wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Verwijderd
Ik heb overigens alles weer geformateerd en terug gegaan naar de fabrieksinstellingen. Ik ga nu aan de slag met de software van Synology en ik zie wel of ik tegen beperkingen aanloop.
Weet iemand dit toevallig nog?DeMoN schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:14:
[...]
daarom weet ik niet eens of zo;n ding native bij SMB-shares kan komenZou echt mooi zijn.
Dus kan een PS3 out-of-the-box SMB-shares benaderen?
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Oh jammer, ik hoopte op DNLA en SMB. Maar ja, nu snap ik ook meteen waarom er toch zoveel mensen voor DNLA gaan en niet zo'n makkelijke constructie als mij in gedachte hadden.SiErRa schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 20:13:
Nee, een PS3 werkt alleen met DNLA servers, geen SMB/CIFS
Of je moet er toch linux op gooien, maar heb hier gelezen dat Yellow Dog Linux op een PS3 met VLC-player weer niet lekker werkt met subtitels.
Zo blijf je dus aan het kloten. Misschien dat ik dan toch voor een flinke PC ga zodat ik lekker kan draaien wat ik wil
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
Ik had dus bij een paar geen geluid, blijkbaar dus het welbekende DTS formaat, wat dus niet ondersteunt wordt door de PS3. Daar ben ik nu even mee bezig
Maar ik lees hier steeds van M2TS werkt niet op tversity etc etc.
Toch is mijn 1e HD film (300) gelukt, en heel simpel;
zet achter .m2ts .mp4, dus bij 300= 300.m2ts.mp4
- kan al oude tip zijn, maar ben te lui om alles helemaal door te gaan lezen
Verwijderd
of hernoemen naar .mpg werkt op beide twonky en tversityVerwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 20:43:
Hey, ik heb PS3 nu een tijdje, (nouja sinds mid-vakantie) en ben ook sinds een week begonnen met HD-films streamen.
Ik had dus bij een paar geen geluid, blijkbaar dus het welbekende DTS formaat, wat dus niet ondersteunt wordt door de PS3. Daar ben ik nu even mee bezig
zet achter .m2ts .mp4, dus bij 300= 300.m2ts.mp4dan herkend TVersity hem en speelt hij perfect af! -> toch gebruik ik nu Twonky
Niet vergeten voor je de beamer uit zet de PS3 naar 1080i terug te zettenVerwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 08:46:
hallo,
is er een manier dat de ps3 automatisch de hoogste resolutie detecteerd? ik heb een 1920*1080 lcd scherm dat alleen 1080i als input accepteert. verder heb ik ook een full hd beamer die 1080p accepteert. deze heb ik middels een hdmi switch aan mn ps3 aangesloten. als ik de ps3 op 1080p heb staan dan geeft ie op mn lcd geen beeld en moet ik eerst mn beamer opstarten en de output op 1080i zetten.
Verder detecteerd de PS3 het niet, zoals aangegeven de display instellingen resetten door de on-knop lang ingedrukt te houden is de enige oplossing zonder de beamer aan te zetten....
Wat voor HDMI sitch gebruik je trouwens, en wat koste deze ? Ik zou zelf er 1 willen met meerdere HDMI inputs en 2 HDMI outputs .... kan dat nergens vinden ... alleen 1 input 2 output of meerdere input 1 output ...
-------
De foto mappen worden allemaal keurig weergegeven op de PS3, echter als ik een map open zie ik alle miniatuurweergaven van de foto's maar als ik dan bepaalde foto's wil bekijken zegt de PS3 dat de data beschadigd is
Iemand enig idee waar dit door komt?
We can do it two ways: easy or really easy!
Zowel GOTSent als MKV2Vob ondersteunen DTS conversie naar ac3 voor m2ts conversie van mkv.Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 20:43:
Hey, ik heb PS3 nu een tijdje, (nouja sinds mid-vakantie) en ben ook sinds een week begonnen met HD-films streamen.
Het is al voor je uitgedacht
Verder werkt DTS wel in ACHVD, maar dat kan je weer niet streamen.
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Schreef ik eerder dat ik sinds de laatste firmware update van de PS3 de bestanden MP4 en DivX niet meer kon kijken, na het lezen van je stukje heb ik achter de mijn MP4 en DivX bestanden de extensie .m2ts geplaatst. Dus net anders dan bij jou, nu krijg ik mijn bestanden weer te zien. DivX speelt de PS3 weer af, maar MP4 nog steeds niet. Krijg de melding dat het bestand is beschadigd??Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 20:43:
zet achter .m2ts .mp4, dus bij 300= 300.m2ts.mp4dan herkend TVersity hem en speelt hij perfect af! -> toch gebruik ik nu Twonky
Snap er niks van.
Verwijderd
Alvast bedankt voor de info
Wat doe ik nu verkeerd...zucht..
Het openen van bestanden met VLC vanaf een windows PC dat werkt, maar erg.. heel erg omslachtig. Ik moet de .VOB bestanden één voor één openen en kan niet de 'hele' film inladen zodat ik in een ruk door kan kijken. Als ik dan uiteindelijk een .VOB heb geopend dan heb ik ook vrijwel geen problemen met de sub's, framerate en noem het maar op.
Ik heb gegoogle'd, in dit topic gekeken en gelezen en zelfs filmpjes op youtube bekeken (waar het wel lukte om alles in een keer af te spelen, als ik het goed heb). Wat ik nu dus graag wil weten, doe ik nu iets fout? Moet ik de VLC player van een andere linux distrubutie halen? Of is dit, wat ik wil bereiken nog niet haalbaar?
And to think they once said that computers would take away jobs.
Verwijderd
Hier zou ik echt blij mee zijn. Als anime liefhebber ben ik afhankelijk van softsubs en heb ik geen zin in gedoe om het allemaal werkend te krijgen op de ps3DCFreak schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:59:
[...]
Ik had begrepen dat DivX 7 gebruik gaat maken van de MKV container ipv AVI. Met een beetje geluk gaat dit dan ook een vereiste worden voor de (nieuwe?) certificering en zal Sony het toevoegen
De bron hiervan is een DivX developer op het doom9 forum:
http://forum.doom9.org/showpost.php?p=1152183
Ja, of een cursus Japans doenVerwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:36:
[...]
Hier zou ik echt blij mee zijn. Als anime liefhebber ben ik afhankelijk van softsubs en heb ik geen zin in gedoe om het allemaal werkend te krijgen op de ps3
Ik gebruik meestal het programma MP4Muxer, te downloaden via deze link. Hiermee kan je dan de video- en audiostream demuxen, daarna kan je ze in m2ts muxen met tsMuxerGUI.IJzerlijm schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:22:
Hoe kan ik een 1080p MOV file converteren naar iets dat met dezelfde kwaliteit op een PS3 af te spelen is ?
Verwijderd
Final versie is vorige week gereleased, heb nog geen kans gehad om het te installeren (zit nu niet dicht bij mijn PS3). Site is wel enkel in het Spaans voorlopig nog, maar het ziet er veelbelovend uit..
