Playstation 3 als media center - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 173.755 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 18:56
albatross schreef op maandag 08 december 2008 @ 02:39:
Ben op zich wel benieuwd geworden, al heb ik er een pest hekel aan om weer zo'n bloatware Java Runtime Environment te moeten installeren. Ook wil ie dat je het CCCP Codec Pack installeert. Ga ik niet doen: als het niet gewoon met FFDShow kan, dan laat maar hangen. Het lijkt sowieso meer een programma voor DVD-tjes eigenlijk. Maar ik wil het in een Vmware boxje wel een keer een kans geven. :)
Had eerst tversity geinstalleerd en daarnaast PS3 media player zonder de codecs en dat ging probleemloos.
Toen alles verwijderd en volgens de handleiding van PS3 media player, dus met codecs van cccp.
Het programma zelf hoef je trouwens niet te installeren. je kunt hem gewoon vanuit de uitgepakte map opstarten.

In de install staat bij punt 3:
3- Set up the FFDShow Audio Mixer to 5.1 (3/0/2 LFE)
Naar mijn idee dus met FFDshow.

[ Voor 6% gewijzigd door MichelatNL op 08-12-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 09:15

Murphy

(2B||!2B)?

Heb dit weekend ook even TVersity geinstalleerd en het draait als een klokje. Nou heb ik een URL toegevoegd van uitzendinggemist.nl en deze wordt prima naar de PS3 gestreamd alleen kan ik daar nou ook mee skippen? Ik wil graag de marathonuitzending van Paul de Leeuw zien maar dan vanaf een x aantal uren/minuten. Kan ik dat aangeven? Snel spoelen wil niet, want dan is ie nog aan het bufferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Spammen doe je maar ergens anders.

[ Voor 90% gewijzigd door PromoX op 08-12-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Zeg Checkeys, dat heb je nou al twee keer in het PS3 ervaringen topic en nu weer in dit topic gespammed. En zo enorm goedkoop is dat niet hoor. Da's een vrij normale prijs bij winkels die hun omzet niet willen halen met fabeltjes over de kwaliteit van de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:55
Heb van het weekend tversity geinstald als leek en beginner, wat een prutser ben ik toch. Maar op een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar. In mijn XMB zie ik de icoontjes v an tversity. Ik stream op een of andere manier wel wat. Ik zie persoonlijke foto icoontjes staan maart krijg de afbeelding niet geopend.

Heb een DVD gestreamd ( map vol met Video TS bestanden) maar kan de film niet fatsoenlijk starten via het menu of zo. Alleen als ik het grote Video TS 09 of zo open dan start de film maar loopt naturlijk niet door naar de volgende Video TS bestand.

Ik heb het gevoel dat ik iets niet goed doe. Iemand een idee? Eea gaat wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:53
supercop7373 schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:04:
Heb van het weekend tversity geinstald als leek en beginner, wat een prutser ben ik toch. Maar op een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar. In mijn XMB zie ik de icoontjes v an tversity. Ik stream op een of andere manier wel wat. Ik zie persoonlijke foto icoontjes staan maart krijg de afbeelding niet geopend.

Heb een DVD gestreamd ( map vol met Video TS bestanden) maar kan de film niet fatsoenlijk starten via het menu of zo. Alleen als ik het grote Video TS 09 of zo open dan start de film maar loopt naturlijk niet door naar de volgende Video TS bestand.

Ik heb het gevoel dat ik iets niet goed doe. Iemand een idee? Eea gaat wireless.
Volgens mij staat in de startpost een tutorial over het opzetten van tversity... zoek anders even in het forum op tversity en je vind precies hoe het moet... (eigenlijk gewoon ps3 aanklikken in het settings menu en transcode only when needed aanvinken en klaar als ik me niet vergis)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

ourplayground schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:28:
[...]

Nou kijk en daar zat ik al erg erg erg lang op te wachten, heb nog zoveel iso's en video_ts foldertjes op mn had staan.... vanavond maar eens even testen...!
Nu nog subs via een video_ts folder of ISO erbij en dan ben ik helemaal tevreden.
Ik moet al zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van die Java Ps3server. Je kunt zien dat iemand met een PS3 heeft gekeken naar wat nou echt handig zou zijn.
Heb hem nu een paar dagen naast Tversity draaien en ik denk dat ik helemaal ga overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Blindfold schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:52:
[...]

Nu nog subs via een video_ts folder of ISO erbij en dan ben ik helemaal tevreden.
Ik moet al zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van die Java Ps3server. Je kunt zien dat iemand met een PS3 heeft gekeken naar wat nou echt handig zou zijn.
Heb hem nu een paar dagen naast Tversity draaien en ik denk dat ik helemaal ga overstappen.
Hoe zit het met de kwaliteit van het afspelen?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de PS3 Java Media Server ook fijner werken dan TVersity. Ik kreeg meteen een paar films aan de praat die het niet deden op TVersity. Wat erg tof is is het feit dat je ter plekke een Transcode kan kiezen van elke film. Als ik me niet vergis doet de "Tsmuxer" optie een transcode van uitsluitend het geluid. Hiermee heb ik vijrwel elke film werkend gekregen (oa Matroska en HD Wmv formaten), waarbij het geluid realtime in DD5.1 wordt getranscode en het beeld (bijv. VC1) ongemoeid wordt gelaten.

Als je subs bij bepaalde 1080p formaten wilt, dan kun je transcoden naar Mpeg2 (mbv Mencoder) maar kost veel cpu and netwerkbandbreedte. Kan iemand me uitleggen waarom sommige formaten wel lossless (transcode-less) PS3 subs ondersteunen (ISO, AVCHD e.d?). Waarom kan de Server niet een container formaat "transcoden/omzetten" in zo'n formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:42:
-knip-
Als je subs bij bepaalde 1080p formaten wilt, dan kun je transcoden naar Mpeg2 (mbv Mencoder) maar kost veel cpu and netwerkbandbreedte. Kan iemand me uitleggen waarom sommige formaten wel lossless (transcode-less) PS3 subs ondersteunen (ISO, AVCHD e.d?). Waarom kan de Server niet een container formaat "transcoden/omzetten" in zo'n formaat?
De server zal dat niet kunnen omdat het weinig zin heeft. De ps3 kan in feite maar bij 1 container en 2 video codecs streaming softsubs toepassen en dat is AVI met als codec divx en xvid. De sub moet dan in het xsub formaat als aparte stream hier aan toegevoegd worden (bijv. met aviaddxsubs).

AVCHD etc. werken alleen met softsubs als aan een aantal voorwaarden is voldaan, 1 daarvan is dat de video encoded moet zijn (in het geval van 1080p) in 1920x1080 en de media mag niet streamen.

De meeste mkv's zijn verticaal in een lagere resolutie encoded (waarom zou je de zwarte balken mee encoden?) en zijn zonder re-encode onbruikbaar om te converteren naar AVCHD. Tevens kan je deze AVCHD dan alleen maar van optische media (DVD,BD) afspelen, of van externe (usb) media met een fat32 bestand limitatie (4GB is onbruikbaar voor 1080p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
supercop7373 schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:04:
(met dat menu.. je streamt namelijk alleen de mpeg2 data, niet de DVD structuur, dus dat klopt. helaas.)

Doorgaan met het volgende bestand is wel redelijk eenvoudig op te lossen.
http://manuals.playstatio...ings/bdsettings.html#3616

Als je sequential playback dus aan zet, gaat dat goed.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Die Java Media Server werkt best goed inderdaad! TVersity blijft bij mij moeilijk doen met MKV's, maar dat probleem heb ik hiermee eigenlijk niet. Ook wordt DTS netjes on-the-fly omgezet. Alleen nog even een goede instelling vinden om 1080P zonder hakkeren door te krijgen. Het vreemde is dat netwerk en CPU beiden niet 100% worden belast. Dual Core geeft aan op 70% te werken. Volgens mij heb ik die überhaupt nooit meer dan 80% aan zien geven. Hoe kun je de resolutie verlagen? Heb wel instellingen gevonden (best, loss-less, enz) maar simpelweg terugschroeven van de resolutie naar bijvoorbeeld 1280*720 zie ik denk ik over het hoofd ofzo.

Maar het belooft zeker iets te worden!

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02
Hiero hebbn we een PS3 gekocht, ik voor media en af en toe een spelletje, mijn broer eerder voor de games. 6 spelletjes, 2 controllers en een PS3 voor 460 euro, vond ik nog een goed prijsje. (Little Big Planet, NFS: Pro Street, Fifa 08, Assassin's Creed, Ratchet and Clanck, MOH Airborne)

Maar goed, gisteren had ik dus al Tversity geinstalled, en ik dacht dat ik alles goed had toegevoeg uit twee mappen van mijn twee mybooks die op de server hangen, maar hij voegt precies maar een deeltje toe, en echt heel weinig. Hoe komt dit? IK krijg geen foutmeldingen,w eet niet hoe of wat...

Doorgaans is de meerderheid van de files AVI in divx of xvid, en hij voegt ze niet allemaal toe.

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 08-12-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:42:

Als ik me niet vergis doet de "Tsmuxer" optie een transcode van uitsluitend het geluid. Hiermee heb ik vijrwel elke film werkend gekregen (oa Matroska en HD Wmv formaten), waarbij het geluid realtime in DD5.1 wordt getranscode en het beeld (bijv. VC1) ongemoeid wordt gelaten.
Lees ik het goed, kun jij niet-transcoded VC-1 (1080p) content streamen naar de PS3 met DD5.1?? Dat zou fantastisch wezen; maar als je het niet erg vindt, ga ik nog niet direct juichen. :)

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

ourplayground schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:13:
[...]

Hoe zit het met de kwaliteit van het afspelen?
Ik gebruik nagenoeg alleen de Tsmuxer optie, dus geen kwaliteitsverlies qua beeld. Deze server bespaart me dus de extra stap van het omzetten van m'n MKV bestanden naar m2ts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

HyperBart schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:50:
Hiero hebbn we een PS3 gekocht, ik voor media en af en toe een spelletje, mijn broer eerder voor de games. 6 spelletjes, 2 controllers en een PS3 voor 460 euro, vond ik nog een goed prijsje. (Little Big Planet, NFS: Pro Street, Fifa 08, Assassin's Creed, Ratchet and Clanck, MOH Airborne)

Maar goed, gisteren had ik dus al Tversity geinstalled, en ik dacht dat ik alles goed had toegevoeg uit twee mappen van mijn twee mybooks die op de server hangen, maar hij voegt precies maar een deeltje toe, en echt heel weinig. Hoe komt dit? IK krijg geen foutmeldingen,w eet niet hoe of wat...

Doorgaans is de meerderheid van de files AVI in divx of xvid, en hij voegt ze niet allemaal toe.
Ook als je via de map folders kijkt?!

Ik heb zo ook wat MKV files die hij wel gewoon herkent, maar als ik hem dan wil afspelen > beschadigde data?!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
AMDFreak schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:59:
[...]

Ook als je via de map folders kijkt?!

Ik heb zo ook wat MKV files die hij wel gewoon herkent, maar als ik hem dan wil afspelen > beschadigde data?!
Als ik via File System -- Folders ga, zie ik mijn twee mappen, dubbelklik ik dan, dan krijg ik properties van die mappen (url, title enz, daar heb ik trouwens video, audio en images aangevinkt staan).

Maar als ik in mijn library kijk, maar een heel klein deel films van mijn collectie :(

als ik via library -- Folders ga, zie ik maar één map "Beeld", terwijl ik op mijn my book en my book 2, twee keer een mapje "beeld" heb. Hij geeft er dus maar een rij van, en als ik die map open krijg ik belachelijk weinig films te zien in verhouding tot de hele collectie...

[ Voor 19% gewijzigd door HyperBart op 08-12-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCFreak schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:26:
[...]

De server zal dat niet kunnen omdat het weinig zin heeft. De ps3 kan in feite maar bij 1 container en 2 video codecs streaming softsubs toepassen en dat is AVI met als codec divx en xvid. De sub moet dan in het xsub formaat als aparte stream hier aan toegevoegd worden (bijv. met aviaddxsubs).

AVCHD etc. werken alleen met softsubs als aan een aantal voorwaarden is voldaan, 1 daarvan is dat de video encoded moet zijn (in het geval van 1080p) in 1920x1080 en de media mag niet streamen.

De meeste mkv's zijn verticaal in een lagere resolutie encoded (waarom zou je de zwarte balken mee encoden?) en zijn zonder re-encode onbruikbaar om te converteren naar AVCHD. Tevens kan je deze AVCHD dan alleen maar van optische media (DVD,BD) afspelen, of van externe (usb) media met een fat32 bestand limitatie (4GB is onbruikbaar voor 1080p).
Thanks! Dat is verhelderend. PS3 moet nodig eens betere softsubs ondersteuning krijgen...
albatross schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:22:
[...]

Lees ik het goed, kun jij niet-transcoded VC-1 (1080p) content streamen naar de PS3 met DD5.1?? Dat zou fantastisch wezen; maar als je het niet erg vindt, ga ik nog niet direct juichen. :)
Waarschijnlijk zal ik wel iets over het hoofd zien.. ik ga het nu even bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Iemand die de nieuwe firmware 2.53 voor de PS3 al heeft draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Laatst online: 24-08 07:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

AMDFreak schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:58:
Iemand die de nieuwe firmware 2.53 voor de PS3 al heeft draaien?
Euh ja ??? 8)7 Waarom niet?

Weet iemand waarom ik via die java based server via de TSmuxer mode alleen maar zwart beeld krijgt?
Het lijkt erop dat de PS3 wel afspeelt (althans de tijd loopt wel) maar ik krijg geen beeld of geluid. Via Mencoder of avisynt doet ie het wel. (ben iemand die graag weet waarom iets het niet doet).

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01
Mjah ik heb die java bende ook eens geinstalleerd, en op zich ziet het er prima werkend uit, ik vermoed dat er gewoon gebruikt gemaakt wordt van standaard commandline based progjes. Op zich boeit het natuurlijk niet dat het zelf niks revolutionairs doet ofzo, maar ik mis wel een optie om via de browser te testen. Ik kan op het moment even niet met de ps3 aan de gang omdat m'n pa tv zit te kijken (wordt toch eens tijd voor een full HD tv + 7.1 set + PS3 op m'n kamer :P ).

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:50:
[...]

Thanks! Dat is verhelderend. PS3 moet nodig eens betere softsubs ondersteuning krijgen...

[...]

Waarschijnlijk zal ik wel iets over het hoofd zien.. ik ga het nu even bekijken!
Ik had me vergist. De stream met DD5.1 bleek AVC als beeld te hebben. De Wmv met 1080p VC-1 en 5.1 WMA3 blijkt te worden geëncodeert naar Mpeg2/DD5.1. Bij beeld met veel detail schiet de bandbreedte echter door het dak en stottert het beeld behoorlijk.

Wat is de aan te raden transcode instelling voor Java Media Server (op Vista)? Ik zit op v.099 en default settings. Als externe tools heb ik Ffdshow, Haali Media splitter en AVIsynth. Cpu=Core2Duo T7300@2.0Ghz en LAN=100Mbit wired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Heb dat java media gebeuren gister ook even getest. Het werkt in principe goed (alleen getest met dvd's). Wel heb ik erg veel last van interliasing (of hoe je het ook schrijft). En kon zo snel geen optie vinden om dit te fine tunen... die streepjes gaan me dan toch erg irriteren..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Weet iemand of .srt ondertitels ook werken bij mpg en vob bestanden? Moeten deze bestanden dan lokaal staan of kan het bijv. ook via Twonky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

Zjemm

...

Even een algemene vraag wat voor mij niet helemaal duidelijk is, ondanks alle informatie die te vinden is. (of ik zit er elke keer gigantisch overheen te kijken)

Klopt het dat de PS3 VOB bestanden alleen als losse bestanden afspeeld? En dus niet zoals ik op de pc gewent ben: je start het eerste vob bestand in je video_ts folder en de hele dvd (meerdere VOB bestanden) word dan afgespeeld.

Stel ik schaf een Synology NAS of een ander merk met Twonky media server aan, kan ik dan wel een hele Video_ts folder als geheel afspelen? dit zodat ik het menu nog heb en de subtitels kan selecteren of gaat dit dan alsnog niet werken?

Je ziet wel vaak staan dat dat soort apparaten/software VOB bestanden kunnen aanbieden aan de PS3, maar een los VOB bestand is anders als een hele dvd die uit meerdere VOB bestanden bestaat.

Op dit moment heb ik hoofdzakelijk DVD's op mijn HD staan en heb niet veel zin om deze om te gaan zetten.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Haha je hebt wel timing van je vraag stellen!! ;)
De PS3 speelt ze bestand voor bestand af, dus het antwoord op je vraag is volgens mij NEEN.
Maar een paar posts hierboven hebben we het over een java based mediaserver voor de ps3 (works like charm(bijna dan)). Deze maakt van je Video_ts folder een iso die dan via je PS3 te bekijken is, inclusief menu's e.d.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

ourplayground schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:31:
Haha je hebt wel timing van je vraag stellen!! ;)
De PS3 speelt ze bestand voor bestand af, dus het antwoord op je vraag is volgens mij NEEN.
Maar een paar posts hierboven hebben we het over een java based mediaserver voor de ps3 (works like charm(bijna dan)). Deze maakt van je Video_ts folder een iso die dan via je PS3 te bekijken is, inclusief menu's e.d.
Inclusief menu's? Ik dacht dat zoiets niet mogelijk was via een mediaserver?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Bergie schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:11:
[...]

Ik krapte ook al even achter mijn oren. :) Lijkt me stug, inderdaad. Je kunt zo'n beetje alles door een frame server jagen, dus in principe ook menu output, maar hoe je die dan zou moeten navigeren vanaf de PS3?!

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Bergie schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:11:
[...]

Java Mediaserver streamt geen DVD's inclusief menu's. Wat hij doet is in je Video_TS folder kijken wat er allemaal inzit en de verschillende titels biedt hij dan apart aan.
Dus bijvoorbeeld:
hoofdfilm
Trailers
extra's

Hij noemt deze dingen dat title1, title2 enc. Je kunt dan dus de hele film in één keer afspelen zonder de losse Vobfiles te moeten kiezen.

Nu moet ik alleen nog uitvinden hoe hij de subs goed doet. Ik dacht eerst dat hij helemaal geen subs uit de DVD liet zien, maar opeens kreeg ik bij een film franse subs te zien.

Nog niet perfect dus, maar een hele verbetering met de standaard functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:07:
[...]

Java Mediaserver streamt geen DVD's inclusief menu's. Wat hij doet is in je Video_TS folder kijken wat er allemaal inzit en de verschillende titels biedt hij dan apart aan.
Dus bijvoorbeeld:
hoofdfilm
Trailers
extra's

Hij noemt deze dingen dat title1, title2 enc. Je kunt dan dus de hele film in één keer afspelen zonder de losse Vobfiles te moeten kiezen.

Nu moet ik alleen nog uitvinden hoe hij de subs goed doet. Ik dacht eerst dat hij helemaal geen subs uit de DVD liet zien, maar opeens kreeg ik bij een film franse subs te zien.

Nog niet perfect dus, maar een hele verbetering met de standaard functionaliteit.
Volgens mij alleen de juiste "stream" uit de transcoded map kiezen......in ieder geval bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
[...]

Dus bijvoorbeeld:
hoofdfilm
Trailers
extra's

In de opties kun je de priority van de subtitles aangeven, als je "fre, eng" even omdraait, zal hij engelse subs geven. Ik weet alleen niet wat de standaard landafkorting van Nederland is, of dat Dut, of NL is, maar ik heb ze beiden voor "eng" gezet en moet zelf nog testen of dat werkt.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx

Slashx

[...]

Dus bijvoorbeeld:
hoofdfilm
Trailers
extra's

Je kunt zelfs de standaard audio en subtitel invoeren. Dus ENG en DUT.
Dan even onder de map transcode de juiste selecteren.
Niet bij alle video_ts/ISO die geript zijn lukt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Jullie gaan me nog lui maken door alles voor te zeggen :-)
Thanks. Ik zal er nog even mee gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Slashx schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:00:
[...]

Je kunt zelfs de standaard audio en subtitel invoeren. Dus ENG en DUT.
Dan even onder de map transcode de juiste selecteren.
Niet bij alle video_ts/ISO die geript zijn lukt dit.
Er staan standaard landcodes met drie letters, maar volgens mij had ik het van de week geprobeerd en moest het als volgt: "en,nl" voor Engels eerst en Nederlands daarna. Misschien verschilt dit per DVD ofzo? Ideaal ook dat je ook gewoon op je PS3 naar de map ###Transcode### kunt gaan en daar alle taal/subcombinaties kunt kiezen. Dit laatste snap je waarschijnlijk pas als je het gezien hebt en dan ben je het met me eens dat het handig is. B)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Ik heb die nieuwe java server ook even getest en het lijkt erop dat alles goed werkt. Mooi dat we weer een nieuwe concurrent erbij hebben want Twonkymedia laat helemaal niks meer van zich horen kwa updates.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Ok ik heb te snel geoordeeld.... mijn excuses voor het verstrekken van foute informatie... maar ja je kan niet alles weten. Ik had niet goed gekeken, en even getest hoe dvd's laden.. toen leek het als of er een menu werd gestart, maar heb het gister nog even getest en het was gewoon de echte film...
Het nadeel vind ik dat het laden van de dvd's wel erg lang duurt met dat java gebeuren

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx

Slashx

Positron schreef op woensdag 10 december 2008 @ 00:56:
[...]

Er staan standaard landcodes met drie letters, maar volgens mij had ik het van de week geprobeerd en moest het als volgt: "en,nl" voor Engels eerst en Nederlands daarna. Misschien verschilt dit per DVD ofzo? Ideaal ook dat je ook gewoon op je PS3 naar de map ###Transcode### kunt gaan en daar alle taal/subcombinaties kunt kiezen. Dit laatste snap je waarschijnlijk pas als je het gezien hebt en dan ben je het met me eens dat het handig is. B)
Hmm deze combinatie van letters heb ik nog niet uitgeprobeerd. Dacht altijd dat het er 3 moesten zijn.
Ik zal het eens gaan uitproberen.

Ja klopt je hebt gelijk. Nu hoef ik niet naar de map transcode en daar de goede uit te zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Slashx op 10-12-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 11:46

iGadget

Wowsers!

Voor mijn soon-to-be-finished thuisbioscoop ben ik nog op zoek naar een goede mediaplayer. Heb de Popcorn Hour A100 al getest, maar deze begint bij sommig complexe 1080P scènes toch te haperen (o.a. Planet Earth - Pole to pole, uitzoom vogels vrij in het begin). Ook reageert deze speler niet al te vlot, schokken scènes waarbij de camera panned en zijn de filters net iets minder mooi dan die van bijv. een TivX.

Een TivX kost echter al snel €375, terwijl ik voor €399 ook een PS3 kan halen. Heb ik er meteen een Blu-Ray speler bij en kan ik geweldig gamen. Daar staat tegenover dat een PS3 niet alle formaten (native) speelt.
Ook zou ik de optie HTPC + XBMC nog kunnen overwegen. Het liefst had ik dit pakket op een PS3 gedraaid, maar dat zit er (voorlopig?) niet in.

Dus wat is nu wijsheid?

Voor mij is 1080P 'performance' een belangrijk punt aangezien ik een kwaliteitsfreak ben en dus ook in Full HD ga projecteren.

Verder ga ik zelf nog iets van een (linux based) NAS bouwen, dus welke oplossing het ook wordt, de media zal voornamelijk vanaf het (bedraad) netwerk komen.

Wat zouden jullie in mijn geval doen?

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• DCFreak

DCFreak

iGadget schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:02:
-knip-
Dus wat is nu wijsheid?

Voor mij is 1080P 'performance' een belangrijk punt aangezien ik een kwaliteitsfreak ben en dus ook in Full HD ga projecteren.

Verder ga ik zelf nog iets van een (linux based) NAS bouwen, dus welke oplossing het ook wordt, de media zal voornamelijk vanaf het (bedraad) netwerk komen.

Ik heb de wijsheid niet in pacht :P maar kwaliteit vind ik ook belangrijk, dus ik heb voor mijn thuisbioscoop een combinatie van PS3 (BD en streamen) en HDX1000 NMT (streamen met subtitels of als ik geen zin heb om te re-encoden).

Verwijderd

Een TivX kost echter al snel €375, terwijl ik voor €399 ook een PS3 kan halen. Heb ik er meteen een Blu-Ray speler bij en kan ik geweldig gamen. Daar staat tegenover dat een PS3 niet alle formaten (native) speelt.
Ook zou ik de optie HTPC + XBMC nog kunnen overwegen. Het liefst had ik dit pakket op een PS3 gedraaid, maar dat zit er (voorlopig?) niet in.

Dus wat is nu wijsheid?

Mijn ervaring : Heb zelf ook altijd met XBMC via de oude Xbox gewerkt. Heb sinds kort ook PS3. Met de kort hiervoor besproken Java Media Speler PMS heb je op de scripts na ongeveer dezelfde mogelijkheden, althans als het om streamen van media gaat. Was voor mij ook een gokje om over te schakelen, maar is me goed bevallen. Films in HD streamen evenals DVD levert bij mij geen problemen op (dus zonder stutter en met ondertitels). Daarnaast vind ik het bekijken van foto's via PS3 een aanzienlijke verbetering t.o.v. XBMC.
Dit alles doe ik vanaf PC E6850 (10% overclock) en 2 Gig geheugen.
Succes met je keuze.

Verwijderd

Voor mijn soon-to-be-finished thuisbioscoop ben ik nog op zoek naar een goede mediaplayer. Heb de Popcorn Hour A100 al getest, maar deze begint bij sommig complexe 1080P scènes toch te haperen (o.a. Planet Earth - Pole to pole, uitzoom vogels vrij in het begin). Ook reageert deze speler niet al te vlot, schokken scènes waarbij de camera panned en zijn de filters net iets minder mooi dan die van bijv. een TivX.

Dus wat is nu wijsheid?

Tja ligt ook heel erg aan je beschikbare budget. De PS3 was voor mij aanleiding om over te stappen naar een HTPC eerlijk gezegd....Met de PS3 heb je voor weinig geld een aardig media center in huis. Met een HTPC kun je alles maar ben je minimaal 3x duurder uit.

• Furfoot

Dus wat is nu wijsheid?

Die Planet Earth rip geeft bij mij ook veel problemen tijdens die scene. Ik denk dat het aan de rip zelf ligt want ik heb met ander 1080p materiaal (met hogere bitrates) nooit problemen gehad.

PS3 ondersteund geen 24p voor mediabestanden die gestreamed worden, dit werkt alleen met blu-ray schijfjes. Dus die judder die je ziet ga je nog steeds krijgen bij de PS3. Ik heb er zelf weinig last van.

Ook zul je als echte kwaliteits freak minder blij zijn wanneer je gebruik wil maken van ondertitelingen want dan moet het getranscode worden wat dus kwaliteitsverlies opleverd. Ik gebruik nooit ondertitelingen dus heb ik daar ook geen last van.

Een HTPC heb ik ook geprobeerd maar dat was mij veel te veel configureren, daar had ik op een gegeven moment echt genoeg van. Dus nu gebruik ik de HTCP gewoon als file server/media streamer.

Instagram

• iGadget
  • Laatst online: 06-07 11:46

iGadget

Wowsers!

Dank voor jullie reacties tot zover... Een vriend van me draait XBMC op zijn HTPC en die beweert dat 'de vogelscene' bij hem wel soepel speelt. Heb zelf niet zo'n krachtige machine staan (hij heeft een quadcore) dus kan het zelf moeilijk testen.

Maar hoe zit het met de PS3 en camera pans? Dus waarbij de camera van links naar rechts beweegt of van boven naar beneden? Met mijn HD versie van The Matrix (scene vrij in het begin waarbij de camera langs de gevel van het pand naar beneden beweegt en de agents aan komen rijden om Trinity in te rekenen) stottert dit heel duidelijk op de Popcorn Hour, maar gaat het vloeiend op de TivX 6500.

Ben heel benieuwd hoe goed de PS3 op dat punt presteert, met name met Full HD / H264 gecodeerde bestanden.

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• ourplayground
Heb hem zelf op Blueray, en dat gaat soepel :), maar je zou denk ik ook niks anders verwachten. Ik neem aan dat jij het over streaming hebt, en over de bewuste vogel scene in earth, ik had daar wel last van, maar dat was toen mn ps3 wireless connected was.. sinds ik het wired heb (wel een N-router, maar (nog) geen N-kaart) heb ik ook daar geen problemen mee.. zowel met osx, als met windows niet..
Voor streaming naar ps3 is het gewoon het handigste om alles naar mp4 te converten..

edit:

Nog even over die earth aflevering... dit was wel 1080p, maar ik heb een HD ready tvtje, heb geen idee of dat invloed heeft op de afspeel wijze

[ Voor 14% gewijzigd door ourplayground op 11-12-2008 15:35 ]

iRacing Profiel Twitch

• Furfoot
iGadget schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:19:
Maar hoe zit het met de PS3 en camera pans? Dus waarbij de camera van links naar rechts beweegt of van boven naar beneden? Met mijn HD versie van The Matrix (scene vrij in het begin waarbij de camera langs de gevel van het pand naar beneden beweegt en de agents aan komen rijden om Trinity in te rekenen) stottert dit heel duidelijk op de Popcorn Hour, maar gaat het vloeiend op de TivX 6500.
Dit is dus judder. Wikipedia: Telecine

Een blu-ray schijfje heeft hier geen last van aangezien deze gewoon je TV insteld op 24p. Terwijl een streaming video dit niet doet met de PS3. Misschien doet de TivX dit wel voor je.

Instagram

• albatross
iGadget schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:19:
Dank voor jullie reacties tot zover... Een vriend van me draait XBMC op zijn HTPC en die beweert dat 'de vogelscene' bij hem wel soepel speelt. Heb zelf niet zo'n krachtige machine staan (hij heeft een quadcore) dus kan het zelf moeilijk testen.

Ben heel benieuwd hoe goed de PS3 op dat punt presteert, met name met Full HD / H264 gecodeerde bestanden.
De PS3 is een volwaardige Blu-Ray speler, die meer dan genoeg CPU kracht in huis heeft om 1080p content volledig vloeiend af te kunnen spelen. Ik stream zelf veel 1080p content, soms wel met een bitrate van > 40Mbps, en dat gaat prima. Weggooien die Popcorn als ie dat al niet trekt.

Oveerigens denk ik niet dat je het over judder had, maar eerder over hetzij het niet hebben van genoeg bandbreedte om te streamen, hetzij een gebrekking Popcorn CPU.

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik heb een super simpele vraag (denk ik) maar vraag het toch even voor de zekerheid:
Ik ben van plan een ps3 te kopen. Nu heb ik een fullHDtv met een Homecinema setje. Die HCset is aangesloten via HDMI en composiet. Hoe kan ik dan het beste de ps3 aansluiten, om beeld via tv te krijgen en geluid via HC ? Of gaat dat automatisch goed ... ?

[ Voor 31% gewijzigd door Bertuss op 11-12-2008 20:47 ]

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Furfoot schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:07:
[...]

Die Planet Earth rip geeft bij mij ook veel problemen tijdens die scene. Ik denk dat het aan de rip zelf ligt want ik heb met ander 1080p materiaal (met hogere bitrates) nooit problemen gehad.

PS3 ondersteund geen 24p voor mediabestanden die gestreamed worden, dit werkt alleen met blu-ray schijfjes. Dus die judder die je ziet ga je nog steeds krijgen bij de PS3. Ik heb er zelf weinig last van.

Ook zul je als echte kwaliteits freak minder blij zijn wanneer je gebruik wil maken van ondertitelingen want dan moet het getranscode worden wat dus kwaliteitsverlies opleverd. Ik gebruik nooit ondertitelingen dus heb ik daar ook geen last van.

Een HTPC heb ik ook geprobeerd maar dat was mij veel te veel configureren, daar had ik op een gegeven moment echt genoeg van. Dus nu gebruik ik de HTCP gewoon als file server/media streamer.
Ik heb die rip op me hd staan van me PS3, en daar zie ik eerlijk gezegd geen schokken maar moet ook toegeven dat ik niet zo'n extreme kwaliteitsfreak ben (wellicht dat ik het niet zie?) maar ik zie gerust bitrates van 35 - 40mbit gaat nog soepeltjes naar mijn idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Ik wil een PS3 kopen en hem ook gebruiken als media center dus ik zit hier goed volgens mij, alleen er zijn een paar dingen waar ik niet uitkomt. Softwarematig zal het me allemaal wel lukken alleen ik lees een hoop verschillende ervaringen van mensen en voor iemand die pas net een paar dagen echt concreet aan het zoeken is naar info is valt het allemaal niet mee je vragen beantwoord te krijgen. Daarom doe ik het op deze manier:

- Kan ik vanaf mijn pc (pentium 4 / 2.8 ghz /512 mb) HD materiaal / DVD streamen via ethernet? Ik las een bericht van iemand met ongeveer dezelfde pc dat hij 1080p kon versturen maar op 1 bericht ga ik niet af.

- Ik ben er zelf achter dan een 80 gb genoeg is; spellen downloaden ga ik vast niet veel doen. Of is 160 gb voor de toekomst interessant?

- Ziet een 200 mb episode van een serie (divX) er een beetje uit op een 32V4500 hd-ready scherm?

En als ik het goed begrijp kan een PS3 hetzelfde als HDX-1000 network media tank player (qua streaming) alleen hoef je voor laatsgenoemde geen pc aan te hebben staan, kan je er hdd aan hangen, heeft 802.11n wifi en ondersteund meer formaten. Toch? De voordelen van PS3 (gamen/blue-ray) snap ik ;)...

en dat ik een ethernet kabeltje moet trekken om een gigabit verbinding te krijgen vind ik geen probleem (hoewel wifi gemakkelijker is uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bertuss schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:43:
Ik heb een super simpele vraag (denk ik) maar vraag het toch even voor de zekerheid:
Ik ben van plan een ps3 te kopen. Nu heb ik een fullHDtv met een Homecinema setje. Die HCset is aangesloten via HDMI en composiet. Hoe kan ik dan het beste de ps3 aansluiten, om beeld via tv te krijgen en geluid via HC ? Of gaat dat automatisch goed ... ?
Zelf heb ik ook PS3, FullHD en HC. PS3 video aangesloten via HDMI en PS3 audio optisch naar HC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niet alles kunnen doorlezen. Maar ben goed opweg. Heb me PS3 nou al een jaar zonder dan maar iets eruit te halen. Enkel gamen.
Nou wil ik hem wel als media center gebruiken. In het begin lees ik van alles over Yellow Dog en Vlc, erg interesant en wil ik zeker gaan proberen. Maar die posts zijn uit 2007, is dit nog relevant of is er al wat nieuws? Niet dat ik iets heel gedateerds ga doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Yellow Dog is een speciale Linux-distributie voor op de PS3 geloof ik. VLC is een softwareprogramma voor Windows, Mac en Linux (en meer geloof ik) wat media af kan spelen et cetera.

Maar waarom zou je dat willen? Voor films en series e.d. werkt de PS3 zelf ook meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

stefan_el schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 00:11:
[..]
- Kan ik vanaf mijn pc (pentium 4 / 2.8 ghz /512 mb) HD materiaal / DVD streamen via ethernet? Ik las een bericht van iemand met ongeveer dezelfde pc dat hij 1080p kon versturen maar op 1 bericht ga ik niet af.
Dat gaat prima. Ik stream 1080p content vanaf een NAS (network attached storage). Wifi lukt bij de grotere 1080p bestanden niet, bedraad gaat uitsteken. Een ander verhaal wordt het wanneer je gebruik gaat maken van transcoding in de mediaserver (om een door de PS3 ondersteund formaat naar de PS3 te sturen en daar bijvoorbeeld ook meteen ondertitels in wilt streamen). 720p materiaal lukt jouw PC wel, of je 1080p ook getranscodeerd krijgt durf ik niet te zeggen, maar met wat meer geheugen zou dat best moeten lukken.
- Ik ben er zelf achter dan een 80 gb genoeg is; spellen downloaden ga ik vast niet veel doen. Of is 160 gb voor de toekomst interessant?
Dat ga je wel doen, al is zijn het alleen de demo's. Playstation Home (net nieuw) heeft bijvoorbeeld al 3GB nodig. Alle updates worden op je HDD gezet, bij bijvoorbeeld GT5p loopt dit ook al in de GB's. Maar met 80GB kun je wel een jaartje vooruit en je kunt er altijd zelf een grotere HDD in zetten, dit wordt zelfs in de handleiding van de PS3 haarfijn uitgelegd. Dus die 160GB is geen must.
- Ziet een 200 mb episode van een serie (divX) er een beetje uit op een 32V4500 hd-ready scherm?
Dat ziet er zo goed uit als het bronformaat. Daar heeft de PS3 niets mee te maken, hoogstens wordt het beeld beter ge-upscaled, dat doet de PS3 namelijk uitstekend.
En als ik het goed begrijp kan een PS3 hetzelfde als HDX-1000 network media tank player (qua streaming) alleen hoef je voor laatsgenoemde geen pc aan te hebben staan, kan je er hdd aan hangen, heeft 802.11n wifi en ondersteund meer formaten. Toch? De voordelen van PS3 (gamen/blue-ray) snap ik ;)...
Met een PS3 en een NAS (Network Attached Storage) ben je spekkoper. Hoeft er ook geen PC aan te staan en je hebt een centrale opslag van je data, die je zelfs via het internet kan bezoeken. Ik heb bijvoorbeeld de conceptronix Grab'N'Go Media Store met 2 TB aan harde schijven. Daar heb ik Twonky Media server op draaien. Wil nooit meer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:02:
Ik heb nog niet alles kunnen doorlezen. Maar ben goed opweg. Heb me PS3 nou al een jaar zonder dan maar iets eruit te halen. Enkel gamen.
Nou wil ik hem wel als media center gebruiken. In het begin lees ik van alles over Yellow Dog en Vlc, erg interesant en wil ik zeker gaan proberen. Maar die posts zijn uit 2007, is dit nog relevant of is er al wat nieuws? Niet dat ik iets heel gedateerds ga doen..
VLC is toen vrij gekomen voor de ps3, met de belofte dat het de core processors zou kunnen bereiken, die je nodig hebt voor het op een fatsoenlijke manier afspelen van HD content. Helaas is dit niet het geval, en is het alleen mogelijk om dvd, divx etc. af te spelen. Verder heb je een normaal YDL systeem, browsen gaat aardig soepel etc. Moet zeggen dat ik het al erg lang niet meer gebruikt heb, omdat de mediastreamers steeds beter worden.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:10:
Yellow Dog is een speciale Linux-distributie voor op de PS3 geloof ik. VLC is een softwareprogramma voor Windows, Mac en Linux (en meer geloof ik) wat media af kan spelen et cetera.

Maar waarom zou je dat willen? Voor films en series e.d. werkt de PS3 zelf ook meer dan prima.
Ow, dat wist ik niet. Ik sleutel ook liever niet aan dat ding. Dus dat is een veel betere oplossing. Maar die PS hangt aan me netwerk. En als ik ga zoeken op beschikbare film of foto bestanden. Zie ik vaak niet veel terug van wat er op me externe HDD staat.

Moet ik wel iets instellen?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:38:
[...]

Ow, dat wist ik niet. Ik sleutel ook liever niet aan dat ding. Dus dat is een veel betere oplossing. Maar die PS hangt aan me netwerk. En als ik ga zoeken op beschikbare film of foto bestanden. Zie ik vaak niet veel terug van wat er op me externe HDD staat.

Moet ik wel iets instellen?

Bedankt.
Ja je netwerkschijf moet beschikken over een mediaserver. Die zorgt ervoor dat alles te zien is op je PS3. Mijn LaCie schijf bijvoorbeeld heeft de TWONKY media server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Lees de topicstart eens. Daar staat alles haarfijn in uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Iemand al met de nieuwe firmware en Twonkymedia?
Ik durf na alle voorgaande perikelen (out of sync audio) niet meer te upgraden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Ik wilde graag de Java PS3 Media Server gebruiken omdat onder mijn os (Ubuntu Intrepid) mediatomb niet ideaal is. Ik heb Sun Java Runtime Environment 6 geinstalleerd maar als ik de PMS.sh uitvoer in de terminal krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: net/pms/PMS
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: net.pms.PMS
    at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:217)
    at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
    at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:205)
    at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:323)
    at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:294)
    at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:268)
    at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java:336)
Could not find the main class: net.pms.PMS. Program will exit.

Lijkt me dus een Java probleem. Kan iemand die ook de ps3 media server heeft geinstalleerd mij vertellen welke Java pakketen je moet installeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Ik weet niet hoe het in linux zit, maar via windows heb ik geupdate tot de laatste java versie en voila.. werkte perfect

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

UltraSub schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:54:
Iemand al met de nieuwe firmware en Twonkymedia?
Ik durf na alle voorgaande perikelen (out of sync audio) niet meer te upgraden :X
Firmware van de PS3? Dat werkt prima icm twonky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Wat zijn in het algemeen de ervaringen met Twonky ?

Ik heb nu TVersity, en ik kan alleen alle films zien als ik kies voor "all video", ik kan niet browsen per mappen, maar moet gewoon alle filmbestanden onder mekaar bekijken.

Ik heb nu bij ffdshow ook ingesteld dat hij subtitels moet meesturen, maar volgens mij mis ik een instelling, want als ik een video afspeel op de PS3 dan streamt hij ze niet mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:48:
[...]

Ja je netwerkschijf moet beschikken over een mediaserver. Die zorgt ervoor dat alles te zien is op je PS3. Mijn LaCie schijf bijvoorbeeld heeft de TWONKY media server.
Maar een externe USB-schijf zou ie toch wel gewoon films e.d. vanaf moeten kunnen halen? Hij heeft 't over 'externe hdd', maar dat hoeft niet per see een NAS te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Osiris schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:11:
[...]

Maar een externe USB-schijf zou ie toch wel gewoon films e.d. vanaf moeten kunnen halen? Hij heeft 't over 'externe hdd', maar dat hoeft niet per see een NAS te zijn.
Zou je dan ook de ondertitels kunnen laten meenemen?

Klinkt anders wel leuk, gewoon even een filmpje plaatsen op je stickje van 1GB ofzo, in de PS3 en dan zo je film kijken....

(gezien het feit dat ik voorlopig via TVersity nog geen ondertitels heb, tips zijn heel welkom :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
HyperBart schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:31:
[...]

Klinkt anders wel leuk, gewoon even een filmpje plaatsen op je stickje van 1GB ofzo, in de PS3 en dan zo je film kijken....

(gezien het feit dat ik voorlopig via TVersity nog geen ondertitels heb, tips zijn heel welkom :( )
Ik heb/had het zelfde probleem me vriendin weigerd films te kijken zonder sub....gelukkig kijk ik ze ZONDER en heb ik er geen last van maar zoek ook een oplossing :)

dus indd tips welkome :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Een aantal pages terug staat een tutorial hoe je subs kunt krijgen terwijl je aan het streamen bent. Ik ben wel bezig om een up2date startpost te maken, maar het scheiden van onzin informatie en nuttige info kost best wel wat tijd ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Laatst online: 30-08 14:59

fmb

HyperBart schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:10:
...
Ik heb nu TVersity, en ik kan alleen alle films zien als ik kies voor "all video", ik kan niet browsen per mappen, maar moet gewoon alle filmbestanden onder mekaar bekijken.

Ik heb nu bij ffdshow ook ingesteld dat hij subtitels moet meesturen, maar volgens mij mis ik een instelling, want als ik een video afspeel op de PS3 dan streamt hij ze niet mee :(
TVersity werkt bij mij perfect. Ook browsen gaat perfect. Heb je de optie "Media Library Menus" (bij "Media Library Settings") al veranderd?

Voor je ondertitel probleem, check: fmb in "Playstation 3 als media center - deel 3" (en vergeet niet dat je alles moet Transcoden).
Voor andere tips, check: fmb in "Playstation 3 als media center - deel 3".

Vind het wel een nadeel dat na elke update de instellingen verloren gaan. Komt er bijvoorbeeld steeds weer achter dat (na een update) de optie "automatisch library bijwerken" uit staat... ;)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpie schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:59:
Een aantal pages terug staat een tutorial hoe je subs kunt krijgen terwijl je aan het streamen bent. Ik ben wel bezig om een up2date startpost te maken, maar het scheiden van onzin informatie en nuttige info kost best wel wat tijd ;p
HyperBart schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:31:
[...]

Tversity werkt inderdaad prima met ondertitels, maar ik zou die Java Media Server PMS toch op 1 willlen plaatsen als het om streamen met ondertitels gaat.
Is makkelijker in gebruik en veel eenvoudiger om de juiste codecs te installeren, want dat is toch waar het om draait voor het meestreamen van subs/srt. Meeste codecs zitten al in het programma ingebakken. Het enige wat je nog aanvullend moet installeren is CCCP, Avisynth en VLC.
Bij Tversity had ik toch soms een beetje last van stutters. Bij Java Media Streamer PMS3 met 1080p materiaal totaal niet.
Vragen?????........oke, ik zal ze proberen te beantwoorden.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Heb gisteren nog eens wat lopen experimenteren met streamen en geluid. Ik kwam er, min of meer bij toeval, namelijk achter dat de LPCM 2.0 tracks van mijn Macross Frontier Blu-Rays gewoon te streamen zijn. Huh? LPCM en streamen? Ok, dacht ik, dat zal dan wel komen omdat het alleen 2.0 geluid is. Maar ik werd toch geboeid, en pakte er de Wall-E Blu-Ray disc er eens bij, en converteerde de 24bit DTS Master Audio track naar LPCM, en tsMuxeR-de die audio vervolgens naar een test m2ts. En warempel... de PS3 speelt de 5.1 LPCM track ook gewoon af, en geeft de audio track weer als:

"Linear PCM, 5.1ch, 6.9Mbps"

F*cking A! Das toch wel iets meer dan die miezerige 640kbps AC3!

Ik moet zeggen dat me dit verbaast. Ik ging er altijd vanuit dat 5.1, 640kbps AC3 de max was voor streamen. Kennelijk niet. En nu kan ik dus naar HD audio luisteren tijdens het streamen!

N.B. Ik krijg overigens nog maar twee kanalen te horen, LOL. Maar dat komt omdat ik over de Toslink ga, en heeft met de PS3 zelf niks te maken. Tijd dus om de Marantz SR-8002 te kopen! Maar HD audio over streamen, dat was toch nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

Zjemm

...

op aanraden van iemand in dit topic heb ik nu ook die java media server geinstalleerd en moet zeggen dat dit bijzonder soepel werkt. zelfs NL subs worden meteen getoont. nu nog een goed servertje optuigen waar het uiteindelijk allemaal voor vast op moet gaan draaien.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Nou, de PS3 Media Server is opensource gegaan aangezien hij alleen maar GPL programma's gebruikt en er een mooi schilletje omheen heeft gebouwd. Dus, wie heeft er zin om te klussen? :P

http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Bertuss schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:43:
Ik heb hem inmiddels in huis ... aangesloten op HDMI ... en geluid komt gewoon via HC ... kan alleen niet helemaal bepalen of het zuiver dolby surround is. Kan het zijn dat geluid en beeld gewoon allebei via HDMI lopen ? Of komt het gewoon omdat tv op HC is aangesloten ?

[ Voor 15% gewijzigd door Bertuss op 14-12-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Van PS3 naar tv via hdmi, en dan met hdmi weer vanaf tv naar Home Cinema set, en dan in de PS3 instellen dat geluid en video via hdmi uitgezonden moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
scorpie schreef op zondag 14 december 2008 @ 18:44:
Van PS3 naar tv via hdmi, en dan met hdmi weer vanaf tv naar Home Cinema set, en dan in de PS3 instellen dat geluid en video via hdmi uitgezonden moet worden.
Ja dat heb ik ook gedaan, maar volgens mij heb ik dan geen DTS geluid e.d.
Ik wil gewoon via HDMI 5.1 geluid en ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Als ik via optische kabel doe, heb ik bij de introfilmpjes 5.1 geluid en zodra de hoofdfilm begint hoor ik helemaal niks meer |:(
En via HDMI krijg ik het al helemaal niet voor elkaar om er surround sound uit te persen :'(

edit:
Ik heb een ander BD gebruikt en nu heb ik wel 5.1 via optische kabel.
Is het wel mogelijk om 5.1 te krijgen door deze opstelling:
PS3 > hdmi > tv
tv > hdmi > HC
Moet het niet zo ?:
PS3 > hdmi > HC (AV in)
HC (AV out) > hdmi > tv
Waardoor je dus 2 hdmi aansluitingen op je HC nodig hebt ( ikke NOT) ?

Het lijkt me dat geluid via HDMI beter is dan optisch toch ?

[ Voor 51% gewijzigd door Bertuss op 14-12-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Bertuss schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:48:
Volgens mij is geluid via HDMI alleen beter als je HC Dolby TrueHD of DTS-HD aankan.
albatross schreef op zondag 14 december 2008 @ 10:22:
En warempel... de PS3 speelt de 5.1 LPCM track ook gewoon af, en geeft de audio track weer als:

"Linear PCM, 5.1ch, 6.9Mbps"

F*cking A! Das toch wel iets meer dan die miezerige 640kbps AC3!

Ik moet zeggen dat me dit verbaast. Ik ging er altijd vanuit dat 5.1, 640kbps AC3 de max was voor streamen. Kennelijk niet. En nu kan ik dus naar HD audio luisteren tijdens het streamen!

N.B. Ik krijg overigens nog maar twee kanalen te horen, LOL. Maar dat komt omdat ik over de Toslink ga, en heeft met de PS3 zelf niks te maken. Tijd dus om de Marantz SR-8002 te kopen! Maar HD audio over streamen, dat was toch nieuw voor mij.
Dit heb ik ook nog nooit eerder gelezen, en ik dacht dat ik alles wist qua streaming formaten die de ps3 aankan.
Ik vraag mij af of dit recent aan de firmware is toegevoegd of dat het er altijd al in heeft gezeten :?

[ Voor 65% gewijzigd door DCFreak op 14-12-2008 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
DCFreak schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:25:
[...]

Volgens mij is geluid via HDMI alleen beter als je HC Dolby TrueHD of DTS-HD aankan.
Ok dan is het goed ;) Vind het alleen wel raar dat ik bij 1 Blueray disc sommige talen niet via optisch in 5.1 krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Optisch kan niet meer dan 5.1 geluid aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Bertuss schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:32:
[...]

Ok dan is het goed ;) Vind het alleen wel raar dat ik bij 1 Blueray disc sommige talen niet via optisch in 5.1 krijg.
Is het in dat geval 2.0 of hoor je helemaal niets? Misschien dat die audiotracks gewoon in 2.0 opgenomen zijn. Indien je niets hoort moet je op de ps3 de audio output format op "bitstream" zetten (in het BD video settings menu 8)7 ) en in het audio menu van de ps3 alleen de audio codecs selecteren die jou HC aankan (dts,dolby,etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
Net wil ik voor het eerst een dvdtje kijken vanaf de PS3. Nu blijken de afleveringen erop in 4:3 formaat te zijn, waardoor er aan beide zijkanten een brede vertikale balk zit (TV is immers 16:9 formaat). Weet iemand een manier om het beeld gewoon horizontaal 'uit te rekken' zodat het beeldvullend wordt? Als ik de dvd gewoon vanuit de dvdspeler afspeel lukt dit wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
DCFreak schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:25:
[...]

Dit heb ik ook nog nooit eerder gelezen, en ik dacht dat ik alles wist qua streaming formaten die de ps3 aankan.
Ik vraag mij af of dit recent aan de firmware is toegevoegd of dat het er altijd al in heeft gezeten :?
Zou me niet verbazen als Sony dit 'stilletjes' toegevoegd heeft. Hebben ze een handje van. Bij een van hun duurdere Blu-Ray spelers stond destijds ook dat ie geen BD-R(E) ondersteunde, maar bleek dat uiteindelijk toch te doen. Sony zit ook een beetje tussen wal en schip met de PS3: enerzijds willen de bedenkers van DRM natuurlijk niet dat mensen Blu-Rays gaan streamen (= rippen); maar aan de andere kant verkopen ze ook graag hun PS3 als het ultieme media center.

Hoe het ook zij, ik vind dit een significante stap voorwaarts. Vrienden van mij branden veel op Blu-Ray, juist vanwege die AC3 audio streaming beperking van de PS3. Maar nu je dus gewoon toch HD Linear PCM kan streamen (7.1 nog niet geprobeerd) staat er eigenlijk niks meer in de weg om heerlijk zelf een media server op te zetten en daarmee alles te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Hmm, ik heb nu een optie aangezet "when transcode" op "always", morgen maar eens kijken hoe leuk de PS3 dat vindt...

* HyperBart is maffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
albatross schreef op maandag 15 december 2008 @ 02:42:
[...]

Sony zit ook een beetje tussen wal en schip met de PS3: enerzijds willen de bedenkers van DRM natuurlijk niet dat mensen Blu-Rays gaan streamen (= rippen); maar aan de andere kant verkopen ze ook graag hun PS3 als het ultieme media center.
Ach, gisteren probleemloos met mkv2vob een 720p H264 film in Matroska-container omgezet naar zo'n MPEG-TS-container die de PS3 wel prima afspeelt. Sure, het kost eventjes "wat moeite" (die paar minuutjes), maar je kunt alsnog probleemloos je geripte BD's bekijken.

Ik snap de beweegredenen van 'jamaar, piracy tegenwerken is goed!' wel, maar 't is alsof ze tegen de Borg proberen te vechten: Resistance is futile. 't Heeft toch compleet geen nut. Ik ga d'r echt niet meer BD's door kopen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Osiris schreef op maandag 15 december 2008 @ 04:28:
[...]

Ach, gisteren probleemloos met mkv2vob een 720p H264 film in Matroska-container omgezet naar zo'n MPEG-TS-container die de PS3 wel prima afspeelt. Sure, het kost eventjes "wat moeite" (die paar minuutjes), maar je kunt alsnog probleemloos je geripte BD's bekijken.

Ik snap de beweegredenen van 'jamaar, piracy tegenwerken is goed!' wel, maar 't is alsof ze tegen de Borg proberen te vechten: Resistance is futile. 't Heeft toch compleet geen nut. Ik ga d'r echt niet meer BD's door kopen ofzo.
Met die nieuwe PS3 server hoeft zelfs dat omzetten niet meer. Doet ie gewoon op de vlieg voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Osiris schreef op maandag 15 december 2008 @ 04:28:
[...]

Zeker, dat gaat moeiteloos. Maar ik doelde eigenlijk meer op een 1:1 Blu-Ray streaming ervaring. Die ontbrak nog een beetje met de 640kbps AC3 limiet. Ik moet nog verder testen zodra ik mijn nieuwe versterker binnen heb, maar in ieder geval kan de PS3 dus al 6.9Mbps 5.1 LPCM streamen, en dat is toch een enorme vooruitgang. Eerlijk gezegd denk ik dat ie dus ook gewoon hogere bitrates aankan voor streamen. Die 6.9Mbps in mijn voorbeeld kwam gewoon door het omzetten van die toevallige DTS-HD track. Hoewel ik die LPCM track nu alleen in stereo kan horen over de Toslink (LPCM is beperkt over optisch tot 2.0), klinkt wat eruit komt wel fantastisch mooi! En tja, waarom ook niet? 7Mbps is toch echt rete-veel meer dan 640kbps! Goed, dan gooi ik er maar en slordige 1000 euro extra tegenaan voor een echte HDMI 1.3 versterker (die ik sowieso beter meteen had kunnen kopen), maar het gaat de moeite waard worden zo,

Lange leve LPCM en streamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Blindfold schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:10:
[...]

Met die nieuwe PS3 server hoeft zelfs dat omzetten niet meer. Doet ie gewoon op de vlieg voor je.
Moet je server wel snel genoeg zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Osiris schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:37:
[...]

Moet je server wel snel genoeg zijn ;)
720p is peanuts (2,25x minder data dan 1920x1080). Zeker een transcoding naar MPEG2 moet moeiteloos gaan voor ieder beetje CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Bertuss schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:48:
[...]

edit:
Ik heb een ander BD gebruikt en nu heb ik wel 5.1 via optische kabel.
Is het wel mogelijk om 5.1 te krijgen door deze opstelling:
PS3 > hdmi > tv
tv > hdmi > HC
Moet het niet zo ?:
PS3 > hdmi > HC (AV in)
HC (AV out) > hdmi > tv
Waardoor je dus 2 hdmi aansluitingen op je HC nodig hebt ( ikke NOT) ?
Het 'beste' dunkt mij inderdaad: PS3 HDMI --> HC --> TV. Vooral ook omdat ik er helemaal niet zo zeker van zou zijn dat je TV wel een HDMI out heeft (en dat het dus toch gewoon twee HDMI ingangen zijn).

Maar voordat je jezelf nou de haren uit het hoofd trekt op zoek naar de juiste volgorde, vergewis jezelf er eerst eens van of je versterker wel HDMI 1.3 aankan. Veel van de eerste generatie HDMI versterkers zijn eigenlijk alleen maar HDMI 'pass-through'. Ze kunnen dus zelf niks doen met het geluid dat er op de kabel staat! Verkijk je daar dus niet op. Heb je daarentegen een echte HDMI 1.3 versterker, dan moet die ook je TrueHD en andere HD audio signalen kunnen decoderen vanuit de HDMI aanvoer.
Ach, dat zou ik zo niet per se willen stellen. Zeker niet bij DTS (omdat dat signaal sowieso digitaal is). HDMI geluid is natuurlijk wel te preferen boven je optische aansluiting. Dat komt vooral natuurlijk omdat er veel meer data doorheen kan; 7.1 kanaals TrueHD en zo; en LPCM in alle formaten. Heb je er de versterker voor, ga dan zeker voor audio over HDMI, zou ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Laatst online: 11-09 12:11
Een vraagje, welk spel is, buiten Buzz, leuk om met zijn tweeën te doen. Ik heb Resistance, maar die ben ik kwijt :'). En ik wil binnenkort toch eens iets nieuws bestellen. Resistance vind ik niet héel boeiend, simpele shooter meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

--Christiaan-- schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:37:
Een vraagje, welk spel is, buiten Buzz, leuk om met zijn tweeën te doen. Ik heb Resistance, maar die ben ik kwijt :'). En ik wil binnenkort toch eens iets nieuws bestellen. Resistance vind ik niet héel boeiend, simpele shooter meer.
Ik raad je aan dit ergens anders te vragen dan in een topic wat juist bedoeld is voor de niet spelcapaciteiten van de PS3.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Laatst online: 11-09 12:11
Oei, da's inderdaad verkeerd gegaan. Excuses, verwijder de posts maar indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

albatross schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:04:
[...]

Het 'beste' dunkt mij inderdaad: PS3 HDMI --> HC --> TV. Vooral ook omdat ik er helemaal niet zo zeker van zou zijn dat je TV wel een HDMI out heeft (en dat het dus toch gewoon twee HDMI ingangen zijn).

Maar voordat je jezelf nou de haren uit het hoofd trekt op zoek naar de juiste volgorde, vergewis jezelf er eerst eens van of je versterker wel HDMI 1.3 aankan. Veel van de eerste generatie HDMI versterkers zijn eigenlijk alleen maar HDMI 'pass-through'. Ze kunnen dus zelf niks doen met het geluid dat er op de kabel staat! Verkijk je daar dus niet op. Heb je daarentegen een echte HDMI 1.3 versterker, dan moet die ook je TrueHD en andere HD audio signalen kunnen decoderen vanuit de HDMI aanvoer.

[...]

Ach, dat zou ik zo niet per se willen stellen. Zeker niet bij DTS (omdat dat signaal sowieso digitaal is). HDMI geluid is natuurlijk wel te preferen boven je optische aansluiting. Dat komt vooral natuurlijk omdat er veel meer data doorheen kan; 7.1 kanaals TrueHD en zo; en LPCM in alle formaten. Heb je er de versterker voor, ga dan zeker voor audio over HDMI, zou ik zo zeggen.
Heb optisch en hdmi. Kan ik dan beter hdmi aansluiten wou je zeggen?
Dacht toch echt dat optisch beter is.
Maar ik ben hier verder een ongelooflijke noob in met kabels enzo dus.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Nou, vandaag even lopen spelen met die PS3 media server, werkt op zich prima. Alleen ik heb nu weer een ander probleem. Ik heb een WD MyBook World Edition gekocht zodat ik al m'n data op het netwerk kon zetten en iedere pc in het netwerk dus bij die data kan, maar dat is toch niet je van het hoor. Als ik met die ps3 media server data vanaf die netwerkschijf wil streamen, choked ie na x minuten ineens, *bam* media server ook weg uit m'n XMB. Zoek ik opnieuw, dan vindt hij hem wel weer, maarja, zo ben je dus niet echt ideaal een filmpje aan het kijken ofzo.

Heb net direct van die WD MyBook vanaf m'n laptop een episode gekeken maar dat gaat ook met horten en stoten :(
Dacht ik net de ideale oplossing gevonden te hebben...

BTW wel interessant om even de sourcecode te checken van die PS3 media server. Makes me want to play with it :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke1972
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-04 17:58
Hallo Mensen,

Ik hoop dat jullie een twijfelaar over de brug kunnen helpen. Ik wil de PS3 kopen, voornamelijk als mediacenter. Probleempje waar ik tegenaanloop is de beperktheid van het koppelen van de harde schijf (Fat32). Is het mogelijk om een netwerkschijf hieraan te hangen en zo ja, waar moet deze aan voldoen. Is bijvoorbeeld de LaCie Ethernet Disk mini hiervoor geschikt.

Tevens lijkt mij het programma PS3 mediaserver zeer interessant. Het is mij echter niet geheel duidelijk. Moet dit op de computer komen te staan of kan dit als programma op de netwerkschijf komen (I.p.v. bijvoorbeeld Twonky (waar ik momenteel ook geen verstand van heb).

Kortom, wat is eigenlijk zoek is een mogelijkheid om grotere bestanden (>4gb) te streamen zonder dat de computer hiervoor aan moet.

Help mij (en vooral mijn vriendin die mijn gezeur bijna helemaal zat is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Misschien dat het hier al is gevraagd, maar ik heb een BluRay van iemand die alleen 5.1 TruHD heeft en 2.0 tracks. Geen DTS of normale Dolby Digital. Onze versterker kan alleen de traditionele codecs aan en ik vroeg me dus af of de PS3 wel gewoon DD 5.1 van de TrueHD kan maken. Ik kan het zelf niet uittesten, omdat ik nog geen PS3 heb gekocht, maar daar moet binnenkort verandering in komen.

Edit:
Of hebben alle BluRay discs gewoon ook DD 5.1 als ze Dolby TrueHD 5.1 hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door Amiet01 op 15-12-2008 20:01 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik heb veel geduld met technologie, maar nu begint het me toch fameus de strot uit te hangen.

Ik heb dus alles geinstalleerd, mijn service zou moeten draaien onder Admin rechten met expliciet ingevoerde credentials.

Ik heb TVersity als media server op mijn Windows 2003 file-server staan.

heel vreemd, dit zijn mijn instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/15mjn6f.png
Mijn films die zogezegd in TVersity worden weergegeven, veel te weinig hier, maar op de PS3 als ik "all videos" selecteer, krijg ik ze allemaal gesorteerd volgens alfabet

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/1jn8yo.png
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2q357h2.png
Twee maal mijn instellingen van FFDshow, volgens mij ziet dit er goed uit...

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2hsbst1.png
Mijn algemene settings, lijkt ook ok, alles staat gestreamed in default

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2s6k0vd.png
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2ykc9z4.png
Mijn transcoding settings staan zoals in de TS, lijkt ook ok, media player 9 codec (ja toch ?)

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2iqh82v.png
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2133l1c.png
Mijn Folderview, geeft ie blijkbaar niet veel in weer, terwijl ik nochtans 2 mappen (beiden genoemd Beeld op de schijf, maar met een andere titel in Tversity en dus ook een ander pad) geeft hij hier toch maar één map "Beeld" weer en dan zitten nog niet eens alle films en beeldmateriaal er in, terwijl als ik bij "all videos" kijk, ik wel alles krijg, amar totaal niet in mijn mapjes, gewoon alfabetisch.

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2mpc4m1.png
Een detailweergave van hoe een map er bij gezet is door mij...

Problemen:
[list]
• Subtitles komen niet
• Had net massa's fouten mbt DLNA error 2104
• Hickups

Nota: PS3 hangt met Wifi op een (54Mbps) WRT54GL.

Ik ben zo wat ten einde raad, dat ding irriteert me mateloos en ik had graag gewoon een vloeiende mediaspeler voor mijn films zodat ik niet altijd mijn laptop via svideo en cinch moet aansluiten.

En ik vind de fout niet, ook niet met trial and error...

[ Voor 49% gewijzigd door HyperBart op 16-12-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

2 van je 3 problemen zijn al op te lossen door simpelweg een kabel te gebruiken. 802.11g WiFi is zo storingsgevoelig dat ik er nog geen slechte DivX rip over durf af te spelen.
Dat subtitels niet werken in Tversity is een bekend probleem, sommigen hebben er last van, sommigen niet. Maar dat ligt dus niet zozeer aan de PS3. (Hoewel er wel andere media spelers zijn die zelf subtitels kunnen lezen.)

(Hoe is trouwens je Transcoding instelling in Tversity ingesteld? En wat voor CPU heeft je server? Kun je eens kijken hoe zwaar deze het heeft als je een film af speelt, want voor hetzelfde geld houdt deze het gewoon niet bij.)

[ Voor 22% gewijzigd door --MeAngry-- op 16-12-2008 00:13 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
--MeAngry-- schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 00:12:
2 van je 3 problemen zijn al op te lossen door simpelweg een kabel te gebruiken. 802.11g WiFi is zo storingsgevoelig dat ik er nog geen slechte DivX rip over durf af te spelen.
Hmmm, ik kan toch redelijk goed mijn filmpjes bekijken op mijn laptop via filesharing.
Maar goed, ik probeer eens....
Dat subtitels niet werken in Tversity is een bekend probleem, sommigen hebben er last van, sommigen niet. Maar dat ligt dus niet zozeer aan de PS3. (Hoewel er wel andere media spelers zijn die zelf subtitels kunnen lezen.)
Dus, andere streaming server ?
(Hoe is trouwens je Transcoding instelling in Tversity ingesteld? En wat voor CPU heeft je server? Kun je eens kijken hoe zwaar deze het heeft als je een film af speelt, want voor hetzelfde geld houdt deze het gewoon niet bij.)
Staan net die instellingen er niet bij ?

De CPU is maar een mager modelletje, ik een E4600 met 2MB cache tesamen met een 1GB latje RAM
Ik kijk de load morgen even na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Amiet01 schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:46:
Misschien dat het hier al is gevraagd, maar ik heb een BluRay van iemand die alleen 5.1 TruHD heeft en 2.0 tracks. Geen DTS of normale Dolby Digital. Onze versterker kan alleen de traditionele codecs aan en ik vroeg me dus af of de PS3 wel gewoon DD 5.1 van de TrueHD kan maken. Ik kan het zelf niet uittesten, omdat ik nog geen PS3 heb gekocht, maar daar moet binnenkort verandering in komen.

Edit:
Of hebben alle BluRay discs gewoon ook DD 5.1 als ze Dolby TrueHD 5.1 hebben?
TrueHD op een Blu-Ray bestaat uit een AC3 'core' + HD data. Net als DTS-MA ook bestaat uit een DTS 'core' + extra data. In jouw geval zal je versterker dus gewoon terugvallen op AC3 (DD5.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
scorpie schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:14:
Nou, vandaag even lopen spelen met die PS3 media server, werkt op zich prima. Alleen ik heb nu weer een ander probleem. Ik heb een WD MyBook World Edition gekocht zodat ik al m'n data op het netwerk kon zetten en iedere pc in het netwerk dus bij die data kan, maar dat is toch niet je van het hoor. Als ik met die ps3 media server data vanaf die netwerkschijf wil streamen, choked ie na x minuten ineens, *bam* media server ook weg uit m'n XMB. Zoek ik opnieuw, dan vindt hij hem wel weer, maarja, zo ben je dus niet echt ideaal een filmpje aan het kijken ofzo.

Heb net direct van die WD MyBook vanaf m'n laptop een episode gekeken maar dat gaat ook met horten en stoten :(
Dacht ik net de ideale oplossing gevonden te hebben...
Ik heb zelf ook een MyBook (WD 10EACS). Hoewel ik em niet als netwerk disk voor mijn films gebruik (daar heb ik mijn media server voor gebouwd), gaat streamen daarvan af prima. Zo'n disk wordt alleen echt begrenst door de USB snelheid, uiteraard. Maar USB 2.0 biedt 480 Mbit/s, en dat is dus ruim voldoende voor vloeiend FullHD (zo'n 10x genoeg eigenlijk; een heftig stukje 1080p materiaal kan oplopen tot ca. 40 Mbit/s).

Ik zou het probleem dus eerder ergens in je netwerk zoeken; of bij die PS3 media server (die jongen moet echt die naam eens veranderen). Een media server hoort niet zomaar te verdwijnen. Twonky verdwijnt nooit. Moest er nog eens bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
ikke1972 schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:15:
Hallo Mensen,

Ik hoop dat jullie een twijfelaar over de brug kunnen helpen. Ik wil de PS3 kopen, voornamelijk als mediacenter. Probleempje waar ik tegenaanloop is de beperktheid van het koppelen van de harde schijf (Fat32). Is het mogelijk om een netwerkschijf hieraan te hangen en zo ja, waar moet deze aan voldoen. Is bijvoorbeeld de LaCie Ethernet Disk mini hiervoor geschikt.

Tevens lijkt mij het programma PS3 mediaserver zeer interessant. Het is mij echter niet geheel duidelijk. Moet dit op de computer komen te staan of kan dit als programma op de netwerkschijf komen (I.p.v. bijvoorbeeld Twonky (waar ik momenteel ook geen verstand van heb).

Kortom, wat is eigenlijk zoek is een mogelijkheid om grotere bestanden (>4gb) te streamen zonder dat de computer hiervoor aan moet.

Help mij (en vooral mijn vriendin die mijn gezeur bijna helemaal zat is).
hassle free werkt het nog niet helemaal, het simpelste voor nu zou misschien gewoon zo'n WD TV HD zijn (of hoe die ook heet). Als je ook spellen speelt, dan zou ik wel voor een ps3 gaan, maar niet alleen voor z'n media center funtionaliteiten.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.