HighDefinition Videocameras - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 128 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Goed na nog wat nazoek werk wordt mijn keuze veld alleen maar groter... Dat was niet de bedoeling, maar het gaat nu tussen de:
- Canon HF M36
- Panasonic HDC SD60
- Sony HDR CX305E

Sony HDR CX305E
- 539 euro (39 euro boven voorgestelde budget)
- 1080i
- Sensorverschuivings stabilisatie
- 29,8mm wide zoom

Panasonic HDC SD60
- 330 euro (170 euro onder voorgestelde budget)
- 1080i
- Optische stabilisatie
- 35,7mm wide zoom

Canon HF M36
- 465 euro (35 euro onder voorgestelde budget)
- 1080p
- Optische stabilisatie
- 39,5mm wide zoom

De Panasonic is erg goed geprijsd.
De Conon heeft 1080p
De Sony heeft wide zoom 29,8mm
De Canon schijnt heel goed met weinig licht overweg te kunnen
De panasonic doet het hier erg goed als ik men hier hoor
De Canon en Sony hebben een beter cijfer op kieskeurig

Welke camera geeft nu het mooiste beeld?
Welke camera heeft de beste stabilisatie?
Welke kan ik nu het beste nemen?

Het wordt moeilijker en moeilijker...

Edit:
Toch nog iets gevonden, niet over de M36 van Coanon, maar de M306 (volgens mij identiek op geheugen na):
Those who want the best and don’t mind paying for it should check out high-end models such as Canon’s Legria HF S21, which uses a larger sensor for better image quality and includes various extra features. For those who want to strike a balance between quality and price, the M306 doesn’t do enough to stave off the advances of the cheaper Panasonic HDC-SD60.

En ik denk toch dat de Sony te duur wordt na geheugenkaartjes en tas etc. Helaas.

Toch blijft het 1080p een beetje knagen aan me, dat ik beter de Canon kan nemen.
Maar misschien moet ik gewoon de knoop eens doorhakken en voor de Panasonic gaan... Vooral ook gezien de prijs!

[ Voor 28% gewijzigd door BlakHawk op 22-12-2010 10:53 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Na wat zoeken en de eis van vrouwlief dat er nu maar een camera moet komen gezocht en uitgekomen bij de Panasonic sd-60.

Twijfelde nog voor een Sony (ivm cashback) maar gezien alle reviews en de prijs heeft me dat over de streep geholpen.

Wel grappig Digideals (waar ik hem gekocht heb) is van Scheer en Foppen. Kies je daar dezelfde producten (bestel proces identiek / adres identiek) dan betaal je 60 euro meer (!)

[ Voor 27% gewijzigd door Frostbite op 28-12-2010 15:14 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:12:
Na wat zoeken en de eis van vrouwlief dat er nu maar een camera moet komen gezocht en uitgekomen bij de Panasonic sd-60.

Twijfelde nog voor een Sony (ivm cashback) maar gezien alle reviews en de prijs heeft me dat over de streep geholpen.

Wel grappig Digideals (waar ik hem gekocht heb) is van Scheer en Foppen. Kies je daar dezelfde producten (bestel proces identiek / adres identiek) dan betaal je 60 euro meer (!)
[csi miami modus]
Nou dan ben je...
gefopt én geschoren
8)
YEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHH
[/csi modus]

Denk dat qua prijs/kwaliteit panasonic écht wel veel biedt, en toch tenminste zo de Sanyo legacy een beetje levend houdt.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 21:02
Ik zit te twijfelen tussen de Canon HF S200 en de Panasonic HDC-SD600 maar kom er niet uit. Is die Canon niet een beetje zwaar en groot?

Volgens de consumentenbond is de Canon een stuk beter vwb Beeld. En tsja daar gaat het toch om. Wie kan me advies geven. (kwam hier ook nog een goede vergelijkingsite tegen. http://camcorder-test.slashcam.com/compare.html Weliswaar de Panasonic SD700 met de Canon HF S200 vergeleken, als ik naar de foto's kijk vind ik de panasonic wat aan de groene kant. Iemand hier ervaring mee ?)

[ Voor 13% gewijzigd door Relaxed2000 op 29-12-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Relaxed2000 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:49:
Ik zit te twijfelen tussen de Canon HF S200 en de Panasonic HDC-SD600 maar kom er niet uit. Is die Canon niet een beetje zwaar en groot?

Volgens de consumentenbond is de Canon een stuk beter vwb Beeld. En tsja daar gaat het toch om. Wie kan me advies geven. (kwam hier ook nog een goede vergelijkingsite tegen. http://camcorder-test.slashcam.com/compare.html Weliswaar de Panasonic SD700 met de Canon HF S200 vergeleken, als ik naar de foto's kijk vind ik de panasonic wat aan de groene kant. Iemand hier ervaring mee ?)
Ik heb de Panasonic SD700 en die is zeer zeker niet aan de groene kant.
Ben erg tevreden met deze camera wat natuurlijk niet wil zeggen dat er niets beters is te vinden in deze prijsklasse.
Door een eerdere positieve ervaring met pana hd cam heb ik de knoop uiteindelijk doorgehakt in het voordeel van de pana 700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Relaxed2000 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:49:

Als het goed is zijn de sd600 en sd700 identiek op het geluid na. Namelijk 5.1 DD tegenover stereo.

Ik ben zelf erg gaan twijfelen tussen de:
- Panasonic SD60
- Panasonic SD600
- Panasonic SD700

Wil ik iets meer uitgeven en er langere tijd mee doen, of wil ik beginnen met goedkoop en het risico lopen dat ik over 2 jaar alsnog veel geld uitgeef.
Is het het verschil van 400 euro waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
dfrenner schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:01:
[...]
Als het goed is zijn de sd600 en sd700 identiek op het geluid na. Namelijk 5.1 DD tegenover stereo.
Er kan op de SD700 een externe lamp en microfoon worden aangeloten, ik dacht dat dit op de 600 niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 21:02
Ik heb net de SD600 voor 399 dollar gekocht bij Amazon.com(oftewel 300 euro inclusief tax etc. redelijk goedkoop denk ik). Zit nu in NY en heb hem net ontvangen. Ok hij is dus NTSC maar verder niets mis mee. Ik film bijna geen TL verlichte ruimtes dus volgens mij heb ik verder weinig issues. Moet alleen ff kijken hoe ik de beelden bewerk op mijn pctje. Iemand nog tips hoe om te gaan met NTSC materiaal ?

Oh ja en weet iemand hoe ik in 24p mode opneem ? (is 24p Pal hetzelfde als 24P NTSC ?)

[ Voor 9% gewijzigd door Relaxed2000 op 01-01-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Relaxed2000 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:10:
Ik heb net de SD600 voor 399 dollar gekocht bij Amazon.com(oftewel 300 euro inclusief tax etc. redelijk goedkoop denk ik). Zit nu in NY en heb hem net ontvangen. Ok hij is dus NTSC maar verder niets mis mee. Ik film bijna geen TL verlichte ruimtes dus volgens mij heb ik verder weinig issues. Moet alleen ff kijken hoe ik de beelden bewerk op mijn pctje. Iemand nog tips hoe om te gaan met NTSC materiaal ?

Oh ja en weet iemand hoe ik in 24p mode opneem ? (is 24p Pal hetzelfde als 24P NTSC ?)
Opnames bewerken in Nero vision, Roxio, Pinnacle etc en opslaan als AVC (hd) bestand, je hebt dan niets met ntsc of pal te maken.
Eventueel opslaan als mpg2 file in pal of ntsc kan dan altijd nog mocht je daar behoefte aan hebben.
Zelf speel ik al mijn opnames via een videostreamer af (in mijn geval een Acryan mini) via het netwerk, gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!
Ik ben nieuw op dit forum en ben op zoek naar een HD camcorder. Eerst en vooral wil ik danku zeggen voor de mooie topics die over camcorders gemaakt zijn.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een camcorder en wil er vooral filmpjes over dansen mee maken. Hiermee bedoel ik bvb op grote evenementen choreografieen filmen. Het is dus zeker niet bedoeld om er professionele video's mee te maken e.d.
Ik ben uiteindelijk beland bij 3 camcorders:
Panasonic HDC HSd60
JVC Everio GZ-HD500
JVC Everio GZ-HD620
Al bij al ben ik er naar beginnen zoeken zonder er veel vanaf te weten en ik denk dat ik misschien camcorders gekozen heb die iets te duur/professioneel zijn voor mijn doeleinden. Maar laat me duidelijk zijn, het moet wel een camcorder zijn die een paar jaar moet meegaan. Een groot voordeel vind ik HDD camcorders, omdat ik zelf het gevoel heb dat je met extra geheugenkaartjes nog veel geld zal uitgeven achteraf. Daarom heb ik al een lichte voorkeur voor de JVC camera's. Echter, als ik hier door de laatste pagina's wat blader merk ik dat er niet veel over de JVC camcorders gesproken wordt in deze prijscategorie (of ben ik daar verkeerd in?) en vroeg mij af of er misschien iets met dit merk scheelt? De camera moet liefst zo goedkoop mogelijk zijn :P maar de prijs mag wel tot 400 gaan. Verder las ik in het begin ook nog iets over het opneemformaat AVDC(?) dat je moeilijk zal kunnen afspelen op oudere pc's. Ik heb geen superpc dus ik weet niet of dit moeilijkheden met zich zal meebrengen. Wat ik jullie wil vragen is wat jullie me aanraden (natuurlijk) en of er nog alternatieven zijn.
Alvast heel hartelijk bedankt.

PS: ik wist niet zeker of ik het in dit topic of in de lowbudget moest plaatsen dus alvast mijn excuses als het verkeerd staat! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 17:46
dfrenner schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:01:
Ik ben zelf erg gaan twijfelen tussen de:
- Panasonic SD60
- Panasonic SD600
- Panasonic SD700
De exacte verschillen zijn prima in beeld te brengen op de Panasonic website:
Panasonic Vergelijking SD60, SD600 en SD700

Ik heb uiteindelijk zelf gekozen voor de SD-700 omdat voor mij de volgende zaken belangrijk waren:
  • Electronic ViewFinder
  • 5.1 Geluid (niet belangrijk, maar toch leuk :))
  • Mic & Headphone Aansluiting + Cold Shoe
Daarnaast kun je nog vergelijken tussen opslagmedia (HDC-xx700): HDC-SD700, HDC-TM700, HDC-HS700.
(SD = Flashkaartje, TM = Flashkaartje + Ingebouwd Flashgeheugen, HS = Ingebouwde Harddisk). Verder zijn al deze modellen vrijwel identiek aan elkaar. De SD700 is van deze drie de goedkoopste en heeft denk ik ook de beste prijs / kwaliteit verhouding. Maar: het hangt er altijd van af wat je er precies mee wilt doen.

Ben zelf in ieder geval blij met mijn SD-700. Ik ben vooral te spreken over de snelheid, gebruiksvriendelijkheid en opnamekwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaringen met externe microfoons op de TM700. Er zijn een aantal van Sennheiser en Rode of een Azden. Ik wil hem graag boven op mijn camera bevestigen, alleen zit dan met het volgende probleem. Komt de microfoon niet in de bovenste frames terecht van het beeld omdat de mic. uitsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:47:
Heeft iemand ervaringen met externe microfoons op de TM700. Er zijn een aantal van Sennheiser en Rode of een Azden. Ik wil hem graag boven op mijn camera bevestigen, alleen zit dan met het volgende probleem. Komt de microfoon niet in de bovenste frames terecht van het beeld omdat de mic. uitsteekt.
Je bedoeld dat de voorkant van de microfoon bovenin het beeld zichtbaar? Ik durf er om te wedden van niet, zelfs al zit er een "groothoek"-lens op de camera het is nog steeds niet heel erg breed. En omdat het ook nog eens breedbeeld is met een beeldverhouding van 16:9 is dat zeker boven en onder niet het geval. Zelf gebruik ik vaak groothoekvoorzetlenzen en zelfs met een fish-eye lens van 0.25 is de microfoon bovenin niet zichtbaar, alleen als je er dan nog een dead cat op zet dan hangen de haren in het beeld.

Met de Rode Videomic kun je zelf trouwens het bevestigingspunt naar voren of naar achter veplaatsen met een schroevendraaier om hem zo mooi in evenwicht en buiten beeld te houden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
Opvolger van de SD700 en andere Panasonic modellen is bekend

http://panasonic.net/avc/camcorder/line-up/

Helaas gaat ze er niet echt op vooruit. Eerst indruk is dat Panasonic zich voornamelijk richt op 3D ipv verbetering functies en features.

[ Voor 14% gewijzigd door Lisadr op 10-01-2011 14:46 . Reden: Directe link ]

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Lisadr schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:45:
Opvolger van de SD700 en andere Panasonic modellen is bekend

http://panasonic.net/avc/camcorder/line-up/

Helaas gaat ze er niet echt op vooruit. Eerst indruk is dat Panasonic zich voornamelijk richt op 3D ipv verbetering functies en features.
Zonde... Een gemiste kans...
Hoe lang duurt het voor we 3D zat zijn?

Maar goed, hopelijk worden de huidige modellen lekker goedkoop, zonder 3D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Zolang 3D niet brilloos is en niet een significant meerwaarde bied, is er geen markt voor.

Wel voor PC-gaming (fixed positie achter je computer) en ook voor Arcade. Maar de gemiddelde gezin heeft geen 3D televisie en heeft geen behoefte aan een 3D camera.

Gemiste kans van Panasonic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

De implementatie van Panasonic is een stuk flexibeler dan die van Sony die gewoon twee camera's in een enkele behuizing heeft gepropt met extra gewicht, energieverbruik, en kosten. Bij Panasonic is het slechts een extra die ook wordt ondersteund.

Maar ik ben er wel van overtuigd dat stereoscopisch 3D zoals we het nu steeds vaker zien populair zal gaan worden. Zeker voor mobiele apparaten is het maken van een stereoscopisch scherm goedkoop en eenvoudig. Andere schermen zullen in de nabije toekomst ook wel volgen, die brillen zijn maar een tijdelijk iets.

Het gemiddelde gezien is ook helemaal niet de doelgroep van deze high-end camcorders, en de gedachte dat het hele gezin aan het einde van de zomer gezellig met z'n allen achter de televisie schuift om dan de vakantievideo te bekijken is natuurlijk ook niet echt van deze tijd. De meeste zelfgemaakte video's worden geconsumeerd via YouTube en Facebook, en in toenemende mate op mobiele apparaten.

Mensen die denken dat 3d niks gaat worden zijn precies dezelfde mensen die dachten dat High Definition, internet, MP3 en allerlei andere technieken nooit van de grond zou komen. De hoeveelheid cosumentenelectronica die nu al op de markt is spreekt dat toch behoorlijk tegen, en het gaat er komen. Maar net zoals met HD is niet volgend jaar opeens alle content in 3D maar blijven 2D en 3D gewoon voor lange tijd naast elkaar bestaan.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
dfrenner schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:32:
[...]

Maar goed, hopelijk worden de huidige modellen lekker goedkoop, zonder 3D!
Precies.. Een 1080p camera voor de prijs van een 1080i camera. Ik wacht nog even af. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Lisadr schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:16:
Zolang 3D niet brilloos is en niet een significant meerwaarde bied, is er geen markt voor.

Wel voor PC-gaming (fixed positie achter je computer) en ook voor Arcade. Maar de gemiddelde gezin heeft geen 3D televisie en heeft geen behoefte aan een 3D camera.

Gemiste kans van Panasonic!
Het wordt je toch wel door je strot geduwd... Mensen die nog nooit 3D hebben gezien, roepen: gaaf ik wil het ook!
Maar in de bios zijn de reacties minder positief. Ook ik zie gewoon dat je aan scherpte inlevert. Ik zie liever een goede film op HD formaat, dan een 3D film.
En thuis zit ik er al helemaal niet op te wachten.

Laat staan voor een videocamera.
xantos schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:10:
Precies.. Een 1080p camera voor de prijs van een 1080i camera. Ik wacht nog even af. :9
Helaas kan ik niet te lang meer wachten i.v.m. de komst van een kleine...

Het gaat dus vrijwel zeker de sd60 worden. Ik ga nu niet veel geld uitgeven aan een sd700, als de hele rits op het punt staat vervangen te worden en dus in prijs gaat kelderen.
Misschien dat ik dan over een jaar een sd700 kan kopen voor 400 euro ofzo ;)

Dat is nu de meerprijs ten opzichte van de sd60...

[ Voor 28% gewijzigd door BlakHawk op 12-01-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

dfrenner schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:48:
[...]

Helaas kan ik niet te lang meer wachten i.v.m. de komst van een kleine...

Het gaat dus vrijwel zeker de sd60 worden. Ik ga nu niet veel geld uitgeven aan een sd700, als de hele rits op het punt staat vervangen te worden en dus in prijs gaat kelderen.
Misschien dat ik dan over een jaar een sd700 kan kopen voor 400 euro ofzo ;)

Dat is nu de meerprijs ten opzichte van de sd60...
Doen! Ik heb hem ook gekocht omdat er hier zo'n mini me (het is ook bijna een kloon van me :D) en ik kan hem alleen maar aanraden die SD60. Prima ding

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

dfrenner schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:48:
Het wordt je toch wel door je strot geduwd... Mensen die nog nooit 3D hebben gezien, roepen: gaaf ik wil het ook!
Maar in de bios zijn de reacties minder positief. Ook ik zie gewoon dat je aan scherpte inlevert. Ik zie liever een goede film op HD formaat, dan een 3D film.
En thuis zit ik er al helemaal niet op te wachten.

Laat staan voor een videocamera.
Mja sorry dat ik je lol verpest, maar ik wil juist WEL een 3D camera of TV en dat ook nog NADAT ik 3D heb meegemaakt in de bioscoop :Y)

Snap al dat negatieve gedoe niet hier op T.net/GoT altijd ... er zijn mensen die het leuk vinden en willen hebben : Deal with it !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

nero355 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:16:
[...]

Snap al dat negatieve gedoe niet hier op T.net/GoT altijd ... er zijn mensen die het leuk vinden en willen hebben : Deal with it !!
Niet negatief; het gaat er om dat als je het niet wilt, je het toch krijgt. Of in ieder geval moeite moet doen om het niet te krijgen.

Daarbij is de gemiddelde Tweaker iets kritischer dan de gemiddelde consument.

Ik zit v.w.b. de SD60 met één punt: geen 1080p en geen slow motion. Ik heb al zat (foto)camera's met een aantal met video optie. Ik neig nog steeds naar de FH1; probleem is dat deze zeldzaam wordt en dat kan een nadeel zijn.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ik zit te denken aan een Panasonic SD 700 maar is die nog wel leverbaar en zo niet wat is de opvolger er van? ik zag een website met allerlei type nummers maar kon daar weinig wijs uit worden.

En ook ik wil absoluut geen 3D!!! De markt is daar nog lang niet rijp voor, ik ga het niet gebruiken en ik wens geen kwaliteit in te wisselen op mijn HD camcorder omdat ze zonodig 3d wilen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Terrestrial schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:14:
En ook ik wil absoluut geen 3D!!! De markt is daar nog lang niet rijp voor, ik ga het niet gebruiken en ik wens geen kwaliteit in te wisselen op mijn HD camcorder omdat ze zonodig 3d wilen toevoegen.
Dat doe je ook niet bij Panasonic. 3D is volledig optioneel, als je de stereoscopische voorzetlens bijd nieuwe modellen niet gebruikt is het gewoon een normale HD-camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Johnny schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:37:
[...]

Dat doe je ook niet bij Panasonic. 3D is volledig optioneel, als je de stereoscopische voorzetlens bijd nieuwe modellen niet gebruikt is het gewoon een normale HD-camera.
Leuk maar helaas geen antwoord op mijn vraag. Wat is de opvolger van de SD700 en wordt die niet een stuk duurder en daardoor minder interresant. Bovendien als die afgaande op een bovenstaande reactie zich technisch meer richt op de 3D betaal je daar ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een praktische en perfecte camcorder voor op vakantie.

Misschien hebben jullie wat tips?

Ik heb op het forum (en op het internet reeds 2 weken rondgestruind) al diverse topics doorgelezen maar ben nog niet "de" camcorder tegengekomen.

De meeste camcorders vind ik te breed (graag smaller dan 3,5 cm) en ik ben nog geen pocketcamcorder tegengekomen die voldoet aan onderstaande eisen (maar misschien bestaat hij wel!?)

Qua afmeting vind ik de Sanyo TPG-TG4 fraai maar vraag me af wat de kwaliteit daarvan is. Ben nog geen test tegengekomen.

Budget zo maximaal rond de 600 euro.

Wat eisen!

- Ten eerste handzaam dus. De vorm en het gewicht (maximaal zo'n 200 gram) van de Sanyo TPG-TG4 vind ik prima. Misschien nog wat dunner want dat is handiger (aan mijn riem, vandaar maximaal 3,5 cm dik anders blijf ik overal achter hangen) mee te zeulen.
- Perfecte videokwaliteit in minimaal 1080i (video is het belangrijkst)
- Uitstekende fotokwaliteit (bijv. 10 Megapixels)
- Goede beeldstabilisatie
- Minimaal 10 x optische zoom
- Als het even kan een zoeker.
- Intern geheugen (HD) is ok maar kaartjes is ook ok.
- Goede opnames bij weinig licht

Alvast bedankt voor eventuele reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandmanB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-05 18:21
ai, 2e poging :)

Ben op zoek naar een camera die erg goed is om snelle objecten op korte afstand op te nemen. 5sportmotoren die door de bocht schueren op circuit bv)
hij moet ook een deftige Beeldstabilisator hebben als de camera wordt bediend vanop het dak van de auto.

Mijn huidige jvc HZ-HM550 lijkt het niet te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

SandmanB schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:25:
ai, 2e poging :)

Ben op zoek naar een camera die erg goed is om snelle objecten op korte afstand op te nemen. 5sportmotoren die door de bocht schueren op circuit bv)
hij moet ook een deftige Beeldstabilisator hebben als de camera wordt bediend vanop het dak van de auto.

Mijn huidige jvc HZ-HM550 lijkt het niet te trekken?
Je probleem zit hem niet zozeer in je camera maar meer in je accessoires en hoe je ze gebruikt.

Interne beeldstabilisatie gaat niet echt veel goed doen als je vanuit de hand op het dak van een (rijdende?) auto opnamen gaat maken. Je kan in dat geval beter op zoek naar externe hardwarmatige stabilisators, eventueel aangevuld met softwarematige stabilisatie.

Als je beelden vanaf heel dichtbij wilt opnemen dan moet je een voorzetgroothoeklens er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandmanB
Nog niet op dak auto gebruikt, (landrover discovery kan dat gelukkig wel aan), Maar bochtjes filmen lukte niet goed neen. Groothoeklans zou dus moeten helpen, verder nog zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:53
Ik zoek een camera voor hobby en DVD productie
Nou.. allereerst is de DVD productie niet zeker! En als het zo is.. wil ik van de gemaakte film(pjes) een dvd kunnen maken. Van acceptabele kwaliteit. De filpjes zijn informatief van aard en zijn statisch. Iemand verteld iets en dat wordt opgenomen. Dus camera op statief en persoon zit/staat op dezelfde plek.

De filmpjes wil ik eerst op youtube zetten. En de mogelijkheid open houden om van de filmpjes een dvd te maken. De kwaliteit van de dvd moet wel redelijk zijn (uiteindelijk acceptabel zijn voor het bedrijfsleven). Budget: Eur 500,-

Ik ben zo groen als gras, wat camera's betreft. En snap heel goed dat er een wezenlijk verschil zit tussen pro en amateur video. En dus materiaal (prijs). Ik kan mij dus voorstellen dat ik er beter aan doe om een goede 'youtube-camera' aan te schaffen (wil ook home-video maken). En voor de 'dvd productie' een bedrijf inschakel. Omdat het goedkoper is dan zelf een goede camera aanschaffen?

Als mijn camera-wens niet reeel is in deze wereld hoor ik het ook graag! :)

[ Voor 2% gewijzigd door PowerUp op 17-01-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 16:06
Ik zou graag andermans (jullie) mening willen weten over deze 2 camera's
Panasonic HDC-SD60

en

JVC Everio GZ-HM335

Ik twijfel nu nog heel erg tussen deze. Wat zouden jullie me adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek momenteel een wat goedkopere HD camera om te beginnen met filmmaking met wat vrienden. Ik ben een stuk meer ervaren dan een gemiddelde YouTube gebruiker dus zoek misschien een iets ander "soort" camera dan de meeste.
Aangezien dit mijn eerste videocamera wordt begin ik liever met een niet té duur model aangezien ik ook niet zo rijk ben (student héa...).

Het idee is gewoon om films te gaan maken tussen de 1 en 5 minuten in eigen omgeving. Met veel bewegen en geren. Mijn "eisen" zijn:
- Een camera die (goed) geschikt is voor het maken van korte, vette actie filmpjes (Alhoewel het me lijkt dat dit niet zo veel uitmaakt per camera).
- HD (liefst 1080, minstens 720p...)
- Het liefst toch wel 2 uur ~ aan HD materiaal kunnen schieten voordat de SD kaart / hardeschijf vol is.
- Een accu die toch wel iets langer mee gaat dan een uurtje (is een plus, geen must)
- Mijn budget is rond de 300-400 euro het liefst. Ik kan wel meer uitgeven maar zoals hierboven aangegeven begin ik liever wat kleiner.

Nu heb ik uiteraard zelf ook wel wat rond gezocht op topics op het internet. Maar overal worden semi-professionelen gesuggereerd die al snel meer dan 800 euro kosten).

In de winkels heb ik ook wat rond gekeken en een beetje mee zitten spelen. Maar alle "goedkopere" camcorders van onder de 600 euro voelde erg slap en goedkoop aan....

Nu is mijn vraag dus, wat is een goede camera hiervoor? Of wat is een goed lijn of hebben mensen tips?
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:40:
Ik zoek momenteel een wat goedkopere HD camera om te beginnen met filmmaking met wat vrienden. Ik ben een stuk meer ervaren dan een gemiddelde YouTube gebruiker dus zoek misschien een iets ander "soort" camera dan de meeste.
Aangezien dit mijn eerste videocamera wordt begin ik liever met een niet té duur model aangezien ik ook niet zo rijk ben (student héa...).

Het idee is gewoon om films te gaan maken tussen de 1 en 5 minuten in eigen omgeving. Met veel bewegen en geren. Mijn "eisen" zijn:
- Een camera die (goed) geschikt is voor het maken van korte, vette actie filmpjes (Alhoewel het me lijkt dat dit niet zo veel uitmaakt per camera).
- HD (liefst 1080, minstens 720p...)
- Het liefst toch wel 2 uur ~ aan HD materiaal kunnen schieten voordat de SD kaart / hardeschijf vol is.
- Een accu die toch wel iets langer mee gaat dan een uurtje (is een plus, geen must)
- Mijn budget is rond de 300-400 euro het liefst. Ik kan wel meer uitgeven maar zoals hierboven aangegeven begin ik liever wat kleiner.

Nu heb ik uiteraard zelf ook wel wat rond gezocht op topics op het internet. Maar overal worden semi-professionelen gesuggereerd die al snel meer dan 800 euro kosten).

In de winkels heb ik ook wat rond gekeken en een beetje mee zitten spelen. Maar alle "goedkopere" camcorders van onder de 600 euro voelde erg slap en goedkoop aan....

Nu is mijn vraag dus, wat is een goede camera hiervoor? Of wat is een goed lijn of hebben mensen tips?
Thanks!
Kijk eens naar de Samsung HMX-H200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Beste tweakers,

Ik ben namens iemand op zoek naar een nieuwe videocamera met de volgende wensen:

Prijsindicatie = 300-500 euro
SD/SDHC/SDXC opslag (mag gecombineerd zijn met HDD/SSD, maar video's moeten ook direct op SD opgeslagen kunnen worden)
Accu (geen batterijen dus)
Afstandsbediening
Universele statief ingang
Verlichting (led-flash o.i.d.) = pré

Nu kan ik werkelijk geen enkele videocamera vinden die aan deze wensen voldoet. In het verleden was er de HMX-H100P van Samsung, maar deze is EoL en vervangen voor de HMX-H200, waar niet langer een afstandsbediening bij zit. Maakt iemand zelf misschien gebruik van een vrij recent model die aan deze wensen voldoet. De camera boer om de hoek smeert alleen professionele oplossingen aan van 700+ euro, en op internet kan ik niet eenvoudig filteren op deze wensen. Na een aantal uren te hebben gezocht ben ik dan ook nog geen enkele camera tegengekomen die aan deze wensen voldoet.

Mocht iemand een site weten waar er wel goed kan worden gefilterd is dit ook prima, ik heb er namelijk geen probleem mee om zelf te zoeken, maar niet naar een naald in een hooiberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

SandmanB schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:04:
Nog niet op dak auto gebruikt, (landrover discovery kan dat gelukkig wel aan), Maar bochtjes filmen lukte niet goed neen. Groothoeklans zou dus moeten helpen, verder nog zaken?
Voor stabilisatie heb je allerlei mogelijkheden. Het igt er aan hoe duur het mag zijn, hoeveel stabilisatie je nodig hebt en hoe mobiel je wilt zijn. Het simpelst is een statief of monopod, daarnaast kan je ook een shoulder mount, fig rig, een steadycam, hijskraan, dolly en nog veel meer gebruiken. Type deze woorden maar eens in in Google en er gaat een wereld voor je open.

Voor software moet je even zoeken naar Deshaker of smoothcam, een demo: YouTube: Deshaker Demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandmanB
@ Denson,

mijn jvc HZ-HM550 voldoet aan je eisen, en kan je via bluetooth aansturen. (gemiddelde gsm kan je als afstandbsediening gebruiken, ligt wellicht net boven je budget , maarm isschien dat de iets lagere series wel voldoen?

@ johnny,

ik heb va amazon al een groothoeklens gevonden, binnenkort bestellen, en dan als ie goed presteerd, ben ik 1 happy camper :)

die trilsoftware ga ik ook zeker eens bekijken, andere filmpjes worden namelijk opgenomen vanaf de motor, en dat trilt altijd een beetje... toch bij 10000 rpm+ ;)

qua stabilistoren, ga ik ook eens bekijken wat me een financieel haalbare oplossing lijkt. een gewwon statief heb ik, maar dat is ook geen beste koop geweest, was meer voor fotocamera's :).

Merci alvast voor de fantastische tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
nero355 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:16:
Mja sorry dat ik je lol verpest, maar ik wil juist WEL een 3D camera of TV en dat ook nog NADAT ik 3D heb meegemaakt in de bioscoop :Y)

Denk om je hart!
Prima dat jij het wel leuk vindt!

De algemene tendens bij de bioscoop is: "mwa wel grappig, maar niet noodzakelijk" en alle varianten daarop. Hieruit kun je opmaken dat het ons min of meer in ons strot geduwd wordt, wat ten koste gaat van de echte kwaliteit en verbeteringen.
Dat zie je nu met de nieuwe Panasocic lijn. Niets technisch veranderd of verbeterd, maar enkel de additionele mogelijkheid om 3D te kunnen filmen.

Persoonlijk had ik liever een beter sensor gezien, of betere stabilisatie, of meer functies, of uitbreiding naar 1080p, waar het nu nog 1080i is. enz. enz. enz.

D is misschien leuk voor de heb, maar kwalitatief voegt het niets toe! Ik heb persoonlijk liever dat men verder gaat met ultra HD o.i.d. en het hele 3D gebeuren overslaat. Maar de fabrikanten gaan dit maximaal uitbuiten voordat ze verdergaan. Helaas blijkbaar ten koste van de daadwerkelijke kwalitatieve verbetering!
Terrestrial schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:24:
Leuk maar helaas geen antwoord op mijn vraag. Wat is de opvolger van de SD700 en wordt die niet een stuk duurder en daardoor minder interresant. Bovendien als die afgaande op een bovenstaande reactie zich technisch meer richt op de 3D betaal je daar ook voor.
Dat is mijn punt ook, wanneer komt die nieuwe lijn uit? Ik verwacht dat de huidige lijn dan nog net iets goedkoper wordt.
Yihaaa schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:46:
Ik zou graag andermans (jullie) mening willen weten over deze 2 camera's
Panasonic HDC-SD60

en

JVC Everio GZ-HM335

Ik twijfel nu nog heel erg tussen deze. Wat zouden jullie me adviseren?
Ik zit nu heel erg naar de Panasinic te kijken, maar heb de JVC nooit in optie meegenomen. Moet ik dit alsnog doen?

Ik ga dit nog even volgen, voor ik hem daadwerkelijk koop denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:25

Exigence

dnkroz

Ik ben me aan het oriënteren op een videocamera, maximumbudget 400 euro. Nu kom ik de hele tijd op de volgende camera's uit:

pricewatch: Sony Handycam HDR-CX115E € 317 (1080i)

pricewatch: Sony Handycam HDR-CX116E € 342 (1080i, 8 Gb intern)

pricewatch: Panasonic HDC-SD60 € 333 (1080i)

pricewatch: Canon Legria HF R16 € 265 (1080p)

pricewatch: Canon Legria HF R18 € 368 (1080p, 32 Gb intern)

De onderste twee camera's (de Canons) hebben 1080p opname, maar nu vroeg ik mij af of je dat nou werkelijk ziet, of merkt of problemen mee krijgt met nabewerken etc?

Ik hoor hier veel over de SD60, maar zijn er ook mensen met ervaring met andere camera's uit mijn lijstje. Als ik mij niet vergis is de CX116 gelijk aan de CX115 maar dan met 8 Gb intern geheugen. Dat lijkt mij opzich makkelijk, maar 8 Gb is redelijk weinig of niet?

Hetzelfde geldt voor de R18 volgens mij, een R16 mnet 32 Gb intern geheugen, en dát is wel weer een mooie hoeveelheid.

Heb zelf nog een 16 Gb SDHC kaart (Class 6), dus intern geheugen is opzich niet noodzakelijk.

Nu heb ik op Youtube veel filmpjes bekeken van de verschillende camera's, maar hier krijg ik niet echt een goed beeld van. Zo vraag ik mij bijvoorbeeld af wat de prestaties van low-light filmen, de beelstabilisatie, rolling shutter en de accuduur zijn.

Zijn er hier mensen met ervaring met één of meerdere van deze camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:53:
pricewatch: Canon Legria HF R16 € 265 (1080p)

pricewatch: Canon Legria HF R18 € 368 (1080p, 32 Gb intern)

De onderste twee camera's (de Canons) hebben 1080p opname, maar nu vroeg ik mij af of je dat nou werkelijk ziet, of merkt of problemen mee krijgt met nabewerken etc?
Volgens mij is dit een punt waarop de marketing onduidelijk en soms zelfs misleidend wordt. Deze Canons zijn 1080p met 25 FPS. Ik spreek niet uit ervaring, maar volgens mij zijn veel 1080i50 beelden nog mooier/vloeiender dan 1080p25. Daarom kiezen waarschijnlijk de meesten hier alsnog voor de SD60 met 1080i50. Daar gaan ook de berichten hierboven over, dat men zo graag een échte full hd 1080p met een lage prijs op de markt ziet komen.

Ik raad je overigens ook aan om tijdens het zoeken in de price watch niet op 1080p en 1080i te selecteren in de filter. Gewoon beide groepen erin laten en telkens even naar de website van de fabrikant gaan om te kijken hoe het nou precies zit.

Volgens mij is dit op dit moment de goedkoopste 1080p camera met 50 of 60 FPS:
Samsung HMX-M20
Klopt dit, of is het nog goedkoper te vinden?
En is dit een goed alternatief voor de SD60 als je liever 1080p hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 03:42:
[...]

Volgens mij is dit een punt waarop de marketing onduidelijk en soms zelfs misleidend wordt. Deze Canons zijn 1080p met 25 FPS. Ik spreek niet uit ervaring, maar volgens mij zijn veel 1080i50 beelden nog mooier/vloeiender dan 1080p25. Daarom kiezen waarschijnlijk de meesten hier alsnog voor de SD60 met 1080i50. Daar gaan ook de berichten hierboven over, dat men zo graag een échte full hd 1080p met een lage prijs op de markt ziet komen.

Ik raad je overigens ook aan om tijdens het zoeken in de price watch niet op 1080p en 1080i te selecteren in de filter. Gewoon beide groepen erin laten en telkens even naar de website van de fabrikant gaan om te kijken hoe het nou precies zit.

Samsung HMX-M20
Maar 1080 i of p is een punt, maar dat zegt iets over de sensor, uiteindelijk is het belangrijkste nog altijd het glas wat ervoor zit... Welke wint op dat punt? De samsung of toch de panasonic?
Daarnaast heb ik begrepen dat vooral de stabilisatie van de panasonic het wint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:25

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 03:42:
[...]

Samsung HMX-M20
Bedankt voor de opheldering :) Ik denk dat ik dan zeer sterk naar de SD60 neig, temeer omdat de Sony's al behoorlijk wat langer op de markt zijn (en de techniek gaat snel). Wat ik op de beelden kon zien vond ik de SD60 ook mooiere plaatjes opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een punt voor deze Canons die je had gevonden:
Ze hebben beide een 1,6 MP sensor.
Dat is vreemd, want full hd is 1920 x 1080 = 2073600 = 2,07 MP.
Oftewel, alle plaatjes die hij schiet worden nog uitgetrokken naar een Full HD resolutie.

Ik ben zelf ook de pricewatch doorgespit op zoek naar een camera van rond de 300 euro. Dit zijn de genomineerde camera's waar ik waarschijnlijk uit zal gaan kiezen: PW vergelijk

Ook de Sony handycams uit jouw lijstje heb ik overgeslagen, omdat ik het idee had deze prestaties ook al te kunnen krijgen voor een stuk lagere prijzen en inderdaad nieuwere modellen.

Samsung HMX-H200
Hier een review (meerdere pagina's)
Redelijke beeldkwaliteit, redelijke foto kwaliteit, redelijke low light prestatie, 3,32 mp 1080i60, slow-motion, time lapse, geen lampje, fantastische prijs / goede prijs kwaliteit verhouding.

JVC Everio GZ-HM330
Hier een review
Zeer goede beeldkwaliteit, matige foto kwaliteit, redelijke low light prestatie, 3,32 mp 1080i, geen slow-motion, wél time lapse, 30x optical zoom, geen lampje, ook erg lage prijs.

Sanyo VPC-SH1
Hier een review (niet een hele goede maar kon geen betere vinden)
Goede beeldkwaliteit, goede foto kwaliteit, low light prestatie geen idee, 3,5 mp, 1080i60 en 1080p30, uitgebreide slow-motion, geen timelapse?, wél lampje, lage prijs.

Panasonic HDC-SD60
Superieure kwaliteit voor low-budget camera's, goede low light prestatie, zeer effectieve optische stabilisatie, wél lampje, 3,3 mp, 1080i50, geen slow-motion?, geen time lapse?, eigenlijk net iets duurder dan mijn budget.

Ik vind het vanaf hier een moeilijke overweging. Ik vind de slow motion en time lapse fantastische functies om mee te spelen, maar ik weet nog niet of ik dat moet verkiezen boven algemene beedkwaliteit. De prijs van de HMX-H200 is weer heel erg aantrekkelijk, op die manier kun je nog eens vaker een nieuwe HD camera kopen!

Kunnen jullie mij verder helpen in mijn keuze,
wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:54:
Nog een punt voor deze Canons die je had gevonden:
Ze hebben beide een 1,6 MP sensor.
Dat is vreemd, want full hd is 1920 x 1080 = 2073600 = 2,07 MP.
Oftewel, alle plaatjes die hij schiet worden nog uitgetrokken naar een Full HD resolutie.

Ik ben zelf ook de pricewatch doorgespit op zoek naar een camera van rond de 300 euro. Dit zijn de genomineerde camera's waar ik waarschijnlijk uit zal gaan kiezen: PW vergelijk

Ook de Sony handycams uit jouw lijstje heb ik overgeslagen, omdat ik het idee had deze prestaties ook al te kunnen krijgen voor een stuk lagere prijzen en inderdaad nieuwere modellen.

Samsung HMX-H200
Redelijke beeldkwaliteit, redelijke foto kwaliteit, redelijke low light prestatie, 3,32 mp 1080i60, slow-motion, time lapse, geen lampje, fantastische prijs / goede prijs kwaliteit verhouding.

JVC Everio GZ-HM330
Hier een review
Zeer goede beeldkwaliteit, matige foto kwaliteit, redelijke low light prestatie, 3,32 mp 1080i, geen slow-motion, wél time lapse, 30x optical zoom, geen lampje, ook erg lage prijs.

Sanyo VPC-SH1
Hier een review (niet een hele goede maar kon geen betere vinden)
Goede beeldkwaliteit, goede foto kwaliteit, low light prestatie geen idee, 3,5 mp, 1080i60 en 1080p30, uitgebreide slow-motion, geen timelapse?, wél lampje, lage prijs.

Panasonic HDC-SD60
Superieure kwaliteit voor low-budget camera's, goede low light prestatie, zeer effectieve optische stabilisatie, wél lampje, 3,3 mp, 1080i50, geen slow-motion?, geen time lapse?, eigenlijk net iets duurder dan mijn budget.

Ik vind het vanaf hier een moeilijke overweging. Ik vind de slow motion en time lapse fantastische functies om mee te spelen, maar ik weet nog niet of ik dat moet verkiezen boven algemene beedkwaliteit. De prijs van de HMX-H200 is weer heel erg aantrekkelijk, op die manier kun je nog eens vaker een nieuwe HD camera kopen!

Kunnen jullie mij verder helpen in mijn keuze,
wat zouden jullie doen?
Wat grappig, ik zit met exact hetzelfde en daarom neig ik ook naar de sd60!
Maar kan iemand de "geen slow motion?" en "geen timelapse?" bevestigen?

En is dit softwarematig nog te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@dfrenner

Binnen 1 a 4 weken komen er nieuwe modellen van Samsung, Panasonic en Canon op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

dfrenner schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:15:
[...]

Wat grappig, ik zit met exact hetzelfde en daarom neig ik ook naar de sd60!
Maar kan iemand de "geen slow motion?" en "geen timelapse?" bevestigen?

En is dit softwarematig nog te doen?
timelapse is gewoon een hele lage framerate en slow motion een hele hoge framerate. Timelapse kun je dus zelf softwarematig achteraf doen door de video versneld te laten afspelen. Slow motion dooe hem vertraagd te laten afspelen. Ideal zou zijn 1080p60 zoals sommige andere camera's hebben, dat kan je tot op 4 keer vertragen en dan heb je nog steeds 15 fps over wat nog redelijk vloeiend is. Bij 1080i50 kan je wel tot 2 keer vertragen naar 25 fps, maar veel verder wordt lastig. 12.5 fps is niet echt een standaard framerate dus dan krijg je een minder vloeiend beeld en moet je frame blending gebruiken wat weer bewegingsonscherpte introduceert. Ook het interlacen begint dan voor problemen te zorgen omdat de fields dan niet meer afwisselend lopen waardoor alles dus moet worden gedinterlaced en weer geinterlaced (als je met interlacing wil werken, wat je eigenlijk niet wil). Conclusie: nee deze camera is niet echt geschikt voor slow motion, daarvoor ben je het beste af met een camera die p60 doet, zelfs 720p60 is dan nog beter dan 1080i50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Lisadr schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 22:14:
@dfrenner

Binnen 1 a 4 weken komen er nieuwe modellen van Samsung, Panasonic en Canon op de markt.
Neem aan dat de oude niet direct weg zijn... Bij Panasonic verandert er helaas helemaal niets, behalve dat 3D filmen mogelijk wordt. Dat vind ik niet interessant. Is er al meer bekend over de nieuwe Canon en Samsung modellen?
Of blijft de SD60 de "beste" keuze?
Johnny schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 01:19:
timelapse is gewoon een hele lage framerate en slow motion een hele hoge framerate. Timelapse kun je dus zelf softwarematig achteraf doen door de video versneld te laten afspelen. Slow motion dooe hem vertraagd te laten afspelen. Ideal zou zijn 1080p60 zoals sommige andere camera's hebben, dat kan je tot op 4 keer vertragen en dan heb je nog steeds 15 fps over wat nog redelijk vloeiend is. Bij 1080i50 kan je wel tot 2 keer vertragen naar 25 fps, maar veel verder wordt lastig. 12.5 fps is niet echt een standaard framerate dus dan krijg je een minder vloeiend beeld en moet je frame blending gebruiken wat weer bewegingsonscherpte introduceert. Ook het interlacen begint dan voor problemen te zorgen omdat de fields dan niet meer afwisselend lopen waardoor alles dus moet worden gedinterlaced en weer geinterlaced (als je met interlacing wil werken, wat je eigenlijk niet wil). Conclusie: nee deze camera is niet echt geschikt voor slow motion, daarvoor ben je het beste af met een camera die p60 doet, zelfs 720p60 is dan nog beter dan 1080i50.
Slow motion vind ik niet zo erg, want wat je op TV ziet kan hij toch niet... Daar heb je speciale camera's voor nodig, maar die timelapse vind ik wel altijd gaaf. Er zit dus geen build-in optie in de camera? Dat is wel jammer... Dan moet je dus 24 uur gaan opnemen (=veel ruimte) om vervolgens weer terug te brengen... Zit deze optie wel in andere camera's in dit segment, of eigenlijk altijd softwarematig?

Toch nog maar even 4 weken wachten, kijken wat er met de prijzen gebeurt van de huidige SD60...

Want we krijgen de sd80 en sd90 straks toch?

[ Voor 64% gewijzigd door BlakHawk op 21-01-2011 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

dfrenner schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 08:30:
[...]

Slow motion vind ik niet zo erg, want wat je op TV ziet kan hij toch niet... Daar heb je speciale camera's voor nodig, maar die timelapse vind ik wel altijd gaaf.
Neem de eerste de beste Canon (foto)camera en zet er CHDK op. Script erop die foto's maakt elke zoveel seconden en daar dan een filmpje van maken..

Slow motion op de FH1 geeft dit: http://www.vimeo.com/18191050. Resolutie gaat wel behoorlijk omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
MrSleeves schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:06:
Neem de eerste de beste Canon (foto)camera en zet er CHDK op. Script erop die foto's maakt elke zoveel seconden en daar dan een filmpje van maken..

Slow motion op de FH1 geeft dit: http://www.vimeo.com/18191050. Resolutie gaat wel behoorlijk omlaag.
Maar 1/10 slow motion kan dus niet op de sd60... Het was leuk geweest maar geen vereiste...

Ik kan deze trouwens vinden voor de sd60:
YouTube: Testing Slow motion

[ Voor 12% gewijzigd door BlakHawk op 21-01-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sanyo VPC-SH1 heeft deze slow motion functie:
Hi-speed (Slow Motion)
Web-SHR: 448 x 336 (300 fps recording, 60 fps playback, 1/5 slow, 8 Mbps);
Web-UHR: 192 x 108 (600 fps recording, 60 fps playback, 1/10 slow, 8 Mbps)
@ dfrenner

Grappig dat wij dezelfde overweging hebben. Ik neig nu juist weer meer naar de Sanyo SH1. Die ingebouwde en uitgebreide slow motion functie lijkt mij erg leuk. Er zit helaas geen time lapse functie op, maar dit kun je inderdaad altijd achteraf maken. Verder heb je hem voor maar 274 euro inclusief verzendkosten. De optie om nog naar 1080p30 te schakelen vind ik ook best mooi, en dit kan met de SD60 niet.

Het enige wat ik me nu afvraag is, hoeveel scheelt het nou werkelijk in de kwaliteit van het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf eind vorig jaar (half oktober 2010) de Sony CX115E aangeschaft en ben zeer tevreden over de filmkwaliteit en het gebruiksgemak.

Paar opmerkingen pos./neg.:

-Op het LCD-schermpje heb je wel degelijk progressive output en tijdens het filmen direct verbinden naar bijv. TV o.i.d. kun je ook in "p" doen, maar opnemen met AVCHD is max. 1080i50/24MBPS (wel van uitstekende kwaliteit, als je in VLC-player "deinterlace" aanvinkt, bijv. "X" of "Lineair", verdwijnen je horizontale interlaced 'lijntjes' uit het beeld, terwijl de kwaliteit (voor het oog) onverminderd excellent blijft.)

-Er zit helaas geen "motion detector" in, dat zou een aangename feature zijn, wellicht iets voor de toekomst Sony? (Ik zal het even doormailen...) Ik gebruik de camera weleens om aan te zetten op een statief met een groothoeklens erop, als ik een dagje van huis ben en mijn nieuwsgierige-schijt-aan-privacy-en-normen-en-waarden-buren sneaken de tuin in om te koekeloeren, dan moet ik 's avonds in de versnelde modus de film rap doorzappen om te controleren (ja, ik weet het, klinkt een beetje para ;) )

-Ik heb het al gezegd in het vorige punt, je kunt er een lens voordraaien van 30mm diameter, ik had zelf nog een groothoek- en telelens van 37mm van mijn oude Sony cam (MiniDV), die ik nu met een adaptor-ringetje erop heb zitten. Dit werkt perfect en was voor mij een belangrijk punt, ook al zit er reeds standaard een aardige groothoeklens in de cam, met de extra groothoek kan ik echt een "wide-view" opnemen, wat behoorlijke voordelen biedt in mijn ogen. Veel merken bieden deze mogelijkheid echter niet.

-Ik heb er een SDHC-Card inzitten van Transcend, Class 10, 32GB met minimaal 10-20MB/sec leessnelheid.
Echter, direct kopieëren vanuit de camera met de USB-kabel naar de PC gaat niet rapper dan 5.5MB/sec!
Dat was even een domper! Maar nu gewend, het is niet anders, maar dit had wel sneller gemogen imo :'(
Je kunt eten, afwassen, koffie drinken, douchen, Japans leren uit je neus peuteren in de tussentijd...

-Ik weet niet welke site het was, maar daar werd door een reviewer verkaard dat 1080i50 beter van kwaliteit was dan 1080p30. Ik wil hier geen welles/nietes-discussie ontlokken, ik kan alleen maar zeggen dat de video echt van hele goede kwaliteit is! Heb nog niet echt aan editing gedaan, maar las ergens dat een zes-core CPU geen overbodige luxe is voor 24MBPS AVCHD-materiaal.

-De foto's zijn echt van slechte kwaliteit, dus zie deze functie niet als vervanger/surrogaat voor je normale pocket-cam op reis o.i.d. (Helaas :/)

-Je hebt voor deze cam een converter nodig van mini-HDMI naar HDMI, er zitten standaard geen HDMI-accesoires bijgeleverd. Echt altijd creep van Sony. Wel 25,5% vennootschapsbelasting betalen in ons paradijs met friet en appelmoes op de koop toe, maar niet even een in China voor 0,0001ct vervaardigd HDMI-kabeltje van dezelfde dropveterkwaliteit als de rest vd kabels erin frotten... :N Zunige Hollandsheid hebben zij al gekopieerd.

-Hij is lekker klein en licht, geen mechanische shit in deze cam, op het zoom-mechanisme na dan en het lens-kapje-mechanisme. Je stopt hem als het ware gewoon in je jaszak en haalt hem plotseling tevoorschijn.

-Geluid in de microfoon is wat mij betreft zeer goed. Goede, heldere kwaliteit. Wellicht geen Hi-Fi kwaliteit (minimaal blikkerig), maar goede sterkte zeker. Je kunt bijna horen wat ze op 50 meter zeggen, met de cam binnen en de ramen dicht, dubbelglas (serieus!) 8)

-Het lijkt wel of het beeld een beetje na-ijlt, als je cam heel snel van links <> rechts beweegt, alsof het beeld pas een tel later tot stilstand komt. In eerste instantie dacht ik dat dit aan de lens lag, maar nu las ik dat dit dus aan het type sensor kan liggen. Mij stoort het verder niet, maar toch wel even vermeldingswaardig lijkt mij.

-Hij kan in low-light-conditions filmen. Geen nightshot, bij utterly-darkness heb je echt pech, maar in de wintermaanden in de straat bij lantaarnpaal-verlichting (ouderwets TL-type en rond, op de stoep) filmpt hij mijn auto toch wel scherp, ook in de laagste HD-modus van 5Mbps.
(Er worden de laatste tijd veel wagens beschadigd door vandalen, ruiten kapot, krassen erop etc. De cam staat nu op mijn auto gericht en filmt de hele nacht.)

-Hij kan ca. 13 uur filmen aan één stuk, met 32GB erin in de laagste HD-modus van 5Mbps.
Deze kwaliteit is zelfs nog velen malen beter, dan mijn oude MiniDV-cam!! Dus dat is zeker een groot voordeel.

-Gekocht uit een faillissements-partij voor 250 euro nieuw, met 2 jaar garantie van Sony (eerst nagevraagd of dit wel gold en dat was correct, mits de factuur erbij zat en dat is zo), kwam ik er later achter dat Sony net een cashback-actie was begonnen, een kleine week eerder, bon ingestuurd met de streepjescode en ja hoor, 50 euro retour! _/-\o_ Dus een leuke HD-cam met plenty mogelijkheden voor 200 euro.
Het Transcend-kaartje was ca. 48 euro, incl. verzenden dacht ik (gekocht via de pricewatch).

Succes voor degenen die ook een HD-cam gaan kopen en have fun ermee! :)

Edit: http://reviews.cnet.co.uk...r-cx115e-review-50000941/ link naar de 1080i50 en progressive vergelijking (de bewering waar ik het over had.)

-Puntje vergeten; de batterijduur van de meegeleverde li-ion accu is ca. 153 minuten en gaat behoorlijk lang mee (loopt niet snel leeg bedoel ik.) Dit vind ik voor een standaard-capaciteit accu erg meevallen.
(Ze leren het wel! ;) )

Edit2: echt de laatste wijziging, nog vergeten -> je kunt geen handmatige focus instellen, dit kon op mijn oude MiniDV cam wel. Dit kan inhouden, dat wanneer het regent buiten, de focus automatisch op de regendruppels op het raam komt te liggen, waarbij je eigenlijk de activiteiten buiten wilde filmen. 8)7
Dit is niet zo relaxed imo. Ook vanachter de luxaflex filmen, kan voor dit effect zorgen. Ben je lekker bezig, stelt de camera ineens scherp op de luxaflex i.p.v. op wat er buiten gebeurt. Dit lijkt mij geen rocket-science voor Sony om in te bouwen (bestond immers al, nietwaar?), dus waarom zij dit hebben weggelaten, is mij echt een raadsel.

-Wat ook jammer is -en dit heeft schijnbaar met de copyrights op AVCHD te maken- is dat je de cam niet direct als webcam kan aansluiten via de USB of FireWire (vuurdraad :X ) op je Mac met Quicktime of EvoCam (als monitor surveillance in HD :9 yummie!)

Ik hoop nog steeds dat er iemand een paar hacks plaatst op dit ding en deze mogelijkheden blootlegt.
(Net als vroeger met de PC7e en PC10 etc. waarbij je DV-in kon enablen etc. met een aparte remote of COM/Parallel-kabel vanuit de PC en wat losse progs, heerlijke tijd! >:) )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Er zijn een paar criteria waarop ik een camera wil uitkiezen. Eentje is groothoek (widezoom). Je kunt de zoom instellen in het filter op de frontpage, maar dat zegt me eigenlijk niets. Want mm is altijd afhankelijk van de grootte van de sensor.

Wat is een beetje redelijk groothoek voor een 1080p camera met een leuke prijs?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Hmmm, ik was er helemaal uit na wat reviews en tests te hebben gelezen. Ik denk dat ik nog steeds de sd60 wil, maar dan lees je dit:
Taking into account its price and size, we'd say most home-movie makers wouldn't be disappointed with the Sony Handycam HDR-CX115E. Having tested both models, we'd conclude that Panasonic's HDC-SD60 just pips Sony's Handycam at the post in terms of overall picture quality, at a roughly similar price. It's a tough call, though. Both models offer a great balance of features and strong video performance in relation to portability and value. If you're having trouble deciding, we heartily recommend trying them both out for yourself before you buy
Ik ken de uitdrukking "just pips" niet, maar gezien de context wint de sd60 het net... Toch? Of wil ik dat lezen?

Kun je eigenlijk een voorzetlens (groothoek) op de panasonic sd60 zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correct, hij/zij zegt: streeft net voorbij. Dus de SD60 vindt men beter -v.w.b. de fotokwaliteit- nu hangt het ervan af of jij dit ook belangrijker vindt.

Maar voor de SD60 kun je helaas geen lens plaatsen, dus die viel voor mij persoonlijk af. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Eusebius schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:18:
Er zijn een paar criteria waarop ik een camera wil uitkiezen. Eentje is groothoek (widezoom). Je kunt de zoom instellen in het filter op de frontpage, maar dat zegt me eigenlijk niets. Want mm is altijd afhankelijk van de grootte van de sensor.

Wat is een beetje redelijk groothoek voor een 1080p camera met een leuke prijs?
Vaak staat in de specificaties wel het equalivant van een 35mm camera, net zoals dat bij digtiale camera's gebeurt. Sommige counsumentencamera's hebben tegenwoordig een groothoek gelijk aan 35mm, maar dat is nog steeds heel erg weinig. Zeker als je binnenshuis, in auto's en andere situaties warabij je niet 3 mininal meter van je onderwerp vandaan staat opnamen gaat maken. Als je het groothoekbereik interessant vindt kun je beter een camera zoeken met een schroefdraad voor de lens zodat je zelf een voorzetlens er op kan zetten. Dan kan je daarna zelf nog kiezen wat voor lens je er voor zet (0.7x, 0.5x of 0.25x). Op Ebay kun je heel veel (nieuwe) groothoeklenzen vinden voor goede prijzen.
dfrenner schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:51:
Hmmm, ik was er helemaal uit na wat reviews en tests te hebben gelezen. Ik denk dat ik nog steeds de sd60 wil, maar dan lees je dit:

[...]

Ik ken de uitdrukking "just pips" niet, maar gezien de context wint de sd60 het net... Toch? Of wil ik dat lezen?

Kun je eigenlijk een voorzetlens (groothoek) op de panasonic sd60 zetten?
Nope, de SD60 heeft geen schroefdraad voor de lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijke ervaring met groothoeklenzen is, dat bij een factor <0.50 het beeld sterk vervormt.

Ik heb zelf een Hama groothoeklens met factor x0.5 en zelfs deze kan al heel lichtjes vervormen, als ik er goed op let (horizon kromt een beetje mee i.p.v. een mooie strakke horizontale lijn) ik heb ook een x0.25 lens gehad en deze kan geen beeld weergeven zonder vervorming lijkt het. Tevens is het zo dat je last kunt krijgen van een zwarte rand om je beeld en het lijkt alsof je door een zwarte 'koker' kijkt.
Met een zoomlens x2.0 heb je dit effect nog veel sterker!

x0.25 geeft het zgn. 'fish-eye' effect, kan ook heel grappig zijn, maar of dit echt is wat je wilt...een leuke toevoeging wellicht aan je gear. :)

Met een telelens x2.0 heb je wel een beter, mooier en scherper beeld dan wanneer je de ingebouwde digitale zoom gebruikt, dan wordt het beeld echt 'groezelig', dus wil je graag ver weg filmen (statief ook onmisbaar in dit geval!) dan is dit aan te raden, boven de dig. zoom.

Daarnaast scheelt het dan tenslotte ook nog, of je een converter-ring moet plaatsen, of juist niet.
Als je de camera aanschaft en losse lenzen erbij koopt, dan schaf je imo beter gelijk lenzen aan voor de juiste diameter, die van de camera.
Als je grotere filterdiameters op een kleine schroefdraad draait, gaat dat prima, maar met de bijv. de telelens heb je eerder het 'zwarte-koker-rand'-effect (als ik het zo mag noemen) in de uitgezoomde tele-stand, dan zonder conversie-slag.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap opeens niet waarom ik de Sony Handycam HDR-CX115E eigenlijk links heb laten liggen in mijn zoektocht. Hij heeft blijkbaar nagenoeg even goede kwaliteit als de Panasonic SD60, is nog ietsje goedkoper, ennn.... heeft Slow Motion! :)

http://www.youtube.com/watch?v=gK6qVIl6aHY&NR=1

Weliswaar maar filmpjes van maximaal 3 seconden per stuk, maar het blijft voor mij een zeer leuk voordeel ten opzichte van de SD60 die dit niet heeft. De kwaliteit van de slowmo zelf is ook best netjes als ik het zo zie op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 01:45:
-Ik heb er een SDHC-Card inzitten van Transcend, Class 10, 32GB met minimaal 10-20MB/sec leessnelheid.
Echter, direct kopieëren vanuit de camera met de USB-kabel naar de PC gaat niet rapper dan 5.5MB/sec!
Dat was even een domper! Maar nu gewend, het is niet anders, maar dit had wel sneller gemogen imo :'(
Je kunt eten, afwassen, koffie drinken, douchen, Japans leren uit je neus peuteren in de tussentijd...
TIP van Flip : Koop een Sandisk of Lexar Card Reader gewoon voor het overzetten ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien wat de goedkoopste camera is met infra rood Nightshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afaik doet alleen Sony infrarood. Zoek even op Super Nightshot.

De ingebouwde IR lamp haalt max een meter of 2 (in absolute duisternis) en als je meer wilt, dan moet je er een losse lamp opzetten. Op basis van die info, kun je makkelijk door de PW zoeken lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 03:16:
[...]

TIP van Flip : Koop een Sandisk of Lexar Card Reader gewoon voor het overzetten ;)
Werkt dat? Is de reader in de camera de limiterende factor? Spreek je uit eigen ervaring, of is dit een aanname?
Het is helaas wel zo, dat ik voor een card-change, het voetje van het statief eraf moet halen omdat deze net het klepje blokt. Afvijlen is niet echt een optie, omdat dan de vergrendeling van het statief te los zit :/

Helaas peanut butter, ach ik heb mijn routine al aangepast aan een trage download, dus niet echt boeiend meer- anyway, thanx for the info! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 21:08
als je echt kwaliteit wilt zoals ik wacht ik toch tot de 1080p camera's uitkomen (zoals al bij panasonic het geval is. deze schiet op 50 frames in 1080p en hiermee ben je dus ook echt klaar voor de toekomst. okee , je bent nu veel geld kwijt maar je kan heel lang doen met de camera.
zelf ervaring met de sd-60 (gekocht voor mijn ouders) en die is 1080i wat je wel degelijk terug ziet in het bewerken en afspelen op de pc. vooral als je snel bewegende voorwerpen filmt komt dit sterk naar voren.
stills of langzame dingen gaan daarentegen geweldig. wie dus niet al te veel wil uitgeven koopt hier zeker een goede camera mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 00:10:
Ik snap opeens niet waarom ik de Sony Handycam HDR-CX115E eigenlijk links heb laten liggen in mijn zoektocht. Hij heeft blijkbaar nagenoeg even goede kwaliteit als de Panasonic SD60, is nog ietsje goedkoper, ennn.... heeft Slow Motion! :)

http://www.youtube.com/watch?v=gK6qVIl6aHY&NR=1

Weliswaar maar filmpjes van maximaal 3 seconden per stuk, maar het blijft voor mij een zeer leuk voordeel ten opzichte van de SD60 die dit niet heeft. De kwaliteit van de slowmo zelf is ook best netjes als ik het zo zie op youtube.
In je filmpje, zijn de filmpjes toch langer dan 3 seconden of mis ik iets???
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 13:01:
Afaik doet alleen Sony infrarood. Zoek even op Super Nightshot.

De ingebouwde IR lamp haalt max een meter of 2 (in absolute duisternis) en als je meer wilt, dan moet je er een losse lamp opzetten. Op basis van die info, kun je makkelijk door de PW zoeken lijkt me :)
Hebben de goedkopere sony's dit ook?

Dus als ik vergelijk met de SD-60, kan ik dan toch beter voor de CX115,CX116 of CX155 gaan?
Ahhhhrgggg. Twijfels slaan weer toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

dfrenner schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:41:
[...]

In je filmpje, zijn de filmpjes toch langer dan 3 seconden of mis ik iets???
3 seconden "real-time", vertraagd duurt dat langer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:00:
Werkt dat? Is de reader in de camera de limiterende factor? Spreek je uit eigen ervaring, of is dit een aanname?
Ik durf het eigenlijk wel te garanderen bijna... via de camera zelf kom je meestal de 6 MB/s niet voorbij en met een aparte reader makkelijk 20-30 MB/s op voorwaarde dat je kaartje die snelheden haalt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, cool! Misschien toch maar eens een keer proberen dan, zo'n losse cardreader! :)
Stom dat ze dit niet gelijk in de camera zelf inbouwen, of een 802.11g/n WiFi verbinding ofzo...dat gehannes met usb-kabels voor ieder apparaat begin ik toch al een beetje ouderwets-passè te vinden eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:21:
Weet iemand misschien wat de goedkoopste camera is met infra rood Nightshot?
Hoezo? Wil je graag door badkleding heenkijken in het Tiki-bad? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Ik ben opzoek naar een nieuwe videocamera en misschien kunnen jullie mij daar bij helpen. Ik ga het gebruiken voor een trip naar New York met vrienden. Waar wij een experiment willen gaan uitvoeren voor een eventuele nieuwe website.
dit zijn de punten die ik graag terug wil zien in mijn camera:

- HD opnemen.(720p)
- een snelle zoom(weet niet hoe dat heet maar hoop dat jullie snappen wat ik bedoel)
- een aardige inzoom.
- een batterij duur waar ik 12 uur lang mee kan rondlopen. waarvan ongeveer 2 uur film.
- makkelijk mee te nemen voor op reis.
- de prijs liever niet boven 400 euro
- verwisselbaar geheugen

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:39:
Hallo, Ik ben opzoek naar een nieuwe videocamera en misschien kunnen jullie mij daar bij helpen. Ik ga het gebruiken voor een trip naar New York met vrienden. Waar wij een experiment willen gaan uitvoeren voor een eventuele nieuwe website.
dit zijn de punten die ik graag terug wil zien in mijn camera:

- HD opnemen.(720p)
- een snelle zoom(weet niet hoe dat heet maar hoop dat jullie snappen wat ik bedoel)
- een aardige inzoom.
- een batterij duur waar ik 12 uur lang mee kan rondlopen. waarvan ongeveer 2 uur film.
- makkelijk mee te nemen voor op reis.
- de prijs liever niet boven 400 euro
- verwisselbaar geheugen

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
wat heb je zelf al gezien?

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard Wobbel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Lisadr schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 22:14:
@dfrenner

Hoe zijn de ervaringen met de diverse AVCHD codecs? Ik sta/stond op het punt om met mijn laatste spaarcenten de Panasonic 600 of zelfs 700 aan te schaffen. In diverse reviews schalt de loftrompet en in de kantlijn worden de bewerkingsproblemen genoemd. Het lijkt me nogal knullig als je op papier de "beste" camcorder hebt, maar je de ruwe data helaas niet kunt bewerken of afspelen, omdat Panasonic een kleine variant op het AVCHD thema heeft. 3 jaar geleden had ik ook al soortgelijke ellende met de Canon FS100... Het is de bedoeling om eenvoudig 1080p "bijsnijwerk" in iLife09 / iLife11 te gaan doen. Utopie of zijn er 1080p camera's die wel met hapklare AVCHD codecs werken? Samengevat: welke HD camcorder geeft i.c.m. iLife09/11 geen problemen en heeft excellente opnamekwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Richard Wobbel schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:24:
Hoe zijn de ervaringen met de diverse AVCHD codecs? Ik sta/stond op het punt om met mijn laatste spaarcenten de Panasonic 600 of zelfs 700 aan te schaffen. In diverse reviews schalt de loftrompet en in de kantlijn worden de bewerkingsproblemen genoemd. Het lijkt me nogal knullig als je op papier de "beste" camcorder hebt, maar je de ruwe data helaas niet kunt bewerken of afspelen, omdat Panasonic een kleine variant op het AVCHD thema heeft. 3 jaar geleden had ik ook al soortgelijke ellende met de Canon FS100... Het is de bedoeling om eenvoudig 1080p "bijsnijwerk" in iLife09 / iLife11 te gaan doen. Utopie of zijn er 1080p camera's die wel met hapklare AVCHD codecs werken? Samengevat: welke HD camcorder geeft i.c.m. iLife09/11 geen problemen en heeft excellente opnamekwaliteit?
Heeft de SD60 dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
SD60 was goed te bewerken. ik heb geen problemen gehad in ieder geval, geprobeerd in zowel pinnacle en adobe. goede pc is wel een vereiste...
let wel dat de SD60 een 1080i is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
A4-tje schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:37:
SD60 was goed te bewerken. ik heb geen problemen gehad in ieder geval, geprobeerd in zowel pinnacle en adobe. goede pc is wel een vereiste...
let wel dat de SD60 een 1080i is.
dat zijn de sony's ook, alleen de canon's zijn 1080p (in deze prijsklasse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Richard Wobbel schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:24:
[...]

Met Roxio Creator 2011 Pro bewerk ik probleemloos 1080P opnames van een Pana 700 en kan ze ook weer opslaan als 1080P.
Pinnacle en Nero werken bij mijn goed met 1080I opnames maar 1080P opslaan word niet ondersteund enkele maanden terug, mogelijk is daar verandering in gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Hmmm, ze hebben 19% BTW actie bij de Mediamarkt en ik dacht, perfecte moment voor de aanschaf van de SD-60... Niet dus...

Net voor oud en nieuw toen ik nog heel erg zat te twijfelen tussen de Canon en de Panasonic, hadden ze de SD60 in de aanbieding voor een goede prijs: 333 euro.
Dus ik dacht, nou dat zal nu met de 19% korting wel weer rond die prijs komen. Niet dus, 370 euro!!!!

Geen goede deal dus, je moet echt oppassen bij die Mediamarkt. Niet alles is wat het lijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

PoweRoy

funky!

dfrenner schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 07:45:
Hmmm, ze hebben 19% BTW actie bij de Mediamarkt en ik dacht, perfecte moment voor de aanschaf van de SD-60... Niet dus...

Net voor oud en nieuw toen ik nog heel erg zat te twijfelen tussen de Canon en de Panasonic, hadden ze de SD60 in de aanbieding voor een goede prijs: 333 euro.
Dus ik dacht, nou dat zal nu met de 19% korting wel weer rond die prijs komen. Niet dus, 370 euro!!!!

Geen goede deal dus, je moet echt oppassen bij die Mediamarkt. Niet alles is wat het lijkt!
hmm ik wilde vandaag 'even' bij de MediaMarkt kijken wat de panasonic SD60 of de sony CX115e kosten.
Nog aan t twijfelen tussen beiden

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PoweRoy schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:33:
hmm ik wilde vandaag 'even' bij de MediaMarkt kijken wat de panasonic SD60 of de sony CX115e kosten.
Nog aan t twijfelen tussen beiden
Let dus even op dat ze je niet onder het mom van een actie vreselijk afzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

PoweRoy

funky!

dfrenner schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:44:
[...]

Let dus even op dat ze je niet onder het mom van een actie vreselijk afzetten!
ofc. Alleen in de pricewatch is de sd60 uitverkocht (of veel duurder). Dus even rondkijken en wat meespelen :)

Btw rond de hoeveel geheugen zou het beste zijn voor een videocamera? Ik zag dat voor een HD filmpje 1GB per 5min was (ong) Het wordt dan rond de 12/34 GB? Iemand een tip hiervoor?

Ben niet iemand die zijn laptop mee gaat nemen op vakantie dus het zou zonde zijn als er niet genoeg op zou staan.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 16:06

Bij de MM in Zoetermeer was de Panasonic SD60 euro 310,- Dus best leuke prijs hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Yihaaa schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:09:
Bij de MM in Zoetermeer was de Panasonic SD60 euro 310,- Dus best leuke prijs hoor :)
Ja daar was ik dus gisteren ook! Inderdaad, ik moet mijn woorden terugnemen :-)
Ik had gebeld en vroeg aan de dame hoe duur hij was inclusief de 19% korting, ze zei 367 euro, maar daar moest nog eens de 19% vanaf. Dat was ze schijnbaar vergeten.

Maar hij is daar helaas uitverkocht, dat showmodel hoef ik niet.

Kan ik nu het beste een SD60 op de kop tikken of wachten op de sd80? Ik kan nergens een te verwachten prijs zien van de sd80. (dat is de opvolger toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
dfrenner schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:41:
[...]

Ja daar was ik dus gisteren ook! Inderdaad, ik moet mijn woorden terugnemen :-)
Ik had gebeld en vroeg aan de dame hoe duur hij was inclusief de 19% korting, ze zei 367 euro, maar daar moest nog eens de 19% vanaf. Dat was ze schijnbaar vergeten.
[...]
Je korting is sowieso niet 19% maar 15.97%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
MPeek schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:53:
[...]

Je korting is sowieso niet 19% maar 15.97%.
Klopt, het is jammer dat ik nog nergens prijzen tegenkom van de sd80, dat maakt een keuze wat makkelijker...
Is het 400 euro of 450? In de buurt van de 300 zal hij niet komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard Wobbel

Bedankt voor alle nuttige info! Alleen..... Hoe zijn de 1080p Mac OS X ervaringen? Ik wil best veel geld uitgeven voor een hele goede 1080p camcorder (niet: 1080i). Het is echter niet de bedoeling om dan ook nog een nieuwe Windows computer aan te moeten schaffen, omdat iLife09 / 11 mogelijk geen goede AVCHD ondeteuning biedt.
Iemand ervaringen met b.v. http://www.aunsoft.com/mts-converter-mac/ of vergelijkbare betaalbare lapoplossingen? 29 dollar is nog wel te overzien. De meeste andere Mac OS X oplossingen kosten minimaal 200 dollar extra -Aperture e.d.- en ik heb sterke twijfels of die uberhaupt werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Richard Wobbel schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:35:
[...]

Bedankt voor alle nuttige info! Alleen..... Hoe zijn de 1080p Mac OS X ervaringen? Ik wil best veel geld uitgeven voor een hele goede 1080p camcorder (niet: 1080i). Het is echter niet de bedoeling om dan ook nog een nieuwe Windows computer aan te moeten schaffen, omdat iLife09 / 11 mogelijk geen goede AVCHD ondeteuning biedt.
Iemand ervaringen met b.v. http://www.aunsoft.com/mts-converter-mac/ of vergelijkbare betaalbare lapoplossingen? 29 dollar is nog wel te overzien. De meeste andere Mac OS X oplossingen kosten minimaal 200 dollar extra -Aperture e.d.- en ik heb sterke twijfels of die uberhaupt werken...
Apple Aperture is niet bedoeld voor video, tegenwoordig kan het ook welvideoclips beheren maar het blijft een fotobeheerprogramma.

Final Cut Pro/Express werkt uitstekend met 1080p, op iedere framerate t/m 60fps. Je kan zelfs video met andere indelingen in dezelfde tijdlijn gebruiken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard Wobbel
Johnny schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 16:57:
[...]

Apple Aperture is niet bedoeld voor video, tegenwoordig kan het ook welvideoclips beheren maar het blijft een fotobeheerprogramma.

Final Cut Pro/Express werkt uitstekend met 1080p, op iedere framerate t/m 60fps. Je kan zelfs video met andere indelingen in dezelfde tijdlijn gebruiken zonder problemen.
Je hebt helemaal gelijk! Ik bedoelde eigenlijk Final cut express 4.0, maar als ik naar de technische specificaties kijk dan is het of 720p, of 1080i en dat is nu net het puntje op de i....
Final Cut pro kost bijna 1000 euro en daar heb je -tandenknarsend- een leuke Windowsmachine voor. Inclusief Roxio (?) Anyone Auntsoft experience or so?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Nou, het is dus de Panasonic sd60 geworden. Zit nu een beetje naar kaartjes te kijken en namaakaccu's.
Iemand goede ervaringen? Welk kaartje moet ik minimaal hebben? En waar kan ik namaakaccu's kopen? Waar ik dat normaal doe hebben ze hem niet: aq4u.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
ik denk dat die pas over een maand komen (de nieuwe SD's) nu moeten ze eerst even die voorraad kwijt raken met acties..
ik wacht daar op want dan eindelijk 1080p!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
dfrenner schreef op zondag 30 januari 2011 @ 09:17:
Nou, het is dus de Panasonic sd60 geworden. Zit nu een beetje naar kaartjes te kijken en namaakaccu's.
Iemand goede ervaringen? Welk kaartje moet ik minimaal hebben? En waar kan ik namaakaccu's kopen? Waar ik dat normaal doe hebben ze hem niet: aq4u.nl
Na veel rondzoeken, een originele accu voor 75 euro gevonden bij saake. Kan iemand met een SD60 bevestigen dat er inderdaad geen immitatieaccu's zijn?
Dat is wel echt jammer zeg!

Maakt het voor het opnemen nog uit welke class sd kaartjes ik neem? Of heeft dat enkel invloed op het lezen ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 02:33
Hallo,

Voor de eerste keer willen wij een videocamera kopen ivm gezinsuitbreiding.
Nu wil ik wel een HD camera maar zit over bepaalde dingen te twijfelen.

1. sommige hebben liever sd en een HDD ivm de bewegende delen die extra storingen kunnen geven
2. een camera die 1080i of 1080p kan filmen en dan het verschil in 50 of 25 bitrate.
3. kwaliteit van het filmen, en dan vooral als het wat donkerder is. Meestal zal het wel zo zijn als het in het donker goed is, is het met voldoende licht ook goed.

Maar op de volgende camera;s heb ik me ogen op laten vallen.
sony HDR-cx155x
JVC everio GZ-HD620
JVC everio GZ-HM550
Panasonic HDC-HS60
Panasonic HDC-SD60

Iedere camera heeft weer zo zijn voor-/nadelen, De JVC komen ook weer bij kieskeurig als goed uit de bus met beste reviewd en de 550 is bij de consumentenbond weer erg goed aan geschreven, maar hier wordt ( denk ik als ik het goed gezien heb) weer veel over de panasonic sd60 gepraat

Misschien kunnen jullie me helpen om me uit eindelijk voor die ene camera te kiezen.

Hoe denken jullie over deze camera;s. want ik heb helemaal geen ervaring met videocamera's

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zoek en HD videocamera en had deze op het oog: http://www.pixmania-pro.b...nkaart-16-gb-reistas.html

Is dat een aanrader? Of wachten op de SD 80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Heb vorige week tijdens de BTW actie van de MM in een impulsje de Sony HDR CX 115 gehaald. Echter ivm met werk nog niets mee kunnen doen, ik heb er zelfs nog geen geheugen voor. Nu wil ik dus geheugen bestellen maar die verkoper raadde van die dure Sandisc high-speed kaartjes aan. Gewoon om de marges op te krikken en kan ik beter gewone goedkope kaartjes halen of is een high speed kaart wel een must?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

LordLynx schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:10:
Heb vorige week tijdens de BTW actie van de MM in een impulsje de Sony HDR CX 115 gehaald. Echter ivm met werk nog niets mee kunnen doen, ik heb er zelfs nog geen geheugen voor. Nu wil ik dus geheugen bestellen maar die verkoper raadde van die dure Sandisc high-speed kaartjes aan. Gewoon om de marges op te krikken en kan ik beter gewone goedkope kaartjes halen of is een high speed kaart wel een must?
In de handleiding staat waarschijnlijk wel vermeld welke class het geheugenkaartje minimaal moet hebben, als je je daar aan houdt dan kan er weinig misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Waar noemt niemand hier de JVC GZ-HM300? Is deze zo veel slechter dan de veel genoemde sony en panasonic? Op kieskeurig lees ik wel veel goeds hierover. Maar over de andere merken ook?

Mijn voorkeur gaat eigenlijks uit naar de sony HDR -CX115E. Graag jullie advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:16:
Hallo,

Ik zoek en HD videocamera en had deze op het oog: http://www.pixmania-pro.b...nkaart-16-gb-reistas.html

Is dat een aanrader? Of wachten op de SD 80?
Ik zat met hetzelfde dilemma...
Ik heb uiteindelijk toch voor de sd-60 gekozen. Waarom?
- Prijs
- Niet wachten tot maart

De prijs ligt nu op 320 euro (bcc) en in de history kostte deze sd-60 vorig jaar tussen de 450 en 500 euro op de pricewatch. Ik verwacht dus niet dat de nieuwe goedkoper zal zijn. Dus nu heb ik ruim 100 euro extra te besteden aan geheugen en een tasje...

Voor die 300 euro koop ik over 3 jaar wel weer een nieuwe. Als de SD-80 ook 450-500 euro gaat kosten, doe ik dat niet over 3 jaar en steek ik nu die 150 euro in mijn zak.
G.Scholtens schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:23:
Waar noemt niemand hier de JVC GZ-HM300? Is deze zo veel slechter dan de veel genoemde sony en panasonic? Op kieskeurig lees ik wel veel goeds hierover. Maar over de andere merken ook?

Mijn voorkeur gaat eigenlijks uit naar de sony HDR -CX115E. Graag jullie advies
De Mediamarkt had de JVC GZ-HM335 staan voor dezelfde prijs als de panasonic. Deze verkope had zelf de JVC en zou zelf een tweede keer voor de Panasonic gaan... Geen verkooppraatje,. want hij stuurde me door naar de JVC, omdat zij ze niet meer binnen kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Dus met andere woorden niet voor de JVC gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit net als veel andere tweakers nog sterk te twijfelen tussen de Sony CX115E en de Panasonic SD60.

Voor de mensen die zich nog laten afleiden door de 1080p en 1080i vergelijking:

Omdat 1080p25 schokkeriger beeld geeft dan i50 ga ik zonder twijfel liever voor 1080i. Bovendien heeft de populairste budget 1080i camera (de Panasonic SD60) ook nog eens een mooiere algehele beeldkwaliteit dan de 1080p25 camera's van dit moment.

Tevens ben ik tot de conclusie gekomen dat 1080 p50 (en p60), hoe mooi het ook klinkt, gewoon nog niet geschikt is voor de budget markt op dit moment. De goedkoopste twee p50 camera's zijn de Samsung HMX-M20 voor 357 euro en de Sanyo Xacti VPC-HD2000 voor 389 euro. Dat klinkt als een goede deal, maar in reviews lees je weer dat de algemene beeldkwaliteit weer een stuk minder is, en dat er in de 50p mode zelfs artefacts te zien zijn.

De goedkoopste camera waarbij p50 echt de moeite waard is, is denk ik de Panasonic SD700 voor 733 euro. Ook de nieuwe line-up van Panasonic die bijna wordt uitgebracht lijkt geen budget camera met p50 te hebben. Voor 300 a 400 euro zit een goede 50p camera er waarschijnlijk dus (voorlopig) nog niet in.

Als iemand het hierover niet met mij eens is dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik heb dus de SD-60.

Nu weet ik dat accu's meestal rond de 1,5 uur mee gaan, ongeacht de camera. Ik heb nu redelijk goedkoop originele accu's van panasonic gezien:
http://besli.factoryprice...result.php?keywords=VWVBK

De twee accus die erin kunnen zijn dus de:
VWVBK180 - 1790mAh - €63,19 = 28,3mAh per euro
VWVBK360 - 3580mAh - €97,19 = 36,8mAh per euro

Kun je ook zeggen dat 3580mAh twee keer zo lang mee gaat als 1790mAh? Of kan dit niet?

Wat ik ook nog ben tegen gekomen:
CSVBK180T - 2000mAh - €38,49 = 52mAh per euro

http://www.batterychampio...ctId/48637628/shopGroupId

Wat hebben andere SD-60 bezitters gedaan?

Edit:
Ik denk dat ik ondanks de prijs toch voor de VWVBK360 zou gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 03-02-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 03:28:

...
Ook de nieuwe line-up van Panasonic die bijna wordt uitgebracht lijkt geen budget camera met p50 te hebben. Voor 300 a 400 euro zit een goede 50p camera er waarschijnlijk dus (voorlopig) nog niet in.
Even een toevoeging op mijn bericht:

Waarschijnlijk gaat Sony begin maart met een erg interessante 1080p50 camera komen!
De HDR-CX130E, hier aangekondigd door Sony, als ik het zo zie min of meer de opvolger van de HDR CX115E.

Hier in de nieuwe line-up van Panasonic kunnen we zien dat de SD-80 nog 1080i, en de SD-90 1080p50 zal gaan worden.

Ik ga hier nog even op wachten, want ik ben heel benieuwd hoe duur deze camera's gaan worden. Zoals jullie merken hecht ik vrij veel waarde aan een echte 1080p camera met hoge frame rates van 50 of 60 fps. Natuurlijk gaat algehele beeldkwaliteit voor, maar als dit over een maandje ook nog eens te combineren is met 1080p50 voor 400 a 500 euro, dan ben ik blij dat ik voor goed afscheid kan nemen van snel bewegende interlaced beelden. :)

Edit: Er is zelfs al een eerste prijsvermelding van de Sony HDR-CX130E. 411 euro valt mij erg mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Laatst online: 08:34
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:56:
Even een toevoeging op mijn bericht:

Waarschijnlijk gaat Sony begin maart met een erg interessante 1080p50 camera komen!
De HDR-CX130E, hier aangekondigd door Sony, als ik het zo zie min of meer de opvolger van de HDR CX115E.
Oeh, dat is interessant, zoiets zoek ik ook!
Wat me alleen opvalt bij veel HD-camera is dat er geen zoeker meer aanwezig is, en die gebruik ik behoorlijk veel ipv het scherm. Is dat een technische onmogelijkheid (HD+veel zoom = geen zoeker), of is een zoeker 'uit' en overbodig?

Mijn eisen/wensen raken behoorlijk onmogelijk zo. Heb nu 40x zoom, en dat is best lekker (met statief), wil graag aansluiting voor externe microfoon, HD (1080i of p) en een ouderwetse zoeker. En dan niet te duur als het kan :+

[ Voor 13% gewijzigd door MisterMailman op 04-02-2011 00:10 ]

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisterMailman schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:06:
[...]

Oeh, dat is interessant, zoiets zoek ik ook!
Wat me alleen opvalt bij veel HD-camera is dat er geen zoeker meer aanwezig is, en die gebruik ik behoorlijk veel ipv het scherm. Is dat een technische onmogelijkheid (HD+veel zoom = geen zoeker), of is een zoeker 'uit' en overbodig?

Mijn eisen/wensen raken behoorlijk onmogelijk zo. Heb nu 40x zoom, en dat is best lekker (met statief), wil graag aansluiting voor externe microfoon, HD (1080i of p) en een ouderwetse zoeker. En dan niet te duur als het kan :+
Ik zie zo gauw geen bijzonder goede cam met een ouderwetse zoeker. Kijk eens bij het linkje uit mijn vorige bericht van de aangekondigde camera's van Sony. Volgens mij zit er daar één met zoeker bij, en die zal dus ook begin maart uitkomen.

Nieuwsgierig, waarom is een zoeker eigenlijk nog fijn als je ook een LCD hebt? Accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Laatst online: 08:34
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:52:
Nieuwsgierig, waarom is een zoeker eigenlijk nog fijn als je ook een LCD hebt? Accuduur?
Met dicht scherm kan ik hem goed met 2 handen vasthouden, waardoor je veel stabielere beelden krijgt. Zeker met panoramashots (draaiend van links naar rechts) vind ik het veel lekkerder om de camera strak vast te hebben :)
En ze zijn er nog wel, met zoeker, maar vaak maar met 10x zoom. Dat is nogal een stap terug als je 40x gewend bent én af en toe ook echt gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door MisterMailman op 04-02-2011 01:02 ]

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Pagina: 1 ... 24 ... 34 Laatste

Let op:
~~~[html]Voor camera's <250 euro kun je beter <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1348844">dit topic</a> gebruiken! Dit topic is bedoeld voor camera's van de wat hogere kwaliteit.~~~[/html]