HighDefinition Videocameras - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 25 ... 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 128 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind een schermpje juist fijn om die reden. Camera in je rechter hand en de LCD tussen duim en wijsvinger van je linker hand. Door de afstand van het schermpje heb je een iets grotere 'arm' naar het punt waarmee je hem stabiel houd. Oftewel, grotere bewegingen voor kleine correcties, dus ook stabieler.

Maar dat is misschien voor iedereen persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:49
Ik heb de zoeker-zoektocht maar opgegeven, die camera is er gewoon niet voor een normaal budget. Zal dus moeten wennen aan het gebruiken van alleen een schermpje. Ik wilde eigenlijk snel een nieuwe camera, maar ik ga toch maar even wachten op de Sony HDR-CX130 (die hierboven genoemd wordt) :9

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Zoekers zijn een beetje uit. Het maakt de camera zwaarder, complexer en duurder terwijl het LCD in de zoeker vaak inferieur is (in kleur en resolutie) aan het grotere LCD.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MisterMailman schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 01:00:

En ze zijn er nog wel, met zoeker, maar vaak maar met 10x zoom. Dat is nogal een stap terug als je 40x gewend bent én af en toe ook echt gebruikt.
Zoekers worden vaak uitsluitend door gevorderden gebruikt (of het is in ieder geval een upsell verhaal). Een dergelijke camera heeft dan ook gelijk een grotere sensor waardoor een groot zoombereik onmogelijk wordt zonder de camera te voorzien van een enorm objectief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Laatst online: 20:59
Klopt, een NEX-VG10 met APS-C sensor bijvoorbeeld is met een 11x zoomlens niet echt iets om in een klein tasje mee te nemen, hoewel er vast nog wel lompere modellen te vinden zijn :)
Bij dSLR's houdt het met 15x zoom ook op, terwijl compacts nog wat verder komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.videomaker.com/community/videonews/files/2010/08/sony_cam-Derek-blog1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
Maareh, mijn oude camera heeft 40x optische zoom en een zoeker. En is toch een gewone handycam: http://cokupic.pl/i/c_big396985.jpg
Of gelden de argumenten alleen bij camera's met een grotere resolutie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

MisterMailman schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 18:50:
Maareh, mijn oude camera heeft 40x optische zoom en een zoeker. En is toch een gewone handycam: http://cokupic.pl/i/c_big396985.jpg
Of gelden de argumenten alleen bij camera's met een grotere resolutie? :)
De trade-off is dat er een minisicule sensor in zit wat dus een lagere beeldkwaliteit/lichtgevoeligheid tot gevolg heeft. Sensors zijn wel verbeterd de afgelopen jaren maar een HD-camera heeft vaak al minimaal 4 keer zoveel pixels dan een SD-camera (en vaak nog veel meer), als de sensor even groot zou zijn zou iedere pixel dus 4 keer zo weinig licht opvangen, dus een grotere sensor is dan zeker geen overbodige luxe.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnny schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:45:
[...]

De trade-off is dat er een minisicule sensor in zit wat dus een lagere beeldkwaliteit/lichtgevoeligheid tot gevolg heeft. Sensors zijn wel verbeterd de afgelopen jaren maar een HD-camera heeft vaak al minimaal 4 keer zoveel pixels dan een SD-camera (en vaak nog veel meer), als de sensor even groot zou zijn zou iedere pixel dus 4 keer zo weinig licht opvangen, dus een grotere sensor is dan zeker geen overbodige luxe.
Interessant, dus voor de beste low-light Full HD prestatie kun je dus het beste een zo groot mogelijke sensor hebben van precies 2,07 MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:54:
Interessant, dus voor de beste low-light Full HD prestatie kun je dus het beste een zo groot mogelijke sensor hebben van precies 2,07 MP?
Eigenlijk wel ja :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:54:
[...]

Ja, voor 3CCD camera's wel (welke 3 aparte sensors gebruiken).

Alle andere sensors hebben de subpixels in een bayerpatroon zitten dat betekent dat er eigenlijk maar 2 miljoen subpixels op zitten. Voor optimale scherpte heb je 6 megapixel nodig.

De meeste sensors hebben een beeldverhouding van 4:3 en je neemt video op met 16:9 waardoor je dus het onderste en bovenste deel niet gebruikt, dus uiteindleijk kom je dan ergens rond de 8 megapixel uit. Daarmee kan je iedere RGB-pixel in van een 1080p frame de informatie één op één uit een rode, groene en blauwe subpixel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gaat dit verhaal op bij bijvoorbeeld een stilstaand 1080 interlaced beeld?
(dus voor het gemak even zonder beweging)

Wordt er dan bij zowel de even als oneven fields de volledige sensor gebruikt voor optimale scherpte per field, of wordt dan ook echt alleen maar de even of oneven helft van de sensor gebruikt per opgenomen field?

Dit vraag ik me af omdat ik benieuwd ben of de nieuwe mogelijkheid om in 1080p50 op te nemen van de Panasonic SD-90 (die in maart uitkomt) ook nadelen heeft ten opzichte van de SD-60 die dat nog in 1080i doet, terwijl ze beide dezelfde sensor lijken te hebben in de vergelijking hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:24:
Hoe gaat dit verhaal op bij bijvoorbeeld een stilstaand 1080 interlaced beeld?
(dus voor het gemak even zonder beweging)

Wordt er dan bij zowel de even als oneven fields de volledige sensor gebruikt voor optimale scherpte per field, of wordt dan ook echt alleen maar de even of oneven helft van de sensor gebruikt per opgenomen field?

Dit vraag ik me af omdat ik benieuwd ben of de nieuwe mogelijkheid om in 1080p50 op te nemen van de Panasonic SD-90 (die in maart uitkomt) ook nadelen heeft ten opzichte van de SD-60 die dat nog in 1080i doet, terwijl ze beide dezelfde sensor lijken te hebben in de vergelijking hier.
Een sensor is vrij dom, er valt ligt op en er komt een signaal uit en dat wordt gedigitaliseerd en in een buffer geplaatst, en dat moet hij in dit geval 50 keer per seconde doen. De data daarin wordt dan omgezet naar een frame/field die verder wordt verwerkt. Met interlacing wordt er dus iedere keer de helft weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnny schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:04:
[...]

Een sensor is vrij dom, er valt ligt op en er komt een signaal uit en dat wordt gedigitaliseerd en in een buffer geplaatst, en dat moet hij in dit geval 50 keer per seconde doen. De data daarin wordt dan omgezet naar een frame/field die verder wordt verwerkt. Met interlacing wordt er dus iedere keer de helft weggegooid.
Oke, dus de reden dat veel camera's interlaced opnemen is dus niet door beperkingen van de sensor, maar door beperkingen van de hoeveelheid digitale data die niet zo snel als 1080p50 verwerkt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:01:
[...]

Oke, dus de reden dat veel camera's interlaced opnemen is dus niet door beperkingen van de sensor, maar door beperkingen van de hoeveelheid digitale data die niet zo snel als 1080p50 verwerkt kan worden?
In theorie is dat wel zo ja, maar in de praktijk blijken bepaalde fabrikanten het wel te kunnen (Sanyo deed het al in 2009). De echte reden is dat 1080p50/60 geen onderdeel uitmaakt van een officiele standaard, en het "mag" in AVCHD. Sanyo werkte daar omheen door MP4-bestanden te gebruiken en Panasonic doet het wel in een AVCHD-container, en dat gaat in sommige editors wel goed, maar niet alle AVCHD software/apparatuur kan er mee omgaan. De andere reden is marktsegmentatie. Fabrikanten willen camera's met meer features duurder verkopen en ook nog iets achter de hand willen hebben voor volgend jaar. Ze zijn er dus niet bij gebaat om in één keer de perfecte camera te maken, maar veel meer bij kleine stapjes vooruit. Nu de duurdere camera's stereoscopische (3D) mogelijkheden krijgen zie je dat 1080p50/60 wat breder toegepast gaat worden

Verwijderd

Johnny schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:23:
[...]

In theorie is dat wel zo ja, maar in de praktijk blijken bepaalde fabrikanten het wel te kunnen (Sanyo deed het al in 2009). De echte reden is dat 1080p50/60 geen onderdeel uitmaakt van een officiele standaard, en het "mag" in AVCHD. Sanyo werkte daar omheen door MP4-bestanden te gebruiken en Panasonic doet het wel in een AVCHD-container, en dat gaat in sommige editors wel goed, maar niet alle AVCHD software/apparatuur kan er mee omgaan. ...
Het is me inderdaad opgevallen dat Panasonic en Sony voor hun nieuwe camera's gewoon de AVCHD gebruiken, maar dan met een hogere bitrate, namelijk 28 Mbps in plaats van de 24 of 17 Mbps die ik hiervoor veel als hoogste bitrate tegenkwam. Wat ik wel weer vreemd vind is dat er bijvoorbeeld maar 4 Mbps bij komt, terwijl de werkelijke hoeveelheid data van i50 naar p50 eigenlijk verdubbelt. Zijn de p50 beelden dan sterker gecomprimeerd met meer kwaliteitsverlies dan de i50 beelden, of zie ik dit verkeerd?

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mooi ding voor de hier besproken camera's:

http://cgi.ebay.nl/PROAIM...ain_0&hash=item5197bf22b0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 02:33
Ik denk dat ik toch maar wacht op de sony cx130e
pricewatch: Sony Handycam HDR-CX130E

Lijkt me een super fijn camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

william181 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:52:
Ik denk dat ik toch maar wacht op de sony cx130e
pricewatch: Sony Handycam HDR-CX130E

Lijkt me een super fijn camera
Of de Panasonic HDC-SD90

Ze komen beide begin maart uit, en zijn qua specs aan elkaar gewaagd. Ik wacht tot deze camera's beide beschikbaar zijn en maak dan wel een keuze op basis van de prijs en de reviews die waarschijnlijk ook wel rond die tijd te vinden zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Laatst online: 19-09 21:08
nadeel van die sony vindt ik dat er op flash moet worden opgeslagen. niet dat flash slecht (absoluut niet, zal zeker de toekomst zijn) maar de prijs... als je een HDD erin hebt is dat in verhouding veel goedkoper voor de capaciteit die je krijgt.
natuurlijk is het geen probleem als je je kaarten meteen op je laptop ofzo zet zodat je je kaart iedere dag opnieuw gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
A4-tje schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 23:43:
nadeel van die sony vindt ik dat er op flash moet worden opgeslagen. niet dat flash slecht (absoluut niet, zal zeker de toekomst zijn) maar de prijs... als je een HDD erin hebt is dat in verhouding veel goedkoper voor de capaciteit die je krijgt.
natuurlijk is het geen probleem als je je kaarten meteen op je laptop ofzo zet zodat je je kaart iedere dag opnieuw gebruikt...
heb je een punt mee.
Maar als je ziet wat deze camera allemaal heeft aan positieve punten, dan vindt ik de prijs nog redelijk.
En die sd-kaartjes worden steeds goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:34:
[...]

Of de Panasonic HDC-SD90

Ze komen beide begin maart uit, en zijn qua specs aan elkaar gewaagd. Ik wacht tot deze camera's beide beschikbaar zijn en maak dan wel een keuze op basis van de prijs en de reviews die waarschijnlijk ook wel rond die tijd te vinden zullen zijn.
Zal wel duurder uitvallen dan de cx130e van sony als ik her en der al lees op div website's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

A4-tje schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 23:43:
Maar HD's zijn ook zwaarder, gebruiken meer energie, veel kwetsbaarder, zijn niet verwisselbaar en maken ook nog eens geluid dat wordt opgepikt door de interne microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
Oh trouwens, wat ik me ook nog afvroeg: hebben de nieuwste camera's ook een timerfunctie? Dat je in kan stellen wanneer hij moet beginnen met opnemen? De CX130E bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MisterMailman schreef op zondag 13 februari 2011 @ 22:33:
Oh trouwens, wat ik me ook nog afvroeg: hebben de nieuwste camera's ook een timerfunctie? Dat je in kan stellen wanneer hij moet beginnen met opnemen? De CX130E bijvoorbeeld?
Voor zover ik weet heeft geen enkele consumer HD camera dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik zoek een filmcamera voor evenementen (discofeesten). Ik gebruik nu een Sony Z5 wat onhandig uitkomt met het overzetten van mini DV naar de pc. De Sony Z5 heeft een goeie beeld voor in de avond en dat zoek ik nu ook. Ik dacht aan een DSLR maar als er een andere alternatief is dat ook goed.

Alvast bedank

• A4-tje
  • Laatst online: 19-09 21:08
Johnny schreef op zondag 13 februari 2011 @ 22:14:
[...]

Maar HD's zijn ook zwaarder, gebruiken meer energie, veel kwetsbaarder, zijn niet verwisselbaar en maken ook nog eens geluid dat wordt opgepikt door de interne microfoon.
ik moet zeggen dat ik met de camera's die ik heb gehad/gebruikt nog nooit last heb gehad van geluid van de HDD. en over het algemeen is stroom een minder groot probleem dan ruimte (vooral als je met kaartjes werkt).
maar mijn punt was voornamelijk dat je meer voor minder krijgt met een HDD. en dat de door jouw genoemde minpunten er wel zijn maar voor velen niet opwegen tegen het prijsverschil en gemak (wie buiten tweakers let op de toekomst van camera's?als hjj nu maar werkt..).

de camera ziet er erg goed uit en sony heeft ook gewoon goede producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd of de Sony CX130E ook de smooth slow (slow-motion) functie gaat hebben die de CX115E ook had. Ik heb het namelijk niet zo snel zien staan in de specs van de 130E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:41

JME

zeg maar Jamie

Iemand nog een tip waar ik de Panasonic HDC-SD60 voor een nette prijs op de kop kan tikken? Hij lijkt nergens meer leverbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Ben zelf aan het overwegen om een FullHD videocamera aan te schaffen. Budget ligt in principe tussen 250 en 400 euro (maar ben bereid om dit op te trekken naar 500 euro maximum). Heb zelf een Panasonic 50" V10 plasma met ingebouwd SD(HC) slot dat AVCHD ondersteunt, dus ik wil voor een videocamera met SD kaartjes gaan.

De software die ik in principe wil gaan gebruiken, is iMovie 11 of Final Cut Express HD 4. Alleen vrees ik dat m'n huidige mac niet snel genoeg is daarvoor aangezien hij 4,5j oud is (specs: Intel Core Duo 1,83 Ghz, 2 GB ram en Intel GMA950 gpu, 80 GB Intel X25-M SSD). In dat geval kan ik wel terugvallen op m'n Windows PC (Core i3 2,93 Ghz, 2 GB ram, GTX460 1 GB) totdat ik een nieuwe Mac aanschaf.

Het gaat mijn eerste videocamera worden. Ben al aan 't googlen geweest en kwam enkele leuke modellen tegen zoals de Panasonic HDC-SD60, de Sony HDR-CX115E en de JVC GZ-HM335. Ik was bijna van plan om voor de Panasonic of de Sony te gaan totdat ik merkte dat de hoogst mogelijke resolutie van deze modellen 1080i@50Hz was. Ik heb namelijk een bloedhekel aan interlaced content. Vind 1080i videocamera's ook niet erg toekomstgericht.

In principe heb ik 'maar' 3 eisen:

1) 1080p@25 en 50Hz
2) Maximumprijs 500 euro
3) iMovie 11 / Final Cut Express HD 4 (of Final Cut Pro) compatible (maar dat zal wel geen probleem zijn neem ik aan)

Zaken die (grote) pluspunten zijn:

* Time-Lapse recording (al kan dit ook softwarematig heb ik gelezen)
* Slow Motion functie (dit kan ook wel softwarematig vermoed ik)
* Goede zoom functie zonder al teveel kwaliteitsverlies
* Goede beeldstabilisatie functie

Voor de rest wil ik, net zoals iedereen, natuurlijk een zo goed mogelijke beeldkwaliteit voor de laagst mogelijke prijs. Dus na eventjes verder gezocht te hebben, kwam ik uit bij de Sony HDR-CX130E en de Panasonic HDC-SD90. Deze eerste kost op de Belgische Sony site 450 euro en als ik naar de prijzen van de Panasonic kijk op pricewatch, kom je al snel rond de 950-1.000 euro uit. Dus blijft enkel de Sony over. Hopelijk verschijnen er snel reviews van de Sony HDR-CX130E en is het een deftig apparaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
HDC-SD90 = 479 in de Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Heb ik 'm inmiddels ook voor besteld.
Wat jammer nou toch dat die SD60 nauwelijks meer te krijgen valt... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
henrid schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:08:
HDC-SD90 = 479 in de Pricewatch
Tiens heb ik dan zo verkeerd gekeken? Alleszins heel nice dat hij bij CameraTools 479 kost (zelfs met verzending naar België blijf ik onder de 500 euro zitten).

Ik vind het wel gek dat hij bij Videocamerashop 939 euro kost (dat is bijna het dubbel!).

Zit er nergens een addertje onder het gras bij CameraTools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Als er meerdere winkels rond de 500 zitten, dan lijkt me dat okee. Die Videocamerashop is van CoolBlue die vaak best wel schappelijke prijzen heeft, dus dat moet haast wel een foutje zijn bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Haha geweldig. Bij Videocamerashop hebben ze de prijs van de Panasonic HDC-SD90 al meteen aangepast. Je zou gaan denken dat ze hier meelezen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Hmmm deze staat op m'n verlanglijstje, maar het kan duidelijk nog schappelijker. Misschien dat ze nog een keer meelezen O-)
Op zich is deze ook wat ik zoek, 1080p, geen topmodel maar alles net weer iets beter dan de SD60/80, een camera die je gelijktijdig ook voor redelijk goede foto's kan gebruiken (waarom dubbel kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
Het is maart, kom maar op met die camera's :9 Kan ik gaan kiezen tussen de Panasonic en de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisterMailman schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:14:
Het is maart, kom maar op met die camera's :9 Kan ik gaan kiezen tussen de Panasonic en de Sony.
Exact!! :)

Heb de panasonic en de sony al als snelkoppelingen in mijn favorietenbalk staan, en klik elke dag even een paar keer om te kijken wat de prijs en de beschikbaarheid doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Hehe voor mij zal het ook tussen die 2 gaan. Op basis van de specs lijkt de Panasonic HDC-SD90 het vlotjes te gaan winnen van de Sony HDR-CX130E. Mijn voorkeur gaat op dit moment ook uit naar de Panasonic. Hopelijk volgen er snel deftige reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Wat is nou de opvolger van de populaire SD700 ?? Ik kan het op die panasonic site niet vinden. Er staan tabellen met allerlei types maar daar wordt ik niks wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CobraX schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 20:12:
Hehe voor mij zal het ook tussen die 2 gaan. Op basis van de specs lijkt de Panasonic HDC-SD90 het vlotjes te gaan winnen van de Sony HDR-CX130E. Mijn voorkeur gaat op dit moment ook uit naar de Panasonic. Hopelijk volgen er snel deftige reviews!
Welke specs ter vergelijking bedoel je dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
CobraX schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 20:12:
Er zijn al allerlei (buitenlandse) reviews en sample video's (YouTube) te vinden hoor. ;)

voor de Panasonic (HDC-SD90) tenminste..

[ Voor 4% gewijzigd door xantos op 03-03-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:34:
[...]

Welke specs ter vergelijking bedoel je dan precies?
Specs Sony HDR-CX130E vs Panasonic HDC-SD99 (Duitse versie van de HDC-SD90 geloof ik).

Image sensor effective pixel count 16:9: 1.670.000 (Sony) vs 2.610.000 (Panasonic)

Als ik goed kan rekenen is 1920x1080 = 2.073.600 pixels -> lijkt me dus dat de Sony niet echt FullHD is maar iets tussen 720p en 1080p in en geupscaled naar 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Terrestrial schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:31:
Wat is nou de opvolger van de populaire SD700 ?? Ik kan het op die panasonic site niet vinden. Er staan tabellen met allerlei types maar daar wordt ik niks wijzer van.
De eerste opvolger is de SD750 (met 3D lens) uit 2010 en in januari dit jaar zijn de SD800 en SD900 aangekondigd, waarbij de 800 de uitgeklede versie is van de 900, en de 900 in verschillende smaakjes komt qua opslag. SD is hierbij de kale versie met alleen geheugenkaartjes. Bij de 2011 modellen is de 3D lens optioneel.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 20:05:
[...]
Heb de panasonic en de sony al als snelkoppelingen in mijn favorietenbalk staan, en klik elke dag even een paar keer om te kijken wat de prijs en de beschikbaarheid doen.
HDC-SD90 is leverbaar! Heb het bewijs voor me op tafel staan... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
JME schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 11:42:
[...]

HDC-SD90 is leverbaar! Heb het bewijs voor me op tafel staan... :9
_O_
Heeft die nou ook een microfoon-ingang? Ik kom wat tegenstrijdige berichten tegen. Als ie het niet heeft moet ik wachten op de Sony :P
Maar we verwachten wel een review natuurlijk hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ja, er zit een mic-ingang op.
En nee, ik ben niet zo van de reviews. Heb het geduld niet om er veel tijd in te steken en de olifantenhuid niet die je hier nodig hebt als je er net even wat minder tijd in steekt :+
Maar bij vragen ben ik natuurlijk altijd bereid om een antwoord te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
JME schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 13:34:
En nee, ik ben niet zo van de reviews. Heb het geduld niet om er veel tijd in te steken en de olifantenhuid niet die je hier nodig hebt als je er net even wat minder tijd in steekt :+
Heb je al gefilmd op 1080p en dit terug gekeken op je computer? Is de kwaliteit goed en loopt het beeld zonder te schokken?

Ik denk dat ik 'm dan ook maar ga bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

JME schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 13:34:
Wat is je eerste impressie? En waarom had je nou juist deze gekozen? :+

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

rockhopper schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 19:32:
Wat is je eerste impressie? En waarom had je nou juist deze gekozen? :+
Eerste impressie: moet zo'n klein ding nou echt zo duur zijn? :+
Tweede impressie: ligt lekker in de hand, voelt solide aan, scherm is lekker helder en scherp, OIS werkt grandioos, menu is super intuïtief, kortom een heerlijk toestelletje om overal mee naar toe te nemen.

Reden om deze te kiezen was dat de bestelde SD60 niet meer leverbaar bleek te zijn. Vervolgens werd door de webwinkel de SD80 voorgesteld, omdat dat de opvolger zou zijn. Mwoah... niet echt dus. Dan maar een volwaardige opvolger gekozen voor iets meer geld, je koopt zo'n ding ook niet elk jaar. Bovendien had ik ergens een engelstalige review gelezen waar ze erg lovend waren, dus dat voelde wel OK.
xantos schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:10:
Heb je al gefilmd op 1080p en dit terug gekeken op je computer? Is de kwaliteit goed en loopt het beeld zonder te schokken?
Eerste terugkijkervaring was bij afspelen vanaf de camera op de TV: mooi vloeiend beeld, maar wel aangesloten via composite dus kan nog niet alles zeggen wat betreft de kwaliteit van het beeld. Vervolgens de bestanden naar de PC overgezet en afgespeeld met VLC en Windows Mediaplayer. MP bakt er werkelijk niets van, schokt aan alle kanten. VLC is al wat beter, maar beeld is zeker niet vloeiend. Playback vanaf de camera op de TV bewijst echter dat de opname wel degelijk vloeiend is, dus het lijkt me een codec issue. Ik zal eens kijken wat er allemaal op de bijgeleverde schijf staat (sorry, ben zo'n trial & error type, moet de handleiding ook nog lezen... 8) ).

[ Voor 17% gewijzigd door JME op 06-03-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

JME schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:35:
Eerste terugkijkervaring was bij afspelen vanaf de camera op de TV: mooi vloeiend beeld, maar wel aangesloten via composite dus kan nog niet alles zeggen wat betreft de kwaliteit van het beeld. Vervolgens de bestanden naar de PC overgezet en afgespeeld met VLC en Windows Mediaplayer. MP bakt er werkelijk niets van, schokt aan alle kanten. VLC is al wat beter, maar beeld is zeker niet vloeiend. Playback vanaf de camera op de TV bewijst echter dat de opname wel degelijk vloeiend is, dus het lijkt me een codec issue. Ik zal eens kijken wat er allemaal op de bijgeleverde schijf staat (sorry, ben zo'n trial & error type, moet de handleiding ook nog lezen... 8) ).
Als VLC het niet vloeiend afspeelt dan is je computer waarschijnlijk gewoon te traag. Tenzij er een andere codec is die vele malen efficienter werkt, maar dan zou je jezelf toch afvragen waarom die van VLC dat dan ook niet kan.

Als het upgraden van je PC geen mogelijkheid is dan moet je de bestanden eerst omzetten naar een ander formaat wat makkelijker is om af te spelen voor je PC (ten koste van schijfruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Dan veronderstel je dat ik de filmpjes graag op de pc wil afspelen. Maar dit was alleen maar een test op verzoek van een medetweaker 8)
Voor mij moet de echte test nog komen: wat bakt mijn hardware mediaspeler ervan!

Edit: die bakt er al wel meer van dan VLC, maar echt geweldig is het nog niet (mediaspeler: HDX-1000). Ik denk dat ik AVCHD eens ga proberen in plaats van 1080p50.

[ Voor 27% gewijzigd door JME op 06-03-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
JME, welke geheugenkaart heb jij erbij gekocht? Moet dat een class 10 kaart zijn om full-hd 1080p te kunnen opnemen?

mmm... als ik de faq op dit forum er op nalees (Camcorder FAQ) na moet een class 4 kaartje voldoende zijn. Is ook precies wat Cameratools adviseert als bijbehorende (optie) geheugenkaart.

[ Voor 49% gewijzigd door xantos op 06-03-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Camerasnelheid is niet zo spannend bij de keuze voor een kaartje. Class 6 (misschien ook wel 4) is dan snel zat. Maar als je een snelle (UDMA) kaartlezer hebt, is een snel kaartje vooral interessant om je opnames naar je pc over te zetten!
Overigens heb ik voor 45 euri een Transcend 32GB class 10 kaartje gekocht.

Edit: handleiding zegt inderdaad minimaal class 4.

[ Voor 10% gewijzigd door JME op 06-03-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
Net even wat filmpjes van de SD90 zitten kijken, maar dat ziet er toch wel goed uit! Ga 'm binnenkort maar bestellen denk ik, dan maar niet wachten op Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Even een vraagje voor JME:

Klopt het dat MP4 (.mp4) wordt gebruikt i.p.v. AVCHD (.mts) als je kiest voor 1080p@50? Ik las dit in de review van Trustedreviews:

Alongside the usual array AVCHD modes, all of which operate at 1,920 x 1,080 Full HD resolution with 50i interlaced fields, the SD90 also offers a 50p option. This records at 50 frames per second, for smoother motion, but the file format switches to MP4 from AVCHD, which can have compatibility issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Apparaat hier maakt .mts bestanden in 1080p50 modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
@JME: kan je een korte 1080p50 sample (source file van een paar honderd MB) ergens (megaupload, rapidshare, hotfile, fileserve, filesonic, depositfiles...) online zwieren? Ik wil eens een source file testen in programma's zoals Final Cut Express / iMovie / Avid Media Composer en zien hoe vlot het draait (lees: ik wil weten of mijn PC'tjes thuis het vlot kunnen trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
Hoihoi,

Ik zit te twijfelen tussen de panasonic SD90 / sony cx130 of de cx160
Wat zou ik nou het beste kunnen kiezen. Vindt het voordeel van bv de cx160 dat er al geheugen in zit.
Maar hoe is bv de lens kwaliteit tussen die van de panasonic en de sony G lens?

Wie kan me helpen?

William

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
Chauffeur is onderweg O+
Dus straks van mijn kant ook ervaring met de SD-90 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
MisterMailman schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:24:
Chauffeur is onderweg O+
Dus straks van mijn kant ook ervaring met de SD-90 :)
waarom heb jij voor de sd-90 gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
william181 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:30:
[...]

waarom heb jij voor de sd-90 gekozen?
Omdat die direct leverbaar was, en ik er genoeg positieve dingen over gelezen/gezien heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
Geweldig apparaatje hoor _/-\o_

Beeldstabilisatie werkt heerlijk, in vergelijking met mn oude camera. Logisch, dat ding was al een paar jaar oud, maar toch viel het direct op.
Ik heb even 2 filmpjes met maximale zoom (26x geloof ik) gemaakt van overvliegende vliegtuigen. Is gelijk het zoombereik en de beeldstabilisatie te zien :)

Vliegtuig HD
Vliegtuig 1080p50

Ik ga er nog wel een accu bijkopen vermoed ik, m'n oude camera kon 5 uur met 1 accu, deze nog geen 2 uur. Dat gaat te kort zijn voor mij :P

[ Voor 10% gewijzigd door MisterMailman op 11-03-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CobraX schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:14:
[...]

Specs Sony HDR-CX130E vs Panasonic HDC-SD99 (Duitse versie van de HDC-SD90 geloof ik).

Image sensor effective pixel count 16:9: 1.670.000 (Sony) vs 2.610.000 (Panasonic)

Als ik goed kan rekenen is 1920x1080 = 2.073.600 pixels -> lijkt me dus dat de Sony niet echt FullHD is maar iets tussen 720p en 1080p in en geupscaled naar 1080p?
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar. ik zoek een betaalbare 1080p50 camera. en de sony spreekt me wel aan. alleen moet het natuurlijk niet simpelweg opgeschaald zijn. Kan iemand hier meer over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

MisterMailman schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:09:

Beeldstabilisatie werkt heerlijk, in vergelijking met mn oude camera. Logisch, dat ding was al een paar jaar oud, maar toch viel het direct op.
Ik heb even 2 filmpjes met maximale zoom (26x geloof ik) gemaakt van overvliegende vliegtuigen. Is gelijk het zoombereik en de beeldstabilisatie te zien :)

Vliegtuig HD
Vliegtuig 1080p50

Ik ga er nog wel een accu bijkopen vermoed ik, m'n oude camera kon 5 uur met 1 accu, deze nog geen 2 uur. Dat gaat te kort zijn voor mij :P
Ziet er redelijk stabiel uit, maar omdat je alleen het vliegtuig ziet zonder referentiekader, heb ik nog niet echt een duidelijk beeld van 'hoeveelheid zoom/afstand' zeg maar. Maar goed uitgaande van 20x + is het op de pc monitor niet misselijkmakend schuddend en da's al een goed begin 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
rockhopper schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:02:
[...]

Ziet er redelijk stabiel uit, maar omdat je alleen het vliegtuig ziet zonder referentiekader, heb ik nog niet echt een duidelijk beeld van 'hoeveelheid zoom/afstand' zeg maar. Maar goed uitgaande van 20x + is het op de pc monitor niet misselijkmakend schuddend en da's al een goed begin 8)
Bedacht ik me later ook ja, niet zo handig. Ik ga er zo nog ff op uit om wat nieuwe beelden te schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
zit er in de sd-90 intern geheugen, of moet je net als sony nog een sd kaart kopen
anders zou de sony cx-160 nog wel een mooie zijnmet zijn intern geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
william181 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:24:
zit er in de sd-90 intern geheugen, of moet je net als sony nog een sd kaart kopen
Moet SD-kaart in :) Ik zie zelf het nadeel niet t.o.v. intern geheugen, maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
MisterMailman schreef op zondag 13 maart 2011 @ 00:03:
[...]

Moet SD-kaart in :) Ik zie zelf het nadeel niet t.o.v. intern geheugen, maar ok.
thnks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 15:39

Japie.G

Colour Classic

MisterMailman schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:09:

Vliegtuig HD
Vliegtuig 1080p50

Zijn er al goedkope alternatieve accu's te vinden?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Ik ben zelf erg gecharmeerd van de JVC GZ-HM445, de specs klinken erg goed. Helaas is er nog weinig informatie over te vinden. De paar "reviews" op kieskeurig.nl zijn er wel positief over.

Helaas is een extra accu ook nodig omdat hij op 1 accu ongeveer 1 uur maar kan filmen. Dat maakt hem meteen al een stuk duurder.

Wat is jullie mening over deze camera?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

william181 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:24:
Intern geheugen is echt niet handig hoor; stel je de volgende situaties eens voor:

- Je wil meer opslagcapaciteit.
- Geheugen zit vol en je hebt geen computer bij de hand en je wil toch opnamen maken.
- Je wil beelden naar je computer overzetten maar je hebt geen kabel.
- Je wil je camera even uitlenen, maar niet je beelden aan iemand anders geven.
- Je camera is kapot en je wil beelden er vanaf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
Johnny schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:11:
[...]

Intern geheugen is echt niet handig hoor; stel je de volgende situaties eens voor:

- Je wil meer opslagcapaciteit.
- Geheugen zit vol en je hebt geen computer bij de hand en je wil toch opnamen maken.
- Je wil beelden naar je ocmputer overzetten maar je hebt geen kabel.
- Je wil je camera even uitlenen, maar niet je beelden aan iemand anders geven.
- Je camera is kapot en je wil beelden er vanaf halen.
Hoi Johnny,

bedankt voor je reactie op mijn bericht.

Je onderbouw het goed, qua geen kabel heeft sony weer een oplossing voor met een ingebouwde usb kabel.

Maar oke goede redenen. Waar ga voor de mensen hier de voorkeur uit sony cx130 of de panasonic-sd90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

william181 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:33:
[...]
Waar ga voor de mensen hier de voorkeur uit sony cx130 of de panasonic-sd90
Als je een paar posts terug leest zie je een link naar een duitse review en daarna wat meningen van tweakers waarbij beide camera's tegen elkaar vergeleken worden. Het lijkt erop dat men de panasonic het voordeel van de twijfel geeft. Maar belangrijker is natuurlijk waar je zelf waarde aan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
Ben er eindelijk eruit.

Heb gisteren bij cameranu.nl de panasonic sd-90 besteld, en vandaag binnen gekregen.
Heb een sd kaart erbij gekocht van 16gb klasse 10 spec voor hd video
starterskit erbij gekocht van panasonic ( was zelfde prijs als een losse accu alleen)
hdmi kabel ( mini hdmi naar gewoon hdmi)

op het oog ziet het er goed uit, maar ga morgen op me werk hem maar eens goed testen.
wat wel mooi is dat de lens bescherming automatisch in en uit klapt bij aan of uit.

Het enige wat ik nog wil is een UV filter voor de lens die gelijk me lens beschermd tegen krasjes of stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Wehkamp geeft 10% korting op elektronica dit weekend. Verschillende camera's zijn hierdoor goedkoper dan waar dan ook.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@william181, We wachten met smart op een mooie review. :)

Verwacht een kleine in juni en wil alle gebeurtenissen filmen.
Heb me al wat zitten orienteren. Kom uit bij de Sony CX130 en de Panasonic SD90.
Helaas zijn er niet veel reviews te vinden. Weet iemand goede review sites ala dpreview.com / cameralabs.com?
Hoe verhouden de SD40 en de SD80 zich tot de SD90?
Erg jammer dat de SD60 niet meer leverbaar is. Die was mooi geprijst.

Wacht even op mooie aanbiedingen, iemand tips wanneer deze apparaten in de aanbieding worden gegooid?

[ Voor 27% gewijzigd door Harmen op 22-03-2011 19:40 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
camcorderinfo.com

Misschien moet je de typenrs even omnummeren van US naar EU, maar die schrijven best goede reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Thanks, zou die site even in de gaten houden.
Hoop dat er binnenkort wat meer reviews komen van de D80.
Lijkt me ook een intressante optie.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 20:37
Heb de Sony HDR CX360 op het oog maar kom er niet heel veel van tegen qua reviews.
De Panasonic SD90 ziet er ook wel erg goed uit en is stuk goedkoper.
De Sony heeft DD5.1 en GPS. Zijn dat leuke hebbedingetjes of voegen ze ook daadwerkelijk iets toe?

Iemand ervaring met de Sony CX360? Ook i.c.m. Mac.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Afgelopen vrijdag de SD90 besteld, gister binnen (cameranu). Het is dus toch niet de Sanyo FH1 geworden. Wel een beetje mee gespeeld en zeker mooi beeld. Ook met weinig licht, ziet het er best goed uit.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hoe ligt de SD90 in de hand? Gewoon goed? Heb de Sony HDR CX360 gisteren vastgehouden bij de MediaMarkt en die lag super in de hand.

M'n keuze gaat denk ik toch voor de SD90 vallen, gezien het prijsverschil en de lovende reacties. Maar ben benieuwd hoe hij in de hand ligt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

SD90 ligt op zich goed in de hand al houd ik camera's liever niet vast zoals dat bedoeld is, maar dat zou voor iedere camera gelden.

Ik hou 'm meer zo vast:

Maar hoe je 'm ook vast houdt, de IS is echt fenomenaal. Volledig inzoomen en nog steeds een stabiel beeld.

[ Voor 39% gewijzigd door MrSleeves op 04-04-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik hou 'm toch altijd in m'n rechterhand vast.. dus met m'n hand er gewoon omheen. En dan met m'n linkerhand stabiel houden bij het LCD scherm. Daarvoor is hij niet te 'klein'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb een Panasonic SD60, maar welke SD kaartjes heb ik nu minimaal nodig???
Je ziet klasse 6 of klasse 10, maar per merk verschilt dit ook weer...

Neem deze van ADATA:
Snelheidklasse 20 MB/s (lezen) 16 MB/s (schrijven)
SD Speed Class Class 10

Dat lezen boeit me helemaal niets, maar vervolgens is Sandisk class 10: 30mb/s, maar daar staat geen lezen of schrijven bij.

Ik zou bijna, maar voor de zekerheid deze kopen:
Sandisk Secure Digital Secure Digital Extreme Pro
High Capacity, 45MB/sec

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Rivanov schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:28:
Ik hou 'm toch altijd in m'n rechterhand vast.. dus met m'n hand er gewoon omheen. En dan met m'n linkerhand stabiel houden bij het LCD scherm. Daarvoor is hij niet te 'klein'?
Ik houd 'm ook in m'n rechterhand vast.. ;)
Maar wat je beschrijft kan gewoon volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
En de SD90 i.c.m. Mac? Importeren in iMovie/Final Cut Pro gaat gewoon goed? Met Log&Transfer zet hij de AVCHD gewoon goed om zodat het te bewerken valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb geen Mac dus ik zou het niet weten. De filmpjes heb ik nu gewoon overgezet van de SD-kaart naar mijn laptop. Formaat is AVCHD, extensie .mts (geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Vandaag komt de JVC GZ-HM650 die ik mijn vader heb laten bestellen voor de 2 weken vakantie in Florida. Ik ben erg benieuwd. De specs klonken goed, beelden zagen er goed uit en de trustedreview.com review klonk erg goed.

Hij is binnen :D Direct ook een JVC tas + accu er bij besteld.

Ik stond er niet bij stil dat er geen externe accu oplader bij zit. Zo'n acculader vind ik het goedkoopst voor maar liefst €79,- ! Ik snap wel hoe die camera's zo goedkoop gemaakt kunnen worden. Hoe kan je nou tussen de 80 en 100 euro vragen voor alleen een accuoplader?
Nu moet ik ze dus omstebeurt in de camera doen om op te laden.

[ Voor 47% gewijzigd door MrBlueEyes op 05-04-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 17:46
dfrenner schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:29:
Ik heb een Panasonic SD60, maar welke SD kaartjes heb ik nu minimaal nodig???
Wel eens eerder besproken volgens mij, dus maar een algemene oplossing / vuistregel:
  1. Kijk op welke bitrate je camera (maximaal) opneemt (in Mbps = Megabit per seconde)
  2. Converteer dit naar MegaByte per seconde: X Mbps / 8 = Y MBps
  3. Rond het resultaat naar boven af naar hele megabytes, je hebt nu de SD kaart klasse die je minimaal zou moeten gebruiken.
(Ik laat hierbij het audiospoor buiten beschouwing dat is vaak maar een X aantal KBps en valt in het niet vergelijking met de gegeneerde data op het videospoor)

Voor jouw SD60:
17 Mbps = 17 / 8 = 2.125 MBps = Klasse 3
Een klasse 3 kaartje bestaat niet (volgens mij), dus zit je aan klasse 4.
De klasse is een garantie op de MINIMALE schrijfsnelheid in MegaBYTE per seconde.

Ik heb zelf een SD700 die max 28MBps aan data genereert, die werkt ook prima met een Klasse 4 kaartje (SanDisk Ultra in mijn geval, maar andere Klasse 4 kaartjes zouden ook moeten werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zoek ik :

- videocamera : 500 - 700 €
- full hd
- liefst flash of hdd

heeft iemand enige suggesties?

tnx!
K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Panasonic SD90 .. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik deze best aansluiten op Apple IMAC? Heeft dit mogelijkheid tot firewire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Is er iemand hier die ervaringen heeft met de Sony CX130E?
Lijkt me een mooi camcorder gezien prijs/kwaliteit.

De CX115 leek me eerst een mooie optie, maar leg liever wat bij zodat ik wat betere specs heb.
De 130 heeft bijvoorbeeld optische beeldstabilisatie, groter scherm en betere opname kwaliteit.

[ Voor 46% gewijzigd door Harmen op 09-04-2011 17:24 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:23:
wat zoek ik :

- videocamera : 500 - 700 €
- full hd
- liefst flash of hdd

heeft iemand enige suggesties?

tnx!
K
Naar welke heb je zelf al gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBlueEyes schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 20:49:
[...]

Naar welke heb je zelf al gekeken?
heb al gekeken naar Sony en Canon toestellen met Full HD ...
maar ben niet zo thuis in video wereld waardoor ik liever raad vroeg..
ben eerder foto man :)

na vele opzoeking te doen op verschillende website over SD90 ben ik vrijwel zeker dat dit een mogelijke optie is, echter blijf ik zitten het met feit dat ik tegenstrijdige verhalen lees over SD90 in samenwerking met Apple Mac OS (imovie, FCE...) wie kan mij hierover duidelijk antwoord geven?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

,

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik lees al een tijdje mee op dit forum. Ik had belang bij een Panasonic SDX1 maar die was alleen nog maar in het paars verkrijgbaar. Recent heeft Panasonic de HDC-SD40 op de markt gebracht. Wat is jullie mening hierover? Ik weet dat hij onderin jullie segment zit qua prijs, maar misschien kunnen jullie mij adviseren.
Mijn doel is om filmpjes te maken van onze kleine die opkomst is. Dus de huis tuin en keuken filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je al op Camcorderinfo.com gekeken of er een review van beschikbaar is? Heb je verder als sites als vimeo en youtube afgestruind naar voorbeeld video's? After all, wat een reviewer over een camera roept maakt niet heel veel uit als je zelf tevreden bent met het resultaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:20
Heeft er niemand een antwoord op de vragen van de Panasonic SD90 in verband met Mac OS X, en zijn er verder nog alternatieven of is de SD90 alleen in zijn prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 15:39

Japie.G

Colour Classic

Okee!

Hier een SD90 met iMac. WERKT NIET ZONDER SLAG OF STOOT!! Inmiddels ben ik er uit (na veel zoeken en ploeteren)

* Camera in 1080/50p modus.
* Geeft MTS files als output. Prima af te spelen met VLC. Bewerken.. dikke ramp.

* Download hier de Rewrap2M4V.app file en zet in de applications rootmap.
* Download hier de ClipGrab app, zet ook deze in je applications root folder.

* Sleep nu je 'te gebruiken' MTS files op het Rewrap2M4V icoon, en je files worden instant omgepakt in M4V formaat. Kost bijna geen tijd. Niet meer dan 6 files tegelijk doen, dan gaat het fout!

De M4V files kun je importeren in iMovie11 (Archief-Importeer-Films), zet optimaliseren aan op 'Volledig, originele grootte'. iMovie11 gaat nu aan de slag. Duurt lang!

Resultaat: Je files met bijna geen kwaliteitsverlies in 50FPS in iMovie11. Als je nu gewoon een project aanmaakt op 25fps en je zet er een clip in waarvan je de speed op 50% zet zie je een mooie slowmotion. Een bewijs dat iMovie de beeldsnelheid netjes op 50FPS houdt. De iMovie files (in de iMovie map op je HD) zijn nu ook zonder problemen in FCP te gebruiken. (iMovie heeft er een AIC codec in gezet geloof ik, wat ook heerlijk met FCP werkt.)

Ik hoop dat de MAC gebruikers hiermee geholpen zijn.

Voorbeeldje van mijn testperiode :-) (Helaas in YouTube compressie kwaliteit 8)7 :( :X .)

[ Voor 6% gewijzigd door Japie.G op 12-04-2011 10:38 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Pagina: 1 ... 25 ... 34 Laatste

Let op:
~~~[html]Voor camera's <250 euro kun je beter <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1348844">dit topic</a> gebruiken! Dit topic is bedoeld voor camera's van de wat hogere kwaliteit.~~~[/html]