Playstation 3 als media center - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 173.746 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:36:
[...]

Snap ik, maar waarom fluctueert die pingsnelheid van de PS3? En hoe test ik netwerksnelheid en welke snelheid moet ik hebben om HD films te streamen of is een wired network voldoende?
Wat voor snelheid kan dat Powerlink aan? Ken het systeem niet. Weet in ieder geval dat wireless HD streamen niet mogelijk is met de g-standaard (54 MB/s).

Maar die verschillen in Ping zijn wel vreemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:59:
[...]

Wat voor snelheid kan dat Powerlink aan? Ken het systeem niet. Weet in ieder geval dat wireless HD streamen niet mogelijk is met de g-standaard (54 MB/s).

Maar die verschillen in Ping zijn wel vreemd....
Powerlink kan 200 Mb/s aan...(had ergens gelezen dat het neer kwam op 80 MB/s maar ja is dat dan voldoende voor HD streaming)

Gaat vanmiddag ff proberen met rechtstreekse netwerkkabel, wat voor snelheid geeft dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netwerkkabel is 100 MB/s.
Heb uit dit topic begrepen dat bekabeld HD streamen geen probleem mag zijn.

Die snelheid van Powerlink is dat een theoretische snelheid? Want dat is ook het geval bij die 54 MB/s van de WLAN g-standaard. Die wordt in de praktijk zelden of nooit gehaald. Een HD film bereikt al snel iets van een 30 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:23:
Netwerkkabel is 100 MB/s.
Heb uit dit topic begrepen dat bekabeld HD streamen geen probleem mag zijn.
Ligt er maar net aan wat voor switch je hebt en wat voor netwerkkaart je in je pc hebt. Bij mij thuis is het netwerk 1000MB/s. Maar aan 100Mb/s heb je voor HD in principe genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Meelobee op 09-07-2008 11:26 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:04:
[...]

Powerlink kan 200 Mb/s aan...(had ergens gelezen dat het neer kwam op 80 MB/s maar ja is dat dan voldoende voor HD streaming)

Gaat vanmiddag ff proberen met rechtstreekse netwerkkabel, wat voor snelheid geeft dat?
Als je PC beschikt over een gigabit LAN en je hebt een juiste kabel dan kun je een gigabit per seconde halen, ofwel 125 megabyte. Anders 100 megabit, dus 12,5 megabyte. Dat moet alsnog genoeg zijn. Die snelheden zijn theoretisch, dus die ga je bij lange na niet halen, maar het is absoluut snel genoeg om geen problemen te krijgen. Een goede manier dus om uit te vinden of het aan je Powerlinks ligt.
Justin_Time schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:50:
[...]

Aah dan heb ik toch wel een klein probleem.

Mijn versterker heeft 3x digitaal waarvan 1x optisch en 2x coax.

Als ik mijn tv + PS3 + dvd speler digitaal wil aansluiten (alleen maar optische aansluitingen) dan moet ik iets van een converter hebben... bestaan die? en wordt de geluidskwaliteit daar minder van?
Ik heb hier zo'n converter liggen. Werkt helemaal prima, niks op aan te merken. Hij ligt hier nu alleen een beetje te verstoffen, dus als je interesse hebt moet je maar even PM'en. Zelfde geldt voor Scorpie.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

.

[ Voor 99% gewijzigd door AaroN op 09-07-2008 11:36 . Reden: verkeerd gelezen... ]

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:04:
[...]

Powerlink zou dat aan moeten kunnen, maar de netwerk interface die erin zit is maar 100 Mbit, dus je gaat nooit meer halen dan dan.

In de praktijk (ik heb er zelf één) haal ik FULLHD resoluties door een 8 GB M2TS file te streamen. Ik heb geen bitrates ofzo bekeken, dus je zal me op m'n woord moeten geloven dat het een goede versie is (of niet natuurlijk :-)

Je snelheid van je Powerline kan ook beinvloed worden als je ze niet direct in de muur zet, maar via een stekkerdoos en als ze van de ene groep naar de andere moeten.
Via de webinterface waar je ze mee instelt kun je als het goed is ook de huidige doorvoersnelheid bekijken.

Maar ik ben bang dat we boze modjes gaan krijgen als we teveel over Powerline en te weinig over PS3 mediazaken gaan praten O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Blindfold op 09-07-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:45:
[...]

Powerlink zou dat aan moeten kunnen, maar de netwerk interface die erin zit is maar 100 Mbit, dus je gaat nooit meer halen dan dan.

In de praktijk (ik heb er zelf één) haal ik FULLHD resoluties door een 8 GB M2TS file te streamen. Ik heb geen bitrates ofzo bekeken, dus je zal me op m'n woord moeten geloven dat het een goede versie is (of niet natuurlijk :-)
.
Het loopt via een 100mb netwerk, CPU 2,8 Pentium 4 / 1 GB geheugen.

Kan het ook zijn dat deze specs net aan zijn en dit dus daarom netwerk problemen veroorzaakt bij het streamen van HD?

>:) Playstation Media Center note >:) : Het lijkt alsof Orb stabieler is dan TVersity, althans ik kom er verder mee, kan iig de mkv files (DTS) aanroepen en afspelen, ook al gaan ze schokkend en na een paar minuten toch dat netwerkprobleem komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
Pegasus81 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:32:
[...]

Dat heb ik bij mijn samsung le40m86 ook geprobeerd, maar dat werkt alleen in zoverre dat dan slechts stereo signalen worden doorgestuurd. Surround ben je dan kwijt. Volgens Samsung hoort dit zo (nagevraagd bij de helpdesk).
Ik heb het net ook geprobeerd en je hebt gelijk, krijg alleen maar stereo door.

Moet zeggen 1080p is erg jammie op mn nieuwe tv!

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:10
Ff een vraag. Ik heb sinds vandaag een mooie monitor (samsung 2053 bw) aangesloten op mijn ps3. Hij staat ingesteld op 720p. Via tversity probeer ik nu een seizoen van 24 naar mijn ps3 te streamen. Het beeld is nu erg blokkerig. Eigenlijk had ik dit al een beetje verwacht... is er een mogelijkheid om het beeld iets scherper te maken? De bestanden zijn gewoon xvid tvrips van ongeveer 350mb. Of moet ik nu maar over gaan stappen op x264 bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

t mac schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:02:
Ff een vraag. Ik heb sinds vandaag een mooie monitor (samsung 2053 bw) aangesloten op mijn ps3. Hij staat ingesteld op 720p. Via tversity probeer ik nu een seizoen van 24 naar mijn ps3 te streamen. Het beeld is nu erg blokkerig. Eigenlijk had ik dit al een beetje verwacht... is er een mogelijkheid om het beeld iets scherper te maken? De bestanden zijn gewoon xvid tvrips van ongeveer 350mb. Of moet ik nu maar over gaan stappen op x264 bestanden.
Je kan als je tijdens het afspelen op driehoekje drukt en het menu de video instellen op original, normal of full. Op original zal het het mooiste zijn, maar niet beeldvullend. Wat voor resolutie hebben die afleveringen?
Als je het echt scherp wilt hebben zal je idd HD bestanden moeten gebruiken.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01
Je moet gewoon je TVersity goed instellen dan is er niks blokkerigs aan. 720P Rips worden bij mij zelfs over wireless perfect gestreamd.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien heb ik nu geen netwerkproblemen meer, PS3 toegevoegd aan DMZ, waaraan ligt het schokkende beeld? (netwerkkabel geen verschil tov Powerlink).

Ligt aan het netwerk Sitecom 300n / ethernet 3Com gigabit (kabelverbinding) of aan de 'verouderde' CPU 2.8 P4 / 1 Gb geheugen / Radeon 9800 Pro 128 mb? Tijdens het streamen zit me CPU tussen de 70 en 80 % en netwerk tussen 0,70 en 2%.

(mijn excuses als dit niet het juiste topic is, maar het gaat tenslotte om streamen van HD naar PS3)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
t mac schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:02:
Weet je zeker dat je niet naar een transcoded episode loopt te kijken op mpeg1 kwaliteit ?
(Je kan even transcoding helemaal uit zetten op tversity om te controleren of het er dan beter uit ziet).
Sinds de 2.40/2.41 update doet de PS3 ook nog upscaling en frame/block noise reduction van xvid, dus daar kan je ook nog wat mee.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 06:26
Ik heb een klein vraagje voor de tweakers onder ons:

Ik heb een Gbit switch tussen mijn PS3 en mijn PC gezet. Nu is het zo dat als ik een bestand kopieeer van de PC naar de PS3 ik niet boven de 7% (70Mbit/s) uit kom. Streamend naar de PS3 komt dit wel boven de 7% (70Mbit/s) uit, ik zag zelfs 20 en 39Mbit/s langs vliegen. ok dit sloeg nergens op die laatste zin. Ik zie wel pieken langs komen tijdens stream van boven de 7% 10 -15 %.

Nu als ik naar de specs kijk van mijn 320Gb WD 2.5" HDD van mijn PS3 zijn dit de transfer rates:

Buffer To Host (Serial ATA) 3 Gb/s (Max)
Transfer Rate (Buffer To Disk) 850 Mbits/s (Max)

Ik kom hier totaal niet aan op het moment. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn 320 GB HDD wel bijna vol is (10-15 GB over). Ik vemoed een klein beetje dat dit laatste de bottlenek vormt op het moment.
Is er iemand die misschien een ander inzicht hierin heeft? Of heeft iemand hier een test file met een hoge bitrate 40 50 Mbit/s oid?
Ik gebruik een Cat 6 kabel (PS3) en een cat5e kabel (PC)

tevens een vraagje over MKV's streamen via Tversity. Alles werk gewoon lekker en transcode ook goed behalve MKV's (DTS), hier krijg ik een error dat de audio codec not supported is. Ik heb een clean install gedaan en geinstalleerd volgens deze tutorial. Iemand die hier wat meer over weet?

[ Voor 8% gewijzigd door Falcon Heavy op 09-07-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Heeft er iemand hier al ervaringen met de 2.41 firmware? 2.40, naar verluidt, maakte streaming schokkering. Ben wel benieuwd hoe de nieuwe is.

Jammer bij de PS3 firmwares, je kunt niet even terugflashen naar een oudere versie (althans niet via Internet).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Zowel onder 2.40 en 2.41 geen problemen. Gewoon upgraden, dat bange gedoe is echt nergens voor nodig.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank J. schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:08:
Ik heb een klein vraagje voor de tweakers onder ons:

Ik heb een Gbit switch tussen mijn PS3 en mijn PC gezet. Nu is het zo dat als ik een bestand kopieeer van de PC naar de PS3 ik niet boven de 7% (70Mbit/s) uit kom.
Zo dan! Dat is a) interessant en b) minder aangezien ik net m'n 100Mbit router heb verkocht om een Gbit exemplaar te gaan kopen :/ Ik mag toch hopen dat jouw snelheden hoger kúnnen! Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Als ik een externe hdd gebuik, en daar een .iso op zet van een film, kan ik die dan kijken?
Zo nee, zijn er mogelijkheden om die .iso te kijken, zonder hem te branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Mounten op je pc en de specifieke .vob's omzetten naar een ander dataformaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:10
Sentry23 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:17:
[...]

Weet je zeker dat je niet naar een transcoded episode loopt te kijken op mpeg1 kwaliteit ?
(Je kan even transcoding helemaal uit zetten op tversity om te controleren of het er dan beter uit ziet).
Sinds de 2.40/2.41 update doet de PS3 ook nog upscaling en frame/block noise reduction van xvid, dus daar kan je ook nog wat mee.
en waar kan ik die optie vinden?
ik transcode de rips nu wel omdat ik dan ondertiteling erbij kan transcoden zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
scorpie schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:57:
Mounten op je pc en de specifieke .vob's omzetten naar een ander dataformaat?
Mounten werkt niet, heb al van alles geprobeerd. Alcohol, Daemon, Nero, allemaal mounten ze wel, maar kunnen daarna het bestandsformaat (avchd iso) niet lezen. Isobuster ziet de m2ts file in het iso wel, maar als ik op extract klik, popt een extract scherm 2 seconden op, en dan stopt de boel weer alsof het klaar is. Echter niks gedaan.
Als ik de m2ts er al eens uit kreeg, zou ik al een stuk verder zijn. Maar op dit moment lijkt me de enige mogelijkheid nog om te branden. En dat zie ik nou eigenlijk net niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
albatross schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:44:
Heeft er iemand hier al ervaringen met de 2.41 firmware? 2.40, naar verluidt, maakte streaming schokkering. Ben wel benieuwd hoe de nieuwe is.

Jammer bij de PS3 firmwares, je kunt niet even terugflashen naar een oudere versie (althans niet via Internet).
Dat is helaas correct, hd streaming is bij sommige films ineens tamelijk schokkerig geworden, wat het niet was bij 2.36. Het is duidelijk zichtbaar elke paar seconden.

Als je de film copieerd naar de ps3 disk, dan is er niets aan de hand. Ik werd i.i.g. zo gek van dat geschok sinds 2.4 dat ik er een 320gb diskje in gezet heb. Jammer dat sony altijd weer iets "kapot" maakt bij een nieuwe firmware.

Helaas is een pc ook geen alternatief, groot, lawaai, software onderhoud en gedoe. Sony breng het streamen zonder schokken terug !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Typisch dat ik nog altijd zonder schokken kan streamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
t mac schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:09:
[...]
en waar kan ik die optie vinden?
ik transcode de rips nu wel omdat ik dan ondertiteling erbij kan transcoden zeg maar.
In Tversity ga je naar de Settings tab, select het transcoder icon aan de linkerkant, zet de optie onder 'when to transcode' op Never, en restart de service.
Waarschijnlijk ziet het bestand er dan heel veel beter uit. (de default MPEG1.5 is echt rampzalige kwaliteit).

Verder kan je ook nog softsubs bij de avi zetten, wat binnen een minuutje gebeurt is met een 300 MB file.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Laatst online: 23:07

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

scorpie schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:29:
Typisch dat ik nog altijd zonder schokken kan streamen...
same here..
draadloos 720p streamen gaat perfect.
bedraad 1080p streamen op 100mbit gaat ook perfect.

firmware 2.41

ben dr alleen nog niet over uit hoe ik een dvd kan afspelen.. zal em wel moeten omzetten naar xvid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

UltraSub schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 07:40:
[...]

Als ik de m2ts er al eens uit kreeg, zou ik al een stuk verder zijn. Maar op dit moment lijkt me de enige mogelijkheid nog om te branden. En dat zie ik nou eigenlijk net niet zitten.
Mounten met Alcohol, en dan zie je toch een virtuele cdrom met je m2ts erin? die kan ik hier gewoon slepen naar een map op me HD. probeer dat eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

ApC_IcE schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:49:
[...]

same here..

firmware 2.41

ben dr alleen nog niet over uit hoe ik een dvd kan afspelen.. zal em wel moeten omzetten naar xvid.
Je kunt ook alle VOB files samenvoegen tot 1 grote file en dan kun je hem als het goed is ook zo streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
ApC_IcE schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:49:same here..

firmware 2.41
Zou ik ook wel willen, ik heb het geprobeerd met tversity, wmp11 en twonky. Allemaal hetzelfde geschok sinds 2.40. Ik zal de router eens overnieuw instellen / resetten / wat al niet. Misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
ApC_IcE schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:51:
[...]

Mounten met Alcohol, en dan zie je toch een virtuele cdrom met je m2ts erin? die kan ik hier gewoon slepen naar een map op me HD. probeer dat eens
Welke versie van Alcohol heb je dan? Mijn versie kan er iig niks mee (ben versie ff kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Probeer anders Isobuster Pro even, works like a charm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

HaseMike schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:35:
[...]

Zou ik ook wel willen, ik heb het geprobeerd met tversity, wmp11 en twonky. Allemaal hetzelfde geschok sinds 2.40. Ik zal de router eens overnieuw instellen / resetten / wat al niet. Misschien helpt dat.
Ik heb gewoon 54mbps draadloos sitecom dingetje en met Tversity werkt et perfect, en met me conceptronic SNAS volgens mij op twonky, werkt et ook goed.
Wat voor doorvoersnelheid haal je? Installeer anders netmeter op de uitsturende PC. en kijk eens hoeveel upload je hebt.
UltraSub schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:37:
[...]

Welke versie van Alcohol heb je dan? Mijn versie kan er iig niks mee (ben versie ff kwijt).
1.9.7 build 6221
Gewoon Alcohol openen en er een ISO heen slepen, en vervolgens mounten (rechtermuisknop en dan mount on device) dan zit ie in je verkenner in je viruele dvdrom en dan kan ik vanuit daar me mt2s gewoon slepen naar een harde schijf naar keuze. vervolgens hernoem ik de m2ts naar mpg en het werkt. (moet er geen DTS stream in de m2ts zitten) anders met tmuxer aan de slag (heb ik nog niet hoeven doen, ik download ps3 kant en klare films)
Blindfold schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:16:
[...]

Je kunt ook alle VOB files samenvoegen tot 1 grote file en dan kun je hem als het goed is ook zo streamen.
Ja dan moet ik de hele dvd omzetten en de subtitles erin zetten.. dat is meer werk;)

[ Voor 5% gewijzigd door ApC_IcE op 10-07-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zie ik alleen maar programmas zoals TVersity voorbij komen terwijl fuppes ook een goed alternatief is? Ik heb zelf heel veel plezier van fuppes.

Heeft TVersity extra eigenschappen/functies die fuppes niet biedt? Al werkt het vast niet onder FreeBSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:46:
Waarom zie ik alleen maar programmas zoals TVersity voorbij komen terwijl fuppes ook een goed alternatief is? Ik heb zelf heel veel plezier van fuppes.

Heeft TVersity extra eigenschappen/functies die fuppes niet biedt? Al werkt het vast niet onder FreeBSD.
geen idee.. ik zie in de features lijst veel mogelijkheden staan. werkt vast prima.. ik heb Tversity gewoon geprobeerd en zolang die doet wat ik van een upnp verwacht vind ik et prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
ApC_IcE schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:31:
[...]
1.9.7 build 6221
Gewoon Alcohol openen en er een ISO heen slepen, en vervolgens mounten (rechtermuisknop en dan mount on device) dan zit ie in je verkenner in je viruele dvdrom en dan kan ik vanuit daar me mt2s gewoon slepen naar een harde schijf naar keuze. vervolgens hernoem ik de m2ts naar mpg en het werkt. (moet er geen DTS stream in de m2ts zitten) anders met tmuxer aan de slag (heb ik nog niet hoeven doen, ik download ps3 kant en klare films)
Hier exact dezelfde versie en build, maar nogo...

"Windows cannot read from this disk. The disk might be corrupted, or it could be using a file format that is not compatible with Windows."

XP by the way... Ik snap het niet meer.
Denk op dit moment dat de PS3 geen haar beter is dan de 360 vwb streaming en playing divx en zo. Bluray, ja... rest, nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

UltraSub schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:48:
[...]
Hier exact dezelfde versie en build, maar nogo...

"Windows cannot read from this disk. The disk might be corrupted, or it could be using a file format that is not compatible with Windows."

XP by the way... Ik snap het niet meer.
Denk op dit moment dat de PS3 geen haar beter is dan de 360 vwb streaming en playing divx en zo. Bluray, ja... rest, nee...
ik gebruik windows Vista 32bit maar daar zal het toch niet aan liggen?

Ik heb bijvoorbeeld een ISO van 10.000BC en die bevat allerlei blueray mappen waaronder een map Stream. daar pak ik de 0000.m2ts vandaan en die sleep ik zoals eerder beschreven.zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.fabbie.nl/Alcohol.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door ApC_IcE op 10-07-2008 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

P.s. mocht het echt niet lukken kan je altijd nog Isobuster proberen.. alhoewel het zou moeten lukken uiteraard. Maar ik probeer altijd zoveel mogelijk te doen met zo weinig mogelijk programma's.. anders heb je voor alles wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mja, heb nogal wat probleempjes met Isobuster ;)
Krijg hem niet goed werkend... *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

lol,
wat werkt er niet dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Modbreak:Niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Isobuster image extracted, en kan ik gewoon streamen via Twonkymedia. Kijk.. das relaxed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

UltraSub schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:08:
Isobuster image extracted, en kan ik gewoon streamen via Twonkymedia. Kijk.. das relaxed ;)
hebbes, naja het werkt. maar ik kan niet verklaren waarom alcohol et niet zou doen .. misschien xp beveiliging of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface0
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-01-2022
ApC_IcE schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:33:
[...]

hebbes, naja het werkt. maar ik kan niet verklaren waarom alcohol et niet zou doen .. misschien xp beveiliging of iets?
Ik was ook al bezig geweest met Alcohol en Slysoft, maar kreeg het niet voor elkaar. Tot Isobuster, super!! Nog bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09-2024

EB

CU online

Ik heb Medialink draaien op een Macbook Pro welke wel de PS3 ziet.
krijg echter de melding : " geen toegang tot mediaserver"

Probleem is (denk ik) Alles verloopt draadloos via mijn Livebox van Wanadoo/Orange
en die ondersteunt geen UPnP ! :(

Nu heb ik al flink gezocht op het net, maar betekend dit dat ik het niet voor elkaar kan krijgen zonder een nieuwe WiFi router te kopen?? 8)7

Graag jullie advies _/-\o_ , ik kan nl. de oplossing niet vinden op "Medialink Livebox Ps3" (& mac)

-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb problemen met TVERSITY, ten eerste ziet de ps3 niet de server, echter als ik ook Twonky opstart, worden zowel Twonky als Tversity gevonden. echter TVERSITY is erg traag, duurt lang voordat display begint en vervolgens schokt het.

Het betreft hier de nieuwst Tversity (RC1), ik draai het vanaf een 2003 server (P4-2.4ghz), wired naar de PS3. Ik heb de PS3 mede gekocht voor de mediacenter kwaliteiten, tot op heden ben ik daar nog niet van overtuigd. Jammer dat je bijv. niet rechtsreeks DVD's kan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:44:
Ook ik heb problemen met TVERSITY, ten eerste ziet de ps3 niet de server, echter als ik ook Twonky opstart, worden zowel Twonky als Tversity gevonden. echter TVERSITY is erg traag, duurt lang voordat display begint en vervolgens schokt het.

Het betreft hier de nieuwst Tversity (RC1), ik draai het vanaf een 2003 server (P4-2.4ghz), wired naar de PS3. Ik heb de PS3 mede gekocht voor de mediacenter kwaliteiten, tot op heden ben ik daar nog niet van overtuigd. Jammer dat je bijv. niet rechtsreeks DVD's kan streamen.
Ik had hetzelfde probleem met Tversity RC1, terwijl oudere versie's altijd prima werkten. Nu heb ik in windows de service "SSDP Discovery Service" op handmatig starten gezet (staat in praktijk dus uit) en het probleem is opgelost, de ps3 ziet Tversity altijd, ongeacht de volgorde van opstarten.

Dat schokken komt denk ik omdat je pc (Tversity) aan het transcoden is, zet Tversity dus even op "nooit transcoden" om dat uit te sluiten (ik neem aan dat je een bekabelde netwerkverbinding hebt, dus dat niet de oorzaak is).

edit:
Staat zelfs in de quote dat het bekabeld aangesloten is 8)
Overigens heb ik zelf ook een pc met een P4@2.4 en streamen werkt prima met 1080p content, dus een beetje finetunen en het moet lukken :)

[ Voor 8% gewijzigd door DCFreak op 11-07-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCFreak schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:18:
[...]

Ik had hetzelfde probleem met Tversity RC1, terwijl oudere versie's altijd prima werkten. Nu heb ik in windows de service "SSDP Discovery Service" op handmatig starten gezet (staat in praktijk dus uit) en het probleem is opgelost, de ps3 ziet Tversity altijd, ongeacht de volgorde van opstarten.

Dat schokken komt denk ik omdat je pc (Tversity) aan het transcoden is, zet Tversity dus even op "nooit transcoden" om dat uit te sluiten (ik neem aan dat je een bekabelde netwerkverbinding hebt, dus dat niet de oorzaak is).

edit:
Staat zelfs in de quote dat het bekabeld aangesloten is 8)
Overigens heb ik zelf ook een pc met een P4@2.4 en streamen werkt prima met 1080p content, dus een beetje finetunen en het moet lukken :)
Nou is het het grappige dat ik 2003 enterprise draai en die heeft protocol schijnbaar niet.
Echter ik vond deze link waarin uitgelegd wordt hoe je e.e.a alsnog in elkaar kan knutselen. Kortom daar ga ik ook nog even mee stoeien.

TVERSITY stond al op nooit transcoden.

Als aanvulling nog nuttig om te meldenm ook de NERO Mediahome suite streamt richting de PS3, maar ook hier net als Tversity forse haperingen. Zodat voorlopig Twonky de beste resultaten geeft. Maar het moet beter kunnen.

Liefst zou ik gewoon al mijn dvd's die mijn server staan, zo vanuit de PS3 willen afspelen (incl. ondertiteling).Nu moet je afzonderlijke Vob files aankliken en heb ik dan geen subs. Is 1 grote Vob file make de enige oplossing of is er nog een on the fly optie om dat t edoen. Sony zou veel gebruikers erg verblijden met een DVD afspeelmogelijkheid, liefst nog zonder streaming maar gewoon shares kunnen benaderen.

Ook MKV files geven me problemen. m.b.v. MKV2vob krijg ik steeds error in het audio gedeelte.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 13:26
Ik heb continue 80711008 network errors.... Ik kan bv prima een dvd streamen, geen problemen. Maar zodra ik een MKV bekijk die is omgezet met Gotsent dan krijg ik na 5 minuten kijken een 80711008 error.

enig idee wat hier tegen te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

burnoutpc schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:49:
Ik heb continue 80711008 network errors.... Ik kan bv prima een dvd streamen, geen problemen. Maar zodra ik een MKV bekijk die is omgezet met Gotsent dan krijg ik na 5 minuten kijken een 80711008 error.

enig idee wat hier tegen te doen is?
DVD streamen of divx?
als je een video_ts map hebt of een iso hoe doe je dit dan?

over je netwerk error:
ik heb het op google ingetoetst en kwam dit tegen:
http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=118520
misschien heb je er wat aan. ze hebben et over NAT 2 en upnp enablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 13:26
Dvd streamen geen probleem, andere meuk ook niet.

Maar zodra ik een stevig bestand, in dit geval een MKV stream dan klapt ie er na een minuut of 5 uit met die network error.

Ik heb inmiddels een 10 meter lange dvi -> hdmi kabel gekocht om zo beeld op me tv te krijgen voor full hd content, want dit geprut pfffff. Sony had gewoon zelf een programma mee moeten leveren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

burnoutpc schreef op zondag 13 juli 2008 @ 23:08:
Dvd streamen geen probleem, andere meuk ook niet.

Maar zodra ik een stevig bestand, in dit geval een MKV stream dan klapt ie er na een minuut of 5 uit met die network error.

Ik heb inmiddels een 10 meter lange dvi -> hdmi kabel gekocht om zo beeld op me tv te krijgen voor full hd content, want dit geprut pfffff. Sony had gewoon zelf een programma mee moeten leveren.....
Ik heb hetzelfde met een paar divxjes. Maar de meeste doen het gewoon goed, dus ik vermoed dat het aan die bestandden ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface0
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-01-2022
UltraSub schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:08:
Is het soms mogelijk om de ISO d.m.v. Isobuster en Twonkymedia te mounten en dan op de PS3 af te spelen? Dus op dezelfde manier als je een ISO mount op je PC. Kan je dan de ondertitels selecteren?

Waarom ik dit wil, misschien doe ik wel iets verkeerds, maar ik heb een paar BluRay film ISO bestanden en hierin zitten o.a. de ondertitels. Ik heb geen idee hoe ik deze ISO kan afspelen op mijn PS3 en dan gebruik kan maken van de ondertitels.
Wat ik nu doe is in de STREAM map het M2TS bestand eruit halen en deze via Twonky streamen naar mijn PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
De enige bekende manieren zijn het automatisch laten transcoden dmv ffdshow, die zelf zoekt in dezelfde map naar ondertitelings bestanden, of het zelf re-encoden met ingebakken subs, en vervolgens gewoon streamen naar de ps3. De eerste optie werkt niet altijd even lekker, en de 2e duurt erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben aan het spelen met mkv2vob omdat een mkv niet wou spelen na tsmuxen en eac3togui. Maar wat valt de snelheid van mkv2vob tegen in vergelijking tot tsmuxer/eac3togui. Met tsmuxer/eac3togui doe ik rond een uur over een 1080p film maar na 4 uur ben ik nog niet eens halverwege met mkv2vob. Toen dacht ik wacht ff de mkv heeft een h264 bestand dus zal als ik de h264 codec gebruik in mkv2vob zal het niet lang duren want hij hoeft niets te transcoden. Maar na een uur nog niet eens op 1%.

Ik snap er niets van waarom is mkv2vob zo langzaam, er hoeft niets getranscode te worden behalve DTS naar AC3.

edit: in eerste zin zei ik mkv niet wou spelen, ik bedoel uiteraard de gemuxte m2ts

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Waarom haal je dan niet gewoon het videospoor uit die mkv en re-encode / transcode / whatever je niet alleen dat geluidsspoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:43:
Hallo,

Ik ben aan het spelen met mkv2vob omdat een mkv niet wou spelen na tsmuxen en eac3togui. Maar wat valt de snelheid van mkv2vob tegen in vergelijking tot tsmuxer/eac3togui. Met tsmuxer/eac3togui doe ik rond een uur over een 1080p film maar na 4 uur ben ik nog niet eens halverwege met mkv2vob. Toen dacht ik wacht ff de mkv heeft een h264 bestand dus zal als ik de h264 codec gebruik in mkv2vob zal het niet lang duren want hij hoeft niets te transcoden. Maar na een uur nog niet eens op 1%.

Ik snap er niets van waarom is mkv2vob zo langzaam, er hoeft niets getranscode te worden behalve DTS naar AC3.

edit: in eerste zin zei ik mkv niet wou spelen, ik bedoel uiteraard de gemuxte m2ts
Er zit een bug in de huidige versie van mkv2vob waardoor hij sommige 1080p/h264 streams gaat encoden terwijl het niet nodig is, zelfs als hij op 'never transcode' staat. Wat ik doe, is de mkv eerst inladen met GOTsent, die heeft een betrouwbare analyse of de videostream geschikt is voor de ps3 en op basis daarvan met de hand remuxen en/of audio omzetten naar ac3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Wat is nu de beste manier om een high@5.1 profile naar 4.1 te krijgen? Ik pas die nu gewoon aan met tsmuxer, maar Powerdvd gaat daar blijkbaar niet lekker mee om (hoop garbage bij het afspelen). ripbot264 wil het bij die mkv's het helemaal niet doen (blijft een mpegsource fout geven en blijft daarna in en mediaplayerloop hangen) en mkv2vob wil ik niet gebruiken want ik wil een avchd maken.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

MeNTaL_TO schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:24:
Wat is nu de beste manier om een high@5.1 profile naar 4.1 te krijgen? Ik pas die nu gewoon aan met tsmuxer, maar Powerdvd gaat daar blijkbaar niet lekker mee om (hoop garbage bij het afspelen). ripbot264 wil het bij die mkv's het helemaal niet doen (blijft een mpegsource fout geven en blijft daarna in en mediaplayerloop hangen) en mkv2vob wil ik niet gebruiken want ik wil een avchd maken.
Je zou dat tooltje kunnen proberen dat GOTsent ook gebruikt: h264info.exe

Iets heel anders, weet iemand hoe je surround geluid naar de ps3 kan streamen? Ik heb namelijk muziekbestanden in WAV/DTS formaat en een versterker die optisch verbonden is met de ps3.

Wat ik gedaan heb is het volgende: WAV omgezet naar 6x mono met tranzcode, mono files encoded naar ac3 met EncWAVtoAC3 en als laatste deze ac3 in een asf (wma) container gestopt met Solveig ASF muxer.

Ik weet (bijna) zeker dat dit streambaar was in het verleden met TVersity, maar nu geeft de ps3 dat het formaat niet ondersteund wordt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-08 17:53

MetalPool

Boe!

Sinds "volgens mij de nieuwe firmware" kan ik echt helemaal niets meer met Tversity of Twonky. Ik krijg al voordat ik ook maar een film wil streamen een melding via mijn PS3 dat de DLNA niet te vinden is?? En als ik via Tversity een .avi bestand wil streamen krijg ik een foutmelding dat de data niet wordt ondersteund ?!?! Vaag want de manier zoals ik het altijd gedaan hebt werkte gewoon...is het bekend dat door de nieuwe firmware zowel tversity als twonky problemen geeft? Pfff wanneer gaat sony nou gewoon is ff goeie drivers/codecs in een firmware proppen...wordt niet goed van dit omslachtige gedoe! }:O

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

DCFreak schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:43:
[...]

Je zou dat tooltje kunnen proberen dat GOTsent ook gebruikt: h264info.exe

Iets heel anders, weet iemand hoe je surround geluid naar de ps3 kan streamen? Ik heb namelijk muziekbestanden in WAV/DTS formaat en een versterker die optisch verbonden is met de ps3.

Wat ik gedaan heb is het volgende: WAV omgezet naar 6x mono met tranzcode, mono files encoded naar ac3 met EncWAVtoAC3 en als laatste deze ac3 in een asf (wma) container gestopt met Solveig ASF muxer.

Ik weet (bijna) zeker dat dit streambaar was in het verleden met TVersity, maar nu geeft de ps3 dat het formaat niet ondersteund wordt :'(
Als ik een mkv omzet naar avchd heb ik hetzelfde probleem met powerdvd, geen beeld, wel geluid. Geen idee of de ps3 het dan wel afspeeld, zal straks een bd-5 maken om te testen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Xilisoft DVD ripper en IMTOO DVD ripper maken ook van een DVD een mp4 bestand.
Zitten erg handige opties in om naar 1080p of 720p of 480p PS3 files te gaan.
Maar duurt hier ook een eeuwigheid.
3uur per film ongeveer met subs ingebakken..
is er geen snellere manier voor om dvd's met behoud van kwaliteit naar ps3 bestand om te zetten (maakt niet uit welke) met subs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een probleem, ik heb nu via WM11 3 mappen gedeeld met mijn ps3:

videos
downloads
tvseries

De laatste 2, niks geen probleem. Maar de map videos daar akn hij simpelweg de eerste 4 vinden, ze beginnen dus allemaal met de letter a.
Hij laadt ook niet of zo, hij kan de rest gewoon niet vinden.

Ik heb al geprobeerd de mappen opnieuw toe te voegen in WM11, maar nog steeds hetzelfde. Iemand die hier een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

wat staat er in de mappen?
ik heb met sommige video files dat ie dan de map niet pakt
ook als er rare tekens instaan.
Wat je zou kunnen doen is de mappen een simpele naam geven en je library refreshen
Of op je ps3 alles weergeven met driehoekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmmm het is gewoon 1 map met daarin alleen video bestanden (divx,h264). Maar zal als ik straks thuis ben even alles weergeven proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
[b]ApC_IcE schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:31:Ik heb gewoon 54mbps draadloos sitecom dingetje en met Tversity werkt et perfect, en met me conceptronic SNAS volgens mij op twonky, werkt et ook goed.
Wat voor doorvoersnelheid haal je? Installeer anders netmeter op de uitsturende PC. en kijk eens hoeveel upload je hebt.
Tis al een tijdje terug maar ik meld het maar even voor het geval er meer mensen zijn met een w700v router : De schokken tijdens het streamen met 2.41 & twonky zijn te wijten aan het feit dat ik de playstation in de router niet had "vrijgegeven" bij de w700v houdt dat in dat hij een vast ip adres krijgt.

Zou niets moeten uitmaken, maar in de donkere wereld van router wonderland, doet dat het gek genoeg wel. Sinds ik hem "vrijgegeven" heb is alles weer in orde. Zodra ik de ps3 uit de lijst haal van de w700v begint het schokken weer.

Onwerkelijk router problemen zijn niet leuk, maar goed het probleem is opgelost. Nu zit ik dus met een "niet nodige" 320gb disk in mijn ps3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAW1973
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-02-2021
Sinds enige tijd in het bezit van een PS3 8) . Ik gebruik TVersity voor het streamen van beeld en geluid. Dit gaat op zich prima. Hier en daar wat hickups. maar dat mag de pret niet drukken.

Mijn probleem:
Ik neem via mijn Mediacenter van Windows Vista wel eens tv programma's op. Die worden opgeslagen in de map ..\..\Recorded TV in het formaat DVR-MS, gebaseerd op het MPEG-2 formaat. Deze videobestanden probeer ik via TVersity te streamen naar de PS3, maar dit gaat helaas niet. Weet iemand een oplossing voor dit prbleem. Ik heb ook Orb en Twonky geprobeerd, allebei zonder resultaat.
:'(

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

mpeg2 omzetten naar mp4?
of divx dat zou moeten werken .. ik denk dat de ps3 die codec niet heeft en de upnp programma's dat formaat ook niet slikken..
welk formaat je het beste kan gebruiken laat ik aan de kenners hier over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

HaseMike schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:56:
[...]

Tis al een tijdje terug maar ik meld het maar even voor het geval er meer mensen zijn met een w700v router : De schokken tijdens het streamen met 2.41 & twonky zijn te wijten aan het feit dat ik de playstation in de router niet had "vrijgegeven" bij de w700v houdt dat in dat hij een vast ip adres krijgt.

Zou niets moeten uitmaken, maar in de donkere wereld van router wonderland, doet dat het gek genoeg wel. Sinds ik hem "vrijgegeven" heb is alles weer in orde. Zodra ik de ps3 uit de lijst haal van de w700v begint het schokken weer.

Onwerkelijk router problemen zijn niet leuk, maar goed het probleem is opgelost. Nu zit ik dus met een "niet nodige" 320gb disk in mijn ps3...
Hey je hebt het probleem iig gevonden!
dat is al een pluspunt..
een grotere schijf is altijd beter als je er veel op heb staan;) (games etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:28
Even een vraagje tussendoor aangezien ik het nergens zie staan..

Wat voor HDD's kan ik in mijn PS3 doen ipv de std 40gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
RisingSun schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:49:

Ik heb zelf een 320gb er in gedaan deze : Western Digital Scorpio 320GB SATA (WD3200BEVT)
Ook een Samsung SpinPoint M6S 320GB SATA (HM320JI) werk uitstekend, die heb ik bij iemand anders erin gezet.

Beide stil, snel en inbouwen is zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
RisingSun schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:49:

Degene die in de handleiding staan beschreven, gewoon 2,5" (notebook) schijven dus.

@HaseMike: ziet je PS3 hem dan wel als 320Gb schijf? Afaik kon hij niet meer dan 250Gb partitioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
scorpie schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:07:HaseMike: ziet je PS3 hem dan wel als 320Gb schijf? Afaik kon hij niet meer dan 250Gb partitioneren.
Ja geen probleem, de limiet van de ps3 ligt op 2TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

RAW1973 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:22:
Sinds enige tijd in het bezit van een PS3 8) . Ik gebruik TVersity voor het streamen van beeld en geluid. Dit gaat op zich prima. Hier en daar wat hickups. maar dat mag de pret niet drukken.

Mijn probleem:
Ik neem via mijn Mediacenter van Windows Vista wel eens tv programma's op. Die worden opgeslagen in de map ..\..\Recorded TV in het formaat DVR-MS, gebaseerd op het MPEG-2 formaat. Deze videobestanden probeer ik via TVersity te streamen naar de PS3, maar dit gaat helaas niet. Weet iemand een oplossing voor dit prbleem. Ik heb ook Orb en Twonky geprobeerd, allebei zonder resultaat.
:'(
Die mpeg2 zal het probleem niet zijn, eerder de container die mediacenter gebruikt (asf). Wat je zou kunnen proberen is de inhoud te remuxen naar mkv met het programma DS MUX en daarna TVersity dit laten transcoden (mbv haali mediasplitter). Ik neem aan dat die opname's SD zijn, dus je pc kan dat wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

DCFreak schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:11:
[...]

Die mpeg2 zal het probleem niet zijn, eerder de container die mediacenter gebruikt (asf). Wat je zou kunnen proberen is de inhoud te remuxen naar mkv met het programma DS MUX en daarna TVersity dit laten transcoden (mbv haali mediasplitter). Ik neem aan dat die opname's SD zijn, dus je pc kan dat wel denk ik.
Als je gaat remuxen, dan kunt je beter naar M2TS muxen, want dat kan de PS3 native aan (en hoef je dus niet te transcoden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben wat aan het lezen over Linux op de PS3, en op linux gezocht in dit draadje maar niet veel posts gevonden. Ik heb een aantal vragen.

Met linux op PS3:

- word DolbyHD/DTS-HD bitstream verzonden?
- kan je blijven streamen van je PC?
- Zo ja, kun je dan MKV's/ondertitels/DTS audio/FLAC/[exotisch formaat] streamen?
- kun je switchen naar de originele shell om evt games te installeren/spelen?

Kortom samengevat leuk beginnetje met de ingebouwde media center maar dit smaakt naar meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Blindfold schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:20:
[...]

Als je gaat remuxen, dan kunt je beter naar M2TS muxen, want dat kan de PS3 native aan (en hoef je dus niet te transcoden).
Klopt, maar ik kan geen programma vinden dat kan remuxen van asf naar m2ts, welke had jij in gedachten?

Overigens is er een update van TVersity verschenen; Version 1.0.0.3 RC2 (July 22, 2008)
New Features
Album art support is now available and is compatible with the Sony PS3 as well as with the HTML interface (PSP, iPhone, Blackberry, etc.) and flash interface (Wii). Album art relies on JPEG files conforming to certain naming conventions that are present in the same folder as music tracks. These files can be created by either Windows Media Player or WinAmp and TVersity will pick them up, or users can add them manually.
Individual YouTube videos can now be added by pointing the browser to a specific video on YouTube and dragging and dropping the address bar icon to TVersity (or copying and pasting the URL).
Bug Fixes
MShare now refreshes as fast as it was in 0.9.11.4.
No files are periodically added to the Temporary Internet Files folder while the GUI is running (browser caching was turned off).
Fix crashes when adding/refreshing some FLAC and some MP3 files.
Flash interface is now more reliable when switching from one live stream to another and then going back to first one.
TVersity service was failing to start on machines that had a non ASCII character in their hostname.

[ Voor 64% gewijzigd door DCFreak op 24-07-2008 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:51:
Hallo,

Ik ben wat aan het lezen over Linux op de PS3, en op linux gezocht in dit draadje maar niet veel posts gevonden. Ik heb een aantal vragen.

Met linux op PS3:

- word DolbyHD/DTS-HD bitstream verzonden?
- kan je blijven streamen van je PC?
- Zo ja, kun je dan MKV's/ondertitels/DTS audio/FLAC/[exotisch formaat] streamen?
- kun je switchen naar de originele shell om evt games te installeren/spelen?

Kortom samengevat leuk beginnetje met de ingebouwde media center maar dit smaakt naar meer :)
Volgens mij moet je eens zoeken in het topic Playstation 3 als mediacenter - deel 2.
Kan me herinneren dat daar wat meer ervaring met linux op PS3 staan. Ik heb in ieder geval gelezen (zelf geen ervaring mee) dat het afspelen van HD films onder Linux niet lukt omdat het vanuit Linux (nog) niet mogelijk is om de volledige grafische processorkracht van de PS3 te benutten, ff simpel gezegd. Dus bedenk je dat even voordat je Linux er op gaat zetten met dit doel.

Moet zelf bekennen dat ik nu bijna 1 jaar de PS3 heb, en ook het gevoel kreeg bij het mediacenter gedeelte "dit smaakt naar meer". Maar naar mijn mening: het is het net niet. Teveel gerommel met videocontainers en codecs die niet ondersteund worden. En opnemen van tv of tv kijken is niet mogelijk. Ok daar is wel al iets op de markt voor maar dan komt er volgens mij weer een kastje bij.
De potentie zit er zeker in bij de PS3 wat mediacenter betreft. Maar inmiddels heb ik een HTPC aangeschaft waar ik wel alles mee kan. En dat bevalt tot nu toe al een stuk beter :-)
Moet wel eerlijkheidshalve opmerken. Dat voor de prijs van een PS3 je niet mag klagen over zoveel mediacenter functionaliteiten die de console biedt. Dat is zeker ok. Met een goede HTPC ben je altijd duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 07:22:
[...]

Volgens mij moet je eens zoeken in het topic Playstation 3 als mediacenter - deel 2.
Kan me herinneren dat daar wat meer ervaring met linux op PS3 staan. Ik heb in ieder geval gelezen (zelf geen ervaring mee) dat het afspelen van HD films onder Linux niet lukt omdat het vanuit Linux (nog) niet mogelijk is om de volledige grafische processorkracht van de PS3 te benutten, ff simpel gezegd. Dus bedenk je dat even voordat je Linux er op gaat zetten met dit doel.

Moet zelf bekennen dat ik nu bijna 1 jaar de PS3 heb, en ook het gevoel kreeg bij het mediacenter gedeelte "dit smaakt naar meer". Maar naar mijn mening: het is het net niet. Teveel gerommel met videocontainers en codecs die niet ondersteund worden. En opnemen van tv of tv kijken is niet mogelijk. Ok daar is wel al iets op de markt voor maar dan komt er volgens mij weer een kastje bij.
De potentie zit er zeker in bij de PS3 wat mediacenter betreft. Maar inmiddels heb ik een HTPC aangeschaft waar ik wel alles mee kan. En dat bevalt tot nu toe al een stuk beter :-)
Moet wel eerlijkheidshalve opmerken. Dat voor de prijs van een PS3 je niet mag klagen over zoveel mediacenter functionaliteiten die de console biedt. Dat is zeker ok. Met een goede HTPC ben je altijd duurder uit.
Ik heb ook de PS3 tijdelijk totdat ik een HTPC koop. Enige waar ik op wacht is Dolby TrueHD geluidskaart die in september uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

DCFreak schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:15:
[...]

Klopt, maar ik kan geen programma vinden dat kan remuxen van asf naar m2ts, welke had jij in gedachten?

Overigens is er een update van TVersity verschenen; Version 1.0.0.3 RC2 (July 22, 2008)

[...]
Ik remux alleen van mkv naar m2ts via TSmuxer, maar ik vind het vreemd als asf alleen een andere container is en je wel naar mkv kunt muxen en niet naar m2ts.
Maar als het niet bestaat, dan is het inderdaad de vraag of je liever wilt transcoden of na het remuxen naar mkv weer naar m2ts wilt remuxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:20:
[...]

Ik heb ook de PS3 tijdelijk totdat ik een HTPC koop. Enige waar ik op wacht is Dolby TrueHD geluidskaart die in september uitkomt.
Als je gebruik maakt van een on-board SPDIF uitgang op het moederbord en die aansluit op je AV-Receiver, dan wordt geluid rechtstreeks door gestuurd naar je receiver. Heb je niet eens een audio-kaart nodig. Moet wel je receiver natuurlijk Dolby TrueHD aankunnen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

TrueHD kan niet door een optische uitgang maar alleen via HDMI. Dat werkt dus niet.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nog steeds geen antwoord, nog maar eens vragen dan:
Kan het zijn dat er een maximum directory depth is die je kunt browsen met de PS3? Ik zie namelijk heel vaak directories niet die dieper liggen als een x aantal directory's. Weet even niet precies meer hoe diep, sorry. Browse ik via het web in Twonkymedia, dan zie ik die gewoon wel.
Zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:50:
[...]

Als je gebruik maakt van een on-board SPDIF uitgang op het moederbord en die aansluit op je AV-Receiver, dan wordt geluid rechtstreeks door gestuurd naar je receiver. Heb je niet eens een audio-kaart nodig. Moet wel je receiver natuurlijk Dolby TrueHD aankunnen :-)
Heyyy dat wis ik niet, dank je. Ik heb net de onkyo 606 aangeschaft met Dolby TrueHD. Dus wil het liefst dat mijn reciever alle taken op zich neemt. Ik ga ff googlen op SPDIF :)

Dooie mus :( Dolby true HD kan niet over SPDIF

Edit: Ik snap er niets meer van, ene zegt dat HD formaten wel over SPDIF kan en andere weer niet. Heeft iets met HDCP te maken. Ik wil gewoon dat alles door word gestuurd naar mijn receiver. *zucht*

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ander vraagje,

Heb hier een m2ts met nederlandse ondertiteling in PGS formaat, is het mogelijk deze om te zetten naar SRT zodat ik deze kan transcoden met mkv2vob?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:36:
[...]

Heyyy dat wis ik niet, dank je. Ik heb net de onkyo 606 aangeschaft met Dolby TrueHD. Dus wil het liefst dat mijn reciever alle taken op zich neemt. Ik ga ff googlen op SPDIF :)

Edit: Ik snap er niets meer van, ene zegt dat HD formaten wel over SPDIF kan en andere weer niet. Heeft iets met HDCP te maken. Ik wil gewoon dat alles door word gestuurd naar mijn receiver. *zucht*
SPDIF heeft te weinig bandbreedte voor HD audio. Kan alleen via HDMI. De PS3 heeft een HDMI-aansluiting dus ik begrijp je dooie mus totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Shiver23 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:05:
[...]

SPDIF heeft te weinig bandbreedte voor HD audio. Kan alleen via HDMI. De PS3 heeft een HDMI-aansluiting dus ik begrijp je dooie mus totaal niet.
Nu is de 1 miljoen dollar vraag, heeft de receiver die ook (gok van wel, anders is het geen Dolby HD over). Dus gewoon ps3 via receiver (HDMI) naar tv laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:05:
[...]

Nee nee ik doelde op een toekomstige HTPC, was een beetje off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:36:
[...]

Sommige dingen gaan wel over optisch, maar TrueHD, LPCM en zo niet. Kwestie van bandbreedte, inderdaad, en HDCP uiteraard. Als je versterker HD 1.3 compatible is, en over HDMI audio kan verwerken, dan doe je lekker alles over HDMI.

Als je de SPDIF optie gebruikt, zoals ik, dan zet je de PS3 audio op 'bitstream' en 'optical', en dan komt alles vanzelf goed. Alleen ga je dan natuurlijk geen TrueHD doorgeven.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:03:
[...]

Nee nee ik doelde op een toekomstige HTPC, was een beetje off-topic.
Ok, maar voor een toekomstige HTPC kan je op zoek naar een videokaart met hdmi-aansluiting met beeld én geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Shiver23 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:29:Ok, maar voor een toekomstige HTPC kan je op zoek naar een videokaart met hdmi-aansluiting met beeld én geluid.
Even een " waarschuwing" m.b.t. media pc's omdat ik net een aantal mensen lees die van een ps3 eventueel naar een media center pc willen overstappen :

Je bent dan wel van transcoderen of hercoderen af, maar er wacht je bij een media pc een heleboel meer "ellende" dan bij een ps3, ik ben zelf van mijn 2 media centers overgestapt naar 2xps3 omdat ik gek werd van het onderhoud :

- Updates, crashes, afstandsbedieningen met aparte kastjes, installeren, codecs, relatief slechte dvd output, hdmi problemen, geluids problemen (meeste onboards hebben geen dts support), drivers voor de grafische kaart, sommige formaten die niet gespeeld worden door media center maar weer wil door media player, slome interface in verhouding tot de ps3, groter, meer lawaai, lastig te bedienen door andere gezinsleden, opstarten en wachten wachten, weer een update, anti virus, probelemen met sat ontvangst, crashes, registry veranderingen voor dvd libraray, full color support, en allerlei irritant gedoe met ati kaarten, drivers en registry settings. Als je nog aan het lezen bent, ik kan nog wel even doorgaan.

Dus bespaar je de moeite, ergernis en frustratie en hou het bij een ps3 die alleen maar wat trans/hercodering werk geeft.

Dit alles imho en van iemand die 40+ is en sinds zijn 19e in de ICT zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Heb naast mijn 360 en ps3 gewoon een popcornhour gekocht zodat ik ook niet meer hoef te recoden, echter ben ik de laatste tijd weer verslaafd aan de AVCHD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt inderdaad tegenwoordig grafische kaarten die het geluid ook meegeven in hun HDMI signaal. Zelf kan ik dat ook gaan doen. Heb een mijn PS3 via HDMI aangesloten op mijn receiverYAMAHA RX-V1600. En die weer doorgelust via HDMI naar mijn LCD tv. Op dit moment heb ik mijn HTPC dus via SPDIF aangesloten op deze receiver. In de toekomst kan ik mijn HTPC ook via HDMI nog aansluiten op de receiver (2x IN, 1x OUT HDMI). Volgens mij heeft dat nu nog geen zin omdat mijn grafische kaart nog geen geluid doorgeeft via HDMI (Geforce 8600GT). Het budget hield ff op ;-) Zo blijft er nog iets te wensen...

@HaseMike
Je hebt eerder in dit forum hier al eens voor gewaarschuwd. Tuurlijk je loopt met een HTPC risico's op de problemen die jij noemt. Maar ook hier verbeterd de markt natuurlijk. Je zou beter kunnen zeggen dat het afwegen is tussen 2 kwaden. Want de perfecte oplossing is er niet.
Op mijn HTPC wordt niet gerommeld. Dedicated HTPC en meer niet. Minimaal installeren wat nodig is om stabiliteit zo hoog mogelijk te houden.
Het grote voordeel van de HTPC, je hebt het meer zelf in de hand. Je kan zelf zaken installeren/deinstalleren eventueel opnieuw beginnen. Tv kijken en opnemen. Bij de PS3 ben je gebonden aan wat de PS3 je biedt. Vol verwachting klopt ons hart voor de volgende PS3 update....
Ik heb geen zin om urenlang een pc te laten stampen om een HD film om te zetten, om er subtitels onder te zetten en ervoor te zorgen dat de PS3 hem kan lezen. En als ie dan klaar is op een DVD te moeten branden of op de HD van de PS3 te zetten en dan nog maar beperkt te zijn tot stereo geluid in sommige gevallen, waar jij zoals je eerder meldde in dit forum wel genoegen neemt met stereo. Bij film wil ik surround hebben, anders vind ik het niet de moeite waard.
Zo'n negatieve opsomming die jij maakt over een HTPC, kan ik ook maken over de PS3 met ondersteunen van video containers/formaten, streaming, mediaserver etc etc.

Het zijn voors en tegens, en zo heeft ieder zijn voorkeur, eisen en wensen.
Goed dat we dit zo even tegen elkaar uit spelen, voor iedereen die een afweging wil maken ;)

Dit alles van een 'groentje' 30+ en die 8 jaar in de ICT zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 20:04:Ik heb geen zin om urenlang een pc te laten stampen om een HD film om te zetten, om er subtitels onder te zetten en ervoor te zorgen dat de PS3 hem kan lezen. En als ie dan klaar is op een DVD te moeten branden of op de HD van de PS3 te zetten en dan nog maar beperkt te zijn tot stereo geluid in sommige gevallen,
Dat urenlang stampen heb je alleen bij een mkv met 5.1 profile, verder heb je daar geen last van. De overgrote meerderheid van de films 720p zonder 5.1 en die zet je in een paar minuten om met mkv2vob of een andere util.

De stereo opmerking geldt alleen bij een wmv file met wmapro audio, die zijn zeer zeldzaam. In de uitzonderlijke gevallen dat er iets is wat ik alleen kan vinden met wmv-wmapro neem ik genoegen met een stereo conversie. Van mijn verzameling films is dat max 1-2%.

Ik zou zeggen probeer het maar met een htpc, smaken verschillen en als je het (ook) niets vind zijn ze snel weer verkocht aan mensen die niet zelf zo'n ding in elkaar kunnen zetten. Qua tv : mocht je sat tv hebben bespaar je de investering in half werkende oplossingen en neem een icord hd o.i.d.

Moet er wel bij zeggen dat het alleen zeer persoonlijk is, in de loop van de tijd is gedoe met apperatuur mij erg gaan tegenstaan. Voor beamer of op de bank wil ik : aanzetten en genieten, geen gedoe a.u.b. Er zijn echter zat mensen die het juist om dat "gedoe" gaat..

:p

[ Voor 24% gewijzigd door HaseMike op 25-07-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:22:
[...]

Dat urenlang stampen heb je alleen bij een mkv met 5.1 profile, verder heb je daar geen last van. De overgrote meerderheid van de films 720p zonder 5.1 en die zet je in een paar minuten om met mkv2vob of een andere util.

De stereo opmerking geldt alleen bij een wmv file met wmapro audio, die zijn zeer zeldzaam. In de uitzonderlijke gevallen dat er iets is wat ik alleen kan vinden met wmv-wmapro neem ik genoegen met een stereo conversie. Van mijn verzameling films is dat max 1-2%.

Ik zou zeggen probeer het maar met een htpc, smaken verschillen en als je het (ook) niets vind zijn ze snel weer verkocht aan mensen die niet zelf zo'n ding in elkaar kunnen zetten. Qua tv : mocht je sat tv hebben bespaar je de investering in half werkende oplossingen en neem een icord hd o.i.d.

Moet er wel bij zeggen dat het alleen zeer persoonlijk is, in de loop van de tijd is gedoe met apperatuur mij erg gaan tegenstaan. Voor beamer of op de bank wil ik : aanzetten en genieten, geen gedoe a.u.b. Er zijn echter zat mensen die het juist om dat "gedoe" gaat..

:p
Ik heb inmiddels een HTPC. Om veel problemen te voorkomen heb ik deze kant en klaar besteld bij een internetwinkel die er al meer dan 5 jaar in gespecialiseerd is. Om op deze manier zoveel mogelijk niet-samenwerkende hardware uit te sluiten. De eerste paar dagen was idd rommelen om alles goed aan het werk te krijgen. Maar inmiddels draait ie goed. Aanzetten en genieten, dat kan ik op dit moment. Het is inderdaad hopen dat het zo blijft 8)
(Heb overigens kabel tv (ziggo) icm floppyDTV. Werkt prima.) Maar laten we het verder hier maar hebben over de PS3 als mediacenter anders raken we teveel off-topic vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 17:27

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Een vraagje.

Mijn PS3 heb ik een upgrade gegeven naar een 320Gb HDD.
Dit verliep erg soepel, en heb simpel een backup van de oude schijf terug kunnen zetten.
De reden voor de grotere schijf is dat ik mijn muziek collectie op de PS3 wilde hebben, zodat er geen 2 apparaten aan hoefden te staan om muziek te luisteren.(PC en PS3)
Via Tversity kon ik gemakkelijk m'n collectie over kopieren naar de PS3.

De mappen structuur die ik op de pc heb is als volgt Music\Artiest\Album\Nummer
op deze manier is het erg makkelijk om een bepaalde artiest of nummer te vinden, na het kopieren was er niks meer terug te vinden van deze structuur.

De PS3 zet alles neer met het Id3 Tag systeem wat erg onoverzichtelijk is, Heeft iemand hier een oplossing voor om het gewoon met het mappenstructuur op de PS3 te krijgen.

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Voor diegenen die op 'the matrix' zitten te wachten (zoals ik):
Warner Home Video has announced that they will bring the highly anticipated 'The Ultimate Matrix Collection' to Blu-ray on October 14th. The seven-disc set will include five BD-50s - one disc for each of the three Matrix films, one for Animatrix, and one for "The Matrix Experience" - and two DVDs. Also included in the set will be a hard-cover book with photos and information from the films.

Video will be presented in 1080p VC-1 and accompanied by a Dolby TrueHD soundtrack. Extras for this release include:

3 Exclusive In-Move Experience BonusView features
35 hours of extras
Digital download of 'The Matrix'
Much more
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/512eoHFlb9L._SS400_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netwerk shares hebben behoorlijk weinig met de PS3 als mediacenter te maken. Buiten dat is dit bijzonder gemakkelijk te vinden, ook op de support-sites van Microsoft bijvoorbeeld.

[ Voor 73% gewijzigd door TheZeroorez op 27-07-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:39
Ik heb een vraagje over het kijken van HD content op mijn ps3. Voor zover ik weet kan de ps3 alleen overweg met USB sticks en Externe HD's die naar FAT32 zijn geformatteerd. Probleem met FAT32 is dat het maximaal bestanden van 4GB ondersteund. HD content is vrijwel altijd groter dan dat.

Hoe krijg ik het nu voor elkaar HD zooi op mijn PS3 te zetten? Streamen is geen optie, dat is echt te traag.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Je kan de media splitten, of prik er een grotere harddisk in en pomp gewoon de data naar de PS3 zelf. Speel je gewoon vanaf daar af. Doe ik hier ook en vind ik prima te doen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 12-09 11:42

mjl

Ugh

Brad Pitt schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:08:
Je kan de media splitten, of prik er een grotere harddisk in en pomp gewoon de data naar de PS3 zelf. Speel je gewoon vanaf daar af. Doe ik hier ook en vind ik prima te doen.
Ah maar hoe pomp je de data naar de PS3?

-------

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.