Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 28 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.353 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:44

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

EfBe schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:10:
Nee dat bedoel ik helemaal niet. Ik bedoel: men moet niet praten alsof de game producers eigenlijk t.a.t. gesteund moeten worden en het verdienen dat we geld aan hun spullen uitgeven. Ik vind dat veel producers hun klanten gewoon oplichten. Als ik zie dat de game van Iron Man een 4.4 gemiddeld scoort en wel op plek 7 staat van de UK charts, dan is er echt iets scheef. Ik reageerde op een post die m.i. propageerde dat wij als klanten blind achter producers aan moeten lopen qua spullen kopen. Ik vind dat te ver gaan. Ik weet het, het is een catch-22: geen illegale spullen willen en de producers niet altijd willen steunen... Ik denk dat ipv te hacken je gewoon nee moet zeggen tegen een game en hem niet kopen.
Met dat laatste ben ik het eens. En vergeet ook niet, zo'n review is ook maar een mening. Als het voor jou (en een hoop anderen) volledig de andere kant op slaat, omdat je andere dingen in spellen tof vindt, dan geeft dat toch de doorslag? Als ik een game die 3.5 scoort supertof vind, dan wordt 'ie niet minder. Van Haze had ik wel meer verwacht dan ik tijdens de demo merkte, maar misschien heb ik zelf wel te hoog gespannen verwachtingen. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
ymmv schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:57:
[...]
IGN is wel heel erg hard in dat oordeel als ze daarvoor Blacksite een 6.2 en Turning Point Fall of Libery een 5 gaven. Je gaat mij niet vertellen dat Haze stukken slechter is dan die games.
Ik heb de review gelezen en ik wou dat ze met alle games zo eerlijk waren, dus GTA4 een 7 max, en AC max een 5. Maar ach... dat zal wel niet meer gebeuren denk ik. De problemen die genoemd worden in de review tezamen met het vele uitstel voor dit spel laten een beeld zien van een mislukt project van een team zonder eenduidige visie. Na een jaar uitstel nog steeds mega bugs in je game hebben is alleen maar slecht te noemen. Oh wacht... ubisoft...

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Hillie schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 09:38:
[...]

Ik vond de demo niet echt veel aan, maar IGN kamt het spel hard af. Een 4.5, wow.
Mmm jammer maar een review maakt nog geen score, ik ga altijd af op Metacritics aangezien die behoorlijk wat reviews quoten en een mooi gemiddelde ervan maken!

En budget games heb ik geen probleem mee zolang het tegen een budget prijs is.
EfBe schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:10:
[...]
Ach. HEEEL vroeger zat ik bij een groepje op de amiga waar we iedere week een verse stapel games kregen vanaf het BBS. Het gevolg was dat je geen een game echt speelde en eigenlijk nergens wat aan vond. Wanneer je nu je games koopt, ga je er echt voor zitten.
Valt op he mensen met xbox gamerspoint in de 200.000 en die altijd de nieuwste game spelen. Zelf speel ik liever een game om ervan te genieten, ik koop dan ook alleen de betere games!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoekie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02 16:01
FiXeR.nl schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:45:
[...]

Waar woon jij dan wel niet.

:'( Hier slechts 700KB/s
Ik woon in Helmond, Brandevoort. Ik heb sinds kort daar van Onsbrabantnet glasvezel voor € 32,50 p/mnd en meteen daarbij aangeschaft de D-Link DIR655. Goede keuze al zeg ik hetzelf. 4 Gigabit poorten en :9 downloadsnelheid icm Usenet via Xsnews is 11,5 Mb/s via een Dell Dimension 9200.

• Onbeperkt toegang tot het internet met een snelheid van 100 Mbps.
• Zowel uploaden (versturen) als downloaden (ontvangen).

Downloaden + installeren via de Playstation Store is nog steeds langzaam maar dat probleem is bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254317

chimera2 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:39:
Ben verslaafd aan het online spelen van call of duty modern welfare ( detail heb er zelf geeneen :'( )
Haha, ik heb nu al Warface gelezen en Welface klinkt ook geweldig maar mensen het is toch echt "Call of Duty IV: Modern Warfare" :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:32

FeaR

In GoT we trust

Mooier zou het zijn om een optisch naar coaxiaal converter te halen.
Dan kan je gewoon switchen met die unit die bij de Z-5500 zit.
Zo'n converter is wellicht €5 duurder dan zo'n switch, maar zeker een betere en mooiere oplossing als het gaat om een Z-5500 :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254317

Tankbuster schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:14:
Mini F.A.Q.
Waarom is het beter om de PS3 op z'n kant te hebben?
A: Warme lucht stijgt naar boven,maar erg handig als de zijkant ventilatie geblokkeerd is, kijk maar eens na. Daar zit een of andere plaat voor ofzo.
Sorry maar ik ben een beetje verward. Dus het is het beste de PS3 op zijn zijkant de hebben(de smalle hoge opstelling) ipv plat (breede lage opstelling) ?

Want dat zou ideaal zijn, ik vind hem op de zijkant namelijk een stuk mooier.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 254317 op 20-05-2008 16:06 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-06 19:00
ymmv schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:14:
[...]

Hoe je het ook wend of keert, het blijft stelen van ontwikkelaars en uitgevers. Daarnaast: ik heb er een bloedje hekel aan dat er tokkie-paupers zijn die hun consoles modden zodat zij gratis al de nieuwste games hebben, terwijl het mij een boel geld kost omdat ik wel eerlijk alles koop. Het is hetzelfde principe als belastingontduikers, verzekeringoplichters en noem maar op. Daar mag veel harder tegen worden opgetreden.
Ga ergens anders die onjuiste informatie verkopen. Dat jij inbreuk op auteursrechten - ik neem aan dat je daarop doelt - moreel net zo verwerpelijk vindt als diefstal, moet je helemaal zelf weten, maar dat betekent niet dat het ook daadwerkelijk hetzelfde ís. Dat is het namelijk niet, hoe je het ook wendt of keert.

Ik betaal heel 'braaf' voor de games die ik wil hebben en ik zou het bijzonder jammer vinden als het ontwikkelen voor de PlayStation 3 minder lucratief zou worden. Tegelijkertijd maak ik me niet de illusie dat het apparaat noch vroeg noch laat gekraakt gaat worden en paradoxaal heb ik dat liever vroeg dan laat, want het is me een doorn in het oog dat het omzeilen van Sony's beveiligingen direct geassocieerd wordt met piraterij, daar er duizend-en-een volstrekt legale toepassingen denkbaar zijn.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116063

Bij Dynabyte is een aanbieding: PS3 + extra sixaxis + ratchet + uncharted + hdmi kabel voor 500 euro. Doen? of kent iemand nog betere aanbiedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:08
Standaard is dat pakket 279 379 479(pin me er niet op vast) zonder controller en hdmi kabel.. Je betaald dus 20 euro extra voor een kabel + controller, wat wel een mooi deal is...

[ Voor 5% gewijzigd door cojones81 op 20-05-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

cojones81 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:42:
Standaard is dat pakket 279 (pin me er niet op vast) zonder controller en hdmi kabel.. Je betaald dus 20 euro extra voor een kabel + controller, wat wel een mooi deal is...
Je bedoelt €379 ;) Het hangt er dus van af of je een extra controller en HDMI kabeltje belangrijk vind/nofig hebt :)

[ Voor 13% gewijzigd door jdm8 op 20-05-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98664

Hoop dat hier nog wat goed nieuws bijkomt, maar dus (voor mij) een tegenvaller:
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/933103.asp (haze)

Ik zou hem wel willen hebben, maar dan moet ie in de budgetbak liggen, mgs gaat in de preorder.
Mgs lijkt me wel erg gaaf!
Vermaak me nog steeds met burnout paradise dus mgs overleef ik nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
jdm8 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:44:
[...]

Je bedoelt €379 ;) Het hangt er dus van af of je een extra controller en HDMI kabeltje belangrijk vind/nofig hebt :)
Ik denk dat jij €479 bedoeld. :) Standaard is de PS3 al €399,-. Bij de Bart Smit is de Ratchet Clank / Uncharted pack (PS3, 2 games dus, en 1 controller) voor €469,99 normale prijs. Dus GEEN 2e controller en HDMI-kabeltje.

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 20-05-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 17:37
M a r c o schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:15:
En ja, misschien zijn de games wel wat duur, maar als er minder gekopieerd zou worden, zouden ze de games ook goedkoper kunnen verkopen.
Ik denk dat het precies andersom is. Als er veel spellen gekopieerd worden, worden spellen goedkoper. Kijk maar bij de PC, daar zijn vrijwel alle spellen gekraakt, en stukken goedkoper dan op de consoles.
Sony zou het niet in zijn hoofd halen om Uncharted 80 euro te maken als ze weten dat hij ook illegaal te spelen zou zijn. Dat vindt ik dus een groot pluspunt van het kraken van platforms/spellen, het maakt de spellen betaalbaar(der)
En ja, ook ik heb al een kapitaal uitgegeven aan PS3 spellen, maar wel op de goedkoopste manier (dus alles import of 2e hands).

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

SChief schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:27:
[...]

Ik denk dat jij €479 bedoeld. :) Standaard is de PS3 al €399,-. Bij de Bart Smit is de Ratchet Clank / Uncharted pack (PS3, 2 games dus, en 1 controller) voor €469,99 normale prijs. Dus GEEN 2e controller en HDMI-kabeltje.
Je hebt gelijk 8)7 (die knoppen zitten ook zo dicht bij elkaar :+) Maar goeie deal dus ;)
chrisboers schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:43:
[...]

Ik denk dat het precies andersom is. Als er veel spellen gekopieerd worden, worden spellen goedkoper. Kijk maar bij de PC, daar zijn vrijwel alle spellen gekraakt, en stukken goedkoper dan op de consoles.
Sony zou het niet in zijn hoofd halen om Uncharted 80 euro te maken als ze weten dat hij ook illegaal te spelen zou zijn. Dat vindt ik dus een groot pluspunt van het kraken van platforms/spellen, het maakt de spellen betaalbaar(der)
En ja, ook ik heb al een kapitaal uitgegeven aan PS3 spellen, maar wel op de goedkoopste manier (dus alles import of 2e hands).
Dat PC spellen goedkoper zijn heeft daar niets mee te maken. Dit komt omdat game makers een bepaald bedrag aan de consolemaker (sony/microsoft/nintendo) moeten geven per game (5/10 euro oid.). Daarom zijn de PS3 en X360 ook zo goedkoop, het echte geld wordt verdiend met de gameverkoop. Op de consoles zelf wordt eigelijk verlies gemaakt. Daarom wordt het kopiëren van console games ook zo fel bestreden.

Voor mij mag de console lekker ongekraakt blijven. Anders komen er steeds meer idiote regels om er tegen te beschermen, die ook de eerlijke gamers benadelen. Wat je dus op de pc al ziet. (Je moet internet hebben voor een game, verplicht registreren, cd er altijd bij, etc.) De X360 krijgt dit al steeds meer omdat deze al gekraakt is. (waar bij een nieuwe firmware update weer een x aantal mensenvan Xbox live gebanned zijn, ook per ongeluk sommige mensen die wel eerlijk zijn.) Daarom mag je je console ook steeds minder modden. Omdat ze dan neit meer kunnen controleren of je het mod voor iets wat nadelig voor hun is of niet. Het is dan ook een slimme zet geweest bij de PS3 om hem redelijk open te maken zodat je je mediacenter behoeftes kwijt kunt op linux.

[ Voor 74% gewijzigd door jdm8 op 20-05-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
Die 5-10 euro maken echt het verschil niet. Het feit dat console spellen veel langer duur blijven wel. En dat heeft echt heel veel te maken met of een console gekraakt is of niet. Een PC game komt daardoor veel sneller in de budget bakken terecht. Dat console spellen de verliezen op de hardware goed KUNNEN maken komt daar ook rechtstreeks vandaan. Wat mij betreft mag die console dus gekraakt worden. Ik zal mijn spellen toch legaal blijven kopen, maar het maakt ze ws wel degelijk goedkoper.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116063

jdm8 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:44:
[...]

Je hebt gelijk 8)7 (die knoppen zitten ook zo dicht bij elkaar :+) Maar goeie deal dus ;)
Heb hem zojuist besteld :)
Wel klein gat in financiele huishouding nu, aangezien ik me Xbox360 moet verkopen en die wordt atm gerepareerd :P
Maarja heb het al altijd gezegd, als dat ding het flikt om ook kapot te gaan stap ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:47
Dus ik heb de Z-5500 besteld van Logitech (die ik uiterraad wil aansluiten op de PS3), heel mooi allemaal. Maar ik zat te denken, hoelang zijn de kabels van de achterste speakers? (ivm plaatsen speakers)
Heeft iemand deze set staan en denkt ik wil wat voor de maatschappij betekenen... wacht dan niet langer, pak een rolmaat en meet de kabels! Of misschien weet je de maten uit je hoofd, mag ook. Ik kan namelijk nergens de kabel lengte vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:04
Anoniem: 254317 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:05:
[...]

Sorry maar ik ben een beetje verward. Dus het is het beste de PS3 op zijn zijkant de hebben(de smalle hoge opstelling) ipv plat (breede lage opstelling) ?

Want dat zou ideaal zijn, ik vind hem op de zijkant namelijk een stuk mooier.
Het zou best wel handig zijn ja,maar als je er op de zijkant kijkt,zie zo een groote plaat voor de opening 8)7

Kent iemand nog een goedkoop plaatsje voor Rainbow Six Vegas? Kan niet importeren omdat ik PAL heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Tankbuster op 20-05-2008 19:25 . Reden: RSV ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Spellen zijn regiovrij. Importeren kan dus gewoon hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
Ja maar ken je die amerikaanse NTSC en de europese PAL? Geen Idee wat die Aziaten hebben maar ik kan dus alleen uit europese landen spellen krijgen. Heb geen HD Televisie .(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138251

Ah klote, me ps3 leest geen discs meer. Ik heb em een half uurtje op gta menu laten staan. Daarna wilde ik dus weer verder gaan met spelen. Hij bleef maar loaden. Ik dus exit game en ps3 zat vast. Nadat ik hem uit had gezet en weer aan deed, kwam het disc icoontje maar niet in beeld.
Nu maar repareer mijn apparaat aanvragen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

E2TK schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:09:
Dus ik heb de Z-5500 besteld van Logitech (die ik uiterraad wil aansluiten op de PS3), heel mooi allemaal. Maar ik zat te denken, hoelang zijn de kabels van de achterste speakers? (ivm plaatsen speakers)
Heeft iemand deze set staan en denkt ik wil wat voor de maatschappij betekenen... wacht dan niet langer, pak een rolmaat en meet de kabels! Of misschien weet je de maten uit je hoofd, mag ook. Ik kan namelijk nergens de kabel lengte vinden.
Ik weet de exacte lengte niet meer, maar ik weet wel dat de lengte behoorlijk tegenviel.. metertje of 5 a 6 en die 3 kabels voor de fronts en mid waren 3 a 4 meter 8)7

En over dat kraken van de ps3; iedereen weet toch dat stelen niet netjes is? Al moet ik zeggen dat ik aan de prijs van ps3 software niet echt kan merken dat iedereen zijn software origineel koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Tankbuster schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:41:
Ja maar ken je die amerikaanse NTSC en de europese PAL? Geen Idee wat die Aziaten hebben maar ik kan dus alleen uit europese landen spellen krijgen. Heb geen HD Televisie .(
Op SD werken games uit andere regio niet altijd. Zoals ik eerder in dit topic gemeld heb, de PAL versie van GTA4 werkt niet op mijn USA console als ik een "normale" tv gebruik met RGB Scart. Omgekeerd is dat misschien ook het geval, dat weet ik niet. In HD is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:08
Anoniem: 138251 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:43:
Ah klote, me ps3 leest geen discs meer. Ik heb em een half uurtje op gta menu laten staan. Daarna wilde ik dus weer verder gaan met spelen. Hij bleef maar loaden. Ik dus exit game en ps3 zat vast. Nadat ik hem uit had gezet en weer aan deed, kwam het disc icoontje maar niet in beeld.
Nu maar repareer mijn apparaat aanvragen. :P
Gecondoleerd... Welke versie had je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Fietsbel schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:45:
JAAAA wipeout weeeeeeer verschoven, ongeloofelijk! :/
Zeer vervelend ja, echt een spel waar ik op wacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158745

dacht laat even weten dat ik op aanraden een Z5500 heb gekocht. en heb er geen spijt van. wat een geluid _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Anoniem: 158745 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:14:
dacht laat even weten dat ik op aanraden een Z5500 heb gekocht. en heb er geen spijt van. wat een geluid _/-\o_
Voor games geeft die zeker mooi geluid. Voor muziek vond ik de bas te overheersend. Die ging vrij snel dreunen. Ik heb hem dan ook met het beroemde plopjes-probleem terugkunnen sturen naar Logitech tegen volledige vergoeding van de aankoopsom. Daarmee (en wat extra) een Denon set gekocht.

----

Mijn PS3 staat nu verticaal op mijn bureau, maar af en toe gaat mijn bureau nogal mee resoneren met de discdrive volgens mij. Best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:05
Hm, nu bij die aliens in uncharted worden de beperkingen van zo'n controller t.o.v. een muis me wel erg duidelijk zeg. Je kunt toch voor geen meter snel draaien zodat je kansloos bent als er een aantal van meerdere kanten komen. Hoe doet iedereen dat, sensitivity op max ofzo? Lijkt me ook niet alles. Hoe zou dat wel niet moeten met een spel als UT3 vraag ik me af. Gelukkig maar dat ik die voor pc heb..

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136772

Toen ik bij die aliens kwam liet ik het mikken achterwege; dat gaat een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:05
Anoniem: 158745 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:14:
Gebruik je die in een huiskamer? Ik lees hier en daar dat de de satelliet speakers daar wat te zwak voor zijn of valt dit mee? Ik heb zelf een marantz stereo set met staande speakers, die ik natuurlijk voor muziek nooit in zal wisselen voor dit of welke surround set dan ook, maar voor films en games op mn PS3 leek me dit wel een aardige oplossing om er extra bij te zetten..

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 23:44

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Bartjuh schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:03:
[...]

Zeer vervelend ja, echt een spel waar ik op wacht!
Ik ook. De date was eerst ergens in mei, dus ik zat de afgelopen weken al iedere dag even te checken of 'ie er al was. :+ Niet dus. Nou ja, komt vanzelf wel weer.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:11:
[...]

Op SD werken games uit andere regio niet altijd. Zoals ik eerder in dit topic gemeld heb, de PAL versie van GTA4 werkt niet op mijn USA console als ik een "normale" tv gebruik met RGB Scart. Omgekeerd is dat misschien ook het geval, dat weet ik niet. In HD is het geen probleem.
Je praat poep!!! deze vuist op deze vuist!!! Neem een tv uit 1978 en niets werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anathema schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:01:
Hm, nu bij die aliens in uncharted worden de beperkingen van zo'n controller t.o.v. een muis me wel erg duidelijk zeg. Je kunt toch voor geen meter snel draaien zodat je kansloos bent als er een aantal van meerdere kanten komen. Hoe doet iedereen dat, sensitivity op max ofzo? Lijkt me ook niet alles. Hoe zou dat wel niet moeten met een spel als UT3 vraag ik me af. Gelukkig maar dat ik die voor pc heb..
Ik moet die game nog spelen dus laat spoilers achterwege bitte!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 20:47
anathema schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:01:
Hm, nu
spoiler:
bij die aliens
in uncharted worden de beperkingen van zo'n controller t.o.v. een muis me wel erg duidelijk zeg. Je kunt toch voor geen meter snel draaien zodat je kansloos bent als er een aantal van meerdere kanten komen. Hoe doet iedereen dat, sensitivity op max ofzo? Lijkt me ook niet alles. Hoe zou dat wel niet moeten met een spel als UT3 vraag ik me af. Gelukkig maar dat ik die voor pc heb..
Je kunt ook schieten zonder te mikken, hipshot, je krijgt er ook een medal voor. Ideaal voor deze situatie >:)

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
DCFreak schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:46:
En over dat kraken van de ps3; iedereen weet toch dat stelen niet netjes is? Al moet ik zeggen dat ik aan de prijs van ps3 software niet echt kan merken dat iedereen zijn software origineel koopt.
Hoe bedoel je? Dat de prijzen zo hoog blijven, ondanks dat iedereen ze netjes koopt? Of dat je ze zo lekker laag vindt, ondanks dat er geen gekraakte versies in omloop zijn? Ik neem aan het eerste, en dat is nou precies het probleem.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200529

SPOILER ALERT!!!

spoiler:
Het zijn geen aliens, het zijn vervloekte spanjaarden

SPOILER VOORBIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

chrisboers schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:41:
[...]

Hoe bedoel je? Dat de prijzen zo hoog blijven, ondanks dat iedereen ze netjes koopt? Of dat je ze zo lekker laag vindt, ondanks dat er geen gekraakte versies in omloop zijn? Ik neem aan het eerste, en dat is nou precies het probleem.
Oh er zijn al budget titels hoor die voor 40 euro ofzo verkopen. Ik heb zelfs Sonic voor 20 nieuw in te winkel gezien maar ja aangezien die game zuigt...

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:52
swampy schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:15:
[...]

Oh er zijn al budget titels hoor die voor 40 euro ofzo verkopen. Ik heb zelfs Sonic voor 20 nieuw in te winkel gezien maar ja aangezien die game zuigt...
Kijk 'ns op budgetgaming.nl, daar vind je een mooi overzicht van de goedkoopste PS3-games in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
swampy schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:15:
En laat 40 euro nou net de 'full retail price' van PC games zijn.. Zo ontzettend 'budget' is dat niet hoor! Die 20 euro van Sonic, dat is budget.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Laatst online: 10-07-2024
ymmv schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:59:
[...]

Kijk 'ns op budgetgaming.nl, daar vind je een mooi overzicht van de goedkoopste PS3-games in NL.
Je kunt veel beter ps3 games importeren :)

bijv. www.videogamesplus.ca , de nieuwste ps3 games voor 40 euro.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 07:56
NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:33:
[...]

+ de verzendkosten van 5~6€ uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

G-ZeS schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:57:
[...]

+ de verzendkosten van 5~6€ uiteraard.
Momenteel betaal je 68CAD voor een game incl. verzendkosten, dat i momenteel zo'n €44. Meestal heb je ze binnen een week, omdat ze ook een andere waarde aangeven :D Meestal staat er op de douane verklaring: DVD, Value 20CAD :P Dan doet de douane er ook niets mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Althoran
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 10:13
Ik bestel ze zelf altijd bij de ebay store Biz-Com2

Daar zijn ze vaak 40 euri inclusief verzendkosten

Xbox | Xbox 360 | PSP | PS3 | PSN-id: Althoran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
chrisboers schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:26:
[...]

En laat 40 euro nou net de 'full retail price' van PC games zijn.. Zo ontzettend 'budget' is dat niet hoor! Die 20 euro van Sonic, dat is budget.
Bij PC zitten er geen licentiekosten aan die je normaliter aan Microsoft/Sony/Nintendo betaald. Want niemand heeft rechten op het platform PC (joh). Iets met appelen en peren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256830

Gewoon 2ehands kopen. Bluray krast niet zo snel als een dvd dus weinig risico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
Kan best zijn, maar als consument vind ik 40 euro gewoon niet 'budget'.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
chrisboers schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:44:
Dan zit er niets anders op dan of importeren of marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
Dat doe ik dan ook, al mijn spellen komen uit de US of van marktplaats. Ik heb nog niet één spel in een NL winkel gekocht.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
Mijn vrouw heeft nu Assassin's Creed gekocht en Folklore. De eerste en Heavenly sword heeft ze op het moment gehuurd. Die moeten overmorgen alweer terug. Kijken of we Heavenly sword maar eens uit kunnen spelen voor die tijd.

Vanavond eens kijken of we ook dat master account aan kunnen melden. Is het mogelijk om er meerdere te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:34

Nitai

Live the life you love.

chrisboers schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:44:
40 euro is nog goedkoper dan tijdens de guldentijd. Nieuwe spellen kostten toen al gauw 120 gulden tot soms wel 160 gulden voor de Playstation. Ik heb dat iig wel vaker betaald.

Prijzen waren volgens oude Intertoys boeken ;):
N64: gemiddeld ƒ 169,- (€ 76,69)
Playstation 1: gemiddeld ƒ 135 (€ 61,26)
Playstation 2: gemiddeld ƒ 149,95 (€ 68,04)

[ Voor 20% gewijzigd door Nitai op 21-05-2008 15:31 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:01:
Vanavond eens kijken of we ook dat master account aan kunnen melden. Is het mogelijk om er meerdere te hebben?
nee, er kan maar 1 master account aanwezig zijn
( dacht ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
Nitai schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:15:
40 euro is nog goedkoper dan tijdens de guldentijd. Nieuwe spellen kostten toen al gauw 120 gulden tot soms wel 160 gulden voor de Playstation. Ik heb dat iig wel vaker betaald.
*zoekt grote ogen icoontje*

Dat meen je toch niet? Ik vond toen (op de PC) 50-75 gulden al heel erg veel!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Ik heb m'n post bijgewerkt :P check de prijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
Arunia schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:01:
Mijn vrouw heeft nu Assassin's Creed gekocht en Folklore. De eerste en Heavenly sword heeft ze op het moment gehuurd. Die moeten overmorgen alweer terug. Kijken of we Heavenly sword maar eens uit kunnen spelen voor die tijd.

Ja hoor geen probleem. Ik heb voor US & JAP andere masteraccounts aangemaakt. Voordeel van een subaccount is dat ze de CC van het masteraccount kunnen gebruiken (ideaal voor vrouw/vriendin)
Pensmaster-B schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:19:
[...]

nee, er kan maar 1 master account aanwezig zijn
( dacht ik )
Incorrect. zie boven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

komt er nog wat leuks in de psstore deze week?

ik hoop morgen HAZE binnen te krijgen

ik heb er zin in ,de demo vond ik kei gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:47
[...]

N64: gemiddeld ƒ 169,- (€ 76,69)
Playstation 1: gemiddeld ƒ 135 (€ 61,26)
Playstation 2: gemiddeld ƒ 149,95 (€ 68,04)
Ik heb destijds voor Donkey Kong Country 3 (SNES) ook 135 gulden moeten betalen, ik vond dat bedrag ook niks voor dat spel (nog steeds niet :9~)
Ik deed er wel wat langer over om hem uit te spelen dan de spellen van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Wel ziek als je er nu over nadenkt :D Ik weet nog wel dat ik mijn launch PS2 voor 1149FLD kocht en met 2 spellen van 169,95 toen zelfs. Maarja, teruggerekent naar EUR met inflatie en alles valt het wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:33:
[...]

Ik heb games bij play, play-asia, biz-com2, 3busymen, dvd-boxoffice, gamehubs, play en videogamesplus.ca gekocht. Ik ben een *zeer* prijsbewuste koper. Je hoeft mij niks te vertellen over het importeren van PS3-games. ;)
nudie schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:18:
Wel ziek als je er nu over nadenkt :D Ik weet nog wel dat ik mijn launch PS2 voor 1149FLD kocht en met 2 spellen van 169,95 toen zelfs. Maarja, teruggerekent naar EUR met inflatie en alles valt het wel mee :)
Tegenwoordig is het veel makkelijk om games uit andere regio's legaal te importeren. Ik ben nu voor nieuwe games minder kwijt dan in het PS2-tijdperk. :*)

[ Voor 34% gewijzigd door ymmv op 21-05-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
ymmv schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:19:
[...]

Ik heb games bij play, play-asia, biz-com2, 3busymen, dvd-boxoffice, gamehubs, play en videogamesplus.ca gekocht. Ik ben een *zeer* prijsbewuste koper. Je hoeft mij niks te vertellen over het importeren van PS3-games. ;)
Heb je goede ervaringen met play-asia? Wat zijn ong. de verzendkosten en hoe lang duurt het ong?
Bij welke shops heb je nog meer goede ervaringen ermee.

Denk dat ik ook import games ga bestellen.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:51
Bullus schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:55:
[...]

Heb je goede ervaringen met play-asia? Wat zijn ong. de verzendkosten en hoe lang duurt het ong?
Bij welke shops heb je nog meer goede ervaringen ermee.

Denk dat ik ook import games ga bestellen.
yesasia verstuurd niet iedere game naar Europa. Ik heb goede ervaringen met videogameplus.ca, maar iedereen heeft volgens mij wel goede ervaringen met de shops uit de startpost.

Vanavond eerst de finale CL bekijken en als mij de uitslag niet bevalt gaat PES2008 in de PS3 >:)

Verder vroeg ik me af of de mensen die de PS3 op zijn kant hebben staan hier nog een standaard bij hebben voor versteviging? De PS# lijkt mij zwaar genoeg, maar toch.. Hij past misschien niet liggend naast de TV op het nieuwe meubel wat gaat komen. (Het zou wel goed passen maar dan zou de TV niet in het midden van de meubel komen te staan.. iets met dingen in het midden willen :+ enzo..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
hij blijft goed staan op z'n kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

Hij heeft een heel brede zijkant, ook zijn er rubbertjes op die zijkant aangebracht, hij is er dus voor gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Bullus schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:55:
[...]

[small]Heb je goede ervaringen met play-asia? Wat zijn ong. de verzendkosten en hoe lang duurt het ong?
Play-asia verstuurt standaard geen PS3-games naar Nederland maar wel als je bij land 'Nederlandse Antillen' ipv Nederland invult. Omdat ik in Amsterdam woon, ging ik er vanuit dat die fout door de verschillende posterijen wel verbetert zou worden. Met enige vertraging kreeg ik uiteindelijk toch die afgeprijsde game. :+
Bij welke shops heb je nog meer goede ervaringen ermee.[/small]
Bij allemaal wel. Pakjes bij Play.com doen er bij mij vaak wel lang over en soms komen ze niet eens aan (gebeurde me bij GT5 Prologue). DVDBoxoffice.com-zendingen doen er ook lang over. Bestellingen bij de andere bedrijven komen binnen 1 week aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221252

Ik wil de ps 3 in het buitenland kopen omdat ik hem dan wat goedkoper kan krijgen :) het is wel een PAL versie, dus dat is geen probleem maar is het niet lastig met de taal? Of kan je er nog eventueel engels/nederlands erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239951

Anoniem: 221252 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:11:
Ik wil de ps 3 in het buitenland kopen omdat ik hem dan wat goedkoper kan krijgen :) het is wel een PAL versie, dus dat is geen probleem maar is het niet lastig met de taal? Of kan je er nog eventueel engels/nederlands erop zetten?
Ten eerste taal is geen probleem volgens mij, en engels is ook niet heel moeilijk.
Zeker als het PAL is denk ik geen probleem, maar vertel ons waar haal jij hem goedkoper?
In Australie is ie maar 800 AUD, dat is €490 dus geen koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:26

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

chrisboers schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:30:
[...]

*zoekt grote ogen icoontje*

Dat meen je toch niet? Ik vond toen (op de PC) 50-75 gulden al heel erg veel!
De prijzen zijn zelfs een tijdje nog extremer geweest ivm bv hogere prijzen voor rom-chips; veel titels voor de SNES/N64 hadden een prijskaartje van fl.240,- (Streetfighter II SNES, DOOM64 om maar twee voorbeelden te noemen).

Ik herinner me nog, dat ik in `97 (!) Mortal Kombat 2 (PC versie) kocht in de winkel (Dixons) voor fl.99,-. En dat kwam, doordat Mortal Kombat 3 (Bart Smit) fl.129,- kostte.

NES games waren vaak ook duur, maar begin jaren `90 gingen die snel naar fl.60-80 ivm de SNES.

De prijzen gaan dus steeds op en neer.
Echter is het excuus van destijds (hoge productiekosten chips ed.) vandaag de dag niet meer van toepassing. Dus is de vraag; waar gaat dat geld dan heen... de developers of de uitgever ;)

Als het naar de developers gaat vind ik dat niet erg, mits het een goede game is (met replaywaarde; voor mij erg belangrijk). Echter vermoed ik hetzelfde als in de muziekindustrie; artiesten die 10-50 cent per verkochte disc krijgen en de rest gaat naar de platenmaatschappij (en ja, enkele euro`s voor reclame ed).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 06:54
Ik heb laatst via ebay sega superstars tennis gekocht voor 18 britse pond gekocht wat neerkomt op €22,-. Dit is inclusief verzendkosten. Hij is gister verzonden dus ben benieuwd of die aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221252

Anoniem: 239951 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:27:
[...]
maar vertel ons waar haal jij hem goedkoper?
Ebay ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 10:56
[...]

N64: gemiddeld ; 169,- (€ 76,69)
Playstation 1: gemiddeld ; 135 (€ 61,26)
Playstation 2: gemiddeld ; 149,95 (€ 68,04)
je mag wel even meerekenen dat games toendertijd veel meer replayvalue hadden en ook nog geruild konden worden. als je een game kocht en je vond hem niet leuk kon je hem gewoon ruilen voor een andere game, tegenwoordig heb je pech. maar als je in die tijd een goeie koop deed kun je er nu vandaag de dag nog plezier mee hebben.

tevens is met omschakelen van gulden naar euro een boel geld verloren gegaan, games zijn niet ongeveer gelijk gebleven maar alle andere dingen in het leven zijn duurder geworden terwijl het salaris 1 op 1 werd ogezet naar euro's

games op de nes en snes speel ik nu nog steeds maar games van 5 jaar oud raak ik niet meer aan.

en 1 van de belangrijkste dingen is dat internet en internetshoppen toen nog niet/nauwelijks bestond en alles regiolocked was, met de PS3 is alles regiovrij dus waarom zou je in nederland €60-€75 voor spellen uitgeven terwijl je met een weekje wachten precies dezelfde game voor max €45,- kon hebben en met marktplaats kun je ook 2de hands door heel nederland zoeken terwijl je vroeger alleen regionale advertenties had

tijden veranderen en daarmee de prijzen, mensen willen geen €75 betalen (adviesprijs first party games) en gaan dus op zoek naar andere manier, kortingen, 2de hands, importeren en in het geval va een gekraakte console ook veel kopieren

[ Voor 6% gewijzigd door iwaarden op 21-05-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
Anoniem: 239951 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:27:
[...]

Ten eerste taal is geen probleem volgens mij, en engels is ook niet heel moeilijk.
Zeker als het PAL is denk ik geen probleem, maar vertel ons waar haal jij hem goedkoper?
In Australie is ie maar 800 AUD, dat is €490 dus geen koopje.
Hij kost hier 399€, de orginele Playstation 3 met standaard uitrusting. Bedoel je nou een of ander Bundle of vergis je je in de prijs?

Kent iemand een website waar je kan importeren en rembours kan betalen?

[ Voor 4% gewijzigd door Tankbuster op 21-05-2008 18:52 . Reden: Oi lala ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-05 23:58
Haze reviews :N
Jammer, had mij er zo op verheugd dat het een goede game zou worden...

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In een italiaanse review schijnt haze een 9 te hebben gekregen

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 136772 op 21-05-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Anoniem: 136772 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:03:
In een italiaanse review schijnt haze een 9 te hebben gekregen
En in 250 andere een kut punt. Conlusie: Slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FiXeR.nl schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:24:
[...]

En in 250 andere een kut punt. Conlusie: Slecht!
Toch zijn er mensen die het wel een leuk spel vinden. Conclusie: smaken verschillen schijnbaar! :)

btw: live stream Haze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Nieuwe screens van Killzone 2:

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/33ohavm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2nu54z8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/wb5qvr.jpg

Meer hier: http://www.neogaf.com/for...read.php?t=291759&page=90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239951

He! Doe eens even wat specifieker! geef een link of zo. Lijkt me sterk dat je ergens uit een PAL land incl shipping extreem veel goedkoper uitbent. Hooguit een paar tienjes, bij defect garantie? nope. ;)
Tankbuster schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:51:
[...]
Hij kost hier 399€, de orginele Playstation 3 met standaard uitrusting. Bedoel je nou een of ander Bundle of vergis je je in de prijs?

Kent iemand een website waar je kan importeren en rembours kan betalen?
De PS3 standaardpack kost *correctie* 700 AUD! Omgerekend is dat 427€, dan komt daar nog shipping bij.
Omdat de poster dacht dat hij een PAL versie goedkoper kon krijgen legde ik hem uit dat de PS3 in Australie veel duurder is, en dus oninteressant om daar vandaan te importeren.
Maar kennelijk haalt hij hem van Ebay uit een PAL land...ik wacht op bewijs/link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

KillaH87 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:49:
[...]

je mag wel even meerekenen dat games toendertijd veel meer replayvalue hadden en ook nog geruild konden worden. als je een game kocht en je vond hem niet leuk kon je hem gewoon ruilen voor een andere game, tegenwoordig heb je pech. maar als je in die tijd een goeie koop deed kun je er nu vandaag de dag nog plezier mee hebben.
Uhm, mooi betoog, maar wat zeg ik anders dan? Ik vind 40 euro redelijk goedkoop voor een spel. Volgens mij jij ook, als ik het zo lees.

En ik weet niet waar jij je spellen haalde, maar je mocht maar 1 keer ruilen. Toen was een cd brander geen algemeen goed (dat kwam rond 98/99 pas) en was het redelijk safe voor een winkelier om een spel om te ruilen. Al waren spellen met een cd-key niet te ruilen...
Overigens kun je nog steeds games ruilen binnen 24 uur bij bepaalde gameshops.

Replay value? Is dat uit te drukken in harde euro's/guldens dan? Volgens mij niet.
tevens is met omschakelen van gulden naar euro een boel geld verloren gegaan, games zijn niet ongeveer gelijk gebleven maar alle andere dingen in het leven zijn duurder geworden terwijl het salaris 1 op 1 werd ogezet naar euro's
Ehm, spellen zijn goedkoper met de euro :? .. al helemaal als je het importeert.
Dus jij stelt dat 3000 gulden werd omgezet naar 3000 euro? Knap ;) Hoeveel verdiende jij dan op 15 jarige leeftijd? :P

Dat het leven duurder is a la, het staat volgens mij los van het feit dat een spel nog steeds goedkoper is dan vroeger. :) Productiekosten zijn gewoon lager, markt is qua concurrentie moordend, en het vraag en aanbod is dynamischer dan eerst.

Anyway, de strekking van mijn verhaal, was rekening houdend met inflatie, zijn spellen alleen maar betaalbaarder geworden dan pak hem beet 10 a 15 jaar geleden. Dus 40 euro of lager is voor mij wel een erg scherpe prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 10:56
Nitai schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:24:
[...]

Uhm, mooi betoog, maar wat zeg ik anders dan? Ik vind 40 euro redelijk goedkoop voor een spel. Volgens mij jij ook, als ik het zo lees.

En ik weet niet waar jij je spellen haalde, maar je mocht maar 1 keer ruilen. Toen was een cd brander geen algemeen goed (dat kwam rond 98/99 pas) en was het redelijk safe voor een winkelier om een spel om te ruilen. Al waren spellen met een cd-key niet te ruilen...
Overigens kun je nog steeds games ruilen binnen 24 uur bij bepaalde gameshops.

Replay value? Is dat uit te drukken in harde euro's/guldens dan? Volgens mij niet.

[...]

Ehm, spellen zijn goedkoper met de euro :? .. al helemaal als je het importeert.
Dus jij stelt dat 3000 gulden werd omgezet naar 3000 euro? Knap ;) Hoeveel verdiende jij dan op 15 jarige leeftijd? :P

Dat het leven duurder is a la, het staat volgens mij los van het feit dat een spel nog steeds goedkoper is dan vroeger. :) Productiekosten zijn gewoon lager, markt is qua concurrentie moordend, en het vraag en aanbod is dynamischer dan eerst.

Anyway, de strekking van mijn verhaal, was rekening houdend met inflatie, zijn spellen alleen maar betaalbaarder geworden dan pak hem beet 10 a 15 jaar geleden. Dus 40 euro of lager is voor mij wel een erg scherpe prijs.
toon volledige bericht
wat ik heb getypt kun je een beetje zien als aanvulling op jou stukje, games zijn wat goedkoper geworden maar daarvoor hebben we vaak ook dingen opgegeven zoals de lengte van het spel, ruilen van spellen e.d. we hebben dan wel mooie graphics teruggekregen maar ik heb liever goeie gameplay.

en wat ik dan ook voornamelijk bedoel is dat je vroeger dan wat meer betaalde voor een game maar als je hem niet leuk vond dan kon je hem nog ruilen voor een andere game, tegenwoordig kan dat niet meer als je hem hebt geopend. en dat ik meer games van 10-15 jaar geleden heb liggen die ik nog speel dan spellen va 5-10 jaar geleden waardoor die spellen dus veel meer waard voor hun geld waren/zijn

ik weet bijv. nog wel een review van fighting force in de pu, daar stond bij de conclusie:

koop de game, speel hem uit en ruil hem de dag erna voor een echt goeie game

hierdoor betaalde je omgerekend misschien €60-70 voor die game maar omdat je hem toen nog kon ruilen had je dus 2 games voor €60-70

en nee replay value is niet uit te beelden in euro's maar het is niet alleen de replay value maar ook de lengte van zo'n spel, ik heb hier laatste nog een review gequote van heart of darkness, de reviewer vind de 14 uur gameplay, excl. de filmpjes wat aan de korte kant terwijl je vandaag de dag blij moet zijn met een game die je langer dan 9 uur bezig houd en waaruit de splitscreen multiplayer tegenwoordig ook nog weleens is verwijderd.

en die omzetting bedoel ik niet zo 1 op 1 (denkfoutje van mijn kant) maar fl3000:2,20=1363 euro terwijl in de supermarkten bijv. de prijzen niet zo zijn overgezet maar meteen een stuk duurder zijn geworden

en nee ik verdiende niet zoveel toen maar ik spreek dan niet voor mijzelf maar gewoon algemeen

[ Voor 11% gewijzigd door iwaarden op 22-05-2008 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255271

Iemand al ervaringen met HAZE?

Ik kreeg bericht dat hij vandaag al binnen was, maar ik ga er pas morgen achter. Ik heb geen topic gezien dus vraag ik het hier maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Hey beste mensen, ik wilde een mediacenter achter apparaat hebben, maar aangezien de xbox360 en de PS3 oon ngo gebruitk kunne worden als gamesconsole is dat wel mooi meegenomen.

Nou ben ik er nog niet uit welke ik moet nemen. Ik ben heel voorzichtig de voors en tegen aan het afwegen:

Nou was is laatst met een goeie vriedn die me zijn xbox leiten zien en wat dngen vertelde over de PS3. Bijvoorbeeld dat deze een softwarematig upscaler heeft in plaats van de hardware matige upscaler wat een net mooiere beeld geeft. Ook vertelde hij dat de xbox meer bestandformaten ondersteund en dat de PS3 somd nog wel eens moeite heeft met sommige bestanden waardoor je moet gaan converteren.

Maar als ik linux install zal ik het probleem van de bestands formaten niet hebben toch?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
FrankGuthrie schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 02:41:
Nou ben ik er nog niet uit welke ik moet nemen. Ik ben heel voorzichtig de voors en tegen aan het afwegen:

Nou was is laatst met een goeie vriedn die me zijn xbox leiten zien en wat dngen vertelde over de PS3. Bijvoorbeeld dat deze een softwarematig upscaler heeft in plaats van de hardware matige upscaler wat een net mooiere beeld geeft. Ook vertelde hij dat de xbox meer bestandformaten ondersteund en dat de PS3 somd nog wel eens moeite heeft met sommige bestanden waardoor je moet gaan converteren.
De Xbox heeft XBMC en dat kan echt alles aan. Enig probleempje is dat de 667Mhz CPU HD-materiaal niet trekt. Als je de Xbox 360 bedoelt, die kan grofweg dezelfde bestandsformaten afspelen als de PS3 (WMV, DivX/XviD, x.264, etc). Het echte wezenlijke verschil op dat vlak is dat de PS3 ook nog een Blu-Ray-speler is. Da's een voordeel dat niet met een software-update achteraf te fixen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
Vandaag een verrassend mailtje ontvangen. Top Spin 3 komt volgens mij volgende maand pas uit, maar bij Amazon stond hij op 19 mei. Ik bestellen (bij een van de resellers die wel internationaal vestuurt), met het idee dat hij dan volgende maand wel verstuurd zou worden. Krijg ik gisteren bericht: Top Spin 3 verzonden!

Benieuwd of ik een baksteen of het echte spel krijg...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Laatst online: 17-06 15:50
chrisboers schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:18:
Vandaag een verrassend mailtje ontvangen. Top Spin 3 komt volgens mij volgende maand pas uit, maar bij Amazon stond hij op 19 mei. Ik bestellen (bij een van de resellers die wel internationaal vestuurt), met het idee dat hij dan volgende maand wel verstuurd zou worden. Krijg ik gisteren bericht: Top Spin 3 verzonden!

Benieuwd of ik een baksteen of het echte spel krijg...
Die wil ik ook! Gelezen dat het weer net even anders is. Ben altijd een fan van Virtua Tennis geweest en misschien dat ik nu voor deze ga.

Online stores houden er verschillende prijzen en verzendatums op na. CD-Wow verstuurd hem op 30 mei voor 50 Euro, Play.com voor 42 Euro maar pas op 20 juni, dan maar YesAsia (US versie vh spel) voor 41,20 Euro met verzenddatum due 23 Mei...(dat is morgen)

[ Voor 17% gewijzigd door sysiwan op 22-05-2008 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50825

Gek dat het zo stil is rond WipeOut.

Ik zit er eigenlijk best wel op te wachten, vond het vroeger altijd een supergaaf spel. Dus ik vraag me een beetje af waar de hype en de info blijft.

Verder vebaas ik me erover dat er zo weinig platform/adventure games uitkomen. Ik wil meer games zoals Uncharted / Lara Croft, Ratchet & Clank etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:51
jdm8 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:58:
Hij heeft een heel brede zijkant, ook zijn er rubbertjes op die zijkant aangebracht, hij is er dus voor gemaakt ;)
Thanks Bluone en jdm8.

Topspin ben ik wel benieuwd naar. Ik heb VirtuaTennis toen gekocht met die actie van videogameplus voor 17,50, maar vind het niet bepaald boeiend. Ballen vallen nooit scherp tegen de lijn enzo. Hopelijk is TopSpin beter! *Ik ga maar eens op zoek naar wat gameplay materiaal en ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
sysiwan schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:49:
[...]

Die wil ik ook! Gelezen dat het weer net even anders is. Ben altijd een fan van Virtua Tennis geweest en misschien dat ik nu voor deze ga.
Hij is zeker anders. veel meer sim dan virtua tennis. Het is niet simpel naar de bal lopen en klikken. Het is vooruitdenken, naar de juiste plek rennen, swingen, op het juiste moment de juiste slag kiezen, en plaatsen. Niet makkelijk dus! maar een keer een uitdagend spel is ook wel leuk, na GTA IV...
Check bv http://topspin3.co.uk/forum/viewtopic.php?f=2&t=3

Wel leuk: de PS3 heeft een exclusive character: Rafael Nadal.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

FrankGuthrie schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 02:41:
Hey beste mensen, ik wilde een mediacenter achter apparaat hebben, maar aangezien de xbox360 en de PS3 oon ngo gebruitk kunne worden als gamesconsole is dat wel mooi meegenomen.

Maar als ik linux install zal ik het probleem van de bestands formaten niet hebben toch?
Als je hem als mediacentre wil gebruiken zou ik echt voor de PS3 gaan. Ten eerste, hij is stil. Vooral vergeleken met een X360, dat lijkt me toch wel bhoorlijk belangrijk als je een film zit te kijken. Ten tweede, je kunt er bluray films op afspelen. Verder kun je de HD makkelijk vervangen (staat in de handleiding hoe en je verliest je garantie niet), je kunt bijna alles afspelen, als je iets hebt wat hij niet kan afspelen kun je er altijd nog linux op zetten (zonder dat je je PS3 hoeft te hacken oid.). Dat upscale verhaal is bull, De PS3 scaled films als de beste (misschien bedoelen ze het upscalen van games? Wat je PS3 dus niet doet). Verder kun je een PS3 gewoon aan een draadloos netwerk hangen als je die hebt, streamen vanaf een andere locatie is een eitje en zo zijn er nog veel mer dingen te bedenken ;)

Dus, als mediacentre is de PS3 echt de beste keus, als je alleen maar wil gamen is de X360 op dit moment nog te overwegen., echter zou ik dan ook voor een PS3 gaan ivm. levensduur ed.

[ Voor 14% gewijzigd door jdm8 op 22-05-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Anoniem: 50825 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:59:

Ik zit er eigenlijk best wel op te wachten, vond het vroeger altijd een supergaaf spel. Dus ik vraag me een beetje af waar de hype en de info blijft.

Verder vebaas ik me erover dat er zo weinig platform/adventure games uitkomen. Ik wil meer games zoals Uncharted / Lara Croft, Ratchet & Clank etc.
Wipe Out zou eind deze maand moeten uitkomen. Er is idd weinig info verder maar wel een strak filmpje te downen via PSN. Er is een nieuwe Tombraider (Tomb Raider: Underworld KLIK ) in de maak maar wanneer die uitkomt weet ik niet. Verder verwacht ik wel een nieuwe Uncharted (is al bevestigd) en een nieuwe Ratchet and Clank. Maar wanneer precies...?? Geen idee. Ik wacht trouwens nog steeds op de eerste info mbt GoW3...

[ Voor 11% gewijzigd door P.E.No.1 op 22-05-2008 10:57 ]

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Anoniem: 50825 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:59:

Hij had er deze maand moeten zijn maar de releasedatum is nu 'zomer'. Als we geluk hebben komt hij begin juni uit, als we pech hebben moeten we nog een maand of 2, 3 wachten. Overigens is er genoeg gehypt hoor. Sony geeft regelmatig screenshots en filmpjes vrij, heeft gamejournalisten het spel laten spelen op gamersdagen, etc.

Afbeeldingslocatie: http://medialib.computerandvideogames.com/screens/screenshot_197058.jpg

Afbeeldingslocatie: http://medialib.computerandvideogames.com/screens/screenshot_197064.jpg

Zie ook http://www.wipeout-game.com/ en http://www.gamersyde.com/game_1323.html
Platformgames zijn tegenwoordig niet zo populair meer, dus daar komen er niet zo veel meer vanuit. Er komt een nieuwe Spyro-game aan. Plus een nieuwe Tomb Raider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261170

jdm8 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:09:
[...]

Als je hem als mediacentre wil gebruiken zou ik echt voor de PS3 gaan. Ten eerste, hij is stil. Vooral vergeleken met een X360, dat lijkt me toch wel bhoorlijk belangrijk als je een film zit te kijken. Ten tweede, je kunt er bluray films op afspelen. Verder kun je de HD makkelijk vervangen (staat in de handleiding hoe en je verliest je garantie niet), je kunt bijna alles afspelen, als je iets hebt wat hij niet kan afspelen kun je er altijd nog linux op zetten (zonder dat je je PS3 hoeft te hacken oid.). Dat upscale verhaal is bull, De PS3 scaled films als de beste (misschien bedoelen ze het upscalen van games? Wat je PS3 dus niet doet). Verder kun je een PS3 gewoon aan een draadloos netwerk hangen als je die hebt, streamen vanaf een andere locatie is een eitje en zo zijn er nog veel mer dingen te bedenken ;)

Dus, als mediacentre is de PS3 echt de beste keus, als je alleen maar wil gamen is de X360 op dit moment nog te overwegen., echter zou ik dan ook voor een PS3 gaan ivm. levensduur ed.
Vergelijken met de X360 kan ik niet echt. Maar de PS3 als media center gebruiken zitten wel degelijk nog wat haken en ogen aan! Een aantal container-formaten (.mkv) wordt niet ondersteund. Omzetten vereist dus. Aantal codecs worden ook niet ondersteund. PS3 heeft zeker de potentie om een aardig media center te worden maar het is te hopen dat er nog een aantal firmware updates komen om dit echt te verwezenlijken. Linux is niet direct een oplossing aangezien Linux niet van alle processoren gebruik kan maken (simpel gezegd) omdat Sony dat (nog) niet vrijgeeft. Hierdoor kun je HD films nog niet vloeiend afspelen onder Linux. Check verder het topic PS3 als media center Deel ##. Kun je heel veel info vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Laatst online: 16-06 11:07

Armada

-Wat wil je weten?-

jdm8 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:09:
[...]

misschien bedoelen ze het upscalen van games? Wat je PS3 dus niet doet
Wat bedoel je? Misschien begrijp ik je niet goed, maar wat denk je dat er gebeurt met een Haze, GTA4, CoD4, etc. etc. etc.?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Anoniem: 261170 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:01:
[...]

Vergelijken met de X360 kan ik niet echt. Maar de PS3 als media center gebruiken zitten wel degelijk nog wat haken en ogen aan! Een aantal container-formaten (.mkv) wordt niet ondersteund. Omzetten vereist dus. Aantal codecs worden ook niet ondersteund. PS3 heeft zeker de potentie om een aardig media center te worden maar het is te hopen dat er nog een aantal firmware updates komen om dit echt te verwezenlijken.
Voor de duidelijkheid: mkv wordt ook net ondersteund op de Xbox 360.

Wat ik trouwens wel een voordeel van de PS3 vind, is dat je niet alleen muziek/video-bestanden via DLNA kunt streamen maar ook van je PC naar de PS3 kunt kopieren. Om de een of andere reden is dat bij de 360 niet mogelijk. Voordeel van de 360 is weer dat hij als Media Extender kan functioneren.

[ Voor 19% gewijzigd door ymmv op 22-05-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

Armada schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:06:
[...]

Wat bedoel je? Misschien begrijp ik je niet goed, maar wat denk je dat er gebeurt met een Haze, GTA4, CoD4, etc. etc. etc.?
Dat games op de PS3 meestal op 720p draaien (dat is gewoon een trucje van de game makers). Op de X360 worden de games naar 1080p gescaled als je zo'n tv hebt, ik vraag me echter af of dit echt verschil maakt in kwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door jdm8 op 22-05-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
ymmv schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:49:
[...]

Hij had er deze maand moeten zijn maar de releasedatum is nu 'zomer'. Als we geluk hebben komt hij begin juni uit, als we pech hebben moeten we nog een maand of 2, 3 wachten. Overigens is er genoeg gehypt hoor. Sony geeft regelmatig screenshots en filmpjes vrij, heeft gamejournalisten het spel laten spelen op gamersdagen, etc.
Release datum is nog steeds 29 mei. Ik heb nog geen tegen bericht gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Laatst online: 16-06 11:07

Armada

-Wat wil je weten?-

jdm8 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:18:
[...]

Dat games op de PS3 meestal op 720p draaien (dat is gewoon een trucje van de game makers). Op de X360 worden de games naar 1080p gescaled als je zo'n tv hebt, ik vraag me echter af of dit echt verschil maakt in kwaliteit.
Dat doen beide toch? GTA4 kan je toch ook met beide op 1080p laten draaien. Enige verschil is hardwarematig of softwarematig.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

ymmv schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:15:
[...]

Voor de duidelijkheid: mkv wordt ook net ondersteund op de Xbox 360.

Wat ik trouwens wel een voordeel van de PS3 vind, is dat je niet alleen muziek/video-bestanden via DLNA kunt streamen maar ook van je PC naar de PS3 kunt kopieren. Om de een of andere reden is dat bij de 360 niet mogelijk. Voordeel van de 360 is weer dat hij als Media Extender kan functioneren.
Dat vind ik wel belangrijk. Ik wil niet veel tijd steken in het omzetten van bestadnden. Die vrined van mij gaf aan dat het bij HD materiaal vaakhet geval is en bij de Xbox niet. Het schijnt dat veel HD materiaal in WMV te vinden is en dat de PS3 WMV10 nog niet ondersteunt.

Ik wil eigenlijk out of de box een apparaat dat formaten makkelijk afspeelt zonder te converteren.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
jdm8 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:18:
[...]

Niet echt. De TV zelf heeft natuurlijk ook een scaler. Hoe denk je anders dat een 1080p-scherm 720p-content kan weergeven?

Upscalen is alleen belangrijk als je een TV hebt die bepaalde resoluties niet ondersteunt. Er zijn in het verleden in de VS HD CRTs verkocht die enkel 1080i-support hadden maar geen 720p. Dan heb je dus een probleem met al die 720p-games. Het upscalen van games op de PS3 moet door het spel zelf geesupport worden. Tegenwoordig is dat een OS-functie maar een jaar geleden zat die functionaliteit er nog niet in. Nieuwe PS3-games die op basis van recente PS3 OS-versies gemaakkt zijn, moeten dit in principe kunnen ondersteunen maar bij games van een jaar geleden zul je uitzonderingen tegen kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:32

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 255271 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 01:05:
Iemand al ervaringen met HAZE?

Ik kreeg bericht dat hij vandaag al binnen was, maar ik ga er pas morgen achter. Ik heb geen topic gezien dus vraag ik het hier maar even.
Ik zou ook wel graag wat ervaringen willen horen van mensen die HAZE hebben...
Zag de game vandaag bij de Intertoys staan voor €64,99.
Maar durfde m toch niet mee te nemen...

Demo had ik me wel mee vermaakt, maar daarmee is ook echt alles gezegd.
En de meeste reviews zijn het er echt allemaal over eens dat het een k*t-game is.
Terwijl bijna alle previews laaiend enthousiast waren over HAZE...

Beetje appart.
Maar durf die game dus nog niet te kopen.
GTA 4 was ook gehyped en viel tegen. Het is nog steeds een zeer goede game, maar het maakt de hype niet waar. Net als Halo 3 op de XBOX 360. Haze werd ook gehyped en volgens mij gaat deze hetzelfde lot ondervinden...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
FrankGuthrie schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:25:
[...]

Dat vind ik wel belangrijk. Ik wil niet veel tijd steken in het omzetten van bestadnden. Die vrined van mij gaf aan dat het bij HD materiaal vaakhet geval is en bij de Xbox niet. Het schijnt dat veel HD materiaal in WMV te vinden is en dat de PS3 WMV10 nog niet ondersteunt.

Ik wil eigenlijk out of de box een apparaat dat formaten makkelijk afspeelt zonder te converteren.
De PS3 ondersteunt WMV sinds firmware 2.10. WMA Pro wordt overigens nog niet ondersteund (wel gewoon WMA)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.