2, en dat gaat nou eenmaal sowieso een stuk sneller dan H264; maar toch.

Cons (in oplopende graad van ergte):

- thumbnails worden nog niet perfect gerendered: sommigen gaan goed, maar velen zien eruit als bijna helemaal wit (zeg maar alsof ze een transparency van 90% hebben op een witte achtergrond).

- 'native' m2ts wil niet echt. Echt niet, liever gezegd. Ik krijg een zwart scherm en verder niks. Via de #transcoded# folder is de m2ts dan wel af te spelen (tsMuxeR mode gaat het best vooR H264 materiaal).

- MEncoder playback van m2ts levert prima geluid, maar enkel zwart beeld. Gaat dus wel met Avisynth/MEncoder combo (maar, zie verderop).

- Ondertitels (Advanced Substation Alpha: .ass) met dezelfde naam bij mijn raw Vexille m2ts werd een catastrofe. Iedere ondertitel bleef staan, en iedere nieuwe kwam daar gewoon overheen! Na een minuut of twee bleef de PS3 zelfs hangen, en was een system reboot vereist. Oops.

- AC3 geluid hapert bij transcoding (Avisynth/MEncoder combo). Mijn 5.1 AC3 geluid voor Vexille werd tevens gereduceerd tot 2-kanaals, en hapert behoorlijk. Waarom weet ik niet. In 'transcode' tsMuxeR mode (H264) en Mencoder mode krijg je keurig netjes 5.1 geluid. Ik ga ervan uit dat er een goede mogelijkheid is dat ik ergens iets verkeerds heb staan. Dus, als iemand de goede audio settings hiervoor weet, dan hoor ik het graag.

Al met al, begin ik toch wel te vallen voor het real-time trancoding concept. Vooral dat ie volbeeld 1080p VC-1 materiaal vloeiend en lossless kan verwerken is indrukwekkend te noemen. Immers, het hele idee van real-time trancoding valt of staat met de mogelijkheid hoog-kwaliteits 1080p VC-1 materiaal om te kunnen zetten. En dat kan dus kennelijk. Mijn quadcore staat dan op zo'n 70-80% te branden voor het lossless Profile. Heel schappelijk, dus.

MPEG2 != H264. Vooral de typische 8x8 MPEG2 macro blocks zijn (als je er heel dicht op gaat zitten) wel zichtbaar (H264 heeft built-in deblocking hiervoor). Maar goed, ik zit een beetje te muggeziften, LOL. Feit blijft dat deze Java PS3 Media Server gewoon lossless kan transcoden naar MPEG2, en dat de transcoding kwaliteit, ook van volbeeld VC-1 materiaal, uitmuntend is. Het programma is duidelijk nog een beetje buggy. Maar even duidelijk is dat hier een echte tweaker achterzit; vooral iemand die precies begrijpt wat de mensen willen. Zeker een aanrader dus.

N.B. VIDEO_TS, DVD ISO, e.d. heb ik nog niet geprobeerd. Het gaat mij voornamelijk om zijn HD mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Wat het DVD ISO verhaal betreft, speelt die ook gewoon af.. incl subs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Reloader schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:36:
hier ook problemen!, maar dat ligt aan de snelheid van het netwerk, mijn playstation is Sneller via WIFI als via lan!, heb er ook een topic over mischien dat iemand hier nog ideeen heeft om het op te lossen
Ik heb een topic gevonden van Genetix! hetzelfde probleem wel iets andere router.. maar ik kan hem niet DM'en ofzo.. vandaar hier ff de vraag, is dat opgelost stuur mij desnoods even een PM Genetix thx in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donshuunouo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01-2024
Het lukt mij nog niet erg met TVersity. Ik kan muziek afspelen. Ik kan fotos bekijken, alleen van een lage resolutie. Bij hoge resolutie krijg ik de melding: kan afbeelding niet weergeven. Video beelden weergeven lukt al helemaal niet. Ik krijg bij elk mediabestand de melding: bestand is beschadigd. Terwijl in TVersity zelf het normaal afspeelt via Mediaplayer? Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:20:
Ik probeer nu de PMS mediaserver uit ipv TVersity, aangezien ik graag ondertiteling wil hebben, maar deze streamt een stuk langzamer. Beeldje voor beeldje en dus erg schokkerig. Heb een bitrate van gemiddeld 4000 en stream via Wifi.

