Verhip, je hebt helemal geljik... Had de instelling 'Toestelvergrendeling bij ontwaken' in Homescreen PlusPlus (nieuwe versie en naam v batterystatus) niet helemaal begrepen denk ik. Toch werkt dat hier niet erg soepel (unlock toets is soms rechtsonder, soms in het midden. Soms reageert ie niet op unlocken, etc), zodat ik toch weer terug ben gegaan naar S2U2. Dat werkt ook niet helemaal 100%, tussen het ontwaken en het inschakelen van S2U2 zit toch nog een 0.25-0.5 seconde ofzo waarin toetsen en scherm ingeschakeld zijn. Irritant.DjWannaB2002 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:36:
[...]
Nou bij een sms was het scherm bij mij ook niet actief. Bij bellen ook net. Alleen de toetsen werken dan. Simpelweg, BatteryStatus voor gebruiken. En in WM bij Settings bij lock device oid, instellen dat alleen de toetsen actief moeten zijn. Geen slide 2 unlock voor nodig
Daarom heb ik ook niet de nieuwste versie van BS bij mij er op staan, daar zitten gewoon teveel bugs in. Gewoon de meest stabiele versie genomen. Dan maar standaard de cpu op 260 ipv dat het geschaald wordt aan de hand van de processorload.bro! schreef op maandag 15 september 2008 @ 02:21:
[...]
Verhip, je hebt helemal geljik... Had de instelling 'Toestelvergrendeling bij ontwaken' in Homescreen PlusPlus (nieuwe versie en naam v batterystatus) niet helemaal begrepen denk ik. Toch werkt dat hier niet erg soepel (unlock toets is soms rechtsonder, soms in het midden. Soms reageert ie niet op unlocken, etc), zodat ik toch weer terug ben gegaan naar S2U2. Dat werkt ook niet helemaal 100%, tussen het ontwaken en het inschakelen van S2U2 zit toch nog een 0.25-0.5 seconde ofzo waarin toetsen en scherm ingeschakeld zijn. Irritant.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Enkele dagen geleden is er een beetje vocht gekomen in het accucompartiment van mijn HTC P3300, ik heb geen idee hoe. Grondig drooggemaakt, terug opgestart en alles werkt behalve de radio- en de camerafunctie, die twee willen niet opstarten. Heeft er iemand een idee?
Tja kunnen mogelijk wat dingen beschadigd zijn door het vocht.
Je kan eventueel nog een harde reset proberen....
Je kan eventueel nog een harde reset proberen....
Hoe begin je aan een harde reset en wat zijn eventueel de gevolgen?
Heb via google gevonden wat een harde reset is en wat de gevolgen zijn (www.smartphoneshop.be/vragen/32294).
Bedankt voor de tip, ik ga morgen proberen.
Goed gevonden, maar zoiets hoef je hier niet te melden. Verder kan je de edit knop (Erik VdJ schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 00:24:
Heb via google gevonden wat een harde reset is en wat de gevolgen zijn (www.smartphoneshop.be/vragen/32294).

Als die twee dingen niet werken kan ik me voorstellen dat er nog wat vocht zit ergens. Ik zou hem nog wat langer laten drogen; bijvoorbeeld door hem twee dagen op/bij de verwarming te leggen, liefst met batterijkapje eraf, batterij eruit en SIM en SD-kaart eruit. Als er nog vocht in zit krijg je op een gegeven moment waarschijnlijk een kortsluiting.
[ Voor 45% gewijzigd door gwystyl op 01-10-2008 01:07 ]
Iemand dit wel es meegemaakt? Op 1 of andere manier kan ik nog maar 1 programma tegelijk draaien op mijn P3300. Stel ik start PIE en de agenda op, en daarna besluit ik in de Rekenmachine even wat uit te rekenen... Dan is het een kwestie van seconden, of PIE en de agenda zijn opeens weg, afgesloten, pleite.
Ik denk dat het komt door een stukje software dat ik heb geinstalleerd. Alleen welke? Ik kan me niet herinneren dat het is begonnen na de installatie van bepaalde software...
Ik denk dat het komt door een stukje software dat ik heb geinstalleerd. Alleen welke? Ik kan me niet herinneren dat het is begonnen na de installatie van bepaalde software...
Je zou eens kunnen kijken naar hoeveel geheugen er gebruikt wordt. Wat je ook kan proberen is het één voor één deïnstalleren van je geïnstalleerde software en kijken wanneer het probleem verholpen is. En anders is er nog altijd de oh zo bekende harde reset.
Vreemd allemaal. Ik heb deze software gedeinstalleerd:
- Spb Mobile Shell
- Spb Menu Plugins
- Opera 9.5 Beta
- WM5Storage
Na een reboot werkte alles weer goed. Programma's werden niet meer zomaar afgesloten.
Daarna heb ik Spb Mobile Shell opnieuw geinstalleerd (I love dat zwarte thema), en ook na een reboot bleef alles werken. Dus ik geef bijna de schuld aan Opera 9.5 Beta of WM5Storage... Maar dat gebruikt de halve wereld zonder enige problemen volgens mij.
Ik ben er nog niet helemaal uit
- Spb Mobile Shell
- Spb Menu Plugins
- Opera 9.5 Beta
- WM5Storage
Na een reboot werkte alles weer goed. Programma's werden niet meer zomaar afgesloten.
Daarna heb ik Spb Mobile Shell opnieuw geinstalleerd (I love dat zwarte thema), en ook na een reboot bleef alles werken. Dus ik geef bijna de schuld aan Opera 9.5 Beta of WM5Storage... Maar dat gebruikt de halve wereld zonder enige problemen volgens mij.
Ik ben er nog niet helemaal uit
Neem aan dat je bedoeld WM5Torage 
De halve wereld gebruikt die programma's ja. Het kan zijn dat er misschien met een installatie iets is fout gegaan. Wat je ook zou kunnen doen is een eerdere versie van opera gebruiken. Misschien dat het probleem daar ligt....?
De halve wereld gebruikt die programma's ja. Het kan zijn dat er misschien met een installatie iets is fout gegaan. Wat je ook zou kunnen doen is een eerdere versie van opera gebruiken. Misschien dat het probleem daar ligt....?
hoi pieps
ik ben in bezit van een p3300 HTC
rom 3.134041nl
romdate 8/28/07
radioversie 02.94.90
protocolversie 411344
extrom 3.13.404.102
wm6 pro ce 5.21620
nou is het zo dat sinds kort steeds netwerk wegvalt
van de telefoon, aan de simkaart ligt het niet doet het goed in oude telefoon
imand een iedee wat dit zou kunnen zijn
edit zowel auto als handmatig valt steeds weg
bump
ik ben in bezit van een p3300 HTC
rom 3.134041nl
romdate 8/28/07
radioversie 02.94.90
protocolversie 411344
extrom 3.13.404.102
wm6 pro ce 5.21620
nou is het zo dat sinds kort steeds netwerk wegvalt
imand een iedee wat dit zou kunnen zijn
edit zowel auto als handmatig valt steeds weg
bump
[ Voor 6% gewijzigd door grass460 op 13-10-2008 14:20 ]
Was dat niet icm T-mobile?
Ik meen me te herinneren dat T-mobile toen een patch heeft uitgebracht voor hun P3300 toestellen.
Ik meen me te herinneren dat T-mobile toen een patch heeft uitgebracht voor hun P3300 toestellen.
Maar dat was niet meer met WM6 volgens mij. Die patch was voor WM5ThinkPadd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:05:
Was dat niet icm T-mobile?
nee dit is een los toestel htc met telfort abo
sim is wel min 7jaar oud maar werkt wel in m'n oude telefoon
sim is wel min 7jaar oud maar werkt wel in m'n oude telefoon
Daar zou 't aan kunnen liggen. Simkaarten kunnen namelijk ook verouderen. Je kan 'm gewoon (gratis) laten omwisselen in een Telfort winkel.
Gsm radio updaten naar een andere of gewoon de laatste versie? Sommige radio roms werken niet lekker namelijk...grass460 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 16:10:
...
radioversie 02.94.90
..
nou is het zo dat sinds kort steeds netwerk wegvaltvan de telefoon, aan de simkaart ligt het niet doet het goed in oude telefoon
De meest recente is v03.21.90 (Date: 31-05-2008)
Zie deze thread voor meer info en links.
[ Voor 18% gewijzigd door Satanic_Surfer op 14-10-2008 10:09 ]
@Satanic_Surfer
ok ga ik eens proberen
ok ga ik eens proberen
Voor de mensen die (net als ik) problemen ervaren waarbij de telefoon verbinding met het (T-Mobile)netwerk verliest terwijl je wél gewoon het bereik-indicatieding in beeld houdt en je verder geen enkele foutmelding tegenkomt, post ik hier maar even wat tips, in de hoop dat dat helpt (ben er zelf ook nog niet helemaal achter).
Ik had mijn problemen met Radio ROM 3.08.90, die bij Meschle's 4.02 WM6.1 Full with Cube ROM zat.
Ik heb toen Radio ROM 3.21.90 (de nieuwste) geprobeerd, maar daarbij kreeg mijn telefoon helemaal geen verbinding meer met het netwerk. Dat was dus geen succes.
Nu heb ik 3.18.90 erop staan, en die werkt vooralsnog goed. Ik kan nog geen indicatie geven van of de problemen er echt mee verholpen zijn.
Het schijnt dat 3.06.90 ook goed werkt (die zit in de meest recente T-Mobile-ROM als ik het goed heb begrepen), maar die heb ik nog niet geprobeerd.
De ROMs en meer informatie vind je hier
Update: mijn ervaring met Radio ROM 3.18.90 is vooralsnog goed, de telefoon is al 43 uur niet van het netwerk gevallen, terwijl het me normaal gesproken gemiddeld 1x per dag gebeurde en de laatste paar dagen zelfs 2 à 3x per dag. Hopen dat dit zo doorgaat!
Update, 3 dagen later: nog steeds geen verbindingsproblemen, hij blijft het maar doen. Toch grappig, hoe blij je kunt zijn met zulke basisfunctionaliteit
Ik had mijn problemen met Radio ROM 3.08.90, die bij Meschle's 4.02 WM6.1 Full with Cube ROM zat.
Ik heb toen Radio ROM 3.21.90 (de nieuwste) geprobeerd, maar daarbij kreeg mijn telefoon helemaal geen verbinding meer met het netwerk. Dat was dus geen succes.
Nu heb ik 3.18.90 erop staan, en die werkt vooralsnog goed. Ik kan nog geen indicatie geven van of de problemen er echt mee verholpen zijn.
Het schijnt dat 3.06.90 ook goed werkt (die zit in de meest recente T-Mobile-ROM als ik het goed heb begrepen), maar die heb ik nog niet geprobeerd.
De ROMs en meer informatie vind je hier
Update: mijn ervaring met Radio ROM 3.18.90 is vooralsnog goed, de telefoon is al 43 uur niet van het netwerk gevallen, terwijl het me normaal gesproken gemiddeld 1x per dag gebeurde en de laatste paar dagen zelfs 2 à 3x per dag. Hopen dat dit zo doorgaat!
Update, 3 dagen later: nog steeds geen verbindingsproblemen, hij blijft het maar doen. Toch grappig, hoe blij je kunt zijn met zulke basisfunctionaliteit
[ Voor 19% gewijzigd door Elwood Blues op 18-10-2008 14:14 ]
Verwijderd
Zoals jullie wellicht weten is Orange overgenomen door T-Mobile. Deze week was ik aan de beurt en werd ik 'overgezet' van Orange naar T-Mobile. Het gevolg: meteen geen verbinding meer! Never nooit meer een telefoonverbinding, netwerkprovider niet beschikbaar. Ook ik heb een Meschle 6.1 ROM. Ten einde raad de servicedesk van Orange gebeld, zou een kwestie van tijd zijn, Jaja... fijn antwoord hoor. Na twee dagen de nieuwste radio ROM erop gezet (3.21.90) en nu geen problemen meer.Elwood Blues schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:45:
Voor de mensen die (net als ik) problemen ervaren waarbij de telefoon verbinding met het (T-Mobile)netwerk verliest terwijl je wél gewoon het bereik-indicatieding in beeld houdt en je verder geen enkele foutmelding tegenkomt, post ik hier maar even wat tips, in de hoop dat dat helpt (ben er zelf ook nog niet helemaal achter).
Is bizar, want volgens Elwood's relaas zou dit niet moeten werken. Ik wordt er een beetje kriegel van dat mijn HTC P3300 nu twee jaar perfect werkt en meteen op het moment dat 'ie naar T-Mobile wordt overgezet er helemaal mee stopt. Dit is natuurlijk niet de plek om daar over te klagen, maar volgens mij snapt T-Mobile iets niet helemaal. Ik heb m'n abbo inmiddels opgezegd, want een provider die zijn gebruikers zo minacht kan van mij het l*zarus krijgen. Gelukkig zijn er meer dan genoeg telefoonproviders.
Tsja ik snap het ook niet zo goed, blijkbaar heeft niet bij iedereen dezelfde ROM dezelfde bij-effecten. Maar ik ben blij dat de problemen bij mij (en bij jou
) opgelost zijn (niet dankzij T-Mobile maar oké)
ARGH..... na een kleine week probleemloos functioneren is ie nu weer 3x in 12 uur de verbinding met het netwerk verloren
Ik word er echt helemaal gek van, zo irritant als je er niet op kunt vertrouwen dat je bereikbaar bent (moet voor m'n werk). Straks 3.06.90 maar eens proberen....

Verwijderd
Heeft er iemand toevallig een batterijklepje voor de MDA Compact III?
Wellicht als je toestel defect is....
Ik heb het volgende geprobeerd:
HULP IS WELKOM!!!!
Ik heb het volgende geprobeerd:
- T-Mobile Klantenservice
- T-Mobile Shop
- T-Mobile Aftersales
- Solid Vision Den Haag
HULP IS WELKOM!!!!
eBayVerwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 17:25:
Heeft er iemand toevallig een batterijklepje voor de MDA Compact III?
Ik heb het volgende geprobeerd:en ben de wanhoop nabij
- T-Mobile Klantenservice
- T-Mobile Shop
- T-Mobile Aftersales
- Solid Vision Den Haag
![]()
HULP IS WELKOM!!!!
Heb een mega probleem met mijn Orange SPV M650. Bij het aanzetten blijft hij hangen in het opstart scherm (het mooie orange logo dus). Helaas helpt zowel een soft reset als een hard reset niet meer.
Nu is het zo dat de crash niet veroorzaakt is door een val of door een foutief uitgevoerde flash. Ben ten einde raad, iemand een idee ?????????
Zat zelf te denken om de rom er opnieuw in te flashen maar omdat het geen super-cid toestel is kan dat alleen met een originele WM5 (of 6 als die bestaat) rom van orange. MAAAAARRRR die is natuurlijk nergens te vinden
Wie helpt of weet de oplossing ??????
Nu is het zo dat de crash niet veroorzaakt is door een val of door een foutief uitgevoerde flash. Ben ten einde raad, iemand een idee ?????????
Zat zelf te denken om de rom er opnieuw in te flashen maar omdat het geen super-cid toestel is kan dat alleen met een originele WM5 (of 6 als die bestaat) rom van orange. MAAAAARRRR die is natuurlijk nergens te vinden
Wie helpt of weet de oplossing ??????
Werken? Dat doe ik morgen wel!
Ehhh wat dacht je van zelf supercid van maken. Hoe dat moet kan je zien op XDA-Dev.
Volgens mij was het zelfs zo dat de laatste tijd het maken van supercid al in de rom updates verwerkt was...
Volgens mij was het zelfs zo dat de laatste tijd het maken van supercid al in de rom updates verwerkt was...
[ Voor 39% gewijzigd door 13art op 24-10-2008 09:23 ]
Verwijderd
Ach, gewoon T-Mobile de wacht aanzeggen. Ik heb e.e.a. per direct opgezegd wegens wanprestatie. Knappe deurwaarder die bij nog één maand abonnement gaat vorderen. Het is toch te gek voor woorden dat een P3300 alleen op hun netwerk niet goed werkt? Alternatieve providers in overvloed. Ik zit nu bij Call4Care en betaal alleen de minuten die ik bel en verder niets.Elwood Blues schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:39:
ARGH..... na een kleine week probleemloos functioneren is ie nu weer 3x in 12 uur de verbinding met het netwerk verlorenIk word er echt helemaal gek van, zo irritant als je er niet op kunt vertrouwen dat je bereikbaar bent (moet voor m'n werk). Straks 3.06.90 maar eens proberen....
Sinds vandaag ineens een paars scherm wanneer ik licht op de behuizing druk net boven of op het draaiwieltje:

Heb toevallig vandaag ook de nieuwe vario besteld voor verlenging, maar ga toch even langs de tmobileshop hiermee. Meer mensen die dit hebben gehad? Lijkt op een los contactje ofzo.

Heb toevallig vandaag ook de nieuwe vario besteld voor verlenging, maar ga toch even langs de tmobileshop hiermee. Meer mensen die dit hebben gehad? Lijkt op een los contactje ofzo.
Dat heb ik ook. Het toestel is een keer ter reparatie geweest, maar het is sindsdien niet opgelost. heb geen zin om hem nog een keer op te sturen en weer 3 weken kwijt te zijn. Ben van plan hem zelf los te schroeven (dahaag garantie) want het lijkt inderdaad op een los contact.Freaky Gabbur schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:44:
Sinds vandaag ineens een paars scherm wanneer ik licht op de behuizing druk net boven of op het draaiwieltje:
Andere vraag: weet iemand hoe je de GPS via bluetooth kan gebruiken? Om bijvoorbeeld de gps-data via bluetooth op een laptop te krijgen.
@ Fleurieus: Werd het probleem wel onder garantie herkend? Dat scheelt al dan. Mn toestel is ongeveer een jaar oud nu, dus even afwachten wat ze zeggen
@Freaky Gabbur: mijn situatie was wat anders... ik heb een aparte verzekering op het toestel. ik had hem laten vallen waardoor er een stukje plastic was afgebroken. "Als gevolg daarvan" deed het scherm raar, heb ik ze verteld. Maar dat hebben de reparateurs niet eens gezien denk ik, want het was nogal sporadisch dat het beeld paars werd. Ze hebben de plastic case vervangen en verder niet gekeken, vermoed ik. Erg jammer dus. Maar ik heb het dus niet onder de fabrieksgarantie geregeld.
ah, ik denk dat ik er al uit ben: http://users.skynet.be/hofinger/GPS2Blue.html
Even een vraagje van mijn kant.
Ik wil iGo8.exe, welke op mijn geheugenkaartje staat koppelen aan de GPS button. Hoe doe ik dat?
Want iGo8.exe staat niet bij het lijstje bij Settings -> Buttons. Ook staat die niet als NavnGo oid. vermoed dat het via het registry moet, maar waar moet ik dan zoeken in het registry
edit:
wow heb mezelf overtroffen
Ben gaan zoeken in het registry op, hoe kan het ook anders, button.
Toen kwam ik uit bij: HKEY_LOCAL_MACHINE, Software, Microsoft, Shell, Keys, 40C1.
Daar moest ik even wat koppelingen veranderen naar Storage Card\iGO8\iGo8.exe en klaar was ik
Ik wil iGo8.exe, welke op mijn geheugenkaartje staat koppelen aan de GPS button. Hoe doe ik dat?
Want iGo8.exe staat niet bij het lijstje bij Settings -> Buttons. Ook staat die niet als NavnGo oid. vermoed dat het via het registry moet, maar waar moet ik dan zoeken in het registry
edit:
wow heb mezelf overtroffen

Toen kwam ik uit bij: HKEY_LOCAL_MACHINE, Software, Microsoft, Shell, Keys, 40C1.
Daar moest ik even wat koppelingen veranderen naar Storage Card\iGO8\iGo8.exe en klaar was ik
[ Voor 31% gewijzigd door 13art op 30-10-2008 14:27 ]
en dat in 9 minuten tijdDjWannaB2002 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:18:
Even een vraagje van mijn kant.
edit:
wow heb mezelf overtroffen![]()
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Hahaha ja stom he. Komt omdat ik er al eerder mee aan het stoeien ben geweest, maar er toen niet uit kwam. Dus nu ik het weer nodig had, meteen maar de vraag gesteld. Maar kon het toch niet laten om het nog even zelf te proberen. En toen lukte het zowaar in 1 keer.
Volgens mij kan het nog makkelijker..... ga naar start - settings - (Personal Tab) Buttons.DjWannaB2002 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:04:
[...]
Hahaha ja stom he. Komt omdat ik er al eerder mee aan het stoeien ben geweest, maar er toen niet uit kwam. Dus nu ik het weer nodig had, meteen maar de vraag gesteld. Maar kon het toch niet laten om het nog even zelf te proberen. En toen lukte het zowaar in 1 keer.
Als je een snelkoppeling naar iGo in je start menu hebt staan moet hij ook in het uitklapmenuutje staan waar je een functie aan je knoppen kan toewijzen.
Alleen de softkeys instellen gaat wat lastiger. Als je daar wat voor weet hoor ik het graag (ik zal zo zelf even gaan zoeken en dat hier ook vermelden als ik het weet)
edit: voor softkey toewijzing kan je dit programmaatje gebruiken: KeySwop. Dit was wat ik het snelst kon vinden, heb het nog niet geprobeerd.
[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 30-10-2008 20:27 ]
Dat was dus juist het probleem, er stond geen snelkoppeling in het start menu. Alleen het iGo.exe bestandje op mijn geheugenkaart. Had namelijk al bij Buttons gekeken, maar zonder succes. Maar heb het nu voor elkaar
Verwijderd
hallo,
Ik heb mijn oog laten vallen op de HTC P3300. En ik lees vele verschillende berichten hierover. Kan iemand me vertellen of je tijdens het gebruik van je Tomtom gewoon kan bellen? En is Tomtom (en andere programma) een beetje fatsoenlijk te gebruiken. Ik lees namelijk hier en daar dat de processor eigenlijk te langzaam is??
Tevens heb ik begrepen dat het scherm in de auto/daglicht erg slecht tot niet leesbaar is?
Ervaringen??
Ik heb mijn oog laten vallen op de HTC P3300. En ik lees vele verschillende berichten hierover. Kan iemand me vertellen of je tijdens het gebruik van je Tomtom gewoon kan bellen? En is Tomtom (en andere programma) een beetje fatsoenlijk te gebruiken. Ik lees namelijk hier en daar dat de processor eigenlijk te langzaam is??
Tevens heb ik begrepen dat het scherm in de auto/daglicht erg slecht tot niet leesbaar is?
Ervaringen??
Bellen (nou ja, gebeld worden) tijdens TomTom-gebruik kan prima. Het belproces draait dan op de achtergrond, TomTom houdt de focus. Je kunt dan dus niet makkelijk de speaker aanzetten of andere dingen uit je belscherm aanklikken. Maar je kunt dus gewoon gebeld worden en opnemen tijdens het navigeren, TomTom blijft gewoon draaien tijdens het bellen, als je dat bedoelt werkt het dus gewoon goed.
TomTom zelf draait bij mij ook goed. Heel soms lijkt ie een klein beetje sloom (dan kan ie je 1-2-3 seconden niet bijhouden, gebeurt bij mij met name bij slechte satellietontvangst in de stad bij snelle bochten enzo), maar ik heb het nooit als heel erg hinderlijk ervaren. Kwestie van zelf ook een beetje opletten waar je heen rijdt
Het scherm vind ik juist wel prima eigenlijk, stukken beter dan de Orange M500 die ik hiervoor had. Veel helderder en dus beter afleesbaar. Maar ja, als de zon er net vol opstaat heb je op geen enkele pda goed zicht volgens mij.
TomTom zelf draait bij mij ook goed. Heel soms lijkt ie een klein beetje sloom (dan kan ie je 1-2-3 seconden niet bijhouden, gebeurt bij mij met name bij slechte satellietontvangst in de stad bij snelle bochten enzo), maar ik heb het nooit als heel erg hinderlijk ervaren. Kwestie van zelf ook een beetje opletten waar je heen rijdt
Het scherm vind ik juist wel prima eigenlijk, stukken beter dan de Orange M500 die ik hiervoor had. Veel helderder en dus beter afleesbaar. Maar ja, als de zon er net vol opstaat heb je op geen enkele pda goed zicht volgens mij.
En om mezelf nog maar eens aan te halen: met 3.06.90 doet ie het nu al 9 dagen goed. Hij is geen enkele keer de verbinding met het netwerk verloren. Maar ik ga snel afkloppen, wil de problemen niet opnieuw over mezelf afroepenElwood Blues schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:39:
ARGH..... na een kleine week probleemloos functioneren is ie nu weer 3x in 12 uur de verbinding met het netwerk verlorenIk word er echt helemaal gek van, zo irritant als je er niet op kunt vertrouwen dat je bereikbaar bent (moet voor m'n werk). Straks 3.06.90 maar eens proberen....
[ Voor 20% gewijzigd door Elwood Blues op 31-10-2008 11:53 ]
Verwijderd
Dankjewel voor je snelle reactie. Had eigenlijk nog een vraag (ben helemaal nieuw op dit gebied). Hoe zit het met internetgebruik? Is het het makkelijkste om een internetabonnenmentje af te sluiten via telefoonprovider?Elwood Blues schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:50:
Bellen (nou ja, gebeld worden) tijdens TomTom-gebruik kan prima. Het belproces draait dan op de achtergrond, TomTom houdt de focus. Je kunt dan dus niet makkelijk de speaker aanzetten of andere dingen uit je belscherm aanklikken. Maar je kunt dus gewoon gebeld worden en opnemen tijdens het navigeren, TomTom blijft gewoon draaien tijdens het bellen, als je dat bedoelt werkt het dus gewoon goed.
TomTom zelf draait bij mij ook goed. Heel soms lijkt ie een klein beetje sloom (dan kan ie je 1-2-3 seconden niet bijhouden, gebeurt bij mij met name bij slechte satellietontvangst in de stad bij snelle bochten enzo), maar ik heb het nooit als heel erg hinderlijk ervaren. Kwestie van zelf ook een beetje opletten waar je heen rijdt![]()
[...]
En om mezelf nog maar eens aan te halen: met 3.06.90 doet ie het nu al 9 dagen goed. Hij is geen enkele keer de verbinding met het netwerk verloren. Maar ik ga snel afkloppen, wil de problemen niet opnieuw over mezelf afroepen
dat of via je draadloze netwerk thuis
Verwijderd
Okay dat is mooi, voor onderweg is denk ik abonnement wel handig?DjWannaB2002 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:11:
dat of via je draadloze netwerk thuis
Ja ik heb er T-Mobile Pocket Internet Totaal bij, tegenwoordig hebben ze Web'n Walk. Dan betaal je een tientje per maand voor onbeperkt gebruik. Maar daar is wel veel informatie over beschikbaar in het subforum Telecomprividers.
Een kanttekening die ik hier nog wel even bij wil maken is dat de P3300 géén snel mobiel internet (HSDPA/UMTS) ondersteunt, alleen normaal GPRS. Wil je dat wel, dan kun je beter een iets moderner toestel nemen.
Een kanttekening die ik hier nog wel even bij wil maken is dat de P3300 géén snel mobiel internet (HSDPA/UMTS) ondersteunt, alleen normaal GPRS. Wil je dat wel, dan kun je beter een iets moderner toestel nemen.
Verwijderd
Okay, dankje, ga ik daar ook nog ff kijken.Elwood Blues schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:45:
Ja ik heb er T-Mobile Pocket Internet Totaal bij, tegenwoordig hebben ze Web'n Walk. Dan betaal je een tientje per maand voor onbeperkt gebruik. Maar daar is wel veel informatie over beschikbaar in het subforum Telecomprividers.
Heb je eventuele tips voor een nieuwer/moderner toestel?
Je zou de HTC P3650 Cruise kunnen overwegen, die heeft volgens mij ook GPS, Wifi en hetzelfde scherm maar daarnaast ook UMTS. De 3650 zal ook wel weer nadelen hebben (zoals minder fysieke, programmeerbare knoppen op het toestel zelf bijvoorbeeld, dat vind ik een sterk punt van de 3300) maar daar heb ik minder ervaring mee
Kijk eens rond in de verschillende topics hier zou ik zeggen
Verwijderd
Voor de mensen die een ander HTC toestel overwegen: ik hoor heel vervelende dingen over de accucapaciteit van die nieuwe (platte!) toestelletjes. Ken persoonlijk twee mensen die een nieuwe hebben en regelmatig met weemoed aan hun P3300 denken...
Of dat nou aan de Radio-ROM ligt of aan de accu kan je ongetwijfeld in heel andere topics vinden...
Of dat nou aan de Radio-ROM ligt of aan de accu kan je ongetwijfeld in heel andere topics vinden...
Tja volgens mij is dat niet echt iets specifieks voor de HTC toestellen. Maar voor toestellen met een groot scherm in het algemeen. Hoe groter het scherm, des te meer energie het over het algemeen verbruikt. Maar de toestellen worden dunner, dus minder ruimte voor de accu/batterij. Dus al met al zal je toestel minder lang met 1 lading kunnen doen.
Ik heb mijn P3300 nu bijna 2 jaar en ik vind 't een erg fijn toestel. Ik gebruik TomTom regelmatig en dat gaat erg goed. Het is geen supersnel toestel maar eventueel kun je 'm overklokken (op eigen risico natuurlijk). Ik draai nu op 175 Mhz om zo iets langer met de accu te kunnen doen alhoewel ik de accuduur eerst ook al niet vond tegenvallen.Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:46:
hallo,
Ervaringen??
Ook heb ik verschillende ROMs gebruikt en ik moet zeggen dat dat over het algemeen wel een verbetering is voor het toestel, de functies en stabiliteit verschilt erg per ROM.
Mijn contract loopt begin volgend jaar af en als ik voor een ander toestel ga, zou ik niet weten welke ik zou moeten nemen. De nieuwe HTC Diamond vind ik qua functionaliteiten erg goed en compleet... maar de accu-duur is bagger en ik vind 'm teveel glimmen (=veel poetsen). Ook uit kostenoverweging denk ik dat ik mijn P3300 dus nog even ga houden!
Dat laatste daar sluit ik bij aan. Ook ik ben aan het rondkijken naar een opvolger voor bij het verlengen van mijn abonnement, maar alle toestellen die significant meerwaarde hebben (HTC Touch Pro zie ik wel zitten bijvoorbeeld) vind ik allemaal veel te duur. Bovendien bevalt m'n 3300 wel erg goed eigenlijk. Ik denk dat ik bij wijze van uitzondering maar eens een jaartje extra doe met m'n telefoon, in ruil voor een mooi goedkoop abonnement
Verwijderd
Het is al eerder gezegd, maar met name door de belabberde accucapaciteit van de nieuwe toestellen is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt mijn P3300 na twee jaar in te ruilen.
Momenteel ben ik weer van WM6.1 teruggegaan naar WM6.0 omdat in WM6.1 een irritante bug zit bij het synchroniseren op twee verschillende PC's. Maar met de ROM "WM6.0 EN - Tom Black and Blue v4.3" en een overclock op 247 MHz merk ik totaal geen verschil met WM6.1
Kortom,
P3300 rulez!
Momenteel ben ik weer van WM6.1 teruggegaan naar WM6.0 omdat in WM6.1 een irritante bug zit bij het synchroniseren op twee verschillende PC's. Maar met de ROM "WM6.0 EN - Tom Black and Blue v4.3" en een overclock op 247 MHz merk ik totaal geen verschil met WM6.1
Kortom,
Liep nu tegen een probleempje dat als k Remote desktop start op mn compact III, dat het toetsenbord niet werkt, kan dus niks doen op de pc die ik overgenomen heb. Bij de settings kan ik niks aanpassen dat daarop lijkt. Iemand?
Ben nu bijna 2 jaar in het bezit van de MDA compact III. Aan het kijken voor een opvolger, werk met mijn handen dus gebruik tot nu toe altijd een andere telefoon voor op het werk. Deze is nu aan vervanging toe, ga voor de C702 van SE. Wil daar ook gelijk een WaW abbo bij nemen. (C702 heeft G3.5)
Heb nu een dualsim, bijf de MDA er gewoon naast gebruiken voor TomTom. Vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn met GPRS icm met de Compact III?
(T-mobile abbo)
Heb nu een dualsim, bijf de MDA er gewoon naast gebruiken voor TomTom. Vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn met GPRS icm met de Compact III?
(T-mobile abbo)
*foutje*
[ Voor 94% gewijzigd door GVR op 10-11-2008 20:19 ]
'Gewoon' GPRS voor kleine beetjes dataverkeer (email, PDA-webpagina's) gaat prima, maar het is dus echt 'gewoon' GPRS dus vrij langzaam. Als je 3G gewend bent ga je je er waarschijnlijk wel aan storen (ik wel in ieder geval).
Verwijderd
Ik heb een probleem nadat ik ben overgegaan van Orange naar Tmobile ben ik slecht bereikbaar.
Op dit forum heb ik al een paar keer gelezen dat je dan een nieuwe radio versie moet downloaden.
Nu heb ik wat vraagjes:
1 Welke versie moet ik downloaden.
2 Waar mpet ik dit downloaden
3 Werkt het installeren van een nieuwe versie wel omdat ik een orange software op heb staan en geen originele HTC.
4 Hoe zet ik het op mijn telefoon
Wie helpt mij??
ik heb nu :
Rom versie 1.28.63.2.nld
radio versie 02.67.90
Op dit forum heb ik al een paar keer gelezen dat je dan een nieuwe radio versie moet downloaden.
Nu heb ik wat vraagjes:
1 Welke versie moet ik downloaden.
2 Waar mpet ik dit downloaden
3 Werkt het installeren van een nieuwe versie wel omdat ik een orange software op heb staan en geen originele HTC.
4 Hoe zet ik het op mijn telefoon
Wie helpt mij??
ik heb nu :
Rom versie 1.28.63.2.nld
radio versie 02.67.90
Verwijderd
Op mijn P3300 wil ik graag TomTom 7 draaien. Bestaat er een officiele Cab file voor de P3300? Hoe kan ik daar officieel aan komen? Via Tomtomsite word ik niet echt veel wijzer,
Kheb nu Tomtom 6 met officieel aangeschafte West Europa, maar wil graag nieuwste kaart Canada aanschaffen.
btw m'n P3300 bevalt ook mij na twee jaar nog prima. Moet er niet aan denken m in/om te ruilen ... Zeker niet nu Voip naar wens werkt
Kheb nu Tomtom 6 met officieel aangeschafte West Europa, maar wil graag nieuwste kaart Canada aanschaffen.
btw m'n P3300 bevalt ook mij na twee jaar nog prima. Moet er niet aan denken m in/om te ruilen ... Zeker niet nu Voip naar wens werkt
Wil je de officiele TomTom7 dan zal je daarvoor bij tomtom zelf moeten zijn. Op de HTC site zal je die voor de P3300 niet vinden denk ik.
Sinds gisteren wilde opeens iGO8 het niet meer doen. Het programma laadde wel maar als je de bekende route wilde gaan rijden dan gebeurde er niks, je zag alleen je eigen positie maar verder geen route begeleiding. Denk niet dat het aan de P3300 zelf ligt maar aan het geheugenkaartje. Want deze wordt de ene keer wel gezien en de andere keer niet. Ook was deze niet zomaar te formatteren. Niet via RescoExplorer, want die dacht dat het kaartje beveiligd was. Via ActiveSync was het ook niet te doen. Alleen via WM5Torage was het te doen. Voor nu werkt het weer, maar toch maar voor de zekerheid een 4GB SDHC Class 6 kaartje gekocht (scheelt qua geld niet zoveel met een gewoon SDHC kaartje, en baadt de extra snelheid niet, dan schaadt het ook niet (schrijven gaat allicht sneller als ik het kaartje gewoon in mijn comp doe).
Iemand wel eens vaker zoiets meegemaakt?
Iemand wel eens vaker zoiets meegemaakt?
Verwijderd
Hallo, ik heb zojuist via de T-mobile verzekering een nieuwe HTC P3300 gekregen. Hier staat echter WM5 op, en de T-mobile update naar WM6 staat niet meer op op de T-mobile site. Ook Bij HTC is deze upgrade expired.
Ik had op m'n oude computer de bestanden voor deze update staan, maar heb deze helaas weggedaan. De T-mobile helpdesk raadt me aan om de bestanden zelf ergens op internet 'vandaan te halen' en kan verder niks voor me doen.
Dus, zou iemand mij kunnen helpen met deze update en deze software naar me sturen, bijv. via yousendit (die ik dus al had en waar ik gewoon recht op heb)?
Dank!
Ik had op m'n oude computer de bestanden voor deze update staan, maar heb deze helaas weggedaan. De T-mobile helpdesk raadt me aan om de bestanden zelf ergens op internet 'vandaan te halen' en kan verder niks voor me doen.
Dus, zou iemand mij kunnen helpen met deze update en deze software naar me sturen, bijv. via yousendit (die ik dus al had en waar ik gewoon recht op heb)?
Dank!
Ik heb 'm nog wel staan, ik zal zo ff kijken of ik hem kan uploaden.Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:36:
Hallo, ik heb zojuist via de T-mobile verzekering een nieuwe HTC P3300 gekregen. Hier staat echter WM5 op, en de T-mobile update naar WM6 staat niet meer op op de T-mobile site. Ook Bij HTC is deze upgrade expired.
Dank!
Verwijderd
Te gek, bedankt!gwystyl schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:32:
[...]
Ik heb 'm nog wel staan, ik zal zo ff kijken of ik hem kan uploaden.
Kun je hier vragen stellen over CID unlocken?
Vragen kan altijd, maar of je antwoord krijgt?
Veelal wordt er voor vragen over CID unlocken doorverwezen naar het forum van XDA-Developers. Daar staat precies stap voor stap uitgelegd hoe je dit kan doen.
Maar de meeste roms die je daar kan downloaden hebben als een CID unlock optie erin verwerkt.
Wil je weten wat een CID lock is kijk dan even in de TS.
Veelal wordt er voor vragen over CID unlocken doorverwezen naar het forum van XDA-Developers. Daar staat precies stap voor stap uitgelegd hoe je dit kan doen.
Maar de meeste roms die je daar kan downloaden hebben als een CID unlock optie erin verwerkt.
Wil je weten wat een CID lock is kijk dan even in de TS.
Verwijderd
zou je aub deze opnieuw kunnen uploaden :$:$ ik en mijn collega;s zoeken al geruime tijd naar deze update .... die tmobile vreemd genoeg niet meer support

bij voorbaat dank
Ik heb er spijt van dat ik de update gedaan heb. Ik heb de P3300 (T-mobile MDA compact 3) nu al bijna 2 jaar, en 2 maand geleden toch maar eens de update gedaan naar WM6. Maar het geheugengebruik is nu echt een ramp. Ik moet de telefoon nu om de 3 dagen resetten omdat anders het geheugen vol is. Hiervoor met WM5 hoefde ik hem qua geheugengebruik hooguit 1 keer per maar te resetten. En dat terwijl ik er nu veel minder programma's op heb dan eerst.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:42:
[...]
zou je aub deze opnieuw kunnen uploaden :$:$ ik en mijn collega;s zoeken al geruime tijd naar deze update .... die tmobile vreemd genoeg niet meer support![]()
bij voorbaat dank
Ik draai nu:
- SPB pocket plus
- SPB diary
- SPB weather
- Batterystatus
- TomTom 7
En dat was het dan ook. Heel kaal en minimaal lijkt mij zo. Maar ik zie het geheugengebruik stijgen met het uur. Na reset is er nog +/- 22mb vrij, en ook al start ik geen enkel programma, dan nog is er na 2 dagen maar 2mb vrij.
Dus ik denk ik maar op zoek ga naar een andere rom...
Inderdaad...
Als ik jou was zou ik een rom van Meschle erop zetten. Nooit problemen mee, ook niet met geheugen.
Bij deze dan, nu op MegaUpload. Ik hoop dat hij daar langer blijft staan....Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:42:
[...]
zou je aub deze opnieuw kunnen uploaden :$:$ ik en mijn collega;s zoeken al geruime tijd naar deze update .... die tmobile vreemd genoeg niet meer support![]()
bij voorbaat dank
Verwijderd
SUPER MEGA UBERR BEDANKTgwystyl schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:20:
[...]
Bij deze dan, nu op MegaUpload. Ik hoop dat hij daar langer blijft staan....
Weet je misschien een plek waar die nog te vinden zijn? Zijn allemaal verdwenen van XDA-developers...DjWannaB2002 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:41:
Als ik jou was zou ik een rom van Meschle erop zetten. Nooit problemen mee, ook niet met geheugen.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Verwijderd
Hier wordt je vast vrolijk van. Zie de map HTC_P3300...JanPedaal schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:43:
[...]
Weet je misschien een plek waar die nog te vinden zijn? Zijn allemaal verdwenen van XDA-developers...
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 17:37 ]
Verwijderd
Hoi,
ik heb ook een P3300 in mijn bezit en zit met drie vraagjes.
1. Weet iemand hoe er naar een netwerkschijf kan gegaan worden? Ik heb in mijn lan de Mybook World Edition, maar ik zou hierin bestanden van de p3300 willen zetten, alleen vind ik nergens hoe....
2. Kan gprs volledig uitgeschakeld worden?
3. Is ergens terug te vinden wat de rom van Meschle allemaal bevat/inhoud?
Alvast bedankt!!
1. Weet iemand hoe er naar een netwerkschijf kan gegaan worden? Ik heb in mijn lan de Mybook World Edition, maar ik zou hierin bestanden van de p3300 willen zetten, alleen vind ik nergens hoe....
3. Is ergens terug te vinden wat de rom van Meschle allemaal bevat/inhoud?
Alvast bedankt!!
Ja, met het programma "MoDaCo NoData". Is freeware, Google maar eens.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 06:18:
Werkt perfect. Ik gebruik het zelf al jaren om te voorkomen dat ik onverwacht een hoge rekening voor GPRS gebruik ontvang
Verwijderd
Heb je Google al geprobeerd? Op de opdracht 'Meschle ROM' had ik 3540 antwoorden...Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 06:18:
Is ergens terug te vinden wat de rom van Meschle allemaal bevat/inhoud?
Verwijderd
En nu nog antwoord op mjin eerste en eigenlijk meest dringende vraag 
bedankt alvast voor vorige antwoorden
bedankt alvast voor vorige antwoorden
Met een stuk software zoals Resco Explorer of Total CommanderVerwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 06:18:
Hoi,
Verwijderd
geen van beiden zijn freewareDix0r schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:54:
[...]
Met een stuk software zoals Resco Explorer of Total Commander
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 21:46:
[...]
Hier wordt je vast vrolijk van. Zie de map HTC_P3300...
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
total commander voor pocketpc wel... en heb je het antwoord van TweakHanz al gelezen? Een beetje eigen initiatief mag wel hoor...
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:56:
[...]
Heb je Google al geprobeerd? Op de opdracht 'Meschle ROM' had ik 3540 antwoorden...
Ik heb vorige week mijn MDA compact 3 wegens al een tijd bestaande kapotte usb aansluiting (wel laden, geen dataconnectie) aangeboden voor reparatie. Had hem op 3 dagen na 2 jaar geleden gekocht, wel gewoon binnen garantie.
.De 6e dag na inleveren had ik hem gefixt terug.
Nu ben ik er weer helemaal tevreden mee, heb onlangs ook opera mini eropgezet en dat surft zo lekker, dat had ik eerder moeten doen. Ik wil er wel een andere ROM op zetten want deze WM6 heeft snel een vol werkgeheugen bij internetten. Ik had eerst de originele WM5 rom en toen ik had niet zo erg last ervan.
Ga hem zeker nog een jaar gebruiken, lekker TT7 met de nieuwste kaart erop, nog steeds een prima foon, maar wel iets traag.
Nu ben ik er weer helemaal tevreden mee, heb onlangs ook opera mini eropgezet en dat surft zo lekker, dat had ik eerder moeten doen. Ik wil er wel een andere ROM op zetten want deze WM6 heeft snel een vol werkgeheugen bij internetten. Ik had eerst de originele WM5 rom en toen ik had niet zo erg last ervan.
Ga hem zeker nog een jaar gebruiken, lekker TT7 met de nieuwste kaart erop, nog steeds een prima foon, maar wel iets traag.
Ik word af en toe knettergek van mijn foon..eerst leek WM6 prima te lopen, maar krijg allerlei rare geintjes:Roy schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:56:
[...]
Ik heb er spijt van dat ik de update gedaan heb. Ik heb de P3300 (T-mobile MDA compact 3) nu al bijna 2 jaar, en 2 maand geleden toch maar eens de update gedaan naar WM6. Maar het geheugengebruik is nu echt een ramp. Ik moet de telefoon nu om de 3 dagen resetten omdat anders het geheugen vol is. Hiervoor met WM5 hoefde ik hem qua geheugengebruik hooguit 1 keer per maar te resetten. En dat terwijl ik er nu veel minder programma's op heb dan eerst.
Ik draai nu:
- SPB pocket plus
- SPB diary
- SPB weather
- Batterystatus
- TomTom 7
En dat was het dan ook. Heel kaal en minimaal lijkt mij zo. Maar ik zie het geheugengebruik stijgen met het uur. Na reset is er nog +/- 22mb vrij, en ook al start ik geen enkel programma, dan nog is er na 2 dagen maar 2mb vrij.
Dus ik denk ik maar op zoek ga naar een andere rom...
- smsen was soms ineens niet meer mogelijk > reset verhielp het
- bellen of gesprekken ontvangen ging niet meer > hopsakee maar weer een reset
- als ik het display aandrukte krijg ik ipv "ontgrendelen" vaak "password" linksonderin..kan daar niks mee. Na paar keer die display aan/uit knop in te drukken krijg ik weer ontgrendelen en is er niks aan de hand ...
Zucht
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
Zit je wellicht bij T-Mobile? Dan kan ik je een andere provider van harte aanbevelen. De combinatie HTC P3300 en T-Mobile was wat mij betreft dodelijk. Geen ontvangst en wegvallende gesprekken. Zit nu bij KPN en heb totaal geen problemen meer.2Dutch schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:53:
[...]
- bellen of gesprekken ontvangen ging niet meer > hopsakee maar weer een reset
Wel apart dat T-mobile hem verkoopt (verkocht) als MDA Compact III als hij niet goed werkt met hun netwerk. Ik heb zelf ook wel eens last van vastlopers .Heb inmiddels een stuk of 15 roms geprobeerd volgens mij; de een heeft er meer last van dan de ander, maar het stoort me meestal niet. Binnenkort is hij 2 jaar oud, dus dan komt er een opvolger en gaat mijn vader de MDA gebruiken onder Telfort/KPN. Ik zal in de gaten houden hoeveel last hij heeft van vastlopers.Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:01:
[...]
Zit je wellicht bij T-Mobile? Dan kan ik je een andere provider van harte aanbevelen. De combinatie HTC P3300 en T-Mobile was wat mij betreft dodelijk. Geen ontvangst en wegvallende gesprekken. Zit nu bij KPN en heb totaal geen problemen meer.
Ik gebruikt zelf Telfort/KPN maar heb echt nooit last van vastlopers. Gebruik de Meschle 4.02 Rom trouwens.
Wat ik vandaag wel had, is dat Active Sync niet meer werkte. Telefoon ging gewoon opladen maar Active Sync werd niet gestart, en ook niet als dusdanig herkent door de computer. Na een harde reset was het probleem weer verholpen.
Wat ik vandaag wel had, is dat Active Sync niet meer werkte. Telefoon ging gewoon opladen maar Active Sync werd niet gestart, en ook niet als dusdanig herkent door de computer. Na een harde reset was het probleem weer verholpen.
Verwijderd
Ik had in eerste instantie Orange en nooit problemen met mijn HTC P3300. Toen werd Orange overgenomen door T-Mobile, verhuisde ik naar hun netwerk en begon alle ellende. Ik heb meerdere (Meschle) ROMS geprobeerd en meerdere Radio ROMS. Ben van WM6.1 teruggegaan naar WM6.0, alles zonder resultaat. Zit nu dus weer op het KPN netwerk en mijn HTC werkt weer als een zonnetje. Geen vastlopers en altijd bereikbaar.gwystyl schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:15:
[...]
Wel apart dat T-mobile hem verkoopt (verkocht) als MDA Compact III als hij niet goed werkt met hun netwerk.
Als je een paar topics teruggaat, lees je (tot vervelens toe) over alle ellende die men had met een MDA/HTC in combinatie met T-Mobile.
Ik heb inmiddels een nieuwe telefoon en heb deze p3300 over. Ik gebruik hem alleen nog maar als Tomtom. Nu start het apparaat me wat te langzaam op en ook staat er eigenlijk te veel op voor een simpel navigatiesysteem.
Heeft iemand ervaring met de p3300 ombouwen tot een 'TomTom only' mda? Zijn er misschien ontzettend kale roms met TomTom.exe in de 'startup' zegmaar, waar iemand ervaring mee heeft?
Heeft iemand ervaring met de p3300 ombouwen tot een 'TomTom only' mda? Zijn er misschien ontzettend kale roms met TomTom.exe in de 'startup' zegmaar, waar iemand ervaring mee heeft?
Zoek even de meest kale rom op en flash deze erop. TomTom erop en klaar,
Maar dan zla het nog altijd wel even duren voordat hij opgestart is ben ik bang.
Maar dan zla het nog altijd wel even duren voordat hij opgestart is ben ik bang.
Verwijderd
mijn display is gescheurd. er zijn hie nogal wat mensen die dit ook al gehad hebben en vervangen hebben. Bij mij is alleen het voorste gedeelte gescheurd, zoals ik zie het touch gedeelte, lcd is nog goed. ik zag de losse touch gedeeltes op ebay, maar weet iemand of dit een beetje te doen is? zit dit geplakt/geklikt oid?
of gewoon een complete kopen?
alvast bedankt!!
of gewoon een complete kopen?
alvast bedankt!!
Verwijderd
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem met m'n p3300?
Ongeveer een week geleden kreeg ik voor het eerst de melding dat de telefoon onvoldoende opslagruimte heeft. Vervolgens heb ik van alles verwijderd waaronder m'n hele sms mailbox. In en Uit... (+/-2000 smsjes)
Op de een of andere manier zijn alle smsjes weer terug als ik m'n mobiel uit heb geschakeld of een soft reset heb gedaan...
Hoe krijg ik de smsjes echt helemaal weg??
Is er ergens een prullenbak die geleegd moet worden, maar die ik niet kan vinden?
Please help me out, want ik word gek van die onvoldoende opslagruimte berichtjes...
Ongeveer een week geleden kreeg ik voor het eerst de melding dat de telefoon onvoldoende opslagruimte heeft. Vervolgens heb ik van alles verwijderd waaronder m'n hele sms mailbox. In en Uit... (+/-2000 smsjes)
Op de een of andere manier zijn alle smsjes weer terug als ik m'n mobiel uit heb geschakeld of een soft reset heb gedaan...
Is er ergens een prullenbak die geleegd moet worden, maar die ik niet kan vinden?
Please help me out, want ik word gek van die onvoldoende opslagruimte berichtjes...
Ipv een soft-rest, een hard reset. Voorafgaand een backup maken uiteraardVerwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 21:33:
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem met m'n p3300?
Mijn HTC heeft het bewegen. Hij heeft een wasbeurt in de wasmachine niet overleefd. Ik heb hem nu uit elkaar gehaald en ten droge gelegd. Hopelijk komt er nog iets van leven in want ik ben nu al m'n contactgegevens e.d. kwijt.
De HTC is 10 maanden oud en ik heb geen aparte verzekering op mijn HTC. Hoe moet ik nu verder handelen?
De HTC is 10 maanden oud en ik heb geen aparte verzekering op mijn HTC. Hoe moet ik nu verder handelen?
je kan de geheugenkaart er in ieder geval uithalen. Die overleeft een wasmachine waarschijnlijk wel.lochtejans schreef op zondag 28 december 2008 @ 11:39:
Mijn HTC heeft het bewegen. Hij heeft een wasbeurt in de wasmachine niet overleefd. Ik heb hem nu uit elkaar gehaald en ten droge gelegd. Hopelijk komt er nog iets van leven in want ik ben nu al m'n contactgegevens e.d. kwijt.
De PDA zelf zou ik heeeel goed laten drogen (3 / 4 dagen bij de verwarming in de buurt leggen). Als je geluk hebt gaat ie wat doen, maar ik zou er niet te hard op rekenen.
Ik heb mijn MDA-compact-III net terug gekregen van reparatie (bijna 2 jaar oud, dus net binnen garante en binnen 5 dagen gerepareerd
klasse T-Mobile
)
Ik wou graag een WM6.1 rom installeren, maar welke is een beetje goed? Ik kreeg de indruk dat de Meschle ROMS's vrij goed zouden zijn, maar ik heb de 4.02 versie geprobeerd (full en vanilla) maar deze roms zijn echt bagger. Ik had binnen 10 minuten mijn MDA klaar voor een harde reset (had window animations aangezet in de appearances, waardoor het start-menu niet meer werkte). Vervolgens na wat andere ergenisjes de vanilla variant maar geinstalleerd, maar die is niet veel beter (veel rudimentaire instellingen/functies en slordigheden, zoals het niet geinstalleerd hebben van de cube, maar deze wel aan kunnen zetten waardoor je een zwart scherm krijgt als je de cube activeerd... ETC)
Kortom welke WM6.1 roms zijn echt goed? Ik heb de keuze uit:
- PDAVIET WM6.1
- B&B V5.0
- Greasy Weasel evolution V2.x
Ik wou graag een WM6.1 rom installeren, maar welke is een beetje goed? Ik kreeg de indruk dat de Meschle ROMS's vrij goed zouden zijn, maar ik heb de 4.02 versie geprobeerd (full en vanilla) maar deze roms zijn echt bagger. Ik had binnen 10 minuten mijn MDA klaar voor een harde reset (had window animations aangezet in de appearances, waardoor het start-menu niet meer werkte). Vervolgens na wat andere ergenisjes de vanilla variant maar geinstalleerd, maar die is niet veel beter (veel rudimentaire instellingen/functies en slordigheden, zoals het niet geinstalleerd hebben van de cube, maar deze wel aan kunnen zetten waardoor je een zwart scherm krijgt als je de cube activeerd... ETC)
- PDAVIET WM6.1
- B&B V5.0
Ik kan je niet verder helpen aangezien ik zelf wel dik tevreden ben over de Rom van Meschle. Ik hoef er amper nog iets aan te veranderen. Cube gebruik ik toch niet, etc.
Maar er is nog een andere Rom waar over wordt gesproken op XDA-Dev, die is wel vrij kaal maar is iedereen wel over te spreken, weet alleen de naam even niet uit mijn hoofd.
Maar er is nog een andere Rom waar over wordt gesproken op XDA-Dev, die is wel vrij kaal maar is iedereen wel over te spreken, weet alleen de naam even niet uit mijn hoofd.
Niet alle door jou genoemde roms zijn WM6.1: B&B en Meschle roms in ieder geval niet; Greasy Weasel weet ik niet. Ik heb zelf een hele zooi roms geprobeerd, waaronder de meeste Meschle en B&B roms, maar ik heb de door jou genoemde problemen nooit als ergerlijk ervaren. De P3300 is imho niet geschikt voor al te fancy effectjes, dus ik zet altijd alle animaties uit en als je weet dat een rom geen cube bevat zou ik niet eens proberen hem aan te zetten.Gabriel-LG schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:17:
Ik heb mijn MDA-compact-III net terug gekregen van reparatie (bijna 2 jaar oud, dus net binnen garante en binnen 5 dagen gerepareerdklasse T-Mobile
![]()
)
- PDAVIET WM6.1
- B&B V5.0
De meeste roms werken out of the box aardig goed, en in de threads is vaak terug te vinden wat de grootste problemen zijn waar men tegen aan loopt (incl oplossingen).
Ik ben zelf wel fan van de Manila2D roms van YuE; er zijn er een paar die alleen in het russisch zijn (12 en 13), maar 11.1 en 11.3 en 14 zijn WWE (engelstalig) te maken met een cabje dat in de meeste YuE-threads op xda terug te vinden is.
Ik weet niet of je op zoek bent naar een Touch-achtig of Manila-achtige rom; in het laatste geval zou ik kiezen voor YuE 11.3. Ik vond de pogingen van Sheennic en Gullum niet zo stabiel of te traag. In het eerste geval zou ik toch gaan voor Meschle's 4.02 Lite with no cube. Die is namelijk vrij basic maar heeft wel de Touch tabbladen en wat optimalisaties. Je moet dan alleen een beetje opletten met welke opties je aan of uit zet met bv AdvancedConfig
@DjWannaB2002: dat is waarschijnlijk YuE extra clean. Die is heel kaal en vrij snel, maar kan alleen via sd-card flashing geflasht worden.
B&B 5.0 en Meschle 4.02 zijn wel degelijk WM6.1gwystyl schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 13:43:
[...]
Niet alle door jou genoemde roms zijn WM6.1: B&B en Meschle roms in ieder geval niet; Greasy Weasel weet ik niet. Ik heb zelf een hele zooi roms geprobeerd, waaronder de meeste Meschle en B&B roms, maar ik heb de door jou genoemde problemen nooit als ergerlijk ervaren. De P3300 is imho niet geschikt voor al te fancy effectjes, dus ik zet altijd alle animaties uit en als je weet dat een rom geen cube bevat zou ik niet eens proberen hem aan te zetten.
De meeste roms werken out of the box aardig goed, en in de threads is vaak terug te vinden wat de grootste problemen zijn waar men tegen aan loopt (incl oplossingen).
Ik ben zelf wel fan van de Manila2D roms van YuE; er zijn er een paar die alleen in het russisch zijn (12 en 13), maar 11.1 en 11.3 en 14 zijn WWE (engelstalig) te maken met een cabje dat in de meeste YuE-threads op xda terug te vinden is.
Ik weet niet of je op zoek bent naar een Touch-achtig of Manila-achtige rom; in het laatste geval zou ik kiezen voor YuE 11.3. Ik vond de pogingen van Sheennic en Gullum niet zo stabiel of te traag. In het eerste geval zou ik toch gaan voor Meschle's 4.02 Lite with no cube. Die is namelijk vrij basic maar heeft wel de Touch tabbladen en wat optimalisaties. Je moet dan alleen een beetje opletten met welke opties je aan of uit zet met bv AdvancedConfig
@DjWannaB2002: dat is waarschijnlijk YuE extra clean. Die is heel kaal en vrij snel, maar kan alleen via sd-card flashing geflasht worden.
De tip van Manila is wel super
Ik ga eens even kijken of id die YuE rom kan vinden
Hoe snel zijn die YuE rom's in vergelijking met de Meschle 4.02 rom?
Op zich wel leuk om weer eens wat anders te proberen. (Is het weer net of je een nieuw toestel hebt
)
Op zich wel leuk om weer eens wat anders te proberen. (Is het weer net of je een nieuw toestel hebt
Ik gebruik nu YuE 14 met Manila2D. Deze versie is vrij snel (net iets langzamer dan de Meschle 4.02 heb ik het idee).DjWannaB2002 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 00:31:
Hoe snel zijn die YuE rom's in vergelijking met de Meschle 4.02 rom?
Op zich wel leuk om weer eens wat anders te proberen. (Is het weer net of je een nieuw toestel hebt)
Ik vind dat Manila2D alleen een aantal nadelen heeft:
- !! Geen device-lock feature !! (een unlock slider ala iphone zou erg handig zijn geweest)
- Geen Portrait/landscape wisselen met een desktop button (erg handig voor mijn tomtom)
- Het foto album is erg traag
- Na het draaien van een zware app, verdwijnt de Manila interface en staat er alleen een melding: "touch here to start the TouchFlo interface"
- Items in de onderste balk zijn niet configureerbaar