Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Goedenavond,

Alvast vooraf..Ik weet dat er hier een draadje loopt met een zelfde waslijst aan het type klacht dat ik heb maar na uitgebreid zoeken kan ik deze gewoon niet terug vinden.

Even een korte uitleg van mijn situatie;

Sinds jaar en dag klant van Dutchtone, werd overgenomen door Orange, nu overgenomen door T-mobile. Heb nog steeds het Dutchtone simkaartje erin zitten :z
Huidige toestel; SPV M650 oftewel de HTC P3300.

Nadat mijn toestel ter reparatie terug is gekomen ( Bekend probleem met artifacts op scherm en niet reagerend toestel bij het iets warmer worden van het toestel, nieuw moederbord geinstalleerd) kreeg ik na een week of 6 ofzo last van niet bereikbaarheid. Dit wil zeggen dat ik vol bereik heb op mijn toestel maar dat telefoongesprekken direct door geschakeld worden naar mijn voicemail. De berichtjes die je dan krijgt (deze en die heeft gebeld om zo en zo laat maar geen bericht achter gelaten) komen ook niet door.
Verschillende keren contact gehad met de klanten service (Orange nog) en natuurlijk van alle kastjes en muren voorzien.

Probeer een ander toestel; Check, geen resultaat.

Slecht bereik?; Check, nee toestel heeft altijd goed bereik gehad.

Misschien een geisoleerd geval?; Check, nee op Tweakers.net staat een topic vol met dezelfde soort klachten. Ok met een redelijk aantal verschillende telefoons/merken.

Simkaart reset door Orange; Check, geen resultaat.

Naar de winkel en daar even iemand er naar laten kijken; Check, geen resultaat en gaven aan dat ik toch maar even met de klantenservice iets moest regelen.

Bellen met de klantenservice en er wordt je medegedeeld dat je later dezelfde week wordt terug gebeld door de tweede lijn; Check, nooit teruggebeld door wie dan ook.

Zelf maar weer terug gebeld?; Check, we beginnen maar weer met de bekende weg naar Rome....*zucht*

Maar even de boel de boel gelaten en ondertussen maar om het kwartier even een willekeurig service nummer bellen om contact te leggen met het netwerk zodat deze er ook weer bewust van word om mijn berichtjes en telefoontjes maar weer door te gaan geven? Check, het bewust zijn van het netwerk duurt niet lang.

Na een twee tot drietal maanden er last van te hebben gehad was het plots over. IK WAS WEER TE BEREIKEN! Eureka moment natuurlijk, natuurlijk van korte duur |:( .

Hedentendage heb ik er dus weer last van en ik vroeg mij af of er hier mensen waren met hetzelfde probleem die ondertussen al een oplossing hebben gevonden en mij hier graag van op de hoogte willen stellen voordat ik maar weer eens contact op ga nemen met onze lieve vrienden aldaar.

Mijn vriendin begint ondertussen flink gepikeerd te geraken van het feit dat ze me niet op ieder moment van de dag kan bereiken...( heerlijk die rust af en toe, maarja naderhand krijg ik het twee keer zo hard terug als ze me dan wel te pakken krijgt. O-) )

Overigens helpt het ook als ik een 10 -15 kilometer over de snelweg van mijn woonplaats vandaan rij. Hierna worden ook in een keer alle berichtjes afgeleverd.

Alvast dank.

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Ik ga er, na 2 dagen nog geen reacties te hebben mogen ontvangen, maar vanuit dat niemand enige ervaring heeft met het probleem wat ik heb beschreven en mij eventueel van een aantal tips kan voorzien?

Anoniem: 37691

Ik ben zelf al jaren T-Mobile klant, en herken dit probleem (heel zelden). Opeens kunnen mensen me niet meer bellen/smsen. Na het network-aware maken door een willekeurige actie op netwerk uit te voeren (sms en/of bellen) wil het meestal weer voor enige tijd werken. Soms komt het probleem dan weer terug maar meestal ben ik er dan voor (minimaal) een paar weken vanaf (soms 6+ maanden geen probleem). Dit probleem heb ik meerdere keren aangekaart bij T-Mobile, icm het ter reparatie sturen van mijn toestel, nieuwe simkaart, etc.

Toen ze de laatste keer gingen terugkijken in mijn cases overzicht schrokken ze nogal van hoevaak ik het probleem had gemeld. Opnieuw zou een technisch persoon zich er mee bezig gaan houden. En ze hadden me ook voor 3 maanden 30% korting gegeven ter compensatie van de problemen.

Het is een vreemd probleem, waarbij ik persoonlijk de interne routing (of de zendmasten zelf) van het T-Mobile netwerk verdenk.

In jou geval lijkt het me echt specifiek om 1 (of meerdere) slechte zendmast(en) of uplinks naar het telefoonnet. Gezien het feit dat de verbinding zichzelf opbouwd in een andere regio (zendmast of uplink?). Iets anders dan een netwerkprobleem bij je provider kan dit dus niet zijn in mijn ogen.

Let wel, ik heb dus geen kaas gegeten van de achterliggende technieken/methodes welke gebruikt worden voor de zendmasten van GSM netwerken. Netwerken/Wifi (en zendamateur)/Telefonie (in algemeen, pstn, isdn, voip, dikke pbx-en, etc) snap ik aardig.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 12-02-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 11:52

Moortn

Hallo

Ik heb ook orange, en dus sindskort t-mobile. Sms'jes komen vrijwel altijd direct aan, maar bellen gaat wel eens fout. Dan krijg ik een sms van t-mobile dat ik iemand geen bericht heeft achtergelaten, terwijl ik de telefoon de hele tijd aan en bij me heb. Ik heb ook (bijna)vol bereik.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-06 01:45
hmmm, dit komt mij akelig bekend voor. 4 jaar geleden heb ik vanwege deze reden mijn T-mobile abonnement beeindigd en ben gewoon weer naar KPN gegaan. Helaas hebben ze dit dus nog steeds niet opgelost.

Als je toestel voldoende bereik aangeeft en normaal gesproken goed werkt, dan ligt het daar niet aan. Het probleem zit in het netwerk van T-mobile. Gesprekken worden langs diverse nodes geleid en als er ergens eentje tussenzit die het erg druk heeft dan gaat het fout. Het gebeurt bij alle netwerken wel eens (zelfs de vaste lijn) maar het zou zeer sporadisch moeten voorkomen en zeker niet een week lang.

Ik was eigenlijk van plan om volgende maand weer terug te gaan naar T-mobile omdat ze gunstige data flatfees hebben, maar als ik dit zo hoor en ze dus in 4 jaar tijd hun netwerk nog niet goed hebben kunnen krijgen dan ga ik denken: eens een stel prutsers, altijd een stel prutsers... ik denk er nog even over na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Ok bedankt voor de reacties in ieder geval, ik ga zometeen maar (weer) eens even bellen met de klantenservice.

Ik heb er dus inderdaad niet sporadisch last van maar gewoon iedere dag meerdere keren en soms zelfs vrijwel direct na een telefoongesprek dat ik dan opeens weer niet te bereiken ben.
De vorige keer dus al een maand of 2-3 waarin het na verloop van tijd erger werd en nu dus al weer een maand ofzo waarin het dus gewoon op en top ruk is. Als het zo doorgaat mogen ze me een nieuw toestel aanbieden met een nieuwe simkaart en de belofte dat het beter zal worden anders stap ik over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liledevil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

liledevil

DELL EVIL I

Dit klinkt heel erg bekend, ik heb hetzelfde toestel en hetzelfde probleem mbt bereikbaarheid. Nog sterker, sinds 6 maanden zijn we met de zaak ook over naar T-mobile en daar werk ik met een htc 8080 is dat geloof ik en daar kreeg ik(geen gein) na 4-5 maanden mijn eerste SMS dat ik voicemails had.

Maar waar ik bij mezelf aan twijfelde, ik heb natuurlijk nog een orange simkaart, staat bij jou toevallig ook het Roaming Icoontje aan sinds dat T-mobile echt aan de netwerkmigratie is begonnen?
Ik heb het idee dat dit ook van invloed is op mijn bereikbaarheid, dat die koppeling toch niet helemaal super loopt.

Hoe dan ook, ik wil even wachten tot maart, dan loopt mijn abbonement af en ik zit even te denken wat ik zal gaan doen. Om persoonlijke redenen was ik al niet gelukkig dat het T-Mobile is nu, als dan nu ook de bereikbaarheid enorm te wensen over laat en dit niet aan mijn persoonlijke situatie ligt, maar gewoon een grote zwakte van de provider is dan denk ik dat ik liever overstap.

if you pay peanuts, you get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Icoontjes welke bij mij er staan: Piramide, [G] of af en toe <---->x eerlijk gezegd geen idee of er een het roaming icoontje is O-)
Inderdaad zijn de problemen begonnen na de overname van T-mobile want met orange had ik echt 0,0 problemen.

Heb ondertussen weer even contact gehad met de klanten(afscheep)service (af en toe dan) en er word een nieuwe T-mobile simkaart opgestuurd aangezien de Dutchtone kaart niet goed met het T-mobile netwerk overweg zou kunnen. Blijkbaar hebben ze er al veel meer moeten vervangen zoals ik het begreep.
Dit gebeurt kostenloos natuurlijk.

Met ongeveer 5 werkdagen zou hij binnen moeten zijn dus ik hou jullie wel even op de hoogte.
Indien het probleem nog niet opgelost is tegen die tijd ga ik gewoon mijn abbo per direct opzeggen tenzij ze nou echt met een werkende oplossing komen. Als ze daar dus nog niet mee kunnen komen dan word er gewoon het contract ontbonden op basis van het in gebreke blijven van correct werkend netwerk of simpelweg dat ze niet voor de service kunnen zorgen die ik er van mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 13:56

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb een jaar of 4 a 5 geleden het zelfde probleem met (destijds) Orange gehad. Dit was toen ook met een oude Dutchtone kaart. Uiteindelijk bleek het aan mijn simkaart te liggen. Nieuwe simkaart gekregen en daarna nooit meer last gehad van dit probleem.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Nieuwe simkaart ontvangen en geactiveerd. Is er nog een van Orange dus snap niet helemaal (voor een deel wel) waarom ze niet meteen gewoon een T-mobile kaartje sturen. Lijkt mij makkelijker overall?

Nu even een paar dagen aanzien hoe of wat en dan update ik wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Update in de "niet te bereiken gate":

Simkaart is nu vanaf vrijdag in gebruik en het probleem is totaal NIET verholpen.
Ik hang zometeen in ieder geval weer aan de lijn met mijn ondertussen groeiende vriendenkring bij Orange/T-Mobile.

I'll keep you updated.

EDIT: Kogel is door de kerk. Nu kreeg ik weer te horen dat SPV/HTC toestellen problemen geven met orange simkaarten en dat om die rede mijn contract vroegtijdig ontbonden kan worden of een vervroegde migratie naar T-Mobile. Ook voor het eerst dat ik dit hoor en ook meteen vreemd dat me dit niet is gemeld ten tijde dat ze me een Orange simkaart hebben aangeboden (vorige week nog)?! Al met al gaat het een beetje langs elkaar af aangezien ze me eerst vroeg of dat ik bepaalde stappen al had geprobeerd en daarna hoorde ik pas dat mijn toestel dus problemen geeft met Orange simkaart. Ook zo vreemd dat het dan dus pas gekomen is nadat ze aan het netwerk zijn gaan sleutelen en dat ik daarvoor al jaren met een Dutchtone nergens problemen mee heb gehad (waarvan de medewerkster me meldde dat die voor nog meer problemen zou zorgen....) .

Al met al begint dit een beetje een vreemd verhaal te worden.
Ik heb me in ieder geval alvast aangemeld voor vervroegde migratie naar T-Mobile maar alleen als ze me een Touch HD met TomTom aan kunnen bieden denk ik. Begin het een beetje moe te worden....

[ Voor 67% gewijzigd door ScytheNL op 24-02-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214909

Een vriend had precies hetzelfde. Goed bereik, telefoon bij zich, maar altijd gemiste oproepen etc.

Paar keer gebeld(orange) en nieuwe sim gekregen. Mocht ook niet baten. (telefoon was ericsson/sony, dus dat htc verhaal lijkt me vreemd)

Dit was nog voor de migratie naar T mobile. Sim in mijn mobiel gaf hetzelfde probleem. Hij is nu over naar VodaFone en het probleem is over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik weet niet of het hier bekend is, maar er heeft een tijd een verzameltopic over bereikbaarheidsproblemen met dit toestel gelopen:
T-Mobile MDA Compact III bereikbaarheids problemen
Wellicht staan daar nog wat tips & tricks die soelaas kunnen bieden.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-06 10:37
Deathscythehell schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:52:
Update in de "niet te bereiken gate":

Simkaart is nu vanaf vrijdag in gebruik en het probleem is totaal NIET verholpen.
Ik hang zometeen in ieder geval weer aan de lijn met mijn ondertussen groeiende vriendenkring bij Orange/T-Mobile.

I'll keep you updated.

EDIT: Kogel is door de kerk. Nu kreeg ik weer te horen dat SPV/HTC toestellen problemen geven met orange simkaarten en dat om die rede mijn contract vroegtijdig ontbonden kan worden of een vervroegde migratie naar T-Mobile. Ook voor het eerst dat ik dit hoor en ook meteen vreemd dat me dit niet is gemeld ten tijde dat ze me een Orange simkaart hebben aangeboden (vorige week nog)?! Al met al gaat het een beetje langs elkaar af aangezien ze me eerst vroeg of dat ik bepaalde stappen al had geprobeerd en daarna hoorde ik pas dat mijn toestel dus problemen geeft met Orange simkaart. Ook zo vreemd dat het dan dus pas gekomen is nadat ze aan het netwerk zijn gaan sleutelen en dat ik daarvoor al jaren met een Dutchtone nergens problemen mee heb gehad (waarvan de medewerkster me meldde dat die voor nog meer problemen zou zorgen....) .

Al met al begint dit een beetje een vreemd verhaal te worden.
Ik heb me in ieder geval alvast aangemeld voor vervroegde migratie naar T-Mobile maar alleen als ze me een Touch HD met TomTom aan kunnen bieden denk ik. Begin het een beetje moe te worden....
Is er geen optie om die troep te ontbinden zonder de migratie en gewoon lekker over te stappen op iets van KPN ofzo? Ben zeker van al dat gezeik af, en dat k* netwerk van T-Mobile :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238243

Nooit enig probleem met mijn HTC P3300 in combinatie met het Orange netwerk gehad. Sinds het T-Mobile werd niets dan ellende. Mensen kunnen mij niet bereiken en ik heb niet in de gaten dat ik onbereikbaar ben. Doet zich met name voor in de omgeving van Amersfoort. Na heel veel gesprekken met T-Mobile en het uitproberen van diverse ROM's en Radio ROM's het maar opgegeven en T-Mobile de wacht aangezegd. Zit nu bij Simpel (op het KPN netwerk) en heb prima bereik. Geen gemiste oproepen meer, geen klachten van vrienden en familie. T-Mobile zal het allemaal wel weten; ik weet dat hun netwerk ongelofelijk zuigt in combinatie met mijn HTC P3300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:21

Shabbaman

Got love?

Moortn schreef op zondag 15 februari 2009 @ 09:05:
Ik heb ook orange, en dus sindskort t-mobile. Sms'jes komen vrijwel altijd direct aan, maar bellen gaat wel eens fout. Dan krijg ik een sms van t-mobile dat ik iemand geen bericht heeft achtergelaten, terwijl ik de telefoon de hele tijd aan en bij me heb. Ik heb ook (bijna)vol bereik.
Grappig, ik heb precies hetzelfde probleem. Niet gedacht dat er meer mensen zouden zijn met dit soort klachten. Ik ga er toch maar eens werk van maken.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 00:54
Het lijkt me zeker geen probleem specifiek met HTC telefoons, ik heb er de laatste 4-5 namelijk ook last van met een Sony Ericsson (W850i). Alleen direct nadat ik zelf gebeld heb kan ik gebeld worden...

Hier heb ik nog geen contact over gehad met de helpdesk trouwens, ik heb na eerder gezeur al besloten om bij T-mobile weg te gaan (30 april is het zo ver :P), geen zin om er nog tijd en moeite in te gaan steken nu.

Ik ben van oorsprong trouwens een Ben-abonnee. Mijn SIM-kaart is al eens vervangen door één van T-mobile.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 16:20

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Daar zijn we weer...

Vorige week werd ik plots opgebeld door Orange/T-mobile.

"Goedendag meneer, met uw achternaam genoot van Orange.
*Hallo*
Ik heb begrepen van een andere afdeling dat u nogal veel problemen heeft met uw toestel?
*Klopt*
Ik kan u hierbij een aanbieding doen aangezien het bekend is dat het toestel nogal veel problemen heeft
met het netwerk. Wat we kunnen doen is een nieuw contract aan gaan voor 24 maanden waarbij u alles
meeneemt (tegoed, nummer) en dan kunnen we het restant van deze contractsperiode kwijtschelden.
U mag dan natuurlijk ook een nieuw toestel uitkiezen. Ook kunnen we onbeperkt internet voor 9,95
aanbieden mocht u daar interesse in hebben en krijgt u dan de eerste paar maanden 50% korting op de
abbonenmentskosten. Ik weet niet of u al een toestel op het oog had?
*Oww? Uhmmm Touch HD.*
Die kunnen wij helaas niet leveren meneer, wat ik wel voor u heb is de MDA IV (rebranded Touch pro oid) en
die is vergelijkbaar maar heeft dan een uitschuifbaar toetsenbord.
*Tjah wou eigenlijk de Touch HD dus dan word het al snel lastig..Kunt u morgen misschien even terugbellen
want ik ben nu even aan het winkelen dus dat maakt het een beetje lastig om alles mee te krijgen*
Is prima meneer."

De volgende dag heeft de beste man nog even terug gebeld en ben ik nog maar even het gesprek met hem aangegaan. Hetzelfde verhaal gekregen en nog maar even extra doorgevraagd; Het wordt dan t-mobile. kan mijn eigen kaartje nog wel gebruiken maar zit een t-mobile kaartje bij waarvan ik bericht krijg als deze geactiveerd is. Touch HD is dus niet leverbaar :O waarop ik de beste man maar even meededeelde dat ik er over na zou denken. Daarop werd mij toch een beetje te dringend aangedrongen dat ze mij in de winkel deze aanbieding niet zouden kunnen doen en dat alleen zijn afdeling daartoe bemachtigd was.
Toen ik vroeg om een direct telefoonnummer van zijn afdeling kreeg ik uiteraard nul op het rekest omdat die afdeling alleen actief bezig was met het werven of vernieuwen van klanten en dus constant zelf aan het bellen waren.
Daarop heb ik maar medegedeeld dat ik op dat moment geen keuze zou maken en dat ik wel eens even ging bekijken wat mijn opties waren. Vond ie denk ik een beetje jammer aangezien er nogmaals op werd gewezen dat ook de klantenservice geen aanbiedingen kon doen. Heb gezegd dat ik de klantenservice wel zou bellen en zou zien hoever ik kwam als ik toch geen direct nummer en bedenktijd kon krijgen en dat anders mijn contract gewoon opgezegd zou worden op basis het niet kunnen leveren van een fatsoenlijk werkende dienst.
Hoe dat wettelijk zat wist hij niet precies of het wel zo makkelijk was zij hij ook nog _/-\o_......wel dus?

Maarja dat is dus weer de update van het verhaal. Ben nu maar eens even aan het kijken wat ik allemaal kan doen en dan bel ik ze van de week wel weer een keer terug ofzo. Zal misschien ook nog wel weer terug gebeld worden door mijn achternaam genoot :X

EDIT: Was trouwens ook zo mooi, Ik heb op mijn huidige toestel TomTom ingebakken gekregen. Ik vroeg dus of er ook nieuwe TomTom bij die vario IV of hoe die ook heet zat. Nee was het antwoord maar er zijn wel eens mensen die dat van internet downloaden misschien kunt u dan aan iemand die u kent dat vragen?
Ik heb maar geantwoord dat dat dus niet bepaald netjes en legaal (valt over te discussieren weet ik) is.
Daar kreeg ik dan ook wel weer gelijk in |:(

Ik zie nou overigens dit in de google adbar staan:

Orange naar Flex migreren
Gsmweb: Verleng Orange naar Flex Behoud tegoed + Nokia uitverkoop

Hier hebben ze dus wel de HD en kunnen ze voor de rest eigenlijk vrijwel hetzelfde (overzetten en meenemen van tegoed e.d.) wat ze bij het hoofdkantoor ook kunnen? Nou ok behalve die kortingen en waarschijnlijk het kwijtschelden dan. Vind ik nog niet eens zo belangrijk eigenlijk maargoed...
Word vervolgd, dat kan ik verzekeren.

[ Voor 13% gewijzigd door ScytheNL op 02-03-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 13:44

IEF

Why so serious?

Als je je nummer wil behouden: zorgen dat ze die troep heel snel porteren naar een prepaid simkaart en laten ontbinden. Dan kun je dan tenminste rustig op zoek naar een andere aanbieding.

Als dat nummer je niet zo boeit: gewoon laten ontbinden en snel op zoek naar iets anders.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je voor een 2jarig contract ergens anders niet beter uit bent (met een Touch HD bijvoorbeeld :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Ja ik begin nou ook wel een beetje te twijfelen of ik dit geouwebet (om het maar even netjes te zeggen) nog langer aan kan horen. Ik heb geen haast in ieder geval en nummer behoud vind ik wel zo prettig. Heb er altijd een hekel aan om iedereen een nieuw nummer te moeten doorgeven en deze is ook nogal handig te onthouden dus ja ;)

Ik heb nog een contract tot eind november dus heb nog wel even tijd om lekker rustig rond te kijken. Ik laat 'm nu gewoon ieder kwartier even op een gratis nummer bellen en dan kan ik er weer even tegenaan.
Het is een beetje lastig maar niet onoverkombaar voor een tijdje. We zullen wel zien of ik nog een betere aanbieding krijg of los kan krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276936

Raar dat dit probleem nog steeds loopt.
In oktober 2008 was ik het helemaal zat en ben ik gaan bellen waarom mijn Orange MDA650 niet berijkbaar is op het T-Mobile netwerk als hij ongeveer 2 uur niet gebruikt is.
(Zie ook T-Mobile MDA Compact III bereikbaarheids problemen)
Dit heeft geresulteerd in ZEEEER lang aan de telefoon hangen en iedere keer maar weer de uitleg krijgen over hoe het T-Mobile netwerk boven aan de netwerken lijst te zetten.
Na lang aandringen werd mij belooft dat er iemand van de 3e lijns zou terug bellen welke mogelijk dieper op de technische details kon ingaan.
Helaas, helaas de 3e lijns medewerker belt terug als ik buiten ben, mijn vriendin pakt op en krijgt een heel verhaal over hoe T-Mobile weer bovenaan de netwerken lijst gezet moet worden.
Bij problemen kunt u altijd terug bellen met, je raad het al, de Orange omzet afdeling.
Wederom maar weer gebeld en toevallig iemand aan de telefoon gekregen die het in zijn pauze wel eens wilde aankaarten met T-Mobile collega's.
Deze meneer belde 2 dagen later terug met de melding dat het T-Mobile netwerk problemen heeft met het HTC P3300 toestel en alle varianten hiervan waar Win Mobile 5 op loopt.
T-Mobile heeft mede hiervoor ook de T-Mobile variant van Win Mobile 6.0 beschikbaar gesteld met een nieuwe radio rom net als HTC heeft gedaan. Ook kon hij mij melden dat Orange zeker geen Win Mobile 6.0 ging aanbieden. (CID lock)
Dus einde verhaal storing kan niet worden opgelost.
Wel kon hij mijn storing doorzetten naar een andere afdeling welke mijn contract voortijdig zou be-eindigen en mij een mooie aanbieding zou doen.
Mijn 2 jarig contract wordt na 13 maanden be-eindigt met behoud van het toestel.
Ik ga een nieuw contract aan voor 2 jaar en mag een nieuw toestel uitzoeken.
Helaas is de keuze beperkt of te duur (ik ga echt geen 400 Euro bijleggen voor hun probleem) maar een beetje standvastig zijn doet hier wonderen.
Wel aardig is dat ik ook voor het TomTom pakket de tip heb gekregen dat deze vast wel ergens te downloaden is.
Op mijn vraag of TomTom er ook zo over dacht had ik het verkeerd begrepen, ik moest het bij TomTom zelf downloaden.
Na bijna 2 maanden zijn we er aardig uitgekomen,
Een goede vervanger (de Tytn2), geen bijbetaling en beltegoed gewoon mee.
Helaas geen Tomtom maar hiervoor doet een mailtje aan Tomtom wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 16:30
He dit probleem heb ik ook, exact dezeflde symptonen. Soms inderdaad niet te bereiken op m'n Qtek S200. Ben sinds november 2008 klant bij T-Mobile na een overstap vanaf Vodafone. Iets van een maand geleden heb ik deze klacht naar de klantenservice van T-Mobile gemaild, waarna ik teruggebeld door een of andere technische afdeling. Vanwege wat achtergrondlawaai bij mij kon ik hem niet helemaal goed verstaan, maar er zou in maart of april een netwerkupdate komen die dit zou verhelpen. Tot die tijd kreeg ik 50% korting op m'n SIM-only abonnement. Afwachten maar, de laatste weken gaat het iig wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Basskicker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 18:43
Gossie Gossie, wat komt me dit bekend voor...

Hier nog een Orange SPV M650 gebruiker met nu nog de Orange Sim kaart erin,
Ik heb WinMobile 6.0 NL ROM erop waar Radioversie 02.67.90 bij zat

Over 10 dagen wordt mijn nieuwe T-Mobile Sim kaart geporteerd, dus ik ben benieuwd of dat het voor mij misschien zal oplossen.

Ben nu ook al heel vaak met de tmobile helpdesk aan het bellen geweest en om de een of andere reden eindigt ieder gesprek met een random advies : + een standaard advies dat ik na alles weerlegt te hebben standaard krijg.

"U kunt het beste naar een T-Mobile winkel gaan daar kunnen ze uw problemen het beste bekijken..."

Laatst vroeg ik aan de speciale "afdeling Orange naar T-Mobile migraties" of de radio update van de tmobile site op mijn orange spv m650 kon worden gezet en raad eens wat ze me antwoordden ?

Dat kunt u het beste in een T-mobile winkel even navragen.... :( zucht

Weet iemand hier daar misschien wel het antwoord op ? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door The_Basskicker op 17-03-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109448

@The_Basskicker

Ik heb geen antwoord voor je maar ik weet wel bijna zeker dat de afdeling technical support je wel een zinnig antwoord kan geven. Ik heb een tijdje geleden gebeld met de T-Mobile klantenservice omdat een maat van me problemen had met zijn toestel (zakelijk contract). De medewerkster gaf aan dat ze zelf niet beschikte over de juiste kennis en dat ze daar specialisten voor hebben. Ze heeft me toen doorverbonden met die afdeling. Ik kreeg een medewerker aan de lijn die er duidelijk verstand van had. Bel dus met de klantenservice en vraag naar de afdeling technical support. Hopelijk word je daar wel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276936

De radio rom van T-mobile gaat niet werken op een Orange spv650.
Orange heeft namelijk een CID lock op de SPV650 gezet waardoor het een Orange toestel is geworden (ge-brandmarked) en er dus geen andere rom's op gezet kunnen worden (op de normale manier dan).
De radio rom van T-Mobile werkt alleen op T-mobile "ge-brandmarkte" toestelen en heb je dus niets aan.
En naar wat mij is verteld komt er niets meer vanuit Orange mbt nieuwe rom's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
En daar zijn we weer met een update;

Gister nogmaals contact gehad met de klantenservice en gevraagd of het mogelijk was om in samenwerking met een webshop de touch HD te kunnen krijgen zodat ik vervroegd gemigreerd kon worden. Dit was helaas niet mogelijk omdat weshops dus buiten de invloedsfeer van T-Mobile zou opereren. Naast de "oplossingen" die mij al aangeboden waren is het dus niet mogelijk om op een enigsinds andere manier tegemoet te komen en heb ik dus besloten om mijn contract te laten ontbinden. Brief is gister aangetekend de deur uit gegaan en ik hoop binnen de kortste keren bericht terug te krijgen. Iets wat ik meteen ook heb gevraagd is of mijn opgespaarde beltegoed (om en nabij de 100,- euri) terug gestort kan worden op mijn rekening aangezien ik wel in die 9 maanden tijd gewoon iedere keer 40 euro p/m af moest tikken. Onder het mom van "Wat van u is blijft van u" zoals ze zelf zo graag zeggen...

Jammer maar helaas dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Wederom een update;

Ben gebeld door Orange (Voicemail, rara waarom denk je) en er werd me gevraagd om mijn tel. even uit en aan te zetten waarna de meeste netwerk problemen verholpen zouden moeten zijn. Als ik op wou zeggen was dat geen probleem maar ze zagen geen aanleiding om mijn contract te ontbinden.

A: Waarom nu pas een oplossing als ik er al 9 maanden mee loop? Als de geboden oplossing uberhaubt wel werkt that is... Wat die oplossing inhoud zou ik niet weten maar het zal wel iets te maken hebben met een automagische instellings wijziging.
B: Het gebrek aan usability van mijn telefoon en bijbehorende service (niet bereikt kunnen worden en geen passende/werkende oplossing) lijkt mij toch reden genoeg voor een ontbinding.

Ik zal ze nu in ieder geval nog even het voordeel van de twijfel geven zodat ik kan zien of dat de oplossing enig effect heeft dus I'll keep you all updated...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299153

He Deathscythehell,

Ik zit in exact hetzelfde schuitje als jij, tragisch om te horen en heel frustrerend!

Ik ben met mijn P3300 in Februari vervroegd gemigreerd vanuit Orange en kreeg te horen dat een nieuwe SIM kaart (icm SIM only) het probleem op zou lossen. Daar is natuurlijk niets van terecht gekomen en ik ben al 2 maanden praktisch onbereikbaar. Bij mij zijn ze inmiddels ook (2 keer!!) met de 'oplossing' gekomen mijn telefoon uit en aan te zetten als het probleem zich voor doet. Geen oplossing natuurlijk, omdat ik niet precies weet wanneer ik onbereikbaar ben en ik dus de hele dag mijn telefoon aan het uit en aanzetten zou zijn. Ik heb geen hoop meer op een oplossing en ga ze per brief verzoeken het probleem binnen 10 dagen op te lossen alvorens ik tot ontbinding van het contract overga.

