![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inleiding | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
In België is het heel moeilijk om internet te vinden met een goede service, mooie snelheid, leuke prijs en hoge datalimieten. Dommel is er eentje van die dit alles combineert en nog geen slechte naam heeft.Dommel biedt een uitstekende service en hun abbonementen zijn betaalbaar. Een persoonlijke aanrader: ipv een Raw Copper te nemen (13€), neem dan gewoon een Discovery Line van Belgacom (9.95€) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Over Dommel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dommel.com is een productgamma van schedom nv dat eind jaren '90 opgericht is door mensen die bij de voortrekkers van het internet behoorden. Voordat het bedrijf werd opgericht, deden beide oprichters een uitgebreid marktonderzoek en werden prijzen, betrouwbaarheid van de services, functionaliteit en het allerbelangrijkste, de kwaliteit van de technische ondersteuning en het personeel op de Belgische internet- en telecommunicatiemarkt onder de loep genomen. In 1998 werden de activiteiten van schedom nv in België opgestart. schedom nv verzorgt voor een klantenbestand van meer dan 10000 klanten hosting, domeinnaamregistraties en ADSL services. schedom is een officieel erkende internet service provider bij het Belgisch Instituut voor Post en Telecommunicatie en heeft een Belgisch nationaal ip netwerk in eigen beheer. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Abonnementen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dommel heeft verscheidene abonnementen, elk bedoeld voor een verschillend publiek. Hier volgt dan een overzicht: Dommel netconnect Dit is gewoon ADSL. De snelheden van 12Mbps kunnen gehaald worden door een boost pack.
Dommel cityconnect Dit is ADSL2+. Nu al beschikbaar in de volgende regio's (postcode): 1981, 2000, 2100, 2110, 2140, 2500, 2520, 2560, 2570, 2600, 2610, 2800,, 2811, 2812, 3000, 3001, 3010, 3012, 3020, 3210, 3212, 3220, 3440, 3454, 3500, 3511, 3590, 3600, 3800, 3803, 3806, 3840, 3850, 8400, 9000, 9051, 9052, 9300, 9840
Dommel speedconnect Dit is een groep abonnementen die VDSL2 gebruiken (speciale modems). Hierbij speelt de afstand tot centrale niet meer zo'n grote rol, maar de afstand tot de ROP (kastje op het einde van de straat). Dit is bijna overal in België verkrijgbaar.
Dommel homeconnect Dit is een groep abonnementen die overal in België te verkrijgen zijn en vooral bedoeld zijn als concurrent van de all-in-one abonnemmenten. Je kan ermee telefoneren en bellen zonder een Belgacom-abonnement.Het internet-snelheid wordt bepaald van de regio, indien ADSL2+ beschikbaar is, krijg je 24 Mbps, indien niet, dan krijg je tot 12 Mbps (ADSL met boostpack).
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
FAQ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Q: Ik heb een adsl-lijn. Kan ik mijn huidige adsl apparatuur gebruiken voor uw service? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
U kan zonder problemen uw huidige apparatuur gebruiken voor onze adsl service! hou er wel rekening mee dat sommige providers hun apparatuur onder een huurcontract aanbieden en dat het mogelijk is dat u deze dus terug in moet dienen bij het aflopen van uw contract. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Q: Wat is de fakturatie-procedure? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Als u opteert voor een maandelijkse betaling, kan dit bij de aanvang ietwat onduidelijk zijn. In eerste instantie ontvangt u een faktuur voor de eerste maand service. Het kan gebeuren dat u reeds een tweede faktuur ontvangt nog voor uw adsl account geactiveerd is. In dit geval hoeft u zich geen zorgen te maken, vermits de periode voor toekomstige fakturatie wordt geupdate zodra de adsl account geactiveerd is. Op deze manier zorgen we ervoor dat u nooit dubbel betaalt voor een periode. ondertussen kan u de proforma fakturen die u ontvangt voldoen voor vervaldatum. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Q: Iheb ik voor adsl een actieve telefoonlijn nodig? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
We adviseren een actieve telefoonlijn om adsl te activeren. De belgacom discovery line volstaat hiervoor, indien u een residentiële klant bent. Deze lijn kan immers niet worden aangeschaft door bedrijven. U kan uw vaste lijn best online bestellen via http://www.belgacom.be! Het is mogelijk om een adsllijn te bestellen op een vrij koperpaar waarop geen telefoonlijn werd geactiveerd maar hieraan is een extra kost verbonden zoals aangegeven op de productpaginas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Q: Zijn er extra kosten verbonden aan de overschakeling van mijn adsl naar dommel? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Neen. Indien u de opzegvoorwaarden respecteert bij uw huidige provider, zijn er geen extra kosten verbonden aan een overschakeling van uw huidige provider naar ons . | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Q: Zijn er beperkingen op de adsl modems? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Neen. U kan eender welke adsl modem gebruiken. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Q: Wat is de standaard contract periode? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Een adsl contract is steeds minimum voor de periode van 1 jaar. Uw betalingen kunnen echter wel in andere termijnen worden gedaan (maandelijks, per kwartaal, 6-maandelijks...). Na het eerste jaar wordt het contract automatisch op maandbasis verlengd. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Q: Wat als ik mijn standaard traffiek overschrijd? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Via het controlpanel op https://crm.schedom-europe.net kan u voor de lopende accountperiode een maximum limiet instellen. Na het bereiken van deze limiet zal u automatisch worden overgeschakeld op medium- of smallband. U kan extra gb datatransfer aankopen aan 0.25 euro/gb excl btw. U zal ook een email ontvangen bij het bereiken van 90% van de limiet dewelke u hebt ingesteld. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Q: Zijn er kosten verbonden aan een verhuis? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ja, bij een verhuis van uw adsl-lijn zal er een kost worden aangerekend van 49.00 euro. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Q: Wanneer kan ik mijn huidige adsl account opzeggen? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Als het eerste jaar bij uw huidige adsl provider verlopen is, kan u op elk ogenblik uw account opzeggen, rekening houdend met de geldende opzegperiode (normaal 1 maand). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Q: Gebeurt de fakturatie op dezelfde gegevens als belgacom? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Op gebied van billing zijn we in geen geval geconnecteerd met belgacom (of eender welke andere provider). Op het ogenblik dat u online een order plaatst, voorziet u ons met de fakturatiegegevens voor uw adsl accounts. Deze kunnen uiteraard verschillen van de gegevens bij belgacom. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Q: Hoe kan ik weten welke ADSL-accounts ik kan krijgen? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
U kan deze tool om te kijken of ADSL en/of ADSL2+ beschikbaar is. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Links | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Belangrijke medelingen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hier gelden de regels van de I&H-policy en de algemene regels van GoT! Gelieve de algemene regels te respecteren en natuurlijk de andere leden hun meningen te respecteren en de provider normaal te behandelen, je mag je eigen mening zeggen, maar begin niet overdreven te lezen! Ook ben ik nog aan de topic bezig en dus is het nog niet volledig af, maar in de loop van de week zou het wel zo ver komen! | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Update-log | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
[ Voor 31% gewijzigd door Dima_2005 op 31-01-2010 14:10 ]
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)