Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:36

DinX

Motormuis

Ik ben al wat langer bij dommel (een goeie 4 jaar inmiddels), dus van voor er 12Mb beschikbaar was. Nieuwe klanten krijgen nu 12Mb als dit beschikbaar is. Dan worden ze gewoon meteen op het Belgacom netwerk gehangen. Nu hebben ze me weer moeten omwisselen van Dommel naar Belgacom.

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 23-01-2009 00:12 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
DinX, op hoeveel meter zit jij van de centrale ?

Ik zit op 930 meter, heb netconnect met boostpack, zit op 4.6 nu.
Ik wou liever wachten op cityconnect, maar dat duur zo lang. |:(
Ben nu toch aan het twijfelen om speedpack te nemen.

Bij Belgacom kost speedpack 49 € BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Geen idee.
En Dommel verdient inderdaad ook een aardig centje bij bij die omschakeling. Al zullen ze waarschijnlijk meer moeten betalen aan Belgacom dan die 49€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Kijk eens bij je modem moet iets staan van Line Attenuation, staat in dB.
Die dB moet je door 10 delen, dan weet je ongeveer op hoeveel meter je zit.

Bij mij is het 9dB gedeeld door 10 = 0.9 KM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 15:02

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:12:
Hmm, ben ik hier dan zo'n uitzondering? Ik zit al sinds m'n aansluiting (augustus ergens) op een 12Mbit profiel..
Ik heb 9 Mbit sinds mijn aansluiting in september, alhoewel ik vermoed dat mijn lijnwaarden niet veel beter kunnen worden dan dit....
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 23128 kbps (downstream) / 1325 kbps (upstream)
Ruismarge: 24.7 dB (downstream) / 31.2 dB (upstream)
Lijndemping: 12.9 dB (downstream) / 3.4 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.4 dBm (downstream) / 12.1 dBm (upstream)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:09
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 7040 kbps (downstream) / 1104 kbps (upstream)
Ruismarge: 15.6 dB (downstream) / 21 dB (upstream)
Lijndemping: 41.8 dB (downstream) / 18 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.8 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
Wat wordt de mijne dan ?
Update: er is weer een nieuwe homelink update

[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 23-01-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Lijndemping: 12.9 dB = 1.2 KM

Hier die van mij

Line Mode G.dmt Line State Show Time
DS Speed 4640 Kbps US Speed 512 Kbps
DS Latency Fast US Latency Fast
Trellis Coding Enabled Loss of Signal 0
Line Attenuation 9 dB Loss of Frame 0
Noise Margin 27.5 dB CRC Error 0
Line Up Count 1 Error Second 0 seconds
Line Up Time 4:12:40:28 System Up Time 4:12:40:55

[ Voor 85% gewijzigd door abusimbal op 23-01-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Echt ???

Dommel zei me dat ik 5km van centrale afzit, betekent dit dat ik gewoon een uitzonderlijk goede lijn heb, of is er toch iets fout met de berekening?

Want eeeeuh, als het zo zit, dan ga ik eens even klagen bij dommel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
op de lijndemping kan je niet altijd afgaan qua afstand.
omdat die demping ook afhangt van de kwaliteit van de draad zelve, het punt van de laatste versterking (een wijkkast tussen jou en de centrale?)
Ligt die er al langer of nog maar pas, hoe diep ligt die (ivm het vries en regenweer van afgelopen dagen), ga zo maar door.

ivm die afstand: als je niet via bgc surft, kan het zijn dat je niet op de kortst bijzijnde centrale zit (komt doordat belgacom niet in alle centrales een pop voor elke alternatieve provider gaat hangen) maar dat je op slechts 1,2 km van die kortbijzijnde kast zit alwaar je signaal op een volgende kabel wordt gezet en 3,8km verder pas in een centrale komt waar een dommel-pop (point of presence eh) is...
maw: de afstand tussen je huis en de laatste versterking is 1,2km, maar dat wilt niet zeggen dat daar de centrale is hoor.

Mijn ouders hebben dit aan de hand via een nog andere provider. (kast van bgc staat op amper 100m van hun deur - maar toch is de connectie 4,5 km lang volgens provider met bovenstaande als uitleg)
Want dan zou ik volgens mijn modem en vorige posts op 900m (downstream 9db) of op 100m (upstream 1db) zitten, terwijl die centrale hier toch echt op het einde van de straat staat op een afstand van 500m volgens de gps.

*screenshot die hier stond is al even weg van mijn hosting dus link ook verwijderd, anders blijft die in mijn logs verschijnen telkens iemand deze oude post nog eens bekijkt*

het is handig om een goed idee te hebben, maar het is geen houvast en al zeker niets om de helpdesk mee rond hun oren te slagen. Beter even rondkijken waar die centrale kan zijn en van daaruit naar je huis rijden om de juistere afstand te weten. ;) (hun kabels volgens de belangrijkste banen)

[ Voor 5% gewijzigd door soulrider op 21-09-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:44
Hey,

ik ben mijn ouders aan het warm maken om ook over te stappen naar Dommel. Wij betalen momenteel meer dan 80EU/ maand voor belgacom.
1) Dus als ik het goed begrijp als we overstappen moeten we dan geen telefoonlijn meer huren aan belgacom?
2) we hebben momenteel 5 vaste telefoon die allemaal parallel liggen achter een zware adsl splitter. Gaat die telefoon nog werken bij Dommel?
3) we hebben ook een fax gaat dit nog werken? Dit is op dezelfde telefoonlijn dan de adsl met een faxsplitter tussen?
4) mijn ouders gebruiken voor de zaak een @belgacom.net email adres. Hoort eigenlijk niet bij het adsl abonnement maar is nog van vroeger met het abonnement van de de inbelverbinding. Gaan ze dit nog kunnen gebruiken bij omschakeling naar Dommel?

MVG
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
kokorico schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:47:
Hey,

ik ben mijn ouders aan het warm maken om ook over te stappen naar Dommel. Wij betalen momenteel meer dan 80EU/ maand voor belgacom.
8)7
1) Dus als ik het goed begrijp als we overstappen moeten we dan geen telefoonlijn meer huren aan belgacom?
Nooope, toch niet met Homeconnect, als je netconnect neemt, dan wel...
2) we hebben momenteel 5 vaste telefoon die allemaal parallel liggen achter een zware adsl splitter. Gaat die telefoon nog werken bij Dommel?
jup, je kan ze zelfs onderverdelen over twee poorten bij dommel, ga even naar de gamma en haal een een splitter waar je 3 op de ene en 2 op de andere of eender welke combinatie kan hangen
3) we hebben ook een fax gaat dit nog werken? Dit is op dezelfde telefoonlijn dan de adsl met een faxsplitter tussen?
ja, fax werkt nog...
4) mijn ouders gebruiken voor de zaak een @belgacom.net email adres. Hoort eigenlijk niet bij het adsl abonnement maar is nog van vroeger met het abonnement van de de inbelverbinding. Gaan ze dit nog kunnen gebruiken bij omschakeling naar Dommel?
zal normaal wel, als je het al zo lang hebt en het ABSOLUUT NIET GEKOPPELD is, dan gaat het wel, check je my belgacom oid eens, en als daar dat mail adres staat, ja dan gaat het niet meer werken...
MVG
Peter
Niet groeten joh ;)
We vinden je post al een groet op zich ;)
soulrider schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:02:
op de lijndemping kan je niet altijd afgaan qua afstand.
aaaajt
omdat die demping ook afhangt van de kwaliteit van de draad zelve, het punt van de laatste versterking (een wijkkast tussen jou en de centrale?)
Ligt die er al langer of nog maar pas, hoe diep ligt die (ivm het vries en regenweer van afgelopen dagen), ga zo maar door.
Hmm, het enige wat ik van kast herinner is hier een kvm kast ofzoiets, das een kast waar alle telefoonlijnen samen inzitten... , daar zijn die mannen ook wat gaan prullen toen mijn pstn lijn terug werd aangesloten...
ivm die afstand: als je niet via bgc surft,
maar iedereen surft hier toch via dommel ?
kan het zijn dat je niet op de kortst bijzijnde centrale zit (komt doordat belgacom niet in alle centrales een pop voor elke alternatieve provider gaat hangen) maar dat je op slechts 1,2 km van die kortbijzijnde kast zit alwaar je signaal op een volgende kabel wordt gezet en 3,8km verder pas in een centrale komt waar een dommel-pop (point of presence eh) is...
dus die kast is van belgacom, en van daaruit gaat ie naar een dikker punt in mijn gemeente, waar wel dan zo een POP hangt... ?
maw: de afstand tussen je huis en de laatste versterking is 1,2km, maar dat wilt niet zeggen dat daar de centrale is hoor.
Hmmm, waar kan die dan staan ?
Beter even rondkijken waar die centrale kan zijn en van daaruit naar je huis rijden om de juistere afstand te weten. ;) (hun kabels volgens de belangrijkste banen)
Wederom, hoe herken je zo een ding en waar staat die dan meestal?
Als je wil maak ik wel zo eens een foto van zo een kvm (oid) kast, daarnaast staat een gashuisje oid...

Stuur me anders een mailtje, dan hoeft dat hier de thread niet te vervuilen ofzo ?

[ Voor 38% gewijzigd door HyperBart op 27-01-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
-

[ Voor 99% gewijzigd door HyperBart op 27-01-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

HyperBart schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:01:
[...]

De 12Mbit gebruikers (zoals mij) zitten op het Belgacom netwerk voor zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
DinX schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:10:
[...]

De 12Mbit gebruikers (zoals mij) zitten op het Belgacom netwerk voor zover ik weet
en hoe de neuk geraak je daar op ? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

HyperBart schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:18:
[...]

en hoe de neuk geraak je daar op ? :s
Daarom betaal je voor je speedpack. Belgacom moet je dan op de centrale weer op hun netwerk steken (fysiek). In de crm wordt het ook beschouwd als een nieuwe verbinding.

[ Voor 10% gewijzigd door DinX op 27-01-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
@kokorico
belgacom.net is binnenkort gedaan !

@HyperBart
Het zijn KVD's, dit zijn wijkcentrales, daarnaast heb je ook de "gewone" centrales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlaDiMiRoS
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 22:55
Is er eigenlijk een mogelijkheid om je verbruik eens te bekijken als je HomeConnect hebt? Niet dat het veel uitmaakt, maar ik ben eigenlijk gewoon eens benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
VlaDiMiRoS schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:58:
Is er eigenlijk een mogelijkheid om je verbruik eens te bekijken als je HomeConnect hebt? Niet dat het veel uitmaakt, maar ik ben eigenlijk gewoon eens benieuwd...
Ja, die optie mis ik ook wel, en ikheb mijn WRT54GL nog niet als ppoe passtrough client kunnen configgen, dus...

Als het niet gaat, anders gewoon een routertje er tussen hangen dat je stats wegschrijft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:07

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik wil overstappen van Dommel naar Scarlet20 omdat het veelste lang duurt voordat Cityconnect beschikbaar is (in Antwerpen nogalliefst, niet echt the middle of nowhere). Zou eerst voor 31/12/08 zijn en dat is nu weer verschoven naar 31/04/09.

En sinds ik een NMT heb gekocht zit ik elke maand weer tegen mijn limiet van 200gb aan te hikken. Al die series in 720p tikken aan :P Plus het feit dat ik nog steeds op 4.6Mbit zit in 2009!

Nu lees ik op diverse fora verschillende methodes om over te stappen, ook op de Scarlet site zelf staat ondere andere dit;

Ik heb nu Dommel, dus ik vraag Scarlet aan en zeg Dommel pas op wanneer de activatie van Scarlet in orde is. Ik voer dan de login gegevens van Scarlet in en surf verder op hun netwerk.

Pas dan zeg ik Dommel op, dat ik een maandje dubbel betaal maakt mij niet uit als ik maar niet zonder internet kom te zitten.

Maarrrrrr, Scarlet kan mij toch helemaal niet aansluiten zolang er Dommel DSL signaal op mijn lijn aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
hoelang ben je al bij dommel ? want tijdens het eerste jaar opzeggen = volledig jaar uitbetalen.
(boete wegens vroegtijdig contract opzeggen: je hebt er dan ev. een voordeel aan eerst over te stappen naar hun lichtste abonnement en dan pas opzeggen ;-) een tip die ook bij andere providers werkt als je snel wilt overstappen en nog in dat eerste jaar zit.)

Overschakelen van de ene naar de andere adsl-aanbieder is een fysieke ingreep in de centrale.
Als de bgc-techie's van Scarlet de opdracht krijgen jouw kabelpaar over te zetten naar hun netwerk dan kan je vanaf dan enkel nog inbellen met geldige Scarlet gegevens.
dus er bestaat ook de mogelijkheid dat je reeds bent omgeschakeld voordat je die inbelgegevens van Scarlet hebt. Hou ev. rekening met een paar dagen geen connectie als je pech hebt.
(bgc-techie's die rapper zijn dan de mensen van de post ...)
en ja het zijn nog steeds belgacom-techie's die dat moeten doen, omdat bgc nog steeds alleen zijn eigen mensen aan zijn netwerk laat werken. Al de rest mag enkel bij de klant thuis iets doen (en dan zelfs alleen maar aan de binnenhuis connectie's, splitters en modems). Het punt waar die telefoonkabel binnenkomt is nog steeds van Belgacom en _officieel_ enkel door hun tech's te herstellen, ....
(wederom bij ouders die bij Mobistar zijn gegaan: tech van mobistar moest via zijn central eentje van bgc laten oproepen omdat het eerste aansluitpunt stuk was bij mijn ouders)

ps: het kan zijn dat dommel nog dwars zit maar je kan dan best even bellen naar Dommel zelve, en het gewoon melden dat je (vroegtijdig) wilt opzeggen en overstappen. Zij geven je informatie wat te doen om bij hen te verbreken (aangetekende brief versturen). Maar zij weten er al van, en gaan ook niet dwars liggen als een andere provider die lijn wilt hebben. (vooral tijdens dat eerste jaar).
Ik zat al langer bij edpnet, toen ik overstapte: geen enkel probleem daarvoor. Leek alsof ze een schakelaar omhaalde in hun centrale en met minder dan 5min. downtime toen (ik had mijn inbel gegevens van dommel voor de fysieke overschakeling) mag ik me een tevreden klant noemen.

En cyberbart:
ivm die aansluitingen en afstanden:
Je hebt idd wijkcentrales: niets anders dan aansluitplaatsen voor de kabelparen van de verschillende huizen en voorzien van versterkers (en wrs nog andere electronica enzo) om de signalen zelfs naar de hoofdcentrale te sturen.
Belgacom heeft natuurlijk in quasi alle centrale's een adsl-pop van zichzelf omdat zij er al jaren in investeren.
De andere aanbieders moeten betalen per cntrale waar zij hun pop bij in willen hebben hangen. Omdat zij vaak 'kleiner zijn' dan bg kiezen zij vooral voor die hoofd-centrales ipv voor alle wijkcentrale's. Wat dan natuurlijk extra afstand is voor het adsl-signaal van die provider.
(want dat wordt natuurlijk niet versterkt door bgc)

Ik kan je een foto bezorgen van de centrale hier vlakbij zodra mijn digicam is opgeladen.
(en ik er eens aan denk er dan langs te lopen - maar hier zit die verborgen in een vroegere belgacom-winkel die nog steeds leeg staat als winkel maar wel gebruikt wordt om die centrale te 'hosten')

en ohja: je noet niet slechts de eerste 4 woorden pakken van een hele uitleg die aan elkaar hangt eh.
die 'maar iedereen surft hier toch via dommel' is een nutteloze opmerking .... Je moet die 'als je surft via belgacom' ook lezen met de nadruk op '_als_' en dan de rest even begrijpend lezen .... (het is een voorbeeld in een technische uitleg zodat het beter begrijpbaar is)

@kokorico
vaak is het zo dat zodra je geen adsl abonnement hebt bij gelgacom ook die bijhorende email-adressen stoppen.
het bgc.net mailadres dat bij een inbel verbinding hoort (toen indertijd wellicht verkregen met zo'n gratis inbel-cd'tje) blijft nog actief zolang belgacom enerzijds die bgc.net-mailadressen blijft aanbieden, maar ook zolang zij die inbel-connectie's nog mogelijk laten. (omdat zij 'niet kunnen weten' of die inbel connectie nog wel gebruikt wordt of niet, blijven de bijhorende mail-adressen gewoon actief)
Wat je eventueel kan doen - als die mailadressen super belangrijk zijn en het onmogelijk is iedereen een ander mail-adres te bezorgen (gmail-adresje of een dommel mailbox bij jou? ) is er misschien de mogelijkheid die mailadressen onder te brengen bij een kennis die nog wel bgc heeft?
(en via die hun adsl-abbo een extra mailbox nemen en daar het mailadres van je ouders onderbrengen tot ze dat mail-adres niet meer nodig hebben...)

[ Voor 32% gewijzigd door soulrider op 29-01-2009 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:07

Ace

Happy Happy Joy Joy

soulrider schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:08:

ps: het kan zijn dat dommel nog dwars zit maar je kan dan best even bellen naar Dommel zelve, en het gewoon melden dat je (vroegtijdig) wilt opzeggen en overstappen. Zij geven je informatie wat te doen om bij hen te verbreken (aangetekende brief versturen). Maar zij weten er al van, en gaan ook niet dwars liggen als een andere provider die lijn wilt hebben. (vooral tijdens dat eerste jaar).
Ik zat al langer bij edpnet, toen ik overstapte: geen enkel probleem daarvoor. Leek alsof ze een schakelaar omhaalde in hun centrale en met minder dan 5min. downtime toen (ik had mijn inbel gegevens van dommel voor de fysieke overschakeling) mag ik me een tevreden klant noemen.
Ik zit al bijna 2 jaar bij Dommel dus opzeggen zou geen probleem moeten zijn.

Dan ga ik de stap toch maar wagen, want nog langer op Dommel's belofte van Cityconnect wachten heeft weinig zin denk. De kans lijkt me erg groot dat ze half maart de datum weer verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
abusimbal schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 01:03:
@kokorico
belgacom.net is binnenkort gedaan !

...
Echt?!?! Dit wist ik niet. Bedankt om me dit te laten weten! Mijn ouders zullen moeten overstappen dan naar nieuw adres. Weet je wanneer het echt gedaan is met @belgacom.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
HyperBart schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:01:
[...]

8)7

[...]

Nooope, toch niet met Homeconnect, als je netconnect neemt, dan wel...

[...]

jup, je kan ze zelfs onderverdelen over twee poorten bij dommel, ga even naar de gamma en haal een een splitter waar je 3 op de ene en 2 op de andere of eender welke combinatie kan hangen

[...]

ja, fax werkt nog...

[...]

zal normaal wel, als je het al zo lang hebt en het ABSOLUUT NIET GEKOPPELD is, dan gaat het wel, check je my belgacom oid eens, en als daar dat mail adres staat, ja dan gaat het niet meer werken...

[...]

Niet groeten joh ;)
We vinden je post al een groet op zich ;)

[...]

aaaajt

[...]

Hmm, het enige wat ik van kast herinner is hier een kvm kast ofzoiets, das een kast waar alle telefoonlijnen samen inzitten... , daar zijn die mannen ook wat gaan prullen toen mijn pstn lijn terug werd aangesloten...

[...]

[...]

dus die kast is van belgacom, en van daaruit gaat ie naar een dikker punt in mijn gemeente, waar wel dan zo een POP hangt... ?

[...]

Hmmm, waar kan die dan staan ?

[...]

Wederom, hoe herken je zo een ding en waar staat die dan meestal?
Als je wil maak ik wel zo eens een foto van zo een kvm (oid) kast, daarnaast staat een gashuisje oid...

Stuur me anders een mailtje, dan hoeft dat hier de thread niet te vervuilen ofzo ?
Bedankt voor je uitgebreide antwooden :) We gaan idd homeconect nemen. Dus adsl met tel lijn en onbeperkt bellen en downloaden!!! We wonen maar 100m van centrale af dus snelheid zal ook wel ok zijn :)

MVG
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Gisteren ook overgeschakeld naar 12Mbit, of dat was toch de bedoeling... We zitten thuis met een Twinbox ISDN lijn met telefoon & fax, en ineens werkt niets meer, er komt geen signaal meer binnen.

Na een dik uur proberen de helpdesk te bereiken eindelijk binnen geraakt, blijkt dat Belgacom de schuldige is. De instellingen tijdelijk terug zetten "gaat niet". Leuk, mijn vader is zelfstandige en zit nu met de handen in het haar.

Vandaag komt er een Belgacom dude langs, ben eens benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
homeconnect genomen ?

dan had je op voorhad al kunnen weten dat er _alleen_ een dommel adsl en voip signaal over dat kabelpaar gaat gestuurd worden. je ISDN-signaal enzo valt allemaal weg.
er staat in de papieren van Dommel dan ook dat bij aanvraag en overzetting van de nummers zij zelf (met jouw toestemming door tekening van dat contract) uw abbonement bij Belgacom opzeggen ....

Heb je al langer adsl van dommel (die netconnect) en nu een speedpack laten activeren (voor de 12Mbps) dan is het idd de fout van bgc, en heb je recht van klagen.
(en als je pa zijn zaak zo afh. is van telefoon en faxlijnen, waarom heeft ie dan geen backup bij een 2de provider? of ev. via skype en efax-aanbieders ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
We hebben al langer ADSL via Dommel (netconnect), de overzet in het verleden ging ook niet zonder problemen maar uiteindelijk is het wel in orde gekomen. Problemen toen ook omdat de installateur die initieel langs geweest was er eigenlijk niks van kende... typisch verhaal.

In de huidige situatie moeten we nog steeds voor de ISDN onze lijn betalen aan Belgacom (iets van een 20 euro per maand) gewoon voor het bestaan van de fysische verbinding, maar alle andere facturen lopen nu via Dommel (telefoon & internet). Facturen gereduceerd met 60 à 70 procent.

Nog een provider, je bedoelt dan via de kabel? Of een tweede telefoonlijn? In ieder geval, ik zie niet in waarom we daar geld in moeten investeren (en maandelijks uitgeven) voor een uitzonderlijke situatie zoals deze. Uiteindelijk zitten we al meer dan een jaar bij Dommel, zonder enig probleem. Een dagje ofzo zonder is geen drama, hij heeft ook een GSM om te telefoneren, maar uiteraard is elk uur zonder vervelend. Veel communicatie loopt ook via fax en email.

[ Voor 11% gewijzigd door Sfinx- op 30-01-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Sorry voor de dubbele post maar ik heb ondertussen nieuws: Belgacom heeft onze hardware gefixd (vraag me niet juist wat) en het werkt nu perfect. Heeft een hoop kabeltjes die er lagen weggehaald en zelfs het bakje van de ADSL gemutileerd en in de vuilbak gekieperd :D Dat en een paar keer over en weer gelopen naar een of andere centrale in de buurt. Althans dat vertelde mijn pa me als ik thuis kwam :+

Alleen heb ik een probleem voor mijn news server *knip: in binary topic geplaatst, al gefixd*

[ Voor 55% gewijzigd door Sfinx- op 30-01-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
Sfinx- schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:08:
We hebben al langer ADSL via Dommel (netconnect), de overzet in het verleden ging ook niet zonder problemen maar uiteindelijk is het wel in orde gekomen. Problemen toen ook omdat de installateur die initieel langs geweest was er eigenlijk niks van kende... typisch verhaal.
altijd handig bij te vermelden of je al langer aangesloten bent en via welk abbo bij eerste melding ;)
In de huidige situatie moeten we nog steeds voor de ISDN onze lijn betalen aan Belgacom (iets van een 20 euro per maand) gewoon voor het bestaan van de fysische verbinding, maar alle andere facturen lopen nu via Dommel (telefoon & internet). Facturen gereduceerd met 60 à 70 procent.

Nog een provider, je bedoelt dan via de kabel? Of een tweede telefoonlijn? In ieder geval, ik zie niet in waarom we daar geld in moeten investeren (en maandelijks uitgeven) voor een uitzonderlijke situatie zoals deze. Uiteindelijk zitten we al meer dan een jaar bij Dommel, zonder enig probleem. Een dagje ofzo zonder is geen drama, hij heeft ook een GSM om te telefoneren, maar uiteraard is elk uur zonder vervelend. Veel communicatie loopt ook via fax en email.
eender welke mogelijkheid natuurlijk ;)
Het is maar afh. van hoe vervelend het is voor je pa zijn bedrijf, of de kosten/baad de moeite waard is of niet.
(als het echt een drama is, dan had ie wellicht al wel een 2de lijn om het risico te spreiden, of eentje met een s.l.a.)

Maar het blijkt al in orde te zijn eh :)

offtopic:
Maar dat was een wat harde reactie van mijn kant, komend van mijn tijd op een helpdesk, waar het schering en inslag was van bedrijven die een consumentenlijn genomen hadden om zo een goedkopere aansluiting te hebben, maar er niet bij nadachten dat ze dan geen recht op vergoeding hebben als bv de lijn er langer dan een halve dag uitligt omdat er iemand ergens tegen een kastje of paaltje was gereden.
Of dat ze net als de huisvrouw verder in het straat ook mogen wachten op een tech die pas een volgende dag langs kan komen.
bij alle providers: consumenten-lijn = consumenten-lijn, of er nu een bedrijf continu gebruik van maakt, of een huisvrouw/-vader slechts 2u per week: bij problemen is het 'eerste beller = eerste die tech krijgt als die nodig blijkt'
(zakelijke aansluitingen zijn vaak wat duurder, maar bij een probleem op een zakelijke lijn kan er meestal een technieker verschoven worden zodat een gewone consument even wat langer moet wachten op zijn tech, maar dat die zakelijke klant wel sneller wordt geholpen)

Daarmee mijn reactie ook dat als ie er van afh. is (werkt bv met dag-orders die vandaag op fax binnenkomen en morgen de deur uit moeten zijn of soortgelijke order-verwerking ofzo) dan is het zekers de moeite waart.
(reactie kwam ook omdat ik net voor je post op een andere site, net 'een klacht' las van een bedrijfsleider die klaagde dat omwille van de vele problemen met zijn homeconnect-verbinding hij veel geld verloor in zijn zaak - die heb ik ook op zijn plaats gezet, en mijn vorige reactie hier was daar nog een na-ebbing van ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Jep, de snelheid is niet bepaald 12mbit na een eerste speedtest (eerder 8-9mbit) maar het ligt in de lijn van de verwachtingen. Ik heb niet gevonden hoe ik mijn lijnwaardes kan checken (de modem is beveiligd met een paswoord dat ik niet heb, als ik het goed heb doet Dommel dit bewust opdat je geen remote instellingen kan gaan wijzigen). Maar ik ben best tevreden met het resultaat.

Uiteindelijk is het probleem nog vrij rap opgelost, alleen jammer dat sommige first-line support blijkbaar onvoldoende kennis hebben om meer specifieke problemen te herkennen, en vermits het al zo lang duurt om binnen te geraken geeft dat wel eens wat frustratie voor eender welke consument ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Sfinx- schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:44:de modem is beveiligd met een paswoord dat ik niet heb, als ik het goed heb doet Dommel dit bewust opdat je geen remote instellingen kan gaan wijzigen
Het is me niet helemaal duidelijk welk abonnement je hebt, maar als je de siemens modem hebt die bij een homeconnect aansluiting hoort hebt is het standaard password "admin" (zonder de aanhalingstekens). Lijnwaarden kan je perfect uitlezen, enkel de VOIP instellingen zijn afgeschermd.

[ Voor 8% gewijzigd door The Bad Seed op 02-02-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
We hebben een Netconnect verbinding, en de modem die ze meegebracht hebben bij de installatie is een onding genaamd Fritz!Box, die we denk ik huren van Dommel. Even resetten is niet echt een optie dus :) Maar ik las wel ergens dat je kan bellen om je lijnwaarden op te vragen, alleen ben ik zelf nooit thuis tussen de kantooruren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Sfinx- schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:01:
We hebben een Netconnect verbinding, en de modem die ze meegebracht hebben bij de installatie is een onding genaamd Fritz!Box, die we denk ik huren van Dommel. Even resetten is niet echt een optie dus :) Maar ik las wel ergens dat je kan bellen om je lijnwaarden op te vragen, alleen ben ik zelf nooit thuis tussen de kantooruren...
Moet je gewoon voor naar de Belgacom helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Hier heeft internet er vandaag een hele dag uit gelegen, kon niet VPN'en, telefoon lag er uit, rode lampjes op modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Kan iemand me vertellen hoe lang het duurt voordat Dommel een nieuwe lijn (dus bij niet bestaande belgacom lijn) oplevert nadat je online de bestelling invoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Jpjedi schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 05:41:
Kan iemand me vertellen hoe lang het duurt voordat Dommel een nieuwe lijn (dus bij niet bestaande belgacom lijn) oplevert nadat je online de bestelling invoert?
Ik had geen belgacom lijn liggen, heb op donderdagavond mijn contract doorgemaild. Maandagavond kom ik thuis en zit de brief met activatiecode in de postbus met de mededeling dat op dinsdag de belgacom technicus langskomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
Is er iemand in de 011 regio (specifiek Neerpelt) die via netconnect op 12Mbps zit?
Ik ben al 1,5 jaar klant bij dommel en heb Netconnect, maar zit op 4,6Mbps. Ik kan nog geen speed-pack nemen. Ik wil niet overstappen op Homeconnect, omdat ik liever wacht op CittyConnect...

Via de site van dommel krijg ik de volgende gegevens:

op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende internet-aansluitingen te bestellen:

- adsl netconnect start: downloadsnelheid tot 2.0 mbit/sec en upload maximaal aan 256 kbit/sec
- adsl netconnect lite: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect plus: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 320 kbit/sec
- adsl netconnect pro: downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec en upload maximaal aan 512 kbit/sec

op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende all-in-one aansluitingen te bestellen:

- adsl homeconnect: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec + telefonie

momenteel is er nog geen exacte timing voor de beschikbaarheid van onze andere xdsl-producten op uw locatie. om uw aanvraag te starten klikt u in de productpagina van de verbinding op het winkelkarretje

[ Voor 69% gewijzigd door robhoeben op 18-02-2009 11:34 ]

PSN ID: robhoeben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
  • Laatst online: 10-09 23:42
Hey ik zit met zelfde probleem. Wil ook city abo nemen bij Dommel maar bij mij 03 regio is ook alleen netconnect. Andere providers Yabu kunnen weer wel 24mbit lijn realiseren.
Alleen over hen las ik niet veel goed op internet dus maar de bestelling geannuleerd.

Iemand enige idee of een website is hoe je kan uitzoeken op wat voor een afstand je van de centrale zit en of in Essen 24mbit lijn mogelijk is. Het hoort bij Antwerpen zou mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 17:40

thommich

Belg

Dag beste dommelaars,

ik zit thuis met een EuLite verbinding (ja, ik weet het :X ). Nu heb ik m'n moeder er eindelijk kunnen van overtuigen om over te stappen, eventueel naar dommel.

Voor ons ligt de keuze eigenlijk tussen Homeconnect en netconnect. Aangezien ik in de week op kot in Gent zit wordt het internet niet zo vaak gebruikt thuis. Voor alles samen (telefoon, internet, belgacomlijn) zitten we nu ongeveer aan 45 euro. Dus Homeconnect zou iets duurder zijn.
De tweede optie is telefoon en belgacomlijn houden en enkel internet bij dommel doen. Voor mij is het dan belangrijk om te weten of we in de nabije toekomst cityconnect kunnen krijgen, omdat dit voor weinig geld een mooie verbinding geeft...

Nu komt mijn vraag: Op deze link: https://sunlight.schedom-...et/nl/nl_check_keuze.aspx zegt men dat voor 30 april op onze lijn cityconnect beschikbaar wordt. Als ik mijn nummer echter invoer op de site van dommel zelf, staat er dat geen exacte datum kan gegeven worden.

Hoe betrouwbaar zijn de gegevens van die link die ik gaf? Mag ik ervanuit gaan dat ik inderdaad cityconnect kan aansluiten na april, en dat ik dus beter nog geen netconnect aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De datum 30 april, was vorig jaar 31 december. Dommel wordt momenteel overrompeld door nieuwe klanten en heeft moeite met het bijhouden van de vraag. Hierdoor zijn de launches in andere regios uitgesteld. Of het deze keer wel gaat lukken voor de deadline kan ik natuurlijk niet voorspellen maar ik zou het volgende denken:

Would it hurt to wait another 2 months?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 21:03:
De datum 30 april, was vorig jaar 31 december. Dommel wordt momenteel overrompeld door nieuwe klanten en heeft moeite met het bijhouden van de vraag. Hierdoor zijn de launches in andere regios uitgesteld. Of het deze keer wel gaat lukken voor de deadline kan ik natuurlijk niet voorspellen maar ik zou het volgende denken:

Would it hurt to wait another 2 months?
idd, dan wacht ik nog maar twee maandjes. Dan zien we wel nog... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
En mijn tweede lijn is ook geactiveerd

Bezettoon bij nummers als ik gebeld wordt is ook in orde, en wat een makkelijk nummer heb ik zeg

011 XYAAZA

Vlot makkelijk, 3 dezelfde cijfer, als nu nog X en Z hetzelfde waren was het helemaal een gemakkelijk (of nog andere varianten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik ben van plan om te verhuizen naar Gent (in de buurt van Gent Sint Pieters normaal) en ik zit nu te twijfelen tussen Dommel en Scarlet. Voor Dommel zou ik een 100gb abbo nemen en voor Scarlet unlimited (scheelt maar 1 euro verschil).

Kan er iemand mij verder helpen? Ik ben alsook op zoek naar een uitstekende ADSL2+ router die Wlan N heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:24
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:06:
Hey, ik ben van plan om te verhuizen naar Gent (in de buurt van Gent Sint Pieters normaal) en ik zit nu te twijfelen tussen Dommel en Scarlet. Voor Dommel zou ik een 100gb abbo nemen en voor Scarlet unlimited (scheelt maar 1 euro verschil).

Kan er iemand mij verder helpen? Ik ben alsook op zoek naar een uitstekende ADSL2+ router die Wlan N heeft.
tja scarlet is nu van Belgacom...

Zit je in de regio voor ADSL2+ voor scarlet?
hoever zit je van de centrale weet je dat al..?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit op 600m van GSP dus ik veronderstel van wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil gewoon graag weten wat ik nu beter pak: Dommel of Scarlet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
bij dommel krijg je meer voor je geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Vroeger hebben we thuis altijd Telenet gehad. Sinds ik alleen woon Dommel genomen (Homeconnect) en ik ben er zeer tevreden over. Binnen enkele maanden ga ik wel overschakelen naar een lager abonnement omdat ik de voordelen van Homeconnect dan toch niet meer nodig heb (ik heb mijn achterstand van de jaren bij Telenet ingehaald).

Ik weet niet hoe het momenteel zit met de service van Dommel maar een klein jaar geleden waren ze nogal traag met reageren op mails. Hoe dat bij Scarlet zit weet ik niet, maar het feit dat Scarlet bij Belgacom zit is voor mij al reden genoeg om het niet binnen te halen.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Dommel genomen, hopelijk verloopt alles goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 00:14
robhoeben schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 11:27:
Is er iemand in de 011 regio (specifiek Neerpelt) die via netconnect op 12Mbps zit?
Ik ben al 1,5 jaar klant bij dommel en heb Netconnect, maar zit op 4,6Mbps. Ik kan nog geen speed-pack nemen. Ik wil niet overstappen op Homeconnect, omdat ik liever wacht op CittyConnect...

Via de site van dommel krijg ik de volgende gegevens:

op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende internet-aansluitingen te bestellen:

- adsl netconnect start: downloadsnelheid tot 2.0 mbit/sec en upload maximaal aan 256 kbit/sec
- adsl netconnect lite: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect plus: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 320 kbit/sec
- adsl netconnect pro: downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec en upload maximaal aan 512 kbit/sec

op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende all-in-one aansluitingen te bestellen:

- adsl homeconnect: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec + telefonie

momenteel is er nog geen exacte timing voor de beschikbaarheid van onze andere xdsl-producten op uw locatie. om uw aanvraag te starten klikt u in de productpagina van de verbinding op het winkelkarretje
Ik kan hier speedpack nemen, speedconnect lijkt mij wel interresanter (VDSL2) tenzij je kort bij de centrale woont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5210
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 21:39
Volgens de webcheck is mijn snelheid die ik zou kunnen halen magisch gestegen van 4.6mbit/sec naar 12mbit/sec, zeer raar omdat ik toch helemaal geen werken heb zien uitvoeren in een straal van een paar kilometer rond mijn huis. Maar misschien ook de ouders maar eens overtuigen om over te stappen... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
robin5210 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:22:
Volgens de webcheck is mijn snelheid die ik zou kunnen halen magisch gestegen van 4.6mbit/sec naar 12mbit/sec, zeer raar omdat ik toch helemaal geen werken heb zien uitvoeren in een straal van een paar kilometer rond mijn huis. Maar misschien ook de ouders maar eens overtuigen om over te stappen... O-)
Je moet je niet vergissen.. de kabels blijven hetzelfde. Enkel de apparatuur in de centrales verandert...
omdat ze 12mbits kunnen leveren betekent niet dat je effectief 12mbits krijgt. Je moet binnen de 1,2km wonen voor 12mbits.

Als je 12mbits neemt maar tot 1,8km woont (dacht ik) krijg je maar 9mbits..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5210
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 21:39
Ze hebben het al terug aangepast naar 4.6mbit/sec ik ga hier maar gewoon bij telenet blijven zitten...
(*robin5210 haat smallband*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik heb de laatste maanden steeds meer en meer last van VoIP dat de lijn regelmatig lag heeft en dat als je een gesprek voert dat de stem aan de andere kant van de lijn heel vaak "hakkelt" of wegvalt.

Er zitten ook vaak pieptoontjes in een gesprek, en het zijn in ieder geval niet diegene van een tweede gesprek wat aanklopt... Want dan krijg je eerst een hoge pieptoon en daarna op vaste intervallen een beep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dred
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-08 13:26
Korte vraag: Overschakelen naar Dommel of niet? (belgacom klant)
Extra uitleg:
Nu belgacom (skynet) nogmaals duidelijk laat weten dat ze niet van plan is hun datalimieten te verhogen (of over te schakelen naar FUP) moet ik toch echt eens actie ondernemen. Mn broertje (net 16 en van z'n wow verslaving af) zit nu ook hele dagen op youtube en ouders beginnen nu ook meer op de PC te zitten (winter). Dit icm met een tweaker in huis (enkel de tweaker is ook al genoeg :D) geeft dat we nu al voor heel 2009 flirten met ons datalimiet en iedere andere maand ook wel zo'n volume pack moeten bijkomen.
En dan doe ik nog niet gek veel downloaden! Het is echter wel zo dat de updates van games altijd groter worden, de updates van windows en linux (heb een ubuntu draaien) ook altijd maar groter worden. En ik luister ook graag internet radio omdat de kwaliteit superieur is aan die van m'n FM radio. Webcasts, webseminaries, ... zou ik nu toch ook eens graag beginnen meepikken, maar dit kan er gewoon niet meer bij. Ik voel me bij m'n huidige ISP beperkt in m'n vrijheid, zoveel mag duidelijk zijn dus.

Vaststelling:
- 25gb is zelfs zonder enig illegaal gebruik vol te trekken in een halve maand, zonder veel geks te doen.
- Als student IT met toegang tot alle microsoft producten (acedemic alliance) is het een hel om die dingen ook effectief te kunnen gebruiken (moet nu server 2008 + exchange downloaden voor school, byebye helft van m'n maandelijks limiet)
- Uit principe en protest alleen al zou ik moeten veranderen, want als iedereen er zich gewoon bij neerlegt en enkel maar een petitie tekent gaat dit niks uithalen, doen we al jaren.

mogelijke alternatieven:
Telenet: even duur en gelijkwaardige abbo's, geen significant voordeel om over te stappen naar hun
scarlet: is tegenwoordig van belgacom/skynet en de nieuwe abbo's zijn gelijk als die van skynet.
dommel: loopt via belgacom netwerk, maar meer bang for bucks (sneller en 500gb limiet voor zelfde prijs, ongelimiteerd voor 10€ meer)
fulladsl: 60gb voor iets minder (promotie?) mogelijks een optie, maar vind ik persoonlijk de moeite niet waard om voor over te schakelen
meer concurrenten ken ik niet hier in België...

Belangrijke details: het is wel zo dat m'n ouders hun telefonie bij belgacom willen blijven behouden, dus het zou de bedoeling zijn om het internetpakket van dommel te nemen en het telefoniepakket van belgacom te behouden op dezelfde lijn. Er is een speedconnect (plus) beschikbaar op mijn locatie, heb nu 4,xx mbit, als ik minstens die snelheid haal ben ik al blij (rapper is natuurlijk beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 10-09 11:43

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik zou overstappen. Wij hebben zelf ook Belgacom telefonie i.c.m. Dommel internet (12mbit, 200gb limiet). Werkt perfect! En je hebt nog gratis toegang tot de nieuwsgroepen ook :Y)

Er zijn nog wel een aantal andere alternatieven in België. Bijvoorbeeld www.scarlet.be . Al weet ik niet of zij nog ongelimiteerd aanbieden.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dred
  • Laatst online: 20-08 13:26
Dennahz schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:38:
Ik zou overstappen. Wij hebben zelf ook Belgacom telefonie i.c.m. Dommel internet (12mbit, 200gb limiet). Werkt perfect! En je hebt nog gratis toegang tot de nieuwsgroepen ook :Y)

Er zijn nog wel een aantal andere alternatieven in België. Bijvoorbeeld www.scarlet.be . Al weet ik niet of zij nog ongelimiteerd aanbieden.
staat in al in m'n lijstje met alternatieven ;-) bieden geen ongelimiteerd meer aan, 30GB (belgacom like dus). Ik ga morgen eens binnenstappen in een belgacom winkel om te zien of ik internet kan opzeggen (enkel informeren voor de duidelijkeheid). Ouders hebben maandje geleden happy time geactiveerd, dus goed mogelijk dat die schurken van belgacom hun een nieuw jaarcontract hebben laten tekenen (ze kunnen zich niet meer herinneren of ze iets getekend hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tot nu toe spijtig genoeg zéér slechte ervaring met Dommel! Het is inmiddels bijna 8 weken geleden dat mijn lijn zogezegd in orde zou zijn. Ik vrees dat het echt maar aan 1 persoon ligt, en dat is de technieker die mijn case behandelt! Hij belt me nooit terug, ik moet steeds zelf terugbellen en vandaag had hij blijkbaar in het CRM systeem genoteerd dat hij me 's morgens had gebeld terwijl ik geen enkel telefoontje heb ontvangen. Ik heb er echt op aangedrongen dat deze persoon gemeld zou worden bij het management zodat de nodige corrigerende acties ondernomen kunnen worden want dit is echt geen klantenservice!

Wat ik ook zo belachelijk vindt is dat je om je lijn te testen een 2e modem moet aankoppelen om te zien of je eigen modem niet stuk is! Maar er zijn amper mensen die ik ken die een ADSL2+ modem hebben dus moest ik eigenlijk een 2e modem kopen. Gelukkig heb ik de verpakking niet stuk gemaakt en er voor gezorgd dat het ding in perfecte staat is zodat ik hem nog binnen de 8 dagen kan terugbrengen!

Hopelijk heb ik binnenkort mijn dommel verbinding... het wordt tijd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
weet je ook wel zeker dat ze het juiste gsm-nummer hebben ?

voor hetzelfde belt ie echt wel, maar is het een foutief nummer dat ie heeft ...

(als ze idd het juiste nummer hebben, dan even die tech laten bijsturen - maar denk er ook aan dat ze soms via belgacom moeten gaan: die laatste meter is en blijft van hen eh...)

ik heb hier recent enkel problemen gehad met de dns-servres van dommel.
(google.be, tweakers.net, een .mobi en .com adressen werkten niet terwijl ze via mijn eigen proxy in de states wel werkten)
maar daarvoor heb ik die van opendns wederom ingesteld gehad.
Door een voor mij onbekende reden was dat plots veranderd in mijn modem config.
Wellicht een update van de homeconnect-modem. (hun modem wegens de ingebouwde voip mogelijkheden, maar af en toe durven ze dus een update door te duwen die sommige settings terug reset)

[ Voor 45% gewijzigd door soulrider op 29-10-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik zit nu al langer met het "probleem" of de storende functie, dat als ik aan het bellen ben, en iemand belt dan ons nog eens op, dat er een beeptoon komt, met R2 kan ik die oproep dan wel aannemen, maar als je dat niet doet blijft het voor de opbeller rinkelen en weet hij of zij dus niet dat het bezet is...

Ik had die functie nu graag afgezet, weet iemand hoe dat heet? Is dat "aankloppen" bij de instellinen onder voip en per telefoon dat je moet afzetten?

Nevermind, het is inderdaad "aankloppen" dat je dan moet afzetten...

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 09-11-2009 18:02 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een overweging om Dommel te nemen.

Is het mogelijk om CityConnect en een ouderwetse POTS met 99,999% uptime (blijft werken als de stroom uitvalt) te combineren? Als je in een bedrijf een duizend euro order mist, dan is het prijsverschil met Belgacom snel gedicht. Het koperpaar wordt blijkbaar van Belgacom materiaal naar Dommel overgestoken.

Hoe zit het met de uptime, pings en snelheidstabiliteit? Bij een klasgenoot valt zijn aansluiting om de 14 dagen uit. Ik snap wel dat je eerst problemen op je eigen lijn moet uitsluiten voordat je gaat klagen. Dit had ik ook met de kabel van Telenet en dat werd verholpen. Vanaf het moment met excellente lijnwaarden kan je de kwaliteit monitoren.

Belgacom/Telenet kan door hoge prijs/budget en lage datalimieten garanderen dat het vlot blijft gaan ipv de pings en snelheid die tijdens drukke momenten als een pudding in elkaar zakt. Bij EDPnet krijg je voor datalimiet voor minder geld en dat is ook aan de congestie te merken. In een studentenhuis met 24 studenten en EDPnet-aansluiting kan ik het volspammen met p2p door de studenten niet uitsluiten om een harde uitspraak te doen.

Congestie kon bij Belgacom/Telenet ook gebeuren als ze teveel nieuwe klanten aanwerven. Dan heb je enkele weken pings in honderdtallen vanaf het uur dat de jeugd thuis komt om bandbreedte te gebruiken totdat ze allemaal gaan slapen, totdat de uplink in de wijkcentrale (ADSL) een upgrade kreeg of de gedeelde kabel werd opgesplitst.

Dankzij overboeking is er in praktijk geen verschil tussen de gedeelde kabel en de gedeelde centrale, alleen de lokatie van het delen verschuift. De overboekingssituatie is dan ook lokatie afhankelijk. Het beleid van de ISP maakt hier een verschil: Enkele weken laggen en je wordt met een upgrade verlost? Of blijf je voor eeuwig en altijd in de lag branden?

In de winkel zou ik cityconnect light boven op de POTS van Belgacom kunnen plaatsen? Het is bedoeld voor wat online bankieren, google'n,... zodat ik geen dikke datalimiet nodig heb. Deze aansluiting kan ineens als een testcase gebruikt worden voordat ik thuis van Telenet naar een andere oplossing overstap. Dat de Telenet telefonie geen POTS is, is ook te merken. Modem resetten om telefonie terug werkend te krijgen is al eens gebeurd.

• Icekiller2k6
Dommel cityconnect is niet voor 'professionele users' dus niet voor "bedrijven', dit betekend dat ze geen garanties geven.

Ik zelf (in Hasselt) heb nergens last van buiten, een week geleden lagen de ping tijden redelijk hoog, dat lijkt nu weer opgelost..

• HyperBart
Mijn dommel homeconnect ligt er toch regelmatig uit...

• Icekiller2k6
telefoon gedeelte of ook echt internet..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:35

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Heb me zonet Dommel Cityconnect aangevraagd in Gent. Ik zal hier mijn bevindingen posten ivm absolute snelheden, stabiliteit en service.

Ik heb voor €14.95/maand + € 5 omdat ik geen actieve Belgacomlijn heb, 100 GB traffiek aan 24mbps/3mbps.
Dat lijkt me RUIM het beste aanbod op de markt.

Ben vooral benieuwd naar hoe de fysieke installatie in zijn werk gaat zonder actieve telefoonlijn omdat ik eerlijkgezegd mijn aansluitingspunt niet zo goed weet liggen :)

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beelie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 15:08
Albi The Dragon schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:57:
Heb me zonet Dommel Cityconnect aangevraagd in Gent. Ik zal hier mijn bevindingen posten ivm absolute snelheden, stabiliteit en service.

Ik heb voor €14.95/maand + € 5 omdat ik geen actieve Belgacomlijn heb, 100 GB traffiek aan 24mbps/3mbps.

Ben vooral benieuwd naar hoe de fysieke installatie in zijn werk gaat zonder actieve telefoonlijn omdat ik eerlijkgezegd mijn aansluitingspunt niet zo goed weet liggen :)
Ik vrees dat het niet "ruim" het beste aanbod is, scarlet doet het ondertussen al weer even goed.
14,95 (dommel) + 5 (telefoonlijn) = 19,95 (prijs van scarlet)

Bij scarlet krijg je ongelimiteerde bandbreedte, bij dommel ligt de snelheid hoger. Hangt er van af wat je belangrijkst vindt...
Scarlet bron, Dommel bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Albi The Dragon schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:57:

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen! Vooral qua stabiliteit van de verbinding dan.
Had je al een telefoonlijn liggen of moesten ze die nog komen leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albi The Dragon

Albi The Dragon

Ben nog aan het wachten op een berichtje over een installatiedatum... Als ik deze week niets hoor zou me dat toch beginnen tegenvallen.

Ik heb geen actieve telefoonlijn, maar wel zo een soort stopcontact voor telefoon, je weet wel :). De lijn is niet actief: geen telenet of belgacom hier.

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

beelie schreef op maandag 25 januari 2010 @ 01:24:
Bij scarlet krijg je ongelimiteerde bandbreedte, bij dommel ligt de snelheid hoger. Hangt er van af wat je belangrijkst vindt...
Scarlet bron, Dommel bron
De definitie van "smalband" bij dat Dommel abonnement is 4096/512 kbps. Ongeveer 0,4 MB/s, 1,4 GB/h en 30+ GB per dag als je non-stop de lijn voltrekt. Zolang je niet terug naar klassieke telefoonmodemsnelheid gegooid wordt, dan heb je weinig last van datalimiet. Zit er bij de Scarlet prijs de telefoonlijn erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beelie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 15:08
rapture schreef op maandag 25 januari 2010 @ 22:28:
[...]
De definitie van "smalband" bij dat Dommel abonnement is 4096/512 kbps. Ongeveer 0,4 MB/s, 1,4 GB/h en 30+ GB per dag als je non-stop de lijn voltrekt. Zolang je niet terug naar klassieke telefoonmodemsnelheid gegooid wordt, dan heb je weinig last van datalimiet. Zit er bij de Scarlet prijs de telefoonlijn erbij?
Hmm, touché. Daar heb ik over gekeken.
Staat alleen in hun vergelijking.

Dommel blijkt dan inderdaad toch ruim de goedkopere te zijn, mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
Albi The Dragon schreef op maandag 25 januari 2010 @ 22:10:
Ben nog aan het wachten op een berichtje over een installatiedatum... Als ik deze week niets hoor zou me dat toch beginnen tegenvallen.

Ik heb geen actieve telefoonlijn, maar wel zo een soort stopcontact voor telefoon, je weet wel :). De lijn is niet actief: geen telenet of belgacom hier.
dan is het gewoon een kwestie van die adsl-filter ertussen, modem inpluggen, modem configureren en beginnen maar. maw: de aansluiting met of zonder actieve telefoonlijn verschilt _niets_ van elkaar...
(zolang de draad tussen die plug en de contrale in orde is, ga je zelfs geen technieker moeten zien: modempje laten toesturen als je zelf nog geen adsl2+-modem hebt - of er zelf eentje gaan kopen in de winkel, en alles zelf inpluggen ...)

[ Voor 16% gewijzigd door soulrider op 03-02-2010 05:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 16:57

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Denk je? Ik weet dat BC eerst de lijn moet activeren... En dus moet hij eerst wachten tot BC dat activeert voor hij alles zelf kan inpluggen.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albi The Dragon

Albi The Dragon

Belgacom installateur langsgeweest, heeft een splitter geinstalleerd.
Vriendin was thuis (ik op werk), heeft die prutser van twee mogelijke aansluitingspunten (2 telefoon-contactdozen) natuurlijk degene middenin de hall en weg van electrische stopcontacten gekozen, in plaats van het aansluitingspunt in mn bureau. Staat die router dus heel de tijd te flikkeren in m'n hall. Grrr.

Bij thuiskomst zelf aan de slag. Met enige moeite de juiste routerinstellingen ingevoerd. Ik vermoed dat hun helpdesk HEEL veel hulpvragen bij installatie binnenkrijgt. Ze sturen je immers een mail met alle nodige instellingen, die vervolgens niet in de instellingen van de router die ik van hen nota bene gekocht heb (!), terug te vinden zijn.

Dit is wat ze je toesturen:
advanced modem/router settings:

protocol: rfc 2684 (before 1483) multi-protocol over atm (bridged or routed)
vpi/vci: 8/35
ipaddress: automatic/dhcp
encapsulation: llc
password: not needed
nameserver1: 193.109.184.72
nameserver2: 193.109.184.75
Uiteindelijk na wat trial-and-error de router ingesteld op Dynamisch IP-adres, met LLC routed encapsulation en dat werkte.

Surfsnelheid lijkt razendsnel, youtube-filmpjes vliegen erop, webpaginas met foto's ook. Het voelt sneller aan. Als jullie graag een speedtest zien, moet je maar een site voorstellen! (zit nu op m'n werk)

Torrent downloadsnelheid tot 1 MB/s, met unlimited uploadvolume, en ik moet me nog eens op hun binairy-newsserver storten maar ben daar newbie in.

Voorlopige conclusie:
- vrij lang moeten wachten op activatie (4 weken)
- routerinstallatie niet accuraat uitgelegd, en algemeen niet voor beginners
- *snelle* verbinding (nog in cijfers uit te drukken)
- gedaan met limietzorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Installatie van VDSL2 is iets anders dan met ADSL.

De installateur zal een NTP2007 geplaatst hebben.
Een aansluiting met zes gaten en erboven 2 vierkantjes die je openschuift met een telefoon erop
(rj11 van je telefoon hierop aansluiten)

Ook bestaat er een 5 naar 6 polige omvormer of adaptor, de makkelijkste methode maar enkel als je 1 telefoon aansluiting hebt. Dus als je meer dan 1 telefoonaansluiting, PABX (telefooncentrale), antwoordapparaat of alarm hebt raad Belgacom de omvormer af en "moet" je de NTP2007 gebruiken.

Ook moet de NTP2007 op de eerste telefoonaansluiting geplaatst worden.

Foto NTP2007
Afbeeldingslocatie: http://uploads.imagup.com/03/1208816089_ntp2007fr1.jpg

Installatiegids VDSL2 met bekabeling foto's NTP2007
http://selfcare.belgacom....installation/lemon_nl.pdf

Zeer handig is het installatiefilmpje van Belgacom.
http://selfcare.belgacom....nstallation/bbox2_nl.html

Je kan op hun support site heel veel info halen.
http://selfcare.belgacom.net/

Ja kan veel van Belgacom zeggen, maar hun support vind ik toch beter dan Dommel en Telenet.
Hangt er natuurlijk af van de technische kennis en bereidheid van de helpdeskmedewerker.
Maar de Belgacom helpcenter heeft wel een gratis telefoonnummer _/-\o_

EDIT Nog een zeer mooie PDF gevonden over telefonie en internet in de woning en appartement _/-\o_
http://www.anpeb.be/files/docs/260_1_nl.pdf

[ Voor 5% gewijzigd door abusimbal op 12-02-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albi The Dragon

Albi The Dragon

Er hangt inderdaad zo een NTP2007 aan de muur nu :)

Was alleen wat grumpy omdat ik nu weer heel wat 'cable management' in m'n hall voor de boeg heb, en een mooie oplossing niet voor de hand zal liggen. Ik heb immers goed begrepen dat ik die splitter niet kan 'verplaatsen' naar m'n aansluiting in m'n bureau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Want ik de berichtjes zo les dan moet ik zeggen dat mijn beslissing bij telenet te blijven juist is. Dit aanbieder is op dit ogenblik de snellste!!! ( met turbonet surf met 20 en meer Mbps!) dus men moet niet te lang wachten tot de download geeindigt is>> en op dit ogenblik is er 60 Gb downloadrate aangeboden > binnen de kommende maanden unperkt!! Dat is al iets waarmee je kan leven... Maar doch is Belgie op dit gebied een heel slecht ontwikkelt landje ( ik denk daar zijn afspraken achter dicht gesloten deuren, korruptie, kartelle etc etc .....).Ik moet doch dan lachen over de aanboden in Belgie: dat is niets tegenovergestelde andere landen in de europ. regio.Soms ben ik echt jalours op onze buren in het buitenland. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 16:57

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 14:57:
Want ik de berichtjes zo les dan moet ik zeggen dat mijn beslissing bij telenet te blijven juist is. Dit aanbieder is op dit ogenblik de snellste!!! ( met turbonet surf met 20 en meer Mbps!) dus men moet niet te lang wachten tot de download geeindigt is>> en op dit ogenblik is er 60 Gb downloadrate aangeboden > binnen de kommende maanden unperkt!! Dat is al iets waarmee je kan leven... Maar doch is Belgie op dit gebied een heel slecht ontwikkelt landje ( ik denk daar zijn afspraken achter dicht gesloten deuren, korruptie, kartelle etc etc .....).Ik moet doch dan lachen over de aanboden in Belgie: dat is niets tegenovergestelde andere landen in de europ. regio.Soms ben ik echt jalours op onze buren in het buitenland. 8)7
Ja, bij Telenet blijven is het slimste op dit moment, ik zit er ook bij.
Om een simpele reden -> ADSL kan bij mij niet meer, want de telefoonlijn in onze straat is te slecht...

Maar voor anti-telenet mensen, is dit zo goed als de beste provider!

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Hoi,

Ik hoop dat iemand ons hier verder kan helpen want ik zie het even niet goed meer zitten :)

We zitten thuis al een paar jaar bij Dommel geabonneerd. Nu hebben we een vrij ingewikkelde setup, vermits we via een gesplitte ISDN lijn werken. Eentje voor telefoon/internet en eentje voor de fax, met aparte tel-nummer. Helaas moeten we daarvoor dus 2x een lijn betalen aan Belgacom, de afzetters. In totaal komt het toch nog goedkoper uit dan voordien + geen data-limieten, news-account etc.

Dit verliep al bij al zonder veel grote problemen, echter sinds dit weekend kunnen we niet meer bellen. Uitgaande verbinding geeft altijd een bezet-toon, faxen lukt ook niet meer. Alle inkomende calls verlopen zonder probleem, internet uiteraard ook.

Na veel gedoe - de helpdesk van Dommel is nu niet meer rechtstreeks via telefoon bereikbaar, dikke miserie - heeft mijn vader toch iemand aan de lijn gehad, die beweert echter dat ons abonnement verouderd is en dat onze setup niet meer ondersteund wordt. We moeten volgens hem overschakelen op een PSTN-lijn-abonnement van Belgacom en dan nog is het niet zeker of het wel zou lukken. Zoals gewoonlijk niet bepaald klant-vriendelijk.

Ik moet er geen tekening bijmaken dat mijn vader in alle staten is (ik heb natuurlijk aangeraden om over te schakelen), de vraag is dus: wat is onze beste optie?

Zijn er mensen die ervaring hebben met een dergelijke setup (ISDN voor tel/fax/internet), al dan niet bij Dommel? Wat zijn de alternatieven? Volledig terug naar Belgacom betekent ook weer email-adres en heel de boel wijzigen, wat mijn vader ook niet gelukkig maakt + dan ben ik mijn (no)-data-limiet + news-account kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Probeer je vraag anders bij userbase te stellen, daar zijn er meer mensen die je kunnen helpen dan hier op GOT met internet en telefonie problemen.
http://userbase.be/forum/viewforum.php?f=57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik weet niet hoe het bij jullie gesteld is, maar sinds een kleine twee weken (denk ik) is het internet hier echt MEGA sloom geworden...

Ik haal mijn oude snelheden van 440 KB/sec met Homeconnect al niet meer en dat gaat nu eerder richting 250 KB/sec...

Heel vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
HyperBart schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:09:
Ik weet niet hoe het bij jullie gesteld is, maar sinds een kleine twee weken (denk ik) is het internet hier echt MEGA sloom geworden...

Ik haal mijn oude snelheden van 440 KB/sec met Homeconnect al niet meer en dat gaat nu eerder richting 250 KB/sec...

Heel vreemd...
HyperBart doe is een tracert en een ping -t naar userbase en geef de logs hier is.;
ik heb gemaild en ze zeggen ginder "er zijn geen problemen"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
C:\Users\Bart>ping userbase.be -t

Pinging userbase.be [79.132.231.171] with 32 bytes of data:
Reply from 79.132.231.171: bytes=32 time=29ms TTL=58
Reply from 79.132.231.171: bytes=32 time=30ms TTL=58

C:\Users\Bart>tracert userbase.be

Tracing route to userbase.be [79.132.231.171]
over a maximum of 30 hops:

1     1 ms    <1 ms    <1 ms  sx762.sssss.local [192.168.8.168]
  2    25 ms    24 ms    25 ms  gateway.dyn1.gkk.schedom-europe.net [83.101.13.1
]
  3    27 ms    27 ms    28 ms  atm-15-32.largo-matisse.bru.schedom-europe.net [
83.101.0.38]
  4    28 ms    28 ms    28 ms  4-3.r1.br.hwng.net [69.16.190.245]
  5    27 ms    28 ms    27 ms  edpnet.bnix.net [194.53.172.89]
  6    29 ms    29 ms    29 ms  router01.sn.be.edpnet.net [212.71.1.6]
  7    30 ms    30 ms    29 ms  79.132.231.171.static.edpnet.net [79.132.231.171
]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
  • Laatst online: 10-09 11:53
hier ook (leuven)... al een paar weken meestal 2 mbit ipv 24 mbit :(

edit: gemaild, krijg ik terug "Geachte, We hebben de lijn terug verhoogd. Met vriendelijke groeten". Nu 13 Mbit. Vreemde gang van zaken, waarom zouden ze die lijn überhaupt verlagen :/

[ Voor 58% gewijzigd door pyther op 19-07-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
We hebben hier het "oude" Cityconnect abbo. Nu is er enkel Cityline/Cityconnect Lite/Plus. Vroeger was er echter ook gewoon Cityconnect (enkel internet, 100GB limiet, 16/1). Nu heb ik echter geen idee op wat ze mij nu juist hebben gezet sinds Cityconnect weg is.

Ik kan namelijk met gemak over de 100GB downloaden (en dat ook gewoon terugvinden in de verbruiksmeter van Dommel) zonder op mediumband te worden teruggeschakeld. Dat zou doen vermoeden dat ik limietloos zit. Na 100GB stopt de nieuwsserver echter wel met werken, wat doet vermoeden dat alles nog hetzelfde is. Dus niet enkel de vraag op wat voor rare formule ik nu eigenlijk zit, maar ook of ik nog gewoon dit abbo kan blijven gebruiken, voor volgende jaren.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste