ook een kleine faq zoals:
kan ik mijn telenet of tele2 nummer overdragen?
ja dat gaat, in de wizard wordt gevraagd of je een telefoonnr hebt (tele2, telenet,..) bij deze stap geeft u dan uw huidig nummer in.
Hoe weet ik hoe ver ik van de centrale ben?
Hiervoor kunt u het best naar Belgacom bellen. Ze hebben betere informatie over waar hun centrales staan. Indien het voor adsl2+ is moet je naar Dommel bellen (vb voor Sint truiden, leuven,...)
waar moet ik mijn siemens aansluiten?
uw siemens gigaset sluit je aan op uw telefoonlijn, het liefst waar deze binnenkomt. De siemens gigaset is voorzien van 2 telefoonaansluitingen. Er kunnen ook 2 gesprekken tegelijk gebeuren.
Kan ik in de router?
ja dat gaat, na de activatie van uw homeconnect wordt enkel het VOIP gedeelte afgesloten. De rest van de modem blijft toegankelijk
Ik heb geen actieve belgacom lijn wat nu?
Niets, meld dit tijdens de wizard, u krijgt dan een rawcopper.
Ik heb actieve belgacom lijn (en of belgacom internet) wat nu?
Niets, meld dit tijdens de wizard, uw actieve belgacomlijn wordt omgezet in rawcopper.
Zodra belgacom uw opzeg krijgt van dommel wordt uw internet afgesloten.
Raw copper gebeurt hoogswaarschijnlijk pas naderhand (uit ervaringen)
Let op! Wees zeker dat je niet vast zit aan een 1 jaar contract anders moet je een contractbreuk vergoeding betalen.
Ik heb internet van een isp (niet belgacom)
Na dat uw dommel geactiveerd is moet je op uw zeg doen bij de ISP inkwestie (telenet, tele2, scarlet..)
fullhd heeft onderstaande geschreven:
quote: FullHD
Dit topic is voorbehouden voor het oplijsten van problemen die gebruikers zijn tegengekomen bij het activeren van hun HomeConnect abonnement en de oplossingen voor die problemen.
Ik zal proberen de start post aan te passen als er nieuwe problemen en/of oplossingen worden gemeld.
Opmerking: Installeer zeker de laatste versie van de HomeConnect software vooraleer te activeren!
1.
Na het ingeven van de activeringscode in de HomeConnect toepassing verschijnt de volgende foutmelding:
Oplossing: rechts-klik op het bestand Dommel.Link.Siemens.dll in de folder "C:\Program Files\dommel.com\dommel.com homelink" en verwijder het vinkje bij "alleen lezen" (read-only).
2.
Nadat de instellingen van de Siemens router door de HomeConnect toepassing zijn aangepast verschijnt het volgende scherm:
Oplossing: hier is nog geen gekende oplossing voor
3.
Mijn ADSL snelheid is nog dezelfde als vroeger
Oplossing: de snelheid zal pas verhoogd worden vanaf 1 juli
[
Voor 11% gewijzigd door
Icekiller2k6 op 23-06-2008 10:53
]