HighDefinition Videocameras - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 128 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn SD90 wordt na anderhalve week wachten, eindelijk morgen bezorgd. Als het een beetje meezit. Kan niet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Arjan=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2021
TD-er schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 18:44:
[...]

Dat is bijna onmogelijk, zo snel.
Ik lieg er niet om, geloofde het ook niet. Die tekst "voor 21:00 uur besteld, morgen in huis" Uhuh....Tot de TNT echt 18 uur later aan je deur staat...En incl accesoires, geheugenkaart, HDMI kabel, alles in de doos.

Cameranu.nl , prima shop!

Even kort wat dingen gefilmd, impressed! De beeldstabilisatie is zoals bekend super, op alle zoom niveau's. Ingebouwde lamp, mogelijkheid tot externe microfoon, allemaal pluspunten. Zondag nog even wat spelen, zal ik wat online gooien.

I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 17:46
-=Arjan=- schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:02:
[...]de output files worden beter behapt door iMovie, zonder kunst- en vliegwerk.
Een collega van mij heeft de SD90 gekocht, de uitvoerfiles daarvan werken prima met iMovie (zonder kunst en vliegwerk). Het is volgens mij slechts een kwestie van een enkele projectinstelling goed instellen, wat je ook moet doen bij andere pakketten (als b.v. Premiere). Zie:
Panasonic SD90 (MTS files 1080p) & Mac OSX
En daaruit de link:
Edit 1080/50p and burn a disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Arjan=-
rufio64 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 12:08:
[...]

Een collega van mij heeft de SD90 gekocht, de uitvoerfiles daarvan werken prima met iMovie (zonder kunst en vliegwerk). Het is volgens mij slechts een kwestie van een enkele projectinstelling goed instellen, wat je ook moet doen bij andere pakketten (als b.v. Premiere). Zie:
Panasonic SD90 (MTS files 1080p) & Mac OSX
En daaruit de link:
Edit 1080/50p and burn a disk
Dan heeft ie 'm niet op de hoogste kwaliteit staan, alles werkt goed behalve de .mts files die 1080/50p genereert. Dat is in settings de 'hoogste' opnamekwaliteit en dan nog een keer een knopje indrukken op de camera. Ik heb hier een Macbook air (2010) en de SD90 en trust me, het werkt niet :+ Eerst naar m4v en dan naar iMovie.

I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Grom, net een Sony HDR-CX130 gekocht, blijkt deze dus niet met een afstandsbediening te bedienen. En ik maar denken dat, gezien het feit dat mijn oude DCR-HC19 het al had, tegenwoordig elke camera dit wel zou ondersteunen... :(

Zijn die dingen uit de mode of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:06
Ik heb de remote van mijn huidige camera echt nooit gebruikt (op een keertje om te testen na).
Voor de enkele toepassing waarbij je het echt zou willen gebruiken hebben ze vaak toch niet het bereik, of is het te fel licht.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 14:47
CX-130 uiteindelijk gekozen. Virjdagavond bij de mediamarkt in de arena voor € 409,- Twintig duurder dan de goedkoopste webshop, maar had 'm wel voor een last minute feestje op zaterdag. Bevalt goed zeg. En wat is dat ding klein als ik naast m'n 15 jaar oude JVC camcorder met minDV leg. Heerlijk die technologische vooruitgang.

Nu nog een goede 32GB geheugenkaart voor de vakantie en klaar zijn we :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was kort geleden toevallig in Duitsland en zag kans om daar even langs de Media Markt te gaan. Daar blijkt de Sony CX130E dus nog altijd landelijk 369 euro te kosten (20~30 euro goedkoper dan de pricewatch). Ik vroeg of dit een kortdurende aanbieding was, maar dat bleef voorlopig nog wel zo, zei de verkoper.

Helaas was de zwarte versie in Keulen net uitverkocht, en probeer ik het over een paar dagen nog eens. Er was op dat moment alleen nog maar rood, en een nieuwe voorraad was al besteld.

Verder heb ik alvast een geheugenkaartje gekocht.
De Transcend SDHC 16GB Class 10 bij de shop DATAIO, een perfecte snelle levering in een veilige envelop.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:30:
Ik was kort geleden toevallig in Duitsland en zag kans om daar even langs de Media Markt te gaan. Daar blijkt de Sony CX130E dus nog altijd landelijk 369 euro te kosten (20~30 euro goedkoper dan de pricewatch). Ik vroeg of dit een kortdurende aanbieding was, maar dat bleef voorlopig nog wel zo, zei de verkoper.

Helaas was de zwarte versie in Keulen net uitverkocht, en probeer ik het over een paar dagen nog eens. Er was op dat moment alleen nog maar rood, en een nieuwe voorraad was al besteld.

Verder heb ik alvast een geheugenkaartje gekocht.
De Transcend SDHC 16GB Class 10 bij de shop DATAIO, een perfecte snelle levering in een veilige envelop.
Ik kom net terug uit Frankfurt (werk) en Berlijn (citytripje), zowel Mediamarkt als Saturns daar hadden de CX130 voor 399 of 409 liggen, dus blijkbaar niet zo landelijke aanbieding...

CX115 inmiddels verkocht, nog even twijfelen welke ik nu ga halen, voor 369 had ik de 130 overigens gelijk meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordLynx schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:41:
[...]

Ik kom net terug uit Frankfurt (werk) en Berlijn (citytripje), zowel Mediamarkt als Saturns daar hadden de CX130 voor 399 of 409 liggen, dus blijkbaar niet zo landelijke aanbieding...

CX115 inmiddels verkocht, nog even twijfelen welke ik nu ga halen, voor 369 had ik de 130 overigens gelijk meegenomen.
Vreemd, ik was er vorige week dinsdag. Misschien toch de prijs landelijk verhoogd?
Morgen ben ik weer in Keulen, dan check ik weer even voor de cx130 daar.
Lijkt me vreemd als de media markten verschillen prijzen hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:06:
[...]

Vreemd, ik was er vorige week dinsdag. Misschien toch de prijs landelijk verhoogd?
Morgen ben ik weer in Keulen, dan check ik weer even voor de cx130 daar.
Lijkt me vreemd als de media markten verschillen prijzen hanteren.
Zo vreemd is dat niet hoor. Ze hebben ook per vestiging een ander assortiment (andere merken). Dus het zou me niet verbazen als de prijzen ook kunnen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
-=Arjan=- schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:10:
[...]

Dan heeft ie 'm niet op de hoogste kwaliteit staan, alles werkt goed behalve de .mts files die 1080/50p genereert. Dat is in settings de 'hoogste' opnamekwaliteit en dan nog een keer een knopje indrukken op de camera. Ik heb hier een Macbook air (2010) en de SD90 en trust me, het werkt niet :+ Eerst naar m4v en dan naar iMovie.
Arjan heeft gelijk... Ik heb dit weekend ook zitten te spelen met mijn nieuwe SD90 en op 1080p kunnen zowel iMovie als FinalCut Express de bestanden niet meer lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:18

Smarron

The bend

Zo, ook eindelijk een wide angle lens aangeschaft. Ik wilde vorig jaar de Raynox HD6600 Pro al kopen, nu dus ook eindelijk maar gekocht. Ik ben zeer tevreden over de eerste resultaten. Uiteraard veel reviews gelezen en toen al overtuigd. Hier 2 (helaas slechte kwaliteit) foto's vanuit de camera (fotostand). Het is puur om een indruk te krijgen wat er allemaal zichtbaar is met de opzetlens. Onderaan op de 2e foto is de tafel te zien, welke zonder opzetlens totaal niet te zien is.

Canon HF10 zonder lens:
Canon HF10 w/o lens

Canon HF10 & Raynox HD6600 Pro (37):
Canon HF10 w/ Raynox HD6600 Pro

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:32
xantos schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:13:
[...]

Zo vreemd is dat niet hoor. Ze hebben ook per vestiging een ander assortiment (andere merken). Dus het zou me niet verbazen als de prijzen ook kunnen verschillen.
Zelfs hier in Nederland hanteren sommige vestigingen andere prijzen onderling.
Ook heeft iedere vestiging andere aanbiedingen.
Ik heb de CX130 een paar weken geleden gekocht in Herzogenrath (bij Aken in de buurt) voor 369 euro.
Mij had de verkoper verteld dat het om een tijdelijke actie ging, alleen weet ik niet hoe lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffelkneer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 21:19
SD-90 bezitters, hoe houden jullie de camera vast? Als ik doe wat ik natuurlijk vind, dan vouw ik mijn vingers over de bovenkant waarbij ik de microfoon afdek en ik natuurlijk een vreselijk geluid krijg. Dit vind ik toch wel een serieuze misser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Arjan=-
Buffelkneer schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:42:
SD-90 bezitters, hoe houden jullie de camera vast? Als ik doe wat ik natuurlijk vind, dan vouw ik mijn vingers over de bovenkant waarbij ik de microfoon afdek en ik natuurlijk een vreselijk geluid krijg. Dit vind ik toch wel een serieuze misser.
Da's de speaker dufus :+ Mic zit voorop, onder de lens.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/9726085/sd90.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Vanavond heb ik de CX130 besteld bij CameraNu.nl, in de Pricewatch staat CameraTools bovenaan, maar die prijs klopt niet. Meteen ook maar 2x Transcend 16GB Class 10 erbij genomen van DataIO.

Ik schrok me overigens wild toen ik de iBood van vandaag zag, totdat m'n oog op de prijs viel:
Panasonic SDR-S70

Geen verkeerde prijs overigens!

Als er iemand nog bepaalde beelden wil zien wanneer de CX130 binnen is, meld het even, dan maak ik ze met plezier voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Dat laat wel weer zien dat die van-prijs ook niet echt veel voorstelt.
€ 229,95
Nu! € 139,95 + (5,95)
Voor 230 euro heb je een fatsoenlijke HD-camera en niet een SD-camera zoals deze. (en deze heeft ook nog een 1/8" sensor, oftewel (25.4 / (8 * 1.55)) = 2mm diameter.)

edit:
Voor wie wel eens wil weten hoe die omrekening-factor van inches in sensor-maten naar mm diameter gaat, kijk oa eens hier.
Heel in het kort.
Afbeeldingslocatie: http://provideocoalition.com/images/uploads/Two_Thirds_5_thumb.png
Die buitenste cirkel is de buitenmaat van de ouderwetse analoge camera-buizen.
De fotogevoelige cirkel erbinnen is 1.55x kleiner dan de buitenmaat.
Oftewel de buitenmaat bereken je op de 'normale manier' en dan is een 1/2" dus gewoon 12.7mm, maar de diameter van het fotogevoelige deel is 12.7 / 1.55 = 8.19 mm.

[ Voor 52% gewijzigd door TD-er op 10-05-2011 07:20 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:07
Aankomende zomer ga ik samen met mijn vriendin voor 6 dagen naar Ierland, dit wordt de tweede keer dat wij hier heen gaan. O+

Tijdens onze vorige trip hadden we slechts 2 standaard digitale fotocamera's tot onze beschikking, maar we kwamen er al snel achter dat dit niet voldoende is om al het schoon dat Ierland te bieden heeft, goed op beeld vast te leggen. |:(
Voor de aankomende vakantie willen we dus graag een videocamera meenemen, en als er dan toch een komt mag het meteen een HD camera zijn.

Zodoende heeft vrouwlief mij vandaag de taak gegeven om er een te vinden, voor een budget van ongeveer 250 tot 350 euro.
De iBood van vandaag heeft wel een 'beetje' meegespeeld bij het bepalen van deze prijsindicatie.

Omdat het hier mijn eerste (digitale) videocamera betreft, heb ik mij eerst even kort verdiept in wat er zo al bij komt kijken, alvorens de pricewatch te raadplegen.
Na een vergelijking van verschillende modellen uit de pricewatch ben ik toch maar eens in dit forum gaan kijken, en gelukkig vond ik dit (deze?) topic.

Ik heb de reacties vanaf begin maart tot op heden gelezen, en zag al snel dat er 2 camera's zijn die hier erg populair zijn, de Panasonic HDC-SD90 en de Sony HDR-CX130E.
De HDC-SD90 sprak mij vooral aan vanwege de microfoonaansluiting en shoe adaptor.
Aan deze opties heb ik niet gedacht bij het vergelijken van enkele camera's, maar nu ik zie dat deze camera ze allebei aan boord heeft wil ik eigenlijk niet zonder.

Voor het gemak een productvergelijking van bovenstaande modellen: http://tweakers.net/pricewatch/compare/318/274881;274996

Afgezien van de standaard specificaties zoals resolutie, zoombereik, en schermdiagonaal weet ik nog niet echt waar ik op moet letten.
Bijvoorbeeld:
Zoom (wide): Sony 29,8mm / Panasonic 35mm
Zoom (tele): Sony 894,4mm / Panasonic 420mm
Diafragma: Sony 1.8-3.4 / Panasonic 1.5-2.8

Eigenlijk staar ik me nu al blind op deze 2 camera's, en mijn vriendin heeft zonder enig gezeur van mijn kant het budget verruimd.
Maar zoals bekend ben ik natuurlijk een enorme noob op dit gebied, dus ik zou graag jullie mening horen.

Op basis van deze lap tekst (sorry, deze had ik zelf ook niet voorzien :X), zijn er nog andere camera's binnen het budget van (inmiddels) 350-500 euro?
Waar moet ik verder nog op letten bij de aanschaf van een camera?

In de eerste plaats is hij natuurlijk voor mee op vakantie, en zal voornamelijk bij daglicht en schemer worden gebruikt.
Buiten de vakantie zal het gebruik ook voornamelijk buiten in goede weersomstandigheden zijn, maar het is mooi meegenomen als er ook binnen met minder dan ideale lichtomstandigheden te filmen is.
Tevens zou ik het fijn vinden als er een of meerdere filters op de camera geschroefd kunnen worden.

Sorry voor de enorme lap tekst, dit kon ongetwijfeld de helft korter, maar als ik eenmaal aan het typen ben is er soms geen houden aan. :P
Nu ga ik weer verder op onderzoek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffelkneer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 21:19
-=Arjan=- schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:20:
Da's de speaker dufus :+ Mic zit voorop, onder de lens.
Haha, die moet ik incasseren. Ik ben op het verkeerde been gezet doordat ik filmde terwijl de camera aan het stopcontact hing. Die vervelende toon blijkt daardoor te komen (het tegelijkertijd opladen). Ik had dus onterecht de conclusie getrokken dat het werd veroorzaakt doordat ik met mijn klauw op de microfoon zat bovenop.

Nu is het dus helemaal een geweldige camera met als enige kleine minpuntje dat ik het geluid uit de speaker bovenop redelijk zacht vindt, zelfs als ik 'm op zijn hardst zet. Het opnamegeluid wanneer ik het terugspeel op de tv of pc is wel weer boven verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
@KipCorn:

Voor binnen filmen is er een 2-tal vuistregels:
- veel licht
- grote kijkhoek.

Veel licht kun je op meerdere manieren voor elkaar krijgen:
- grote sensor (1/4" is groter dan 1/5" bijvoorbeeld)
- groot diafragma (laag F-getal, bijvoorbeeld F/2 is meer licht dan F/4)

En je kunt natuurlijk ook nog wel wat truuks uithalen als fabrikant, zoals een grotere gain op de sensor (hogere ISO-waarde), maar dat geeft eigenlijk altijd meer ruis. Om dat tegen te gaan zijn er best wel interessante ruisfilters op sommige camera's te vinden (soms 3D ruisfilter genoemd)

Groothoek wil je hebben omdat je anders altijd met de rug tegen de muur staat om te kunnen filmen binnen.
Voor buiten is het iets minder een issue, omdat je vrijwel altijd wel iets naar achter kunt om het erop te krijgen.

Voor buiten filmen zijn vrijwel alle camera's wel geschikt.
Staar je niet blind op maximale zoom, want dat kun je met die lichte camera's van tegenwoordig vrijwel niet stabiel houden in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
TD-er schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:34:
@KipCorn:

Voor binnen filmen is er een 2-tal vuistregels:
- veel licht
- grote kijkhoek.

Veel licht kun je op meerdere manieren voor elkaar krijgen:
- grote sensor (1/4" is groter dan 1/5" bijvoorbeeld)
- groot diafragma (laag F-getal, bijvoorbeeld F/2 is meer licht dan F/4)

En je kunt natuurlijk ook nog wel wat truuks uithalen als fabrikant, zoals een grotere gain op de sensor (hogere ISO-waarde), maar dat geeft eigenlijk altijd meer ruis. Om dat tegen te gaan zijn er best wel interessante ruisfilters op sommige camera's te vinden (soms 3D ruisfilter genoemd)

Groothoek wil je hebben omdat je anders altijd met de rug tegen de muur staat om te kunnen filmen binnen.
Voor buiten is het iets minder een issue, omdat je vrijwel altijd wel iets naar achter kunt om het erop te krijgen.

Voor buiten filmen zijn vrijwel alle camera's wel geschikt.
Staar je niet blind op maximale zoom, want dat kun je met die lichte camera's van tegenwoordig vrijwel niet stabiel houden in de hand.
Bedankt voor je reactie.
Als ik de grootte van de lens en het diafragma van de HDC-SD90 zie, lijken me deze wel in orde voor wat ik er mee wil doen.
Wat ik alleen niet begrijp is hoe men aan de volgende spec's/waardes komt in de pricewatch;

Zoom (wide) 35mm
Zoom (tele) 420mm
Diafragma 1.5-2.8

Dit zie ik nergens terug op de website van Panasonic.

Het volgende komt van de website van Panasonic zelf;

35mm Camera Equivalent 28.0-729mm (16:9) - Wat houden deze waardes dan in, als dit niet het zelfde is de Zoom(wide) en Zoom(tele) waardes uit de pricewatch?

Ik weet niet of dit verder nog wat uitmaakt, maar afgezien van de spec's die er voor mij onduidelijk uitzien ben ik redelijk overtuigd dat het deze camera gaat worden.

Het zoombereik is overigens niet zo'n issue, daar staar ik me zeker niet op blind. :)
De 21x optische zoom van deze camera is waarschijnlijk meer dan genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Je weet dat elke lens een focal-length heeft.
Voor een elke zoom-stand is er een relatie tussen hoe veel je in beeld ziet en wat de focus-lengte is.
Echter hoeveel je ziet heeft ook te maken met de grootte van de sensor.
Binnen dezelfde camera speelt dat uiteraard niet mee, maar als je camera's gaat vergelijken uiteraard wel.

Als je een zelfde plaatje over een kleinere sensor en over een groter sensor legt, krijg je een kleiner deel van het beeld te zien op de kleinere sensor.
Dat noemen we een crop-factor. Feitelijk crop je namelijk een rechthoekje uit het grotere beeld.
Door nu lens-systemen en camera's met elkaar te vergelijken reken je alles om alsof je een 35mm sensor zou hebben.
Dus vermenigvuldig je de focal-length van je lens met de verhouding in diameter tussen die van een 35mm sensor en die je in jouw camera hebt.
Dat hebben ze gelukkig bij de meeste film-camera's al gedaan dus dat is makkelijk vergelijken.
De zoveel-x optische zoom is gewoon max. en minimale focal-length op elkaar gedeeld.
En dan zie je dus dat de specs op Tweakers gewoon niet kloppen. (gebeurt wel vaker)

Aangezien de sensor ongeveer 4mm diameter is en een full-frame sensor (36x24mm ) 43 mm diameter is, zal de focal-length van die panasonic-lens ongeveer een factor 11 kleiner zijn.
Oftewel er zal op de lens waarschijnlijk iets staan als 2.5 - 66mm.

De F-waarde is eigenlijk de verhouding tussen de focal-length en de diameter van het diafragma.
Oftewel hoe groter het diafragma, hoe lager de F-waarde.
Bij een 50mm F/2 lens zal je dus een diafragma hebben van 25mm diameter.
Bij een vermenigvuldiging van wortel-2 van het F-getal halveer je dus het oppervlak van het gat in je diafragma en dus halveer je de hoeveelheid licht. (F/2 => F/2.8 is van 25mm diameter naar 17.8mm. (bij een 50mm lens) Kwadrateer dat en je ziet weer die factor 2 terug in het oppervlak)

Nu heeft een diafragma nog een leuk neveneffect.
De diepte waarover het beeld scherp is, is afhankelijk van je diafragma. Hoe groter je diafragma, hoe korter het gebied waarbinnen het beeld scherp is. Erg mooi voor portretten, maar bij filmen kan het de aandacht afleiden als je het niet goed gebruikt. Voor foto's is het vaak echt heel mooi (persoonlijke smaak), maar voor film moet je echt goed kunnen selecteren wat je onderwerp is en dat scherp stellen.
In de praktijk zul je dus niet vaak met groot diafragma filmen, tenzij je meer licht nodig hebt, of wanneer het mooi uitpakt.

De grootte van de sensor heeft geen effect op het Depth-Of-Focus (DOF) effect van een groot diafragma, alleen zal je met een grotere sensor en dezelfde lens dichter bij het object zitten en dus relatief een kortere DOF hebben. DOF is namelijk een verhouding relatief tov. de afstand waarop je scherp stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Enorm bedankt voor je uitgebreide uitleg, TD-er! :)
Het is nu al iets duidelijker. Ik zal het morgen toch nog eens op mijn gemak nalezen, mijn concentratievermogen is op het moment te beroerd voor woorden.

Ik ga er nog een nachtje over slapen, en dan morgen even kijken of hij op voorraad is bij Apollo, tenzij iemand nog andere camera's aanraadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Zo... gisteren het (veel te dure) VMC-UAM1-kabeltje besteld, waarmee je dus (o.a.) de Sony CX-130 op een externe harde schijf aan kunt sluiten om de boel zonder computer over te zetten.

Ik ben nieuwsgierig of er hier al mensen ervaring mee hebben?

Trouwens wel frappant dat zo'n officiële Sony-accessoire zó slecht verkrijgbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 09:44
Upquark schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:31:
Zo... gisteren het (veel te dure) VMC-UAM1-kabeltje besteld, waarmee je dus (o.a.) de Sony CX-130 op een externe harde schijf aan kunt sluiten om de boel zonder computer over te zetten.

Ik ben nieuwsgierig of er hier al mensen ervaring mee hebben?

Trouwens wel frappant dat zo'n officiële Sony-accessoire zó slecht verkrijgbaar is...
Als ik naar de beschrijving kijk, zou ik zeggen dat deze nog geen 2 euro kostende adapter dezelfde functionaliteit bied:
http://www.kabeltje.com/u...ale-mini-male-p-1286.html

[ Voor 55% gewijzigd door Scooper op 12-05-2011 13:50 ]

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Grappig dat je met die link komt, dat is namelijk precies hetzelfde kabeltje dat ik al besteld had bij precies dezelfde webwinkel. :D

Maar: dat werkt dus niet. Blijkbaar heeft het Sony-kabeltje een extra pinnetje of iets dergelijks.

Hoe dan ook: het kabeltje is hier binnen, en het werkt als een trein! Hij kopieert ongeveer een half GB per minuut naar mijn externe HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Ik heb van horen zeggen dat de 3 x chip voor het scheiden van de primaire kleurene en verouderde techniek is, nu weet ik niet wat daar van waar is. Misschien dat er iemand is die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
drernie schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:19:
Ik heb van horen zeggen dat de 3 x chip voor het scheiden van de primaire kleurene en verouderde techniek is, nu weet ik niet wat daar van waar is. Misschien dat er iemand is die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Welke chip / camera bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
drernie schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:19:
Weet niet of je het een verouderde techniek zou moeten noemen.
Het is wel zo dat de sensoren van tegenwoordig steeds beter in staat zijn om overspraak tussen de sub-pixels en naburige pixels tegen te gaan. Dus in die zin zou je kunnen zeggen dat het overbodig is geworden.

Maar puur gevoelsmatig zou ik verwachten dat je nog steeds grotere pixels hebt, dus minder ruis. Maar dan moet je wel dezelfde sensoren met elkaar vergelijken. De huidige back-lit sensoren hebben alweer zo'n dusdanig verbeterde signaal/ruis verhouding dat je heel erg moet uitkijken geen appels met peren te vergelijken.

Feit is wel dat 3-sensor technieken duurder zijn te produceren en meer ruimte innemen.
Maar dat wil IMHO nog niet zeggen dat het een verouderde techniek is.

Een ander punt wat 3-sensor technieken met een prisma wel hebben is dat je geen filtering meer nodig hebt op de pixels, dus in die zin heb je weer winst in het licht-transport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
goofer_nieuw schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:53:
[...]

Welke chip / camera bedoel je?
Ik ben aan het kijken naar de panasonic sd800, maar vraag me af of het prijsverschil met de sd90 wel waard is.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan dat met een CX115 van Sony ook eigenlijk, de mini-usb direct aan een externe hdd koppelen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Dat kun je gemakkelijk terugvinden in de handleiding, en het antwoord is ja. Wel alleen FAT32 overigens (geldt ook voor de CX130).

[ Voor 17% gewijzigd door Upquark op 20-05-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
is de beeldstabilisatie die sony gebruikt vergelijkbaar met die van panasonic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
drernie schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:12:
is de beeldstabilisatie die sony gebruikt vergelijkbaar met die van panasonic?
Ik weet niet precies wat de Sony gebruikt, maar de panasonic heeft een hybride oplossing van zowel optische beeldstabilisatie als het op te nemen beeld feitelijk verschuiven over de sensor.
Je kunt hierbij de optische beeldstabilisatie ook uitzetten.

* TD-er heeft trouwens sinds gisteren de Panasonic HDC-SD90 :)

Edit:
Nog vergeten te melden... De focus-snelheid van de Sony viel mij in de winkel nogal tegen, in vergelijking met de Panasonic. Dat was voor mij een van de redenen om voor de Panasonic te gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door TD-er op 21-05-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Ben op zoek naar een goeie hd camera. Mijn eisen waar de camera aan moet voldoen:

Licht qua gewicht, dus makkelijk vast te houden
Goeie beeldkwaliteit
Goeie beeld stabilisator, aangezien ik geen vaste hand heb.
Goeie beeld kwaliteit in het donker.

Zal voornamelijk gebruikt worden voor vakantie doeleinden, maar ook andere prive filmpjes.
Maar wil geen slechte kwaliteit camera.

Budget rond de 400. Heb de sony HDR-CX115E al nader bekeken, maar wil toch verder vergelijken met andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Nou de beeldstabilisatie van de Panasonic is mij in elk geval 100% meegevallen, dus ik zou die zeker ook eens bekijken in een winkel waar je ze kunt uitproberen en dan vooral ook aangesloten op een TV. Dan heb je de beeldweergave tenminste ook stil staan en kun je de beeldstabilisatie goed testen.

Beeldkwaliteit in het donker kun je met de meeste camera's niet echt goed beoordelen in de winkel. Zeker niet als er TL-verlichting hangt.
Maar bekijk in elk geval de camera's met een back-lit sensor.
Ook iets wat irritant is is dat focussen in het donker vaak lastig is en soms zelfs onmogelijk. Let hier dus ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
TD-er schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 19:20:
Nou de beeldstabilisatie van de Panasonic is mij in elk geval 100% meegevallen, dus ik zou die zeker ook eens bekijken in een winkel waar je ze kunt uitproberen en dan vooral ook aangesloten op een TV. Dan heb je de beeldweergave tenminste ook stil staan en kun je de beeldstabilisatie goed testen.

Beeldkwaliteit in het donker kun je met de meeste camera's niet echt goed beoordelen in de winkel. Zeker niet als er TL-verlichting hangt.
Maar bekijk in elk geval de camera's met een back-lit sensor.
Ook iets wat irritant is is dat focussen in het donker vaak lastig is en soms zelfs onmogelijk. Let hier dus ook op.
Heb je het dan over de SD90 van panasonic? Deze is 430euro volgens pricewacht. En de sony die ik eerder noemde 299. 130 is nogal een verschil, maar welke kwaliteiten heeft de sd90 ten opzichte van de sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik had even de 130 van Sony in gedachten, die zat op 399 als ik me niet vergis.

