![]() |
Welkom in het tiende deel alweer van dit topic over de HTC P3300 (MDA Compact III, Orange SPV M650). Hier vind je de nodige infomatie over de HTC P3300, ook wel bekend als de HTC Artemis, MDA Compact III en de Orange SPV M650. Deel 1 kan je hier vinden. Deel 2 kan je hier vinden. Deel 3 kan je hier vinden. Deel 4 kan je hier vinden. Deel 5 kan je hier vinden. Deel 6 kan je hier vinden. Deel 7 kan je hier vinden. Deel 8 kan je hier vinden. Deel 9 kan je hier vinden. Mocht je zelf nog toevoegingen hebben voor dit topic kan kan je dit mailen naar: |
![]() |
|
![]() |
HTC is een bedrijf waar niet veel mensen van gehoord hebben. Echter meer mensen hebben gehoord van bijvoorbeeld Qtek en Imate. Veel toestellen van HTC zijn onder die andere bekendere namen uitgebracht. In 2006 heeft HTC besloten om ook toestellen onder eigen naam uit te brengen. HTC zegt het volgende over hun bedrijf: Ben je benieuwd geworden naar het bedrijf HTC dan kan je meer informatie vinden op de HTC site. Hier kan je ook hun producten vinden. |
![]() |
Netwerk: Quadband GSM, GPRS, EDGE Formaat: 108 x 58 x 16,8 mm Gewicht: 127 gram Processor: OMAP 850, 201Mhz Display: 2,8", Resolutie 320 x 240, 65.536 kleuren Geheugen Intern: 128mb ROM / 64mb RAM Geheugen Extern: Micro SD Accu: Lithium-Ion met 1200 mAh Standby: 150 – 200 uur Spreektijd: 3,5 – 5 uur Connectiviteit: Bluetooth 2.0, Wi-Fi 802.11b/g, Interne modem, WAP, GPS Foto: Maximale resolutie:1600 x 1200 pixels, 10x zoom (digitaal in laagste resolutie), geen flash (2.1 Sharp megapixel camera) Video: Maximale resolutie: 176 x 144 pixels Audio: 40 tonige polyphone ringtone, mp3 ringtone, Voice command, Voice dial, Voice Memo, Geïntegreerde speaker, Oortelefoon aansluiting via mini usb aan de onderkant van het toestel. Berichten: SMS, MMS, E-mail, Instant messaging Besturings systeem: Windows Mobile 5, aku 3.0 Overige features: Scrollwheel, muisbal. |
![]() |
Op dit moment zijn er nog 2 andere varianten in Nederland beschikbaar. Dit zijn MDA Compact III van T-Mobile en de Orange SPV M650. ![]() Klikbaar ![]() Klikbaar Er was in het begin sprake van dat de MDA Compact III geen Wifi zou hebben. Dit is gedeeltelijk waar. T-Mobile Nederland heeft besloten om er wel Wifi in te laten. T-Mobile Duitsland heeft er echter geen Wifi inzitten. Houd er dus rekening mee dat als je het toestel in het buitenland koopt dat er dan mogelijk geen Wifi op zit. De HTC variant heeft wel gewoon Wifi alsmede de SPV M650. Verder is de T-Mobile variant zo goed als het zelfde als de HTC variant, op wat uiterlijkheden na (roze menu’s etc). T-Mobile heeft net als Orange zijn eigen branded software, maar in het gebruik van het toestel op zich zijn geen grote wijzegingen. Buiten Nederland is er ook nog de O2 Xda Orbit. Dit is een kloon van de P3300 en is ook wel bekend onder de naam Artemis 200. Voor zover ik nu kan bepalen is alleen de vormgeving anders. Een uitgebreide review van dit toestel kan je vinden op 4WinMobile.com. Klikbaar |
![]() |
