Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169486

Blijkbaar is Messchle er opeens mee opgehouden. Net mijn P3300 teruggekregen van reparatie, al die T-Mobile crap er weer op. Ik zat er ook sterk aan te denken om 4.02 Vanilla en SPB er op te zetten, maar dat gaat dus niet lukken aangezien Messchle zijn ROMs van XDA heeft gehaald... Iemand nog goeie suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 11:16

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Anoniem: 169486 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:52:
Blijkbaar is Messchle er opeens mee opgehouden. Net mijn P3300 teruggekregen van reparatie, al die T-Mobile crap er weer op. Ik zat er ook sterk aan te denken om 4.02 Vanilla en SPB er op te zetten, maar dat gaat dus niet lukken aangezien Messchle zijn ROMs van XDA heeft gehaald... Iemand nog goeie suggesties?
Als je er zoekt via google en dan de google cache versie van de 1e XDA link volgt staat de rapidshare link er nog gewoon hoor.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:44

Meneer iCy

swarma

Ik heb hier de lite versie net op tijd weggehaald dus.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197613

Tomba schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:11:
[...]

Als je er zoekt via google en dan de google cache versie van de 1e XDA link volgt staat de rapidshare link er nog gewoon hoor.
Voor het gemak:
Google's resultaat (bovenste In cache klikken)

Ik heb sinds kort ook dit super apparaat en het afgelopen weekend geflasht met de Full With Cube versie, vind het toch erg traag gaan zo nu en dan. Ik ben nu even alle roms aan het downloaden voor het geval dat en aangezien ik nu van plan ben de vanilla erop te zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 197613 op 13-06-2008 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:06
Blijkbaar is Messchle er opeens mee opgehouden.
Op de één of andere manier is hij in een paar weken tot de beslissing gekomen dat het maken van eigen rom's niet legaal is en daarom is hij er per direct mee gestopt. Hij wil zijn naam niet koppelen aan iets illegaals....

Jammer, want hij maakte toch erg goede dingen!

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Zijn er ondertussen meer mensen die ervaring hebben met het programma Navigon MobileNavigator. In de vorige topics wel 1 of 2 personen gevonden maar ben benieuwd naar wat meer reacties.
Is de laatste versie echt een stuk sneller op de P3300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 05:22:
Zijn er ondertussen meer mensen die ervaring hebben met het programma Navigon MobileNavigator. In de vorige topics wel 1 of 2 personen gevonden maar ben benieuwd naar wat meer reacties.
Is de laatste versie echt een stuk sneller op de P3300?
De laatste versie waar ik me gewerkt heb is 6.2. Hij start nog steeds langzaam op, maar bij het navigeren is hij snel genoeg. Er zijn ook speed-up tooltjes te vinden waarbij je iets lagere resolutie plaatjes gebruikt. Daardoor zou hij nog wat sneller moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 14:47
Hallo allemaal,

Heb een P3300 met windows mobile 6 (rom van allaboutphones)

Tijd lang goed gewerkt, behalve internet explorer, deze moest je twee keer opstarten.. daar kon ik nog mee leven..

Maar nu werkt mijn telefoon functie niet meer, bij comm manager staat ie uit. Wanneer ik deze wil inschakelen krijg ik de melding 'Er moet een draadloze radio zijn aangesloten om de telefoon te kunnen gebruiken'.

Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169486

Tomba schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:11:
[...]

Hah..,.dit was dus de suggestie waar ik op zat te wachten, had er niet bij nagedacht om in cache te zoeken...Ik sla ook even alle ROM's op, just in case. Gebruik momenteel de nieuwste officiële ROM van T-Mobile i.c.m. eerdergenoemde SPB Mobile Shell 2.0 en wat losse progs (CloseAll, Hibernate, Total Commander, HButton e.d.). Works like a charm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
gwystyl schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 07:42:
[...]

De laatste versie waar ik me gewerkt heb is 6.2. Hij start nog steeds langzaam op, maar bij het navigeren is hij snel genoeg. Er zijn ook speed-up tooltjes te vinden waarbij je iets lagere resolutie plaatjes gebruikt. Daardoor zou hij nog wat sneller moeten worden.
De stembegeleiding in inderdaad goed, maar beeld gaat nog wel wat schokkerig naar mijn idee.
Is dat bij jou ook zo? Wat heb jij wel aan staan en wat niet? En waar kan ik zo'n tooltje vinden want heb gezocht op google, oa met speedup Navigon, make MobileNavigator faster, etc maar zo vind ik het niet....

edit:
Ok heb wel het één en ander gevonden deze nacht. Waar ik nu alleen nog mee zit is het volgende:
Ik heb Navigon zelf van de storagekaart gehaald en deze op het interne geheugen gezet. Even wat dingen aangepast zodat het programma zelf ook werkt. Nu werkt alleen de snelkoppeling in de 'Launcher' niet meer. Ik heb al in de registry gezocht of ik daar kon aanpassen dat het programma nu op een andere locatie staat namelijk ProgramFiles\MN6 maar ik kon het niet vinden.

Wat ik wel heb kunnen vinden is dat in de Laucher het icoontje van MN6 verwijst naar Windows\Start\Programs\Mobile Navigator 6.lnk. Deze verwijst dan weer naar Windows\Startmn.exe

Nu verwacht ik dat in Startmn.exe de verwijzing staat naar de geheugenkaart, maar daar wil ik niet dat hij deze naartoe verwijst, ik wil dat hij verwijst naar de plek op het internet geheugen. Iemand enig idee hoe ik dit kan doen?

[ Voor 39% gewijzigd door 13art op 14-06-2008 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
O_Tiby schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:50:
Hallo allemaal,

Heb een P3300 met windows mobile 6 (rom van allaboutphones)

Tijd lang goed gewerkt, behalve internet explorer, deze moest je twee keer opstarten.. daar kon ik nog mee leven..

Maar nu werkt mijn telefoon functie niet meer, bij comm manager staat ie uit. Wanneer ik deze wil inschakelen krijg ik de melding 'Er moet een draadloze radio zijn aangesloten om de telefoon te kunnen gebruiken'.

Wat moet ik doen?
Ik zou als ik jou was even een radio rom opnieuw installeren. die kan je vinden op XDA-dev.
Als ik je nog een andere tip mag geven. Stap over op de Opera Mini browser, deze is veel beter en veel sneller dan de Internet Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenophof
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11-2022
Misschien een domme vraag, maar hoe voer ik een SOFT RESET uit op de HTC P3300 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197613

stephenophof schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:53:
Misschien een domme vraag, maar hoe voer ik een SOFT RESET uit op de HTC P3300 ?
Staat in de handleiding van je MDA.

Maar vooruit dan maar :P, aan de linker zijkant van het apparaat als het voor je hebt zit onder een klein gaatje daar moet je even met je stylus indrukken dan wordt er een soft reset uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Is er hier iemand die deze PDA gebruikt icm Linux (Ubuntu). Ik zou wat foto's, muziek en films over willen zetten van mijn PC naar mijn PDA en vice versa. Maar kan geen geschikte oplossing vinden. Het gaat mij overigens alleen om bestanden overzetten, synchroniseren en zo doe ik niet aan. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

monnick schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:41:
Is er hier iemand die deze PDA gebruikt icm Linux (Ubuntu). Ik zou wat foto's, muziek en films over willen zetten van mijn PC naar mijn PDA en vice versa. Maar kan geen geschikte oplossing vinden. Het gaat mij overigens alleen om bestanden overzetten, synchroniseren en zo doe ik niet aan. :p
Dat zou je met WM5torage kunnen proberen; dan doet je PDA een usb-stick na, dus het uitwisselen van bestanden zou geen probleem moeten zijn. Ik heb het nog niet geprobeerd though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:30
Allen,

ik heb op dit moment een probleem met mijn MDA van T-mobile (p3300).

Ik krijg constant de "zandloper" in mijn beeld (bureaublad).

Ik heb alles al verwijderd, hard-reset gedaan en de volgende programma's geinstalleerd:

[list]
• TomTom
• Total Commander
• YBS Ringtone Manager
• SKTools 5
• SPB Pocket Plus (laatste versie)
• SP Phone Suite (laatste versie)
• SPB Mobile Shell (laatste versie)
• SPB Backup (laatste versie)
• Tweaks2k2.net (laatste versie)
• HTC Patch DrvUpdate
• MoDaCo NoData
[/list]

Heeft iemand een idee om dit probleem op te lossen??

Alvast bedankt

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 18:11

Jopster

trotse papa x4

Heb je dit al direct ná een hard reset? Anders zou ik zeggen: installeer de software 1 voor 1 en kijk wanneer het probleem zich voordoet. Dan kom je vast een heel eind. :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
Jopster schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:42:
Heb je dit al direct ná een hard reset? Anders zou ik zeggen: installeer de software 1 voor 1 en kijk wanneer het probleem zich voordoet. Dan kom je vast een heel eind. :)
Excuus.. probleemstelling is nog ingewikkelder.....

Als ik de programma's 1 voor 1 installeer heb ik geen problemen.
Het hele boeltje draait ongeveer een dag goed, en dan krijg ik last van de "zandloper".

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
MAdD schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:37:
[...]

Excuus.. probleemstelling is nog ingewikkelder.....

Als ik de programma's 1 voor 1 installeer heb ik geen problemen.
Het hele boeltje draait ongeveer een dag goed, en dan krijg ik last van de "zandloper".
Hmm vreemd, probeer eens een dag zonder iets te installeren.
En dan toch één voor één maar dan steeds met een dag er tussen.

Hoeveel werkgeheugen heb je nog over?
Want als je veel op de achtergrond hebt draaien en het geheugen loopt vol, dan loopt die op een gegeven moment vast.

Neem aan dat deze 3:

Constant in de achtergrond draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:16:
[...]

Hmm vreemd, probeer eens een dag zonder iets te installeren.
En dan toch één voor één maar dan steeds met een dag er tussen.

Hoeveel werkgeheugen heb je nog over?
Want als je veel op de achtergrond hebt draaien en het geheugen loopt vol, dan loopt die op een gegeven moment vast.

Neem aan dat deze 3:

Constant in de achtergrond draaien?
Ik kwam er vandaag achter dat het denk ik met spb backup (versie 2.0) te maken heeft.
Deze heeft vandaag een bakcup uitgevoerd, mijn toestel een soft-reset gegeven. En daarna kreeg ik direct het "zandlopertje".

Na een handmatige soft-reset was het probleem weer opgelost... maar ik denk toch dat het te maken heeft met SPB.

het werkgeheugen wat ik heb is:

opslag 5,3 mb vrij (tot 47.46 in gebruik 42.17)
programma 19.26mb vrij (tot 74.90 gebruik 28.64)

actieve programma's
niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
De afgelopen 2-3 wkn blijft mijn p3300 uitvallen. Als ik dan een beetje schud met mijn mobiel gaat hij weer aan. Het lijkt erop dat er een los contact je is, maar ik heb niks kunnen vinden. Je raadt het al, hij is net iets ouder dan een jaar. Nu zit ik al te kijken naar een nieuwe telefoon, maar hij moet het nog wel ff doen. Iemand een suggestie?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103071

Ganymedus schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:30:
De afgelopen 2-3 wkn blijft mijn p3300 uitvallen. Als ik dan een beetje schud met mijn mobiel gaat hij weer aan. Het lijkt erop dat er een los contact je is, maar ik heb niks kunnen vinden. Je raadt het al, hij is net iets ouder dan een jaar. Nu zit ik al te kijken naar een nieuwe telefoon, maar hij moet het nog wel ff doen. Iemand een suggestie?
Gelukkig hebben alle HTC Toestellen 2 jaar garantie... Gewoon opsturen dus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ganymedus schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:30:
Batterij die teveel speling heeft? Probeer eens een stukje papier onder je batterijklepje te stoppen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
@Robbert2506, het is een mda compact IV.. volgens t-mobile is de garantie verlopen. :?

@DjWannaB2002, thanx, dat zal ik even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265462

Heb ook probleem met mijn orange M650
Dit apparaat dat me zeer goed bevalt begaf het na 16 maanden.
Tijdens het bellen hield die het voor gezien. Business klantenservice van Orange wist me te vertellen dat dit heel normaal is voor toestellen van >500 euro?! 'ze zijn soms al binnen 12 maanden stuk'
Wordt je echt blij van.
Geen garantie, geen service.
Iemand een suggestie hoe ik het apparaat weer aan de praat krijg?
Wat ik al geprobeerd heb:
0. proberen aan te zetten --> geen reactie
1. Reset button en dan stap 0
2. oplader er aan en dan stap 0
3. schudden/kloppen boos kijken en dan stap 0
4. andere batterij en dan stap 0
5. andere sim en dan stap 0
6. paar dagen wachten en dan stap 0
--> helaas hielp dit allemaal niet

Bedankt voor jullie suggesties

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103071

@Ganymedus
Dan is het wel een beetje jammer idd...

T-Mobile, breek me de bek niet open... En dan heb ik nog niet eens last gehad van het bereikbaarheidsprobleem... Ze naaien me al het hele jaar met een contract wat ik afgesloten zou hebben..(kreeg een foutmelding in de webshop..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
@Paulsls:

Wat doet je toestel nog wel? Gaat het led lampje knipperen?
Of gebeurd er gewoon helemaal niks? Dan is die denk ik echt morsdood. Je zou kunnen informeren wat de kosten voor reparatie zijn....

Er is ook nog zoiets als een termijn waarvan je mag verwachten dat een product goed functioneerd. Hierdoor heb je vaak toch nog recht op reparatie of in ieder geval een gedeeltelijke vergoeding van de reparatiekosten.

Hoe dit precies heet weet ik niet maar met google moet je een eind kunnen komen. Als ik het vind laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219595

Heb compact III vd T-mobile versie wm 5 nl :)
Wil graag dat mijn compact III 4gb leest, heb 4gb van kingstone geprobeerd helaas hij zag niet en s100qtek ook niet wel nokia 95!

heb t-mobile gevraagd in de winkel arnhem, zeiden ze dat compact III het niet ondersteunt! en met wm6 ook niet! ze zeiden dat ik maar hier mee moest doen met 1gb of 2gb! :(

maar ik volg hier op deze site dat het kan! ben hier boven staande site gekomen, maar wat moet ik precies doen? mijn engels is krom is deze programma ook in nl versie? en kan men mij hier mee helpen? al vast mijn dank! :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Anoniem: 219595 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:36:
[...]

Heb compact III vd T-mobile versie wm 5 nl :)
Wil graag dat mijn compact III 4gb leest, heb 4gb van kingstone geprobeerd helaas hij zag niet en s100qtek ook niet wel nokia 95!

heb t-mobile gevraagd in de winkel arnhem, zeiden ze dat compact III het niet ondersteunt! en met wm6 ook niet! ze zeiden dat ik maar hier mee moest doen met 1gb of 2gb! :(

maar ik volg hier op deze site dat het kan! ben hier boven staande site gekomen, maar wat moet ik precies doen? mijn engels is krom is deze programma ook in nl versie? en kan men mij hier mee helpen? al vast mijn dank! :) _/-\o_
Simpel, dat bestandje installeren en klaar. Mits dat werkt onder WM5, dat weet ik niet, aangezien bijna iedereen wel WM6 erop heeft staat.
Dacht dat T-Mobile ook een officiele WM6 versie heeft uitgebracht maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
DjWannaB2002 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:59:
[...]

Batterij die teveel speling heeft? Probeer eens een stukje papier onder je batterijklepje te stoppen oid.
Nope helaas blijft het probleem dan bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265462

DJWANNEB: hij doet helemaal niets...
hoor graag als je meer te weten komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
gwystyl schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 08:35:
[...]

Dat zou je met WM5torage kunnen proberen; dan doet je PDA een usb-stick na, dus het uitwisselen van bestanden zou geen probleem moeten zijn. Ik heb het nog niet geprobeerd though.
Bedankt voor deze handige workaround, werkt super! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er mensen die wm6 hebben van T-mobile compact III versie die upgrade van T-mobile site
die 4gb leest (geheugenkaart)?

ik wil nog een keer upgraden naar wm6,
voordat ik dat doet. is het mogelijk een backup te maken van mijn trouwe wm5? en als het weer dezelfde fouten geeft is het mogelijk dat ik weer terug naar de wm5 kan?(backup terug te zetten?

Moet ik ergens opletten bij het maken van backup? is het verstandig op geheugenkaart de backup temaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 219595 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:29:
Is er mensen die wm6 hebben van T-mobile compact III versie die upgrade van T-mobile site
de standaard upgrade van T-mobile leest volgens mij geen SDHC, maar op xda-developers zwerft een driver voor WM6 waarmee je SDHC-ondersteuning kan aanzetten
ik wil nog een keer upgraden naar wm6,
voordat ik dat doet. is het mogelijk een backup te maken van mijn trouwe wm5? en als het weer dezelfde fouten geeft is het mogelijk dat ik weer terug naar de wm5 kan?(backup terug te zetten?
Als je de overstap naar WM6 maakt kan je alleen terug als je een WM5 rom hebt. Voor zover ik weet zijn die nog steeds niet beschikbaar, dus ik verwacht dat je niet terug kan. Ik verwacht alleen dat je weinig anders zal vinden aan WM6. Zeker de standaard T-mobile rom is bijna net zo als de WM5 rom die je nu hebt. De meeste mensen stappen over op WM6(.1) vanwege de extra dingen die rom-bakkers aan hun roms toevoegen. Vooral die van Tom en Meschle zijn populair. Beide maken al een tijd roms voor de P3300/MDA Compact 3, en dan ook nog in verschillende versies. Daar zal vast wat voor je bij zitten.
Moet ik ergens opletten bij het maken van backup? is het verstandig op geheugenkaart de backup temaken?
Je kan met SPB backup (of sprite backup die bij je Compact 3 geleverd is volgens mij) een backup maken, maar die kan je alleen terugzetten op WM5. Sommige dingen bij WM6 zijn net anders, waardoor je pda niet fijn meer werkt als je een backup van een WM5 rom terug zet onder WM6.

alle bovenstaande dingen had je makkelijk kunnen vinden in dit deel of misschien in het vorige; wel is je taalgebruik vooruit gegaan en zijn de vragen duidelijker gesteld. Nog wat meer zoeken dus, maar het gaat de goede kant op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262961

Ik heb de laatste tijd last van rare tekens op mn storage card als ik die open in mn telefoon. Nu heb ik gezien dat er een patch voor bestaat. Die heb ik gedownload naar mn bureaublad van mn pc. Maar ik kan er geen fluit mee. Er staan 2 bestandjes in de "Enhancement".

Waar moet ik de bestandjes in zetten en werkt het uberhaupt wel?

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 262961 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:03:
Ik heb de laatste tijd last van rare tekens op mn storage card als ik die open in mn telefoon. Nu heb ik gezien dat er een patch voor bestaat. Die heb ik gedownload naar mn bureaublad van mn pc. Maar ik kan er geen fluit mee. Er staan 2 bestandjes in de "Enhancement".

Waar moet ik de bestandjes in zetten en werkt het uberhaupt wel?

Wie kan me helpen?
Is het geen .cab bestand? In dat geval moet je hem via de verkenner op je PocketPC zetten en er dan op klikken met de verkenner op de PocketPC. Waarschijnlijk een soft-reset daarna, en dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262961

Ik heb het bestand inmiddels met verkenner op de telefoon geinstalleerd en het doet geen fluit. Jammer, weet niet waar het aan ligt. Ook het eruit halen en er weer opnieuw in stoppen doet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike4y
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-05 12:19
Anoniem: 219595 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:29:
Ik heb de wm6 update gedaan via de T-mobile site (van wm5) en daarna een SDHC kaartje erin van 4 gb en het werkte.
Ik heb niets speciaal gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mike4y schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 23:14:
[...]

Ik heb de wm6 update gedaan via de T-mobile site (van wm5) en daarna een SDHC kaartje erin van 4 gb en het werkte.
Ik heb niets speciaal gedaan!
vraag aan mike4y

Ging jouw Compact III ook trager werken met 4gb? _/-\o_
en andere vraag, heb je iets bijzonders opgemerkt dat je bij wm6 niet zofijn werkte als bij wm5? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike4y
Anoniem: 219595 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 23:33:
[...]
vraag aan mike4y

Ging jouw Compact III ook trager werken met 4gb? _/-\o_
en andere vraag, heb je iets bijzonders opgemerkt dat je bij wm6 niet zofijn werkte als bij wm5? _/-\o_
Ik heb de mobiel second hand overgenomen en één van de eerste dingen die ik gedaan heb is wm6 erop gezet en spb2 idem.

dus ik heb eerlijk gezegd geen idee.
Eerste keren na installeren van spb2 ging het opstarten langzaam maar daarna niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat voor soort programma's zijn mobiel second hand en spb2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Weet iemand of een defecte USB slot te repareren valt? De mijne is los en ik ben zelf niet zo held met solderen, maar het soldeerwerk laat ik wel doen door een bedrijf.

Maar eerst weten of dit te solderen valt. Mijn HTC p3300 maakt in ieder geval plaats voor een Nokia N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike4y
Anoniem: 219595 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:17:
Wat voor soort programma's zijn mobiel second hand en spb2?
Ik heb het toestel overgenomen (dus tweede hands = second hand)
spb2 zie http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/?nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAJ
  • Laatst online: 17-05-2023

DAJ

Waarschijnlijk is dit al eerder aan de orde gekomen in dit forum, maar om nou 10 delen door te lezen...
Als ik een Bluetooth headset aanschaf (zo'n ding dat eigenlijk bedoeld is om te telefoneren) kan ik dan ook de aanwijzingen van TomTom6 via de headset horen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:43
wegens een constant traag toestel gisteren een harde reset gedaan bij mijn compact III. Heb de tmobile versie WM6 + SPB2 erop en sinds gisteren tomtom7 ipv tt6. Nu heb ik vandaag ineens stukken minder bereik met Tmobile. Dit kan toch niet met tt7 te maken hebben, die draaide niet eens!

Iemand suggesties, want die radio-update op de tmobile site heeft hetzelfde versienr als die aan WM6 gekoppeld is... Baal er wel van, heb vandaag echt minuten aan elkaar de boodschap searching gehad, hiervoor altijd minimaal 2 streepjes.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
DAJ schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:14:
Waarschijnlijk is dit al eerder aan de orde gekomen in dit forum, maar om nou 10 delen door te lezen...
Als ik een Bluetooth headset aanschaf (zo'n ding dat eigenlijk bedoeld is om te telefoneren) kan ik dan ook de aanwijzingen van TomTom6 via de headset horen of niet?
Volgens mij verschilt dit per bluetooth headset. Bij mijn bluetooth carkit gaat het geluid van de navigatie bijvoorbeeld niet via de navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
coelho schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:19:
wegens een constant traag toestel gisteren een harde reset gedaan bij mijn compact III. Heb de tmobile versie WM6 + SPB2 erop en sinds gisteren tomtom7 ipv tt6. Nu heb ik vandaag ineens stukken minder bereik met Tmobile. Dit kan toch niet met tt7 te maken hebben, die draaide niet eens!

Iemand suggesties, want die radio-update op de tmobile site heeft hetzelfde versienr als die aan WM6 gekoppeld is... Baal er wel van, heb vandaag echt minuten aan elkaar de boodschap searching gehad, hiervoor altijd minimaal 2 streepjes.
Misschien gewoon een mast van T-mobiel die eruit ligt? Maar even afwachten als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Omdat Meschle is gestopt met het maken van ROMs kan ik geen informatie meer vinden over zijn laatste Vannlla ROM die ik met veel plezier gebruik. Ik wil een 4 of 8 Gb micro SDHC kaartje aanschaffen om m'n PDA als mediaplayer te gebruiken, maar ik weet niet of mijn ROM dat ondersteund.

Kan iemand me dat vertellen of hoe kan ik dat vinden/uitzoeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-05 14:41
monnick schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:54:
Omdat Meschle is gestopt met het maken van ROMs kan ik geen informatie meer vinden over zijn laatste Vannlla ROM die ik met veel plezier gebruik. Ik wil een 4 of 8 Gb micro SDHC kaartje aanschaffen om m'n PDA als mediaplayer te gebruiken, maar ik weet niet of mijn ROM dat ondersteund.

als je gewoon dat cab bestandje runt van SDHC dan weet je zeker dat hij dat ondersteunt :)

Offtopic: i like tomtom 7 >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Rohit op 25-06-2008 04:12 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 23:23
Ik vraag me af of er ook een specifieke ROM te vinden is welke voornamelijk is bedoeld voor het zakelijke gebruik? Dus niet al te veel poespas erop en met de nieuwste 6.1 versie. Sowieso is me niet helemaal duidelijk welke aan te raden is.

Zijn er mensen die een andere rom draaien? Welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Damocles.NL schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:38:
Ik vraag me af of er ook een specifieke ROM te vinden is welke voornamelijk is bedoeld voor het zakelijke gebruik? Dus niet al te veel poespas erop en met de nieuwste 6.1 versie. Sowieso is me niet helemaal duidelijk welke aan te raden is.

Ik gebruik nog steeds Meschle's Touch 4.02 full without cube. Als je hem zonder al te veel poespas wilt zou ik Touch 4.02 Vanilla proberen. Daar zit bijna geen extra zooi bij. Al moet ik zeggen dat ik de meeste extra programma's wel handig vind, en het zorgt niet voor veel vertraging in het gebruik. Van de extra snelkoppelingen heb ik ook niet veel last; ik deel meestal alles in in groepen (Accessoires, Internet, GPS, multimedia, office enz.), zodat het lekker overzichtelijk blijft. De meestgebruikte programma's zet ik dan in de home plugin. Zo gebruik ik het start menu nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice-Rabbit
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-05 15:20
monnick schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:54:

Ik kan je garanderen dat het werkt,
Ik werk zelf met vanilla 4.01 en een 8GB SDHC kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Damocles.NL schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:38:

Wat bedoel je met poespas? Meschle had bijv een Vanilla Rom. De 4.02 versie hiervan, had wel een mooi uiterlijk maar verder zonder de nodige "onzinnige" programma's. Al gebruik ik zelf niet de Vanilla verzie maar de lite zonder cube, daar zitten naar mijn idee alleen maar handige programma's bij als: tijd synchroniseren, XnView voor afbeeldingen, PIMBackup om bakcup te maken van contacten gegevens, etc.

Meschle is alleen gestopt met het maken van de rom's en ook de cache link is wel bij google, maar nog altijd zijn zijn roms wel te vinden met google.

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 27-06-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik wuif alle HTC P3300 gebruikers gedag, want ik ben overgestapt naar Nokia, de Nokia N95.

Ik ga me T-mobile Compact 3 wel proberen ter garantie aan te bieden, maar ben bang dat ze het niet repareren. Mijn USB connector zit los en maakt enkel verbinding via mijn Bureau standaard. Diverse andere usb kabels/laders maakt deze geen contact meer.

Ga proberen dit onder garantie te claimen, maar ik heb toendertijd zelf mijn scherm vervangen (halfjaar geleden) dus ben bang dat ze merken dat het toestel open is geweest en ik heb valschade van een halfjaar geleden aan me telefoon.

Zal wel een gevalletje worden van valschade --> niet repareren. Dan zelf maar proberen met soldeertin wat te knutselen en dan enkel het toestel in gebruik houden voor me vriendin voor als navigatie voor haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Zonde dat er een Artemis gebruiker ons verlaat. Maar goed snap het wel.
Enjoy your N95

[ Voor 68% gewijzigd door 13art op 28-06-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice-Rabbit
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-05 15:20
Heb een paar dagen geleden TomTom 7 geinstalleerd en werkend gekregen.
TT7 v7.450.

Nu zit er een optie kaart correcties downloaden op en deze moet icm TomTom Home gaan. Maar dat is nu net wat ik niet werkend krijg. TomTom home voor TT6 windows wel kunnen downloaden en installeren maar nog geen ondersteunig voor TT7. Weet iemand al of dit al werkt voor TomTom7 icm een HTC-P3300?

EDIT: zo krijg je het werkend. Ben het nu aan het testen, lijt te werken.

MAPSHARE ACTIEF ALS VOLGT

. launch TT7 PDA and in menu choose map correction: joint map corrections, select all options except "reported by some".

2. Exit from TT7 PDA, shut down TT Home on desktop.

3. move entire folder "Navigator" on you phone to \program file\ so it becomes:

\program files\Navigator

4. delete following files inside the your map folder. Do this for every single map you have on the phone:

SeverLineIdndex.dat
ServerNameIndex.dat

5. delete the following file in the root of your storage or memory card:

ttnavigator.bif

6. connect your phone to the desktop computer and ensure that it is recognised by ActiveSync or Windows Mobile centre (Vista).

7. Launch TT Home.

TT Home will (likely) to offer you 2 options:

a. program located in \program files\Navigator\
b. program located in \internal storage or storage card (on non-Diamond phone).

8. choose \internal storage or storage card.

9.TTHome will analyse your map and map share corrections will be offered to download for your phone this time.

also, you can now download new car cursors, sounds, colour schemes, voices,etc, etc.

ttnavigator.bif and all files deleted during this procedure will be automatically re-generated for you. Nothing to worry about.

_/-\o_ Thanx to Yarda op FTD _/-\o_

[ Voor 64% gewijzigd door Ice-Rabbit op 28-06-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Laatst online: 20:55
Wat zijn eigenlijk de verbeteringen in TomTom 7 voor de PDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 11:08

babybox

Win7

jpbosk schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 23:57:
Wat zijn eigenlijk de verbeteringen in TomTom 7 voor de PDA?
ziet er iets mooier uit dat menu,

de functie mapshare

de functie help mij

de mogelijkheid allernieuwste kaarten te gebruiken namelijk van v7 ipv versie 6 waarvan de laatste is van ik geloof begin 2006 en niet meer wordt geupdate

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Voor de mensen die op zoek zijn naar de laatste Touch 4.02 roms van Meschle is heb ze allemaal. Dus laat maar weten of je er eentje nodig hebt.
Zelf ben ik uitermate te spreken over de LITE versie zonder cube. Snel, alle noodzakelijke programma's zitten er in in. Kortom top rom voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Gisteren mijn P3300 weer nieuw leven in geblazen.
Vanaf het moment dat ik er BS 1.05 (of is het nou 1.5) op had gezet bleef het ellende met het toestel. Ook na 1.05 verwijderd te hebben en 0.5 erop gezet te hebben. Regelmatig was de telefoonfunctie opeens uitgeschakeld, zonder een waarschuwing of wat dan ook. Daar moest je dan achter komen omdat je bijv zelf niet meer kon bellen, sms-en of internetten. Ook gebeurde het af en toe dat het toestel nog wel kon bellen via de carkit, maar dat geen toets en ook het touchscreen niet meer reageerde. Kortom harde reset gedaan et voila. Alles werkt weer naar behoren.

Wat me opviel was dat de radio rom die er op stond, wel gewoon erop bleef staan. De radiorom zal dus wel ergens anders geinstalleerd zijn op het toestel. Ook bleef de processor gewoon op de ingestelde snelheid staan waar hij voor de harde reset ook op stond. Maar goed het werkt allemaal weer. Ik ben weer blij met mijn P3300 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 14:46
wat heeft dat vreselijk lang geduurt eert er een tomtom7 ging werken he? Is er nu een officiele tomtom7 voor pda of is er iemand heel handig geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:46
corrado20vt schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:44:
wat heeft dat vreselijk lang geduurt eert er een tomtom7 ging werken he? Is er nu een officiele tomtom7 voor pda of is er iemand heel handig geweest?
Volgens mij is het een ordinaire rip van de TomTom die op de nieuwe Diamond draait ;). Voor TomTom discussies kun je overigens hier terecht:

Het TomTom Navigator 6 & 7 Topic | Deel 2

[ Voor 15% gewijzigd door Dix0r op 29-06-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
ik heb de p3300 nu 1,5jaar en ik mag in september weer eens verlengen. Het toestel bevalt zo goed dat het automatisch de Diamond gaat worden denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
corrado20vt schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:39:
ik heb de p3300 nu 1,5jaar en ik mag in september weer eens verlengen. Het toestel bevalt zo goed dat het automatisch de Diamond gaat worden denk ik!
Als het zo goed bevalt waarom dan verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
DjWannaB2002 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 00:05:
Voor de mensen die op zoek zijn naar de laatste Touch 4.02 roms van Meschle is heb ze allemaal. Dus laat maar weten of je er eentje nodig hebt.
Zelf ben ik uitermate te spreken over de LITE versie zonder cube. Snel, alle noodzakelijke programma's zitten er in in. Kortom top rom voor mij!
Kan je een PM sturen met een link naar een rom met 6.1, moet er mooi uitzien en toch heel functioneel. Het liefste met goede agenda functies en contacten. Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Damocles.NL schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:07:
[...]

Kan je een PM sturen met een link naar een rom met 6.1, moet er mooi uitzien en toch heel functioneel. Het liefste met goede agenda functies en contacten. Bedankt alvast.
Zou wel willen maar zie niet waar ik je een pm moet sturen. Stuur maar een mail, adres staat in mijn profiel. Verder kan je natuurlijk ook zelf zoeken met google. Zoek dan naar de Touch 4.02 rom's zijn snel, zitten veel nuttige progjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Mailtje verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
DjWannaB2002 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:51:
[...]

Als het zo goed bevalt waarom dan verlengen?
Huh? maak je nou een geintje?

Ik heb de p3300 bij een 2 jarig abb gehad. In september kun je er voor kiezen om niets te doen of om zelf aan te geven dat je wilt verlengen. Op het moment dat je wilt verlengen kun je weer een telefoon uitzoeken (word de diamond denk ik), heb je allerlei acties zoals 3maanden halve abb kosten o.i.d en omdat je een nieuwe telefoon krijgt kun je de oude verkopen. De P3300 brengt als ie netjes is nog vlot 150euro op en op de nieuwe telefoon heb je gelijk weer 2j garantie.

Moet je mij maar eens vertellen waarom je NIET zou verlengen. Geen kortingsacties, geen garantie op je telefoon meer en geen geld voor je oude telefoon.

Ik ga het nog sterker vertellen, als je ieder jaar verlengd verdien je zelfs nog meer. Bij een provider is 2x een contract met een jaar verlengen meer waard dan 1x met 2 jaar verlengen!

Als ik nu die diamnd zou nemen dan moet ik 50euro bijleggen. Ik krijg 150euro voor de oude telefoon en 3 maanden halve abb kosten. (150euro - 50euro) + (3 x 20euro) = 160euro! Dat is in mijn geval dus 4 maanden mijn abb voor niets! + dat ik weer een nieuw speeltje heb met garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
corrado20vt schreef op maandag 30 juni 2008 @ 07:44:
[...]

Huh? maak je nou een geintje?

Ik heb de p3300 bij een 2 jarig abb gehad. In september kun je er voor kiezen om niets te doen of om zelf aan te geven dat je wilt verlengen. Op het moment dat je wilt verlengen kun je weer een telefoon uitzoeken (word de diamond denk ik), heb je allerlei acties zoals 3maanden halve abb kosten o.i.d en omdat je een nieuwe telefoon krijgt kun je de oude verkopen. De P3300 brengt als ie netjes is nog vlot 150euro op en op de nieuwe telefoon heb je gelijk weer 2j garantie.

Moet je mij maar eens vertellen waarom je NIET zou verlengen. Geen kortingsacties, geen garantie op je telefoon meer en geen geld voor je oude telefoon.

Ik ga het nog sterker vertellen, als je ieder jaar verlengd verdien je zelfs nog meer. Bij een provider is 2x een contract met een jaar verlengen meer waard dan 1x met 2 jaar verlengen!

Als ik nu die diamnd zou nemen dan moet ik 50euro bijleggen. Ik krijg 150euro voor de oude telefoon en 3 maanden halve abb kosten. (150euro - 50euro) + (3 x 20euro) = 160euro! Dat is in mijn geval dus 4 maanden mijn abb voor niets! + dat ik weer een nieuw speeltje heb met garantie
Ja heb het een beetje krom neergezet, bedoelde meer, waarom verlengen en nieuw toestel nemen als de P3300 nog bevalt. Ikzelf neem altijd een sim only abonnement en tegen de tijd dat mijn telefoon op is koop ik los een nieuwe. Zo heb ik de mogelijkheid elk jaar te switchen van abo en met beetje zoeken kom je echt leuke aanbiedingen tegen waarmee je weer veel bespaard.

Daar doelde ik dus meer op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
oooooooooooooooooowwww, nou vaak is bij mij na een jaar een toestel echt wel aan vervanging toe. Normaal pak ik altijd een 1 jarig ABB maar de p3300 was toen zo duur dat ik wel een 2jarig moest. Ook ben ik dol op gadgets en vind ieder jaar weer eens wat anders wel lekker. Nu ook weer de diamond heeft dezelfde opzet maar heeft 4GB intern weer net iets platter en smaller, een hele mooie GUI en zo zijn er nog wel wat dingen.

Dus ja de p3300 bevalt echt goed maar iets nieuwers en net even anders is altijd leuk. Zo heb ik er gister tommietommie 7 opgezet en ben weer zo blij als een vis voor een week! Had ik mijn P3300 nog met WM5 en de oude tomtom dan had ik er echt al weer op uit gekeken geweest.

Een iphone is ook een optie al vind ik het windows mobile erg prettig en heb het idee dat een appel weer net even wat onlogischer is. Ook het nog ontbreken van een werkende tomtom op de iphone is jammer. Maar in september kan er veel veranderd zijn we zien wel.

Zijn er trouwens meer mensen die al meerdere headsets verbruikt hebben? Een bedraad geval is met mijn werk handiger maar heb er nu al een paar versleten vanwege de usb stekker die na een tijd gaat haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

corrado20vt schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:11:

Zijn er trouwens meer mensen die al meerdere headsets verbruikt hebben? Een bedraad geval is met mijn werk handiger maar heb er nu al een paar versleten vanwege de usb stekker die na een tijd gaat haperen.
Ik heb er een paar versleten omdat ik mijn BT headsetjes steeds kwijtraak :X. Afgelopen jaar eerst mijn Mr Handsfree om zeep geholpen, daarna een Jabra BT150 kwijt gemaakt, daarna een Jabra BT125, en als laatste een Plantronics :'(
Op het moment doe ik maar even zonder, want ook mijn bedrade is 'temporarily displaced'. Die werkt wel aardig, maar hapert af en toe wel omdat het stekkertje bij mij ook niet meer fijn aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-04 23:41
corrado20vt schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:11:
oooooooooooooooooowwww, nou vaak is bij mij na een jaar een toestel echt wel aan vervanging toe. Normaal pak ik altijd een 1 jarig ABB maar de p3300 was toen zo duur dat ik wel een 2jarig moest. Ook ben ik dol op gadgets en vind ieder jaar weer eens wat anders wel lekker. Nu ook weer de diamond heeft dezelfde opzet maar heeft 4GB intern weer net iets platter en smaller, een hele mooie GUI en zo zijn er nog wel wat dingen.

Dus ja de p3300 bevalt echt goed maar iets nieuwers en net even anders is altijd leuk. Zo heb ik er gister tommietommie 7 opgezet en ben weer zo blij als een vis voor een week! Had ik mijn P3300 nog met WM5 en de oude tomtom dan had ik er echt al weer op uit gekeken geweest.

Een iphone is ook een optie al vind ik het windows mobile erg prettig en heb het idee dat een appel weer net even wat onlogischer is. Ook het nog ontbreken van een werkende tomtom op de iphone is jammer. Maar in september kan er veel veranderd zijn we zien wel.

Zelf zit ik er over te denken om de Iphone te bestellen.
P3300 werkt perfect (nog steeds) en ben er heel tevreden over. Dus de Diamond zou ook een waardige opvolger zijn! Ben eigenlijk ook meer voor Windows etc, ook ivm tomtom en het makkelijk aanpassen en installeren van proggies etc.
Maar zou tomtom ook niet voor de Iphone gaan komen?

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-06 16:40
Biker-mouse schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:06:
[...]
Maar zou tomtom ook niet voor de Iphone gaan komen?
Denk dat je dat moet vragen in het Iphone topic. :O
Of mischien kwartje gooien in de google zoek machine.....
......................
Heb er een kwartje voor je in gegooid kijk zelf naar resultaat!!

http://www.google.nl/sear...=nl&q=tomtom+iphone&meta= :O

Zelfs die gasten op tweakers weten het al!!!!
[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandoe
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-07-2020
Ben in het bezit van een A-DATA 4 GB micro SD kaartje (i.c.m. mda vario 2). Bevalt me prima, nu wilde ik deze in de M650 van m'n pa stoppen, daar wordt ie echter niet herkent... Waarschijnlijk omdat het een SDHC kaartje is? Ben al aan de slag gegaan met zoeken, vond aan het begin van dit topic dat er bepaalde ROMS zijn die SDHC wel ondersteunen maar om nu een hele nieuwe ROM erop te gaan zetten... Tevens vond ik bij XDA ook een "driver"... Is het überhaupt wel mogelijk? (wilde het even checken voor ik begin met drivers te installeren etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
deandoe schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:41:
Ben in het bezit van een A-DATA 4 GB micro SD kaartje (i.c.m. mda vario 2). Bevalt me prima, nu wilde ik deze in de M650 van m'n pa stoppen, daar wordt ie echter niet herkent... Waarschijnlijk omdat het een SDHC kaartje is? Ben al aan de slag gegaan met zoeken, vond aan het begin van dit topic dat er bepaalde ROMS zijn die SDHC wel ondersteunen maar om nu een hele nieuwe ROM erop te gaan zetten... Tevens vond ik bij XDA ook een "driver"... Is het überhaupt wel mogelijk? (wilde het even checken voor ik begin met drivers te installeren etc).
Als je heel even dit topic had doorgenomen, door bijv de zoekfunctie te gebruiken was je er zo achter dat er een bestandje op XDA-Developers staat waarmee je de SDHC functie kan toevoegen. Even zoeken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Laatst online: 22-05 04:48
Binnen enkele dagen ben ik ook een P3300 bezitter en ben nu dus druk bezig met het uitzoeken wat ik allemaal moet installeren enzo. Enkele vragen:
  1. Ik ben van plan om het toestel van een nieuwe ROM en een verse installatie te voorzien. Als ROM zou ik de laatste van Meschle gebruiken, die blijkbaar populairder zijn dan die van tom codon (Mochten er andere ROM's zijn die een grotere populariteit genieten hoor ik dat graag.). Doordat hij gestopt is is het wel lastig informatie vinden. 4.2 is de laatste versie dacht ik?
  2. Als ik een fresh instal wil (zoals je je computer zou formateren dus), doe je dit dan door eerst je geheugenkaart te formateren en dan de nieuwe ROM te flashen of mis ik iets?
  3. Verder ben ik van plan om er SPB mobile shell, phone suite, touchpad en diary op te zetten. Ik lees er redelijk goeie dingen over, is dit ook zo of zijn het vooral geheugenverslindende applicaties? En de agenda, is dat een goede oplossing om altijd duidelijk en op tijd op de hoogte te zijn van afspraken of kan ik beter iets anders nemen?
Wellicht zullen sommige vragen al gepasseerd zijn, maar ik heb de meeste delen diagonaal doorgelezen en niet echt een antwoord gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Frigolamptje schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:47:
Binnen enkele dagen ben ik ook een P3300 bezitter en ben nu dus druk bezig met het uitzoeken wat ik allemaal moet installeren enzo. Enkele vragen:
  1. Ik ben van plan om het toestel van een nieuwe ROM en een verse installatie te voorzien. Als ROM zou ik de laatste van Meschle gebruiken, die blijkbaar populairder zijn dan die van tom codon (Mochten er andere ROM's zijn die een grotere populariteit genieten hoor ik dat graag.). Doordat hij gestopt is is het wel lastig informatie vinden. 4.2 is de laatste versie dacht ik?
  2. Als ik een fresh instal wil (zoals je je computer zou formateren dus), doe je dit dan door eerst je geheugenkaart te formateren en dan de nieuwe ROM te flashen of mis ik iets?
  3. Verder ben ik van plan om er SPB mobile shell, phone suite, touchpad en diary op te zetten. Ik lees er redelijk goeie dingen over, is dit ook zo of zijn het vooral geheugenverslindende applicaties? En de agenda, is dat een goede oplossing om altijd duidelijk en op tijd op de hoogte te zijn van afspraken of kan ik beter iets anders nemen?
Wellicht zullen sommige vragen al gepasseerd zijn, maar ik heb de meeste delen diagonaal doorgelezen en niet echt een antwoord gevonden.
1) 4.02 is de laatste ROM, deze zijn nog wel te vinden als je goed zoekt, anders moet je me maar even een mailtje sturen, help ik je verder.
2) Nee je hoeft je geheugenkaartje niet de formatteren, ROM komt op je toestel zelf. Wel is het altijd verstandig om je geheugenkaartje even uit je toestel te halen.
3) Touchpad hoef je er niet op te zetten, die zit al bij de ROM van Meschle in. De agenda hangt er maar net vanaf wat je er mee wil doen. Ik vind het prima functioneren voor mijn behoefte, maar anderen zweren weer bij andere, wat uitgebreidere agenda. Net wat jij dus wil.

Verder moet je maar even kijken op XDA-Developers.com Daar vind je een hoop informatie over hoe precies een andere ROM op je toestel te zetten en welke stappen je daarvoor moet ondernemen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
DjWannaB2002 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:59:
[...]

1) 4.02 is de laatste ROM, deze zijn nog wel te vinden als je goed zoekt, anders moet je me maar even een mailtje sturen, help ik je verder.
2) Nee je hoeft je geheugenkaartje niet de formatteren, ROM komt op je toestel zelf. Wel is het altijd verstandig om je geheugenkaartje even uit je toestel te halen.
3) Touchpad hoef je er niet op te zetten, die zit al bij de ROM van Meschle in. De agenda hangt er maar net vanaf wat je er mee wil doen. Ik vind het prima functioneren voor mijn behoefte, maar anderen zweren weer bij andere, wat uitgebreidere agenda. Net wat jij dus wil.

Verder moet je maar even kijken op XDA-Developers.com Daar vind je een hoop informatie over hoe precies een andere ROM op je toestel te zetten en welke stappen je daarvoor moet ondernemen. Succes!
Bedankt voor de reply! Hoe het flashen te werk gaat dat heb ik via dit topic al gevonden, mijn enige vraag die me rest is of het toestel dan ook geformateerd is. Wat ik dus wil is windows installeren en de partitie waarop je het installeert formateren om het in computertermen uit te leggen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Frigolamptje schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:30:
[...]

Bedankt voor de reply! Hoe het flashen te werk gaat dat heb ik via dit topic al gevonden, mijn enige vraag die me rest is of het toestel dan ook geformateerd is. Wat ik dus wil is windows installeren en de partitie waarop je het installeert formateren om het in computertermen uit te leggen ;) .
Alles wat op je toestel zelf staat wordt geformatteerd. Om dus maar in computertermen te blijven, de hele C-schijf wordt geformatteerd, maar de D-schijf (geheugenkaartje) blijft in tact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Om antwoord te geven op je vraag over andere roms dan die van Meschle: ik heb nu zelf de laatste van Tom draaien (oops black oid). Die heeft een beetje een Touch Diamond skin voor dialpad en comm manager, en voelt een stuk sneller aan dan 4.02 lite with no cube en zelfs sneller dan 4.02 vanilla.
De meeste instel-tooltjes zitten er wel bij, maar verder is hij vrij kaal.

De spb programma's die je noemt kunnen wel handig zijn, maar dat gaat inderdaad ten koste van een beetje geheugen en snelheid. Ik vind de Home plugin (die zit in de roms van Meschle en Tom_codon) al behoorlijk handig. Daarin staan tijd, favoriete programma's, favoriete contacten, weer, muziek en telefoonprofielen in tabs. Je kan 9 programma's en personen instellen; voor mij is dat genoeg voor wat ik het meest gebruik.

Als agenda gebruik ik de standaard agenda, maar om dat een beetje netjes weer te geven heb ik TodayAgenda (gratis). Die kan je heel compact instellen, zodat er onder de Home plugin nog ruimte is voor 7 agenda-items. Als je dan ergens op klikt opent hij dat item in de standaard agenda. Ik gebruik mijn PDA vooral om te kijken waar ik ook alweer moet zijn op een bepaalde tijd, dus dan voldoet de standaard agenda icm TodayAgenda prima. Voor het invoeren van nieuwe gegevens vind ik het niet zo handig, maar ik weet niet of SPB Diary nou zoveel handiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Over die Rom van Tom ;)
Zit daar ook ingebouwd dat als je ok toets indrukt alles wordt afgesloten, als je hem langer indrukt dat er dan extra geheugen wordt vrijgemaakt? Oxios Hibernate volgens mij..... Denk het niet want zie het niet in de lijst staan.

Zou het zoveel sneller zijn door de pagetool?

Op zich wil ik het wel uitproberen, maar ben bang dat ik dan om de zoveel tijd weer zoveel moet installeren. Dat SPB backup, kan je daarmee een backup maken, na bijv alles geïnstalleerd te hebben zoals ik dat wil, zodat je na een volgende harde reset de backup terug kan zetten en dat alle programma's etc, weer netjes geïnstalleerd zijn? En welke RadioRom zit er bij? Of blijft de huidige RadioRom er gewoon opstaan want zie dat er OS Only Rom staat, maar ja dat kan ik op twee manieren interpreteren. 1) of alleen een rom met os dus geen radiorom, of een rom met alleen de os en geen toegevoegde programma's.....

gwystyl kan jij eventueel wat screenshots maken van 'Programs' map? Zijn er in jou ogen nog andere nadelen van deze rom?

Lijstje met programma's die ik er nadien nog op zou moeten zetten:

iGo8
Resco Explorer
PIM Backup
Oxios Hybernate
Opera mini browser
Coreplayer
HButton
XnView Pocket
BatteryStatus 0.04.203 (als die nog ergens te vinden is.....)
TodayAgenda

edit:
Moet zeggen dat de laatste berichten in het topic over de Oops Black v1.0 rom niet echt hoopgevend zijn......

[ Voor 40% gewijzigd door 13art op 03-07-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb al de programma's die je noemt muv XnView geinstallleerd. HButton zit er niet standaard op maar is wel makkelijk in te stellen.
Ik kan morgen wel een paar screenshots maken, ben nu mobiel aan het klooien.
Er zit volgens mij geen radiorom bij, maar iemand heeft een verzamel topic gemaakt; daaruit heb ik 3.21.90 gehaald.

Met SPB Backup kan je inderdaad ook programma's terugzetten. Ik heb dat al een paar keer gedaan en meestal gaat het goed; sommige programma's moet je opnieuw installeren.

Tip voor PocketCM gebruikers: htctoucher's manila skin past mooi bij een diamond achtige rom.

Wbt de oops rom: ik heb alle problemen in het topic nog niet gelezen, maar hij doet het bij mij prima: geen freezes, relatief vlot (laatst met een diamond gespeeld, die is een stuk sneller) en niet te veel poespas.

Ik heb nu ook een signed versie van Opera Mini geinstallleerd; dan hoef je niet elke keer toestemming te geven voor net access

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
gwystyl schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 00:39:
Ik heb al de programma's die je noemt muv XnView geinstallleerd. HButton zit er niet standaard op maar is wel makkelijk in te stellen.
Ik kan morgen wel een paar screenshots maken, ben nu mobiel aan het klooien.
Er zit volgens mij geen radiorom bij, maar iemand heeft een verzamel topic gemaakt; daaruit heb ik 3.21.90 gehaald.

Met SPB Backup kan je inderdaad ook programma's terugzetten. Ik heb dat al een paar keer gedaan en meestal gaat het goed; sommige programma's moet je opnieuw installeren.

Tip voor PocketCM gebruikers: htctoucher's manila skin past mooi bij een diamond achtige rom.

Wbt de oops rom: ik heb alle problemen in het topic nog niet gelezen, maar hij doet het bij mij prima: geen freezes, relatief vlot (laatst met een diamond gespeeld, die is een stuk sneller) en niet te veel poespas.

Ik heb nu ook een signed versie van Opera Mini geinstallleerd; dan hoef je niet elke keer toestemming te geven voor net access
Ik heb de 4.02 Full, maar moet dus ook elke keer toestemming geven in Opera Mini voor net acces.

Is een andere 'signed versie' installeren de oplossing hiervoor? Of zijn er nog andere oplossingen?

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Biker-mouse schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:23:
[...]

Ik heb de 4.02 Full, maar moet dus ook elke keer toestemming geven in Opera Mini voor net acces.

Is een andere 'signed versie' installeren de oplossing hiervoor? Of zijn er nog andere oplossingen?
Gewoon de signed versie blijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zo, ik heb een paar screens gemaakt van de oops black rom. Ik heb wel een zootje extra programma's geïnstalleerd, dus ik zal per screen zeggen wat er extra is.
een imagehoster heb ik niet, dus maar even op mijn picasa ruimte:

De signed versie van Opera vind je als volgt:
- ga met je mobiele browser naar http://mini.opera.com
- klik NIET op Download Opera Mini maar op de link twee drie regels eronder: 'If this version fails to install or you would like to install a previous version, please click here'
- Klik op de bovenste link Download Opera Mini (International, Multiple certificates)
- voer de .jar uit. Die download de goede .jad (of andersom).
- Geef Opera Mini de eerste keer toestemming en klik op 'always grant access. Don't ask again' of iets van die strekking.
- happy surfing!

Snelkoppeling naar Opera gaat als volgt:
- kijk in \windows\appdb welke plekken bezet zijn. Die beginnen met s (s0, s1 enz.)
- maak een kopie van de snelkoppeling naar Esmertec Java
- tap + hold --> eigenschappen op de kopie
- tap op 'shortcut'
- verander Target naar "\Windows\jbed.exe" -run s1_ (met " "), waarbij s1 opera voorstelt.
- rename de snelkoppeling naar 'Opera Mini.lnk'.

Nu kan je hem toewijzen aan een toets met HButton (zo werkten ook closeall en hibernate in de roms van Meschle). Open HBsetup, klik op een toets en kies voor een knop waar je hem aan toewijst en onderin uit de (verschillende) snelkoppelingen die je aan die knop wilt binden.

[ Voor 78% gewijzigd door gwystyl op 04-07-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
gwystyl schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:20:
Zo, ik heb een paar screens gemaakt van de oops black rom. Ik heb wel een zootje extra programma's geïnstalleerd, dus ik zal per screen zeggen wat er extra is.
een imagehoster heb ik niet, dus maar even op mijn picasa ruimte:

De signed versie van Opera vind je als volgt:
- ga met je mobiele browser naar http://mini.opera.com
- klik NIET op Download Opera Mini maar op de link twee drie regels eronder: 'If this version fails to install or you would like to install a previous version, please click here'
- Klik op de bovenste link Download Opera Mini (International, Multiple certificates)
- voer de .jar uit. Die download de goede .jad (of andersom).
- Geef Opera Mini de eerste keer toestemming en klik op 'always grant access. Don't ask again' of iets van die strekking.
- happy surfing!

Snelkoppeling naar Opera gaat als volgt:
- kijk in \windows\appdb welke plekken bezet zijn. Die beginnen met s (s0, s1 enz.)
- maak een kopie van de snelkoppeling naar Esmertec Java
- tap + hold --> eigenschappen op de kopie
- tap op 'shortcut'
- verander Target naar "\Windows\jbed.exe" -run s1_ (met " "), waarbij s1 opera voorstelt.
- rename de snelkoppeling naar 'Opera Mini.lnk'.

Nu kan je hem toewijzen aan een toets met HButton (zo werkten ook closeall en hibernate in de roms van Meschle). Open HBsetup, klik op een toets en kies voor een knop waar je hem aan toewijst en onderin uit de (verschillende) snelkoppelingen die je aan die knop wilt binden.
Dank voor je uitgebreide uitleg. Snap alleen de uitleg nog niet van de Snelkoppeling, maar dat komt misschien ook omdat ik de 4.02 rom gebruik en daar al het nodige is toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173316

Deze rom draait ook prima

BLACK & BLUE v5.0 ROM WM6.1 CE OS 19716

screenshot :
http://i249.photobucket.c...ject/niki-project-v10.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 00:31:
[...]

Dank voor je uitgebreide uitleg. Snap alleen de uitleg nog niet van de Snelkoppeling, maar dat komt misschien ook omdat ik de 4.02 rom gebruik en daar al het nodige is toegevoegd.
Heb ook de 4.02 rom, enals ik dan 'Esmertec Java' kies, dan moet ik altijd nog een keer op launch drukken om Opera Mini op te starten. (Ik kon kiezen uit 2 versies van Opera, maar de 4.1 heb ik verwijderd en kan nu nog maar uit 1 kiezen (wat prima is), maar kan hem niet automatisch voor deze laten kiezen.)
Hoe kan ik deze 'extra' stap over laten slaan, dus dat Opera direct opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Biker-mouse schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:50:
[...]

Heb ook de 4.02 rom, enals ik dan 'Esmertec Java' kies, dan moet ik altijd nog een keer op launch drukken om Opera Mini op te starten. (Ik kon kiezen uit 2 versies van Opera, maar de 4.1 heb ik verwijderd en kan nu nog maar uit 1 kiezen (wat prima is), maar kan hem niet automatisch voor deze laten kiezen.)
Hoe kan ik deze 'extra' stap over laten slaan, dus dat Opera direct opstart?
Hmmm vreemd, en als je nou eens gewoon op de internettoets drukt? Bij staat die gekoppeld aan Opera. Verder niks aan hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
DjWannaB2002 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:16:
[...]

Hmmm vreemd, en als je nou eens gewoon op de internettoets drukt? Bij staat die gekoppeld aan Opera. Verder niks aan hoeven doen.
Dat lukte bij mij ook wel, maar dan start hij de oude Opera op... (4.1 versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Biker-mouse schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:55:
[...]

Dat lukte bij mij ook wel, maar dan start hij de oude Opera op... (4.1 versie).
Dus je hebt bij Esmertec Java gekozen voor uninstall all. En daarna die andere versie geïnstalleerd en dan nog start hij 4.1 op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
DjWannaB2002 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:59:
[...]

Dus je hebt bij Esmertec Java gekozen voor uninstall all. En daarna die andere versie geïnstalleerd en dan nog start hij 4.1 op?
In eerste instantie had ik bij Esmertec java gekozen om Opera 4.1 versie te uninstallen. Toen bleef alleen opera over.
De directe link naar opera kan hij nu helaas niet meer vinden...
Dus opera moet ik opstarten via esmertec java en dan moet ik dus nog een keer op "Launch" klikken...

Heb net nog uninstall all gekozen en de juiste Opera versie opnieuw geïnstalleerd. Maar de directe link naar Opera werkt niet (kan hem neit vinden) en moet ik opera dus nog steeds opstarten via esmertec java.

Ik hoop dat bovenstaande duidelijk is, en hier een oplossing voor is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Biker-mouse schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:36:
[...]

In eerste instantie had ik bij Esmertec java gekozen om Opera 4.1 versie te uninstallen. Toen bleef alleen opera over.
De directe link naar opera kan hij nu helaas niet meer vinden...
Dus opera moet ik opstarten via esmertec java en dan moet ik dus nog een keer op "Launch" klikken...

Heb net nog uninstall all gekozen en de juiste Opera versie opnieuw geïnstalleerd. Maar de directe link naar Opera werkt niet (kan hem neit vinden) en moet ik opera dus nog steeds opstarten via esmertec java.

Ik hoop dat bovenstaande duidelijk is, en hier een oplossing voor is!
Denk dat ik wel weet wat je bedoeld. In de verkenner kan je niet mapje van Opera vinden en zodoende niet de snelkoppeling maken zoals eerder in dit topic is beschreven.

Echter weet ik niet de oplossing, omdat ik ooit ook hier tegenaan ben gelopen. Echter wat ik gedaan heb, maar dat is wel heel erg rigoureus, is de juiste opera versie gedownload en direct na een harde reset deze geinstalleerd waarna ik wel gewoon via de ' internet toest' opera kon opstarten. Misschien werkt dit bij jou ook, alleen het is wel een rigoureuze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik verwacht dat bovenstaande problemen te maken hebben met de manier waarop die snelkoppeling gemaakt is. Volgens mij verwijst die namelijk naar "\windows\jbed.exe" -run s0_; het eerste (en enige in de roms van Meschle) programma dat geïnstalleerd is.
Als je dan een nieuwe versie installeert, wordt dat s1_ en klopt je snelkoppeling niet meer. Misschien kan je alle bestanden uit \windows\appdb weghalen, in het register zoeken naar s0_, s1_ enz en die weghalen en dan de nieuwe versie van Opera installeren.
ik weet niet hoe je de toewijzing voor de internet-toets wijzigt. Ik heb hem nu ingesteld met HButton nadat ik een snelkoppeling had gemaakt naar Opera Mini, maar ik heb het idee dat dat ook rechtstreeks moet kunnen. Het zal wel ergens in het register staan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
gwystyl schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:06:
Ik verwacht dat bovenstaande problemen te maken hebben met de manier waarop die snelkoppeling gemaakt is. Volgens mij verwijst die namelijk naar "\windows\jbed.exe" -run s0_; het eerste (en enige in de roms van Meschle) programma dat geïnstalleerd is.
Als je dan een nieuwe versie installeert, wordt dat s1_ en klopt je snelkoppeling niet meer. Misschien kan je alle bestanden uit \windows\appdb weghalen, in het register zoeken naar s0_, s1_ enz en die weghalen en dan de nieuwe versie van Opera installeren.
ik weet niet hoe je de toewijzing voor de internet-toets wijzigt. Ik heb hem nu ingesteld met HButton nadat ik een snelkoppeling had gemaakt naar Opera Mini, maar ik heb het idee dat dat ook rechtstreeks moet kunnen. Het zal wel ergens in het register staan toch?
Thx voor de extra input.

Had in de link van Opera staan de betreffende map staan waar de s2_ bestanden stonden... 8)7
Dat werkt natuurlijk niet.

Nu de link aangepast naar "\windows\jbed.exe" -run s2_ en het werkt perfekt!
Thx beiden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Ik heb nu twee dagen de P3300 en ben nog vollop bezig om hem naar mijn eigen wensen aan te passen. Ik heb al enkele ROM's geprobeerd maar ben nu op zoek naar een snelle en stabiele windows mobile 6.1 rom, waar de htc home plugin niet in zit omdat ik de software van spb wil gebruiken maar de htc home plugin neemt te veel plaats in :( . Kortom, wie weet hoe je de home plugin eruit haalt (maar research heeft me geleerd dat dat niet kan)? of een ROM die snel en stabiel is maar niet de plugin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Neem de Vanilla 4.02 rom en schakel gewoon de HTC Home functie uit bij Settings -> Today -> Items

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57158

Op het gevaar af een vraag te stellen die al eens is langsgeweest toch maar even (excuses voor het ongemak indien dat het geval is):

WM6 op mijn P3300 (officiële HTC versie) heeft problemen met mijn peugeot carkit Parrot OEM CK4100. Dit is in diverse fora al aan de orde geweest, meer merken hebben er last van en meer foons met WM6 ook. Voorzover ik weet heeft niemand daar ooit een oplossing voor gevonden. Daardoor ben ik nu terug naar WM5 (traaaag).

Inmiddels zijn er diverse WM6.1 ROM's verschenen, kan iemand aangeven of de BT problemen met deze nieuwe WM6.1 versie verholpen zijn?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Anoniem: 57158 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:41:
Op het gevaar af een vraag te stellen die al eens is langsgeweest toch maar even (excuses voor het ongemak indien dat het geval is):

WM6 op mijn P3300 (officiële HTC versie) heeft problemen met mijn peugeot carkit Parrot OEM CK4100. Dit is in diverse fora al aan de orde geweest, meer merken hebben er last van en meer foons met WM6 ook. Voorzover ik weet heeft niemand daar ooit een oplossing voor gevonden. Daardoor ben ik nu terug naar WM5 (traaaag).

Inmiddels zijn er diverse WM6.1 ROM's verschenen, kan iemand aangeven of de BT problemen met deze nieuwe WM6.1 versie verholpen zijn?

Bedankt alvast
Misschien handig om er bij te zetten wat je probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57158

DjWannaB2002 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:45:
[...]
Misschien handig om er bij te zetten wat je probleem is?
Oops in de opwinding helemaal vergeten. *bloos*

Bij mij kan ik wel een verbinding opzetten met de carkit (gaat zelfs perfect), het synchroniseren van contacts werkt ook prima, maar het opzetten van een audio verbinding voor een telefoon gesprek werkt meestal niet. Als het al een keertje werkt (hooguit 5% van de keren) valt de audio verbinding na enkele seconden weg. Soms kan de gesprekspartner mij wel horen (gedurende enkele seconden) maar ik hem niet of andersom. Meestal is de verbinding tweezijdig gewoon niet aanwezig.

Peugeot wijst naar Parrot
Parrot wijst naar Microsoft (geen standaard BT2.0 implementatie)
Microsoft wijst naar Parrot (geen goed BT2.0 profiel oid)
Kortom tis ellende en verbetering was er onder WM6 niet in zicht
Misschien dat dit bij WM6.1 beter is.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste