Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 16:57

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/6933/dommeltz2.jpg
Inleiding

In België is het heel moeilijk om internet te vinden met een goede service, mooie snelheid, leuke prijs en hoge datalimieten. Dommel is er eentje van die dit alles combineert en nog geen slechte naam heeft.Dommel biedt een uitstekende service en hun abbonementen zijn betaalbaar.

Een persoonlijke aanrader: ipv een Raw Copper te nemen (13€), neem dan gewoon een Discovery Line van Belgacom (9.95€)

Over Dommel

Dommel.com is een productgamma van schedom nv dat eind jaren '90 opgericht is door mensen die bij de voortrekkers van het internet behoorden. Voordat het bedrijf werd opgericht, deden beide oprichters een uitgebreid marktonderzoek en werden prijzen, betrouwbaarheid van de services, functionaliteit en het allerbelangrijkste, de kwaliteit van de technische ondersteuning en het personeel op de Belgische internet- en telecommunicatiemarkt onder de loep genomen.

In 1998 werden de activiteiten van schedom nv in België opgestart. schedom nv verzorgt voor een klantenbestand van meer dan 10000 klanten hosting, domeinnaamregistraties en ADSL services. schedom is een officieel erkende internet service provider bij het Belgisch Instituut voor Post en Telecommunicatie en heeft een Belgisch nationaal ip netwerk in eigen beheer.

Abonnementen

Dommel heeft verscheidene abonnementen, elk bedoeld voor een verschillend publiek. Hier volgt dan een overzicht:

Dommel netconnect

Dit is gewoon ADSL. De snelheden van 12Mbps kunnen gehaald worden door een boost pack.

startlitenetconnectplus
Downloadsnelheid4,6 Mbps12,0 Mbps12,0 Mbps12,0 Mbps
Uploadsnelheid256 Kbps448 Kbps448 Kbps320 Kbps
Downloadlimiet5 GB30 GB200 GB500 GB
Ip-adresdynamischdynamischdynamischstatisch
Prijs per maand€ 17,95€ 29,95€ 35,95€ 63,00

Dommel cityconnect

Dit is ADSL2+. Nu al beschikbaar in de volgende regio's (postcode):
1981, 2000, 2100, 2110, 2140, 2500, 2520, 2560, 2570, 2600, 2610, 2800,, 2811, 2812, 3000, 3001, 3010, 3012, 3020, 3210, 3212, 3220, 3440, 3454, 3500, 3511, 3590, 3600, 3800, 3803, 3806, 3840, 3850, 8400, 9000, 9051, 9052, 9300, 9840

litecityconnectplus
Downloadsnelheid24,0 Mbps24,0 Mbps24,0 Mbps
Uploadsnelheid3,0 Mbps3,0 Mbps3,0 Mbps
Downloadlimiet30 GB100 GBongelimiteerd
Ip-adresstatischstatischstatisch
Prijs per maand€ 14,99€ 23,99€ 34,99

Dommel speedconnect

Dit is een groep abonnementen die VDSL2 gebruiken (speciale modems). Hierbij speelt de afstand tot centrale niet meer zo'n grote rol, maar de afstand tot de ROP (kastje op het einde van de straat). Dit is bijna overal in België verkrijgbaar.

speedconnectplus
Downloadsnelheid12,0 Mbps18,0 Mbps
Uploadsnelheid1,0 Mbps1,2 Mbps
Downloadlimiet500 GBongelimiteerd
Ip-adresdynamischdynamisch
Prijs per maand€ 40,00€ 50,00

Dommel homeconnect

Dit is een groep abonnementen die overal in België te verkrijgen zijn en vooral bedoeld zijn als concurrent van de all-in-one abonnemmenten. Je kan ermee telefoneren en bellen zonder een Belgacom-abonnement.Het internet-snelheid wordt bepaald van de regio, indien ADSL2+ beschikbaar is, krijg je 24 Mbps, indien niet, dan krijg je tot 12 Mbps (ADSL met boostpack).

homeconnect
Max. aantal computersongelimiteerd
Downloadsnelheid24,0 Mbps of 12,0 Mbps
Uploadsnelheid3,0 Mbps of 512 Kbps
Downloadlimietongelimiteerd
Ip-adresdynamisch
Telefoongesprek naar vaste lijn€ 0,00
Telefoongesprek mobiel€ 0,1494
Telefoongesprek buitenland vastvanaf € 0,0061
Telefoongesprek buitenland mobielvanaf € 0,0111
Prijs per maand€ 49,95

FAQ
Q: Ik heb een adsl-lijn. Kan ik mijn huidige adsl apparatuur gebruiken voor uw service?

U kan zonder problemen uw huidige apparatuur gebruiken voor onze adsl service! hou er wel rekening mee dat sommige providers hun apparatuur onder een huurcontract aanbieden en dat het mogelijk is dat u deze dus terug in moet dienen bij het aflopen van uw contract.

Q: Wat is de fakturatie-procedure?

Als u opteert voor een maandelijkse betaling, kan dit bij de aanvang ietwat onduidelijk zijn. In eerste instantie ontvangt u een faktuur voor de eerste maand service. Het kan gebeuren dat u reeds een tweede faktuur ontvangt nog voor uw adsl account geactiveerd is. In dit geval hoeft u zich geen zorgen te maken, vermits de periode voor toekomstige fakturatie wordt geupdate zodra de adsl account geactiveerd is. Op deze manier zorgen we ervoor dat u nooit dubbel betaalt voor een periode. ondertussen kan u de proforma fakturen die u ontvangt voldoen voor vervaldatum.

Q: Iheb ik voor adsl een actieve telefoonlijn nodig?

We adviseren een actieve telefoonlijn om adsl te activeren. De belgacom discovery line volstaat hiervoor, indien u een residentiële klant bent. Deze lijn kan immers niet worden aangeschaft door bedrijven.
U kan uw vaste lijn best online bestellen via http://www.belgacom.be!
Het is mogelijk om een adsllijn te bestellen op een vrij koperpaar waarop geen telefoonlijn werd geactiveerd maar hieraan is een extra kost verbonden zoals aangegeven op de productpaginas.

Q: Zijn er extra kosten verbonden aan de overschakeling van mijn adsl naar dommel?

Neen. Indien u de opzegvoorwaarden respecteert bij uw huidige provider, zijn er geen extra kosten verbonden aan een overschakeling van uw huidige provider naar ons

.
Q: Zijn er beperkingen op de adsl modems?

Neen. U kan eender welke adsl modem gebruiken.

Q: Wat is de standaard contract periode?

Een adsl contract is steeds minimum voor de periode van 1 jaar. Uw betalingen kunnen echter wel in andere termijnen worden gedaan (maandelijks, per kwartaal, 6-maandelijks...).
Na het eerste jaar wordt het contract automatisch op maandbasis verlengd.

Q: Wat als ik mijn standaard traffiek overschrijd?

Via het controlpanel op https://crm.schedom-europe.net kan u voor de lopende accountperiode een maximum limiet instellen. Na het bereiken van deze limiet zal u automatisch worden overgeschakeld op medium- of smallband. U kan extra gb datatransfer aankopen aan 0.25 euro/gb excl btw. U zal ook een email ontvangen bij het bereiken van 90% van de limiet dewelke u hebt ingesteld.

Q: Zijn er kosten verbonden aan een verhuis?

Ja, bij een verhuis van uw adsl-lijn zal er een kost worden aangerekend van 49.00 euro.

Q: Wanneer kan ik mijn huidige adsl account opzeggen?

Als het eerste jaar bij uw huidige adsl provider verlopen is, kan u op elk ogenblik uw account opzeggen, rekening houdend met de geldende opzegperiode (normaal 1 maand).

Q: Gebeurt de fakturatie op dezelfde gegevens als belgacom?

Op gebied van billing zijn we in geen geval geconnecteerd met belgacom (of eender welke andere provider). Op het ogenblik dat u online een order plaatst, voorziet u ons met de fakturatiegegevens voor uw adsl accounts. Deze kunnen uiteraard verschillen van de gegevens bij belgacom.

Q: Hoe kan ik weten welke ADSL-accounts ik kan krijgen?

U kan deze tool om te kijken of ADSL en/of ADSL2+ beschikbaar is.

Links
Belangrijke medelingen

Hier gelden de regels van de I&H-policy en de algemene regels van GoT!
Gelieve de algemene regels te respecteren en natuurlijk de andere leden hun meningen te respecteren en de provider normaal te behandelen, je mag je eigen mening zeggen, maar begin niet overdreven te lezen!

Ook ben ik nog aan de topic bezig en dus is het nog niet volledig af, maar in de loop van de week zou het wel zo ver komen!

Update-log
  • 06/05/2008 - 19:03 - 0.0.1a - Eerste versie van post
  • 10/05/2008 - 10:05 - 0.0.1b - FAQ uitgebreid
  • 13/06/2008 - 18:52 - 0.1 - Definitieve versie tot juli, HomeConnect uitgebreid.
  • 25/01/2009 - 17:27 - 0.1.1 - Update

[ Voor 31% gewijzigd door Dima_2005 op 31-01-2010 14:10 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Goede TS, ziet er netjes uit. Ik blijf dit topic volgen, misschien ga ik in de toekomst in België wonen en dan is een beetje internet naar Nederlandse standaarden wel handig ;)

Ik heb wel een paar vraagjes:
1) Dat Berchem, is dat Berchem bij Antwerpen of bij Kluisbergen?
2) Is het hosten van een eigen web/ftp/mailserver toegestaan?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Alex) schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:10:
Goede TS, ziet er netjes uit. Ik blijf dit topic volgen, misschien ga ik in de toekomst in België wonen en dan is een beetje internet naar Nederlandse standaarden wel handig ;)

Ik heb wel een paar vraagjes:
1) Dat Berchem, is dat Berchem bij Antwerpen of bij Kluisbergen?
2) Is het hosten van een eigen web/ftp/mailserver toegestaan?
Berchem bij Antwerpen en het hosten van eigen web/ftp/mailserver is toegestaan, en daar krijg je ongelimiteerde bandwidth voor upload! Maar natuurlijk denk ik dat je er niet mee mag overdrijven, als je non-stop 24/7 de volle bandwidth van upload gebruikt, zullen ze eens zien wat je doet en je toch eens aanspreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ok, mooi.

En dat is hetzelfde als in Nederland, een fair use policy? Lijkt me niet meer dan fair :)

3 Mbit up is wel heel erg sweet :9

[ Voor 15% gewijzigd door Alex) op 06-05-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:26

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Blijkbaar lopen de Belgen niet met alles achter, want ik ken geen Nederlandse ADSL provider die 3Mbit upload biedt. Toch maar verhuizen dan? :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-09 13:02
Wist niet dat ADSL2+ 3mbit upload ondersteunt. Of houden ze in Nederland alles doelbewust op 1mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:26

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Het is ADSL2+M, zie deze pagina voor meer info.

Overigens snap ik die beperkingen qua aantal computers niet. Je hebt een datalimiet van X GB, lekker boeiend of je dat met 2 pc's binnenhaalt of dat je nog een paar extra simpele surfpc's erbij hebt.

[ Voor 48% gewijzigd door Gizz op 06-05-2008 19:38 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
  • Laatst online: 02-01 09:26
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=18727
ADSL2+-netwerk bijna zo snel als Telenet

Klanten van internetaanbieder Dommel mogen vanaf 1 juli een flinke uitbreiding verwachten. Homeconnect, het abonnement dat ADSL en telefonie bundelt, krijgt vanaf dan een gratis snelheidsverhoging naar 9 megabit per seconde. Bovendien wordt de bijhorende datalimiet verdubbeld naar 200 gigabyte per maand.

De uitbreiding is niet alleen van toepassing op wie internet en telefonie bij de alternatieve provider afneemt. Ook klanten met een Netconnect-abonnement kunnen een optionele upgrade krijgen naar 9 of 12 megabit per seconde. De prijs van deze verhoging heeft het bedrijf nog niet vastgelegd.

De forse snelheidsverhoging is een gevolg van de verplichte openstelling van het ADSL2+-netwerk. Dommel maakt hier als eerste alternatieve provider gebruik van. Het snelle netwerk is wel beperkt tot 85 procent van het Belgische grondgebied, daar het bereik kleiner is dan dat van ADSL.

Voor het eerst is het aanbod van Dommel een rechtstreekse concurrent voor Telenet. Dat biedt met 10 megabit per seconde al enkele jaren het snelste internetabonnement, met uitzondering van de grote steden waar al langer ADSL2+ beschikbaar is. Nu liggen de kaarten echter anders. Met een limiet die zestien keer zo hoog en een snelheid die slechts tien procent lager ligt, lonkt Dommel nu ook naar gamers en andere snelheidsfreaks.

bron:ZDNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Deze weet ik, maar tot 1 juli zijn er nog veel nachtjes te slapen, en Dommel's site is nog niet geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Precies weinig mensen met interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:06

Harrie

NederVlaming

Ik heb wel interesse, en het topic gebookmarked, maar ik moet zowiezo wachten tot het eerste jaar bij telenet voorbij is. Dat is ergens in augustus... Vooral dat cityconnect (en homeconnect) is erg intressant. Ik woon in Wilrijk, vlak onder Antwerpen, dus ben benieuwd of dat hier tegelijk beschikbaar is met Antwerpen, dat zou geweldig zijn.

edit: hmm, ik zou de opzeg termijn eens op moeten zoeken, want als dat 2 tot 3 maanden is, is dat nu al wel relevant... Ik wacht iig even af tot cityconnect in antwerpen beschikbaar is.

[ Voor 23% gewijzigd door Harrie op 10-05-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Harrie schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:28:
Ik heb wel interesse, en het topic gebookmarked, maar ik moet zowiezo wachten tot het eerste jaar bij telenet voorbij is. Dat is ergens in augustus... Vooral dat cityconnect (en homeconnect) is erg intressant. Ik woon in Wilrijk, vlak onder Antwerpen, dus ben benieuwd of dat hier tegelijk beschikbaar is met Antwerpen, dat zou geweldig zijn.

edit: hmm, ik zou de opzeg termijn eens op moeten zoeken, want als dat 2 tot 3 maanden is, is dat nu al wel relevant... Ik wacht iig even af tot cityconnect in antwerpen beschikbaar is.
Je kan kijken of cityconnect wel beschikbaar is:
https://sunlight.schedom-...et/nl/nl_check_keuze.aspx

Want de cityconnect abbo's zijn voordeliger voor datalimiet + prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Misschien is het handiger om Dommel daar even over te bellen danwel mailen, dan om erover te gaan speculeren?
telefoon + fax =
+32 (0)70 / 224 305 (werkdagen 09u - 18u)
+32 (0)903 / 42 714 (buiten kantooruren 24/7)
mail = info@dommel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Alex) schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 15:08:
Misschien is het handiger om Dommel daar even over te bellen danwel mailen, dan om erover te gaan speculeren?

[...]
Wat bedoel je met speculeren, de tool is van dommel, ze voeren dezelfde tool uit als je belt, dus wat maakt het uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 11:43

Dennahz

Life feels like hell should.

Mooi topic! Goed initiatief om mensen bekend te maken met Dommel.

Ik ben zelf ook Dommel gebruiker sinds eind maart. We hadden eerst Belgacom omdat we het abonnement van de ouders van m'n vriendin overnamen... was net weer voor een jaar verlengd en zij hebben niks met computers dusja.

Wij hebben het netconnect abonnement. 100 gb per maand downloaden, onbeperkt uploaden en verkeer tussen 01.00 en 13.00 telt maar voor 50% mee. Best netjes voor Belgische maatstaven dus.

Mijn ervaringen qua service zijn zijn ook best goed te noemen. De verbinding was zeer snel geactiveerd en Belgacom is automatisch opgezegd. Jammer dat het nog niet zo bekend is bij het grote publiek, maar misschien is dat ook beter omdat ze volgens mij op dit moment niet genoeg mensen hebben werken om de service te kunnen garanderen. Een beller is in dit geval zeker sneller dan een mailer. :)

edit:
Vergeten: de nieuwsgroepen zijn ook zeer goed. :) Tot nu toe alles compleet binnengekregen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennahz op 10-05-2008 15:49 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Dima_2005 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 15:07:
[...]

Je kan kijken of cityconnect wel beschikbaar is:
https://sunlight.schedom-...et/nl/nl_check_keuze.aspx

Want de cityconnect abbo's zijn voordeliger voor datalimiet + prijs ;)
Vreemd dat die tool niet op de website van dommel staat, daar kan je alleen op basis van telefoonnummer de check doen, en niet op basis van adres (ik heb geen belgacom lijn). Maar vooralsnog is er alleen netconnect beschikbaar hier..

edit: Ah ik zie dat ze die tool inderdaad toegevoegd hebben... Voorheen stond er alleen de postcode check, en de melding om te bellen/mailen als je geen belgacom lijn hebt...

[ Voor 13% gewijzigd door Harrie op 27-05-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Staat gewoon op hun site hoor?
hebt u geen belgacom telefoonlijn en wenst u op basis van uw adres na te gaan welke producten u kan bestellen, klik dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Harrie schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:56:
[...]

Vreemd dat die tool niet op de website van dommel staat, daar kan je alleen op basis van telefoonnummer de check doen, en niet op basis van adres (ik heb geen belgacom lijn). Maar vooralsnog is er alleen netconnect beschikbaar hier..
Alex) schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:09:
Staat gewoon op hun site hoor?

[...]
Staat op een site bij het bestellen om te testen, via via geraak je aan het formulier

[ Voor 18% gewijzigd door Dima_2005 op 20-05-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
ben ook aan het kijken om over te schakelen naar dommel,

Zoals in een ander topic al wel eens vermeld moet je wel wat technischer aangelegd zijn, wij moeten bv de oude pstn lijn van belgacom terug aan ons sterpunt in huis verbinden, de medewerker bij de klantendienst (betalend) zei me dat na de activatie van de lijn ik eens alle aders moest doormeten, en de twee aders die ik dan met 50V opmeette, dat zouden de A en B -ader zijn, en die moet ik aan het juist gaatje in het stopcontactje verbinden...

Iemand al ervaringen met het voip-gedeelte ? want we gaan dan homeconnect nemen...

In de TS is het ook handig om even te vermelden dat een homeconnect kostenloos een limiet van 200GB heeft permaand, en dat netconnect abbo's daar evt gaan voor moeten bijbetalen in juni/juli/augustus...

Oeps, stond er al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinzinneke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 00:00
Ik ben ook aan het kijken voor over te schakelen.
Nu heb ik wel telenet, dus moet ik weer een belgacom lijn aansluiten.
(morgen ga ik gaan informeren voor discovery line, installatie en-of activatiekost? + afstand tot centrale opvragen)
Dit zou geen probleem mogen zijn ;)
En tijdens het wachten op de activatie, zal ik tijd hebben om een adsl2+ router te kopen ;)

Voorlopig zou het een netconnect abo worden, netconnect is hier toch nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

voor 31/12/2008 zal het op uw locatie ook mogelijk zijn om volgende producten te bestellen, bestel nu dus netconnect en switch naar cityconnect op het moment dat het beschikbaar is voor u: :

- adsl2+ cityconnect lite
- adsl2+ cityconnect
- adsl2+ cityconnect plus
- adsl2+ homeconnect
Intressant! Dat merkt het allemaal nog veel intressanter om over te stappen.
Ik begrijp alleen niet waarom je een homeconnect abbo zou nemen met 100GB, een onbeperkt cityconnect plus is dan toch veel intressanter? Neem gewoon elders een VOIP account (voipbuster, internetcalls) en sluit een SIP telefoon aan op je router en je kan nog goedkoper bellen! (alleen moet je dan waarschijnlijk je beltegoed van te voren kopen, ipv via facturatie. Maar voor mij is dat intressanter omdat ik gratis naar familie in NL kan bellen met mijn voip account.)

[ Voor 51% gewijzigd door Harrie op 29-05-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:36

DinX

Motormuis

Hier nog een trotse eigenaar van Dommel. Ben er bij gegaan toen ze nog niet zo lang bestonden en heb er nog geen dag spijt van gehad.

Een tip misschien: als een vast IP-adres je niet boeit, neem dan geen netconnect plus maar netconnect + een boost pack. Het leuke aan de boostpack bij netconnect is dat je mediumband 4Mbit/s is. Dat is dus hetzelfde als normaal. Dat komt dus neer op een ADSL abo met FUP voor maar 44 euro. Dus meer dan 15€ goedkoper voor FUP ipv 200GB limiet.

Deze week nog eens gecontroleerd wanneer ik cityconnect kan krijgen, dit zou dit jaar nog zijn *O*
Ik woon op 10km van Hasselt. Dus mensen net buiten die steden kunnen er ook gebruik van maken. Kijk er al naar uit.
Harrie schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:11:
[...]

Ik begrijp alleen niet waarom je een homeconnect abbo zou nemen met 100GB, een onbeperkt cityconnect plus is dan toch veel intressanter?
Homeconnect is vooral voor mensen die Belgacom helemaal de deur uit willen en niet zozeer voor het zware downloaden gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door DinX op 29-05-2008 20:21 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

DinX schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:19:

[...]

Homeconnect is vooral voor mensen die Belgacom helemaal de deur uit willen en niet zozeer voor het zware downloaden gaan.
Inderdaad... Alleen kost een blanke koperlijn per maand (zonder belgacom) meer dan een discovery line... Wij hebben helemaal geen vaste lijn op het moment, omdat we die niet nodig hebben. Maar ik zal dan toch een discovery line aan moeten vragen... Eens zien of daar ook nog activeringskosten bij komen dan... :/

Edit: hmm, ik zie dat de activatiekosten voor een discovery line kunnen oplopen tot 135 euro :o Alleen daarom zou je beter een kale koperlijn laten activeren door dommel (20 euro) moet je alleen zelf even zien dat je een aansluitdoos hebt)

[ Voor 17% gewijzigd door Harrie op 29-05-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Harrie schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:59:
[...]

Inderdaad... Alleen kost een blanke koperlijn per maand (zonder belgacom) meer dan een discovery line... Wij hebben helemaal geen vaste lijn op het moment, omdat we die niet nodig hebben. Maar ik zal dan toch een discovery line aan moeten vragen... Eens zien of daar ook nog activeringskosten bij komen dan... :/
Mja, als je er echt vanaf wil (dus dat Belgacom factuurtje niet meer kan zien :p) kan je ook wat extra aan Dommel betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
[...]

Edit: hmm, ik zie dat de activatiekosten voor een discovery line kunnen oplopen tot 135 euro :o Alleen daarom zou je beter een kale koperlijn laten activeren door dommel (20 euro) moet je alleen zelf even zien dat je een aansluitdoos hebt)
Kerel ! Neem gewoon een Homeconnect, voor 50 euro heb je een 100GB adsl aansluiting die automagisch na een tijd een aDSL2+ wordt, je limiet gaat kostenloos in het midden van het jaar naar 200GB en je kan via VoIP gratis bellen naar alle vaste nationale lijnen in belgie en naar buitenland is spotgoedkoop *O*
Harrie schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:11:
[...]

Ik begrijp alleen niet waarom je een homeconnect abbo zou nemen met 100GB, een onbeperkt cityconnect plus is dan toch veel intressanter? Neem gewoon elders een VOIP account (voipbuster, internetcalls) en sluit een SIP telefoon aan op je router en je kan nog goedkoper bellen! (alleen moet je dan waarschijnlijk je beltegoed van te voren kopen, ipv via facturatie. Maar voor mij is dat intressanter omdat ik gratis naar familie in NL kan bellen met mijn voip account.)
Ook even vermelden; stel dat je een homeconnect neemt, en je neemt de router van Dommel (129 euro ofzo), deze is klaar voor ADSL2+, heeft de mogelijkheid om een pstn telefoon aan te sluiten en daar kan je eender welke sip-configuratie op ingeven...

Geweldig dan toch ?

[ Voor 32% gewijzigd door HyperBart op 30-05-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinzinneke
[...]
Nu nog maar dit gelezen :(
Welke bron? Op de site van belgacom staat hier niets over...
Straks spring ik even binnen in een belgacomwinkel.

Als het klopt, dan geef ik liever € 130 voor een homeconnect router dan € 135 aan belgacow (pun intended :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Zinzinneke schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:04:
[...]

...

Als het klopt, dan geef ik liever € 130 voor een homeconnect router dan € 135 aan belgacow (pun intended :P )
Moet je dan niet nog maandelijks die €12,xx betalen voor het gebruik van de koperlijn van Belgacom?

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Nope, de koperlijn is dan zogezegd van dommel...
Zinzinneke schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:04:
[...]
Idem, het is een ADSL2+ router, SIP ondersteuning, WLAN enz, dan krijg je tenminste iets voor je geld...

EDit: EN HIJ HEEFT GEWOON OOK NOG EEN USB-poort !!!
http://gigaset.siemens.com schrijft::
Features
  • 1 analog port for fixed network telephony
  • 2 analog ports for additional devices (e. g. telephone, fax, answering machine)
  • Local Private Branch Exchange (PBX) support for up to 6 extensions (e. g. analog, LAN, WLAN)
  • 4 Ethernet ports for connecting additional PCs or LANs
  • USB 2.0 port for enhanced connectivity (e. g. file and print server)
  • Ready to support IP-TV
  • Remote Management according TR-069/TR-104, Tango management integration
  • Powerful security and firewall functions
  • Easy Installation and setup
Dommel + Siemens FTW :o

[ Voor 131% gewijzigd door HyperBart op 30-05-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinzinneke
HyperBart schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:34:

[...]

Idem, het is een ADSL2+ router, SIP ondersteuning, WLAN enz, dan krijg je tenminste iets voor je geld...
Het stomme is wel, dat ik al een goeie wireless router heb, maar dan enkel voor ethernet, maar ja, een bakje meer of minder ;)

Edit:// Ik hoop dat ze meer naar het westen ook die routers te koop gaan aanbieden, nog maar 2 adressen waar ze die pakketten verkopen en het dichtste zal nog meer dan 100 km zijn :(

[ Voor 18% gewijzigd door Zinzinneke op 30-05-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:15
Ik ben al even ondertussen overgestapt van Telenet naar Dommel en ben er dik tevreden over.
De snelheid is iets wat je in het begin, zeker als je geen city connect kan krijgen, gewoon moet worden, maar daar krijg je wel 100Gb limiet voor in de plaats terwijl je bij Telenet maar 12Gb krijgt (binnenkort 20Gb)
Ik ben zéér tevreden van de switch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

HyperBart schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:34:
Maar hier betaal je dan ook wel 13euro per maand extra voor aan Dommel, omdat zij zogezegd die lijn beheren, en waarschijnlijk ook moeten huren van begacom etcetera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Zinzinneke schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:39:
[...]

Het stomme is wel, dat ik al een goeie wireless router heb, maar dan enkel voor ethernet, maar ja, een bakje meer of minder ;)
Ik ook, een nette WRT54GL met Tomato er op, en die had ik graag gehouden, maar ja, ik doe dan wel aan dubbel WAN ofzo, of ik ga nog kijken hoe ik het doe...
Edit:// Ik hoop dat ze meer naar het westen ook die routers te koop gaan aanbieden, nog maar 2 adressen waar ze die pakketten verkopen en het dichtste zal nog meer dan 100 km zijn :(
Waar woon je ?
Ik kom regelmatig wel in West Vlaanderen, dus ik wil als je wat geld opstuurt of na wat geregel evt er wel ééntje voor je halen...
Harrie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:12:
[...]

Maar hier betaal je dan ook wel 13euro per maand extra voor aan Dommel, omdat zij zogezegd die lijn beheren, en waarschijnlijk ook moeten huren van begacom etcetera...
Waar staat dat ? :o, en zit dat dan niet zogezegd in de 50 euro ?

[ Voor 19% gewijzigd door HyperBart op 30-05-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinzinneke
HyperBart schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:13:
[...]

Waar woon je ?
Ik kom regelmatig wel in West Vlaanderen, dus ik wil als je wat geld opstuurt of na wat geregel evt er wel ééntje voor je halen...
In West-Vlaanderen :D
( Ieper om precies te zijn)

Eerst es horen wat ze in de belgacom winkel te zeggen hebben over activatiekosten.

Op de pagina met de details van homeconnect:
• geen belgacom abonnement meer nodig
;)

[ Voor 13% gewijzigd door Zinzinneke op 30-05-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

[b][message=30157997,noline]HyperBart schreef op vrijdag 30 mei 2008 @
[...]

Waar staat dat ? :o, en zit dat dan niet zogezegd in de 50 euro ?
Ah, bij cityconnect staat het bij de extra opties:
siemens gigaset sx762 adsl router (139 euro incl. btw)
• uitbreidingspakket voor extra dataverkeer (0,30 euro/gb)
• online backup (14,52 euro/maand)
• aansluiting indien u zonder belgacom telefoonlijn aangesloten wil worden of uw belgacom lijn opzegt tijdens de loopduur van het contract (13,31 euro/maand en 20,00 euro extra activatie)
Maar bij homeconnect zie ik het niet staan, wellicht zit het daar inderdaad bij de 50euro in? Want daar staat inderdaad:
• geen belgacom abonnement meer nodig
• behoud van telefoonnummer
Als je je nummer kan behouden, ga ik er vanuit dat je zowiezo geen discovery line niet meer hebt, en de kale koperlijn dan dus bij de prijs in zit! Wat bij cityconnect niet het geval is. Nog een goede reden om dus homeconnect ipv cityconnect te nemen, omdat het qua prijs dan ook al geen drol niet meer uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinzinneke
Volgens de lokale belgacom winkel zijn er geen activatie of installatiekosten voor een discovery line.
Toch maar zo'n discovery line + netconnect dan ;)
(Of toch in afwachting van een cityconnect :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Zinzinneke schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:13:
Volgens de lokale belgacom winkel zijn er geen activatie of installatiekosten voor een discovery line.
Hmmm, je hebt gelijk. Ze maken onderscheid tussen het installeren van een lijn, en het activeren van een lijn. Ik had deze twee even op 1 hoop geveegd. Dus als er in je huis al een lijn is die niet gebruikt wordt, kan je deze gratis activeren. Moeten ze hem echter nog komen plaatsen, moet je betalen (logisch!). Na ja, dat valt goed mee dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Harrie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:38:
[...]
Hmmm, je hebt gelijk. Ze maken onderscheid tussen het installeren van een lijn, en het activeren van een lijn. Ik had deze twee even op 1 hoop geveegd. Dus als er in je huis al een lijn is die niet gebruikt wordt, kan je deze gratis activeren. Moeten ze hem echter nog komen plaatsen, moet je betalen (logisch!). Na ja, dat valt goed mee dan.
Meen je dat nu echt?
Dus als ik zelf alle aders terug verbind (of volgens die van Dommel moest ik maar één paar doen, namelijk die waar 50 volt op ging komen (te testen met een multimeter) ), dan ben ik dus niets kwijt om terug bij belgacom aangesloten te worden ???
Zinzinneke schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:13:
geen installatiekosten vind ik moeilijk om te geloven, volgens mij moet je die ook nog steeds betalen als je een nieuwe lijn wilt en discovery als abbo neemt...

Ik vertrouw VoIP nog niet zo, kan iemand me daar wat geruster in stellen.. ? Wat zou jij verwachten van dommel ?

edit: ik wil niet crossposten, maar ik denk dat dit mensen ook wel zal interesseren: \[VoIP/SIP]Software phones/abbo, overal bellen?

Dit gaat over het VoIP gedeelte van Dommel, en wat ik denk dat er ook mogelijk zou moeten zijn...

[ Voor 30% gewijzigd door HyperBart op 31-05-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Nuja, heb even gemaild naar Dommel, hoop dat ze nu iets sneller terugsturen. Heb even gevraagd hoe het zit met hun eventuele restricties op het gebruik van SIP-servers...

Mij lijkt het dus wel heel leuk als je met een softphone zoals Ekiga oid kan "inbellen/inloggen" met de inlog van je adsl (hopelijk valt ie niet over het feit dat dat twee keer dezelfde account is die dan tegelijk is ingelogd) en dat je dus, wanneer je niet thuis bent, toch even een telefoon kan ontvangen als je verbonden bent met je laptop op een wifi-netwerkje of via de kabel...

Een voip client die volledig opensource is en bovendien standaard bij ubuntu wordt geleverd is Ekiga

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 01-06-2008 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Mijn ervaring met Dommel is dat je beter kan bellen dan mailen. Per mail kan het soms wel even duren (aantal dagen) en per telefoon geven ze je gelijk de informatie die je nodig hebt.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Dennahz schreef op zondag 01 juni 2008 @ 09:42:
Mijn ervaring met Dommel is dat je beter kan bellen dan mailen. Per mail kan het soms wel even duren (aantal dagen) en per telefoon geven ze je gelijk de informatie die je nodig hebt.
Dat gevoel had ik dus ook, maar het probleem/tegenhouder bij mij is het feit dat ze altijd een 070 nummer gehad hebben, en voor de 24/24 support is het zelfs een 0903 nummer...

Dat is dus wel een nadeel wat je bij bv een provider als telenet niet had, je had een zonaal nummer (015666666) en dat was bereikbaar binnen kantoor uren (weet niet of en wat de 24u dienst was...)

Ach, het is nu nog niet zo dringen, in de grote vakantie stappen we over...

Wat denken jullie over VoIP (=homeconnect) en de kwaliteit van het VoIP'en ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
Wij staan op het punt om van Belgacom naar dommel te verhuizen.
Maar ik lees steeds meer verhalen over de relay servers die down gaan, of email dat met uren vertraging binnen komen.
Is dat zo ?
Email is erg belangrijk hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
software schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:00:
Maar ik lees steeds meer verhalen over de relay servers die down gaan, of email dat met uren vertraging binnen komen.
Is dat zo ?
Ik vraag me af of je geen externe mailserver mag gebruiken... bij Belgacom ben je verplicht dat je de relay.skynet.be gebruikt, maar zou het mogelijk zijn om bv. mail.domain.com te gebruiken??? Dat zou veel schelen.
Bij belgacom heb ik ook de ervaring dat de mails naar mezelf maar pas in een uur aankomen ipv direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
Volgens http://www.pureesoiree.be...c.do?id=125534&page=last&
staan alle poorten open. Dus je kan gebruik maken van extern mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
software schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:00:
Is dat zo ?
Dima_2005 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:06:
[...]

Ik vraag me af of je geen externe mailserver mag gebruiken... bij Belgacom ben je verplicht dat je de relay.skynet.be gebruikt, maar zou het mogelijk zijn om bv. mail.domain.com te gebruiken??? Dat zou veel schelen.
Bij belgacom heb ik ook de ervaring dat de mails naar mezelf maar pas in een uur aankomen ipv direct.
Nu, als ik goed volg, dan gaat dit toch over de mails die van en naar @dommel.be gaan he ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
Niet echt, de smtp server dat je gebruikt om naar {random} email adres te sturen.
Dit kan @dommel of @skynet, @telenet, ... zijn.

De server dat uitgaande mails verwerkt. Deze zou soms problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
software schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:59:
Niet echt, de smtp server dat je gebruikt om naar {random} email adres te sturen.
Die smtp's zouden dus niet altijd bereikbaar kunnen zijn via dommel?

Dus maw, die relayserver verzorgt het verkeer van mijn pc naar smtp.gmail.com

dus: hyperbart --> relay dommel --> smtp gmail --> emailadres bestemmeling.

en die relay klikt er vaak uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
je schema is verkeerd

dus: hyperbart --> relay dommel --> emailadres bestemmeling

de relay(smtp) van dommel stopt er soms mee of zorgt ervoor dat emails na paar uur pas worden gezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
maar ik stuur altijd met gmail's smtp, gaat dat dan nog altijd via de relay van dommel ?

Reden temeer om terug over te schakelen naar webmail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

HyperBart schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:20:
maar ik stuur altijd met gmail's smtp, gaat dat dan nog altijd via de relay van dommel ?

Reden temeer om terug over te schakelen naar webmail...
Dat werkt perfect. Je kiest een smtp server die je wil voor je uitgaande mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
Als je via gmail stuurt, gebruik je de relay servers van dommel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
software schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:30:
Daar had ik het dus heel de tijd over... :)

maw, zolang je geen dommel.be adres gebruikt zit je altijd safe :z
software schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:30:
Of bedoel je als ja via webmail van gmail stuurt dan gebruik je de relay servers niet... ?

[ Voor 31% gewijzigd door HyperBart op 04-06-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
HyperBart schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:49:
[...]

Daar had ik het dus heel de tijd over... :)

maw, zolang je geen dommel.be adres gebruikt zit je altijd safe :z
Komt daar op neer.
[...]

Of bedoel je als ja via webmail van gmail stuurt dan gebruik je de relay servers niet... ?
Dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Nuja, kheb vandaag al twee keer gebeld met dommel (070, dus kost wel wat), en ik krijg maar niemand aan de lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Heeft Dommel nou een eigen netwerk of kopen ze dat in bij bv Belgacom ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Voor ADSL gebruiken ze dat van Belgacom. Voor ADSL2+ zijn ze aan hun eigen netwerk bezig als ik me niet vergis. De laatste km koper blijft natuurlijk van Belgacom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
DinX schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 07:22:
Voor ADSL gebruiken ze dat van Belgacom. Voor ADSL2+ zijn ze aan hun eigen netwerk bezig als ik me niet vergis. De laatste km koper blijft natuurlijk van Belgacom.
Houdt dat dan ook in dat ze verantwoordelijk zijn voor het zetten van hun eigen centrales of het bijbouwen van dommelcentrales voor hun klanten alleen bovenop de publieke centrales die ze gebruiken van belgacom (als ze die al gebruiken ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Humz, ja, ik heb dus even een antwoordje terug gekregen van dommel

blijkbaar zit ik op 5311 (!!!) meter van de centrale....

de SIP-server is niet te gebruiken met een andere client volgens hen, ik weet niet hoe de beperking is gelegd, maar als het op IP is kan je het volgens mij wel gebruiken bij je thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

HyperBart schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:16:
[...]

Houdt dat dan ook in dat ze verantwoordelijk zijn voor het zetten van hun eigen centrales of het bijbouwen van dommelcentrales voor hun klanten alleen bovenop de publieke centrales die ze gebruiken van belgacom (als ze die al gebruiken ?)
Ik dacht dat ze gewoon een DSLAM van hun in de Belgacom centrale steken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocheckio
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 18:53
Ik wil ook graag overschakelen naar homeconnect, we zitten hier echter wel met een ISDN door het werk van mijn ouders. Dit vond ik op de siemens website:
Dit geldt voor alle vaste en draadloze toestellen. ISDN telefoons, ISDN faxapparatuur en ISDN huiscentrales kunt u helaas niet direct aansluiten op de Gigaset SX762.
Wat nu? We hebben nu wel net een nieuwe philips modem/router moeten kopen, kan alleen ook nergens vinden of ie adsl2+ ready is, maar waarschijnlijk maakt dit niet uit omdat zo'n gigaset dan wel verplicht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
Vanbuiten kan ik zeggen dat deze wel ADSL2+ ready is.
Als een modem Belgacom TV compatibel is, dan is hij ook ready voor adsl2+.
Ik denk wel dat deze modem geen VoIP heeft. Als je homeconnect besteld, bestel je ADSL + VoIP.
In dat geval moet je een nieuwe modem hebben. Dan zou je die modem van siemens kunnen gebruiken.
Maar die siemens modem is wel verplicht.

Dit weekend zal ik mijn aanvraag indienen voor netconnect. :) Eindelijk

[ Voor 59% gewijzigd door software op 13-06-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocheckio
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 18:53
Mm, gisteren na kantooruren gemaild en heb nu al antwoord op mijn vragen, dit is wel deftig van Dommel!!
Spijtig genoeg zal ik geen homeconnect kunnen nemen door onze isdn-lijn, wat een tegenvaller!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
Groot nieuws voor de homeconnecters :
June 13 - 2008 - 1:38 AM POSTED: [dommel.com servicecenter]

onderwerp: homeconnect zonder datalimiet / homeconnect without datalimit

vanaf vandaag is de datalimiet op onze homeconnect all-in-one oplossing afgeschaft.
hiermee is onze homeconnect oplossing de enige in de belgische markt die echt onbeperkt internetten en telefoneren mogelijk maakt voor minder dan 50.00 euro per maand zonder dat u zelfs nog een actieve belgacom telefoonaansluiting nodig heeft!
vanaf 01/07/2008 zal de maximum snelheid van deze account ook gratis verhoogd worden tot 9.0 mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

software schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:39:
Groot nieuws voor de homeconnecters :

[...]
:{

Ik snap niet waarom ze dit voor de gewone netconnect klanten niet doen. Is exact hetzelfde, maar dan zonder telefonie. Wel beter dat ze nu echt limietloos aanbieden, maar of de grote massa gaat overstappen.... de meeste mensen hier zijn al lang blij dat ze een brief kunnen tikken.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mooi, dan ga ik al meteen overstappen naar homeconnect, en dan voor 31/12 op 24Mbit :D
met vreugde kunnen we aankondigen dat cityconnect voor 31/12/2008 beschikbaar zal zijn in en rond volgende steden:

leuven,antwerpen,berchem,deurne,borgerhout,wilrijk
hasselt,genk,oostende,gent,mechelen,lier,sint-truiden
kessel-lo,haasrode
alken,beringen,diepenbeek,geetbets,gelinden,hamont
hechtel,helchteren,heusden,kortessem,leopoldsburg,landen
lommel,meeuwen,neerpelt,peer,zolder,zonhoven,zoutleeuw
borgloon,riemst,tongeren,as,bilzen,bree,kinrooi,lanaken
lanklaar,maaseik,maasmechelen,neeroeteren en opglabbeek
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Man, man, gaan ze die limburgers daar even bevoordelen tegenover de rest van Vlaanderen :+ .

Ik moet St-Niklaas hebben! Binnenkort mijn lijntje ook maar eens aanvragen. Nog eens goed nadenken of het Homeconnect of netconnect + discovery wordt.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Jegapia schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:03:
Man, man, gaan ze die limburgers daar even bevoordelen tegenover de rest van Vlaanderen :+ .

Ik moet St-Niklaas hebben! Binnenkort mijn lijntje ook maar eens aanvragen. Nog eens goed nadenken of het Homeconnect of netconnect + discovery wordt.
Jaja, en maar lachen met de Limburgers, wie lacht er nu :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:42
software schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:45:
Vanbuiten kan ik zeggen dat deze wel ADSL2+ ready is.
Als een modem Belgacom TV compatibel is, dan is hij ook ready voor adsl2+.
Ik denk wel dat deze modem geen VoIP heeft. Als je homeconnect besteld, bestel je ADSL + VoIP.
In dat geval moet je een nieuwe modem hebben. Dan zou je die modem van siemens kunnen gebruiken.
Maar die siemens modem is niet verplicht.

Dit weekend zal ik mijn aanvraag indienen voor netconnect. :) Eindelijk
de siemens gigaset is wel verplicht bij homeconnect.. ga aub NIET verkeerde informatie rondstrooien;..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 12:56
ik heb net een home connect abbo genomen (had eerst netconnect => ben nu overgeschakelt door de box te gaan halen).
Vandaag (vrijdag) het contracr doorgemailed, hopelyk gaat het snel en kan ik snel naar mijn 4.0mbit. Voor 31/12 is hier cityconnect ook beschikbaar (Beringen).
Het enige nadeel (mail van dommel):
U kan met homeconnect zonder problemen overschakelen naar cityconnect.

Dit is zonder extra maandelijkse kost, enkel de eenmalige activatiekost van de cityconnect van 49.00 dient betaald te worden.

Dat vind ik wel een beetje jammer, maarja, heb het er wel voor over :).
Btw, bevalt dat siemens bakje wat ? Is het custom firmware van dommel met beperkingen die erop staat of kan je er echt alles mee ?
Iemand misschien ervaring met een analoge telefoon centrale ? Gaat de nummerherkenning werken als ik een centrale op een analoge poort hang van de siemens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
silentkiller schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 22:35:
ik heb net een home connect abbo genomen (had eerst netconnect => ben nu overgeschakelt door de box te gaan halen).
Vandaag (vrijdag) het contracr doorgemailed, hopelyk gaat het snel en kan ik snel naar mijn 4.0mbit. Voor 31/12 is hier cityconnect ook beschikbaar (Beringen).
Het enige nadeel (mail van dommel):
U kan met homeconnect zonder problemen overschakelen naar cityconnect.

Dit is zonder extra maandelijkse kost, enkel de eenmalige activatiekost van de cityconnect van 49.00 dient betaald te worden.

Dat vind ik wel een beetje jammer, maarja, heb het er wel voor over :).
Btw, bevalt dat siemens bakje wat ? Is het custom firmware van dommel met beperkingen die erop staat of kan je er echt alles mee ?
Iemand misschien ervaring met een analoge telefoon centrale ? Gaat de nummerherkenning werken als ik een centrale op een analoge poort hang van de siemens ?
je kunt alles veranderen, hmm nummerherkenning zou moeten werken.. grappig dingetje je kunt uw WLAN uitzetten met uw telefoon ;) (en ook aan)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 22:33:
[...]

de siemens gigaset is wel verplicht bij homeconnect.. ga aub NIET verkeerde informatie rondstrooien;..
Je hebt gelijk, mijn excuses. Ik heb mijn bericht aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Iemand ervaring met overschakelen van netconnect naar homeconnect ? Is het gewoon die box halen en aansluiten ? Ik bedoel, kan je dan al gewoon verder internetten en hoeft men gewoon nog de telefoon te activeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
DinX schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 23:23:
Iemand ervaring met overschakelen van netconnect naar homeconnect ? Is het gewoon die box halen en aansluiten ? Ik bedoel, kan je dan al gewoon verder internetten en hoeft men gewoon nog de telefoon te activeren ?
ik heb dat dus vandaag gedaan. Na het volgen van de stappen (of je al een abbo hebt, wat je telefoon nr is, hoe je in de witte gids wil staan,..) krijg je een contract. Dat moet je afdrukken en opsturen/faxen/mailen.
Er wordt duidelijk gezegd de siemens nog NIET aan te sluiten (staat 2 keer in de doos en ook nog is in de wizard). Ik wacht nu af tot dommel mijn gegevens ontvangen heeft, ik vermoed dat ze mij dan een datum zullen doorspelen wanneer de boel geswitcht wordt. Wsl moet ik dan de siemens inschakelen en kan de pret beginnen.
Ik hou je in ieder geval op de hoogte !
(contract is vandaag, vrijdag, gemailed, ik vermoed dat ik maandag/dinsdag wel iets hoor van dommel)

edit: ik krijg deze topic niet als rss in men mail app van men mac, raar, alle andere topics wel. Nog iemand last van ?

[ Voor 5% gewijzigd door silentkiller op 13-06-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Dennahz schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:41:
[...]

:{

Ik snap niet waarom ze dit voor de gewone netconnect klanten niet doen. Is exact hetzelfde, maar dan zonder telefonie. Wel beter dat ze nu echt limietloos aanbieden, maar of de grote massa gaat overstappen.... de meeste mensen hier zijn al lang blij dat ze een brief kunnen tikken.
Tja, op bepaald punt heb je gelijk, aan de andere kant, ons telefonieverkeer verloopt er ook over, het is één van de duurdere abo's..

Ik weet het niet, weet in ieder geval wel dat het RETEGOEDKOOP en ONGELOOFLIJK goede voorwaarden zijn.

Ik heb ook even met hun klantendienst gebeld een tijdje geleden (wrdt binnenkort niet meer betalend nummer btw), en toch zo wat gepolst naar hun VoIP en naar het schijnt zou het goed moeten werken...

Sommige mensen klagen wel eens over het kunnen activeren van hun abo's, dat dat wat duurt enzo...

Volgens mij gaat dommel, mede door de positieve media aandacht, nog een te duchten concurrent worden voor Belgakrom en Teleslet.

Bah, ik kots nu ondertussen van die twee :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 08:26
Na enige tijd van zoeken voor een andere ISP, wil ik nu toch overstappen naar Dommel homeconnect,
echter zit ik nog met een vraag, hoe zit het met het aansluiten van de telefoons?

Ik zit nu namelijk bij Belgacom, en hier sluit ik dus de telefoons gewoon aan op het telefoonnet (isdn lijn is dat zeker?), moet dit bij Dommel nu via de modem/router?

Aangezien ik wel nog graag de oude toestellen wil gebruiken zoals fax en zo, vraag ik me af of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
Marcoos schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 11:40:
Na enige tijd van zoeken voor een andere ISP, wil ik nu toch overstappen naar Dommel homeconnect,
echter zit ik nog met een vraag, hoe zit het met het aansluiten van de telefoons?

Ik zit nu namelijk bij Belgacom, en hier sluit ik dus de telefoons gewoon aan op het telefoonnet (isdn lijn is dat zeker?), moet dit bij Dommel nu via de modem/router?

Aangezien ik wel nog graag de oude toestellen wil gebruiken zoals fax en zo, vraag ik me af of dit mogelijk is?
Als je homeconnect neemt, dus ook je telefonie bij dommel dan heb je op de modem (de siemens) 2 analoge telefoon aansluitingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Niet vergeten dat als je je toestel huurt van Belgacom (wat in veel gevallen zo is) je dit moet teruggeven en je zelf even een toestel moet kopen :)
Ik neem aan dat die 2 analoge aansluitingen niet 2 nummers opleveren ?

edit: Ah, je hebt 1 nummer maar kan gelijktijdig op 2 toestellen naar buiten bellen, handig.

[ Voor 36% gewijzigd door DinX op 14-06-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
DinX schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 11:58:
Niet vergeten dat als je je toestel huurt van Belgacom (wat in veel gevallen zo is) je dit moet teruggeven en je zelf even een toestel moet kopen :)
Dat weet ik :). De telefoon toestellen zijn gekocht, dus dit is geen probleem.
silentkiller schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 11:52:
[...]
Als je homeconnect neemt, dus ook je telefonie bij dommel dan heb je op de modem (de siemens) 2 analoge telefoon aansluitingen
Maar wat wel een probleem is, is dat de router in de kamer staat en we ook een telefoon in de keuken hebben, maar dit is dus niet meer mogelijk als ik het goed begrijp, omdat de toestellen op de router zelf aangesloten moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Nu moet die telefoon toch ook naar de plek waar je telefonie binnen komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
DinX schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:04:
Nu moet die telefoon toch ook naar de plek waar je telefonie binnen komt ?
Ja inderdaad, ik wist niet hoe het hier thuis zat, maar heb net even aan men vader gevraagd
en het is dus makkelijk aan te sluiten.
Dit wordt dus Dommel homeconnect bestellen.

Bedankt voor de snelle reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
Marcoos schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:40:
[...]

Ja inderdaad, ik wist niet hoe het hier thuis zat, maar heb net even aan men vader gevraagd
en het is dus makkelijk aan te sluiten.
Dit wordt dus Dommel homeconnect bestellen.

Bedankt voor de snelle reacties :)
Geen probleem :)
Wat ik je nog even wil meegeven: toen ik de cd van dommel instak om te installeren, ging alles vlotjes, eerst moest framework 3.5 van microsoft er nog op, even rebooten en de wizard kon beginnen. Toen ging de wizard zichzelf updaten. Na de update kreeg ik em niet meer an de praat, hij crashte altijd. Dit had ik op 2 pc's.
Als je dit voorhebt: home connect deinstalleren (config => add/remove software). De framework er laten opstaan, home connect opnieuw installeren en dan werkt het als een zonnetje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat bij Dommel's HomeConnect:

5 mailboxen (@uwkeuze.be)
3 aliassen per mailbox

Weet iemand met zekerheid of dit ook 5 verschillende domeinen is?
Dus: blabla@uwkeuze1.be, blabla@uwkeuze2.be, @uwkeuze3.be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zal wel 5 mailboxen zijn op 1 domein. Ze gaan niet 5 domeinen per jaar dokken voor je :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
DinX schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:18:
Zal wel 5 mailboxen zijn op 1 domein. Ze gaan niet 5 domeinen per jaar dokken voor je :p
Klopt, is 'maar' 1 domein dat je krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
silentkiller schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 11:52:
[...]

Hmm, dus om twee gesprekken te kunnen doen met je die dus gebruiken...

Dus de router splitst ook effectief het telefoonverkeer, kan je dan met een telefoon die aan het bellen is en die aangesloten is op VoIP-PSTN1 ook nog het gesprek "overnemen/erbij komen" met een telefoon die op VoIP-PSTN2 zit ?

Dammit! Dat wordt zowiezo weer kabels bijtrekken als ik die router bij het punt van de pstn lijn beneden leg (zowiezo overal), want bij ons is er de telefoonlijn die binnenkomt en die gaat naar een stopcontactje en dat stopcontactje voorziet IEDER telefoonstopcontact van telefonie.

Of ik zou een draagbaar toestel moeten kopen (nog ééntje, oléé), met een basisstation en een lader, het bassistation beneden inprikken op die tweede voip uitgang, de lader boven plaatsen, en daarmee altijd de telefoons opladen....

In grote vakantie Dommel Homeconnect ! *O* *O* *O* Whoeeeei !

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 14-06-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
HyperBart schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:12:
[...]

Hmm, dus om twee gesprekken te kunnen doen met je die dus gebruiken...

Dus de router splitst ook effectief het telefoonverkeer, kan je dan met een telefoon die aan het bellen is en die aangesloten is op VoIP-PSTN1 ook nog het gesprek "overnemen/erbij komen" met een telefoon die op VoIP-PSTN2 zit ?

Dammit! Dat wordt zowiezo weer kabels bijtrekken als ik die router bij het punt van de pstn lijn beneden leg (zowiezo overal), want bij ons is er de telefoonlijn die binnenkomt en die gaat naar een stopcontactje en dat stopcontactje voorziet IEDER telefoonstopcontact van telefonie.

Of ik zou een draagbaar toestel moeten kopen (nog ééntje, oléé), met een basisstation en een lader, het bassistation beneden inprikken op die tweede voip uitgang, de lader boven plaatsen, en daarmee altijd de telefoons opladen....

In grote vakantie Dommel Homeconnect ! *O* *O* *O* Whoeeeei !
Dat weet ik ook niet hoe het net zit. Ik hoop dat je als je 2 gesprekken voert het ook gewoon over dezelfde analoge poort kan doen. Volgens mij gaat dat ook want ik las ergens de de siemens box tot 6 gesprekken tegelijk ondersteunt (dommel zal er zelf maar 2 aanbieden waarschijnlijk). Mijn vermoeden is dus dat de twee gesprekken gerust over dezelfde poort kunnen gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silentkiller schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:20:
[...]

Dat weet ik ook niet hoe het net zit. Ik hoop dat je als je 2 gesprekken voert het ook gewoon over dezelfde analoge poort kan doen. Volgens mij gaat dat ook want ik las ergens de de siemens box tot 6 gesprekken tegelijk ondersteunt (dommel zal er zelf maar 2 aanbieden waarschijnlijk). Mijn vermoeden is dus dat de twee gesprekken gerust over dezelfde poort kunnen gebeuren
Volg dit topic al even en heb ook nog veel vragen over homeconnect :) Heb nu netconnect, maar wij hebben 4 toestellen met een telefoonaansluiting (3 en 1 basisstation en dan nog een draadloos toestel). Maar als je meerdere telefoons per aansluiting kan insteken, hoe doe je dat dan? Gaat dit ook met een hub/switch zoals ethernet of gewoon met een splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
Hoe het zit met meerdere telefoon op 1 afsluiting heb ik geen idee van. Maar jij hebt dat toch niet nodig ? Je sluit het basisstation aan op de ene poort en die andere draadloze op de andere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Als het router is in het genre van die Fritz dingen hang je gewoon 1 toestel per analoge poort. Die Siemens heeft er dus 2. Ik zou niet weten hoe je op een analoge lijn 2 toestellen zou moeten aansluiten, dat gaat gewoon niet. Als 1 iemand belt op een analoge lijn heb je gewoon je 2 draadjes voor de spraak en daarmee uit. Neem je dan op met een ander toestel op dezelfde lijn kan je gewoon meelullen maar niet zelf een eigen oproep doen.
Daarvoor heb je nu net 2 analoge aansluitingen op de router. Het is de router die het pas kan gaan opsplitsen in 2 VoIP "kanalen". Die krijgt gewoon "audio" binnen op die 2 draadjes in elk van de analoge poorten. Weet die veel of dat van 1 toestel op die poort komt of 10 toestellen.

[ Voor 18% gewijzigd door DinX op 14-06-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
DinX schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:15:
Als het router is in het genre van die Fritz dingen hang je gewoon 1 toestel per analoge poort. Die Siemens heeft er dus 2. Ik zou niet weten hoe je op een analoge lijn 2 toestellen zou moeten aansluiten, dat gaat gewoon niet. Als 1 iemand belt op een analoge lijn heb je gewoon je 2 draadjes voor de spraak en daarmee uit. Neem je dan op met een ander toestel op dezelfde lijn kan je gewoon meelullen maar niet zelf een eigen oproep doen.
Daarvoor heb je nu net 2 analoge aansluitingen op de router. Het is de router die het pas kan gaan opsplitsen in 2 VoIP "kanalen". Die krijgt gewoon "audio" binnen op die 2 draadjes in elk van de analoge poorten. Weet die veel of dat van 1 toestel op die poort komt of 10 toestellen.
Dat lijkt me inderdaad te kloppen wat je zegt.
Dus kan je 2 lijnen tegelijk benutten (per poort 1 vermoed ik dan). Dat de box tot 6 lijnen tegelijk aankan zal dan wel gelden voor voip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:08:
[...]

Volg dit topic al even en heb ook nog veel vragen over homeconnect :) Heb nu netconnect, maar wij hebben 4 toestellen met een telefoonaansluiting (3 en 1 basisstation en dan nog een draadloos toestel). Maar als je meerdere telefoons per aansluiting kan insteken, hoe doe je dat dan? Gaat dit ook met een hub/switch zoals ethernet of gewoon met een splitter?
Je neemt gewoon die router, daar vertrekken twee draadjes uit, en die draadjes splits jij zo vaak op als je wil en laat je naar ieder telefoonstopcontact in huis gaan, op iedere stopcontact kan je dan één of meerdere telefoons steken. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
silentkiller schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:21:
[...]

Dat lijkt me inderdaad te kloppen wat je zegt.
Dus kan je 2 lijnen tegelijk benutten (per poort 1 vermoed ik dan). Dat de box tot 6 lijnen tegelijk aankan zal dan wel gelden voor voip
Dat weer niet, je kan zoveel "lijnen" (als in, je kan zoveel toestellen) als je wil op één poort hangen, en per poort heb je de functies van een lijn, maar die zijn wel getrunked op één nummer...

Dus, zoals ik al dacht, per poort een soortement van individuele "good old classic belgacomlijn" maar dan over VoIP en ze zitten allebei op hetzelfde nummer...

nvm, je bedoelde het zo, moest het even anders lezen...

[ Voor 4% gewijzigd door HyperBart op 15-06-2008 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, denk dat ik het snap. Denk zoals de meesten hier dat je inderdaad het gesprek te horen krijgt als je een ander toestel op dezelfde poort opneemt. Zou wel vreemd zijn moest je dan een 2e gesprek over diezelfde poort kunnen voeren :s Maar ik wacht alleszins tot cityconnect hier komt (voor eind 2008), anders kan ik waarschijnlijk 2 keer activatiekosten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silentkiller schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:11:
Hoe het zit met meerdere telefoon op 1 afsluiting heb ik geen idee van. Maar jij hebt dat toch niet nodig ? Je sluit het basisstation aan op de ene poort en die andere draadloze op de andere ?
Toch wel. Ik heb 1 basisstation waar een draadloze set mee verbonden is. Dan heb ik nog 3 andere toestellen die "zelfstandig" zijn: je moet ze gewoon in de telefoonaansluiting steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:38:
[...]

Toch wel. Ik heb 1 basisstation waar een draadloze set mee verbonden is. Dan heb ik nog 3 andere toestellen die "zelfstandig" zijn: je moet ze gewoon in de telefoonaansluiting steken...
Ah ik dacht dat op je basisstation 3 telefoons waren aangesloten. Dan moet je het inderdaad splitten. Je kan volgens mij van die telefoon stekkers kopen die je op elkaar kan steken. Het is dan wel zo: als je aan het bellen bent en je neem met een andere telefoon op dat je gewoon het gesprek kan meevolgend omdat je op dezelfde lijn zit (zoals hierboven al iemand aanhaalde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
net eens op de doos van de siemens gekeken en blijkbaar is er gratis support via een 0800 nummer. Echter kan ik dit nergens vinden. Heeft iemand het al gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
nummer wordt vermeld tijdens de uitvoer de installatiecd...

owja de snelheid is geupgrade naar 12mbits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
Icekiller2k6 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:57:
nummer wordt vermeld tijdens de uitvoer de installatiecd...

owja de snelheid is geupgrade naar 12mbits.
Het enige nummer dat ik gekregen heb is het nummer voor activering als je geen internet hebt. Is het dat nummer ?
Volgens dommel krijg ik volgende week (:() een brief toegestuurd met verdere instructies om mijn homeconnect te activeren. Krijg ik tijdens die instructies mss het 0800 nummer ?
12mbit is heel mooi ! Waar haal je dat eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
silentkiller schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 07:51:
[...]

Het enige nummer dat ik gekregen heb is het nummer voor activering als je geen internet hebt. Is het dat nummer ?
Volgens dommel krijg ik volgende week (:() een brief toegestuurd met verdere instructies om mijn homeconnect te activeren. Krijg ik tijdens die instructies mss het 0800 nummer ?
Op de site van Dommel, bij Homeconnect, Hier

Dit is wel heel mooi, ik heb maandag de siemens router besteld, dus het is afwachten hoe snel het allemaal gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
silentkiller schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 07:51:
[...]

ow 1 week wachten brr.. ik wacht al 3a4weken ;) maar in de periode dat ik wacht zijn ze
a) van 100gb naar 200gb naar unlimited gegaan
b) van 4mbits naar 9mbits naar 12mbits :')

en inderdaad _dat_ was het 0800 nummer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
Icekiller2k6 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:02:
[...]

ow 1 week wachten brr.. ik wacht al 3a4weken ;) maar in de periode dat ik wacht zijn ze
a) van 100gb naar 200gb naar unlimited gegaan
b) van 4mbits naar 9mbits naar 12mbits :')

en inderdaad _dat_ was het 0800 nummer ;)
hmm, dan zal ik ook wel zo lang moeten wachten. Hopelijk versturen ze die brieven wat snel en heb ik hem toch volgende week :). Ik hou jullie op de hoogte !
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste