Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Zonet telefonisch mijn activatiekey doorgegeven en ook alle gegevens doorgegeven. Het duurde een tijdje eer ik binnen geraakte op het 0800 nummer, vervolgens nog eens 10 minuten om alles te regelen. Ze doen het op hun gemak maar dat is ook goed want de gegevens moeten wel foutloos doorgegeven worden.

Morgen dus wss een contract van Dommel in de bus, dit terug sturen en dan normaal gezien max. 14 dagen :) .

De bestelling van de Siemens router bij Loveno IT viel me nogal tegen. Het heeft héél lang geduurd, terwijl op de site stond dat ie voorradig was en dat was ie blijkbaar niet en men geeft geen status update van de bestelling of zo. Dat is bij de meeste winkels toch wel beter geregeld.
Als ik in Nederland/Duitsland iets bestel hebben ze binnen 2 dagen mijn geld en 2 dagen later staan ze aan je deur met een pakketje. Bij Loveno hebben ze er al 5 dagen over gedaan om mijn geld te ontvangen. :|

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 08:26
Voor diegene die al homeconnect hebben,
Wie heeft er eigenlijk al een snelheid van 12 Mbit?

Want ik vind het zeer jammer dat Dommel het zo aanbied maar het nog niet kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:36

DinX

Motormuis

Marcoos schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:01:
Voor diegene die al homeconnect hebben,
Wie heeft er eigenlijk al een snelheid van 12 Mbit?

Want ik vind het zeer jammer dat Dommel het zo aanbied maar het nog niet kan leveren.
Voor zover ik gelezen heb hangt dit van Belgacom af. Hetzelfde als de mensen met Netconnect die een speed pack willen. Blijkbaar is Belgacom dit bezig actief te maken, maar ze deden het eerst voor de lichte abo's. De standaard ADSL Go van Belgacom zou pas aan de beurt zin in augustus. En daar Dommel van de aanbiedingen van Belgacom af hangt zullen ze ook moeten wachten hierop (net zoals de 4.6Mb, dit kwam ook doordat Belgacom het aangepast heeft).

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 2 jaar tevreden netconnect te gebruiken verlaat ik het ouderlijk huis en neem ik homeconnect in m'n nieuw huisje! :)

Hoewel ik hier toch een beetje angstig tegenover sta, de router werkt niet 100% (zou hem volledig draadloos willen gebruiken), blijkt instabiel, sommige mensen kunnen niet gebeld worden, echo - geluid, etc etc.

+ er ligt nog geen actieve telefoonlijn in ons appt. (wel boven & onder ons)

Hoe gaat de procedure nu precies?

- Ik koop de router via laptopshop.be (bijvoorbeeld)
- ik ontvang de router (in m'n oude thuis)

* Opmerking: ik bestel de router 10 augustus, om 20 september pas geactiveerd te krijgen, dommel raadde me dit aan, omdat er nog een belgacom technieker zal moeten de lijn komen leggen.

- activeer ik de router thuis? (terwijl hier nog netconnect actief is én blijft (!)... :s )
- ... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:11
Hier ben ik dan even weer, ik ben de wizard doorlopen (trouwens, heel netjes gebouwd, nergens fouten ofzo, wat toch wel een uitzondering is, Dommel is een kleine provider, en bij Versatel indertijd was de installatie HEEL wat minder)

Dat ging dus allemaal heel goed, ook nog even vermelden dat ik mijn contract doorgefaxed, maar het gaat dus niet naar het 070 nummer van in de wizard, maar ik heb moeten faxen naar 011 92 00 00. Het probleem is daar dus dat als je faxt, dat je dus die stem al direct krijgt te horen, de eerste keer dat ik faxte zei mijn bazin dat dit geen fax was, een belletje naar de klantendienst (duurt trouwens heel lang eer je daar binnen bent) leerde me dat je gewoon moet laten doorfaxen en de vrouw laten doorratelen...
DinX schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 20:18:
* DinX twijfelt nog. De mensen in Hasselt krijgen waarschijnlijk binnen 2-3 weken Cityconnect. Zolder (waar ik woon) ligt ernaast en is bij de gemeenten die het dit jaar nog krijgen. Nu het dilemma, volgende week 99 euro activatie betalen voor ADSL2 (ik gok gewoon via het Belgacom netwerk en daarom de activatie) of enkele weken wachten op Cityconnect (wat voor hetzelfde geld toch pas in december zou kunnen zijn) :p
offtopic:
Ik woon in koersel, en mijn vriendin woont in Zolder, bij de Koriander.
Waar jij ergens?
Icekiller2k6 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:03:
[...]

ah wacht... je kunt wel 4 sip accounts gebruiken die intern zijn ... zo kan ik bevoorbeeld met xlite bellen opde pc via m'n siemens router.... waarschijnlijk dat jij dat dan ook kunt doen? ;)

[...]

als je de site nu checkt zul je zien dat er staat voor 30/12 ;)
How, als ik even je voorgaande posts lees ivm Xlite heb ik een vraagje...

Jij belt dus intern met je laptop of vaste PC die achter je router staat met je xlite in huis met je dommel accounts ? of hoe ?
Zoja, dan zou het eigenlijk ook moeten gaan buitenshuis ?

[ Voor 19% gewijzigd door HyperBart op 30-07-2008 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

HyperBart schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 08:53:
offtopic:
Ik woon in koersel, en mijn vriendin woont in Zolder, bij de Koriander.
Waar jij ergens?
offtopic:
Bieststraat, 1 kruispunt verder richting zolder centrum

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 08:14
Week geleden mijn contracten doorgefaxt. Gisteren nog maar eens gebeld naar de status ervan.

"Contracten zijn toegekomen - omzetting moet manueel gebeuren."

"Wanneer? Volgende week / maand / ..."

"Geen informatie hieromtrent" :|

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
[b][message=30499425,noline]

How, als ik even je voorgaande posts lees ivm Xlite heb ik een vraagje...

Jij belt dus intern met je laptop of vaste PC die achter je router staat met je xlite in huis met je dommel accounts ? of hoe ?
Zoja, dan zou het eigenlijk ook moeten gaan buitenshuis ?
ja di tgaat gewoon bij xlite
*3 als user en pass invullen (tem *6 gaat).
en dan bij sip server is gewoon ip van uw router...

dit werkt ook voor extern ja :), oproepen komen ook binnen ;)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
iworx schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 09:52:
Week geleden mijn contracten doorgefaxt. Gisteren nog maar eens gebeld naar de status ervan.

"Contracten zijn toegekomen - omzetting moet manueel gebeuren."

"Wanneer? Volgende week / maand / ..."

"Geen informatie hieromtrent" :|
Is het niet zo dat ze vanaf dan ongeveer binnen 2 weken alles proberen te regelen?

Ja dus:
Jegapia schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:59:
Zonet telefonisch mijn activatiekey doorgegeven en ook alle gegevens doorgegeven. Het duurde een tijdje eer ik binnen geraakte op het 0800 nummer, vervolgens nog eens 10 minuten om alles te regelen. Ze doen het op hun gemak maar dat is ook goed want de gegevens moeten wel foutloos doorgegeven worden.

Morgen dus wss een contract van Dommel in de bus, dit terug sturen en dan normaal gezien max. 14 dagen :) .

...

[ Voor 39% gewijzigd door Jegapia op 30-07-2008 18:05 ]

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Icekiller2k6 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:20:
[...]

ja di tgaat gewoon bij xlite
*3 als user en pass invullen (tem *6 gaat).
en dan bij sip server is gewoon ip van uw router...

dit werkt ook voor extern ja :), oproepen komen ook binnen ;)
Ik bedoelde, gaat dit ook als je niet in huis bent, en je laptop ergens anders staat..
Stel, je connect met het wan IP van je router, zou het dan gaan als ik bvb met mijn laptop bij mijn vriendin zit...
Maar het werkt dus als je gebeld wordt, dat is dus al duidelijk ;)

Hmmm, toch wat zorgen nu...

De administratie:
ik heb dus indertijd de contracten doorgefaxt naar Dommel, de fax aan de andere kant deed eerst wat moeilijk omdat de automatische belcentrale (die vrouwenstem) het signaal direct aannam als zijnde een telefoonoproep. Heb gebeld naar Dommel volgende dag, en die vertelden mij dat ik het gewoon moest laten doorpraten. Zo gezegd zo gedaan.

De bevestiging
Nu gisteren een brief gekregen op naam van mijn vader (is op vakantie, dus ik wou niet direct zijn post lezen), maar ik heb even gekeken door de brief in het licht en zag Dommel staan, dus ik wist dat ik die wel mocht opendoen van mijn vadertje...

Opengedaan, in de envelop zat een zelfgebrand cd'tje van Philips met daar op de updatesoftware (reden hiervan volgt zodadelijk) tesamen met een brief met activatiecode en nog gegevens omtrent nieuwsgroepen, server voor in -en uitgaande mail en url voor webmail.

