![]() |
Welkom in het eerste deel van dit topic over de HTC P3300. Je zult hier de nodige infomatie gaan vinden over de HTC P3300, ook wel bekend als de HTC Artemis. Dit toestel staat ook wel bekend als de MDA Compact III van T-Mobile. De MDA Compact III is al langere tijd beschikbaar. De P3300 is sinds 22-11-2006 te koop. Mocht je zelf nog toevoegingen hebben voor dit topic kan kan je dit mailen naar: |
![]() |
|
![]() |
HTC is een bedrijf waar niet veel mensen van gehoord hebben. Echter meer mensen hebben gehoord van bijvoorbeeld Qtek en Imate. Veel toestellen van HTC zijn onder die andere bekendere namen uitgebracht. In 2006 heeft HTC besloten om ook toestellen onder eigen naam uit te brengen. HTC zegt het volgende over hun bedrijf: Ben je benieuwd geworden naar het bedrijf HTC dan kan je meer informatie vinden op de HTC site. Hier kan je ook hun producten vinden. |
![]() |
Netwerk: Quadband GSM, GPRS, EDGE Formaat: 108 x 58 x 16,8 mm Gewicht: 127 gram Processor: OMAP 850, 200Mhz Display: 2,8", Resolutie 320 x 240, 65.536 kleuren Geheugen Intern: 128mb ROM / 64mb RAM Geheugen Extern: Micro SD Accu: Lithium-Ion met 1200 mAh Standby: 150 – 200 uur Spreektijd: 3,5 – 5 uur Connectiviteit: Bluetooth 2.0, Wi-Fi 802.11b/g, Interne modem, WAP, GPS Foto: Maximale resolutie:1600 x 1200 pixels, 10x zoom (digitaal in laagste resolutie), geen flash (2.1 Sharp megapixel camera) Video: Maximale resolutie: 176 x 144 pixels, een tweede VGA camera voor video bellen. Audio: 40 tonige polyphone ringtone, mp3 ringtone, Voice command, Voice dial, Voice Memo, Geïntegreerde speaker, Oortelefoon aansluiting via mini usb aan de onderkant van het toestel. Berichten: SMS, MMS, E-mail, Instant messaging Besturings systeem: Windows Mobile 5, aku 3.0 Overige features: Scrollwheel, muisbal. |
![]() |
Voor zover ik weet is er op dit moment maar 1 andere variant in Nederland beschikbaar, en dit is de MDA Compact III van T-Mobile. ![]() Klikbaar Er was in het begin sprake van dat de MDA Compact III geen Wifi zou hebben. Dit is gedeeltelijk waar. T-Mobile Nederland heeft besloten om er wel Wifi in te laten. T-Mobile Duitsland heeft er echter geen Wifi inzitten. Houd er dus rekening mee dat als je het toestel in het buitenland koopt dat er dan mogelijk geen Wifi op zit. De HTC variant heeft wel gewoon Wifi. Verder is de T-Mobile variant zo goed als het zelfde als de HTC variant, op wat uiterlijkheden na (roze menu’s etc). Buiten Nederland is er ook nog de O2 Xda Orbit. Dit is een kloon van de P3300 en is ook wel bekend onder de naam Artemis 200. Voor zover ik nu kan bepalen is alleen de vormgeving anders. Een uitgebreide review van dit toestel kan je vinden op 4WinMobile.com. Klikbaar |
![]() |
De P3300 heeft ingebouwde GPS en maakt gebruik van SiRFstarIII technologie. Dit is naar mijn weten 1 van de, zo niet de, meest gebruikte gps technologie van dit moment. In de P3300 zit de SiRF GSC3 GPS ontvanger en deze werkt samen met de exclusieve SiRFInstantFix™ service. Deze service zou moeten zorgen voor een snellere fix (binnen 8 seconde). Echter in reviews is hier nog niet veel van te merken. Het zou mij echter niet verbazen als hier in de toekomst met behulp van updates verandering in komt. Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in het bedrijf SiRF Technology volgt er hier een stukje over het bedrijf zelf. Naar mij idee is er nog geen 100% zekerheid of TMC beschikbaar is aangezien ik ook niet weet de P3300 beschikt over RDS. XenoV heeft er het volgende over gezegt: Bij de P3300 krijg je TomTom 6 er bij geleverd/geïnstalleerd. Er zijn hierbij twee pakketten. Namelijk een Taster en een Premium pakket. Het verschil tussen deze pakketen is in grote lijnen dat je bij de Premium versie heel West Europa er bij krijgt en bij de Taster slecht een lokale map. Ook krijg je bij de premium versie wat extra assecoires. Wil je precies weten wat de verschillen zijn, kijk dan even op de productsheets van zowel de Taster als de Premium versie van de P3300 |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De volgende foto's zijn gemaakt met de P3300 zelf. ![]() Klikbaar ![]() Klikbaar |
![]() |
Hoe is de gesprekskwaliteit? Van wat er nu bekend is over de MDA III is de gesprekskwaliteit goed te noemen. Ook op de speaker stand is het geluid goed en duidelijk. Wat kost het toestel? Toestel kost op dit moment rond de 500 euro. Onder andere verkrijgbaar bij: Centralpoint.nl 497,29 euro. Algebeld.nl 491 euro. PDAShop.nl 529 euro. Kan ik mijn normale koptelefoon (met 3.5mm jackplug) aansluiten op de P3300? Nee dit is niet mogelijk. De P3300 maakt gebruik van mini usb aansluiting. Je krijgt een koptelefoon bij je toestel, wil je je eigen oordoppen/headset gebruiken heb je een verloopstuk nodig. Deze is verkrijgbaar bij Expansys.nl voor 14,95 euro. Kan ik een A2DP headset gebruiken icm de P3300? Ja dit is mogelijk. Hiervoor zijn er de nodige bluetooth headsets beschikbaar. Zie het topic Bluetooth Stereo (A2DP) topic 200Mhz is dat niet wat langzaam? Het is inderdaad niet heel erg snel, maar zo goed als alle functies zijn normaal te gebruiken. Mocht je toch wat meer snelheid willen dan kan je dat doen met OmapClock. De processor is in ieder geval over te klokken tot 240Mhz. Ik dacht zelfs ergens gelezen te hebben dat hij maximaal tot 254Mhz was te overklokken zonder dat er problemen optraden. Let op!!! Ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele schade die optreed als je je P3300 overklockt. Zit er nu een muis op de P3300?!?!?! Ja dat klopt. Dit is het eerste Windows Mobile toestel waar een muis in verwerkt zit. Op deze manier is dit toestel, in combinatie met het scrollwheel/roller, bijna helemaal met 1 hand te bedienen. Zie ook het filmpje. (Dit wordt gedurende het topic aangevuld) |
![]() |
Bij deze wil ik iedereen bedanken die mee heeft geholpen bij het tot stand komen van dit topic. Een speciale dank gaat uit naar SeenD die de headers van dit topic heeft gemaakt |
Aan dit topic heb ik veel tijd en aandacht besteed, echter ik ben ook maar een mens, kan ook niet alles weten, kortom het kan zijn dat er ergens fouten staan, of dat er iets mist, of wat dan ook. Laat mij dit dan svp via de mail weten, dan probeer ik er zo snel mogelijk wat aan te doen. |
[ Voor 94% gewijzigd door Xanion op 27-11-2006 16:34 ]
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .