Nickname does not reflect reality
TVersity ... heb ik ook, eens kijken hoe ik files kan transferren naar de HDD van de PS3 ipv streamen!Brad Pitt schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:30:
Vanaf je PC. Met Nero Media Home, of TVersity, of TwonkyVision etc. Mogelijkheden te over ;-) Gebruik zelf TVersity en dat doet het prima.
Ik heb het idee dat een extra grote HDD wel noodzaak zal gaan worden
Jammer dat de iTunes server weer een ander protocol gebruikt (Bonjour) wat weer niet kan praten met de PS3 (daar staat tenslotte de hele muziek collectie al in....).
[ Voor 16% gewijzigd door mjl op 28-07-2008 14:44 ]
-------
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Brad Pitt schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:08:
Je kan de media splitten, of prik er een grotere harddisk in en pomp gewoon de data naar de PS3 zelf. Speel je gewoon vanaf daar af. Doe ik hier ook en vind ik prima te doen.
Dit impliceert dat er 4GB+ data naar de PS3 gekopieerd kan worden met TVersity, ik zal het eens proberen. Red KAWA file server zou ook moeten werken las ik ergens.Brad Pitt schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:30:
Vanaf je PC. Met Nero Media Home, of TVersity, of TwonkyVision etc. Mogelijkheden te over ;-) Gebruik zelf TVersity en dat doet het prima.
Wel appart, en ik heb dus zo mijn twijfels, want de HDD van de PS3 moet fat32 zijn voordat deze in de PS3 geplaatst wordt, of formateerd de PS3 deze daarna in een ander formaat?
[ Voor 16% gewijzigd door mjl op 28-07-2008 14:54 ]
-------
PS3video9 gebruiken en dan die data naar je USB stick/hdd kopieren in de volgende map X:\PS3\reuzekind schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:48:
Maar dat zijn oplossingen om media van je pc te delen met je PS3, dus je zal altijd moeten streamen. mjl zoekt een manier om media op de hdd van z'n PS3 te copiëren en dan af te spelen. Naar zo'n oplossing zoek ik zelf namelijk ook, HD streamen met wifi is niet echt geweldig helaas.
Dan in de XMB op je PS3 naar foto/muziek of video gaan en dan naar je hdd/stick gaan dan driehekje drukken en ALLES WEERGEVEN kiezen en dan zou je al je media moeten zien.
Ik heb zo me PS3 gevuld met Naruto en Bleach afleveringen.
BInnenkort maar me favoriete series erop knallen
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
De interne PS3-HD gebruikt geen FAT32-partitioneringschema. Bestanden die je naar de PS3 zelf kopieert kunnen dus groter zijn dan de 4GB-limiet van FAT32.mjl schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:53:
Dit impliceert dat er 4GB+ data naar de PS3 gekopieerd kan worden met TVersity, ik zal het eens proberen. Red KAWA file server zou ook moeten werken las ik ergens.
Wel appart, en ik heb dus zo mijn twijfels, want de HDD van de PS3 moet fat32 zijn voordat deze in de PS3 geplaatst wordt, of formateerd de PS3 deze daarna in een ander formaat?
Ik heb inderdaad iets gevonden: http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/625490ymmv schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:07:
[...]
De interne PS3-HD gebruikt geen FAT32-partitioneringschema. Bestanden die je naar de PS3 zelf kopieert kunnen dus groter zijn dan de 4GB-limiet van FAT32.
Ze gebruiken een eigen file-systeem. Let dus wel opd at als je iets van 4GB+ op de PS3 zet dat je het origineel niet moet verwijderen, want 4GB+ van de PS3 terug kopieren is nog niemand gelukt....
Dat een nieuwe HDD fat32 moet zijn is dus waarschijnlijk om zeker te zijn van een correcte partitie indeling, de PS3 format deze dan opnieuw naar zijn eigen systeem.
Gigabit heb ik al jaren en zo duur is dat ondertussen ook niet meer....kbloem schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:23:
Ik wil jullie verder niet op kosten jagen maar met een Gigabit netwerkje heb je alles zo over
[ Voor 16% gewijzigd door mjl op 28-07-2008 15:27 ]
-------
Wat voor snelheden haal je hiermee dan? Ben nog niemand tegen gekomen die meer haalt dan 20-25Mb/sec en dat vind ik op zich best brak. Zal wel komen door de codering van de PS3 die de data op zijn diskie aan het pompen is.kbloem schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:23:
Ik wil jullie verder niet op kosten jagen maar met een Gigabit netwerkje heb je alles zo over
Nickname does not reflect reality
Dit is onzin. Je kunt prima een ongepartitioneerde/formatteerde gloednieuwe HD in een PS3 stoppen.mjl schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:24:
[...]
Dat een nieuwe HDD fat32 moet zijn is dus waarschijnlijk om zeker te zijn van een correcte partitie indeling, de PS3 format deze dan opnieuw naar zijn eigen systeem.
Ah ok, dan was de tutorial die ik las daar onvolledig in! Mischien om te voorkomen dat mensen er een NTFS geformatteerde schijf in stoppen omdat dat wellicht niet werkt .... NE way. PS3 heeft een file system dat 4GB+ aan kan .... en uploaden kan met TVersity (eens testen ...) dus ik ben er verder klaar meeymmv schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:08:
[...]
Dit is onzin. Je kunt prima een ongepartitioneerde/formatteerde gloednieuwe HD in een PS3 stoppen.
Afhankelijk van de PC's (snellere PC is sneller met transferBrad Pitt schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:54:
[...]
Wat voor snelheden haal je hiermee dan? Ben nog niemand tegen gekomen die meer haalt dan 20-25Mb/sec en dat vind ik op zich best brak. Zal wel komen door de codering van de PS3 die de data op zijn diskie aan het pompen is.
Jumbo frames en genoeg geheugen en verder geen disk activiteit wil nogal helpen.
Geen idee of de PS3 jumbo frames accepteerd overigens (niet voorbij zien komen in he config menu)?
Gevonden: http://forums.microsoft.c...?PostID=2480437&SiteID=50 hier is een user die zegt dat de PS3 dat dus niet ondersteund ...
[ Voor 44% gewijzigd door mjl op 28-07-2008 17:00 ]
-------
Ik snap het nu, dank jecrzyhiphopazn schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:55:
[...]
PS3video9 gebruiken en dan die data naar je USB stick/hdd kopieren in de volgende map X:\PS3\
Dan in de XMB op je PS3 naar foto/muziek of video gaan en dan naar je hdd/stick gaan dan driehekje drukken en ALLES WEERGEVEN kiezen en dan zou je al je media moeten zien.
Ik heb zo me PS3 gevuld met Naruto en Bleach afleveringen.
BInnenkort maar me favoriete series erop knallen
[ Voor 9% gewijzigd door reuzekind op 28-07-2008 17:02 ]
Als je een extern storage device hebt, dan wordt die gewoon zichtbaar als target, wanneer je bij een media bestand of savegame op de PS3 [Copy] selecteerd.chrisboers schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:52:
Volgens mij kan je geen enkel bestand van de PS3 naar iets anders kopieren (tenminste, leesbaar dan). Groter of kleiner dan 4GB.. Eenmaal naar de PS3 is voor altijd versleuteld.
Ik gebruik het zelf vaak om ff snel een CD te rippen naar MP3 en dan via copy -> walkman.
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Ik heb een Mac en daar zijn oplossingen als TVersity dus niet afdoende voor. Ook PS3Video9 is daar niet geschikt voor. Specifieke Mac oplossingen als Medialink werken niet goed.
PSN: Sluuz
Je zegt eerst dat de d-pad beter is en dat de ps3 zeer waarschijnlijk een betere/grotere community krijgt en dan zou je niet weten welke versie je moet nemen?SeamusXanthus schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:09:Volgens mij zijn beide versies grafisch nagenoeg identiek (op basis van de 1up review). Mee eens dat de d-pad beter is op de PS3. Alleen niet vanwege de plaatsing, maar vanwege hetgebrek aan nauwkeurighied op de d-pad van de 360 (gelukkig wordt de d-pad bijna nooit meer gebruikt verder)
Ik denk inderdaad dat deze fighter vooral een oldschool publiek aantrekt en dat deze groep meer op de PS3 te vinden is vanwege merk loyaliteit. Verder is dit de eerste mogelijkheid op de PS3 om online een fighter te spelen. Gelukkig sla ik deze game over, scheelt me weer kopzorgen voor welke console ik hem moet kopen
Ik weet nog niet of ik 'm ga kopen, mn voorkeur gaat nu uit naar SF4. En daarom ben ik erg blij dat de ps3 een behoorlijke d-pad heeft anders kan je echt geen fatsoenlijke hadouken doen
>over films naar de ps3 kopieeren< Niet zo omslachtig doen, gewoon twonky/wmp11/nero of een andere media server op je pc draaien en kan op je ps3 de films uitkiezen en op copy drukken. Filesize niet belangrijk (oftewel geen 4gb grens) en gaat over je netwerk dus net zo snel als dat is.reuzekind schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:58:ik snap het nu, dank je
Film van 8gb duurt hier een paar minuten, zonder gedoe met sticks, 4gb maximum enz. Tis zooo simpel.
Ik heb ook nog ff met google gezocht maar ik kan nergens vinden hoe ik een media bestand met TVersity naar de PS3 kan kopieren (let wel ik wil 'm niet streamen!!)mjl schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:53:
[...]
[...]
Dit impliceert dat er 4GB+ data naar de PS3 gekopieerd kan worden met TVersity, ik zal het eens proberen.
-------
ipv PLAY doe je COPY ?mjl schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:38:
[...]
Ik heb ook nog ff met google gezocht maar ik kan nergens vinden hoe ik een media bestand met TVersity naar de PS3 kan kopieren (let wel ik wil 'm niet streamen!!)
Je gaat met Tversity naar het bestand of mapje.
Dan druk je op driehoekje. En dan kan je kopiëren kiezen
Mischien moet ik de PS3 handeiding eens lezen ....PearlPumpkin schreef op maandag 28 juli 2008 @ 23:48:
Heel makkelijk eigenlijk.
Je gaat met Tversity naar het bestand of mapje.
Dan druk je op driehoekje. En dan kan je kopiëren kiezen

-------
Dat is dus een nadeel van WMPtiguan schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:15:
WMP11 werkt ook perfect als streaming server moet ik zeggen. Heel makkelijk in te stellen ook. Vraag me alleen af en toe af, als ik iets wijzig (nieuwe film toevoeg)? Hoe laat ik het de PS3 weten? Hij pakt wijzigingen soms pas na een herstart of als ik een kwartier in 't XMB-menu heb lopen klooien.
Tesla Model Y RWD (2024)
Bij mij ziet ie het gelijk als ik even een mapje terug ga en dan weer terug naar het mapje waar het nieuwe bestand in staat.tiguan schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:15:
WMP11 werkt ook perfect als streaming server moet ik zeggen. Heel makkelijk in te stellen ook. Vraag me alleen af en toe af, als ik iets wijzig (nieuwe film toevoeg)? Hoe laat ik het de PS3 weten? Hij pakt wijzigingen soms pas na een herstart of als ik een kwartier in 't XMB-menu heb lopen klooien.
Verwijderd
Ik heb de beschikking over een Mediagate waar ik een aantal films e.d. heb opstaan.
Deze hangt via een router (ASUS WL500G) in mijn netwerk (NAS).
Ik kan dus onafhankelijk van mijn pc via de mediagate die ook op de tv is aangelsoten bestanden afspelen.
Nu wil ik graag de inhoud van mijn mediagate zichtbaar hebben via mijn PS3 zodat ik via mijn netwerk de bestanden van mijn mediagate kan afspelen. Dus zonder mijn PC aan te hoeven zetten en dus alleen de mediagate, is dit mogelijk en hoe?
Is het mogleijk om een PS3 gewoon in een netwerk te hebben en zo bestanden uit te wisslen?
mvg
Ik ken die mediagate verder niet, maar als je die kunt instellen als UPnP server, dan zou de playstation hem moeten kunnen zien als ze in hetzelfde netwerk zitten.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 23:00:
Hallo,
Ik heb de beschikking over een Mediagate waar ik een aantal films e.d. heb opstaan.
Deze hangt via een router (ASUS WL500G) in mijn netwerk (NAS).
Ik kan dus onafhankelijk van mijn pc via de mediagate die ook op de tv is aangelsoten bestanden afspelen.
Nu wil ik graag de inhoud van mijn mediagate zichtbaar hebben via mijn PS3 zodat ik via mijn netwerk de bestanden van mijn mediagate kan afspelen. Dus zonder mijn PC aan te hoeven zetten en dus alleen de mediagate, is dit mogelijk en hoe?
Is het mogleijk om een PS3 gewoon in een netwerk te hebben en zo bestanden uit te wisslen?
mvg
SV3NNER schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 16:34:
Een vraagje.
Mijn PS3 heb ik een upgrade gegeven naar een 320Gb HDD.
Dit verliep erg soepel, en heb simpel een backup van de oude schijf terug kunnen zetten.
De reden voor de grotere schijf is dat ik mijn muziek collectie op de PS3 wilde hebben, zodat er geen 2 apparaten aan hoefden te staan om muziek te luisteren.(PC en PS3)
Via Tversity kon ik gemakkelijk m'n collectie over kopieren naar de PS3.
De mappen structuur die ik op de pc heb is als volgt Music\Artiest\Album\Nummer
op deze manier is het erg makkelijk om een bepaalde artiest of nummer te vinden, na het kopieren was er niks meer terug te vinden van deze structuur.
De PS3 zet alles neer met het Id3 Tag systeem wat erg onoverzichtelijk is, Heeft iemand hier een oplossing voor om het gewoon met het mappenstructuur op de PS3 te krijgen.
| Youtube |
Verwijderd
Geen uitdaging voor iemand van tweakers?Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:28:
Is er eigenlijk een programma waarin je kan checken of een video kan worden afgespeeld op de PS3? Soort Gspot zeg maar?
Ik weet dat Gotsend het bij mkv bestanden kan, geen idee of ie dat bij de rest ook aangeeft.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Het enige wat ik zo kan bedenken is te zorgen dat je ID3 tags goed op orde zijn voordat je ze over zet; artiest/album informatie moet consequent zijn tussen albums van dezelfde artiest bijvoorbeeld (hier heb ik met itunes vaak last van gehad).SV3NNER schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:56:
Kickje, weet iemand hier een oplossing voor.
[...]
Zo nieuwe uitdaging:
Ik gebruik nu TVersity om media bestanden te streamen (en altijd re-encoden vanwege de subtitles). Via Wifi had ik soms last van stotters,dus een gigabit kabeltje naar de switch aangesloten. Dit speelt een stuk fijner. Nu wil ik ook in een stream kunnen scrollen (vooruit/achteruit spoelen). Via het PS3 menutje (driehoekje) kun je "ga naar" selecteren en dan een tijdstip aangeven waar je heen wilt. Echter de sream stopt dan en komt niet meer op gang, ook exit (rondje) en de stream opnieuw openen helpt niet, je gaat dan verder waar je voor het spoelen al was (en niet op het punt waar ik heen wilde spoelen).
Ik ga er even vanuit dat het aan de combinatie tussen PS3 en TVersity ligt, het enige waar ik wat aan kan veranden is natuurlijk de media server. Wie kan mij vertellen (wie heeft ervaring met) een media server waarbij dit beter/soepeler verloopt (zodat ik niet alle opties zelf hoef uit te proberen ...)?
[ Voor 18% gewijzigd door mjl op 31-07-2008 10:36 ]
-------
Verwijderd
tagscanner is een hele goede flexibele tool die bulkgewijs je tags kan invullen. Even wennen aanmjl schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:33:
[...]
Het enige wat ik zo kan bedenken is te zorgen dat je ID3 tags goed op orde zijn voordat je ze over zet; artiest/album informatie moet consequent zijn tussen albums van dezelfde artiest bijvoorbeeld (hier heb ik met itunes vaak last van gehad).
de interface maar eenmaal gewend echt super tool. Heb mijn collectie van 25.000 titels met deze tool in orde gemaakt.
Ik heb dit ook nooit aan het werk gekregen. Ik stream via TWONKY mediaserver. Zoek eens even in dit forum (deel 1 of deel 2), volgens mij heeft HaseMike dit wel aan de praat heeft gekregen, weet niet meer welke mediaserver hij gebruikt.Zo nieuwe uitdaging:
Ik ga er even vanuit dat het aan de combinatie tussen PS3 en TVersity ligt, het enige waar ik wat aan kan veranden is natuurlijk de media server. Wie kan mij vertellen (wie heeft ervaring met) een media server waarbij dit beter/soepeler verloopt (zodat ik niet alle opties zelf hoef uit te proberen ...)?
Succes!
Nog niet. Het zou op zich voor AVI een check of qpel en gmc moeten zijn, maar er blijkt ook iets in bepaalde mp3 files in AVI's te zitten waardoor deze niet afspelen op PS3. En daar heb ik nog niet de oorzaak voor gevonden.MeNTaL_TO schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:01:
[...]
Ik weet dat Gotsent het bij mkv bestanden kan, geen idee of ie dat bij de rest ook aangeeft.
(de AVI recode is verder helemaal werkend, maar omdat er in sommige gevallen dus iets fout gaat met MP3 bestanden, en ik een audio stream copy doe, bleek dat sommige bestanden na een video recode nog steeds niet speelden.)
Heeft iemand hier ook ervaring mee ?
<edit: owja, met deze tool kan je dus snel checken of een AVI QPEL(quarterpixel)/S(GMC)-VOP frames bevat, en zodoende nog niet werkt op PS3:
http://fer.peque.org/avicheck.htm
</edit>
[ Voor 11% gewijzigd door Sentry23 op 31-07-2008 11:09 ]
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Wat gebruik je voor recoden en muxen van de bestanden ?mjl schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:33:
[...]
Zo nieuwe uitdaging:
Ik gebruik nu TVersity om media bestanden te streamen (en altijd re-encoden vanwege de subtitles). Via Wifi had ik soms last van stotters,dus een gigabit kabeltje naar de switch aangesloten. Dit speelt een stuk fijner. Nu wil ik ook in een stream kunnen scrollen (vooruit/achteruit spoelen).
Er zit in de huidige tsmuxer een bug die exact dit probleem veroorzaakt met m2ts en avchd files als je de 4.1 header er mee zet, en dat is niet met een mediaserver change te verhelpen.
(tenzij dit probleem natuurlijk niet aanwezig is als je een copy naar de PS3 disk doet)
mjl schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:33:
Het enige wat ik zo kan bedenken is te zorgen dat je ID3 tags goed op orde zijn voordat je ze over zet; artiest/album informatie moet consequent zijn tussen albums van dezelfde artiest bijvoorbeeld (hier heb ik met itunes vaak last van gehad).
Ik ga het is uitproberen, het overgrote deel heb ik ooit al eens met tag&rename verandert.Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:44:
tagscanner is een hele goede flexibele tool die bulkgewijs je tags kan invullen. Even wennen aan
de interface maar eenmaal gewend echt super tool. Heb mijn collectie van 25.000 titels met deze tool in orde gemaakt.
Nu de rest nog
| Youtube |
Verwijderd
Met tagscanner kun je alle kanten op. Die kan op basis van de namen in je mappenstructuur en in combinatie met filenaam al je tags invullen. Maar ook de op basis van tags, files renamen en mappenstructuur opzetten. Nogmaals de interface is niet zo vanzelfsprekend stoei er ff mee met een kleine set bestanden. Ooit getest door computer!totaal misschien staat er nog een workshop online daar. En anders hoor ik het welSV3NNER schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:45:
[...]
[...]
Ik ga het is uitproberen, het overgrote deel heb ik ooit al eens met tag&rename verandert.
Nu de rest nog
Tversity doet de re-encode automatisch ... geen idee wat daar achter zitSentry23 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:54:
[...]
Wat gebruik je voor recoden en muxen van de bestanden ?
Er zit in de huidige tsmuxer een bug die exact dit probleem veroorzaakt met m2ts en avchd files als je de 4.1 header er mee zet, en dat is niet met een mediaserver change te verhelpen.
(tenzij dit probleem natuurlijk niet aanwezig is als je een copy naar de PS3 disk doet)
-------
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:28:
Is er eigenlijk een programma waarin je kan checken of een video kan worden afgespeeld op de PS3? Soort Gspot zeg maar?
Met http://mediainfo.sourceforge.net/nl kan je wel zien welke codecs er gebrukt zijn en hoeveel audio kanalen etc (voor bv. WMV).
Dan moet je zelf nog uitzoeken of het voor de PS3 werkt.
Het programma is wel open source, dus aan te passen....
[ Voor 13% gewijzigd door BassieBulk op 01-08-2008 01:53 ]
Volgens de archieven deed hij dat toch met TWONKY, eens downloaden en proberen....Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:44:
[...]
Ik heb dit ook nooit aan het werk gekregen. Ik stream via TWONKY mediaserver. Zoek eens even in dit forum (deel 1 of deel 2), volgens mij heeft HaseMike dit wel aan de praat heeft gekregen, weet niet meer welke mediaserver hij gebruikt.
Succes!
-------
Verwijderd
kheb een PC waar ik honderden ISO's op heb staan van films die ik via nieuwsgroepen download. Ook heb een aantal mappen met VIDEO_TS mappen met vob files erin. Is het mogelijk om via TVersity die ISO's of VOB files te spelen op mn PS3? Als ik een vob file open opent ie alleen dat deel van de film, ik krijg het niet voor elkaar om de hele film met menu enzo achter elkaar te spelen...
een ideaal programma, ik ben er gister 3 uur mee bezig geweest en heb de helft van m'n collectie nu op orde. Ik weet nu ook waarom het zo'n zootje werd op de Playstation, toch jammer dat de PS3 geen normaal mappenstructuur aanhoud dit had enorm veel werk kunnen besparen. maar uiteindelijk zal het wel lonen.Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:19:
Met tagscanner kun je alle kanten op. Die kan op basis van de namen in je mappenstructuur en in combinatie met filenaam al je tags invullen. Maar ook de op basis van tags, files renamen en mappenstructuur opzetten. Nogmaals de interface is niet zo vanzelfsprekend stoei er ff mee met een kleine set bestanden. Ooit getest door computer!totaal misschien staat er nog een workshop online daar. En anders hoor ik het wel
| Youtube |
Je kan wel van elke dvd 1 vob met de hele film erin maken, dat kan de ps3 gewoon afspelen. Echter geen menu's en ondertitels helaas. Je kan de film in 1 vob zetten met b.v. dvdshrink.Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:12:
kheb een vraagje,
kheb een PC waar ik honderden ISO's op heb staan van films die ik via nieuwsgroepen download. Ook heb een aantal mappen met VIDEO_TS mappen met vob files erin. Is het mogelijk om via TVersity die ISO's of VOB files te spelen op mn PS3? Als ik een vob file open opent ie alleen dat deel van de film, ik krijg het niet voor elkaar om de hele film met menu enzo achter elkaar te spelen...
Anders gewoon even op een dvd-rw zetten dan heb je natuurlijk wel alle dvd mogelijkheden.
http://linux.yes.nu/PS3Ubuntu/?Page=cGFnZTAx
Leuk maar ondoenlijk voor de gemiddelde gebruiker. De HD afspeelmogelijkheden van de ps3 zijn zonder linux makkelijker, sneller en beter. File conversie met mkv2vob voor hd files is zo gebeurt (hier en daar een uitzondering) en dvd's draaien over je netwerk ook uitstekend.Frank J. schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:06:
Er schijnt wat meer te kunnen in Linux (HD video e.d.) mbv wat tweaks zie deze link:
http://linux.yes.nu/PS3Ubuntu/?Page=cGFnZTAx
Linux op je ps3 is puur voor de "fun" als je dat soort dingen leuk vind om te doen, maar beter of makkelijker dan wat er standaar op je ps3 zit is het beslist niet. En overigens die site die je linked heeft als laatste update Jan-2008.....
[ Voor 5% gewijzigd door HaseMike op 05-08-2008 07:46 ]
Verwijderd
Dat artikel is nog ouder dan jan 2008.. maar goed...HaseMike schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 07:45:
[...]
Leuk maar ondoenlijk voor de gemiddelde gebruiker. De HD afspeelmogelijkheden van de ps3 zijn zonder linux makkelijker, sneller en beter. File conversie met mkv2vob voor hd files is zo gebeurt (hier en daar een uitzondering) en dvd's draaien over je netwerk ook uitstekend.
Linux op je ps3 is puur voor de "fun" als je dat soort dingen leuk vind om te doen, maar beter of makkelijker dan wat er standaar op je ps3 zit is het beslist niet. En overigens die site die je linked heeft als laatste update Jan-2008.....
Dit is bijvoorbeeld van afgelopen zaterdag:
https://lists.ubuntu.com/...l/2008-August/000163.html
Met goede HD afspeelmogelijkheden is linux op de ps3 niet meer alleen fun, maar dan is het in eens een alles speler en hebben we al dat gedoe met tversity,wmp,twonky niet meer nodig... want dat maakt het voor mij niet makkelijk! Alles streamen, encoden, pc aan laten staan.... dadelijk alleen Boot to other OS en klaar is kees....
en hier linkt het artikel naar mijn linkVerwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:44:
[...]
Dat artikel is nog ouder dan jan 2008.. maar goed...
Met goede HD afspeelmogelijkheden is linux op de ps3 niet meer alleen fun, maar dan is het in eens een alles speler en hebben we al dat gedoe met tversity,wmp,twonky niet meer nodig... want dat maakt het voor mij niet makkelijk! Alles streamen, encoden, pc aan laten staan.... dadelijk alleen Boot to other OS en klaar is kees....
Het is een work around om toch enigsinds HD te kunnen afspelen onder linux, als tweakers zijnde wel te doen voor ons dus ik snap o.a. de reacties niet dat ik de link plaats?
Gedaan door middel van TVersity en ik was verbaasd over hoe snel en makkelijk ik dit aan de praat kreeg!
Alleen een beetje jammer van de DVDs die niet makkelijk afgespeeld kunnen worden. Daar heb ik echter dvdshrink voor gebruikt wat er alleen wel voor zorgt dat de ondertitels niet meegenomen worden. Nu is dat gelukkig verder geen probleem.
Moet zeggen dat ik erg blij was met mezelf gisteravond
Verwijderd
Ik heb toch echt gelezen dat HD afspelen onder Linux niet zo goed gaat. Linux krijgt niet de beschikking over de volledige graphische processorkracht, waardoor HD films stotteren...Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:44:
[...]
Dat artikel is nog ouder dan jan 2008.. maar goed...
(gelezen op dit forum, niet uit eigen ervaring)
Verwijderd
Tja heb ik ook gelezen.. weet ook nooit wat ik moet geloven.. maar hoop dat die developer uit bovenstaande artikel beetje weet waar hij het over heeft. Volgens mij (lees hoop) is dat ik zo.Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:04:
[...]
Ik heb toch echt gelezen dat HD afspelen onder Linux niet zo goed gaat. Linux krijgt niet de beschikking over de volledige graphische processorkracht, waardoor HD films stotteren...
(gelezen op dit forum, niet uit eigen ervaring)
Ik blijf er in ieder geval op hopen. Misschien kunnen ze met de 6 of 7 SPU's uit de voeten om HD te decoderen. Kan volgens mij of door de GPU of door CPU/SPU gedaan worden...
Werkt perfect, behalve 1 ding:
Ik heb nu Custom Folders aan staan, wat erg goed werkt, maar er zit nog 1 irratatie aan.
Hij geeft ook een map "Folders" aan.
Dus zo:
1
2
3
4
5
6
| root Folders <-- Video Folders <-- TV Other |
Die 2 "Folders" onder root en Video wil ik dus niet hebben.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
They made me do it.
Lijkt me weinig te maken te hebben met de PS3 als mediacenter, dus zou ik dit in het algemene PS3 topic vragen.Blueone schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:47:
weet iemand eigenlijk nog een alternatief voor de ir2bt? (www.ir2bt.com). Dit aangezien je bijna niet aan dat ding kan komen.
Toen ik de PS3 aan m'n Harmony afstandbediening toevoegde gaf hij de volgende tip:
Er zijn accessoires van derden beschikbaar die u kunt gebruiken om de PS3 met een Harmony-afstandsbediening te bedienen, zoals de IR2BT- en Nyko BluWave- randapparatuur.
Succes!
Zelfs met de lage dollarkoers vind ik het een dure oplossing.
Tesla Model Y RWD (2024)
Welnee niet zo moeilijk doen, grotere HD in je ps3 zetten, kost tegenwoordig ook 3xNix, en de films copieeren via twonky. Kind kan de was doen en geen gedoe. Encoden is niet nodig voor 90% van de films, alleen even door mkv2von halen is een paar minuten werk. I.i.g. minder werk dan custum linux ,met trage start, problemen, configureren, updaten, bugs zoeken, drivers installen en vooral veel " sudo get put //ect/drivers/StartMeLinux -frot 12 -g8 -plo" en meer van dat soort duidelijk commando's.Met goede HD afspeelmogelijkheden is linux op de ps3 niet meer alleen fun, maar dan is het in eens een alles speler en hebben we al dat gedoe met tversity,wmp,twonky niet meer nodig... want dat maakt het voor mij niet makkelijk! Alles streamen, encoden, pc aan laten staan.... dadelijk alleen Boot to other OS en klaar is kees....
Kortom waarom zo moeilijk doen als het makkelijk kan ?
Zo'n ir2bt lijkt juist alles te maken te hebben met de ps3 als mediacenter, ik verwacht namelijk niet dat men spellen gaat spelen met een harmony als controllerBlindfold schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:13:
[...]
Lijkt me weinig te maken te hebben met de PS3 als mediacenter, dus zou ik dit in het algemene PS3 topic vragen.
Toen ik de PS3 aan m'n Harmony afstandbediening toevoegde gaf hij de volgende tip:
Er zijn accessoires van derden beschikbaar die u kunt gebruiken om de PS3 met een Harmony-afstandsbediening te bedienen, zoals de IR2BT- en Nyko BluWave- randapparatuur.
Succes!
Anyway, nog een alternatief is de ps3ir-pro
Edit:
Ik zie wel dat die via een usb kabel geupdate kan worden. Ik zag op het forum van ir2bt dat ze allemaal terug gestuurd moesten worden voor een update wat ook al weer snel 20 euro aan verzendkosten is. Stel sony flikt no een keer zoiets (de bluetooth parameters veranderen).......
[ Voor 82% gewijzigd door Avvd op 05-08-2008 23:30 ]
TWONKY doet niet aan transcoden, dus die valt ook weer af. Zonder transcoden geen ondertitels!mjl schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:46:
[...]
Volgens de archieven deed hij dat toch met TWONKY, eens downloaden en proberen....
Na wat prutten aan de settings in TVersity (wat quality settings en 100Mbit aangeven) werkt vooruit spoelen bij de meeste xvids redelijk, een enkele keer met rondje er uit en dan met x er weer in zodra de stream vast loopt maar verder werkbaar.
Ik merkte overigens dat WMV files (van wat oude top gear episodes) vanaf een DVD rom niet ondersteund werden ... jammer.
-------
Medialink van Nullriver en
Eyeconnect van Elgato
Toch blijken alletwee niet in staat goed HD content over wireless te zenden. Iemand hier tips voor?
PSN: Sluuz
De verbinding vanuit de PS# naar tversity gaat perfect, ik zie alle films die op mn pc staan en kan gewoon alle foto's en muziek openen die ik geshared heb.
Maar nu komt het: als ik een HD film probeer te starten dan gaan de eerste paar seconden nog wel goed maar het begint daarna zo te hakkelen, het lijkt of hij elke keer moet wachten op een buffer oid.
Heb dus al meerdere keren een reinstall gedaan van de codecs & tversity. Mijn pc schoongemaakt op codecs ook gedaan... Ik denk dat ik zo'n beetje alles wel geprobeerd heb, maar ik kan dus nog steeds geen HD films, trailers of series kijken! Hulp!!
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
ICS moet natuurlijk DLNA zijn. ICS gebruik je als je een internetverbinding wil delen met een andere computer als je geen router hebt.Met de nieuwe Windows Media Player 11 is het ook mogelijk geworden om media te delen via ICS. Het kan helaas niet alle formaten doorsturen naar de Playstation en is ook niet in staat ze voor de Playstation te transcoden.
Bijna dezelfde specs, ik had bij HD materiaal met bitrates hoger dan 20Mbit ook problemen. Nu een Gbit netwerk nergens last meer van (behalve dat ik niet sneller ga dan 7% van 1Gbit tijdens kopieerenVince22 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:48:
Kan iemand mij misschien helpen? Ik krijg het maar niet voor elkaar met Tversity. Ik draai op mijn pc Windows vista met de laatste CCCP codec pack met verder een kale Tversity (zonder dat codec pack wat daarbij zit). Mijn pc is een 2,4 E6600 dualcore met 4 gig geheugen en mijn netwerverbinding naar de ps3 loopt met cat5 kabel.
De verbinding vanuit de PS# naar tversity gaat perfect, ik zie alle films die op mn pc staan en kan gewoon alle foto's en muziek openen die ik geshared heb.
Maar nu komt het: als ik een HD film probeer te starten dan gaan de eerste paar seconden nog wel goed maar het begint daarna zo te hakkelen, het lijkt of hij elke keer moet wachten op een buffer oid.
Heb dus al meerdere keren een reinstall gedaan van de codecs & tversity. Mijn pc schoongemaakt op codecs ook gedaan... Ik denk dat ik zo'n beetje alles wel geprobeerd heb, maar ik kan dus nog steeds geen HD films, trailers of series kijken! Hulp!!
Hij is bijna 2x zo duur, valt me nu pas op eigenlijkBlueone schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:04:
Die is helaas alleen nog duurder.
Edit:
Ik zie wel dat die via een usb kabel geupdate kan worden. Ik zag op het forum van ir2bt dat ze allemaal terug gestuurd moesten worden voor een update wat ook al weer snel 20 euro aan verzendkosten is. Stel sony flikt no een keer zoiets (de bluetooth parameters veranderen).......

we zullen zien wat het is. Ze strippen overigens inderdaad de orginele remote van sony en zetten er wat extra's bij.Order Status: Shipped
[ Voor 19% gewijzigd door Avvd op 06-08-2008 19:23 ]
hmm je hebt gelijk, geen idee waarom daar ICS stond..ymmv schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:21:
D'r staat een foutje in de topic-start:
[...]
ICS moet natuurlijk DLNA zijn. ICS gebruik je als je een internetverbinding wil delen met een andere computer als je geen router hebt.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Dat is een HD filmpje gemaakt in H264 compressie.
Deze wil ik op de PS3 afspelen, echter krijg ik de melding "incompatible data"...
Ik dacht dat de ps direct mp4's kon afspelen?
Moet ik nog iets installen/instellen?
MP4 is maar een container formaat, zegt niks over de videocodecs die gebruikt zijn.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Zal gelijk een codec check doen. Kun je extra codecs aan je PS3 toevoegen eventueel?
Op pc speelt ie prima via VLC.
h264/x264 zegt me helaas nog weinig...
h264/x264 is net als divx een codec, de decoder codec (in dit geval H264) moet je op een PC installeren voordat het bestand kan worden afgespeeld. x264 is de naam voor de encoder h264 als je het hebt over de decoder (lekker duidelijk....)Gast1981 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:06:
Ik zal dat renamen vanavond nog eens proberen.
Zal gelijk een codec check doen. Kun je extra codecs aan je PS3 toevoegen eventueel?
Het kan ook nog zijn dat de video codec wel compatible is maar de audio codec niet (of andersom)
Verder moet je eens kijken of het container formaat (.avi .mov of .mkv bijvoorbeeld) wel ondersteund wordt.
Nee codecs kun je niet toevoegen, wat wel kan is het bestand laten streamen en transcoden met TVersity bijvoorbeeld. Alleen ben je dan wel weer kwaliteit kwijt.
Als je het zo origineel mogelijk wilt houden moet je het bestand toch omzetten naar een PS3 compatible codec formaat en/of container.
[ Voor 26% gewijzigd door mjl op 07-08-2008 13:23 ]
-------
Veel bestanden die op de PC als MP4 werken bevatten vaak een embedded AVI en ook vaak non-standaard audio (geen AAC formaat). (het is dan eigenlijk ook geen MP4 bestand meer.. alleen in extensie en container, niet in standaard).Gast1981 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:06:
Ik zal dat renamen vanavond nog eens proberen.
Je kan met een tool zoals YAMB makkelijk kijken wat de inhoud is van de MP4. Als je daar AVI of iets anders dan AAC audio in ziet staan dan weet je dat het niet zo gaat werken.
[ Voor 7% gewijzigd door Sentry23 op 07-08-2008 16:58 ]
Heb een 1080p MP4 video bestand, die echt strak draait op de ps3, alleen doet het geluid het niet nu weet ik niet waar dat aan ligt, maar zie wel dat het geluid als ACC wordt aangegeven. En andere films als 5.1 Dolby digital?
Ondersteunt de ps3 ACC niet of is het meer mijn 5.1 versterker die er niet mee over weg kan?
Kan ik ACC omzetten naar 5.1 Dolby digital?
Everything thats has a beginning has an end
Idd er zijn maar weinig versterkers die met aac omgaan.Vampy719 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 12:14:
IK snap iets niet,
Heb een 1080p MP4 video bestand, die echt strak draait op de ps3, alleen doet het geluid het niet nu weet ik niet waar dat aan ligt, maar zie wel dat het geluid als ACC wordt aangegeven. En andere films als 5.1 Dolby digital?
Ondersteunt de ps3 ACC niet of is het meer mijn 5.1 versterker die er niet mee over weg kan?
Kan ik ACC omzetten naar 5.1 Dolby digital?
Oke acc wordt alleen via HDMi verstuurd en niet via optische uitgang, zoals die nu is aangesloten. heb namelijk wel geluid via mijn tv.Furfoot schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 12:17:
[...]
Idd er zijn maar weinig versterkers die met aac omgaan.
Vraag mij nu af is het mogelijk met een tooltje om het geluid (codex) om te zetten
AAC 5.1 moet nog steeds als 2.0 PCM op de versterker komen via de optical.Vampy719 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 12:39:
[...]
Oke acc wordt alleen via HDMi verstuurd en niet via optische uitgang, zoals die nu is aangesloten. heb namelijk wel geluid via mijn tv.
