Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Gabriel-LG schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:58:
[...]

Ik gebruik nu YuE 14 met Manila2D. Deze versie is vrij snel (net iets langzamer dan de Meschle 4.02 heb ik het idee).
Klopt, maar het meeste is op te lossen met een tweak of extra programma
Ik vind dat Manila2D alleen een aantal nadelen heeft:
- !! Geen device-lock feature !! (een unlock slider ala iphone zou erg handig zijn geweest)
Mijn huidige foon (SE Xperia) heeft devicelock als je op de ophangknop drukt. Ik snap niet dat dat niet standaard is bij alle pda's waarmee je kan bellen, is echt superhandig. Voor de Artemis met YuE gebruikte ik devicelock.cab of BSdevicelock.exe (komt uit een installatie van BatteryStatus). Voor een iPhone achtig lock zie S2U2
- Geen Portrait/landscape wisselen met een desktop button (erg handig voor mijn tomtom)
- Het foto album is erg traag
- Na het draaien van een zware app, verdwijnt de Manila interface en staat er alleen een melding: "touch here to start the TouchFlo interface"
Klopt, hoewel het laatste door mij niet als irritant werd ervaren. Wel dat iGo in eerste instantie niet goed opstart. Die wordt er eerst uitgegooid omdat er niet genoeg geheugen beschikbaar is. Bij een tweede poging wordt Manila afgesloten en kan je iGo wel draaien. Dat komt ook wel voor bij andere applicaties, maar meestal wordt Manila wel afgesloten als je een erg geheugenintensief programma gaat draaien. Ik vind dit wel een slim systeem, ook al betekent het dat je daarna even het scherm aan moet tikken om Manila weer aan te krijgen.
- Items in de onderste balk zijn niet configureerbaar
Bedoel je welke tabs je wel en niet hebt en de volgorde? Dat is in te stellen met M2DC (Manila 2D Configuration). Voor de softkeys (ook die in Manila) zijn inmiddels ook programmaatjes.

In het algemeen voelt YuE iets trager aan dan Meschle 4.02 Lite without cube, maar ik vind Manila zoveel fijner werken en niet irritant traag dat ik dat voor lief neem. Wel heb ik het idee dat 11.3 iets stabieler/sneller is dan 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de mda compact III van T- mobile. Ik gebruik deze nu 2 jaar en ben er heel tevreden over. Alleen op dit moment werkt hij super traag. Vooral de agenda en berichten berichten, opstelen lezen etc. Ik heb al redelijk wat werkruimte vrij gemaakt (meer dan 18mb). Ook geen openstaande programma's. Ook heb ik al een software update wm6 van t-mobile geinstalleerd (alleen kun je deze schijnbaar maar eenmalig van de site van t-mobile halen).
Heeft iemand anders dit toevallig al een keer meegemaakt met dit toestel. Of weet iemand hier een oplossing voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:37:
Hallo,

Ik heb de mda compact III van T- mobile. Ik gebruik deze nu 2 jaar en ben er heel tevreden over. Alleen op dit moment werkt hij super traag. Vooral de agenda en berichten berichten, opstelen lezen etc. Ik heb al redelijk wat werkruimte vrij gemaakt (meer dan 18mb). Ook geen openstaande programma's. Ook heb ik al een software update wm6 van t-mobile geinstalleerd (alleen kun je deze schijnbaar maar eenmalig van de site van t-mobile halen).
Heeft iemand anders dit toevallig al een keer meegemaakt met dit toestel. Of weet iemand hier een oplossing voor??
Heb je toevallig heel veel berichten in de in/outbox staan? misschien dat het daardoor nogal lang duurt om zo'n bericht opstellen te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had er niet meer dan anders in staan. Heb de helft al verwijderd en het probleem is niet opgelost of wordt minder. Ook de klok reageert ontzettend traag. Wekker zetten duurt ongeveer 2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

grappig dat de ROMs weer helemaal in zijn. Ik draai nu al weer veel te lang een beta versie van eh.. ben de naam kwijt. Geen alarm doet het meer en alles is vrij traag. Heb echter nog steeds niet de tijd genomen om alles goed te backuppen en een nieuwe ROM te installeren. Ik lees nu met een schuin oog mee welke roms in zijn en zal dan toch eens aan de bak moeten.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo. Ik heb eindelijk een schermpje besteld voor mijn telefoon :)
(Het schermpje was op vakantie gebarsten :/ )

Maar ik ben er nu een half jaar uitgeweest, en zie nu allemaal nieuwe termen zoals Manila, Yue en dat soort dingen.
Zijn dat nieuwe ROMs of applicaties of TouchFlo ofzo?

* anandus heeft een Meschle Rom draaien (4.02 geloof ik?)

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 14-01-2009 21:53 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

anandus schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:43:
Zo. Ik heb eindelijk een schermpje besteld voor mijn telefoon :)
(Het schermpje was op vakantie gebarsten :/ )

Maar ik ben er nu een half jaar uitgeweest, en zie nu allemaal nieuwe termen zoals Manila, Yue en dat soort dingen.
Zijn dat nieuwe ROMs ofzo, of applicaties ofzo?

* anandus heeft een Meschle Rom draaien (4.02 geloof ik?)
YuE is een rombakker net zoals Meschle. Nadeel is dat hij zijn roms in het russisch maakt, maar er zijn cabjes te vinden waarmee je ze engelstalig maakt. Voordeel is dat ze Manila aan boord hebben en lekker stabiel zijn (11.3 is imho de beste).
Manila is een beetje de opvolger van de Touch interface. In plaats van een half scherm met tabbladen heb je nu een heel scherm met tabbladen, en die lopen virtueel buiten beeld door. Je kan dus meer tabbladen kwijt op je today scherm, en de tabbladen zelf kunnen meer informatie kwijt. Die ruimte hebben ze gebruike om een leuke interface neer te zetten, waarin je een home scherm hebt met klok en agenda, een people tab (met nog steeds 9 personen), een programma tab met 9 progs, een weer tab enz. ziet er ongeveer zo uit en is gejat/geport van de interface van de touch diamond:
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/ib9u80.jpg
De nieuwste modellen (Touch HD en SE Xperia) hebben weer een evolutie hiervan in de vorm van TouchFLO3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Aha, bedankt, weer wat geleerd!
Leuk hoe dat doorevolueert!

* anandus zal blij zijn als-ie z'n P3300 binnenkort weer werkende heeft, machtig mooi apparaatje! :)
Zal gelijk aan de slag gaan met die Manila enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53
Heb je misschien een link naar de YuE 11.3 incl de engelstalige cab?
Thnx!

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Sinds een half jaar heb ik mijn scherm kapot en wil hem nu weer gaan maken (ebay 37 euro).
Nu zie ik dat je er ook sdhc kaartjes in kunt stoppen van 8 Gb.

Is het formaat van een sdhc kaart hetzelfde als dat van een sd kaart?
Want als ik de plaatjes bekijk dan lijkt het net of die groter is.

Groeten,
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:25:
Heren,

Sinds een half jaar heb ik mijn scherm kapot en wil hem nu weer gaan maken (ebay 37 euro).
Lol, ik zit in precies hetzelfde schuitje!
Gister scherm besteld (marktplaats 35 euro).

Zodra ik hem binnen heb zal ik hier posten hoe moielijk of makkelijk het is om het scherm te vervangen.

Groeten,
Bas
Volgens mij is-iet hetzelfde formaat. Je moet wel zorgen dat je de SDHC-driver hebt geïnstalleerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:48
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:25:
Heren,

Groeten,
Bas
Nee ze zijn even groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:29:
[...]
Lol, ik zit in precies hetzelfde schuitje!
Gister scherm besteld (marktplaats 35 euro).

Zodra ik hem binnen heb zal ik hier posten hoe moielijk of makkelijk het is om het scherm te vervangen.

[...]
Volgens mij is-iet hetzelfde formaat. Je moet wel zorgen dat je de SDHC-driver hebt geïnstalleerd! :)
Ik heb het scherm er al een keer uit gehad en dat niet moeilijk met behulp van een handleiding (zie begin post). Je moet wel uitkijken dat je niks doormidden breekt wat bij mij is gelukt haha

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmmm aan de ene kant wil ik wel veranderen naar de YuE 11.3 ROM maar ergens ben ik er ook wel huiverig voor. Is het bij de YuE rom ook zo dat als je de ok toest ingedrukt houdt dat hij geheugen vrij maakt? Of moet je dingen als Oxios Hibernate en HBButton nog apart erop installeren? Kortom wat zit er allemaal al bij in en wat niet? Als ik hem installeer wil ik in ieder geval de meest complete versie dus niet de lite of Extra Clear.

Iemand enig idee waar te krijgen en wat er allemaal bij zit?

[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 15-01-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DjWannaB2002 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:28:
Hmmm aan de ene kant wil ik wel veranderen naar de YuE 11.3 ROM maar ergens ben ik er ook wel huiverig voor. Is het bij de YuE rom ook zo dat als je de ok toest ingedrukt houdt dat hij geheugen vrij maakt? Of moet je dingen als Oxios Hibernate en HBButton nog apart erop installeren? Kortom wat zit er allemaal al bij in en wat niet?
Dat zal je zelf nog moeten installeren denk ik. Er zit wel een task manager in waar in theorie een programma mee afgesloten wordt als je op X drukt, maar in de praktijk werkt dat niet altijd.
Een overzichtje van wat er allemaal in die rom zit is te vinden in het Artemis gedeelte van forum.xda-developers.com. Ik weet niet of ik hier rechtstreeks naar roms en/of beschrijvingen mag verwijzen, dus DM me maar als je het niet met deze informatie kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmmm wil ik het proberen, lukt het niet..... :S
Lijkt alsof die niet in bootloader modus komt. Vreemd doet die anders wel altijd. Is gewoon geunlocked etc.

Hmmm as we speak doet die het nu opeens wel....

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 15-01-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Heb manila erop staan, maar is wel wennen. Krijg Batterystatus ook niet zichtbaar. Kan dus niet overklocken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DjWannaB2002 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:53:
Heb manila erop staan, maar is wel wennen. Krijg Batterystatus ook niet zichtbaar. Kan dus niet overklocken :(
Klopt, dat is een bijeffect van Manila. De items die je normaal op je vandaag scherm had staan zijn nu weg. Als ze een plekje in Manila hebben gekregen (snelkoppelingen, agenda e.d.) is dat geen probleem, maar BatteryStatus werkt niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Was ik inderdaad achter ja. Als je in Today touchflo aanzet zie je daarna wel BS etc. Dus toen heb ik BS ingesteld op 260Mhz. Weet alleen niet of die dat ook vast blijft houden als je Touchflo weer aan zet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Nog iets vervelends van Manila. Hij start niet meteen de telefoon functie op. Ik moet dus eerst zelf op de telefoontoest klikken en daarna kan ik pas de veiligheidscode intoetsen en wordt de telefoon geactiveerd. Niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:54:
Was ik inderdaad achter ja. Als je in Today touchflo aanzet zie je daarna wel BS etc. Dus toen heb ik BS ingesteld op 260Mhz. Weet alleen niet of die dat ook vast blijft houden als je Touchflo weer aan zet.....
Heb je dan geen last van een kortere batterijduur?
Dat is voor mij altijd een reden geweest om huiverig te zijn voor overklokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Nee hoor daar merk je niet zoveel verschil van.

Er zijn nog wel twee dingen aan de YuE rom waar ik nu nog van baal.
1) De telefoonfunctie start niet automatisch op na een reset
2) Op mn Vista comp leek hij geen verbinding te maken en dus ook niet te synchroniseren......

edit: puntje 2 lijkt voor nu opgelost. Na het verwijderen van het oude partnerverband lijkt hij nu bezig te zijn met te synchroniseren.

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 15-01-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DjWannaB2002 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:36:
Nee hoor daar merk je niet zoveel verschil van.

Er zijn nog wel twee dingen aan de YuE rom waar ik nu nog van baal.
1) De telefoonfunctie start niet automatisch op na een reset

edit: puntje 2 lijkt voor nu opgelost. Na het verwijderen van het oude partnerverband lijkt hij nu bezig te zijn met te synchroniseren.
De telefoonfunctie wordt wel opgestart, maar hij gaat gelijk daarna ook Manila opstarten, waardoor je pin-invoerschermpje naar de achtergrond verdwijnt en je dus effectief niet kan bellen :(. Is ff irritant inderdaad, maar ik ben er nu helemaal aan gewend om na het laden van Manila weer op de beltoets te drukken om de pin in te toetsen. Kwestie van wennen denk ik. Volgens mij hebben alle Manila roms dat, dus als dat een onoverkomelijk probleem is zal je terug moeten naar een Touch-rom. Ik zou het een paar dagen proberen, kijken of je er aan kan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ik ga terug naar de touch rom. Ervaar toch dat het allemaal net niet soepel loopt. En als ik me daar nu al aan erger wordt het alleen maar meer. Zit naar mijn idee net even te weinig geheugen in om het soepel te laten lopen. En ook met iGo al problemen gehad dat die de ene keer niet wilde opstarten en de andere keer weer wel.
Dus ik ga lekker terug naar mijn vertrouwde bekende Touch Rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de iPod Touch player voor windows mobile (pocket player 4)?
http://www.conduits.com/products/player/

Wil graag een music player hebben die ook een playlist heeft (look-a-like winamp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Slide2Play is ook een goeie iPod Look a like

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 16-01-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn nieuwe scherm binnen gekregen en hij doet het mooi :D

Nu heb ik het volgende probleem;
Ik heb een nieuw sim-kaart namelijk vodafone (had eerst t-mobile).
Nu heb ik de unlock code aangevraagd en die komt pas over 2 weken :D.
Is er een andere manier om hem te unlocken? want wil namelijk niet zolang wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Al zou die er zijn, dan mag dat hier niet besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 18:13:
Ik heb vandaag mijn nieuwe scherm binnen gekregen en hij doet het mooi :D
Was het moeilijk om het scherm te plaatsen?
Nu heb ik het volgende probleem;
Ik heb een nieuw sim-kaart namelijk vodafone (had eerst t-mobile).
Nu heb ik de unlock code aangevraagd en die komt pas over 2 weken :D.
Is er een andere manier om hem te unlocken? want wil namelijk niet zolang wachten :P
Zoals gezegd mag het hier niet besproken worden, maar uit ervaring kan ik zeggen dat het unlocken makkelijk in een minuutje gepiept is.
Hoe, dat mag je op google zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:05:
[...]
Was het moeilijk om het scherm te plaatsen?

Het scherm was zeer makkelijk te plaatsen, gewoon de handleiding volgen en het is binnen 5 minuten gepiept.

[...]
Zoals gezegd mag het hier niet besproken worden, maar uit ervaring kan ik zeggen dat het unlocken makkelijk in een minuutje gepiept is.
Hoe, dat mag je op google zoeken.
Ok sorry voor deze vraag zal het niet weer doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beetje rond gaan zoeken naar een rss reader (leek op dit gebied), maar kan nog geen goede vinden. Heb al newsmix gebruikt maar hier laat hij niks zien.

Weet iemand misschien een goed programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Kijk even op xda-dev daar worden wel de nodige zaken besproken die hier niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampy719
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 11:25
Beste mensen,
Door 1 of andere vage reden, wilt mijn telefoon bijna niet meer laden op zowel, computer, orginelevoeding, auto.

Het oranje lampje gaat branden, in het scherm wordt aangegeven dat die aan het laden is, maar dan na 10 min valt het oranje lampje uit maar op het scherm blijft die aangeven dat onder spanning staat. Als ik hem dan niet ontkoppelt, dan is de telefoon in no time leeg en krijg ik de melding dat de accu bijna op is. Als ik de HTC p3300 heb los gekoppelt en dan weer aansluit om op te laden, gaat het oranje lampje even aan en weer uit. Met als conclusie dat ik mijn telefoon gewoon bijna niet meer opgeladen krijg. Het zelfde probleem ook als ik de telefoon echt uit (aan/uit knop langer in gedrukt houden) zet en aansluit.

HELP!! is de telefoon gewoon kapot/op/versleten of weet iemand iets?

telefoon bijna 2 jaar uit.

Everything thats has a beginning has an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu het volgend probleem;

Als ik de display uit zet d.m.v. het aan/uit knop dan gaat de wlan ook uit, echter wil ik dit niet.
Ik heb overal al gekeken maar kan dit nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Vampy719 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 00:05:
Beste mensen,
Door 1 of andere vage reden, wilt mijn telefoon bijna niet meer laden op zowel, computer, orginelevoeding, auto.

Het oranje lampje gaat branden, in het scherm wordt aangegeven dat die aan het laden is, maar dan na 10 min valt het oranje lampje uit maar op het scherm blijft die aangeven dat onder spanning staat. Als ik hem dan niet ontkoppelt, dan is de telefoon in no time leeg en krijg ik de melding dat de accu bijna op is. Als ik de HTC p3300 heb los gekoppelt en dan weer aansluit om op te laden, gaat het oranje lampje even aan en weer uit. Met als conclusie dat ik mijn telefoon gewoon bijna niet meer opgeladen krijg. Het zelfde probleem ook als ik de telefoon echt uit (aan/uit knop langer in gedrukt houden) zet en aansluit.

HELP!! is de telefoon gewoon kapot/op/versleten of weet iemand iets?

telefoon bijna 2 jaar uit.
Zou misschien smerige contactjes kunnen zijn, of verbogen. Ik had namelijk het omgekeerde probleem: hij laadde wel op maar zag qua communicatie niet dat 'ie verbonden was met de computer :?
Om het verder lekker vaag te houden: inmiddels heb ik er een nieuwe accu in gestopt en doet ie het eigenlijk weer helemaal OK, terwijl dat er dan weer niets mee te maken lijkt te hebben. De reden van de nieuwe accu was dat hij het letterlijk geen dag meer uit hield, en bij aanzetten van wifi of gps knalde hij binnen een paar minuten op zwart.
Dit alles overigens na ongeveer 1 jaar en 10 maanden :/ vroegah hield een telefoon of accu het nog wel eens langer dan 2 jaar uit. maar goed, ik kan er nu weer 2 jaar tegenaan ;)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampy719
  • Laatst online: 09-09 11:25
JanPedaal schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:29:
[...]

Zou misschien smerige contactjes kunnen zijn, of verbogen. Ik had namelijk het omgekeerde probleem: hij laadde wel op maar zag qua communicatie niet dat 'ie verbonden was met de computer :?
Om het verder lekker vaag te houden: inmiddels heb ik er een nieuwe accu in gestopt en doet ie het eigenlijk weer helemaal OK, terwijl dat er dan weer niets mee te maken lijkt te hebben. De reden van de nieuwe accu was dat hij het letterlijk geen dag meer uit hield, en bij aanzetten van wifi of gps knalde hij binnen een paar minuten op zwart.
Dit alles overigens na ongeveer 1 jaar en 10 maanden :/ vroegah hield een telefoon of accu het nog wel eens langer dan 2 jaar uit. maar goed, ik kan er nu weer 2 jaar tegenaan ;)
Thnx, Uhmm dus of de contactjes of de accu. Vaag heel vaag, misschien wordt het gewoon tijd voor een nieuwe telefoon!! (wel snel :? )

Everything thats has a beginning has an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Woei *O*

Mijn P3300 doet het weer nu ik het sschermpje heb vervangen.
Iets wat op zich niet zo moeilijk is, maar het is echt een vreselijk gehannes, omdat alles zo klein is.
* anandus heeft kleine handen en vingers, maar het bleef een hoop gepruts.

Anyway, nu heb ik weer een werkende telefoon en wat doe je dan? :P
Natuurlijk, je gaat alles vernaggelen om de nieuwste ROM erop te jassen.
Wat is de naam van de ROM's die jullie gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

anandus schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:42:
Woei *O*

Mijn P3300 doet het weer nu ik het sschermpje heb vervangen.
Iets wat op zich niet zo moeilijk is, maar het is echt een vreselijk gehannes, omdat alles zo klein is.
* anandus heeft kleine handen en vingers, maar het bleef een hoop gepruts.

Anyway, nu heb ik weer een werkende telefoon en wat doe je dan? :P
Natuurlijk, je gaat alles vernaggelen om de nieuwste ROM erop te jassen.
zie ongeveer een pagina terug. Ligt er een beetje aan waar je van houdt. Voor de Home plugin is Artemis Touch 4.02 (vanilla, light, full, met/zonder cube) het meest geliefd volgens mij, en voor Manila kan ik YuE 11.3 aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
gwystyl schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:40:
[...]

zie ongeveer een pagina terug. Ligt er een beetje aan waar je van houdt. Voor de Home plugin is Artemis Touch 4.02 (vanilla, light, full, met/zonder cube) het meest geliefd volgens mij, en voor Manila kan ik YuE 11.3 aanraden.
ik heb nu 4.02 full zonder cube, geloof ik.
En die andere heet gewoon 'Manila with YuE11.3' ofzo?

op xda wordt ik er geen wijs uit, daar zijn er zoveel :/
Is 'achilles Manila 2d version 3 YouTube' de juiste versie?

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 23-01-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik ook zo´n P3300 op de kop getikt.
Er zat WM6 org op.
Ik heb er nu de *warez*

[ Voor 27% gewijzigd door pven op 25-01-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:16:
Sinds gisteren heb ik ook zo´n P3300 op de kop getikt.
Er zat WM6 org op.
Ik heb er nu de [mbr]*warez*[/]
NikMel's rom "Dutch ROM touched by HTC Touch" final erop gezet, bedoelde ik dus ;)
werkt goed en snel.Een vrij basic ROM gebaseerd op de HTC WM6 ROM.
Er zitten nog een paar bugs in, maar die zijn niet echt irritant. Daarbij de enige nederlandse ROM.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
anandus schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:42:

Ik gebruik nu Meschle's Touch ROM versie 4.02, de LITE versie met cube. De FULL versie vond ik iets teveel programma's hebben die ik niet gebruikte.

Doet het prima hier. Erg stabiel en loopt niet vast. Gebruik nu de radio rom versie 3.21.90. Loopt in ieder geval een stuk vlotter dan de oude WM5 ROM die ik gebruikte van T-Mobile. GPS doet het ook prima, en de batterij houdt het een stuk of 3 dagen vol bij 'normaal' gebruik (beetje bellen, smsen).

Trouwens: die Cube gebruik ik eigenlijk nooit. Leuke hebbedingetje, maar als ik het opnieuw zou doen, dan zou ik cube achterwege laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wat is een radio ROM? Betere ontvangst ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Een radiorom is het gedeelte dat oa zorgt voor de telefoon functie. Dus inderdaad ook bereik, maar ook het energie verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vraag is al vaker gesteld, maar ik kan daar geen antwoord op vinden en ik zit met hetzelfde probleem, kan iemand mij aub antwoord op geven. Ik ben al eerder naar de T-Mobile shop gegaan maar deze zeggen niets te kunnen doen maar dat het niet aan de software ligt van de telefoon, dit is in tegenstelling van wat er hier gezegd wordt..

Ik heb een probleem nadat ik ben overgegaan van Orange naar T-Mobile ben ik slecht bereikbaar.
Op dit forum heb ik al een paar keer gelezen dat je dan een nieuwe radio versie moet downloaden.
Nu heb ik wat vraagjes:

1 Welke versie moet ik downloaden.
2 Waar mpet ik dit downloaden
3 Werkt het installeren van een nieuwe versie wel omdat ik een orange software op heb staan en geen originele HTC.
4 Hoe zet ik het op mijn telefoon

Wie helpt mij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:05:

3 Werkt het installeren van een nieuwe versie wel omdat ik een orange software op heb staan en geen originele HTC.

Wie helpt mij??
1) Kijkt op XDA-Dev er zijn veel verschillende type radio rom's. Er is een poll gehouden welke als beste wordt ervaren. Even kijken dus.
2) XDA-Dev
3) gGeloof dat dat wel zomaar kan ja
4) Je raadt het al, kijk eens op XDA-Dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
gwystyl schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:41:
[...]

Klopt, dat is een bijeffect van Manila. De items die je normaal op je vandaag scherm had staan zijn nu weg. Als ze een plekje in Manila hebben gekregen (snelkoppelingen, agenda e.d.) is dat geen probleem, maar BatteryStatus werkt niet meer
Hmm.. ik heb nu ook Manila, jammer dat dat wegvalt.
Ook de 'tray' onderaan de today is weg.

Normaliter had ik daar BTIO om de audio naar mijn headset te sturen als ik een liedje aan het luisteren ben.

Heeft iemand een alternatief voor BTIO, of moet ik toch maar naar een manila-vrije rom?

Verder is Manila wel fijn, trouwens, al hadden de tabs ietsjes groter gemogen (zeker met zoveel extra vertikale ruimte :) )

Oh, en heeft iemand de WM6.5 rom al geprobeerd? PDAmobis ofzoiets heet-ie geloof ik.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 27-01-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PDAMobiz rom zit vol onzin en heeft een aantal irritante bugs. Ook de andere rom is niet erg schoon. Ik vind persoonlijk dat een rom minimaal moet zijn, met als enige toevoeging een gui/htc addons. Ik heb geen behoefte aan applicaties die ik niet gebruik maar wel ruimte in beslag nemen, en soms ook als service draaien en geheugen gebruiken.

Er is een Hollander bezig met een rom, hopelijk is deze schoon/vanilla. Ik hoop dat iemand zo vriendeloijk is zijn Artemis keuken te delen. Ik heb geprobeerd de beschikbare roms uit te pakken in een keuken maar deze zijn beveiligd op een of andere manier krijg ik niet de oem/sys directories, met een standaard tmobile rom krijg ik die wel.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2009 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:05:
Deze vraag is al vaker gesteld, maar ik kan daar geen antwoord op vinden en ik zit met hetzelfde probleem, kan iemand mij aub antwoord op geven. Ik ben al eerder naar de T-Mobile shop gegaan maar deze zeggen niets te kunnen doen maar dat het niet aan de software ligt van de telefoon, dit is in tegenstelling van wat er hier gezegd wordt..

Ik heb een probleem nadat ik ben overgegaan van Orange naar T-Mobile ben ik slecht bereikbaar.
Op dit forum heb ik al een paar keer gelezen dat je dan een nieuwe radio versie moet downloaden.
Nu heb ik wat vraagjes:

Wie helpt mij??
Bespaar jezelf de moeite. Ik heb alle ROM's geprobeerd, van de alleroudste tot de nieuwste en niets hielp. Ik bleef op mijn werk gewoon onbereikbaar. Het ligt gewoon aan de combinatie T-Mobile en de P3300. Uiteindelijk heb ik T-Mobile de wacht aangezegd en zit nu weer bij KPN. Prima bereik en dan ook overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:11:
[...]

Bespaar jezelf de moeite. Ik heb alle ROM's geprobeerd, van de alleroudste tot de nieuwste en niets hielp. Ik bleef op mijn werk gewoon onbereikbaar. Het ligt gewoon aan de combinatie T-Mobile en de P3300. Uiteindelijk heb ik T-Mobile de wacht aangezegd en zit nu weer bij KPN. Prima bereik en dan ook overal.
Dat lijkt me wat kort door de bocht. Ik heb de MDA Compact 3 gehad (T-mobile versie van de P3300), en ik had meestal prima bereik.
Een radiorom kan je onder andere vinden op de site van T-mobile. Dat is echter niet de nieuwste versie, maar 2.92.90. Je kan proberen of die beter werkt, en anders kan je zoeken naar de nieuwste versie (3.39.90). Hoe het updaten gaat kan je vinden bij de downloadbron als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:31
Goedenmorgen allen tezamen,

Ik heb net ook maar is een nieuwe rom erop gegooid.
Ik dacht eerst dat ie de pijp uitging na het cid unlocken :S zwart verlicht scherm en helemaal niks tot de reboot 2 minuten later.

Maar nu heb ik een andere vraag:

Het gaat om de Meschele artemis 4.02 touch rom, sinds hij erop staat heb ik me toch een partij zacht geluid met mp3's en die wow zooi word je ook knetter van :S

Hebben hier meer mensen last van.

groet,

Stephan

p.s. het word nog mooier, zodra het geluid te hard word, gaat ie automatisch het volume aanpassen :S

[ Voor 9% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 06-02-2009 23:19 ]

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
raar.. ik had het in ieder geval niet. bij Meschle's Touch Rom 4.02. Misschien is er een programma actief; 'SRS WOW HD' ofzo.

Ben trouwens nu YuE's v14 van Manila 2D aan het gebruiken. Werkt vlekkeloos, snel en totaal zonder problemen (bug vrij!).

mooi mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:52:
[...]

Dat lijkt me wat kort door de bocht. Ik heb de MDA Compact 3 gehad (T-mobile versie van de P3300), en ik had meestal prima bereik.
Een radiorom kan je onder andere vinden op de site van T-mobile. Dat is echter niet de nieuwste versie, maar 2.92.90. Je kan proberen of die beter werkt, en anders kan je zoeken naar de nieuwste versie (3.39.90). Hoe het updaten gaat kan je vinden bij de downloadbron als het goed is.
O ja, dit is heel kort door de bocht. Ik ben drie maanden bezig geweest met T-Mobile en ik heb het helemaal gehad met die vrolijke jongens en meisjes. Een waardeloze servicedesk die je lachend verteld dat iedereen prima bereik heeft in Amersfoort. Nou, dat is dan fijn, ik had dat niet! Ik heb werkelijk alle ROM's geprobeerd, ook de ROM die ik na een maand zeuren van T-Mobile kreeg.

Het enige waar ik in ben geïnteresseerd is een altijd werkende GSM. En laat ik dat nou weer hebben, sinds ik ben overgestapt naar KPN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
guillaumemay schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:42:
raar.. ik had het in ieder geval niet. bij Meschle's Touch Rom 4.02. Misschien is er een programma actief; 'SRS WOW HD' ofzo.

Ben trouwens nu YuE's v14 van Manila 2D aan het gebruiken. Werkt vlekkeloos, snel en totaal zonder problemen (bug vrij!).

mooi mooi. :)
SRS WOW is inderdaad actief, ik had ergens een cabje gevonden op xda om hem te uninstallen maar kan de link niet meer vinden, kzal is gaan zoeken en dan laat ik het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat ik mijn instellingen-menu heb verwijderd. Kan iemand mij helpen deze terug te krijgen?
Tuurlijk kan ook een hard resent, maar daar heb ik eigenlijk weinig zin in. Alles werkt nml verder prima ....

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:15:
[...]

O ja, dit is heel kort door de bocht. Ik ben drie maanden bezig geweest met T-Mobile en ik heb het helemaal gehad met die vrolijke jongens en meisjes. Een waardeloze servicedesk die je lachend verteld dat iedereen prima bereik heeft in Amersfoort. Nou, dat is dan fijn, ik had dat niet! Ik heb werkelijk alle ROM's geprobeerd, ook de ROM die ik na een maand zeuren van T-Mobile kreeg.

Het enige waar ik in ben geïnteresseerd is een altijd werkende GSM. En laat ik dat nou weer hebben, sinds ik ben overgestapt naar KPN!
Probeer eens een andere Radio Rom? Die kun je gewoon installeren zonder dat je alles opnieuw hoeft te resetten of hoeft te verwijderen.

Te vinden op:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=397939

Zo'n radio ROM heeft andere instellingen/ soms verbeteringen voor de werking van de inkomende en uitgaande signalen van de telefoon (zoals je GSM netwerk, bluetooth, GPS, etc).
Niet elke nieuwe Radio ROM hoeft een verbetering te zijn, zo kan een nieuwere ook voor slechter bereik zorgen, of voor beter bereik, maar dan wel met een hoger batterij verbruik, etc.

Ik gebruik nu zelf 03.21.90, in omgeving Rotterdam. Ben er zeer tevreden over, en heb hier de hele tijd bereik en een goede batterij verbruik. Alleen één keer had ik even geen bereik, toen ik in de omgeving van volendam was. Hopelijk werkt een andere Radio ROM. Succes.

[ Voor 3% gewijzigd door guillaumemay op 10-02-2009 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet hoe ik muziek of een beltoon kan verzenden met de MDA compactIII. Het lukt mij niet om te verzenden (deze staat niet opgelicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Bluetooth/MMS/internet?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jongens, ik zit net te kijken maar kwam er achter dat de MDA compact 3 over te clocken is ? Iemand een link waar ik de nieuwe versie van de BatteryStatus programma kan downloaden ? Of een ander link ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Batterystatus is hier te vinden:
http://www.chi-tai.info/c...tus_xda_neo_wm5_im_cs.htm

Het heeft alleen een andere naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmmm lijkt erop dat veel mensen niet meer weten hoe google te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
ok, ff een kleine update.

Ik had dus het probleem met m'n geluid dat sinds de touch 4.01 rom automatisch zachter ging.
Ik heb ondertussen het cabje gebruikt om WOW te verwijderen maar dit lijkt niet te helpen.
Dus ben ik maar in het register gedoken, daar kwam ik audio gain tegen.
Weet iemand wat dit doet? ik heb hier instellingen voor headphones en internal speaker maar ik weet niet wat er mee gebeurd als ik dit verwijder/aanpas.

m.v.g.

Stephan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Mensen al de nieuwste Navigon 7 uitgeprobeerd op de P3300? Is deze er qua snelheid al een beetje op vooruit gegaan? Want versie 6 vond ik zo traag!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 07:04:
Mensen al de nieuwste Navigon 7 uitgeprobeerd op de P3300? Is deze er qua snelheid al een beetje op vooruit gegaan? Want versie 6 vond ik zo traag!!!
Ik heb hem op mijn telefoon gezet en hij is super, lekker snel en overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Hallo mede P3300 bezitters, Misschien een beetje ongepast maar graag zou ik jullie even willen wijzen op een draadje wat ik heb lopen in het telecom providers topic. Misschien dat een (of meerdere) van jullie ook ervaring heeft met hetgeen waar ik last van heb en me daar even van eventuele tips kunnen voorzien.

Vol bereik maar niet te bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:25:
[...]

Ik heb hem op mijn telefoon gezet en hij is super, lekker snel en overzichtelijk.
Had jij geen last van onderstaande punten, of heb je hier een oplossing voor?

Net even Navigon 7 naar mijn werk geprobeerd vielen mij een paar dingen op:
- Van de A2 naar de A27 werd de afslag niet genoegd.
- Automatisch schakelen van Dagstand naar Nachtstand werkte niet, ondanks dat het wel op automatisch staat ingesteld
- En vervelendste van alles is dat het beeld vastliep! Stembegeleiding bleef wel gewoon werken, maar beeld bleef hangen.
- Icoontjes van tankstation oid, zijn erg klein en niet goed te zien op een QVGA scherm.

• 13art
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:25:
[...]

Heb jij dan niet de problemen zoals ik hierboven beschreven heb? Weet niet goed of het nou aan mijn P3300 ligt of aan de Navigon versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 06:37:
[...]

Heb jij dan niet de problemen zoals ik hierboven beschreven heb? Weet niet goed of het nou aan mijn P3300 ligt of aan de Navigon versie.
Ik heb hem nog niet echt gebruikt op de weg, maar het enige waar ik last van heb is dat ik geen nederlandse stemmen kan selecteren alleen de UK-stemmen.

Het beeld verloopt bij mij niet

Groeten,
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ander probleem waar ik nu tegenaan loop....
Mijn backlight gaat niet meer uit. Hij dimt wel na een aantal ingestelde seconde, maar helemaal uit gaat hij niet. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Heb de backlightfix in BS al aan en uit gezet, maar dit hielp niet. Instellingen veranderen in Settings->Backlight hielp ook niet.
Misschien een registry fix oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Arghhh....

Schopt mijn kat net per ongeluk mijn telefoon van tafel: Barstje in het venster ;(
Je ziet het nauwelijks, scherm is prima, alleen het touchscreen doet het niet zo goed meer.
Ik weet niet of ik wéér een nieuw schermpje ga regelen. Maar dat trackballetje is ook niet helemaal handig...

Nou, ik merk het wel, misschien valt het wel mee :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Laatst online: 02-09 19:55

uppie8374

Sousousou

Met nog een halfvolle batterij (althans dat werd aangegeven) viel mijn p3300 uit. Ik kreeg hem hierna ook niet meer aan. Nu ik hem aan de netspanning hang, brandt het rode ledje ipv het oranje en krijg ik hem nog niet aan. Wat betekent dit? Staat niet in de handleiding.

[ Voor 5% gewijzigd door uppie8374 op 15-03-2009 17:03 ]

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Rode LEDje betekent storing met de accu/lader

Misschien dat dit truukje werkt:
Plug in the Charger without the battery inside and switch on the power.
Without removing the charger plug in the battery, light went Orange.
Wait a moment or two then power on and you're in business.
Ik denk trouwens dat ze met dat "battery inside and switch on the power." bedoelen dat je de stekker in het stopcontact moet doen, niet dat je de telefoon moet aanzetten (want volgens mij wil dat sowieos niet zonder accu)

Probeer anders ook eens op te laden via USB, of probeer het bovenstaande met de USB kabel

Mocht hij dan nogsteeds niks doen, dan is je accu kapot denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Laatst online: 02-09 19:55

uppie8374

Sousousou

Helemaal dood idd :(

Dan maar eens kijken of ik al in aanmerking kom voor een nieuw toestel. Is het mogelijk om de gegevens nog van de telefoon te halen eigenlijk? Ik heb de telefoonnummers die er op staan namelijk nergens anders |:(

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
uppie8374 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:41:
Helemaal dood idd :(

Dan maar eens kijken of ik al in aanmerking kom voor een nieuw toestel. Is het mogelijk om de gegevens nog van de telefoon te halen eigenlijk? Ik heb de telefoonnummers die er op staan namelijk nergens anders |:(
Zou proberen een diamond touch 2 eruit te slepen >:)
kans is alleen nog kleiner dan dit stukje tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 13:56
Net in het bezit van een HTC P3300... tweede hands natuurlijk..
Jammer dat nu net het topic doodbloedt... of toch niet/

Nu zit ik te kijken naar een andere ROM er zit nu een NL WM6.0 rom op...
Zit al verlekkerd te kijken naar de link van TweakHanz... keuze is alleen een beetje groot...
Als iemand spontaan de neiging voelt er iets over te zeggen dan graag...
Wil wel dat mijn tomtom gewoon blijft draaien, maar dat zit allemaal op de sdcard dus zal niet zo'n punt zijn dacht ik zo (hooguit de applicatie op nieuw installeren)...
Veel mensen die geexperimenteerd hebben met het heen en weer flashen van en naar verschillende roms? leverd dit problemen op? of gaat dat eigenlijk altijd goed (en vlot? en mag dat hier besproken worden... ;) )
BVD....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Als je gewoon netjes de handleidingen volgt om een andere rom erop te flashen dan kan er niet zo heel veel fout gaan. Verder is er inderdaad een overvloed aan roms. Wil je een snelle rom, zonder al teveel poespas ga dan voor de Meschle rom's. Wil je een iets minder snelle rom, maar nog steeds snel genoeg en die er ook visueel goed uit ziet, ga dan voor een manila rom.

Op xda-developers zijn de meeste wel terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik twijfel ook nog. Het flashen heb ik al eerder gedaan. Als je gewoon de stappen volgt easy peasy.
Waar ik meer tegenaan zit te hikken is alles backuppen etc. Pokkewerk is dat.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phamoen
Tja, ik sync toch met outlook.. en sms backuppen doe ik niet..
Voor mij dus weinig wat me tegen houdt lijkt me...
Ik ga er eens voor.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Jazzper schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:48:
ik twijfel ook nog. Het flashen heb ik al eerder gedaan. Als je gewoon de stappen volgt easy peasy.
Waar ik meer tegenaan zit te hikken is alles backuppen etc. Pokkewerk is dat.
Ach joh so easy al wat. Weet niet wat je allemaal wil bakcuppen maar contactpersonen, agenda, sms, etc kan je allemaal backuppen met het gratis programma PPC Pimbackup. Wil je ook al je programma's backuppen dan heb je SPB backup nodig. Maar als je zorgt dat je gewoon al je cab bestanden in één mapje hebt op je geheugenkaartje dan kan je ook zo alles achter elkaar installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phamoen
Jep, flashen is helemaal gelukt.
TomTom werkte gewoon nog, enkel ff een nieuw linkje plaatsen.
Draai nu de black and blue rom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Mooi zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:57
Op Ebay zie ik schermen staan voor de P3300 tussen de 20 en 40 euro. Maar is er kwaliteit verschil of moet ik die van 40 euro kiezen, vind 20 euro erg goedkoop. Wat is jullie ervaring hier mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Op ebay zal het vermoed ik niet zo heel veel verschil maken. Als je zeker weten een goed scherm wil moet je een officiele van de fabrikant oid nemen. Maar zoals hier wel vaker is terug te lezen voldoet een goedkoop scherm ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:57
DjWannaB2002 schreef op zondag 26 april 2009 @ 11:15:
Op ebay zal het vermoed ik niet zo heel veel verschil maken. Als je zeker weten een goed scherm wil moet je een officiele van de fabrikant oid nemen. Maar zoals hier wel vaker is terug te lezen voldoet een goedkoop scherm ook wel.
Het is een scherm van 20 euro geworden uit Hong Kong, na 9 dagen binnen prima :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds lange tijd een HTC P3300. Nu is vandaag mn trilalarm er mee gestopt. Zwaar irritant! 8)7

Weet iemand of het trilalarm in de accu zit? Of zit het in het toestel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
In het toestel zelf lijkt me, heb nog nooit gehoord dat zoiets in een accu zit. Maar dat zegt op zich niks natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

Ik heb ondertussen al weer een heel tijdje de HTC P3300. Wil nu voor het eerst de bluetooth headset functie gaan gebruiken (zowel voor m'n carkit als een los bluetooth headsetje).

Het pairen van de devices (zowel los headsetje als de carkit) gaan goed. In de auto kan ik ook mooi door mijn adresboek bladeren, en een nummer selecteren om te bellen.
Bellen naar 'buiten' toe werkt ook zonder problemen. Het probleem begint echter wanneer ik gebeld wordt.
De telefoon en carkit gaan dan mooi alle twee over. Zodra ik dan opneem heb ik ongeveer 5 seconden verbinding en dan valt de bluetooth verbinding weg. Het gesprek blijft op het toestel gewoon door lopen. Hang ik daarna op het toetsel op heeft deze binnen enkele seconden weer verbinding met de carkit..
Bellen naar buiten toe dmv de carkit gaat dus perfect, wordt ik gebeld dan gaat dat ongeveer 5 seconden goed en zegt de carkit dat hij de bluetooth verbinding kwijt is (telefoon geeft ook het 'headset' icoontje niet meer weer). :?

Bovengenoemd probleem geldt ook voor de Sony Ericsson HBH-660.

Ik heb al geprobeerd in de registry de COD-type te wijzigen, dit heeft helaas niet geholpen. Ook een sofreset of een hardreset helpt niet. Heb ook nog een keer heel de ROM opnieuw geflashed.
Hoop dat iemand me kan helpen, wordt er een beetje moedeloos van. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Sir_G-nius op 26-05-2009 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Welke ROM versie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

Ik gebruik de Vanilla 4.02 ROM (WM6.1 Build: 19199.1.0.0) met de daarin gebakken Radio ROM (03.08.90).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Je kan eventueel een andere rom proberen om te kijken of het daar toevallig niet aan ligt.
Probeer eens een iets uitgebreidere rom dan de vanilla. Zelf heb ik de Artemis Touch 4.02 lite van Meschle zonder problemen. Ten minste dacht dat het die was :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik kan binnenkort misschien een P3300 overnemen. Heb nu zelf een MDA Touch Plus (P5500).

Maar WiFi en interne GPS lijken mij wel handig.

De P5500 is volgens mij wel een stuk sneller (400Mhz processor vs de 201 van de P3300) en ook meer RAM.

Maar ik gebruik hem toch alleen maar voor beetje browsen, agenda, tomtom soms.

Nog maar even over nadenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 12:45
P3300 heb ik ook al 2.5 jaar. Toen die net uitkwam direct gekocht! Ligt nu al ruim een jaar weg te rotten.
Ding is errug traag. Zou zeker voor een 400Mhz gaan. De 200 kan echt niet meer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Nou dat erg traag valt reuze mee hoor. Misschien met de standaard rom, maar die heb ik nauwelijk gebruikt. Geen last dat die traag zou zijn, zeker niet als je hem alleen gebruikt voor agenda, browsen en tomtom.
Heb hem zelf trouwens wel overgeclocked naar 260Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:18:
Ik kan binnenkort misschien een P3300 overnemen. Heb nu zelf een MDA Touch Plus (P5500).

Maar WiFi en interne GPS lijken mij wel handig.

De P5500 is volgens mij wel een stuk sneller (400Mhz processor vs de 201 van de P3300) en ook meer RAM.

Maar ik gebruik hem toch alleen maar voor beetje browsen, agenda, tomtom soms.

Nog maar even over nadenken :P
De HTC P5500 (Touch Dual) heeft geen wifi. De P3300 is wel te tweaken tot 260MHz snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Volgens mij begrijpen sommigen mij verkeerd :P

Ik heb nu dus een Touch Plus, maar omdat die geen interne WiFi en GPS heeft is dat nogal jammer.

Ik kan dus aan een P3300 komen.

Maar volgens mij kan dat inderdaad ook prima voor mijn doeleinden.

Maar welke ROM raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ThinkPadd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 18:05:
Volgens mij begrijpen sommigen mij verkeerd :P

Ik heb nu dus een Touch Plus, maar omdat die geen interne WiFi en GPS heeft is dat nogal jammer.

Ik kan dus aan een P3300 komen.

Maar volgens mij kan dat inderdaad ook prima voor mijn doeleinden.

Maar welke ROM raden jullie mij aan?
LIgt een beetje aan de snelheid, eye-candy en opties die je wilt. Ik ben een half jaar geleden overgestapt op een andere telefoon, maar ik gebruikte meestal Meschles 4.02. Met Manila voor het handige bedienen van de meestgebruikte functies; als je dat niet wilt zou ik 4.02 Vanilla nemen. Tegenwoordig zullen er wel nieuwere roms zijn, maar daar weet ik de snelheid en functies niet van.
Verder is de P3300 snel genoeg voor mailen, internetten en navigeren, als je het maar niet allemaal tegelijk wilt doen. De 201 MHz of 400 MHz van de P5500 zeggen niet alles; het ligt ook aan het type processor (Texas Instruments bij de P3300, Samsung bij de P5500). Het gebrek aan geheugen zorgt er wel voor dat je niet al te veel tegelijk kan doen.

[ Voor 18% gewijzigd door gwystyl op 28-05-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 12:45
DjWannaB2002 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:34:
Nou dat erg traag valt reuze mee hoor. Misschien met de standaard rom, maar die heb ik nauwelijk gebruikt. Geen last dat die traag zou zijn, zeker niet als je hem alleen gebruikt voor agenda, browsen en tomtom.
Nee man.

Wij hebben hier nog een TyTn 2 en een touch diamond. Die zijn toch echt stukke sneller dan die 200Mhz.
Ik heb hem zo kaal mogelijk, maar alles duurt gewoon lang en is niet vloeiend.

NOOIT voor een 200Mhz gaan. Krijg je spijt van. Het is net als Windows XP draaien op een 500Mhz pc. Je moet een hoop geduld hebben. En dat heb ik niet, want ik wil gewoon direct kunnen bellen. Daarom heb ik nu lkkr een nokia 6300. Werkt veel fijner dan zo'n slome pda :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Nou ja meningen verschillen.
Ok ik heb dan geen vergelijking met andere toestellen.
Maar ik vind de telefoon niet absoluut storend traag. Kan er goed mee werken, maar ben zelf dan ook niet van het multitasken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:34:
Nee man.

Ja man. Kan makkelijk.
Wij hebben hier nog een TyTn 2 en een touch diamond. Die zijn toch echt stukke sneller dan die 200Mhz.
Ik heb hem zo kaal mogelijk, maar alles duurt gewoon lang en is niet vloeiend.
Lijkt me logisch man. Maar daar hadden we het niet over. Ik heb hier ook een Diamond en standaard is hij niet zo snel.
NOOIT voor een 200Mhz gaan. Krijg je spijt van.
Onzin man!
En dat heb ik niet, want ik wil gewoon direct kunnen bellen. Daarom heb ik nu lkkr een nokia 6300. Werkt veel fijner dan zo'n slome pda :)
Kortom. Ze zijn allemaal langzaam volgens jou, de Artemis(P3300), the TYTN II en de Diamond. Je "mot"ze gewoon ff tweaker, man! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb ook een P3300 :D

Had eerst een MDA Touch Plus, maar die had geen WiFi en interne GPS, dus heb maar een stapje terug gedaan.

Heb al een unlockcode aangevraagd, zodat m'n eigen SIM erin kan.

Heb alleen even 3 vragen:
  • Kun je dat kleine trackball-balletje er ook tijdelijk uithalen? Bij deze telefoon werkt namelijk het naar boven trackballen niet meer. Alle kanten werken, behalve naar boven. Misschien dat er wat viezigheid o.i.d. in zit.
  • Waar kun je zo'n klein schroevendraaiertje kopen (torx volgens mij) waarmee je de telefoon kunt openmaken? Er zit namelijk veel viezigheid aan de randen van het scherm, en in de luidspreker openingen, wat ik er graag uit wil hebben.
  • Kun je ook synchroniseren met Vista WMDC (Windows Mobile Device Center) over WiFi ? De laptop met Vista zit in hetzelfde netwerk.

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 05-06-2009 19:07 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste