Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel ongelofelijk welke specs dommel allemaal al heeft veranderd sinds de aankondiging van homeconnect. Heel goed natuurlijk, zo zie je dat er nog providers zijn die wél iets voor hun klanten willen doen ook al is er amper concurrentie. Het blijft natuurlijk spijtig dat de early adopters nu al weken wachten, maar als het uiteindelijk allemaal gaat werken zoals het hoort, verdienen ze zeker een dikke pluim. _/-\o_
En blijkbaar doet dommel iets aan hun support aangezien ik al veel recente verhalen heb gelezen van mails die de volgende dag beantwoord zijn. Doe zo verder dommel! Zodra cityconnect hier is, stap ik ook over op homeconnect met 24 Mbps. Nu nog even verder met m'n netconnect plus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 12:56
Vandaag een brief in de bus gehad met de activeringscode. Maandag na 6 uur kan ik em activeren. Telefonie zou binnen de 4 werkuren actief zijn, internet direct veronderstel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:36

DinX

Motormuis

silentkiller schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:46:
Vandaag een brief in de bus gehad met de activeringscode. Maandag na 6 uur kan ik em activeren. Telefonie zou binnen de 4 werkuren actief zijn, internet direct veronderstel ik.
Als je al ADSL had van Belgacom heb je geen downtime voor het internet. Je hoeft gewoon je login@SKYNET te vervangen door nieuwelogin@SCHEDOM

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
hier ook binnen ik ben 'pas' de 25ste actief.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
DinX schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:07:
[...]

Als je al ADSL had van Belgacom heb je geen downtime voor het internet. Je hoeft gewoon je login@SKYNET te vervangen door nieuwelogin@SCHEDOM
Dat was zo toen ik overstapte naar netconnect. Nu heb ik echter al netconnect en stap ik over naar home connect. Ik vermoed dat dit ook zonder downtime gaat, echter ben ik er nie cker van omdat ook mijn telefonie wordt omgegooid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Volgende week donderdag komen ze de discovery-lijn leggen. Dus dit weekend maar eens een keuze maken wat het gaat worden bij Dommel. Wss Netconnect met 15gb (€30). Als er dan bij ons ook cityconnect komt stap ik daar wel op over. Tot die tijd maar wat rustig aan doen met downloaden. (maar toch niet zo rustig als bij Telenet *O* )

Edit:
Zouden jullie trouwens een gewone adsl modem kopen of die Siemens bak? Die Siemens kost wel even €130, terwijl een gewone adsl modem mss €50-€60 kost.

[ Voor 19% gewijzigd door Jegapia op 20-06-2008 15:04 ]

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:59
Om telefonie te gebruiken dien je hun modem te gebruiken.

Verder heb je volgens mij geen toegang tot de router maar gebeurt het beheer remote via domme. uPNP wordt gebruikt om bepaalde poorten open te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
Die siemens is nuttig naar de toekomst toe. Je kan dan nog altijd telefonie bij hun nemen zonder te upgraden. De reden waarom die siemens 130 euro kost is omdat de activering van homeconnect bij in de prijs zit alsook een maand homeconnect. De modem kost je dus 80 euro mits je homeconnect neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 08:26
silentkiller schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:13:
Die siemens is nuttig naar de toekomst toe. Je kan dan nog altijd telefonie bij hun nemen zonder te upgraden. De reden waarom die siemens 130 euro kost is omdat de activering van homeconnect bij in de prijs zit alsook een maand homeconnect. De modem kost je dus 80 euro mits je homeconnect neemt.
De modem kost dus eigenlijk maar 30 euro, aangezien de activeringskosten normaal 50 euro zijn en de kosten voor één maand homeconnect zijn nog eens 50 euro. :)

Edit:
Even geheel wat anders, iemand ervaring met de levertijd van de router?

Ik heb namelijk maandag besteld, bij loveno, ze reageren wel tamelijk snel op mails.
Maar of ze ook zo snel verzenden?

Ik hoop alleszinds dat ik volgende week de router heb, dan een contract invullen van Dommel zodat ik ook homeconnect heb.
Kan niet wachten tot ik homeconnect heb (eindelijk limietloos :D)

[ Voor 26% gewijzigd door Marcoos op 20-06-2008 15:33 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

For the record, Dommel hanteert géén F.U.P. maar écht ongelimiteerd. Zo een beetje te vergelijken met jullie Xs4all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:10
Bestaat er nu geen mogelijkheid om je eigen sip adapter te gebruiken bij dommel homeconnect? Heb niet direct zin om men goede modem, firewall/router, wireless en sip adapter weg te gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:34:
Bestaat er nu geen mogelijkheid om je eigen sip adapter te gebruiken bij dommel homeconnect? Heb niet direct zin om men goede modem, firewall/router, wireless en sip adapter weg te gooien...
In de homeconnect box zit een activatie code die je nodig hebt. Ik vermoed dat je je eigen SIP adapter wel kan gebruiken maar dat je alsnog de box moet kopen. Misschien een box kopen en proberen de siemens te verkopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avenger 2.0 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:34:
Neen, je moet de Siemens box kopen, eerste maand homoeconnect en activatiekost zitten erin, om de kosten wat te dempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
Zo, vandaag heb ik dus de router binnen gekregen, echter vraag ik me af waarom er geen contract van dommel bij zit?

Of moet ik het contract verkrijgen op een andere manier bij Dommel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
Marcoos schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:40:
Zo, vandaag heb ik dus de router binnen gekregen, echter vraag ik me af waarom er geen contract van dommel bij zit?

Of moet ik het contract verkrijgen op een andere manier bij Dommel?
euh daar zit een brief in hé.. en in die brief zit een handleiding + cd die je moet volgen...

owja je kunt GEEN eigen sip ofzo gebruiken.. na dat de geactiveerd wordt wordt het VOIP gedeelte van de router afgeschermd.

[ Voor 13% gewijzigd door Icekiller2k6 op 23-06-2008 09:44 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
Icekiller2k6 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:42:
[...]

euh daar zit een brief in hé.. en in die brief zit een handleiding + cd die je moet volgen...

owja je kunt GEEN eigen sip ofzo gebruiken.. na dat de geactiveerd wordt wordt het VOIP gedeelte van de router afgeschermd.
in principe is dat niet zo erg, wel ? Je kan gratis bellen binnen Belgie en naar een mobiel nummer bellen is ook niet echt duur bij dommel. Misschien als je veel naar het buitenland belt dat het wel de moeite loont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
silentkiller schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:11:
[...]

in principe is dat niet zo erg, wel ? Je kan gratis bellen binnen Belgie en naar een mobiel nummer bellen is ook niet echt duur bij dommel. Misschien als je veel naar het buitenland belt dat het wel de moeite loont
inderdaad persoonlijk geen problemen mee.. hoewel ik graag SIP accounts had kunnen instellen voor mijn pc ;).

voor mij geen probleem, maar dan kun je niet uw eigen router gebruiken voor VOIP zoals sommige hier precies willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
ook een kleine faq zoals:

kan ik mijn telenet of tele2 nummer overdragen?
ja dat gaat, in de wizard wordt gevraagd of je een telefoonnr hebt (tele2, telenet,..) bij deze stap geeft u dan uw huidig nummer in.

Hoe weet ik hoe ver ik van de centrale ben?
Hiervoor kunt u het best naar Belgacom bellen. Ze hebben betere informatie over waar hun centrales staan. Indien het voor adsl2+ is moet je naar Dommel bellen (vb voor Sint truiden, leuven,...)

waar moet ik mijn siemens aansluiten?
uw siemens gigaset sluit je aan op uw telefoonlijn, het liefst waar deze binnenkomt. De siemens gigaset is voorzien van 2 telefoonaansluitingen. Er kunnen ook 2 gesprekken tegelijk gebeuren.

Kan ik in de router?
ja dat gaat, na de activatie van uw homeconnect wordt enkel het VOIP gedeelte afgesloten. De rest van de modem blijft toegankelijk

Ik heb geen actieve belgacom lijn wat nu?
Niets, meld dit tijdens de wizard, u krijgt dan een rawcopper.

Ik heb actieve belgacom lijn (en of belgacom internet) wat nu?
Niets, meld dit tijdens de wizard, uw actieve belgacomlijn wordt omgezet in rawcopper.
Zodra belgacom uw opzeg krijgt van dommel wordt uw internet afgesloten.
Raw copper gebeurt hoogswaarschijnlijk pas naderhand (uit ervaringen)
Let op! Wees zeker dat je niet vast zit aan een 1 jaar contract anders moet je een contractbreuk vergoeding betalen.

Ik heb internet van een isp (niet belgacom)
Na dat uw dommel geactiveerd is moet je op uw zeg doen bij de ISP inkwestie (telenet, tele2, scarlet..)

fullhd heeft onderstaande geschreven:
quote: FullHD
Dit topic is voorbehouden voor het oplijsten van problemen die gebruikers zijn tegengekomen bij het activeren van hun HomeConnect abonnement en de oplossingen voor die problemen.

Ik zal proberen de start post aan te passen als er nieuwe problemen en/of oplossingen worden gemeld.

Opmerking: Installeer zeker de laatste versie van de HomeConnect software vooraleer te activeren!

1. Na het ingeven van de activeringscode in de HomeConnect toepassing verschijnt de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/5113/dommelmsdotnetfoutqp4.png

Oplossing: rechts-klik op het bestand Dommel.Link.Siemens.dll in de folder "C:\Program Files\dommel.com\dommel.com homelink" en verwijder het vinkje bij "alleen lezen" (read-only).

2. Nadat de instellingen van de Siemens router door de HomeConnect toepassing zijn aangepast verschijnt het volgende scherm:

Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/1662/dommelproblj1.png

Oplossing: hier is nog geen gekende oplossing voor

3. Mijn ADSL snelheid is nog dezelfde als vroeger

Oplossing: de snelheid zal pas verhoogd worden vanaf 1 juli

[ Voor 11% gewijzigd door Icekiller2k6 op 23-06-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
Net mijn dommel homeconnect geinstalleerd en zit erop te surfen. Toch liep het niet allemaal als een zonnetje. Veel errors, homeconnect software die nog wilde updaten, dat liep dan weer mis etc. Uiteindelijk alles eraf gekegeld, software opnieuw geinstalleerd. De update gedaan die ze me hadden mee gestuurd en toen wilde het werken. Echter na dit alles heb ik nog steeds de error van hierboven:
2. Nadat de instellingen van de Siemens router door de HomeConnect toepassing zijn aangepast verschijnt het volgende scherm

Morgen eens naar dommel bellen. Kzou men mailboxen moeten overzetten en graag mijn domein activeren. Ook zag ik dat ik nog op een dsltest5@DOMMEL account zat, zal morgen ook wel verandering in komen denk ik.
Al bij al ging het dus niet zo vlot, de software die dommel meelevert staat totaal nog niet op punt. Hopelijk doet mijn telefonie het morgen binnen de 4 werkuren zoals aangegeven en zorgen ze ervoor dat ik bij mijn instellingen kan.
Als dit allemaal werkt zal ik een tevreden man zijn, toch jammer dat ik dit alles niet kan beheren via men mac (omdat alleen de windows software is meegeleverd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
Heeft iemand de homeconnect al werkend ? De adsl werkt hier (als ik in de router kijk zie ik een dsltemp5@schedom login, dus volgens mij nog niet mijn definitieve account). De telefonie is nog niet overgezet, ik krijg geen signaal. Gisteren avond heb ik de modem geinstalleerd (half 7) dus ik veronderstel dat die 4 werkuren toch al voorbij zjin. De 0800 nummer van dommel blijft rinkelen en gooit me er na een minuutje uit, net ook al een kwartier aan de 070 gehangen maar daar blijf ik ook niet wachten want dat kost me een hoop geld !
De software al tig keer opnieuw geinstalleerd, dan restart de modem maar inloggen kan ik niet,error dataset... Een mail sturen naar dommel heeft ook geen zin want die wordt na een week beantwoord met 'het is al opgelost zie ik'.
Dommel is een goede provider als het werkt (althans, zo ervaarde ik het bij mijn netconnect bij hun) maar de support is echt 0,0 !!!

edit:

Net toch contact gekregen via de 070 nummer,de 0800 neemt nog steeds niemand op.
Voor de error get dataset: Ze zijn er mee bezig en er komt een update uit zodra dit werkt (via de homeconnect software zelf normaal).
Dat mijn telefoonsignaal nog niet was overgezet:
'Moet binnen de 4 uur gebeurd zijn maar dat kan ik niet nakijken, u oude provider (belgacom in mijn geval) moet dit doorgegeven hebben aan ons'
Ik ben er zeker van dat dat gebeurd is want ik heb een brief gehad van belgacom dat dit gebeurd is. Dit vertelde ik ook de support medewerker en hij zei mij:
'Het kan enkele dagen duren..'
Vorige keer toen ik belde ivm een smtp probleem ben ik goed verder geholpen (jammer dat het een 070 nummer is maar ok). Net had ik een jonge kerel aan de lijn die mij de indruk gaf mij te willen afschepen.
Dommel support => 0

[ Voor 32% gewijzigd door silentkiller op 24-06-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
vandaag is een update uitgekomen waardoor de (meeste?) problemen van de baan zijn.

dus ff update.exe uitvoeren in de dommel.com homelink map(C:\Program Files\dommel.com\dommel.com homelink)

de file die het download is:
http://sunlight.schedom-europe.net/upgrade/homelink.exe
(moet je hem wel rename naar dommel.com homelink.exe en de andere verwijderen)

notabene ssh info
quote: Ken
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
ManagementServer.URL = http://xxx4335xxx.dommel.com (wat aangepast)
ManagementServer.Username = 0001E3-CPE-xxxxxxxxxxx (wat aangepast)
ManagementServer.Password = (blanco?)
ManagementServer.PeriodicInformEnable = 0
ManagementServer.PeriodicInformInterval = 240
ManagementServer.PeriodicInformTime = 0001-01-01T00:00:00
ManagementServer.ParameterKey =
ManagementServer.ConnectionRequestURL = http://83.101.15.95:8085/CPE-ACCESS
ManagementServer.ConnectionRequestUsername = (blanco?)
ManagementServer.ConnectionRequestPassword = (blanco?)
ManagementServer.UpgradesManaged = 1
ManagementServer.ManageableDeviceNumberOfEntries = 0
ManagementServer.V_ConnectionRequestPort = 8085
ManagementServer.V_ConnectionRequestAuthentication = None
ManagementServer.V_Interface =
ManagementServer.V_Enable = 0
ManagementServer.V_WaitForNTPSync = 0
ManagementServer.ParameterHash =

Paar SIP instellingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.SIP.ProxyServer = 83.101.17.xxx
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.SIP.ProxyServerPort = 5060
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.SIP.ProxyServerTransport = UDP
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.SIP.RegistrarServer = 83.101.17.xxx
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.SIP.RegistrarServerPort = 5060
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.SIP.RegistrarServerTransport = UDP
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.SIP.UserAgentDomain = 83.101.17.xxx
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.SIP.UserAgentPort = 5060
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.SIP.UserAgentTransport = UDP
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.SIP.OutboundProxy =
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.SIP.OutboundProxyPort = 5060
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.SIP.Organization =
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.SIP.RegistrationPeriod = 480
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.SIP.RegisterExpires = 600
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.SIP.RegisterRetryInterval = 30
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.SIP.UseCodecPriorityInSDPResponse = 1
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.SIP.DSCPMark = 26
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.SIP.V_ProxyServerType = standard
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.SIP.V_SIPRealm =
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.SIP.V_SupportsLooseRouting = 1
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.SIP.V_Send100Trying = 1

Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.Line.1.Enable = Enabled
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.Line.1.Status = Up
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.Line.1.CallState = Idle
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.Line.1.V_RegistrationState = register_reason_none
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.Line.1.SIP.V_CallerIdName = 0xxxxxxxx (mijn vast tel. nummer)
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.Line.1.SIP.AuthUserName = sipxxxxx (mijn sip account)
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.Line.1.SIP.AuthPassword =
Services.VoiceService.1.VoiceProfile.1.Line.1.SIP.URI = sipxxxxx (mijn sip account)

Verder geen wachtwoord te zien, misschien dat het te zien is door te sniffen maar heb geen zin om dat vanavond nog te doen...

[ Voor 81% gewijzigd door Icekiller2k6 op 25-06-2008 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Morgen komen ze van Belgacom dus een discovery-lijn installeren. Het plan was dus Discovery + Netconnect. Met de prijsstijgging die ze nu doorvoeren denk ik toch dat ze enkel de koper mogen activeren en dat ik vervolgens voor Homeconnect ga.
Vanmiddag na m'n werk zal ik nog wel eens langs gaan bij de Belgacom winkel maar ik ga het hier toch ook al eens vragen. Ik huur een appartementje maar de vorige huurders hebben blijkbaar nog nooit gebruik gemaakt van telefonie. De aansluiting (stopcontact) ligt er wel maar het is nooit geactiveerd geweest. Moet ik dit via Belgacom regelen of kan Dommel dit ook?

[ Voor 3% gewijzigd door Jegapia op 25-06-2008 11:34 ]

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
Jegapia schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:34:
Morgen komen ze van Belgacom dus een discovery-lijn installeren. Het plan was dus Discovery + Netconnect. Met de prijsstijgging die ze nu doorvoeren denk ik toch dat ze enkel de koper mogen activeren en dat ik vervolgens voor Homeconnect ga.
Vanmiddag na m'n werk zal ik nog wel eens langs gaan bij de Belgacom winkel maar ik ga het hier toch ook al eens vragen. Ik huur een appartementje maar de vorige huurders hebben blijkbaar nog nooit gebruik gemaakt van telefonie. De aansluiting (stopcontact) ligt er wel maar het is nooit geactiveerd geweest. Moet ik dit via Belgacom regelen of kan Dommel dit ook?
Dommel kan dit volgens mij ook als de draden er liggen. Bel even naar dommel, dan weet je het zeker maar ik vermoed van wel. Echter, als je voor dommel gaat en telefonie ook bij dommel neemt moet belgacom volgens mij niet meer komen.
Aloewel, het kan ook wel eens zijn dat dommel contact opneemt met belgacom en een belgacom mannetje stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Zonet getelefoneerd met de helpdesk van Dommel (kerel was best wel vriendelijk en vertelde me ook wat extra info m.b.t. de installatie/activatie zonder dat ik dat echt gevraagd had, dus mij hebben ze goed geholpen, in totaal een 5 a 6 min. aan de telefoon gehangen, incl. wachten) en zij wisten me te vertellen dat ik Belgacom helemaal niet meer nodig heb.

Dus direct naar de locale Belgacom store geweest en daar gezegd dat ze m'n aanvraag mochten annuleren. *O*

Gelukkig dat vandaag dat bericht kwam van die tarieven die opsloegen. Je kunt dan wel begin augustus opzeggen maar ik had wel even een goede €100 installatiekosten mogen betalen voor niets dan eigenlijk.

Vanavond dus maar eens mijn pakket bestellen bij loveno (goeie ervaringen met die shop) en dan maar eens Homeconnect aanvragen.
Dan maar hopen dat ze rap Cityconnect doortrekken naar hier en het is helemaal feest! :P

:w Telenet!!!
:w Limieten
:w Maffia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm prima :)

Ik heb ook net een nieuw appartement gekocht (Gent centrum), en er was voordien geen telefoonlijn..
Dus zal ik waarschijnlijk eerst moeten contact opnemen met Dommel / Belgacom om die lijn te leggen / activeren ofzo? Daarna het pakketje kopen in één van de twee winkels en daarna nog een telefoontje naar dommel om alles te activeren? Morgen eens telefoontje doen naar helpdesk best :+

Of sla ik stappen over of verkeerde stappen ofzo? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Is er geen koperlijn voorzien of ligt er wel koper maar is die niet geactiveerd?

Optie 1 weet ik niet wat je zult moeten doen, maar optie 2 moet je het enkel met Dommel regelen.

(beestig dat je in Gent centrum woont, zowat de enige grootstad in België die me zou kunnen overhalen om er te gaan wonen. Binnenkort zit ik er terug 5/7 om te studeren (en te *O* ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:04
Hier vind ik vrij weinig van, en ik kan me niet herinneren dat we het er al over gehad hebben, maar:

Ik zit dus bij Telenet, zoals al gezegd ga ik in grote vakantie naar Dommel, bij Telenet kan ik een datum opgeven een tijdje in de toekomst (ongeveer een maandje ofzo, de gewenste opzegdatum moet > 30).

Nu is mijn vraagje, als ik het pakket bestel, gaat dan vanaf dat moment ook de activatie in, of hoe zit dat ? Want ik had graag met zo min mogelijk downtime alles gehad, en uiteraard ook met zo min mogelijk overlapping van een vol abbo.

Kort nog eens: als ik het pakket bestel, gaat dan vanaf dat moment ook alle administratie van Dommel in, of niet, zoniet, hoe gaat het dan ?

edit: dit vond ik wel, maar ik wil dan even kijken hoe jullie het zien:
Dommel-FAQ: Welke periode zit er tussen de bestelling en de oplevering van een adsl-account?

voor u een adsl-account kan bestellen, dient u minstens 24 uur een actieve belgacom-lijn te bezitten.
hierop kan u dan bij ons een bestelling online uitvoeren.
zodra we uw ondertekend contract en uw betaling bij ons hebben verwerkt, wordt uw lijn in oplevering geplaatst.
vanaf dit moment trachten we een oplevering te plannen binnen de 10 werkdagen.
Maar ik betaal mijn siemens bak bij Loveno, dus ik ben dan al actief, of hoe ?

[ Voor 32% gewijzigd door HyperBart op 25-06-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
HyperBart schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:39:
Hier vind ik vrij weinig van, en ik kan me niet herinneren dat we het er al over gehad hebben, maar:

Ik zit dus bij Telenet, zoals al gezegd ga ik in grote vakantie naar Dommel, bij Telenet kan ik een datum opgeven een tijdje in de toekomst (ongeveer een maandje ofzo, de gewenste opzegdatum moet > 30).

Nu is mijn vraagje, als ik het pakket bestel, gaat dan vanaf dat moment ook de activatie in, of hoe zit dat ? Want ik had graag met zo min mogelijk downtime alles gehad, en uiteraard ook met zo min mogelijk overlapping van een vol abbo.

Kort nog eens: als ik het pakket bestel, gaat dan vanaf dat moment ook alle administratie van Dommel in, of niet, zoniet, hoe gaat het dan ?

edit: dit vond ik wel, maar ik wil dan even kijken hoe jullie het zien:

[...]

Maar ik betaal mijn siemens bak bij Loveno, dus ik ben dan al actief, of hoe ?
neen, je bestelt/koopt uw gigaset bij loveno of tornado..
dan komt die thuis aan.. zit een cdtje bij deze moet je uitvoeren (met een actieve lijn)
dan moet je contract doorsturen per mail, per fax of per post. Na ontvangst duurt het +- 10werkdagen voor verwerking dus pak dat je 13werkdagen erna uw 'activiatie' brief hebt.. daarin staat dan uw 'datum' van activatie is.. vanaf de datum dat uw lijn 'effectief' online is.. is het abonnement van start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Icekiller2k6 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:01:
[...]
neen, je bestelt/koopt uw gigaset bij loveno of tornado..
dan komt die thuis aan.. zit een cdtje bij deze moet je uitvoeren (met een actieve lijn)
dan moet je contract doorsturen per mail, per fax of per post. Na ontvangst duurt het +- 10werkdagen voor verwerking dus pak dat je 13werkdagen erna uw 'activiatie' brief hebt.. daarin staat dan uw 'datum' van activatie is.. vanaf de datum dat uw lijn 'effectief' online is.. is het abonnement van start.
Hmm, dank je wel, dat is een goed antwoord ;)

Nu, dan zit ik wel even met een volgend vraagje ivm Telenet, je zegt, je moet een actieve lijn hebben, maar dat betekent dus, dat ik (tenzij ik echt geluk heb en iedereen zijn datum's correct uitvoert), een tijd zonder internet & telefoon zal zitten? Want ik heb Telenet (dus geen actieve PSTN lijn)

[ Voor 11% gewijzigd door HyperBart op 25-06-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
HyperBart schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:36:
[...]

Hmm, dank je wel, dat is een goed antwoord ;)

Nu, dan zit ik wel even met een volgend vraagje ivm Telenet, je zegt, je moet een actieve lijn hebben, maar dat betekent dus, dat ik (tenzij ik echt geluk heb en iedereen zijn datum's correct uitvoert), een tijd zonder internet & telefoon zal zitten? Want ik heb Telenet (dus geen actieve PSTN lijn)
met actieve lijn bedoelde ik gewoon algemeen internet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Icekiller2k6 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:53:
[...]

met actieve lijn bedoelde ik gewoon algemeen internet :).
Okido, dus ik moet gewoon internet hebben als ik die cd gebruik...

Klinkt allemaal netjes, ik heb zonet het vriendje van mijn nicht gebeld (wonen beiden in Leuven als ex-studenten), en hij gaat het even ophalen. Ik heb niet bij loveno besteld omdat ik merkte dat hier bij Tweakers toch een aantal negatieve reviews zijn geweest van tweakers die er iets hadden besteld...

Liever bange haas dan beschoten haas.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jegapia schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:37:
Is er geen koperlijn voorzien of ligt er wel koper maar is die niet geactiveerd?

Optie 1 weet ik niet wat je zult moeten doen, maar optie 2 moet je het enkel met Dommel regelen.

(beestig dat je in Gent centrum woont, zowat de enige grootstad in België die me zou kunnen overhalen om er te gaan wonen. Binnenkort zit ik er terug 5/7 om te studeren (en te *O* ))
Geen idee of er al een koperlijn ligt of niet.. Ik neem aan van wel, maar euh. Toch maar eens bellen naar de vorige eigenaar voor de zekerheid :+

Gent *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Icekiller2k6 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:42:
[...]
Damn, das zo hatelijk. Dan geen homeconnect voor mij. Wil echt mijn eigen router/firewall gebruiken.
Je kan bij activatie de gegevens misschien wel sniffen, maar dat risico kan ik niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
Avenger 2.0 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:50:
[...]

Damn, das zo hatelijk. Dan geen homeconnect voor mij. Wil echt mijn eigen router/firewall gebruiken.
Je kan bij activatie de gegevens misschien wel sniffen, maar dat risico kan ik niet nemen.
jammer.. want dommel is toch beste prijs kwaliteit.. welke router wilt u dan oh zo graag gebruiken als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 16:57

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Ik denk wel dat als je een andere router gebruikt of iets anders, dat het dan wel zou lukken, ook denk ik dat als je firmware van siemens eropzet (en niet van dommel), dat je dan ook vrije settings gaat hebben, maar dan moet je wel alles zelf instellen.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Dima_2005 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:09:
Ik denk wel dat als je een andere router gebruikt of iets anders, dat het dan wel zou lukken, ook denk ik dat als je firmware van siemens eropzet (en niet van dommel), dat je dan ook vrije settings gaat hebben, maar dan moet je wel alles zelf instellen.
Wordt het wel nog even kijken of je echt die firmware er op kan zetten...

Wat denken jullie, zou je ook met een sip-software phone ook kunnen gebruik maken van de SIP server van dommel? Weet niet hoe dommel het anders controleert: op ip? dan kan ik het thuis nog doen, en anders zet ik een asterix op de server waar ik naar kan inbellen met een iphone op afstand of met laptop ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Icekiller2k6 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:04:
[...]
jammer.. want dommel is toch beste prijs kwaliteit.. welke router wilt u dan oh zo graag gebruiken als ik vragen mag?
Pfsense router (firewall, openvpn, etc). Maar ga dan gewoon Cityconnect nemen bij dommel als het hier beschikbaar is (enkel internet, geen telefoon). Dan kan je wel je eigen modem gebruiken. Want als je de siemens in Bridge zet zal de telefoon niet meer gaan. En het wachtwoord hiervoor (om met een sip adapter te gebruiken) kan je nergens uitlezen.

[ Voor 19% gewijzigd door Avenger 2.0 op 26-06-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
Avenger 2.0 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:27:
[...]

Pfsense router (firewall, openvpn, etc). Maar ga dan gewoon Cityconnect nemen bij dommel als het hier beschikbaar is (enkel internet, geen telefoon). Dan kan je wel je eigen modem gebruiken. Want als je de siemens in Bridge zet zal de telefoon niet meer gaan. En het wachtwoord hiervoor (om met een sip adapter te gebruiken) kan je nergens uitlezen.
je sais.. ik ben een van die gasten die ook op userbase bezig is met uitlezen van die stuff.. maar ben nu beetje intoom doordat mijn belgacom lijn opzich kapot is (kabelbreuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Vanaf vandaag heeft Dommel de snelheid verhoogt van 4.0 naar 4.6Mbit.
vanaf vandaag zal de downloadsnelheid op de adsl1 netconnect en netconnect plus accounts gratis verhoogd worden naar 4.60 mbit/sec ipv 4.00 mbit/sec.
deze upgrades zullen in het nationale netwerk geactiveerd worden in de komende dagen.
de beschikbaarheid van het adsl2+ netconnect speedpack om de snelheid te verhogen naar 12 mbit/sec zal in de loop van de komende dagen worden toegevoegd aan onze website.
indien dit speedpack momenteel niet beschikbaar is op uw locatie kan u vanaf september opteren voor een van onze nieuwe vdsl2 gebaseerde speedconnect accounts, deze accounts zullen dezelfde snelheid hebben als netconnect met speedpack (12mbit/sec) maar zullen in een groter geografisch gebied beschikbaar zijn. meer info hierover zal u binnenkort terug kunnen vinden via onze website.
Vanaf september start Dommel met VDSL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
inderdaad en in de loop van de week wordt homeconnect 12mbit..

persoonlijk werkt hier alles al behalve gebeld worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

abusimbal schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:33:
Vanaf vandaag heeft Dommel de snelheid verhoogt van 4.0 naar 4.6Mbit.

[...]

Vanaf september start Dommel met VDSL2.
Die verhoging komt niet zozeer van Dommel zelf maar van Belgacom :)
Het is Belgacom die overal hun netwerk aant uncappen is :)

Net zoals de verhoogde upload een tijd terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
Icekiller2k6 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 00:29:
inderdaad en in de loop van de week wordt homeconnect 12mbit..

persoonlijk werkt hier alles al behalve gebeld worden...
Denk je dat het wel nog gaat werken?
want ik krijg normaal ook deze of volgende week de activatie code, maar als de telefoon hier thuis niet meer werkt dan heb ik een groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
Marcoos schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:58:
[...]

Denk je dat het wel nog gaat werken?
want ik krijg normaal ook deze of volgende week de activatie code, maar als de telefoon hier thuis niet meer werkt dan heb ik een groot probleem.
nja je kan nog altijd uw 'echte'lijn gebruiken.. ik heb telenet, en telenet doet weer moeilijk.. Belgacom klanten hebben precies minder (geen?) problemen daarmee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
Icekiller2k6 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:01:
[...]

nja je kan nog altijd uw 'echte'lijn gebruiken.. ik heb telenet, en telenet doet weer moeilijk.. Belgacom klanten hebben precies minder (geen?) problemen daarmee...
Dit weet ik je te zeggen zorda ik overgestapt ben. ;)

Ik vraag me trouwens af hoe het zit qua opzeggen van het abonnement bij Belgacom, aangezien Dommel op de site heeft staan dat je dit zelf moet doen, echter zegt Belgacom (die ik telefonisch gecontacteerd heb) dat als je je telefoonnummer wil behouden, het abonnement opgezegd moet worden door de nieuwe i.s.p.
Dus ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
Marcoos schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:47:
[...]

Dit weet ik je te zeggen zorda ik overgestapt ben. ;)

Ik vraag me trouwens af hoe het zit qua opzeggen van het abonnement bij Belgacom, aangezien Dommel op de site heeft staan dat je dit zelf moet doen, echter zegt Belgacom (die ik telefonisch gecontacteerd heb) dat als je je telefoonnummer wil behouden, het abonnement opgezegd moet worden door de nieuwe i.s.p.
Dus ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zit?
internet zelf, telefoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ben ik de enige die 10 keer per dag zit te controleren op de crm of de optie voor het speedpack er al bijgekomen is ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
DinX schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:09:
Ben ik de enige die 10 keer per dag zit te controleren op de crm of de optie voor het speedpack er al bijgekomen is ? :p
yip :p ik heb homeconnect, dus zodra het hier beschikbaar is komt het automatisch ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Als Nederlander in Belgie begrijp ik niets van de wirwar aan providers, pakketten, limieten, vsdl, adsl2+ etc. Echter sinds een halfjaar maak ik gebruik van netconnect. Ik schijn op een behoorlijke afstand van de telefooncentrale te zitten waardoor de snelheid niet optimaal is. Dus ik vraag mij af wat de maximale snelheid is die ik kan halen en of het dus zin heeft om te veranderen van abonnement. Bovendien lijkt het mij met de verhoging van de prijs voor een discovery lijn aantrekkelijker om over te stappen op bijv. homeconnect. Er zijn nog een paar punten die mij weerhouden om over te stappen:

Ik gebruik nu regelmatig skype voor bellen naar het buitenland. Is dat met router in de homeconnect box ook mogelijk? Moet je minimaal 1 jaar een discoverylijn hebben om deze op te kunnen zeggen? Kan ik ook binnen het jaar upgraden van netconnect naar homeconnect?

[ Voor 22% gewijzigd door drernie op 02-07-2008 21:29 ]

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
drernie schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:22:
Als Nederlander in Belgie begrijp ik niets van de wirwar aan providers, pakketten, limieten, vsdl, adsl2+ etc. Echter sinds een halfjaar maak ik gebruik van netconnect. Ik schijn op een behoorlijke afstand van de telefooncentrale te zitten waardoor de snelheid niet optimaal is. Dus ik vraag mij af wat de maximale snelheid is die ik kan halen en of het dus zin heeft om te veranderen van abonnement. Bovendien lijkt het mij met de verhoging van de prijs voor een discovery lijn aantrekkelijker om over te stappen op bijv. homeconnect. Er zijn nog een paar punten die mij weerhouden om over te stappen:

Ik gebruik nu regelmatig skype voor bellen naar het buitenland. Is dat met router in de homeconnect box ook mogelijk? Moet je minimaal 1 jaar een discoverylijn hebben om deze op te kunnen zeggen? Kan ik ook binnen het jaar upgraden van netconnect naar homeconnect?
'redelijke afstand' wat wil je daarmee zeggen?

check ff
http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internode-adsl2-distance.jpg

en ja dat gaat;.. bel wel ff naar dommel voro de zekerheid

neen,de SIP instellingen staan vast. Je kunt uiteraard gewoon skype op uw pc gebruiken ofzo...

Discoverylijn kun je nu opzeggen ivm prijsverhoging die ze gaan doorvoeren..

[ Voor 7% gewijzigd door Icekiller2k6 op 02-07-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
Dus de prijsverhoging is een reden om onder het huidige contract binnen het jaar uit te komen? Kan ik dan ook binnen het jaar overstappen naar homeconnect of zit ik minimaal een jaar vast aan netconnect?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
drernie schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:34:
Dus de prijsverhoging is een reden om onder het huidige contract binnen het jaar uit te komen? Kan ik dan ook binnen het jaar overstappen naar homeconnect of zit ik minimaal een jaar vast aan netconnect?
de prijsverhoging is de reden voor onder uw huidig DISCOVERY contract te komen.

Je kunt perfect van netconnect binnen het jaar naar Homeconnect. Dit wordt namelijk gezien als een 'upgrade'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Icekiller2k6 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:30:
[...]

'redelijke afstand' wat wil je daarmee zeggen?

check ff
http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internode-adsl2-distance.jpg

-knipknap-
Wel even vermelden, hier wordt vaak gesmeten met de afstand (ook door mij iets hierboven denk ik, maar ik zat toen wat fout) die bepalend is voor je snelheid en je kwaliteit. Dit is niet noodzakelijk altijd zo...
Wat wel meer belang heeft bij de kwaliteit en de daarmee in de hand gaande snelheid is de signaalsterkte. Ik zit blijkbaar toch een eindje van de centrale af, maar een belletje naar de Dommel-klantendienst gaf me wel een weetje dat mijn signaal even sterk is als iemand die net een aantal 100 meter van de centrale zit...

Just for everyone's info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Icekiller2k6 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:36:
[...]

de prijsverhoging is de reden voor onder uw huidig DISCOVERY contract te komen.

Je kunt perfect van netconnect binnen het jaar naar Homeconnect. Dit wordt namelijk gezien als een 'upgrade'.
Klopt, de wet schrijft voor dat een consument bij een wijziging van zijn contract of contractvoorwaarden het contract mag opzeggen...

Zo ben ik toen indertijd bij versatel weggeraakt en bij Telenet geraakt....

Modem is nog altijd niet bij het vriendje van mijn nicht, nog even wachten dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
Vandaag heb ik dus mijn activatie brief ontvangen, echter staat hier in dat de telefoonaansluiting geactiveerd wordt op 08-07-2008.

Houdt dit in dat ik Dommel homeconnect beter nog niet kan activeren en dit pas doe op 08-07?
Of kan ik gewoon activeren en dan nog tot die tijd bellen via Belgacom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Nog geen knopje voor speedpack :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
Marcoos schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:42:
Vandaag heb ik dus mijn activatie brief ontvangen, echter staat hier in dat de telefoonaansluiting geactiveerd wordt op 08-07-2008.

Houdt dit in dat ik Dommel homeconnect beter nog niet kan activeren en dit pas doe op 08-07?
Of kan ik gewoon activeren en dan nog tot die tijd bellen via Belgacom?
telefoonaansluiting: de lijn die binnenkomt. Dus ze bedoelen NIET de telefoonnummer.

Als je nu al activeert dan wordt uw nummer al overgezet naar dommel. Dus kun je niet meer gebeld worden etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
Oke bedankt, dit wordt dus gewoon nog 1 week wachten. Helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
Ik heb dus ruim een half jaar geleden zo'n fritzbox gekocht voor netconnect. Kan ik deze router ook gebruiken voor homeconnect of ben je verplicht om opnieuw een investering te doen in een siemens router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
drernie schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:04:
Ik heb dus ruim een half jaar geleden zo'n fritzbox gekocht voor netconnect. Kan ik deze router ook gebruiken voor homeconnect of ben je verplicht om opnieuw een investering te doen in een siemens router?
verplicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik zou ook wel homeconnect willen, die siemens kopen is geen probleem maar ik zou graag de sip accounts direct in mijn telefoon en / of pabx kunnen zetten. Ipv hun sip voip terug te moeten converteren.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
Tomsworld schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:54:
Ik zou ook wel homeconnect willen, die siemens kopen is geen probleem maar ik zou graag de sip accounts direct in mijn telefoon en / of pabx kunnen zetten. Ipv hun sip voip terug te moeten converteren.
gaat niet, voip gedeelte is afgeschermd.

dit is ook ivm QoS stuff.. VOIP krijgt voorrang op ander traffiek.. als je een gewone UTP 'voip' tel gebruikt krijgt deze geenvoorrang

[ Voor 16% gewijzigd door Icekiller2k6 op 06-07-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Icekiller2k6 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:30:
[...]
als je een gewone UTP 'voip' tel gebruikt krijgt deze geenvoorrang
Dat hangt er maar net vanaf of die nog langst een router passeert waar dit ingesteld is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Icekiller2k6 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:30:
[...]

gaat niet, voip gedeelte is afgeschermd.

dit is ook ivm QoS stuff.. VOIP krijgt voorrang op ander traffiek.. als je een gewone UTP 'voip' tel gebruikt krijgt deze geenvoorrang
Dat voip is afgeschermd weet ik, maar op hun netwerk kunnen ze gezien de structuur van dsl enkel qos op basis van poorten en of ip adressen doen dus de qos daar zal wel goed zitten.

Wat betreft intern, doe ik leukere qos dan zo'n siemens routertje kan doen :-).

T komt er eigenlijk op neer dat ik een pabx gebruik, om intern te bellen en hard ip phones, nokia E51 cisco / linksys sip phone er aan te hangen.

En dan nog inkomend en uitgaand te routeren, ik heb betamax accountjes, 3 starsnet en dan zou dommel erbij komen ipv Belgacom.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand eigenlijk al cityconnect in Antwerpen??
Ze zeiden dat het vanaf 1Juli kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
Tomsworld schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:20:
[...]

Dat voip is afgeschermd weet ik, maar op hun netwerk kunnen ze gezien de structuur van dsl enkel qos op basis van poorten en of ip adressen doen dus de qos daar zal wel goed zitten.

Wat betreft intern, doe ik leukere qos dan zo'n siemens routertje kan doen :-).

T komt er eigenlijk op neer dat ik een pabx gebruik, om intern te bellen en hard ip phones, nokia E51 cisco / linksys sip phone er aan te hangen.

En dan nog inkomend en uitgaand te routeren, ik heb betamax accountjes, 3 starsnet en dan zou dommel erbij komen ipv Belgacom.
ah wacht... je kunt wel 4 sip accounts gebruiken die intern zijn ... zo kan ik bevoorbeeld met xlite bellen opde pc via m'n siemens router.... waarschijnlijk dat jij dat dan ook kunt doen? ;)
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:38:
Heeft iemand eigenlijk al cityconnect in Antwerpen??
Ze zeiden dat het vanaf 1Juli kon.
als je de site nu checkt zul je zien dat er staat voor 30/12 ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Icekiller2k6 op 07-07-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Icekiller2k6 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:03:
ah wacht... je kunt wel 4 sip accounts gebruiken die intern zijn ... zo kan ik bevoorbeeld met xlite bellen opde pc via m'n siemens router.... waarschijnlijk dat jij dat dan ook kunt doen? ;)
Intressant vertel eens hoe dat werkt ?

Heb je virtuele nummers op de router ?
Of heb je soms een linkje naar documentatie hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
Ik heb met dommel gebeld. Die vertelden mij dat ik op 4.6 km van de centrale zit, dus waarschijnlijk zal ik niet veel hogere snelheden halen. De fritzbox die ik ruim een half jaar geleden heb aangeschaft kan ik terugsturen en dan krijg ik mijn waarborg van 100 euro terug. Ik zou dus alleen de homeconnect box moeten aanschaffen en zij zorgen voor het opzeggen van de discovery lijn.

Kortom, voor netto 5 euro meer voor het homeconnect abonnement bel ik gratis nationale nummers in belgie, heb ik een download limiet en zou ik mogelijk iets hogere snelheden kunnen halen.

Op mijn vraag of het geen problemen zal geven met belgacom als dommel voortijdig mijn contract op zou zeggen kreeg ik niet echt duidelijk antwoord. Heeft er iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
drernie schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:07:

Op mijn vraag of het geen problemen zal geven met belgacom als dommel voortijdig mijn contract op zou zeggen kreeg ik niet echt duidelijk antwoord. Heeft er iemand hier ervaring mee?
Ik heb hier tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
Dommel heeft namelijk het contract bij Belgacom op 2 juli opgezegd, echter werk ik nu nog gewoon via mijn Belgacom account. Dit omdat ik mijn Dommel account pas op 8 juli kan activeren.
Dus ik vermoed dat dan mijn Belgacom account deffinitief stop wordt gezet.

Ik moet er wel bij zeggen, als je gebruik maakt van de mailboxen van Belgacom, zorg er dan voor dat je een alternatieve mailbox hebt. Want deze worden namelijk wel al meteen afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den 150
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb nu netconnect in Antwerpen, zeer tevreden van. In een nieuwsbericht op de klantensite stond Antwerpen bij de steden die vanaf 1 juli cityconnect (adsl2+) konden gebruiken. Dit bericht is ondertussen verdwenen (alleen de laatste 3 berichten staan er), maar nu staat er voor Antwerpen: voor 31/12/2008 :( . Ik ga toch even de helpdesk contacteren om te zien of er een meer concrete datum bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
Tomsworld schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:54:
[...]

Intressant vertel eens hoe dat werkt ?

Heb je virtuele nummers op de router ?
Of heb je soms een linkje naar documentatie hierover.
goh als je googled vind je het.. 't is gewoon ff zien naar m'n xlite
display name=*3
user name = *3
password=*3
domain=192.168.2.1

*3 staat voor het 3de toestel... waarbij de vaste toestellen respectabel *1 *2 zijn;. (kun je ook zo opbellen en omgekeerd).

Ik moet wel toegeven da tik nog niet getest hebt of binnenkomende telefoons werken...
den 150 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:48:
Ik heb nu netconnect in Antwerpen, zeer tevreden van. In een nieuwsbericht op de klantensite stond Antwerpen bij de steden die vanaf 1 juli cityconnect (adsl2+) konden gebruiken. Dit bericht is ondertussen verdwenen (alleen de laatste 3 berichten staan er), maar nu staat er voor Antwerpen: voor 31/12/2008 :( . Ik ga toch even de helpdesk contacteren om te zien of er een meer concrete datum bekend is.
nope gaan ze niet doen...

[ Voor 31% gewijzigd door Icekiller2k6 op 07-07-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Icekiller2k6 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:06:
[...]

goh als je googled vind je het.. 't is gewoon ff zien naar m'n xlite
display name=*3
user name = *3
password=*3
domain=192.168.2.1

*3 staat voor het 3de toestel... waarbij de vaste toestellen respectabel *1 *2 zijn;. (kun je ook zo opbellen en omgekeerd).

Ik moet wel toegeven da tik nog niet getest hebt of binnenkomende telefoons werken...
Dat was mijn volgende vraag, ik veronderstel dat je naar buiten kan bellen, maar komen inkomende calls ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
Tomsworld schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:11:
[...]

Dat was mijn volgende vraag, ik veronderstel dat je naar buiten kan bellen, maar komen inkomende calls ook aan.
Jup, zonder enig probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
Ik heb hier tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
Dommel heeft namelijk het contract bij Belgacom op 2 juli opgezegd, echter werk ik nu nog gewoon via mijn Belgacom account. Dit omdat ik mijn Dommel account pas op 8 juli kan activeren.
Dus ik vermoed dat dan mijn Belgacom account deffinitief stop wordt gezet.

Ik moet er wel bij zeggen, als je gebruik maakt van de mailboxen van Belgacom, zorg er dan voor dat je een alternatieve mailbox hebt. Want deze worden namelijk wel al meteen afgesloten
Heb jij voortijdig je discovery lijn opgezegd vanwege de prijsverhoging? Op userbase zegt iemand dat je eerst de factuur moet afwachten met de nieuwe prijs voordat je kan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
drernie schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:10:
[...]

Heb jij voortijdig je discovery lijn opgezegd vanwege de prijsverhoging? Op userbase zegt iemand dat je eerst de factuur moet afwachten met de nieuwe prijs voordat je kan opzeggen.
Wij hebben al 7 jaar internet en telefonie van Belgacom dus ik kon het contract zoiezo opzeggen.

Even geheel iets anders, ik ben dus nu aangesloten op het Dommel netwerk, echter volgens speedtest.nl kom ik niet aan de beloofde 12Mbit. Is dit er wel al die 12Mbit of moet dit nog komen en werkt homeconnect nog gewoon op 4Mbit?

[ Voor 22% gewijzigd door Marcoos op 09-07-2008 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
Marcoos schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 03:40:
[...]

Wij hebben al 7 jaar internet en telefonie van Belgacom dus ik kon het contract zoiezo opzeggen.

Even geheel iets anders, ik ben dus nu aangesloten op het Dommel netwerk, echter volgens speedtest.nl kom ik niet aan de beloofde 12Mbit. Is dit er wel al die 12Mbit of moet dit nog komen en werkt homeconnect nog gewoon op 4Mbit?
bijna niemand heeft 12mbits.. belgacom moet dit overal verwisselen..

momenteel zul je 4,6mbits hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
Icekiller2k6 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:04:
[...]

bijna niemand heeft 12mbits.. belgacom moet dit overal verwisselen..

momenteel zul je 4,6mbits hebben...
Icekiller, dan heb ik nog een vraag m.b.t. de telefoon, als ik deze op de router aansluit, dan kan ik alleen bellen en niet gebeld worden.
Maar als ik die rechtstreeks op de telefoonlijn aansluit doet die het gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
Marcoos schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:55:
[...]

Icekiller, dan heb ik nog een vraag m.b.t. de telefoon, als ik deze op de router aansluit, dan kan ik alleen bellen en niet gebeld worden.
Maar als ik die rechtstreeks op de telefoonlijn aansluit doet die het gewoon?
dan zal uw nummer nog niet helemaal overgedragen zijn.. dan kun je het beste tijdelijk de splitter gebruiken en de vastelijn zo door gaan in de 'line' ingang van uw siemens.. dit duurt meestal een stuk of 2 a3 dagen eer dat alle operatoren hun telefoontabels hebben geupdate (dus dat ze weten dat ze via dommel moet gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 08:11
weet er iemand hoeveel de kosten zijn, als er nog geen belgacom lijn aangesloten is?
En aan wie vraag je die aansluiting? Belgacom of via Dommel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
Promy schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:17:
weet er iemand hoeveel de kosten zijn, als er nog geen belgacom lijn aangesloten is?
En aan wie vraag je die aansluiting? Belgacom of via Dommel?
Als je een homeconnect abonnement afsluit, heb je geen Belgacomlijn nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Marcoos schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:40:
[...]

Als je een homeconnect abonnement afsluit, heb je geen Belgacomlijn nodig.
Hij bedoelt: ik heb echt nog geen koperdraad liggen

Als je echt nog geen lijn tot in je huis hebt, moet je gaan graven...

Dan is het belgacom vrees ik, voor aansluiting, dommel of belgacom kunnen dan lijn installeren (= verbinden van draden met een pstn-doosje in je huis)

Zouden de Sip instellingen niet ergens op te snorren zijn zodat je met een sip software ergens anders kunt inbellen op je eigen dommel nummer ?

Lijkt me echt vreemd als dat niet zou gaan...

Of krijg je nog eens ergens bij de FAQ of aansluiting netjes alles op een papiertje mbt sip instlelingen voor voip ?

[ Voor 25% gewijzigd door HyperBart op 10-07-2008 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
Weet er misschien iemand hoe je bij Dommel het antwoordapparaat kan instellen?
Want op de site staat dat die optie erbij zit, dus zou het ook wel fijn zijn als ik dat kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
HyperBart schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 04:02:
[...]

Hij bedoelt: ik heb echt nog geen koperdraad liggen

Als je echt nog geen lijn tot in je huis hebt, moet je gaan graven...

Dan is het belgacom vrees ik, voor aansluiting, dommel of belgacom kunnen dan lijn installeren (= verbinden van draden met een pstn-doosje in je huis)

Zouden de Sip instellingen niet ergens op te snorren zijn zodat je met een sip software ergens anders kunt inbellen op je eigen dommel nummer ?

Lijkt me echt vreemd als dat niet zou gaan...

Of krijg je nog eens ergens bij de FAQ of aansluiting netjes alles op een papiertje mbt sip instlelingen voor voip ?
sip instellingen op afstand ingesteld.. daarom mag je binnen het eerste half uur tot uur niets doen .. zoals uw wachtwoord veranderen etc...

normaal kun je telnetten (of sshen) naar uw routeR.. maar na dat dommel de settings heeft 'geupdate' gaat dat ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaCKErrOR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 20:59
Iemand een idee wanneer ADSL2+ beschikbaar gaat zijn in Brussel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX twijfelt nog. De mensen in Hasselt krijgen waarschijnlijk binnen 2-3 weken Cityconnect. Zolder (waar ik woon) ligt ernaast en is bij de gemeenten die het dit jaar nog krijgen. Nu het dilemma, volgende week 99 euro activatie betalen voor ADSL2 (ik gok gewoon via het Belgacom netwerk en daarom de activatie) of enkele weken wachten op Cityconnect (wat voor hetzelfde geld toch pas in december zou kunnen zijn) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon nu in Antwerpen en wij hebbben een restaurant.

Is bij iemand die een actieve belgacom lijn(telefoon) had een disconnect gebeurd of een tijd off line gezeten tijdens de installatie van dommel internet?
Want ik zou graag netconnect of cityconnect plus (als het er is), maar er mag zeker niks gebeuren met de gewone telefoonlijn.
Heb ook een mail gestuurd naar dommel ivm. cityconnect wanneer het beschikbaar zal zijn, maar nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Als je nog gewoon je Belgacom telefoonlijn hebt en enkel overschakelt van "Skynet" naar Dommel NEtconnect hoef je enkel je login aan te passen, van blabla@SKYNET naar blibli@SCHEDOM.
Als je naar cityconnect gaat is er normaal wel even een onderbreking dacht ik. Ze moeten namelijk fysiek de kabel versteken naar een DSLAM van Dommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik heb nu tijdelijk internet van Telenet en niet van Belgacom.
Ik heb dus alleen telefoon van Belgacom, gaat die dan een onderbreking meemaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Voor netconnect niet normaal gezien. Cityconnect zal ook maar enkele minuten zijn vermoed ik ?
Zo lang kan dat toch niet duren om een kabel te versteken in de centrale. Als je netconnect wil moeten ze dan gewoon ADSL activeren op die lijn.

[ Voor 17% gewijzigd door DinX op 12-07-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je eigenlijk weten hoe ver je zit van de centrale?
Alleen door te bellen of gaat dat ook via een site?
Op de Dommel site zie ik alleen de snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Vroeger kon dat nog via de site van een andere provider. Je kan gewoon naar Belgacom of Dommel bellen daarvoor, die weten het je meteen te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hierboven iets gelezen over SIP. Maar internet kan je toch altijd voip gebruiken, of ben ik verkeerd?
Ik heb een n82 en daarop kan ik internet telefoon gebruiken via SIP (voipbuster).
Als ik nu overstap kan het het gewoon gebruiken toch?
Het is toch niet als je ADSL gebruikt dat je ineens veel problemen gaat krijgen met voip enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:08:
Ik heb hierboven iets gelezen over SIP. Maar internet kan je toch altijd voip gebruiken, of ben ik verkeerd?
Ik heb een n82 en daarop kan ik internet telefoon gebruiken via SIP (voipbuster).
Als ik nu overstap kan het het gewoon gebruiken toch?
Het is toch niet als je ADSL gebruikt dat je ineens veel problemen gaat krijgen met voip enzo?
Nee dat kan inderdaad prima! Zolang je een breedband verbinding heb is dit zeker geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
* HyperBart meldt zich weer even en stelt zich wat vragen
* HyperBart is een angsthaas

Heb dus nu ondertussen de opzegbrief en alle poespas ingevuld, wordt nog begeleid met een klein briefje omtrent opzegdata als Telenet de rotte appel uithangt.

Maarreeee: Hoe zit het nu eigenlijk met mijn nummer ?

Ik zou het niet zo leuk vinden als ik opeens bij Dommel een ander nummer krijg toegewezen, hoe zit dit? Want eigenlijk doe ik niet echt een "overstap", maar eerder een "afsluit, aansluit" stap....

Moet ik iets speciaals doen om mijn nummer bij Dommel te krijgen ?
Kan dit nummer niet door iemand anders in de kleine/grote tussentijd overgenomen worden ?

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 14-07-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
Marcoos schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:36:
Weet er misschien iemand hoe je bij Dommel het antwoordapparaat kan instellen?
Want op de site staat dat die optie erbij zit, dus zou het ook wel fijn zijn als ik dat kon gebruiken.
Heb net toch met Dommel gebeld en de antwoordapparaat functie wordt pas actief in september, mocht iemand hier wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik heb ook even gepraat met mijn werkgever bij mijn werk als jobstudent, en hij vertelde me dat na een opzeg van je nummer bij belgacom of telenet het 6 maanden uit de omloop blijft en je er aanspraak op kan maken, en dat je het best telefonie houdt en het (en dat wist ik niet dat dat er was) formulier van Dommel wat voor de overstap dient gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:48
Iemand ervaringen op dit moment met het antwoorden op tickets bij Dommel? Staat nu ruim 6 dagen open en nog steeds geen reactie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
mhaket schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:40:
Iemand ervaringen op dit moment met het antwoorden op tickets bij Dommel? Staat nu ruim 6 dagen open en nog steeds geen reactie :(
Op e-mails reageren ze inderdaad niet snel, ik zou gewoon even bellen, dit gaat namelijk wat sneller :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Marcoos schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:35:
[...]

Op e-mails reageren ze inderdaad niet snel, ik zou gewoon even bellen, dit gaat namelijk wat sneller :).
maar kost wel wat ...

070 nummer he ! How, ze hebben een 011 nummer 8)

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 19-07-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beantwoorden ze dat dan wel? En kan je het nummer met ons delen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:04:
Beantwoorden ze dat dan wel? En kan je het nummer met ons delen? :D
+32 11 92 00 00

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste