HighDefinition Videocameras - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 128 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:06
Junkyxl schreef op maandag 30 mei 2011 @ 08:33:
Dat is dan wel weer mooi aan de Sony CX130.
Daar kan ik met de standaard meegeleverde accu ruim 2 uur mee filmen.
[...]
Is dat opgegeven duur, of ervaring?
In de praktijk haal je namelijk de opgegeven duur niet omdat je altijd wat dingen terugkijkt en ook wel wat instellingen aanpast enzo.

Trouwens de Panasonic kan best wel warm worden bij het filmen.
In elk geval gegarandeerd zweethanden, maar het kan zelfs pijn doen met warm weer aan de muis van je hand.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:32
Ik spreek uit ervaring voor wat betreft de accu standtijd.
Bij volle lading geeft hij ca 170 minuten gebruiksduur aan.
Moet wel erbij zeggen dat ik ook spaarzaam omga met verbruik.
Zodra ik klaar ben met een shot dan zet ik hem ook gelijk uit.
Het is dus niet zo dat ik de camera niet aan laat staan zonder te filmen.

De Sony wordt ook wel warm tijdens het filmen, maar niet hinderlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Is het mogelijk om bij de huidige panasonic hd camera's direkt op een externe usb harddisk op te nemen?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Mij lijkt van niet.
Bij mijn Sony kan ik dat in ieder geval niet.
Wel kan ik via de USB-connector een externe HDD aansluiten en dan de inhoud van de SD-kaart naar de HDD overzetten via het instellingen-menu van de camcorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
drernie schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 19:00:
Is het mogelijk om bij de huidige panasonic hd camera's direkt op een externe usb harddisk op te nemen?
Je kunt wel branden vanaf de camera naar een USB-brander als ik me niet vergis maar opslaan op USB-media ben ik nog niet tegen gekomen in de manual.
De Sony's gaven dat wel expliciet aan in de specs.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Je hebt er bij de Sony alleen een aparte kabel voor nodig en die schijnt nogal belachelijk duur te zijn.
Misschien in de toekomst dat ik er ééntje ga kopen.
Een paar berichten hierboven is er wel al over gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Dit is het enige wat ik er over kan vinden op de Panasonic site:
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/camcorder/products/feature/dvd_burner/01_hd_90.jpg
en afspelen:
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/camcorder/products/feature/dvd_burner/03_hd_90.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Ik zie dat je er ook de mogelijkheid hebt om een externe dvd-brander op aan te sluiten.
Is het dan niet mogelijk om ook een HDD er op aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Electrisch gesproken wel, maar de firmware van de camera moet het dan wel ondersteunen.
De USB-poort kan in elk geval als USB-host werken (of die DVD-brander van Panasonic moet zelf ook nog enige logica bevatten die niet in elke andere brander zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 22:50
TD-er schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 10:09:
[...]

Ik heb verschillende kaartjes liggen, omdat ik ook een Canon 450D heb.
Voor de laatste vakantie had ik 2x 16 GB class 10 gekocht en die zit nu dus ook in de Panasonic SD90.
Maar ik heb de 8 GB class 6 die ik ook had liggen er ook in gebruikt en dat werkt ook prima.
Gewoon de goedkoopste kaartjes bij de computerzaak om de hoek. Volgens mij van het merk Adata. (die 8 GB in elk geval want die ligt naast me op de vensterbank)
Zolang je maar gaat voor class 6 of hoger zal 'ie prima werken in de Panasonic.
Waarschijnlijk zal class 4 ook al voldoende zijn, maar de leessnelheid is dan ook vaak minder en dat is weer irritant bij het importeren in de PC voor bewerking.
De class-10 kaartjes hier halen zo'n 17-20 MB/s leessnelheid, dus dan duurt het kopieren van 16 GB alsnog een kwartier. Bij class-4 kaartjes kan dat maar zo richting een uur gaan.
Waarschijnlijk een slechte vergelijking, maar een class4 kaartje van 4 GB die ik ook heb liggen haalt nauwelijks meer dan 5 MB/s leessnelheid, vandaar mijn schatting.

En de prijs van class-10 is tegenwoordig ook niet echt schokkend meer te noemen. Dus gewoon gaan voor zo snel mogelijk.
Hier wilde ik wel even op inhaken met een soortgelijke vraag. Vorige week een Sony HDR-CX130E videocamera gekocht bij de Media Markt. Geheugenkaart van Sandisk erbij gekocht, omdat ik daar altijd mee gewerkt heb en op vertrouw. De verkoper wilde juist voor een voor mij onbekend merk gaan, Lexar. Die zouden vele malen sneller zijn (waarschijnlijk dus class 6 of hoger), terwijl de Sandisk class 4 is (prijs was gelijk). Hij vertelde dat je met filmen met 'langzamere' kaartjes schokkende beelden zou kunnen krijgen. Ik heb de SanDisk Ultra SDHC class 4 gekocht.

In hoeverre is merk van belang voor zo'n geheugenkaartje en kan ik daadwerkelijk problemen verwachten met mijn relatief langzamere geheugenkaartje class 4 (is tevens minimum volgens handleiding van videocamera)? Of is het verschil enkel te merken bij overzetten naar PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Niet om lullig te doen, maar ik denk dat je hoe dan ook bij de MM teveel hebt betaald voor het kaartje.
Lexar is zeker geen onbekend merk en valt in de categorie van Sandisk en Panasonic.
Ikzelf heb bij dataio.nl een class10 32GB kaartje van Transcend gekocht en dat voor slechts ca 45 euries.
Icm mijn CX130 werkt het prima.
Het grote voordeel van class 6 of hoger is dat het overzetten naar de pc idd sneller verloopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Junkyxl op 03-06-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
Junkyxl schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:07:
Niet om lullig te doen, maar ik denk dat je hoe dan ook bij de MM teveel hebt betaald voor het kaartje.
Lexar is zeker geen onbekend merk en valt in de categorie van Sandisk en Panasonic.
Ikzelf heb bij dataio.nl een class10 32GB kaartje van Transcend gekocht en dat voor slechts ca 45 euries.
Icm mijn CX130 werkt het prima.
Het grote voordeel van class 6 of hoger is dat het overzetten naar de pc idd sneller verloopt.
Oké dus ik zou kunnen concluderen dat ik net zo goed voor die snellere Lexar had kunnen gaan? De prijs was in elk geval hetzelfde. Ik kende dat merk namelijk niet.

Dan ga ik hem waarschijnlijk ruilen. Class 4 is minimum voor de camera, dan is class 6 toch net wat veiliger wanneer de opnames 'zwaarder' zijn.

Over te veel betalen bij MM heb je inderdaad gelijk zie ik, maar daar is helaas niks meer aan te doen. Volgende kaartje via die website dan maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Heb je het kaartje al gebruikt dan?
Als je hem gaat ruilen voor de Lexar, dan zal ik hem gewoon retour geven.
Als je besteld via dataio.nl dan heb je het kaartje de volgende dag al in huis (mits voorradig natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
Junkyxl schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 17:01:
Heb je het kaartje al gebruikt dan?
Als je hem gaat ruilen voor de Lexar, dan zal ik hem gewoon retour geven.
Als je besteld via dataio.nl dan heb je het kaartje de volgende dag al in huis (mits voorradig natuurlijk).
Ik ga hem in elk geval proberen te ruilen, en anders maar pech.
Voor de kwaliteit van het filmen zie jij dus geen problemen (zoals die schokken tijdens het filmen waar die man bij de MM het over had)? Enkel dat het overzetten naar de PC langzaam zou gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Volgens de handleiding van de camera is voor het filmen in 1080P als minimale vereiste een class 4 kaart.
Dus de Sandisk zou het zonder problemen moeten doen, maar om er zeker van te zijn dat het feilloos zou werken heb ik zelf voor een snellere kaart gekozen.
Mede ook dat de informatie sneller op de PC overgezet kan worden.
Ik zet nu een 32GB over in ca. 15min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
De klasse van een SD-kaart geeft de gegarandeerde minimale schrijfsnelheid in MB/s aan.
class-4 is dus minimaal 4 MB/s, oftewel 32 Mbit/s
De hoogste bitrate van de Sony is (uit het hoofd) 28 Mbps, dus dat zou moeten werken zonder problemen op een class-4 kaartje.
In de praktijk is de gemiddelde schrijfsnelheid wel een stuk sneller en ik heb hier ook class-6 kaartjes liggen die tegen de 20 MB/s leessnelheid halen. De gebruikte kaartlezer is vaak de bepalende factor.
Let wel op met het vergelijken van de schrijfsnelheid van kaartjes dat je kaartjes vergelijkt die ofwel nog nooit beschreven zijn, of al eens compleet beschreven zijn (alle sectoren al minimaal 1x beschreven). D'r zit namelijk nogal een verschil tussen of je de sector eerst moet wissen voor het schrijven of gelijk kunt beginnen. (helemaal vergelijkbaar met wat TRIM doet met SSD-schijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Moet ik hieruit opmaken dat als je het kaartje één keer helemaal vol hebt geschreven dat de snelheid iets minder wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Junkyxl schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:35:
Moet ik hieruit opmaken dat als je het kaartje één keer helemaal vol hebt geschreven dat de snelheid iets minder wordt?
Yep
Dat komt omdat bij het wissen van de kaart niet alle sectoren worden gewist, maar alleen gemarkeerd om te wissen.
Dus bij een volgende schrijfactie moet de sector eerst weer naar '1' gewist worden voordat je weer een '0' kunt schrijven.
Je kunt namelijk alleen een '1' omzetten naar een '0' op flashgeheugen. (en met MLC-geheugen ook alleen maar van '11' naar '10' naar '01' naar '00' en met 3 bits per cel gaat dat analoog)
Het wissen is dus hele sector inlezen, sector wissen en aangepaste data van die sector wegschrijven.
En een sector kan best wel groot zijn.
Bij een nieuwe kaart heb je dus alleen maar sectoren die niet gewist hoeven te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Voor diegene die nog op zoek zijn naar een geheugenkaart.
Goede kwaliteit voor een zéér goede prijs in mijn ogen.

http://content.takeitnow....now_nieuwsbrief:4887.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Junkyxl schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:32:
Voor diegene die nog op zoek zijn naar een geheugenkaart.
Goede kwaliteit voor een zéér goede prijs in mijn ogen.

http://content.takeitnow....now_nieuwsbrief:4887.html
Dat is niet zo'n heel bijzondere prijs. pricewatch: Transcend SDHC 16GB Class 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Daar heb je dan wel weer gelijk in.
Maar de Duracell-kaartjes zitten naar mijn mening dan toch wel weer in een andere categorie.
Zo heb ik bijvoorbeeld een Micro-SD class 4van Duracell in mijn Desire HD zitten, maar qua snelheid komt hij aardig in de buurt van de class 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 22:59

Daytona

Autoracen is voor watjes

Binnenkort wil ik mijn eerste (HD) videocamera kopen. Hoofdzakelijk voor huis, tuin en keukengebruik, en af en toe om wat amateur autosport aktie te filmen; dragrace, autocross en circuit dagen, zowel vanuit de auto als langs de baan.
Vandaar dat ik graag een camera heb met 1080/50p optie en een groothoeklens. Binnen mijn budget van zo'n €350,- kom ik dan eigenlijk alleen de Sony HDR-CX130 tegen. Sinds vandaag bij BCC.nl voor €349,- plus nog eens €50,- cash back van Sony.

Ik zit echter wel met een paar vragen;
- In hoeverre beperkt de effectieve sensor resolutie van 1.49Mpixels de beeldkwaliteit (op slashcam lijkt de Panasonic SD90 een stuk scherper, en heeft betere low-licht beelden)
- De autofocus zou aan de trage kant zijn, wie heeft hier in de praktijk last van bij snel bewegende onderwerpen?

Tot slot, zijn er alternatieven die ik over het hoofd zie binnen mijn budget van €350,-?

Alvast bedankt voor de reakties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:50
Ook ik twijfel tussen de Sony HDR-CX130 (ca EUR 300 na cashback) en de Panasonic HDC SD90 (EUR 439, Redcoon EU model). Voor de Panasonic spreekt een betere beeldkwaliteit (mn bij weinig licht), beeldstabilisatie, snellere autofocus en de 5 megapixel fotomogelijkheden inclusief flitser.

Is er iemand die ervaring heeft met de fotomogelijkheden van de Panasonic? Is dit de extra prijs waard, of kan ik beter een goedkope point en shoot fotocamera naast de Sony kopen?

Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Daytona schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:47:
Binnenkort wil ik mijn eerste (HD) videocamera kopen. Hoofdzakelijk voor huis, tuin en keukengebruik, en af en toe om wat amateur autosport aktie te filmen; dragrace, autocross en circuit dagen, zowel vanuit de auto als langs de baan.
Vandaar dat ik graag een camera heb met 1080/50p optie en een groothoeklens. Binnen mijn budget van zo'n €350,- kom ik dan eigenlijk alleen de Sony HDR-CX130 tegen. Sinds vandaag bij BCC.nl voor €349,- plus nog eens €50,- cash back van Sony.

Ik zit echter wel met een paar vragen;
- In hoeverre beperkt de effectieve sensor resolutie van 1.49Mpixels de beeldkwaliteit (op slashcam lijkt de Panasonic SD90 een stuk scherper, en heeft betere low-licht beelden)
- De autofocus zou aan de trage kant zijn, wie heeft hier in de praktijk last van bij snel bewegende onderwerpen?

Tot slot, zijn er alternatieven die ik over het hoofd zie binnen mijn budget van €350,-?

Alvast bedankt voor de reakties.
Ik was er juist uit dat ik morgen bij de MM een SD90 ging halen (489 euro minus 70 fotomaniakorting), maar nu ga ik weer twijfelen over de CX130 als daar nog 50 euro cashback af gaat. Heb je daar een link voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:50
LordLynx schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:19:

Ik was er juist uit dat ik morgen bij de MM een SD90 ging halen (489 euro minus 70 fotomaniakorting), maar nu ga ik weer twijfelen over de CX130 als daar nog 50 euro cashback af gaat. Heb je daar een link voor?
actievoorwaarden en flyer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Ik zit nu op m'n mobiel, maar als je op bcc.nl de CX130 opzoekt staat er de link naar de Sony cash-back aktie gewoon bij. De prijs is €349,- inclusief gratis verzenden of afhalen in een BCC filliaal.
Alternatief kijk je bij sony.nl onder 'akties'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
Veenix schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:56:
Ook ik twijfel tussen de Sony HDR-CX130 (ca EUR 300 na cashback) en de Panasonic HDC SD90 (EUR 439, Redcoon EU model). Voor de Panasonic spreekt een betere beeldkwaliteit (mn bij weinig licht), beeldstabilisatie, snellere autofocus en de 5 megapixel fotomogelijkheden inclusief flitser.

Is er iemand die ervaring heeft met de fotomogelijkheden van de Panasonic? Is dit de extra prijs waard, of kan ik beter een goedkope point en shoot fotocamera naast de Sony kopen?

Alvast bedankt voor de reacties
Ik twijfel ook tussen die twee maar ga toch voor de SD90 gaan: in de MM beide camera's aan een Full HD TV gehangen en toch duidelijk gezien dat de SD90 scherper is. Komt denk ik door de sensor, die een 'echte' Full HD toelaat: de Sony heeft 'maar' 1,49 MPixel, wat toch grofweg 0,5 MPixel te weinig is voor écht Full HD ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
cocico schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:32:
[...]

Ik twijfel ook tussen die twee maar ga toch voor de SD90 gaan: in de MM beide camera's aan een Full HD TV gehangen en toch duidelijk gezien dat de SD90 scherper is. Komt denk ik door de sensor, die een 'echte' Full HD toelaat: de Sony heeft 'maar' 1,49 MPixel, wat toch grofweg 0,5 MPixel te weinig is voor écht Full HD ...
Als je dat echt wilt vergelijken zul je de Panasonic wel een beetje in moeten stellen.
Als ik me niet vergis op 'macro' met iZoom-40x aan.
Standaard gebruik je namelijk de hele sensor-breedte, maar dan wordt het beeld op de sensor geschaald naar full-HD met 20% marge voor beeldstabilisatie.
Dus het is geen 1-op-1 relatie van de sensor-pixels en output-pixels. Je verliest dan dus iets aan scherpte.
bij de iZoom 40x heb je dat op maximale zoom en dus een 1-op-1 relatie van sensor-pixels en output-pixels.
Alles zonder die iZoom is dus nog niet maximaal qua scherpte. (onscherpte door de optica nog niet eens meegenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over de Sony Cashback actie. Als ik het goed begrijp moet je dit dus regelen nadat je de camera al hebt gekocht. Echter, bij de BCC staat expliciet vermeld "van 399 voor 349, u bespaart 50 euro", en nog eens in de beschrijving staat de 50 euro cashback van Sony vermeld. Is de prijs van 349,- nou mét of zonder de cashback van Sony al meegerekend?

Ik heb dit ook in een mailtje gevraagd aan BCC, maar kreeg de automatische melding dat ik binnen 48 uur antwoord krijg. Dat vind ik eigenlijk iets te lang, want voor 299,- euro totaal zou ik hem het liefst vanmiddag nog kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:17:
Even een vraagje over de Sony Cashback actie. Als ik het goed begrijp moet je dit dus regelen nadat je de camera al hebt gekocht. Echter, bij de BCC staat expliciet vermeld "van 399 voor 349, u bespaart 50 euro", en nog eens in de beschrijving staat de 50 euro cashback van Sony vermeld. Is de prijs van 349,- nou mét of zonder de cashback van Sony al meegerekend?

Ik heb dit ook in een mailtje gevraagd aan BCC, maar kreeg de automatische melding dat ik binnen 48 uur antwoord krijg. Dat vind ik eigenlijk iets te lang, want voor 299,- euro totaal zou ik hem het liefst vanmiddag nog kopen!
Ik heb gisteren BBC gebeld met dezelfde vraag. Het antwoord was; €349,- is de prijs die je bij ons betaald (€399,- de adviesprijs van Sony).
Achteraf krijg je van Sony nog eens €50,- retour waardoor je netto €299,- betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit juist te kijken naar een Canon LEGRIA HF R26. Die zou rond de 350 liggen. Kennelijk is dit voor zijn prijs toch wel de beste camera (redelijk wat reviews langs gegaan nu), plus de mogelijkheid om twee SD kaartjes er in te stoppen staat me best wel aan (vooral als je weinig je kaartjes kunt legen etc). Voor mij is het vooral voor 'home video' gebruik en wellicht ook wat vloggen (ben met een klein projectje bezig..) en aangezien ik dus zo twee vliegen in een klap sla..

Iemand ervaring met de R26 toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
TD-er schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:51:
[...]

Als je dat echt wilt vergelijken zul je de Panasonic wel een beetje in moeten stellen.
Als ik me niet vergis op 'macro' met iZoom-40x aan.
Standaard gebruik je namelijk de hele sensor-breedte, maar dan wordt het beeld op de sensor geschaald naar full-HD met 20% marge voor beeldstabilisatie.
Dus het is geen 1-op-1 relatie van de sensor-pixels en output-pixels. Je verliest dan dus iets aan scherpte.
bij de iZoom 40x heb je dat op maximale zoom en dus een 1-op-1 relatie van sensor-pixels en output-pixels.
Alles zonder die iZoom is dus nog niet maximaal qua scherpte. (onscherpte door de optica nog niet eens meegenomen)
Weet iemand dan of de beeldkwaliteit van de SD90 & CX130 elkaar veel ontlopen? Met de lopende cashback actie is de CX130 natuurlijk wel een € 100 goedkoper, én die superslowmotion stand lijkt me wel leuk :-)

PS: weet er iemand trouwens een camera die, net als goedkope compactcameraatjes van Canon, standaard simpele timelapsefilmpjes kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Dat is een vergelijking dat heel erg persoonlijk is.
Ikzelf heb de CX130 en dat naar alle tevredenheid.
Helaas niet zelf de vergelijking kunnen maken tussen beide, maar voor mij was de prijs begin maart de doorslag om voor de CX130 te gaan.
Toen had voor het geld voor de SD90 alles compleet icm de CX130 kunnen aanschaffen.
Ik denk dat je beter zelf voor de verschillen moet gaan kijken en dan je keuze gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
Ik heb een panasonic sd 900 gekocht. Ben nu aan het kijken naar extra accu's en lader.
Ik kwam deze http://www.accu-shop.nl/panasonic-vw-vbg260-accu.html niet originele accu tegen voor een kwart van de prijs van een originele panasonic. Nu vraag ik mij af of dit wel een verstandige keus is en of je toch geen originele panasonic moet aanschaffen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze batterij?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

drernie schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:49:
Ik heb een panasonic sd 900 aangeschaft.....
Super!
Ik zit ook naar deze camera te kijken en er word verschillende informatie gegeven op sites over wat de resolutie die deze camera nu werkelijk kan opnemen.
Ik heb de volgende allemaal als zijnde maximale resolutie voorbij zien komen .... 1080i/50, 1080i/60, 1080p/50 en 1080p/60

Wat is het nou ? :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
het is 1080/50p. Er zit een aparte knop op en als je deze indruk geeft hij aan dat dit de hoogst mogelijke kwaliteit geeft maar dat dit op sommige afspeel apparatuur problemen kan geven.

[ Voor 6% gewijzigd door drernie op 11-06-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ik heb de Panasonic SD90 gekocht voor € 499 in MediaMarkt Oostende.

Eerste indrukken zijn positief: op mijn Philips 37PFL7605 is het beeld hààrscherp in 1080p /50. Qua 'functies' (bvb superslowmotion van Sony CX130) is het wat minder dan de concurrentie, maar dat maakt de camera goed door prachtig beeld en geluid te leveren.

Binnenshuis bij niet zo'n fantastisch licht, zie je al snel ruis optreden. Maar dat is normaal voor een camera in deze prijsklasse.

Oja: de standaard Windows Movie Maker kan overweg met de bronbestanden van de camera, en ook Adobe Premiere CS5 kan er mee overweg. Mijn i3 processor verslikt zich dan wel danig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:13:
Ik zit juist te kijken naar een Canon LEGRIA HF R26. Kennelijk is dit voor zijn prijs toch wel de beste camera. Voor mij is het vooral voor 'home video' gebruik en wellicht ook wat vloggen.

Iemand ervaring met de R26 toevallig?
Geen ervaring, maar reden dat hij niet op mijn shortlist staat is het gebrek aan een fatsoenlijke groothoek (41,4mm vs sub 30 bij Sony/Pana) en een 1080p50 mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 14:11
Daytona schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:21:
[...]

Geen ervaring, maar reden dat hij niet op mijn shortlist staat is het gebrek aan een fatsoenlijke groothoek (41,4mm vs sub 30 bij Sony/Pana) en een 1080p50 mogelijkheid.
Ik ben op zoek naar een camera voor het indoor en outdoor opnemen van "sport". Daarnaast is een groothoek niet nodig (afstand tussen de filmer en het object is minimaal 1 meter, maximaal 80-100 meter). Daarentegen is 1080p50 wel een leuke optie (vooral als je later een keer een fotootje uit je film wil knippen), maar worden de bestanden daar zo groot door (kan iemand misschien aangeven hoe groot 1 uur aan beeldmateriaal ongeveer is, in GB?).

Ik kom van deze camera, en die heeft altijd prima gefunctioneerd, maar begint 'iets' achter te lopen bij het simpel bewerken of op dvd zetten van filmpjes. De opname kwaliteit is wel prima, en daar wil ik ook zeker geen concessies aan doen. Aangezien ik nu mijn eerste digitale camera wil gaan kopen, vraag ik me af of de opname kwaliteit van de sony cx 130 vergelijkbaar of beter is?

[ Voor 4% gewijzigd door gabn88 op 15-06-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

gabn88 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:51:
[...]

kan iemand misschien aangeven hoe groot 1 uur aan beeldmateriaal ongeveer is, in GB?

Ik kom van een sony-dcr-pc-110-e, ik vraag me af of de opname kwaliteit van de sony cx 130 vergelijkbaar of beter is?
De CX130E neemt met maximaal 28mbps op, dus een uur filmen levert je zo'n 12,6GB aan materiaal op.
Ik mag hopen dat de beeldkwaliteit in 10 jaar tijd wel iets toegenomen is. Zoek anders even op youtube of vimeo voor CX130 voorbeeld filmpjes om een beetje een indicatie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Daytona schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:22:
[...]

De CX130E neemt met maximaal 28mbps op, dus een uur filmen levert je zo'n 12,6GB aan materiaal op.
Ik mag hopen dat de beeldkwaliteit in 10 jaar tijd wel iets toegenomen is. Zoek anders even op youtube of vimeo voor CX130 voorbeeld filmpjes om een beetje een indicatie te krijgen.
Nou, ik heb me er 2~3 jaar geleden nog een beetje in verdiept en toen waren de digitale camera's van deze prijsklasse ~300 euro minder goed qua beeldkwaliteit dan deze oude analoge camera! Ik heb nu wat filmpjes bekeken, en het valt me inderdaad niet tegen! Denk dat het tijd wordt voor een overstap;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Voor diegene die nog op zoek zijn voor een alternatieve accu voor de camcorder.
15 euro perstuk, daar kan je geen buil voor vallen.

http://www.koopjessite.nl/index.php?c=cms&ref=1062

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met Sony HDR-CX360VE?

ik heb een samsung s15 gekocht bij ibood, niet te vreden.
beeld heeft een blur effect aan de zijkanten.
In het donker is het erg slecht,
heb het vergeleken met een sony cx11, sony is stukken beter in het donker

dus weer op zoek naar een andere camcorder

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Vandaag nog snel een accu besteld via koopjessite.nl voor mijn CX130.
Wel nadat ik de bevestiging heb gekregen dat ik hem mag retourneren als blijkt dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar dagen geleden de CX130 besteld bij BCC voor 349,- euro, en ga met de cashback actie van Sony naar 299,- euro. Op dat moment was hij goed leverbaar, maar ik heb hem nog steeds niet ontvangen en de levertijd staat nu weer op 2 weken. Argg :(

Toch maar even geduld hebben dan, want de prijs is het wachten wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, nu wachten op ibood voor het geld terugstorten.
Denk dat ik de cx360 haal, met cashback is toch leuke prijs.

Niemand ervaring met cx360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Dan ben ik toch blij dat ik de SD90 gehaalt heb bij de fotomania actie, anders had ik mooi met lege handen gestaan zondag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Ik zie niet waar de bij bcc de Cx130 voor 350 euro (dus eigenlijk 300 na cash-back) kan kopen? Is de actie alweer verlopen of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
De cashbackactie loopt via Sony.
Kijk daar eens op de site.
Misschien vindt je daar meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Junkyxl schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:01:
De cashbackactie loopt via Sony.
Kijk daar eens op de site.
Misschien vindt je daar meer informatie.
Ik bedoel dat de CX130 nu 399 bij BCC kost en dus na casback 349 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

De prijs bij BCC is weer verhoogd, maar in de pricewatch staan ze rond de €360,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, welke is beter kwa beeld,
Panasonic sd800 of sony cx360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer2003
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05-2023
Ik ben nu een tijdje op zoek naar een nieuwe HD camera. Als ik een de review lees dan komt de Panasonic met zijn 3mos systeem er goed uit. Nu zit ik nog tussen twee modellen te twijfelen, de HDC-SDT750 3d en de HDC-SD900. Beiden rond de 800,- zonder kaartjes etc. Die SDT750 is ouder en heeft de 3d optie er al op. Ik zie wel eea nog aan verschil in geluid, beeldchip etc, maar ik twijfel of ik dat verschil tussen deze twee camera's ga merken. Of zie ik hier iets over het hoofd wat die SD900 subliem maakt tov de de SDT750 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Surfer2003 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:20:
Ik ben nu een tijdje op zoek naar een nieuwe HD camera. Als ik een de review lees dan komt de Panasonic met zijn 3mos systeem er goed uit. Nu zit ik nog tussen twee modellen te twijfelen, de HDC-SDT750 3d en de HDC-SD900. Beiden rond de 800,- zonder kaartjes etc. Die SDT750 is ouder en heeft de 3d optie er al op. Ik zie wel eea nog aan verschil in geluid, beeldchip etc, maar ik twijfel of ik dat verschil tussen deze twee camera's ga merken. Of zie ik hier iets over het hoofd wat die SD900 subliem maakt tov de de SDT750 ?
Vergelijking tussen beide
Wat dan eigenlijk opvalt is het verschil in LCD. De SD900 is een stukje groter met het dubbele aantal beeldpunten.
7.6cm (3.0") Wide LCD ( 230,400 pixels) om 8.8cm (3.5") Breed LCD ( 460,800 dots)

Die 3D-lens kost zo'n 250 euro, dus dat zou die SD900 duurder zijn dan de SDT750.
Punt is alleen wat wil je met 3D gaan doen?
Je hebt met die Panasonic geen zoom in 3D, dus echt dramatische scenes zoals dat het object op de voorgrond dichterbij komt en de achtergrond verderweg lijkt te gaan (naar object toe bewegen en tegelijk uitzoomen) kun je er niet mee maken.
Daarnaast vraag ik me serieus af hoe je 3D monteert, maar misschien valt dat ook allemaal wel mee omdat het 2 plaatjes van halve breedte zijn in een enkel frame.

Je zegt zelf dat er nog wel wat verschil zit in de sensor(en). Dat kan ik op de Panasonic site niet zo snel terugvinden.
Als het verschil 'm zit in back-lit en front-lit, dan zou ik zeker de back-lit overwegen. Die 6 - 8 dB extra gevoeligheid is namelijk erg prettig bij binnen-opnamen en je gaat al voor 3-chip techniek waarschijnlijk vanwege de gevoeligheid en betere kleurscheiding.

Kortom, ga je 3D ook echt gebruiken en wat is voor jou belangrijk in een camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
Ik heb sinds kort een sd900. Heb deze uiteindelijk gekozen omdat hier een viewfinder op zit wat toch wel handig is bij zonnig weer. Bovendien heeft deze 5.1 geluid en een manuele focusring. Beeldkwaliteit is fantastisch.
Ik heb alleen probleem bij het afspelen van opgenomen video op mijn mediaspeler op de hoogste resolutie, dit wordt namelijk heel schokkerig afgespeeld. Mogelijk wordt dit veroorzaakt door een afwijkend formaat dat panasonic gebruikt.

Verder moet je rekening houden dat er momenteel alleen nog originele accu's te krijgen zien en die zijn erg duur. Bovendien is er geen aparte lader bijgeleverd en moet je de accu in de camera opladen, wat ik niet erg handig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb een paar weken terug bij DinoDirect (soort van DealExtreme) een externe mic besteld voor op mijn Panasonic SD90.
Een van het welbekende merk Shenggo (hun domeinnaam bestaat niet eens meer), de SG-108 voor $34,25 USD, oftewel zo'n 23 euro.

Eerste 15 sec is met de ingebouwde mic en de 2e helft is met die mic ingeplugd.
De wind die je hoort blaast niet rechtstreeks in de mic, want in onze tuin is het best wel windstil door de schutting.
De stand op de mic is '90 graden'.
Bijkomend voordeel is dat deze mic, in tegenstelling tot waar de camera zelf voor waarschuwt, niet voor de lens uitsteekt.
De mic werkt op een enkele 3V batterij (CR2) die volgens de handleiding 800 uur mee kan gaan. (als je 'm niet vergeet uit te zetten wat makkelijk kan gebeuren)
Panasonic SD90 met Shenggu SG-108 microphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer2003
die 3d zal ik niet vaak gebruiken. Ik ga dan toch voor die nieuwe sd900. Ik heb de TM900 nog overwogen, maar ga toch voor een apart SDHC kaartje aangezien de transfersnelheid dan hoger is door gebruik van cardreader ipv de camera zelf. Dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Zou je nog wel even kunnen aangeven wat je zelf als verschil had gevonden mbt de sensor tussen beide camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
TD-er schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:11:
Ik heb een paar weken terug bij DinoDirect (soort van DealExtreme) een externe mic besteld voor op mijn Panasonic SD90.
Een van het welbekende merk Shenggo (hun domeinnaam bestaat niet eens meer), de SG-108 voor $34,25 USD, oftewel zo'n 23 euro.
Schitterend, en dat dan ook nog eens gratis world wide geleverd. De wondere wereld van het internet 8)

Ben je daar heel blij mee? Ik vind de ingebouwde mic ook al zeer goed, heel soms hoor ik wel de zoommotor maar da's een detail. Ik heb de camera gekocht om m'n dochtertje (vandaag één maand!) haar eerste levensjaren mee vast te leggen. Heb ik voordeel met zo'n externe microfoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Het geluid is een stuk helderder.
Ik hoop ook dat het stereo effect iets beter zal worden dan nu, want de mics zitten bij de camera wel heel erg dicht tegen elkaar. Bij deze externe mic is de afstand niet anders, maar is de richting van beide mics (het is een stereo microfoon) wel naar buiten gericht.
Grootste nadeel is wel dat de mic compleet van plastic is en ook nog eens mechanisch rechtstreeks is aangesloten op de camera. Dus je hoort het nog steeds als je tegen de camera tikt.
En als je een kleine gaat filmen zal zo'n mic al snel in de weg zitten vrees ik. Filmen laag bij de grond is al lastig zat en dan wil je niet dingen in de weg hebben zitten.

Bij de ingebouwde mics hoor je in een stille omgeving jezelf ook nogal ademen en ik heb het idee dat dat bij deze mic een stuk beter is. Maar nu moet ik wel bekennen dat ik de afgelopen dagen niet echt stilte meer heb gehad rondom huis, doordat het zo hard waait.

Ik neem ook wel eens optredens op en meestal zijn die dan in een kerk of een ander gebouw met een accoustiek waarbij het geluid al snel best wel luid overkomt. Ik vrees dat deze mic daar niet bruikbaar voor is, want je ziet de VU-meter op de camera al snel naar het rood uitslaan. Maar dat gaan we volgend weekend even testen.
Voor dergelijke geluidsvolumes hebben we in elk geval nog de dynamische mics en als er niemand rondloopt met een absoluut niet goedgekeurde draadloze mic dan is het geluid daarvan prima (heb al eens gehad dat de opname compleet verziekt was door een ~19 kHz piep die zigzagde door het spectrum, maar uiteindelijk wel weten te herstellen)
Eigenlijk zou het echt ideaal zijn als er ook een volumeregelaar op de mic zelf zou zitten.

Maar om je vragen te beantwoorden:
"Ben je daar blij mee" - Ja en ik denk erover een 2e bij te bestellen zodat die uit elkaar kan en ik er een nieuwe behuizing omheen kan hangen zodat de mic zelf in elastiekjes hangt, een volume-regelaar erin past en ik gewone penlights kan gebruiken en voor de prijs denk ik niet dat je iets beters kunt krijgen.
"Heb ik voordeel met zo'n externe microfoon" - Zoals gezegd, je maakt er de camera wel iets minder hanteerbaar van en als je dochtertje op een gegeven moment iets ouder is, zullen die handjes naar alles grijpen wat er voor zich bevind en dan denk ik dat een plastic behuizing al snel afbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer2003
TD-er schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:50:
Zou je nog wel even kunnen aangeven wat je zelf als verschil had gevonden mbt de sensor tussen beide camera's?
Er zit inderdaad geen verschil tussen de sensoren.

[update]
Zojuist de camera opgehaald en moet zeggen Whoh ! wat een verschil met mijn vorige DCR-HC14e. Nu nog op zoek naar cheap-ass oplader en extra accu. Iemand ervaring ?

[ Voor 24% gewijzigd door Surfer2003 op 19-06-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHaaz
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hee ik ben opzoek naar een camcorder om met name vakantiefilmpjes mee te maken. Zowel bij daglicht als bij nacht/kunstlicht en met name om mensen te filmen, dus met enige wide hoek. Heb nu aardig wat reviews gelezen, maar kom er toch niet helemaal uit. De Panasonic SD90 lijkt mij een perfecte camera, maar is boven mijn budget. De Sony HDR CX130 lijkt me ook mooi, maar nog steeds wat te duur. De Canon Legria HF R206 ligt meer binnen het budget waar ik aan dacht, maar krijgt minder goede reviews.
Is het mogelijk om voor minder geld toch een (HD) camera te kopen die acceptabel filmt? Of is het beter om wat extra te investeren en dan bijvoorbeeld de CX130 te kopen? Mijn vraag is dus eigenlijk bij welke prijs je een goede prijs/kwaliteit verhouding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Dat is een lastige vraag.
Zo zat ik namelijk ook in eerste instantie.
De pricewatch: Sanyo VPC-SH1 heeft bijvoorbeeld een zeer prettige specs/prijs verhouding, maar er is mij in 3(!!) winkels verzekerd dat ze liever geen Sanyo verkopen omdat die nogal veel terug komen.
Dus prijs/kwaliteit verhouding is niet heel makkelijk vast te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Volgens onze oosterburen schijnt de Canon HF R206 iets beter te zijn dan de Sony CX130.

http://www.videoaktiv.de/images/bestenliste/bestenliste.pdf

Het is idd lastig te bepalen welke nou qua prijs/kwaliteit beter is.
Is denk ik ook toch wel een persoonlijke voorkeur.
Wat de één mooier en beter vindt, vindt de ander weer niet.
Gewoon in een winkel vergelijken en je keuze maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Junkyxl op 20-06-2011 18:46 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag naar mediamarkt geweest, ze hadden daar panasonic sd900 en sony cx360 staan
even naar gekeken, panasonic is wel een stukje groter dan de sony, ook lens is wat groter van panasonic.
lcd scherm van panasonic is beter dan van sony.

maar kwaliteit van de opname weet ik niet, iemand ervaring met beide toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Laatst online: 17-09 10:54
Even een vraagje wat betreft 2 camera's. Mijn pa vertrekt zeer binnenkort richting Indonesië en wilde een videocamera mee. Na wat aandringen van mij heeft hij zijn budget vehoogd van 75 naar 200euro.

Via marktplaats heb ik een Sony HDR-XR105E voor 225euro op de kop weten te tikken.
Daarnaast heb ik nu de optie tot kopen van een Panasonic HDC-SD20 met extra accu + lader voor 210euro.

Zelf wil ik namelijk ook een camera om zo wat longboard, surf en roadtrip filmpjes e.d. mee te maken.
Nu weet ik vrijwel zeker dat ik die Sony voor een mooie prijs heb gekocht, maar wat vinden jullie van de Panasonic? Of is er iets beter wat ik voor rond de 200 kan aanschaffen?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 21:24

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik ben aan het kijken naar een mooie HD camera. Budget staat nog niet echt 100% vast. Ik koop zo'n ding gewoon voor heel wat jaartjes plezier. Als ik dan wat meer moet uitgeven, is dat niet erg.

Waar mijn oog eigenlijk direct opgevallen is, zijn de Panasonic modellen SD900 en TM900, maar ook het voorganger model van de 700 serie. Reviews zijn erg positief en eigenlijk zou alleen de duurdere 2011 Canon modellen vergelijkbaar of beter zijn.

Ik heb echter ook zitten kijken naar de Sony NEX-VG10. Lijkt een heel mooie camera, en de youtube filmpjes zien er prachtig uit (als ook die van de SD900), maar helaas heb ik nog geen serieuze reviews gevonden.

Ook vind ik het nogal een manko dat er alleen maar youtube filtjes te vinden zijn. Graag zou ik van beide camera wat ruwe files hebben (1080p 50fps), zodat ik zelf de verschillen kan beoordelen. Maar ook die zijn nergens te vinden.

Iemand een idee of ervaringen met beide modellen?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
voodooless schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:05:
[...] Lijkt een heel mooie camera, en de youtube filmpjes zien er prachtig uit (als ook die van de SD900), maar helaas heb ik nog geen serieuze reviews gevonden.

Ook vind ik het nogal een manko dat er alleen maar youtube filtjes te vinden zijn. Graag zou ik van beide camera wat ruwe files hebben (1080p 50fps), zodat ik zelf de verschillen kan beoordelen. Maar ook die zijn nergens te vinden.

Iemand een idee of ervaringen met beide modellen?
Als je geen ruw materiaal hebt, is het zeker lastig vergelijken.
Want Youtube filmpjes van mijn eigen SD90 zien er toch beduidend minder goed uit dan wat je op je eigen PC ziet. Maar goed, de bitrate is in elk geval ook een stuk lager op de jijbuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik wil vooral weten of het de bijna dubbele prijs waard is en wat daadwerkelijk het verschil is. Ook zal het filmen met de Sony zeker in het begin wat lastiger zijn omdat dingen als autofocus nu eenmaal wat langzamer zijn, en je zult moeten leren om te spelen met DOF e.d.

Een ander argument zou de foto kwaliteit van de Sony kunnen zijn. Mocht deze niet onderdoen voor mijn Nikon D90, dan zou het een overweging kunnen zijn om die weg te doen. Echter week ik in ieder geval al dat de Sont geen foto's in RAW kan schieten, en dat vind ik toch wel een erg groot gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uh, een DSLR sensor is stuk groter dan een camcorder sensor, verwacht maar niet dat een camcorder je D90 kan vervangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Heb je wel gezien over welke camera ik het heb? Daar zit gewoon een DSLR sensor in, net zo groot als mijn D90 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ok, je hebt gelijk, dan heb ik niks gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anyway, er zijn nogal veel voors en tegens:

Voor Sony NEX-VG10:
+ Verwisselbare lenzen
+ EXMOR CCD
+ 14Mpixels stills van NEX-5 kwaliteit
+ zeer goede audio eigenschappen
+ Super scherm en zoeker
+ Sony's beeldstabilisatie schijnt superieur te zijn
Tegen Sony:
- prijs, ook van de lenzen
- hij is best groot
- geen 1080p 50fps
- bediening schijnt niet super lekker te zijn
- geen RAW fotos

Voor Panasonic:
+ prijs
+ 3mos techniek
+ 1080p 50fps
+ handzaam formaat
+ 5.1 audio
+ ietje meer zoom
+ touchscreen
+ lenswieltje is multiinzetmaar
Tegen Panasonic:
- beeldkwaliteit iets minder :?
- Minder pro-like beelden mogelijk
- relatief slecht LCD en zoeker
- brakke menu structuur
- fotos zijn de moeite niet waard

Als we even naar de sensor kijken, moeten we eigenlijk vaststellen dat de Sony eigenlijk helemaal niet de grotere sensor heeft. Het oppervlak van de drie Panasonic sensoren is 4.2 cm2 en de Sony heeft 3.65 cm2. Ik ben er nog niet echt van overtuigd dat de beeldkwaliteit van de Sony echt zoveel beter is. 1080p 50fps vind ik wel een best belangrijke optie, al is deze optie voor de Panasonic eigenlijk wel een must als je er maximale scherpte uit wil halen: 1080i vs 1080p schijnt nogal uit te maken op deze camera.

Edit: en als we dan toch bezig zijn, zou ik eigenlijk ook de Canon Legria HF G10 moeten meenemen in het verhaal.

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 22-06-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Zo, zojuist de imitatie-accu voor mijn CX130 ontvangen.
Het gaat om een vergelijkbaar model van de NP-FV70 en kostte maar 15 euro.
Hangt nu aan de lader en ben benieuwd of de camera hierop functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft sony over het algemeen betere camcorder dan panasonic? Of heb ik het verkeerd, leg uit
Momenteel de cx360 van sony op het oog..... Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zie bovenstaande opsommigen zou ik zeggen... het is altijd afwegen, waar jij de meeste waarde aan hecht.

Ieder merk heeft zo zijn voordelen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Michael Knight schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:00:
Zie bovenstaande opsommigen zou ik zeggen... het is altijd afwegen, waar jij de meeste waarde aan hecht.
Het lastig is nu net dat er geen echt goede reviews van de Sony zijn, en er ook geen sample materiaal beschikbaar is. Ik kan dus het verschil in kwaliteit totaal niet inschatten :(

Edit: ondertussen heb ik toch nog wat objectieve vergelijkende test gevonden. De Sony is eigenlijk alleen maar beter in low-light situaties. Bij al het andere is de Panasonic net zo goed, of zelfs beter. De microfoon van de Sony is misschien ook nog wel ietjes beter. En het ziet er natuurlijk erg profi uit met zo'n dikke lens en stukje dood roofdier op je camera ;)

Rechtvaardigt dat de meerprijs :? Uiteindelijk moet ik gewoon concluderen: nee! Ik kan dan beter investeren in een tas, extra accu en een flink SD kaartje :)

[ Voor 39% gewijzigd door voodooless op 22-06-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, 500 euro terug van Ibood.
welke camcorder raden jullie aan voor een budget van max 700 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
Lijkt mij niet eerlijk om een nex vg10 te vergelijken met een panasonic sd900, dit zijn compleet andere camera´s met een andere doelgroep en prijskaartje. Ik heb een sd900 gekocht met korting bij de mediamarkt omdat ik de videokwaliteit beter vond dat de sony camera´s van dezelfde prijs categorie. Bovendien heeft een panasonic een zeer goede beeldstabilisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

drernie schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:44:
Lijkt mij niet eerlijk om een nex vg10 te vergelijken met een panasonic sd900
Ik overweeg beide camera's, dus vergelijk ik beide met elkaar. Wat mij betreft is voor mij nog niet helemaal duidelijk tot welke doelgroep ik hoor, en dus vergelijk ik ze om te kijken wat voor mij het meest geschikt zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer2003
voodooless schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:54:
[...]

Ik overweeg beide camera's, dus vergelijk ik beide met elkaar. Wat mij betreft is voor mij nog niet helemaal duidelijk tot welke doelgroep ik hoor, en dus vergelijk ik ze om te kijken wat voor mij het meest geschikt zou zijn :)
Bij speelde ook mee welke tv ik had. Ik heb een Panasonic Plasma TX-P50VT20 waardoor ik met Vierra cast met 1 afstandsbediening ook de camera kan bedienen. Is erg handig. Qua beeld maakt het met die Sony niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Zo, de knoop is doorgehakt: zojuist de Panasonic HDC-SD900, UV filter en 64GB SDXC kaartje besteld :) Met een beetje mazzel is overmorgen alles in huis. Ik ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

help,

ik heb 2x een np-fv70 imitatie accu gekocht bij accushop.nl
maar na 2 minuten staat er not compatible op het scherm.
hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:37:
help,

hoe kan dat?
Waarschijnlijk zit er een chip in waarmee de camera communiceert om te kijken of je geen immitatie hebt.
Als je daarop zoekt icm Panasonic kun je in elk geval een aantal topics (niet persee op Tweakers) vinden. Dit omdat Panasonic dit miv een bepaalde firmware ingevoerd heeft.

Kennelijk doet Sony dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow ok, dus kan er niks aan gedaan worden......
dan maar accu retour en originele kopen van 100 euro!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 14:47
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:37:
help,

hoe kan dat?
Accushop.nl vervangt 'm kosteloos voor je. Had zelfde probleem. Ben bij hun langs gegaan. Na wat proberen met verschillende accu's heb ik nu 1 compatible NP-FV70 accu die prima werkt. Hulde aan de support en klantgerichtheid van accushop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Zeker weten dat Accu-shop.nl prima service levert.
De accu die ik via Koopjessite.nl heb gekocht voor 15 euro(!!!!!!!) werkt perfect op mijn Sony CX130.
Ook dit is een imitatie van de Sony NP-FV70.
Bij een volle lading kan ik ca. 4,5uur filmen plus de standaard accu met ca. 2uur is totaal een 6uur filmen.
Voor mij meer dan zat met een vakantie.
En dat voor 15 euro!!!!!
Geweldig toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mailtje van accu shop, ze krijgen nieuwe accu met nieuwe chip, kostenloos omruilen en verzendkosten vergoeding, toppie dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
Hoi allemaal,
Een tijdje geleden was ik van plan de Canon Legria HF S200 te halen. Mijn budget lag rond de EUR 650 voor alléén de camera (evt. inclusief SD kaartje). Nu zie ik bij de mediamarkt een aanbieding van de JVC GZ-HM1 voor EUR 499. In de pricewatch is deze maar liefst EUR 729! Met de aanbieding is de JVC dus een stuk goedkoper dan de Canon. Beide camera's voldoen aan mijn eisen (microfoon aansluiting, redelijk grote opslagcapaciteit), alleen moet je voor de Canon nog een SD kaartje kopen. Verder verschillen de specificaties niet erg veel. Ik ben echter wel benieuwd naar de verschillen in de praktijk. Welke camera is beter en welke meer de moeite waard?
Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Zo dat is lastig om informatie te vinden over die JVC.
Staat zelfs niet meer op de site van JVC.

Volgens deze site kan 'ie geen 1080p aan.
Dat lijkt mij een nadeel. De Canon kan wel in 1080p25 opnemen.
De sensor is een back-illuminated, dus dat is een pluspunt.
De sensor van de Canon is een fractie kleiner, maar dat is echt een fractie.

De LCD van de JVC is een stukje kleiner (2.8" om 3.5")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ondertussen heb ik de SD900 binnen en heb er al even mee zitten spelen. Erg mooie camere en ook de eerste shots zien er veelbelovend uit. Een klein nadeel heb ik al wel gevonden: 1080/50p is niet heel eenvoudig om op een mac te bewerken. Ik moet het eerst iMovie en FCP kunnen het beiden niet standaard aan. Ik moet het eerst converteren naar een quicktime file (dat gaat gelukkig lossless). Die kan ik dan weer gebruiken om te editen. Panasonic schijnt ergens in de zomer een eigen plugin ter beschikking te stellen waarmee het ook zonder omweg zou moeten kunnen. Even wachten nog dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
Vandaag naar de media markt geweest, de verkoper vertelt inderdaad hetzelfde. De Canon Legria HF S200 is inderdaad een stuk beter. Echter vertelt hij me dat ook de Panasonic HDC-SD90 een optie is. Deze is namelijk 3D-ready (conversielens), heeft ook een microfoon aansluiting en flash geheugen. Verder heeft de Panasonic nog een iets grotere zoom en kan deze opnemen in 1080p50, terwijl de Canon dit in 1080p25 doet. Bovendien is de Panasonic een stuk goedkoper. Dan lijkt de Panasonic mij meer 'bang for buck', nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony CX360 misschien? of is dat geen optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
tonyto_tp schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:36:
Vandaag naar de media markt geweest, de verkoper vertelt inderdaad hetzelfde. De Canon Legria HF S200 is inderdaad een stuk beter. Echter vertelt hij me dat ook de Panasonic HDC-SD90 een optie is. Deze is namelijk 3D-ready (conversielens), heeft ook een microfoon aansluiting en flash geheugen. Verder heeft de Panasonic nog een iets grotere zoom en kan deze opnemen in 1080p50, terwijl de Canon dit in 1080p25 doet. Bovendien is de Panasonic een stuk goedkoper. Dan lijkt de Panasonic mij meer 'bang for buck', nietwaar?
Die Panasonic is inderdaad een hele leuke camera (heb 'm zelf ook :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:13
Final Cut Pro X support nog steeds die 1080/50P bestanden van mijn Panasonic niet wat een fail zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Zeker gezien het feit dat Windows Movie Maker in Windows 7 het wél kan, en Adobe Premiere CS5 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 14:47
cocico schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 10:32:
Zeker gezien het feit dat Windows Movie Maker in Windows 7 het wél kan, en Adobe Premiere CS5 ook.
En pinnacle studio 15 (1080p van de Sony cx130)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle instellingen geprobeerd maar ik kom er niet uit. Ik heb de sony cx 130, bij het opnemen wil ik dat de camera de tijd aangeeft zodat ik uiteraard weet hoelang ik aan het filmen ben. Het is mij alleen gelukt dat hij aan het begin de tijdcode laat zien daarna verdwijnt die. Hoe kan ik altijd de tijdcode in beeld kriijgen bij het opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 16:18
Zijn er sites waar je de ruwe video bestanden kunt downloaden om te vergelijken?
Ik ben namelijk naar de volgende camera's aan het kijken voor mijn vakantie:

Panasonic SD90
Sony CRX130
JVC Everio GZ-HM650
Canon Legria HF-M406

Je krijgt al camera's waar full hd op staat voor 260 euro (JVC GZ-HM440).
Echter laten de hardware specificaties en tests zien dat sommige camera's interpoleren om full hd te krijgen omdat de chip het niet aan kan, sommige komen niet verder dan 25p of 50i
Maar om nu het daadwerkelijke verschil eens te kunnen zien, dat zou wel handig zijn.
Als een camera van 260,- net zo'n goed beeld geeft als een van 600,- dan weet ik nog niet of ik het extra geld er wel aan uit wil geven.

Als het niet online te vinden is ga ik maar eens met een lege SD kaart richting de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
NotSoSteady schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:17:
Final Cut Pro X support nog steeds die 1080/50P bestanden van mijn Panasonic niet wat een fail zeg..
Wellicht binnenkort...

nieuws: Nieuwe avchd-specificatie ondersteunt 3d en 50/60p
Pagina: 1 ... 28 ... 34 Laatste

Let op:
~~~[html]Voor camera's <250 euro kun je beter <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1348844">dit topic</a> gebruiken! Dit topic is bedoeld voor camera's van de wat hogere kwaliteit.~~~[/html]