Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

ThinkPadd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 19:06:
Ik heb ook een P3300 :D

[list]
• Kun je dat kleine trackball-balletje er ook tijdelijk uithalen? Bij deze telefoon werkt namelijk het naar boven trackballen niet meer. Alle kanten werken, behalve naar boven. Misschien dat er wat viezigheid o.i.d. in zit.
Fysiek eruit halen kan. De service documentatie vind je hier en hier nog meer.
ik zou eerst proberen met lucht te spuiten. En daarna evt. met contactspray
zie ook hier
• Waar kun je zo'n klein schroevendraaiertje kopen (torx volgens mij) waarmee je de telefoon kunt openmaken? Er zit namelijk veel viezigheid aan de randen van het scherm, en in de luidspreker openingen, wat ik er graag uit wil hebben.
Heel setje "4 sleufschroevendraaiers, 4 kruiskopschorevendraaiers, 7 torxschroevendraaiers"hier 6,39

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 06-06-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:21
Anoniem: 119722 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:53:
[...]

Fysiek eruit halen kan. De service documentatie vind je hier en hier nog meer.
ik zou eerst proberen met lucht te spuiten. En daarna evt. met contactspray
zie ook hier

[...]

Heel setje "4 sleufschroevendraaiers, 4 kruiskopschorevendraaiers, 7 torxschroevendraaiers"hier 6,39
Die manuals doen het niet. Maar ik denk dat ik dat trackballetje maar laat voor wat het is. Zo handig is dat ding nou ook weer niet.

En die schroevendraaiers, ik heb vandaag even op m'n werk gekeken (bouwmarkt) maar de kleinste torx die je kunt krijgen (bitje of schroevendraaier) is Torx 10...

Ik vraag me af of die wel in dat setje van de kijkshop zit (Torx 6) het staat er ook niet bij namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 17:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ThinkPadd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 19:06:
Ik heb ook een P3300 :D

Had eerst een MDA Touch Plus, maar die had geen WiFi en interne GPS, dus heb maar een stapje terug gedaan.

Heb al een unlockcode aangevraagd, zodat m'n eigen SIM erin kan.

Heb alleen even 3 vragen:

[list]
• Kun je dat kleine trackball-balletje er ook tijdelijk uithalen? Bij deze telefoon werkt namelijk het naar boven trackballen niet meer. Alle kanten werken, behalve naar boven. Misschien dat er wat viezigheid o.i.d. in zit.
Dat kan als je de case er af kan halen. Hier kan je een paar linkjes zien naar guides
• Waar kun je zo'n klein schroevendraaiertje kopen (torx volgens mij) waarmee je de telefoon kunt openmaken? Er zit namelijk veel viezigheid aan de randen van het scherm, en in de luidspreker openingen, wat ik er graag uit wil hebben.
volgens mij is dat torx T6 (wordt vast gezegd/schreven in die guide). Bitjes daarvan zijn over het algemeen wel te krijgen bij gereedschapszaken (Enorm), misschien bij de bouwmarkt. Losse schroevedraaierachtige torxdingen zijn wat minder goed te krijgen volgens mij, maar daarvoor zou ik ook wat bouwmarkten af gaan struinen. Soms krijg je ze ook bij een nieuwe case op eBay
• Kun je ook synchroniseren met Vista WMDC (Windows Mobile Device Center) over WiFi ? De laptop met Vista zit in hetzelfde netwerk.
[/list]
Nee dat kan niet via WiFi. Dat kon ook al niet meer met ActiveSync 4.5 vanwege security issues; met oudere ActiveSyncs nog wel als het goed is. Daar heb je onder Vista alleen weinig aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:39
In een vorige rom die ik had zat een programma waar je oa radio en tv kon streamen (nieuws, verschillende radio zenders, etc) weet alleen niet meer hoe het heet. iemand enig idee?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
  • Laatst online: 25-01-2020
Wat een geweldige telefoon was dit. Ik heb nu een Diamond2, maar vraag me wel eens af waarom. De P3300 is oerdegelijk, ik vind het muisballetje fantastisch en met de laatste ROMS was hij super stabiel. Ook overclocken werkte super.

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb even een vraagje. Eigenlijk is dit niet P3300 specifiek denk ik, maargoed.

Ik heb bij m'n "Berichten" ding m'n MSN account ingevuld, zodat ik m'n MSN e-mail kan ontvangen.

Dat werkt goed met de map Postvak In.

Maar ik heb in m'n MSN mailbox een filter aangemaakt wat alle berichten met een bepaalde afzender / onderwerp in een daarvoor gemaakt map flikkert.

Met outlook op de PC kan ik de berichten die in die map terechtkomen gewoon lezen, maar op m'n P3300 blijft die map gewoon leeg :S

Ik denk dan dat ik geen e-mail heb voor die map, maar dan ga ik op de PC kijken en dan staan er dus wel e-mails in die map.

Hoe zorg ik dat de e-mails die in die map terecht komen ook op m'n P3300 te zien zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
  • Laatst online: 25-01-2020
Je moet even kijken bij menu-opties (in berichten, meen ik) en daar kan je ergens de mappen selecteren waarvoor je e-mails wilt krijgen.

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bedankt ! :D

Dat was hem inderdaad

naar die map toe gaan, "Menu > Extra > Mappen beheren" en daar dan een vinkje zetten voor de map die je wilt hebben.

Dan wordt die ook gesynchroniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gwystyl schreef op zondag 07 juni 2009 @ 00:45:
[...]

Dat kan als je de case er af kan halen. Hier kan je een paar linkjes zien naar guides

[...]
Zijn diezelfde guides :P
volgens mij is dat torx T6 (wordt vast gezegd/schreven in die guide). Losse schroevedraaierachtige torxdingen zijn wat minder goed te krijgen volgens mij, maar daarvoor zou ik ook wat bouwmarkten af gaan struinen. Soms krijg je ze ook bij een nieuwe case op eBay
T6 zit in elke setje torx. En prima te verkrijgen zelfs op de markt. Je krijg ze ook vaak bij nieuwe batterijen voor je device, en bij schermen.Ook bij de betere electronicazaak zijn ze te verkrijgen.

Je kan hem natuurlijk ook laten repareren bij Spark ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Het is geen Torx 6, maar Torx 5 volgens xda developers

Is er toevallig ook een programma, met een overzicht van alle (Nederlandse) radiozenders?

Ik probeerde laatst de SlamFM stream te openen op m'n telefoon (in WMP) maar dat werkte niet.

En toen dacht ik, misschien is er ook wel een programmaatje met alle zenders, ipv alleen SlamFM.

Iemand die zoiets kent (of misschien een alternatief?)

[ Voor 76% gewijzigd door ThinkPad op 13-06-2009 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Ik heb de WM6.5 Rom erop staan. Werkt super, alleen iets te traag soms. Het is grafisch wel een echte vooruitgang.
Vroeger kon je de P3300 overclocken met een tooltje, weet iemand of dat ook nog gaat met de WM6.5?
Mijn echte klok ging vroeger ook verkeerd met die overclocktool, maar nu kan je de P3300 laten syncen met een timeclock en is dat al veel minder een issue voor mij.
Iemand ook een idee of de WM6.5 SDHC kaartjes aankan op de P3300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306275

Howdy

Heeft iemand een idee ik heb al gezocht met got maar kan niks vinden
als ik mijn htc3300 een tijdje gebruik met tomtom 7 valt hij uit ik heb dit ook als ik de internetbrowser gebruik is mijn batterij op ???
als ik hem aan de lader doe geeft hij aan charging en staat nog op 75% vreemd ik heb inmiddels al een andere rom erop sheen clean maar daar licht het volgens mij niet aan
Kan iemand mij helpen???
als ik hem in de lader hou blijft hij wel gewoon aan

alvast bedankt Mar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 306275 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:13:
Howdy

Heeft iemand een idee ik heb al gezocht met got maar kan niks vinden
als ik mijn htc3300 een tijdje gebruik met tomtom 7 valt hij uit ik heb dit ook als ik de internetbrowser gebruik is mijn batterij op ???
als ik hem aan de lader doe geeft hij aan charging en staat nog op 75% vreemd ik heb inmiddels al een andere rom erop sheen clean maar daar licht het volgens mij niet aan
Kan iemand mij helpen???
als ik hem in de lader hou blijft hij wel gewoon aan

alvast bedankt Mar
Na hoe lang gaat hij uit? Ik kon ongeveer 3 1/2 tot 4u navigeren met mijn P3300, dan is de batterij van volledig vol naar volledig leeg. Bij navigeren zou ik hem dan ook altijd aan de lader hangen.

Verder zijn er een heleboel dingen die invloed hebben op je batterijduur. Veel internetten en netwerk zoeken (als je in een gebied zit met slecht bereik) zijn daar twee voorbeelden van.

Als hij uitvalt terwijl de batterij nog niet leeg is, is er waarschijnlijk wat anders aan de hand. Na hoeveel tijd gebeurt het ongeveer? Is het verschillend bij TomTom of internetten? Welke browser gebruik je? Heb je nog programma's in de achtergrond draaien? Gebeurt het terwijl je ergens op drukt of spontaan?

Waar heb je op gezocht? Voor specifieke problemen met de P3300 is het handig om dit topic en de vorige delen door te nemen, en verder te zoeken met bijv google en op xda-developers. Hier is bijvoorbeeld een topic over batterijen die snel leeg gaan, maar ik weet niet of dat jouw probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:33

Meneer iCy

swarma

Pluppie schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:46:
Ik heb de WM6.5 Rom erop staan. Werkt super, alleen iets te traag soms. Het is grafisch wel een echte vooruitgang.
Vroeger kon je de P3300 overclocken met een tooltje, weet iemand of dat ook nog gaat met de WM6.5?
Mijn echte klok ging vroeger ook verkeerd met die overclocktool, maar nu kan je de P3300 laten syncen met een timeclock en is dat al veel minder een issue voor mij.
Iemand ook een idee of de WM6.5 SDHC kaartjes aankan op de P3300?
Als die in je rom ingebouwd zit kan die het aan. Anders moet je op zoek naar de losse driver/patch. Ik had er altijd een 4GB in mijn telefoon zitten.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Weet iemand toevallig waar nog goede 'housings' voor de P3300 te koop zijn voor niet al teveel?
Vroeger werd je er mee dood gegooid zowat, maar tegenwoordig is het goed zoeken. Op ebay wel een paar gevonden maar vond die vrij prijzig voor wat plastic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DjWannaB2002 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 10:39:
Weet iemand toevallig waar nog goede 'housings' voor de P3300 te koop zijn voor niet al teveel?
Vroeger werd je er mee dood gegooid zowat, maar tegenwoordig is het goed zoeken. Op ebay wel een paar gevonden maar vond die vrij prijzig voor wat plastic ;)
Ik heb nog een (half)werkende liggen. Prima scherm en de kast is ook nog prima. Batterij ook nog erbij. Mail me maar bij interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Lees je bericht net te laat, net eentje besteld ergens....
Mocht dat niks zijn dan weet ik je te vinden en neem ik even contact met je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-07 14:38

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Hey luitjes,

Ik heb sinds kort een andere telefoon en wil mn oude artemis omdopen tot TomTom, en deze dan in de auto zetten.
Ik ben al een tijdje bezig geweest wat "light" ROM's te zoeken maar deze werken niet/installeren niet, corrupte files enzo..
Onder andere de "YuE" rom's geprobeerd.
Dit zijn .nbh files, zowel via bootloader als een RUU krijg ik ze niet geinstalleerd.

Heeft er iemand een goeie tip voor een lekker lichte ROM, zonder verdere rommel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Artemis Touch 4.02 VANILLA is aardig ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:28:
Artemis Touch 4.02 VANILLA is aardig ligt.
Hmmz. net geinstalleerd, valt me wat tegen, staat nog een hoop zooi op.
Meerdere extra apps, touchflow, advanced config, and so on.
Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Vanilla versie was toch juist zonder??? Of ik moet me vergissen. Of ik ben in de war met een oudere versie. Ga nog even zoeken voor je.
Je kan het trouwens ook gewoon uitzetten in today scherm...

Misschien is dit nog wat:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=340748&highlight=Big+memory
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=409594&highlight=Big+memory
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=455241&highlight=Fast+rom
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=448699&highlight=Fast+rom

@hieronder:
Die is ook met TF en zitten nog meer extra's in dan in de Vanilla. De Vanilla is de kaalste van de 3.

Je hebt ook nog de oops rom van Tom Codon. Deze is wel wat sneller nog dan de Vanilla rom van Meschle, maar staan ook nog altijd wat extra programma's op.
Is de meest kale rom niet gewoon een officiele rom van HTC?

[ Voor 96% gewijzigd door 13art op 30-06-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-07 14:58
Ik denk dat je Artemis Touch 4.0x LIGHT moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:41:
Vanilla versie was toch juist zonder??? Of ik moet me vergissen. Of ik ben in de war met een oudere versie. Ga nog even zoeken voor je.
Je kan het trouwens ook gewoon uitzetten in today scherm...

Misschien is dit nog wat:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=340748&highlight=Big+memory
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=409594&highlight=Big+memory
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=455241&highlight=Fast+rom
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=448699&highlight=Fast+rom

@hieronder:
Die is ook met TF en zitten nog meer extra's in dan in de Vanilla. De Vanilla is de kaalste van de 3.

Je hebt ook nog de oops rom van Tom Codon. Deze is wel wat sneller nog dan de Vanilla rom van Meschle, maar staan ook nog altijd wat extra programma's op.
Is de meest kale rom niet gewoon een officiele rom van HTC?
toon volledige bericht
Thx, op de laatste na had ik dezen nog niet geporbeerd, even kijken welke het lichtste is.
thX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik gebruik momenteel de MDA Compact III nog steeds met de initiële ROM die er toentertijd op stond, dat was in mijn geval Windows Mobile 5. Nu weet ik dat T-Mobile ooit een WM6 ROM update heeft uitgegeven, echter kan ik deze hier niet vinden. Heeft iemand enig idee waar ik deze officiële T-Mobile ROM kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Woudloper schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:54:
Ik gebruik momenteel de MDA Compact III nog steeds met de initiële ROM die er toentertijd op stond, dat was in mijn geval Windows Mobile 5. Nu weet ik dat T-Mobile ooit een WM6 ROM update heeft uitgegeven, echter kan ik deze hier niet vinden. Heeft iemand enig idee waar ik deze officiële T-Mobile ROM kan vinden?
Daar zijn nog wel linkjes van te vinden op xda-developers.com in het wm6 deel van de artemis. Gedetailleerder kan ik niet worden, maar met de bestandsnaam moet je een heel eind kunnen komen. Die staat misschien nog wel ergens in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Of misschien even een mailtje naar T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Inmiddels gevonden op xda developers. Daar stond nog een verwijzing. Op de T-Mobile site is wel een link te vinden. Deze verwijst naar de HTC website en daar staat gemeld dat de periode om te upgraden verlopen is.

Nu maar bij xda gehaald, gelukkig had iemand hem nog lokaal staan en had deze op megaupload gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Hoe kan het dat de tijd van mijn p3300 soms ineens achterloopt?

[ Voor 86% gewijzigd door Reticulum op 06-07-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:40
haagseblowin schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:53:
Ik heb dat ook een tijd lang gehad. Het kwam bij mij doordat mijn telefoon geen bereik had. Nadat ik geswitched was naar KPN heb ik er geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
haagseblowin schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:53:
Staat je 'bezoekerstijd' anders dan je standaard tijd? Dan kan daar het probleem nog wel eens zitten.
Ook als je batterij niet goed contact maakt en dan uit gaat kan de tijd verkeerd staan op het moment dat de batterij er wel weer in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309194

ik hoor veel mensen hier dat ze de mda3 compact naar wm6 hebben upgedate.
ik heb gezocht op de tmobile site zelf maar daar staat enkel een radio update.....

kan iemand me asjeblieft vertellen waar de wm6 voor de mda3 compact van tmobile te verkrijgen?
btw de tmobile simlock is er af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ehhhh misschien had je even een paar berichten boven je moeten kijken???
Op XDA-Developers is de rom voor wm6 nog te vinden :)
Link mag niet gegeven worden aangezien de officiele upgrade periode al voorbij is, dus je moet zelf zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 08-07-2009 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DjWannaB2002 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:32:
Ehhhh misschien had je even een paar berichten boven je moeten kijken???
Op XDA-Developers is de rom voor wm6 nog te vinden :)
Link mag niet gegeven worden aangezien de officiele upgrade periode al voorbij is, dus je moet zelf zoeken.
Het is ook noodzakelijk te weten waar je mee bezig gaat. Als je dat niet weet kun je het beter niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat zijn de ervaringen met WM6.5 op de P3300?

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 03-08-2009 13:27 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ik zou het niet proberen...
Ik vermoed dat het erg langzaam is. Op de X1 is het al wat langzamer, ten minste dat ik heb ergens gelezen. Dus dan is het op de P3300 al helemaal langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300019

Mijn scherm (ik denk alleen het touchscreen, maar hoe weet je dat zeker :s) is stuk :(:(:(
Iemand die onderdelen of een defecte P3300 verkoopt aub, ik zit nu zonder gsm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 300019 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:02:
Mijn scherm (ik denk alleen het touchscreen, maar hoe weet je dat zeker :s) is stuk :(:(:(
Iemand die onderdelen of een defecte P3300 verkoopt aub, ik zit nu zonder gsm :(
Wat doetie nog wel? Gaat hij wel aan?
Probeer eens je P3300 aan de usb kabel te hangen en dan MyMobiler te draaien. Als alles werkt behalve je scherm, moet je op je computerscherm je P3300 kunnen bedienen. Je kan dan zelfs proberen dingen aan te wijzen e.d. (met je vinger/stylus op het scherm). Zo krijg je een aardig idee van wat er nog werkt en wat niet.
Mijn oude P3300 is nl ook stuk, maar die gaat niet meer aan, ook niet als hij aan de stroom hangt. Ik verwacht dus niet dat dat aan het scherm ligt, maar voor hetzelfde geld is er gewoon een kabeltje of aansluiting losgeraakt. Mijn vader (aan wie ik hem doorgegeven heb) wil hem nog uit elkaar halen om te kijken of er zoiets is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gwystyl schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:08:
[...]

Wat doetie nog wel? Gaat hij wel aan?
Probeer eens je P3300 aan de usb kabel te hangen en dan MyMobiler te draaien. Als alles werkt behalve je scherm, moet je op je computerscherm je P3300 kunnen bedienen. Je kan dan zelfs proberen dingen aan te wijzen e.d. (met je vinger/stylus op het scherm). Zo krijg je een aardig idee van wat er nog werkt en wat niet.
Mijn oude P3300 is nl ook stuk, maar die gaat niet meer aan, ook niet als hij aan de stroom hangt. Ik verwacht dus niet dat dat aan het scherm ligt, maar voor hetzelfde geld is er gewoon een kabeltje of aansluiting losgeraakt. Mijn vader (aan wie ik hem doorgegeven heb) wil hem nog uit elkaar halen om te kijken of er zoiets is gebeurd.
hij gaat nog aan ja, het beeld is ook nog perfect, zelfs waar de barst zit, maar de touchscreen werkt niet meer... Hoe weet ik nu of het scherm zelf ook niet defect is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 300019 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:14:
[...]

hij gaat nog aan ja, het beeld is ook nog perfect, zelfs waar de barst zit, maar de touchscreen werkt niet meer... Hoe weet ik nu of het scherm zelf ook niet defect is..
ah ok. Je kan kijken op eBay naar een replacement scherm (met digitizer denk ik). Mijn vader wil er zelf nog mee klooien, dus die kan ik niet verkopen helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gwystyl schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:12:
[...]

ah ok. Je kan kijken op eBay naar een replacement scherm (met digitizer denk ik). Mijn vader wil er zelf nog mee klooien, dus die kan ik niet verkopen helaas....
wat is digitizer enz? en kan je de touch apart van de lcd doen? ik ken er nix van :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 300019 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:30:
[...]

wat is digitizer enz? en kan je de touch apart van de lcd doen? ik ken er nix van :s
Volgens mij is de digitizer dat deel dat de indrukken op het scherm omzet in signaal dat de rest van windows snapt (correct me if I'm wrong). Ik heb in een browse-bui op eBay in ieder geval schermen met en zonder digitizer gezien; het lijkt me dat je er wel één nodig hebt, maar of je die ook los van een scherm kan halen (zodat je misschien je oude nog kan gebruiken?) weet ik niet.
Hier heb je er één in Amsterdam, en niet al te duur denk ik. Vraag de verkoper anders of hij weet wat een digitizer is of google het :)

offtopic:
3000e berichtje *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:31
anandus schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:27:
Wat zijn de ervaringen met WM6.5 op de P3300?
Traag, erg traag. Probeer het niet, WM6.1 is het maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:24
Hallo allemaal,

Ik ben van m'n p3300 naar een touch diamond gegaan (tijdje geleden al) maar nu heb ik dus met m'n p3300 een probleem.

Om die pinnetjes van extusb zat zo'n beschermding, deze bleek dus in m'n headset te blijven steken, dus ik wou hem opladen en daarna aan m'n pa geven, maar nu zijn de pinnetjes dus zo krom dat dit nooit meer gaat werken,iemand een oplossing hiervoor?

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DaRk PoIsOn schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 05:15:
Hallo allemaal,

Ik ben van m'n p3300 naar een touch diamond gegaan (tijdje geleden al) maar nu heb ik dus met m'n p3300 een probleem.

Om die pinnetjes van extusb zat zo'n beschermding, deze bleek dus in m'n headset te blijven steken, dus ik wou hem opladen en daarna aan m'n pa geven, maar nu zijn de pinnetjes dus zo krom dat dit nooit meer gaat werken,iemand een oplossing hiervoor?
Als het alleen is om op te laden en synchroniseren kan je een gewone USB naar mini-usb kabel gebruiken, die je bij veel fototoestellen/mp3-spelers e.d. krijgt of voor weinig kan kopen. Als je de headset wil gebruiken heb je wel extusb nodig (iets afgeronde stekker. Anders misschien heel voorzichtig met een kleine pincet/tang/schroevendraaier proberen die pinnetjes recht te buigen?

Kan je een foto maken van wat er krom is? pinnetjes in de telefoon of in de kabel die er in gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 300019 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:14:
[...]

Ai, dat heb ik ook al twee* keer gehad.
Gelukkig is het heel makkelijk te fixen, alleen kost een nieuw schermpje wel 30 euro (nouja, 29,95).
Ik heb mijn schermpjes van marktplaats gehaald allebei van een andere verkoper, maar was even duur en prima schermpje. Allebei zelfde dag nog verzonden, volgende dag in huis. (hier bijv.)
Vergeet niet om voor de zekerheid te checken of ze een mini-inbus meesturen.

Overigens werkt de touchscreen misschien nog wel linksonder van de barst?

Je kan trouwens Mouse Mode aanzetten, dan kan je het balletje gebruiken als een trackball. Beetje vermoeiend (zeker met smsjes typen), maar het werkt wel! :)

* De tweede keer was echt een paar dagen nadat ik het scherm had ingebouwd, gooit mijn kat de telefoon van tafel :/

Edit:
En hier een prima tutorial hoe je het scherm vervangt (nouja, verwijdert, maar het inbouwen is gewoon hetzelfde maar dan omgekeerd :P ):
http://www.macsthatwork.c...-for-mda-compact-iii.html

[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 05-08-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
gwystyl schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:40:
[...]

Als het alleen is om op te laden en synchroniseren kan je een gewone USB naar mini-usb kabel gebruiken, die je bij veel fototoestellen/mp3-spelers e.d. krijgt of voor weinig kan kopen. Als je de headset wil gebruiken heb je wel extusb nodig (iets afgeronde stekker. Anders misschien heel voorzichtig met een kleine pincet/tang/schroevendraaier proberen die pinnetjes recht te buigen?

Kan je een foto maken van wat er krom is? pinnetjes in de telefoon of in de kabel die er in gaat?
Het zijn echt de pinnetjes in de phone die krom zijn, das 't verlepte.

waarschijnlijk word dat gewoon ee nieuwe p3300, maargoed die zijn tegenwoordig op marktplaats ook quanta kosta die nixos. maar wel jammer, dit beestje is net 2 jaar oud ongeveer.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_E_8zUVjQM5g/Sn84UlaiNTI/AAAAAAAAABo/1vA8J9LQaxM/s640/IMAGE_006.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 09-08-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heeft iemand een linkje naar de originele HTC WM6 rom?

Volgens mij is het " HTC P3300_NLD_3.13.404.1_4.1.13.44_02.94.90_Ship_R.exe " maar daar kan ik geen werkende link meer van vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:35:
Heeft iemand een linkje naar de originele HTC WM6 rom?

Volgens mij is het " HTC P3300_NLD_3.13.404.1_4.1.13.44_02.94.90_Ship_R.exe " maar daar kan ik geen werkende link meer van vinden :(
Die heb ik hier nog op mijn harddisk staan. Nooit de moeite genomen om te installeren :)
Maar ik heb ook een versie die volgens mij iets nieuwer is:
RUU_Artemis_TMO_NL_3.15.114.2_4.1.13.50_03.06.90_Ship.exe

Die laatste - WM6 Nederlands - kwam ik wel nog online tegen: http://www.megaupload.com/nl/?d=SYTEF84A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238243

Hier vind je een stel ROMS, ook de originele 6.0 van HTC (NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaRk PoIsOn schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 02:08:
[...]

Het zijn echt de pinnetjes in de phone die krom zijn, das 't verlepte.

waarschijnlijk word dat gewoon ee nieuwe p3300, maargoed die zijn tegenwoordig op marktplaats ook quanta kosta die nixos. maar wel jammer, dit beestje is net 2 jaar oud ongeveer.
Voor minder dan 75 euro (werkend) kom je ze toch (nog) niet tegen. Als dat voor jouw "quanta kosta die nixos"m is zou ik voor een Touch HD gaan :)

Die USB aansluiting is wel te vervangen, zie Spark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Anoniem: 119722 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:59:
[...]

Voor minder dan 75 euro (werkend) kom je ze toch (nog) niet tegen. Als dat voor jouw "quanta kosta die nixos"m is zou ik voor een Touch HD gaan :)

Die USB aansluiting is wel te vervangen, zie Spark
Op zich valt dat nog wel mee, toen ik hem kocht was ie 3 maand oud en 160 euro, van iemand overgekocht die er de ballen van snapte en graag weer een plain old nokia wou.
Maar deze telefoon is voor m'n pa (82) en ma (bijna 66) dus dan zijn fysieke knoppen wel een beetje handig, plus 't draaien is makkelijk voor ze met zoomen bij tomtom.

Dus vandaar dat ik deze nog wel wil laten fixen
Ik ben ondertussen de gelukkige eigenaar van een diamond en een pro daar vermaak ik me nu wel mee :P

Maar heel erg bedankt voor de link, ik ga er meteen 1 bestellen

[ Voor 3% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 12-08-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nou moe.
Ik ben gisteren ergens (volgens mij op de fiets) het batterijklepje van mijn telefoon kwijtgeraakt :/

Iemand een idee waar ik zoiets kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60141

ik heb thuis een webcam op mijn laptop maar als ik het adres van mijn site intik kan ik hem op mijn HTC niet zien iemand een idee????

Alvast bedankt Mar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 60141 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:05:
ik heb thuis een webcam op mijn laptop maar als ik het adres van mijn site intik kan ik hem op mijn HTC niet zien iemand een idee????

Alvast bedankt Mar
Welke browser gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
anandus schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:42:
Nou moe.
Ik ben gisteren ergens (volgens mij op de fiets) het batterijklepje van mijn telefoon kwijtgeraakt :/

Iemand een idee waar ik zoiets kan vinden?
Kijk eens op ebay of expansys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60141

ie voor mobile browser met win mobile 6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Iemand hem al legaal geunlockt bij T-mobile? Ik netjes IMEI invullen:
Deze mobiele telefoon is niet door T-Mobile geleverd. T-Mobile beschikt daarom niet over de SIM-unlock-code voor dit toestel. Neem hiervoor contact op met het verkooppunt waar het toestel gekocht is.
eh.. dacht het wel :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb het geprobeerd te doen via T-Mobile, en ze zouden een brief sturen met een unlockcode, maar die brief heb ik nooit gekregen.

Daarom zelf maar gedaan. Hoe ik het heb gedaan kan ik niet vertellen, dan riskeer ik een ban denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nou ja de mijne is ruim 2 jaar oud. Maar ik heb al ergens een aanwijzing gelezen: misschien is de IMEI code anders dan die achter de batterij. Nu alleen geen zin om weer sim kaarten te swappen (met iphone)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
*#06# dan krijg je je IMEI code op het scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:35
ThinkPadd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 23:00:
Ik heb het geprobeerd te doen via T-Mobile, en ze zouden een brief sturen met een unlockcode, maar die brief heb ik nooit gekregen.

Daarom zelf maar gedaan. Hoe ik het heb gedaan kan ik niet vertellen, dan riskeer ik een ban denk ik :P
Ik kreeg mijn code via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nou niet gelukt hoor. Imei had ik al van het scherm maar exact hetzelfde. T-mobile maar eens aanschrijven (of suggesties via DM, kuch ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb een zeer vervelend (voor mij iig) bugje

Als de telefoon vergrendeld is (met behulp van dat slotje in m'n homescreen), dan kan ik nogsteeds de volumeknop aan de zijkant gebruiken.

Dit vind ik zeer vervelend, aangezien ik hem op school altijd op stil heb staan. Als ik dan tegen dat volumeknopje aan kom, gaat hij dus in de stand met geluid, en heb ik kans dat m'n telefoon wordt afgepakt :P

Bij de instellingen staat hij al ingesteld op "Lock all buttons, except powerbutton". Over de slider aan de zijkant wordt niks vermeld.

Hoe kan ik deze ook vergrendelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Nog meer mensen die gebruik maken van Wm 6.5 op de Artemis/P3300?

[ Voor 4% gewijzigd door Emrulez op 18-10-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Emrulez schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:26:
Nog meer mensen die gebruik maken van Wm 6.5 op de Artemis/P3300?
Ik durf het niet aan, bang dat de telefoon te zwak is.
Wat zijn jouw ervaringen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
anandus schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:40:
[...]
Bij mij draait hij soepel geen problemen mee :P

Maar dat komt dan ook waarschijnlijk doordat ik de rom zelf heb gemaakt :P

Ik heb met 6.5 ongeveer tussen de 20Mb en 24 MB Ram en 50Mb storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
anandus schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:40:
[...]
Ik heb het gister geprobeerd nu weer terug, vind het maar niks. Het is wel stuk sneller als de eerste builds, maar toch blijft 200 Mhz te weinig. Daarnaast zie ik persoonlijk weinig voordelen tussen wm6.5 en wm6.1 alleen het uiterlijk maar dan wordt het weer traag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
Termi schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:39:
[...]

Ik heb het gister geprobeerd nu weer terug, vind het maar niks. Het is wel stuk sneller als de eerste builds, maar toch blijft 200 Mhz te weinig. Daarnaast zie ik persoonlijk weinig voordelen tussen wm6.5 en wm6.1 alleen het uiterlijk maar dan wordt het weer traag :).
De snelheid verschilt ook per Rom he. Ik heb er weinig last van af en toe wat langzamer maar dat heb ik ook met 6.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Emrulez schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:42:
[...]

De snelheid verschilt ook per Rom he. Ik heb er weinig last van af en toe wat langzamer maar dat heb ik ook met 6.0.
Grote verschillen ga je merken als je tijdje gebruikt en wat voller staat qua programma's, sms'jes en telefoonboek. Ik heb nu +/- 3000 sms'jes in staan en merk toch dat je dan meer geheugen in gebruik neemt. Maar op zich vond ik 6.5 niet verkeerd, maar de meeste roms hebben lettertype (20) en grote balken, is niet erg fijn werken op een klein scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536

Sinds een aantal weken heb ik het probleem dat de telefoon vastloopt. Ik ben onlangs geswitched naar het Telfort netwerk (roaming KPN dus), maar ik weet niet zeker of de problemen hiermee samenhangen (volgens mij had ik ze voortijd ook al).
Ik heb het idee dat de vastlopers alleen plaatsvinden als ik de telefoon aan heb. Ik merk dan ineens dat de telefoon niet meer aan gaat (het scherm blijft zwart), maar het groene (netwerk)lampje knippert nog wel gewoon. Soms helpt een soft-reset zelfs niet! Dan moet ik dus de batterij eruit halen. Gedurende de vastloper ben ik blijkbaar niet bereikbaar, want als ik de telefoon gereset heb, krijg ik soms voicemail-berichten of sms'jes binnen.
De meeste vastlopers heb ik echter tijdens het bellen. De telefoon valt dan gewoonweg uit en als ik naar het scherm kijk is hij weer zwart en knippert volgens mij het groene lampje nog wel gewoon. Ook dan moet ik meestal de batterij eruit halen.

Hebben andere mensen deze problemen ook (i.c.m. Telfort)? Of zou het aan de batterij kunnen liggen? Ik heb al verschillende radio-roms en Windows Mobile-versies geprobeerd, maar de problemen blijven.
De telefoon is nu bijna twee-en-een-half jaar oud, maar ik zou het toch jammer vinden om hem nu al weg te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Vraagje: bij het installeren van een nieuwe ROM, blijven dan de smsjes behouden? Zelfde voor contacten en agenda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
Holgersson schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:29:
Vraagje: bij het installeren van een nieuwe ROM, blijven dan de smsjes behouden? Zelfde voor contacten en agenda?
Nee alles gaat weg, je kan het beste backuppen voor het flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
@aventijn Probleem komt me bekend voor. Bij mij kwam het door een andere radiorom en dit loste de problemen op. Maar dit verklaart niet de vastlopers. Als ik jou was zou ik een harde reset doen zodat de rom opnieuw wordt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536

DjWannaB2002 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:13:
@aventijn Probleem komt me bekend voor. Bij mij kwam het door een andere radiorom en dit loste de problemen op. Maar dit verklaart niet de vastlopers. Als ik jou was zou ik een harde reset doen zodat de rom opnieuw wordt geinstalleerd.
Ik draai nu inderdaad sinds twee dagen een nieuwe radio-ROM (versie 3.43.90):
Thread op XDA-developers

Deze geeft tot nu toe geen problemen (vastlopers tijdens bellen) i.c.m. de originele (Engelse) factory ROM en Telfort. Hopelijk kan m'n telefoon nu weer een paar jaartjes mee _/-\o_

p.s. Voor de mensen die op zoek zijn naar een snelle 'basic' ROM zou ik adviseren bovengenoemde te installeren! Je merkt dat de Artemis gewoon niet echt gemaakt is om nieuwere, zwaardere versies van WM te draaien. Met bovenstaande ROM loopt alles lekker soepel 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 21-10-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323221

Te vroeg gejuicht :( Tijdens het bellen heb ik nu weer regelmatig vastlopers. Ik heb bij BatteryUpgrade een nieuwe accu besteld. Het valt namelijk op dat de vastlopers vooral plaatsvinden als ik de telefoon wat langer (zonder laden) in gebruik heb. Het is een beetje een gok, maar gelukkig zijn de accu's van de Artemis niet zo duur (ongeveer twintig euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik heb een 2e leven voor mijn P3300 bedacht. Hij lag stof te happen en op Marktplaats krijg je zo genant weinig voor een voormalig topapparaat dat ik hem ook niet weg ga doen.

Mijn plan is om er een prepaid kaart in te stoppen (of zelfs helemaal geen sim) en er dan een zeer licht en snelle ROM op te zetten en dan de nog steeds legale TomTom erop. Dan heb ik een gratis navigatiesysteem. Op mijn huidige iPhone moet ik TomTom nog aanschaffen, maar dan kan mijn vriendin die oude htc ook meenemen in de auto. En dan gewoon automatisch laten opstarten naar TomTom (dat deed hij toch al als bug soms).

Na 2 maanden iphone weer even op de HTC is trouwens stante pede kapot ergeren. Wat een trage bedoening zeg, niet te zuinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-07 10:00
Anoniem: 86536 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:23:
[...]
p.s. Voor de mensen die op zoek zijn naar een snelle 'basic' ROM zou ik adviseren bovengenoemde te installeren! Je merkt dat de Artemis gewoon niet echt gemaakt is om nieuwere, zwaardere versies van WM te draaien. Met bovenstaande ROM loopt alles lekker soepel 8)
Ik heb pas geleden een andere ROM geinstalleerd (YuE M2D) en de telefoon werkt echt soepel en snel. Dit is een WM 6.1 ROM en bevalt me heel goed.

Overigens was mijn accu pas geleden ook naar zijn grootje. Dit uitte zich simpelweg dat de accu leeg was na een paar minuten bellen of TomTom.
Een nieuwe accu van € 15,- en 't werkt weer perfect. Hij is nu bijna 3 jaar oud en heb er veel plezier van. Toch zal hij er begin volgend jaar aan moeten geloven... ik verwacht dat hij dat vervangen gaat worden door een Android toestel.
Jazzper schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:09:
ik heb een 2e leven voor mijn P3300 bedacht. Hij lag stof te happen en op Marktplaats krijg je zo genant weinig voor een voormalig topapparaat dat ik hem ook niet weg ga doen.

Mijn plan is om er een prepaid kaart in te stoppen (of zelfs helemaal geen sim) en er dan een zeer licht en snelle ROM op te zetten en dan de nog steeds legale TomTom erop.
Goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazzper schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:09:
Dat doe ik al een paar maanden met mijn P3600 alleen voor GPS doeleinden te gebruiken w.o. navigatie.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

crap... ik probeerde te klooien met de Wizard Tool, maar nu hij gereboot is vreet hij mijn password niet meer :x

zit nu op 5/8 pogingen en wat gebeurt er als je ze alle 8 doet? :x

edit:
dat weet ik nu ook: dan ga je terug naar fabrieksinstellingen ;)
Nou ja had net alles gebackupped dus geen probleem

Hij pakt nu ook andere simkaarten, joy!
nu nog een leuke snelle ROM uitzoeken nu ik kan klooien.

[ Voor 38% gewijzigd door Jazzper op 12-11-2009 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 22:16
Via marktplaats een P3300 aangeschaft, als vervanger voor mijn HTC S200. Vooral omdat ik de artemis mooier vind, en er GPS inzit.

Zonder de eerste delen doorgelezen te hebben even een korte vraag; ik zou graag de data overdracht wat sneller willen hebben, omdat het SDkaartje (in tegenstelling tot de S200) niet toegankelijk is van buiten. Via USB is het erg langzaam, via bluetooth nog minder.
Is het mogelijk om de SDcard via WIFI te sharen, om zo wat sneller te kunnen schrijven? (En lezen; Ik neem namelijk normaliter backups van de SD kaart terwijl deze in de PC zit.)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mistraller schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:52:
Via marktplaats een P3300 aangeschaft, als vervanger voor mijn HTC S200. Vooral omdat ik de artemis mooier vind, en er GPS inzit.

Zonder de eerste delen doorgelezen te hebben even een korte vraag; ik zou graag de data overdracht wat sneller willen hebben, omdat het SDkaartje (in tegenstelling tot de S200) niet toegankelijk is van buiten. Via USB is het erg langzaam, via bluetooth nog minder.
Is het mogelijk om de SDcard via WIFI te sharen, om zo wat sneller te kunnen schrijven? (En lezen; Ik neem namelijk normaliter backups van de SD kaart terwijl deze in de PC zit.)
Je kan het proberen, maar ik denk het niet.

Wat wel kan helpen is een prograqmmaatje dat WMStorage heet.
Dit laat de telefoon denken dat-ie een USB-stick is. Bij mij heeft dat de doorvoersnelheid verhoogd.

Een andere manier is het SD-kaartje in de cardreader in de computer te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

anandus schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:10:
[...]

Dit laat de telefoon denken dat-ie een USB-stick is. Bij mij heeft dat de doorvoersnelheid verhoogd.

Bijna goed, het heet WM5torage. Dat helpt inderdaad een hoop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
anandus schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:10:
[...]

WM5torage had ik natuurlijk op mijn S200 ook al draaien. En dat gaat natuurlijk helemaal niks helpen, want ik moet dan nog steeds door die USB 1.1 poort heen.

Daarom haalde ik bij mijn vorige toestel juist het kaartje eruit om rechtstreeks in de reader van de pc te stoppen. Maar dat gaat bij de P3300 niet, of ik moet het hele toestel uit elkaar halen, rebooten en zo. Niet handig.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 29-11-2009 19:50 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mistraller schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:50:
[...]

WM5torage had ik natuurlijk op mijn S200 ook al draaien. En dat gaat natuurlijk helemaal niks helpen, want ik moet dan nog steeds door die USB 1.1 poort heen.

Daarom haalde ik bij mijn vorige toestel juist het kaartje eruit om rechtstreeks in de reader van de pc te stoppen. Maar dat gaat bij de P3300 niet, of ik moet het hele toestel uit elkaar halen, rebooten en zo. Niet handig.
Sneller dan die USB 1.1 gaat het niet worden waarschijnlijk. Je zou kunnen zoeken naar een programma dat mappen kan delen over het netwerk en die dan benaderen via wifi (het lijkt alsof je dat al gedaan hebt; al iets gevonden in die richting?), maar ik verwacht eigenlijk niet dat het daar veel sneller van gaat worden.
De micro-SD kaart verwijderen is inderdaad iets dat je niet graag vaak doet voor de lol bij de P3300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Weet niet of het al gepost is, maar ik kwam er toevallig achter dat de officiële WM6 ROM nog op de site van HTC staat. Op dit moment aan het installeren :)
http://member.htc.com/dow...13.44_02.94.90_Ship_R.exe

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik probeer HTC P3300_NLD_3.13.404.1_4.1.13.44_02.94.90_Ship_R.exe te installeren op een T-Mobile MDA Compact III maar ik krijg tijdens het installeren op de PC de melding
Error 244 "Invalid Model ID"
Hoe zorg ik dat ik deze ROM kan installeren? Ik heb de telefoon zelf geunlocked destijds, kan het daar mee te maken hebben?

• Mistraller
ThinkPadd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:56:
Ik probeer HTC P3300_NLD_3.13.404.1_4.1.13.44_02.94.90_Ship_R.exe te installeren op een T-Mobile MDA Compact III maar ik krijg tijdens het installeren op de PC de melding
[...]

Hoe zorg ik dat ik deze ROM kan installeren? Ik heb de telefoon zelf geunlocked destijds, kan het daar mee te maken hebben?
Als je hem als Tmobile toestel gekocht hebt, kan je standaard alleen tmobile ROM's laden. En dus geen HTC roms.
Dat komt door de CID lock.

Die is er af te halen, maar daarvoor moet je op het welbekende xda-developers forum kijken.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Volgens mij heb ik dat al een keer gedaan, er staat nu namelijk een HTC WM6 ROM op, maar die is Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik wil mijn telefoon weer opnieuw installeren, ben nieuwsgierig naar 6.5.
Maar er zijn er zoveel op xda, dat ik door de bomen het bos niet meer zie en ook niet weet welke nou het vlotste is.

Kan een van jullie mijn misschien een goede ROM tippen?
(Dheewatara, Shady, Arte Love, Emrulez, etc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
anandus schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:05:
Ik wil mijn telefoon weer opnieuw installeren, ben nieuwsgierig naar 6.5.
Maar er zijn er zoveel op xda, dat ik door de bomen het bos niet meer zie en ook niet weet welke nou het vlotste is.

Kan een van jullie mijn misschien een goede ROM tippen?
(Dheewatara, Shady, Arte Love, Emrulez, etc?)
Ik heb emrulez er nu op staan, lijkt mij vrij standaard, voor zover ik kan zien werkt alles best goed.
Ook babbelut getest met SBP pocket shell ingebakken, maar die is nog niet geweldig. Omdat mijn voorkeur naar een NL rom uitgaat heb ik de andere niet geprobeerd. Maar ik hoor graag de ervaringen van de WWE versies.
Arte Love, had die geen gps ondersteuning of zoiets? Dheewatara las ik iets over vertalingen die niet helemaal lekker waren of zo.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb gisteren de versie van Pawaj van PDAMobiz geprobeerd (hTc Arte and Love WM6.5 OS 21620 Build 21620.5.3.0 M2D), maar ik heb toch het gevoel dat het nét te log is, maar dat schijnt ook te kunnen komen door dat M2D (da's 'manilla' toch?).
En er zijn nog wat dingen in Thaise letters, da's ook wel jammer, plus dat er nog onderdelen missen,w aardoor je soms een foutmelding krijgt.

Op zich vind ik de nieuwe homescreen van WM6.5 wel interessant, maar kan nergens zien hoe ik dat moet customizen (wat-ie wel en niet laat zien, bijv.).

En wat ook onhandig is, maar ik weet niet of dat misschien standaard is in Windows Media Player Mobile (voorheen gebruikte ik de HTC Media Player), dat-ie ophoudt met spelen zodra je het scherm uitzet 8)7
Normaliter zette ik een liedje aan, scherm uit, telefoon in mijn zak, maar nu moet ik het scherm aanlaten. Nogal zonde van de stroom (plus dat-ie al paar keer van de lock afging).
Is er een manier om hem door te laten spelen?

De grote knoppen van WM6.5 zijn wel een hele verademing, trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
anandus schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:56:
Ik heb gisteren de versie van Pawaj van PDAMobiz geprobeerd (hTc Arte and Love WM6.5 OS 21620 Build 21620.5.3.0 M2D), maar ik heb toch het gevoel dat het nét te log is, maar dat schijnt ook te kunnen komen door dat M2D (da's 'manilla' toch?).
En er zijn nog wat dingen in Thaise letters, da's ook wel jammer, plus dat er nog onderdelen missen,w aardoor je soms een foutmelding krijgt.

Op zich vind ik de nieuwe homescreen van WM6.5 wel interessant, maar kan nergens zien hoe ik dat moet customizen (wat-ie wel en niet laat zien, bijv.).

En wat ook onhandig is, maar ik weet niet of dat misschien standaard is in Windows Media Player Mobile (voorheen gebruikte ik de HTC Media Player), dat-ie ophoudt met spelen zodra je het scherm uitzet 8)7
Normaliter zette ik een liedje aan, scherm uit, telefoon in mijn zak, maar nu moet ik het scherm aanlaten. Nogal zonde van de stroom (plus dat-ie al paar keer van de lock afging).
Is er een manier om hem door te laten spelen?

De grote knoppen van WM6.5 zijn wel een hele verademing, trouwens :)
Windows mobile hoort gewoon door te spelen, dat werkt op mijn andere toestel onder WM5 ook gewoon zo. Ik gebruik alleen wel een bluetooth headset.

De babbelut 0.3 rom is alweer een flinke verbetering tov 0.2, ik denk dat ik die eens ga volgen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Zojuist pas erachter gekomen dat er ook Android ROM's zijn voor de P3300. Deze zijn (nog?) niet volwassen, maar ik zou 't wel gaaf vinden als ze een volledig werkend Android systeem op de P3300 voor elkaar krijgen.

Ik heb 'm geïnstalleerd en de snelheid vind ik niet tegenvallen voor zo'n oude bak, nu nog functionaliteiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268398

Omdat m'n iPhone 3G in reparatie is, heb ik m'n Artemis weer eens aangezwengeld.
Via Google Sync makkelijk alles kunnen importeren, maar ik blijf problemen met Active Synch via USB houden.
Batterij laadt wel op, maar data via USB lijkt onmogelijk.
Lijkt mij hardware gerelateerd, niet? Hoor wel 'n geluidje uit mijn PC bij het aansluiten, maar ActiveSynch failed steeds. Jammer, want had die Babbelut ROM er wel eens op willen zetten (nu: WM 6.1)

Heeft iemand een ideetje, of moet ik het hier maar bij laten?
Thnx, K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Heb je gegevenssynchronisatie niet ingesteld als USB-disk-drive ipv activesync? Die instelling kan je vinden bij Settings - personal - gegevenssynchronisatie volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Canard schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:26:
Zojuist pas erachter gekomen dat er ook Android ROM's zijn voor de P3300. Deze zijn (nog?) niet volwassen, maar ik zou 't wel gaaf vinden als ze een volledig werkend Android systeem op de P3300 voor elkaar krijgen.

Ik heb 'm geïnstalleerd en de snelheid vind ik niet tegenvallen voor zo'n oude bak, nu nog functionaliteiten!
Ik was voor vanavond hetzelfde van plan!
Hoe (dys)functioneel is het?

Heb je 'wing linux' gebruikt? (Als in dit topic?)

Overigens, ik weet niet of het werkt, maar hier een progje om een dualboot van je telefoon te maken (Windows Mobile & Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Erg functioneel is het nog niet... je kunt niet bellen omdat het geluid nog niet werkt, GPRS heb ik niet geprobeerd maar zou wel moeten werken geloof ik, SMS'en werkt wel.

Dualboot? Heeft op dit moment niet zoveel meerwaarde vind ik, wel mooi dat 't mogelijk is.
Het opstarten van Wing Linux gaat nu al vrij makkelijk en m'n telefoon zet ik nooit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik had de readme niet gelezen dat het op de storagecard moest, dus het paste telkens niet. Eerst een uur bezig geweest om de allerlichtste rom te vinden en te installeren.
En toen las ik de readme :X :P

Wel leuk mee zitten pielen enzo, had hem helaas alleen in landscape, kon hem niet in portrait kijgen, maar ik ga straks in de trein verder.
Ook duurde het even tot ik de 'Escape'-knop (rechts van het groene knopje) had gevonden :P

Maar ik moet zeggen dat wát je ermee kan wel verbazend soepel is, had het toch zwaarder verwacht!

Ook aardig bijgelezen, interessant om in die blogposting te zien dat er niet perse een nieuwe kernel nodig is om verder te bouwen, dus ik houd het zeer zeker in de gaten!

Ik zie Android-mogelijkheden op de Artemis met vertrouwen tegemoet :)

Al met al blijft mijn trouwe Artemisje mij verbazen hoe goed-ie eigenlijk nog mee kan komen.
Nouja, Windows Mobile 6.5 is nét ietsje te zwaar.
Maar programma's, zoals Tomtom 7 en de nieuwste Opera Mini (5 is dat geloof ik) draaien prima (tot 4 tabs, meer kan niet qua geheugen) .

Hoe Android uit te proberen op je Artemis?

Download 'Wing Linux', hier:
http://sourceforge.net/pr...inux-0.4pre4.zip/download

Even unzippen. Dan moet je deze cab op je telefoon, op je storage card installeren:
wing-linux-0.4pre4-rootfs.cab
Daarna een soft reset. Dan moet je de cab voor je telefoon installeren, dus:
wing-linux-0.4pre4-artemis.cab

Hierna staat in programs 'Wing Linux', als je dit start dan moet je 'run' kiezen en dan start je Android.
De eerste keer opstarten kan lang duren, dat je het weet!
Veel uitprobeerplezier, al is het, zoals Canard al zei, nog niet helemaal functioneel.

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 05-02-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155960

Ik krijg alleen nog een gekleurd scherm... dus booten lukt nog.
Maar nergens een originele wm5 of 6 te krijgen.
ik heb de t-mobile compact iii.
zou iemand deze willen posten of mailen aub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 155960 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 23:30:
Ik krijg alleen nog een gekleurd scherm... dus booten lukt nog.
Maar nergens een originele wm5 of 6 te krijgen.
ik heb de t-mobile compact iii.
zou iemand deze willen posten of mailen aub...
Volgens mij heb je een installatie-cdtje gekregen bij je T-Mobile-pakket als ik het me goed herinner :)

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste