Playstation 3 als media center - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 173.754 views

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
wicked1980 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:31:
[...]

Vind 399 € wel een beetje een té leuke prijs :P ;)
In de pricewatch staat hij voor 245 inclusief verzenden ;) Nog veel geld natuurlijk, maar gekeken naar prijs/kwaliteit verhouding is het toch wel een interessant setje. Ben er zelf erg tevreden mee.

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:53
haha ja dat vind ik ook... maar omdat je een optische ingang wil denk ik dat je al in een hoger (en dus duurder) segment zit te kijken... vandaar dat ik zei dat het misschien handiger is om een home theater set aan te schaffen, hier heb je uiteindelijk meer aan, en kan in de loop van de tijd geupgrade worden (een keer nieuwe front speakers, dan een nieuwe versterker etc...) ik heb net even in het digitale krantje van MM utrecht gekeken (link) en daar staat een kant en klare home cinema set (alles in een, geen aanrader) voor E111 en een professionelere set voor E444 (op pagina 10)
misschien iets voor jou?

iRacing Profiel Twitch

• wicked1980
  • Laatst online: 13-03-2024
hmm, ik heb me blijkbaar nogal vergist in de prijsrange. Meer als 100 € wil ik er niet voor uitgeven, maar dat is blijkbaar niet haalbaar.

Helaas

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

wicked1980 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:04:
hmm, ik heb me blijkbaar nogal vergist in de prijsrange. Meer als 100 € wil ik er niet voor uitgeven, maar dat is blijkbaar niet haalbaar.

Helaas
Je moet het geluid echt niet onderschatten hoor. Een PS3 van 400 euro aan een LCD van tegen de 1000 euro (bijvoorbeeld) hangen, en vervolgens maar 100 euro willen uitgeven aan speakers is gewoon erg krom. Goed geluid bij games en films moet absoluut niet onderschat worden, en een set van 250 euro (ook nog eens surround) is dan echt niet duur. Zeker niet als je kijkt wat je krijgt met die Z5500 set. (Deze heeft trouwens 3 digitale ingangen.)

Tesla Model Y RWD (2024)

• ourplayground
nou nee dan zit je idd in het wat te lage segment.. dan blijft er natuurlijk wel genoeg over, maar danheb je geen "echte" surround..

iRacing Profiel Twitch

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
Persoonlijk gebruik ik mijn PS3 in combinatie met mijn PC scherm (Samsung 226BW) en ik heb het momenteel zo aangesloten:

Video: HDMI (PS3) > DVI (DVI Switch) > DVI (Beeldscherm) -- hiermee kan ik op mijn Samsung ook nog eens 1920x1080 draaien. De monitor geeft wel aan dat dit niet een optimale resolutie is, maar het werkt wel.

Vanmiddag krijg ik mijn audio zooi binnen (nu zit het nog even met twee kanaaltjes aangesloten). Zelf heb ik een Club3D Theatron DD besteld voor 3 tientjes met een optische kabel. Deze kaart heeft namelijk optisch in. Daarnaast heb ik hier een Logitech X-530 5.1 setje staan zonder optische aansluiting, maar deze kan ik wel weer doorlussen door middel van die geluidskaart..

Overigens ben ik niet ontevreden over dat setje, alhoewel het toch maar een redelijk goedkoop setje is. Het enige nadeel is wel dat het setje radiosignalen soms ontvangt :P

• ourplayground
alex3305 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:28:
Persoonlijk gebruik ik mijn PS3 in combinatie met mijn PC scherm (Samsung 226BW) en ik heb het momenteel zo aangesloten:

Video: HDMI (PS3) > DVI (DVI Switch) > DVI (Beeldscherm) -- hiermee kan ik op mijn Samsung ook nog eens 1920x1080 draaien. De monitor geeft wel aan dat dit niet een optimale resolutie is, maar het werkt wel.

Vanmiddag krijg ik mijn audio zooi binnen (nu zit het nog even met twee kanaaltjes aangesloten). Zelf heb ik een Club3D Theatron DD besteld voor 3 tientjes met een optische kabel. Deze kaart heeft namelijk optisch in. Daarnaast heb ik hier een Logitech X-530 5.1 setje staan zonder optische aansluiting, maar deze kan ik wel weer doorlussen door middel van die geluidskaart..

Overigens ben ik niet ontevreden over dat setje, alhoewel het toch maar een redelijk goedkoop setje is. Het enige nadeel is wel dat het setje radiosignalen soms ontvangt :P
haha ik vind het een prachtige constructie...!! Maar ik neem aan dat je dan 6 "stekkertjes" uit je geluidskaart hebt lopen??

iRacing Profiel Twitch

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Gaat dat werken zonder delays en zonder synchronisatie problemen?
Tel eens op wat je hebt neergelegd voor die audio meuk bij elkaar.. 150 euro oid? Dan had je beter gewoon een Z5500 kunnen kopen, heb je zeker meer 'bang for your buck'.

De Z5500 is z'n geld waard iig, maar het kan natuurlijk zijn dat je er wat minder budget voor (over) hebt. Zelfde als dat de een op een 300eu LCD speelt, en de ander op een 1500eu plasma.

[ Voor 25% gewijzigd door !null op 27-11-2008 14:15 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:31

Alaksandus

Vae puto deus fio

ourplayground schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:39:
[...]

haha ik vind het een prachtige constructie...!! Maar ik neem aan dat je dan 6 "stekkertjes" uit je geluidskaart hebt lopen??
Zullen gewoon 3 stereo jack kabeltjes zijn dus valt nog mee. Maar idd een creatieve oplossing..

Als een god in Nijmegen.

• ourplayground
Ja precies, eigenlijk was ik daar al bang voor... maar als ik dat dan goed voor me zie, maak je dus van je ultra digitale geluid een ultra analoog geluid die niet eens het echte DTS of Dolby digital aankan... of zie ik het nu helemaal verkeerd...?

iRacing Profiel Twitch

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:46

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

hi guys,
Ik heb zojuist een Blueray versie van Transformers van rond de 45GB
uiteraard na het uitpakken kwam ik een BDMV en CERTIFICATE map tegen.
In de BDMV map zit een map STREAM met daarin de film in m2ts formaat.
nu is mijn vraag, welk programma zet dit het makkelijkste om in mkv of mpeg?
ik wil uiteraard de kwaliteit behouden en engelse audio en nl subs.
als iemand andere tips heeft graag.
Uiteraard moet de boel via m'n ps3 te streamen zijn. Ik kan tot nu toe alles streamen behalve dit.

• ourplayground
ApC_IcE schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:08:
hi guys,
Ik heb zojuist een Blueray versie van Transformers van rond de 45GB
uiteraard na het uitpakken kwam ik een BDMV en CERTIFICATE map tegen.
In de BDMV map zit een map STREAM met daarin de film in m2ts formaat.
nu is mijn vraag, welk programma zet dit het makkelijkste om in mkv of mpeg?
ik wil uiteraard de kwaliteit behouden en engelse audio en nl subs.
als iemand andere tips heeft graag.
Uiteraard moet de boel via m'n ps3 te streamen zijn. Ik kan tot nu toe alles streamen behalve dit.
verander m2ts in mp4 en je kan streamen....
edit:
ik bedoel de extentsie (of hoe je het schrijft...) iig transformers.m2ts naar transformers.mp4

[ Voor 7% gewijzigd door ourplayground op 27-11-2008 16:23 ]

iRacing Profiel Twitch

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

ourplayground schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:15:
[...]

verander m2ts in mp4 en je kan streamen....
edit:
ik bedoel de extentsie (of hoe je het schrijft...) iig transformers.m2ts naar transformers.mp4
Maar PS3 zou ook m2ts moeten streamen, dus waarom zou dit dan werken? Ik hoor graag als het inderdaad zo is, maar dan snap ik nog niet waarom.

• ourplayground
Blindfold schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:57:
[...]

Maar PS3 zou ook m2ts moeten streamen, dus waarom zou dit dan werken? Ik hoor graag als het inderdaad zo is, maar dan snap ik nog niet waarom.
Dus je vraagt hoe je hem het beste kan muxen,iemand komt met een makkelijkere oplossing...en dan wordt het in twijfel getrokken...probeer het nu eerst eens,dan zal je zien dat het werkt en dan kan je vanavond mooi je film kijken...je stream programma ziet waarschijnlijk je m2ts afstand niet als video bestand en dus kan je hem niet streamen..mp4 kent ie wel en dus kan je wel streamen. Waarschijnlijk als je je m2ts file op je ps3 zet, ziet hij hem wel maar dat past waarsch niet... Succes ermee
edit:
:ik zie nu pas dat deze opmerking van iemand anders kwam dan de originele vraag...

[ Voor 6% gewijzigd door ourplayground op 27-11-2008 17:47 ]

iRacing Profiel Twitch

• ApC_IcE

ApC_IcE

thanx voor de snelle reacties,
maar ik kan het m2ts bestand wel streamen.. maar dan zit er geen subs in en de verkeerde audio.
dus vandaar dat ik hem wil omzetten naar iets anders waar de audio meteen goed zit en de subs ingebakken desnoods

het lijkt me stug dat de bestands extensie veranderen dit teweeg brengt. ik kan de m2ts gewoon afspelen alleen heb dan 3 talen en dus niet engels.

[ Voor 22% gewijzigd door ApC_IcE op 27-11-2008 19:34 ]

• wicked1980
  • Laatst online: 13-03-2024
--MeAngry-- schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:09:
[...]

Je moet het geluid echt niet onderschatten hoor. Een PS3 van 400 euro aan een LCD van tegen de 1000 euro (bijvoorbeeld) hangen, en vervolgens maar 100 euro willen uitgeven aan speakers is gewoon erg krom. Goed geluid bij games en films moet absoluut niet onderschat worden, en een set van 250 euro (ook nog eens surround) is dan echt niet duur. Zeker niet als je kijkt wat je krijgt met die Z5500 set. (Deze heeft trouwens 3 digitale ingangen.)
Ten eerste kreeg ik de PS3 "gratis" bij een Vodafone Abbo, anders had ik hem nog niet gekocht. Daarnaast heb ik een LCD van "maar" 400 € (Wat ik nog steeds veel geld vindt!).

Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, sterker nog, ik hoef niet eens perse op de eerste rij te zitten! :P

Zodra het meer als 100 € moet kosten, dan ga ik liever een met het hele gezin een dagje weg voor dat geld ;)

Vandaar mijn vraag, een 5.1 setje voor een acceptabele prijs, met optische ingang. Maar wat voor de 1 acceptabel is....

Verwijderd

Hallo mede PS 3érs,

Heb sinds vorige week een PS3. Tversity geinstalleerd, loopt vlekkeloos zolang ik hem op transcoden "only when needed" heb staan. Nu ben ik met srt.files bezig. Als ik de films op de PC afspeel met Media Player Classic heb ik inderdaad ondertitels. Maar wat schept mijn verbazing : als ik in Tversity transcoding op always zet, hetgeen ik volgens mij moet doen als ik ondertitels op de PS3 wil hebben, dan verbreekt Tversity de verbinding zodra ik de film in Ps3 opstart. Blijkbaar doe ik dus iets fout. Kan iemand mij uit de brand helpen?
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

ApC_IcE schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:33:
thanx voor de snelle reacties,
maar ik kan het m2ts bestand wel streamen.. maar dan zit er geen subs in en de verkeerde audio.
dus vandaar dat ik hem wil omzetten naar iets anders waar de audio meteen goed zit en de subs ingebakken desnoods

het lijkt me stug dat de bestands extensie veranderen dit teweeg brengt. ik kan de m2ts gewoon afspelen alleen heb dan 3 talen en dus niet engels.
Je zult het bestand opnieuw moeten coderen en de subs hard erin coderen, anders ga je het niet voor elkaar krijgen. Je kunt namelijk geen subs meestreamen.
Wellicht dat je door remuxen wel de andere audio tracks eruit kunt halen, zodat je alleen nog maar de goede overhebt.
Ik lees wel goede verhalen over dat handbrake programma. Ik heb het even opgestart en ik zat een subs optie erbij zitten, dus daarmee zou je hem er waarschijnlijk in kunnen coderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem, en vraag me af of meerderen dit probleem hebben, en of er een oplossing voor is.

Ik heb een dvd gedownload en dit zijn Vob. bestanden, ik weet dat de ps3 dit type bestand kan afspelen.
meestal heb je dan 5 vob bestanden in zo'n dvd
vob 0 , vob 1 vob 2 etc.

vob 0 is dan meestal het dvd menu,
alleen kan ik dan niet met de controller een keuze maken bijv. naar setup om ondertiteling in te stellen
of dat je uit een scene wil kiezen enz.

Je kan het menu dus niet bedienen |:( is dit een instelling of..?
Kan iemand mij helpen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus

Alaksandus

Vae puto deus fio

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:52:
Ik zit met een probleem, en vraag me af of meerderen dit probleem hebben, en of er een oplossing voor is.

Ik heb een dvd gedownload en dit zijn Vob. bestanden, ik weet dat de ps3 dit type bestand kan afspelen.
vob 0 , vob 1 vob 2 etc.

alleen kan ik dan niet met de controller een keuze maken bijv. naar setup om ondertiteling in te stellen

DVD is niet te streamen naar de PS3. Is al meerdere keren aangegeven in het topic ;)

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alaksandus schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:56:
[...]

DVD is niet te streamen naar de PS3. Is al meerdere keren aangegeven in het topic ;)
Niet te streamen wel vreemd, want als je hem op dvd brand kan het neem ik aan wel?

Waar zit het verschil dan?
Tijd voor een Spinroll dvd's halen dus.

Alaksandus bedankt voor de snelle reactie iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus

Alaksandus

Vae puto deus fio

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:41:
[...]

Niet te streamen wel vreemd, want als je hem op dvd brand kan het neem ik aan wel?

Waar zit het verschil dan?
Tijd voor een Spinroll dvd's halen dus.

Alaksandus bedankt voor de snelle reactie iig!
Het verschil zit hem erin dat streamen eigenlijk eenrichtingsverkeer is. Het is dus niet mogelijk om feedback te geven via het DVD menu zoals bijvoorbeeld het afspelen van de hele film, of een bepaald hoofdstuk.

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:52:

vob 0 , vob 1 vob 2 etc.

DVD streamen gaat prima, alleen moet je er eerst 1 vob van maken b.v. met dvdshrink.....kan je in instellingen aangeven. Heb mijn PS3 nu een week...dus ben nog een noob. Alleen ondertitels lukt me nog niet met 1 vob. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Alaksandus schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:47:
[...]

Het verschil zit hem erin dat streamen eigenlijk eenrichtingsverkeer is. Het is dus niet mogelijk om feedback te geven via het DVD menu zoals bijvoorbeeld het afspelen van de hele film, of een bepaald hoofdstuk.
Ik denk dat het er ook zeker mee te maken heeft dat Sony de illegaliteit wil ontmoedigen. Het lijkt me niet zo ontzettend spannend om functionaliteit in te bouwen waarmee hij een Video_TS folder of ISO bestand kan afspelen, maar dan zijn ze waarschijnlijk bang minder DVD'tjes te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus

Alaksandus

Vae puto deus fio

Blindfold schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:21:
[...]

Ik denk dat het er ook zeker mee te maken heeft dat Sony de illegaliteit wil ontmoedigen. Het lijkt me niet zo ontzettend spannend om functionaliteit in te bouwen waarmee hij een Video_TS folder of ISO bestand kan afspelen, maar dan zijn ze waarschijnlijk bang minder DVD'tjes te verkopen.
Denk niet dat Sony daar veel op in te brengen heeft. Streamen gaat namelijk via het DLNA protocol en die heeft niet de functionaliteit om DVD's te streamen. Kan Sony dus weinig aan doen. Dit geld trouwens ook voor de Xbox 360..

Verder zou je gebruik kunnen maken van Handbrake om van een DVD 1 videobestand (mpg4) te maken met ondertitels erin.

[ Voor 8% gewijzigd door Alaksandus op 28-11-2008 11:30 ]

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Blindfold schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 00:05:
[...]

Je zult het bestand opnieuw moeten coderen en de subs hard erin coderen, anders ga je het niet voor elkaar krijgen. Je kunt namelijk geen subs meestreamen.
Wellicht dat je door remuxen wel de andere audio tracks eruit kunt halen, zodat je alleen nog maar de goede overhebt.
Ik lees wel goede verhalen over dat handbrake programma. Ik heb het even opgestart en ik zat een subs optie erbij zitten, dus daarmee zou je hem er waarschijnlijk in kunnen coderen.
ik ga met die handbrake eens aan de slag thanx voor de tip
(zal wel inmens lang duren met een 45gb film)

edit:
met handbrake wordt em niet.. ik kan alleen video_ts map of video file klikken
en aangezien het een volledige blue ray is kan ik niet de opties gebruiken voor subs en de audio stream eruit halen (heb wel keuze in audio streams maar ze zijn onbekend)

[ Voor 15% gewijzigd door ApC_IcE op 28-11-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApC_IcE schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:36:
[...]

edit:
en aangezien het een volledige blue ray is kan ik niet de opties gebruiken voor subs en de audio stream eruit halen (heb wel keuze in audio streams maar ze zijn onbekend)
Als je die video_ts brand met nero als video dvd kan je dan wel de vob files lezen,
Dat die dan automatisch menu opent?

Ik kan het trouwens ook beter eerst uitproberen dan dat ik het vraag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus

Alaksandus

Vae puto deus fio

ApC_IcE schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:36:
[...]

edit:
Ondersteuning voor blu ray zit er inderdaad niet in. Voorlopig alleen DVD (video_ts map) en videobestanden zijn om te zetten.

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

kijk jij snapt em ;)
dat is idd balen.. niemand die een andere tip heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Blindfold schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:55:
[...]

Aangezien ik geen ervaring heb met Megui en dus niet de precieze stappen kan vertellen, zal ik je mijn stappen vertellen waar je Tsmuxer (ik heb de versie met de Tsmuxergui 1.8.4) en eac3to voor nodig hebt.

- Open het bestand met het DTS spoor in Tsmuxer. Je krijgt dan normaal gesproken 2 sporen te zien. Een H264 beeldspoor en een DTS audiospoor.
- Zorg ervoor dat alleen het DTS spoor is aangevinkt en kies voor de demux optie. Nadat Tsmuxer klaar is moet je iets van een "<bestandsnaam>.dts" bestand hebben in dezelfde directory waar het bestand staat.
- Als het goed is heb je eac3to uitgepakt in een directory. Voor het gemak kun je het <bestandsnaam>.dts bestand in dezelfde directory zetten, dan hoef je niet moeilijk te doen met paden enzo.
- open een Command prompt (dos box dus) in de directory waar eac3to instaat en geef het volgende commando: "eac3to <bestandsnaam>.dts <bestandsnaam>.ac3" eac3to gaat nu het bestand omzetten en dan heb je uiteindelijk een <bestandsnaam>.ac3 bestand over.
- Open het originele bestand weer in TSmuxer. Zorg dat het DTS spoor is uitgevinkt en druk op add. Kies vervolgens het <bestandsnaam>.ac3 bestand. Kies bij output m2ts muxing en daarna start muxing.
- Voila je hebt een bestand met ac3 geluid.
Je hoeft niet perse eerst het dts kanaal te demuxen. Het DTS spoor is bijna altijd het 2e spoor. Nummer 1 is beeldkanaal. Het volgende commando slaat die stap over,...

eac3to <bestandsnaam>.m2ts 2: <bestandsnaam>.ac3 -640

Je krijgt nu een .ac3 bestandje wat je weer met de rest kan muxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Guys,

Ik lees hier een heleboel berichten over ondertiteling. Wist eigenlijk zelf niet goed wat ik er mee aan moest.
Lukt het nu wel of niet?
Wel....na enige verschillende dingen te hebben geprobeerd is het me vandaag gelukt om srt files mee te streamen met een ts.file. Een klein probleem wat nog rest is dat wanneer ik met srt stream, het beeld soms een heel klein beetje schokt. Ik vermoed dat het iets met de buffer te maken heeft. Is nog iets om verder uit te zoeken.
Mochten er mensen zijn die op weg geholpen willen worden met het meestreamen van srt files, dan hoor ik dat hier wel, want zo moeilijk is het nu ook allemaal niet. Ben zelf geen doorgewinterde PS3 tweaker, want heb de PS3 pas een week in huis.Of het voor iedereen werkt weet ik ook niet, maar bij mij was het niet zo moeilijk. Voor mij was de clou voor het streamen van srt files alleen de juiste codecs installeren.

Groetjes,
Ceje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

dries77 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:45:
[...]

Je hoeft niet perse eerst het dts kanaal te demuxen. Het DTS spoor is bijna altijd het 2e spoor. Nummer 1 is beeldkanaal. Het volgende commando slaat die stap over,...

eac3to <bestandsnaam>.m2ts 2: <bestandsnaam>.ac3 -640

Je krijgt nu een .ac3 bestandje wat je weer met de rest kan muxen.
Of je gebruikt gewoon Popcorn AudioConvertor die alles voor je doet (je kan zelf de bitrate van de AC3 instellen).
http://www.videohelp.com/tools/PopCorn_MKV_AudioConverter

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 01:24
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 23:24:
Hi Guys,

Ik lees hier een heleboel berichten over ondertiteling. Wist eigenlijk zelf niet goed wat ik er mee aan moest.
Lukt het nu wel of niet?
Wel....na enige verschillende dingen te hebben geprobeerd is het me vandaag gelukt om srt files mee te streamen met een ts.file. Een klein probleem wat nog rest is dat wanneer ik met srt stream, het beeld soms een heel klein beetje schokt. Ik vermoed dat het iets met de buffer te maken heeft. Is nog iets om verder uit te zoeken.
Mochten er mensen zijn die op weg geholpen willen worden met het meestreamen van srt files, dan hoor ik dat hier wel, want zo moeilijk is het nu ook allemaal niet. Ben zelf geen doorgewinterde PS3 tweaker, want heb de PS3 pas een week in huis.Of het voor iedereen werkt weet ik ook niet, maar bij mij was het niet zo moeilijk. Voor mij was de clou voor het streamen van srt files alleen de juiste codecs installeren.

Groetjes,
Ceje
mij lukt het niet dus enige hulp zou mooi zijn :)

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TNTKILLER....

Ik zal morgen een bericht plaatsen hoe ik het heb gedaan.....is me nu te laat.

Groetjes,
Ceje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Guys,

Op de volgende manier is het mij gelukt srt files mee te streamen naar de PS3:

Ik ben hiertoe gekomen met informatie die op verschillende fora ben tegengekomen.

Ik werk met Vista 32 bit met een E6850

Voor mensen, die net als ik, verschillende pogingen met diverse software hebben geprobeerd :

1) verwijder eerst alle eerder geinstalleerde software met bijbehorende codecs en start je PC opnieuw op.
2) download de volgende programma's : Tversity (ik zelf gebruik 1.0.0.7 RC4, maar zie dat er inmiddels alweer een nieuwere versie is), K-lite Codec Pack 4.3.4 FULL en FFDshow Rev 2301 van 5-11-2008.
3) Installeer Tversity t/m de Configuratie Wizard. Dus zonder het bijgevoegde codecpack en zonder FFdshow.
4) Installeer K-lite Codec Pack 4.3.4 Full, waarbij de volgende instellingen van belang zijn :
onder Direct Show Source filters : selecteer onder Avi splitter, MP4 splitter, MOV splitter, Matroska splitter, Ogg splitter en MPEG splitter ALLEMAAL GABEST i.p.v Haali. En ietjes verder UNCHECK DirectShow subtitle filter.
5) Installeer FFDshow Rev 2301 van 5-11 2008 Instellingen in video decoder configuration : check Subtitles, in tabblad font pas je bij body de grote van de tiltels aan (b.v. 60) en in tabblad Vobsub uncheck Enable.

Note : installeer bovenstaande programma's als administrator.

Na dit alles start je je PC even opnieuw op.

Start nu TVersity op en pas de instellingen toe van het bericht op dit forum van fmb geplaatst op 10 oktober 2008 15:11, om de beeldkwaliteit met transcoding aanzienlijk te verbeteren. (inclusief de tweak van de blogspot MPEG 16 naar MPEG 2 in Tversity Media Server profiles.xml )

Heb je een film of ander materiaal wat niet getranscodeerd hoeft te worden check dan bij transcode settings in Tversity 'only when needed' voor een optimale beeldkwaliteit.

Samengevat : Installeer Tversity en programma's volgens bovenstaand schema. Rip je film naar ts bestand, hernoem je SRT file exact naar filmnaam en plak die in dezelfde map. .......Et voila, perfect gestreamde ondertitels bij je film.

Hoop dat het bij jullie net zo werkt.
Ben daar wel benieuwd naar.
Succes ermee.

Groetjes
Ceje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01
Mooie guide, zal ik hem in het nieuwe deel in de startpost zetten?

Nog meer wat in het nieuwe deel graag behandeld moet worden? Ik denk dat nu toch wel het merendeel TVersity gebruikt aangezien dit wel het beste product is. De enkeling die het via media player probeert, doet dit nadat het met TVersity niet echt wil lukken, of zit ik hier fout? Onder linux nog niet echt een topper kunnen vinden, maar geekbox lijkt me wel goed te werken en op m'n mac moet ik nog even plex proberen (fork van xmbc).

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpie schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:27:

Nog meer wat in het nieuwe deel graag behandeld moet worden? Ik denk dat nu toch wel het merendeel TVersity gebruikt aangezien dit wel het beste product is. De enkeling die het via media player probeert, doet dit nadat het met TVersity niet echt wil lukken, of zit ik hier fout? Onder linux nog niet echt een topper kunnen vinden, maar geekbox lijkt me wel goed te werken en op m'n mac moet ik nog even plex proberen (fork van xmbc).
Ik vind het prima scorpie.....hoop dat anderen het ook een goed idee vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Wie kan mij uitleggen hoe je Internet radio aan de praat krijgt met Twonky? Als ik op m'n PS3 naar Mediaserver, Music, Internet Radio ga, zie ik daar de genres die ik in Twonky gekozen heb, maar als ik die open zegt ie bij elk genre 'Unsupported Data' . Wanneer ik op m'n pc via de webinterface kijk zie ik de radiostations wel staan en kan ik ze ook afspelen. :?

[ Voor 10% gewijzigd door Meelobee op 30-11-2008 01:16 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ik heb en vraag die ik nog niet eerder op GoT of google ben tegengekomen. Zowel mijn broer als ik hebben een PS3, die beiden op een apart LAN zijn aangesloten. Zelf heb ik in mijn LAN nog een NAS opgenomen, die ik als mediaserver ga inrichten. Kan de PS3 van mijn broer via FTP ofzo ook gebruik maken van mijn NAS als mediaserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

TweakersOnly schreef op zondag 30 november 2008 @ 03:23:
Ik heb en vraag die ik nog niet eerder op GoT of google ben tegengekomen. Zowel mijn broer als ik hebben een PS3, die beiden op een apart LAN zijn aangesloten. Zelf heb ik in mijn LAN nog een NAS opgenomen, die ik als mediaserver ga inrichten. Kan de PS3 van mijn broer via FTP ofzo ook gebruik maken van mijn NAS als mediaserver?
Via zijn PS3 niet, de PS3 heeft niet de optie om een Mediacenter dat niet in hetzelfde netwerk zit te vinden. Met een PC het wel moeten kunnen, mits jij de juiste poorten op je router open hebt staan. :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

scorpie schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:27:

Yep, na dagen gestoeid te hebben met TVersity ben ik aan de slag gegaan met Vilvic Media Center, en dat werkte binnen 5 minuten.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reuzekind schreef op zondag 30 november 2008 @ 12:31:
[...]

Yep, na dagen gestoeid te hebben met TVersity ben ik aan de slag gegaan met Vilvic Media Center, en dat werkte binnen 5 minuten.
Krijg je daar ook srt files mee gestreamd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 23:19
Klopt het dat de ps3 geen externe hd's met het hfs bestandssysteem kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus

Alaksandus

Vae puto deus fio

GranCanaria schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:54:
Klopt het dat de ps3 geen externe hd's met het hfs bestandssysteem kan lezen?
Kom zeg. Beetje moeite mag wel gedaan worden om een antwoord te vinden op je vraag. Dit is al zo vaak voorbij gekomen. Bestandssysteem moet FAT32 zijn, NTFS wordt niet ondersteund.

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:31:
[...]

Krijg je daar ook srt files mee gestreamd?
Avi Files krijg ik niet gestreamd. Ik gebruik het hoofdzakelijk om film bestanden groter dan 4 gb van m'n pc op m'n PS3 te krijgen. Dit lukt niet met een USB stick door de FAT32 restrictie.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 23:19
Alaksandus schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:32:
[...]

Kom zeg. Beetje moeite mag wel gedaan worden om een antwoord te vinden op je vraag. Dit is al zo vaak voorbij gekomen. Bestandssysteem moet FAT32 zijn, NTFS wordt niet ondersteund.
ehem, niet NTFS maar HFS, beetje beter lezen kan in jouw geval ook geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus

Alaksandus

Vae puto deus fio

GranCanaria schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:28:
[...]

ehem, niet NTFS maar HFS, beetje beter lezen kan in jouw geval ook geen kwaad.
Ik was er vanuit gegaan dat het een typfout was ben niet zo bekend met MAC filesystems.. :P Echter is deze ook niet compatible met de PS3. Via USB zal alleen een HDD herkend worden met FAT32.

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruikte eerst TVersity, maar gebruik nu TwonkyMedia omdat TVersity na de recenste update van eergisteren niet meer stabiel wilt blijven draaien. Nu blijkt TwonkyMedia echt wel de betere keus te zijn aangezien het veel sneller werkt en ook gemakkelijker lijkt te zijn. Dus dat is al een hele verbetering. (Wel jammer dat je niet kunt opteren om altijd te transcoden, meer daarover hieronder bij mijn probleemomschrijving)

Uit de topicstart las ik hetvolgende:
Voor MPEG-4: MP4 Audio MPEG-4 Part 3+ AAC Low Complexity (unprotected), MP4 Video MPEG-4 Part 2, + Simple Profile (MPEG-4 SP; MPEG-4 ASP is unsupported as of now) + DivX (in AVI), MPEG-4 Part 10 (also known as H.264/MPEG-4 AVC)+ Main Profile+ High Profile
En laat ik nu net veel AVI containers hebben die ik gecodeerd heb met de x264 - H264/AVC encoder via VirtualDub op basis van filmpjes van mijn Canon Ixus 850IS.

Afbeeldingslocatie: http://fredd-e.narfum.org/temp/videocompression1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fredd-e.narfum.org/temp/videocompression2.jpg

Het probleem is eenvoudig nu. Als ik de originele grote AVI speel via twonkymedia, die rechtstreeks van de camera komt, dan speelt hij onmiddellijk. Als ik hem encodeer via x264 en hem daarna probeer af te spelen dan zegt de PS3 dat het een niet ondersteund formaat zou zijn.

Hoe komt dit? Ik dacht dat H264/AVC kon afgespeeld worden? Iemand een idee? Moet ik misschien een andere H264 encoder gebruiken in plaats van x264 (die overigens gratis is). Indien nodig, welke encoder zou ik dan moeten gebruiken?

Extra info:

1) werkt
2) werkt niet
3) werkt
  1. Afbeeldingslocatie: http://fredd-e.narfum.org/temp/test-original.jpg
  2. Afbeeldingslocatie: http://fredd-e.narfum.org/temp/test-x264.jpg
  3. Afbeeldingslocatie: http://fredd-e.narfum.org/temp/test-xvid.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fredd-e.narfum.org/temp/videocompression3.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Even voor de mensen die een mac, of een pc met osx hebben... Ik heb gisteren even de 2 mediaservers uit de startpost getest, en beiden werken werkelijk fantastisch! Niks geen lastige dingen instellen oid, maar gewoon installeren, mappen toewijzen en streamen maar!! Nu weet ik niet hoe het met transcoden werkt aangezien ik alles in mp4 op mijn hd heb staan.

Mochten er nog mensen zijn die meer van dit soort programma's kennen voor de mac, liefst natuurlijk gratisch, en niet webbased, dan hoor ik het graag!!!

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Hm, transcoding is ook niet echt prettig als je door een filmpje heen wil zappen. Je kunt hem alleen lineair afkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo....
Heb ik vanmorgen mijn PC geformatteerd, alles opnieuw geinstalleerd....alles werkt....streaming muziek...streaming films inclusief srt ondertitels, kan ik opeens mijn foto"s niet meer streamen. Krijg wel thumbnails te zien, maar wanneer ik er eentje aanklik of een diashow will starten krijg ik "beschadigde bestanden". Foto's zijn gewoon Jpeg en BMP. Zie ik iets over het hoofd?
Bij voorbaat dank.

Ceje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
ourplayground schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:57:
Even voor de mensen die een mac, of een pc met osx hebben... Ik heb gisteren even de 2 mediaservers uit de startpost getest, en beiden werken werkelijk fantastisch! Niks geen lastige dingen instellen oid, maar gewoon installeren, mappen toewijzen en streamen maar!! Nu weet ik niet hoe het met transcoden werkt aangezien ik alles in mp4 op mijn hd heb staan.

Mochten er nog mensen zijn die meer van dit soort programma's kennen voor de mac, liefst natuurlijk gratisch, en niet webbased, dan hoor ik het graag!!!
Ik zal in het nieuwe deel ook even Plex behandelen, is de OSX variant van XBMC, en werkt prima :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:57:
Hallo....
Heb ik vanmorgen mijn PC geformatteerd, alles opnieuw geinstalleerd....alles werkt....streaming muziek...streaming films inclusief srt ondertitels, kan ik opeens mijn foto"s niet meer streamen. Krijg wel thumbnails te zien, maar wanneer ik er eentje aanklik of een diashow will starten krijg ik "beschadigde bestanden". Foto's zijn gewoon Jpeg en BMP. Zie ik iets over het hoofd?
Bij voorbaat dank.

Ceje
Ik heb eerlijk gezegd geen idee... probeer eens de jpeg, te veranderen in jpg.. misschien dat dat iets kan helpen? (even er van uitgaande dat je alle instellingen goed hebt, voor zover je daar dingen kan instellen)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
scorpie schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:21:
[...]

Ik zal in het nieuwe deel ook even Plex behandelen, is de OSX variant van XBMC, en werkt prima :)
Kan je daar iets meer over vertellen, want als ik google kom ik er niet echt uit.. is het een proggie voor de mac die een xbmc achtige interface heeft op de mac, en toevallig ook kan streamen?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Yep.

http://www.plexapp.com/

Weet alleen nog niet wat de verdere (details) mogelijkheden zijn, dus dat moet ik nog even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
scorpie schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:36:
Yep.

http://www.plexapp.com/

Weet alleen nog niet wat de verdere (details) mogelijkheden zijn, dus dat moet ik nog even uitzoeken.
Ja precies, die site had ik zelf ook al gevonden.. maar ik vind overal dat upnp niet is ondersteund.. iets wat het streamen naar ps3 een stukkie moeilijker maakt... ik zal dr vanavond ook evne naar kijken.. eigenlijk moet je zoiets gewoon op je ps3 hebben... dan is het het apparaat van de eeuw!

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus

Alaksandus

Vae puto deus fio

ourplayground schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:27:
[...]

Ja precies, die site had ik zelf ook al gevonden.. maar ik vind overal dat upnp niet is ondersteund.. iets wat het streamen naar ps3 een stukkie moeilijker maakt... ik zal dr vanavond ook evne naar kijken.. eigenlijk moet je zoiets gewoon op je ps3 hebben... dan is het het apparaat van de eeuw!
En dat is niet mogelijk omdat XBMC gebruik maakt van OpenGL iets wat de PS3 helemaal mist. Dus een port zal vast wel mogelijk zijn, maar moet de hele opzet van XBMC gewijzigd worden..

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Alaksandus schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:14:
[...]

En dat is niet mogelijk omdat XBMC gebruik maakt van OpenGL iets wat de PS3 helemaal mist. Dus een port zal vast wel mogelijk zijn, maar moet de hele opzet van XBMC gewijzigd worden..
Nee dat begrijp ik ook.. maar zoals er nu bijvoorbeeld de megabox is, zo zou er eigenlijk ook een fatsoenlijke PS3MC moeten zijn (ik weet het, het is zo goed als het zelfde, maar het oog wil ook wat). Het is mogelijk om een live-stick of live dvd te maken, dat heeft het megabox gebeuren bewezen... maar dat zal wel erg makkelijk denken zijn en erg moeilijk uitvoerbaar..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 13:28
BW83 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:47:
[...]

Ik heb hier ook al eens mee gewerkt. De eerste twee films ging prima, kreeg er een fijn werkend resultaat mee. Maar ik heb nu al meerdere keren gehad dat ik de melding krijg dat de benodigde srt-file niet gevonden kan worden, terwijl dat bestand wel in dezelfde map staat. Ook heb ik het dezelfde naam gegeven als de film, en werk eigenlijk precies zo als bij de eerste 2 (gelukte) films. Maar het helpt niks. Als ik kijk bij de preview-functie dan kan ik het srt-bestand gewoon openen en komt de tekst prima in beeld, dus dat maakt het voor mij nog vager.
Weet iemand waar dat aan kan liggen??
Niemand??? Gaat BTW over AVIAddXSubs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ BW83...
Het zal ongetwijfeld aan de codecs liggen dat je het niet meer voor elkaar krijgt. Ik stream al mijn HD rips vanaf de PC met srt files.....geen enkel probleem. Zal er in het weekend naar kijken of het met divx/xivdtjes ook gaat...Zal ongetwijfeld. Ik kom erop terug.
Ceje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:04
Osiris schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:56:
Hm, transcoding is ook niet echt prettig als je door een filmpje heen wil zappen. Je kunt hem alleen lineair afkijken.
Ook niet als je op vierkantje drukt en een snapshots krijgt van de gewenste interval (bijv. om de minuut)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BW83 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:17:
[...]

Niemand??? Gaat BTW over AVIAddXSubs
@BW83.....Ik heb net even een avitje gedownload...de srt er bij gezocht....en gestreamed.....geen probleem met Tversity. Dat programma AVIAddXSubs heb ik geen ervaring mee, maar begrijp dat het gaat om het inbakken van ondertitels. Ik bak nix in, maar stream gewoon met losse srt files. Lukt je dat niet, en wil je daarom met AVIAddXSubs aan de gang?

Ceje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
heb gister even Plex getest, het principe is erg goed, ik krijg het alleen nog niet fatsoenlijk aan de praat. Aangezien ik het voor puur streamen wil gaan gebruiken ben ik weer terug bij eye connect.. werkt perfect en super simpel!

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:42

Mfpower

In dubio

Ik heb twee vraagjes, waar ik na goed zoeken niet een volledig antwoord op heb kunnen vinden. Als iemand een idee heeft dan zou ik het graag horen. Ik heb Tversity op mijn pc staan en gebruik dus de PS3 om van m'n pc af te streamen.

Probleem 1:
Om HD content te streamen zet ik de MKV's om naar mpg/vob met behulp van MK2VOB. Maar nu is het zo dat sommige films (alles 1080p btw) vloeiend streamen (zoals Wall-E), maar anderen niet zo. Ik krijg dan elke 2-4 seconden ofzo (varieert iets) een stottering in het beeld. M'n ps3 en pc hangen rechtstreeks aan een 100Mbit router. Ik gebruik geen transcoding vanaf Tversity. Enige correlatie die ik heb kunnen vinden is dat de stotterende films een geluidstranscoding zijn ondergaan door MK2VOB (AC3->DTS) maar dat kan puur toeval zijn. Andere ideeen die ik had is een 24p probleem (blurays draaien prima) maar dat verklaart weer niet dat WallE het zo goed doet. Maar volgens mij stottert een gebrek aan 24p niet zo heftig, en precies elke seconde. En volgens mij is m'n netwerk snel genoeg.

Probleem 2:
Ik zou graag de uitzendinggemist streams willen bekijken. Ik krijg dat nu voor elkaar door eerst handmatig op mijn pc naar een stream te gaan die ik wil zien, dan rechts te klikken op media player en de URL copyen. Deze toevoegen in Tversity en dan kan ik 'm op m'n ps3 zien. Werkt prima. Maar is er een makkelijkere manier om de stream URLs te achterhalen? Of bestaat er misschien zelfs een website waar deze in een RSS staan (zou helemaal ideaal zijn, dan hoef ik het niet elke keer handmatig te doen). Zo nee, dan lijkt het me een leuke uitdaging om zelf die RSS feeds voor rechtstreekse stream URLs op te gaan stellen voor uitzendinggemist... ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Mfpower schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:36:
Ik heb twee vraagjes, waar ik na goed zoeken niet een volledig antwoord op heb kunnen vinden. Als iemand een idee heeft dan zou ik het graag horen. Ik heb Tversity op mijn pc staan en gebruik dus de PS3 om van m'n pc af te streamen.

Probleem 1:
Om HD content te streamen zet ik de MKV's om naar mpg/vob met behulp van MK2VOB. Maar nu is het zo dat sommige films (alles 1080p btw) vloeiend streamen (zoals Wall-E), maar anderen niet zo. Ik krijg dan elke 2-4 seconden ofzo (varieert iets) een stottering in het beeld. M'n ps3 en pc hangen rechtstreeks aan een 100Mbit router. Ik gebruik geen transcoding vanaf Tversity. Enige correlatie die ik heb kunnen vinden is dat de stotterende films een geluidstranscoding zijn ondergaan door MK2VOB (AC3->DTS) maar dat kan puur toeval zijn. Andere ideeen die ik had is een 24p probleem (blurays draaien prima) maar dat verklaart weer niet dat WallE het zo goed doet. Maar volgens mij stottert een gebrek aan 24p niet zo heftig, en precies elke seconde. En volgens mij is m'n netwerk snel genoeg.

Probleem 2:
Ik zou graag de uitzendinggemist streams willen bekijken. Ik krijg dat nu voor elkaar door eerst handmatig op mijn pc naar een stream te gaan die ik wil zien, dan rechts te klikken op media player en de URL copyen. Deze toevoegen in Tversity en dan kan ik 'm op m'n ps3 zien. Werkt prima. Maar is er een makkelijkere manier om de stream URLs te achterhalen? Of bestaat er misschien zelfs een website waar deze in een RSS staan (zou helemaal ideaal zijn, dan hoef ik het niet elke keer handmatig te doen). Zo nee, dan lijkt het me een leuke uitdaging om zelf die RSS feeds voor rechtstreekse stream URLs op te gaan stellen voor uitzendinggemist... ofzo.
Probleem 1: kan het toevallig liggen aan het soort film wat je kijkt... zijn de andere films die je kijkt onzettende actiefilms, waarin veel gebeurt op het beeld en dat je daardoor misschien net iets te weinig bandbreedte hebt (lijkt me sterk maar ok...) heb je in tversity ook echt het transcoden uitgezet??
Ik zelf heb er niet zoveel ervaring mee (met het stotteren dan) want ik zet alles om naar mp4, iets wat voor mij altijd goed werkt, ook met een 100mbit kaartje.

probleem 2: Voorzover ik weet heb je de makkelijkste manier gevonden, wat jij (en volgens mij wij allemaal) zoekt is een soort van uitzending gemist script wat je "vroeger" op xbmc had. Voor zo ver ik weet is het niet mogelijk om de streams automatisch toe te laten voegen als deze online komt.
(je kan wel bijv. de stream van 101.tv er in zetten, heb je ook een soort van uitzending gemist van alles van BNN haha.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

ourplayground schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:06:
[...]

Probleem 1: kan het toevallig liggen aan het soort film wat je kijkt... zijn de andere films die je kijkt onzettende actiefilms, waarin veel gebeurt op het beeld en dat je daardoor misschien net iets te weinig bandbreedte hebt (lijkt me sterk maar ok...) heb je in tversity ook echt het transcoden uitgezet??
Ik zelf heb er niet zoveel ervaring mee (met het stotteren dan) want ik zet alles om naar mp4, iets wat voor mij altijd goed werkt, ook met een 100mbit kaartje.
Het zijn inderdaad wel meer actiefilms, maar het stotteren is onafhankelijk van de drukte op het scherm. Maar dan nog lijkt het me stug. Ik zal voor de zekerheid nog een keer nagaan of het transcoden uitstaat maar ik weet het eigenlijk wel zeker. Waarmee zet jij om naar mp4? Dan probeer ik dat ook eens. Wat ik nu bedenk is dat ik nog kan proberen om de film op m'n ps3 hdd te zetten, kijken of het dan nog zo is (dan sluit ik de network lag uit).
probleem 2: Voorzover ik weet heb je de makkelijkste manier gevonden, wat jij (en volgens mij wij allemaal) zoekt is een soort van uitzending gemist script wat je "vroeger" op xbmc had. Voor zo ver ik weet is het niet mogelijk om de streams automatisch toe te laten voegen als deze online komt.
(je kan wel bijv. de stream van 101.tv er in zetten, heb je ook een soort van uitzending gemist van alles van BNN haha.
Ja precies, de live streams heb ik idd toegevoegd ;). Als het nog niet gebeurd is dan zal het wel lastig zijn, maar ik ga eens kijken of dat niet zelf kan scripten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je srt files ook met een programma onder een film zetten, vervolgens het opslaan en dan de film via een memorystick in de PS23 bekijken?
Ik heb namelijk geen zin om een film te streamen en zie het ook niet zitten om continu een dvdtje te fikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Mfpower schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:45:
[...]

Waarmee zet jij om naar mp4? Dan probeer ik dat ook eens. Wat ik nu bedenk is dat ik nog kan proberen om de film op m'n ps3 hdd te zetten, kijken of het dan nog zo is (dan sluit ik de network lag uit).
Ik download ze meestal als mp4 maar als ik moet converten doe ik dat met gotsent..
Als je een oplossing hebt gevonden, laat het dan even weten :)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
over srt-s is best veel gesproken in dit forum, en volgens mij is het antwoord "nee" het kan wel met streaming heb ik gelezen...
offtopic:
Maar een cursus engels is ook goed te doen! ;)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ourplayground schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:54:
over srt-s is best veel gesproken in dit forum, en volgens mij is het antwoord "nee" het kan wel met streaming heb ik gelezen...
offtopic:
Zo schreef ik al dat ik geen zin heb om te gaan streamen.... :)
In elk geval bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:58:
[...]

Zo schreef ik al dat ik geen zin heb om te gaan streamen.... :)
In elk geval bedankt voor je hulp!
De enige manier is om de subs er echt in te coderen. Dat zal je aanzienlijk wat tijd kosten, dus het is maar waar je minder geen zin in hebt :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:12:
[...]

De enige manier is om de subs er echt in te coderen. Dat zal je aanzienlijk wat tijd kosten, dus het is maar waar je minder geen zin in hebt :)

Succes!
Dan blijft voor mij, films zonder subs kijken over, thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:47:
Kun je srt files ook met een programma onder een film zetten, vervolgens het opslaan en dan de film via een memorystick in de PS23 bekijken?
Ik heb namelijk geen zin om een film te streamen en zie het ook niet zitten om continu een dvdtje te fikken.
Ligt eraan wát voor film? In een DivX kun je met AVIAddXSubs probleemloos subtitles toevoegen en het lijkt me sterk dat het vervolgens alleen maar werkt als je 't gaat streamen, aangezien de subs echt ín de DivX zit.

Overigens kost het met AVIAddXSubs helemaal niet lang, aangezien ze niet hardcoded in de video terecht komen, maar als extra 'stream' ernaast.

[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 04-12-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:45:
[...]

Ligt eraan wát voor film? In een DivX kun je met AVIAddXSubs probleemloos subtitles toevoegen en het lijkt me sterk dat het vervolgens alleen maar werkt als je 't gaat streamen, aangezien de subs echt ín de DivX zit.

Overigens kost het met AVIAddXSubs helemaal niet lang, aangezien ze niet hardcoded in de video terecht komen, maar als extra 'stream' ernaast.
Avi's.
Bedankt voor de tip, zal het eens gaan testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 18:56
Hoi,

Pas sinds een kleine week in bezit van een PS3, dus nog niet echt ervaring met films streamen via de PS.

Nu kwam ik dit tegen http://ps3mediaserver.blogspot.com/
Dit is een mediaserver geschreven in Java en je hoeft hem alleen te installeren en hij connect met de PS.
Met deze kan ik ook mkv bestanden afspelen en doet dit on the fly encoderen.

Current features
================

- Ready to launch and play. No folder configuration and pre-parsing or this kind of annoying thing.
- All your folders are directly browsed by the PS3. There’s an automatic refresh also.
- Real-time video transcoding via Avisynth/FFmpeg in MPEG2 + experimental seeking.
- DTS -> LPCM real time muxing. Lossless transcoding !
- OGG/FLAC/MPC Audio transcoding
- Thumbnail generation for Videos
- All formats PS3 natively supports: MP3/WMA, JPG/PNG/GIF/TIFF, and all kind of videos (AVI, MP4, TS, M2TS, MPEG) the ps3 is willing to play
- ZIP/RAR files as browsable folders
- Support for pictures based feeds, such as Flickr and Picasaweb
- Internet TV / Web Radio support with MPlayer/VLC

Heeft iemand al meer ervaring met dit programma?

[ Voor 47% gewijzigd door MichelatNL op 04-12-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Geen ervaring mee... ik neem aan dat jij hem hebt getest? Hoe doet de mkv conversie, en belangrijker de kwaliteit er van, het? Werkt het snel? Veel schokken, of juist niet? kan je instellen dat je wel of niet wil transcoden?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ourplayground schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:25:
Geen ervaring mee... ik neem aan dat jij hem hebt getest? Hoe doet de mkv conversie, en belangrijker de kwaliteit er van, het? Werkt het snel? Veel schokken, of juist niet? kan je instellen dat je wel of niet wil transcoden?
Ik heb die PS3 Java Mediaserver getest en ik ben er zéér tevreden over. Hij is übersnel en hij doet uiteraard ook aan encoding; je kan zelf aangeven met welke encoders hij aan de slag moet.

Het programma zorgt er ook voor dat je wel heel gemakkelijk je huidige hardeschijf structuur kunt browsen en dat vind ik al een SUPER vooordeel tov alle andere programma's die ik gebruikt heb (tversity en twonkymedia). En je hoeft er ook helemaal geen moeite voor te doen om je folders te sharen.

Ik heb alleen nog ellende met bepaalde avi"s af te spelen die ik zelf geëncodeerd heb vroeger via x264. Hij blijft zeggen dat het een incompatible data type is. Zoals hier ook reeds beschreven is: Verwijderd in "Playstation 3 als media center - deel 3"

Dus ik dacht misschien dat het lag aan mijn misschien te oude x264 encoder. Dus ben ik maar eens gaan stoeien met andere programma's dan virtualdub; met name de nieuwste Handbrake (die nu ook profiles heeft voor PS3) en dan ook MeGUI (eveneens profiles voor PS3).

Maar met geen van beide programma's krijg ik het klaar om werkende PS3 files te krijgen.

1) Bij Handbrake krijg ik de avi al netjes gecodeerd naar h264 (van originele 90 MB camera avi naar amper 8 MB wat super is). MAAR, er is blijkbaar altijd een maar, het geluid is totaal gaar.. ik krijg digitale noise te horen :-/ Ik heb gezien dat Handbrake AAC gebruikt... zou het misschien kunnen dati k ergens een probleem heb met AAC decoding? Welke filter zou ik hiervoor best gebruiken?

2) Bij MeGUI heb ik altijd problemen als ik bij audio kies voro PS3 profile met AAC of een variant ervan. Onmiddellijk een error.. een stack flow error met als boodschap "the pipe has ended"... als ik kies voor LAME MP3 dan werkt het wel... maar dan krijg ik geen geluid op de PS3.. ik neem dus aan dat de PS3 geen lame kan decoderen... wat een doffe ellende toch maar :)

Is er iemand die überhaupt zijn eigen avi's kan omvormen via Handbrake of MeGUI of nog een ander programma naar h264 + aac en het perfect kan afspelen op de PS3? Graag zou ik hier wat meer info over verkrijgen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:21:
[...]

Ik heb die PS3 Java Mediaserver getest en ik ben er zéér tevreden over. Hij is übersnel en hij doet uiteraard ook aan encoding; je kan zelf aangeven met welke encoders hij aan de slag moet.

Het programma zorgt er ook voor dat je wel heel gemakkelijk je huidige hardeschijf structuur kunt browsen en dat vind ik al een SUPER vooordeel tov alle andere programma's die ik gebruikt heb (tversity en twonkymedia). En je hoeft er ook helemaal geen moeite voor te doen om je folders te sharen.
Iets voor in de SP?? (volgens mij stond die er nog niet bij...)

Nog even over die AVI's.... is eigenlijk totaal offtopic maar ok... waarom download je nog AVI's???? Dat is toch stiekem eigenlijk niet meer van deze tijd??? haha ;)
Ik heb totaal geen ervsaring met AVI's dus kan je er helaas niet verder mee helpen...

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ourplayground schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:26:
Nog even over die AVI's.... is eigenlijk totaal offtopic maar ok... waarom download je nog AVI's???? Dat is toch stiekem eigenlijk niet meer van deze tijd??? haha ;)
Ik heb totaal geen ervsaring met AVI's dus kan je er helaas niet verder mee helpen...
AVI is maar een container hoor. Net zoals MP4 en MKV en al die andere. Het gaat over de inhoud van je container; dat is belangrijk.