(link via google translate: http://translate.google.c...hl=nl&ie=UTF8&sl=es&tl=nl)
Houdt ons zeker op de hoogte! ziet er goed uit!Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:14:
Iemand al ervaring met Mega Box? http://megalandia.com/
Final versie is vorige week gereleased, heb nog geen kans gehad om het te installeren (zit nu niet dicht bij mijn PS3). Site is wel enkel in het Spaans voorlopig nog, maar het ziet er veelbelovend uit..
(link via google translate: http://translate.google.c...hl=nl&ie=UTF8&sl=es&tl=nl)
Video werkt perfect maar er is geen audio na het muxen van de twee stukken.DCFreak schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:35:
[...]
Ik gebruik meestal het programma MP4Muxer, te downloaden via deze link. Hiermee kan je dan de video- en audiostream demuxen, daarna kan je ze in m2ts muxen met tsMuxerGUI.
Verwijderd
Alles keurig gedaan.
1. Alle codecs verwijderd
2. TVersity en bijbehorende codecs geinstalleerd
3. Heb bij ffdshow video configuration en vfw configuration de subtitles aangevinkt. (moet ik daar overigens vobsub uitvinken?)
4. Heb de srt-bestanden dezelfde naam gegeven als de film
Krijg de films goed te zien, maar de subs gewoon NIET. Overigens wanneer de films lopen zie ik in de taakbalk ook niet de ffdshow pictogrammen, maakt dit niet uit?
Hellup..
Oeps.. in quicktime zit vaak aac als codec en dat is niet streamable. Gebruik BeLight oid om dat even om te zetten naar ac3.IJzerlijm schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:34:
[...]
Video werkt perfect maar er is geen audio na het muxen van de twee stukken.
edit: link aangepast.
[ Voor 9% gewijzigd door DCFreak op 24-08-2008 22:15 ]
Je moet Vobsub volgens mij inderdaad uitvinken. Heb ik toen wel gedaan en het werkt bij mij wel.Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:37:
Argh, ik zit met de handen in het haar. Ben nu al een tijd bezig om films te streamen met TVersity, geen probleem in principe maar ik krijg geen subs op de PS3 te zien!
Alles keurig gedaan.
1. Alle codecs verwijderd
2. TVersity en bijbehorende codecs geinstalleerd
3. Heb bij ffdshow video configuration en vfw configuration de subtitles aangevinkt. (moet ik daar overigens vobsub uitvinken?)
4. Heb de srt-bestanden dezelfde naam gegeven als de film
Krijg de films goed te zien, maar de subs gewoon NIET. Overigens wanneer de films lopen zie ik in de taakbalk ook niet de ffdshow pictogrammen, maakt dit niet uit?
Hellup..
[ Voor 99% gewijzigd door Rj- op 25-08-2008 13:31 ]
Verwijderd
Ik heb deze tutorial gebruikt: http://www.unplggd.com/un...your-playstation-3-046182 ** update had verkeerde tutorial link gepost - deze is correct *
En 1 belangrijke regel
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2008 22:24 ]
Verwijderd
onder tversity de proxy optie uitgevinkt. de haali media splitter geinstalleerd en tevens de firewall uitgezet.
sindsdien spelen de subs mooi af.
Verwijderd
Ja ik dus ook, proxy lijkt the thing te zijn.Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 01:30:
heb subs aan de praat gekregen.
onder tversity de proxy optie uitgevinkt. de haali media splitter geinstalleerd en tevens de firewall uitgezet.
sindsdien spelen de subs mooi af.
Maar ik wordt helemaal leip van dat TVersity. Iedere keer bij het starten van dat programma klapt mijn wireless eruit. Heb iki alles aan de praat kan de ps3 het ding weer niet vinden, etc etc. Het is gewoon keihard KUT.
Welke programma's ondersteunen nog meer het streamen van subs?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 17:02 ]
Verwijderd
nu met een converter naar wmv geconvert, maar nu speelt mijn ps3 ze nog steeds niet af via mediaserver
hoe kan dit
Op het moment doet het gewoon waar het goed in is, video's en muziek streamen, en dat gaat probleemloos.
De PS3 ondersteunt enkel WMV's met een VC-1 videostream en WMAv2 stereo audiostream. Je moet dus even controleren of dat allemaal klopt.Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:06:
Ik heb wat 1080p trailers gedownload van quicktime, dat zijn .mov bestanden
nu met een converter naar wmv geconvert, maar nu speelt mijn ps3 ze nog steeds niet af via mediaserver
hoe kan dit
Daarnaast even kijken of je mediaserver WMV herkent en wil streamen naar je PS3 natuurlijk.
[ Voor 38% gewijzigd door --MeAngry-- op 27-08-2008 17:09 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
voor mij gaat kwaliteit boven snelheid, maar als ik met dezelfde kwaliteit sneller ben met 1 van de progamma's zou dat natuurlijk mooi zijn.
dus welk progamma is de beste op dit moment?
Verwijderd
Naar welke mediafile kan ik hem dan het best converteren ??, die het zeker weten wel zal doen--MeAngry-- schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:07:
Helaas vind ik het treurig gesteld qua eenvoudige, stabiele UPnP servers. Het enige pakket waar ik echt goede ervaringen mee heb is MediaTomb. Maar dit werkt helaas niet onder Windows. Het is wel een stuk simpeler, maar in de toekomst krijgt het ook een uitgebreide transcoding engine, dus ik heb hoop dat het ooit echt volwassen wordt.
Op het moment doet het gewoon waar het goed in is, video's en muziek streamen, en dat gaat probleemloos.
[...]
De PS3 ondersteunt enkel WMV's met een VC-1 videostream en WMAv2 stereo audiostream. Je moet dus even controleren of dat allemaal klopt.
Daarnaast even kijken of je mediaserver WMV herkent en wil streamen naar je PS3 natuurlijk.
via TSMuxer heb ik erg goede ervaringen.detonated schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:10:
welke van de 3 in startpost aangeven progamma's kan ik het beste gebruiken voor het omzetten van .MKV materiaal zodat ik dit kan afspelen op mn ps3.
voor mij gaat kwaliteit boven snelheid, maar als ik met dezelfde kwaliteit sneller ben met 1 van de progamma's zou dat natuurlijk mooi zijn.
dus welk progamma is de beste op dit moment?
Je zegt dat het een M2TS moet worden en hupsakee omzetten in een mum van tijd. De kwaliteit blijft precies hetzelfde, aangezien je het niet opnieuw codeert, maar alleen de container veranderd.
(zie het een beetje als boodschappen van een C1000 tas naar een Super de Boer tas zetten. De boodschappen veranderen niet, alleen de tas).
Verwijderd
Als PS3 gewoon srt gaat ondersteunen ben ik helemaal van het gezeik af. Maar ik zit nu al dagen te kutkloten met dat TVersity maar het is nog zo onstabiel als de pest. Ik heb alles naar behoren gedaan, ook de bijbehorende poort geforward, maar het is gewoon drama. Wireless blijft eruit schieten etc.--MeAngry-- schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:07:
Helaas vind ik het treurig gesteld qua eenvoudige, stabiele UPnP servers. Het enige pakket waar ik echt goede ervaringen mee heb is MediaTomb. Maar dit werkt helaas niet onder Windows. Het is wel een stuk simpeler, maar in de toekomst krijgt het ook een uitgebreide transcoding engine, dus ik heb hoop dat het ooit echt volwassen wordt.
Er zijn geen andere alternatieven?
Verwijderd
Oude situatie:
PS3 @ in woonkamer (draadloos verbonden)
PC @ 2e verdieping (draadloos verbonden)
Modem / Router @ 2e verdieping
Veel problemen met wireless connectie op de ps3, streamen ging niet lekker.
Nieuwe situatie:
Modem / Router staat in de woonkamer
PS3 staat in de woonkamer (met kabel verbonden aan de router)
PC nog steeds draadloos op 2e verdieping. Nu geen problemen meer met 'draadloze' streaming van pc naar ps3, en geen connectie problemen.
Verwijderd
PS3 verbinden met draadloze router is geen optie voor mij. Maar ben gewoon van mening dat er IETS fout zit.Wanneer ik de TVersity server restart kan de PS3 hem even zien en kan ik ook nog maar even internetten. Vervolgens schiet alles eruit.Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:46:
Peeet. Mijn wireless connectie was ook een drama totdat ik het anders ging doen.
Oude situatie:
PS3 @ in woonkamer (draadloos verbonden)
PC @ 2e verdieping (draadloos verbonden)
Modem / Router @ 2e verdieping
Veel problemen met wireless connectie op de ps3, streamen ging niet lekker.
Nieuwe situatie:
Modem / Router staat in de woonkamer
PS3 staat in de woonkamer (met kabel verbonden aan de router)
PC nog steeds draadloos op 2e verdieping. Nu geen problemen meer met 'draadloze' streaming van pc naar ps3, en geen connectie problemen.
Verwijderd
Ik heb zelf dit probleem ook. Begrijp er werkelijk niets van..Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:05:
Nu had ik uiteindelijk TVersity een beetje aan de praat, met een keer of 2 restarten van de server ging hij wel werken maar nu krijg ik weer geen audio waardoor de PS3 zegt, data beschadigd. Hoe weet ik dit? De videodecoder komt keurig onder in beeld te staan, alleen wordt de audio decoder gewoon niet opgeroepen. Hebben meer mensen wel eens dit probleem gehad?
PS3 zit via optische kabel aangesloten op mijn Harman K.
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Verwijderd
Mijne ook via optische kabel maar dan naar Logitech logitech z 5500 .utbone schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:26:
[...]
Ik heb zelf dit probleem ook. Begrijp er werkelijk niets van..
PS3 zit via optische kabel aangesloten op mijn Harman K.
Per AVI een minuutje muxen naar .divx om embedded subs weer te geven met bijvoorbeeld dit ?Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:34:
[...]
Als PS3 gewoon srt gaat ondersteunen ben ik helemaal van het gezeik af. Maar ik zit nu al dagen te kutkloten met dat TVersity maar het is nog zo onstabiel als de pest. Ik heb alles naar behoren gedaan, ook de bijbehorende poort geforward, maar het is gewoon drama. Wireless blijft eruit schieten etc.
Er zijn geen andere alternatieven?
http://www.calcitapp.com/AVIAddXSubs.php
Dan kan je gewoon met streamen zonder te transcoden. (al heb ik met srt meer succes dan vob/sub met deze tool)
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Verwijderd
A. Zie bovenstaande post met audio probleem momenteelSentry23 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:19:
[...]
Per AVI een minuutje muxen naar .divx om embedded subs weer te geven met bijvoorbeeld dit ?
http://www.calcitapp.com/AVIAddXSubs.php
Dan kan je gewoon met streamen zonder te transcoden. (al heb ik met srt meer succes dan vob/sub met deze tool)
B. Alle films heb ik inmiddels op DVD's gebrand (als soort archief) dus muxen niet echt meer mogelijk.
Weet iemand of dit ook werkt met vista 64bit? Ik ben al tijden aan het klooien om MKV/s via tversity naar mijn ps3 gestreamed te krijgen maar tot op heden geen succes, heeft iemand nog een goede guide misschien die ook vista mee neemt?Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:15:
Na een avondje zitten kloten is het me eindelijk gelukt om mkv bestanden (incl softsubs) prima met ondertiteling te laten afspelen op de PS3.
Ik heb deze tutorial gebruikt: http://www.unplggd.com/un...your-playstation-3-046182 ** update had verkeerde tutorial link gepost - deze is correct *
En 1 belangrijke regelNa wijzigingen met codecs / TVersity instellingen altijd de pc rebooten voordat je gaat testen of het werkt. Have fun!
tot op heden zet ik alles maar om naar vob, maarja dat kost een hoop tijd
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
In BeLight zitten een hoop opties om naar AAC te converteren maar niks om van AAC iets om te zetten. Is er een optie die ik niet zie of is er een ander programma nodig ?DCFreak schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:57:
[...]
Oeps.. in quicktime zit vaak aac als codec en dat is niet streamable. Gebruik BeLight oid om dat even om te zetten naar ac3.
edit: link aangepast.
Gaat lekker zo. Ik was er vanuit gegaan dat alle formaten in BeLight van/naar omgezet konden worden (assumption is..)IJzerlijm schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:24:
[...]
In BeLight zitten een hoop opties om naar AAC te converteren maar niks om van AAC iets om te zetten. Is er een optie die ik niet zie of is er een ander programma nodig ?
Wat wel werkt is het programma eac3to, dit is wel een commandline tooltje (alhoewel er GUI's voor te vinden zijn) maar het werkt extreem simpel:
eac3to <sourcefile.aac> <destinationfile.ac3>
Staan toch een aantal in de startpost?kraakie7 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:00:
weet iemand met wel progje je vob en mkv naar mp4 of avchd kan omzetten en dat het is een goeie kwaliteit blijft
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Verwijderd
.Zag er 1 voor 3 tientjes staan bij de MM van sitecom maar op die verpakking staat dat er een firewall opzit. Als ik die uit zou kunnen zetten dan zou ik t geen probleem vinden.
Iemand een suggestie?
Tesla Model Y RWD (2024)
Probleem is echter dat niet iedere DVD goed geconverteerd wordt. Het is dus een onbetrouwbare factor en zeer irritant om door elke film heen te moeten lopen om te bekijken of het geluid en subs synchroon lopen met het beeld.
- Welke codecs ondersteund worden.
- Welke combinatie van audio/video codecs ondersteund worden.
- Welke eigenschappen/profielen van een ondersteunde codec gebruikt kunnen worden.
