Ik ben benieuwdVerwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:07:
Ik weet niet of jullie belang hebben bij de officiele tmobile foto's, maar ik heb ze. Weet alleen niet hoe ik ze moet uploaden.
Mag hopen dat we het niet constant over prijzen enz gaan hebben bij de verschillende aanbieders enz.
Vario II topic staat er ook vol van, echt but is dat.
Vario II topic staat er ook vol van, echt but is dat.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Hierbij de link met de t-mobiel foto's:
http://www.t-mobile.de/un...tos/0,5632,7927-_,00.html
IS er al iemand die het toestel heeft besteld?
http://www.t-mobile.de/un...tos/0,5632,7927-_,00.html
IS er al iemand die het toestel heeft besteld?
Ik weet het het is offtopic maar er is volgens mij nog geen HTC Trinity Tread hierzo.
Dus vraag ik et hier.
Je hebt deze Trinity, die iedereen al gezien heeft:

Maar je hebt ook deze Trinity:

Die tweede ziet er uiterraard veel vetter uit, maar ik kan er niet mere informatie over vinden, weet iemand hier meer over?
Dus vraag ik et hier.

Die tweede ziet er uiterraard veel vetter uit, maar ik kan er niet mere informatie over vinden, weet iemand hier meer over?
Ja, de tweede trinity is alleen bekend van de roadmap. Waarschijnlijk gewoon met de computer gemaakt plaatje van een mogelijk design. Het bovenste design komt in wit en zwart echt uit in november (voor NL alleen zwart).
Pics op de T-Mobile site kloppen toch niet, dat is toch de HTC variant, de T-Mobile variant is toch zwart en ronder?
Pics op de T-Mobile site kloppen toch niet, dat is toch de HTC variant, de T-Mobile variant is toch zwart en ronder?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
In hoeverre is dat zeker? Voor zover het ooit zeker kan zijn, maar is het door orange al bevestigd dat ze de m700 wel gaan leveren in Nederland? En ook daadwerkelijk in November?Hoedje schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:59:
Het bovenste design komt in wit en zwart echt uit in november (voor NL alleen zwart).
Als ik me niet vergis is die tweede niet de trinity maar een pre productie model van de Artemis. Kijk maar naar de ring, die heeft wel wat weg van de ring die nu op de Artemis zit.A_to_the_S schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:19:
Ik weet het het is offtopic maar er is volgens mij nog geen HTC Trinity Tread hierzo.
Dus vraag ik et hier.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, dat ging over de HTC variant. Alleen Orange FR heeft bevestigd dat de M700 in november in Frankrijk uitkomt. Het is totaal niet (officieel) bekend of en wanneer de M700 in NL uitkomt. In NL komen de HTC versies van de Artemis en de Trinity begin november uit (week 44).Fly-guy schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:28:
[...]
In hoeverre is dat zeker? Voor zover het ooit zeker kan zijn, maar is het door orange al bevestigd dat ze de m700 wel gaan leveren in Nederland? En ook daadwerkelijk in November?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Had net de KS van Tmobile aan de bel. Ze konden me niet exact vertellen wanneer het toestel beschikbaar is. Moest de site in de gaten houden. Wel vreemd, aangezien men afgelopen maandag zei dat het toestel met 3 a 4 dagen binnen zou zijn.
Nou ik heb um hoor.
Gisteren lekker met het apparaat zitten spelen, en moet zeggen dat ie geweldig is. Telefoon is in mijn beleving (en die van de ontvanger) erg duidelijk, wm5 is wm5 dus weinig op aan te merken, camera is prettig, en de gps (icm quick gps) werkt goed. Heb nu tt6 en Igo erop, en beide draaien soepel wat op zich wel goed nieuws is ivm de 200mhz cpu. Ook tegelijk bellen en navigeren gaat gewoon goed, ook dan blijft het apparaat snel reageren. Koppel dit aan het strakke uiterlijk en ik ben zo blij als driek (de gadgetfreak).
Maaarrrrrr, in de communicatiemanager staan dus 2 vakjes inactief, te weten pushmail (oid) en een vakje waarvan ik vermoed dat dat wifi is. In dit draadje is al melding gemaakt van de onduidelijkheid mbt wel of geen wifi, en tevens is gesteld dat het heel goed mogelijk is dat het middels de software is uitgevinkt. Ik ben dus het register ingedoken om te kijken of het aan te zetten is, en om eerlijk te zijn kom ik er niet uit. Ik heb wel wat sleutels gevonden met wifi/ethernet, maar zou niet weten welke waardes ik in moet vullen om het eventueel aan te zetten. Mocht iemand suggesties hebben dan hou ik me aanbevolen. Ik moet er wel bij zeggen dat dit apparaat een "oude" rom heeft, wat ik dan maar weer baseer op het feit dat tt6 niet ingebakken zit.
Als het apparaat gewoon beschikbaar komt dan denk (hoop) ik wel dat er hier en daar roms en tweaks opduiken om wifi aan te zetten of tt6 eraf te gooien, maar het zou leuk zijn als iemand mij de weg weet te wijzen naar de juiste sleutels en waardes om het nu al voor elkaar te krijgen.
Mochten er vragen zijn over bepaalde functies dan wil ik die natuurlijk graag beantwoorden (als ik er uit kom:P)
Gisteren lekker met het apparaat zitten spelen, en moet zeggen dat ie geweldig is. Telefoon is in mijn beleving (en die van de ontvanger) erg duidelijk, wm5 is wm5 dus weinig op aan te merken, camera is prettig, en de gps (icm quick gps) werkt goed. Heb nu tt6 en Igo erop, en beide draaien soepel wat op zich wel goed nieuws is ivm de 200mhz cpu. Ook tegelijk bellen en navigeren gaat gewoon goed, ook dan blijft het apparaat snel reageren. Koppel dit aan het strakke uiterlijk en ik ben zo blij als driek (de gadgetfreak).
Maaarrrrrr, in de communicatiemanager staan dus 2 vakjes inactief, te weten pushmail (oid) en een vakje waarvan ik vermoed dat dat wifi is. In dit draadje is al melding gemaakt van de onduidelijkheid mbt wel of geen wifi, en tevens is gesteld dat het heel goed mogelijk is dat het middels de software is uitgevinkt. Ik ben dus het register ingedoken om te kijken of het aan te zetten is, en om eerlijk te zijn kom ik er niet uit. Ik heb wel wat sleutels gevonden met wifi/ethernet, maar zou niet weten welke waardes ik in moet vullen om het eventueel aan te zetten. Mocht iemand suggesties hebben dan hou ik me aanbevolen. Ik moet er wel bij zeggen dat dit apparaat een "oude" rom heeft, wat ik dan maar weer baseer op het feit dat tt6 niet ingebakken zit.
Als het apparaat gewoon beschikbaar komt dan denk (hoop) ik wel dat er hier en daar roms en tweaks opduiken om wifi aan te zetten of tt6 eraf te gooien, maar het zou leuk zijn als iemand mij de weg weet te wijzen naar de juiste sleutels en waardes om het nu al voor elkaar te krijgen.
Mochten er vragen zijn over bepaalde functies dan wil ik die natuurlijk graag beantwoorden (als ik er uit kom:P)
hoe kom je eraan?
het de T-mobile verzie?!
ik heb er zelf niet zoveel ervaring mee maar probeer bij wifi is een 1 in te vullen. staat er niet iets al van te voren ingevuld? bijvoorbeeld een 0?
het de T-mobile verzie?!
ik heb er zelf niet zoveel ervaring mee maar probeer bij wifi is een 1 in te vullen. staat er niet iets al van te voren ingevuld? bijvoorbeeld een 0?
Nou laat ik zeggen, ik heb um iig langs legale weg, en er zit idd t-mobile spul op. Maar met een harde reset gevolgd door een soft reset is dat weg.
Deze key lijkt mij wel belangrijk voor wel of geen wifi: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\HTC\COMMMANAGER, daar staan 6 mapjes (0-5) en twee keys (default) en supported functions 0*6 (6). Die mapjes corresponderen met de functies, 0 is phone (en dat werkt), maar 2 en 3 dus niet. Daar staat AUTD en DataDisconnection.
Dan dus HKEY_CLASSES-ROOT\CM_WIFIENTRIES, staat bij default waarde niet meegegeven, en bij CLSID en vrij lange reeks cijfers en letters:)
Zelfde dir ook nog Wwanentries, opnieuw waarde niet meegegeven en CLSID boel lettertjes.
Ook, HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Wifi, default waarde niet meegegeven, en hetzelde bij de onderliggende mapjes eapolparam1 en 2.
LOCAL_MACHINE\controlpanel\wifi, waarde niet meegegeven, en bij onderliggende map ethernet idem.
Nou dat was het wel zo'n beetje, kan zijn dat ik lekker onzin zit in te typen, kan ook zijn dat met een paar aanpassingen wifi wel aan te zetten is.
Deze key lijkt mij wel belangrijk voor wel of geen wifi: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\HTC\COMMMANAGER, daar staan 6 mapjes (0-5) en twee keys (default) en supported functions 0*6 (6). Die mapjes corresponderen met de functies, 0 is phone (en dat werkt), maar 2 en 3 dus niet. Daar staat AUTD en DataDisconnection.
Dan dus HKEY_CLASSES-ROOT\CM_WIFIENTRIES, staat bij default waarde niet meegegeven, en bij CLSID en vrij lange reeks cijfers en letters:)
Zelfde dir ook nog Wwanentries, opnieuw waarde niet meegegeven en CLSID boel lettertjes.
Ook, HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Wifi, default waarde niet meegegeven, en hetzelde bij de onderliggende mapjes eapolparam1 en 2.
LOCAL_MACHINE\controlpanel\wifi, waarde niet meegegeven, en bij onderliggende map ethernet idem.
Nou dat was het wel zo'n beetje, kan zijn dat ik lekker onzin zit in te typen, kan ook zijn dat met een paar aanpassingen wifi wel aan te zetten is.
Nu jij hem al hebt, verwachten we natuurlijk wel de nodige foto's enz.
Wat betreft het register kan ik je niet helpen. Misschien dat je waardes moet toevoegen, misschien verwijderen. Of misschien is het net het verschil tussen een '1' en een '0' Waarvoor 1 voor ingeschakeld staat en de 0 voor uitgeschakeld, maar dat wist je vast al wel.
Als je gaat klooien in ieder geval eerst een backup maken van je register.
Wat betreft het register kan ik je niet helpen. Misschien dat je waardes moet toevoegen, misschien verwijderen. Of misschien is het net het verschil tussen een '1' en een '0' Waarvoor 1 voor ingeschakeld staat en de 0 voor uitgeschakeld, maar dat wist je vast al wel.
Als je gaat klooien in ieder geval eerst een backup maken van je register.
Verwijderd
Ja idd, nu jij hem echt thuis hebt, ben ik ook wel erg benieuwd naar foto's!
Heb nog ff vraagje, heb me nog niet helemaal goed geintresseerd in deze nieuwe HTC modellen, maar vroeg me af of de P3600 nou ook GPS + WiFi heeft? Of heeft alleen die P3300 dat?
HTC schijnen wat problemen met die gps chip te hebben ofzo? Zou wel jammer zijn, GPS en WiFi in zo'n slank toestel zou echt strak zijn. Ga liever voor de 3600, vraag me namelijk of dat muis systeem wel zo soepel werkt op de 3300.
Weet iemand misschien ook of de zwarte editie in Nederland komt? Die vind ik namelijk stukken mooier dan de witte
Greetz
Heb nog ff vraagje, heb me nog niet helemaal goed geintresseerd in deze nieuwe HTC modellen, maar vroeg me af of de P3600 nou ook GPS + WiFi heeft? Of heeft alleen die P3300 dat?
HTC schijnen wat problemen met die gps chip te hebben ofzo? Zou wel jammer zijn, GPS en WiFi in zo'n slank toestel zou echt strak zijn. Ga liever voor de 3600, vraag me namelijk of dat muis systeem wel zo soepel werkt op de 3300.
Weet iemand misschien ook of de zwarte editie in Nederland komt? Die vind ik namelijk stukken mooier dan de witte
Greetz
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 00:34 ]
Ok, plaatjes:

Ja sorry, beetje lullige plaatjes, maarrr ze geven wel een goede indruk dacht ik. Tweede plaatje laat zien dat het ontvangen van een telefonische oproep een waar visueel spektakel is, het ding lights up like a pinball machine:P.
Ik was overigens een beetje voorbarig met de GPS de hemel in te prijzen, ik had alleen nog maar wat simulatie gedaan. Vandaag in het wild rondgereden, en de ontvangst en fix waren zeer goed te noemen. Ik heb ook een mio a201 (met zo'n uitklap ontvanger), en ik heb natuurlijk ook gelezen over de problemen met de a701, p350, p550 en andere, die allemaal gemeen hebben dat ze een interne ontvanger hebben. Maar mijn conclusie is dat de gps ontvangst uitstekend is. Fix op de heenweg met tt6 was een seconde of 5, fix op de terugweg met igo was een seconde of 15. Verder gewoon maximale ontvangst, dus niets dan lof.
Ivm de mio a201 was de kwaliteit van de speaker van de artemis minder te noemen, maar nog steeds ruim voldoende. Op de heenweg viel het op, op de terugweg niet meer. Het volume was krachtig, en dat is wel nodig in mijn diesel bestelwagen:)
Ook nog ff lekker zitten bellen met de speakerfunctie, en ik benadruk dus nog maar eens het geluid dat mijn dieseltje maakt, en ook dat was een probleemloze ervaring.
Al met al vind ik het een geweldig apparaatje, maja die wifi he...

Ja sorry, beetje lullige plaatjes, maarrr ze geven wel een goede indruk dacht ik. Tweede plaatje laat zien dat het ontvangen van een telefonische oproep een waar visueel spektakel is, het ding lights up like a pinball machine:P.
Ik was overigens een beetje voorbarig met de GPS de hemel in te prijzen, ik had alleen nog maar wat simulatie gedaan. Vandaag in het wild rondgereden, en de ontvangst en fix waren zeer goed te noemen. Ik heb ook een mio a201 (met zo'n uitklap ontvanger), en ik heb natuurlijk ook gelezen over de problemen met de a701, p350, p550 en andere, die allemaal gemeen hebben dat ze een interne ontvanger hebben. Maar mijn conclusie is dat de gps ontvangst uitstekend is. Fix op de heenweg met tt6 was een seconde of 5, fix op de terugweg met igo was een seconde of 15. Verder gewoon maximale ontvangst, dus niets dan lof.
Ivm de mio a201 was de kwaliteit van de speaker van de artemis minder te noemen, maar nog steeds ruim voldoende. Op de heenweg viel het op, op de terugweg niet meer. Het volume was krachtig, en dat is wel nodig in mijn diesel bestelwagen:)
Ook nog ff lekker zitten bellen met de speakerfunctie, en ik benadruk dus nog maar eens het geluid dat mijn dieseltje maakt, en ook dat was een probleemloze ervaring.
Al met al vind ik het een geweldig apparaatje, maja die wifi he...
Kun je wat zeggen over de Mouse Mode?
Werkt het lekker?
Werkt het lekker?
Naar die muisfunctie ben ik ook wel benieuwd ja. Maar even voor de duidelijkheid. Geen Wifi is iets wat bij de T-Mobile versies is, niet bij de originele HTC variant. De P3300 heeft wel Wifi.
Dus tegen de tijd dat iemand die HTC variant weet te bemachtigen is het een kwestie van een ROM over flashen of de registers te vergelijken en kijken waar de (wifi) verschillen zitten
Je zou bijv het register van bijv de HTC TyTN er eens naast kunnen leggen......
Volgens mij is bij de P3600 de GPS uitgeschakeld omdat daar problemen mee zijn....maar dit kan verholpen worden met een software update die binnenkort uitkomt...maar vooralsnog is het uitgeschakeld
Niet helemaal juist volgens mij. Standaard is GPS uitgeschakeld bij de 3600, het lijkt er alleen op dat er wel gps in zit omdat orange, naar het schijnt, wel met een 3600 variant met GPS uitkomt.
Maar als je een HTC P3600 koopt zal de GPS in ieder geval niet geactiveerd zijn. Wifi zit er wel op.
Maar als je een HTC P3600 koopt zal de GPS in ieder geval niet geactiveerd zijn. Wifi zit er wel op.
Volgens deze site heeft de t-mobile versie wel WiFi intern:
http://www.smartphonestunts.nl/index.php?tid=9
Wat ik van de mouse mode moet vinden weet ik nog niet echt. Is wel leuk, maar de stylus werkt 100 keer sneller. Een schermpje scrollen met de muismode duurt mij iig veels te lang. De functie werkt overigens wel gewoon goed, maar als ik zo met apparaat bezig ben voel ik me net een tiener die aan het sms'en is (druk met de duim in de weer:P).
Een functie die me wel erg aanspreekt is het ingebakken voice command, met name mbt speed dial. Daar ga ik vandaag eens mee pielen.
En wat iemand eerder opmerkte, ik ga maar eens achter de tytn rom aan, moet vast wel wat wifi achtigs in te ontdekken zijn. Maar eerst even op vakantie, hopelijk zwerven de roms bij terugkomst ergens rond:P
Een functie die me wel erg aanspreekt is het ingebakken voice command, met name mbt speed dial. Daar ga ik vandaag eens mee pielen.
En wat iemand eerder opmerkte, ik ga maar eens achter de tytn rom aan, moet vast wel wat wifi achtigs in te ontdekken zijn. Maar eerst even op vakantie, hopelijk zwerven de roms bij terugkomst ergens rond:P
Gok dat het een foutje van de site is.Worldwide schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:20:
Volgens deze site heeft de t-mobile versie wel WiFi intern:
Nog een foutje: http://www.newmobile.nl/eur/nl/phone.php?phone_id=1b81431DjWannaB2002 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 10:56:
[...]
Gok dat het een foutje van de site is.
Nog een: http://www.pdadb.net/index.php?m=specs&id=574
[ Voor 10% gewijzigd door Worldwide op 09-10-2006 14:38 ]
Verwijderd
Weet iemand al wanneer het toestel te bestellen is bij de klantenservice van Tmobile. Heb namelijk het idee dat ze elkaar daar tegenspreken.
Op zich niet zo gek dat het daar steeds staat aangezien de meeste sites gewoon de specs van de originele HTC over nemen. Maar wat staat er op de t-mobile site zelf? Daar moet je van uitgaan denk ik.
Verwijderd
Denk dat het wel beetje gevaarlijk is om er nu al eentje te kopen. Niemand weet nou precies wat ie voor specs heeft. Mijn motorola V3 kan toch nog wel even mee, dus dat wachten is niet zo'n punt.
De t-mobile DE site heeft inderdaad geen wifi bij het toestel staan: http://www.t-mobile.de/sh...,2963-_5899-0-1-1,00.html
Voor mij maakt dat eigenlijk niet zoveel uit, ik gebruik het nu ook zowat nooit op mijn vario. Mijn accesspoint staat nieteens ingesteld terwijl ik hem al een maand of 5-6 geleden opnieuw ingesteld heb.
De ingebouwde GPS is voor mij voornamelijk belangrijk, dat losse kastjes systeem is vrij irritant.
Voor mij maakt dat eigenlijk niet zoveel uit, ik gebruik het nu ook zowat nooit op mijn vario. Mijn accesspoint staat nieteens ingesteld terwijl ik hem al een maand of 5-6 geleden opnieuw ingesteld heb.
De ingebouwde GPS is voor mij voornamelijk belangrijk, dat losse kastjes systeem is vrij irritant.
Verwijderd
Er is ook enige onduidelijkheid over het gewicht. Op de ene site (HTC) wordt vermeld dat ie 127 gr. weegt terwijl op andere site somes 160 gr. staat. Kan iemand hier duidlijkheid in verschaffen?
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:30:
Er is ook enige onduidelijkheid over het gewicht. Op de ene site (HTC) wordt vermeld dat ie 127 gr. weegt terwijl op andere site somes 160 gr. staat. Kan iemand hier duidlijkheid in verschaffen?

4.5 oz = 125 gram, dus 127gram zal wel kloppen.
Vandaag was er voor nieuwe klanten nog geen info...Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:50:
Weet iemand al wanneer het toestel te bestellen is bij de klantenservice van Tmobile. Heb namelijk het idee dat ze elkaar daar tegenspreken.
Hmmm, mini-sd slot onder de SIM kaart, dus geen hotswap... Dat is wel weer erg jammer zeg!
ik ben er zelf wel blij mee, op die manier raak je de kaartjes teminste niet kwijt doordat ie er uit springt.
en ikzelf verwissel eigenlijk nooit mijn kaartje.
en onder vista word een kaartje in een pda hetzelfde behandeld als een kaartje in een card reader dus ik vind het wel fijn
en ikzelf verwissel eigenlijk nooit mijn kaartje.
en onder vista word een kaartje in een pda hetzelfde behandeld als een kaartje in een card reader dus ik vind het wel fijn
Verwijderd
Vond nu weer deze site:
http://www.engadgetmobile...ps-receiver-lies-dormant/
Deze komt van 3 oktober, dus volgens mij is deze vrij recent. Hierin wordt verteld dat er wel degelijk GPS inzit, maar dat ie pas in 2007 kan worden geactiveerd met een update.
Maar goed, we moeten toch maar eerst denk ik afwachten tot ie gereleased wordt, weet iemand wanneer dat zal zijn??
Deze komt van 3 oktober, dus volgens mij is deze vrij recent. Hierin wordt verteld dat er wel degelijk GPS inzit, maar dat ie pas in 2007 kan worden geactiveerd met een update.
Maar goed, we moeten toch maar eerst denk ik afwachten tot ie gereleased wordt, weet iemand wanneer dat zal zijn??
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:02:
Vond nu weer deze site:

Wieltje

Mijn god wat is dat ding lelijk :x
Tja smaken verschillen. Maar nu we toch bezit zijn. Heb ook gehoord dat er een E-TEN X500 komt die is ook erg dun, 15mm, en bezig ook alles wat de P3300 bevat alleen dan geen muisbal, wel een 400Mhz processor.
Ook komt er een E-TEN M700 als ik me niet verschil van 18mm dik, maar dan met een uitschuifbaar qwerty toetsenbord vergelijkbaar met de TyTN
ps kunnen we dit topic niet beter omdopen tot een P3300 en P3600 topic?
Ook komt er een E-TEN M700 als ik me niet verschil van 18mm dik, maar dan met een uitschuifbaar qwerty toetsenbord vergelijkbaar met de TyTN
Verwijderd
Smaken verschillen inderdaad. Die witte vind ik idd iets te glossy en lijkt me iets teveel op een stuk zeepWorldwide schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:30:
[...]
[afbeelding]
Wieltje
[afbeelding]
Mijn god wat is dat ding lelijk :x
Ja maar die is echt lelijk (als je et mij vraagt)DjWannaB2002 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:22:
Tja smaken verschillen. Maar nu we toch bezit zijn. Heb ook gehoord dat er een E-TEN X500 komt die is ook erg dun, 15mm, en bezig ook alles wat de P3300 bevat alleen dan geen muisbal, wel een 400Mhz processor.
http://www.eten-users.net...502&view=findpost&p=29350
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:30:
[...]
Smaken verschillen inderdaad. Die witte vind ik idd iets te glossy en lijkt me iets teveel op een stuk zeep. Maar de black edition is denk ik wel echt mooi.

Black is zeker beautiful...
Net even Relatiebeheer van T-Mob aan de lijn gehad ivm met mijn komende verlenging. Ze kon nog niets zeggen over de Compact III, prijzen en data had ze niet. Het enige wat er uit kwam was dat ie voor het eind van het jaar beschikbaar zou zijn (dat is dus nog 2,5 maanden met een beetje pech). Ook voor verlengers zoals ik was er nog niets te bestellen of te reserveren, prijzen waren nog niet bekend.
Ze hadden eigenlijk alleen de toetsen aan de zijkant van het toestel ook zilver moeten maken, leek me ook wel ok eigenlijk.
Nee man, juist allemaal zwartDjWannaB2002 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:56:
Ze hadden eigenlijk alleen de toetsen aan de zijkant van het toestel ook zilver moeten maken, leek me ook wel ok eigenlijk.
Ja zag de afbeeldingen ook later pas. Mooi is anders. Maar ben wel benieuwd naar die M700 want die schijnt dus echt alles te hebben, en een QWERTY toetsenbord als de TyTN maar ook nog best dun te zijn, 18 mm als ik me niet vergis.....A_to_the_S schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 07:13:
[...]
Ja maar die is echt lelijk (als je et mij vraagt)
http://www.eten-users.net...502&view=findpost&p=29350
Ontopic weer.
Zit erg te twijfelen wat ik zal doen, of voor de P3300 gaan, echter zoals het er nu naar uitziet, dan zit er in de P3600 dus ook GPS. De processor is er sneller van, en ik vindt hem er wat mooier uitzien. Tja de radio die zal ik niet missen want die gebruik ik nooit.
Ik zit inderdaad ook te twijfelen...DjWannaB2002 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 02:29:
[...]
Ja zag de afbeeldingen ook later pas. Mooi is anders. Maar ben wel benieuwd naar die M700 want die schijnt dus echt alles te hebben, en een QWERTY toetsenbord als de TyTN maar ook nog best dun te zijn, 18 mm als ik me niet vergis.....
Ontopic weer.
Zit erg te twijfelen wat ik zal doen, of voor de P3300 gaan, echter zoals het er nu naar uitziet, dan zit er in de P3600 dus ook GPS. De processor is er sneller van, en ik vindt hem er wat mooier uitzien. Tja de radio die zal ik niet missen want die gebruik ik nooit.
Ik vind de P3300 mooier dan de P3600 (mede dankzij de muis)
De P3600 heeft inderdaad beter specs
Mijn abbo bij T-mobile loopt pas begin december af dus ik heb nog even de tijd
2 jaar geleden toen ik als een van de eerste de HTC S100 had, was er niet veel om tussen te kiezen. Maar nu is het tegengestelde waar. Er zijn nu veel meer merken dan alleen HTC (bijv. TechFaithWireless, betere Palms, beter E-tens, ipaqs met Phone functie)
Ik zag ook een mooie phone van I-mate met 2 beeldschermen, ik kan er alleen niets over vinden:

Bron: http://msmobiles.com/news.php/5621.html
De P3600/M700/trinity heeft geen uitklapbaar toetsenbord. Het is basicly de TyTn qua specs, maar dan zonder toetsenbord, maar, volgens sommige geruchten, wel onboard GPS, al is deze uitgeschakeld vanwege software problemen. (klinkt raar though...)DjWannaB2002 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 02:29:
[...]
Maar ben wel benieuwd naar die M700 want die schijnt dus echt alles te hebben, en een QWERTY toetsenbord als de TyTN maar ook nog best dun te zijn, 18 mm als ik me niet vergis.....
bedoelt hij wellicht de Eten M700? Die is voorlopig nog niet beschikbaar, maar is volgens de geruchten 18mm dun en heeft een qwerty slider.
edit: die I-mate phone hierboven is slechts een mock-up afbeelding, het ding bestaat niet echt. Dat ie er echt zo uit gaat zien is dus hoogst onzeker, kijk maar eens naar de eerste photoshops van de Trinity en het huidige uiterlijk...
edit: die I-mate phone hierboven is slechts een mock-up afbeelding, het ding bestaat niet echt. Dat ie er echt zo uit gaat zien is dus hoogst onzeker, kijk maar eens naar de eerste photoshops van de Trinity en het huidige uiterlijk...
[ Voor 46% gewijzigd door koksie op 13-10-2006 11:15 ]
Ik bedoelde idd de M700 sorry voor de verwarring, maar dacht dat het wel duidelijk zou zijn na mn bericht over de Eten M700 paar berichten terug.
Le test du PDAPhone Wi-Fi GPS HTC P3300 (HTC Artemis / XDA Orbit)
11-10-2006
http://www.ppcreviews.net/content/view/790/7/
Babel Fish translation van de conclusie:
"One can without much risk guarantee a beautiful commercial success with this new PDA. Dimensions reduced, the worked design, many functionalities, and the quality of general completion make a very advisable product of it. The main thing (and single?) not weak relates to the performances, very disappointing. The processor TI OMAP appears very puffing, and each action, even simplest, undergoes an unpleasant latency. One should not be préssé when certain functions are used! N the other hand autonomy will be appropriate for all, even most demanding. The HTC P3300 ser available November beginning with the simple price of 479euros in pack (without support nor Tomtom Navigator 6 conveys) and with 699euros in complete version (Tomtom 6 Europe, MicroSD chart preloaded and support conveys)."
11-10-2006
http://www.ppcreviews.net/content/view/790/7/
Babel Fish translation van de conclusie:
"One can without much risk guarantee a beautiful commercial success with this new PDA. Dimensions reduced, the worked design, many functionalities, and the quality of general completion make a very advisable product of it. The main thing (and single?) not weak relates to the performances, very disappointing. The processor TI OMAP appears very puffing, and each action, even simplest, undergoes an unpleasant latency. One should not be préssé when certain functions are used! N the other hand autonomy will be appropriate for all, even most demanding. The HTC P3300 ser available November beginning with the simple price of 479euros in pack (without support nor Tomtom Navigator 6 conveys) and with 699euros in complete version (Tomtom 6 Europe, MicroSD chart preloaded and support conveys)."
Vertaalde review van de P3600:
http://translate.google.c...-8&prev=%2Flanguage_tools
http://translate.google.c...-8&prev=%2Flanguage_tools
Verwijderd
Weet iemand al iets over de beschikbaarheid. Op de duitse site staat vermeld dat ie in oktober leverbaar is.
Zit er nu echt geen ondersteuning voor TMC in TomTom 6?
De TomTom Go's met versie 6.51 kunnen gebruik maken van dit.
Telt dit voor de software op PDA's niet?
De TomTom Go's met versie 6.51 kunnen gebruik maken van dit.
Telt dit voor de software op PDA's niet?
Verwijderd
Na er wat langer over gedacht te hebben denk ik dat ik als bij beschikbaar is ook maar voor de p3300 ga. Ik wilde eerst een spv M600, maar die was lange tijd niet leverbaar. Daarna kreeg ik de trinity (p3600) in het oog, maar voordat die leverbaar is zal het nog wel even duren (en dan is het nog maar de vraag of de gps werkt..). De p3300 kende ik alleen van de foto's van de htc site, en daarop ziet hij er lelijk uit. Maar nu ik er wat meer foto's van gezien heb begin ik toch wel enthausiast te worden!
Een device met alles er op en er aan, en dan ook nog eens in een niet al te grote (en lekker platte) behuizing!
Ik heb echter nog wel wat vragen (op de htc site staat erg weinig over de specs.. )
Hoe zit het met de hoptelefoonaansluiting? ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat deze met een speciale stekker op de usb poort aangesloten moet worden? klopt dit? en zijn er ook verloopjes beschikbaar waarmee je er een normale koptelefoon op kunt aansluiten?
Tot slot nog de vraag of de p3300 ook IR heeft? (wel handig als afstandsbediening
)
Een device met alles er op en er aan, en dan ook nog eens in een niet al te grote (en lekker platte) behuizing!
Ik heb echter nog wel wat vragen (op de htc site staat erg weinig over de specs.. )
Hoe zit het met de hoptelefoonaansluiting? ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat deze met een speciale stekker op de usb poort aangesloten moet worden? klopt dit? en zijn er ook verloopjes beschikbaar waarmee je er een normale koptelefoon op kunt aansluiten?
Tot slot nog de vraag of de p3300 ook IR heeft? (wel handig als afstandsbediening
Verwijderd
Heb een interne email gezien van tmobile: Leverbaar vanaf volgende week. De versie met TT6, vanaf week 46.
P.S. Zal het ook mogelijk zijn om TT versie 5 op dit toestel werkend te krijgen? Of TT versie 6 met kaarten van versie 5?
P.S. Zal het ook mogelijk zijn om TT versie 5 op dit toestel werkend te krijgen? Of TT versie 6 met kaarten van versie 5?
Hier lijkt hij al leverbaar:
http://www.pdawijzer.nl/catalog/view/127
Inderdaad, hij komt er erg snel aan. De verwachting is dat hij binnen een maand in de winkel ligt met TomTom. De planning staat voor half/eind novemberA_to_the_S schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:52:
Hier lijkt hij al leverbaar:
Verwijderd
Maar zal het mogelijk zijn om later TT versie 6 of 5 op dit toestel werkend te krijgen? Of TT versie 6 met kaarten van versie 5?
Dit zal inderdaad mogelijk zijn. Met versie 6 kan je de kaarten van 5 gebruiken.Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:23:
Maar zal het mogelijk zijn om later TT versie 6 of 5 op dit toestel werkend te krijgen? Of TT versie 6 met kaarten van versie 5?
Kijk, dat is goed nieuws. Morgen maar eens bestellen, tomtom ligt al klaar.Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:33:
Heb een interne email gezien van tmobile: Leverbaar vanaf volgende week. De versie met TT6, vanaf week 46.![]()
Verwijderd
jij gaat hem op pdawijzer bestellen?Worldwide schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:04:
[...]
Kijk, dat is goed nieuws. Morgen maar eens bestellen, tomtom ligt al klaar.
Ik ben ook erg aan het twijfelen. Iemand ervaringen met deze site, of ze betrouwbaar zijn etc?
Oh, en als je hem hebt, zou je misschien wat foto's kunnen maken met tomtom aan enzo. Ben namelijk erg benieuwd of dit goed loopt.
Greetz
volgens mijn berekeningen kun je het beste de htc 3300 samen met 1jaar vodafone 22,50 bestellen op pda wijzer omdat je dan voor netto voor 19euro meer, een jaar kan bellen
Nope, net iemand van t-mobile aan de lijn gehad voor een contractverlenging. Ze kunnen mijn contract alleen pas verlengen als het toestel ook daadwerkelijk aanwezig is. Nog een weekje wachten dus.
Verwijderd
ik hou nu al een tijdje de smartphone's en pda's in de gaten, maar wat mij betreft is de HTC 3300 de eerste telefoon die al mijn wensen vervult.
in willekeurige volgorde:
- een redelijk mooi uiterlijk met fatsoenlijke afmetingen en dito gewicht
- GSM/GPRS/EDGE in 4 verschillende frequenties
- GPS
- touchscreen met OS qwerty keyboard
- handschrift herkenning
- volledige email ondersteuning
- simpele software om mobiel wat voorbereidend werk te doen (tekstverwerking enz)
- bluetooth
- wifi (als is het de langzame variant)
- internet browser
- 2 MP camara voor redelijke foto's en filmpjes
Ik zoek al jaren een telefoon die maakt dat ik met 1 apparaat alles kan doen. Het feit dat sommige onderdelen dan niet optimaal zijn neem ik voor lief. (bv de camera is niet goed genoeg om een digitale camera te vervangen als je ook op papier wilt afdrukken laat staan vergroten. Maar dat wil ik ook helemaal niet. Ik wil gewoon altijd iets bij me hebben om snel iets vast te leggen. En daar is 2 MP prima voor)
Mijn vorige telefoon had alleen t9 als invoer mogelijkheid. Een emailtje van 30 letters koste me al een kwartier, dus stel ik me veel voor van het OS keyboard en de handschrift herkenning. Eindelijk in de trein echt je email afhandelen.
De HTC 3300 lijkt het allemaal voor elkaar te hebben, maar eigenlijk weten we natuurlijk nog helemaal niks.
Nu hij bijna uit is branden de volgende vragen me op de lippen:
- werkt hij wel snel genoeg? Of moet je bij elke handeling een paar seconden wachten voordat hij het doet? (de Nokia 6630 had hier nogal last van)
- is de handschrift herkenning te gebruiken of moet je alles 3 keer opnieuw schrijven, of is na 1 week je scherm bekrast en onleesbaar?
- heeft ie een agenda en zo ja is die werkbaar?
- adressen boek?
- is er mee te browsen ook op niet WAP pagina's?
- klopt het dat je de kaarten van TomTom nog los moet kopen en dat die ongeveer € 150,- moeten kosten?
- en tot slot; hoelang gaat een opgeladen accu mee bij normaal gebruik?
bedankt en GROET/tbr
in willekeurige volgorde:
- een redelijk mooi uiterlijk met fatsoenlijke afmetingen en dito gewicht
- GSM/GPRS/EDGE in 4 verschillende frequenties
- GPS
- touchscreen met OS qwerty keyboard
- handschrift herkenning
- volledige email ondersteuning
- simpele software om mobiel wat voorbereidend werk te doen (tekstverwerking enz)
- bluetooth
- wifi (als is het de langzame variant)
- internet browser
- 2 MP camara voor redelijke foto's en filmpjes
Ik zoek al jaren een telefoon die maakt dat ik met 1 apparaat alles kan doen. Het feit dat sommige onderdelen dan niet optimaal zijn neem ik voor lief. (bv de camera is niet goed genoeg om een digitale camera te vervangen als je ook op papier wilt afdrukken laat staan vergroten. Maar dat wil ik ook helemaal niet. Ik wil gewoon altijd iets bij me hebben om snel iets vast te leggen. En daar is 2 MP prima voor)
Mijn vorige telefoon had alleen t9 als invoer mogelijkheid. Een emailtje van 30 letters koste me al een kwartier, dus stel ik me veel voor van het OS keyboard en de handschrift herkenning. Eindelijk in de trein echt je email afhandelen.
De HTC 3300 lijkt het allemaal voor elkaar te hebben, maar eigenlijk weten we natuurlijk nog helemaal niks.
Nu hij bijna uit is branden de volgende vragen me op de lippen:
- werkt hij wel snel genoeg? Of moet je bij elke handeling een paar seconden wachten voordat hij het doet? (de Nokia 6630 had hier nogal last van)
- is de handschrift herkenning te gebruiken of moet je alles 3 keer opnieuw schrijven, of is na 1 week je scherm bekrast en onleesbaar?
- heeft ie een agenda en zo ja is die werkbaar?
- adressen boek?
- is er mee te browsen ook op niet WAP pagina's?
- klopt het dat je de kaarten van TomTom nog los moet kopen en dat die ongeveer € 150,- moeten kosten?
- en tot slot; hoelang gaat een opgeladen accu mee bij normaal gebruik?
bedankt en GROET/tbr
adres boek: ja
werkbare angenda: ja met alarm functie
touch screen bekrast niet zo snel tenzij je inplaats van de stylues een roestige spijker gebruik.
door de ietswat slome proccesor is ie wat langsamer in het gebruik. maar ik denk niet hindelijk.
het keyboard kun je makkelijk gebruiken en stelt je instaat tot snel typen. als het te kleine knopjes voor je zijn is er software waarmee je een scherm vullend toetsenbord hebt waarmee je met je vingers kan typen.
volgens mij is handschrift herkenning alleen berkijkbaar bij de engels taalige verzie van windows mobile
werkbare angenda: ja met alarm functie
touch screen bekrast niet zo snel tenzij je inplaats van de stylues een roestige spijker gebruik.
door de ietswat slome proccesor is ie wat langsamer in het gebruik. maar ik denk niet hindelijk.
het keyboard kun je makkelijk gebruiken en stelt je instaat tot snel typen. als het te kleine knopjes voor je zijn is er software waarmee je een scherm vullend toetsenbord hebt waarmee je met je vingers kan typen.
volgens mij is handschrift herkenning alleen berkijkbaar bij de engels taalige verzie van windows mobile
Als je in de benelux de Engelstalige variant koopt zit het er toch wel bij hoop ik?
Ik wil toch geen Nederlandstalige pda. :-)
Wat is dat trouwens van "trage wifi"? Het is toch 802.11g met snelheden van 54 Mbit/s dacht ik? Verwacht je N ofzo? :-)
Ik wil toch geen Nederlandstalige pda. :-)
Wat is dat trouwens van "trage wifi"? Het is toch 802.11g met snelheden van 54 Mbit/s dacht ik? Verwacht je N ofzo? :-)
Verwijderd
Ik was eerst zeer onder de indruk van de mogelijkheden van de Tytn tot ik dit weekend deze p3300 tegen kom. Ik ben tot nu toe erg onder de indruk van de p3300! Er is 1 ding waar ik eigenlijk nog niemand direct over heb gehoord:
Hij heeft geen keyboard zoals de tytn, hoe makkelijk is het intypen van tekst (bijvoorbeeld voor een sms of email) met het onboard keyboard of handschrift herkenning? Is dit enigsinds handig en makkelijk te doen zonder ergernissen?
Ik zit momenteel in een strijd:
tytn vs p3300
keyboard vs gps
Hij heeft geen keyboard zoals de tytn, hoe makkelijk is het intypen van tekst (bijvoorbeeld voor een sms of email) met het onboard keyboard of handschrift herkenning? Is dit enigsinds handig en makkelijk te doen zonder ergernissen?
Ik zit momenteel in een strijd:
tytn vs p3300
keyboard vs gps
Zolang je gewoon je stylus wil gebruiken is een smsje gewoon goed te doen zonder toetsenbord (ik heb nu een mda compact) maar je kan uiteraard geen smsjes typen met 1 hand. Dat kan vervelend zijn, ik heb er geen problemen mee. edit: handschriftherkenning heb ik persoonlijk nog nooit echt gebruikt. Wel uitgeprobeerd uiteraard, maar ik geloof niet dat mijn handschrift constant genoeg is. Ook denk ik dat het intypen op het toetsenbordje met je stylus nog sneller gaat...
[ Voor 35% gewijzigd door SaN op 24-10-2006 11:35 ]
Verwijderd
ik ken iemand met een SonyEricsson P900 en het shermdeel waar hij op schrijft is zo bekrast dat het grijs is. Vandaar mijn vraag ....touch screen bekrast niet zo snel tenzij je inplaats van de stylues een roestige spijker gebruik
zuk je zien dat je in Nederland alleen de NL functie kan kopen of dat de UK versie allerlei dingen in Nederland niet ondersteunt.volgens mij is handschrift herkenning alleen berkijkbaar bij de engels taalige verzie van windows mobile
Je hebt helemaal gelijk, ik haalde 2 toestellen door elkaar :-)Wat is dat trouwens van "trage wifi"? Het is toch 802.11g met snelheden van 54 Mbit/s dacht ik? Verwacht je N ofzo? :-)
- een vraag die ik nog vergeten was; is het scherm groot genoeg om in de auto de route aanwijzigingen te kunnen lezen, of mis je alsnog de afslag omdat je op je schermpje aan het turen was?
Wat ik hoorde van die kennis met die P900 werkt het fantastisch. Je hoeft geen appart handschrift meer te leren, de software leert jou hanepoten te ontcijferen. Met eenvoudige tekens kun je een spatie invoeren of een karakter wissen. Hij haalde bijna normale schrijfsnelheid !!!!!!handschrift herkenning? Is dit enigsinds handig en makkelijk te doen zonder ergernissen?
De P900 is een paar jaar oud dus ik verwacht dat de techniek inmiddels niet slechter is geworden, maar je weet het nooit ;-)
groet/TBR
Gebruik je je navigatie veel -> P3300
E-mail/sms je veel -> tynt
Best of both worlds -> P3300 met dit
E-mail/sms je veel -> tynt
Best of both worlds -> P3300 met dit
Verwijderd
het lijkt me nogal lastig om steeds het keyboard uit te klappen
Het is dus geen geprieggel op de p3300 om berichtjes te typen? Want dan gaat mijn vooorkeur zeker uit naar de p3300. Het enige nadeel kan de cpu zijn maar het schijnt dat deze dual core is, dus dat zal dan ook wel weer meevallen. Zolang hij maar niet hinderlijk traag is.
p3300
Ik weet niet precie hoe het zit met wm2005, maar in 2003 heb je twee soorten toetsenborden. 1 met de normale layout incl cijfers, en 1 met grotere letters, maar dan moet je een andere toets indrukken om de cijfers en tekens te zien. Ik gebruik de kleine, en ik vind het goed te doen. Als je op een hele hobbelige weg rijd kan het wel moeilijkheden opleveren btw
Is het eigenlijk enigzins mogelijk om die wifi aan te laten staan constant?
Verbruikt dat ook massas stroom als er geen verkeer is?
En als iemand uitsluitsel zou kunnen geven of die CPU al dan niet traag aan voelt, dat mag ook altijd. ;-)
Verbruikt dat ook massas stroom als er geen verkeer is?
En als iemand uitsluitsel zou kunnen geven of die CPU al dan niet traag aan voelt, dat mag ook altijd. ;-)
Tja dat is voor mij ook de bottelnek. De Processor! Dat is ook hetgeen waarom ik twijfel tussen de P3300 en de P3600. Het schijnt idd een dual core te zijn, ten minste dat is wel iets wat ik hier steeds roep, maar als je de reviews doorleest die er te vinden zijn dan wordt toch de processor als nadeel aangewezen.
Verder baal ik zelf erg dat er standaard al TomTom op zit. Is er een mogelijkheid om dit eraf te krijgen of dat deze door een ROM update verwijderd wordt?
De P3600 heeft in mijn ogen als voordelen:
- Zoals het er nu uitziet ook ingebouwde GPS
- Geheugenkaartjes te verwisselen zonder het toestel uit te moeten zetten
- Snellere processor
- Geen TomTom voor geïnstalleerd.
Verder baal ik zelf erg dat er standaard al TomTom op zit. Is er een mogelijkheid om dit eraf te krijgen of dat deze door een ROM update verwijderd wordt?
De P3600 heeft in mijn ogen als voordelen:
- Zoals het er nu uitziet ook ingebouwde GPS
- Geheugenkaartjes te verwisselen zonder het toestel uit te moeten zetten
- Snellere processor
- Geen TomTom voor geïnstalleerd.
ik dacht dat het nog niet zeker was dat het met tomtom uitgerustzou worden???
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Voor mij is dat nieuw. Want op de HTC site staat het ook gewoon, dus lijkt me sterk dat het dan nog twijfelachtig is.
Bijna iedereen ziet de processor als nadeel. Ik heb dezelfde processor in mijn MDA vario zitten en dat bevalt me prima. Hij voel voor mij niet traag aan. Alles staat er zowat direct, alleen filmpjes afspelen in hogere bitrate wil niet zo goed, maar wie kijkt dan ook films op zijn PDA?
Gezien ik dik tevreden ben over de processor maakt het voor mij ook niks uit of het nu weer deze processor is. De accutijd is echt super, eens in de 3-4 dagen opladen bij redelijk veel gebruik is erg netjes voor zo'n telefoon. Daar kan menig sonyericsso/nokia toestel nog wat van leren.
Gezien ik dik tevreden ben over de processor maakt het voor mij ook niks uit of het nu weer deze processor is. De accutijd is echt super, eens in de 3-4 dagen opladen bij redelijk veel gebruik is erg netjes voor zo'n telefoon. Daar kan menig sonyericsso/nokia toestel nog wat van leren.
Heb nu al 1 1/2 jaar een m500 en ik schrijf alles via de stylus op het scherm toetsenbord. En als je daar eenmaal aangewend bent gaat dat lekker snel. Denk dat ik mijn SMS'jes net zo snel schrijf als op een Tynn.Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:00:
[...]
het lijkt me nogal lastig om steeds het keyboard uit te klappen![]()
Het is dus geen geprieggel op de p3300 om berichtjes te typen? Want dan gaat mijn vooorkeur zeker uit naar de p3300. Het enige nadeel kan de cpu zijn maar het schijnt dat deze dual core is, dus dat zal dan ook wel weer meevallen. Zolang hij maar niet hinderlijk traag is.
p3300
Anders kun je natuurlijk ook nog altijd http://www.spbsoftwarehouse.com/products/fsk/?en aanschaffen. Gebruik het zelf niet, maar heb begrepen van anderen dat het heel fijn werkt.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Wat voor OS zit er op de vario? WM 2005 of 2003?Worldwide schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:08:
Bijna iedereen ziet de processor als nadeel. Ik heb dezelfde processor in mijn MDA vario zitten en dat bevalt me prima. Hij voel voor mij niet traag aan. Alles staat er zowat direct, alleen filmpjes afspelen in hogere bitrate wil niet zo goed, maar wie kijkt dan ook films op zijn PDA?
Maar heb idd dat soort reacties al vaker gelezen, brengt me ook weer tot twijfelen. Maar misschien is het beste om gewoon te wachten tot ze beide uit zijn en dan gewoon in de praktijk proberen.
de mda vario heeft windows mobile 5.0 (2005)
Op www.2call.nl zag ik deze telefoon staan als MDA Compact III. Qua prijs was hij vergelijkbaar met een S200 in combinatie met een T-Mobile abonement. Op de site van T-Mobile zie ik nog geen informatie over de MDA Compact III. Ik mag op 01-11-2006 mijn abonement bij T-Mobile verlengen. Dit zou een interessante optie kunnen zijn.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ik, zeer relaxed tijdens lange treinreizen/autoreizen etc. Ik heb een mda compact, en filmpjes spelen daarop perfect af. Ik denk niet dat daar een betere processor in zit dan in de vario...Worldwide schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:08:
...alleen filmpjes afspelen in hogere bitrate wil niet zo goed, maar wie kijkt dan ook films op zijn PDA?...
Intel PXA270 Bulverde 416 MHz processorsander-sp schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:00:
[...]
Ik, zeer relaxed tijdens lange treinreizen/autoreizen etc. Ik heb een mda compact, en filmpjes spelen daarop perfect af. Ik denk niet dat daar een betere processor in zit dan in de vario...
tegenover
Texas Instruments OMAP 850 200 Mhz processor
Die intel is sneller, zowel qua processor als hoe snel de accu leeg is.
Heeft de P3600 alleen een betere CPU?
Het enige nadeel aan de P3300 lijkt me de al dan niet trage CPU (valt nog af te wachten mss), maar ik heb de GPS erin echt nodig.
Heb weinig goesting om een P3600 te kopen die 'zogezegd' ook GPS heeft dat 'waarschijnlijk' aangezet kan worden met 'toekomstige updates'.
De P3300 is ook wat mooier dan de P3600 imho.
Het enige nadeel aan de P3300 lijkt me de al dan niet trage CPU (valt nog af te wachten mss), maar ik heb de GPS erin echt nodig.
Heb weinig goesting om een P3600 te kopen die 'zogezegd' ook GPS heeft dat 'waarschijnlijk' aangezet kan worden met 'toekomstige updates'.
De P3300 is ook wat mooier dan de P3600 imho.
Er zijn nog wel wat verschillen. Zo heeft de P3600 geen fm radio. Maar wel weer 3G wat de P3300 weer niet heeft. Kijk anders eens even op nieuwemobiel.nl daar kan je ze naast elkaar zetten. Maar grotendeels zijn ze wel hetzelfde op wat kleine dingen na dan.
Dat wist ik niet. Zeker een tegenvaller voor mij, vooral omdat ik mijn mda al niet verschrikkelijk snel vind. Een groot minpunt in de overweging om er 1 aan te schaffen in ieder geval...Worldwide schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:02:
[...]
Intel PXA270 Bulverde 416 MHz processor
tegenover
Texas Instruments OMAP 850 200 Mhz processor
Die intel is sneller, zowel qua processor als hoe snel de accu leeg is.
Ik denk niet dat je je mda (compact?) moet vergelijken met dit systeem.... want dan heb je namelijk ook nog deinvloeden van wm5 ten opzichtte an wm4
WM4? WM2003 SE bedoel je denk ik...Ganymedus schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:44:
Ik denk niet dat je je mda (compact?) moet vergelijken met dit systeem.... want dan heb je namelijk ook nog deinvloeden van wm5 ten opzichtte an wm4
Ik ben ook van een Compact op een Vario overgestapt, dus van een Intel 416 op een TI Omap op 200 Mhz. Ik merk er eerlijk gezegd niet zoveel van. de TI is een dual core processor en bovendien is WM5 een heel ander besturingssysteem dan 2003SE. Wm5 heeft ander processor verbruik. Verder moet je je niet blind staren op benchmarks en Mhz. Vergelijk het met Intel en AMD, meer Mhz is niet altijd sneller. De benchmarks zeggen ook niet zoveel over het algemeen, aangezien de verschillende architectuur van de processors soms ten onrechte nadelige resultaten in de tests oplevert. Zo is SPB Benchmarks niet echt geschikt voor TI Omap processors.
Ik heb mijn vario met TI Omap nu bijna een jaar, daarvoor een jaar de Compact. Ik merk dus eigenlijk geen verschil in snelheid, de vario is soms wat sneller met de menuutjes etc, ook TT5 (toch een redelijk zware app) draait zonder mankeren. En als films met een hoge bitrate niet goed genoeg spelen kun je ze met behulp van PocketDivxencoder eenvoudig converteren. Ik zal iig een device niet laten liggen omdat er een TI Omap in zit, ik ben tevreden over deze processor, zeker ook omdat hij vrij energie zuinig is en dat is natuurlijk wel weer lekker als je vaak onderweg bent.
Verwijderd
Je hebt me over gehaald, ik ga voor de p3300 ipv de tytn of de p3600koksie schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:19:
[...]
WM4? WM2003 SE bedoel je denk ik...
Ik ben ook van een Compact op een Vario overgestapt, dus van een Intel 416 op een TI Omap op 200 Mhz. Ik merk er eerlijk gezegd niet zoveel van. de TI is een dual core processor en bovendien is WM5 een heel ander besturingssysteem dan 2003SE. Wm5 heeft ander processor verbruik. Verder moet je je niet blind staren op benchmarks en Mhz. Vergelijk het met Intel en AMD, meer Mhz is niet altijd sneller. De benchmarks zeggen ook niet zoveel over het algemeen, aangezien de verschillende architectuur van de processors soms ten onrechte nadelige resultaten in de tests oplevert. Zo is SPB Benchmarks niet echt geschikt voor TI Omap processors.
Ik heb mijn vario met TI Omap nu bijna een jaar, daarvoor een jaar de Compact. Ik merk dus eigenlijk geen verschil in snelheid, de vario is soms wat sneller met de menuutjes etc, ook TT5 (toch een redelijk zware app) draait zonder mankeren. En als films met een hoge bitrate niet goed genoeg spelen kun je ze met behulp van PocketDivxencoder eenvoudig converteren. Ik zal iig een device niet laten liggen omdat er een TI Omap in zit, ik ben tevreden over deze processor, zeker ook omdat hij vrij energie zuinig is en dat is natuurlijk wel weer lekker als je vaak onderweg bent.
Ik hoop dat er binnenkort nog wat (korte) reviews in dit topic komen.
Het was niet echt mijn bedoeling je over te halen hoor, ik zou je aanraden je beslissing niet louter op mijn ervaringen te baseren. Ik heb alleen geschreven wat mijn eigen ervaringen zijn, ik merk dus niets van snelheids verschil. Het wisselen van landscape naar portrait en terug gaat op mijn Vario bijvoorbeeld sneller dan op mijn Compact. Dat wil niet zeggen dat jij ook geen verschil merkt, wellicht draai jij andere apps dan ik en merk jij wel snelheidsverlies...Verder zou ik ook de overige specs in ogenschouw nemen, als jij er graag GPS en FM radio in wilt is de Artemis een goede keuze denk ik. Heb jij meer aan 3G, dan zou ik voor de andere gaan. Wellicht kun je in de shop beide toestellen even proberen of uit reviews meer info over de snelheid halen? Ik merk iig geen verschil, maar ja, percepties kunnen natuurlijk van persoon to persoon verschillen en ik zou er niet voor verantwoordelijk willen zijn je besluiten te laten nemen waar je spijt van krijgt...
Verwijderd
@Ts
Word dit de Topic over de P3300 en P3600 of aleen de P3300 en kan ik binnekort een P3600 topic verwachten?
Word dit de Topic over de P3300 en P3600 of aleen de P3300 en kan ik binnekort een P3600 topic verwachten?
Verwijderd
Uiteraard heb je gelijk, maar zo'n soort berichten over een vergelijkbaar onderdeel van een device geven wel weer een postief beeld. Uiteraard is het afhankelijk van veel factoren, maar goede berichten zijn beter dan negatieve berichtenkoksie schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:49:
Het was niet echt mijn bedoeling je over te halen hoor, ik zou je aanraden je beslissing niet louter op mijn ervaringen te baseren. Ik heb alleen geschreven wat mijn eigen ervaringen zijn, ik merk dus niets van snelheids verschil. Het wisselen van landscape naar portrait en terug gaat op mijn Vario bijvoorbeeld sneller dan op mijn Compact. Dat wil niet zeggen dat jij ook geen verschil merkt, wellicht draai jij andere apps dan ik en merk jij wel snelheidsverlies...Verder zou ik ook de overige specs in ogenschouw nemen, als jij er graag GPS en FM radio in wilt is de Artemis een goede keuze denk ik. Heb jij meer aan 3G, dan zou ik voor de andere gaan. Wellicht kun je in de shop beide toestellen even proberen of uit reviews meer info over de snelheid halen? Ik merk iig geen verschil, maar ja, percepties kunnen natuurlijk van persoon to persoon verschillen en ik zou er niet voor verantwoordelijk willen zijn je besluiten te laten nemen waar je spijt van krijgt...
Dit lijkt me trouwens genoeg offtopic
Ik neem aan dat er straks ook een P3600 topic komt. Dat is tot nu toe steeds zo gegaan. Daarnaast zijn de twee telefoons zo verschillend dat dat wel gerechtvaardigd is.Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:19:
@Ts
Ik heb maandag wel even tijd denk ik om een topic van de P3600 te maken. Maar als iemand zich geroepen voelt om het te doen vind ik dat ook goed
Ben niet zo'n ster in het maken van ts-en. Maar beter iets dan niets lijkt me zo.
koksie schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:19:
[...]
WM4? WM2003 SE bedoel je denk ik...
Maar verder hebben we het gelijke standpunt, alleen heb jij het iets beter/duidelijker uitgelegd.

Verwijderd
Over 3 maanden loopt mijn abonnement af, ik hoop dat dan zowel de P3600 als P3300 uit is. Ik ben op dit moment ook best wel aan het twijfelen om de Qtek S200 te kopen.
Een vriend van me heeft deze met zo'n wireless GPS receivertje, en dat werkt ook prima. Je gebruikt Tom Tom toch alleen maar in de auto denk ik, leg je dat ding gewoon in de auto. En hij heeft ook Wi-Fi etc.
Maar aan de andere kant is het ook wel beetje zonde misschien om nu zo'n ietsje ouder model te kopen, als er nu net 2 nieuwe binnekort gelaunched worden.
Ik wacht nog maar heel even af, hoe moeilijk het ook is
Een vriend van me heeft deze met zo'n wireless GPS receivertje, en dat werkt ook prima. Je gebruikt Tom Tom toch alleen maar in de auto denk ik, leg je dat ding gewoon in de auto. En hij heeft ook Wi-Fi etc.
Maar aan de andere kant is het ook wel beetje zonde misschien om nu zo'n ietsje ouder model te kopen, als er nu net 2 nieuwe binnekort gelaunched worden.
Ik wacht nog maar heel even af, hoe moeilijk het ook is
Over drie maanden zijn ze echt wel uit, sterker nog over een paar weken zijn ze al uit. Dus dan ben je gek als je nu de S200 koopt, De P3300 zal even duur, of misschien wel goedkoper worden als de S200. Dan hoef je alleen nog een benelux kaart te kopen. Terwijl je een kleinere telefoon hebt, met ingebouwde tomtom en GPS. Kortom goedkoper en beter.
Dit topic is gesloten.