Playstation 3 als media center - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 173.745 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Vjenne-ICT schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:33:
[...]

Kun je mij uitleggen wat je bedoeld met ''voorzien van codec'' en ''transcoden''?

Kan iemand mij ook vertellen waarom bestanden die je streamt niet groter mogen zijn dan 4GB? wat heeft dat voor een zin om een HD Film te streamen? Je zult dus moeten comprimeren, dus zal de kwaliteit altijd slechter of gelijk aan DVD zijn of zie ik dat verkeerd?
Met transcoden wordt bedoeld het on the fly de- en encoden (eventueel met subs) op de pc en tegelijkertijd het resultaat streamen naar de ps3. Om dit met 1080p content te doen heb je nogal een snelle processor nodig natuurlijk.

Verder zit er bij het streamen geen enkele limitatie aan de afmeting van het bestand, maar comprimeren (encoden) blijft nodig omdat de bitrate van raw-data nogal de pan uit zou rijzen en zover ik weet is er geen enkele container die raw video data kan bevatten. En als dat wel zo zou zijn, dan moet de ps3 die container ook maar net ondersteunen (inclusief de gebruikte raw videostream).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
DCFreak schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:19:
Met transcoden wordt bedoeld het on the fly de- en encoden (eventueel met subs) op de pc en tegelijkertijd het resultaat streamen naar de ps3. Om dit met 1080p content te doen heb je nogal een snelle processor nodig natuurlijk.
Transcoden is niets anders dan het 'om' (= trans) zetten van de ene codec naar de andere.

"tegelijkertijd het resultaat streamen naar de ps3", voor 1080p materiaal althans, is momenteel zo goed als onmogelijk. Met de allerheftigste x264 settings trekt mijn Q6700 (3.2Ghz) zo'n 3 a 5 fps voor Full-HD (VC-1 -> AVC). Ben je dus goed een lieve twintig uur aan het rekenen, met alle cores permanent op 100% Je zou dus minstens een quad octa-core bord nodig hebben om dat real-time te doen. Settings kunnen altijd wel wat omlaag, natuurlijk; maar om zo'n 24fps te halen zul te toch (te) veel in moeten leveren.
Vjenne-ICT schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:33:
[...]
Kan iemand mij ook vertellen waarom bestanden die je streamt niet groter mogen zijn dan 4GB? wat heeft dat voor een zin om een HD Film te streamen? Je zult dus moeten comprimeren, dus zal de kwaliteit altijd slechter of gelijk aan DVD zijn of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je inderdaad verkeerd. :) Het is in de aard van streamen (net als bij het streamen van FLASH content of RealAudio en zo) dat de 'client' in principe geen weet heeft (of hoeft te hebben) hoe groot de totale stream is. Je kunt rustig films van 30G streamen naar je PS3. No problemo.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albatross schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:13:
Je kunt rustig films van 30G streamen naar je PS3. No problemo.
Sterker nog, als je genoeg schijf ruimte hebt kan je zelfs 30G kopieren naar de PS3. Op de PS3 is er ook geen beperking in bestand grootte

En kopieren is de enige manier om een 1080p film te kijken wanneer je een wireless verbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 22:05
Hier (Overijssel) alles afgebeld, maar de PS3 + Grand Turismo 5 is niet te verkrijgen! Wie weet waar je die nog kunt kopen? Het liefst bestel ik die online ergens...........

Alvast bedankt voor je tip!

Edit:

Hoe zit het als je een controller en DVD/Blue Ray Afstandbediening uit de USA wil importeren, werkt dat gewoon op een EU/NL model of geeft dat problemen? Zelfde vraag over de games eigenlijk? Moet je nog ergens op letten?

Alvast bedankt voor je antwoord.

[ Voor 39% gewijzigd door Vjenne-ICT op 27-06-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

albatross schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:13:
[...]

Transcoden is niets anders dan het 'om' (= trans) zetten van de ene codec naar de andere.

"tegelijkertijd het resultaat streamen naar de ps3", voor 1080p materiaal althans, is momenteel zo goed als onmogelijk. Met de allerheftigste x264 settings trekt mijn Q6700 (3.2Ghz) zo'n 3 a 5 fps voor Full-HD (VC-1 -> AVC). Ben je dus goed een lieve twintig uur aan het rekenen, met alle cores permanent op 100% Je zou dus minstens een quad octa-core bord nodig hebben om dat real-time te doen. Settings kunnen altijd wel wat omlaag, natuurlijk; maar om zo'n 24fps te halen zul te toch (te) veel in moeten leveren.
Ik vraag mij af of dat verhaal ook geldt als je MPEG2 als doel-codec gebruikt. Compressie factor hoeft niet al te hoog te zijn (bij streamen heb je geen last van grote file sizes) en de bitrate kan zo hoog als dat je netwerk aankan (minimaal 100 Mb). Ik ben alleen nieuwsgierig of je een dergelijke load evenredig kan verdelen over 4 cores, omdat ik ooit ergens had gelezen dat encoding algoritmes niet parallel kunnen draaien vanwege data afhankelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
DCFreak schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:01:
Ik ben alleen nieuwsgierig of je een dergelijke load evenredig kan verdelen over 4 cores, omdat ik ooit ergens had gelezen dat encoding algoritmes niet parallel kunnen draaien vanwege data afhankelijkheden.
Volgens mij kan dat juist heel goed. Is het niet per beeldje dan is het wel per tijdseenheid. De meeste formaten gebruiken om de zoveel tijd een key frame. Dat is een volledig beeld. Vanaf daar houden alle relatieve veranderingen op ten opzichte van het vorige beeld en begin je weer schoon. Met vier cores en een film van 1 uur, kan elke core dus 1 kwartier encoden zonder met data afhankelijkheden in de knoop te komen. Natuurlijk hoeft het niet perse zo grof, maar kan het desnoods per keyframe gedaan worden. Dan loop je bij realtime encoding hooguit 1 seconde achter ofzo.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Is het mogelijk als ik op mijn PC, SAM(radio prog) en shoutcast server een radiostation host, dat de PS3 dit kunt streamen?

Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
DCFreak schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:01:
[...]

Ik vraag mij af of dat verhaal ook geldt als je MPEG2 als doel-codec gebruikt. Compressie factor hoeft niet al te hoog te zijn (bij streamen heb je geen last van grote file sizes) en de bitrate kan zo hoog als dat je netwerk aankan (minimaal 100 Mb). Ik ben alleen nieuwsgierig of je een dergelijke load evenredig kan verdelen over 4 cores, omdat ik ooit ergens had gelezen dat encoding algoritmes niet parallel kunnen draaien vanwege data afhankelijkheden.
Interessante vraag, indeed. Om dezelfde kwaliteit met MPEG2 te halen als met H.264, heb je ongeveer 2-3x zo'n hoge bitrate nodig. Mijn AVC materiaal (direkt van Bluray of getranscode) ligt ergens tussen de 13-30Mb/s. Met een bitrate van ~90Mb/s zou je het met een 100Mb kaartje dus net moeten kunnen trekken.

MPEG2 codeert wel een stuk sneller. Ca. 2-5x sneller, zelfs! Er zijn met name twee factoren die H.264 encoding zeer CPU-intensief maken:

1): Zowel MPEG2 als H.264 gebruiken zogehete "entropy encoding", zeg maar het onderzoeken van het materiaal op voorkomende patronen, om die dan te kunnen compressen. MPEG2 gebruikt daar een fixed algoritme voor; H.264 daarentegen gebruikt CABAC (Context-based Adaptive Binary Arithmetic Coding), wat forse winst oplevert, maar wel een stuk trager gaat.

2): Een probleem bij MPEG2, zeker bij lagere bitrate, is altijd blocking geweest. Je kunt achteraf de randjes tussen de blokjes wegwerken (soften), maar dat vereist ook weer veel rekenkracht. Wat H.264 daarentegen doet is "in-loop deblocking". Dat wil zeggen, je deblockt een frame, en gebruikt dan die ge-deblockte output weer als basis voor de volgende codeer-stap. Je neemt de deblocking dus als het ware op in de 'loop'. Ook dit vereist echter een enorme extra hoeveelheid rekenkracht.

Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, aangezien MPEG2 2-5x sneller is dan H.264, zou in, in het uiterste geval, uitgaande van die max 5 fps die ik haal met mijn quadcode, dus 5 x 5 = 25 fps kunnen halen. Maar dat is dus wel erg optimistisch. Met 3 fps x 2 keer sneller val je bv. weer terug naar 6 fps. Maar goed, om dit met MPEG2 te doen was wel een goede suggestie, natuurlijk. Want dan zou je, zeg, met een bestaand Skull Trail bordje inderdaad toch al heel dicht in de buurt van 'real-time' 1080p transcoded streaming kunnen komen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

http://desktop.google.com/plugins/i/mediaserver.html?hl=en
Google Mediaserver. Het zou moeten werken met de PS3. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 13:23

404error

Page Not Found

404error schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:13:
[...]

Ik kreeg vannacht idd ook het mailtje dat hij weer te bestellen was. Ik heb hem besteld, wil graag alles met mijn Harmony kunnen bedienen, en dat mag dan best wat kosten... Als ik hem binnen heb laat ik wel weten hoe het bevalt!

Zie ook onderstaand filmpje:
http://www.youtube.com/v/CCxyINNCoNs&hl=nl
Nou, na dik een maand levertijd heb ik mij ir2bt binnen. Doet precies wat hij moet doen dus ik ben tevreden!!!

Prijs in totaal is $80 + E 18 invoerrechten. Komt dus op ruim E70 neer. Kost wat maar is de enige echte goede oplossing als je je PS3 met je harmony wil bedienen! Voor de geinteresseerden: www.ir2bt.com

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:14

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

hoi allemaal
ik heb nu sinds 2 weken ook een ps3 met nieuwe Sony bravia 40inch TV
Heb ook nog een conceptronic SNAS en kan me mp3 en divx prima streamen.
Ik vraag me af of ik ook meteen een grotere schijf er zomaar in kan plaatsen in de PS3
ik moet een 2,5 inch 5400rpm schijf halen dat snap ik maar kan dat zomaar zonder dat de ps3 nog eisen stelt aan de HD?

Nog een andere vraag: kan ik ook gewoon wireless HD films streamen of zal ik ze gewoon naar de PS# kopieren>? zo ja kan dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Vjenne-ICT schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:24:
Hier (Overijssel) alles afgebeld, maar de PS3 + Grand Turismo 5 is niet te verkrijgen! Wie weet waar je die nog kunt kopen? Het liefst bestel ik die online ergens...........

Alvast bedankt voor je tip!

Edit:

Hoe zit het als je een controller en DVD/Blue Ray Afstandbediening uit de USA wil importeren, werkt dat gewoon op een EU/NL model of geeft dat problemen? Zelfde vraag over de games eigenlijk? Moet je nog ergens op letten?

Alvast bedankt voor je antwoord.
Ik heb em bij de mediamarkt vandaan diezelfde set PS3 + GT5 dus.. voor 399
anders heb je ook nog de PS3+MKS4 voor 420 geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb iets vaags: Als ik bitstream instel als output krijg ik altijd core DTS als ik een bluray met DTS-HD MA afspeel. Soortgelijk iets heb ik voor voor een bluray met TrueHD: je krijgt lage kwaliteit Dolby Digital als hem ingesteld heb als bitstream. Nu weet ik wel dat de PS3 geen bitstream uitstuurt voor TrueHD en DTS-HD, waardoor ik hem dus op lineair moet zetten. Dat heb ik dus gedaan maar dan wordt een DVD met Dolby Digital of DTS ook als lineair uitgestuurd en dat wil ik dus niet.

Ik wil dus per codec kunnen bepalen of er als bitstream of lineair wordt uitgestuurd. Weet iemand hoe dat moet? Ik krijg dus alleen maar llineair of bitstream.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Shiver23 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:15:
Google Mediaserver. Het zou moeten werken met de PS3. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
Geprobeerd en ik vind het niks. Dat akelige Google Desktop en daarnaast enkelmalig de hele zooi laten indexeren wat een uur of wat kan duren.

Ik heb daar het geduld niet voor en heb Google Desktop en Google Media Server dus maar weer verwijderd.

Ik wacht andere gebruikerservaringen wel ff af. Je kan ook niet ondertitels meestreamen denk ik, dus dan valt GMS voor mij sowieso af.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ik heb vandaag TVersity ook geïnstalleerd, en het afspelen van alles wat ik wil kijken gaat prima. Maar heb nog wel een probleem waar ik niet uit kwam. Wanneer ik een hele schijf toevoeg aan de library, kan ik op de PS3 ook verborgen mappen zoals 'Recylcer' en zo zien, maar dit wil ik niet. Ik heb op de TVersity forum even rondgekeken, maar daar hadden ze geen oplossing. Misschien dat iemand hier wel weet of het op te lossen is?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
ApC_IcE schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:27:
[...]

Ik heb em bij de mediamarkt vandaan diezelfde set PS3 + GT5 dus.. voor 399
anders heb je ook nog de PS3+MKS4 voor 420 geloof ik
Bedankt voor je reactie! Bij welke mediamarkt heb je hem gekocht, ook in Overijssel?

Bevalt je de PS3 goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Chester schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:48:
Ik heb vandaag TVersity ook geïnstalleerd, en het afspelen van alles wat ik wil kijken gaat prima. Maar heb nog wel een probleem waar ik niet uit kwam. Wanneer ik een hele schijf toevoeg aan de library, kan ik op de PS3 ook verborgen mappen zoals 'Recylcer' en zo zien, maar dit wil ik niet. Ik heb op de TVersity forum even rondgekeken, maar daar hadden ze geen oplossing. Misschien dat iemand hier wel weet of het op te lossen is?
Makkelijkste oplossing lijkt me om de mappen waar je spullen instaan te sharen en niet je hele schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Blindfold schreef op maandag 30 juni 2008 @ 00:47:
[...]

Makkelijkste oplossing lijkt me om de mappen waar je spullen instaan te sharen en niet je hele schijf.
Ik heb een paar schijven waar alleen maar films/series op staan. Het leek me makkelijker om hele schijven toe te voegen. Zo hoef ik de library ook niet handmatig te updaten wanneer ik iets van een schijf verwijder of er aan toevoeg.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01
Nou, zoals aangegeven, TVersity 1.0 RC1 is zojuist gereleased, ik ga hem proberen. Laat hier wel horen wat ik ervan vind :)

http://tversity.blogspot....rsity-10-rc1-is-here.html

edit:
Ok, tijdens het installen vallen me al een paar dingen op. De devs hebben gekozen om een ask.com toolbar mee te packen, dus let op dat je de eerste vink wel zet om de license agreement te accepten, maar in het daaropvolgende venster ze allebei uitzet. Hierna begint de installer te zeuren dat TVersity al runt (terwijl ik hem op een net nieuw geinstalleerde machine installeer). Kies NO om dit te ignoren, kies YES indien je TVersity wel hebt runnen.

Tijdens de installer wordt er ook al een mini configer gerund, je kunt nu aangeven dat in je firewall een exception komt voor TVersity, en of je meteen al "My videos / music / pictures" wilt sharen.

De interface ziet er echt prima uit. Zal even screenies maken.

Afbeeldingslocatie: http://c.imagehost.org/t/0784/tversity-main.jpg

Afbeeldingslocatie: http://c.imagehost.org/t/0108/tversity-config.jpg

Afbeeldingslocatie: http://c.imagehost.org/t/0003/tversity-library.jpg

Ok, als eerste lijkt het erop dat alleen de user interface van de TVersity media server zelf is veranderd. De flash viewer ziet er nog steeds Apple Front Row-achtig uit, dus daar zit geen verandering. De media library lijkt wel beter te zijn.

[ Voor 96% gewijzigd door scorpie op 30-06-2008 09:03 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-08 08:48
Nice de nieuwe tversity vanavond maar is even proberen.

Heb nu eindelijk alles werkend met de oude client, hoop dat dat zo blijft ;)

Ik heb zelf deze tutorial gevolgt : http://www.unplggd.com/un...your-playstation-3-046182

Enige wat ik heb gedaan is bij Transcode het op "when needed" gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:26
aaa wat een dag! Eerst ingame XMB nieuws en dan Tversity met een nieuwe update! Hoop dat deze nu wel werkt op een x64 windows xp. Nu komt mijn netwerk niet boven de 0.7% uit met tversity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flowerp schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:19:
[...]

Volgens mij kan dat juist heel goed. Is het niet per beeldje dan is het wel per tijdseenheid. De meeste formaten gebruiken om de zoveel tijd een key frame. Dat is een volledig beeld. Vanaf daar houden alle relatieve veranderingen op ten opzichte van het vorige beeld en begin je weer schoon. Met vier cores en een film van 1 uur, kan elke core dus 1 kwartier encoden zonder met data afhankelijkheden in de knoop te komen. Natuurlijk hoeft het niet perse zo grof, maar kan het desnoods per keyframe gedaan worden. Dan loop je bij realtime encoding hooguit 1 seconde achter ofzo.
Hoi flowerp,

Excuses dat ik je langs deze weg aanspreek, maar ik had je al eerder berichten gestuurd via tweakers en youtube. Het gaat over het ratelend geluid dat jouw PS3 maakt. Ik heb je gevraagd of je inmiddels meer duidelijkheid hebt over de oorzaak/ernst van dat geluid. Sinds vorige week ben ik ook in het trotse bezit van een PS3 die 'helaas' hetzelfde geluid maakt. Indien het aanbeveling verdient om de PS3 om te ruilen, dien ik dat spoedig te doen......

Wil je mij aub even laten weten hoe het jou(w apparaat) is vergaan?

Groeten,

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:49
Iemand de Google Media Server al geprobeerd? Ben nu op mn werk dus als iemand het kan testen... :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Dit heeft niks met PS3 als mediacenter te maken. Gebruik hier aub even de Direct Message functie voor. (Als je niet weet wat het is, check de FAQ's).

@Vince22:
Ja, geprobeerd, maar het werkt erg knullig, zo kun je alleen maar mappen sharen waar direct een mediafile instaat, en niet een hoofdmap waarbij recursief mediafiles worden geshared. Kwaliteit heb ik niet kunnen checken, maar TVersity voldoet voor mij.

[ Voor 34% gewijzigd door scorpie op 30-06-2008 11:13 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:49
scorpie schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:13:
[...]

@Vince22:
Ja, geprobeerd, maar het werkt erg knullig, zo kun je alleen maar mappen sharen waar direct een mediafile instaat, en niet een hoofdmap waarbij recursief mediafiles worden geshared. Kwaliteit heb ik niet kunnen checken, maar TVersity voldoet voor mij.
Thanks, ik ga vandaag weer mn tversity voor elkaar maken. Hopelijk zijn mijn problemen in Vista (Mediaserver.exe fout) opgelost met de update van vandaag.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpie schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:13:
[...]

Dit heeft niks met PS3 als mediacenter te maken. Gebruik hier aub even de Direct Message functie voor. (Als je niet weet wat het is, check de FAQ's).

@Vince22:
Hey Scorpie, je hebt absoluut gelijk, maar flowerp kan helaas geen direct messages ontvangen. Daarom probeerde ik het maar langs deze weg. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
hmm, ja ik scrollde net omhoog om even te kijken of zij DM aan had staan, en idd, niet dus. Wat je wel kunt proberen is een filmpje maken en die posten in het "normale" ps3 topic. Misschien dat iemand het geluid herkent. (Waarom ruil je hem trouwens niet bij voorbaat al om? Een ps3 hoort weinig geluid te produceren, dus als je hem omruilt omdat hij teveel geluid maakt, zul je denk ik zo een nieuwe meekrijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpie schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:25:
hmm, ja ik scrollde net omhoog om even te kijken of zij DM aan had staan, en idd, niet dus. Wat je wel kunt proberen is een filmpje maken en die posten in het "normale" ps3 topic. Misschien dat iemand het geluid herkent. (Waarom ruil je hem trouwens niet bij voorbaat al om? Een ps3 hoort weinig geluid te produceren, dus als je hem omruilt omdat hij teveel geluid maakt, zul je denk ik zo een nieuwe meekrijgen).
Naja, flowerp heeft een filmpje geplaatst van haar PS3 met exact hetzelfde geluid als de mijne. Zij kampt(e) met precies hetzelfde probleem, vandaar dat ik zo vreselijk benieuwd was naar het verloop van haar kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik Linux installeer op de ps3. is de processor dan sterk genoeg om, over het netwerk gestreamde, HD kwaliteit films te encoden?
Omdat ik niet altijd mijn PC aan wil hebben lijkt me het makkelijker om films rechtstreeks van mijn NAS schijf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Hoi,

Wie heeft er ervaring met de Logitech PS3 Cordless Mediaboard Pro voor de PS3? Werkt dat een beetje mooi? Lijkt mij erg handig als je op het internet wil, tenminste dat kan toch? Je kunt toch met de PS3 het internet op of heb ik dat verkeerd? Ik bedoel dus gewoon via en browser webpagina's bekijken zoals www.play.com.

Lijkt mij een erg handig setje!

Hier een linkje:

Logitech PS3 Cordless Mediaboard Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Kom op mensen, met een beetje zoeken zijn dat soort antwoorden zo te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zou me graag een PS3 kopen maar dan vooral als mediacenter. Ik heb al wat tutorials gelezen en op youtube filmpjes bekenen van een PS3 met Linux en VLC player. De bedoeling is om filmpjes te bekijken die op mijn gedeelde HD op de PC staan. In de tutorials ziet het er allemaal simpel en fijn uit, maar ik wou toch nog eens peilen naar de realiteit.

Is zo'n PS3 als mediacenter een beetje gebruiksvriendelijk? Hiermee bedoel ik of je zonder al te veel problemen rustig naar een film kan kijken. Hoe zit het met HD content? Start linux snel op? Werkt alles vlotjes in linux? Of zeggen jullie dat ik beter een mediacenter PC'tje samenstel van +-€400. Het voordeel aan PS3 is dat ik voor dezelfde prijs ook nog kan gamen en blu-ray bekijken. Maar de prioriteit blijft wel dat het eenvoudig te gebruiken is als mediacenter.

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:41:
Als ik Linux installeer op de ps3. is de processor dan sterk genoeg om, over het netwerk gestreamde, HD kwaliteit films te encoden?
Omdat ik niet altijd mijn PC aan wil hebben lijkt me het makkelijker om films rechtstreeks van mijn NAS schijf te halen.
Als je probeert te zorgen dat je de HD zaken in een formaat zijn voor PS3 (M2TS bijv), dan hoef je niets te encoden en stream je hem zo van je NAS af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Godver wat irriteer ik me mateloos.
Oude situatie:
Laptop met windows vista ultimate, xbox aan, connecten gaat perfect. Later een ps3 bj gekomen, klik klak klaar doet het gelijk en geen gedoe met instellingen.
Nieuwe situate:
Andere laptop, windows vista business, zowel de xbox als ps3 kunnen de laptop niet vinden. Laptop ziet wel de ps3 en xbox. ALLE opties om te sharen op gezet, windows media player geconfigureerd zoals het in de tututorials staat en nog steeeeeeeeeeds niks. Te frustrerend irritant.
Mappen staan allemaal op share etc, maar geen console ziet de laptop, andersom wel. Iemand nog een suggestie?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ook gedaan ja. Het is opgelost. Ongeloofelijk dat het eigenlijk iets simpels was.
Na alle frustratie wilde ik even een berichtje sturen naar een maat, zag dat de PS3 geen verbinding kon maken met het internet. Even het wireless gedeelte opnieuw ingesteld en nu werkt het weer zoals vanouds.
Te bizar dat je zoiets simpels niet eerder probeert.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
En hierdoor is zelfs je xbox ook gefixed (die zag je laptop ook niet zei je)? :P

Damn die PS3 heeft ninja skills! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:41:
Dat zou moeten werken. ECHTER ik heb ervaringen gelezen van personen die Linux op de PS3 hebben gezet en die niet tevreden zijn over het resultaat. Het afspelen van HD films zou onder Linux toch tot schokkerig beeld leiden. Check de historie van het forum PS3 als mediacenter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Zijn er ook freeware tools beschikbaar om een DTS stream om te zetten naar AAC?
Ik probeer de blueray film Cars te streamen vanaf m'n pc, het beeld gaat prima, maar de film heeft geen geluid.
In TSMuxer zie ik dat het om een DTS audio stream gaat en deze kan ik met TSMuxer ook extracten naar een .dts bestand. Wat kan ik dan gebruiken om deze .dts audio over te zetten naar een formaat wat wel gestreamed kan worden?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Meelobee schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:08:
Zijn er ook freeware tools beschikbaar om een DTS stream om te zetten naar AAC?
Ik probeer de blueray film Cars te streamen vanaf m'n pc, het beeld gaat prima, maar de film heeft geen geluid.
In TSMuxer zie ik dat het om een DTS audio stream gaat en deze kan ik met TSMuxer ook extracten naar een .dts bestand. Wat kan ik dan gebruiken om deze .dts audio over te zetten naar een formaat wat wel gestreamed kan worden?
http://www.videohelp.com/tools/eac3to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Thanks! Maar weet je misschien ook hoe deze tool werkt? Ik heb nou namelijk nog steeds geen idee wat ik moet doen om de DTS om te zetten naar een AAC (AAC is toch een formaat dat gestreamed kan worden?)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zou het omzetten naar AC3, dan kan je Dolby Digital decoder het tenminste ook lezen, anders heb je enkel stereogeluid. :) Dat is met EAC3TO makkelijk te doen en al vaak besproken in dit topic.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

--MeAngry-- schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:21:
Ik zou het omzetten naar AC3, dan kan je Dolby Digital decoder het tenminste ook lezen, anders heb je enkel stereogeluid. :) Dat is met EAC3TO makkelijk te doen en al vaak besproken in dit topic.
Helaas heb ik nog geen Dolby decoder oid, ik doe het nog met simpel stereo :)

Maar ondanks dat heb ik toch AC3 gebruikt (in de toekomst koop ik vast wel een goeie receiver) en het is nu wel gelukt!

- DTS audio uit de m2ts container demuxed naar een los .DTS bestand.
- .DTS met EAC3TO omgezet naar .AC3
- .AC3 met TSMuxer toegevoegd aan m2ts container

Weer wat geleerd vandaag :D

Er is trouwens ook een GUI voor EAC3TO, vindt ik persoonlijk handiger: http://forum.doom9.org/showthread.php?t=135095

[ Voor 6% gewijzigd door Meelobee op 01-07-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Laatst online: 01-08 15:20
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:08:
Hallo,

Ik zou me graag een PS3 kopen maar dan vooral als mediacenter. Ik heb al wat tutorials gelezen en op youtube filmpjes bekenen van een PS3 met Linux en VLC player. De bedoeling is om filmpjes te bekijken die op mijn gedeelde HD op de PC staan. In de tutorials ziet het er allemaal simpel en fijn uit, maar ik wou toch nog eens peilen naar de realiteit.

Is zo'n PS3 als mediacenter een beetje gebruiksvriendelijk? Hiermee bedoel ik of je zonder al te veel problemen rustig naar een film kan kijken. Hoe zit het met HD content? Start linux snel op? Werkt alles vlotjes in linux? Of zeggen jullie dat ik beter een mediacenter PC'tje samenstel van +-€400. Het voordeel aan PS3 is dat ik voor dezelfde prijs ook nog kan gamen en blu-ray bekijken. Maar de prioriteit blijft wel dat het eenvoudig te gebruiken is als mediacenter.

Alvast bedankt voor de hulp.
Werkt prima als mediacenter, hou er wel rekening mee dat je mkv's moet omzetten (ik gebruik mkv2vob en gaat erg snel en goed). Divx (of xvid) stream ik via googles nieuwe mediaserver en dat werkt zonder problemen. Ik stream alles en dat gaat prima. De vobs (HD) staan op een NAS met twonky en de xvid dus op een pc. Streamen gaat prima (gedraad) nog nooit een hapering gehad alleen spoelen is soms wat problematisch of traag.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk een programma waarin je kan checken of een video kan worden afgespeeld op de PS3? Soort Gspot zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Meelobee schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:22:
[...]

Thanks! Maar weet je misschien ook hoe deze tool werkt? Ik heb nou namelijk nog steeds geen idee wat ik moet doen om de DTS om te zetten naar een AAC (AAC is toch een formaat dat gestreamed kan worden?)
Ja, ik weet toevallig hoe het werkt. :) Open een command prompt, en type bv:

eac3to 00001.m2ts

Dan laat ie eerst de tracks zien. Bv.:

....
4: DTS, English, 5.1 channels, 768kbit/s, 48khz

Dan type je dus:

eac3to 00001.m2ts 4: whatever.ac3

Dan gaat ie track 4 dus omzetten naar AC3 (de file 'whatever.ac3').

Heel mooi van eac3to is ook dat ie complexe multiparts kan onderkennen; in een BDMV folder, bv., type je dan eerst:

eac3to .

En dan laat ie alle title-tracks zien, zoals:

1)
"Main movie" - whatever (met alle partnames erachter). Daarna kun je dus weer zeggen:

eac3to 1) 4: whatever.ac3

Wat betekent: "Extract van de (samengestelde) video-track 1, 'Main Movie' audio-track nummer 4, en converteer die naar AC3."

Je moet een beetje wennen aan de interface, maar het kan echt verschrikkelijk veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

albatross schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:08:
[...]

Ja, ik weet toevallig hoe het werkt. :) *knip*
Dank je voor de uitleg, ik ben zelf ook nog ff verder gaan zoeken en heb het inmiddels werkend (Heb ook een GUI voor eac3to gevonden (zie mijn vorige post) Dat van die multiparts wist ik niet, thanks!

[ Voor 0% gewijzigd door Meelobee op 03-07-2008 11:05 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloomies69
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 15:56
Ik ben al een tijdje aan het worstelen met mijn externe harde schijf (CHD3NET van conceptronic) en playstation 3. De CHD3NET (FAT32) heeft altijd goed gewerkt met de XBOX (1) en via USB ziet de PS3 'm ook wel. Wat ik echter wil is de CHD3NET via het netwerk aan de PS3 koppelen. De PS3 vindt Vista via het netwerk wel als media-server maar CHD3NET niet ... terwijl Vista CHD3NET wel ziet ... (is dit nog te begrijpen?) Ik gebruik de gigaset sx551 als router.

Concreet mijn vraag: weet iemand hoe je de conceptronic CHD3NET via een netwerk als media server werkend krijgt op de ps3?

http://www.mijnmobielewereld.nl mijn blog over mobiele dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface0
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-01-2022
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:28:
Is er eigenlijk een programma waarin je kan checken of een video kan worden afgespeeld op de PS3? Soort Gspot zeg maar?
Dat zou wel erug handig zijn. Ik ben ook benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menschen,

Ben al een kleine week bezig om TVersity werkend te krijgen, ik kom zover dat de PS3 de server ziet, maar als ik dan wat af wil spelen, krijg ik netwerkfout, daaropvolgend DLNA protocolfout en TVersity gaat offline en is niet meer te herstarten. Heb alles geprobeerd, guides precies nagelopen (codecs verwijdert, services -> account toevoegen, port forwarding + UPnP, etc.) zoals op diverse fora's vermeld werd, helaas niks werkt.

Draait trouwens op XP, met Wireless Sitecom 300N router, maar wel kabelverbinding dmv homeplug 200mbits, vanwege het HD streamen. Het vreemde is dat het wel werkte, maar alleen het geluid storend door kwam en de stream maar 2,2 Mbits/s was (video 8 Mbits). Heb nu de router gereset naar beginwaarde, alleen port forw + UPnP aanstaan (noodzakelijk voor kabel?) en alleen statische IP aan PS3 en PC met TVersity gegeven.

Ik weet het niet meer...

Is het mogelijk dat de nieuwe firmware 2.4 dit in de war schopt?

Ps. als dit niet het juiste topic is, excuse moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
bloomies69 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:46:
Ik ben al een tijdje aan het worstelen met mijn externe harde schijf (CHD3NET van conceptronic) en playstation 3. De CHD3NET (FAT32) heeft altijd goed gewerkt met de XBOX (1) en via USB ziet de PS3 'm ook wel. Wat ik echter wil is de CHD3NET via het netwerk aan de PS3 koppelen. De PS3 vindt Vista via het netwerk wel als media-server maar CHD3NET niet ... terwijl Vista CHD3NET wel ziet ... (is dit nog te begrijpen?) Ik gebruik de gigaset sx551 als router.

Concreet mijn vraag: weet iemand hoe je de conceptronic CHD3NET via een netwerk als media server werkend krijgt op de ps3?
Je zal iets van een upnp-functie moeten aanzetten op dat apparaat, als deze dat heeft.
Of hem via USB koppelen aan een router met upnp-functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloomies69
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 15:56
BassieBulk schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:32:
[...]

Je zal iets van een upnp-functie moeten aanzetten op dat apparaat, als deze dat heeft.
Of hem via USB koppelen aan een router met upnp-functionaliteit.
Bedabkt voor je reactie. upnp staat aan, volgens mij voldoet ie aan alles om door de ps3 via het netwerk gezien te worden (http://www.conceptronic.n...91&Prod=CHD3NET&subid=559)

http://www.mijnmobielewereld.nl mijn blog over mobiele dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Vjenne-ICT schreef op zondag 29 juni 2008 @ 22:24:
[...]

Bedankt voor je reactie! Bij welke mediamarkt heb je hem gekocht, ook in Overijssel?

Bevalt je de PS3 goed?
no problemo:P
Ik heb em bij MM Alkmaar gekocht.. Noord Holland dus;)
stukkie rijden voor je;) maar als je er gewoon heen gaat en die set wilt regelen ze volgens mij wel voor je..
PS3 bevalt uitstekend GT5 is super verslavend;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

hmmm ben iig weer wat verder..
de PS3 leest nu me conceptronic SNAS weer alleen nu krijg ik incompatible data (ook bij M2TS bestanden) erg vreemd.. firmware geupdate heeft geen resultaat.. iemand hier een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

ApC_IcE schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:55:
de PS3 leest nu me conceptronic SNAS weer alleen nu krijg ik incompatible data (ook bij M2TS bestanden) erg vreemd.. firmware geupdate heeft geen resultaat.. iemand hier een suggestie?
Ik weet niet wat voor mediaserver er op je NAS draait. Ik moest voor m'n LACIE Bigdisk niet alleen een firmware update draaien, maar ook een Twonkymedia update. Toen kreeg ik geen unsupported data errors meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

ApC_IcE schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:55:
Open die bestanden eens met TSMuxer en kijk eens wat voor audio stream erin zit. Grote kans dat het een DTS stream is. (Die je dan dus moet omzetten naar AC3, zie mijn posts hierboven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

dat zou het niet moeten zijn.. de data is goed..
want ik draai met TVersity op me pc ook een mediacenter en diezelfde bestanden pakt ie gewoon.
alleen een ander probleem in TVersity is dat die geen M2Ts (al speciaal voor ps3 gemaakt) in de library wil gooien.
Ik draai op de SNAS helemaal niets extra dan wat er standaard op zit.
een UPNP server dus.. met nieuwste firmware

In de mappen zitten de volgende bestanden:

LegendPS3.m2ts (PS3 film van nieuwsgroepen)
video_ts met vob bestanden
willekeurige divx film
mp3

via Tversity op me pc pakt ie alles behalve de vob bestanden(kan ik op me ps3 wel zien en afspelen alleen zonder geluid) en de m2ts pakt ie helemaal niet in tversity.

Op de SNAS exact dezelfde bestanden.
via SNAS alle bestanden incompatible data

[ Voor 39% gewijzigd door ApC_IcE op 04-07-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
ApC_IcE schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:58:
via Tversity op me pc pakt ie alles behalve de vob bestanden(kan ik op me ps3 wel zien en afspelen alleen zonder geluid) en de m2ts pakt ie helemaal niet in tversity.
rename je m2ts bestanden naar mpg. Dan levert het geen problemen meer op.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Sentry23 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:53:
[...]

rename je m2ts bestanden naar mpg. Dan levert het geen problemen meer op.
ga ik nu mee aan de slag..
zal het zo simpel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zo heb vandaag ook een TB Lacie Big Disk besteld. Heb begrepen dat ik een firmware update en een Twonky-update moet doen. Heb nu Twonky inmiddels 30 dagen gebruikt en ben er erg tevreden over. Simpel en effectief. Kijk veelal tv-series en die zijn makkelijk om te zetten met mkv2vob. Het muxen van grotere mkv's is ook prima te doen met mijn ietwat oude dualcore laptop. Ik ben er alleen nog niet uit waarom hij sommige video streams wel transcode, en andere weer niet. Kan iemand dat kort uitleggen? Heb al wel wat gelezen over 4.1 of 5.1 encoden maar werd er niet wijzer van :> Maandag ontvang ik de Big Disk O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gisteren de 2.40 erop gezet, zonder problemen. Echter nu heb ik in alle mp4 streams (dus wmv, m2ts, mpeg) kleine stutters. Goed zichtbaar elke paar seconden. Als ik de file naar de ps3 disk copieer dan geen probelemen.

Voor de 2.40 update hadden de geteste films geen stutter, het moet dus wel weer aan de firmware liggen. Maar weer hopen dat de volgende release dit eindelijk eens oplost. Voorlopig als "oplossing" maar een 320gb disk voor de ps3 besteld, dan kunnen de meeste films gewoon op de ps3 ipv streaming.

De stutters zijn met twonky, tversity en wmp11 hetzelfde. Voor de 2.40 geen probs, het moet dus wel aan de nieuwe fijne firmware liggen. Bedankt hoor sony :(

Ik had nog wel mijn media pc verkocht omdat ik gek werd van alle problemen met dat ding, en nu weer andere problemen met de ps3, houdt het dan nooit op ? Maar goed de nieuwe 320gb disk die minder kost dan een tankje benzine zal alles wel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Laatst online: 01-08 15:20
HaseMike schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:18:
Gisteren de 2.40 erop gezet, zonder problemen. Echter nu heb ik in alle mp4 streams (dus wmv, m2ts, mpeg) kleine stutters. Goed zichtbaar elke paar seconden. Als ik de file naar de ps3 disk copieer dan geen probelemen.

Voor de 2.40 update hadden de geteste films geen stutter, het moet dus wel weer aan de firmware liggen. Maar weer hopen dat de volgende release dit eindelijk eens oplost. Voorlopig als "oplossing" maar een 320gb disk voor de ps3 besteld, dan kunnen de meeste films gewoon op de ps3 ipv streaming.

De stutters zijn met twonky, tversity en wmp11 hetzelfde. Voor de 2.40 geen probs, het moet dus wel aan de nieuwe fijne firmware liggen. Bedankt hoor sony :(

Ik had nog wel mijn media pc verkocht omdat ik gek werd van alle problemen met dat ding, en nu weer andere problemen met de ps3, houdt het dan nooit op ? Maar goed de nieuwe 320gb disk die minder kost dan een tankje benzine zal alles wel oplossen.
nieuwe firmware geeft bij mij ook vaak "netwerkproblemen" met afpselen van files. hoop dat snel 2.41 of 2.5 komt

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Overigens zaten die problemen met streamen van mp4 materiaal er al in vanaf 2.10 ofzo. Misschien iets harder schreeuwen, want daarvoor was het niet zo.

[ Voor 69% gewijzigd door Shiver23 op 04-07-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

het renamen werkt idd..
nu is het streamen wel erg schokkerig.. gekopieerd naar de ps3 gaat super.. thanx..
draadloos is toch kut qua snelheid :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben ook bezig met HD streamen en ik lees in verschillende posts diverse manieren om dit te doen nl:

txMuxeR die converteerd naar m2ts
GOTSent die converteerd naar MP4
MKV4VOB die converteerd maar MPG

Wat zijn de pro's en con's van deze manieren? Misschien iets voor de toekomstige OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Shiver23 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:54:
Overigens zaten die problemen met streamen van mp4 materiaal er al in vanaf 2.10 ofzo. Misschien iets harder schreeuwen, want daarvoor was het niet zo.
Gek genoeg heb ik nooit (grote) problemen gehad voor 2.40. Af en toe een schokje dat wel, maar nu is het elke paar seconden helaas. Gelukkig gaat copieeren snel en is mijn hd onderweg, maar idd sony mag wel eens opschieten om de dnla functionaliteit terug te krijgen naar pre 2.10 erg slecht.
txMuxeR die converteerd naar m2ts
GOTSent die converteerd naar MP4
MKV4VOB die converteerd maar MPG

Wat zijn de pro's en con's van deze manieren
Txmuxer is erg snel als je zelf aan de slag gaat :
- dts extract
- convert naar ac3 met eac3to
- remux naar m2ts en hup de ps3 speelt het, je kan er ook een "blu-ray dvd" mee branden.

Voordeel van mpg is dat windows media center het ook zonder problemen afspeelt, bij mij staat er in de woonkamer een ps3 en in de beamer-kamer een mediapc dus wel zo handig om de files in mpg te hebben.

Persoonlijk vind ik mkv2vob makkelijker dan Gotsent dus die gebruik ik niet.

[ Voor 52% gewijzigd door HaseMike op 04-07-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik ben ook aan het Tsmuxeren geslagen en een mkv omgezet naat m2ts. Als ik het stream krijg ik op mijn PS3 een zwart scherm. Hij speelt normaal, tijd loopt enzo maar het scherm is geheel zwart.

Trouwens ik zag dat tversity m2ts files niet ziet en twonky wel.

Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ik wil HD Films streamen, maar het lukt mij niet. Heb veel gezocht op het internet, maar kom maar niet verder!

Ik heb tversity volgens de handleiding van de startpost geïnstalleerd en mijn PS3 ziet de mediaserver ook wel, maar alleen de files niet. Heb er momenteel MP4 en MT2S Bestanden staan, maar die worden dus niet gezien. Ik heb de bestanden op de volgende plek staan: c:\users\username\videos
Dit is toch de standaard map waar je de media files neer moet zetten? Hoe pas je deze standaard map aan waar de mediafiles moeten staan?

Tevens heb ik een HD Film op DVD gezet en die speelt de PS3 wel af, maar heel schokkerig. De film is op een +RW 4 speed DVD gebrand.

Ik gebruik windows Vista en een samsung 46A656 tv. Full HD materiaal dus.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Je moet in TVersity mappen 'delen'. Ik denk dat je dat niet goed gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Shiver23 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:19:
Je moet in TVersity mappen 'delen'. Ik denk dat je dat niet goed gedaan hebt.
Heb ik gedaan in library. Zie de mediaserver wel maar geen mappen? Snap er helemaal niks meer van......

EDIT: kan de PS3 ook een iso lezen? Ik bedoel dan een iso voor ene DVD, dus een HD Film gecomprimeerd voor DVD 9.

[ Voor 16% gewijzigd door Vjenne-ICT op 05-07-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Is het mogelijk om via de PS3 een dir met foto's die op een server staan in een slide show te shufflen?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
wimpie schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:38:
Is het mogelijk om via de PS3 een dir met foto's die op een server staan in een slide show te shufflen?
Dat heb ik nog niet getest, maar waarom zou dat wel lukken? Ik zie dus gewoon geen mappen, dus vraag mij af of dat met foto's wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Txmuxer is erg snel als je zelf aan de slag gaat :
- dts extract
- convert naar ac3 met eac3to
- remux naar m2ts en hup de ps3 speelt het, je kan er ook een "blu-ray dvd" mee branden.

Voordeel van mpg is dat windows media center het ook zonder problemen afspeelt, bij mij staat er in de woonkamer een ps3 en in de beamer-kamer een mediapc dus wel zo handig om de files in mpg te hebben.

Persoonlijk vind ik mkv2vob makkelijker dan Gotsent dus die gebruik ik niet.
Kun je nog wat specifieker zijn over de verschillen in de 3 methodes. Behoud het je 5.1 audio? is het sneller of betere beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:43:
[...]

Dat heb ik nog niet getest, maar waarom zou dat wel lukken? Ik zie dus gewoon geen mappen, dus vraag mij af of dat met foto's wel lukt.
Het is een algemene vraag, niet bedoeld als antwoord op jouw probleem. :) Nu kan ik gesharde dir's in tversity gewoon bekijken en een slideshow starten zodat foto's op volgorde getoond worden, maar ik zou ook graag foto's bekijken met een willekeurige volgorde.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:59:
Kun je nog wat specifieker zijn over de verschillen in de 3 methodes. Behoud het je 5.1 audio? is het sneller of betere beeldkwaliteit?
Hier wat hulp : Bij een mkv file met ac3 hoeft en profile tot 4.1 (kan je zien in tsmuxer) hoef je niets te coverteren dan moet alleen de file in een andere "container". Dat kan mpg, vob of m2ts zijn.

Met mkv2vob gaat dat snel en automatisch zonder verlies van beeldkwaliteit en geluid blijft 5.1. Mkv2vob is niets anders dan een schil voor tsmuxer en eac3to dus echt iets "anders" dan handmatig doet het niet. Gotsent is ook "maar" een schil voor diverse utils.

Bij een mkv file met dts sound, zoals die ook veel te vinden zijn kan je met tsmuxer aan de slag of je laat mkv2vob het automatisch voor je doen. Resultaten zijn hetzelfde, je video wordt niet aangepast en de audio wordt omgezet van dts 5.1 naar dolby digital 5.1.

Als de profile van de video boven de 4.1 is dan moet mkv2vob wel de video transcoden, dit duurt erg lang met x264 maar dan is het resultaat ook niet van het origineel te onderscheiden.

Gek genoeg laten de meeste high-profile 5.1 zich wel afspelen als je ze met tsmuxer naar blu-ray formaat zet (avchd).

Eigenlijk zijn er dus niet 3 methodes, alle programma's gebruiken via een leuke interface tsmuxer, eac3to, en diverse andere batch utilities.

Dus even in het kort

1- mkv met ac3 profile tot 4.1 --> alleen container formaat veranderd
2- mkv met dts profile tot 4.1 --> dts omzetten naar ac3 en verder zie 1
3- mkv profile > 4.1 --> transcode met mkv2vob duurt lang of naar avchd met tsmuxer

Lijkt moeilijk is het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op zondag 06 juli 2008 @ 08:17:
[...]

Hier wat hulp : Bij een mkv file met ac3 hoeft en profile tot 4.1 (kan je zien in tsmuxer) hoef je niets te coverteren dan moet alleen de file in een andere "container". Dat kan mpg, vob of m2ts zijn.

Met mkv2vob gaat dat snel en automatisch zonder verlies van beeldkwaliteit en geluid blijft 5.1. Mkv2vob is niets anders dan een schil voor tsmuxer en eac3to dus echt iets "anders" dan handmatig doet het niet. Gotsent is ook "maar" een schil voor diverse utils.

Bij een mkv file met dts sound, zoals die ook veel te vinden zijn kan je met tsmuxer aan de slag of je laat mkv2vob het automatisch voor je doen. Resultaten zijn hetzelfde, je video wordt niet aangepast en de audio wordt omgezet van dts 5.1 naar dolby digital 5.1.

Als de profile van de video boven de 4.1 is dan moet mkv2vob wel de video transcoden, dit duurt erg lang met x264 maar dan is het resultaat ook niet van het origineel te onderscheiden.

Gek genoeg laten de meeste high-profile 5.1 zich wel afspelen als je ze met tsmuxer naar blu-ray formaat zet (avchd).

Eigenlijk zijn er dus niet 3 methodes, alle programma's gebruiken via een leuke interface tsmuxer, eac3to, en diverse andere batch utilities.

Dus even in het kort

1- mkv met ac3 profile tot 4.1 --> alleen container formaat veranderd
2- mkv met dts profile tot 4.1 --> dts omzetten naar ac3 en verder zie 1
3- mkv profile > 4.1 --> transcode met mkv2vob duurt lang of naar avchd met tsmuxer

Lijkt moeilijk is het niet :)
_/-\o_

Dank je voor je uitleg, ik snap er nu meer van. En verklaart ook waarom 1 film bij mij een zwart scherm gaf, deze had profile 5.1 en ook geen audio, deze was ook DTS.

Alleen verwarrend is dat op wikipedia over "levels" gesproken word ipv "profile".

Gotsent snap ik niet zo, in de handleiding staat:
Open de AC3 filter settings om zeker te zien dat de output een 2 channel 16 bit formaat is (2.0, Dolby Surround of Dolby prologic II). Indien je Nero gebruikt voor AAC encoding kan dit ook 24 bit zijn (wat de kwaliteit van 5.1 -> 2.0 kan verbeteren.)
2 kanalen en dolby surround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Topic start heeft een updatetje gekregen, ik moet alleen nog alle graphics fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje. Als ik videos stream heb ik een zeer handig icoontje "screen mode" waar ik de boven en onder zwart balk weg kan halen. Maar tijdens een blu ray film heb ik dit niet, is dit een known issue of is er een andere manier waar ik die balken weg kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 09:45:
Hmm ik ben ook aan het Tsmuxeren geslagen en een mkv omgezet naat m2ts. Als ik het stream krijg ik op mijn PS3 een zwart scherm. Hij speelt normaal, tijd loopt enzo maar het scherm is geheel zwart.

Trouwens ik zag dat tversity m2ts files niet ziet en twonky wel.

Kan iemand me helpen?
m2ts gewoon renamen naar mpg en klaar... werd op de vorige pagina nog uitgelegd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApC_IcE schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:31:
[...]

m2ts gewoon renamen naar mpg en klaar... werd op de vorige pagina nog uitgelegd |:(
sorry sorry, ben nog aan het leren. Dat probleem was ik had had ik al opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
Klein vraagje. Ik krijg morgen mijn nieuwe tv (sony bravia 46x3500), en nu word mijn aansluiting als volgt.

PS3 -> hdmi -> tv
versterker -> optical -> tv
dvd -> hdmi - tv

Mijn versterker heeft geen hdmi aansluiting.

Mijn vraag is eigenlijk zal bijvoorbeeld dts geluid van een blue-ray o.i.d vanuit de PS3 dat verstuurd word ook weer worden doorgegeven aan de versterker of ben ik verplicht een optical cabel te maken tussen de PS3 en versterker.

Ik had het ook al een aantal dagen geleden gevraagd ik het audio forum maar die wisten het ook niet zeker, wellicht heeft iemand hier er ervaring mee?

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Je zult je PS3 met een optische aansluiting aan je versterker moeten koppelen, want je TV heeft geen audio decoder, dus kan het geluid wat die via HDMI binnenkrijgt niet omvormen tot iets waar (behalve stereo) de versterker wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Justin_Time schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:05:
Klein vraagje. Ik krijg morgen mijn nieuwe tv (sony bravia 46x3500), en nu word mijn aansluiting als volgt.

PS3 -> hdmi -> tv
versterker -> optical -> tv
dvd -> hdmi - tv

Mijn versterker heeft geen hdmi aansluiting.

Mijn vraag is eigenlijk zal bijvoorbeeld dts geluid van een blue-ray o.i.d vanuit de PS3 dat verstuurd word ook weer worden doorgegeven aan de versterker of ben ik verplicht een optical cabel te maken tussen de PS3 en versterker.

Ik had het ook al een aantal dagen geleden gevraagd ik het audio forum maar die wisten het ook niet zeker, wellicht heeft iemand hier er ervaring mee?
als 1e: goede keuze tv! ik heb zelf de 40 versie.

Je zal inderdaad via optical vanaf je ps3 naar de versterker moeten (of bijgeleverde kabel met 3 tulpstekkers (waarvan de witte en rode uiteraard voor de audio) maar optical is mooier geluid geloof me :P

succes en veel speel plezier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
scorpie schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:57:
Je zult je PS3 met een optische aansluiting aan je versterker moeten koppelen, want je TV heeft geen audio decoder, dus kan het geluid wat die via HDMI binnenkrijgt niet omvormen tot iets waar (behalve stereo) de versterker wat mee kan.
Aah dan heb ik toch wel een klein probleem.

Mijn versterker heeft 3x digitaal waarvan 1x optisch en 2x coax.

Als ik mijn tv + PS3 + dvd speler digitaal wil aansluiten (alleen maar optische aansluitingen) dan moet ik iets van een converter hebben... bestaan die? en wordt de geluidskwaliteit daar minder van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Ik zit min of meer met hetzelfde, maar dan voor mijn laptop. Ik heb al converters gezien:
http://www.nextag.com/toslink-to-coaxial/search-html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:57
Volgens mij moet het wel kunnen, als je spdif optisch op je TV hebt, dan kan de TV het geluidsignaal uit HDMI vissen en via de SPDIF naar je versterker sturen? Waarom zit er anders die uitgang op de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
SiErRa schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:46:
Volgens mij moet het wel kunnen, als je spdif optisch op je TV hebt, dan kan de TV het geluidsignaal uit HDMI vissen en via de SPDIF naar je versterker sturen? Waarom zit er anders die uitgang op de TV?
Ja geen idee...

Ik ga hem morgen avond ophangen dan zal ik het testen en laat ik het hier weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

SiErRa schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:46:
Op m'n W4000 heb ik ook een optische aansluiting. Ik heb begrepen dat deze is voor de digitale TV decoder die erin zit.
Ik wilde ook proberen om m'n PS3 naar HDMI te zetten en dan de optische kabel via m'n TV te laten lopen, maar m'n kabel is te kort, dus ik kan het niet testen.
Justin_Time schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:50:
[...]

Aah dan heb ik toch wel een klein probleem.

Mijn versterker heeft 3x digitaal waarvan 1x optisch en 2x coax.

Als ik mijn tv + PS3 + dvd speler digitaal wil aansluiten (alleen maar optische aansluitingen) dan moet ik iets van een converter hebben... bestaan die? en wordt de geluidskwaliteit daar minder van?
Ik weet niet of je een upscaling DVD speler hebt, of in ieder geval component, maar anders zou ik m'n DVD's via de PS3 afspelen. Ziet er erg goed uit. In ieder geval beter dan een DVD speler via SCART aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Blindfold schreef op maandag 07 juli 2008 @ 16:14:
[...]

Ik weet niet of je een upscaling DVD speler hebt, of in ieder geval component, maar anders zou ik m'n DVD's via de PS3 afspelen. Ziet er erg goed uit. In ieder geval beter dan een DVD speler via SCART aangesloten.
Tja is ook zeker een optie.. DVDspeler is hier in principe ook overbodig..
PS3 via HDMI naar TV en geluid optisch naar versterker.
evt nog je geluid van je TV naar je versterker voor normale TV geluid.
ben je er ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:25
Als ik via optisch mijn PS3 aan zou sluiten op mijn receiver (Marantz SR9600) dan worden Dolby True HD tracks en DTS HD Master audio tracks als normale Dolby digital en DTS tracks doorgegeven. Omdat de receiver dus wel 3 HDMI poorten heeft (1 out en 2 in) heb ik de PS3 dus wel aangesloten op mijn receiver (één nadeel, kan niet afspelen zonder de receiver aan te zetten).

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

A3-D schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:47:
Als ik via optisch mijn PS3 aan zou sluiten op mijn receiver (Marantz SR9600) dan worden Dolby True HD tracks en DTS HD Master audio tracks als normale Dolby digital en DTS tracks doorgegeven. Omdat de receiver dus wel 3 HDMI poorten heeft (1 out en 2 in) heb ik de PS3 dus wel aangesloten op mijn receiver (één nadeel, kan niet afspelen zonder de receiver aan te zetten).
klopt, wij hebben dan alleen optisch of analoog.. optisch is al in gebruik.
Maar hier ook de reciever altijd aan.. is toch leuker spelen vind ik .. dus een nadeel is et niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Wat ik niet snap;
Ik stream perfect middels Twonkymedia mijn mt2s bestanden die rechtstreeks vanaf mijn Sony cam komen. Nou extract ik een m2ts uit een iso van een bluray, en dan zegt de PS3 "unsupported file format"?? Of heeft dit dus te maken met een DTS stream in de m2ts misschien? Want ik lees hier ook posts van mensen waar dit wel gestreamed wordt, maar die een zwart beeld hebben.
Ik snap niet waarom het zo moeilijk is om de boel te streamen, als het wel werkt als ik dit zo op een dvd brand. Blijft toch hetzelfde in essentie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
UltraSub schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:29:
Wat ik niet snap;
Ik stream perfect middels Twonkymedia mijn mt2s bestanden die rechtstreeks vanaf mijn Sony cam komen. Nou extract ik een m2ts uit een iso van een bluray, en dan zegt de PS3 "unsupported file format"?? Of heeft dit dus te maken met een DTS stream in de m2ts misschien? Want ik lees hier ook posts van mensen waar dit wel gestreamed wordt, maar die een zwart beeld hebben.
Ik snap niet waarom het zo moeilijk is om de boel te streamen, als het wel werkt als ik dit zo op een dvd brand. Blijft toch hetzelfde in essentie :?
Binnen m2ts wordt alleen een strikte h264 high profile 4.1 file geaccepteerd met AC3 audio.
(een simpele header adjusts om de 5.1 naar 4.1 terug te zetten werkt ook niet, hij moet helemaal standards compliant zijn).
Zwart beeld krijg je als het een high profile level 5.1 bestand is (decoding buffer > 12 MB).

Binnen AVCHD kan je bijna alles proppen: VC1, H264, DTS, MP3, DTS-HD en nog veel meer. (al moet het nog steeds max een h264 4.1 bestand zijn)

Waarom.. ik weet het ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Sentry23 op 08-07-2008 16:12 ]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81
  • Laatst online: 17-08 19:56

Pegasus81

Group: Infinity

Justin_Time schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:29:
[...]

Ja geen idee...

Ik ga hem morgen avond ophangen dan zal ik het testen en laat ik het hier weten :)
Dat heb ik bij mijn samsung le40m86 ook geprobeerd, maar dat werkt alleen in zoverre dat dan slechts stereo signalen worden doorgestuurd. Surround ben je dan kwijt. Volgens Samsung hoort dit zo (nagevraagd bij de helpdesk).

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Naja, ik krijg er de schijt van :)
Denk dat ik maar eens op zoek ga naar dual layer DVD+RW's. After all, zo lang duurt het branden nou ook weer niet. Ik wacht wel met streamen tot de PS3 firmware meer ondersteund :)

Nu nog ergens dual layer RW's vinden. Ben ze nog nergens tegen gekomen '(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

UltraSub schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:05:
Naja, ik krijg er de schijt van :)
Denk dat ik maar eens op zoek ga naar dual layer DVD+RW's. After all, zo lang duurt het branden nou ook weer niet. Ik wacht wel met streamen tot de PS3 firmware meer ondersteund :)

Nu nog ergens dual layer RW's vinden. Ben ze nog nergens tegen gekomen '(
Volgens mij bestaan ze ook nog niet :-(
Kun je een 1080p film niet op 2 DVD5 kwijt? Ik heb eigenlijk niet gekeken of deze optie in TSmuxer zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 10:39:
[...]

Gotsent snap ik niet zo, in de handleiding staat:

[...]

2 kanalen en dolby surround?
Dolby Prologic is een zogenaamde matrix encoding. De surround kanalen worden gecodeerd in een stereo sigmaal, zodat op een dolby prologic vertsterker deze weer naar surround ge-decode kunnen worden.

Verder heeft Gotsent ook een mux to vob en mux to AVCHD optie voor echt 5.1 geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu Orb als media server waarmee ik eindelijk beeld en geluid krijg bij streamen van HD Films, werkt zelfs met DTS geluid. Helaas gaat dit nog steeds schokkend en krijg ik na een tijdje netwerk error 80710723. Heb 1,5 week zitten kloten met TVersity wat al gelijk bij het aanroepen van mkv files die netwerkerror gaf en offline ging.

Als ik nu m'n PS3 ping zie ik dat de tijd verschilt tussen 3ms en 8ms, terwijl de router en de andere pc's allemaal <1ms pingen. Zit hier het probleem met streamen van HD films? (geluid en foto's zonder probleem). Hoe snel moet je privé netwerk zijn voor dit en hoe kan ik dat testen?

Ik gebruik trouwens wired network maar wel met Powerlink homeplugs van router naar PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:14:
Heb nu Orb als media server waarmee ik eindelijk beeld en geluid krijg bij streamen van HD Films, werkt zelfs met DTS geluid. Helaas gaat dit nog steeds schokkend en krijg ik na een tijdje netwerk error 80710723. Heb 1,5 week zitten kloten met TVersity wat al gelijk bij het aanroepen van mkv files die netwerkerror gaf en offline ging.

Als ik nu m'n PS3 ping zie ik dat de tijd verschilt tussen 3ms en 8ms, terwijl de router en de andere pc's allemaal <1ms pingen. Zit hier het probleem met streamen van HD films? (geluid en foto's zonder probleem). Hoe snel moet je privé netwerk zijn voor dit en hoe kan ik dat testen?

Ik gebruik trouwens wired network maar wel met Powerlink homeplugs van router naar PS3.
Wellicht dat je vertraging veroorzaakt wordt door het on the fly transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:47:
[...]

Wellicht dat je vertraging veroorzaakt wordt door het on the fly transcoden.
Snap ik, maar waarom fluctueert die pingsnelheid van de PS3? En hoe test ik netwerksnelheid en welke snelheid moet ik hebben om HD films te streamen of is een wired network voldoende?
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.