- Welke minimale/maximale bitrates gelden voor de ondersteunde codecs.
- Welk mime-type de DLNa service van de PS3 verwacht voor elk van de ondersteunde codecs.
Als ik zo op Tweakers en andere fora kijk zit iedereen maar een beetje experimenteren wat werkt en wat niet. Volgens mij moet Sony dit toch wel kunnen specificeren?
[ Voor 0% gewijzigd door ari3 op 05-09-2008 13:58 . Reden: typo ]
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Ik gebruik VLC Media Player om alle dvd's om te zetten naar .ts, zo kan ik films kijken op mijn PS3 en op mijn Dreambox.GenetiX schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:12:
Ik ben nog steeds op zoek naar een manier om mijn DVD's om te zetten naar een hoog kwaliteit formaat digitaal bestand wat afspeelbaar is op de PS3 via NAS. Ik heb AutoGK pas geleden getest en films omgezet naar hoge kwaliteit Xvid met AC3 5.1 geluid. Deze bestanden zijn dan ongeveer 2GB groot.
Probleem is echter dat niet iedere DVD goed geconverteerd wordt. Het is dus een onbetrouwbare factor en zeer irritant om door elke film heen te moeten lopen om te bekijken of het geluid en subs synchroon lopen met het beeld.
DVD naar 'hoog kwaliteit' zal niet echt gaan, natuurlijk. Maar ik gebruik zelf RipBot264 voor alles (met een extreem high profile). Niet te verslaan in gemak en kwaliteit.GenetiX schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:12:
Ik ben nog steeds op zoek naar een manier om mijn DVD's om te zetten naar een hoog kwaliteit formaat digitaal bestand wat afspeelbaar is op de PS3 via NAS. Ik heb AutoGK pas geleden getest en films omgezet naar hoge kwaliteit Xvid met AC3 5.1 geluid. Deze bestanden zijn dan ongeveer 2GB groot.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Bij WMP 11 krijg ik niets te zien als ik media delen aan vink en bij Tversity krijg ik de mededeling: 'Unable to connect to the server, please make sure it's running'.
Ik heb al op google gezocht maar met hun hulp kom ik er niet uit. Misschien gebruik ik wel de verkeerde trefwoorden maar ik ben nu al een dag bezig met kloten en er werkt nog steeds niets
Als ik op mediaservers zoeken klik in mijn ps3 menu vind hij ook niets. Iemand die me misschien verder kan helpen en een duw in de goede richting kan geven?
©2004
Heb je dingen als 'network discovery' wel aan staan?Harem.nl schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:38:
Mijn computer en ps3 vinden elkaar dus totaal niet op het netwerk. Ik heb een Sitecom WL153 en ik kan wel gewoon online op me ps3 maar media streamen lukt niet zowel via WMP11 als Tversity.
Bij WMP 11 krijg ik niets te zien als ik media delen aan vink en bij Tversity krijg ik de mededeling: 'Unable to connect to the server, please make sure it's running'.
Ik heb al op google gezocht maar met hun hulp kom ik er niet uit. Misschien gebruik ik wel de verkeerde trefwoorden maar ik ben nu al een dag bezig met kloten en er werkt nog steeds niets![]()
Als ik op mediaservers zoeken klik in mijn ps3 menu vind hij ook niets. Iemand die me misschien verder kan helpen en een duw in de goede richting kan geven?
https://windowshelp.micro...7c7-d3632105dcad1033.mspx
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Weet iemand hoe je blueray films kan streamen?
[ Voor 99% gewijzigd door hk12nl op 06-09-2008 12:02 ]
©2004
Verwijderd
Als ik films stream heb ik een handig icoontje als ik op het driehoekje druk waar de film full-screen kan zetten. En ook mocht je dat willen de zwarte balken boven en onder verdwijnt.
Nu als ik een DVD of een blu-ray (720p) afspeel heb ik dit icoontje niet. Dit is waardeloos omdat DVD alleen kan bekijken op ware formaat dus klein in het midden met zwart erom heen.
Weet hier iemand een oplossing voor om het toch naar full-screen te resizen? Of moet ik handmatig de resolutie aanpassen, dat hoop ik niet.
Kom terug van vakantie, trial verlopen van Twonky. Die netjes gelicenseerd, en de key toegevoegd. Tevens upgrade gedaan van 4.4 naar 4.6.
Daarna de PS3 geupgrade naar hoogste level. Ga ik een filmpje kijken/streamen, wat eerst per-fect werkte, loopt nu audio out of sync (allemaal te vroeg). Oók films die eerst zeker weten perfect waren.
Iemand met hetzelfde probleem? Is het de firmware van de PS3 toevallig? Heb daar wel meer problemen mee gelezen, na een upgrade iets qua streaming wat niet meer werkte, of anders werkte.
Extract de .m2ts file uit de bluray, en dan is hij streamable (middels Twonky iig).Harem.nl schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 09:55:
Onder tussen werkt alles ineens. Hoe weet ik ook niet maar ik klaag niet;)
Weet iemand hoe je blueray films kan streamen?

De Western Digital My Passport Essential WDMEW1600TE, 160GB heeft alleen een usb aansluiting en geen lichtnet aansluiting, de stroom zou dus uit de PS3 moeten komen. Heeft iemand hier ervaring mee of dit werkt.
| Youtube |
voordeel is idd dat je eigen mappen kan maken.
Super dat het werkt, ga em gelijk bestellen.detonated schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:19:
ik heb een soortgelijke externe HD van western digital, USB gevoed en dat werkt correct zonder enige problemen.
| Youtube |
Verwijderd
T zelfde wilde ik eigenlijk ook weten voor een iso van een dvd5.
Dank je dat werkt. Ik heb nu 3 bestanden waarvan er 2 'schokkeren' maar de film zelf doet het prima maar helaas heb ik geen geluid en ondertiteling. Moet ik de 3 bestanden misschien tot 1 bestand maken? Zo ja hoe doe ik dat?UltraSub schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:49:
[...]
Extract de .m2ts file uit de bluray, en dan is hij streamable (middels Twonky iig).
Het zelfde probleem heb ik eigenlijk ook met een 'gewone' dvd. Hierbij worden alle video_ts bestanden los weergegeven. Is het niet mogelijk om dat als dvd af te spelen met menu en dergelijke en niet dat je elke keer een bestandje moet selecteren?
©2004
Verwijderd
Ik game ook wel eens graag dus lijkt een Playstation 3 niet zo'n foute keuze. Qua prijs ligt die zowat in de range van een goed media center.
Toch zit ik nog met wat vragen. De firmware zelf ondersteunt geen ondertiteling heb ik begrepen, maar blijkbaar kun je dat wel forceren op je streaming media server dan, maar dit zal niet bij alle ondertitels werken? Waarom bij sommige wel en sommige niet? Mijn streaming media server zou dan zo staan:
PS3-------(wireless)------->WLAN access point--------(wireless)-------->streaming server
Zal dit goed lopen qua snelheid en/of vertraging? Het is niet de bedoeling om HD materiaal te streamen, enkel divx dingen. Later zou ik dan misschien zo'n netwerk schijf kopen die je als stream server kunt configureren.
PSN: Shiver23
Verwijderd
Vandaar dat er staat "Het is niet de bedoeling om HD materiaal te streamen, enkel divx dingen."Shiver23 schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:22:
Als je HD wilt streamen is wireless vaak al te traag.
Hier een tutorial die ik van het ps3avchd.net forum heb
Om te beginnen moet je je film in tsmuxer opnieuw muxen met de optie create blu-ray disk, en splitten op 4 gig.
Als je een image hebt mount deze dan eerst, en ga dan naar het mapje BDMV\STREAM en sleep je 00001.m2ts bestand in het hoofdscherm van TSMuxer.
Als tsmuxer klaar is heb je twee mapjes, dit zijn BDMV en CERTIFICATE.
Maak een mapje AVCHD op de root van je ext HD.
Dan lijkt het hierop D:\AVCHD als je HD schijfletter D:\ heeft.
Plaats nu de mapjes CERTIFICATE en BDMV in de map AVCHD die je net aangemaakt hebt op je ext HD.
Kopieer ook het bestandje AVCHD Me.exe Hier te downloaden: http://www.mediafire.com/?txgoiutueyw in het mapje AVCHD.
Je hebt er nu drie dingen in staan, dit zijn CERTIFICATE, BDMV, AVCHD Me.exe.
Dubbelklik nu op AVCHD Me.exe en deze komt dan met de melding dat alles hernoemd is. Je mag AVCHD Me.exe nu verwijderen die heb je niet meer nodig voor deze film.
Sluit je HD aan via USB op je ps3, en ga naar video.
Je ziet als je alles goed gedaan hebt nu een pictogram AVCHD staan.
Klik hierop en je film begint te spelen.
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
[ Voor 94% gewijzigd door Av4tar op 09-09-2008 10:55 ]
Ik heb ook dezelfde vraag. Hoe kun je nu het beste Vobs kijken op je ps3 waarbij je wel het geluid behoud na de eerste vob? Ik stream over het algemeen met Tversity maar vobs werken dus niet goed omdat je geen geluid hebt. Ook subtitles werken vaak niet. Veelal op internet lees ik dat je het moet omzetten naar avi of naar 1 grote vob maar wat is hier dan de beste methode voor?Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:28:
Ik heb gelezen dat Ps3 vob files ondersteunt. Als ik nu een film wil gaan kijken via tversity en ps3 en de film bestaat uit een Video ts folder met vobs etc. Streamen jullie dan heel die TS folder of die aparte vobjes naar de ps3 en kan ik dan ook mijn subs aanzetten?
T zelfde wilde ik eigenlijk ook weten voor een iso van een dvd5.
Dat vind ik ook zo belachelijk. Ik had een lading videoclips (van de Monster of Metal DVD'sSV3NNER schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:01:
Sinds een tijdje heb ik een 320Gb Hardeschijf in m'n PS3 zitten, maar aangezien de PS3 geen mappenstructuur ondersteundzat ik te denken aan een usb hardeschijf puur voor m'n muziek
Yamaha MT-09
kan je daar niet van die mappen laten maken zoals je wel bij je games kunt doen?Bergie schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:55:
[...]
Dat vind ik ook zo belachelijk. Ik had een lading videoclips (van de Monster of Metal DVD's) naar de PS3 gekopieerd maar nu heb ik daar een enorme lijst met clips staan. Niet echt praktisch dus. Hopelijk gaan ze dat ooit nog veranderen....
(op driehoekje drukken bij een bestand, naar informatie gaan, en daar bij een van die velden invullen "Monster of Metal" oid. Als je dat bij alle bestanden doet, en een paar keer op blokje drukt, zullen er toch gewoon mappen verschijnen?)
Als dat niet werkt heb ik niets gezegd (kan het zelf nu niet even testen).
PSN: Sluuz
Nadeel vindt ik dan weer dat je het "ingame" niet kan gebruiken. Op dit moment kan je ingame alleen music van de PS3's hdd afspelen. Hier van USB HDD of Mediaserverdetonated schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:19:
ik heb een soortgelijke externe HD van western digital, USB gevoed en dat werkt correct zonder enige problemen.
PSNID : HoefMeistert
Geen idee of dat kan; zal het even proberen vanavondSluuz schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:37:
[...]
kan je daar niet van die mappen laten maken zoals je wel bij je games kunt doen?
(op driehoekje drukken bij een bestand, naar informatie gaan, en daar bij een van die velden invullen "Monster of Metal" oid. Als je dat bij alle bestanden doet, en een paar keer op blokje drukt, zullen er toch gewoon mappen verschijnen?)
Als dat niet werkt heb ik niets gezegd (kan het zelf nu niet even testen).
Yamaha MT-09
Wat zijn de mogelijkheden met linux? Kan je niet gewoon de linux runnen en een soort VLC installeren?
Wanneer gaan we wel files kunnen copieren en afspelen? Eenmaal hij gehacked is? Want sony zal nooit zo'n programma releasen I guess.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Volgens mij wel. Ik heb het alleen met muziek getest, maar dan kan je op een bestand gaan staan in je media library en copy zeggen en dan kopieert hij het naar de PS3.multipasser schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 00:01:
Wat een gedoe met dat streamen. Er is dus geen mogelijkheid om divx/xvids of HDrips te uploaden naar de ps3 en ze van daar af te spelen?
Wat zijn de mogelijkheden met linux? Kan je niet gewoon de linux runnen en een soort VLC installeren?
Wanneer gaan we wel files kunnen copieren en afspelen? Eenmaal hij gehacked is? Want sony zal nooit zo'n programma releasen I guess.
Verwijderd
Ik ondervind momenteel een probleem met Tversity, en specifieker, de Service die je moet starten.
Gister heb het geheel geinstalleerd, volgens tips en tutorials via de thread PS3 als mediacenter.
Ik gebruik voor zowel connectie van pc (Windows XP SP3) naar router en router naar ps3, Wlan. Gisteren werkte alles perfect. Toen ik vannochtend de service weer wilde opstarten (via Config.scherm/ Systeembeheer / Services , kreeg ik de melding: "De TVersityMediaServer-service is gestart en is daarna gestopt, etc.."
Herkent een van jullie deze melding ook? Na vaak opnieuw booten, en via Tversity de service proberen te starten, is het met nog niet gelukt de service weer aan de praat te krijgen. Weten jullie of die service technisch is te verhelpen, of dat het aan m'n installatie van Tversity ligt?
Gister avond en vandaag de gehele dag lopen spelen met de TVersity, Windows Media Sharing, Nero MediaCenter, SimpleCenter en TwonkyMediaSetup. Geen van alle werken tot nu toe!
Omdat ik als eerste optie de TVersity aan de praat wil hebben had ik die als eerste geinstalleerd, toen na enkele uren daarmee geprobeert te hebben en kabels wisselen etc etc dat niet werkte heb ik de andere programma`s ook geprobeert, zonder resultaat.
Vandaag eigenlijk alleen bezig geweest met TVersity, en nog steeds werkt het niet, ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen;
De router herkent de PS3 correct en ik heb het IP adres 192.168.200.5 ingesteld als vaste waarde net zoals mijn PC 192.168.200.3 en mijn router heeft IP 192.168.200.1.
Normaliter heb ik de firewall aan staan en mak ik port-forwards aan voor de exeption`s die nodig zijn voor o.a. remote desktop, ftp etc. Omdat ik gefrustreert was en niets lukte heb ik de hardware matige firewall uit gezet in de modem/router. Ook heb ik de software matige firewall uitgeschakeld van Windows Vista.
Het pingen van de PC naar de PS3 gaat goed, dat gaat al die tijd correct.
Ik heb enkele programma`s verwijderd, zoals Nero, PowerDVD en nog wat kleine dingetjes. Ook heb ik enkele malen Tversity opnieuw geinstalleerd. Ik heb FAQ`s doorgenomen en register settings aangepast. Ik heb alle services die aan moeten staan aan gezet. Via de web interface van TVersity kan ik browsen (http://127.0.0.1:41952/medialib/browse / of localhost lukt beide), ik zie daar de gesharde muziek staan en kan wanneer ik daarop druk de muziek naar de PC opslaan - toen Quick time geinstalleerd STOND werdt de muziek direct afgespeelt in de browser. Bij de "status" van TVersity zie ik ook staan dat er media geshared wordt met procenten erachter en met als naam "PS3-> maar dat is dan dus de PC). Ik heb ook geprobeert een vast IP adres mee te geven in TVersity, ook dan werkt de webinterface etc etc.
Op de PS3 kan ik internetten en de IP statussen worden automatisch toegekent. Ook heb ik die handmatig toegekent gehad maar ook dat was zonder verschil en nog steeds kon de PS3 geen mediaserver vinden.
Ook al staan de firewall`s uit heb ik de poorten en programma`s m.b.t. Tversity in de exeption list geplaatst. Uiteraard ook in de modem/router heb ik dat gedaan. Ook heb ik andere poorten geprobeert maar ook dan zonder resultaat.
Verder heb ik de topic`s hier doorgenomen, verschillende malen herinstallatie en herstarten van beide systemen en modem/router. Ook heb ik andere netwerk kabels getest maar ook dat zonder resultaat.
Ik heb ook een nieuwe gebruikers account op de PC aangemaakt en het onder dat account getest, ook dat zonder resultaat en exact dezelfde bevindingen zoals hierboven beschreven.
En na een dag als deze ben ik erg gefrustreert omdat ik het gewoon nu eens aan de praat wil hebben, ik ben het spoor een beetje kwijt. Ik hoop op hulp van de mede-tweakers misschien heeft iemand voor mij de gouden tip?
Ik gebruik trouwens de nieuwste TVersity en update`s van Windows, ook de PS3 is geheel geupdate en de kabels zijn allen getest en werken correct.
Ik heb de PS3 aangesloten gehad middels volgende configuratie`s;
1) PS3 -> Switch -> modem/router -> PC
2) PS3 -> Switch -> PC
3) PS3 -> PC
Wie o wie helpt mij, snik snik!
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Heb nu een nieuwe pc en bak de SRT-file in de video met AVIAddXSubs. Duurt zeer kort en de PS3 geeft nu eindelijk de ondertiteling weer.
Laat et hier maar bij. AVIAddXSubs werkt het snelst voor mij. Ben dat geklooi en gepruts met TVersity en codec(packs) meer dan zat. Werkt toch nooit zoals het zou moeten op de PS3.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Wat zijn de mogelijkheden als je linux draait op ps3? Kan je niet gewoon een vlc achtige player installeren? Of droom ik.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
@W.Wezz: Als je de nieuwste versie van TVersity hebt geinstalleerd, zou je niets meer toe hoeven voegen, want al die "truukjes" die in de startpost staan, worden nu door de installer automatisch gedaan. Verder zou je kunnen proberen om je PS3 in de DMZ van je router te zetten. Heb je alle instellingen goed gezet van TVersity? Dat hij gebruik maakt van de beschikbare codecs, dat hij weet dat hij naar een PS3 moet streamen en dus weet welke videostreams hij moet transcoden ipv alleen te streamen? Draait de PS3 op NAT type 2? Heb je niet nog een extra firewall geinstalleerd en vergeten die uit te zetten?
BTW werk aub eens aan je taal, die voltooid deelwoorden lijken nergens op, en "werd" met dt...

Verwijderd
muziek gaat gewoon perfect
alleen met films, hd films gaat heel erg stotteren.
Wil ik het kopieren van pc naar hd van ps3, na tijdje connection error.
Dus ik wil toch maar een externe hardschijf kopen.
Maar ik las dat de grote videobestanden niet kunnen.
Ik heb veel films in grote bestanden vanaf 8gb ofzo.
Kan dit nou wel met een externe hardeschijf of niet ?
Ik heb de nieuwste versie geinstalleerd, inderdaad alle codec pack`s worden geinstalleerd indien daarvoor is gekozen tijdens de installatie (zoals ffdshow etc). De router had ik ingesteld dat de PS3 een vast ip adres toegewezen kreeg. Ik heb de instellingen zoals hier doorgenomen de volgende instellingen bekeken en geprobeert uit te voeren:scorpie schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 22:25:
@W.Wezz: Als je de nieuwste versie van TVersity hebt geinstalleerd, zou je niets meer toe hoeven voegen, want al die "truukjes" die in de startpost staan, worden nu door de installer automatisch gedaan. Verder zou je kunnen proberen om je PS3 in de DMZ van je router te zetten. Heb je alle instellingen goed gezet van TVersity? Dat hij gebruik maakt van de beschikbare codecs, dat hij weet dat hij naar een PS3 moet streamen en dus weet welke videostreams hij moet transcoden ipv alleen te streamen? Draait de PS3 op NAT type 2? Heb je niet nog een extra firewall geinstalleerd en vergeten die uit te zetten?
The TVersity Media Server will not be able to access content on the network unless the Windows service that corresponds to it has a log-on account of an administrative user of your choice. By Default the TVersity Media Server is installed such that it uses the system account. This account is very limited when it comes to networking and therefore it is necessary to modify it to a different account that is not limited in that respect. You can use your own account or if you prefer you can set-up a separate account for the media server. Here are the steps involved in changing the log-on account on Windows XP/2K:
* Go to the Start menu / Settings / Control Panel. The control panel window should open.
* Double click the Administrative Tools icon. The administrative tools window should be displayed.
* Double click the Services icon from this window. The Services window should open.
* Locate the TVersityMediaServer in the list of service and double click on it. A properties window should open. Select the Log On tab at the top of the property window. The Log On options should be displayed.
* In this window, the Local System Account should appear as selected, and you should change it to This account. Enter your user name (or the user name of the account you wish the TVersity Media Server to use) in the text box next to the This Account label. Enter your password and confirm it and the click OK. This should close the properties window and the Services windows should now be visible again.
* In the service window, make sure the TVersityMediaServer is still selected and click the underlined Restart (or if not available click the Start) on the top left corner of this window. This should restart the server using the newly entered account. If no error occurs you have successfully completed the process.
* If some error occured please repeat the entire process and make sure you follow each step carefully.
* On Windows Vista, if file virtualization is turned off, you may need to change the value of the registry key HKLM->Software->TVersity->Media Server->HOME to the path of the user account assigned to the TVersity Media Service (for example: C:\users\thetversityuseraccount\Media Server)
Verder weet ik zeker dat ik alle firewall`s en virus scanners en overige scan functies uit had staan. En dan bedoel ik ook echt de services disabled.
Vandaag maar eens wat anders geprobeert omdat ik het echt super irritant vindt dat ik geen media kan sharen (dat was één van de hoofd doelen bij de aanschaf van de PS3). Het volgende uitgevoerd;
- 2e netwerk kaart in de PC geinstalleerd, ingesteld met IP 192.168.0.1
- Playstation ingesteld met IP 192.168.0.2.
- Cross cable tussen de PS3 en PC gekoppeld, pingen gaat goed, connectie status is OK.
- 1e netwerk kaart uiteraard in ander IP range geplaatst, internetten gaat goed et cetera.
- TVersity opnieuw geinstalleerd, gaat goed en ook nu kan ik via web en flash player de folders en files benaderen.
- In de Network and Sharing Center zag ik staan dat de Network Discovery op "Custom" ingesteld staat. Ik heb dat opgezocht en vervolgens "SSDP" and "Universal plug and play" services aan gezet. Nu staat de Network Discovery wel op "On".
Maar...nog steeds kan ik via de PS3 geen Media Servers vinden, ik vindt dit zooooo raar.
Zijn er nog meer opties?
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Oké, ik weet waar het aan ligt; Microsoft Windows Vista! JippieW.Wezz schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:13:
[...]
Ik heb de nieuwste versie geinstalleerd, inderdaad alle codec pack`s worden geinstalleerd indien daarvoor is gekozen tijdens de installatie (zoals ffdshow etc). De router had ik ingesteld dat de PS3 een vast ip adres toegewezen kreeg. Ik heb de instellingen zoals hier doorgenomen de volgende instellingen bekeken en geprobeert uit te voeren:
The TVersity Media Server will not be able to access content on the network unless the Windows service that corresponds to it has a log-on account of an administrative user of your choice. By Default the TVersity Media Server is installed such that it uses the system account. This account is very limited when it comes to networking and therefore it is necessary to modify it to a different account that is not limited in that respect. You can use your own account or if you prefer you can set-up a separate account for the media server. Here are the steps involved in changing the log-on account on Windows XP/2K:
* Go to the Start menu / Settings / Control Panel. The control panel window should open.
* Double click the Administrative Tools icon. The administrative tools window should be displayed.
* Double click the Services icon from this window. The Services window should open.
* Locate the TVersityMediaServer in the list of service and double click on it. A properties window should open. Select the Log On tab at the top of the property window. The Log On options should be displayed.
* In this window, the Local System Account should appear as selected, and you should change it to This account. Enter your user name (or the user name of the account you wish the TVersity Media Server to use) in the text box next to the This Account label. Enter your password and confirm it and the click OK. This should close the properties window and the Services windows should now be visible again.
* In the service window, make sure the TVersityMediaServer is still selected and click the underlined Restart (or if not available click the Start) on the top left corner of this window. This should restart the server using the newly entered account. If no error occurs you have successfully completed the process.
* If some error occured please repeat the entire process and make sure you follow each step carefully.
* On Windows Vista, if file virtualization is turned off, you may need to change the value of the registry key HKLM->Software->TVersity->Media Server->HOME to the path of the user account assigned to the TVersity Media Service (for example: C:\users\thetversityuseraccount\Media Server)
Verder weet ik zeker dat ik alle firewall`s en virus scanners en overige scan functies uit had staan. En dan bedoel ik ook echt de services disabled.
Vandaag maar eens wat anders geprobeert omdat ik het echt super irritant vindt dat ik geen media kan sharen (dat was één van de hoofd doelen bij de aanschaf van de PS3). Het volgende uitgevoerd;
- 2e netwerk kaart in de PC geinstalleerd, ingesteld met IP 192.168.0.1
- Playstation ingesteld met IP 192.168.0.2.
- Cross cable tussen de PS3 en PC gekoppeld, pingen gaat goed, connectie status is OK.
- 1e netwerk kaart uiteraard in ander IP range geplaatst, internetten gaat goed et cetera.
- TVersity opnieuw geinstalleerd, gaat goed en ook nu kan ik via web en flash player de folders en files benaderen.
- In de Network and Sharing Center zag ik staan dat de Network Discovery op "Custom" ingesteld staat. Ik heb dat opgezocht en vervolgens "SSDP" and "Universal plug and play" services aan gezet. Nu staat de Network Discovery wel op "On".
Maar...nog steeds kan ik via de PS3 geen Media Servers vinden, ik vindt dit zooooo raar.
Zijn er nog meer opties?
mijn vriendin is ff een paar dagen haar PC kwijt terwijl ik ga bedenken hoe ik dit ga oplossen
En please, let eens op je spelling..
Ook file sharing staat aan! En mijn spelling lijkt me niet zo belangrijk om hier te besprekenscorpie schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:45:
Probeer eens file sharing aan te zetten in Vista, zoals hier gesuggereerd wordt.
En please, let eens op je spelling..

Niet zo makkelijk de schuld geven aan vista, ik draai hier alles op vista (32 en 64 bit) met een ps3 zonder enig probleem. Vista is sinds sp1 een stuk beter dan xp, en zonder problemen als server te gebruiken voor een ps3.W.Wezz schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:32:
Oké, ik weet waar het aan ligt; Microsoft Windows Vista! Jippie! Twee dagen mee bezig geweest, begon al te twijfellen aan mijn eigen kennis en ik installeer het bij mijn vriendin op haar Windows XP machine en direct ziet Tversity de PS3! Zoals jaap zou zeggen; `t is gewoon f*cking niet normaal!
Welk type router heb je? Sommige typen gooien namelijk roet in het eten. Ik heb ook detectieproblemen, bijna zeker door mijn Speedtouch/Thomson 780 (volgens mij is deze hetzelfde als de experiabox, of hoe dat ding ook heet). Als ik een directe kabel trek of mijn router vervang door een switch heb ik geen problemen. Maar soms verschijnt TVersity ineens wel op mijn PS3, als de router ertussen zit. Heel vervelend en irritant. Met Twonky heb ik beduidend minder problemen, maar die is ondertussen verlopen.W.Wezz schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:43:
[Allerlei problemen met TVersity]
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Mijn excuus, ik heb het verkeert verwoord. Ik geef absoluut niet de schuld aan Vista, ik merk echter op dat het met Windows XP beduidend makkelijk is om de PS3 te vinden. Het OS van MS zal ik niet afkraken daar ik er mijn brood mee verdienHaseMike schreef op zondag 14 september 2008 @ 23:33:
[...]
Niet zo makkelijk de schuld geven aan vista, ik draai hier alles op vista (32 en 64 bit) met een ps3 zonder enig probleem. Vista is sinds sp1 een stuk beter dan xp, en zonder problemen als server te gebruiken voor een ps3.
Zoals al gemeld; ik heb ook een directe straght en cross cable geprobeert maar ook dan zonder resultaat. Ik heb ook twee routers geprobeert en zelfs een 2e switch die ik nog ergens heb gevonden. Niets van dat alles heeft geholpen.Positron schreef op zondag 14 september 2008 @ 23:53:
[...]
Welk type router heb je? Sommige typen gooien namelijk roet in het eten. Ik heb ook detectieproblemen, bijna zeker door mijn Speedtouch/Thomson 780 (volgens mij is deze hetzelfde als de experiabox, of hoe dat ding ook heet). Als ik een directe kabel trek of mijn router vervang door een switch heb ik geen problemen. Maar soms verschijnt TVersity ineens wel op mijn PS3, als de router ertussen zit. Heel vervelend en irritant. Met Twonky heb ik beduidend minder problemen, maar die is ondertussen verlopen.
Verwijderd
iemand ???Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 01:08:
Na het gebruik maken van mediaserver, voor mijn films en muziek
muziek gaat gewoon perfect
alleen met films, hd films gaat heel erg stotteren.
Wil ik het kopieren van pc naar hd van ps3, na tijdje connection error.
Dus ik wil toch maar een externe hardschijf kopen.
Maar ik las dat de grote videobestanden niet kunnen.
Ik heb veel films in grote bestanden vanaf 8gb ofzo.
Kan dit nou wel met een externe hardeschijf of niet ?
de PS3 ondersteund alleen maar FAT32.
Aangezien FAT32 geen bestanden groter dan 4GB ondersteund is het helaas niet mogelijk om er een MKV (o.i.d.) op te zetten van 8GB.
Je zou hem wel kunnen splitten in bestanden van 4GB dan lukt het gewoon.
P.S. Windows kan maximaal een FAT32 partitie aanmaken van 20 (correct me if I am wrong!!) GB.
Er zijn programma's waarmee je gewoon een 500GB of 750GB FAT32 partitie mee aan kan maken.
Dus heb ik maar even Twonky geprobeerd. Op het eerst oog ging dat stukken beter en ik wilde al bijna mijn creditcard trekken tot ik met HD content in de weer ging. MKV streamt het toch al niet, maar na GotSent gebruikt te hebben krijg ik de melding dat het bestand corrupt is of niet gespeeld kon worden.
Als ik het bestand via een USB key echter naar mijn PS3 overzet speelt het feilloos af. Heeft iemand hier ervaringen mee? Kan ik transcoding ergens uitzetten? Of een directe file copy maken via Twonky?
Via google en de Twonky forums kwam ik niet verder.
[ Voor 3% gewijzigd door harlekein op 17-09-2008 17:08 ]
Branden naar een DL-DVD-rom is de enige oplossing. Of je moet nu wireless gebruiken, dan zou ik eens een UTP verbinding proberen!
-------
Verwijderd
wat heeft dat voor zin, als je toch maar max 4 gb per film kan doen
Heb sinds 2.41 precies dezelfde problemen! Daarvoor nooit. ^&^@#$% Je krijgt haast het idee dat Sony het zaakje, onder druk van RIAA/MPAA bewust heeft gesaboteerd.HaseMike schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:18:
Gisteren de 2.40 erop gezet, zonder problemen. Echter nu heb ik in alle mp4 streams (dus wmv, m2ts, mpeg) kleine stutters. Goed zichtbaar elke paar seconden. Als ik de file naar de ps3 disk copieer dan geen probelemen.
Voor de 2.40 update hadden de geteste films geen stutter, het moet dus wel weer aan de firmware liggen. Maar weer hopen dat de volgende release dit eindelijk eens oplost. Voorlopig als "oplossing" maar een 320gb disk voor de ps3 besteld, dan kunnen de meeste films gewoon op de ps3 ipv streaming.
De stutters zijn met twonky, tversity en wmp11 hetzelfde. Voor de 2.40 geen probs, het moet dus wel aan de nieuwe fijne firmware liggen. Bedankt hoor sony
Ik had nog wel mijn media pc verkocht omdat ik gek werd van alle problemen met dat ding, en nu weer andere problemen met de ps3, houdt het dan nooit op ?
EDIT: Zou de 2.35 nog ergens te downloaden zijn? Bij Sony vast niet. Maar heeft iemand em hier nog toevallig liggen?
P.S. Voor wie wellicht ook geinteresseerd is, kijk hier eens:
2.35 firmware
Of deze:
2.36 firmware
Ik ga dat toch eens even proberen.
P.P.S. Blijkt dat je helemaal niet meer kunt downgraden! K*t-Sony!
[ Voor 27% gewijzigd door albatross op 22-09-2008 07:27 ]
Dus dát is het! Ik kon ook altijd alle HD materiaal kijken, en nu het sinds kort erg ging stotteren heb ik maar 2 gbit switches gekocht voor thuis, maar nog steeds problemen! Als ik had geweten dat het dus aan de firmware lag....albatross schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 07:38:
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Misschien mensen die Linux erop gooien?Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:01:
maar las , dat sommige mensen 1terabyte eraan gooien
wat heeft dat voor zin, als je toch maar max 4 gb per film kan doen
Hier ook...albatross schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 07:38:
[...]
Heb sinds 2.41 precies dezelfde problemen! Daarvoor nooit. ^&^@#$% Je krijgt haast het idee dat Sony het zaakje, onder druk van RIAA/MPAA bewust heeft gesaboteerd.
EDIT: Zou de 2.35 nog ergens te downloaden zijn? Bij Sony vast niet. Maar heeft iemand em hier nog toevallig liggen?
P.S. Voor wie wellicht ook geinteresseerd is, kijk hier eens:
2.35 firmware
Of deze:
2.36 firmware
Ik ga dat toch eens even proberen.
Weliswaar geen video stutter, maar wel mega audio sync problems. En met films die voorheen perfect werkten middels streaming door Twonky. En dan licenseer je Twonky netjes, doet een firmware upgrade van Sony, vernaggelt Sony de boel weer.
Echt jongens, ik krijg zó de schijt van Sony. Lijkt wel minidisc, here we go again. Machtig potentieel, maar altijd crippled bij Sony.
Dit topic is gesloten.