Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 155960 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 23:30:
Ik krijg alleen nog een gekleurd scherm... dus booten lukt nog.
Maar nergens een originele wm5 of 6 te krijgen.
ik heb de t-mobile compact iii.
zou iemand deze willen posten of mailen aub...
Iets terug stond nog een link naar de originele WM6 rom, anders kan je een factory reset proberen. Dat doe je door (uit mijn hoofd, zoek evt op): beide knoppen met horizontaal streepje (die je gebruikt als soft-toets, links en rechtsboven de scroller) indrukken en dan de reset knop indrukken en loslaten. Vervolgens krijg je een melding dat je op de belknop moet drukken om te bevestigen.
BTW, wat bedoel je met gekleurd? rood/groen/blauw/wit of andere combi/kleuren? Als je niet verder komt doordat je een poging hebt gedaan om een rom te flashen: heb je wel eerst soft/hard_spl gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155960

de factory reset heb ik uitgevoerd, maar het toestel blijft in het bootscherm.
witte t mobile scherm met rode letters.
Ik heb helaas geen installatie cd meer.
Ik heb idd een verkeerde rom gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

volgens mij ga je niet bijster veel hebben aan die cd-rom.
staat toch geen ROM op en flashing tools zover ik me nog kan herinneren. Ik zit nu midden in een verbouwing en de inboedel in dozen maar mocht straks alles weer up and running zijn zal ik eens kijken op die cd

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij staat er inderdaad geen rom op de installatie-cd. Ik zou eens op XDA rondzoeken naar een geschikte rom, en daar kan je als het goed is ook vinden hoe je een niet-reagerende telefoon weer gangbaar kan maken. Met een beetje geluk werkt Hard of Soft SPL, als je pech hebt moet je met MTTY gaan klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 10:17

Elwood Blues

87167191

Hier nog zo iemand wiens iPhone tijdelijk vervangen moet worden (batterij leeg en lader ligt aan de andere kant van Nederland).

Dus: mijn HTC P3300 (opgefrist naar een Meschle WM6.1 rom met TouchFLO & Cube) weer eens uit de kast getrokken en de dagelijkse ergernissen zijn direct weer terug:
1. Geen snel mobiel internet, maar daar valt nog wel mee te leven
2. Hij verliest zeer regelmatig (soms 2/3x per dag) verbinding met het netwerk. Was destijds een vaker voorkomend probleem in combinatie met T-mobile. Ik heb toen allerlei radio-roms geprobeerd, zonder succes. Nu heb ik radio-rom 03.06.90. Het probleem was dat ie stiekem, zonder dat je het merkt, verbinding met het netwerk verliest. Dat merk je dan dus pas als je zelf wil bellen/sms-en/internetten, tot die tijd doet ie alsof er niets aan de hand is, maar al die tijd ben je dus onbereikbaar.

Aan dat eerste is niet veel te doen, maar weet iemand of voor dat tweede al een oplossing is? :)

(nu heb ik mijn Nokia 6230 weer in bedrijf, en da's wel érg cold turkey)

Edit: heb al gevonden dat er twee nieuwe roms zijn die in aanmerking zouden kunnen komen (3.21.90 en 3.34.90) maar ik weet niet in hoeverre die dit probleem oplossen. Nu eerst maar Windows XP in een virtual machine laden om de USPL te kunnen draaien :P

[ Voor 34% gewijzigd door Elwood Blues op 15-02-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:23
Elwood Blues schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:10:
Hier nog zo iemand wiens iPhone tijdelijk vervangen moet worden (batterij leeg en lader ligt aan de andere kant van Nederland).

Dus: mijn HTC P3300 (opgefrist naar een Meschle WM6.1 rom met TouchFLO & Cube) weer eens uit de kast getrokken en de dagelijkse ergernissen zijn direct weer terug:
1. Geen snel mobiel internet, maar daar valt nog wel mee te leven
2. Hij verliest zeer regelmatig (soms 2/3x per dag) verbinding met het netwerk. Was destijds een vaker voorkomend probleem in combinatie met T-mobile. Ik heb toen allerlei radio-roms geprobeerd, zonder succes. Nu heb ik radio-rom 03.06.90. Het probleem was dat ie stiekem, zonder dat je het merkt, verbinding met het netwerk verliest. Dat merk je dan dus pas als je zelf wil bellen/sms-en/internetten, tot die tijd doet ie alsof er niets aan de hand is, maar al die tijd ben je dus onbereikbaar.

Aan dat eerste is niet veel te doen, maar weet iemand of voor dat tweede al een oplossing is? :)

(nu heb ik mijn Nokia 6230 weer in bedrijf, en da's wel érg cold turkey)

Edit: heb al gevonden dat er twee nieuwe roms zijn die in aanmerking zouden kunnen komen (3.21.90 en 3.34.90) maar ik weet niet in hoeverre die dit probleem oplossen. Nu eerst maar Windows XP in een virtual machine laden om de USPL te kunnen draaien :P
toon volledige bericht
3.34.90 is volgens mij over het algemeen het meest bejubeld. Bij mij is ie in elk geval stable. Is het geen hardware probleem wellicht?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 10:17

Elwood Blues

87167191

Wat ik ervan begreep is dat het een incompatibiliteit was tussen het netwerk van T-Mobile en de 3300. Ik heb er verder geen kaas van gegeten, maar het idee was dacht ik dat het toestel bleef wachten op een bevestiging of instructie die T-mobile niet gebruikt. Zou softwarematig op te lossen moeten zijn, zou je denken :) Met andere netwerken was het geen probleem. 3.34.90 wilde ik inderdaad gaan proberen, maar het flashen vanuit een Virtual Machine gaat niet helemaal goed nog.

T-mobile heeft zelf ooit radio-rom 2.92.90 verspreid als update voor 2.49.90 die op de MDA Compact III zat, die kan ik ook nog proberen dus.

Edit dag later: ik heb nu sinds gisterenavond 3.34.90 erop staan, maar ik durf er nog niks over te zeggen. Was nog een heel gedoe omdat de flashtool gemaakt is voor XP en ik alleen maar Vista en Ubuntu heb draaien. .

[Edit 3 maart] 3.34.90 lijkt goed te werken, ik heb de telefoon een kleine week gebruikt zonder dat de verbinding met het netwerk wegviel. Misschien heeft iemand er ooit nog wat aan :)

[ Voor 41% gewijzigd door Elwood Blues op 03-03-2010 14:33 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste