Klopt, maar het meeste is op te lossen met een tweak of extra programmaGabriel-LG schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:58:
[...]
Ik gebruik nu YuE 14 met Manila2D. Deze versie is vrij snel (net iets langzamer dan de Meschle 4.02 heb ik het idee).
Mijn huidige foon (SE Xperia) heeft devicelock als je op de ophangknop drukt. Ik snap niet dat dat niet standaard is bij alle pda's waarmee je kan bellen, is echt superhandig. Voor de Artemis met YuE gebruikte ik devicelock.cab of BSdevicelock.exe (komt uit een installatie van BatteryStatus). Voor een iPhone achtig lock zie S2U2Ik vind dat Manila2D alleen een aantal nadelen heeft:
- !! Geen device-lock feature !! (een unlock slider ala iphone zou erg handig zijn geweest)
Klopt, hoewel het laatste door mij niet als irritant werd ervaren. Wel dat iGo in eerste instantie niet goed opstart. Die wordt er eerst uitgegooid omdat er niet genoeg geheugen beschikbaar is. Bij een tweede poging wordt Manila afgesloten en kan je iGo wel draaien. Dat komt ook wel voor bij andere applicaties, maar meestal wordt Manila wel afgesloten als je een erg geheugenintensief programma gaat draaien. Ik vind dit wel een slim systeem, ook al betekent het dat je daarna even het scherm aan moet tikken om Manila weer aan te krijgen.- Geen Portrait/landscape wisselen met een desktop button (erg handig voor mijn tomtom)
- Het foto album is erg traag
- Na het draaien van een zware app, verdwijnt de Manila interface en staat er alleen een melding: "touch here to start the TouchFlo interface"
Bedoel je welke tabs je wel en niet hebt en de volgorde? Dat is in te stellen met M2DC (Manila 2D Configuration). Voor de softkeys (ook die in Manila) zijn inmiddels ook programmaatjes.- Items in de onderste balk zijn niet configureerbaar
In het algemeen voelt YuE iets trager aan dan Meschle 4.02 Lite without cube, maar ik vind Manila zoveel fijner werken en niet irritant traag dat ik dat voor lief neem. Wel heb ik het idee dat 11.3 iets stabieler/sneller is dan 14.