Dat weten we nog helemaal niet, want wat ik begrepen is heb is MO nog in early beta/Alfa. Bar weinig mensen weten nog wat MO gaat brengen. Wat ik wel weet is dat Aventurine bar weinig doet aan feedback naar haar community.CDRK schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:17:
[...]
Qua gameplay is Darkfall 100x beter dan MO.. whatever is more important to ya
Ja... en daar ben je al 100% zeker van zonder dat iemand ooit een beta heeft gespeeld van MO.CDRK schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:17:
[...]
Qua gameplay is Darkfall 100x beter dan MO.. whatever is more important to ya
Dat valt toch wel mee , aardig wat activiteit op het beta forum hoor , voor de rest kan ik begrijpen dat ze het druk hebben , hoop alleen wel dat ze de release nog even uitstellenVerwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:39:
[...]
Wat ik wel weet is dat Aventurine bar weinig doet aan feedback naar haar community.
Verwijderd
I'ts ALIVE!
er is 18 februari een update gepost over de game door de developers
het volgende bericht is gepost:
As of the time of this posting the NDA is officially lifted. In the next couple of days the Darfkall pre-orders will open up and stay up until right before Darkfall’s launch on February 25th or until they are sold out. This is how the pre-order will work:
The pre-order consists of the Darkfall client digital download along with a month of play starting on February 25th. The full cost for this is 42 Euro. This amount WILL NOT be charged during the pre-order. What will be charged is an initial 2.52 Euro non-refundable payment to activate the process. The remainder (39.48) of the pre-release price will be billed on release, February 25th. You’ll be free to cancel the purchase any time before the additional charge goes in on February the 25th.
Darkfall’s monthly subscription is set at 11.77 euro. A 3 month subscription with a 10% discount and a six month subscription will be offered with 15% discount on the monthly subscription rate.
There is 19% VAT added to both the initial payment of 2.52 Euro and to the remainder (39.48) for residents of the European Union. The same applies to all the subscription charges. People outside the EU will not be charged VAT.
For the pre-order all major credit cards are accepted. For Darkfall’s launch direct debit will also be available. More payment options will be available shortly after Darkfall’s launch such as Paypal, prepaid cards, wire transfer etc. Our partners for the billing are GlobalCollect, a leading and trusted global payment processor. (http://www.globalcollect.com/)
Players in North America are welcome to participate in the European Launch. The plans for US servers aren’t finalized at the time of this announcement. We will offer the option for character migration to US servers for N. American players who wish to use it. We have had people playing without problem from all over the US and Canada. That being said, our servers are located in Germany and distance does affect ping-time.
If the pre-orders are sold out, more Darkfall copies will become available on the launch date February the 25th. If they are also sold out, we will offer more copies every few days as we upgrade our capacity.
The initial system requirements for Darkfall are as follows:
Operating System: Windows XP, Vista
Processor: 2.5GHz Pentium 4, or equivalent
RAM: 1GB for Windows XP, 2GB for Windows Vista
Graphics Card: 128MB PixelShader 2.0 support
Hard Drive Space: 12 GB Free Space Minimum
With the NDA lifted, there will be a lot of information out in the next few days both official and unofficial. There is a lot of passion surrounding Darkfall, both positive and negative. Some views, unsubstantiated by evidence, have become almost tenets of faith at both extremes. Now you can finally judge for yourselves and make up your own mind, through player testimonials and game footage. Be cautious of what is said however, by whom, and based on what experience. The beta has been through several phases, and it’s still a beta. The main purpose of beta is to provide the developers with testing data, and not provide players with a fun experience. Even during this process however the game has been extremely playable and while many consider it to be their best MMOG experience to date, others see the potential, some had something else in mind, and few don’t like it at all. Darkfall isn’t for everyone.
It should be stressed that as with any MMOG Darkfall will always be a work in progress. Darkfall’s potential however, being a sandbox game, is dependent on its players more so than other MMOGs. This is why we’ve been communicating with a lot of our players, have been listening very closely to the testers and are taking all the feedback, positive and negative, very seriously. Something important to understand is that we are committed to fully supporting this game and working with our player base to make Darkfall the best game it can possibly be. After launch we’re not going with just a “live team” to do simple maintenance to the game while the rest of us move on to other projects. All our resources are committed to Darkfall, and we will even increase our team size to meet our ambitious future goals for the game.
Thank you for reading and we hope to see you in Darkfall.
The Darkfall Team
UPDATE: I didn't think this would be necessary to explain but the volume of questions about it made it so:
Pre-orders will open in the next couple of days. You'll get a link to a page where you can preorder. This is not yet available. We will announce it as soon as it is.
kortom, spel word gewoon uitgebracht op 25 februari
de kosten van het spel zijn: 42 euro in totaal.
PRE-Order kosten zijn 2.52 Euro die non refundable zijn
Release date: op de release date word de overgebleven 39.48 Euro afgeschreven.
1 Maand gratis play time
Maandelijkse kosten zijn: 11.77 Euro
3 maanden is te verkrijgen met 10% korting
6 maanden is te verkrijgen met 15% korting
wanneer de pre order begint staat er echter nog niet in
dus het is nog afwachten
er is 18 februari een update gepost over de game door de developers
het volgende bericht is gepost:
As of the time of this posting the NDA is officially lifted. In the next couple of days the Darfkall pre-orders will open up and stay up until right before Darkfall’s launch on February 25th or until they are sold out. This is how the pre-order will work:
The pre-order consists of the Darkfall client digital download along with a month of play starting on February 25th. The full cost for this is 42 Euro. This amount WILL NOT be charged during the pre-order. What will be charged is an initial 2.52 Euro non-refundable payment to activate the process. The remainder (39.48) of the pre-release price will be billed on release, February 25th. You’ll be free to cancel the purchase any time before the additional charge goes in on February the 25th.
Darkfall’s monthly subscription is set at 11.77 euro. A 3 month subscription with a 10% discount and a six month subscription will be offered with 15% discount on the monthly subscription rate.
There is 19% VAT added to both the initial payment of 2.52 Euro and to the remainder (39.48) for residents of the European Union. The same applies to all the subscription charges. People outside the EU will not be charged VAT.
For the pre-order all major credit cards are accepted. For Darkfall’s launch direct debit will also be available. More payment options will be available shortly after Darkfall’s launch such as Paypal, prepaid cards, wire transfer etc. Our partners for the billing are GlobalCollect, a leading and trusted global payment processor. (http://www.globalcollect.com/)
Players in North America are welcome to participate in the European Launch. The plans for US servers aren’t finalized at the time of this announcement. We will offer the option for character migration to US servers for N. American players who wish to use it. We have had people playing without problem from all over the US and Canada. That being said, our servers are located in Germany and distance does affect ping-time.
If the pre-orders are sold out, more Darkfall copies will become available on the launch date February the 25th. If they are also sold out, we will offer more copies every few days as we upgrade our capacity.
The initial system requirements for Darkfall are as follows:
Operating System: Windows XP, Vista
Processor: 2.5GHz Pentium 4, or equivalent
RAM: 1GB for Windows XP, 2GB for Windows Vista
Graphics Card: 128MB PixelShader 2.0 support
Hard Drive Space: 12 GB Free Space Minimum
With the NDA lifted, there will be a lot of information out in the next few days both official and unofficial. There is a lot of passion surrounding Darkfall, both positive and negative. Some views, unsubstantiated by evidence, have become almost tenets of faith at both extremes. Now you can finally judge for yourselves and make up your own mind, through player testimonials and game footage. Be cautious of what is said however, by whom, and based on what experience. The beta has been through several phases, and it’s still a beta. The main purpose of beta is to provide the developers with testing data, and not provide players with a fun experience. Even during this process however the game has been extremely playable and while many consider it to be their best MMOG experience to date, others see the potential, some had something else in mind, and few don’t like it at all. Darkfall isn’t for everyone.
It should be stressed that as with any MMOG Darkfall will always be a work in progress. Darkfall’s potential however, being a sandbox game, is dependent on its players more so than other MMOGs. This is why we’ve been communicating with a lot of our players, have been listening very closely to the testers and are taking all the feedback, positive and negative, very seriously. Something important to understand is that we are committed to fully supporting this game and working with our player base to make Darkfall the best game it can possibly be. After launch we’re not going with just a “live team” to do simple maintenance to the game while the rest of us move on to other projects. All our resources are committed to Darkfall, and we will even increase our team size to meet our ambitious future goals for the game.
Thank you for reading and we hope to see you in Darkfall.
The Darkfall Team
UPDATE: I didn't think this would be necessary to explain but the volume of questions about it made it so:
Pre-orders will open in the next couple of days. You'll get a link to a page where you can preorder. This is not yet available. We will announce it as soon as it is.
kortom, spel word gewoon uitgebracht op 25 februari
de kosten van het spel zijn: 42 euro in totaal.
PRE-Order kosten zijn 2.52 Euro die non refundable zijn
Release date: op de release date word de overgebleven 39.48 Euro afgeschreven.
1 Maand gratis play time
Maandelijkse kosten zijn: 11.77 Euro
3 maanden is te verkrijgen met 10% korting
6 maanden is te verkrijgen met 15% korting
wanneer de pre order begint staat er echter nog niet in
dus het is nog afwachten
Pre order link: https://www.darkfallonline.com/accounts/f/default.php
Helaas heb ik geen Creditcard, want voor pre orderen is het CC only...... :(
[ Voor 36% gewijzigd door CDRK op 19-02-2009 18:40 ]
Stay Frosty!
Verwijderd
damn link timed outCDRK schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:38:
word flink gehamerd op die website
btje zonde dat het alleen CC nog is
geloof wel dat ze later na release andere betalingsmogelijkheden aanbieden
Als je regelmatig over internet betaalt is het nogal dom om geen CC te hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Xeanor op 19-02-2009 22:58 ]
Ik betaal regelmatig over internet en heb tot op heden nog geen CC hoeven te gebruiken.Xeanor schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 22:58:
Tis een beetje lame van Aventurine dat ze alleen CC accepteren en de 25ste pas andere betaalmogelijkheden accepteren. Die shit hadden ze eerder moeten regelen.
Stay Frosty!
Nou, nu moet je hem wel gebruiken.CDRK schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 00:20:
[...]
Ik betaal regelmatig over internet en heb tot op heden nog geen CC hoeven te gebruiken.
Tis een beetje lame van Aventurine dat ze alleen CC accepteren en de 25ste pas andere betaalmogelijkheden accepteren. Die shit hadden ze eerder moeten regelen.
Ik probeer me nu trouwens door de account page heen te wurmen, met vooralsnog niet zo heel veel succes. Heb wel een account weten te registreren.
[ Voor 23% gewijzigd door Xeanor op 20-02-2009 00:30 ]
Verwijderd
ik betaal heel vaak via internet en heb nog steeds geen cc nodig gehadXeanor schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 22:58:
meestal verlopen de transacties via Ideal of de buitelandse via pay-pal.
dit werkt al jaren goed voor mij dus zie niet in waarom ik een CC moet aanschaffen
Iemand zich al kunnen registreren? Ik krijg een time out op de pagina en op de homepage kan ik geen link vinden om mezelf in te schrijven voor pre-release. Hopen dat het vanavond wel kan.CDRK schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:38:
Ik heb me gisteren geregistreerd en m'n betalingsinfo ingevuld, en zojuist de pre-order gekocht. De site werkte nu veel en veel beter dan gisteren.WoKo schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:05:
[...]
Iemand zich al kunnen registreren? Ik krijg een time out op de pagina en op de homepage kan ik geen link vinden om mezelf in te schrijven voor pre-release. Hopen dat het vanavond wel kan.
Probeer eens direct deze link: https://www.darkfallonlin...efault.php?pname=Register
Bring on the 25th!Dear ************,
Your Darkfall pre-order was successful. You were charged 3 euro to initiate the pre-order process and this amount has gone towards your purchase of the Darkfall Client Download and a month of Darkfall play starting on February 25th.
The full cost of the Darkfall Client download and a month¢s subscription is 42 Euro. You will be charged for the remaining amount on February 25th.
You can cancel the preorder at any time before February 25th, but if you do so you will not be able to play Darkfall and you will forfeit the initial charge.
Thank you for your purchase. We hope to see you in Darkfall soon!
The Darkfall Team
Aventurine ©2009 - www.darkfallonline.com
Nou dat statement kan voor de rest van je leven de prullenbak in, nu heb je er namelijk wel eentje nodig.Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:04:
[...]
ik betaal heel vaak via internet en heb nog steeds geen cc nodig gehad
meestal verlopen de transacties via Ideal of de buitelandse via pay-pal.
dit werkt al jaren goed voor mij dus zie niet in waarom ik een CC moet aanschaffen
[ Voor 3% gewijzigd door Xeanor op 20-02-2009 14:14 ]
Verwijderd
You have successfully registered your Darkfall Game Account. You should receive your activation email soon.
Nee hoor, ik zal helaas alleen niet met de pre order mee kunnen doen. Op de release datum zullen ze verschillende betaalmogelijkheden hebben. Ik heb volgens mij een maand lang aan de beta mogen doen, dus (minder dan) 5 dagen wachten op release vind ik niet zo'n probleem.[b][message=31530140,noline]
Nou dat statement kan voor de rest van je leven de prullenbak in, nu heb je er namelijk wel eentje nodig.(overigens is mijn CC gratis, maar dat kan zijn omdat ik student ben, maar anders kost het ook geen zak eigenlijk, het is een geweldige luxe om eentje te hebben)
Ik heb trouwens ooit wel een CC gehad, puur voor Shadowbane en toen werkte ik ook fulltime. Ben nu ook weer student.
Stay Frosty!
Verwijderd
M.a.w uitverkocht? Was op zích ook wel verwacht (vanuit de gamers zelf) dat et zo hard zou gaanVerwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 21:51:
goedverdoeme, kan niet meer preorderen ze hebben de bron aangepast.
Zelf ben ik trouwens nog steeds niet heel erg onder de indruk, en nog steeds wel redelijk skeptisch. Hopelijk komt er een trial.
Overigens heb ik laatst een aardige pvp video gevonden (een guild die met 9 man tegenover een zerg van 20 man staat, laat toch wel goed zien hoe belangrijk organisatie is in dit spel) en een goed geschreven review van de beta, kan nu allemaal nu de NDA weg is
Het pre orderen is plat gelegd. wanneer het weer enabled word is onbekend.
Stay Frosty!
Verwijderd
Het grappige is dat Aventurine dit bewust gedaan heeft, ze hebben bewust de beta testers voorsprong gegeven op de pre-orders. Vind dat toch een beetje naar, mensen wachten allemaal en even geduldig en nu krijgen degene die de beta hebben mogen spelen ook nog eens een voorsprong qua limited pre-orders.
Het is mij niet gelukt om te pre-orderen, denk dat ik na pre-order ook niet meer het ga proberen. Vind de game en release te rommelig verlopen en heb het vertrouwen in goede afloop grotendeels verloren.
Het is mij niet gelukt om te pre-orderen, denk dat ik na pre-order ook niet meer het ga proberen. Vind de game en release te rommelig verlopen en heb het vertrouwen in goede afloop grotendeels verloren.
Het voorspring geven aan betatesters vind ik niet meer dan normaal. Je moet er rekening mee houden dat veel betatesters ook echt hebben geholpen bij het rapporteren van bugs, exploits e.d. en het actief meediscussieren op de beta forums.
Het was misschien niet zo rommelig geweest als men, ik denk 1 tot 3 minuten nadat er een thread werd gepost op de beta forum voor het pre orderen, werd de link geleaked naar de advanced discussion sectie!! dit gebeurde denk ik wel 3 keer binnen 15 minuten. Maarja daarintegen hadden ze inderdaad het pre orderen beter kunnen aanpakken,als in dat er aan jouw DF beta forum account 1 slot per forum account is ofzo. Maarja ik zie dit gewoon als beginnersfoutjes. Het is de eerste game die ze uitbrengen he, en geen singleplayergame ofzo, nee gelijk een MMORPG. Zo zie je maar, voorbereiding (en goed gereedschap!) is het halve werk.
Het was misschien niet zo rommelig geweest als men, ik denk 1 tot 3 minuten nadat er een thread werd gepost op de beta forum voor het pre orderen, werd de link geleaked naar de advanced discussion sectie!! dit gebeurde denk ik wel 3 keer binnen 15 minuten. Maarja daarintegen hadden ze inderdaad het pre orderen beter kunnen aanpakken,als in dat er aan jouw DF beta forum account 1 slot per forum account is ofzo. Maarja ik zie dit gewoon als beginnersfoutjes. Het is de eerste game die ze uitbrengen he, en geen singleplayergame ofzo, nee gelijk een MMORPG. Zo zie je maar, voorbereiding (en goed gereedschap!) is het halve werk.
[ Voor 4% gewijzigd door CDRK op 21-02-2009 14:57 ]
Stay Frosty!
Opzich is dit geen slechte zaak. Als ze pre'orders eraf halen moeten ze er wel reden genoeg voor hebben want waarom zouden ze geld willen buiten houden? Ik denk dat ze nu druk bezig zijn met een goed systeem voor de launch, en dan begint het pas echt binnen te lopen bij hun^^CDRK schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 14:55:
Het voorspring geven aan betatesters vind ik niet meer dan normaal. Je moet er rekening mee houden dat veel betatesters ook echt hebben geholpen bij het rapporteren van bugs, exploits e.d. en het actief meediscussieren op de beta forums.
Verwijderd
Wij beta testers, krijgen ook een voorsprong met downloaden... alleen een patch van iets van 50 MB 
Trouwens als iemand nog een clan zoekt met een goede structuur;
http://www.laudanumonline.com
Trouwens als iemand nog een clan zoekt met een goede structuur;
http://www.laudanumonline.com
Verwijderd
Ow, ow wat hebben de beta testers het zwaar gehadCDRK schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 14:55:
Ze zeggen wel dat er zo'n hype rond de game is, maar krijg een beetje het gevoel alsof dit zelf word veroorzaakt. De informatie is minimaal, er word express gezorgd voor xbox praktijken (tekorten tijdens launch) waardoor het allemaal als 'uitverkocht' beschouwd kan worden.
Persoonlijk vind ik het enkel klungelig overkomen, en niet heel erg netjes naar de mensen toe die niet beta getest hebben maar wel hebben gewacht. Maar ik heb het eigenlijk wel gehad met Aventurine, mijn enthousiasme is op zijn minst gehalveerd. Misschien dat ik nog een poging waag, maar niet meer actief zoals eerst.
Ik vrees eigenlijk dezelfde praktijken qua service als bij NCsoft als het nu al zo moeilijk gaat.
PS even iets heel anders: De makers komen uit griekenland, was het niet verboden om daar te gamen 1-2 jaar geleden?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 19:58 ]
Tijdens de beta heb ik mij behoOrlijk vermaakt en ook behoorlijk lange dagen gemaakt. Gelukkig had ik op dat moment veel tijd en moet eerlijk zeggen dat ik er ook erg veel tijd aan heb besteed. Het is voor mij lang geleden dat ik weer zoveel plezier en tijd aan een game heb besteed. (UO & SB)
Ik ben voor de fun de Darkfall client via torrent aan het downloaden.. en 1020 seeds 7349 leechers
Persoonlijk vind ik dat Aventurine juist alles aan doet om het niet te hypen en de geinteresseerden op het forum en overige fora Darkfall juist hypen als een mofo.
Ik vind het kut dat ik geen Pre order heb, maar opzich boeit het mij niet zoveel, mits ik maar met mijn guild in en op dezelfde server als DF released.
Oorspronkelijk komen de makers uit Noorwegen
Stay Frosty!
Verwijderd
Voor alle mensen die nu intunen: De release datum zou de 25ste moeten zijn. De fora zijn echter offline, het geheel was uitgesteld tot in de avond en er zouden updates over de voortgang zijn.
- Geen updates, niemand weet wat er gaande is. Mensen hebben aldus het forum nog gebeld en kregen een secretaresse aan de lijn die alleen in het pand was en van niets wist en om 9 uur s'ochtends zou iemand weer in het pand zijn.
- Server nogsteeds offline
- Geld wel afgeboekt.
Kortom een zooitje.
Persoonlijk ben ik van plan om Alfar te gaan.
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 22:56 ]
by TasosWe’ve been waiting for the pre-orders to process through billing and it has been moving along but not fast enough. We’re almost done with this. Many of you will be getting notifications of this during this process. As soon as this is concluded we’ll process the accounts and open up the servers for the pre-orders. This will be done tonight; the game has been ready and waiting.
Unfortunately we’re running behind schedule as far as opening up the extra sales which we hoped to do tonight as well. We’ll do this tomorrow as early as possible, likely sometime around noon GMT time, around the time of our first scheduled maintenance. At this time we will also process the problematic accounts which had 0 euro problems, no charges, no balance, but received a successful pre-order message. We are also looking into the few cases that have pre-ordered but have not received a confirmation email and we will resolve all these issues. Most of these problems were due to a combination of lag, multiple sessions, and multiple charge attempts.
We want to thank you for your patience again, and we would like to let you know that we’re adding a couple more days to the free month of play making them 33 for everyone that pre-ordered and that will buy the game tomorrow. This is to make up for any bad experience with the account management, the lag and the delays you’ve had to face with purchasing.
The traffic volume we’ve been experiencing has been unbelievably high because of the initial rush and was compounded by users hammering the system with multiple sessions. You should also know that we have been doing everything necessary to resolve all these issues as soon as possible.
We’ll post again as soon as the server is open.
Stay Frosty!
Verwijderd
Inmiddels krijg ik een download die "Wrong File size" heeft.
Inmiddels een time out
En inmiddels geupdate
Inmiddels een time out
En inmiddels geupdate
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 23:46 ]
Stiekem hoop ik dat het delayed wordt, aangezien ik net geld naar wiredcard.com heb gestort en dit tot 2/3 dagen kan duren.. hehe de egoist..
Stay Frosty!
Verwijderd
Ze zijn al bezig met geld afschrijven.CDRK schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:48:
Stiekem hoop ik dat het delayed wordt, aangezien ik net geld naar wiredcard.com heb gestort en dit tot 2/3 dagen kan duren.. hehe de egoist..
ik las het ja.. beter natuurlijk. Ik ben benieuwd wat er gebeurt na de sales van morgen, of ze dan de sales tijdelijk stopzetten of oid.
Stay Frosty!
Verwijderd
1 server maar, en we zijn bezig met inloggen. Ik hoop dat ie niet iedere keer gaat validaten, want dat duurt een dikke 10 minuten nu.
Ze hadden wel een optie mogen geven om de muziek uit te zetten tijdens de patcher
En de server is down
Ze hadden wel een optie mogen geven om de muziek uit te zetten tijdens de patcher
En de server is down
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 09:18 ]
Ik hoop dat er vandaag nog keys verkocht worden. Heb al sinds de pre-order leak mijzelf geregistreerd, maar nooit kunnen preorderen (heb 1x op de link kunnen klikken om de CC verifiecatie code te verivieren) maar toen timeout gekregenGames schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:09:
Ik hoop dat ik kan kopen vandaag met iDeal of paypal.
Wel positief eigenlijk dat er zoveel aanmeldingen zijn, jammer dat er niet goed op voorbereid is.
Helaas is het Creditcard only.. (of virtual cc)
Stay Frosty!
Update 5.49pm GMT
After addressing a couple of early issues the servers have been running very stable for several hours and we have a large number of players in-game right now.
It’s normal to expect more issues to surface in the next couple of days. We postponed our scheduled maintenance of 10am GMT for later until we can gather some more data and address anything that comes up in a patch later tonight.
We’re aware that some areas are experiencing sync issues for some players. This is a high priority issue that we are working to address as soon as possible. We know the cause for it so it shouldn’t take very long. We will keep the servers up while this is being fixed and we will bring them down for a patch later tonight. For now, players can move away from starting areas to improve their experience.
We have processed the problematic accounts that were never charged but received a successful pre-order notification. Only a small percentage of these were successful and we found out that this is because most of them contain incomplete or incorrect account information. We will try this one last time again tomorrow morning European time, and we’ll open up account management later tonight for these accounts to be able to correct their account data and credit information before we reprocess them. If anyone does not want the pre-order to be processed, they should remove their credit card information from their account. After this is concluded we should be able to open up sales for more Darkfall copies.
That’s all for now, we’ll keep you updated with anything new that comes up.
The Darkfall Team
After addressing a couple of early issues the servers have been running very stable for several hours and we have a large number of players in-game right now.
It’s normal to expect more issues to surface in the next couple of days. We postponed our scheduled maintenance of 10am GMT for later until we can gather some more data and address anything that comes up in a patch later tonight.
We’re aware that some areas are experiencing sync issues for some players. This is a high priority issue that we are working to address as soon as possible. We know the cause for it so it shouldn’t take very long. We will keep the servers up while this is being fixed and we will bring them down for a patch later tonight. For now, players can move away from starting areas to improve their experience.
We have processed the problematic accounts that were never charged but received a successful pre-order notification. Only a small percentage of these were successful and we found out that this is because most of them contain incomplete or incorrect account information. We will try this one last time again tomorrow morning European time, and we’ll open up account management later tonight for these accounts to be able to correct their account data and credit information before we reprocess them. If anyone does not want the pre-order to be processed, they should remove their credit card information from their account. After this is concluded we should be able to open up sales for more Darkfall copies.
That’s all for now, we’ll keep you updated with anything new that comes up.
The Darkfall Team
Verwijderd
"Queuing..."
Leuk.. Laat ze maar even wachten met extra verkopen en eerst een extra set servers regelen.
Wat ik trouwens heel vervelend vind aan de client is dat op 1280x1024 hij delen van het scherm onbereikbaar maakt. Dit houd in dat als ik mijn hp bar, mijn chatvenster naar de rand van de client wil brengen zodat ik in het midden van mijn scherm vol zicht heb.. Dit niet mogelijk is.
Fucking irritant.
De game wereld oogt in het begin leeg aan. Je start bij een grote boom, met een kraampje ernaast waar een npc voor staat die je 2 quests geeft. Thats it.
Heb wel mijn eerste pvp gehad, maar dat suckte... Die gast bleef maar rennen en raken was godsonmogelijk, ook al zat ik in hem.
Leuk.. Laat ze maar even wachten met extra verkopen en eerst een extra set servers regelen.
Wat ik trouwens heel vervelend vind aan de client is dat op 1280x1024 hij delen van het scherm onbereikbaar maakt. Dit houd in dat als ik mijn hp bar, mijn chatvenster naar de rand van de client wil brengen zodat ik in het midden van mijn scherm vol zicht heb.. Dit niet mogelijk is.
Fucking irritant.
De game wereld oogt in het begin leeg aan. Je start bij een grote boom, met een kraampje ernaast waar een npc voor staat die je 2 quests geeft. Thats it.
Heb wel mijn eerste pvp gehad, maar dat suckte... Die gast bleef maar rennen en raken was godsonmogelijk, ook al zat ik in hem.
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 19:52 ]
Verwijderd
En nogsteeds aan het wachten tot ik op de server mag.
10 minuten geleden in kunnen loggen (rond 9 uur), alles out of synch. Wat mooi kut is. Geen monster die je kan raken en spelers die jou kunnen zien hakken je in mootjes. Enige wat overblijft is mijn uber ren skills.
10 minuten geleden in kunnen loggen (rond 9 uur), alles out of synch. Wat mooi kut is. Geen monster die je kan raken en spelers die jou kunnen zien hakken je in mootjes. Enige wat overblijft is mijn uber ren skills.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 21:19 ]
Update 2.55AM GMT
We’re bringing servers down to apply our first patch. This will also contain fixes to most of the issues that players have been facing. Servers should be back up as soon as the patch is verified and tested.
Stay Frosty!
ik wacht wel een maandje ofwat... mijn pc is atm toch te brak. Eerst een nieuwe
Verwijderd
Op dit moment duurt het 30 minuten tot 45 minuten voordat je uberhaubt kan spelen.Rpol schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:19:
ik wacht wel een maandje ofwat... mijn pc is atm toch te brak. Eerst een nieuwe
Bugs zijn er genoeg, maar dat ben ik al gewend van andere games. Vooral het punt dat je 30 minuten tot 45 minuten moet wachten knaagt aan me. Even reloggen is er niet bij. Ik hoop dat dit zich stabiliseert in de maand.
Wat ik wel grappig vond was dat er al 5-10 cities zijn opgericht...
Heb zelf gisteren wel iets kunnen spelen ondanks desynch issue. Heb daardoor wat geld verdient, 20x rogue gegaan maar nog niet gedood. De UI vind ik nogsteeds KUT.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 12:29 ]
De UI is kut, de server draait kut, het spel zit stamp en stampvol met bugs, de wereld is ONTIEGELIJK LEEG je moet echt uber fucking lang lopen voordat je uberhaupt iets tegenkomt, sommige game mechanics zijn ontiegelijk debiel en de server is wederom weer eens down.
Tot zover mijn ervaringen met deze alpha versie - oh nee wacht, dit is de release. Darkfail online.
Tot zover mijn ervaringen met deze alpha versie - oh nee wacht, dit is de release. Darkfail online.
Dacht je dat ik daar nog niet zelf aan had gedacht? Maar ik heb nog 31 dagen playtime, misschien dat het wat leuker wordt binnenkort.
Verwijderd
Wel balen dat je het niks vind terwijl er waarschijnlijk nog velen op de mogelijkheid wachten om t spel te kunnen kopen ( waaronder ikzelf
)
shops zouden open gaan vandaag maar dat is hele dag al niet gebeurd, verder is het al gedurende de rest van de dag erg stil.
ik vermoed dat ze slaap aan het inhalen zijn, ik hoop dat ze binnenkort de shop openen zodat ik ook eindelijk eens het spel kan uitproberen.
Alhoewel ik vrees dat dat morgen of zondag pas het geval gaat worden
shops zouden open gaan vandaag maar dat is hele dag al niet gebeurd, verder is het al gedurende de rest van de dag erg stil.
ik vermoed dat ze slaap aan het inhalen zijn, ik hoop dat ze binnenkort de shop openen zodat ik ook eindelijk eens het spel kan uitproberen.
Alhoewel ik vrees dat dat morgen of zondag pas het geval gaat worden
Servers zijn nou al zo'n beetje de hele dag down, ze hebben het 'sync' probleem namelijk nog niet weten te fixen. Dat houdt in dat mobs overal maar stil stonden danwel je aanvielen zonder dat je ze kon zien of kon raken. Kennelijk hebben sommige mensen hier wel misbruik van weten te maken want een 5 man clan had al 50.000g na een paar uur en een of andere speler had al een volle set 'Black Knight' armor. Je kon dus ook zonder enigszins wat loos rond te meppen in het niets, helemaal niets killen.
echt jammer dit man... Of zou dit een nieuwe marketingstrategie zijn?
godver elke dag dat ik géén Darkfall speel, verlies ik interesse in het spel. Voornamelijk omdat het begin van een MMORPG het belangrijkste is. Kut Wirecard wordt hem ook niet en de Darkfall shop is niet open. Xeanor als je echt geen zin meer hebt in Darkfall wil ik je account wel overnemen.
Stay Frosty!
9.30AM GMT
The servers have been up and running smoothly for the past 3 hours. The bug we encountered was difficult to find because it surfaced in an area which has been working flawlessly for a very long time. We apologize for the downtime; we’ll be monitoring the server performance closely in order to deal with anything that comes up. Thank you for your patience.
We're looking into some user reports about getting an account not active message. We suspect this is a problem with the account management. Until this is resolved we have no ETA on new orders, but our partners have been working to identify the source of the problem.
We would recommend that in order to minimize queuing, players should bind outside the starting areas.
7.00PM GMT
We've solved the problem some players in human areas were experiencing not being able to log back in after a crash. We're looking into an issue some players are reporting about getting an "account not active" message. Finally we have a handle on the issue that caused us to bring down the server the last time, and we're in the process of fixing it.
3.00 PM GMT
We didn’t manage to completely eliminate the sync issue affecting players in the game earlier today. Our real-time monitor alerted us of this as soon as we brought up the server and players started entering the game. We need to take more time to address this. There is no ETA as of yet. We’ll keep you posted on any developments.
The servers have been up and running smoothly for the past 3 hours. The bug we encountered was difficult to find because it surfaced in an area which has been working flawlessly for a very long time. We apologize for the downtime; we’ll be monitoring the server performance closely in order to deal with anything that comes up. Thank you for your patience.
We're looking into some user reports about getting an account not active message. We suspect this is a problem with the account management. Until this is resolved we have no ETA on new orders, but our partners have been working to identify the source of the problem.
We would recommend that in order to minimize queuing, players should bind outside the starting areas.
7.00PM GMT
We've solved the problem some players in human areas were experiencing not being able to log back in after a crash. We're looking into an issue some players are reporting about getting an "account not active" message. Finally we have a handle on the issue that caused us to bring down the server the last time, and we're in the process of fixing it.
3.00 PM GMT
We didn’t manage to completely eliminate the sync issue affecting players in the game earlier today. Our real-time monitor alerted us of this as soon as we brought up the server and players started entering the game. We need to take more time to address this. There is no ETA as of yet. We’ll keep you posted on any developments.
[ Voor 34% gewijzigd door Games op 28-02-2009 11:52 ]
Update 7.00PM GMT
Servers have been up all day and running smoothly. There are minor issues we're on top of and we'll issue a quick patch sometime tomorrow morning European time.
One issue that has been reported to us by a few users is related to long queuing times. Queuing times can be drastically reduced, even eliminated if you bind away from the starting areas.
We got to the bottom of the account not active issue and we're mopping up after it at the moment.
We hope we'll be able to open up sales sometime soon but we need to make a thorough check of the account management system before we do so as to prevent more unnecessary inconvenience to the users.
We will keep you updated as much as possible on any developments. We would like to thank you for your patience again for bearing with us through the initial setbacks we faced.
The Darkfall Team
We hope we'll be able to open up sales sometime soon but we need to make a thorough check of the account management system before we do so as to prevent more unnecessary inconvenience to the users.
We will keep you updated as much as possible on any developments. We would like to thank you for your patience again for bearing with us through the initial setbacks we faced.
The Darkfall Team
Hoop dat het morgen beter is ( fingers crossed)
De forums stromen over met klachten en lauwe nutteloze petitions die geschreven worden en binnen enkele minuten weer worden weg gehaald door forum admins
Hoop dat het morgen beter is ( fingers crossed)
March 1st 7.00 PM GMT
The game has been up consistently without much incident. We are monitoring the situation and keeping track of any issues players have to report.
We will bring down the servers for a patch in a few hours. Estimated downtime will be up to 2 hours for this. The patch contains optimizations of the server and client and various fixes to issues we’ve noticed in the game.
To address an issue reported by players: We generally frown on unattended macroing and if you use macros you do so at your own risk, but it should be mentioned that spamming spells and any macroing WITHIN the protective radius of the guard towers in the starting areas will result in a kick, and repeated offenses could result in a ban.
Support structures will also be available within the next couple of days to improve our responsiveness to your reported issues.
About Darkfall availability, we will give advanced notice for when more copies will be available. We need to run a few tests first to make sure things have improved and we will let you know when we officially make more copies of the game available. Availability is throttled because we need to make sure that the server population is having as good an experience as possible before we introduce more people and more servers. We hoped to be further along but have been held back by the account management system. We’ve made several optimizations since, and we’re working on a permanent solution as soon as possible.
Communication is still at a bare minimum, but this will improve steadily as things smooth out in the next few days and weeks. The forum downtime in the first 36 hours happened because of extreme load, making the forum unusable. We had to bring it down in order to be able to post status reports, and decided to keep it down until we were done fighting through our initial setbacks.
We’ll keep you posted on any developments.
Thank you
The Darkfall Team
The game has been up consistently without much incident. We are monitoring the situation and keeping track of any issues players have to report.
We will bring down the servers for a patch in a few hours. Estimated downtime will be up to 2 hours for this. The patch contains optimizations of the server and client and various fixes to issues we’ve noticed in the game.
To address an issue reported by players: We generally frown on unattended macroing and if you use macros you do so at your own risk, but it should be mentioned that spamming spells and any macroing WITHIN the protective radius of the guard towers in the starting areas will result in a kick, and repeated offenses could result in a ban.
Support structures will also be available within the next couple of days to improve our responsiveness to your reported issues.
About Darkfall availability, we will give advanced notice for when more copies will be available. We need to run a few tests first to make sure things have improved and we will let you know when we officially make more copies of the game available. Availability is throttled because we need to make sure that the server population is having as good an experience as possible before we introduce more people and more servers. We hoped to be further along but have been held back by the account management system. We’ve made several optimizations since, and we’re working on a permanent solution as soon as possible.
Communication is still at a bare minimum, but this will improve steadily as things smooth out in the next few days and weeks. The forum downtime in the first 36 hours happened because of extreme load, making the forum unusable. We had to bring it down in order to be able to post status reports, and decided to keep it down until we were done fighting through our initial setbacks.
We’ll keep you posted on any developments.
Thank you
The Darkfall Team
Verwijderd
Iemand die human is of van plan is on human te spelen en nog geen clan heeft? kijk maar op http://www.laudanumonline.com (humans only clan) we zijn nog aan het recruiten
Verwijderd
het is dan eindelijk zo ver! 
iedereen klaarzitten voor vanavond.
iedereen klaarzitten voor vanavond.
We'll open up sales of a limited number of copies of Darkfall tonight European time Tuesday March 3d. We will try to repeat this every weekday until the extreme demand slows down and we’re able to leave the shop open 24/7. To answer the questions of how you can sell out a digital download, we’re throttling the number of new players in the world to limit queue times and protect the user experience. Server optimizations first and adding new servers in time are the steps we are taking to improve this experience.
From our launch experience, the extreme demand caused the account management infrastructure to lag and often time out. The hammering of the system by the users made things worse. Repeated attempts by users led to charge failures because of bank security rules. Incorrect billing information also led to failed transactions.
We expect the account management system to face extreme demand today as well. In order to try to avoid the issues we describe above, users who refresh before timing out, open multiple windows or tabs, and hammer the system will be temporarily blocked. Please do not refresh unless you have timed out or you will lose your place in the queue.
We'll post when sales open. If the copies we have available for today sell out, we will repeat this process again tomorrow.
Thank you,
The Darkfall Team
Verwijderd
Ik zit al een tijd te wachten op een next gen mmo, de enige die mmo die me een langere tijd heeft weten te boeien was (istie weer..) WoW. Darkfall klinkt leuk maar ik kan amper wat vinden over deze game, geen up to date previews of iets in die zin. 
Weet iemand een site/link met previews etc? Dit voelt wel erg aan als andere mmo's die het probeerde zonder goede aankondiging. Nou kan dit een aantal dingen betekenen,zoals, dat het een game word voor een "hecht" groepje gamers/liefhebbers (mijn voorkeur), maar het kan ook betekenen dat het dood geboren word. Laten we hopen op het eerste.
Al heb ik nu al een naar gevoel over het verloop. (Darkfail?)
Anders word het maar weer wachten op SW:TOR, of misschien AION...
Weet iemand een site/link met previews etc? Dit voelt wel erg aan als andere mmo's die het probeerde zonder goede aankondiging. Nou kan dit een aantal dingen betekenen,zoals, dat het een game word voor een "hecht" groepje gamers/liefhebbers (mijn voorkeur), maar het kan ook betekenen dat het dood geboren word. Laten we hopen op het eerste.
Anders word het maar weer wachten op SW:TOR, of misschien AION...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 16:56 ]
Ik zou zeggen kijk eens in de forums van Darkfall en op Youtube. Darkfall is in principe een goed spel. Het idee erachter is goed, de uitvoering is helaas wat minder, een aantal features die beloofd waren in het begin zitten helaas niet in de release. Dit gebeurd echter wel vaker bij de nieuwe MMO’s.
Ik zit op het moment op mijn werk dus ik kan het volgende niet verifiëren of het op dit moment nog geldt.
Het laatste wat ik las / zag over Darkfall was het feit dat er al flink wat hacks en exploits beschikbaar zijn. Het blijkt dat de meeste code voor het spel op de client kant draait en niet op de server waardoor het manipuleren hiervan redelijk eenvoudig was.
Op Youtube staat bijvoorbeeld een video waarin, door een cheater, de speedhack wordt getoond. Hierdoor kan je supersnel rennen en verlies je bv geen stamine tijdens het rennen, wat je een gigantisch voordeel geeft tijdens het spelen. Ik hoop dat ze hier wat aan kunnen doen, misschien door gameguard of punkbuster te laten draaien tijdens het spelen want zonder fatsoenlijke tegenmaatregelen word het spel al snel verpest.
Daarnaast heeft het bedrijf achter het spel vrij grote schulden waar ze vanaf moeten komen, het laatste officiële bericht was dat ze 10 miljoen schulden hadden. Nu kunnen ze dit natuurlijk wel langzamerhand door abonnementen structureel afbetalen ( op den duur ) maar vanwege de snelle launch, gelimiteerde uitgave en nieuwe kosten zoals nieuwe servers, ben ik niet al te optimistisch over de toekomst van het spel.
Als ze me echter kunnen overtuigen dat ze de exploits en hacks onder controle hebben en stabiele servers (geen sync issues etc) hebben dan ben ik zeker van de partij.
Ik zit op het moment op mijn werk dus ik kan het volgende niet verifiëren of het op dit moment nog geldt.
Het laatste wat ik las / zag over Darkfall was het feit dat er al flink wat hacks en exploits beschikbaar zijn. Het blijkt dat de meeste code voor het spel op de client kant draait en niet op de server waardoor het manipuleren hiervan redelijk eenvoudig was.
Op Youtube staat bijvoorbeeld een video waarin, door een cheater, de speedhack wordt getoond. Hierdoor kan je supersnel rennen en verlies je bv geen stamine tijdens het rennen, wat je een gigantisch voordeel geeft tijdens het spelen. Ik hoop dat ze hier wat aan kunnen doen, misschien door gameguard of punkbuster te laten draaien tijdens het spelen want zonder fatsoenlijke tegenmaatregelen word het spel al snel verpest.
Daarnaast heeft het bedrijf achter het spel vrij grote schulden waar ze vanaf moeten komen, het laatste officiële bericht was dat ze 10 miljoen schulden hadden. Nu kunnen ze dit natuurlijk wel langzamerhand door abonnementen structureel afbetalen ( op den duur ) maar vanwege de snelle launch, gelimiteerde uitgave en nieuwe kosten zoals nieuwe servers, ben ik niet al te optimistisch over de toekomst van het spel.
Als ze me echter kunnen overtuigen dat ze de exploits en hacks onder controle hebben en stabiele servers (geen sync issues etc) hebben dan ben ik zeker van de partij.
Verwijderd
of het zit ze niet mee of het is een rampen release ( ik vote voor 2e)
pages zijn al bijna uur down nuUntil sold out which shouldn't take too long by the traffic we're seeing.
Again, please don't abuse the system with multiple tabs and windows open, or spam the refresh. We had to add a security measure in place that will give you a 10 minute block if you do. If used properly, the system should work better for everyone.
Thank you,
The Darkfall Team
Update: Had to bring it down for a few minutes, be back up shortly
Verwijderd
Ik kan je melden dat er genoeg exploits en hacks in de game zijn... Kreeg van iemand vandaag 1200 gold in mijn handen gedrukt voor 3 kut items. Terwijl die persoon fully armored in Death Knight armor was.Lukin schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 16:59:
Ik zou zeggen kijk eens in de forums van Darkfall en op Youtube. Darkfall is in principe een goed spel. Het idee erachter is goed, de uitvoering is helaas wat minder, een aantal features die beloofd waren in het begin zitten helaas niet in de release. Dit gebeurd echter wel vaker bij de nieuwe MMO’s.
De eerste dag zag ik per uur een 4-5 cities gemaakt worden door clans van 5 - 10 man groot. Die deze overigens nogsteeds hebben.
Op dag 1 werden we gewtfpwned met 8 man groep door 1 dude... in 4-5 slagen.
Persoonlijk denk ik niet dat er iets aan gedaan word, en dat boeit opzich niet. Ik heb genoeg ervaring in MMO's dat als het te veel voorkomt, ik gewoon mijn account opzeg of mijn character voor een paar 100 euro op ebay verkoop.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 23:38 ]
Wat betreft hacks en exploits doet Darkfall zo te zien niet onder voor UO in ieder geval.
Dit is dan ook oa. de reden dat CDRK al een tijdje in het bezit is van mijn account.
Dit is dan ook oa. de reden dat CDRK al een tijdje in het bezit is van mijn account.
Dan word het wachten op Mortal Online, de makers hebben deze zomer als doel neergezet voor de release. Het spel heeft een hoop features welke Darkfall ook heeft maar is toch net even wat anders van karakter. De graphics zien er wat dat betreft (uitgaande van hun trailer) veel beter uit dan Darkfall, echter schijnt de wereld een stuk kleiner te zijn.
Ik schat de release date van deze zomer ook wat onwaarschijnlijk aangezien ze volgens mij net de Alpha versie klaar hebben. Maar goed, mocht Darkfall niet de boel onder controle krijgen dan is er in ieder geval nog één potentieel waardige concurrent.
Ik schat de release date van deze zomer ook wat onwaarschijnlijk aangezien ze volgens mij net de Alpha versie klaar hebben. Maar goed, mocht Darkfall niet de boel onder controle krijgen dan is er in ieder geval nog één potentieel waardige concurrent.
Vandaag weer eens op het DFO forum geweest. Helaas gaat het daar amper over de game zelf, maar alleen over adventurine, hun service, cheaters en de slechte launch. Toch 1 coole post gelezen over een grote pvp battle die plaats had gevonden. Daardoor kreeg ik toch weer een beetje hoop dat het toch nog wat gaat worden met deze game. Zijn er nog tweakerts die kunnen spelen?
Verwijderd
Grote battles zijn er wel, gisteren heb ik met mijn clan een stuk of 30 mensen gekilled.. Maar dan komt er 1 dude langs die 70 dmg per hit doet en alle gasten in een minuut owned... En dan begin je weer opnieuw.Rpol schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 14:57:
Vandaag weer eens op het DFO forum geweest. Helaas gaat het daar amper over de game zelf, maar alleen over adventurine, hun service, cheaters en de slechte launch. Toch 1 coole post gelezen over een grote pvp battle die plaats had gevonden. Daardoor kreeg ik toch weer een beetje hoop dat het toch nog wat gaat worden met deze game. Zijn er nog tweakerts die kunnen spelen?
Verwijderd
Werkt Wirecard niet?CDRK schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:56:
godver elke dag dat ik géén Darkfall speel, verlies ik interesse in het spel. Voornamelijk omdat het begin van een MMORPG het belangrijkste is. Kut Wirecard wordt hem ook niet en de Darkfall shop is niet open. Xeanor als je echt geen zin meer hebt in Darkfall wil ik je account wel overnemen.
Ugh, ik hoop maandag eindelijk een account te bemachtigen.
ik zit nu met 4 andere guildies op een raft en we varen van de Tribelands naar Rubiyat
Stay Frosty!
Verwijderd
hahahahahahaVerwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:10:
Ben gisteren met mijn nieuwe clan op stap geweest.Murderherd
Murderturd
http://darkfallgoons.com/blog/?p=3
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:46:
[...]
hahahahahaha
Murderturd![]()
http://darkfallgoons.com/blog/?p=3
Maar ik zit weer naar een que te kijken
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 22:10 ]
Nou... het lijkt er meer op dat het spel nogal veel gefocused is op 'zergen' in plaats van skills. Dat hoorde ik ook nog van een online kennis die het nog speelt. Die video geeft het perfect weer. En is awful company niet The Goon Squad? Dat was in WoW in ieder geval een guild met 500 man.Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:08:
[...]
haha. Iedere zijde heeft een eigen verhaal en in die van hun ontbreekt er iets
Heb me zeer vermaakt met Awfull gisteren, elders
Maar ik zit weer naar een que te kijkenal 45 minuten. Er kan niemand meer bij mijns inzien... Sinds de vorige lading mensen is de que van 10 minuten wat als vervelend maar redelijk beschouwd kan worden, naar 1 uur in starter towns gegaan.
Verwijderd
Wow...ik kwam net deze video tegen van een raid tegen een draak. Ik ben nooit geen Darkfall hater geweest, maar dit.....tsja, heb er weinig woorden voor. Deze beschrijving 'says it all' denk ik:
Sneu is denk ik het woord wat we zoeken.Whack the pinata gogo
Dat ziet er inderdaad wel héél droevig slecht uit zeg....
Verwijderd
Mwa heb genoeg gekilled 1vs1, maar het was wel grappig om met tientallen als een zwerm over alles en iedereen heen te dalen terwijl 80% bezopen is en liedjes aan het zingen is.Xeanor schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:53:
[...]
Nou... het lijkt er meer op dat het spel nogal veel gefocused is op 'zergen' in plaats van skills. Dat hoorde ik ook nog van een online kennis die het nog speelt. Die video geeft het perfect weer. En is awful company niet The Goon Squad? Dat was in WoW in ieder geval een guild met 500 man.
Verwijderd
Cool, heb een accountje kunnen regelen van iemand die er genoeg van had. Kan ik met eigen ogen zien of het inderdaad zo slecht is
Raar genoeg kan ik alleen niet inloggen, volgens de News tab zijn alle servers online, maar als ik Servers klik kan ik mijn eigen character (nou ja, degene die die andere gozer had gemaakt) niet selecteren, en kan ik dus alsnog niet spelen. Toch geen hele goede eerste indruk
Weet iemand of het een bekent probleem is?
Edit: Zie het al, kennelijk moet er nog vanalles worden gevalidate.
Edit: Zie het al, kennelijk moet er nog vanalles worden gevalidate.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2009 23:00 ]
Nooit Darkfall gespeeld, maar als ik dit zie heb ik denk ik net de meest zielige MMO ever gezienVerwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:06:
Wow...ik kwam net deze video tegen van een raid tegen een draak. Ik ben nooit geen Darkfall hater geweest, maar dit.....tsja, heb er weinig woorden voor. Deze beschrijving 'says it all' denk ik:
[...]
Sneu is denk ik het woord wat we zoeken.
Misschien moet je je er eens in verdiepen ipv maar 1 video ervan te zien..superbassie schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 23:09:
[...]
Nooit Darkfall gespeeld, maar als ik dit zie heb ik denk ik net de meest zielige MMO ever gezien
en trouwens deze draak is idd kont, want de draak is kreupel. Bekijk zijn vleugels en zie dat ze beschadigd zijn. Dit is de reden waarom hij niet vliegt. Zelf ben ik ook de rode fire dragon tegen gekomen op rubiyat (eiland) en ik schrok mij de lazerus toen ik opeens vanuit het niets gevlambeerd werd. Pas toen ik omhoog keek zag ik dat het een vliegende (erg hoog) fire dragon was. duurde een tijdje voordat ik van hem af was.
Wacking the pinata.. wat verwacht men eigenlijk..dat er wapenpowers zijn welke je selecteert en automatisch de vijand raakt? Je moet zelf richten.. De reden dat ze hem inboxxen, wat vaak gebeurt tegen monsters..en spelers is zodat hij niet wegrent, aangezien dit in de meeste AI van de monsters zitten. Ik heb genoeg monsters gezien en gekilled in DFO en de AI (ongeacht de few buggie ones en exploitable ones) van de monsters in Darkfall verslaat de AI van monsters in elk andere MMO.
Het vergt ook teamwork om monsters te killen. Solo players hebben het al moeilijk om wat sterkere monsters dan de goblins te doden, aangezien de monsters zelf ook hulp oproepen van hen medemonster, ze ook wegrennen of healen als ze bijna doodgaan.
Mensen die UO hebben gespeeld zullen DFO echt tof vinden. Het is een sandbox mmo, geen automatische piloot mmo zoals WoW... Verder wil ik zeggen dat ik persoonlijk erg goed kan zien dat de makers echt veel tijd hebben besteed aan de wereld, en gameplay..dat alles eromheen kut is wil nog niet zeggen dat de game automatisch failed..de makers hebben weinig tot geen kaas gegeten hoe men een mmo moeten runnen, maar kan je het hun kwalijk nemen als dit de eerste mmo is welke ze maken. Persoonlijk heb ik nog steed vertrouwen in Darkfall. Het spel zelf verslaat zoveel andere MMO's op het gebied van gameplay. En we zitten trouwens nog maar..wat 4 of 5 weken na de release..? geef het tijd.. en laat ze de dingen fixxen die gefixxed moeten worden.
dikke /rant.. maarja ik word een beetje sip van de mensen die gelijk na 1 of 2 video's e.d. het spel gelijk al afschrijven..maarja daarintegen.. zoals een medewerker van Aventurine ook al zei: "Darkfall is niet voor iedereen".
[ Voor 77% gewijzigd door CDRK op 14-03-2009 00:30 ]
Stay Frosty!
Verwijderd
Echt sandbox is het niet tbh.
Steden zijn voor ingesteld, je kan dus niet zelf een lay out bedenken. Geen huizen voor spelers (en de wereld is groot en leeg genoeg om dit te kunnen toestaan).
Je kan niet echt als mage beginnen, je zal altijd wat melee moeten doen.
Craften is ook redelijk vast zover ik weet, je kan niet zomaar wat dingen veranderen om te kijken wat dat voor effect op je zwaard heeft. Hierbij moet ik wel eerlijk zeggen niet veel tijd aan craften besteed te hebben.
Daarnaast mist darkfall nog wat dingen als stelen. Ik speel liever een rogue \ assassin character en dan mensen pick pocketten enzo, dit is niet mogelijk. Ook geen tamen van dieren.
Maarja, het is erg leuk. De pvp is leuk en mensen hun loot stelen of hun mount als ze die spawnen / despawen is vet.
Maar het is niet echt compleet sandbox, meer een sandbox dan waar je alleen met voor gemaakt vormpjes dingen kan maken en de vormpjes van je mede spelers kan stelen. Dus in mijn mening zit het een beetje tussen een sandbox en een rollercoaster mmo in.
Steden zijn voor ingesteld, je kan dus niet zelf een lay out bedenken. Geen huizen voor spelers (en de wereld is groot en leeg genoeg om dit te kunnen toestaan).
Je kan niet echt als mage beginnen, je zal altijd wat melee moeten doen.
Craften is ook redelijk vast zover ik weet, je kan niet zomaar wat dingen veranderen om te kijken wat dat voor effect op je zwaard heeft. Hierbij moet ik wel eerlijk zeggen niet veel tijd aan craften besteed te hebben.
Daarnaast mist darkfall nog wat dingen als stelen. Ik speel liever een rogue \ assassin character en dan mensen pick pocketten enzo, dit is niet mogelijk. Ook geen tamen van dieren.
Maarja, het is erg leuk. De pvp is leuk en mensen hun loot stelen of hun mount als ze die spawnen / despawen is vet.
Maar het is niet echt compleet sandbox, meer een sandbox dan waar je alleen met voor gemaakt vormpjes dingen kan maken en de vormpjes van je mede spelers kan stelen. Dus in mijn mening zit het een beetje tussen een sandbox en een rollercoaster mmo in.
Verwijderd
@CDRK:
Over de draak zelf: het gaat niet om het vliegen of het kreupel zijn, hij is gewoon beroerd geanimeerd. Het beestje zweeft boven de grond! Kijk eens hoe hij zich omdraait, dat heeft niets met kreupelheid te maken, maar met zwaar zuigende animaties.
Over 'whack the pinata': nee het draait hier om de draak, die doet verder niets, je staat stil en je slaat, that's all. Verder gebeurt er niks. Dat is absoluut geen teken van een MMO die elke andere MMO verslaat met de gameplay.
Over 'Het spel zelf verslaat zoveel andere MMO's op het gebied van gameplay': ik zie niet veel wat daarop wijst. Zoiezo kun je DFO niet met MMO's als Warhammer of WoW, dat zijn 2 compleet verschelende MMO-genres. Maar ook als ik naar DFO zelf kijk, zie ik geen reden om te zeggen dat DFO het beste is qua gameplay. Zo hoorde ik wel een mooie vergelijking tussen de melee combat in DFO en knife-combat in Counterstrike. Tsja na een beetje gespeelt te hebben (Counterstrike al veel langer), moet ik toegeven dat die vergelijking meer op gaat dan ik eerst gedacht had. Melee combat is ook voor het grootste deel rennen en achtervolgen ipv daadwerkelijk vechten. Hoorde ik ook nog dat er voor melee geen snares zijn....tsja, dan schiet het al helemaal niet op. Eerlijk gezegt moet ik toegeven dat de meeste shooters een nog wel beter uitgewerkt melee systeem hebben, zelfs FEAR had meerdere moves, en Counterstrike heeft ook nog een zwaardere aanval. De melee in Darkfall mag wel wat meer afwisseling gebruiken, het heeft echt heel veel potentie, dat is wel duidelijk. Maar op dit moment is vooral het feit dat je meer aan het rennen bent dan daadwerkelijk aan het vechten mijn grootste irritatie over de melee.
Ook zie ik niet waarom de mob-AI zo fantastisch is. Mobs die wegrennen is niks nieuws, mobs die wegrennen en versterking halen is ook niks nieuws, gebeurt in WoW, Warhammer (rennen ze naar een ander groepje mobs, ipv de leegte in, om die vervolgens te pullen: auw). Idem met teamwork, dat is in bijna (zo niet elke) elke mmo ook vertegenwoordigt.
In ieder geval, feit dat Darkfall niet voor iedereen is staat los van een aantal flinke mankementen van de game die wat meer zijn dan launch bugs. Dan nog geef ik de game wel de tijd om wat zaken te fixxen, we zien wel.
PS: Los van dit alles, het zou wel leuk zijn als ik de queue positie kan zien. Hij blijft wel op queuing staan, maar heb geen idee hoe lang ik kan wachten.
PPS: Overigens, wat me zelf echt gigantisch irriteert is de lege wereld. Ja het ziet er wel mooi uit (vind de graphics echt meevallen, het zijn de animaties die zuigen), maar er zijn amper mobs te vinden. Geen critters ofzo, niks wat de wereld een beetje levend aan laat voelen.
Over de draak zelf: het gaat niet om het vliegen of het kreupel zijn, hij is gewoon beroerd geanimeerd. Het beestje zweeft boven de grond! Kijk eens hoe hij zich omdraait, dat heeft niets met kreupelheid te maken, maar met zwaar zuigende animaties.
Over 'whack the pinata': nee het draait hier om de draak, die doet verder niets, je staat stil en je slaat, that's all. Verder gebeurt er niks. Dat is absoluut geen teken van een MMO die elke andere MMO verslaat met de gameplay.
Over 'Het spel zelf verslaat zoveel andere MMO's op het gebied van gameplay': ik zie niet veel wat daarop wijst. Zoiezo kun je DFO niet met MMO's als Warhammer of WoW, dat zijn 2 compleet verschelende MMO-genres. Maar ook als ik naar DFO zelf kijk, zie ik geen reden om te zeggen dat DFO het beste is qua gameplay. Zo hoorde ik wel een mooie vergelijking tussen de melee combat in DFO en knife-combat in Counterstrike. Tsja na een beetje gespeelt te hebben (Counterstrike al veel langer), moet ik toegeven dat die vergelijking meer op gaat dan ik eerst gedacht had. Melee combat is ook voor het grootste deel rennen en achtervolgen ipv daadwerkelijk vechten. Hoorde ik ook nog dat er voor melee geen snares zijn....tsja, dan schiet het al helemaal niet op. Eerlijk gezegt moet ik toegeven dat de meeste shooters een nog wel beter uitgewerkt melee systeem hebben, zelfs FEAR had meerdere moves, en Counterstrike heeft ook nog een zwaardere aanval. De melee in Darkfall mag wel wat meer afwisseling gebruiken, het heeft echt heel veel potentie, dat is wel duidelijk. Maar op dit moment is vooral het feit dat je meer aan het rennen bent dan daadwerkelijk aan het vechten mijn grootste irritatie over de melee.
Ook zie ik niet waarom de mob-AI zo fantastisch is. Mobs die wegrennen is niks nieuws, mobs die wegrennen en versterking halen is ook niks nieuws, gebeurt in WoW, Warhammer (rennen ze naar een ander groepje mobs, ipv de leegte in, om die vervolgens te pullen: auw). Idem met teamwork, dat is in bijna (zo niet elke) elke mmo ook vertegenwoordigt.
In ieder geval, feit dat Darkfall niet voor iedereen is staat los van een aantal flinke mankementen van de game die wat meer zijn dan launch bugs. Dan nog geef ik de game wel de tijd om wat zaken te fixxen, we zien wel.
PS: Los van dit alles, het zou wel leuk zijn als ik de queue positie kan zien. Hij blijft wel op queuing staan, maar heb geen idee hoe lang ik kan wachten.
PPS: Overigens, wat me zelf echt gigantisch irriteert is de lege wereld. Ja het ziet er wel mooi uit (vind de graphics echt meevallen, het zijn de animaties die zuigen), maar er zijn amper mobs te vinden. Geen critters ofzo, niks wat de wereld een beetje levend aan laat voelen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 19:09 ]
Mob AI is fantastisch? Ik wist wel genoeg nadat het al twee keer was gebeurd dat een Goblin Shaman met 100% hp liever langzaampjes van me wegrende en ik hem in z'n rug naar 25% ofzo sloeg voordat hij omdraaide en dacht laat ik eens gaan vechten.
Niet te vergeten de compleet random "moves" van mobs om te proberen je mana missiles te dodgen, die falen al helemaal. Wat betreft wegrennen en vriendjes erbij halen: dat zat al in DAoC, welke dateert uit 2001.
[ Voor 29% gewijzigd door Xeanor op 14-03-2009 18:59 ]
Verwijderd
Darkfall is momenteel meer queuefall dan Darkfall voor mij en heel veel mensen. Ben nu 3 uur aan het wachten na een bugged F key. Ben nog steeds onderdeel van de Herd, het is alleen wel een aanslag op je lever... Ziggy Zoggy elke 5 minuten tijdens sommige pvp hunts
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 18:28 ]
Het Queuen is trouwens alweer gefixxed. Inloggen is gelijk spelen! (tenzij je inlogged als de server nét up is)
Stay Frosty!
Verwijderd
Ik heb een aantal filmpjes nu gekeken, maar het lijkt er op dat de animaties van het slaan het heletijd het zelfde zijn
Klopt dat?
Klopt dat?
Er zijn wel meerdere animaties, maar de twee basis animaties zijn
1. een horizontale swing.
2. een verticale swing.
Verder zijn er (tot nu toe) enkele animaties voor een 4 tal "power"attacks.
1. Knockback: Je steekt als het ware en pushed je vijand weg.
2. Seize: je trekt (je vijand) als het ware naar je toe.
en nog twee andere attacks.
een waarbij er een 360 graden attack is, als animatie zie je dan ook echt je character een 360 swing doen met bijvoorbeeld een 2h. sword.
Verder kan je blocken met je shield. Als animatie zie je dus dat je character het schild naar zich toe houd.
en je kan met 2h. of dual wield knives parry-en en zie je dat je character zijn wapen zo hou dat hij parried.
Dit zijn zover ik weet de skills voor de basis wapen skills. Er zijn ook nog Wapen masteries, maar tot zover nog geen bijpassende skills voor gezien...
1. een horizontale swing.
2. een verticale swing.
Verder zijn er (tot nu toe) enkele animaties voor een 4 tal "power"attacks.
1. Knockback: Je steekt als het ware en pushed je vijand weg.
2. Seize: je trekt (je vijand) als het ware naar je toe.
en nog twee andere attacks.
een waarbij er een 360 graden attack is, als animatie zie je dan ook echt je character een 360 swing doen met bijvoorbeeld een 2h. sword.
Verder kan je blocken met je shield. Als animatie zie je dus dat je character het schild naar zich toe houd.
en je kan met 2h. of dual wield knives parry-en en zie je dat je character zijn wapen zo hou dat hij parried.
Dit zijn zover ik weet de skills voor de basis wapen skills. Er zijn ook nog Wapen masteries, maar tot zover nog geen bijpassende skills voor gezien...
Stay Frosty!
Verwijderd
Met veel pijn en moeite mijn allignment omhoog gegooid! (duurde een heel uur) Binnen een dag weer op 8 allignment.
Ik had een alignment van -80 aangezien ik als Alfar nogal veel andere Alfar aangevallen had. Toen vond ik een aardige speler die het niet erg vond dat ik hem even bleef campen bij een chaos stone. Binnen een kwartier stond ik weer in de plus 
Alignment moet nog wel wat aan gebeuren, de huidige implementatie is redelijk karig.
Leuk spel echter, eindelijk weer wat spanning als je door een MMO wereld loopt. Ik ben al meerdere malen resources en geld verloren door enkele gank squads. Mijn mount durf ik ook amper uit de bank te halen, in ieder geval niet zolang ik nog guildloos ben. Solo spelen is *erg* lastig in dit spel.
Alignment moet nog wel wat aan gebeuren, de huidige implementatie is redelijk karig.
Leuk spel echter, eindelijk weer wat spanning als je door een MMO wereld loopt. Ik ben al meerdere malen resources en geld verloren door enkele gank squads. Mijn mount durf ik ook amper uit de bank te halen, in ieder geval niet zolang ik nog guildloos ben. Solo spelen is *erg* lastig in dit spel.
Ik las op het forum dat deze game redelijk geplaagd wordt door hackers, zou erg jammer zijn als ze hier niks tegen gaan doen.
Wil deze game nog wel eens uitproberen maar absoluut niet als er je aan alle kanten afgehackt wordt.
Iemand ervaringen hiermee?
Wil deze game nog wel eens uitproberen maar absoluut niet als er je aan alle kanten afgehackt wordt.
Verwijderd
Er word redelijk veel ge-speedhacked en ook worden er veel rare dingen uitgespookt zoals uitloggen en geteleport. Zo is laatst een clanlid die terwijl hij aan het looten was rogue ging terwijl er 8 man hem in boxte.Admon schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:15:
Ik las op het forum dat deze game redelijk geplaagd wordt door hackers, zou erg jammer zijn als ze hier niks tegen gaan doen.
Clans als die van ons roepen zeer veel haat op en dat nodigd uit tot truukjes als men het niet normaal kan winnen. Kat in nauw maakt rare sprongen.
Onze clan staat extra in de kijkers, zelfs de Gamemasters schijnen mensen op te jutten om ons aan te vallen, dus we hebben stricte policies.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2009 14:25 ]
En welke clan mag dat dan wel niet zijn?
Verwijderd
murderherd is voornamelijk in het zuiden bezig geloof ik.
ik zit met mijn guild in de alliance van hyperion.
alhoewel we niet een van de grotere zijn hebben we toch een samenwerking met een andere guild en een stad in ons bezit.
we gaan voornamelijk in groepen erop uit om gevechten te zoeken en uit te lokken.
vaak zijn aesir, la rosa escarlata, the mercs, COV, argounats en rainbow ninja's onze slachtoffers >D
het aantal cheaters/hackers valt heel erg mee, er word druk gecontroleerd en gebanned.
de animaties hebben met de laatste patch weer een redelijke boost gekregen dus ik vind het spel er steeds beter op worden.
dit spel heeft veel potentie en zo te merken zijn ze druk bezig om daar ook echt wat mee te doen.
alhoewel we niet een van de grotere zijn hebben we toch een samenwerking met een andere guild en een stad in ons bezit.
we gaan voornamelijk in groepen erop uit om gevechten te zoeken en uit te lokken.
vaak zijn aesir, la rosa escarlata, the mercs, COV, argounats en rainbow ninja's onze slachtoffers >D
het aantal cheaters/hackers valt heel erg mee, er word druk gecontroleerd en gebanned.
de animaties hebben met de laatste patch weer een redelijke boost gekregen dus ik vind het spel er steeds beter op worden.
dit spel heeft veel potentie en zo te merken zijn ze druk bezig om daar ook echt wat mee te doen.
Verwijderd
We zitten overal, zondag heb ik in Alfar, Elves en human gebied gekilled. Mijn lawfull ging van 8 punten naar 88 en weer naar 8 en weer naar wat het nu is: 22 of 30.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:02:
murderherd is voornamelijk in het zuiden bezig geloof ik.
Sinds het verlies van onze stad aan een zerg van 12-13 clans zijn we bevrijd van een city, ben persoonlijk heel blij omdat de city de enige reden was waarom ik twijfelde om bij Murderherd te gaan. Een stad verdedigen is saai werk, en levert je bar weinig voordelen op. Een stad hebben vereist ook carebears die voor je minen, en die wil ik gewoon niet in mijn clan hebben: Ze eisen verdediging, terwijl ik niet eens gebruik maak van een stad.
Voor mij en de groep pvp'ers waarmee ik omga heeft een stad geen meerwaarde, ik weet ook niet of een stad een echte "end-game" feature is zoals sommige beweren. Tot nu toe heb ik meer plezier gehad met rondrennen en killen dan de tijden dat ik in een stad aanwezig was voor defence. Kom vaak genoeg mensen tegen die geen clantags hebben, en dus ook geen stad, die vele malen beter vechten dan degene die wel een stad hebben.
Een city is voor mij eigenlijk niet meer iets wat ik mee hoef te maken.
Dagelijks kom ik nog speedhackers tegen, iemand die mijn mount eruit rent of constant je een hit geeft terwijl je hem never nooit kan raken omdat hij rond teleport zijn dagelijkse kost. Misschien pvp ik meer waardoor ik het tegen kom. Ik pvp 85% van mijn tijd online per dag, wat soms al gauw 5 uurtjes per dag is.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 16:44 ]
ugh, nog steeds geen creditcard.. + einde subscription van vorige maand
= account is not active (#3)
Stay Frosty!
Verwijderd
Ja je moet reoccuring aanzetten handmatig... Erg suxzorCDRK schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 17:49:
ugh, nog steeds geen creditcard.. + einde subscription van vorige maand= account is not active (#3)
Nu heb ik jaren geleden eens gelezen over dit spel, en het sprak me toentertijd aan omdat ongeveer hetzelfde skill/stats systeem als in Ultima Online gebruikt wordt, en ik (als ex-UO speler) dacht: laat ik eens kijken of men dit al aan het spelen is omdat ik er sindsdien ook niets meer over gehoord had.
De Darkfall website/forum is dramatisch slecht.
Nergens bericht over de status van het spel en of hoe een account aan te maken en nergens staat ook maar een link naar de kosten (Of mis ik iets?).
Via een link die ik hier gevonden heb ben ik op een account creation pagina terecht gekomen.
Verder lees ik op het Darkfall forum alleen over bugs en ik ga hier dus ook geen tijd meer aan besteden.
Volgens mij is dit een regelrechte flop.
De Darkfall website/forum is dramatisch slecht.
Nergens bericht over de status van het spel en of hoe een account aan te maken en nergens staat ook maar een link naar de kosten (Of mis ik iets?).
Via een link die ik hier gevonden heb ben ik op een account creation pagina terecht gekomen.
Verder lees ik op het Darkfall forum alleen over bugs en ik ga hier dus ook geen tijd meer aan besteden.
Volgens mij is dit een regelrechte flop.