Vraag mij nu af is het mogelijk met een tooltje om het geluid (codex) om te zetten
Heb je toevallig AAC aangevinkt als output optie in je PS3 audio settings ? (dan wordt de AAC undecoded doorgegeven aan je versterker, en zal je niets horen als je geen AAC decoder in je versterker hebt).
Als ik de PS3 aansluit op mijn versterker, moet deze dan nog iets doen met het decoden van geluid naar 5.1 of 7.1? Of neemt de PS3 dit allemaal voor zijn rekening?
En volstaat dan een HDMI kabel?
Of is ook een optische kabel nodig?
Als je versterker HDMI input heeft, dan heb je geen optical cable nodig naar je versterker.metalant schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:20:
Ik wil mijn PS3 ook gebruiken als DVD/BD en mediacenter, maar vindt het nog onduidelijk hoe dat nu zit met alle geluidsformaten.
Als ik de PS3 aansluit op mijn versterker, moet deze dan nog iets doen met het decoden van geluid naar 5.1 of 7.1? Of neemt de PS3 dit allemaal voor zijn rekening?
En volstaat dan een HDMI kabel?
Of is ook een optische kabel nodig?
Als je alles op PCM zet, dan zal je PS3 alles decoderen.
Het zou mooi zijn als de versterker in kwestie ook beeld en geluid doorgeeft als hij op standby staat. Dan is het welliswaar geen 7.1 geluid, maar de TV die ik op het oog heb heeft ook 2.1 boxen.
Maar wat een gezeur met een streaming server e.d
Is het volgende mogelijk:
- Ik koop een PS3
- Ik koop een 1 TB netwerk disk en zet die op het netwerk
- Ik sluit PS3 aan op het netwerk, 1 TB disk via USB op de PS3
- Ik dump films op die TB disk vanaf mijn werkstation
- Ik ga naar mn PS3 en zeg dat ie die film die op die TB disk via USB zit moet afspelen
Kan het niet zo simpel als dit?
Moet toch kunnen? Zeker als ik er Linux op zet. Dan moet je gewoon die USB-disk kunnen benaderen en via een media player alles kunnen spelen. Waar heb je dan een hele streaming media server voor nodig?
[ Voor 18% gewijzigd door DeMoN op 12-08-2008 15:04 ]
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Als je genoegen neemt met FAT32 op die disk wel.(als je geen linux gebruikt)DeMoN schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:02:
- Ik koop een PS3
- Ik ga naar mn PS3 en zeg dat ie die film die op die TB disk via USB zit moet afspelen
Via Linux heb je nog behoorlijk wat beperkingen met performance (HD films gaat gewoon niet lekker), maar dan kan je natuurlijk ook gewoon SAMBA draaiien op Linux, en heb je geen USB mount nodig.
Anders kan je natuurlijk ook nog een QNAP of Synology nemen (die hebben een mediaserver op de disk zitten) en kan je alles via het netwerk doen.
[ Voor 15% gewijzigd door Sentry23 op 12-08-2008 16:04 ]
zo werkt ook gewoon. als je linux op je ps3 heb, met een fatsoenlijke mediaplayerDeMoN schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:02:
Zo, ik heb hier nu een heleboel zitten lezen.
Maar wat een gezeur met een streaming server e.d
Is het volgende mogelijk:
- Ik koop een PS3
Moet toch kunnen? Zeker als ik er Linux op zet. Dan moet je gewoon die USB-disk kunnen benaderen en via een media player alles kunnen spelen. Waar heb je dan een hele streaming media server voor nodig?
of je netwerkdisk een mediaserver heeft die DNLA ondersteunt.
in iedergeval bij mij dan. m.b.v. een CH3SNAS met 2x 1 TB.
helaas wacht ik op iets wat nooit gaat komen op de ps3, MKV-support
zoniet dan je werkstation aan laten om te streamen via software. Twonky o.i.d. (beetje onhandig)
[ Voor 3% gewijzigd door reaL_G op 12-08-2008 16:18 ]
GiTS
Motorfilmpje wilde ik voorzien van ondertiteling, ook dat wil niet.
Rest werkt het wel perfect....
Werkt nero home een stuk comfortabeler en makkelijker wat dat betreft ?
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Je kunt ook zo'n Lacie disk kopen dan? Je ziet niet dat er linux op draait (op die disk zelf) maar je ziet wel dat het een ext2 filesystem is, dus toch linux. Als een native PS3 nou via het netwerk op een SMB-share zou kunnen komen zou dat al de oplossing zijn. Dan moet je dus alleen ff opletten dat je een netwerk disk met ext2 filesystem koopt. Max file size van ext2 en ext3 is 2 TBSentry23 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:02:
[...]
Als je genoegen neemt met FAT32 op die disk wel.(als je geen linux gebruikt)
Via Linux heb je nog behoorlijk wat beperkingen met performance (HD films gaat gewoon niet lekker), maar dan kan je natuurlijk ook gewoon SAMBA draaiien op Linux, en heb je geen USB mount nodig.
Anders kan je natuurlijk ook nog een QNAP of Synology nemen (die hebben een mediaserver op de disk zitten) en kan je alles via het netwerk doen.
Jammer dat ik nog nooit echt ff een PS3 heb kunnen uittesten, daarom weet ik niet eens of zo;n ding native bij SMB-shares kan komen
Dan zou je dus weer linux moeten gaan draaien op de PS3 zelf,.. die kan het spelen.reaL_G schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:16:
[ Voor 17% gewijzigd door DeMoN op 12-08-2008 22:16 ]
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Sentry23 in "\[PS3/360] GOTSent, MKV to MP4/M2TS/AVCHD..."Vampy719 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:44:
wie weet een tool om mijn mp4 bestand met acc 5.1 codec geluid om te zetten naar mp4 met dolby digtal 5.1 zodat mijn tuner het wel is surround kan afspelen
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
is er een manier dat de ps3 automatisch de hoogste resolutie detecteerd? ik heb een 1920*1080 lcd scherm dat alleen 1080i als input accepteert. verder heb ik ook een full hd beamer die 1080p accepteert. deze heb ik middels een hdmi switch aan mn ps3 aangesloten. als ik de ps3 op 1080p heb staan dan geeft ie op mn lcd geen beeld en moet ik eerst mn beamer opstarten en de output op 1080i zetten.
Als je naar een ander scherm/beamer switcht je ps3 met de hand opstarten en de aan knop even 5-10 seconde inhouden. Je hoort 3 piepjes en je beeld instellingen zijn gereset. Daarna krijg je je beeld instelling keuze weer te zien/Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 08:46:
hallo,
is er een manier dat de ps3 automatisch de hoogste resolutie detecteerd? ik heb een 1920*1080 lcd scherm dat alleen 1080i als input accepteert. verder heb ik ook een full hd beamer die 1080p accepteert. deze heb ik middels een hdmi switch aan mn ps3 aangesloten. als ik de ps3 op 1080p heb staan dan geeft ie op mn lcd geen beeld en moet ik eerst mn beamer opstarten en de output op 1080i zetten.
Ik had begrepen dat DivX 7 gebruik gaat maken van de MKV container ipv AVI. Met een beetje geluk gaat dit dan ook een vereiste worden voor de (nieuwe?) certificering en zal Sony het toevoegenreaL_G schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:16:
[...]
De bron hiervan is een DivX developer op het doom9 forum:
http://forum.doom9.org/showpost.php?p=1152183
Of ben ik de enige? Het rare is dat ik voor deze update MP4's gewoon kon kijken. Snap er niks van...
M2TS bestanden worden als enige via streaming herkend/ondersteund (na de laatste update)
Ik stream met Twonky.
Verwijderd
Is het niet mogelijk om de HDD van de ps3 niet te formatteren en op NTFS te zetten of heeft dat geen nut ?
Nog een vraagje: ik heb boven op me kamer een vrij snelle pc waar ik dus vanaf wil streamen, maar die is gewoon aangesloten op UTP kabel (niet draadloos dus), is er een mogelijkheid om toch te streamen via de router of netwerk. Ben hier nog niet helemaal in thuis omdat elke pc een eigen verbinding heeft (draadloos of UTP) en niet met elkaar verbonden zijn.
Dat zou idd een aantal problemen oplossen, echter moet Sony waarschijnlijk een licentie afnemen bij microsoft hiervoor en zelf denk ik dat ze proberen om het gebruik van illegale content tegen te gaan door dit soort beperkingen op te leggen.Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:59:
Snap trouwens niet waarom de PS3 geen NTFS ondersteund voor de externe HDD's dat zou alle problemen moeten oplossen lijkt mij, dus geen streaming meer nodig.
Het file systeem van de interne HDD kan niet door de gebruiker aangepast worden. Het is een custom file systeem met encryptie en de toegang daartoe is beperkt door wat de firmware toestaat.Is het niet mogelijk om de HDD van de ps3 niet te formatteren en op NTFS te zetten of heeft dat geen nut ?
Zolang de pc en ps3 op dezelfde router zijn aangesloten, kunnen ze contact met elkaar maken via het DLNA protocol (UPnP moet wel aanstaan in de router om de juiste poorten te kunnen openen).Nog een vraagje: ik heb boven op me kamer een vrij snelle pc waar ik dus vanaf wil streamen, maar die is gewoon aangesloten op UTP kabel (niet draadloos dus), is er een mogelijkheid om toch te streamen via de router of netwerk. Ben hier nog niet helemaal in thuis omdat elke pc een eigen verbinding heeft (draadloos of UTP) en niet met elkaar verbonden zijn.
Verwijderd
Ga me eens verdiepen in het DLNA protocol om het werkend te krijgen, thanks again.
Verwijderd
Mijn router zegt dit en hij staat op secured:
NAT Filtering
This option determines how the router deals with inbound traffic. The Secured option provides a secured firewall to protect the PCs on LAN from attacks from the Internet, but it may cause some Internet games, point-to-point applications, or multimedia applications not to work. The Open option, on the other hand, provides a much less secured firewall, while it allows almost all Internet applications to work.
De ps3 kan wel verbinding maken met de laptop.
Verwijderd
Ik heb gisteren een Synoloy 107+ gekocht en ben er gelijk mee aan de slag gegaan. De bedoeling is om vanuit de NAS naar mijn PS3 muziek en video te streamen met behulp van TwonkyVision. Dat was geinstalleerd door de mensen van WifiSound. Thuis aangekomen gelijk de NAS aan mij netwerk gekoppeld en alles werkte zoals verwacht, behalve dat Twonky niet werkte. Ik kreeg een Pagina niet gevonden melding. Ik heb de hele middag het internet afgezocht en ergens op een forum gezien dat het waarschijnlijk lag aan het installeren van Twonky. Tijdens installatie vraagt hij om het ip-adres van de NAS, en staat er bij username root en is password leeg. Het is de bedoeling om root te laten staan en het wachtwoord te nemen van de admin..Zo gezegd zo gedaan, en het werkte. Twonky was alive.
Maar, ik was er achter gekomen dat hoewel http://diskstation:9000 niet werkte, http://diskstation:5000 wel werkte, en dan opent hij Synology Disk Station Manager 2.0...Ik heb daar shares aangemaakt en nog wat andere blabla..Vervolgens werkte Twonky en heb ik het daar ook gedaan..Mijn gedachte was dat het twee programmas zijn die tegen dezelfde harddisk praten...Niet dus, als ik nu mijn PS3 opstart dan zie ik dus twee keer DiskStation staan. Degene die ik met Twonky heb gemaakt en degene die ik met de Disk Station Manager heb aangemaakt. Zoals ik al zei, ik ben vrij nieuw in deze materie en ik snap het niet, het enige wat ik snap is dat dit niet mijn bedoeling is
Hoe kan dit? En hoe kan ik dit oplossen, dat ik er dus maar 1 heb? En als laatste, wat is nou het voordeel van Twonky ten opzichte van Disk Station Manager bijvoorbeeld? Als noob gebruiker vind ik die Manager duidelijker en gebruiksvriendelijker dan Twonky tot nu toe...
Ik hoop dat ik ondanks mijn beginnersvragen wel een antwoord ga krijgen want ik wil graag leren
Verwijderd
Jouw Disk Station Manager is de centrale interface om alles in te regelen. Als je daar alles instelt en configureert zal Disk Station Manager jouw instellingen op de achtergrond doorgeven aan Twonky. Het lijkt er op dat je Twonky nu 2x geinstalleerd en geconfigueerd hebt. 1x rechtstreeks via de twonky interface en 1 x via Disk Station Manager.
Het is een vermoeden want ik ken Synology verder niet.
Zelf heb ik een LaCie disk, daar werkt dit hetzelfde. Via een interface van Lacie kun je de mediaserver configureren. De interface van lacie geeft gewoon jouw instellingen op de achtergrond door aan Twonky.
Waarschijnlijk kun je 1 twonky configuratie dus verwijderen....
Verwijderd
Ok...Ik snap je verhaal en klinkt inderdaad logisch
Verwijderd
Dit topic is gesloten.