In een .avi kan je verschillende soorten codecs stoppen, bijvoorbeeld de alombekende divx/xvid en ook h264 en dergelijke... .avi / .mp4 / .mkv is maar een omhulsel voor de eigenlijke content.

Heel veel ken ik er zelf ook niet van... maar ja je moet ergens beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Laatst online: 24-08 07:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

MichelatNL schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:13:
....

Nu kwam ik dit tegen http://ps3mediaserver.blogspot.com/
....

Heeft iemand al meer ervaring met dit programma?
Heb Tv-Versity eraf gegooid. En deze geinstalleerd.
Moet zeggen werkt makkelijker dan tv-versity. (vond altijd dat hier een bepaalde vertraging in zit tijdens het klikken) En omslachtig ook nog.

Moet eerlijk zeggen dat deze goed werkt. Tot nu toe bevalt ie me beter dan Tv-versity.

Er loopt een draadje hierover op het AVforum: http://www.avforums.com/f...new-media-server-ps3.html

[ Voor 11% gewijzigd door Slashx op 05-12-2008 13:23 ]

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
ourplayground schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:25:
Ben er eigenlijk alleen nog maar even wat mee aan het spelen geweest. MKV afspelen gaat prima, merk geen kwaliteitsverlies.
Als ik de mkv aanklik via de PS3, dan duurt het ongeveer 4 seconden voor die begint met spelen.
Kom alleen met vooruit spoelen niet sneller dan x1.5 als ik x10 doet, dan gebeurde er niks en blijft het scherm stil staan. Dit zal denk ik te maken hebben met encoderen op PC. Dit weekend nog wat verder uitpluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

MichelatNL schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:18:
[...]

Ben er eigenlijk alleen nog maar even wat mee aan het spelen geweest. MKV afspelen gaat prima, merk geen kwaliteitsverlies.
Als ik de mkv aanklik via de PS3, dan duurt het ongeveer 4 seconden voor die begint met spelen.
Kom alleen met vooruit spoelen niet sneller dan x1.5 als ik x10 doet, dan gebeurde er niks en blijft het scherm stil staan. Dit zal denk ik te maken hebben met encoderen op PC. Dit weekend nog wat verder uitpluizen.
Ik zou die MKV even snel muxen naar M2ts, dan heb je ook geen gezeur meer met spoelen (als je het met MKV2VOB doet).
Maar ik zal die nieuwe server eens bekijken. Klinkt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:12:
[...]

Succes!
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:35:
[...]

Dan blijft voor mij, films zonder subs kijken over, thnx! :)
ourplayground schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:54:
offtopic:
Voor diegenen die belangstelling hebben :
Het is wel degelijk mogelijk met Tversity om avi's, ts-files en zelfs DVD's met losse ondertitels (SRT) mee te streamen vanaf de PC naar de PS3. Althans bij mij is het geen probleem. PS3 Firmware 2,52 ; PC E6850 met 2GB geheugen.
Ik heb hier vorige week al een bericht over geplaatst. Het gaat echt om de juiste codecs op de PC te installeren...srt in dezelfde map plaatsen en voila....
Als er belangstelling voor is, wil ik nogmaals wel een aangepaste versie plaatsen van hoe ik het gedaan heb.
Je zal er ietjes moeite voor moeten doen, maar het resultaat is er dan ook naar. Ik heb hiervoor ook altijd alles gestreamed met Xbox en XBMC. Maar ben vanwege de HD mogelijkheden van de PS3 overgeschakeld.
Moet toegeven dat het met XBMC nog makkelijker was, maar met een beetje moeite lukt het met de PS3 dus wel degelijk.

Ceje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

ourplayground schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:48:
[...]

Ik download ze meestal als mp4 maar als ik moet converten doe ik dat met gotsent..
Als je een oplossing hebt gevonden, laat het dan even weten :)
Als ik de files naar m'n PS3 kopieer voor het afspelen dan doen ze het helemaal zonder stotteren dus het ligt ergens bij m'n pc/tversity/netwerk.

Verder ga ik ook even die java media server proberen die eerder beschreven stond. Klinkt veelbelovend!

En voor het uitzendinggemist probleem heb ik denk ik een oplossing, ben wat aan het scripten geslagen en het is veelbelovend. Ik hoop dat ik de tijd vind om het af te maken maar dat zal ik zeker hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:52:
[...]

[...]

[...]

Voor diegenen die belangstelling hebben :
Het is wel degelijk mogelijk met Tversity om avi's, ts-files en zelfs DVD's met losse ondertitels (SRT) mee te streamen vanaf de PC naar de PS3. Althans bij mij is het geen probleem. PS3 Firmware 2,52 ; PC E6850 met 2GB geheugen.
Ik heb hier vorige week al een bericht over geplaatst. Het gaat echt om de juiste codecs op de PC te installeren...srt in dezelfde map plaatsen en voila....
Als er belangstelling voor is, wil ik nogmaals wel een aangepaste versie plaatsen van hoe ik het gedaan heb.
Je zal er ietjes moeite voor moeten doen, maar het resultaat is er dan ook naar. Ik heb hiervoor ook altijd alles gestreamed met Xbox en XBMC. Maar ben vanwege de HD mogelijkheden van de PS3 overgeschakeld.
Moet toegeven dat het met XBMC nog makkelijker was, maar met een beetje moeite lukt het met de PS3 dus wel degelijk.

Ceje
Wie zegt dat het niet kan dan? De coderen optie was omdat Noax aangaf dat hij niet wilde streamen en de door jou genoemde optie dus voor hem afvalt.
Zelf stream ik ze er niet bij omdat ik niet transcode en alles direct stream. Ik vind goed kunnen spoelen namelijk belangrijker dan streamen.
Maar de handleiding die je hebt gemaakt zou zeker van pas komen in de SP, aangezien genoeg mensen subs wel erg belangrijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mfpower schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:20:
[...]

Als ik de files naar m'n PS3 kopieer voor het afspelen dan doen ze het helemaal zonder stotteren dus het ligt ergens bij m'n pc/tversity/netwerk.

Verder ga ik ook even die java media server proberen die eerder beschreven stond. Klinkt veelbelovend!

En voor het uitzendinggemist probleem heb ik denk ik een oplossing, ben wat aan het scripten geslagen en het is veelbelovend. Ik hoop dat ik de tijd vind om het af te maken maar dat zal ik zeker hier delen.
Voor mensen die met streamen last van stotteren hebben, zet in Tversity de videoresolutie bij settings/transcode eens op 1080 X 607. Voordat je een film streamt bij settings/general even de temp files deleten. Op deze manier heb ik alleen bij het starten van de film even een korte hapering. Voor de goede orde ik transcode al mijn films i.v.m. srt ondertitels.
Voor transcoding is natuurlijk aardig wat rekenkracht nodig, dus zelf heb ik mijn E 6850 lichtelijk (10%)moeten overklokken om het gewenste resultaat te bereiken. Afstand PC PS3 12 meter.

Ceje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Bedenk wel dat je dan niet naar "echte" HD kwaliteit zit te kijken omdat 1080 * 607 nog onder de 1280*720 zit, wat de laagste "officiele" HD resolutie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:53:
[...]

AVI is maar een container hoor. Net zoals MP4 en MKV en al die andere. Het gaat over de inhoud van je container; dat is belangrijk.

In een .avi kan je verschillende soorten codecs stoppen, bijvoorbeeld de alombekende divx/xvid en ook h264 en dergelijke... .avi / .mp4 / .mkv is maar een omhulsel voor de eigenlijke content.

Heel veel ken ik er zelf ook niet van... maar ja je moet ergens beginnen. :)
Volgens mij is h264 in een avi container een hack, dat niet door de ps3 ondersteund wordt. Het lijkt mij handiger om je streams te remuxen naar een mp4 of m2ts (bdav) container, of als je zeer gehecht bent aan de avi container de h264 re-encoden naar xvid.

Check deze wiki pagina om te zien wat gebruikelijke combinaties zijn, alhoewel lang niet alles af te spelen is op de ps3.

Overigens ben ik zeer onder de indruk van die java mediaserver, voor diegene die met de tip kwam: bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 20:49:
[...]

Voor mensen die met streamen last van stotteren hebben, zet in Tversity de videoresolutie bij settings/transcode eens op 1080 X 607. Voordat je een film streamt bij settings/general even de temp files deleten. Op deze manier heb ik alleen bij het starten van de film even een korte hapering. Voor de goede orde ik transcode al mijn films i.v.m. srt ondertitels.
Voor transcoding is natuurlijk aardig wat rekenkracht nodig, dus zelf heb ik mijn E 6850 lichtelijk (10%)moeten overklokken om het gewenste resultaat te bereiken. Afstand PC PS3 12 meter.

Ceje
Dan heb je geen Full HD kwaliteit wat ik op mijn tv wel erg jammer vind. Ik wil ook niet transcoden (ik geef ook niets om subtitles). Juist omdat ik niet transcode zou mijn pc (AMD64-3500) het prima moeten trekken. Dan moet het dus wel aan m'n netwerk liggen, hoewel ik dat vreemd vind. Ik weet niet of de afstand er toe doet maar afstand pc<->router is 15m utp, en PS3<->router 20m. Beide geven gewoon prima 100Mbit aan. Volgens mij is dat snel genoeg... dus ik snap er niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Je kunt in de taskmanager gewoon zien wat de bottleneck is natuurlijk. Streamend process op 100% dan is het je proc, als je proc het wel (echt, en geen onderbuikgevoel) trekt, maar in je netwerkgrafiek zie je dips, dan is het je netwerk. Als je tijdens het streamen op select drukt zie je ook hoeveel Mbps je streamt op dat moment trekt, en volgens mij is er nog geen enkele film die meer dan je netwerk vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Mfpower schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:07:
[...]

Dan heb je geen Full HD kwaliteit wat ik op mijn tv wel erg jammer vind. Ik wil ook niet transcoden (ik geef ook niets om subtitles). Juist omdat ik niet transcode zou mijn pc (AMD64-3500) het prima moeten trekken. Dan moet het dus wel aan m'n netwerk liggen, hoewel ik dat vreemd vind. Ik weet niet of de afstand er toe doet maar afstand pc<->router is 15m utp, en PS3<->router 20m. Beide geven gewoon prima 100Mbit aan. Volgens mij is dat snel genoeg... dus ik snap er niets meer van.
Met die java server kan je iig tversity uitsluiten als oorzaak, en je processor kan volgens mij nooit de oorzaak zijn; ik stream hier 1080p met een pentium4@2.4GHz.
Afstand van de utp lijkt mij ook niet de oorzaak, ik dacht dat ethernet werkt tot 100m, wat wel kan is dat een van je rj45 stekkertjes misschien niet goed geknepen is. Wat ook nog een oorzaak zou kunnen zijn is de router... misschien kan je een andere lenen ofzo om dat uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 20:49:
[...]

Voor transcoding is natuurlijk aardig wat rekenkracht nodig, dus zelf heb ik mijn E 6850 lichtelijk (10%) moeten overklokken om het gewenste resultaat te bereiken.
Nogal een understatement. Laat het nog maar eens even duidelijk gezegd worden: real-time trancoden voor Full HD materiaal is zo goed als ondoenlijk, tenzij je bereid bent erg veel kwaliteit in te leveren. Op mijn eigen Q6700 (met extreem hoge x264 settings, dat wel), doe ik zo'n 5fps voor vol-beeld 1080p content. Dan sta je dus rustig een dikke 10 uur te encoden (als het niet meer is). Tenzij je dus een boardje hebt waar 4 quadcores tegelijk op kunnen draaien, kun je real-time dus wel schudden.
DCFreak schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 00:31:

Volgens mij is h264 in een avi container een hack, dat niet door de ps3 ondersteund wordt. Het lijkt mij handiger om je streams te remuxen naar een mp4 of m2ts (bdav) container, of als je zeer gehecht bent aan de avi container de h264 re-encoden naar xvid.
h264 in een AVI container gaat inderdaad wel, maar de PS3 zal em niet afspelen. Want het gaat er uiteraard, zoals je zelf ook aangeeft, niet alleen om 'dat het maar een container is', maar vooral om wat voor formaat in welke specifieke container door de PS3 ondersteund wordt.

Er is voor het streamen van HD content eigenlijk helemaal geen reden om AVI te gebruiken. Gewoon een 'native' m2ts container volstaat voor vrijwel alles (behalve wellicht VC-1, dat alleen gestreamed kan worden in een WMV container met max 2.0 geluid).
scorpie schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:11:

Je kunt in de taskmanager gewoon zien wat de bottleneck is natuurlijk. Streamend process op 100% dan is het je proc, als je proc het wel (echt, en geen onderbuikgevoel) trekt, maar in je netwerkgrafiek zie je dips, dan is het je netwerk. Als je tijdens het streamen op select drukt zie je ook hoeveel Mbps je streamt op dat moment trekt, en volgens mij is er nog geen enkele film die meer dan je netwerk vereist.
Je moet wel een hele zwakke processor hebben als ie 'gewoon' streamen (dus niet real-time transcoden) niet trekt. Zo kan ik, terwijl alle 4 de cores 100% belast zijn met x264, ook nog rustig Twonky ertussen door laten streamen. No problemo.

En een beetje HD film is zo'n 20-40Mb/s; dat lukt met een 100Mb/s kaartje dus ruimschoots.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

albatross schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 18:14:
[...]

Nogal een understatement. Laat het nog maar eens even duidelijk gezegd worden: real-time trancoden voor Full HD materiaal is zo goed als ondoenlijk, tenzij je bereid bent erg veel kwaliteit in te leveren. Op mijn eigen Q6700 (met extreem hoge x264 settings, dat wel), doe ik zo'n 5fps voor vol-beeld 1080p content. Dan sta je dus rustig een dikke 10 uur te encoden (als het niet meer is). Tenzij je dus een boardje hebt waar 4 quadcores tegelijk op kunnen draaien, kun je real-time dus wel schudden.
Ik denk dat je gelijk hebt als je praat over lossless transcoden van native BD streams, maar in praktijk zullen de meeste mensen wel genoegen nemen met een iets lagere kwaliteit. Zelf vind ik 1080p rips die 8~12 GB zijn, kwalitatief genoeg om te bekijken.
Requirements
============

A core 2 duo CPU (mine is a E6750, 2.66GHz) for smooth 1080p transcoding, but 720p seems to be transcodable with a good P4 :p
Dit komt uit de readme van die Java PS3 Media Server, en ik neem aan dat dit vastgesteld is met een gangbare 1080p videobron. Helaas kan ik het zelf niet testen omdat mijn pc dus echt te traag is om HD content te transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ourplayground schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:26:
[...]

Iets voor in de SP?? (volgens mij stond die er nog niet bij...)

Ik ben gek op oude series, zoals bijvoorbeeld Taxi.
Die heb ik nog niet op BR gezien maar mocht je dat tegenkomen, geef een gil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hoeverre is het interessant om de volgende tweaks toe te passen op TVersity:
http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=75081

Dan met name MPEG16 veranderen in MPEG2 en videoCompressionRatio en bitrate aanpassen. Of is dit niet nodig zodra je bij Settings alles op minimale compressie zet.

Kan iemand hier duidelijkheid over scheppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Laatst online: 24-08 07:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Mijn bevindingen tot nu toe met PS3 media server (misschien is het tijd om een andere benaming te verzinnen door de maker).
Streamt AVi met ondertiteling af. (SRT) Hoef je niks voor in te stellen werkt meteen.
MKV streamt hij ook maar tot nu toe bij mij met haperingen. (ben nog aan stoeien met de instellingen)
Je kunt zelf instellen op de PS3 welke audio en welke subtitel hij moet afspelen.

Tevens streamt hij internet TV via VLC. (wel even de juiste url's en de logo's aanpassen in de web.conf file)
Radio streaming heb ik nog niet uitgeprobeerd.

AL met al werkt het beter dan TV-Versity (vind ik dan)
Ben zelf een leek met videobestanden maar hier kwam ik wel uit.

Ben zelf gewend aan XBMC dus als dit de xbox kan vervangen dan krijgt de xbox een ander plaatsje in huis.
Hmm ik zie net dat er een update is van dit proggie.
Kan nu zelfs ISO en video_ts afspelen. Dit belooft veel goeds.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
Er is weer een nieuwe versie uitgebracht van http://ps3mediaserver.blogspot.com/
Nieuwe is o.a. DVD ISOs images / VIDEO_TS Folder transcoder
Al sje naar de video map gaat, dan laat die 1 cd image zien, simpeler kan het gewoon niet ;)

Hij zet nu ook de map namen erbij, in combinatie met driver letter

[ Voor 36% gewijzigd door MichelatNL op 07-12-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Ik heb het nog steeds niet uitgeprobeerd, maar het lijkt wel of de maker ervan weet wat iedereen wil, zo heeft TVersity geen iso transcoder en dat is wel _erg_ prettig. Denk dat ik hem toch maar eens ga proberen (ondanks dat het in java geschreven is :r)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Ben op zich wel benieuwd geworden, al heb ik er een pest hekel aan om weer zo'n bloatware Java Runtime Environment te moeten installeren. Ook wil ie dat je het CCCP Codec Pack installeert. Ga ik niet doen: als het niet gewoon met FFDShow kan, dan laat maar hangen. Het lijkt sowieso meer een programma voor DVD-tjes eigenlijk. Maar ik wil het in een Vmware boxje wel een keer een kans geven. :)

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
MichelatNL schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:36:
Er is weer een nieuwe versie uitgebracht van http://ps3mediaserver.blogspot.com/
Nieuwe is o.a. DVD ISOs images / VIDEO_TS Folder transcoder
Al sje naar de video map gaat, dan laat die 1 cd image zien, simpeler kan het gewoon niet ;)

Hij zet nu ook de map namen erbij, in combinatie met driver letter
Nou kijk en daar zat ik al erg erg erg lang op te wachten, heb nog zoveel iso's en video_ts foldertjes op mn had staan.... vanavond maar eens even testen...!

iRacing Profiel Twitch

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.