hoelang ben je al bij dommel ? want tijdens het eerste jaar opzeggen = volledig jaar uitbetalen.
(boete wegens vroegtijdig contract opzeggen: je hebt er dan ev. een voordeel aan eerst over te stappen naar hun lichtste abonnement en dan pas opzeggen ;-) een tip die ook bij andere providers werkt als je snel wilt overstappen en nog in dat eerste jaar zit.)
Overschakelen van de ene naar de andere adsl-aanbieder is een fysieke ingreep in de centrale.
Als de bgc-techie's van Scarlet de opdracht krijgen jouw kabelpaar over te zetten naar hun netwerk dan kan je vanaf dan enkel nog inbellen met geldige Scarlet gegevens.
dus er bestaat ook de mogelijkheid dat je reeds bent omgeschakeld voordat je die inbelgegevens van Scarlet hebt. Hou ev. rekening met een paar dagen geen connectie als je pech hebt.
(bgc-techie's die rapper zijn dan de mensen van de post ...)
en ja het zijn nog steeds belgacom-techie's die dat moeten doen, omdat bgc nog steeds alleen zijn eigen mensen aan zijn netwerk laat werken. Al de rest mag enkel bij de klant thuis iets doen (en dan zelfs alleen maar aan de binnenhuis connectie's, splitters en modems). Het punt waar die telefoonkabel binnenkomt is nog steeds van Belgacom en _officieel_ enkel door hun tech's te herstellen, ....
(wederom bij ouders die bij Mobistar zijn gegaan: tech van mobistar moest via zijn central eentje van bgc laten oproepen omdat het eerste aansluitpunt stuk was bij mijn ouders)
ps: het kan zijn dat dommel nog dwars zit maar je kan dan best even bellen naar Dommel zelve, en het gewoon melden dat je (vroegtijdig) wilt opzeggen en overstappen. Zij geven je informatie wat te doen om bij hen te verbreken (aangetekende brief versturen). Maar zij weten er al van, en gaan ook niet dwars liggen als een andere provider die lijn wilt hebben. (vooral tijdens dat eerste jaar).
Ik zat al langer bij edpnet, toen ik overstapte: geen enkel probleem daarvoor. Leek alsof ze een schakelaar omhaalde in hun centrale en met minder dan 5min. downtime toen (ik had mijn inbel gegevens van dommel voor de fysieke overschakeling) mag ik me een tevreden klant noemen.
En cyberbart:
ivm die aansluitingen en afstanden:
Je hebt idd wijkcentrales: niets anders dan aansluitplaatsen voor de kabelparen van de verschillende huizen en voorzien van versterkers (en wrs nog andere electronica enzo) om de signalen zelfs naar de hoofdcentrale te sturen.
Belgacom heeft natuurlijk in quasi alle centrale's een adsl-pop van zichzelf omdat zij er al jaren in investeren.
De andere aanbieders moeten betalen per cntrale waar zij hun pop bij in willen hebben hangen. Omdat zij vaak 'kleiner zijn' dan bg kiezen zij vooral voor die hoofd-centrales ipv voor alle wijkcentrale's. Wat dan natuurlijk extra afstand is voor het adsl-signaal van die provider.
(want dat wordt natuurlijk niet versterkt door bgc)
Ik kan je een foto bezorgen van de centrale hier vlakbij zodra mijn digicam is opgeladen.
(en ik er eens aan denk er dan langs te lopen - maar hier zit die verborgen in een vroegere belgacom-winkel die nog steeds leeg staat als winkel maar wel gebruikt wordt om die centrale te 'hosten')
en ohja: je noet niet slechts de eerste 4 woorden pakken van een hele uitleg die aan elkaar hangt eh.
die 'maar iedereen surft hier toch via dommel' is een nutteloze opmerking .... Je moet die 'als je surft via belgacom' ook lezen met de nadruk op '_als_' en dan de rest even begrijpend lezen .... (het is een voorbeeld in een technische uitleg zodat het beter begrijpbaar is)
@kokorico
vaak is het zo dat zodra je geen adsl abonnement hebt bij gelgacom ook die bijhorende email-adressen stoppen.
het bgc.net mailadres dat bij een inbel verbinding hoort (toen indertijd wellicht verkregen met zo'n gratis inbel-cd'tje) blijft nog actief zolang belgacom enerzijds die bgc.net-mailadressen blijft aanbieden, maar ook zolang zij die inbel-connectie's nog mogelijk laten. (omdat zij 'niet kunnen weten' of die inbel connectie nog wel gebruikt wordt of niet, blijven de bijhorende mail-adressen gewoon actief)
Wat je eventueel kan doen - als die mailadressen super belangrijk zijn en het onmogelijk is iedereen een ander mail-adres te bezorgen (gmail-adresje of een dommel mailbox bij jou? ) is er misschien de mogelijkheid die mailadressen onder te brengen bij een kennis die nog wel bgc heeft?
(en via die hun adsl-abbo een extra mailbox nemen en daar het mailadres van je ouders onderbrengen tot ze dat mail-adres niet meer nodig hebben...)
[
Voor 32% gewijzigd door
soulrider op 29-01-2009 20:12
]