Maar goed, wat de Panasonic heeft: (wil niet zeggen dat de Sony het niet heeft, moet je even opzoeken)
- mic ingang
- manual focus
- manual exposure
- erg goede beeldstabilisatie (optisch en elektronisch gescheiden)
- coldshoe (vatting voor mic of lamp oid)
- 26x optische zoom en een intelligente zoom die dat kan opkrikken tot 40x zonder digitale zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
Kan niet vergelijken met de beeldstabilisatie van de SD-90, maar de beeldstabilisatie van de CX130E bevalt mij erg goed. Nu kom ik wel van een 12 jaar oude JVC camera. Mijn hand is dus waarschijnlijk snel gevuld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Gisteravond even de SD90 en CX130 uitgeprobeert en het leek er wel op dat de stabilistatie van de SD90 ietsjes beter is dan die van de Sony. Ook kon de SD90 wat verder inzoomen, hoewel ik dacht dat de Sony meer optische zoom had (digi zoom stond bij beiden uit)?

Nu vertelde de verkoper (in hoeverre je zoiets moet geloven natuurlijk) dat de Sony wel beter zou zijn in low-light situaties.

Ik ben er in ieder geval nog steeds niet uit, gelukkig heb ik nog bijna 2 maanden voordat ik er 1 moet hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solutio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2024
LordLynx schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:12:
Gisteravond even de SD90 en CX130 uitgeprobeert en het leek er wel op dat de stabilistatie van de SD90 ietsjes beter is dan die van de Sony. Ook kon de SD90 wat verder inzoomen, hoewel ik dacht dat de Sony meer optische zoom had (digi zoom stond bij beiden uit)?

Nu vertelde de verkoper (in hoeverre je zoiets moet geloven natuurlijk) dat de Sony wel beter zou zijn in low-light situaties.

Ik ben er in ieder geval nog steeds niet uit, gelukkig heb ik nog bijna 2 maanden voordat ik er 1 moet hebben. :P
Dit dacht ik 2 maanden geleden ook. Moet zaterdag een keuze gaan maken en weet het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 08:22
Jongens heb jullie advies nodig zit zelf erg te twijfelen tussen deze 2 camera's :

- Sony HDR-CX115E. 269 euro
- JVC GZHM 445 B. 239 euro

Welke zouden jullie kiezen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Persoonlijk zou ik voor de Sony gaan.
Qua specs ontlopen beide cam's elkaar niet zoveel, buiten dat de Sony een ietwat grotere beeldsensor heeft dan de JVC.
Dit zal denk ik zelf in betere beeldkwaliteit terug te voeren zijn.
Maar is dit je max budget?
Anders zal je nog kunnen overwegen voor de opvolger van de CX115 nl de CX130.
Ik heb deze zelf ook nl en over de beeldkwaliteit ben ik uiterst tevreden, zelfs bij mindere licht omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
oke bedankt voor je bericht.. Denk dat ze opvolger me iets te duur wordt.

Kwam ook nog de samsung HMX-H300 tegen en de Canon Legria HF R17 voor 299 euro dit is echt mijn max... Maar volgens mij zijn dit wat verouderde modellen

[ Voor 12% gewijzigd door k1978 op 24-05-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Als je graag wil vergelijken, kijk dan eens hier.

http://www.slashcam.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
mooie site bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Junkyxl schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:00:
Als je graag wil vergelijken, kijk dan eens hier.

http://www.slashcam.com/
Dat is een hele leuke site.
Als je de cams met elkaar vergelijkt zie je vrijwel onderaan ook grafiekjes staan waaronder een vergelijking van de scherpte van de lens.
Erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

ik had ook even een vraag, namelijk wat is het verschil tussen de Panasonic HDC-SD90, en de Panasonic HDC-SD80. kom er eigelijk niet echt uit, en scheelt toch een 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
agaam schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:32:
ik had ook even een vraag, namelijk wat is het verschil tussen de Panasonic HDC-SD90, en de Panasonic HDC-SD80. kom er eigelijk niet echt uit, en scheelt toch een 100 euro.
Even kort het verschil wat ik kon vinden:
sd80:
- kleinere sensor (1/5.8")
- 33.7 mm groothoek
- 34x
- Panasonic lens
- max 17 Mbps bitrate
- geen mic input
- 2.7" scherm
- foto max 2304 x 1728
- geen 1080p50 support

Sd90
- grotere sensor (1/4.1")
- 28 mm groothoek
- 21x zoom optisch (i-zoom tot 40x en dit is nog geen digitale zoom)
- Leica lens
- max 28 Mbps bitrate
- mic input
- 3.0" scherm
- foto max 2592 x 1944
- 1080p50 op 28Mbps

[ Voor 3% gewijzigd door TD-er op 24-05-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
TD-er schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:12:
[...]

Dat is een hele leuke site.
Als je de cams met elkaar vergelijkt zie je vrijwel onderaan ook grafiekjes staan waaronder een vergelijking van de scherpte van de lens.
Erg mooi.
Ik dacht dat je deze site wel zou kennen.
Je hebt een dusdanig technische achtergrond op camcorders, dus ik dacht dat je dit wel bekend voorkwam.
Onze buren in duitsland hebben een soort gelijke database.
klik maar eens op deze link:

http://www.videoaktiv.de/

Dit is ook een leuke site voor zowel de hobby- als profilmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
agaam schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:32:
Als je die 100 euro meer een probleem vindt kan je nog altijd voor de sony cx130 gaan.
Heeft bijna vergelijkbare specs als de SD90 van panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
Iemand de iBood Samsung HD cam gezien?

Samsung full-HD Camcorder met WiFi, 32GB SSD geheugen, 15x Optische Zoom en BSI CMOS
  • Merk: Samsung
  • Type: HMX-S15
  • Full-HD camcorder
  • 's Werelds eerste camcorder met zowel ingebouwde Wi-Fi en DLNA-connectiviteit
  • Intelli-studio software is ingebouwd, bewerken en delen van bestanden op elke pc
  • 32GB Solid State Drive (SSD): Super opslag, super snel, super veilig
  • Super Slow Motion - schieten in super slow motion met een snelheid van 300 fps bij een resolutie van 368x208 en 600 fps bij een resolutie van 192x112
  • 1/2.3 "- 10 mega-pixel CMOS BSI
  • Schneider Kreuznach Varioplan HD lens
  • 18x Intelli-Zoom / 15x optische zoom
  • SD / SDHC-kaart ondersteuning
  • Video resoluties: 1920x1080/60i, 1920x1080/30p, 1280x720/60p 720x480/60P,
  • H.264-compressie
  • HD time-lapse-opname
  • Victoria Engine Processor - trekt een minimale hoeveelheid stroom door 45 nano chip fabricage technologie, verlengt levensduur van de batterij tot meer dan twee uur.
  • 10 MP digitale foto's
  • 3D User Interface
  • Storyboard afdrukken
  • Smart Optical Image Stabilizer
  • 3,5 inch breedbeeld LCD-scherm met touch-screen controle
  • Opladen via USB
  • Ingebouwde microfoon
  • Aansluitingen: 1x USB, 1x HDMI-uitgang
  • Levertijd: 7 - 10 werkdagen
  • Afmetingen: 12,9 x 6,6 x 6,9 cm
  • Gewicht: 420g
  • Wettelijke Garantie: 2 jaar

Prijs: € 499,95

--> Los van het feit dat er géén 1080 50p op zit zou ik deze heel graag kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Junkyxl schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:39:
[...]

Je hebt een dusdanig technische achtergrond op camcorders, dus ik dacht dat je dit wel bekend voorkwam.

Klopt het dat bij beide sites (die duitse en die amerikaanse) De Pana SD90 niet aanwezig is? Of heeft ie een andere typenummer daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Is het in de US niet dezelfde als de HDC-SD99?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Idd.
Volgens mij hanteren ze iets andere nummering als bij ons.
De SD90 is in duistland volgens mij de SD99 en de SD900 is daar SD909.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

TD-er schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:22:
[...]

Even kort het verschil wat ik kon vinden:
sd80:
- kleinere sensor (1/5.8")
- 33.7 mm groothoek
- 34x
- Panasonic lens
- max 17 Mbps bitrate
- geen mic input
- 2.7" scherm
- foto max 2304 x 1728
- geen 1080p50 support

Sd90
- grotere sensor (1/4.1")
- 28 mm groothoek
- 21x zoom optisch (i-zoom tot 40x en dit is nog geen digitale zoom)
- Leica lens
- max 28 Mbps bitrate
- mic input
- 3.0" scherm
- foto max 2592 x 1944
- 1080p50 op 28Mbps
mmm dat scheeld nogal ja, krijg ik spijt van denk ik, maar full hd, mijn tv is een ready hd kan ik dan wel gewoon mijn gemaakte films afkijken? op men tv? of heeft dat er iniks mee te maken. ben nog een beetje een leek op dit gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Tuurlijk kan je dat zonder problemen op je HD Ready TV bekijken.
Uiteindelijk als je huidige TV sneuvelt komt er een Full HD TV voor terug, want HD Ready vindt je bijna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Junkyxl schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:39:
[...]

Nou nee, kende ik echt nog niet.
En de technische achtergrond komt met name doordat ik al sinds midden jaren '80 aan videobewerking doe als hobby en tegenwoordig op mijn werk zelf een camera gebouwd heb vanaf scratch en daar ook wel het een en ander opgestoken heb. (heb zelfs nog 8mm film gemonteerd samen met mijn vader, dus dan is knippen echt letterlijk :) )
Dergelijke vergelijkingssites bezoek je dan eigenlijk alleen maar wanneer je weer eens een nieuwe cam wilt en zoveel kennissen/vrienden komen niet bij mij met filmcamera-vragen, dus dan blijft het echt bij die paar keer dat je zelf iets koopt. (dit is mijn 3e eigen camera)
Filmcamera's zijn nooit echt hot geweest bij het grote publiek volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Beste mensen,

Over 6 weken ga ik met mijn vader en de rest van mijn gezin naar Israël op vakantie. Er is daar veel actiefs te doen en dat gaan we dan ook zeker doen. Mijn vader wil dit allemaal goed vastleggen, omdat het waarschijnlijk de laatste keer is dat hij met al z'n kinderen op vakantie gaat. Hij wil dus een goeie camera en een goeie camcorder hebben. In dit topic richt ik me op de camcorder.

Mijn vader wil goed kunnen zoomen en deelt de opvatting dat iets wat duur is geweest tegen een stootje moet kunnen. Dan kom je al snel bij schokbestendig uit en dat gaat meestal gepaard met waterdichtheid. Verder is mijn vader gebaat bij een scherm van 3" of groter. Je komt dan van allerlei rare dingen tegen zoals een camcorder met Full-HD opname en die schokbestendig en waterdicht is, maar totaal geen optische zoom heeft, zoals hieronder.
http://www.hdfilmcamera.n...oduct_id=52&Itemid=23

Ik dacht dat ik het prijs-kwaliteits-idee nu wel ondertussen begreep, maar vandaag zie ik het volgende:
http://www.ibood.com/nl/n...dsid=5&4dkn=promo5web
Hierboven heeft iemand het er ook al over. De normale prijs ligt rond de €800,-.. Maar waarom? Door de WiFi (Die we absoluut niet nodig hebben) of door de redelijke geheugencapaciteit? De hoge prijs ligt niet aan de optische zoom, want die is niet echt spectaculair of zo.

Afijn, nu waar het eigenlijk op neerkomt: Heeft er iemand ervaring met het zoekproces waar ik momenteel mee bezig ben en hoe heeft u dat opgelost? Ik heb veel op internet gekeken, maar door de verschillende prijzen bij dezelfde kwaliteiten, raak ik een beetje in de war. Wat maakt een goede camera nu een goede camera met de eisen die mijn vader eraan stelt?

In ieder geval bedankt,

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

heb inmidels bij de saturn de Panasonic HDC-SD90 gehaalt was ook nog Tax Free korting dus heb hem voor 410 euro gehaalt, mooi kopie dus, ook gelijk een statief erbij en een panasonic tasje, extra accu, en lader, dus van het weekend even testen en proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
agaam schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:47:
heb inmidels bij de saturn de Panasonic HDC-SD90 gehaalt was ook nog Tax Free korting dus heb hem voor 410 euro gehaalt, mooi kopie dus, ook gelijk een statief erbij en een panasonic tasje, extra accu, en lader, dus van het weekend even testen en proberen
Damn, binnen een week dus al ongeveer een 'halve accu' goedkoper kunnen krijgen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

TD-er schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:54:
[...]

Damn, binnen een week dus al ongeveer een 'halve accu' goedkoper kunnen krijgen? :(
ja ik wou het je even laten weten sorry, waar had jij hem gekocht dan. zie trouwens dat je vlak bij me woont

[ Voor 6% gewijzigd door agaam op 25-05-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik had 'm bij de koopjeskampioen gehaald. Daar kon ik 'm gewoon ophalen in een pauze (hemelsbreed iets meer dan een km van m'n werk)
Was vorige week de goedkoopste in de pricewatch en ook nog positieve beoordelingen.

Ach je weet dat je na aanschaf eigenlijk de eerste maanden niet naar de prijzen moet kijken bij dit soort artikelen. Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
agaam schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:47:
weet je ook toevallig wat de panasonic sd 800 bij de saturn momenteel kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
drernie schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:24:
[...]

Ter vergelijking, de SD90 kostte vorige week dus nog zo'n 499 bij de Saturn. Oftewel 50 euro meer dan de goedkoopste in de pricewatch.
Maar toevallig wel het bedrag waarvoor 'ie bij veel andere winkels werd aangeboden. Waarschijnlijk dus adviesprijs.
Dus uitgaande van de pricewatch nu voor die camera: pricewatch: Panasonic HDC-SD800
Zou je mogelijk kunnen uitgaan van 699 voor de prijs van vorige week en dus misschien wel 588 euro. (uitgaande van 19% korting, wat over het algemeen neer komt op 16% korting (1 - 1/1.19))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

TD-er schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:20:
Ik had 'm bij de koopjeskampioen gehaald. Daar kon ik 'm gewoon ophalen in een pauze (hemelsbreed iets meer dan een km van m'n werk)
Was vorige week de goedkoopste in de pricewatch en ook nog positieve beoordelingen.

Ach je weet dat je na aanschaf eigenlijk de eerste maanden niet naar de prijzen moet kijken bij dit soort artikelen. Shit happens.
ja is mij ook wel vaak gebeurd maar ja dan moeten we maar wachten maar doen we niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

drernie schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:24:
[...]

nee heb ik eigelijk niet op gelet, stond binnen een half uur weer buiten, wist welke ik zou kopen. dan kijk je niet verder kan alleen maar meer geld kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solutio
Heb mijn keuze gemaakt... het wordt de Sony Handycam HDR-CX130E
Deze kost nog 389,- bij de MM en daar krijgen we nu Vakantie Premie :D Houd in bij de camera nog eens 50,- korting en kunnen we hem meenemen voor 339,-
Iemand nog een tip voor het juiste/goedkoopste SD kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Transcend 32GB class 10 bij dataio
Werkt super, heb ik zelf nl ook icm met de cx130 en dan kan je ca 2u40min op kwijt.

http://www.dataio.nl/shop...c-class-10-transcend.html

[ Voor 7% gewijzigd door Junkyxl op 26-05-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
Solutio schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:41:
Heb mijn keuze gemaakt... het wordt de Sony Handycam HDR-CX130E
Deze kost nog 389,- bij de MM en daar krijgen we nu Vakantie Premie :D Houd in bij de camera nog eens 50,- korting en kunnen we hem meenemen voor 339,-
Iemand nog een tip voor het juiste/goedkoopste SD kaartje?
Heb 'm drie weken geleden bij MM gehaald voor € 409,-- :(

Nou ja, ben voor die prijs nog steeds zeer tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
Junkyxl schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:09:
Transcend 32GB class 10 bij dataio
Werkt super, heb ik zelf nl ook icm met de cx130 en dan kan je ca 2u40min op kwijt.

Idem, kaartje deze week bij dataio besteld. Werkt super, lekker ruim als de op 1080p opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solutio
Iemand ervaring met de sdxc kaartjes in deze camera? Tot hoeveel GB kan de camera aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:36
De Aldi biedt vanaf gister deze aan:
http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_21/OFF03.SHTML

- 5 megapixel CMOS-sensor
- 3” scherm
- fotoresolutie tot 16 MP
- videoresolutie tot 1920x1080, 30 fps
- 2 SD(HC) sleuven
- werkt zowel op Li-ion batterij als ook op AA-batterijen
- zeer geschikt voor nachtopnames door infrarood opnamemogelijkheid
- gewicht: 225 g

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Geen ervaring met SDXC-kaartjes, maar lijkt mee een beetje overdone.
Volgens mij kan je dan beter 2st. van 32GB kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Junkyxl op 26-05-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
GAIAjohan schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:35:

- 3” scherm
- 2 SD(HC) sleuven
Had hem gezien!! Is wel heel goedkoop... Maar hoeft niet slecht te zijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
GAIAjohan schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:35:

- 3” scherm
- 2 SD(HC) sleuven
Dit is de howell DNV900HD, er zijn reviews en youtube filmpjes.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de volgende camera's?

Panasonic HDC-SD700

Panasonic HDC-SD800

Volgens mij is het enige verschil dat de SD700 een manual ring heeft.
Verder is de SD700 duurder dan de SD800 terwijl toch vaak hoe hoger het type nummer des te duurder en meestal ook beter.

Kan iemand mij het verschil tussen deze twee uitleggen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Volgens deze vergelijking heeft de 700 ook een mic-ingang. En die ring zou voor meer dingen gebruikt kunnen worden zoals een manual focus of manual aperture.
Maar kijk dat voor de zekerheid nog even na op de site van Panasonic.

En de 700 is een model van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van panasonic kan ik niet meer verschillen ontdekken vandaar mijn vraag.
Maar ik kan dus eigenlijk concluderen dat de SD700 meer functies/mogelijkheden heeft dan de SD800?

Ik twijfel erg tussen deze twee. De SD800 is een jaar later uit gekomen dus mijn gevoel zegt dat deze beter moet zijn dan de SD700 maar de verbetering kan ik naar mijn inziens nergens terug vinden.

Welke zouden jullie kiezen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Ik denk dat de voornaamste verbetering van de SD800 de verbeterde beeldstabilisatie is tov van de SD700.
Daarbij heb ik nog ontdekt dat de SD800 in 2ch stereo audio opneemt en de SD700 in 5.1ch.
Of dat voor jouw een meerwaarde heeft weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel ontzettend. De prijs van deze camera's zijn praktisch gelijk. Het zijn beide natuurlijk goed camera's
Moet kiezen tussen goed en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Kijk eens in deze lijst.

http://www.videoaktiv.de/images/bestenliste/bestenliste.pdf

Hierin staat de SD700 (aangeduid als SD707) boven de SD800 serie geplaatst.
Kan er alleen niet direct een test van terugvinden.
De keuze hangt er ook een beetje van af hoeveel waarde je echt aan zo'n test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
Heeft de sd700 niet een elektronische zoeker? Ik sta op het punt om een sd800 aan te schaffen, maar vind het ontbreken van een zoeker jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:48
Klik. Zelf een beetje moeite doen kan geen kwaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
PowerUp schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:45:
Klik. Zelf een beetje moeite doen kan geen kwaad...
was meer als opmerking voor de voorgaande posters die stelden dat het enige verschil tussen de sd700 en sd800 een verbeterde stabilisatie was en het ontbreken van 5.1 audio.
Verder heeft de sd700 een manuele focus ring en dus een elektronische zoeker.
Optische beeldstabilisatie bij de sd700 en een optische en elektronische stabilisatie bij de sd 800

[ Voor 17% gewijzigd door drernie op 27-05-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt allemaal voor de reacties.
Mijn voorkeur gaat toch naar de SD700 omdat deze iets meer mogelijkheden en functies heeft ten opzichte van de SD800.
Maar als ik het goed begrijp is de beeldkwaliteit identiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:53:
[...]
Maar als ik het goed begrijp is de beeldkwaliteit identiek?
Beeldkwaliteit hangt van een hoop factoren af en is lang niet altijd uit specs af te leiden.
Maar zo op het eerste gezicht lijkt het redelijk overeen te komen.
Als er dezelfde sensor in zit durf ik wel haast te stellen dat de kwaliteit gelijk zal zijn gebleven, maar als het niet dezelfde sensor is, zou ik toch zeker even uitzoeken of ze beide back-lit zijn (geen electrische verbindingen van de pixels naar de rand van de sensor in het pad van het invallende licht), want dat maakt nogal een verschil in donkere situaties. ~8 dB winst is echt veel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
Hoi allemaal,
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe Full HD camera aan te schaffen, daarbij kan ik wel wat hulp gebruiken :P Mijn budget ligt rond EUR 650.
Mijn eisen:
- Full HD
- Microfoon aansluiting
- ±80GB (Flash / HDD maakt niet uit)
Ik had zelf pricewatch: Canon Legria HF S200 in gedachten, die heeft 2x SD kaart sloten, dan kan je dus 2x 64 = 128GB opslaan.
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
tonyto_tp schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:43:
[...]Ik ben van plan binnenkort een nieuwe Full HD camera aan te schaffen, daarbij kan ik wel wat hulp gebruiken :P Mijn budget ligt rond EUR 650.
Mijn eisen:
- Full HD
- Microfoon aansluiting
- ±80GB (Flash / HDD maakt niet uit)
Ik had zelf pricewatch: Canon Legria HF S200 in gedachten, die heeft 2x SD kaart sloten, dan kan je dus 2x 64 = 128GB opslaan.
Bij voorbaat dank.
Dat budget, is dat voor een camera of voor de hele set?
Je wilt namelijk wel een 2e accu en kaartjes en een tasje.
Dat zit al gauw op zo'n 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
TD-er schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:00:
[...]

Dat budget, is dat voor een camera of voor de hele set?
Je wilt namelijk wel een 2e accu en kaartjes en een tasje.
Dat zit al gauw op zo'n 150 euro.
Dat budget van EUR 650 is voor de camera alleen. In het geval van een camera met flash geheugen, is de 650 euro voor de camera + opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Die Canon HF200 is een hele prettige camera om in de hand te hebben en in de winkel waar ik er even mee heb kunnen spelen was 'ie ook lekker snel met focus.
Maar je moet wel genoeg hebben aan de 10x zoom.
En de knop rechts onder de lens (aan de kant van het display) is een draaiwiel waarmee je door instellingen kunt gaan. Maar het was mij niet gelukt om instellingen aan te passen met die knop.
Het touchscreen werkte wel heel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

had ook nog even een vraag aan TD-er, wat voor sd kaartjes gebruik jij voor je panasonic, en het touchscreen werkt echt heel pretig, mooi groot scherm ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
agaam schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:16:
had ook nog even een vraag aan TD-er, wat voor sd kaartjes gebruik jij voor je panasonic, en het touchscreen werkt echt heel pretig, mooi groot scherm ook.
Ik heb verschillende kaartjes liggen, omdat ik ook een Canon 450D heb.
Voor de laatste vakantie had ik 2x 16 GB class 10 gekocht en die zit nu dus ook in de Panasonic SD90.
Maar ik heb de 8 GB class 6 die ik ook had liggen er ook in gebruikt en dat werkt ook prima.
Gewoon de goedkoopste kaartjes bij de computerzaak om de hoek. Volgens mij van het merk Adata. (die 8 GB in elk geval want die ligt naast me op de vensterbank)
Zolang je maar gaat voor class 6 of hoger zal 'ie prima werken in de Panasonic.
Waarschijnlijk zal class 4 ook al voldoende zijn, maar de leessnelheid is dan ook vaak minder en dat is weer irritant bij het importeren in de PC voor bewerking.
De class-10 kaartjes hier halen zo'n 17-20 MB/s leessnelheid, dus dan duurt het kopieren van 16 GB alsnog een kwartier. Bij class-4 kaartjes kan dat maar zo richting een uur gaan.
Waarschijnlijk een slechte vergelijking, maar een class4 kaartje van 4 GB die ik ook heb liggen haalt nauwelijks meer dan 5 MB/s leessnelheid, vandaar mijn schatting.

En de prijs van class-10 is tegenwoordig ook niet echt schokkend meer te noemen. Dus gewoon gaan voor zo snel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

TD-er schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 10:09:
[...]

Ik heb verschillende kaartjes liggen, omdat ik ook een Canon 450D heb.
Voor de laatste vakantie had ik 2x 16 GB class 10 gekocht en die zit nu dus ook in de Panasonic SD90.
Maar ik heb de 8 GB class 6 die ik ook had liggen er ook in gebruikt en dat werkt ook prima.
Gewoon de goedkoopste kaartjes bij de computerzaak om de hoek. Volgens mij van het merk Adata. (die 8 GB in elk geval want die ligt naast me op de vensterbank)
Zolang je maar gaat voor class 6 of hoger zal 'ie prima werken in de Panasonic.
Waarschijnlijk zal class 4 ook al voldoende zijn, maar de leessnelheid is dan ook vaak minder en dat is weer irritant bij het importeren in de PC voor bewerking.
De class-10 kaartjes hier halen zo'n 17-20 MB/s leessnelheid, dus dan duurt het kopieren van 16 GB alsnog een kwartier. Bij class-4 kaartjes kan dat maar zo richting een uur gaan.
Waarschijnlijk een slechte vergelijking, maar een class4 kaartje van 4 GB die ik ook heb liggen haalt nauwelijks meer dan 5 MB/s leessnelheid, vandaar mijn schatting.

En de prijs van class-10 is tegenwoordig ook niet echt schokkend meer te noemen. Dus gewoon gaan voor zo snel mogelijk.
dank je wel voor je duidelijke uitleg daar kan ik zeker wat mee, zal even wat op voorrraad kopen want ga volgende week 10 dagen naar griekenland, en dan moet je niet zonder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Zorg dan ook dat je in elk geval de 3600mAh-accu neemt van Panasonic. (99 - 110 euro bij diverse shops)
Daar film je zo 3 uur mee.
Dan heb je naast de standaard 1800mAh accu die erbij is geleverd zo'n 4.5 uur aan accu-capaciteit.
Als je dan ook nog de lader mee hebt kom je de vakantie wel door.
Sterker nog, ik verwacht eigenlijk niet dat je dan vaker dan 1x zult moeten laden.

24 dagen azie was bij mij zo'n 12 tapes van zo'n 70 minuten gemiddeld en dan is er echt veel gefilmd. Niet echt vakantie zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

TD-er schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:46:
Zorg dan ook dat je in elk geval de 3600mAh-accu neemt van Panasonic. (99 - 110 euro bij diverse shops)
Dan heb je naast de standaard 1800mAh accu die erbij is geleverd zo'n 4.5 uur aan accu-capaciteit.
Als je dan ook nog de lader mee hebt kom je de vakantie wel door.
Sterker nog, ik verwacht eigenlijk niet dat je dan vaker dan 1x zult moeten laden.

24 dagen azie was bij mij zo'n 12 tapes van zo'n 70 minuten gemiddeld en dan is er echt veel gefilmd. Niet echt vakantie zullen we maar zeggen :)
oke dank je, zal ik nog even zo,n accu halen, je zal maar aan het filmen zijn en de accu is leeg ja dan baal je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Dat is dan wel weer mooi aan de Sony CX130.
Daar kan ik met de standaard meegeleverde accu ruim 2 uur mee filmen.
Ik neem dan mijn compacte telefoon USB-lader plus USB verlengkabel mee, en ik kan dmv de adapter aan te sluiten op de USB-kabel van de cam de accu opladen.
Gaat zeker niet zo snel als dat ik de cam op de adapter van de cam zelf aansluit, maar om even wat extra energie aan de accu toe te voegen zeker een handige optie.
De lader en kabel passen makkelijk nog in de cam-tas erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
TD-er schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:46:
zijn er alternatieve accu's voor de panasonic sd90/800/900? Vind de originele accu's belachelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Je zou eens kunnen kijken bij www.accu-shop.nl
Die heeft alternatieven voor originele accu's, maar het is niet gezegd dat deze dan ook feilloos werken.
Ik heb ook gezien dat mycom alternatieve accu's verkoopt.
Als er een mycom winkel bij jouw im de buurt zit is het misschien handiger om hem daar te kopen en duidelijke afspraken te maken mocht de accu niet op jouw camcorder werken.
Pagina: 1 ... 27 ... 34 Laatste

Let op:
~~~[html]Voor camera's <250 euro kun je beter <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1348844">dit topic</a> gebruiken! Dit topic is bedoeld voor camera's van de wat hogere kwaliteit.~~~[/html]