De P3300 heeft ingebouwde GPS en maakt gebruik van SiRFstarIII technologie. Dit is naar mijn weten 1 van de, zo niet de, meest gebruikte gps technologie van dit moment. In de P3300 zit de SiRF GSC3 GPS ontvanger en deze werkt samen met de exclusieve SiRFInstantFix™ service. Deze service zou moeten zorgen voor een snellere fix (binnen 8 seconde). Echter in reviews is hier nog niet veel van te merken. Het zou mij echter niet verbazen als hier in de toekomst met behulp van updates verandering in komt. Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in het bedrijf SiRF Technology volgt er hier een stukje over het bedrijf zelf. Meer en meer krijg ik het idee dat er geen TMC op de P3300 zit. Echter ik wil toch nog even vermelden wat XenoV er over gezegt heeft: TomTom: Even nog een apart stukje over TomTom. Vanwege de verschillende varianten die verkrijgbaar zijn even dit ter verduidelijking. Bij de P3300 krijg je TomTom 6 er bij geleverd/geïnstalleerd. Er zijn hierbij twee pakketten. Namelijk een Taster en een Premium pakket. Het verschil tussen deze pakketten is in grote lijnen dat je bij de Premium versie heel West Europa er bij krijgt en bij de Taster slechts een lokale map. Ook krijg je bij de premium versie wat extra accessoires. Wil je precies weten wat de verschillen zijn, kijk dan even op de productsheets van zowel de Taster als de Premium versie van de P3300 Uiteraard spreekt men mij T-Mobile niet over een Taster en een Premium versie. Hier heb je simpelweg de keuze tussen een versie met of een versie zonder TomTom. Hierbij dient wel vermeld te worden dat de TomTom (West Europa) niet in de ROM verweven zit, maar er los bij geleverd wordt op een 512mb geheugenkaart. Verder zit er nog een DVD met de stemmen en landen, een flexarm, een houder en autolader bij. Verder beweren HTC en TomTom dat je een speciale versie van TomTom nodig zou hebben op de P3300. Dat klopt niet. Gewoon elke windows mobile variant van TomTom kan ook op de P3300. Heb je dus al een versie van TomTom thuis liggen dan kan je deze ook gewoon op de P3300 gebruiken. Voor zover mij bekend is, zijn de accessoires bij de Orange versie hetzelfde als bij de Premium versie van HTC, kortom het volgende vind je in het pakket: TomTom 6, kaarten op dvd (western europe dus). De standaard lader. Usb-synckabel. Stereo headset. Lader voor in de auto. Houder voor in de auto. Er was een versie van TomTom uitgebracht die was geoptimaliseerd voor de P3300, dit was versie 6.03. Dit is niet de nieuwste versie, er is ook een versie uitgebracht voor de P3600 en dit is versie 6.032. |
![]() |
Onder dit kopje zet ik een aantal programma’s neer die handig zijn om te gebruiken in combinatie met de P3300. Niet alle programma’s zijn freeware. Als dit niet het geval is zal ik dit er achter zetten. BatteryStatus: Hiermee kan je de processor overklokken, maar het programma biedt nog veel meer. ![]() SPB Pocketplus (shareware): The most powerful Today plug-in with tabs. Close button that really closes. ZIP support in File Explorer. And many other features missing in official OS updates in one product. ![]() Pocket Music Schijnt 1 van de betere mp3 spelers voor Windows Mobile te zijn. LET OP! Als je PocketMusic geinstalleerd hebt, kun je geen MP3's als ringtone meer instellen. Oplossing: Open PocketMusic, ga naar speleropties, tabblad bestandstypen en de-selecteer .mp3. Je kunt Pocketmusic nu nog steeds gebruiken voor je mp3's af te spelen en tevens weer mp3's als ringtone instellen. ![]() Dank u Xanion WM5torage Als je het progamma activeert laat het de computer denken dat je gewoon een usb stick in je pc stopt, erg handig en snel, activeren -> aansluiten -> en je hebt gewoon een USB opslag apparaat ![]() Met dank aan dbaas SKTools (shareware): Utility om je toestel mee op te schonen en ram geheugen vrij te maken. ![]() Pim Backup Hiermee kan je simpel en eenvoudig een backup maken van je contact gegevens. ![]() |
![]() |
Hierna volgen wat registry tweaks. In de afgelopen 4 delen kwam regelmatig de vraag hoe je in je registry kan komen. Een erg makkelijk antwoord zou zijn: zoek eens op google. Maar goed hier op GoT zijn we de beroerdste niet dus zal ik even kort de 2 registry editors hier neerzetten die het meeste in de afgelopen delen zijn langs gekomen. - Total commander Dit is een browser en registry editor in één. Total Commander is freeware en dus gewoon gratis te gebruiken. - Resco File Explorer Naar mijn idee is dit de fijnste editor van de twee. Ook Resco is zowel een browser als registry editor. Echter dit geen freeware, je moet er dus voor betalen om het te willen gebruiken. Flightmodus knop in de CommManager: Beter geluid kwaliteit voor A2DP headsets: Aanpassen van Radio Frequenties: Voor wie zijn scherm beide kanten op wil draaien: Nog iets, radio luisteren via speaker ipv headset. dit kan, alleen je moet je hedset er nog wel in hebben ivm de antene: Om een shortcut te maken voor je muis ( of dit nou voor je Today-sreen is of om een knop te binden moet je het volgende doen: Wil je dat in je contacten lijst alleen nummer van je telefoon zichtbaar zijn en niet van je simkaart? Aanpassen van je Bluetooth naam: Om een wat groter Call Histroy lijst te kunnen tonen: Aanpassen van Terminal Services Port (remote desktop poort dus): Instellen van GPS: Aanpassen van duur en style van je ringtone / vibra / verlichting: Originele WM5 Dialer gebruiken Het verwijderen van de systemtray (balk onderin met onzin die je liever zelf ergens wilt plaatsen
|
![]() |
De P3300 is, zoals nu wel duidelijk is, een alles in 1 toestel. Erg handig natuurlijk, maar hoe kan je hem nou het beste in de auto gebruiken? Welke houder kan je hiervoor het beste gebruiken? Eigenlijk zijn er 2 soorten houders op de markt, de actieve en de passieve. Een actieve houder wil zeggen dat deze ook aansluitingen heeft om meteen je toestel op te laden als hij in de houder geplaatst wordt. Passief houdt dus in dat het alleen een houder is, maar meer dan dat ook niet. De bekendste houders zijn die van Brodit. Voor de P3300 zijn 3 houders van Brodit. 1 passieve, en 2 actieve. 1) Passive Holder,Tilt Swivel ![]() 2) Passive Holder,Tilt Swivel (met sigarettenaansteker plug) ![]() 3) Passive Holder,Tilt Swivel (met molex plug) ![]() Een molex aansluiting wil zeggen een aansluiting waarmee je de draden netjes weg kan werken achter je dashbord, en daar dan de stroom vandaan haalt ipv uit de sigarettenaansteker. Wil je echter een carkit die ook nog gebruik maakt van je telefoonfunctie, dan moet je weer even verder kijken. Natuurlijk kan je een combinatie maken van een bluetooth headset samen met een passieve of actieve houder. Wil je niet met zo'n oortje in de auto zitten, kan je ook eens kijken naar de oplossingen van Parrot. Persoonlijk ben ik erg weg van de combinatie Mr Handsfree Genius Bluetooth carkit met een sigarettenplug oplader. Zelf heb ik hier goede ervaringen mee. Ik gebruik voor de Mr Handsfree Genius dan de molex aansluiting, waarmee ook meteen het geluid van de radio gemute wordt als er gebeld wordt. |
![]() |
CIDlock vs SIMlock Op een toestel zijn twee soorten beveiliging. Namelijk de simlock en de cidlock. Een simlock is de meest bekende. Dit houdt in dat je in je telefoon alleen een simkaart kan stoppen van jou provider. Heb je je toestel een jaar in je bezit, dan kan je aan je provider vragen of hij deze simlock wil verwijderen. Voor zover ik weet kan dit kosteloos. Kies je er voor om dit zelf eerder te doen, op wat voor manier dan ook, dan gaat dit ten koste van je garantie. Koop je een toestel los via de officiele wegen, dan is deze altijd simlock vrij. De cidlock is een heel ander verhaal. Zie het als een soort van software/besturingssysteem beveiliging. Een cidlock zorgt ervoor dat er geen andere software/besturingssysteem op je toestel gezet kan worden dan, de door de producent zelf goedgekeurde software/besturingssysteem. Het hoe en wat over hoe de cidlock te omzeilen mag verder hier op GoT niet over gesproken worden. De verschillende rom's Nu zijn er de nodige rom's in omloop. De meest bekende zijn natuurlijk de originele roms van HTC, T-Mobile, Orange, O2 en Dopod (aziatische variant van de P3300). Normaal gesproken kan een rom van HTC niet over een rom van T-Mobile, etc gezet worden. Vica versa kan dit ook niet. Heb je een Nederlands HTC toestel dan kan je hier zonder problemen of omwegen een Nederlandse HTC rom opzetten, een engelse HTC rom gaat echter niet zonder omwegen. De rom's die in mijn ogen hier op GoT en oa XDA-Developers erg in trek zijn, zijn de rom's van Meschle en van Tom Codon. Dit zijn rom's die gewoon thuis op de eigen computer in elkaar gezet zijn. Ze zijn afwijkend van de originele HTC rom's. En dan niet alleen het uiterlijk maar ook de 'binnenkant'. Zo zijn er programma's toegevoegd of juist verwijderd. Tom Codon staat bekend om zijn rom's waar veel extra's aan zijn toegevoegd. De rom's van Meschle staan bekend om hun snelheid en stabiliteit. Hier kan je een rom van Tom Codon vinden. De Niki Project rom. Hier kan je een rom van Meschle vinden. De Artemis Touch 4.02 rom. Leuk weetje, op dit moment zijn er rom's die een SDHC kaartjes aankunnen. Bijvoorbeeld de rom van Meschle waar hierboven de link van is gegeven. Het flashen Om een uitgebreide handleiding te geven hoe je punt voor punt moet flashen gaat een beetje ver. Maar er is wel een Nederlandse handleiding op gesteld. Deze Nederlandse handleiding vind je hier. Wat wel belangrijk is om te weten, en dit kan niet vaak genoeg benadrukt worden, is dat je niet zomaar elke rom op je toestel kan zetten vanwege de CIDlock. Weet je niet zeker op je toestel CIDlock vrij is gebruik dan altijd eerst USPL welke te vinden is op XDA-Developers.com of al in de bestanden van de betreffende rom verwerkt zit. Gebruik ook altijd een rom die gemaakt is voor de P3300. Regelmatig zijn er ook problemen met het flashen op een Windows Vista computer. Voor de exacte oplossing verwijs ik je wederom naar XDA-Developers. Al weet ik uit eigen ervaring dat de laatste rom's van Meschle dit probleem niet meer hebben. Misschien overbodig, maar het flashen van je rom is altijd op eigen risico. Er is een hele kleine kans dat je je toestel 'bricked'. Dit gebeurd eigenlijk alleen wanneer je je niet aan de handleiding houdt. Ik stel mij in geen enkel geval verantwoordelijk bij eventueel mislukken van het flashen |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De volgende foto's zijn gemaakt met de P3300 zelf. ![]() Klikbaar ![]() Klikbaar |
![]() |
!!!! HELP!!! Ik heb Pocket Plus geïnstalleerd en nu heb ik steeds last van een uitvallend scherm. !!! Dan heb je een oudere versie van PocketPlus geïnstalleerd. Er is speciaal vanwege dit probleem een update uitgekomen. De nieuwste versie is 3.2.0 Kan ik mijn normale koptelefoon (met 3.5mm jackplug) aansluiten op de P3300? Nee dit is niet mogelijk. De P3300 maakt gebruik van mini usb aansluiting. Je krijgt een koptelefoon bij je toestel, wil je je eigen oordoppen/headset gebruiken heb je een verloopstuk nodig. ![]() Deze is verkrijgbaar bij Expansys.nl voor 14,95 euro of via Doml.com voor 8,99 dollar excl verzendkosten. Kan ik een A2DP headset gebruiken icm de P3300? Ja dit is mogelijk. Hiervoor zijn er de nodige bluetooth headsets beschikbaar. Zie het topic Bluetooth Stereo (A2DP) topic Ik heb de T-mobile MDA Compact III maar ik kan nergens Pocket MSN vinden, wat nu? Nee dat klopt, om 1 of andere reden heeft T-Mobile Pocket MSN eruit gehaald en kan je deze alleen nog verkrijgen door een betaalde download. Gelukkig is er wel een alternatief. browse op je HTC-thingy naar: http://mobile.live.com/wlm/imsi.aspx en je kan gebruik maken van Windows Live Messenger for Mobile Devices. Bovendien kan je je aanmelden als tester bij Microsoft voor Beta for Windows Live Messenger for Mobile Elke keer als ik het toetstel synchroniseer met de computer zit er opeens een aantal uur verschil tussen de werkelijke tijd en de tijd op mijn toestel? Dit is een bekende bug in WM5. Dit kan je als volgt oplossen. Ga naar Start, instellingen, systeem, klok en alarmsignalen, daar staan twee tijdzones, die moeten hetzelfde zijn. Probleem opgelost. Ook kan je eventueel hier kijken. Ik ben regelmatig niet bereikbaar. Als mensen mij bellen dan krijgen ze direct mijn voicemail terwijl ik wel gewoon vol bereik heb. Ook krijg ik smsjes niet altijd binnen, en krijg ik ze pas op het moment dat ik zelf bel of een sms verstuur. Dit is inderdaad vervelend. Dit lijkt voornamelijk voor te komen bij de toestellen van T-Mobile. Via een officiele en een onofficiele weg kan je het probleem wel oplossen. De onofficiele manier is je toestel van de IMEI lock ontdoen en een andere andere ROM te installeren met hoger nummer voor radio rom. Zodoende is het probleem opgelost. Verder zijn er in de vorige delen tal van oplossingen aangedragen die zouden bijdragen aan het oplossen van het bereikbaarheidsprobleem, echter geen van deze oplossingen werkt voor iedereen, dus ieder voor zich zal dit uit moeten proberen. De officiele manier is door de patch te gebruiken die T-Mobile zelf heeft uitgebracht. T-Mobile is zelf met de volgende verklaring gekomen voor het probleem: Blijkbaar ligt het aan het UMTS netwerk van T-Mobile icm de software. De telefoon 'ziet' het netwerk opeens niet meer, waardoor je op de een of andere manier niet bereikbaar wordt. T-Mobile heeft een patch uitgebracht waarmee het probleem verholpen zou moeten worden. Maar ook hier zijn twijfels over. Voor verder informatie en discussie hierover verwijs ik je naar het T-Mobile MDA Compact III bereikbaarheids problemen topic. Of dit ook echt allemaal zo is kan over gediscusseerd worden. Ten slotte nog even een poll om te zien hoeveel mensen er last hebben van de onbereikbaarheidsproblemen. Poll: Heb jij last van onbereikbaarheid? • Ja, met T-mobile • Ja, met andere provider • Nee, problemen met T-mobile opgelost • Nee, problemen met andere provider opgelost • Nee, nooit gehad met T-Mobile • Nee, nooit gehad met andere provider Ook een poll maken? Klik hier Poll: Heb jij nog steeds last van onbereikbaarheid met WM6? • Ja, met T-Mobile. • Nee, niet meer met T-Mobile. • Ja, met andere provider. • Nee, niet meer met andere provider. • Nee, nooit last van gehad. Ook een poll maken? Klik hier Ik mis de keypad met Nederlandse T9 functionaliteit, is dit niet met een of andere tweak toch te verkrijgen? Voor diegenen, die net zoals ik, toch een keypad met nederlandse T9 functionaliteit missen (in plaats van het standaard kleine qwerty keyboard) is er de mogelijkheid om Phonepad van een HTC rom te installeren. Zoek op http://forum.xda-developers.com naar "phonepad - international.CAB" kies na installatie voor Dutch en je kan weer met je vingers SMS-en. Na een reset krijg je overigens weer default het keyboard, maar dat heb je met het pijltje naast het keyboard weer snel terug naar Phonepad. Met dank aan Doubledeye Allemaal leuk en aardig, maar hoe krijg ik in hemelsnaam mijn telefoon goed ingesteld voor GPRS, MMS, etc? Als je het toestel niet via je eigen provider hebt aangeschaft, maar los gekocht hebt, kan dit inderdaad lastig zijn. Gelukkig is ook hier een vrij eenvoudige oplossing voor. Download dit bestand en installeer dit op je P3300. Alle Nederlandse providers staan erin, en je kunt gewoon je eigen provider kiezen en dan staat GRPS, MMS, SMS, etc goed. Of registreer je P3300 op www.qtek.nl en dan kun je daar een cab-file downloaden welke je op je telefoon installeert. Alle Nederlandse providers staan erin. Kies je eigen provider en dan staat GRPS, MMS, SMS, etc goed. Als het dan nog niet lukt kijk dan eens hier. Met dank aan Xanion, dbaas en robertwebbe. Ik heb problemen met Active Sync. Ik krijg steeds de error van "Kan geen door de server toegekend IP-Adres verkrijgen, probeer het later opnieuw of voer in netwerk instellingen een IP adres in." Soms zijn er inderdaad problemen met het verkrijgen van een IP adres. Dan kan je proberen om via een seriele verbinging contact te maken met je comp. Wel langzamer. Een handig programma hiervoor is USBKiller. Wat je ook kan proberen bij problemen met synchroniseren is om de geavanceerde netwerkfunctionaliteit uit te zetten bij Start -> Instellingen -> Verbindingen -> USB aan Pc. Succes. Als ik via wifi op internet wil of iets wil downloaden dan schakeld mijn toestel opeens over naar GPRS, kan ik dit niet uitzetten? Standaard is het niet mogelijk om gprs tijdelijk uit te schakelen. Maar gelukkig is er daar een programma voor gemaakt. Namelijk MoDaCo NoData. Hiermee kan je wel tijdelijk de GPRS uitschakelen. Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn toestel, via bluetooth, gezien wordt als telefoon ipv pda (sommige autoradio's bijv zoeken naar een telefoon en daarom lukt het connecten niet altijd)? Ga naar de volgende registry key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Bluetooth\SYS en verander de waarde van de COD-key van 120114 (hexadecimaal) in 52020C (hexadecimaal). COD staat voor "Class Of Device". Hiermee zal de telefoon zich in het Bluetooth-profiel voordoen als smartphone in plaats van PDA. Met dank aan Mr Magic Mijn GPS programma werkt niet? Zoals bekend met de huidige ROM werken veel van de freeware/sharware GPS programma's niet. Ook bekendere programma's hebben dit probleem, raar? jah.. maar het kan worden uitgelegd. De GPS unit die in de HTC P3300 gebruikt word is te vinden op COM4 op baudrate 4800, okay werkt prima? Maar de P3300 heeft een klein probleem, als deze data verstuurt over de compoort word er geen gebruik gemaakt van de EV_RXCHAR flag. deze flag geeft je programmatuur het bericht dat er nieuwe data is. Standaard componenten om de compoort uit te lezen wachten op dit vlaggetje en gaan dan met de data aan de slag. Omdat de meeste hobby projecten gebruik maken van deze standaard componenten, denken ze simpelweg geen data te krijgen. De 'betaalde' programma's lezen de compoort uit met zelf geschreven methodes en hebben hier dus geen last van. Met dank aan Armageddon_2k Maar ik ben blij met mijn GPS programma, kan dat niet anders? Ja dat kan, download JAL PortSplitter dit programma maakt een virtuele compoort aan. Stel de Inport in op COM4 4800 baudrate (soms werkt GPS port ook) en de outport op een willekeurige uitgaande port(bv. COM10). Nu stel je in je GPS programma COM10 in als je gps poort en je probleem is opgelost. Met dank aan Armageddon_2k Soms heb ik ineens allemaal vreemde tekens op mijn geheugenkaart staan, of ben ik gegevens kwijt. Hoe los ik dit op? Dit was een probleem dat zat in het besturingssysteem. Soms werd de geheugenkaart nog beschreven terwijl het toestel werd uitgeschakeld. Dit veroorzaakte de problemen. Hiervoor is een patch uitgebracht. Zie voor meer informatie en het downloaden van de patch, de HTC site. Poll: Heb jij last van een corrupte micro-SD? • Ja • Ja, ook na patch • Nee, niet meer na patch • Nee, niet meer door andere oplossing • Nee, nooit gehad Ook een poll maken? Klik hier Ik wil mijn toestel flashen met andere software, kan dat zomaar? Nee, dit kan in de meeste gevallen niet zomaar. Lees daarom eerst het stuk over flashen onder het kopje 'ROM's'. Als ik bijvoorbeeld mijn voicemail bel en ik wil een nummer intoetsen zie ik geen keypad, hoe moet ik dit oplossen? Je hebt vast een Nederlandse versie van het toestel. De vertaling van engels naar nederlands is niet helemaal netjes gedaan. Je krijgt je keypad door te drukken op 'Toetsenblok'. Dit is dus geen toetsenblokkering zoals je zou verwachten. Mijn scherm is gebarsten, kan ik deze vervangen? Ja hoor dit is geen enkel probleem. Het kost je wel wat. Er zijn nieuwe schermen te vinden op Ebay voor zo'n 40 euro. Kan je daar niks vinden dan kan je hier nog een scherm halen voor zo'n 89 euro. Een handleiding, inclusief foto's, hoe het scherm te vervangen vind je hier. Ondanks QuickGPS duur het nog erg lang voordat ik een fix heb, is hier een oplossing voor? Echt een oplossing is er niet, wat je kan proberen is het programma SeaSGEE te proberen. Hier is een topic over QuickGPS vs SeaSGEE. Hoe kan ik letter recognizer inschakelen? En waar vind ik de Nederlandse woordaanvulling? Nederlandse woordaanvulling: Nederlandse woordaanvulling En voor het aanzetten van de letter recognizer even doorscrollen naar het eind van de eerste post in dit topic Met dank aan gwystyl (Dit wordt gedurende het topic aangevuld) |
![]() |
|
Bij deze wil ik iedereen bedanken die mee heeft geholpen bij het tot stand komen van dit topic. Een speciale dank gaat uit naar SeenD die de headers van dit topic heeft gemaakt |
Aan dit topic heb ik veel tijd en aandacht besteed, echter ik ben ook maar een mens, kan ook niet alles weten, kortom het kan zijn dat er ergens fouten staan, of dat er iets mist, of wat dan ook. Laat mij dit dan svp via de mail weten, dan probeer ik er zo snel mogelijk wat aan te doen. |
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis