Playstation 3 als media center - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 173.730 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:41:
[...]

En had een MKV (wat PS3 beweert te ondersteunen) op een schijfje van 8 gb gebrand en ja hoor, deed het niet..
Lijkt me stug dat PS3 beweert mkv te ondersteunen, want dat doen ze nu beslist niet. Kan ook niet zeggen dat ik er erg wakker van lig: even txMuxeR opstarten en de H.264 stream + AC3 audio naar m2ts toe muxen (met 4.1 profile), en een minuutje later kun je gewoon streamen.

Je kunt ook VC-1 in mkv bestanden proppen (mkv is immers enkel een container); maar VC-1, buiten WMV, wordt door de PS3 ook nog niet ondersteund (behalve dan in fysieke Bluray disks, uiteraard).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 07:28
Ik heb nu een tijdje TVersity media server draaien op m'n pc en ik moet zeggen dat het allemaal erg goed werkt. Subs e.d. heb ik netjes aan de praat gekregen, alleen loop ik tegen een probleem aan met 1080p hd films.

Zodra ik een 1080p film opzet en het beeld beweegt snel (een vlag die wappert over het hele scherm, een auto die heel hard dichtbij langs komt rijden), dan begint hij een beetje te stotteren..

Als ik diezelfde film lokaal op m'n pc speel dan gebeurd het ook.. Lijkt alsof m'n pc er moeite mee heeft.. Maar ook dat lijkt me dan weer sterk:

Q6600, 4gb geheugen. Het enige waar het misschien aan zou kunnen liggen is de videokaart (nivida 8600gts), maar die wordt toch helemaal niet gebruikt om de video te encoden?
Processorgebruik ligt rond de 20/30% zodra ik lokaal of via tversity een hd film afspeel.. Ik heb de instellingen ook al veranderd van quality>>speed, maar dat maakt allemaal niet zoveel uit. Iemand een idee?

-edit-
Het gebeurd ook een beetje bij de "gewone" films.. Ik heb er even op zitten letten, maar zodra er heel veel beweging is zie je het een beetje stotteren (dat heb ik bij gewone films lokaal niet zo te zien)

[ Voor 10% gewijzigd door Boyd op 08-06-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 15:32
Kan je eigenlijk TVersity en TwonkyMedia tegelijkertijd op je pc draaien? Ik bedoel, dat er dan geen fouten komen met codecs etc?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 08:59
Gamepie56 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:52:
Ik heb nu een tijdje TVersity media server draaien op m'n pc en ik moet zeggen dat het allemaal erg goed werkt. Subs e.d. heb ik netjes aan de praat gekregen, alleen loop ik tegen een probleem aan met 1080p hd films.

Zodra ik een 1080p film opzet en het beeld beweegt snel (een vlag die wappert over het hele scherm, een auto die heel hard dichtbij langs komt rijden), dan begint hij een beetje te stotteren..

Als ik diezelfde film lokaal op m'n pc speel dan gebeurd het ook.. Lijkt alsof m'n pc er moeite mee heeft.. Maar ook dat lijkt me dan weer sterk:

Q6600, 4gb geheugen. Het enige waar het misschien aan zou kunnen liggen is de videokaart (nivida 8600gts), maar die wordt toch helemaal niet gebruikt om de video te encoden?
Processorgebruik ligt rond de 20/30% zodra ik lokaal of via tversity een hd film afspeel.. Ik heb de instellingen ook al veranderd van quality>>speed, maar dat maakt allemaal niet zoveel uit. Iemand een idee?

-edit-
Het gebeurd ook een beetje bij de "gewone" films.. Ik heb er even op zitten letten, maar zodra er heel veel beweging is zie je het een beetje stotteren (dat heb ik bij gewone films lokaal niet zo te zien)
toon volledige bericht
Dit komt waarschijnlijk doordat het beeld maar 24fps is, combineer dit met het feit dat de PS3 geen 24refresh rate ondersteund voor DLNA streaming en je krijgt het "judder" effect.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Furfoot schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:24:
[...]

Dit komt waarschijnlijk doordat het beeld maar 24fps is, combineer dit met het feit dat de PS3 geen 24refresh rate ondersteund voor DLNA streaming en je krijgt het "judder" effect.
Heeft eerder te maken met een vage bug die er vanaf 2.10 inzit. HD-streams haperen. Een lokale kopie verhelpt het probleem. Niet ideaal, werkt wel.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:58
Zeg, dat streamen van HD met tversity, wat zijn de minimum specs daarvoor?
gaat mijn thuisserver E4600 met 1GB ram en onboard VGA dat kunnen streamen naar een PS3 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Shiver23 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:30:
[...]

Heeft eerder te maken met een vage bug die er vanaf 2.10 inzit. HD-streams haperen. Een lokale kopie verhelpt het probleem. Niet ideaal, werkt wel.
Een lokale kopie waarop? De ps3? Dan blijf ik aan het kopieren.. ook niet bepaald ideaal.. Daarnaast heb ik niet het probleem alleen bij hd-films, maar ook bij gewone films.. snel bewegend beeld = stotterend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Gamepie56 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:38:
[...]

Een lokale kopie waarop? De ps3? Dan blijf ik aan het kopieren.. ook niet bepaald ideaal.. Daarnaast heb ik niet het probleem alleen bij hd-films, maar ook bij gewone films.. snel bewegend beeld = stotterend beeld.
Als je zegt datg het op je PC ook stottert, dan kan je PS3 er weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Blindfold schreef op maandag 09 juni 2008 @ 00:02:
[...]

Als je zegt datg het op je PC ook stottert, dan kan je PS3 er weinig aan doen.
Jup, dat dacht ik ook.. Daarom was mijn vraag eigenlijk ook: waar ligt het aan dat het stottert?

Ik zal het nog even een keertje kort samenvatten wat hierboven staat:
--

Ik heb een probleem. Zowel HD films als gewone films lijken een beetje te stotteren zodra er veel beweging is in het beeld.. Ik wil graag weten waar het aan ligt. HD films zou ik misschien nog wel kunnen begrijpen, maar dat gewone films ook stotteren bij snel bewegend beeld, dat snap ik niet.. Specs van m'n pc staan ook hierboven.

[ Voor 41% gewijzigd door Boyd op 09-06-2008 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Shiver23 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:30:
[...]

HD-streams haperen helemaal niet (2.35 firmware). Gewoon fatsoenlijk kabeltje leggen, en niet met wifi gaan prutsen. Alle 1080p Bluray films die ik hier stream gaan zonder enige hapering, Full HD.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Gamepie56 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 07:49:
[...]

Jup, dat dacht ik ook.. Daarom was mijn vraag eigenlijk ook: waar ligt het aan dat het stottert?

Ik zal het nog even een keertje kort samenvatten wat hierboven staat:
--

Ik heb een probleem. Zowel HD films als gewone films lijken een beetje te stotteren zodra er veel beweging is in het beeld.. Ik wil graag weten waar het aan ligt. HD films zou ik misschien nog wel kunnen begrijpen, maar dat gewone films ook stotteren bij snel bewegend beeld, dat snap ik niet.. Specs van m'n pc staan ook hierboven.
Nogmaals:

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
albatross schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:39:
[...]

HD-streams haperen helemaal niet (2.35 firmware). Gewoon fatsoenlijk kabeltje leggen, en niet met wifi gaan prutsen. Alle 1080p Bluray films die ik hier stream gaan zonder enige hapering, Full HD.
In welk formaat stream jij deze films en met welk prog zet je ze om?
Heb nogal problemen met een aantal formaten en één simpel progje voor bijv. mkv om te zetten naar mp4 of wmv is er niet echt.

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

guido09 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:08:
[...]

Heb nogal problemen met een aantal formaten en één simpel progje voor bijv. mkv om te zetten naar mp4 of wmv is er niet echt.
\[PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter om MKV's om te zetten.
albatross schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:39:
[...]

Ik heb gewoon een kabel liggen en mp4 streams haperen zeker wel. Via TVersity of Twonky maakt niets uit. Ik heb het ook bij anderen zien gebeuren en ook op internet wordt het door veel mensen genoemd. Dat jij heb niet ziet/probleem niet hebt wil niet zeggen dat het probleem niet bestaat.

[ Voor 45% gewijzigd door Shiver23 op 09-06-2008 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Shiver23 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:20:

Ik heb gewoon een kabel liggen en mp4 streams haperen zeker wel. Via TVersity of Twonky maakt niets uit. Ik heb het ook bij anderen zien gebeuren en ook op internet wordt het door veel mensen genoemd. Dat jij heb niet ziet/probleem niet hebt wil niet zeggen dat het probleem niet bestaat.
1 witte raaf bewijst dat er witte raven bestaan, toch? :) Om dus te stellen dat "HD-streams haperen" is dus te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

albatross schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:11:
[...]

1 witte raaf bewijst dat er witte raven bestaan, toch? :) Om dus te stellen dat "HD-streams haperen" is dus te kort door de bocht.
http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=106290

Bij veel mensen haperen de HD-streams. Zo beter? We waren iemand aan het troubleshooten dus was dit voor mij een mogelijke oorzaak van het probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door Shiver23 op 09-06-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

albatross schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:11:
[...]

Dat zelfde geldt voor jou dan toch ook?
MP4 HD-streams haperen bij mij in ieder geval wel sinds 2.35.
Alle andere streams niet. En ik prust niet met wifi, heb gewoon netjes kabeltjes getrokken.

Het is dus wat te kort door de bocht om te stellen dat men dan maar niet met wifi moet "prutsen" en dat HD-streams niet haperen...

iets met pot / ketel.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
guido09 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:08:
[...]

Ik heb nog geen ervaring met mp4 (als extensie, dan; AVC/H.264 is natuurlijk zelf MPEG-4, Part 10); ik stream alles met m2ts: wel zo makkelijk, zo'n native Bluray formaat ondersteuning. Dus misschien dat ie met mp4 extensies wat raar doet? Met m2ts zou het iig geen enkel probleem moeten opleveren. Ik heb inmiddels al tientallen Bluray's op die manier vlekkeloos gestreamed.

Aangezien mkv alleen maar een container is, kun je m.i. het beste gewoon de H.264 stream eruit halen met tsMuxeR, met het AC3 geluid, en dan ook weer muxen naar m2ts; das een fluitje van een cent, aangezien er ook niks ge-reencode hoeft te worden, en levert perfect, niet-stotterend beeld op. Ik doe dat met alle LOST/BSG episodes, etc. Werkt perfect.

Omzetten naar WMV zou ik sowieso niet doen, aangezien je dan alleen maar 2.0 geluid hebt (ik weet zo goed als zeker dat WMV Pro audio nog niet ondersteund wordt). Go native! Gp m2ts! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

albatross schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:22:
[...]

Ik heb nog geen ervaring met mp4 (als extensie, dan; AVC/H.264 is natuurlijk zelf MPEG-4, Part 10); ik stream alles met m2ts: wel zo makkelijk, zo'n native Bluray formaat ondersteuning. Dus misschien dat ie met mp4 extensies wat raar doet?
Hier, daar heb je het al. M2TS werkt indd goed. Ik blijf bij mijn vorige statement. Streamen van MP4 hapert op de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Seraphus-Y schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:21:
[...]

Dat zelfde geldt voor jou dan toch ook?
Um, nee. :) Dat er 1 iemand is waarbij zijn HD-stream hapert, wil dus niet zeggen dat daarmee bewezen is dat "HD-streams haperen" op de PS3. Daarentegen, als je ook maar 1 persoon vindt waarbij HD-streams NIET haperen, heb je dus bewezen dat de PS3 die HD-streams in principe aankan. Capiche?
MP4 HD-streams haperen bij mij in ieder geval wel sinds 2.35.
Maar nu staat er ineens "MP4" voor dit statement. Das precies de nuance die miste.

Maar goed, het wordt een beetje oeverloos zo. In ieder geval moet je met m2ts HD-streams geen enkel probleem ondervinden. Minieme moeite, dunkt me zo, om je ,mp4 bestanden even te remuxen naar m2ts, toch? Dan is iedereen blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Paul Bidet
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-08 13:40
Ik ben sinds kort in het bezit van een Playstation 3 die ik draadloos heb verbonden met mijn Linksys WRT350N (versie2), die op zijn beurt weer verbonden is met een externe HD. De PS3 is niet verbonden met een PC, maar met een NAS.

Nu wil ik mijn PS3 gebruiken als mediacenter en films gaan afspelen die staan op de mijn externe HD (die dus is gekoppeld aan mijn WRT350N). Ik kan deze HD prima draadloos benaderen vanuit mijn PS3, alleen krijg ik bij het openen van een folder de foutmelding: DLNA protocolfout (7522). Ik kan voor de duidelijkheid perfect draadloos internetten via de PS3, het gaat enkel over het benaderen van bestanden op mijn externe HD.

Is dit omdat mijn NAS onvoldoende DLNA ondersteund?? of.......

Hopelijk kan iemand mij helpen want ik wordt er een beetje gek van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Jean-Paul Bidet schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:40:
Ik ben sinds kort in het bezit van een Playstation 3 die ik draadloos heb verbonden met mijn Linksys WRT350N (versie2), die op zijn beurt weer verbonden is met een externe HD. De PS3 is niet verbonden met een PC, maar met een NAS.

Nu wil ik mijn PS3 gebruiken als mediacenter en films gaan afspelen die staan op de mijn externe HD (die dus is gekoppeld aan mijn WRT350N). Ik kan deze HD prima draadloos benaderen vanuit mijn PS3, alleen krijg ik bij het openen van een folder de foutmelding: DLNA protocolfout (7522). Ik kan voor de duidelijkheid perfect draadloos internetten via de PS3, het gaat enkel over het benaderen van bestanden op mijn externe HD.

Is dit omdat mijn NAS onvoldoende DLNA ondersteund?? of.......

Hopelijk kan iemand mij helpen want ik wordt er een beetje gek van |:(
Ik had die foutmelding ook een tijdje. Toen heb ik m'n firmware op m'n NAS geupgrade en toen deed hij het wel.
Wat ook kan zijn is dat de NAS nog bezig is met het inventariseren van al je data (dit kan lang duren als je veel MP3's hebt). Om dit uit te sluiten zou je kunnen proberen om een folder te sharen met maar een paar dingen erin en kijken of die wel goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Furfoot schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:04:
[...]

Nogmaals:

Zijn AL m'n films 24fps? HD kan ik nog een beetje inkomen, maar de rest? De normale dvdrips.. Want die stotteren ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Gamepie56 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:49:
[...]

Zijn AL m'n films 24fps? HD kan ik nog een beetje inkomen, maar de rest? De normale dvdrips.. Want die stotteren ook..
Die zijn vaak 1fps meer (PAL=25fps) of je moet een NTSC rip hebben die zijn 29,98fps.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Furfoot schreef op maandag 09 juni 2008 @ 18:16:
[...]
Die zijn vaak 1fps meer (PAL=25fps) of je moet een NTSC rip hebben die zijn 29,98fps.
Ik converteer al mijn Blurays naar 23.976 fps; en die met 29,98fps, daar doe ik "remove pulldown" (binnen tsMuxeR); en nog nooit ergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
albatross schreef op maandag 09 juni 2008 @ 18:31:
[...]

Ik converteer al mijn Blurays naar 23.976 fps; en die met 29,98fps, daar doe ik "remove pulldown" (binnen tsMuxeR); en nog nooit ergens last van gehad.
Sommige mensen zijn er minder gevoelig voor. Neem bijvoorbeeld transformers tijdens de vlieg scenes aan het begin hier zie je duidelijk het "judder" effect op alle TV's/monitoren, aangezien de PS3 geen 24 refresh rate ondersteund tijdens DLNA streaming. Als je weet waar je naar moet zoeken dan kun je het effect duidelijk zien tijdens panning scenes of scenes waar de hele frame veel beweging vertoond.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Furfoot schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:47:
[...]

Sommige mensen zijn er minder gevoelig voor. Neem bijvoorbeeld transformers tijdens de vlieg scenes aan het begin hier zie je duidelijk het "judder" effect op alle TV's/monitoren, aangezien de PS3 geen 24 refresh rate ondersteund tijdens DLNA streaming. Als je weet waar je naar moet zoeken dan kun je het effect duidelijk zien tijdens panning scenes of scenes waar de hele frame veel beweging vertoond.
Maar daar is dus niks aan te doen begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Furfoot schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:47:
[...]

Geen 24fps? Das een beetje sneu, want ik had net een Sony Bravia KDL-40W3000AEP LCD tv gekocht, speciaal ook om 24 fps te kunnen doen. Ik heb Transformers zelf niet, maar zal mijn materiaal toch eens op mogelijke judder onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
albatross schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:12:
[...]

Geen 24fps? Das een beetje sneu, want ik had net een Sony Bravia KDL-40W3000AEP LCD tv gekocht, speciaal ook om 24 fps te kunnen doen. Ik heb Transformers zelf niet, maar zal mijn materiaal toch eens op mogelijke judder onderzoeken.
Je kunt zien wanneer je TV op "24 FPS MODE" ingesteld staat dan staat linksboven in plaats van alleen 1080p ook nog 24p naast (dit zie je bij bv. blu-ray schijfjes vanaf je PS3). Ik heb namelijk precies dezelfde TV.

Er is idd niets verder aan te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Furfoot op 10-06-2008 12:25 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Furfoot schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:20:
[...]

Misschien brengt de nieuwe firmware nog hoop? :) Als het goed is komt deze week de 2.40 firmware uit.

Bedankt iig voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Furfoot schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:20:
[...]

Je kunt zien wanneer je TV op "24 FPS MODE" ingesteld staat dan staat linksboven in plaats van alleen 1080p ook nog 24p naast (dit zie je bij bv. blu-ray schijfjes vanaf je PS3). Ik heb namelijk precies dezelfde TV.

Wat gebeurt er als je de ps3 forceert op 24Hz mode? Je zou denken dat de beeldoutput dan ook tijdens het streamen op 24fps staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
DCFreak schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:15:
[...]

Wat gebeurt er als je de ps3 forceert op 24Hz mode? Je zou denken dat de beeldoutput dan ook tijdens het streamen op 24fps staat.
Whow, das nu wel beetje fout...

het aantal hz is de vernieuwingsfrequentie hij uistuurt, niet het fps dat hij binnenkrijgt

Dan vernieuwt/verstuurt de PS 24 keer per seconde een beeld, maar het aantal frames wat de PS te verwerken krijgt is dan nog steeds hetzelfde, en ik denk dat de tv daar niet echt problemen mee heeft, eerder de PS...

edit: alles in B

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 10-06-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

HyperBart schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:35:
[...]

het aantal hz is de vernieuwingsfrequentie, niet het fps...

Dan vernieuwt/verstuurt de PS 24 keer per seconde een beeld, maar het aantal frames wat de PS te verwerken krijgt is dan nog steeds hetzelfde, en ik denk dat de tv daar niet echt problemen mee heeft, eerder de PS...
Wat zou het probleem dan moeten zijn? Als het videobestand 24fps is, dan is de ps3 hopelijk zo slim om dat precies in de 24 beschikbare output frames te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 23:41
Is het nou eigenlijk ook mogelijk om imdb info en afbeeldingen/hoesjes door te sturen naar de ps3 via tversity/twonky?

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Zowel de PS3 als de TV kun je niet forceren op 24hz. De PS3 die zet hem alleen op 24p als je blu-ray afspeelt, en dan bepaalt je TV wat voor refresh rate dat wordt dus 24 of 48hz of 72hz etc etc)

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
DCFreak schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:48:
[...]

Wat zou het probleem dan moeten zijn? Als het videobestand 24fps is, dan is de ps3 hopelijk zo slim om dat precies in de 24 beschikbare output frames te stoppen.
Neen, niet exact, de PS3 zal wrschlk problemen hebben om het beeld te verwerken.

Het gaat niet werken om de volgende reden: De ps3 krijg bv een beeld binnen van 100fps, maar gaat het beeld dat de tv weergeeft bv 24x verversen, hij zal ze wel combineren maar hij moet nog steeds die input verwerken van 100FPS die binnenkomen.

Bovenstaand voorbeeld (zoals het in werkelijkheid ook is bij de vraagsteller) maakt duidelijk dat dus de PS3 nog steeds 100FPS moet verwerken, maar dat de TV 24x een ververst beeld krijgt...

edit: moet wel even zeggen dat ik het verkeerd liet overkomen in mijn vorige post, FPS = HZ, maar het probleem ligt 'm nu bij het verwerken van het binnenkomen van de videostream..., niet bui het uitsturen...

[ Voor 17% gewijzigd door HyperBart op 10-06-2008 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
HyperBart schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:34:
[...]
edit: moet wel even zeggen dat ik het verkeerd liet overkomen in mijn vorige post, FPS = HZ, maar het probleem ligt 'm nu bij het verwerken van het binnenkomen van de videostream..., niet bui het uitsturen...
Het probleem ligt wel bij het uitsturen. Een stream van 24fps wordt door de PS3 altijd als 60Hz uitgestuurd met alle judder van dien. Volgens mij heeft Sony het opzettelijk niet goed geïmplementeerd. Technisch kan het wel want voor blu-ray kan de PS3 voor 24fps materiaal wel netjes 24Hz uitsturen. Sony wil gewoon niet dat je 24fps kan streamen vanwege de piraterij.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Laatst online: 09-08 22:41
HyperBart schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:35:
[...]

het aantal hz is de vernieuwingsfrequentie hij uistuurt, niet het fps dat hij binnenkrijgt
Zoals andere ook al aangeven, het is niet hetzelfde maar wel duidelijk gecorreleerd. Als je source materiaal X fps is, dan wil je als uitgaande refresh X*i Hz, waarbij i een integer >= 1.

Als je source materiaal dus 24fps, wil je dat je output 24, 48, 72, 96 etc Hz. is. Is je source materiaal 50fps dan kan je output 50 of 100Hz zijn, etc.

De PS3 is overduidelijk technisch in staat op 1080p/24 als output te leveren. De Bravia TVs geven dat netjes weer. Blijkbaar output de PS3 bij willekeurige streams dus altijd als 60Hz. Als de source exact 24fps is, dan is het technisch gezien zelfs iets moeilijker om dit op 60Hz als output weer te geven. Gewoon direct 24p outputten als de source 24p is, is eigenlijk makkelijker.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
ari3 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:25:
[...]
Het probleem ligt wel bij het uitsturen. Een stream van 24fps wordt door de PS3 altijd als 60Hz uitgestuurd met alle judder van dien. Volgens mij heeft Sony het opzettelijk niet goed geïmplementeerd. Technisch kan het wel want voor blu-ray kan de PS3 voor 24fps materiaal wel netjes 24Hz uitsturen. Sony wil gewoon niet dat je 24fps kan streamen vanwege de piraterij.
Dus des te hoger je HZ is bij het uitsturen tov de FPS die je PS3 van het videospoor krijgt, des te slechter
flowerp schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:37:
[...]

Zoals andere ook al aangeven, het is niet hetzelfde maar wel duidelijk gecorreleerd. Als je source materiaal X fps is, dan wil je als uitgaande refresh X*i Hz, waarbij i een integer >= 1.

Als je source materiaal dus 24fps, wil je dat je output 24, 48, 72, 96 etc Hz. is. Is je source materiaal 50fps dan kan je output 50 of 100Hz zijn, etc.

De PS3 is overduidelijk technisch in staat op 1080p/24 als output te leveren. De Bravia TVs geven dat netjes weer. Blijkbaar output de PS3 bij willekeurige streams dus altijd als 60Hz. Als de source exact 24fps is, dan is het technisch gezien zelfs iets moeilijker om dit op 60Hz als output weer te geven. Gewoon direct 24p outputten als de source 24p is, is eigenlijk makkelijker.
En hier wordt omgekeerd gezegd

Snap het even niet, blijkbaar ben ik op bepaald epunten toch, fout, licht mijn hersenen even op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het is redelijk simpel, even heel in het kort :

Alle films worden geschoten in 24fps, let wel dit gaat om films. Video wordt opgenomen in pal of ntsc wat 25 resp. 30 fps is. (Ntsc is eigenlijk 29,97 maar goed voor dit verhaal houden we het op 30)

In Pal landen zoals Nederland wordt simpelweg de film 4% sneller gedraaid en zo kom je op 25fps uit. De pal tv standaard is 50hz dus wordt elk beeldje 2x neergezet : A A B B C C enz. 100hz is een display technologie, bij crt tv's was dit om het flikkeren tegen te gaan en bij de huidige lcd's is het om de bewegingen vloeiender te maken. De tv maakt zelf tussen beelden, zo goed en kwaad als dat gaat.

Bij ntsc landen zoals de USA heb je meer problemen 24 laat zich niet netjes naar 60hz vertalen, dus daar hebben ze het volgende op gevonden : Beeldjes worden op je tv gezet in een 3:2 kadans dus A A A B B C C C D D. Daardoor krijg je gestotter vooral zichtbaar als de kamera horitzontal verplaatst.

Om 24 fps van de film dus 100% vloeiend en zonder speedup op je tv te krijgen heb je een tv nodig die 48/74/96 of 120hz kan displayen. Krijg je dus netjes A A B B C C en als je tv tussen beelden berekend dan ziet het er nog wat vloeiender uit.

Qua ps3 : Bij streaming is die 60hz dus krijg altijd de AAA BB sequentie en dus judder. Wat de ps3 bij native 25fps materiaal doet weet ik niet, maar ik neem aan dat die met 50hz wordt uitgestuurd.

Je zou dit kunnen controleren met een pal dvd, die wordt door de ps3 netjes vloeiend op 50hz gespeeld. Als je die dvd naar een mpg converteerd en streamd naar de ps3, zou hij nog steeds 50hz moeten uitsturen omdat de video immers 25fps pal is. De 4% speedup van pal valt niet op omdat het geluid aangepast wordt, anders zou iedereen een halve octaaf hoger spreken ;)

Hoop dat het duidelijk is zo.

[ Voor 11% gewijzigd door HaseMike op 11-06-2008 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:10:
Ik heb nu de PS3 draaien met Twonkymedia firmware 4.4 op m'n Lacie NAS geinstalleerd en het werkt allemaal prima. ......
Ff een vraagje, misschien off topic maar sluit hier wel op aan. Ik heb zelf ook een Lacie NAS. Hier staat Twonkymedia firmware 4.3 nog op. Heb jij zelf Twonky ge-update naar versie 4.4?? Of stond deze versie er al bij aanschaf op?

Kun je twonky, afzonderlijk van de overige laciesoftware die op de NAS staat, updaten naar een hogere versie? Is daar ergens een handleiding voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

HaseMike schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 08:14:

-knip-
Qua ps3 : Bij streaming is die 60hz dus krijg altijd de AAA BB sequentie en dus judder. Wat de ps3 bij native 25fps materiaal doet weet ik niet, maar ik neem aan dat die met 50hz wordt uitgestuurd.
-knip-
Ik heb zelf een full-hd tv die geen 24Hz mode heeft. Als ik nu de ps3 op 24Hz forceer in het optie menu krijg ik een zwart beeld, dat gaf mij de indruk dat de ps3 ook op 24Hz "mode" kan, buiten het afspelen van blu-ray om.

Maar jij stelt dus dat zodra je gaat streamen de ps3 weer naar 60Hz output gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Heel wat uitleg, het is me in grijswaarde wat duidelijk....

Zal jullie nog wel nodig hebben later als ik de ps3 met scart ga moeten aansluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:20:
[...]

Ff een vraagje, misschien off topic maar sluit hier wel op aan. Ik heb zelf ook een Lacie NAS. Hier staat Twonkymedia firmware 4.3 nog op. Heb jij zelf Twonky ge-update naar versie 4.4?? Of stond deze versie er al bij aanschaf op?

Kun je twonky, afzonderlijk van de overige laciesoftware die op de NAS staat, updaten naar een hogere versie? Is daar ergens een handleiding voor?
Ja dit is inderdaad mogelijk. Ik heb eerst de laatste software van Lacie zelf erop gezet (1.1.2.1 via de webinterface).

Los van de standaard webinterface heb je dan ook een aparte twonky mediaserver interface met meer opties om media te sharen (via http://SERVERNAAM:9000).

Volgens mij kun je hier niet meteen bij na je firmware update, maar moet je nog een update draaien om bij je Twonky Admin Page te komen: http://www.mediafire.com/?3t5it93bkeh

Check voor meer info het twonkyforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de ervaringen onder linux op de PS3, ik lees daar zeer veel verschillende berichten over. De ene beweert dat 1080p via framebuffer door de Cell vloeiend wordt afgespeeld, de ander zegt dat het wel dichtbij komt, maar nog niet goed genoeg is...

Heeft hier al iemand concrete ervaring met het afspelen van HD onder Linux (icm. Freevo+Mplayer o.i.d.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik probeer ook een hd film te streamen naar mijn ps3. Ik gebruik hiervoor tversity op een windows xp machine en ik heb deze geinstalleerd zoals in de startpost beschreven. Maar als ik een mkv of een h264 file wil streaven geeft de ps3 deze wel in de bestandsboom weer maar als ik hem dan probeer te openen geeft hij de volgende melding:

code:
1
2
De map is niet gevonden
Deze item is mogelijk van de mediaserver verwijderd.

Ook heb ik de film al een keer op een usb harddisk gezet maar hoe lees je deze dan uit? Ik zie niks in het menu van de ps3 waar ik mijn schijf kan uitlezen

[ Voor 15% gewijzigd door Avvd op 12-06-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 17:35
Om een lang verhaal kort te maken:

Door tijdgebrek en tegenwerkende (lees: stukgaande) computers ben ik nog niet toegekomen om wat nieuwe mediaservertjes te installeren. Ik moet misschien maar eens gaan denken om die mediaserver naar m'n MBP te verplaatsen in plaats van steeds maar te lopen klooien met m'n workstation. Anyway, eind deze maand komt volgens de maker van TVersity versie 1.0 uit, de langverwachte "echte" versie ipv al die halfbakken versies die maar buggy werkten. Ik ben zeer benieuwd of die maker de daad bij het woord voegt, want het schijnt dat hij ook al in april heeft gezegd dat 1.0 aan het einde van die maand zou uitkomen.

pffft en dan moest ik ook nog de startpost updaten met linux + psp verhalen / tutorials / handleidingen...

Nouja, eerst de laatste tentamens, dan paar weekjes zomervakantie, dus dan heb ik wel tijd :)
(Hint: vind je het allemaal te lang duren? Stuur een eigengeschreven verhaal via DM, dan hengel ik die in de startpost).

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Laatst online: 21-07 09:10

KillerB

______

albatross schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:14:
[...]

Lijkt me stug dat PS3 beweert mkv te ondersteunen, want dat doen ze nu beslist niet. Kan ook niet zeggen dat ik er erg wakker van lig: even txMuxeR opstarten en de H.264 stream + AC3 audio naar m2ts toe muxen (met 4.1 profile), en een minuutje later kun je gewoon streamen.

Je kunt ook VC-1 in mkv bestanden proppen (mkv is immers enkel een container); maar VC-1, buiten WMV, wordt door de PS3 ook nog niet ondersteund (behalve dan in fysieke Bluray disks, uiteraard).
Bedankt voor de tip, het muxen gaat in ieder geval al lekker vlot, je kunt er zelfs mooie bluray layout dvds van maken als het niet te groot is.

Stel nou dat ik de film wil aanpassen zodat hij op een dvd9 pas, hoe kan ik dat eenvoudig doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
KillerB schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 21:19:
[...]

Stel nou dat ik de film wil aanpassen zodat hij op een dvd9 pas, hoe kan ik dat eenvoudig doen?
Ik gebruik daar RipBot264 voor (1.9.6 is de beste). Dan doe je een 2-pass encoding (i.p.v. CQ = constant quality), en zet je de max bitrate. Daarmee bepaal je dus feitelijk ook wat de max grootte mag wezen.

EDIT: Je laadt dus de grote m2ts file direct in RipBot264, en die recode je dan dus (wat met x264 gaat). En het mooie is dat RipBot264 dus ook weer zelf een Bluray structuur kan genereren.

[ Voor 18% gewijzigd door albatross op 13-06-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
DCFreak schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:21:Ik heb zelf een full-hd tv die geen 24Hz mode heeft. Als ik nu de ps3 op 24Hz forceer in het optie menu krijg ik een zwart beeld, dat gaf mij de indruk dat de ps3 ook op 24Hz "mode" kan, buiten het afspelen van blu-ray om.

Maar jij stelt dus dat zodra je gaat streamen de ps3 weer naar 60Hz output gaat?
Dit is even een aanname : ik denk dat de ps3 de mode even test en je daardoor een zwart scherm krijgt. Ik kan dit niet controleren omdat mijn tv wel 24hz ondersteund, al is het dan dat die de input accepteerd en er daarna gewoon weer 60hz van maakt. Jaaa philips geweldige tv's not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik probeer een aantal hd films af te streamen naar mijn ps3 met twonkymedia. Alleen als ik ze afspeel krijg ik wel beeld maar geen geluid. Het gaat hier wel om wmv files.

Ook vroeg ik me af hoe ik het beste een mkv file kan omzetten naar een formaat wat de ps3 wel kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Laatst online: 25-07 16:41

PcManiaxx

ondertitel duh

Daarvoor kun je GOTsent gebruiken. Moet je ff de gotsent thread opzoeken via de searchfunctie.

Hiermee kun je files omzetten naar .mp4 wat de PS3 ondersteunt.

[ Voor 26% gewijzigd door PcManiaxx op 14-06-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
PcManiaxx schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:21:
Daarvoor kun je GOTsent gebruiken. Moet je ff de gotsent thread opzoeken via de searchfunctie.

Hiermee kun je files omzetten naar .mp4 wat de PS3 ondersteunt.
Met WMV veroordeelt de vragensteller zich (vooralsnog) tot 2.0 audio. Dat is ook zeer waarschijnlijk de reden waarom ie het aanwezige, maar niet ondersteunde, WMV Pro 5.1 geluidsspoor niet te horen krijgt.

Beter dunkt het me zowel zijn WMV als MKV te remuxen met tsRemuxeR naar .m2ts, zodat ie zijn 5.1 audio spoor (AC3) kan behouden. VC-1 streams uit een WMV zullen getranscode moeten worden naar AVC. Want hoewel de PS3 wel VC-1 ondersteunt in een WMV container, doet ie dat dus alleen met 2.0 geluid. Dan dus liever de mogelijke VC-1 stream omzetten naar AVC, zodat je gewoon weer 6-kanaals audio overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
hmm, ik had gehoopt dat wmv files zo af spelen zouden zijn met de ps3 zonder een hoop te converten. Het grootste aanbod is namelijk wmv files helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Blueone schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:53:
hmm, ik had gehoopt dat wmv files zo af spelen zouden zijn met de ps3 zonder een hoop te converten. Het grootste aanbod is namelijk wmv files helaas.
Remuxen is een fluitje van een cent, natuurlijk (aangezien er niks getrans/recode hoeft te worden). Recoden/transcoden, daarentegen -- hoewel het op zich niet moeilijk is -- kost een sloot CPU tijd, maar is niet altijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampy719
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-07 16:09
Had hem al op het andere ps3 forum gepost, maar hier past die beter.

Ik heb een hele gave demo HD film van Boeing, alleen is het een wmv3 codex. En deze doet het niet op me PS3, en ik dacht dat de ps3 wmv's ondersteunde?

Maar goed, weet iemand naar wat ik hem eventueel moeten omzetten zodat ik hem wel rechtstreeks op de ps3 kan spelen zonder mediaservers er tussen.

Ik las in het stuk (mv met wma10pro naar .wmv met wma9 omzetten? lees deze tutorial) dat je het om kan zetten naar wma9 maar alleen Extracting wma10pro 5.1ch audio from the original .wmv file, re encode it to a single wma9 2.0ch file for the PS3 staat mij niet zo aan, want wil graag het bestaande 5.1 wat er bij zit, behouden. Kan je er geen MKV van maken. Want dan kan ik het zonder problemen een MT2S van maken??

Everything thats has a beginning has an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een .mkv file van zo'n 4,5 Gb en als ik hem via tversity wil afspelen geeft hij aan dat de "data corrupt" is. Het is niet alleen deze film,maar ook anderen (allen MPEG-4 AC files vlg mij),
is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:40:
ik heb een .mkv file van zo'n 4,5 Gb en als ik hem via tversity wil afspelen geeft hij aan dat de "data corrupt" is. Het is niet alleen deze film,maar ook anderen (allen MPEG-4 AC files vlg mij),
is hier een oplossing voor?
Ja, daar is een oplossing voor: remuxen, met tsMuxeR bv., naar m2ts. AVC kan de PS3 gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:09
albatross schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:57:
[...]

Ja, daar is een oplossing voor: remuxen, met tsMuxeR bv., naar m2ts. AVC kan de PS3 gewoon aan.
Is het met remuxen ook mogelijk om er ondertiteling bij te krijgen zodat die worden weergegeven bij het streamen en is er ergens een online tutorial hoe je dit doet te vinden?

[ Voor 8% gewijzigd door A3-D op 15-06-2008 19:38 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V116 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampy719
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-07 16:09
Vampy719 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:20:
Had hem al op het andere ps3 forum gepost, maar hier past die beter.

Ik heb een hele gave demo HD film van Boeing, alleen is het een wmv3 codex. En deze doet het niet op me PS3, en ik dacht dat de ps3 wmv's ondersteunde?

Maar goed, weet iemand naar wat ik hem eventueel moeten omzetten zodat ik hem wel rechtstreeks op de ps3 kan spelen zonder mediaservers er tussen.

Ik las in het stuk (mv met wma10pro naar .wmv met wma9 omzetten? lees deze tutorial) dat je het om kan zetten naar wma9 maar alleen Extracting wma10pro 5.1ch audio from the original .wmv file, re encode it to a single wma9 2.0ch file for the PS3 staat mij niet zo aan, want wil graag het bestaande 5.1 wat er bij zit, behouden. Kan je er geen MKV van maken. Want dan kan ik het zonder problemen een MT2S van maken??
Iemand ?

Everything thats has a beginning has an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
A3-D schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:37:
[...]

Is het met remuxen ook mogelijk om er ondertiteling bij te krijgen zodat die worden weergegeven bij het streamen en is er ergens een online tutorial hoe je dit doet te vinden?
Ik gebruik zelf Twonky i.p.v. Tversity, maar wellicht is deze link van belang voor je:

http://community.eu.plays...443&message.id=3700#M3700

Maar dat gaat het om real-time transcoding. M.a.w., echt HD materiaal zie ik daarmee dus niet gaan lukken. Althans niet 'real-time' 1920x1080p in hoge kwaliteit.

Je kunt ook off-line transcoden, natuurlijk. Dan kom ik weer uit op RipBot264, dat ook .srt ondertitels in kan bakken (hardcoded, want een losse PGS gaat je PS3 niet oppikken). Maar zo had ik laatst een Spaanse Bluray film, Pan's Labyrinth, en daar maakt het me dus niet uit dat de ondertitels ingebakken zitten, want ik zal ze toch altijd aan moeten zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

A3-D schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:37:
[...]

Ik heb dat TsMuxer een keer geprobeerd en daar staat een tabblad Subtitles bij waar je de gewenste font en locatie van je subs kunt opgeven. Volgens mij pakt hij dus srt files met dezelfde titel gewoon mee bij het remuxen (meen me ook te herinneren dit hier ergens te hebben gelezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Blindfold schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:26:
[...]

Ik heb dat TsMuxer een keer geprobeerd en daar staat een tabblad Subtitles bij waar je de gewenste font en locatie van je subs kunt opgeven. Volgens mij pakt hij dus srt files met dezelfde titel gewoon mee bij het remuxen (meen me ook te herinneren dit hier ergens te hebben gelezen).
Ja, dat gaat prima natuurlijk. Maar waar het om gaat, is dat je iets maakt waardoor de PS3 de subtitles ook weer uit kan lezen. En een meegemuxte PGS of externe .srt file erbij zetten haalt voor de PS3 niet uit: die gaat ie, wanneer je streamt, niet weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

albatross schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:50:
[...]

Ja, dat gaat prima natuurlijk. Maar waar het om gaat, is dat je iets maakt waardoor de PS3 de subtitles ook weer uit kan lezen. En een meegemuxte PGS of externe .srt file erbij zetten haalt voor de PS3 niet uit: die gaat ie, wanneer je streamt, niet weergeven.
Ah. Ik dacht dat hij het dan meteen in je beeld zelf zette, zodat het altijd wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:51:
[...]

Ja zie mijn plaatje hierboven :)

Wat je doet is je zorgt ervoor dat elke film zn eigen directory krijgt en vervolgens plaats je de cover als folder.jpg in die folder. Dus wat je krijgt is een folder met 1 film bestand erin en 1 folder.jpg cover.
Nou.. ik heb het nog steeds niet aan het werk gekregen hoor! Draai Twonky 4.4.5. Heb geprobeerd afbeeldingen (jpg) in de root map te zetten waar ook de film staat, daarbij dezelfde naam gegeven. Voor een film een map aangemaakt met dezelfde naam als de .jpg zowel in de directory als buiten de directory. Geen succes. Weet je zeker dat je dit op deze manier gedaan hebt en hoe heb je je navigation settings staan? Ik op simpel default navigation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
GenetiX schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:06:Voor een film een map aangemaakt met dezelfde naam als de .jpg zowel in de directory als buiten de directory. Geen succes.
De jpg van de cover moet je "folder.jpg" noemen, dus niet de naam van de film geven.
dus :

<VIDEO> <--- folder
<The Matrix> <--- subfolder van VIDEO
matrix.mpg <-- film
folder.jpg <--- cover

Suc6 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-07 12:42

ljt

Heb nu sinds kort tsmuxer om me MKV bestanden om te zetten. Krijg netjes output en deze werkt ook prima op me pc. Echter als ik zo'n m2ts naar me ps3 stream heb ik wel goed beeld zonder happeringen echter geen geluid. Bij meerdere omgezette MKV -> m2ts het geval.

Doe ik nu iets niet goed in tsmuxer of ligt het aan die MKV bestanden?

Heb al zitten kijken wat voor audio opties je mee kan geven maar daar zie ik alleen talen staan. Ook dit veranderen helpt niet. In die m2ts file zit toch gewoon het geluid al ingebakken?

Lijkt erop inderdaad dat het een dts audio track is. Ga maar eens klooien met dat eac3to

[ Voor 8% gewijzigd door ljt op 17-06-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
ljt schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:09:
Heb nu sinds kort tsmuxer om me MKV bestanden om te zetten. Krijg netjes output en deze werkt ook prima op me pc. Echter als ik zo'n m2ts naar me ps3 stream heb ik wel goed beeld zonder happeringen echter geen geluid. Bij meerdere omgezette MKV -> m2ts het geval.

Doe ik nu iets niet goed in tsmuxer of ligt het aan die MKV bestanden?

Heb al zitten kijken wat voor audio opties je mee kan geven maar daar zie ik alleen talen staan. Ook dit veranderen helpt niet. In die m2ts file zit toch gewoon het geluid al ingebakken?
Zal wel een DTS spoor zijn geweest of zo. Wanneer je streamt, ondersteunt de PS3 alleen AC3 (en AAC, uiteraard). Even eac3to gebruiken om je gewenste geluidsspoor te converteren naar AC3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albatross schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:13:
[...]

Zal wel een DTS spoor zijn geweest of zo. Wanneer je streamt, ondersteunt de PS3 alleen AC3 (en AAC, uiteraard). Even eac3to gebruiken om je gewenste geluidsspoor te converteren naar AC3.
Of je gebruikt tooltjes zoals mkv2vob of GOTsend. Deze maken onderwater gebruik van tsmuxer en andere tooltjes (mkv2vob in ieder geval). En waar nodig wordt video en/of audio ge-transcode (o.a. 1080p video; dts audio).
Alleen jammer dat mkv2vob geen flac audio aan kan. Weet iemand of GOTsend dit wel weet om te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
HaseMike schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:49:
[...]

De jpg van de cover moet je "folder.jpg" noemen, dus niet de naam van de film geven.
dus :

<VIDEO> <--- folder
<The Matrix> <--- subfolder van VIDEO
matrix.mpg <-- film
folder.jpg <--- cover

Suc6 !
Doet het truukje helaas niet bij mij. Gebruik versie 4.4.5. Het grappige is dat ik er een video clip van U2 (ook een .avi Xvid) bij heb staan waar blijkbaar een cover art plaatje in zit. Want daar zie ik wel een plaatje bij staan. Suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-08 17:21
Ik heb even wat onderzoek gedaan naar het streamen van HD Matriaal, maar dit is mij nog niet helemaal duidelijk. Is het mogelijk om HD Films te streamen van pc naar een PS3? zo ja, is het dan noodzakelijk om een PS3 60GB versie te hebben i.v.m. de netwerkaansluiting naast de wireless aansluiting, dus wat een hogere doorvoersnelheid van het HD Films mogelijk maakt.

Wat zijn nog meer voordelen van een PS3 60GB versie met uitzondering van de backwards Compatible naar ps1 en ps2?

Ik merk wel dat het lastig is om voor een redelijke prijs en PS3 60GB versie te krijgen, waar heeft dat mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Vjenne-ICT schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:36:
Ik heb even wat onderzoek gedaan naar het streamen van HD Matriaal, maar dit is mij nog niet helemaal duidelijk. Is het mogelijk om HD Films te streamen van pc naar een PS3? zo ja, is het dan noodzakelijk om een PS3 60GB versie te hebben i.v.m. de netwerkaansluiting naast de wireless aansluiting, dus wat een hogere doorvoersnelheid van het HD Films mogelijk maakt.

Wat zijn nog meer voordelen van een PS3 60GB versie met uitzondering van de backwards Compatible naar ps1 en ps2?

Ik merk wel dat het lastig is om voor een redelijke prijs en PS3 60GB versie te krijgen, waar heeft dat mee te maken?
Er zit ook gewoon een netwerkaansluiting op de 40GB. Het feit dat de 60GB lastig te krijgen is, is waarschijnlijk omdat hij niet meer wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Blindfold schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:48:
[...]

Er zit ook gewoon een netwerkaansluiting op de 40GB. Het feit dat de 60GB lastig te krijgen is, is waarschijnlijk omdat hij niet meer wordt gemaakt.
Bedankt voor je antwoord! Ik dacht altijd dat alleen de 60GB versie van de PS3 een 1 Gbit LAN aansluiting had, maar dat is goed nieuws dat de 40GB versie ook een 1 Gbit LAN aansluiting heeft!

Waarom wil iedereen een PS3 60GB versie hebben dan? Alleen voor om de backwards Compatible naar ps1 en ps2???

Is het ook waar de 40GB versie van de PS3 een betere (kleinere) processor heeft die minder warm word?

Als ik alles op tel dan kan ik gewoon een 40GB PS3 kopen i.p.v. moeite te doen voor een 60GB PS3 te bemachtigen op de tweedehands markt of zie ik dat verkeerd?

Voornaamste reden dat ik een PS3 wil is omdat ik HD Films wil streamen en omdat de games Full HD zijn natuurlijk......

Nog een laatste vraag, iemand ervaring met een Samsung LE46A656 i.c.m. met een PS3 en HD Films streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:36
Vjenne-ICT schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:51:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Ik dacht altijd dat alleen de 60GB versie van de PS3 een 1 Gbit LAN aansluiting had, maar dat is goed nieuws dat de 40GB versie ook een 1 Gbit LAN aansluiting heeft!

Waarom wil iedereen een PS3 60GB versie hebben dan? Alleen voor om de backwards Compatible naar ps1 en ps2???
Geen kaartlezer en 2 in plaats van 4 usb poorten?
Is het ook waar de 40GB versie van de PS3 een betere (kleinere) processor heeft die minder warm word?
Ja, en de koeling is aangepast waardoor de 40gb versies stiller zijn.
Voornaamste reden dat ik een PS3 wil is omdat ik HD Films wil streamen en omdat de games Full HD zijn natuurlijk......
Bijna alle games zijn 720p, Blu-Ray's zijn wel 1080p.
Nog een laatste vraag, iemand ervaring met een Samsung LE46A656 i.c.m. met een PS3 en HD Films streamen?
Wat maakt het uit wat voor een TV je erbij gebruikt?

Bijna al deze informatie had je trouwens ook redelijk simpel kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
SiErRa schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:01:
[...]

Geen kaartlezer en 2 in plaats van 4 usb poorten?

[...]

Ja, en de koeling is aangepast waardoor de 40gb versies stiller zijn.

[...]

Bijna alle games zijn 720p, Blu-Ray's zijn wel 1080p.

[...]

Wat maakt het uit wat voor een TV je erbij gebruikt?

Bijna al deze informatie had je trouwens ook redelijk simpel kunnen vinden.
toon volledige bericht
Bedankt voor je antwoorden! Word dus een 30GB versie. Is het streamen van HD Films moeilijk vanaf ene pc naar de PS3 via een GB Lan verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Vjenne-ICT schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:58:
[...]

Bedankt voor je antwoorden! Word dus een 30GB versie. Is het streamen van HD Films moeilijk vanaf ene pc naar de PS3 via een GB Lan verbinding?
Nee. Gemiddeld Bluray filmpje zit zo ergens tussen de 14 a 40Mb/s. Zelfs met een 100Mbit kaartje/switch gaat dit dus nog prima. Alleen dus net niet met een 54Mb Wifi, aangezien je daar over het algemeen net te weinig van overhoudt (overhead, signaalverlies). GB Lan verbinding? Leuk als je het hebt, maar ga er niks speciaals voor aanschaffen, zou ik zo zeggen, want dat is totaal niet nodig.

Ook deze informatie had je trouwens ook redelijk simpel kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

albatross schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:50:
[...]

Ok, Ik ben inmiddels op jouw punt beland (druk bezig met MKV te streamen naar PS3 als M2TS en nu wil ik ook subs). Ik heb de volgende opties kunnen vinden:
- Reencoden met subs hard ingebakken (duurt lang en kan volgens mij invloed hebben op je kwaliteit)
- remuxen naar Bluray formaat via Tsmuxer en branden op een dual layer DVD. Vervolgens afspelen in je PS3 (werkt natuurlijk alleen als het niet groter is dan een dual layer dvd).

Ik kan helaas nog geen manier vinden om het met subs erbij te streamen en dat is nou net wat ik graag wil (en jij volgens mij ook :) )

[ Voor 3% gewijzigd door Blindfold op 20-06-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Blindfold schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:14:
[...]

Ok, Ik ben inmiddels op jouw punt beland (druk bezig met MKV te streamen naar PS3 als M2TS en nu wil ik ook subs). Ik heb de volgende opties kunnen vinden:
- Reencoden met subs hard ingebakken (duurt lang en kan volgens mij invloed hebben op je kwaliteit)
- remuxen naar Bluray formaat via Tsmuxer en branden op een dual layer DVD. Vervolgens afspelen in je PS3 (werkt natuurlijk alleen als het niet groter is dan een dual layer dvd).

Ik kan helaas nog geen manier vinden om het met subs erbij te streamen en dat is nou net wat ik graag wil (en jij volgens mij ook :) )
Goed dat je het nog een keertje vermeldt: je kunt inderdaad altijd een Bluray branden op DVD9 (als UDF 2.5), mits het past natuurlijk.

Reencoden kost over het algemeen ietjes kwaliteit (tenzij je een lossless H.264 profile kiest); maar zelf reencode ik met extreem hoge settings, die gezien worden als zo goed als lossless (wat ik alleen gebruik voor VC-1 -> AVC).

Subs streamen, tja, het zou leuk wezen, maar ik heb er eigenlijk geen directe behoefte aan. Voor films in het Engels (99.99% van mijn hele collectie) zet ik de ondertitels altijd uit, of bak ze niet eens mee. En voor die ene Spaanse film waar ik ze wel nodig had (Pan's Labyrynth) maakt het me ook niet zo uit of ik ze nou fysiek mee moet encoden: ik moet ze immers toch altijd aan zetten.

Nee, lastiger op dit moment vind ik de PGS streams in Bluray. Die kun je muxen naar SUP-files, maar die moet je dan vervolgens eerst OCR-en om er SRT files van te maken! Needless to say, dat OCR-en gaat dus nog wel eens mis. Nou kon ik voor Pan's Labyrynth gelukkig een standaard DVD SRT file vinden, dus kwam ik goed weg. Maar helemaal ideaal is de sub-bedoeling voor Bluray dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister aan t streamen op mijn ps3 en dan vooral audio files.
Echter bij sommige mp3s geeft hij aan dat het PCM is.
Via mijn surround versterker Harman Kardon optisch aangesloten krijg ik geen geluid.
Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Blindfold schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:14:
[...]

-knip-

Streamen van subs kan alleen als je gaat transcoden, geen idee hoe snel je processor moet zijn om met een redelijke kwaliteit 1080p te transcoden.

Daarnaast zijn er 2 formaten die softsubs ondersteunen, maar ieder met hun eigen (fatale) beperkingen;

1. AVCHD in blu-ray structuur (videoformaat moet 1920x1080 zijn, en meeste releases encoden alleen het zichbare deel van de video, dus re-encode nodig, dus waardeloos) + niet te streamen.

2. xsub icm xvid/divx in AVI (maximale bestandsgrote 2GB, daarna treden errors en audio bugs op, dus waardeloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:33:
Sinds gister aan t streamen op mijn ps3 en dan vooral audio files.
Echter bij sommige mp3s geeft hij aan dat het PCM is.
Via mijn surround versterker Harman Kardon optisch aangesloten krijg ik geen geluid.
Iemand een suggestie?
heb je wel in je instellingen van je PS3 je audio op optical gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Blindfold schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:17:
[...]

heb je wel in je instellingen van je PS3 je audio op optical gezet?
Ik neem aan van wel. :)

More to the point, je kunt je optical uitgang zetten op 'bitstream' en op 'linear'. Voor LCPM zul je em dus op linear moeten zetten.

Voor 'gewoon' PCM zou ik eerst maar eens de audio opties doorlopen, en alle ondersteunde output formaten aanzetten (linear, DTS, aac, etc); per default staat de helft zo'n beetje uit.

Ook zou het wel handig zin te weten welke Harman Kardon je hebt: ze kunnen lang niet allemaal iets doen met LCPM/HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Vergeet ook niet dat je aac en wma moet aanzetten omdat het standaard niet gesupport mag worden. (Maar na handmatig enablen wel).

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Hehe. Lijkt me ook logisch, maar je moet bij het begin beginnen hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Modbreak:Technische vragen/problemen horen in Spielerij - Problemen & Vragen he ;)

[ Voor 14% gewijzigd door TheZeroorez op 23-06-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
TheZeroorez schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:54:
[modbreak]Technische vragen/problemen horen in Spielerij - Problemen & Vragen he ;)[/modbreak]
Niet om het een of ander, maar deze modbreak begrijp ik niet echt. Mensen stellen hier geen troubleshoot vragen over games, maar over welke media faciliteiten ondersteund worden (en hoe). Vragen over streaming, geluid, containers, etc, icm. de PS3, lijkt me hier tamelijk on-topic, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
albatross schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:35:
[...]

Niet om het een of ander, maar deze modbreak begrijp ik niet echt. Mensen stellen hier geen troubleshoot vragen over games, maar over welke media faciliteiten ondersteund worden (en hoe). Vragen over streaming, geluid, containers, etc, icm. de PS3, lijkt me hier tamelijk on-topic, toch?
Maak je niet druk, zo gaat het altijd, dus hou er rekening mee...... 8)7 word je ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1liter
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05-2021

1liter

appelsap

Na dagen gezocht te hebben weet ik het nu echt niet meer!.

Ik krijg PS3 maar niet zover dat hij een media server vindt.
Ik kan wel internetten/PS3-store. Via systeeminfo krijg ik ook gewoon een ip-adres en heb ik NAT type 2, wat volgens de documentatie gewoon goed is (Bij type 3 heb je blocking ports)

Ik heb het geprobeerd op Vista met TVersity, Media Player 11 (allow new devices automatically).
Met TVersity krijg ik het wel voor elkaar om middels de view menu (browse library in new window). Dit kan ik zelfs opvragen vanaf mijn laptop (http://home-pc:41952//flashlib/). Dit gaat allemaal goed.

Op XP met TVersity en media player.

Ik heb portforwarding (41952) op mijn router (Speedtouch546v6) ingesteld.
Zelfs nog gekeken naar http://portforward.com/en.../Speedtouch546v6index.htm

Ik heb Mediaserver.exe en Tversity.exe + port 41952 toegevoegd aan mijn firewall. Zelfs geprobeerd zonder firewall.

Ik heb de volgende sites allemaal geraadpleegd
http://gathering.tweakers...media%2Cserver#soft-intro
http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=75081
http://www.rbgrn.net/blog...your-ps3-or-xbox-360.html
http://www.youtube.com/wa...RvVC7C54g&feature=related
http://ca.youtube.com/watch?v=-11W8DOLK78

Wie heeft er nog ideeen en kan mij verder helpen?

[EDIT]
Ik heb een wireless verbinding. Ik heb het nu wel voor elkaar gekregen om op mijn PS3 de mediaserver te benaderen, maar dan moet ik mijn security disablen.
http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/915333.html
Heeft een van jullie het al voor elkaar gekregen om via wireless te connecten en dan wel met security aan?

[ Voor 10% gewijzigd door 1liter op 23-06-2008 23:18 ]

1liter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

1liter schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:50:
... XP met TVersity ...

... mijn router (Speedtouch546v6) ...
Ik heb ook een Speedtouch/Thomson (780WL) en TVersity wil daar ook niet mee werken. Twonky werkt wel. Volgens mij heb ik WMP ook wel eens aan de praat gekregen. Het is iets met de routing tables ofzo, in ieder geval is het zo dat mijn router tegen TVersity werkt. Direct verbinden van PC en PS3 werkt als het goed is wel. Misschien dat jouw router dus hetzelfde probleem veroorzaakt.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Mijn Linksys router heeft een UPNP optie, zodat je er een externe hardeschijf op aan kunt sluiten en delen met het netwerk. Ik moest deze optie uitzetten voordat het lekker werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-08 15:08
1liter schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:50:
Na dagen gezocht te hebben weet ik het nu echt niet meer!.

Ik krijg PS3 maar niet zover dat hij een media server vindt.
Ik kan wel internetten/PS3-store. Via systeeminfo krijg ik ook gewoon een ip-adres en heb ik NAT type 2, wat volgens de documentatie gewoon goed is (Bij type 3 heb je blocking ports)

Ik heb het geprobeerd op Vista met TVersity, Media Player 11 (allow new devices automatically).
Met TVersity krijg ik het wel voor elkaar om middels de view menu (browse library in new window). Dit kan ik zelfs opvragen vanaf mijn laptop (http://home-pc:41952//flashlib/). Dit gaat allemaal goed.

Op XP met TVersity en media player.

Ik heb portforwarding (41952) op mijn router (Speedtouch546v6) ingesteld.
Zelfs nog gekeken naar http://portforward.com/en.../Speedtouch546v6index.htm

Ik heb Mediaserver.exe en Tversity.exe + port 41952 toegevoegd aan mijn firewall. Zelfs geprobeerd zonder firewall.

Ik heb de volgende sites allemaal geraadpleegd
http://gathering.tweakers...media%2Cserver#soft-intro
http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=75081
http://www.rbgrn.net/blog...your-ps3-or-xbox-360.html
http://www.youtube.com/wa...RvVC7C54g&feature=related
http://ca.youtube.com/watch?v=-11W8DOLK78

Wie heeft er nog ideeen en kan mij verder helpen?

[EDIT]
Ik heb een wireless verbinding. Ik heb het nu wel voor elkaar gekregen om op mijn PS3 de mediaserver te benaderen, maar dan moet ik mijn security disablen.
http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/915333.html
Heeft een van jullie het al voor elkaar gekregen om via wireless te connecten en dan wel met security aan?
toon volledige bericht
Ik heb met dezelfde soort problemen te maken gehad. Ik kreeg wireless mijn mediaserver maar niet benaderbaar. Echter zoals je al aangeeft met de security uit werk het bij mij ook wel. Alleen om nou zonder security je access point in de lucht te hebben is niet zo fijn. Je kunt natuurlijk al wel iets doen door wel een mac adres filter te gebruiken alleen is dit ook niet erg onveilig. Bij mij werkte de mediaserver ook niet als welke vorm van wpa encryptie gebruikte als je echter wep encryptie gebruikt werkt je mediaserver nog wel steeds! Wep is dan misschien wel minder veilig maar goed het is nog altijd beter dan niks en icm mac adress filter heb je toch nog een redelijke beveiliging. Hopelijk komt Sony in de toekomst met een update zodat ook wpa gewoon te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

TheJuul schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 00:39:
[...]

Ik heb met dezelfde soort problemen te maken gehad. Ik kreeg wireless mijn mediaserver maar niet benaderbaar. Echter zoals je al aangeeft met de security uit werk het bij mij ook wel. Alleen om nou zonder security je access point in de lucht te hebben is niet zo fijn. Je kunt natuurlijk al wel iets doen door wel een mac adres filter te gebruiken alleen is dit ook niet erg onveilig. Bij mij werkte de mediaserver ook niet als welke vorm van wpa encryptie gebruikte als je echter wep encryptie gebruikt werkt je mediaserver nog wel steeds! Wep is dan misschien wel minder veilig maar goed het is nog altijd beter dan niks en icm mac adress filter heb je toch nog een redelijke beveiliging. Hopelijk komt Sony in de toekomst met een update zodat ook wpa gewoon te gebruiken.
Ik had wel WPA staan en m'n mediaserver deed het gewoon. Inmiddels via een Powerline netwerk draaien, want m'n signaal kon een stuk beter, maar ik kon dus wel streamen via netwerk met wpa beveiliging.
Wellicht ligt het eerder aan de router dan aan de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-08 15:08
het zou idd mijn router kunnen zijn, maar goed misschien heeft 1liter met mijn oplossing ook zijn probleem verholpen. Welke snelheden haal jij nu met een Powerline netwerk?
Mijn signaal sterkte zijn zowel van mijn pc als ps3 prima allebei 90% echter met het overzetten van bestanden komt de snelheid niet boven de 900 kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

TheJuul schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 01:09:
het zou idd mijn router kunnen zijn, maar goed misschien heeft 1liter met mijn oplossing ook zijn probleem verholpen. Welke snelheden haal jij nu met een Powerline netwerk?
Mijn signaal sterkte zijn zowel van mijn pc als ps3 prima allebei 90% echter met het overzetten van bestanden komt de snelheid niet boven de 900 kb/s.
Ik heb m'n snelheid niet precies gemeten, maar het is snel genoeg om een FullHD X264 film te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Nogmaals, dat zegt an sich niks. Om de kwaliteit daarvan te bepalen hebben we cijfers nodig. Avg Mbps, geluidsstream codec, videostream codec, actiefilm of rustige film, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-08 14:46
List of new features:
Updated components: x264, ffmpeg, FFmpegSource, tsMuxerR, MediaInfo.
Added BluRay output format. UDF or FAT32 version.
Added format options window.
Added split option for MKV, TS, M2TS.
Added new video profiles.
Added new audio profiles.
Fixed MKV-VC1 to TS, M2TS remuxing.
Fixed EVO import.
Started work on global options window.
Added "Use direct remuxing if possible option" for MKV, TS, M2TS, BluRay.
Added option "don`t demux sound for preview". Usefull for fast copy streams.
Added "don`t mux streams" option for MPEG2 formats.
Tweaked resolutions/aspect window.
A lot of new tweaks and fixes.

XviD4PSP 5.033 full public version

http://www.winnydows.com/news.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
uuh ja ok leuk, maar een psp is geen ps3 he? ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Begrijp ik het goed dat je geen SUBS hebt bij het streamen van HD Films? En begrijp ik het ook goed dat de mediaserver self de juiste coderering/decodering toepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Je kunt de streams van subs laten voorzien door de gebruikte codec. Wanneer je bijvoorbeeld alles laat transcoden mbv ffdshow, dan kun je daarin aangeven dat je subs wilt hebben. In de praktijk however, is het makkelijker gezegd dan werkend gekregen ;p (ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, geen behoefte aan subs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-08 14:46
scorpie schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:17:
uuh ja ok leuk, maar een psp is geen ps3 he? ;p
Bekijk de site eens en probeer het programma eens voor je ps3, werkt hier perfect.

Vanuit Xvid4PSP kan je tsMuxerR oproepen waarin je deze MKV in 1 muisklik supersnel kan omzetten in een M2TS bestand dat NIET gelimiteerd is door een bestandgrootte van 4GB en waarin je met de PS3 zowel vooruit als achteruit kan spoelen Het M2TS bestand kan bovendien ook perfect worden gestreamed vanaf een Media Server zoals TVersity of Windows Media Player 11

Je kan met deze versie v5.033 rechtstreeks coderen naar het M2TS formaat mét AC3 5.1 geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
scorpie schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:51:
Je kunt de streams van subs laten voorzien door de gebruikte codec. Wanneer je bijvoorbeeld alles laat transcoden mbv ffdshow, dan kun je daarin aangeven dat je subs wilt hebben. In de praktijk however, is het makkelijker gezegd dan werkend gekregen ;p (ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, geen behoefte aan subs)
Kun je mij uitleggen wat je bedoeld met ''voorzien van codec'' en ''transcoden''?

Kan iemand mij ook vertellen waarom bestanden die je streamt niet groter mogen zijn dan 4GB? wat heeft dat voor een zin om een HD Film te streamen? Je zult dus moeten comprimeren, dus zal de kwaliteit altijd slechter of gelijk aan DVD zijn of zie ik dat verkeerd?
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.