Ben benieuwd of jij inmiddels de afgelopen week nog wat opgeschoten bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Hey Skunker,

Kort gezegd, nee....ben niets opgeschoten. De oplossing heeft geen verbetering gebracht en ik heb vorige week ook weer contact gehad met Orange. In dit gesprek heb ik aangegeven dat de geboden oplossing niet werkt en dat ik graag zou willen zien dat mijn verzoek tot ontbinding zou worden ingewilligd. Hierop werd mij mede gedeeld dat het verzoek nog open stond wat dus inhoeld dat ze er nog mee bezig waren en dat ik bericht zou krijgen hoe of wat. Iets wat mij dus vreemd over kwam aangezien ik eerder te horen kreeg dat er geen reden tot ontbinding was.

Ik ga vandaag of morgen in ieder geval weer even bellen om te vragen of dat ze al wat opgeschoten zijn.
Veel succes in ieder geval en iets wat de pijn een beetje velicht is 1x in de zoveel tijd even 1244 bellen. Gratis nummer (geloof ik) van orange en bij mij komt na 20 seconden standaard wat naar voren als ik iets gemist heb.

Zojuist meteen maar even gebeld:
De vriendelijke mevrouw kon mij vertellen dat er gister nog een aantekening door iemand was gemaakt waarin zoiets stond als; Ik zie dat jij er mee bezig bent dus ik doe er niets mee. Ik zie dat de betreffende meneer sinds 12 maart in de contractsvrije periode zit dus wat mij betreft kan het contract bëindigd worden.

Sinds 12 maart in de contractsvrije periode? dat is nieuw? Voor zover ik weet loopt mijn contract pas eind augustus af o.i.d. dus ja, wat ik nou moet denken? Ze kon mij in ieder geval vertellen dat ze er dus mee bezig waren en dat de aanvraag voor restitutie van het nog staande beltegoed ook in behandeling is bij de financiele afdeling.

Skunker, als je je brief verstuurd zou ik wel even echt stap voor stap van begin tot eind alle "oplossingen" en contacten vermelden zodat je een duidelijk verloop laat zien van je klacht. Zodra hun dus zien dat eigenlijk alles al is geprobeerd heb je een grotere kans dat je aanvraag zo snel mogelijk in behandeling word genomen.
Mocht je ook een voicemail krijgen dat ze geen reden tot ontbinding zien dan gewoon meteen terug bellen en zeggen dat je het daar niet mee eens bent. Ook zou ik er dus even in vermelden dat T-Mobile hetzelfde probleem had maar een ROM update beschikbaar heeft gesteld voor haar klanten en dat die update grotendeels alle problemen op heeft gelost. Deze update zal niet geleverd worden door Orange en de T-mobile versie erop zetten is ook niet mogelijk ivm de CID lock van het toestel.

Succes..

[ Voor 45% gewijzigd door ScytheNL op 22-04-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 20:20

bl33d

I love the smell of Napalm..

Hoi,

Soortgelijk probleem ondervind ik ook.
Sinds ik ben gemigreerd van Orange naar T-mobile (1jaar geleden) kan ik soms niet soms wel smsjes ontvangen, terwijl ik volledig bereik heb.

Diverse telefoons getest en calls aangemaakt wat niets opleverd ben ik hier maar mee gestopt en heb het contract ontbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Het laatste hoofdstuk: Closure.

Nou het is zover, abbonement is beeindigd. De oplossing is niet helemaal wat ik er van had gehoopt maar het is miscchien meer dan dat ik eigenlijk had mogen verwachten. Abbonement is over gezet naar prepaid waarbij ik het opgespaarde abbonements tegoed als beltegoed op mijn telefoon krijg. Dit ook om het mogelijk te maken dat ik makkelijk met nummerbehoud over kan stappen naar een ander. Nu ben ik dus vrij om een abbonement bij een andere telcom af te sluiten dus all in all redelijk gegaan. Het enigste is dus dat ik met mijn prepaid nu nog steeds problemen heb met het netwerk :O waardoor ze er wel makkelijk vanaf komen wat dat betreft...
Maargoed, deze tel kan ik dan nog gebruiken als ik naar dure nummers moet bellen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Laatst online: 19-06 16:55
Wat ik weet van T-Mobile is dat er te weinig zendmasten geplaatst zijn, hierdoor kun ze minder gebruikers aan dan dat ze abbonee's hebben. Wat toendertijd zo was dat er geen uitbreidingen meer plaats vinden op het netwerk

Vreemd is dan wel dat de TS het probleem continu heeft
Pagina: 1