HighDefinition Videocameras - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 128 producten

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:14

Freakaz0id

RC Geek

@ Sqall:
Ik ga niet lang van huis zonder laptop, dus mijn data kan ik wel kwijt. ;)
En wil je toch wat compacters, een 250gb Hyperdrive kost maar 179 euro,
en het verschil tussen HS700 en SD700 is 268 euro dus dan heb je evenveel opslag,
en das toch weer mooi 89 euro verdiend voor een extra accu en een mooie filter. ;)
Wil je het hele verschil eraan opmaken, dan is er ook nog een 500gb hyperdrive.

En een HDMI kabel en een grote accu heb je toch ook voor een HS nodig?
Ik meen zelfs dat de HDMI kabel ook bij de SD700 mee geleverd wordt,
en de extra accesoires moet je toch ook bij de HS versie nog bij kopen?
En nog een puntje, drinkt zon HDD niet meer energie dan een SD kaartje?

Ik zag dat de shoe bovenop zit bij de HS, zit dat niet in de weg als je hem beet pakt?
Bij de SD versie zit die een beetje voorop met een voetje dacht ik.
Enig minpuntje is dat de shoe cover tegen de ring aan zit als je die open klapt,
maar volgens mij is dat wel te verhelpen door hem een beetje te buigen (is taai rubber ofzo denk ik?).

Die viewfinder lijkt me wat rottig met een grotere accu, denk je dat je daar nog fatsoenlijk door kunt kijken?
De kleinere packs zullen ook nog wel ergens voor een euro of 20 te koop zijn, dan liever 3 kleintjes dan 2 grote. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Freakaz0id op 11-09-2010 20:07 ]

Verwijderd

Bij mijn weten zit er bij geen enkel model een HDMI kabel. Grotere accu koop ik wel ja, maar ik probeer eerst een replica ipv die van Panasonic zelf.
Shoe kan in de weg zitten bij de HS700, ligt eraan hoe je hem vasthoudt, voorlopig ben ik toch niet van plan om een externe mic ofzo te gebruiken. Ik las ergens dat de positie van de shoe op de TM/SD een nadeel kan zijn als je een te lange mic hebt, deze zou dan misschien binnen je shot kunnen vallen...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Hallo,

Ik twijfel tussen 2 camera's:
JVC GZ-HM335
en
Panasonic HDC SD-60
OIS is een must.

De Panasonic maakt gebruik van optische beeldstabilisatie.

Maar hoe zit dat met de JVC?
Daar heet het "Advanced Image Stabiliser".
Ik vermoed dat dat geen optische maar digitale beeldstabilisatie is maar ik krijg daar geen duidelijkheid over op de JVC website.

Wie weet het antwoord?

Alvast hartelijk dank voor je/jullie antwoord(en).

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 23:27
Koffie-Verkeerd schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:18:
Hallo,

Ik twijfel tussen 2 camera's:
JVC GZ-HM335
en
Panasonic HDC SD-60
OIS is een must.

De Panasonic maakt gebruik van optische beeldstabilisatie.

Maar hoe zit dat met de JVC?
Daar heet het "Advanced Image Stabiliser".
Ik vermoed dat dat geen optische maar digitale beeldstabilisatie is maar ik krijg daar geen duidelijkheid over op de JVC website.

Wie weet het antwoord?

Alvast hartelijk dank voor je/jullie antwoord(en).
De JVC heeft een digitale beeldstabilisatie, zover ik kan vinden op het internet.
Persoonlijk zal ik dan voor de Panasonic gaan vanwege de optische stabilisatie.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik zelf ben ook opzoek naar een camera. Afgelopen dagen heel wat bladzijdes in dit topic doorgelezen, de FAQ doorgenomen en op het internet wat testen doorgelezen ( 3 dagen geleden was ik nog een leek :P )
Het word m'n eerste camera en is voornamelijk voor een beetje hobby-en en daarna editten, maar wil wel waar voor m'n geld.
De camera zal ik gaan gebruiken voor uitjes zoals een weekend formule 1 (Spa 2011 _/-\o_ ) waar ik toch leuke footage wil schieten in haarscherpe kwaliteit en zonder shutter als die race monsters langs scheuren, en verder vakantie filmpjes ect.

Zover ik weet zijn de volgende eigenschappen belangrijk voor een mooi beeld:

1080P/50
Optische beeldstabilisatie
3 CMOS Sensor

De camera hoeft geen intern geheugen te hebben, met SD kaarten werken vind ik prima.
Ik zat eerst aan de Panasonic HDC-SD600 te denken maar dan mis ik toch de optie voor eventueel een externe microfoon wat (later) toch wel handig kan zijn ( het geluid valt wat tegen las ik).
Dan kom ik dus uit op de HDC-SD700 die die features wel biedt. Qua prijs zit ik eigenlijk over mijn budget want gigantisch veel filmen doe ik niet, maar wil later geen spijt krijgen.

Weten jullie nog alternatieven die met de Panasonic HDC-SD700 overeenkomen?
Mag ook iets goedkoper zijn :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

_Piv0 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 01:16:
De JVC heeft een digitale beeldstabilisatie, zover ik kan vinden op het internet.
Persoonlijk zal ik dan voor de Panasonic gaan vanwege de optische stabilisatie.
_PivO bedankt voor je antwoord.
Het bevestigt mijn vermoeden.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Hallo Allen,

Mijn Camcorder is aan vervanging toe.
Nu gebruik ik de camera voor het gewone huis tuin en keuken gebeuren, kinderen (binnen en buiten) filmen,
vakanties etc.
Niks bijzonders dus eigenlijk en doe ook eigenlijk niks aan montage en dergelijke.

Nu heb ik al diverse Sony cams. gehad en in principe dus ook geen ervaring met andere merken.
Dus vandaar dat ik ook nu dus blijkbaar weer bij Sony's uitkom en de volgende me wel wat lijken.

HDR-CX305E
HDR-XR155E
HDR-CX155E

http://www.sony.nl/compar...r155eb.cen/hdrcx155eb.cen

Met een HD en/of flash gebeuren maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit.
Gezien de spec (en waarschijnlijk ook de prijs) lijkt me de Sony HDR-CX305E de beste uit dit rijtje.
Vreemd genoeg alleen is deze met zn zoombereik wel een stuk beperkter dan de goedkopere modellen
als ik het goed lees.

Nu de vraag of dit voor jullie ook een logische keuze zou zijn of dat er voor een vergelijkbaar bedrag (of minder uiteraard) betere/mooiere camcorders te koop zijn?

Verwijderd

Dag allemaal, ik volg dit forum nu al een tijdje en ben tot de conclusie gekomen dat ik het beste de panasonic HDC-SD60 kan aanschaffen.
echter zie ik hier en daar ook de Panasonic HDC-SDX1 opduiken.. wat is nou het wezenlijke verschil??

ik wil hem gebruiken voor mijn vakantie filmpjes, en ben liever iets meer kwijt en dat ik er een tijdje mee door kan. (ga eind oktober op vakantie)

alvast bedankt allemaal!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Heeft iemand ervaring met filters op de Panasonic SD700?
Ik zag namelijk een heel goedkope filter maar ik heb een klein vermoeden dat die te dik is.
Deal Extreme - Massa CPL Polarizer Lens Filter (46mm)

Ze hebben er nog een, maar die is ook meteen driedubbel zo duur (maar nog best goedkoop eigenlijk).
PRO1-D DMC Ultra-Thin Multi-Coated CPL Camera Filter - Black (46mm)
Is die misschien beter?

En ik ben nog nieuw op het gebied van filters en lenzen,
maar het is het raadzaam om een "CPL" filter te nemen voor gebruik op digitale cameras?
Dit schijnt geloof ik het auto focussen te bevorderen?

[ Voor 21% gewijzigd door Freakaz0id op 22-09-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Michael Knight schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:13:
[...]

Enige tijd geleden maakte ik een post van deze accu:

http://www.yagoda.nl/pana...wvbg260-lader-p-3735.html

Dat is er een met de dubbele capaciteit tov de standaard accu. Deze heb ik afgelopen zomer gebruikt en werkte perfect. Opnametijd is hetzelfde als de officiele panasonicspecificaties :)

Ding is €25,- itt de €150 bij Panasonic zelf. Zit zelfs een nette lader bij (= 1 geheel en schuif je in het stopcontact).
Ik heb deze accu nu hier, en hij past erin en de camera schakeld ook in,
maar de camera zegt na een aantal secondes dat het een onbruikbare batterij is en schakeld uit..
Weet iemand misschien hoe dat komt?

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Freakaz0id schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:53:
[...]

Ik heb deze accu nu hier, en hij past erin en de camera schakeld ook in,
maar de camera zegt na een aantal secondes dat het een onbruikbare batterij is en schakeld uit..
Weet iemand misschien hoe dat komt?
Inmiddels is de accu RMA naar yagoda, en ook zij hebben een defect geconstateerd in de accu.
Nieuwe is al onderweg. ;)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 21:51
noteboeki schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:50:
Hallo Allen,

Mijn Camcorder is aan vervanging toe.
Nu gebruik ik de camera voor het gewone huis tuin en keuken gebeuren, kinderen (binnen en buiten) filmen,
vakanties etc.
Niks bijzonders dus eigenlijk en doe ook eigenlijk niks aan montage en dergelijke.

Nu heb ik al diverse Sony cams. gehad en in principe dus ook geen ervaring met andere merken.
Dus vandaar dat ik ook nu dus blijkbaar weer bij Sony's uitkom en de volgende me wel wat lijken.

HDR-CX305E
HDR-XR155E
HDR-CX155E

http://www.sony.nl/compar...r155eb.cen/hdrcx155eb.cen

Met een HD en/of flash gebeuren maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit.
Gezien de spec (en waarschijnlijk ook de prijs) lijkt me de Sony HDR-CX305E de beste uit dit rijtje.
Vreemd genoeg alleen is deze met zn zoombereik wel een stuk beperkter dan de goedkopere modellen
als ik het goed lees.

Nu de vraag of dit voor jullie ook een logische keuze zou zijn of dat er voor een vergelijkbaar bedrag (of minder uiteraard) betere/mooiere camcorders te koop zijn?
Ik heb zelf de cx305 en ben er zeer tevreden mee. Zelfs in de fata morgana in de efteling gewoon goed beeld (alleen het rolling shutter probleem tijdens de strobo maarja) Verder nog geen enkele klacht erover gehad !

Heb helaas alleen de lage kwaliteit geupload (youtube is echt traag) maar je ziet wel wat de camera kan in slechte lichtomstandigheden YouTube: Efteling.mp4 En dan was de Low Lux stand niet eens ingeschakeld (wordt ie nog iets helderder van maar ook iets meer ruis)

[ Voor 3% gewijzigd door harley op 30-09-2010 08:30 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
heb 3 maanden de panasonic HD-SD60 gebruikt op reis in afrika, en ik kan zeggen dat hij erg goed bevallen is. Goede batterijduur, stabilisatie is ook best prima en helder beeld. Helaas geeft hij sinds 2 weken een foutmelding: als ik m aanzet zegt hij na 10sec zwart beeld met wel de icoontjes "fout opgetreden, schakel toestel uit, en daarna weer in."
dat helpt helaas niet. fabrieksinstellingen ook niet, batterij verwijderen ook niet.
Wie weet raad of herkent dit? er zal wel iets mis zijn met de autofocus ofzo.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

knuppelhout schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 13:54:
heb 3 maanden de panasonic HD-SD60 gebruikt op reis in afrika, en ik kan zeggen dat hij erg goed bevallen is. Goede batterijduur, stabilisatie is ook best prima en helder beeld. Helaas geeft hij sinds 2 weken een foutmelding: als ik m aanzet zegt hij na 10sec zwart beeld met wel de icoontjes "fout opgetreden, schakel toestel uit, en daarna weer in."
dat helpt helaas niet. fabrieksinstellingen ook niet, batterij verwijderen ook niet.
Wie weet raad of herkent dit? er zal wel iets mis zijn met de autofocus ofzo.
Is misschien je SD kaartje corrupt geraakt? Heb je misschien een ander kaartje om te proberen?
Freakaz0id schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:09:
[...]

Inmiddels is de accu RMA naar yagoda, en ook zij hebben een defect geconstateerd in de accu.
Nieuwe is al onderweg. ;)
Tweede accu inmiddels geprobeerd, wederom dezelfde fout.
Volgens mij is de accu helemaal niet compatibel met dit camera model? :?
Gelukkig neemt Yagoda hem terug en krijg ik zonder onkosten mijn geld terug.

Weet iemand misschien nog een andere goedkope accu voor de Panasonic SD700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza2008
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-04 20:33
Hoi allemaal,

momenteel ben ik wegens gezinsuitbreiding op zoek naar een geschikte HD camera waarmee ik de leuke momenten van onze kleine draak :P kan vastleggen.

Momenteel twijfel ik tussen de Panasonic HDC-SD600 en de SD60.
de reden dat ik de SD600 boven de SD60 zou verkiezen zijn de 3 CMOS sensoren en de mogelijkheid tot 1080/50p opnamen.

Nu lees ik her en der dat de bewerking van de 1080/50p beelden nogal wat problemen kan geven. (software en systeemmatig). :-(

Is het verstandig om nu voor de SD600 te kiezen daar 1080/50p de toekomst meer en meer gebruikt gaat worden of is dit nog op de zaken vooruit lopen? :?
En is de meerprijs t.o.v. van de SD60 met 1080/50i te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
@Bazza2008

Voor die prijsverschil en je doel van gebruik, zou ik gaan voor de SD60 met extra accu, extra lens enz.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lisadr schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:55:
@Bazza2008

Voor die prijsverschil en je doel van gebruik, zou ik gaan voor de SD60 met extra accu, extra lens enz.
Ik denk er ook aan om de SD 60 te kopen maar ... overweeg ook om eventueel voor de HS 60 met 120GB harde schijf te gaan: wat is jullie advies? misschien is een SD60 met kaartje van 16GB/32GB ook wel voldoende zeker ... ik vermoed dat je hier ook al een heel eindje mee komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza2008
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-04 20:33
hoi Tokke, dit ligt er een beetje aan wat je ermee wilt doen en de hoeveelheid welke je wilt filmen. als je een aantal posts terug begint te lezen kun je zelf opmaken of je een HDD wilt of niet.

Persoonlijk denk ik dat ik de opnamen redelijk snel van de SD af zal halen en bewerken op de PC. Immers van uitstel komt afstel. daarmee heb ik de grote opslagcap. niet echt nodig.

hopelijk kun je hier iets mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bazza2008 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 11:40:
hoi Tokke, dit ligt er een beetje aan wat je ermee wilt doen en de hoeveelheid welke je wilt filmen. als je een aantal posts terug begint te lezen kun je zelf opmaken of je een HDD wilt of niet.

Persoonlijk denk ik dat ik de opnamen redelijk snel van de SD af zal halen en bewerken op de PC. Immers van uitstel komt afstel. daarmee heb ik de grote opslagcap. niet echt nodig.

hopelijk kun je hier iets mee
Bedankt Bazza, lijkt me idd zo dat je geen 50 GB film of zo op die harde schijf gaat laten staan -> met andere woorden ik ga de SD60 bestellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Adobe Premiere Pro CS5 lust 1080/50p als zoete koek trouwens. ;)
Je PC moet overigens wel een aardige krachtpatser zijn om vlot te encoden,
of je moet het niet erg vinden om hem een nachtje te laten kluiven.
Met mijn Intel i7 925 en 8gb RAM ploegt hij ongeveer een half uurtje op 15 minuten film.

Nog even over mijn eigen camera (SD700):
Snapt iemand misschien hoe het komt dat mijn accu ruim 1:30u mee gaat terwijl veel mensen zeggen dat het met 1 uur al lang bekeken is?
Die yagoda accu accepteerd hij ook al niet overigens, dus kan het zijn dat ze hem gereviseerd hebben,
met een grotere standaard accu en andere accu electronica waardoor de yagoda accu niet meer werkt?

[ Voor 39% gewijzigd door Freakaz0id op 05-10-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Een canon legria hf r16 voor 289 euro. Koopje ?
Ik heb er net 1 besteld. Iemand ervaring met deze camera?

[ Voor 74% gewijzigd door Ruffzz op 06-10-2010 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees goede verhalen over de Sanyo VPC-FH1 en wil deze aanschaffen.

Echter als ik op de Sanyo website kijk zie ik dat er een opvolger is: Sanyo VPC-FH1A.

Weet iemand of deze al ergens te koop is in Nederland of wellicht heeft iemand deze al aangeschaft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Sanyo VPC-FH1A is niet echt een opvolger. De A versies van Sanyo zijn ook geschikt voor Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lisadr schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 16:13:
Sanyo VPC-FH1A is niet echt een opvolger. De A versies van Sanyo zijn ook geschikt voor Apple.
Als ik de info op de Sanyo site lees voegt de "A" meer toe dan alleen geschiktheid voor Apple.
Het zou het importeren, bewerken van video's veel sneller maken:

"H1A is compatibile with iFrame, a next generation video format designed specifically to allow users to easily import, edit and share high quality videos. SANYO’s Dual Cameras have always been at the forefront for compatibility with computers as well as online applications and networking. The iFrame video mode, which records in the same format used to edit on a computer, dramatically speeding up the processes of importing, editing and sharing movies across multiple platforms and devices.

iFrame is a computer-friendly video format that has been specifically designed to simplify the process of working with video recorded from a camera. With iFrame, the video recorded in the camera is in the same format that will be used for editing, which means that importing video is fast and file sizes are small. This translates to quick and easy editing and sharing of movies across multiple platforms and devices. This new format can also be used with both Mac and PC compatible applications due to the use of standards-based technologies such as H.264, AAC, MP4 and MOV."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@roby39

Stukje marketing verhaal.

Wikipedia: iFrame (video format)

iFrame is een Apple standaard. Doe je niets met Apples en ben je niet van plan videos te maken op 540p, kan je net zo goed de versie zonder A nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Voor het filmen op beurzen ed zijn we hier nu op zoek naar een camera... hebben wat van die cheape Kodak dingetjes die 720p/1080p aankunnen op een sensor ter grootte van een speldeknop en geen enkele vorm van stabilisatie hebben...

Nu heb ik wel wat ervaring met diverse camcordertjes, maar niet gek veel, ooit eens een FS200 in mijn handen gehad, dat was gewoon te speelgoedachtig, zelf heb ik een Sony ..106E, via iBood destijds, hdd, hd ready en een lichte vorm van stabilisatie, werkt al beter...

Tijdje geleden ook nog naar camera's gekeken, toen kwam de HF200 van Canon als vrij goed uit de bus, hd, stabilisatie alleen 'een wat mindere' low-light performance dan zijn voorganger de HF100.

Ik kijk ook als eerste even de pricewatch, veel bekeken spullen zijn vaak een goede start om eens naar te gaan kijken en kwam daar de SD60 van Panasonic tegen waar iedereen wel positief over is.

De HF200 2e hands en SD60 nieuw zijn qua prijs vergelijkbaar...

Dingetjes waar ik zo op kom die we tegen gaan komen op beurzen:
- Lowlight/tl verlichting, waar mijn Sony dichtklapt: bak ruis en lage framerate.
- Groothoek, een kraantje van dichtbij filmen kan overal mee, als je een caravan wil doen heb je wat meer groothoek nodig, mocht camera dit niet zelf kunnen,
- Stabilisatie, optisch, is gewoon nodig, gaan niet met statief zeulen
- Geluid, al merk ik wel dat de microfoontjes van de meeste camcorders het best aardig doen. Voordeel van Canon is een externe microfoon aansluiting, maar niet perse nodig.
- Batterijduur, zo'n beurs loop je wel een dagje over, en die camera moet het even lang uithouden, evt met extra (hogecapaciteit) batterijen.

Bedoeling is zoveel mogelijk te schieten op een dag, licht bewerken en alles op Youtube gooien, kwaliteit hoeft niet donders goed te zijn, maar wel duidelijk genoeg om wat te laten zien en niet gelijk viewers weg te laten klikken.

Nu ga ik me we wel weer helemaal inlezen, as usual, maar zijn de HF200 en SD60 ook echt vergelijkbaar, of is het gewoon simpel en snel, neem de Canon? Of zijn er toch heel andere types camera waarna gekeken moet worden, zowel nieuw als 2e hands.

En dan iets anders, bij mijn speurtocht op marktplaats kwam ik de XM1 tegen, oud beestje van Canon, geen HD, geen flashkaartjes enz. wel vaak aangeboden met extra batterijen.
Maar ik heb ook nog een oude 350d spiegelreflex en die schiet ook nog mooie plaatjes. is het het waard om meer info over deze camera te zoeken of kan ik me beter beperken tot de compacte hd camcorders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00
Goeiendag allemaal,

Net zoals de hierboven genoemde mensen zoek ook ik een camera. Ik er wel aardig wat geld voor over, en zit te denken aan 500 euro, maar voor een goede prijs/kwaliteit verhouding ben ik zeker bereid er meer in te steken. Ik zal deze camera voor vanalles gaan gebruiken. Sketches, het filmen van bands en het meer huis tuin en keuken werk. Echt veel verstand van camera specificaties heb ik niet, dat gaat tot op een zekere (lage ;) )hoogte. Een vereiste is wel een mic in omdat ik dus ook band's ga filmen en een het zal ook wel eens voorkomen dat ik in wat donkere omstandigheden moet filmen. Ik hou camcorderinfo zo nu en dan in de gaten maar die raden dan ook wel weer andere camera's aan dan in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, graag wil ik weten hoe jullie met het volgende vraagstuk omgaan.

In het kort ik wil upgraden van een 4:3 SD Dv-camcorder naar een Full HD camcorder. Deze zou ik het liefst op 1080p laten opnemen en bij voorkeur op flash geheugen. Bewerken van de film vindt plaats op onze i5 iMac.

Mijn vraag is twee ledig. Waarom zijn er nog zo weining betaalbare (tot +_ € 600,-) 1080p cams, en zo ontiegelijk veel 1080i cams?

Hoe bewerk je de opgenomen avhcd filmpjes dusdanig dat je het eindproduct ook in de originele kwaliteit kunt bekijken? (dus niet van een avhcd bron een dvd maken en hierdoor flink inboeten in kwaliteit) Er is een gigabit lan met NAS aanwezig om eventuele image bestanden te streamen naar een PCH-200 popcornhourn. Beschikbare software is iLife 11. Kun je een uiteindelijk project weer coderen naar een hd-container?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 08:21:
Hallo allemaal, graag wil ik weten hoe jullie met het volgende vraagstuk omgaan.

In het kort ik wil upgraden van een 4:3 SD Dv-camcorder naar een Full HD camcorder. Deze zou ik het liefst op 1080p laten opnemen en bij voorkeur op flash geheugen. Bewerken van de film vindt plaats op onze i5 iMac.

Mijn vraag is twee ledig. Waarom zijn er nog zo weining betaalbare (tot +_ € 600,-) 1080p cams, en zo ontiegelijk veel 1080i cams?
Omdat mensen het toch wel kopen en niet weten wat interlacing is en er volgend jaar later weer nieuwe camera's met 1080p kunnen uitkomen.

Gelukkig heb je maar 1 camera nodig dus is het niet echt een probleem dat de keuze beperkt is.
Hoe bewerk je de opgenomen avhcd filmpjes dusdanig dat je het eindproduct ook in de originele kwaliteit kunt bekijken? (dus niet van een avhcd bron een dvd maken en hierdoor flink inboeten in kwaliteit) Er is een gigabit lan met NAS aanwezig om eventuele image bestanden te streamen naar een PCH-200 popcornhourn. Beschikbare software is iLife 11. Kun je een uiteindelijk project weer coderen naar een hd-container?
iLife 11 ondersteunt AVCHD, je hoeft niks speciaals daarvoor te doen, na het bewerken kun je exporteren naar diverse formaten, en eventueel later met een ander programma het resultaat nog transcoden naar andere bestandsformaten.

Helemaal dezelfde kwaliteit als je bronmatriaal gaat niet echt lukken tenzij je een volledig lossless codec gebruikt, maar de bestanden die dat oplevert zijn zo groot dat je hare schijf waarschijnlijk te langzaam is om ze realtime af te spelen, en te weinig capaciteit heeft om meer dan een uur aan video op te slaan. Je moet dus een balans vinden tussen beeldkwaliteit (en ook audio) en bestandsgrootte. De meest voor de hand liggende keuze is MP4 met H.264 (video) en AAC (audio) met een datarate van 30 mbit/s heb meestal meer dan genoeg beeldkwaliteit dat de meeste mensen het verschil niet opmerken en ook nog net via een netwerk te streamen is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Ik heb de SDX1 een paar dagen mogen lenen, maar wat een fantastisch apparaat! Zeer licht en makkelijk te bedienen. Stabilisatie werkt subliem. Zelf prefereer ik hem boven de sd-60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
D-TECH schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:24:
Ik heb de SDX1 een paar dagen mogen lenen, maar wat een fantastisch apparaat! Zeer licht en makkelijk te bedienen. Stabilisatie werkt subliem. Zelf prefereer ik hem boven de sd-60.
Een nadeel van beide is dat er geen extra breedhoek lens, filter enz op gedraaid kan worden.

Kan de SDX1 wel op 720p opnemen of heeft Panasonic het daar ook kunstmatig uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:24:
Kan je wat meer beschrijven waarom je de SDX1 boven de SD60 prefereert?
Over de SD60 is genoeg te vinden, over de SDX1 nog weinig en ik ben wel geïnteresseerd. Ze zijn even duur, dus als de SDx1 beter is en lichter, dan hoef ik niet lang na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Onder andere kun je uit het iFrame formaat kiezen (ik heb een iMac, en iMovie kan die bestanden veel sneller bewerken en renderen.) Ook het stabilisatie systeem is nu Hybride (Optisch + Digitaal) en dat werkt perfect. Van camcorderinfo.com: "You can capture 1080/60i AVCHD video, 720/30p MPEG-4 video, or 540/30p iFrame video".

Er zit een zelfde lens in en een zelfde sensor. Hij is ook nog eens lichter. Voor mij dus een winnaar :)

[ Voor 14% gewijzigd door D-TECH op 05-11-2010 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnny schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:20:
[...]

Omdat mensen het toch wel kopen en niet weten wat interlacing is en er volgend jaar later weer nieuwe camera's met 1080p kunnen uitkomen.

Gelukkig heb je maar 1 camera nodig dus is het niet echt een probleem dat de keuze beperkt is.

[...]
Oké bedankt, het stukje iLife 11 is me duidelijk, als ik een beetje met de codecs kan gaan stoeien dan kom ik er wel.

Ik vraag me alleen nog steeds af, zal ik nu voor de 1080p Canon camera gaan of zoals hier veel geprezen de 1080i camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanopstaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-01 17:01
Ik zit nog erg te twijfelen tussen de panasonic hdc-sd60 en de panasonic hdc-sdx1. Qua prijs zijn ze ongeveer hetzelfde.

Op verschillende vergelijkingssites zie ik bijvoorbeeld dat de nieuwere sdx1 Pixels Effectief: 1.92 megapixels (Wide) [16:9] heeft en de oudere sd60 2.11 megapixels [16:9]. Zo zijn er meer verschillen sdx1 F waarde:2.6(TELE) en sd60 3.3(TELE). Je zou zeggen dat de nieuwe sdx1 op die punten er op achteruit is gegaan. Of heb ik het verkeerd?
http://www.panasonic.nl/h...tml?p=HDC-SDX1&p=HDC-SD60

Dat neemt niet weg dat de sdx1 ook veel voordelen heeft zoals: betere hybride beeldstabilisatie, mp4 ondersteuning en webcam mogelijkheid.

Verder kan ik erg weinig gebruikers reviews vinden over de sdx1. Wie heeft hier ervaring mee? Zowel positief/ negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

daanopstaan schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:14:
Ik zit nog erg te twijfelen tussen de panasonic hdc-sd60 en de panasonic hdc-sdx1. Qua prijs zijn ze ongeveer hetzelfde.

Op verschillende vergelijkingssites zie ik bijvoorbeeld dat de nieuwere sdx1 Pixels Effectief: 1.92 megapixels (Wide) [16:9] heeft en de oudere sd60 2.11 megapixels [16:9]. Zo zijn er meer verschillen sdx1 F waarde:2.6(TELE) en sd60 3.3(TELE). Je zou zeggen dat de nieuwe sdx1 op die punten er op achteruit is gegaan. Of heb ik het verkeerd?
http://www.panasonic.nl/h...tml?p=HDC-SDX1&p=HDC-SD60

Dat neemt niet weg dat de sdx1 ook veel voordelen heeft zoals: betere hybride beeldstabilisatie, mp4 ondersteuning en webcam mogelijkheid.

Verder kan ik erg weinig gebruikers reviews vinden over de sdx1. Wie heeft hier ervaring mee? Zowel positief/ negatief.
Ze hebben allebei dezelfde sensor, de specificaties zijn anders verwoord. Dat er minder pixels worden gebruikt komt waarschijnlijk door de hybride beeldstabilisatie; ik neem aan dat dit een combinatie van optische en electronische stabilisatie is waarbij de electronische stabilisatie een deel van de pixels aan de randen gebruikt, en je dus een iets onscherper beeld krijgt. De andere waarden die zijn vermeld gaan over het gebruik van digitale zoom, iets wat je liever ook niet wil.

Een kleinere F-waarde is juist beter. (zoek maar naar f-stop). De andere voordelen zijn allemaal wel features die misschien voor sommige mensen nuttig zijn, maar voor andere niet. De SDX1 is een nieuwe camera waarvan er nog geen/weinig goede onafhankelijke reviews zijn. De meeste informatie die je kan vinden zal rechtstreeks uit een persbericht van Panasonic zijn overgenomen. Als je twijfelt moet je de handleidingen van beide camera's eens downloaden en dan de specificaties vergelijken, je kan dan ook zien wat er precies in de doos zit en op welke vlakken ze nog meer verschillen.

De MP4 stand heeft trouwens een veel lagere bitrate (en dus beeldkwaliteit) dan de AVCHD-stand. Om maar nog niet te spreken van het iFrame-formaat, importeren en bewerken gaat wel snel maar je gooit heel veel beeldlijnen weg wat natuurlijk zonde is als je een een HD-camera hebt.

Maar de camera's zijn hoe dan ook zeer aan elkaar gewaagd, dus je kan eigenlijk niet verkeerd kiezen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het iFrame format opnemen is toch eigenlijk erg zonde als je een 1080i of 1080p camera hebt.

Opnemen in 540p30 houdt dit dus in? Dat is wel erg veel verlies ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:18
Kent iemand de Sanyo VPC-SH1
http://sanyo.com/xacti/english/products/vpc_sh1/index.html
pricewatch: Sanyo VPC-SH1

Deze lijkt qua specs en reviews wel redelijk veel bang for buck. Ik besef ook dat deze zich niet kan meten met camera's van 500+ euro, maar ja, hij is dan ook maar 260 natuurlijk.

Ik heb het idee dat veel van de reviews op internet mooie promo praatjes zijn en dat er vaak niet naar negatieve eigenschappen gezocht wordt. Wat ik wel ben tegengekomen is dat de stabilisatie niet al te best is, low light is medium.
Mij lijkt het dat alles natuurlijk relatief is voor deze prijs, maar ik zou graag willen weten of er betere opties zijn rond de 250 euro.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Prulleman schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:13:
Mij lijkt het dat alles natuurlijk relatief is voor deze prijs, maar ik zou graag willen weten of er betere opties zijn rond de 250 euro.
Op de lijst van http://www.camcorderinfo.com/ratings.php staat hij op nummer 34, maar er is geen enkele camera daar boven die die in de buurt komt qua prijs, du sik denk wel dat je de beste camera voor het geld hebt, tenzij je één van de veel duurdere camera's voor veel minder kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
De review die daar op staat is van de CS1, een, bot gezegd, flut model van Sanyo.

De SH1 is vergelijkbaar met de HD2000. Alleen in donkere situaties is-ie iets minder. Voor die prijs (250 eurie) zou ik hem meteen halen!

Een paar linkjes:

http://vimeo.com/11105221

en

http://vimeo.com/11077751

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hmmm leuke links :) enthousiaste kerel die van der Meer :D
Ik ga nog ff wat samples bekijken en dan ben ik denk ik wel om, aangezien dit ook wel ongeveer de max is die ik uit wil geven (moet namelijk ook nog sd en extra accu etc bij...)

Strava

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:49
Ik zoek een 1080P/60 frames camera iemand ideeën? Ik had zelf Panasonic HDC serie op het oog maar ik zie wel 1080P tussen staan maar de hoeveelheid frames kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 15:48
Amdwarrior schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:50:
Ik zoek een 1080P/60 frames camera iemand ideeën? Ik had zelf Panasonic HDC serie op het oog maar ik zie wel 1080P tussen staan maar de hoeveelheid frames kan ik nergens vinden.
Modellen als de HDC-xx700 (xx = HS, TM of SD, naargelang soort opslagmedium) kunnen opnames maken in 1080/50p (60p is voor de amerikaanse markt, heeft met het NTSC-formaat te maken, dacht ik). De HDC-SD600 kan ook 1080/50p aan, van andere modellen uit de HDC reeks ben ik niet zeker (zijn me onbekend). Zelf heb ik een HDC-SD707, en ben er best wel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Bedankt voor de info.

Maar een vriend van mij wil een nieuwe camera kopen dus kan ik zijn camera overnemen(voor zeer goeie prijs) gaat om een canon hff11 echter ik kan nergens vinden of het nou om 1080P of 1080i gaat. Canon is zelf ook niet echt duidelijk daarin :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Amdwarrior schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:26:
Bedankt voor de info.

Maar een vriend van mij wil een nieuwe camera kopen dus kan ik zijn camera overnemen(voor zeer goeie prijs) gaat om een canon hff11 echter ik kan nergens vinden of het nou om 1080P of 1080i gaat. Canon is zelf ook niet echt duidelijk daarin :X
Van Canon.nl:
Kenmerken

* Dual-flashgeheugen: 32 GB intern plus geheugenkaart
* Lichtgewicht en compact
* 1920x1080 Full HD (24 Mbps)
* Alle voordelen van flash
* Canon HD-camerasysteem
* Instant AF
* Optische beeldstabilisator (OIS)
* 25p-filmmodus
* Uitstekend geluid
* Software met ondersteuning voor Blu-ray-schijven
Lijkt me duidelijk hoor :+

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
dus 25 frames op 1080P? Blue ray is toch 24 frames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-08 19:15
Ben dankzij dit topic nu al een goede 3 maand een tevreden eigenaar van de Sanyo FH1. Ik moet zeggen dat ik er heel tevreden van ben. Hij is naar mijn normen echt zeer goed in low-light situaties aangezien ik er mijn drumsessies mee film in de kelder. Ook buiten al wat "natuur"-shots genomen en later op een 42" Full-HD scherm afgespeeld *mond open*

Echt een geweldige camera voor 350 euro.

filmt in 1080p met 60fps, zeer stevig. Enige nadeel is de glossy finish maarja...

Maar om nu op de FH1 te komen. Wat is een goede plaats om een reserve batterij te kopen? Ik ben opzoek naar een DB-L50 batterij volgens de site van Sanyo:

http://us.sanyo.com/Dual-...eo-and-8MP-Digital-Photos

En heb deze hier gevonden voor een flutprijs:

http://www.batteryking.nl...NPZu4i-r6UCFQFO4QoddyOgXQ

Hoe zit het met de betrouwbaarheid van die site en waar kan ik nog voor een batterij terecht? Liefst een batterij van Sanyo zelf en geen chinese namaak ookal zijn die vaak even goed of beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet hoe jij het bedoelt, maar daar staat voor de onoplettende lezer dat ie progressive mode ondersteunt. Voor de nauwlettende lezer staat er echter iets heel anders, namelijk dat de sensor interlaced opneemt en dat er softwarematig progressive beeld van wordt gemaakt. Dit wordt ondersteund door een zin in de review van CCI:
The Canon's 24p and 30p modes are not natively progressive and are instead converted using a 2:3 pulldown.
Kortom, de camera ondersteunt 1080i en heeft interne modi waar de software er 1080p van maakt. In de praktijk zou ik er echter totaal niet van wakker liggen: het is een uitstekende camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddict
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 23:10

Eddict

has Anterograde amnesia

SD60 of SDX1, welke heeft de voorkeur? betreft het schieten van familie plaatjes etc.

kan weinig verschillen ontdekken behalve het verschil in zoom en 720p mp4 voor de SDX1.
en van de SDX1 zijn er nog zeer weinig reviews aangezien ie vrij nieuw is.
maar krijg het gevoel dat hij redelijk gelijk is aan de SD60.

bedankt voor de feedback! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit kan wat mij betreft makkelijk in het grote topic. Ik verplaats het even voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
n0valyfe schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 14:25:
Ben dankzij dit topic nu al een goede 3 maand een tevreden eigenaar van de Sanyo FH1. Ik moet zeggen dat ik er heel tevreden van ben. Hij is naar mijn normen echt zeer goed in low-light situaties aangezien ik er mijn drumsessies mee film in de kelder. Ook buiten al wat "natuur"-shots genomen en later op een 42" Full-HD scherm afgespeeld *mond open*

Echt een geweldige camera voor 350 euro.

filmt in 1080p met 60fps, zeer stevig. Enige nadeel is de glossy finish maarja...

Maar om nu op de FH1 te komen. Wat is een goede plaats om een reserve batterij te kopen? Ik ben opzoek naar een DB-L50 batterij volgens de site van Sanyo:

http://us.sanyo.com/Dual-...eo-and-8MP-Digital-Photos

En heb deze hier gevonden voor een flutprijs:

http://www.batteryking.nl...NPZu4i-r6UCFQFO4QoddyOgXQ

Hoe zit het met de betrouwbaarheid van die site en waar kan ik nog voor een batterij terecht? Liefst een batterij van Sanyo zelf en geen chinese namaak ookal zijn die vaak even goed of beter.
volgens mij een prima site:
http://tweakers.net/shopreview/7491/batteryking-punt-eu.html

Je zou ook nog op ebay kunnen kijken, vooral shops in hong kong zijn nog wel eens extreem goedkoop, maar als je al twijfelt over battery kings denk ik niet dat dat wat voor jou is ;) (no name accu 4 euro zonder verzendkosten, orgineel moet je even zoeken, maar dat zou voor een tientje ook wel moeten lukken)
http://cgi.ebay.nl/Batter...m3f03eeaaa1#ht_3375wt_947

18 euro voor een accu is een mooie prijs voor een shop met een nederlands adres

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga op korte termijn naar New York, waar de electronica een stukje goedkoper is. Een leuke hd-camera van Canon is daar 399 dollar, maar is dat aan te raden om zoiets daar te kopen? Kan ik deze nog wel opladen etc in Nederland? Is de camera dan ntsc of ook gewoon PAL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Prulleman schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:14:
[...]

volgens mij een prima site:
http://tweakers.net/shopreview/7491/batteryking-punt-eu.html

Je zou ook nog op ebay kunnen kijken, vooral shops in hong kong zijn nog wel eens extreem goedkoop, maar als je al twijfelt over battery kings denk ik niet dat dat wat voor jou is ;) (no name accu 4 euro zonder verzendkosten, orgineel moet je even zoeken, maar dat zou voor een tientje ook wel moeten lukken)
http://cgi.ebay.nl/Batter...m3f03eeaaa1#ht_3375wt_947

18 euro voor een accu is een mooie prijs voor een shop met een nederlands adres
De Sanyo DB-L50 is hetzelfde als een Kodak KLIC 5001. Ik heb deze vervangende accu voor 14 euro en hij werkt even goed als het origineel in mijn Sanyo HD2000: http://www.elektronica-online.nl/?content=9945

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:50:
Ik ga op korte termijn naar New York, waar de electronica een stukje goedkoper is. Een leuke hd-camera van Canon is daar 399 dollar, maar is dat aan te raden om zoiets daar te kopen? Kan ik deze nog wel opladen etc in Nederland? Is de camera dan ntsc of ook gewoon PAL?
De camera zal opnemen in een NTSC variant van HD. Alle apparatuur zal dit prima ondersteunen; je hebt mogelijk alleen wat last van een knipperende opname bij gebruik in NL bij bijv TL verlichting. Verder natuurlijk je standaard garantie issues en invoerrechten verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:50:
Vergeet niet dat in NYC zelf (manhattan) elektronica vaak juist duurder is dan in NL. Via online shop is het flink goedkoper, maar in fysieke winkels niet. En prijzen zijn altijd ex BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de heads-up, ik zal toch vandaag nog eens even langswippen bij de kamera-express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een praatje toch maar de Canon Legria HF M36 geworden. Ben beniewd hoe de vakantiefilm gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
YouTube: Canon HF11 example
Gemaakt met mijn Canon HF11 maar welke formaat kan ik het best gebruiken voor beste kwaliteit? Is nu WMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Amdwarrior schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:18:
YouTube: Canon HF11 example
Gemaakt met mijn Canon HF11 maar welke formaat kan ik het best gebruiken voor beste kwaliteit? Is nu WMV.
MPEG2 of MPEG4. WMV is alleen maar interessant voor web video, voor de rest zuigt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shook
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

Sinds kort in het bezit van een panasonic HDC-SD700. Binnenkort ga ik hem voor het eerst inzetten tijdens wintersport. Ik wil graag op het snowboard filmpjes maken. Verschillende filters heb ik besteld voor UV/overbelichting en protectie. Ik zoek alleen nog 'iets handigs' om de camera mee te beschermen, mocht ik hard onderuit gaan. Niemand maakt iets wat geschikt is om te beschermen èn te filmen, of zie ik iets volledig over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@shook

Er zijn veel mogelijkheden om je lens te beschermen. De camera zelf kan je beschermen met zoiets als een Camera Duck.

Er zijn ook hard-case oplossingen, maar die kosten meer dan een nieuwe camera ;)

Vraagje
Waarom een SD-700 en geen helm-camera? Die hebben veel bescherm mogelijkheden en zijn robuuster.

[ Voor 44% gewijzigd door Lisadr op 29-11-2010 10:47 . Reden: Vraagje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shook

Shook

Go!

@Lisadr,

De cameraduck, daar had ik nog niet eerder van gehoord. Ziet er zeker interessant uit. Ik denk dat ik wat bescherming mis, maar dat kan ik nog niet helemaal zien. Moet nog even verder onderzoeken!

Het is de SD700 geworden omdat er ook nog vele andere zaken geschoten mee moeten worden, er komen een tweetal kleine minimensjes aan ergens begin april en die willen we ook gaan vastleggen. Daarnaast ook nog de moeder als ze nog de dikke buik heeft.

De keuze voor de panasonic was voor de 3 x cmos. Ik ben meer een fotocamera kenner, dus 'gecombineerd' meer oppervlakte van de chips, maakte mij blij.

Ik neig ook nog om zelf iets in elkaar te doe-het-zelven, maar weet nog niet zeker. Ik kom er nog op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik ga me hier ook maar even melden aangezien we (naast 4 fotocamera's) ons ook in de motion pictures gaan begeven.
In eerste instantie kwam ik de Sanyo HD2000 tegen, maar aangezien de FH1 ongeveer hetzelfde is én goedkoper, dacht ik dat dat wel een mooie camera was.
Echter, ik twijfel aangezien de IS erg slecht schijnt te zijn. En aangezien mijn handen niet de meest steady zijn, is dat wel enigzins belangrijk. Alternatief is denk ik de Panasonic SD60 (HS60 leek me niet nodig, zeker aangezien ik best wat SD kaartjes heb voor andere camera's).

FH1 vs SD60:
[list]
• 1080p vs 1080i (als ik het goed heb)
• EIS vs OIS
• slow motion vs niet (geen idee of dit wat is, maar wat ik zag is het wel een leuke gimmick; geen idee hoe laag de resolutie dan wordt)
• iets beter in low light
• mogelijkheid met voorzetlenzen vs niet (maar de Pana heeft van zichzelf iets meer wide-angle)

Prijs ontloopt elkaar niet veel volgens mij. Ik keek nog even naar de SD600, maar die lijkt me toch te duur.
Iemand advies/ervaringen?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
MrSleeves schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:44:
Ik ga me hier ook maar even melden aangezien we (naast 4 fotocamera's) ons ook in de motion pictures gaan begeven.
In eerste instantie kwam ik de Sanyo HD2000 tegen, maar aangezien de FH1 ongeveer hetzelfde is én goedkoper, dacht ik dat dat wel een mooie camera was.
Echter, ik twijfel aangezien de IS erg slecht schijnt te zijn. En aangezien mijn handen niet de meest steady zijn, is dat wel enigzins belangrijk. Alternatief is denk ik de Panasonic SD60 (HS60 leek me niet nodig, zeker aangezien ik best wat SD kaartjes heb voor andere camera's).

FH1 vs SD60:
[list]
• 1080p vs 1080i (als ik het goed heb)
Klopt, en vind ik een zware plus
• EIS vs OIS
Klopt, zwaarste min van de HD2000 (die ik heb). Is verbeterd met de nieuwste firmware, en kan met nabewerking geweldig verbeterd worden, zie mijn posts in dit topic over deshaker).

Dit is met de nieuwste firmware, daarvoor was het slechter (if you can believe that).
Dit is wat je kán doen, als je de tijd en de processing power hebt (met de deshaker plugin).
• slow motion vs niet (geen idee of dit wat is, maar wat ik zag is het wel een leuke gimmick; geen idee hoe laag de resolutie dan wordt)
Is geweldig leuk, niet de allertraagste versie (want dan is de reso echt twee keer niks, maar de "medium" versie van 240 fps (die je makkelijk nog eens aan 50% kan laten lopen zonder schokkerig te worden: dus 30fps spelen (betekent een vertraging van 8 keer, echt prachtig). Is een gimmick maar een héle leuke.
• iets beter in low light
true[quote]
• mogelijkheid met voorzetlenzen vs niet (maar de Pana heeft van zichzelf iets meer wide-angle)

En idd, moet je afwegen.

Ik ben héél tevreden van de HD2000, maar je moet weten wat je grenzen zijn qua stabilisatie, of je filmpjes standaard door deshaker halen.
Prijs ontloopt elkaar niet veel volgens mij. Ik keek nog even naar de SD600, maar die lijkt me toch te duur.
Iemand advies/ervaringen?
Nu nog iemand met ervaringen met de andere, en je bent gesteld.

[ Voor 8% gewijzigd door DexterBelgium op 30-11-2010 12:45 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Het is jammer dat Panasonic kunstmatig veel features zoals 120 en 240fps opnames, bepaalde time lapse functies enz heeft uitgeschakeld om kannibalisme te voorkomen en de positionering van Panasonic te beschermen.

Ik las dat technisch (qua hardware enz) de SD700 slow motion van 640x480 op 240fps aankan maar dit is softwarematig niet geïntegreerd. Ook is de echte opvolger van de Sanyo HD2000 tegengehouden :(

Over 16 maanden zal Sanyo ophouden met bestaan :(

“Under Panasonic’s business reorganization plan, it will also stop manufacturing less competitive Sanyo products” Terwijl de waarheid is dat een HD2000 met optical optimizer juist een groot concurrent zou zijn van Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Lisadr schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:28:
Het is jammer dat Panasonic kunstmatig veel features zoals 120 en 240fps opnames, bepaalde time lapse functies enz heeft uitgeschakeld om kannibalisme te voorkomen en de positionering van Panasonic te beschermen.
Jammer dat er PHDK (Panasonic Hackers Development Kit) is. Qua timelapse kan ik altijd terecht bij mijn A480 of S5 (vanwege dus de CHDK). Slow motion is natuurlijk een ander verhaal.
“Under Panasonic’s business reorganization plan, it will also stop manufacturing less competitive Sanyo products” Terwijl de waarheid is dat een HD2000 met optical optimizer juist een groot concurrent zou zijn van Panasonic.
Niet eens door dat Sanyo gewoon een Panasonic-dochter is.
DexterBelgium schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:19:
[...]

Is geweldig leuk, niet de allertraagste versie (want dan is de reso echt twee keer niks, maar de "medium" versie van 240 fps (die je makkelijk nog eens aan 50% kan laten lopen zonder schokkerig te worden: dus 30fps spelen (betekent een vertraging van 8 keer, echt prachtig). Is een gimmick maar een héle leuke.
[video]
Wat is de resolutie eigenlijk van 240 en 600 (nergens kunnen vinden)? Is het bij 600 nog maar 320x240 o.i.d.?
Ik ben héél tevreden van de HD2000, maar je moet weten wat je grenzen zijn qua stabilisatie, of je filmpjes standaard door deshaker halen.
Ik heb nog wel een Phenom Quad Core staan die wel wat CPU-tijd over heeft (is ook mijn algemene backup systeem e.d.). Ik denk dat ik mijn laptop er niet mee lastig moet vallen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

MrSleeves schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:56:
Wat is de resolutie eigenlijk van 240 en 600 (nergens kunnen vinden)? Is het bij 600 nog maar 320x240 o.i.d.?
600 fps is 10 keer de framerate, dus je heb nog maar 1/10 van de resolutie: 192x108 pixels, en dat is echt heel weinig. Bij 240 fps zit het inderdaad rond de 320x200. Voor dit soort vragen kun je overginds het beste gewoon de handleiding downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 20:03
Ik zit erover te denken om een panasonic HDC-SD600 camera te kopen. Ik denk voor mij een uitstekende camera. Tevens kan hij op 50P opnemen wat ik dan ook wil gaan doen.

Nu heb ik twee vragen.
1: Welk geheugenkaartje is nu geschikt om met 28Mbps te weten 50P op te kunnen nemen. Waar moet dat kaartje dan aan voldoen.
Een sandisk high capacity van 32gig kost zeg 120 euro maar een transcend 32g kost dan 49 euro. een groot verschil.
ik heb op tomshardware al gelezen dat de sandisk echt snel is maar de transcend schrijft nog 19mbps
Is dit dan voldoende?

Daarnaast werk ik op een mac en gebruik onder andere final cut pro. Nu kun je daar de 5op beeldfen niet in importeren. Is er iemand die weet welke programmaatje goed werk om de bestanden eerst om te ztten waarna ik ze in fcp kan importeren?
Adobe etc werkt out of the box ik weet het maae daar wil ik niet mee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
stippel schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:57:
Ik zit erover te denken om een panasonic HDC-SD600 camera te kopen. Ik denk voor mij een uitstekende camera. Tevens kan hij op 50P opnemen wat ik dan ook wil gaan doen.

Nu heb ik twee vragen.
1: Welk geheugenkaartje is nu geschikt om met 28Mbps te weten 50P op te kunnen nemen. Waar moet dat kaartje dan aan voldoen.
Een sandisk high capacity van 32gig kost zeg 120 euro maar een transcend 32g kost dan 49 euro. een groot verschil.
ik heb op tomshardware al gelezen dat de sandisk echt snel is maar de transcend schrijft nog 19mbps
Is dit dan voldoende?
Je zou denken 19<28, je zou daar mis in zijn. De 28 zijn megabits, de 19 megabytes (factor acht groter dus).

De handleiding en de meeste specs online spreken van minstens een "class 4" SD kaart (dat is dus de snelheid die je nodig hebt).

De Transcend op tomshardware is class 10 (= 19 MB/s write) (maar waar je die voor 49€ vindt? De SD voor 49 € lijkt me meer wsl een class 6 (ook nog ruim zat dus).
Daarnaast werk ik op een mac en gebruik onder andere final cut pro. Nu kun je daar de 5op beeldfen niet in importeren. Is er iemand die weet welke programmaatje goed werk om de bestanden eerst om te ztten waarna ik ze in fcp kan importeren?
Het heeft weinig zin om op te nemen in een formaat waarin je het toch nooit gaat bewerken (tenzij je bronbestanden gaat bewaren en later gaat herbewerken). Dus neem op in het beste formaat dat je kan bewerken, of werk in een beter programma. Een omzetting zal altijd slechter zijn dan een opname origineel in dat formaat.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
Dank voor je reactie. Ik weet dan nu welk kaartje voldoende is.
Die Transcend staat hier tweakers.net/pricewatch

Je tweede opmerking is helder maar ik ga er nog steeds vanuit dat apple met een nieuwe fcp uitkomt waarin je dit formaat native kan bewerken.

Hartelijk dank! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shook

Shook

Go!

@stippel: Voor de SD700 gebruik ik de 16GB class 10 van extrememory. Die is (ook in 32GB) beschikbaar en voor een goede prijs. Hij topt niet helemaal aan de hoogste i/o snelheden, maar ik merk geen beperkingen. Op een niet nader te noemen amerikaanse veilingsite worden de kaartjes vanuit duitsland goedkoop aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shook

Shook

Go!

Voor de geïnteresseerden, ik heb vandaag mijn filters binnen gekregen voor de SD700. Ik merkte dat de 46mm filters moeilijk verkrijgbaar waren en niet in alle varianten. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een step-up ring 46-52mm en vervolgens 52mm filters gekocht. Twee voordelen:

- Bij wide-angle zie je de filters niet, ook niet bij meerdere op elkaar geschroefd.
- De 52mm filters zijn exact zo breed als de behuizing en de stelring. Het ziet er daardoor uit als één mooi geheel.

my 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

stippel schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:57:
Het direct importeren vanuit de camera werkt misschien niet maar Apple Final Cut Pro 7 kan wel full HD bewerken op 50 of 60 fps als je de juiste codec gebruikt:

TechTalk voor Nerds: Edit HD video on a slow computer with an intermediate codec

Volgend jaar komt er (waarschijnlijk) een nieuwe versie van FPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
Johnny schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:50:
[...]

Het direct importeren vanuit de camera werkt misschien niet maar Apple Final Cut Pro 7 kan wel full HD bewerken op 50 of 60 fps als je de juiste codec gebruikt:

TechTalk voor Nerds: Edit HD video on a slow computer with an intermediate codec

Volgend jaar komt er (waarschijnlijk) een nieuwe versie van FPC.
FCP kan dat inderdaad, maar de raw bestanden die van de 700 of 600 Panasonic afkomen worden niet herkend en zullen dus eerst omgezet moeten worden naar een herkenbaar bestand.
"MTS/M2TS Converter for Mac" kan Aunsoft kan deze .mts bestanden omzetten maar echter geniet dit natuurlijk niet de voorkeur.

Er doen inderdaad geruchten de ronde dat er een nieuwe FCP studio komt. Ik hoop het want vind het een prettig programma. En dan natuurlijk hopen dat de bestanden van de panasonics wel raw geïmporteerd kunnen worden, anders slaan ze volgens mij toch echt de plank mis. We zullen zien.

[ Voor 4% gewijzigd door stippel op 06-12-2010 20:40 . Reden: tekstedit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 08:19
Zouden de mensen die een Panasonic "HDC-SD60 / HDC-HS60 / HDS-SD66" hebben voor mij een binnen en buiten filmpje in mts formaat willen uploaden naar rapidshare of megaupload ofzo?

Bij voorkeur een filmpje waarbij ingezoomd wordt op iets.

Ik zou graag eens de echte kwaliteit van de opnames willen zien.
Yoube en vimeo media is toch altijd weer compressed.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@Nordcore
Er is een website (die ik momenteel niet kan vinden) met .mts bestanden van de SD60 en SD700. Vrij grote bestanden 100 a 200 mb per minute! Ga het voor je zoeken.

Op Vimeo zijn er ook een paar raw video bestanden van de SD60 en SD700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
Lisadr schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:56:
@Nordcore
Er is een website (die ik momenteel niet kan vinden) met .mts bestanden van de SD60 en SD700. Vrij grote bestanden 100 a 200 mb per minute! Ga het voor je zoeken.

geweldig, zo'n soort site zoek ik idd...

ik heb op vimeo gekeken maar kan niks vinden in echt goede kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Ik ben ook van plan een prosumer camera te kopen, en twijfel op dit moment nog tussen de Sony HDR-550VE en de Panasonic HS700.

Wat ik belangrijk vind is gemak; vandaar de HDD modellen. hebben ze dus allebei.

Maar ik wil ook van die 'smooth slowmotion' beelden maken. De Sony heeft hier wel een functie voor, maar dat is een beetje een gimmick aangezien je maar 3 sec slowmotion beeld kunt opnemen. Het feit dat de Pana 1080p50 ondersteund maakt het mogelijk om het beeld verder te stretchen dan bij een 24p camera. Voorbeeld hiervan: http://vimeo.com/groups/tm700/videos/17283227 slowmotion punt gaat dus naar Pana

Voor de rest is de Sony erg feature rijk. GPS, software etc en schijnbaar iets beter in low light situatie en de OIS is wat beter. De Pana's accuduur vind ik weer wel echt een minpunt, zeker als ik hier 1 uur opnemen voorbij hoor komen... :s

Ik neig erg naar de Pana, mede omdat ik de 700 serie hier al een aantal keer voorbij heb zien komen, terwijl de Sony nergens wordt genoemd.. heeft iemand hier nog iets aan toe te voegen, of wellicht te corrigeren? of is Sony hier sowieso een no-go camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van de Panasonic TM700. Camera bevalt me tot nu toe erg goed, alleen de batterij duur is wat zwak te noemen. Ik maak over het algemeen shots van een aantal seconden over de gehele dag / timelapses van aantal seconden maar indien ik ergens ben waar geen stroom is ben ik aangewezen op betere accus. Nu bestaan er accu's (niet origineel van 2800 mah) voor de TM700. Wat kan ik van een dergelijke accu verwachten? Is het slecht voor mijn camera, is de levensduur van de accukorter omdat deze niet origineel is? Heeft er iemand ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
Lisadr schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:56:
@Nordcore

Denk je dat je deze site nog ergens kunt vinden in je internet history?
ik heb echt goed gezocht met google maar kan zo'n soort site niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Laatst online: 25-10-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 23:28:
Ik ben in het bezit van de Panasonic TM700. Camera bevalt me tot nu toe erg goed, alleen de batterij duur is wat zwak te noemen. Ik maak over het algemeen shots van een aantal seconden over de gehele dag / timelapses van aantal seconden maar indien ik ergens ben waar geen stroom is ben ik aangewezen op betere accus. Nu bestaan er accu's (niet origineel van 2800 mah) voor de TM700. Wat kan ik van een dergelijke accu verwachten? Is het slecht voor mijn camera, is de levensduur van de accukorter omdat deze niet origineel is? Heeft er iemand ervaringen mee?
Ik heb zo'n 2800 mah accu besteld, die komt vrijdag samen met een TM700 binnen en hoop de accu in het weekend te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik denk toch dat het er nu maar eens van moest komen: Een videocamera kopen.

Ik twijfel een beetje of ik als eis 1080p moet stellen of dat 1080i ook voldoende is.
- Mijn budget is namelijk 400-500 euro. Het liefst 500 euro inclusief geheugenkaartje.
- Geen HD, gewoon geheugenkaartjes

Tja en verdere eisen? Geen idee...

Goed merk en de beste prijs/kwaliteitsverhouding voor de door mij genoemde prijs...

Nu zag ik wel een Panasonic HDC-TM60 en een Canon Legria HF M36 en een Panasonic HDC-HS60.

Wat kan ik nou eigenlijk het beste doen voor mijn budget?
Gevoel zegt toch 1080p...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
dfrenner schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:22:
Ik denk toch dat het er nu maar eens van moest komen: Een videocamera kopen.

Ik twijfel een beetje of ik als eis 1080p moet stellen of dat 1080i ook voldoende is.
- Mijn budget is namelijk 400-500 euro. Het liefst 500 euro inclusief geheugenkaartje.
- Geen HD, gewoon geheugenkaartjes

Tja en verdere eisen? Geen idee...

Goed merk en de beste prijs/kwaliteitsverhouding voor de door mij genoemde prijs...

Nu zag ik wel een Panasonic HDC-TM60 en een Canon Legria HF M36 en een Panasonic HDC-HS60.

Wat kan ik nou eigenlijk het beste doen voor mijn budget?
Gevoel zegt toch 1080p...
dit topic goed doorlezen en je vind alle antwoorden.

• BlakHawk
Nordcore schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:27:
dit topic goed doorlezen en je vind alle antwoorden.
Mooi dan kan het topic dicht dus ;)

Maar even serieus. Ik neig heel erg te gaan voor de Canon, vanwege de 1080p.

Het gaat dus nu tussen de Panasonic HDC-TM60 en een Canon Legria HF M36...
Ik heb al veel gelezen en met een budget tot 500 euro zijn de opties natuurlijk niet oneindig...

Maar ik zoek bevestiging. Klopt het dat ik beter voor de Canon kan gaan vanwege 1080p?
Of zijn er nog andere opties die "beter" zijn en die ik zeker nog moet bekijken...

Ik heb nog niet zo over opties nagedacht eigenlijk, zoals slow motion en time laps, maar is dit een functie in de camera of is dit softwarematig achteraf?

Ik heb even dat zetje nodig en tips. Alvast bedankt!

• Nordcore
dfrenner schreef op donderdag 16 december 2010 @ 08:43:
[...]

Mooi dan kan het topic dicht dus ;)

Maar even serieus. Ik neig heel erg te gaan voor de Canon, vanwege de 1080p.

Het gaat dus nu tussen de Panasonic HDC-TM60 en een Canon Legria HF M36...
Ik heb al veel gelezen en met een budget tot 500 euro zijn de opties natuurlijk niet oneindig...

Maar ik zoek bevestiging. Klopt het dat ik beter voor de Canon kan gaan vanwege 1080p?
Of zijn er nog andere opties die "beter" zijn en die ik zeker nog moet bekijken...

Ik heb nog niet zo over opties nagedacht eigenlijk, zoals slow motion en time laps, maar is dit een functie in de camera of is dit softwarematig achteraf?

Ik heb even dat zetje nodig en tips. Alvast bedankt!
Ik heb geen idee.
Ik be zelf ook bezig in het aankooptraject.

Ik heb zelf gewoon heel veel reviews bekeken en dit forums doorgespit.

Ik heb daarnet maar de Panasonic HDC-SD60 beteld met een 32GB geheugen kaartje.

• BlakHawk
Nordcore schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:00:
Ik heb geen idee.
Ik be zelf ook bezig in het aankooptraject.

Ik heb zelf gewoon heel veel reviews bekeken en dit forums doorgespit.

Ik heb daarnet maar de Panasonic HDC-SD60 beteld met een 32GB geheugen kaartje.
Wat heeft voor jou de knoop doorgehakt, ondanks 1080i?
Ondanks veel gelezen te hebben, ben ik er nog niet uit... Iedereen zegt juist: 1080p is mooier en toch kiezen veel mensen in deze prijsklasse voor de Panasonic. Wat zijn de beweegredenen hierin? Wat staat er tegenover de concessie 1080i?

• Nordcore
dfrenner schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:40:
[...]

Wat heeft voor jou de knoop doorgehakt, ondanks 1080i?
Ondanks veel gelezen te hebben, ben ik er nog niet uit... Iedereen zegt juist: 1080p is mooier en toch kiezen veel mensen in deze prijsklasse voor de Panasonic. Wat zijn de beweegredenen hierin? Wat staat er tegenover de concessie 1080i?
de over-all beoordeling van deze camera is gewoon erg goed, lees alle reviews maar eens:

http://www.camcorderinfo....amcorder-Review-37659.htm

http://www.techradar.com/...ic-hdc-hs60-668906/review

http://camcorder-reviews....anasonic-hdc-hs60-review/

Verder is het voirge model van deze camera in 2009 uitgeroepen tot beste koop door de consumentenbond.
Ik heb verder 2 ongecomprimeerde (.mts) video samples gevonden op internet, hier zie je dat de beeldkwaliteit echt heel erg scherp is.

Ik zal spoedig deze links op het forum plaatsen, ik heb ze vanaf mijn thuis pc geopend en zit nu op de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik zat te kijken naar de TM60 van Panasonic en ik zie dat jij de SD60 hebt besteld. Ondanks dat ik de TM mooier vind qua uiterlijk verschillen ze op de pricewatch 100 euro met elkaar en het enige verschil dat ik kan achterhalen is dat de TM60 16GB flashgeheugen heeft... Is 100 euro die 16 GB waard vraag ik me dan af, of zijn er meer verschillen?

Maar toch de Canon HF M36 is er ook nog....

Is er iemand die er iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerasFawaz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 21:55
Ik heb zelf een Canon Legria HF200 die prima werkt, al zou ik toch voor een Legria HF100 gaan vanwege de hogere ISO waarde. Ben nu zelf aan het sparen voor een Panasonic GH1 vanwege de scherptediepte mogelijkheden. Maar een HF200 is wel een erg relaxte camera omdat je veel accessoires erop kan doen (Doe er ook zelf verschillende lenzen op via een JAG35mm adapter)

Ik heb ook videoclips met de HF200 gefilmd, hier een voorbeeld:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 07:52
Mooi gedaan! Wow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 09:36
dfrenner schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:53:
Ik zat te kijken naar de TM60 van Panasonic en ik zie dat jij de SD60 hebt besteld. Ondanks dat ik de TM mooier vind qua uiterlijk verschillen ze op de pricewatch 100 euro met elkaar en het enige verschil dat ik kan achterhalen is dat de TM60 16GB flashgeheugen heeft... Is 100 euro die 16 GB waard vraag ik me dan af, of zijn er meer verschillen?

Maar toch de Canon HF M36 is er ook nog....

Is er iemand die er iets over kan zeggen?
Enige verschil tussen de TM60 en SD60 is inderdaad het verschil in dat flashgeheugen. 100 euro lijkt mij het niet waard :) Voor 100 euro kun je zelf wel meer dan 16 GB flash kopen.

Verder zag ik je twijfelen om niet voor de Panasonic TM60 te gaan vanwege 1080i. Waarom wil je het liefst 1080p? Is dat alleen een onderbuik gevoel?

Zelf heb ik de HS60, zegmaar de SD/TM60 maar dan met ingebouwde 120GB harddisk, maar verdere specs zijn hetzelfde. Geeft werkelijk een superscherp beeld, ik heb niet het gevoel dat ik iets mis omdat het 'maar' 1080i is.

De SD60 heeft werkelijk een geweldige prijs-prestatie verhouding, dus daar zou ik mijn geld voor inzetten als ik jou was.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:39

Japie.G

Colour Classic

Kan iemand mij nou duidelijk uitleggen wat de voordelen van de HDC-SD700 ten opzichte van de SD600 (panasonic) zijn? Er zit een mega prijsverschil tussen de twee camera's (vanmiddag bij mediamarkt zwolle was de sd700 300 euro duurder!), maar voor zover ik kan zien hebben ze de zelfde techniek aan boord als het om beeldkwaliteit gaat... Ik zie door de bomen het bos niet meer! Ik zag een soort verstelring aan de voorkant bij de sd-700, en verder zag ik nog een externe mic ingang op de SD-700 zitten. Iemand die mij kan vertellen waarom ik die 300 euro extra toch moet uitgeven?

[ Voor 3% gewijzigd door Japie.G op 18-12-2010 19:35 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
Japie.G schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:34:
Kan iemand mij nou duidelijk uitleggen wat de voordelen van de HDC-SD700 ten opzichte van de SD600 (panasonic) zijn? Er zit een mega prijsverschil tussen de twee camera's (vanmiddag bij mediamarkt zwolle was de sd700 300 euro duurder!), maar voor zover ik kan zien hebben ze de zelfde techniek aan boord als het om beeldkwaliteit gaat... Ik zie door de bomen het bos niet meer! Ik zag een soort verstelring aan de voorkant bij de sd-700, en verder zag ik nog een externe mic ingang op de SD-700 zitten. Iemand die mij kan vertellen waarom ik die 300 euro extra toch moet uitgeven?
Bij die panasonics willen de lenzen nogal eens verschillen. Met klasgenoten verbaasd staan kijken hoeveel wijder de hoek van een willekuerige versie uit de HDC-HS serie kan zijn. Heb zelf de HS-300. Redelijk ding, 50i helaas dus film op 24p. Voor mij geen interlaced meer!

check

[ Voor 7% gewijzigd door NMNN op 18-12-2010 19:46 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Ik heb de SD700 gisteren binnengekregen en nog weinig tijd gehad om te spelen.
In elk geval kan ik alvast wel zeggen dat het beeld en geluid super is (ik kom van een 4 jaar oude SD-1 af).

Geluid 700 is DD 5.1 , bij de 600 2.1
Er kan een externe microfoon en koptelefoon opgezet worden, de 600 heeft dit niet.

Kijk hier zelf even naar de verschillen, http://www.panasonic.nl/h...-K&p=HDC-SD700&p=HDC-SD60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Nog een opmerking over het prisverschil bij MM van € 300, dit is wel erg veel idd.
Ik heb de 700 voor € 732 gekocht, de 600 kost daar € 624, dus een prijsverschil van € 110.
Voor dat verschil heb ik persoonlijk liever de 700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

De 600 kostte 555, en de 700 kostte 825. De 600 was in de aanbieding! Bedankt voor de info zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
BackSlash schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:55:
[...]

Enige verschil tussen de TM60 en SD60 is inderdaad het verschil in dat flashgeheugen. 100 euro lijkt mij het niet waard :) Voor 100 euro kun je zelf wel meer dan 16 GB flash kopen.

Verder zag ik je twijfelen om niet voor de Panasonic TM60 te gaan vanwege 1080i. Waarom wil je het liefst 1080p? Is dat alleen een onderbuik gevoel?

Zelf heb ik de HS60, zegmaar de SD/TM60 maar dan met ingebouwde 120GB harddisk, maar verdere specs zijn hetzelfde. Geeft werkelijk een superscherp beeld, ik heb niet het gevoel dat ik iets mis omdat het 'maar' 1080i is.

De SD60 heeft werkelijk een geweldige prijs-prestatie verhouding, dus daar zou ik mijn geld voor inzetten als ik jou was.
Ik hoor dit heel veel hoor, dus dat geloof ik ook wel, maar wat gebeurt er als je de Canon ernaast zet...
Ik vind het erg lastig die twee te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik zou graag een Full HD camcorder aanschaffen. Waar ik hem voor wil gebruiken: Het filmen van (model)vliegtuigen en vakanties. Nu zat ik zelf te denken aan een Sony HDR-CX116E deze is op dit moment zeer aantrekkelijk omdat je de 50 euro cashback actie hebt. Is deze camera aan te raden?

M.vr.gr

Mathijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

René van Gaalen schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:47:
[...]

Ik heb zo'n 2800 mah accu besteld, die komt vrijdag samen met een TM700 binnen en hoop de accu in het weekend te testen.
en hoe bevalt de accu? ben benieuwd :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:14:
[...]

en hoe bevalt de accu? ben benieuwd :9~
Heb nog geen gedegen onderzoek kunnen doen helaas door tijdgebrek.
Wat ik al wel kan zeggen is dat ik nu 2 1/2 uur heb opgenomen in full HD 1080 50P en de accu is nog net niet leeg. Accu is 2640 mAh.
Ik heb nu en dan ook foto's gemaakt en terug gekeken.
Al met al valt het me niet tegen, het blijft natuurlijk afwachten hoelang het duurt voordat de accu steeds sneller leeg loopt als hij ouder word.

Ik heb er € 47 voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:46:
{...} Waar ik hem voor wil gebruiken: Het filmen van (model)vliegtuigen en {...}
offtopic:
Leuk! Nog een modelvlieger hier :-)

Pagina: 1 ... 23 ... 34 Laatste

Let op:
~~~[html]Voor camera's <250 euro kun je beter <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1348844">dit topic</a> gebruiken! Dit topic is bedoeld voor camera's van de wat hogere kwaliteit.~~~[/html]