De tijdslijn
Op de brief stond vermeld dat Dommel het signaal actief ging laten worden vanaf 06/08.
Dit was vreemd want in de vandaag in de namiddag had ik pas installateurs gehad die even een controle kwamen doen hoe ze het gingen doen met de lijn (meer daarover later).
Die installateurs hadden eigenlijk een week of meer geleden de installatie moeten komen doen.
Ik veronderstel, gezien de activatiedatum ook rond de 6de, maar die dag (of rond die dag) kreeg ik telefoon op het werk kreeg van dat het op die datum niet ging lukken door een probleem met een aannemer bij een vorige installatie waardoor de installateurs niet konden komen.

Nu zit ik volgens mij dus eigenlijk al met een actieve adsl-lijn (maar die kabel is nog niet aangesloten op een contact-doosje, dus kan nog niets testen).

De technische kant
Toen de installateurs binnenkwamen wisten ze mij even te verbazen met een nieuw feit: het kan dus zijn dat ze moeten graven in de tuin of oprit.
Blijkbaar is het mogelijk dat het koperpaar dat bij mij binnenkomt wordt gebruikt door een ander huis in de straat wat een overstap heeft gedaan naar Belgacom (zo vertelden ze mij).
Technisch gezien is het koperpaar wat in de KVD-kast (oid, een kast die in ieder belgische straat staat) mogelijk verbonden is met een nieuwe aansluiting bij een nieuwgebouwd huis. Als je weinig nieuwgebouwde huizen hebt, weinig kans dus, het rotte is wel dat 2 koppels aan het bouwen zijn gegaan dit jaar, 20 meter van de KVD kast.... :( . Hope for the best dan maar...

Over de Software:
Dommel besteed de ontwikkeling van de configsoftware voor de siemens uit aan een bedrijf, ze waren ontevreden van dit bedrijf, het softwarebedrijf heeft zijn voeten er blijkbaar fameus aan geveegd, dus zijn ze overgestapt. Door de nalatigheid van dat bedrijf, heeft dommel nu naar iedere nieuwe klant een update cd moeten sturen...
Jammer, geeft hen een slecht beeld, maar wij, nuchtere tweakers weten beter, en beseffen dat in een commercieel beroep je die dingen kan tegenkomen en dat het niet hun schuld is...

Hoe weet ik dit allemaal ?
Patrick van de Technische dienst heeft me dit graag uitgelegd

Wat ben ik nog te weten gekomen ?
  • Dommel wil echt zijn SIP instellingen geheim houden.
  • Ik wil ze dus wel te weten komen... (je bent tweaker of niet).
  • Mijn modem is nog niet geconfigureert, ik stel mezelf en mijn tijd graag ter beschikking om de config uit te pluizen... Of een aantal monitor programma's te draaien tijdens de config...
  • Wie kan of wil er daarbij helpen?
    Ik weet dat het mogelijk is mbv *3 tem *6, maar dat is volgens mij alleen maar als je computer surft via de dommel lijn waar de voip op actief is...
  • Ik wil ergens anders (als extraatje) ook beschikbaar zijn met Xlite oid.
  • Dommel geeft ook gratis nummerweergave of CLIR (met naam dus) op zijn abo's...
Tot zover...

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 11-08-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Even weer wat updates:

Na heel wat gedoe uiteindelijk toch de modem geinstalleerd gekregen...

Ik moest per telefoon verder geholpen worden omdat de software niet verder kon gaan (exception in de .net applicatie). Bert van de Technische Dienst heeft me verder geholpen en zei me dat ik tegen halfdrie overgeschakeld zou moeten zijn...
Niet dus, ik ben nog steeds bij Telenet actief, maar er was iets fout gelopen bij de provisioning van de router (codewoord voor "pushen van instellingen" denk ik).
De zaak ging doorgegeven worden naar de Systeembeheer-dienst, en zij gingen manueel mij overzetten..

Nu dus nog even wachten....

PS: Ohja, Internet werkt wel goed...
PPS: Nu over terug over die VoIP instellingen, ik weet niet of het door mijn foutgelopen config is, maar ik kan alleszins mijn domein en username al wel zien van de instellingen.

Concreet is het voor iedereen normaal hetzelfde usernamepje:
sip[de cijfers van je newslogin]

Het domein:
83.101.17.137

Komaan jongens, die VoIP settings moeten we toch te weten kunnen komen. Als het zo een algemene inloggegevens zijn, dan kan het wachtwoord toch ook niet veel verschillen met de standaard login van je ADSL verbinding ?

[ Voor 31% gewijzigd door HyperBart op 12-08-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
bellen zou redelijk makkelijk kunnen gebeld worden aan de andere kant.. notabene kan ik ook gewoon mijn SIPdetails zien.. enkel mijn wachtwoord niet..

het jammerlijke is dat de config 'beveiligd' is aka als je 'backup' doet dan kun je niets eruit halen..

btw sniffing terwijl je uw router zou configgen met prog heeft geen zin.. zij pushen het toch via hun kant.. kun je niet 'sniffen'..

edit:
owja als je van ergens anders wilt bellen.. je kunt is proberen om port 5060 van uw router open te doen.. en dan zo in te loggen? geen idee of het mogelijk is.. anders VPN met uw thuis zodat je uw 'netwerk' ansich kan aanspreken..

[ Voor 107% gewijzigd door Icekiller2k6 op 12-08-2008 20:50 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn sip instellingen excl wachtwoord had ik er ook al uit kunnen halen met een live html editor (firefox). Je zet gewoon alles "visible" terwijl dommel dit als visible = 'none' heeft gezet. Als je dan bij de twee tekstvakken met het sip wachtwoord de plain tekst weergave opzet via html (ipv bolletjes)... Zie je als wachtwoord "PaSsWoRdAlReAdYsEt".

De siemens router is dus nog niet zo stom als sommigen denken :*) ... het wachtwoord zal dus nooit te vinden zijn via de html pagina's, omdat dit nooit geladen word zodra het al ingesteld is.

Ik kan jullie dus geen stap verder krijgen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:30:
Mijn sip instellingen excl wachtwoord had ik er ook al uit kunnen halen met een live html editor (firefox). Je zet gewoon alles "visible" terwijl dommel dit als visible = 'none' heeft gezet. Als je dan bij de twee tekstvakken met het sip wachtwoord de plain tekst weergave opzet via html (ipv bolletjes)... Zie je als wachtwoord "PaSsWoRdAlReAdYsEt".

De siemens router is dus nog niet zo stom als sommigen denken :*) ... het wachtwoord zal dus nooit te vinden zijn via de html pagina's, omdat dit nooit geladen word zodra het al ingesteld is.

Ik kan jullie dus geen stap verder krijgen! 8)7
Hmm, toch al heel wat te weten gekomen dan.

Neen, Bert zei me ook al dat er dus (gezien het feit dat de router op linux draait) een verschil is tussen de admin waarmee je inlogt via de webinterface en een eventuele root access.

Ik denk dat Dommel alles via een commando-shell instelt met een bepaald script wat zij op afstand draaien... Nu is het gewoon even kijken hoe ze aanmelden en evt met welke credentials...

In principe zou je het wel kunnen doen met een tweede ethernet-adsl modem die je hebt liggen, en daartussen dan sniffen... Want je kan die SX762 gebruiken met een eigen modem ipv de ingebouwde in de SX762 zelf...

Misschien het proberen waard? Thomson modemmetje van Belgacom adsl vroeger terug insteken, even de kromme haas gebaren van bij Dommel en daar even doen alsof je neus bloedt omtrent het configgen van je router, hen de config nog eens laten pushen en zo dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
er moet toch een zwakheid in de HTML pages zijn hoor..
want als je de html code & java code ontleed zie je dat het basicly if(specialemode)
zichtbaar=nee;
}

gedoe is.. dus dat betekend dat de informatie op dat moment al geladen is..

echter laad hij het wachtwoord niet in op de voip hoofdpagina wel andere info (niets speciaals)

[ Voor 17% gewijzigd door Icekiller2k6 op 13-08-2008 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Icekiller2k6 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 01:23:
er moet toch een zwakheid in de HTML pages zijn hoor..
want als je de html code & java code ontleed zie je dat het basicly if(specialemode)
zichtbaar=nee;
}

gedoe is.. dus dat betekend dat de informatie op dat moment al geladen is..

echter laad hij het wachtwoord niet in op de voip hoofdpagina wel andere info (niets speciaals)
Ik wacht vol spanning af op de "hackers" :*) .

Die "andere info (niets speciaals)", is dat info mbt codecs enzo ? Want die kan je anders ook wel even netjes posten, des te meer info en des te meer gegevens, des te beter, want dan kunnen we evt ook wat testen met het wachtwoordje van de SIP-account, door gewoon wat voor de hand liggende combi's te proberen, maar zolang we ook niet weten hoe we moeten aanmelden en met welke instellingen kunnen we niet veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit dat je router terug naar standaard instellingen gezet moet worden, heb ik een vermoeden dat de software gewoon met het admin wachtwoord werkt om alles in te stellen (rootww uit de software halen zal dus niet mogelijk zijn). Van om afstand... kan HyparBart gelijk hebben dat ze inloggen als root... en via CLI alles instellen.

Hier alvast de Voip instellingen:
  • Voor afbeelding1 moet je gewoon de pagina live editen en alles zichtbaar maken..
  • Voor de geavanceerde instellingen (afbeelding2) kan je gewoon de link: "http://192.168.1.1/UE/advanced_telephony_voip_acc.html" voor nemen ;) ofwel druk je op bewerken zodra je alles zichtbaar hebt gemaakt op afbeelding1...
[img=http://img524.imageshack.us/img524/543/voipbf2.th.jpg]

[img=http://img524.imageshack.us/img524/7364/voipgeavanceerdnt0.th.jpg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
Yes na een kleine maand wachten werkt eindelijk mijn voip gedeelte

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
blijkbaar hebben ze gisteren in batch voip users geactiveerd

ff tussen door
op de pagina in een var steekt dit:
PHP:
1
var scmData = [["IGD", [["DeviceInfo", [["V_LocationCountryCode", "NL"]]],["Services", [["VoiceService", [["1", [["Capabilities", [["Codecs", [["1", [["BitRate", "64000"],["Codec", "G.711MuLaw"]]],["2", [["BitRate", "64000"],["Codec", "G.711ALaw"]]],["3", [["BitRate", "16000"],["Codec", "G.726"]]],["4", [["BitRate", "24000"],["Codec", "G.726"]]],["5", [["BitRate", "32000"],["Codec", "G.726"]]],["6", [["BitRate", "40000"],["Codec", "G.726"]]],["7", [["BitRate", "8000"],["Codec", "G.729"]]],["8", [["BitRate", "8000"],["Codec", "G.729a"]]],["9", [["BitRate", "11200"],["Codec", "G.729e"]]],["10", [["BitRate", "16000"],["Codec", "G.728"]]],["11", [["BitRate", "5300"],["Codec", "G.723.1"]]],["12", [["BitRate", "6300"],["Codec", "G.723.1"]]],["13", [["BitRate", "64000"],["Codec", "G.722"]]],["14", [["BitRate", "32000"],["Codec", "G.722.1"]]],["15", [["BitRate", "16000"],["Codec", "G.722.2"]]],["16", [["BitRate", "13000"],["Codec", "GSM-FR"]]],["17", [["BitRate", "11400"],["Codec", "GSM-HR"]]],["18", [["BitRate", "12200"],["Codec", "GSM-EFR"]]],["19", [["BitRate", "15200"],["Codec", "iLBC"]]]]]]],["V_CommonConfig", [["Hardware", [["CommonConfig", [["Codecs", [["1", [["Codec", "G711_ULAW"]]],["2", [["Codec", "G711_ALAW"]]],["3", [["Codec", "G726_16"]]],["4", [["Codec", "G726_24"]]],["5", [["Codec", "G726_32"]]],["6", [["Codec", "G726_40"]]],["7", [["Codec", "G7231"]]],["8", [["Codec", "G7231"]]],["9", [["Codec", "G729"]]],["10", [["Codec", "G729E"]]]]]]]]]]],["VoiceProfile", [["1", [["DTMFMethod", "RFC2833"],["Line", [["1", [["Codec", [["List", [["1", [["Codec", "G.711MuLaw"],["Enable", "1"],["Priority", "1"]]],["2", [["Codec", "G.711ALaw"],["Enable", "1"],["Priority", "2"]]],["3", [["Codec", "G.726"],["Enable", "0"],["Priority", "3"]]],["4", [["Codec", "G.726"],["Enable", "0"],["Priority", "4"]]],["5", [["Codec", "G.726"],["Enable", "0"],["Priority", "5"]]],["6", [["Codec", "G.726"],["Enable", "0"],["Priority", "6"]]],["7", [["Codec", "G.729"],["Enable", "0"],["Priority", "7"]]],["8", [["Codec", "G.729a"],["Enable", "0"],["Priority", "8"]]],["9", [["Codec", "G.729e"],["Enable", "0"],["Priority", "9"]]],["10", [["Codec", "G.728"],["Enable", "0"],["Priority", "10"]]],["11", [["Codec", "G.723.1"],["Enable", "0"],["Priority", "11"]]],["12", [["Codec", "G.723.1"],["Enable", "0"],["Priority", "12"]]],["13", [["Codec", "G.722"],["Enable", "0"],["Priority", "13"]]],["14", [["Codec", "G.722.1"],["Enable", "0"],["Priority", "14"]]],["15", [["Codec", "G.722.2"],["Enable", "0"],["Priority", "15"]]],["16", [["Codec", "GSM-FR"],["Enable", "0"],["Priority", "16"]]],["17", [["Codec", "GSM-HR"],["Enable", "0"],["Priority", "17"]]],["18", [["Codec", "GSM-EFR"],["Enable", "0"],["Priority", "18"]]],["19", [["Codec", "iLBC"],["Enable", "0"],["Priority", "19"]]]]]]],["Enable", "Enabled"],["SIP", [["AuthPassword", "@@#password_is_set#@@"],["AuthUserName", "sip40XXX"],["URI", "sip40XXX"],["V_CallerIdName", "0117XXXX"]]]]]]],["SIP", [["ProxyServer", "83.101.XXXX"],["ProxyServerPort", "5060"],["RegistrarServer", "83.101.17.137"],["RegistrarServerPort", "5060"],["UserAgentDomain", "83.101XXX"],["UserAgentPort", "5060"],["V_SIPRealm", ""]]],["ServiceProviderInfo", [["Name", ""]]]]]]]]]]]]],["V_WebServer", [["WebGUI", [["DebugData", "0"],["DebugForms", "0"],["DebugValidity", "0"],["LogOutTime", "10"]]]]]]]];

AuthPassword", "@@#password_is_set#@@"]

aka je kunt dus niet zien wat het wachtwoord is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Icekiller2k6 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:43:
blijkbaar hebben ze gisteren in batch voip users geactiveerd

ff tussen door
op de pagina in een var steekt dit:
PHP:
1
heel wat php code;

AuthPassword", "@@#password_is_set#@@"]

aka je kunt dus niet zien wat het wachtwoord is :(
Heel goed dat je dat even gepost hebt, maar ik zou wel je telefoonnummer even weghalen, en ook je sip username, kwestie dat iemand het ooit even overneemt ofzo, dan kan ik thuis ook even gaan bellen met je nummer als het wachtwoord voor iedereen volgens hetzelfde principe of denkwijze is ingesteld (bv [STRAAT][HUISNUMMER])... ;)
Dus, sipXXXXX wegdoen en nummer ook ;) , tis maar voor je eigen goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:53:
Het feit dat je router terug naar standaard instellingen gezet moet worden, heb ik een vermoeden dat de software gewoon met het admin wachtwoord werkt om alles in te stellen (rootww uit de software halen zal dus niet mogelijk zijn). Van om afstand... kan HyparBart gelijk hebben dat ze inloggen als root... en via CLI alles instellen.
Hmm, ik denk dat ze gewoon ergens die pagina aanpassen en op de één of andere manier het uploaden naar de ingebouwde webserver.... eenmaal dat wachtwoord ingevoerd is het in orde en moeten ze het toch niet meer kunnen invoeren... en als er iets mis is doen ze gewoon de hele procedure opnieuw ofzo...
Hier alvast de Voip instellingen:
[list]
• Voor afbeelding1 moet je gewoon de pagina live editen en alles zichtbaar maken..
Hoe doe je dat? met webdeveloper ?
snap het even niet ?
• Voor de geavanceerde instellingen (afbeelding2) kan je gewoon de link: "http://192.168.1.1/UE/advanced_telephony_voip_acc.html" voor nemen ;) ofwel druk je op bewerken zodra je alles zichtbaar hebt gemaakt op afbeelding1...
[/list]
dan krijg ik (als ik de link rechtstreeks invoer zonder dus iets zichtbaar te kunnen maken zoals in stap in, want ik weet niet hoe):

System Error
Er is een interne systeemfout opgetreden (VOORBEREIDEN_DATA_MISLUKT). Uw aanvraag kan niet worden verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
HyperBart schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:11:
[...]

Heel goed dat je dat even gepost hebt, maar ik zou wel je telefoonnummer even weghalen, en ook je sip username, kwestie dat iemand het ooit even overneemt ofzo, dan kan ik thuis ook even gaan bellen met je nummer als het wachtwoord voor iedereen volgens hetzelfde principe of denkwijze is ingesteld (bv [STRAAT][HUISNUMMER])... ;)
Dus, sipXXXXX wegdoen en nummer ook ;) , tis maar voor je eigen goed
is fake hypeerbart.. ;)))))

dat van die foutmelding je moet wel ingelogd zijn hé.. 't het lukt ook dus.. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Icekiller2k6 op 17-08-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik wou je al opbellen :9

edit: geweldig, ik heb mijn IP verandert, de siemens meldde me dat hij dan even ging switchen en mij ging afmelden, nu probeer ik even in te loggen, zegt ie dat er maar één sessie tegelijk kan geopend worden...

Fijn :( , hoop dat er automatisch een sessiebeëindiging op staat, want anders mag ik herstarten, en heb ik geen zin in...

edit: kan er al weer tijdje in...

[ Voor 91% gewijzigd door HyperBart op 18-08-2008 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
HyperBart schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:40:
Ik wou je al opbellen :9

edit: geweldig, ik heb mijn IP verandert, de siemens meldde me dat hij dan even ging switchen en mij ging afmelden, nu probeer ik even in te loggen, zegt ie dat er maar één sessie tegelijk kan geopend worden...

Fijn :( , hoop dat er automatisch een sessiebeëindiging op staat, want anders mag ik herstarten, en heb ik geen zin in...

edit: kan er al weer tijdje in...
sessie wordt na inactiviteit van 10min ofzo gereset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Weet er iemand nu ook hoe dat ik een gesprek overneem op een andere lijn?

Ik heb de router beneden staan, en daar dan één kabel op hangen die alle doosjes in huis verbindt.
een andere kabel gaat naar een siemens AS140 basisstation en dat is dan mijn tweede lijn.

Nu had ik graag geweten (heb gekeken in de handleiding en wat shortcodes getest) hoe ik, als bv mijn vader zit te bellen op Phone 1, ik met mijn AS140 die op Phone 2 hangt kan binnenwippen op Phone 1 en zo dan het gesprek kan "overnemen" (als mijn vader bv roept van, "neem eens op", dat ik ook kan praten)...

edit: niemand ?

Ook nog een vraagje; als je de modem naar de fabrieksinstellingen reset, dus knopje inhouden, wordt hij dan echt terug leeg en volledig toegankelijk, zodat als je ooit bij dommel weggaat, je verschillende sip accounts zelf kan toevoegen ?

[ Voor 18% gewijzigd door HyperBart op 19-08-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe doe je dat? met webdeveloper ?
snap het even niet ?
Ja met de webdeveloper plugin voor firefox... kan je bij "miscellaneous" --> "edit HTML" kiezen.
Hiermee kan je de pagina live aanpassen en zodoende ook alles zichtbaar maken met enige kennis van HTML.

Spijtig dat er nog niemand achter is gekomen wat het wachtwoord is... :|
Ik had dit toch zooo graag geweten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]HyperBart schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:43
Ook nog een vraagje; als je de modem naar de fabrieksinstellingen reset, dus knopje inhouden, wordt hij dan echt terug leeg en volledig toegankelijk, zodat als je ooit bij dommel weggaat, je verschillende sip accounts zelf kan toevoegen ?
Ja zeker! Je kan dit allemaal zeer makkelijk testen hé... sla je huidige instellingen op naar een bestand. Dan kan je zoveel testen als je wil...

En je zet gewoon je configuratie van je router achteraf terug met het bestand. Zo moet je niet telkens de software van dommel doorlopen om alles terug werkende te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Fiew, als ik even lees op userbase.be zijn er toch wel wat mensen die serieus pissig zijn op Dommel...

Ik ben met een medetweaker (hij doet al het werk, ik geef alleen maar info door of volg zijn advies/raad/instructies op) nog even aan het kijken voor het sip wachtwoord, morgen neem ik contact op met klantendienst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
Heeft er eigenlijk nog iemand problemen met voip, ik ondervind namelijk, als ik naar de zaak bel (vaste lijn) dan gaat de telefoon daar wel over, echter hoor ik dan niks :S?
Hier moet ik bij zeggen dat de telefoon het eerst altijd goed deed en dat dit pas sinds vandaag zo is.

[ Voor 23% gewijzigd door Marcoos op 22-08-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Bij mij werkt voip wel goed, je merkt wel dat bij het tot stand brengen van een verbinding (maw, iemand laten rinkelen) er een vertraging op zit, dus mijn vader belt van zijn werk en moet 5 keer laten ringelen, ik hoor maar twee keer (de eerste drie telt ie precies niet).

handig is wel, dat wij nog zo een oude telefoon op alle lijnen hebben hangen, en net voor alle telefoons gaan rinkelen doet ie zo even "PING", en dan weet ik al van, hm, kmag opstaan om op te pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

increase the speed of your adsl-line to 12.0 mbit or 9.0 mbit

adsl2+ speedpack: activation not yet requested
Je kan speedpack activeren als netconnect user :)
Dan zou het voor de homeconnect abo's ook zover moeten zijn denk ik :)

Nog altijd een dilemma of ik het zou activeren of niet. Dit jaar nog zou cityconnect beschikbaar zijn bij mij (volgens de crm). Dat kan even goed eind december zijn, of wie weet nog later ..

[ Voor 59% gewijzigd door DinX op 25-08-2008 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
HyperBart schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:43:
Weet er iemand nu ook hoe dat ik een gesprek overneem op een andere lijn?

Ik heb de router beneden staan, en daar dan één kabel op hangen die alle doosjes in huis verbindt.
een andere kabel gaat naar een siemens AS140 basisstation en dat is dan mijn tweede lijn.

Nu had ik graag geweten (heb gekeken in de handleiding en wat shortcodes getest) hoe ik, als bv mijn vader zit te bellen op Phone 1, ik met mijn AS140 die op Phone 2 hangt kan binnenwippen op Phone 1 en zo dan het gesprek kan "overnemen" (als mijn vader bv roept van, "neem eens op", dat ik ook kan praten)...
Niemand hier een antwoord op ?
In welk topic hoort dit het beste thuis dan ?
DinX schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:58:
[...]

Je kan speedpack activeren als netconnect user :)
Dan zou het voor de homeconnect abo's ook zover moeten zijn denk ik :)

Nog altijd een dilemma of ik het zou activeren of niet. Dit jaar nog zou cityconnect beschikbaar zijn bij mij (volgens de crm). Dat kan even goed eind december zijn, of wie weet nog later ..
Wat is eigenlijk het dilemma ? Activeer het gewoon, en later neem je dan cityconnect ?

[ Voor 82% gewijzigd door HyperBart op 25-08-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

HyperBart schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:42:
[...]

Niemand hier een antwoord op ?
In welk topic hoort dit het beste thuis dan ?

[...]

Wat is eigenlijk het dilemma ? Activeer het gewoon, en later neem je dan cityconnect ?
Later cityconnect. Maar de vraag is of dat echt nog dit jaar gaat zijn. Als het zo is dan betaal ik eigenlijk de resterende maanden het dubbel voor m'n internet als je die 100 euro over enkele maanden verdeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den 150
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als je wil weten wanneer cityconnect beschikbaar is: bel ze even op (+32 11 92 00 00) en ze geven je een richtdatum. Heb ik ook gedaan en kreeg als antwoord (voor Antwerpen) oktober. Ik neem dan ook nog niet het 12mbit speedpack, mij interesseert meer het fixed ip + geen limiet dan de hoge snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

den 150 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:29:
Als je wil weten wanneer cityconnect beschikbaar is: bel ze even op (+32 11 92 00 00) en ze geven je een richtdatum. Heb ik ook gedaan en kreeg als antwoord (voor Antwerpen) oktober. Ik neem dan ook nog niet het 12mbit speedpack, mij interesseert meer het fixed ip + geen limiet dan de hoge snelheid.
Zonder limiet kan ook met netconnect. Gewoon het boost pack erbij nemen @ 6€ :)

• DinX

DinX

Motormuis

Hasselt gaat blijkbaar maandag over op cityconnect :p
Mijn gemeente grenst eraan :9

• Icekiller2k6
super.. ik woon in Hasselt centrum :D ik zit op de centrale van de notelarenstraat... ;)

• HyperBart
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=90240

Iemand iets van gemerkt ?
Zou daarom gisterenavond mijn telefoon er uit zijn geweest ? Had echt wat problemen met bellen en gebeld worden...

• Icekiller2k6
compleet internet lag eruit.. ja hier ook last van gehad..
internet uit => geen telefonie hé...

edit:
dinx van wie weet je dit?

[ Voor 17% gewijzigd door Icekiller2k6 op 28-08-2008 20:52 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Icekiller2k6 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:50:
compleet internet lag eruit.. ja hier ook last van gehad..
internet uit => geen telefonie hé...

edit:
dinx van wie weet je dit?
iworx :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
toch geen post van hem gelezen daarover? :p welke deelgemeente woon je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Icekiller2k6 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:13:
toch geen post van hem gelezen daarover? :p welke deelgemeente woon je dan?
Ik woon in Zolder. En hij heeft het niet op GoT gezegd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Sheeeeeeeezees man, wat is het nu toch..
Kan het dat telefoon vandaag weer wat raar doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
HyperBart schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:20:
Sheeeeeeeezees man, wat is het nu toch..
Kan het dat telefoon vandaag weer wat raar doet ?
Ja, vanmiddag rond 3 uur kon ik alleszins niet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
om 10 uur en 12 uur en 3 uur heeft het hier raar gedaan toen ik om 11:30 belde naar dommel had nog niemand erover gebeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Marcoos schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:03:
[...]

Ja, vanmiddag rond 3 uur kon ik alleszins niet bellen.
check ! hier ook dus...
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:25:
om 10 uur en 12 uur en 3 uur heeft het hier raar gedaan toen ik om 11:30 belde naar dommel had nog niemand erover gebeld..
10 uur weet ik niet, voor rest dubbele check !
Ik heb wel niet gebeld naar dommel, zat bij vriendin (in zolder dus ;) ), maar broer zei wel "och jong, das nu allemaal dikke rommel met uw 20 lijnen en bellen via internet" (hij had het dus over de meerdere uitgaande gesprekken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awel ik ben ook razend benieuwd naar de format van het voip paswoord voor dommel.
Ik loop niet echt warm van de interface van de dommel siemens. Ik zou véél liever mijn fritz!box terug gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:03
Verklaart die storing, bij vriendin viel het internet uit en de telefoon was dood ^^
Was mij net aan het bellen en ineens kreeg ik gewoon... nix... geen ruis niets :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
dernet weer voip uitgevallen.. was ff tv aan het zien en zag opeens ledje uitgaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
Ja het voip gedeelte van Dommel is alleszins nog niet helemaal inorde, hopelijk zijn dit gewoon wat kinderziektes en zijn er binnenkort geen problemen meer mee.
Ik vraag me eigenlijk ook af wanneer Dommel met een software update komt, op het userbase forum zeiden ze dat die er eergisteren al zou moeten zijn :P. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de nieuwsgroep ligt ook plat *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
hier niet.. ;) 011

zit je misschien over je limiet? dan kun je niet meer aan de nieuwsgroepen...

[ Voor 69% gewijzigd door Icekiller2k6 op 31-08-2008 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen, ben home connet, geen limieten dus.
Ik heb wel opendns ingesteld ipv de dommel dns,
maar heb dan ff terug dommel dns ingesteld en toen macheerde het ook niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS met welk programma kan ik de active_configfile uitlezen (ik heb hier alvast vedit geïnstalleerd)
en welke extensie moet ik de configfile van de siemens dan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 02:18:
PS met welk programma kan ik de active_configfile uitlezen (ik heb hier alvast vedit geïnstalleerd)
en welke extensie moet ik de configfile van de siemens dan geven?
gaat niet zomaar, de file opzich is geencrypted..

gelukkig is de siemens firmware onder GPL gereleased.. dus zou je perfect de code kunnen doorzoeken naar het gedeelte waar dat hij de geuploade file decodeert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Icekiller2k6 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 00:16:
hier niet.. ;) 011

zit je misschien over je limiet? dan kun je niet meer aan de nieuwsgroepen...
Ik dacht dat ze dat een maand geleden afgeschaft haden ? Dus dat je nog gewoon op de nieuwsgroepen kan met mediumband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
DinX schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:50:
[...]

Ik dacht dat ze dat een maand geleden afgeschaft haden ? Dus dat je nog gewoon op de nieuwsgroepen kan met mediumband?
was ff een check voor te zien of je homeconnect had of niet.. ;) maar vermoed dus van wel..?

hier werken nieuwsgroepen dus wel gewoon .. welke zone ben je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Icekiller2k6 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:57:
[...]

was ff een check voor te zien of je homeconnect had of niet.. ;) maar vermoed dus van wel..?

hier werken nieuwsgroepen dus wel gewoon .. welke zone ben je?
Ik was niet degene die het meldde. Ik heb wel gezien dat ik er hier ook niet op kon, maar ik heb toch nog een los Giganews abo erbij :p Die werkte wel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan er ondertss ook terug op.
Heb nog wel hitnews account, maar die heeft maar 120dagen retentie en ik wou iets van 175dagen oud.
Oldnews.dommel weet hier wél raad mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox
  • Laatst online: 06-04 13:23

Phalox

Solar Powerrrd

Dag iedereen, ik heb een vraagje.. eerder hardware gerelateerd :)
Eigenlijk is het niet speciaal op dommel gericht, maar gewoon op ADSL2+

kennen jullie goede annexM modems die niet teveel kosten ? en hoe zit het met de splitters ? ik ben een aantal pagina's tegengekomen, en daaruit bleek dat er een groot kwaliteitsverschil is tussen splitters, en dat er ook specifiek voor adsl2+ zijn.. maar klopt dit ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox
  • Laatst online: 06-04 13:23

Phalox

Solar Powerrrd

Sure.. die raden ze aan, maar ik zoek andere MODEMS.. geen routers, met teveel toeters en bellen eraan.
Vooral die splitters wil ik écht graag weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
tokesnugerd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 22:14:
Sure.. die raden ze aan, maar ik zoek andere MODEMS.. geen routers, met teveel toeters en bellen eraan.
Vooral die splitters wil ik écht graag weten :)
euh was totaal niet op uw post gericht.. negeer uw post namelijk met opzet... op userbase.be is er een topic over.. kijk daar maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb die source eens bekeken, maar vind er niet echt dingen in terug die in de modem steken... Als ik een zoekactie doe op inhoud naar "active_configfile" vind ik niets. Misschien is dit de verkeerde methode, maar volgens mij doorzoekt hij alleen de bestanden met een extensie, en er zitten er ook zonder tussen die gewone tekst bevatten en niet binair zijn. Als iemand die source kan inladen en kan doorzoeken op iets dat met die file te maken heeft en die pagina hier posten, zouden we al verder kunnen komen. Die firmware is dacht ik in C geschreven, ken er zelfs bijna niets van, maar er zullen hier wel genoeg mense zitten die er iets mee kunne doen. Die "active_configfil" decrypten zou echt een grote stap voorwaarts kunnen zijn naar het wachtwoord te vinden. :D
Dus, alle mensen die weten hoe je die source doorzoekt of iets van C kennen, probeer het eens om de dommelaars te helpen. :D Ik heb zelf nog gewacht met homeconnect te activeren, heb wel het pakket al, maar naar aanleiding van de vele negatieve reacties op userbase en veel probleemmeldingen waar alleen dommel iets aan kan doen heb ik besloten om nog even te wachten met het activeren. Maar die router is natuurlijk al lang actief om te testen en te kunnen helpen met het wachtwoord te zoeken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Laatst online: 23:32
na 3 weken wachten :( ben ik ook aangesloten op Dommel Homeconnect...
Ondanks de belofte van de medewerker aan de 0800 lijn, kwam er geen technieker langs om de doorgeknipte belgacomkabel (door telenet doorgeknipt) te herstellen...
Gelukkig ben ik toch beetje tweaker >:)

Maar blijkbaar zijn we voor telefonie nog niet helemaal bereikbaar... Als er iemand van gsm of skypeout belt, is het geen probleem.
Als er echter iemand van een (belgacom) vaste lijn belt dan klinkt de bezettoon... :(
De lijn is aangesloten op woensdag 3 september, dus er is al ff wat tijd overgegaan...

Heeft er iemand hier ook last van? (locatie = langemark in west-vlaanderen) en is er iets meer aan te doen dan wachten? (helpdesk is niet open in weekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Lol Langemark, ik woon in Bikschote 8)7
Kheb nu ook Homeconnect maar weliswaar in Gent op m'n appartement dus ik kan je hier niet direct helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 15:02

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Is er iemand die onlangs (laatste 2 weken ofzo) nog ergens een homeconnect startpakket heeft kunnen kopen?
laptopshop.be heeft ze niet op voorraad en weet niet wanneer er terug voorraad komt, in de Mediamarkt Roeselare hadden ze de week ervoor een levering gehad van 2 stuks (maar die waren al lang weg), en in de Makro in Deinze wist men mij te vertellen dat ze voorlopig geen leveringen verwachten omdat "Siemens gestopt is met het maken van consumentenelektronica en Dommel moet op zoek naar een nieuwe hardwareleverancier"

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Denk dat je door dat laatste best eens kan informeren bij Dommel zelf hoe het juist in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Het gerucht ivm Siemens is formeel door Dommel ontkend, maar op mijn vraag wanneer of eventueel via welke leverancier ik nog een homeconnect startpakket kan krijgen heb ik (nog) geen antwoord gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
The Bad Seed schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:36:
Is er iemand die onlangs (laatste 2 weken ofzo) nog ergens een homeconnect startpakket heeft kunnen kopen?
laptopshop.be heeft ze niet op voorraad en weet niet wanneer er terug voorraad komt, in de Mediamarkt Roeselare hadden ze de week ervoor een levering gehad van 2 stuks (maar die waren al lang weg), en in de Makro in Deinze wist men mij te vertellen dat ze voorlopig geen leveringen verwachten omdat "Siemens gestopt is met het maken van consumentenelektronica en Dommel moet op zoek naar een nieuwe hardwareleverancier"
In leuven hebben ze er wel relatief snel dacht ik ....

Gewoon op bestelling daar dan ...
Die laten wel iets sneller weten, loveno heette de winkel...
http://www.loveno.be/product/15350

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Bij Loveno blijkt het startpakket inderdaad op voorraad te zijn, ik heb net mijn bestelling geplaatst. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey,

vlug eens een vraagje hier.
Vandaag is er op m'n appartement een technieker van Belgacom langsgekomen om zo'n aansluitingspunt te maken waar de telefoonlijn van belgacom binnekomt en zich opsplitst in de verschillende telefoonstekkers over het appartement.

Op dat aansluitingspunt zie je dus de ene kabel erin gaan (de binnekomende telefoonlijn) en er drie uit gaan (naar de drie kamers met lijnen). Er zit op het doosje een normale telefoonaansluiting (met die gaatjes) en nog twee uitgangen met een afbeelding van een telefoontje op. In die twee past (uit de homeconnect-box) enkel de kabel met het grijze uiteinde, die de modem dus van ADSL voorziet.

Nu heb ik enkele vraagjes: moet modem op dit punt moet aansluiten? Dus via de kabel met het grijze uiteinde naar de modem? Is dit dan de enigste kabel die van dit punt naar de modem moet? Kan ik dan uit elk stopcontact gewoon zo'n "splitter" steken die het opdeelt in nogmaals een telefoonstekker en langs onder een internetkabel? Of moet ik al mijn kabels (dus voor bv. pc1, pc2, pc3) direct op de modem aansluiten en met deze kabels door het huis lopen?

Hopelijk kunnen jullie me helpen, want op de brief stond dat ik verzocht werd de homeconnect software deze avond na 18u opnieuw op te starten maar ik ben nog niet zover geraakt.. En de volgende keer dat ik er ben is dinsdag dus tegen dan zou ik graag weten hoe ik alles moet verbinden en plaatsen (en ik reken niet op de hulp van de telefonische helpdesk van dommel aka telefoonradio :z )

• HyperBart
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 22:21:
Ey,

vlug eens een vraagje hier.
Vandaag is er op m'n appartement een technieker van Belgacom langsgekomen om zo'n aansluitingspunt te maken waar de telefoonlijn van belgacom binnekomt en zich opsplitst in de verschillende telefoonstekkers over het appartement.

Op dat aansluitingspunt zie je dus de ene kabel erin gaan (de binnekomende telefoonlijn) en er drie uit gaan (naar de drie kamers met lijnen). Er zit op het doosje een normale telefoonaansluiting (met die gaatjes) en nog twee uitgangen met een afbeelding van een telefoontje op. In die twee past (uit de homeconnect-box) enkel de kabel met het grijze uiteinde, die de modem dus van ADSL voorziet.

Nu heb ik enkele vraagjes: moet modem op dit punt moet aansluiten? Dus via de kabel met het grijze uiteinde naar de modem? Is dit dan de enigste kabel die van dit punt naar de modem moet? Kan ik dan uit elk stopcontact gewoon zo'n "splitter" steken die het opdeelt in nogmaals een telefoonstekker en langs onder een internetkabel? Of moet ik al mijn kabels (dus voor bv. pc1, pc2, pc3) direct op de modem aansluiten en met deze kabels door het huis lopen?

Hopelijk kunnen jullie me helpen, want op de brief stond dat ik verzocht werd de homeconnect software deze avond na 18u opnieuw op te starten maar ik ben nog niet zover geraakt.. En de volgende keer dat ik er ben is dinsdag dus tegen dan zou ik graag weten hoe ik alles moet verbinden en plaatsen (en ik reken niet op de hulp van de telefonische helpdesk van dommel aka telefoonradio :z )
Hmm, jij bent dus aangesloten zoals bij mijn thuis, dan ga je zelf wat moeten knutselen, je geeft aan dat je de homeconnect box hebt, dus je hebt waarschijnlijk Homeconnect (niet zo vanzelfsprekend, vriend van mij heeft het ook, maar dan met netconnect).

Je eerste punt (dus het vertakdoosje waarvan er drie kabels vertrekken), daar zou eigenlijk je siemens op moeten hangen, en dan OP de siemens kan je twee telefoons aansluiten...

Aangezien jij waarschijnlijk van de drie doosjes in je huis (en misschien dat ene belgacom doosje) wilt gebruiken, zou je eventueel kunnen opteren om de kabel die binnenkomt en naar het belgacom doosje gaat, door te knippen (of af te koppelen) en de op die binnenkomende kabel een ander doosje zetten, daar de kabel in van de siemens, die kabel naar modem laten lopen, en van de modem een kabel van Phone 1 of 2 naar het contactdoosje van Belgacom, zo hangen al je telefoons via de modem op het telefonienetwerk...

Andere optie is de modem op het belgacom doosje gewoon aansluiten, alle kabels die naar de extra doosjes gaan uit het belgacom doosje halen, op alle kabels een RJ11 connectortje te knijpen en voor het dilemma staan welke 2 van de drie je gaat aansluiten op Phone 1 & 2 op de siemens....

Als het je niet lukt, stuur me dan mailtje of laat toch al iets weten per DM ofzo, dan kom ik nog even langs.

waar woon je?

Verwijderd

Alvast hulde aan Hyperbart voor het bovenstaande! Nu weet ik toch in welke richting ik moet gaan denken en zoeken (bedankt Dommel). Trouwens, ik had het probleem ook voorgelegd aan de Belgacom technieker die langs kwam maar die wist mij te zeggen dat hij niet wist het moest (ye right..)

Dus, volgens mij lijkt de tweede optie de gemakkelijkste (ben nog altijd slechts een student van 19 jaar). Ik denk wel niet dat ik voor een dilemma zal komen te staan want wat ik op de modem wil aansluiten is hetvolgende:
  • PS3 in de woonkamer naast een telefoonstekker (dus dacht ik mbv zo'n adsl splitter met onderaan een adsl uitgang?)
Afbeeldingslocatie: http://www.scarlet.be/_images/nieuws/200411/109144_i1.jpg

[list]
• Pc in de bureau idem zoals hierboven
• Telefoon die ik desnoods bij de modem zet, die trouwens in de keuken staat waar alles van kabels binnenkomt (boven de frigo)

Dus zou ik de uitgaande drie moeten uit het doosje halen en daar de RJ11 connectors op plaatsen. Maar ik dacht dat dit enkel gedaan kon worden door techniekers met verstand hiervan en een speciaal "hulpstukje" om alle kabels mooi in zo'n connector te krijgen? Ik betwijfel dat ik dit zelf zal kunnen..

Hulp zou ik zeker enorm appreciëren (desnoods tegen betaling want zelf betwijfel ik het dat ik alles perfect zal kunnen verbinden naar mijn wensen) maar het enigste knelpunt is dat jij in Limburg woont en mijn appartement is in Gent (waar ik dus ook studeer).

• HyperBart
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 09:35:
Alvast hulde aan Hyperbart voor het bovenstaande!
Ik verdien een nobelprijs, ik weet het O-)
Nu weet ik toch in welke richting ik moet gaan denken en zoeken (bedankt Dommel). Trouwens, ik had het probleem ook voorgelegd aan de Belgacom technieker die langs kwam maar die wist mij te zeggen dat hij niet wist het moest (ye right..)

Dus, volgens mij lijkt de tweede optie de gemakkelijkste (ben nog altijd slechts een student van 19 jaar). Ik denk wel niet dat ik voor een dilemma zal komen te staan want wat ik op de modem wil aansluiten is hetvolgende:
  • PS3 in de woonkamer naast een telefoonstekker (dus dacht ik mbv zo'n adsl splitter met onderaan een adsl uitgang?)
Euhm, dat gaat niet werken vrees ik, want je PS3 moet met een UTP kabel aangesloten worden, niet met een telefoonlijn... Dus je gaat dan een netwerkkabel van je router naar je PS3 moeten laten gaan...
  • Pc in de bureau idem zoals hierboven
Net hetzelfde zoals jij nu zegt, idem als wat ik hierboven zet, je gaat een netwerkkabel nodig hebben daar, via telefoonlijnen is niet echt katholiek ;)
  • Telefoon die ik desnoods bij de modem zet, die trouwens in de keuken staat waar alles van kabels binnenkomt (boven de frigo)
Dan denk ik dat je daar best je telefoon zet..
Dus zou ik de uitgaande drie moeten uit het doosje halen en daar de RJ11 connectors op plaatsen. Maar ik dacht dat dit enkel gedaan kon worden door techniekers met verstand hiervan en een speciaal "hulpstukje" om alle kabels mooi in zo'n connector te krijgen? Ik betwijfel dat ik dit zelf zal kunnen..

Hulp zou ik zeker enorm appreciëren (desnoods tegen betaling want zelf betwijfel ik het dat ik alles perfect zal kunnen verbinden naar mijn wensen) maar het enigste knelpunt is dat jij in Limburg woont en mijn appartement is in Gent (waar ik dus ook studeer).
Ballen... Ik kom af en toe in west vlaanderen (oma woont daar, vader van wvl), maar om dan daar even een tussenstop te maken, denk niet dat pappie daar blij mee is.

Wat betreft die telefoonbekabeling, je kan gerust zelf zo een tang kopen online of bij de gamma, en dan altijd twee draadjes van de vier uit de kabel nemen, die in de twee MIDDELSTE kotjes (dus 2 & 3) steken en dan even knijpen, aan de andere kant net hetzelfde, kabeltjes op net dezelfde manier met dezelfde kleuren even knijpen, voila, je hebt een telefoonkabel....

Voor dommel homeconnect moet je nu gewoon een aantal basisregels wat betreft installatie volgen:
  • Het eerste punt wat binnenkomt van Belgacom, daar moet de modem op aangesloten worden
  • Alle telefoons moeten op de modem aangesloten worden, aangezien op de binnenkomende lijn van Belgacom alleen maar een ADSL-signaal actief is, tesamen met een signaal dat blijkbaar oproepen zoals 112 (algemeen noodnummer) bereikbaar maakt...
  • Multimediaapparatuur zoals computers, gameconsoles, netwerkschijven, mediaplayers enz. moeten via een UTP-kabel aangesloten worden op de Siemens SX762 of een andere switch die op zijn beurt verbonden is met de SX762.
  • Om meerdere uitgaande telefoongesprekken met een analoge telefoon te voeren moet je minstens een bijkomende telefoon rechtstreeks op de overblijvende aansluiting voor telefoons op de SX762 aansluiten
  • Meerdere analoge telefoons kunnen op een telefoonuitgang van de SX762 aangesloten worden, mits al de aansluitpunten netjes in parallel staan
  • Meerdere virtuele telefoons (zogenaamde softphones, of SIP-software phones) kunnen via een UTP aansluiting verbonden worden in het netwerk en dmv een gebruikersnaam en wachtwoord fungeren als een 3de, 4de, 5de of 6de telefoon (meerdere telefoosn kunnen gebruik maken van dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord, maar zijn dan niet afzonderlijk bereikbaar om intern te bellen)
  • Bovenstaande is ook mogelijk met hardware-matige SIP-phones

[ Voor 21% gewijzigd door HyperBart op 13-09-2008 17:43 ]

• Promy
Toen ik gisteren aan het bellen was, merkte ik dat de verbinding niet echt super was...af en toe viel er een halve seconde weg...

Op dat moment was ik bezig met downladen met ongeveer 400kB/sec. Kort na het beeindigen van de download was de verbinding weer stukken beter.

Heeft er hier nog iemand last van en is er iets aan te doen? (in de instellingen van de modem zag ik niet direct iets staan...)

Verwijderd

Ok, dan is het zoals ik vreesde.. Moet ik de modem boven de frigo hangen en met de kabels door het appartement lopen.. Gelukkig heb ik nog wat UTP-kabels van 20-50 meter. Alles dan maar mooi proberen langs de muur te leggen en een likje verf extra erop.

Bedankt ook voor de tips, ik zal ze zeker onthouden !

Dinsdag ga ik voor het eerst terug naar Gent (woon zelf in W-Vl, Bikschote), dan zal ik eens proberen alles te verbinden en zien of ik internet krijg (wat normaal binnen het uur na plaatsen moet lukken?). Er stond trouwens op m'n activatiebrief dat ik vrijdag na 18u voor het eerst alles moest opstarten maar toen was ik er niet, het doet er denk ik toch niet om dat ik het dinsdag pas doe?

Ik laat wel nog weten hoe alles dan is afgelopen dinsdag, nog maals bedankt voor de hulp Hyperbart _/-\o_

• DinX

DinX

Motormuis

Allemaal dingen die te begrijpen zijn dus. Vooral dat personeelstekort is het grootste probleem denk ik. Dommel heeft nu net z'n grote "boom" gekend n een periode dat de IT markt met grote tekorten zit. De tijd van 5 jaar geleden, dat er een massa afgestudeerde IT-studenten terecht kwamen op één of andere helpdesk is inmiddels weer lang voorbij.
De bedrijven zitten te schreeuwen om fatsoenlijk geschoolde IT'ers, wie (met fatsoenlijke opleiding) wil er dan op een helpdesk van een ISP gaan zitten, zeker als hij weet dat ze het zo enorm druk hebben ?

Bereikbaarheid vanaf andere providers is ook vrij lullig. Ik kan me inbeelden dat die er ook geen prioriteit aan geven om Dommel bereikbaar te maken vanaf hun netwerk. Het gaat hier maar over enkele honderden/duizenden? abonnees uiteindelijk die Homeconnect hebben. Als Belgacom moeilijk doet wbt de technische kant kunnen ze er nog achter zitten omdat ze ervoor betalen, maar concullega's van bijvoorbeeld Scarlet, Mobistar, Telenet,... is wat anders als die niet echt meewerken.

1 ding is wel opvallend:
Van capaciteitsproblemen is volgens Dom geen sprake. “Zelfs terwijl het gemiddelde dataverkeer op Homeconnect de 100 GB [per maand] ver overstijgt, heeft ons netwerk op geen enkel moment een hogere belasting gekend dan 63 procent."
Imho is een piek van 63% toch behoorlijk hoog voor zo'n netwerk. Het geeft wel aan dat, zeker Belgacom en Telenet, meer dan capaciteit genoeg moeten hebben. Gemiddeld +100GB per maand bij de Dommel klanten (Homeconnect volgens het artiel, maar netconnect lijkt me dan ook) en enkelen die 500+ halen is toch behoorlijk.

• HyperBart
DinX schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:11:
[...]

Allemaal dingen die te begrijpen zijn dus. Vooral dat personeelstekort is het grootste probleem denk ik. Dommel heeft nu net z'n grote "boom" gekend n een periode dat de IT markt met grote tekorten zit. De tijd van 5 jaar geleden, dat er een massa afgestudeerde IT-studenten terecht kwamen op één of andere helpdesk is inmiddels weer lang voorbij.
De bedrijven zitten te schreeuwen om fatsoenlijk geschoolde IT'ers, wie (met fatsoenlijke opleiding) wil er dan op een helpdesk van een ISP gaan zitten, zeker als hij weet dat ze het zo enorm druk hebben ?
Oh, maar ik veroordeel Dommel niet, integendeel, hen geef ik heel wat krediet (foute term in deze tijden van slechte zaken bij banken ;) ) wegens hun vooruitstrevende policies,
Bereikbaarheid vanaf andere providers is ook vrij lullig. Ik kan me inbeelden dat die er ook geen prioriteit aan geven om Dommel bereikbaar te maken vanaf hun netwerk. Het gaat hier maar over enkele honderden/duizenden? abonnees uiteindelijk die Homeconnect hebben. Als Belgacom moeilijk doet wbt de technische kant kunnen ze er nog achter zitten omdat ze ervoor betalen, maar concullega's van bijvoorbeeld Scarlet, Mobistar, Telenet,... is wat anders als die niet echt meewerken.
Klopt, ik denk het ook dat ze het niet echt zwaar inschatten...
1 ding is wel opvallend:

[...]

Imho is een piek van 63% toch behoorlijk hoog voor zo'n netwerk. Het geeft wel aan dat, zeker Belgacom en Telenet, meer dan capaciteit genoeg moeten hebben. Gemiddeld +100GB per maand bij de Dommel klanten (Homeconnect volgens het artiel, maar netconnect lijkt me dan ook) en enkelen die 500+ halen is toch behoorlijk.
Ik vind dat die piek nogal meevalt, het netwerk van Telenet, werd mij verteld, KAN gewoon het verkeer niet aan als iedereen geen limiet meer had, ze hebben het ooit getest en de manager die alle winkels zo wat langs gaat vertelde het zelf (nu ja, je kan nog altijd zeggen; "en wat belet hem om te liegen en verkoopspraatjes te geven") maar ja...

Ik denk ook dat de impact van Dommel op het netwerk van B'com en T'net te klein is, maar zet die klanten van de twee ISP's eens volledig open, dan wil ik eens zien wat er gebeurd...

Dommel past hoop ik zijn netwerk aan naarmate het groeit, het is te hopen dat B'com en Telenet dit ook doen, ze mogen voor mijn part hun eigen klanten cappen, maar dat ze maar genoeg netwerk voor afnemers voorzien zodat die afnemers bij kunnen nemen en prestaties kunnen garanderen...

Dommel doet het niet slecht, ik geef ze wat krediet, maar hun telefonie moet beter, die valt hier nog af en toe uit en is iets te traag... Als het zo blijft verdergaan heb ik binnenkort ruzie met mijn vader...

Verder heel tevreden van die mannen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
HyperBart schreef op donderdag 18 september 2008 @ 22:16:
[...]

Oh, maar ik veroordeel Dommel niet, integendeel, hen geef ik heel wat krediet (foute term in deze tijden van slechte zaken bij banken ;) ) wegens hun vooruitstrevende policies,

[...]

Klopt, ik denk het ook dat ze het niet echt zwaar inschatten...

[...]

Ik vind dat die piek nogal meevalt, het netwerk van Telenet, werd mij verteld, KAN gewoon het verkeer niet aan als iedereen geen limiet meer had, ze hebben het ooit getest en de manager die alle winkels zo wat langs gaat vertelde het zelf (nu ja, je kan nog altijd zeggen; "en wat belet hem om te liegen en verkoopspraatjes te geven") maar ja...

Ik denk ook dat de impact van Dommel op het netwerk van B'com en T'net te klein is, maar zet die klanten van de twee ISP's eens volledig open, dan wil ik eens zien wat er gebeurd...

Dommel past hoop ik zijn netwerk aan naarmate het groeit, het is te hopen dat B'com en Telenet dit ook doen, ze mogen voor mijn part hun eigen klanten cappen, maar dat ze maar genoeg netwerk voor afnemers voorzien zodat die afnemers bij kunnen nemen en prestaties kunnen garanderen...

Dommel doet het niet slecht, ik geef ze wat krediet, maar hun telefonie moet beter, die valt hier nog af en toe uit en is iets te traag... Als het zo blijft verdergaan heb ik binnenkort ruzie met mijn vader...

Verder heel tevreden van die mannen hoor ;)
je zult waarschijnlijk de 1ste en 2de maand van openzetting heel veel traffiek generen maar daarna matigt het zich wel hoor..

je kunt je alles opnieuw blijven afhalen en storage is niet ongelimiteerd.

en normaal limiet van 80gb zou al schoon zijn..

het probleem is.. ik wil geen limiet.. daarmee wil ik zeggen ik wil me geen zorgen maken over mijn limiet.. als ik mijn pc herinstalleer en al m'n games van steam opnieuw wil afhalen wil ik geen schrik hebben dat ik de rest van de maand op smallband zit...

dat probleem heb ik dus niet bij dommel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 01:58:
[...]

je zult waarschijnlijk de 1ste en 2de maand van openzetting heel veel traffiek generen maar daarna matigt het zich wel hoor..

je kunt je alles opnieuw blijven afhalen en storage is niet ongelimiteerd.

en normaal limiet van 80gb zou al schoon zijn..
Voila, ben ik het mee eens !
het probleem is.. ik wil geen limiet.. daarmee wil ik zeggen ik wil me geen zorgen maken over mijn limiet.. als ik mijn pc herinstalleer en al m'n games van steam opnieuw wil afhalen wil ik geen schrik hebben dat ik de rest van de maand op smallband zit...

dat probleem heb ik dus niet bij dommel..
Dat gedacht heb ik dus ook, als je het nodig hebt, dat je het kunt gebruiken... Het moet niet iedere maand, maar als je het nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Laatst online: 22-01 16:22
wat is het nummer van hun klantendienst voor de klanten met een actieve lijn?
Ik weet dat dit geen betalend nummer was, heb dit gelezen in de brief waarop de actievatiecode stond.
Ik ben echter die brief kwijt, en moet mijn activatiecode weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
7777 is een verkorte versie van hun algemene nummer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
en het nummer is niet meer betalend, het is gewoon een zonaal nummer; 011920000

• Jegapia
Sinds gisteravond is ook mijn Homeconnect up-and-running *O* . Nog wel wat gepruts gehad om de router geïnstalleerd te krijgen maar uiteindelijk is alles toch in orde.
Alles werkte en natuurlijk moest ik de router wat beginnen te customizen en vervolgens was mijn internet weg. Vervolgens wat shit gehad om de router gereset te krijgen (resetknop bleef hangen, Dommel software deed voos) maar toch terug draaiende gekregen en nu werkt alles goed. Nu mijn MyBook nog tweaken en gaan met die banaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlaDiMiRoS
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 22:55
Ik heb Dommel Homeconnect een week geleden aangevraagd, en kreeg vandaag telefoon van een technieker van Belgacom dat die morgen langs komt. Iemand een idee wat die komt doen? (want erg communicatief was hij niet)

Het is een nieuwbouw appartement, waar nog nooit een internet/telefoon-lijn actief is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Laatst online: 22-01 16:22
waaaauw klantendienst is echt wel niet te bereiken... =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

VlaDiMiRoS schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:33:
Ik heb Dommel Homeconnect een week geleden aangevraagd, en kreeg vandaag telefoon van een technieker van Belgacom dat die morgen langs komt. Iemand een idee wat die komt doen? (want erg communicatief was hij niet)

Het is een nieuwbouw appartement, waar nog nooit een internet/telefoon-lijn actief is geweest.
Die komt je raw copper aansluiten. De laatste km is nog altijd van Belgacom, die het dus ook komen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
VlaDiMiRoS schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:33:

Ze komen even checken of je lijn toevallig niet gebruikt is, blijkbaar aan de KVD kast oid kan je aderpaar gebruikt worden door iemand anders indien je even Telenet of iets anders hebt gehad, zij komen nu alles even checken en anders even graven, zo kwamen ze bij mij (ik heb een tijd telenet gehad).... En verder zorgen zij dat de aansluiting conform de voorschriften is van Belgacom het opdrachtgevende bedrijf (dommel of belgacom)...

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 22-09-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Let wel op dat ze je buurman niet afsluiten zoals hier het geval is.

Gisterenavond vraagt mijn buur of ik nog internet heb want zijn internet is sinds vrijdag weg, toevallig de dag dat ze het bij mij komen aansluiten zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Jegapia schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:45:
Let wel op dat ze je buurman niet afsluiten zoals hier het geval is.

Gisterenavond vraagt mijn buur of ik nog internet heb want zijn internet is sinds vrijdag weg, toevallig de dag dat ze het bij mij komen aansluiten zijn :) .
Ok, al mag het eigenlijk niet, maar dat vind ik wel een beetje grappig :X ...

Anyway, het spijtige is dat die kerel eer dat ie alles doorheeft en weet een dikke maand verder is en dat dan alles hersteld is...

heb je 'm iets verteld ?

Als ie Telenet heeft, heeft het natuurlijk geen flikker te maken met jou, maar als ie ADSL heeft kan het nu wel heel goed zijn dat ie fameus ge***** is, als jij toevallig dan zijn aderpaar zit te gebruiken mag hij een nieuw aderpaar gaan trekken van de hoofdlijn in de straat, wat meestal graven betekent...

[ Voor 20% gewijzigd door HyperBart op 22-09-2008 20:10 ]

• Jegapia
HyperBart schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:08:
[...]

Ok, al mag het eigenlijk niet, maar dat vind ik wel een beetje grappig :X ...

Anyway, het spijtige is dat die kerel eer dat ie alles doorheeft en weet een dikke maand verder is en dat dan alles hersteld is...

heb je 'm iets verteld ?

Als ie Telenet heeft, heeft het natuurlijk geen flikker te maken met jou, maar als ie ADSL heeft kan het nu wel heel goed zijn dat ie fameus ge***** is, als jij toevallig dan zijn aderpaar zit te gebruiken mag hij een nieuw aderpaar gaan trekken van de hoofdlijn in de straat, wat meestal graven betekent...
Tuurlijk heb ik hem dat gezegd, kon hij dat tenminste al zeggen tegen die pekel die er naar is komen kijken deze week. Sindsdien heb ik hem niet meer gehoord dus denk dat alles wel terug in orde is.
We zitten hier in een appartementsblokje (9 app.) dus dat graven zal sowieso wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Hier ben ik dan weer, ik wou even vragen of iedereen in de regio van Koersel, Beringen problemen heeft gehad zondag voormiddag tot nu nog steeds 's avonds met het bellen.

Hier begin ik zodadelijk wel wanhopig van te worden bij het gedacht dat ik mag proberen te bellen naar de klantendienst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
En we zijn terug online, EINDELIJK !

Ik heb een mail gestuurd, met de vraag of ik tweedelijns (zo heet het toch he, de "hogere" dienst, na de gewone helpdesk ?) support kan te spreken krijgen.

indien nodig, wat moet een provider allemaal fout doen eer een klant kan overstappen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Hier ook dikke ellende met bellen - momenteel zit er 10 minuten delay vanaf het bellen -> tot het toestel bij de te contacteren persoon begint te rinkelen.

Inkomende lijnen net dezelfde ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
iworx schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:55:
Hier ook dikke ellende met bellen - momenteel zit er 10 minuten delay vanaf het bellen -> tot het toestel bij de te contacteren persoon begint te rinkelen.

Inkomende lijnen net dezelfde ellende.
same here :(

subject: homelink 2.0 and cityconnect
1/ vanaf heden kunnen we cityconnect aansluitingen opleveren in hasselt en oostende.
2/ ten laatste op vrijdag zal de 2.0 versie van de homelink software beschikbaar gesteld worden. deze versie zal alle bugs en ontbrekende features uit de huidige versie oplossen. uw versie zal zich automatisch updaten vanaf het moment dat de 2.0 versie beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:24:
[...]

same here :(

subject: homelink 2.0 and cityconnect
1/ vanaf heden kunnen we cityconnect aansluitingen opleveren in hasselt en oostende.
2/ ten laatste op vrijdag zal de 2.0 versie van de homelink software beschikbaar gesteld worden. deze versie zal alle bugs en ontbrekende features uit de huidige versie oplossen. uw versie zal zich automatisch updaten vanaf het moment dat de 2.0 versie beschikbaar is.
Ben eens benieuwd wanneer ik over mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
En ik?
Kan ik dan mijn Homeconnect vervangen door een Homeconnect die een cityconnect bevat ?
Of kan ik dan mijn abbo wijzigen en mss teruggaan naar telenet voor telefonie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
HyperBart schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:23:
En ik?
Kan ik dan mijn Homeconnect vervangen door een Homeconnect die een cityconnect bevat ?
Of kan ik dan mijn abbo wijzigen en mss teruggaan naar telenet voor telefonie ?
als in uw woonplaats adsl2+ van dommel beschikbaar is krijg je dit gewoon...

terug gaan naar telenet gaat niet zomaar.. darvoor zou je contract breuk moeten doen.. zodat je uw nummer terug krijgt..

niets belet u voor een 2de nummer aan te vragen waar mee je 'wel' kan bellen...

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste