[VoIP/SIP]Software phones/abbo, overal bellen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:04
Ons gezin is van plan om in de zomervakantie ipv Telenet, Dommel te nemen, een alternatieve provider met een riante (althans riant voor ons belgen) downloadlimiet (topic over dommel: \[België] Dommel xDSL en telefonie).

Er is bij dommel een abbo, genaamd "Homeconnect", dit is een abbo voor adsl waarbij je telefonie ook afneemt bij dommel, en dit gaat dan niet over analoge telefonielijnen, maar over het adsl-signaal en zodoende dus als VoIP.

Nu heb ik begrepen dat VoIP vaak gebruik maakt van het SIP protocol (skype als uitzondering)

EenSIP-server voorziet in het toegang geven van SIP-compatibele apparaten (router van siemens, sip-hardware telefoon, enz..) zodoende dat deze kunnen bellen over het internet en dat door middel van een wachtwoord en gebruikersnaam je gecontroleerd wordt (in dit geval de inlog van de adsl waarschijnlijk).

Als ik dan verder denk; is het dan in principe ook mogelijk om die gegevens in te geven in een software toepassing zoals ekiga of een ander pakket zodat wanneer je met je laptop via een andere verbinding online bent kan bellen ?

[ Voor 11% gewijzigd door HyperBart op 31-05-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Hmmm, als het SIP protocol gebruikt wordt zou dat volgens mij moeten kunnen ja. Tenzij de servers alleen inkomende verbindingen van het Dommel netwerk accepteren. Maar ik verwacht dat het zou moeten werken? Maar je kan geen twee keer met hetzelfde account ingelogd zijn lijkt mij, dus dan zou je je router moeten afmelden ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:24
Dat hangt af van de provider. Bij Telfort kan je alleen inloggen als je op hun eigen netwerk zit, misschien is het daar zelfs gekoppeld aan je ip. Bij budgetphone kan je overal vandaan inloggen en ingelogd blijven. Als je dan gebeld wordt gaat overal waar je ingelogd bent de telefoon over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies AtRi. SIp legt je niets in de weg, maar je SIP-provider misschien wel. Dit is voor mij reden om alleen met onafhankelijke SIP providers in zee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Harrie schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 19:56:
Hmmm, als het SIP protocol gebruikt wordt zou dat volgens mij moeten kunnen ja. Tenzij de servers alleen inkomende verbindingen van het Dommel netwerk accepteren. Maar ik verwacht dat het zou moeten werken? Maar je kan geen twee keer met hetzelfde account ingelogd zijn lijkt mij, dus dan zou je je router moeten afmelden ofzoiets?
Ik hoop dus dat die van dommel het niet blokkeren/het toestaan...
En je kan niet twee keer met zelfde account ingelogd zijn ?
AtRi schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:46:
Dat hangt af van de provider. Bij Telfort kan je alleen inloggen als je op hun eigen netwerk zit, misschien is het daar zelfs gekoppeld aan je ip. Bij budgetphone kan je overal vandaan inloggen en ingelogd blijven. Als je dan gebeld wordt gaat overal waar je ingelogd bent de telefoon over.
of toch twee keer met zelfde account ?
Hopelijk is dommel even vernieuwend met het feit of je je sip inlog overal kan gebruiken als met zijn datalimieten... ;) en dan ook nog met het inloggen van zelfde account op meerdere plaatsen...
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:53:
Precies AtRi. SIp legt je niets in de weg, maar je SIP-provider misschien wel. Dit is voor mij reden om alleen met onafhankelijke SIP providers in zee te gaan.
Welke goede providers wat dit betreft zijn er dan zoal, waarbij je ook een belgisch nationaal nummer kan aanvragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
HyperBart schreef op zondag 01 juni 2008 @ 00:19:
Welke goede providers wat dit betreft zijn er dan zoal, waarbij je ook een belgisch nationaal nummer kan aanvragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Heb je het al aan google gevraagd?
Pagina: 1