Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
ik heb nu ook last van een delay bij het bellen. Duurt 10 minuten eer hij belt naar iemand, al heb je zelf al neergelegd... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:04
crazyheinz schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:23:
ik heb nu ook last van een delay bij het bellen. Duurt 10 minuten eer hij belt naar iemand, al heb je zelf al neergelegd... :(
Juuw, heb ik vandaag WEER gehad, heel fijn dan, zeker als mensen oppakken.

Ik merkte het toen ik naar thuis VPN'de en een mede-student even wou laten zien hoe VoIP werkt, die lachte ook met mijn ubercoole VoIP-technologie...

Geen mail terug, ik ga terug mailen en vertel het ook van gebruikers hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bellen gaat hier ook al twee dagen niet meer :( Hij draait het nummer en daarna gebeurt er gewoon niets meer, geen toon dat de telefoon overgaat of niets. (regio Gent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Goed, naar aanleiding van de problemen hier, had ik graag even met jullie besproken wat we hieraan kunnen doen, naar het schijn is de ombudsdienst Telecom een goede organisatie om ook eens alles onder de aandacht te brengen.

ik wil daarom ook even vragen hoe we als één groep een eenheid kunnen vormen en gezamelijk een klacht kunnen indien bij de Ombudsdienst.

Voor mij zijn volgende klachten zeer prominent aanwezig:
  • Slechte bereikbaarheid van de klantendienst, zowel telefonisch als per e-mail
  • Slechte ondersteuning en verlening van telefonie-diensten in het Homeconnect abonnement.
Wat gaan of kunnen we hier aan doen ?

http://www.ombudsmantelecom.be/xml/index_nl.html

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 01-10-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er actie wordt ondernomen, zal ik hier zeker aan deelnemen. Dus zoals HyperBart aangeeft zouden we het dan best doen via de Ombudsdienst?

Morgen ga ik me hierin eens verdiepen.

Edit: Misschien kunnen we ons laten "vertegenwoordigen" door één persoon (HyperBart? O-) ), die dan alles mooi zal uitleggen (wat we samen kunnen opstellen) en op het laatste kunnen we dan alle personen vermelden (met contactinformatie) die hetzelfde standpunt innemen en dus ook betering willen zien.

Tenzij er natuurlijk een betere optie is, ik denk nog eventjes voort.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:42:
Als er actie wordt ondernomen, zal ik hier zeker aan deelnemen. Dus zoals HyperBart aangeeft zouden we het dan best doen via de Ombudsdienst?

Morgen ga ik me hierin eens verdiepen.

Edit: Misschien kunnen we ons laten "vertegenwoordigen" door één persoon (HyperBart? O-) ), die dan alles mooi zal uitleggen (wat we samen kunnen opstellen) en op het laatste kunnen we dan alle personen vermelden (met contactinformatie) die hetzelfde standpunt innemen en dus ook betering willen zien.

Tenzij er natuurlijk een betere optie is, ik denk nog eventjes voort.
Hence the name "Hyper"Bart, heb ik dus al een mailtje gestuurd, sorry voor de snelheid, maar des te sneller des te beter, ik heb nu gewoon geïnformeerd, volgende mail is net weg:
Geachte,

Naar aanleiding van een vorige zaak die tot een goed einde is gekomen waardoor ik een overstap kon doen naar Telenet, schrijf ik jullie een jaar later terug opnieuw.

Ik ben wegens de datalimieten in België bij de grootste ISP's (Belgacom en Telenet) overgestapt naar Dommel NV, ook bekend onder moederbedrijf Schedom NV.

Ik heb bij deze ISP een all-in-one formule afgenomen - Homeconnect -, deze verbinding biedt een ongelimiteerde downloadhoeveelheid en onbeperkt bellen via VoIP naar vaste nationale lijnen.

Nu moet ik constateren dat na een tijd ik nog steeds zeer moeilijk iemand kan spreken bij de klantendienst, normaal moet een klant niet vaak bellen naar een klantendienst, maar dit brengt mij bij het volgende punt; de mindere kwaliteit van de VoIP-diensten van Dommel.

Meerdere keren per week, en dan vaak meerdere uren lang is onze huistelefoon niet meer of zeer slecht bereikbaar (meer niet bereikbaar dan slecht), wij kunnen zelf dan ook geen gesprekken starten, wat ons dan twee keer een probleem oplevert, gezien het feit dat de klantendienst zowiezo al moeilijk te spreken is en wij dan nu ook al gewoon geen gesprekken kunnen starten

Wat kan de ombudsdienst voor mij doen?

Meerdere klanten hebben dit probleem en hetzelfde probleem gelijktijdig, wat moeten zij doen om zich te verenigen en onze samenhorende stem te laten aanhoren?

Alvast bedankt

mvg

* HyperBart
mag ik ook even vragen aan de mensen hier om hun Direct Messages aan te zetten, dit vergemakkelijkte eventuele latere communicatie en zo moeten jullie in de toekomst misschien niet je gegevens op GoT zetten, maar zijn deze dan alleen beschikbaar bij mij...

je kan je DM aanzetten, hier: http://gathering.tweakers.net/forum/preferences
Onder het kopje "Privacy"

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 01-10-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Telefoon ligt er weer uit, kan iedereen even kijken ofzo ?
Ik denk dat het wel handig is als we in de toekomst hier regelmatig mensen hebben die het even komen melden als er iets plat ligt van hun telefonie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend deed hij het hier, eventjes gaan kijken nu.

Edit: Hij doet het hier nog steeds nu (sinds deze ochtend).

@hieronder: kan goed zijn, ben pas terug van rond 20u

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:45:
Vanochtend deed hij het hier, eventjes gaan kijken nu.

Edit: Hij doet het hier nog steeds nu (sinds deze ochtend).
het heeft wel een tijd plat gelegen vandaag volgens mijn broer, maar toen was jij mss nog niet thuis van werk oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
hier ook heel de middag to nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
telefonie lijkt nu weer stabiel te werken.

Echter is de beloofde update alweer niet geleverd! (4de x dat het beloofd is!!!)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, de update van homelink 2.0 zeker?
Ik heb tot heden nog niets van de homelink op m'n pc (succesvol) kunnen installeren.. Er is altijd hier of daar wel een bug. Maarja, ik heb internet dus zal ik maar niet gaan zeuren. (Wel irritant dat ik geen poorten etc kan open zetten, er werd mij gezegd dat ik dit kon doen via de homelink software)

edit: @hieronder: bedankt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:23:
Oh, de update van homelink 2.0 zeker?
Ik heb tot heden nog niets van de homelink op m'n pc (succesvol) kunnen installeren.. Er is altijd hier of daar wel een bug. Maarja, ik heb internet dus zal ik maar niet gaan zeuren. (Wel irritant dat ik geen poorten etc kan open zetten, er werd mij gezegd dat ik dit kon doen via de homelink software)
lol wie heeft u dat vertelt?
poorten openen doe je gewoon op uw router! ;)
http://<iprouter>/UE/advanced_nat.html

daar kun je het instellen => geavanceerde instellingen => internet=>NAT=>Port forwarding

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Goed, hier ben ik dan, ik heb een ontvangstbevestiging gehad van de ombudsdienst, mijn (=onze klacht) is ontvankelijk verklaard en wordt behandeld, ik heb een dossierbeheerder toegewezen gekregen:

klacht op 03/10/2008 verstuurd naar Dommel
Hun standpunt moet ten laatste op 3/11/2008 bij ombudsdienst zijn
Dommel heeft maximum één maand om te antwoorden

Als ze dat standpunt hebben ontvangen, nemen zij contact op met mij en moet ik een reactie geven op dit standpunt...

[ Voor 27% gewijzigd door HyperBart op 04-10-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel niet te erg gaan hopen dat Dommel hierop (snel) zal reageren.. Ik ken al enkele mensen die (weliswaar i.v.m. opzeggen contract na 1+ jaar) het ook via de Ombudsdienst geprobeerd hebben maar zij kregen ook niet direct antwoord. Pas na dreiging met gerechtelijke stappen nam Dommel initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik net wel, ik heb nog vertrouwen in de Ombudsdienst na goede ervaringen, en zij dienen als een soort instantie waar ISP's normaal toch een schrik van zouden moeten hebben, en anders wijden we er wel hier en daar een net artikel aan in een Belgische krant of e-magazine oid, genoeg oplossingen om nog wat druk te zetten.

Trouwens, waar blijft mijn update van Homelink 2.0 ? :S

[ Voor 8% gewijzigd door HyperBart op 04-10-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dommel doet allesinds zijn best om alle problemen op te lossen ...

Een personeelstekort door de onverwachte vraag naar homeconnect en cityconnect, en bovendien nog eens netwerkproblemen omdat ze gepest worden door de grote ISP's, tja :)

te begrijpen dat Belgacom bijvoorbeeld 24u support kan geven, enkele jaren geleden was bijna iedereen klant bij hun .. geld genoeg dus. Een beetje meer geduld en steun voor de moeite die dommel doet om het tijdperk van downloadlimieten en belachelijk hoge prijzen naar de geschiedenisboeken te verwijzen zou wonderen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 00:59:
Dommel doet allesinds zijn best om alle problemen op te lossen ...
Maar de klanten worden niet op de hoogte gehouden, en dat zouden ze mogen doen, ik vind het veel beter als ze regelmatig eens een update deden en geen loze beloftes, zoals de software die al 4 keer (!) is uitgesteld
Een personeelstekort door de onverwachte vraag naar homeconnect en cityconnect, en bovendien nog eens netwerkproblemen omdat ze gepest worden door de grote ISP's, tja :)
Dat hadden ze in eerste instantie kunnen incalculeren, en daarenboven kan je nu nog snel een helpdesk inhuren om de druk op te vangen en technische vragen door de huis-eigen helpdesk te laten doen...
te begrijpen dat Belgacom bijvoorbeeld 24u support kan geven, enkele jaren geleden was bijna iedereen klant bij hun .. geld genoeg dus. Een beetje meer geduld en steun voor de moeite die dommel doet om het tijdperk van downloadlimieten en belachelijk hoge prijzen naar de geschiedenisboeken te verwijzen zou wonderen doen!
Dan moet Dommel het nog steeds incalculeren, ik vind Dommel heel sympathiek, maar ik vind het niet leuk dat ik nog niet eens een probleem kan melden en het door een controle-orgaan moet laten opnemen... Dat zou niet mogen...

Verder moet ik wel zeggen dat ik van de internetdiensten van dommel heel tevreden ben, maar Dommel is in de VoIP markt gestapt terwijl zij zelf nog niet de maturiteitsfase hadden bereikt omtrent die technologie, VoIP zelf is wel matuur genoeg, maar de dienstverlener niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ondervind deze avond wel vaak periodes dat ik geen internettoegang heb. Ik ben vanaf 20.00 op m'n appartement en heb sindsdien slechts enkele minuten (waaronder deze) online geweest. Nog mensen met storingen in de regio Gent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 15:02

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Mijn router is een uurtje geleden 'spontaan' gereset, voor de rest ben ik al de hele dag online geweest (omgeving citadelpark)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds mijn vorige post, ben ik er voor het eerst terug in geslaagd online te komen.. Laat ons kopen dat het morgen niet zo blijft, het idee om naar de helpdesk te bellen staat me niet echt aan..

(Trouwens als m'n internet het niet doet zal er zoiezo al niet te veel getelefoneerd worden..)
/me is doomed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
vandaag heb ik niet veel gemerkt, ik heb hier wel een server staan, kent er iemand een goed tooltje om uptimes van een verbinding te loggen? Mijn server draait behoorlijk stabiel, uitgezonder updates, dus ik zou wel heel makkelijk de uptime van de verbindingen kunnen monitoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
mmm, ik heb hier al een tijdje die siemens staan, klaar om te activeren voor de homeconnect van dommel.
maar dit hier lezend, twijfel ik toch nog even langer om dat te doen...

maar kijkend naar hoe vaak ik eigenlijk maar bel met de vaste lijn, gaat me dat eigenlijk niet zo veel rol spelen dat die voip er af en toe uitligt. (alhoewel: je betaalt natuurlijk voor het geheel en niet enkel voor het internet)
anderzijds: als de gehele verbinding eruit ligt zou ik erger vinden...

toch nog een maandje verder kijken of het de huidige provider blijft, of toch naar dommel.
(en dan voor de volgende periode opzeg doen, en aansluiting aan vragen zodat die 2 elkaar max. een paar weken overlappen qua contract en de downtijd minimaal is qua aansluiting - ik om namelijk al van een niet bgc-adsl-provider over een belgacom-lijntje)

merci voor de tip hieronder :)
maar er is nog een andere kleine reden: ik wacht op de 12Mbps in mijn regio, omhoog gaan qua prijs, maar terug naar beneden qua snelheid zie ik niet echt zitten. (het omhoog qua limiet dan weer wel)

[ Voor 12% gewijzigd door soulrider op 06-10-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Mja, kijk, Dommel is een goede provider, voor INTERNET, voor VoIP kan je beter naar een alternatieve provider zoals VoIP-solutions gaan kijken, kan je tenminste een leuk nummertje er bij nemen....

Configureer die dan in je Siemens, dan gaat het ook perfect, en laat alles via de Dommel internetconnectie gaan, want die ligt bij mijn weten nooit plat, ik heb nog nooit gehad dat ik iets niet kon bereiken of dat het hier plat lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
internet gaat er toch regelmatig uit, maar dat was met mijn vorige provider nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Echt nog nooit gemerkt, ik zou graag eens een tooltje willen waarmee ik dat zou kunnen testen.

hoe gaat je internet er dan uit ?
gewoon een paar seconden dan dat de internetverbinding even wegvalt of echt dat ie een uurtje down ligt ?

Geweldig, nu ligt de klantendienst gewoon met een slotje er op... Ze zijn gesloten, om 15.08 !!!

[ Voor 17% gewijzigd door HyperBart op 06-10-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ein-de-lijk terug online.. Zou het misschien iets te maken hebben met het feit dat ik homeconnect nog niet succesvol heb kunnen installeren?

Hopelijk blijft de verbinding nu..

Edit:
Eerste seconde sinds mijn vorige post dat ik terug online ben.. Ik vrees er voor dat dit probleem zich (hopelijk slechts enige tijd) zal blijven aanhouden :(
Er knipperen wel wat ledjes op de Gigaset. Het ledje van ADSL heeft drie afwisselende patronen:
* 4/5 keer per seconde
* 2/3 keer per seconde
* enkele seconden vast blijven branden

De bovenstaande drie blijven zich voortdurend afwisselen, en soms gaat het ledje van Online dan ook aan en kan ik enkele seconden online..

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurijk heel relatief, ik persoonlijk heb nog maar 2 dagen problemen gehad met de voIP en dat was vorige week donderdag en vrijdag.

Punten die ze inderdaad moeten aanpakken:
- betere handleiding voor het installeren en beheren van homelink (op de website + manual)
- live stats over de status van het netwerk (zowel DSL als voIP)

Ze zijn trouwens hun intern netwerk aan het updaten, dit kunnen de storingen natuurlijk verklaren, spijtig dat we daar natuurlijk naar moeten raden. Maar misshien hebben ze zoveel problemen dat ze echt harde prioriteiten moeten stellen, alweer een gok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terug voor de eerste maal enkele seconden online sinds m'n vorige post. Dicht begint nu écht op m'n zenuwen te werken.. Geen internet, geen telefoon en dus ook geen klantendienst. Hopelijk lost dit snel zichzelf op of ik zit met een serieus probleem :(

(het blijkt ook dat ik telkens in periodes van 10 seconden tot 1 minuut maximum online ben, langer is me van gisteren avond tot nu nog niet gelukt, tekst schrijven doe ik trouwens in Kladblok en dan snel pasten wanneer ik eens verbinding heb 8)7 )

/me zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad bij het proberen om te activeren. Als ik mij goed herinner was het bij mij opgelost na de volgende stappen:
-resetten van de router naar fabrieksinstellingen (10 seconden op knopje onderaan)
-optie 3 in de software kiezen
-router laten detecteren en updaten door de software
-meteen daarna via de webinterface inloggen op de router, en de dsltempX@schedom+password vervangen door de accountgegevens in je aanmeldingsbrief (voor de nieuwsserver) (maar geen .BE na schedom), al de andere gegevens laten staan.
-en als je dan op "lijninstellingen testen" klikt zou het kunnen werken, binnen een paar uur reset de modem en paar keer en uiteindelijk gaat het voip lichtje aan, dan heeft dommel alle instellingen naar je modem gepushed.

Best mogelijk dat ik hier overbodige stappen gedaan heb of iets ben vergeten neer te schrijven, maar bij mij heeft het internet na de activatietroubles zo goed als probleemloos gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik heb dus nog geen ENKEL probleem met online/offline gehad, alleen met VoIP...

Zeg, nu jullie toch zo bezig zijn met resetten van routers enzo, als je ooit weggaat bij Dommel en je reset de hele santeboetiek, heb je dan terug een open router van siemens waar je alles in kan stellen ?

Zou wel leuk zijn als ik bij dommel wegga van homeconnect, maar nog wel netconnect oid neem, en dan een alternatief numemertje voor buitenland er in kan zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfieuw, ik ben nu al een tijdje terug online, hopelijk blijft het nu zo..

@ The Bad Seed: Activeren heb ik eigenlijk nooit "echt" gedaan, zoals ik al enkele malen aangaf was de homelink software nooit succesvol geïnstalleerd op m'n pc, maar plots kreeg ik verbinding en dus heb ik het er dan maar zo bij gelaten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:27:
Pfieuw, ik ben nu al een tijdje terug online, hopelijk blijft het nu zo..

@ The Bad Seed: Activeren heb ik eigenlijk nooit "echt" gedaan, zoals ik al enkele malen aangaf was de homelink software nooit succesvol geïnstalleerd op m'n pc, maar plots kreeg ik verbinding en dus heb ik het er dan maar zo bij gelaten O-)
Hmm, ik zou het daarbij gaan zoeken ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even succesvol kunnen bellen met een medewerker. Na enkele lijncontroles kwam hij tot het besluit dat het hoogst waarschijnlijk ligt aan mijn lijnprofiel (nu zit ik op 12 Mbit). Wat hij nu zal doen is contact opnemen met bc (wat enkele dagen kon duren), en hun vragen om een profielverlaging naar 9 Mbit -O-

De medewerker zij dat het daarmee waarschijnlijk opgelost zou zijn, alhoewel ik nu terug stabiel internet heb.. (tenminste toch al voor een tiental minuten). Jammer dat het enkel door een verlaging van snelheid zou kunnen opgelost worden :(

Edit: 2 seconden na m'n post lag er ik gelijk terug uit :')

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
En nog steeds geen update van de homelink software....

En nog steeds geen antwoord op mails...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
HyperBart schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:03:
En nog steeds geen update van de homelink software....

En nog steeds geen antwoord op mails...
dank aan __rEuTeL_ om ons dit te melden! (upload link en image ook door __rEuTeL_)

blijkbaar als je hem 'vers' installeert van de cd heb je versie 2.0.

Echter hier niet dus daarom hier de files:

gezipped: http://www.yousendit.com/download/bVlDWUhwYUlubVUwTVE9PQ
http://www.htcdesign.nl/images/homelink.rar
http://broli.dommel.be/homelink.rar
http://weyland.be/homelink.rar

bewijs:

Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/8671/homelinkvo8.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/images/thpix.gif

nota: Telefoon sectie lijkt nog niet te werken.

Webspace registeren gaat wel al. Domein activeren lukt wel!
.
create datum files:
Dommel.Link.Siemens.DLL 21/07/2008
dommel.com homelink.exe 21/07/2008
Interop.AcroPDFLib.DLL 21/07/2008

de rest lijken gewoon 'oudere' files te zijn.

ff korte samenvatting,
download de rar.
extract
ga naar
C:\Program Files\dommel.com\dommel.com homelink
maak een backup van de inhoud. (in een andere map vb C:\Program Files (x86)\dommel.com\dommel.com homelink\backup).

kopier de inhoud van de rar over de files in
C:\Program Files (x86)\dommel.com\dommel.com homelink

en start dan dommel.com homelink.exe op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Icekiller2k6 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:48:
[...]
blijkbaar als je hem 'vers' installeert van de cd heb je versie 2.0.
Welke cd ?
Die bij de homebox zat ?
Das toch versie 1 oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
HyperBart schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:16:
[...]

Welke cd ?
Die bij de homebox zat ?
Das toch versie 1 oid ?
blijkbaar een foutje bij de autoupdate ;)

in de post zit versie 2.0 hé.. (homelink.Rar, kopieren over uw huidige versie et voila..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
2.0.1 is er echt!

als je homelink opstart update hij zichzelf! en _alles_ lijkt te werken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 08:11
Heeft er nog iemand het probleem dat als je aan het downloaden bent (450kB/sec) dat dan de telefoongesprekken van belabberde kwaliteit zijn (zo 1/10 sec valt weg om de zoveel tijd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Euhm, ik zit niet altijd te downloaden tijdens gesprekken..

Voordeel van een server... ;) Snachts downloaden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
Promy schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:09:
Heeft er nog iemand het probleem dat als je aan het downloaden bent (450kB/sec) dat dan de telefoongesprekken van belabberde kwaliteit zijn (zo 1/10 sec valt weg om de zoveel tijd...)
ja is normaal je trekt je download pijp vol..

cappen @ 420a430.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Icekiller2k6 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:16:
[...]

cappen @ 420a430.
Alhoewel, ik heb dan nog 10Kbyte over, dus dat moet toch wel wat zijn. :+

Waar ik ook nooit achter kwam, tot ik de lijst zag, is dat als je telefoon slechte verbinding heeft, dat blijkbaar detecteert, en dan zo naar een lagere codec schaalt voor de spraak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
Icekiller2k6 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:16:
[...]

cappen @ 420a430.
Is het te "hoopvol" om te veronderstellen dat er een soort Qos zou zijn die in de modem ervoor zorgt dat voip voorrang heeft als deze het nodig heeft.

Het beperken van de download is heel eenvoudig te doen, maar als ik niet aan het bellen ben is dat toch gewoon onnodig? (is toch 10% van de lijn >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terug thuis nu (met _stabiel_ internet van bc..). Een ganse week maximum 4-5 uren online geweest, hopelijk doet het internet het terug als ik er zondag avond terug ben of ik spring uit m'n vel..

Kan ik trouwens niets van eisen ofzo stellen omdat ik zolang geen internet noch telefonie had? Waarschijnlijk niet zeker? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
als dat sinds het begin van de problemen reeds bekend is bij hen (dommel dus) en het aan hen ligt dan kan je ev. vergoedingen vragen als het niet aan overmacht ligt.

als het blijkt dat het aan je modem ligt omdat je die installatie niet volledig doorlopen hebt, mag je 't vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De operator zei letterlijk aan de telefoon dat het niet aan de software ligt, en de modem heeft het reeds enkele weken goed gedaan dus daar zie ik ook geen probleem in.

Hij zei me dat het (waarschijnlijk...) komt omdat ik door bc op een te hoog profiel werd geplaatst (12 Mbit) en dat hierdoor mijn verbinding instabiel werd. Dus zou hij daar aanvragen om mij op 9 Mbit te gooien, maar ik heb hem sindsdien (dinsdag) nog niet terug gehoord. Als het maandag ochtend niet gefixed is zal ik maar nog eens bellen zeker. Dit weliswaar met m'n gsm aangezien de telefonie het niet doet, nog een paar extra kosten erbij :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ziezo, Dommel heeft nu blijkbaar toch uiteindelijk de automatische updates uitgerold, en alles lijkt toch goed te werken, de enige optie die nu nog mist, is het antwoordapparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Oh geweldig, ik had dus even wat fout geklikt in de nieuwe homelink, en heb dus een extra lijn aangevraagd, ik stuur eenmail naar dommel, en zeg dat ik die lijn niet wil, antwoorden zij simpel dat het niet geannuleerd kan worden !

Geweldig is dat, het was zelfs de zelfde avond verstuurd, de annulatiemail !

Wat doe ik hier nu best aan ?

Ik heb het alvast toegevoegd aan de mail naar de ombudsdienst, en ik ga vanavond nog eens proberen te bellen naar de klantendienst...

Bij ombudsdienst ook maar even gemeld dat het voor groot deel opgelost is...

Edit: blijkbaar is de tweede lijnactivatie (=een tweede nummer) gratis.
Ik kon al een tijdje meerder gesprekken starten, door bij de voip instellingen iedere poort toe te wijzen aan sipXXXXX, en zo kan je dan met meerdere telefoons (2 fysieke) en 4 digitale/virtuele een gesprek voeren...
Maar nu gaat het ook via een tweede nummer gaan

Nu krijg je dus blijkbaar via dommel ook een tweede nummer gratis er bij, in principe niet veel toevoegend, lijkt me wel handig voor meerdere mensen in één apartementsgebouw die samen een dommel willen delen ofzo...

het antwoordapparaat wordt normaal gezien bij v2.2 van de Homelink software geïmplementeerd...

Ik heb nog wat antwoorden gehad over vorige mails:
  • de voip lag er een tijd uit door een foutief geconfigureerde switch, deze is nu vervangen
  • als we bij dommel weggaan kan de modem naar fabrieksinstellingen gereset worden...

[ Voor 54% gewijzigd door HyperBart op 14-10-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
wat ik me nog afvroeg...is het mogelijk die 2e oproep af te zetten?
De mensen aan de andere kant krijgen immers geen bezet, en de telefoon die ik gebruik toont niet wie de 2e oproeper is (en basically, als ik aan het bellen ben met iemand ga ik die niet op wacht zetten...gewoon bezet klinken en ze moeten maar terugbellen >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
ik heb al 2 dagen geen internet en problemen met de telefoon 8)7 |:( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bellen naar de helpdesk ;)

Ik had het een week of twee geleden ook en het uiteindelijke resultaat was dat Dommel me moest op een lager profiel zetten (surf nu 9mbit en stabiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
blijkbaar kan / wil dommel hetvolgende probleem niet oplossen:
in de homelink software kan je de webspace domein activeren
na de webspace vragt hij "wil je nu domein activeren"
als je daar nee op antwoord, is het dus NIET meer mogelijk om het te activeren.... toch niet met deze software
De helpdesk zei me dat ik maar moest wachten op de nieuwe versie...iemand een idee wanneer deze komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
Promy schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:55:
blijkbaar kan / wil dommel hetvolgende probleem niet oplossen:
in de homelink software kan je de webspace domein activeren
na de webspace vragt hij "wil je nu domein activeren"
als je daar nee op antwoord, is het dus NIET meer mogelijk om het te activeren.... toch niet met deze software
De helpdesk zei me dat ik maar moest wachten op de nieuwe versie...iemand een idee wanneer deze komt?
had je toch kunnen vragen als je aan het bellen was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:57:
[...]

had je toch kunnen vragen als je aan het bellen was...
Volgens hen "is het een gekend probleem" en "kunnen ze dat niet manueel aanpassen" en "zal het waarschijnlijk opgelost zijn in volgende versie"...
enige optie is te wachten zeker... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Hier dan maar weer met een vraagje;

ik weet niet hoe jullie je router hebben geconfigged bij de geavanceerde instellingen, maar ik kan dus nu tot 6 verschillende gesprekken voeren (in of uitgaand mag ik zelf kiezen, 6 zoals ik wil).

hoe doe je dit ?

naar geavanceerde instellingen onder voip gaan en bij iedere account (Phone 1/2 en *3 tem *6) overal bij "telefoonnummer" sipXXXXX selecteren en oproepen voor alle telefoonnummers aan.

Nu, ik weet niet hoe het daardoor komt (daarom vraag ik of iemand hier even een paar shots van zijn instellingen wil posten), maar als ik aan het bellen ben, en iemand anders belt mij op, gaan de andere telefoons, maw, niemand krijgt ooit nog een bezettoon te horen. Kan dit anders gedaan worden ? kunnen jullie alvast eens wat instellingen posten (zonder dat je die van hierboven hebt toegepast natuurlijk) ?

Kort gezegd: ik wil terug de bezettoon laten horen aan een opbeller als ik al een gesprek aan het voeren ben, is dit bij jullie al het geval ? Zoja, post je dan even je instellingen?

[ Voor 9% gewijzigd door HyperBart op 07-11-2008 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dommel is echt superrrr!!! IK raad het iedereen aan!!! :D Weg met telenet en belgacom!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlaDiMiRoS
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 22:55
Ik heb sinds deze week Dommel Homeconnect (in Genk). Na 2 maanden wachten was ik wel zeer blij dat ik eindelijk internet had. Ik heb dit gekozen omdat dit neer kwam op een snelheid van 12 of 24mbit.
Nu merk ik dus dat ik nog steeds op ongeveer 4mbit zit. Ik belde net naar de Dommel support om te vragen wanneer ik mijn snelheid krijg die op de site vermeld staat. Na een hele hoop uitleg komt het er dus op neer dat het er gewoon niet van zal komen. En wel om de volgende reden:
  • Omdat cityconnect nog niet beschikbaar was toen ik mijn aanvraag indiende, hebben ze een ADSL Go lijn van belgacom 'gehuurd', en daar komt slechts een snelheidsverhoging tot max 12mbit op (voor het einde van het jaar)
  • Helaas omdat ik op meer dan 1,5km (WTF?) van de centrale zit, zal er dus in praktijk GEEN snelheidsverhoging komen op mijn lijn
Nog iemand met gelijkaardige problemen?

• Marcoos
  • Laatst online: 10-09 08:26
VlaDiMiRoS schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:48:
Ik heb sinds deze week Dommel Homeconnect (in Genk). Na 2 maanden wachten was ik wel zeer blij dat ik eindelijk internet had. Ik heb dit gekozen omdat dit neer kwam op een snelheid van 12 of 24mbit.
Nu merk ik dus dat ik nog steeds op ongeveer 4mbit zit. Ik belde net naar de Dommel support om te vragen wanneer ik mijn snelheid krijg die op de site vermeld staat. Na een hele hoop uitleg komt het er dus op neer dat het er gewoon niet van zal komen. En wel om de volgende reden:
  • Omdat cityconnect nog niet beschikbaar was toen ik mijn aanvraag indiende, hebben ze een ADSL Go lijn van belgacom 'gehuurd', en daar komt slechts een snelheidsverhoging tot max 12mbit op (voor het einde van het jaar)
  • Helaas omdat ik op meer dan 1,5km (WTF?) van de centrale zit, zal er dus in praktijk GEEN snelheidsverhoging komen op mijn lijn
Nog iemand met gelijkaardige problemen?
Jep, echter zit ik momenteel op een 3,3 Mbit profiel.
Dus helaas, niks aan te doen.
Hoop dat als adsl2+ beschikbaar is dat ik toch ook wel de 9 Mbit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk nog informatie vrijgekomen over de beschikbaarheid van Dommel in Antwerpen? Ik krijg nog steeds de boodschap dat het voor 31 december beschikbaar zal zijn maar daar gaan ze zich dan toch wel voor moeten haasten denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
dit zou leuk zijn: antwerpen nog geen dommel, en ik in 't boerengat genaamd 'Mol' - zo'n 60km meer naar't oosten - wel dommel en aan 12Mbps.. (zit op 500m van de centrale :+ )

zit sinds vandaag dus ook bij dommel, spijtig genoeg ging de overschakeling niet zonder downtime zoals beloofd, maar dit was de fout van de post en niet van dommel:
de brief met activatiecode en login/wachtwoord kwam pas maandag aan, waar mijn lijn donderdag al werd omgeschakeld. (merkte onmiddellijk het hoger profiel van 12Mbps ipv de 6Mbps van de vorige isp)

het andere probleem: mijn siemens (homeconnect aansluiting) doet het dus niet :(
adapter of modem zelf stuk: geen enkel lichtje gaat aan, en 't ligt niet aan 't knopje aan de achterkant...Nu online met een linksys-modem, maar de activatie (via die code en siemens modem) van mijn connectie gaat dus even op zich moeten wachten... (alsook verdere administratie van mijn lijn lukt dus nog niet :s)

maar tot nu dus een tevreden klant - maar ja op 8u tijd kan je moeilijk problemen hebben eh

dommel is dus overal beschikbaar waar je adsl kunt krijgen, enkel is cityconnect (adsl2+) nog wat gelimiteerd - meeste grote steden zouden volgen in januari.

anders op hun site klikken wat je zou kunnen krijgen, en/of bellen naar hun klantendienst daarvoor (als je telenet of geen vaste telefoonlijn hebt)

[ Voor 13% gewijzigd door soulrider op 15-12-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soulrider schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:04:
dit zou leuk zijn: antwerpen nog geen dommel, en ik in 't boerengat genaamd 'Mol' - zo'n 60km meer naar't oosten - wel dommel en aan 12Mbps.. (zit op 500m van de centrale :+ )

zit sinds vandaag dus ook bij dommel, spijtig genoeg ging de overschakeling niet zonder downtime zoals beloofd, maar dit was de fout van de post en niet van dommel:
de brief met activatiecode en login/wachtwoord kwam pas maandag aan, waar mijn lijn donderdag al werd omgeschakeld. (merkte onmiddellijk het hoger profiel van 12Mbps ipv de 6Mbps van de vorige isp)

het andere probleem: mijn siemens (homeconnect aansluiting) doet het dus niet :(
adapter of modem zelf stuk: geen enkel lichtje gaat aan, en 't ligt niet aan 't knopje aan de achterkant...Nu online met een linksys-modem, maar de activatie (via die code en siemens modem) van mijn connectie gaat dus even op zich moeten wachten... (alsook verdere administratie van mijn lijn lukt dus nog niet :s)

maar tot nu dus een tevreden klant - maar ja op 8u tijd kan je moeilijk problemen hebben eh

dommel is dus overal beschikbaar waar je adsl kunt krijgen, enkel is cityconnect (adsl2+) nog wat gelimiteerd - meeste grote steden zouden volgen in januari.

anders op hun site klikken wat je zou kunnen krijgen, en/of bellen naar hun klantendienst daarvoor (als je telenet of geen vaste telefoonlijn hebt)
Sorry, ik bedoelde cityconnect natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
effe quote:
November 11 - 2008 - 12:32 AM posted by: [dommel.com servicecenter]
cityconnect is operationeel en kan besteld worden in volgende steden vanaf vandaag:

leuven, kessel-lo, sint-truiden, oostende, hasselt, lier, genk, mechelen, berchem en antwerpen centrum.
we werken hard verder aan uitbreidingen in gent, en grotere delen van antwerpen (wilrijk, deurne, borgerhout, mortsel, silsburg en antwerpen-zuid), hasselt en mechelen ten laatste voor het einde van januari 2009.
de vertragingen in het operationeel brengen van gent worden veroorzaakt door het feit dat er nog een aantal fiber graafwerken dienen te gebeuren, maar we doen ons best om dit zo snel mogelijk af te ronden. dit moet normaal lukken in de komende 3 weken, aangezien de nodige vergunningen recent door het stadsbestuur werden afgeleverd.
en je kan hem nog altijd controleren op hun site hoor, dus die opmerking van mij blijft staan ;)
(dus doe effe zelf moeite :p)
ps: geen recent nieuws te vinden op dommel-site (of op klanten-pagina's)

edit: effe vermelden: info hierboven komt van de klanten-pagina - onbekend of die ook op hun site staat

[ Voor 7% gewijzigd door soulrider op 15-12-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soulrider schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:29:
effe quote:

[...]

en je kan hem nog altijd controleren op hun site hoor, dus die opmerking van mij blijft staan ;)
(dus doe effe zelf moeite :p)
ps: geen recent nieuws te vinden op dommel-site (of op klanten-pagina's)
Ik heb zelf moeite gedaan hoor :p Maar dacht dat er hier mensen waren die over wat meer info beschikten. Toch bedankt voor de extra moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enige ervaring met domeinregistratie en dergelijke? Ik heb eergisteren een aanvraag gedaan, maar er is nog altijd geen info doorgestuurd. (Moest volgens hun binnen de 24u zijn.)

Het domein staat echter wel al "onder constructie" met het dommel logo op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
kijk eens op je klanten pagina via hun site, wellicht staat daar al info (of kan je die domeinnaam al verder instellen). dan is het ook 'doorgestuurd' eh, alleen niet via mail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Ik ga per 1 april in Minderhout, België wonen en hier is ook geen cityconnect helaas. :/

Na een beetje dit topic te hebben doorgespit komt het er op neer dat ik homeconnect kan nemen met een redelijke snelheid maar dat de werkelijke snelheid pas bekend zal zijn na activatie. Dat vind ik dus nogal een lastige keuze.

Ik ben zwaar downloader en wil minimaal 8mbit indien mogelijk. Aan de telefoon konden ze me eigenlijk niets garanderen dat 8mbit zou halen op die lokatie. Mijn grote vrees is dat ik met een lijntje zit van 2mbit na aansluiting.

Iemand met soortgelijk dilemma uit de Belgische grensstreek? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
Bij mij ging het ook maximaal maar 4Mbps zijn volgens hun site. Terwijl ik bij mijn provider toen ook reeds 6Mbps kreeg... Na aansluiting blijk ik nu 12Mbps te hebben.
(ik wou ook geen stap terug zetten qua snelheid)

Je kan altijd een lijn test laten doen (als er al een telefoon aansluiting ligt en je kent het tel. nr. even via hun site testen). Ligt er nog geen telefoonlijn dan is het wat lastiger, maar dan kunnen ze via de klantendienst wrs wel vertellen op welke afstand je van de contrale zou zitten.
Is die afstand op zich beperkt dan heb je minstens de 4Mbps welke op veel plaatsen al 12Mbps is geworden.

Maar voor zekerheid zou je een 'Dommelaar' uit Minderhout moeten vinden voor meer ervarings-informatie.
Is het niet via hier, dan ev. via andere fora. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door soulrider op 08-01-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ik heb gebeld maar ze konden geen garanties geven en wisten eigenlijk niet veel te melden. Er is geen vast nummer op dat adres aangezien de huidige bewoners de eerste bewoners zijn en alles via gsm doen. Dus er was geen test mogelijk. Het ligt 1200 meter van de centrale af dus dat geeft al niet veel hoop.

Maar ik heb goede berichten gehoord over Dommel en ze zijn druk aan de weg aan het timmeren. Bij andere aanbieders kom ik nog veel slechter uit dus zal maar moeten nemen wat ik kan krijgen daar.

Maar die datalimieten zijn wel prehistorisch zeg.. dat ze daar vandaag de dag nog mee wegkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
Jpjedi schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:47:
Ik heb gebeld maar ze konden geen garanties geven en wisten eigenlijk niet veel te melden. Er is geen vast nummer op dat adres aangezien de huidige bewoners de eerste bewoners zijn en alles via gsm doen. Dus er was geen test mogelijk. Het ligt 1200 meter van de centrale af dus dat geeft al niet veel hoop.

Maar ik heb goede berichten gehoord over Dommel en ze zijn druk aan de weg aan het timmeren. Bij andere aanbieders kom ik nog veel slechter uit dus zal maar moeten nemen wat ik kan krijgen daar.

Maar die datalimieten zijn wel prehistorisch zeg.. dat ze daar vandaag de dag nog mee wegkomen.
euh.. 1200meter is helemaal niet slecht.. heb je geen buren? (liefst aan dezelfde straat kant..) vraag is of ze een belgacom nr hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Zou ik op moeten zoeken. punt is dat we er pas per 20 maart gaan wonen en ik nu in India woon. Dus ben een beetje mank met info vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
Belgie is het land der datalimieten.
(wil je helemaal geen datalimieten kan je beter wat meer noordelijker gaan wonen ;) )

dommel is gelukkig met enkele producten een trendsetter en hopelijk eentje die overleefd :)
(met adsl2+ zijn er nog weinig datalimieten maar adsl-verbindingen zijn in 90% van de gevallen met limiet of je zit bij een kleine regionale speler)

op 1200m ga je zelfs met de 12Mbps die zo ong. overal beschikbaar zou moeten zijn waar adsl beschikbaar is, toch nog een >8Mbps moeten hebben hoor. (en zelfs quasi volle snelheid).
Ik zit op een 600m van de centrale en krijg hier toch ook volle snelheid.

Weet je of er toch al een telefoonkabel ligt of niet?
anders ga je nog een aansluitkost van Belgacom moeten betalen. (zij zijn de netwerkbeheerders)
Je hebt dan wel het voordeel dat je een gloednieuw koperpaar hebt, en dus een goed mogelijk signaal.

Pas wel op met die aansluitkosten (en hoelang het kan duren eer dat er ligt) als er nog geen koperpaar ligt, want dat kan ook wel eens de reden zijn waarom de huidige bewoners als met gsm doen.
zelfs al vraag je aan bij Dommel: jij bent verantwoordelijk om er al een kabelpaar te hebben waarover zij hun signaal kunnen sturen. En het is aan Belgacom om dat er te leggen nadat jij ze gebelt hebt (en aan jou om achteraf de factuur te betalen)

ps: als het een huurwoning is, is die kost voor de eigenaar.
Jij betaalt de activatiekosten van de diensten die je erop wilt. (of die nu van bgc zijn of van een andere - met dommelhomeconnect is dit inbegrepen in de aanschaf van hun modem, gebruik je een andere modem dan wordt die alsnog aangerekend)
(net als met tv-kabel: eigenaar van de woonst moet zorgen voor de aansluiting, maar jij betaalt de activering van je kabel-abonnement en de jaarlijkse kosten ervan)

[ Voor 15% gewijzigd door soulrider op 08-01-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
soulrider schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:19:
Belgie is het land der datalimieten.
(wil je helemaal geen datalimieten kan je beter wat meer noordelijker gaan wonen ;) )

dommel is gelukkig met enkele producten een trendsetter en hopelijk eentje die overleefd :)
(met adsl2+ zijn er nog weinig datalimieten maar adsl-verbindingen zijn in 90% van de gevallen met limiet of je zit bij een kleine regionale speler)

op 1200m ga je zelfs met de 12Mbps die zo ong. overal beschikbaar zou moeten zijn waar adsl beschikbaar is, toch nog een >8Mbps moeten hebben hoor. (en zelfs quasi volle snelheid).
Ik zit op een 600m van de centrale en krijg hier toch ook volle snelheid.

Weet je of er toch al een telefoonkabel ligt of niet?
anders ga je nog een aansluitkost van Belgacom moeten betalen. (zij zijn de netwerkbeheerders)
Je hebt dan wel het voordeel dat je een gloednieuw koperpaar hebt, en dus een goed mogelijk signaal.

Pas wel op met die aansluitkosten (en hoelang het kan duren eer dat er ligt) als er nog geen koperpaar ligt, want dat kan ook wel eens de reden zijn waarom de huidige bewoners als met gsm doen.
zelfs al vraag je aan bij Dommel: jij bent verantwoordelijk om er al een kabelpaar te hebben waarover zij hun signaal kunnen sturen. En het is aan Belgacom om dat er te leggen nadat jij ze gebelt hebt (en aan jou om achteraf de factuur te betalen)

ps: als het een huurwoning is, is die kost voor de eigenaar.
Jij betaalt de activatiekosten van de diensten die je erop wilt. (of die nu van bgc zijn of van een andere - met dommelhomeconnect is dit inbegrepen in de aanschaf van hun modem, gebruik je een andere modem dan wordt die alsnog aangerekend)
(net als met tv-kabel: eigenaar van de woonst moet zorgen voor de aansluiting, maar jij betaalt de activering van je kabel-abonnement en de jaarlijkse kosten ervan)
Net de huidige eigenaar gesproken.. huis is uit 2004 en er is gelijk telefoon aangesloten. :*) Ze hebben alleen geen nummer genomen omdat ze alles al via gsm doen.

Ik heb er toch wel redelijk goede hoop op dat een leuke verbinding mogelijk is. En anders is het maar wachten op "De verlichting". :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
dan heb je enkel activatie en abbo te betalen bij Dommel.
hun klantendienst zou je dan ook iets meer kunnen helpen adhv het adres welke snelheden je kan verwachten.
(en zelfs dat bleek bij mij foutief: wederom 4Mbps die uiteindeijk het drievoudige - 12 Mbps effectief - bleek te zijn. Hier is echter nog geen adsl2+ mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Hmmm, als je door dommel je router opnieuw laat configgen, zou je dan nergens de gegevens kunnen uitlezen ?
kan iemand even meedenken enzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
HyperBart schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:54:
Hmmm, als je door dommel je router opnieuw laat configgen, zou je dan nergens de gegevens kunnen uitlezen ?
kan iemand even meedenken enzo ?
nope gaat niet lukken...

wordt via internet gepushed.. niet via local network.. (sip gedoe hé..)

dat betekend da tje het niet kunt filteren (sniffen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
jij zit trouwens ook op userbase ;)
https://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=20687

Kan toch niet, dat een apparaat wat je thuis hebt staan en fysieke toegang tot hebt, dat je dat nergens kan sniffen of opvangen?

het komt via de modem binnen dus, dus je zou eigenlijk dan dat signaal al moeten kunnen opvangen, en dat gaat niet ?

Hmm, * HyperBart haalt zijn Social engineering "skills" boven

eeeeeeeen * HyperBart stopt ze weer weg.
Antwoordapparaat krijgen we niet meer, dat is een functie die er af gehaald is blijkbaar...

En dns lag er vandaag heel ff uit...

[ Voor 16% gewijzigd door HyperBart op 09-01-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
je sip login gegevens kan je toch te weten komen door na activatie van de siemens te bellen naar Dommel met de vraag naar die gegevens zodat je ze ook kutn gebruiken in een andere modem 'als backup' ?

ik heb mijn siemens nog niet geactiveerd omdat die stuk was voordat de lijn geactiveerd was (en de winkel waar ik hem gekocht heb zou op dit moment er geen in de voorraad hebben om te wisselen? :s),
en ik nu online ben met een linksys modem waar zij niet inkunnen (modem kan ook geen sip doen).
(maar mijn sip-account is dus nog niet actief, wegens geen siemens en enkel activeerbaar via die bijgeleverde software.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
soulrider schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 19:44:
je sip login gegevens kan je toch te weten komen door na activatie van de siemens te bellen naar Dommel met de vraag naar die gegevens zodat je ze ook kutn gebruiken in een andere modem 'als backup' ?
Geven ze botweg niet, eerst werd gezegd dat je SIP-phones kon gebruiken en al, niet dus, spijtig, want ik had hier een nette Asterix server en al...
(maar mijn sip-account is dus nog niet actief, wegens geen siemens en enkel activeerbaar via die bijgeleverde software.)
Bingo :) , gaat ook niet anders van hun kant uit (jawel, gaat anders, maar doen ze niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
GODVER

Ligt nu alles er weer uit of ligt dat alleen aan mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Naar aanleiding van :
kinxton in "[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL..."

Ik heb het voorlopig nog niet werkend gekregen, zou het wel eens willen weten hoe dat dan zit, maar wat is je pwd voor je internetverbinding eigenlijk? het pwd van je inlog bij de homeconnect software of de login van je news-paswoord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
de newsserver-login maar met @SCHEDOM ipv @schedom.be

ik heb het zo nu draaien op een linksys WAG200
(omdat mijn siemens nu pas vervangen is maar mijn lijn al wel een maand terug werd overgezet)

sebiet die siemens eens activeren zodat ik _eindelijk_ stats van mijn lijn kan zien, die kan beheren, en de voip-lijnen kan activeren.
(en dan eens kijken of die sip-accounts toch niet vindbaar zijn - je hebt er recht op voor als die siemens het nog eens begeeft en je moet tijdelijk een andere modem kunnen installeren eh)

onderbuur: eens bellen naar de klantendienst vermoed ik. wellicht moet je lijn in de centrale even overgezet worden van adsl- naar adsl2+-connectiepunt. (niet volledig zeker hiervan)

[ Voor 60% gewijzigd door soulrider op 14-01-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Na hoeveel tijd word je als reeds bestaand homeconnect abonnee eigenlijk overgeschakeld naar 24Mbit als cityconnect beschikbaar raakt op jouw adres? Ik heb zonet even uit nieuwsgierigheid de telefoonnummer check gedaan op een van mijn buren (centrum Gent), en die zou op dit moment in aanmerking komen voor 24 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Mja, ik moet dan nog eens kijken, maar hier weet mss iemand het.
Hoet gaat het dan met de adressering?

Moet ik dan een ander subnet nemen tussen de siemens en de wrt dan het subnet wat de WRT beheert, of hoe?
Hoe gaat de adressering in zijn werk, krijgt de wan interface van de wrt dan ook een wan IP van dommel en de wan interface van de siemens ook nog eens zijn eigen wan ip, of hoe ?

want gisteren wou mijn WRT54GL niet connecten, nada en noppes...
Ik had het als volgt:

Siemens: als 192.168.8.168 en die dus ook in het subnet 192.168.8.X hangt met 255.255.255.0
WRT: als 192.168.8.8 die dus hetzelfde subnet heeft, maar dat zoug escheiden moeten zijn door de interne router, maar dat kan problemen opleveren, maar ik wou mijn ranges nog niet aanpassen omdat ik niet weet hoe het technisch in mekaar zit.

Siemens LAN ----> WRT54GL WAN

[ Voor 37% gewijzigd door HyperBart op 14-01-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je enige bedoeling is om de wireless van de WRT54GL te gebruiken kan ik je wel een antwoord geven :)
Ik heb een andere router + mijn Siemens, maar dat is basically the same.
De Siemens en de WRT moeten in hetzelfde subnet hangen, maar schakel op een van de 2 DHCP uit. (Ik heb de Siemens laten DHCP'en). Dan moet alles normaal werken, hoewel het kan zijn dat je een gewone LAN-poort van de WRT moet gebruiken i.p.v. de WAN.
Gebruik je dd-wrt? Dan kan ik specifieker zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:51:
Als je enige bedoeling is om de wireless van de WRT54GL te gebruiken kan ik je wel een antwoord geven :)
Ik heb een andere router + mijn Siemens, maar dat is basically the same.
De Siemens en de WRT moeten in hetzelfde subnet hangen, maar schakel op een van de 2 DHCP uit. (Ik heb de Siemens laten DHCP'en). Dan moet alles normaal werken, hoewel het kan zijn dat je een gewone LAN-poort van de WRT moet gebruiken i.p.v. de WAN.
Gebruik je dd-wrt? Dan kan ik specifieker zijn...
Dat principe ken ik al veel langer dan de dag van vandaag hoor :D
check: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point ;)

Maar hoe het met PPOE-pass trough gaat, dat moet ik weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, dacht al :P Sorry voor de noob-reactie :D

http://www.dd-wrt.com/wik...Tunneling_with_two_DD-WRT

Dat is misschien iets, moest je dd-wrt gebruiken... Blijkbaar moeten ze in een apart subnet staan, veel weet ik er ook niet van...
Waarom wil je trouwens die pppoe-passthrough? Om dat wachtwoord op te vangen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik heb een support ticket aangemaakt ivm mijn vraag hierboven, dit is het antwoord:
Geachte,

De snelheid verhoging van homeconnect is verplaats.Wij kunnen geen datum meedelen omdat wij zelf geen richt datum hebben.
Maar in het eerste kwartaal van dit jaar worden er nieuwe datums verwacht.
Terwijl de 24Mbit homeconnect aangekondigd stond voor 1 juli 2008 in Gent :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:34:
Waarom wil je trouwens die pppoe-passthrough? Om dat wachtwoord op te vangen? :P
Omdat ik liever al mijn routering en alle handige functies van de WRT54GL gebruik die bij mij draait op Tomato...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
heeft er nog iemand last van het feit dat na 2 updates nog altijd niet het domeinnaam kan geregistreerd worden als je dat niet direct deed bij de webspace?
De helpdesk blijft zeggen "doen we zeker bij volgende update".... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:36

DinX

Motormuis

Zo, sinds vandaag m'n speedpack (12Mb). Mooi op de afgesproken datum :)
Haal trouwens netjes 1170K/s bij speedtests, als je daar de overhead bijtelt zit ik aan zo goed als 12Mbps :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
DinX schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:13:
Zo, sinds vandaag m'n speedpack (12Mb). Mooi op de afgesproken datum :)
Haal trouwens netjes 1170K/s bij speedtests, als je daar de overhead bijtelt zit ik aan zo goed als 12Mbps :)
:o :o
Wat heb jij ?
Cityconnect, of hoe of wat? Homeconnect?
Leg es uit ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 20:35

qless

...vraag maar...

HyperBart schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:43:
[...]

:o :o
Wat heb jij ?
Cityconnect, of hoe of wat? Homeconnect?
Leg es uit ! :P
Dat zeker netconnect?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ben ik hier dan zo'n uitzondering? Ik zit al sinds m'n aansluiting (augustus ergens) op een 12Mbit profiel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Euh ja!

Ik heb geen 12Mbit hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 20:35

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:12:
Hmm, ben ik hier dan zo'n uitzondering? Ik zit al sinds m'n aansluiting (augustus ergens) op een 12Mbit profiel..
Ik sinds juli op 4.6. Schoonbroer op zelfde centrale sinds september heeft 9

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
4.6 heb ik al een tijd, das dus nix, maar die 9 a 12 wil ik wel gvd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:36

DinX

Motormuis

HyperBart schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:17:
4.6 heb ik al een tijd, das dus nix, maar die 9 a 12 wil ik wel gvd !
Speedpack activeren, kost je wel 99 euro éénmalig

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

DinX schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:20:
[...]

Speedpack activeren, kost je wel 99 euro éénmalig
Ik hoop op een dag waarop ik hier ook eens iets sneller kan krijgen. Adsl2 ofzo :+

Maar best goed dat het zonder problemen gelukt is. Amuseer je er nog mee.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:12:
Je bent er niet alleen in hoor. Ik zit hier ook sinds aansluiting (december) op 12Mbps met ong. een 1150Kbps als ik de snelheid test (speedtest en/of grote downloads).
en dat terwijl ik maar in een boerendorp woon. Het is wel zo dat ik op slechts 500m van de centrale zit en dus zeker steeds het maximaal haal dat ze me aanbieden (is nu, was ook zo bij de vorige 2 providers, bij bgc ging ik zelfs ver boven de snelheid die ze me zogezegd gaven 5,... Mbps ipv 4Mbps in de tijd)

Hangt dus een beetje van dorp/stad, tijd van aansluiting, en (nog steeds) afstand tot centrale af.
(en kwaliteit van de lijn ertss: is het een oude telefoonlijn, kan het zijn dat ze van hun zijde de max. speed limiteren omdat een te hoge snelheid wegens te veel storingen een te onstabiele verbinding gaat geven - en in zulk geval is het: snel en onstabiel' of 'trager en stabiel')
dus even nakijken op welke afstand je zit, of de 12Mbps ondertss al wel mogelijk is op je centrale, en ev. op de modem (of op snel even op je linksys) kijken wat de ruis op je connectie is...
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste