Ik vroeg me al af wanneer dat standaard excuse zijn hoofd zou laten zien. Als je terug gaat in de posts zie je constant een patroon, jullie herhalen constant hetzelfde en ik zeg constant: "Dat begrijp ik, dat accepteer ik maar hier heb je een hoop tegen argumenten en er is nog dit alles waar jullie niks over zeggen". Ik vraag me eigenlijk af wie hier nou niet wil luisteren.Kixtart schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:20:
Ik kan het wel blijven herhalen, maar als je niet wilt luisteren heeft het geen zin.
Juh je had dus een fix ingestelt, klaar over. Waarom moet je dan nog eens 20 mensen bannen? Je had die mensen toch ook kunnen waarschuwen? Je stelt en een fix in en je gaat nog eens een grote groep mensen bannen, dat lijkt me zeer excesief.De fix staat los van het verliezen van eventuele rechten. Als een reactie gefixed is kan niemand meer modereren op die bepaalde reactie. Bijkomend voordeel voor de moderators die op dat moment al gemodereerd hebben is dat de afwijking niet meetelt in het geheel.
Zoals ik al eerder had aangehaald. Ten eerste heb jij zelf een grove mis moderatie gedaan, jij hebt een post vastgezet op -1. Omdat -1 het laagste is, is dit wel heel serieus net zo serieus als mijn +3. Maar achteraf blijkt dat een gemiddelde van bijna 400 mensen het niet eens zijn met jou. Zoals ik hier boven al heb aangehaald, waarom dan nog zo'n excesief grove manier van modden?Ik heb nooit gezegd dat ik jou speciaal moest hebben, maar dat je je rechten kwijt bent door een grove mismoderatie.
Let op het woordje mening. Daarmee sloop je wel de hele post van mjtdevries.Het is naar mijn mening nog steeds een flame
Moet ik echt VMBO wiskunde lessen gaan geven? Er zijn 20 mensen (dus 5%) die dit doen. Dat is een natuurlijk voorkomend iets en is geheel acceptable in welke meta-analyse dan ook. Kijk maar eens naar dit soort dingen.maar alleen de +2 en +3 gevers zijn totaal buiten proportie. Wat is de reden waarom deze reactie een +2 of +3 zou moeten verdienen? (het zijn trouwens geen 192 mensen, want er bestaan verschillende wegingen)

Dit is een natuurlijk voorkomend iets, het is dat de rating maar tot -1 gaat anders hebben we aan de onderkant wel hetzelfde gezien. Het is jou mening dat dit een -1 is (zoals je net al zei) alleen het probleem daarbij is dat statistische gezien het tegendeel is bewezen, dus jou mening doet er niet meer aan toe. Door een natuurlijk voorkomend patroon is het gemiddelde weer gesetteld bij wat het hoort te zijn. Alleen wat ik nu zie is dat jij zo hard blijft vasthouden aan die -1, het had een -1 moeten zijn dus moet je dat maar afdwingen. Mismoderaties zijn er op gemaakt om ervoor te zorgen dat posts met weinig moderaties niet beinvloed kunnen worden door 1 iemand. Dat is en kan hier niet het geval zijn.
Alle argumenten die je hier aanhaald zijn normaal gesproken goede argumenten maar in dit geval zijn ze allemaal een dikke vette 0. Ze gaan in geen een geval op. Als je het zo belangrijk vindt dat er geen mismoderaties gebeuren, leg dan eens uit waarom dat dan zo belangrijk is. Kom eens met goede argumenten waarom het voor jou zo gemakkelijk is als "mismoderatie, weg".
Als het echt zo zou werken als jullie het willen dan zou iedereen hetzelfde stemmen en dan hadden we dus geen behoefte aan een dergelijk systeem. Het systeem is gebaseerd op een statistische gemiddelde welke afhankelijk is van de mensen die hem waarderen. In dit geval heeft het systeem dus perfect gewerkt omdat alles samen het gemiddelde toch weer perfect op de middenlijn ligt. Waarom moet je dan mensen die anders hebben gestemt zo hard straffen?
Ik denk dat er iets mis is met jou spidersenses, de toon en taal die hij aanslaat is toch echt niet een super vriendelijk te noemen.Ik zie niet dat RoD hier flamed.
Nee hij stelt de vraag wat er mis is met het systeem volgens mij. Dat het ik hem toen dus ook uitgelegd en achter af werd dat ook geacepteert.Hij geeft alleen aan dat het systeem werkt,
Bewezen als niet waar.aangezien mensen die grove mismoderaties maken er uitgehaald worden.
Waar is die flexibiliteit van vroegah naar toe?Wanneer je vind dat andere reacties een verkeerde moderatie hebben gekregen dan kan je dit melden en nu ben je gewoon door misbruik je rechten kwijt. Sorry, maar eigen schuld.
Nee maar blijkbaar zijn er wel genoeg mensen die vinden dat deze post meer waard is dan dat hij eigenlijk heeft. Ik weet niet wat de beweeg reden was van de mensen die +2 of +3 hebben gestemd als zowel niet de reden waarom men -1, 0 of +1 heeft gestemd. Wat ik wel zie is de uitkomst.Er is geen breed draagvlak, want je weet de beweegredenen van de andere moderators niet. We hebben nog steeds vaak dat mensen denken dat ze op basis van mening moeten modereren, net als op sommige andere websites, maar dat is hier niet de bedoeling. "Apple is goed, omdat ...." krijgt soms van een groep moderators een -1 en van de andere groep een +3. Wanneer de moderatie gewoonweg niet mogelijk is op basis van modereren op kwaliteit dan zullen deze groepen aangepakt worden. En nogmaals, het gaat om de moderatie en niet om de users.
Gezien wat ik hierboven allemaal hebt geschreven en alle argumenten die ik allemaal heb aangehaald (waar geen van alle het tegendeel van is bewezen overigens) kan ik zeggen dat ik genoeg twijfel heb gecreerd. Trouwens SOMS? Defineer eens SOMS? Het begint er steeds meer op en meer op te lijken dat dit hele systeem met een paar touwtjes aan elkaar is geknoopt en dat jullie maar doen waar jullie zin in hebben.We zijn gewoonlijk inderdaad flexibel en wanneer er genoeg twijfel is krijgen deze moderators gewoon een mail. Bij duidelijke mismoderaties is het soms gewoon nodig om rechten af te nemen, zodat het duidelijk is dat dit niet getolereerd wordt.
Aaah nou komt de aap uit de mouw. Je wil dat mensen hier komen en even zichzelf publiekelijk vernederen in een manier welke conformistische is met je eigen ego zodat jij het gevoel kan hebben dat jij je werk hebt gedaan en een opermachtige egokick kan hebben waar je zo naar verlangd.Mocht een persoon hier een gegronde reden geven of het blijken dat het gewoon een fout was, dan staan de rechten zo weer aan. Er zit geen minimale tijdsduur aan deze sanctie vast.
Als ik hier "menace to society" style een post had gemaakt om een paar ego's te strellen had ik mijn rechten allang terug. Dat weet ik nu 100% zeker.
Ik zeg ook niet dat het valide beoordelingen zijn. Net zei je zelf dat ik niet wil luisteren maar het lijkt er meer op dat jij zelf niet luistert. Ik heb allang al geacepteert dat de post geen +2 of +3 waard is maar dat het een 0 misschien een 1 waard is, daar staat hij nou ook op. Nou jij weer met je flame.Nee, een +2 en +3 zijn gewoon geen valide beoordelingen. Als je dat wel vind dan moet je eerst maar eens met een beargumentatie komen hiervoor.
Een -1 kan ook niet omdat dat het laagste is wat er is. Jij bent even goed fout als ik.Het gaat niet om de ene mening boven de andere, maar om een beoordeling die niet kan.
Nee de vraag is dan ook waarom jij dan juist deze post WAAR 400 MODS OP ZITTEN eruit moet pikken terwijl er in hetzelfde nieuwsbericht meerdere voorbeelden zijn mods waar het overduidelijk fout gaat. 2 berichten welke duidelijk flamebait zijn worden gewaardeerd met +3 en daar doet men niks tegen?Ik wil deze morgen best wel even nakijken, maar het geen reden om zelf maar strategisch te gaan modereren. Misschien vonden de moderators daar ook gewoon dat een post te hoog of te laag stond en hebben ze hem daarom gemodereerd, wat dus niet de bedoeling is. Zie ook:
Een post waar 400 mods op zitten heeft een nette gemiddelde score, heeft systeem heeft gewerkt, er is geen misbruik gemaakt van het systeem, klaar. Een flame post waar 4 mods op zitten waarvan een +3 is overduidelijk een geval waar jij wel in moet grijpen. Wat jij hebt gedaan is tegen de geest van het systeem. Die mismoderatie regel die jij er steeds bij haalt is erop gemaakt om te voorkomen dat mensen een uitslag gaan beinvloeden door willens en wetens deze te beinvloeden. Dat kan in die post en in dit geval niet! Wat ik nog erger vindt is dat jij zelf de uitslag willens en wetens gaat beinvloeden door deze vast te zetten op -1, een post waar 400 mods op zitten moet je niet mee spelen, punt!
Ik praat wat ik heb gedaan niet goed, LUISTEREN! Ik zeg alleen dat wat ik heb gedaan niet tegen de geest van het systeem is en dat er geen onechtelijk misbruik heeft plaats gevonden. Er zijn genoeg gevallen (welke ik er zelf uit moest pikken) waar dit wel het geval is waarom pak je die dan niet aan? Die posts zitten in hetzelfde artikel soms zelf op dezelfde pagina, waarom moest jij een post waar 400 mods op zitten aanpakken? Je hebt het hele systeem vernaggeld omdat jij je mening moest opdwingen terwijl er helemaal niks aan de hand was. Het is jou mening (zoals je zelf al zegt) jou mening is niks tegenover 400 mensen, dus rotop met je mening!
Jij ben hier om misbruik van het systeem te voorkomen niet om van alles en nog wat te beinvloeden. Jij beschuldigt mij ervan te modereren naar mijn mening maar zelf ben je even erg, jij modereert ook naar je mening.