Zie ik iets over het hoofd. Moet ik nog iets aanvinken? Of is deze gewoonweg traag?
Streamen met Wifi geeft altijd problemen. Trek een lijntje en je zal zien dat alles een stuk beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donshuunouo schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:49:
Het lukt mij nog niet erg met TVersity. Ik kan muziek afspelen. Ik kan fotos bekijken, alleen van een lage resolutie. Bij hoge resolutie krijg ik de melding: kan afbeelding niet weergeven. Video beelden weergeven lukt al helemaal niet. Ik krijg bij elk mediabestand de melding: bestand is beschadigd. Terwijl in TVersity zelf het normaal afspeelt via Mediaplayer? Iemand een suggestie?
Lijkt dan toch een streaming probleem. Zou als ik jou was overgaan naar PS3 Media Server, het liefst met een geformatteerde PC. Is alles in een pakket. Geen gestutter (ook niet met 1080p materiaal), eenvoudig met ondertitels. Werkt prima onder zowel Vista 32 als 64. Lees de readme en faq file van het programma...en een kind doet de was. Begrijp toch al niet helemaal waarom mensen blijven tobben met Tversity en andere streamers. Op avforums.com vind je een topic "new media streamer ps3" voor verdere informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donshuunouo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01-2024
Dagen zitten kloten met TVersity. Niet gelukt. Twonky Media geinstalleerd. Niets ingesteld voor de rest. Werkt feilloos in 1 keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ceje, bedankt voor je reactie! Wel vreemd dat Tversity wel normaal streamt....

Een kabel trekken is voor mij helaas geen optie.
Ik heb Wi-fi via de livebox van Online. Is er een mogelijkheid dit signaal te versterken bijv. met een gigabit switch? Heb momenteel twee comp's en mijn PS3 (deze via Wi-fi) op de livebox aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 10:35:

Ik heb Wi-fi via de livebox van Online. Is er een mogelijkheid dit signaal te versterken bijv. met een gigabit switch? Heb momenteel twee comp's en mijn PS3 (deze via Wi-fi) op de livebox aangesloten?
Nee, de draadloze verbinding is gewoon niet snel genoeg én er is te veel overhead.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 10:35:

Ik heb Wi-fi via de livebox van Online. Is er een mogelijkheid dit signaal te versterken bijv. met een gigabit switch?
Toch een kabel trekken. Wifi is gewoon te traag. En dat het met Tversity wel kan, komt gewoon omdat de PS3 Media Server streamt met hogere kwaliteit. Zoals ik boven al aangaf, als je het een beetje bont maakt met je settings, kun je zelfs op pieken van 70-80Mbs/s uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:37:
[...]

[...]

Badouxtje, Tversity en subs gaan niet samen.
Ceje! Held! Echt bedankt. Dat programma werkt geweldig goed en zo fackin' simpel.
Het is gemaakt door een Fransoos die Tversity teveel werk vond en zat was, heerlijke gast.
Tversity has left the building...

http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list
Dat zijn toch wel woorden die bij mij in m'n straatje passen.... >:)
Bedankt voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:02:
[...]

[...]

Heb je wel alle aanvullende progjes/codecs geinstalleerd?....ff checken bij Traces in PMS3 en lees de readme en faq file.
Ah, ik heb het voor elkaar. Was gewoon een domme fout van mij, omdat ik constant muziek luisterde via tversity zat ik dus in de verkeerde map (Music) op de PS3 te kijken.

ps3mediaserver werkt fantastisch! mkv met ondertitels is geen probleem. Wat een uitkomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb sinds gisteren PMS 1.0 geinstalleerd. Werkt vrij perfect moet ik zeggen. In 1x.

Maar.... ik heb hier een mkv'tje (Death Race) waarbij ik in Windows 2 ondertitels kan selecteren (ENG en DUT), maar op de PS3 heb ik "geen ondertitel opties" en laat hij standaard Engels zien.

Hoe stel ik dat in?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 23:44
Ik heb sinds gister ook een PS3, leuk speelgoed. Ook het afspelen van (full) hd material gaat erg soepel. Maar dan alleen van local disk.
Maar het probleem is dat ik ook twee macs heb. Daardoor ben ik vervloekt tot medialink of eyeconnect.
Medialink geeft met grote regelmaat een netwerk error en dan stop de playback, en eyeconnect hapert als een gek (zeg maar om de paar seconde). Dus even windows opgestart en tversitie geinstalleerd, en welja daar werkt alles naar behoren, geen netwerk errors of haperingen, met het zelfde materiaal.

Zijn er mensen die het streamen van hd material goed werkend hebben op leopard OSX?

Ik denk niet dat het een netwerk probleem is, want het kopiëren naar de ps3 gaat wel met 8 MegaByte per seconde.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:38

Maxow

Hidden Sound System

spaceboy schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 12:32:
Ik heb sinds gisteren PMS 1.0 geinstalleerd. Werkt vrij perfect moet ik zeggen. In 1x.

Maar.... ik heb hier een mkv'tje (Death Race) waarbij ik in Windows 2 ondertitels kan selecteren (ENG en DUT), maar op de PS3 heb ik "geen ondertitel opties" en laat hij standaard Engels zien.

Hoe stel ik dat in?
Onder Video Files Engine kun je bij MEncoder de volgorde van verschillende talen subtitles kiezen, dus als je daar gewoon dut,eng neerzet, zal hij default als eerste (indien mogelijk) een nederlandse ondertiteling kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Maxow schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:01:
[...]

Onder Video Files Engine kun je bij MEncoder de volgorde van verschillende talen subtitles kiezen, dus als je daar gewoon dut,eng neerzet, zal hij default als eerste (indien mogelijk) een nederlandse ondertiteling kiezen :)
Kleine correctie op het bovenstaande. Je moet nl neerzetten voor nederlandse subs (bij mij tenminste wel, dus als dit niet zo is heb ik niets gezegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:18:
[...]

Kleine correctie op het bovenstaande. Je moet nl neerzetten voor nederlandse subs (bij mij tenminste wel, dus als dit niet zo is heb ik niets gezegd).
Klopt Blindfold.....nl.....werkt bij mij ook zo.

Aan de reacties te zien begint het een beetje door te dringen dat PMS echt een goede oplossing is voor het streamen van HD materiaal.
Lijkt me dat een goede waardering en handleiding in de startpost thuis moet gaan horen. ( of is dit al zo?)
Er is nog een klein probleem met het streamen van DVD en DVDiso wat betreft audiosync. Maar daar wordt hard aan gewerkt heb ik begrepen. Dit ontstaat soms bij het door- of terugspoelen.
De developer is er ook aan begonnen omdat hij de problemen met Tversity en andere streamers zat was.
Het programma is pas 2 maanden in ontwikkeling. Ik vind het echt een uitkomst. Het begint zo ondertussen XBMC te benaderen, althans wat het streamen betreft en als er met een vaste verbinding wordt gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymoona schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 13:45:
Ik heb sinds gister ook een PS3, leuk speelgoed. Ook het afspelen van (full) hd material gaat erg soepel. Maar dan alleen van local disk.
Maar het probleem is dat ik ook twee macs heb. Daardoor ben ik vervloekt tot medialink of eyeconnect.
Medialink geeft met grote regelmaat een netwerk error en dan stop de playback, en eyeconnect hapert als een gek (zeg maar om de paar seconde). Dus even windows opgestart en tversitie geinstalleerd, en welja daar werkt alles naar behoren, geen netwerk errors of haperingen, met het zelfde materiaal.

Zijn er mensen die het streamen van hd material goed werkend hebben op leopard OSX?
idem hier, heb nu juist gezien dat PSM ook op mac osx uit is. ga die snel ff testen nu, ben benieuwd.. (http://code.google.com/p/ps3mediaserver/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

De PS3 mediaserver 1.0, werkt wel fijn zo, maar ik heb het volgende.

Ik heb gister van alles zitten kijken op tv via ps3 mediaserver, maar merk dat de
audio en de monden niet geheel gelijk lopen. Waar zou dit door komen. Dit is niet
een incidenteel probleem. Hij doet het bij de andere downloads ook die ik heb.
Dit getest met een VIDEO_TS map. Of hij het ook doet met een *.iso weet ik nog niet.

Wie weet hier raad mee.

Is trouwens een vaste kabel verbinding. Verder geen enkele hapering.

amd2 5000 2gb geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

Zjemm

...

had dat laatst ook. erg irritant...ben toen maar ff op mijn lappie gaan kijken daar had ik geen problemen op

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 16:59:
Hallo,

Ik heb gister van alles zitten kijken op tv via ps3 mediaserver, maar merk dat de
audio en de monden niet geheel gelijk lopen. Waar zou dit door komen. Dit is niet
Dit getest met een VIDEO_TS map. Of hij het ook doet met een *.iso weet ik nog niet.

Wie weet hier raad mee.

amd2 5000 2gb geheugen
Klopt......is een probleem waar nog aan gewerkt wordt. Lees de readme en faq van PMS voor mogelijke oplossingen.
Programma is nog geen 2 maanden in ontwikkeling. Met HD materiaal heb je het probleem niet.
Dit probleem is trouwens niet met elke DVD. Soms wel, soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 23:44
PMS lijkt hier ook redelijk te werken, als voorlopige oplossing ga ik wel allen kopieren naar lokaal voordat ik ga afspelen. En dit gaat prima met PMS. Het was alleen was zo dat ik de programma eerst in mijn programmas moest slepen voordat hij functioneel was. Daarvoor wou hij niets opslaan of mijn PS3 vinden. En natuurlijk is het gratis!

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 16:59:
Hallo,

Wie weet hier raad mee.

amd2 5000 2gb geheugen
Dat had ik ook en toen heb ik de 'a/v sync correction' optie in het transcoding menu uitgezet en nou gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PMS is perfect, alleen kom ik echter 1 probleem tegen.
Zodra ik een m2ts bestand wil afspelen (wat perfect gaat) krijg ik geen ondertiteling te zien.
bestand heet 00001.m2ts en de ondertiteling heet 00001.srt

Doe ik soms iets fout?!?!?!

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 08:13:
PMS is perfect, alleen kom ik echter 1 probleem tegen.
Zodra ik een m2ts bestand wil afspelen (wat perfect gaat) krijg ik geen ondertiteling te zien.
bestand heet 00001.m2ts en de ondertiteling heet 00001.srt

Doe ik soms iets fout?!?!?!

bvd
Voor ondertitels bij m2ts zal je moeten transcoden met pms en niet de file streamen, de ps3 heeft geen ondertitel support voor m2ts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op zondag 21 december 2008 @ 08:59:
[...]

Voor ondertitels bij m2ts zal je moeten transcoden met pms en niet de file streamen, de ps3 heeft geen ondertitel support voor m2ts.
Misschien een stomme vraag maar hoe?
ipv de file openen de map transcode openen?!?

Wat ik helaas wel gemerkt heb is... me laptop 2duo 2.53 4gig intern trekt het programma vlekkeloos...
Alleen me server pctje p3 1000. 512 mb. Kan ps3 server weer niet aan.
Terwijl hij tversity vlekkeloos er door heen trok...

Das nu wel weer jammer.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correctie op me zelf.
Zelfs op een oud beessie draait hij vlekkeloos
(externe hd zat aangesloten op usb 1.1 ipv 2.0 :D )
Leuk als je alles ombouwd haha

affijn perfect programma dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PMS werkt hier opzich ook wel gaaf.

Heb alleen last van stotteringen als de stream 12 Mbit/ps aantikt.
Heb je toch wel degelijk een gigabit netwerk nodig? :'(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg PMS V1.00 niet aan de praat ik start hem op de pc op maar dan vind hij de ps3 niet, ook als ik zoek naar een mediaserver in de ps3 vind hij hem niet. kan iemand mij hiermee helpen.

Alvast bedankt!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:32:
Ik krijg PMS V1.00 niet aan de praat ik start hem op de pc op maar dan vind hij de ps3 niet, ook als ik zoek naar een mediaserver in de ps3 vind hij hem niet. kan iemand mij hiermee helpen.

Alvast bedankt!! 8)7
Firewall ergens? Router die de poort blokt in je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:38:
[...]

Firewall ergens? Router die de poort blokt in je netwerk?
Nu werkt hij, maar kan ik ook iso bestanden afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik na installeren van PMS no codes ergens vandaan downloaden?
Om films zoals vob en iso bestanden af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01
Je kunt je posts gewoon editten, een topic kicken nadat je na 15 minuten nog geen antwoord hebt gekregen wordt niet gewaardeerd.

En het antwoord op je vraag: nee.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:40:
Moet ik na installeren van PMS no codes ergens vandaan downloaden?
Om films zoals vob en iso bestanden af te spelen?
Iso's en VIDEO_TS mappen kan je zonder problemen afspelen.
Nadat ik de bitrate op max 10 Mbit heb gezet speelt alles vloeiend.
Enige probleem is dat soms de stream niet op gang komt, zal wel worden opgelost in verdere releases ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:42:
[...]

Iso's en VIDEO_TS mappen kan je zonder problemen afspelen.
Nadat ik de bitrate op max 10 Mbit heb gezet speelt alles vloeiend.
Enige probleem is dat soms de stream niet op gang komt, zal wel worden opgelost in verdere releases ;)
Bedankt voor jullie snelle reactie's echter geeft hij bij mij de iso bestanden niet weer op de ps3.
Wat doe ik dan verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 16:14:
[...]

Bedankt voor jullie snelle reactie's echter geeft hij bij mij de iso bestanden niet weer op de ps3.
Wat doe ik dan verkeerd
Als het goed is krijg je alle schijven + mappen op je PS3 te zien.
Hierdoor kan je browsen, ga naar de map waar de ISO zou meoten staan
Dan staat er dit [DVDISO]Naamvanbestand
Ga in die map, en pak het bovenste bestand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even door dit topic gescanned opzoek naar uitleg over wat ik kan allemaal kan afspelen op de PS3 of met de de PS3, maar ik kom er niet uit. Ik heb een CH3NAS en daar heb ik Twonky op draaien. Nou ben ik benieuwd wat ik allemaal voor video formaten draadloos/bedraad vanaf mijn NAS via de PS3 kan afspelen? Is het mogelijk om de ondertitels er los bij te zetten of moet de film en ondertitel opnieuw gecodeerd worden? Graag jullie uitleg, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Welke videoformaten worden ondersteunt staat in de startpost. Geen idee wat betreft sub bestanden, maar je merkt het snel genoeg of je ps3 iets kan afspelen of niet.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ben ook sinds kort in het bezit van een PS3 en wil graag films vanaf mijn externe HD bekijken. Eerste probleem waar ik tegen aan loop is dat de meeste films (mkv bestanden) geen standaard resolutie hebben (bijv. 1920x816). Ook bekijk ik mijn films altijd met ondertiteling en hebben ongeveer 25% van mijn filmcollectie DTS geluid. Je komt dan bijna automatisch uit op AVCHD, maar dan krijg je het probleem met de niet standaard resolutie.
Mijn vraag is wat de beste manier is om deze films op de PS3 via een externe HD met ondertitels te bekijken zonder de hele film opnieuw te hoeven encoderen (dus gewoon zwarte balken erbij toevoegen). Als ik namelijk een mkv wil omzetten naar een 1080p resolutie duurt het mij per film sowieso 3 uurtjes op een P8400 proc.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij kon je toch geen ondertitels kwijt in een m2ts remuxen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:16:
Heb even door dit topic gescanned opzoek naar uitleg over wat ik kan allemaal kan afspelen op de PS3 of met de de PS3, maar ik kom er niet uit. Ik heb een CH3NAS en daar heb ik Twonky op draaien. Nou ben ik benieuwd wat ik allemaal voor video formaten draadloos/bedraad vanaf mijn NAS via de PS3 kan afspelen? Is het mogelijk om de ondertitels er los bij te zetten of moet de film en ondertitel opnieuw gecodeerd worden? Graag jullie uitleg, alvast bedankt.
Amiet01 schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:31:
Ben ook sinds kort in het bezit van een PS3 en wil graag films vanaf mijn externe HD bekijken. Eerste probleem waar ik tegen aan loop is dat de meeste films (mkv bestanden) geen standaard resolutie hebben (bijv. 1920x816). Ook bekijk ik mijn films altijd met ondertiteling en hebben ongeveer 25% van mijn filmcollectie DTS geluid. Je komt dan bijna automatisch uit op AVCHD, maar dan krijg je het probleem met de niet standaard resolutie.
Mijn vraag is wat de beste manier is om deze films op de PS3 via een externe HD met ondertitels te bekijken zonder de hele film opnieuw te hoeven encoderen (dus gewoon zwarte balken erbij toevoegen). Als ik namelijk een mkv wil omzetten naar een 1080p resolutie duurt het mij per film sowieso 3 uurtjes op een P8400 proc.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij kon je toch geen ondertitels kwijt in een m2ts remuxen?
Ik wil niet veel zeggen, maar als jullie de laatste 5 tot 10 pagina's even doornemen, heb je bijna op al je vragen, wat betreft het wat en hoe afspelen van films met ondertitels op de PS3, de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke1972
Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een PS3. Nu heb ik als ik de instellingen beeld op 1080P zet (het een full hd tv), een soort sneeuw op het beeld. Heb ik niet met de laagste instelling. Gebruik de HDMI van Sony Playstation zelf. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt heb ik gedaan, maar toch is het mij niet duidelijk. Waarschijnlijk heeft dat ook te maken met mijn technische kennis vandaar mijn vraag(en).
Heb inmiddels al wat films op mijn NAS staan, maar als ik op mijn PS3 deze wil afspelen krijg ik incorrect data te zien......
Dus welk formaat films kan ik het beste op mijn NAS zetten zodat de PS3 het kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:49:
Klopt heb ik gedaan, maar toch is het mij niet duidelijk. Waarschijnlijk heeft dat ook te maken met mijn technische kennis vandaar mijn vraag(en).
Heb inmiddels al wat films op mijn NAS staan, maar als ik op mijn PS3 deze wil afspelen krijg ik incorrect data te zien......
Dus welk formaat films kan ik het beste op mijn NAS zetten zodat de PS3 het kan afspelen?
Ik wil niet veel zeggen, maar als je de laatste 5 tot 10 pagina's even doorneemt, heb je bijna op al je vragen, wat betreft het wat en hoe afspelen van films met ondertitels op de PS3, de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
albatross schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:47:
[...]

Ik wil niet veel zeggen, maar als je de laatste 5 tot 10 pagina's even doorneemt, heb je bijna op al je vragen, wat betreft het wat en hoe afspelen van films met ondertitels op de PS3, de antwoorden.
wat zijn we weer lekker opbouwend bezig samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
gnauw schreef op maandag 22 december 2008 @ 18:54:
[...]

wat zijn we weer lekker opbouwend bezig samen.
Ik begrijp zijn enthusiasme best wel: nieuwe PS3 en zo; maar zichzelf een beetje inlezen kan toch geen kwaad? Bijvoorbeeld de topic start, waarin staat: "De volgende codecs / formaten ondersteunt de Playstation (Met nieuwste firmware dus!):". Het is voor niemand duidelijk, in het begin, wat de PS3 allemaal afspeelt, en hoe. Gewoon een beetje dit topic lezen dus, dan komt ie er gauw genoeg achter.

Bovendien helpen mensen elkaar in dit topic prima, en wordt er uit en te na gerapporteerd en gediscussieerd over media streamers en formaten, maar paplepels, daar doen we hier niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag m'n netwerk bekabeld (playstation 3 direct op de router en m'n laptop direct op de router) en maak nu gebruik van de Java PS3 Media Server. Als ik nu blu rays stream hapert het als een idioot :( Ik moet alle transcoded files afspelen, anders heb ik geen geluid (het gaat om WMV files)... kopieren naar de ps3 is dus geen optie. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Is het normaal dat het zo hapert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:48:
Ik heb vandaag m'n netwerk bekabeld (playstation 3 direct op de router en m'n laptop direct op de router) en maak nu gebruik van de Java PS3 Media Server. Als ik nu blu rays stream hapert het als een idioot :( Ik moet alle transcoded files afspelen, anders heb ik geen geluid (het gaat om WMV files)... kopieren naar de ps3 is dus geen optie. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Is het normaal dat het zo hapert?
Lijkt me niet normaal.....bij mij geen haperingen.....heb je voldoende CPU kracht?
En zonder transcoding......heb je dan ook haperingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je een bluray iso kan uitpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder transcoding gaat het prima verder. Maar alleen als ik de WMV file transcode, heb ik geluid. Ik heb met tsmuxer geprobeerd het geluid om te zetten, maar die leest geen WMV files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:48:
Ik neem aan dat wanneer je het over Blu-Ray files (m2ts) en WMV's hebt, dat dit twee verschillende gevallen zijn wanneer dingen stotteren? Of heb je je Blu-Ray's omgezet naar WMV? (kan me haast niet voorstellen, maar goed).

Wat de Blu-Ray files aangaat, ik zou zeggen, stream eerst eens via Twonky of zo. Gaat dat wel goed? Met een bedraad 10/100T based netwerk zou het in ieder geval prima moeten gaan (Blu-Ray bandbreedte ligt zo tussen de 20-35Mbps). Heb je een zwakke CPU, bijv.? Dan zal hoge-kwaliteits transcoding van 1080p materiaal wel eens lastig kunnen worden. Voor het afspelen van H264 m2ts files, transcoded, kies ik bij voorkeur 'tsMuxeR' mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:28:
Weet iemand hoe je een bluray iso kan uitpakken?
Ik gebruik daar UltraISO voor; gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

albatross schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:35:
[...]

AnyDVD is ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Maar je kunt toch geen image mounten in AnyDVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

albatross schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:02:
[...]

Maar je kunt toch geen image mounten in AnyDVD?
Mount programma heb ik toch al draaien, dus daar mount ik de iso mee (daemon tools). Met AnyDVD klik ik en dan pakt ie de hele Bluray voor me uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:34:
[...]

[...]

Ik wil niet veel zeggen, maar als jullie de laatste 5 tot 10 pagina's even doornemen, heb je bijna op al je vragen, wat betreft het wat en hoe afspelen van films met ondertitels op de PS3, de antwoorden.
Nou ik heb me wel degelijk ingelezen en weet ook wat de PS3 kan afspelen. Alleen hebben de meeste mensen in dit topic het over streamen over het netwerk. Aangezien ik geen LAN kabel naar mijn PS3 kan trekken (moet weer flink geboord worden door het plafond, willen mijn ouders niet) doe ik alles via Wifi. Dus voor mij is streamen niet echt een optie. Ik heb het al wel geprobeerd met PS3 Media Server en het werkt ook wel, maar de bitrates zijn gewoon véél te hoog voor Wifi (20-35 Mbps). Hij transcode namelijk in Mpeg-2 ipv AVC. Ik weet ook niet waarom hij het niet gewoon in AVC doet maar goed. Ik bekijk liever mijn films via de externe HD (dat werkt) of een AVCHD disc. De meeste films die ik vanaf nu download zal ik proberen in het PS3 AVCHD formaat te downloaden. Alleen is de rest van mijn collectie dus in mkv. Dit betekent in de meeste gevallen een niet standaard resolutie (1920x816 etc). Dan heb je automatisch een aantal opties om het via je externe HD af te spelen. Een AVCHD, m2ts bestand of een mp4 bestand. De eerste lijkt mij het beste, omdat je daar DTS, AC3 en subs in kwijt kunt. Nadeel is dat ik mijn film dus helemaal opnieuw moet recoden om zwarte balken erbij toe te voegen. M2ts daarentegen heeft dat probleem niet, maar kan weer geen selectable ondertitels hebben, waarbij je dus weer moet recoden om je ondertitel erin te krijgen. Mp4 weet ik niet zoveel van, maar volgens mij kan die ook geen subs dus ook weer recoden.

Ik vroeg me dus af wat de snelste manier is om een AVCHD te maken gezien mijn wensen, waarbij er zo weinig mogelijk kwaliteitsverlies optreedt. Het liefst zou ik dus willen dat er "gewoon" zwarte balken bij worden geplakt. Ik weet dus niet wat er zoal mogelijk is op recoding gebied.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Blindfold schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:06:
[...]

Mount programma heb ik toch al draaien, dus daar mount ik de iso mee (daemon tools). Met AnyDVD klik ik en dan pakt ie de hele Bluray voor me uit.
Ik dacht dat Ceje dus bedoelde met welk programma je kunt mounten (om hem daarna uit te pakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb echt het een en het ander gelezen in dit topic, maar ik haak gewoon af als het gaat over transcoderen etc....ben niet zo technisch. En wat ik voornamelijk lees is het streamen vanaf een PC en ik wil het juist allemaal afspelen vanaf mijn NAS ,CH3NAS met Twonky. Vandaar mijn vraag(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amiet01 schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:14:
[...]

Nou ik heb me wel degelijk ingelezen en weet ook wat de PS3 kan afspelen. Alleen hebben de meeste mensen in dit topic het over streamen over het netwerk. Aangezien ik geen LAN kabel naar mijn PS3 kan trekken (moet weer flink geboord worden door het plafond, willen mijn ouders niet) doe ik alles via Wifi. Dus voor mij is streamen niet echt een optie. Ik heb het al wel geprobeerd met PS3 Media Server en het werkt ook wel, maar de bitrates zijn gewoon véél te hoog voor Wifi (20-35 Mbps). Hij transcode namelijk in Mpeg-2 ipv AVC. Ik weet ook niet waarom hij het niet gewoon in AVC doet maar goed. Ik bekijk liever mijn films via de externe HD (dat werkt) of een AVCHD disc. De meeste films die ik vanaf nu download zal ik proberen in het PS3 AVCHD formaat te downloaden. Alleen is de rest van mijn collectie dus in mkv. Dit betekent in de meeste gevallen een niet standaard resolutie (1920x816 etc). Dan heb je automatisch een aantal opties om het via je externe HD af te spelen. Een AVCHD, m2ts bestand of een mp4 bestand. De eerste lijkt mij het beste, omdat je daar DTS, AC3 en subs in kwijt kunt. Nadeel is dat ik mijn film dus helemaal opnieuw moet recoden om zwarte balken erbij toe te voegen. M2ts daarentegen heeft dat probleem niet, maar kan weer geen selectable ondertitels hebben, waarbij je dus weer moet recoden om je ondertitel erin te krijgen. Mp4 weet ik niet zoveel van, maar volgens mij kan die ook geen subs dus ook weer recoden.

Ik vroeg me dus af wat de snelste manier is om een AVCHD te maken gezien mijn wensen, waarbij er zo weinig mogelijk kwaliteitsverlies optreedt. Het liefst zou ik dus willen dat er "gewoon" zwarte balken bij worden geplakt. Ik weet dus niet wat er zoal mogelijk is op recoding gebied.
Je had in je eerste post niet vermeld dat een lijntje geen optie was, vandaar mijn opmerking. Met WIFI gaat het inderdaad niet lukken. Misschien met Kerst eens flink slijmen, want met een lijntje en PMS is vrijwel alles zo afspeelbaar incl. ondertitels. Van omzetten naar AVCHD heb ik geen verstand, maar volgens mij gebruiken veel mensen daar GOTSENT voor en daar is een apart topic voor hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albatross schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:35:
[...]

Blindfold schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:06:
[...]

Bedankt voor de tips.....is gelukt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
[...]

Dus voor mij is streamen niet echt een optie. Ik heb het al wel geprobeerd met PS3 Media Server en het werkt ook wel, maar de bitrates zijn gewoon véél te hoog voor Wifi (20-35 Mbps). Hij transcode namelijk in Mpeg-2 ipv AVC. Ik weet ook niet waarom hij het niet gewoon in AVC doet maar goed.
Omdat MPEG2 encoding 4-6 maal sneller is dan H264. Dat is ook de reden waarom bijv. zelfs beeldvullend 1080p VC-1 materiaal toch real-time transcoded kan worden,
Een AVCHD, m2ts bestand of een mp4 bestand. De eerste lijkt mij het beste, omdat je daar DTS, AC3 en subs in kwijt kunt.
Een disc in AVCHD formaat heeft ook nadelen. Vaak wordt ervoor gekozen omdat je dan DTS, of DTS-MA zelf, toe kunt voegen. Leuk, natuurlijk, maar zo'n DTS-MA audio stream kan zelf ook rustig zo'n 4G wezen; dan ben je dus al de helft kwijt van je DVD9 voor geluid! Met andere woorden: de winst die je rechtsom denkt te behalen nekt je linksom alsnog.
Zoals ik eerder al schreef, dat "gewoon" bijplakken van zwarte balken gaat niet lukken, hoe vaak je het ook vraagt. :) Met een AviSynth script, en een AddBorders instructie, gaat dit wel, maar den ben je dus al aan het streamen (en dan hoeft het niet meer).

Conclusie? Toch gaan streamen, met bekabeling. Dat je ouders geen gaten willen boren kan ik inkomen, maar als Mohammed niet naar de berg kan komen, waarom zet je de berg dan niet bij Mohammed? M.a.w, zet je NAS/HTPC-tje (dicht) bij de PS3 in de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

[...]

Aangezien ik geen LAN kabel naar mijn PS3 kan trekken (moet weer flink geboord worden door het plafond, willen mijn ouders niet) doe ik alles via Wifi. Dus voor mij is streamen niet echt een optie.
Misschien is een Powerline netwerkje (via het stopcontact) een optie voor je? Heb ik ook draaien en ik stream FullHD zonder problemen.
Scheelt je inderdaad een draadje doortrekken naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Blindfold schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:56:
Misschien is een Powerline netwerkje (via het stopcontact) een optie voor je? Heb ik ook draaien en ik stream FullHD zonder problemen.Scheelt je inderdaad een draadje doortrekken naar boven.
Heb ik ook draaien, maar even voor de goede orde : Full HD streaming van m2ts e.d. is totaal geen probleem, maar transcoden met PMS gaat niet lukken over de powerline, je zit dan al snel aan de 100-150mbps en dat red de powerline niet.

720p transcoden over powerline is geen probleem omdat dat een stuk minder data is. Overigens is conversie naar m2ts zo gebeurt bij de meeste files met Tsmuxer of mkv2vob (die laatste gebruik ook tsmuxer).
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.