Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 112.133 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat lgt niet alleen aan de instellingen hoor. LCD heeft een hogere lichtopbrengst dan plasma en kleuren lijken daardoor feller. Zeker bij oudere plasma's is het verschil goed te zien. Met de nieuwe modellen is het verschil wel een stuk kleiner geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 01:51:
[...]

Dat ligt aan de instellingen, als ik mijn 46pz85 op dynamisch zet, spat het van het scherm af, echt mensen die LCD mooier vinden, mogen van mij naar de opticien.....ik vrees dat die het druk krijgt. Ik snap het soms echt niet waarom er zoveel mensen voor LCD kiezen, zelfs mijn vriendien vindt het minder, zag ze in 1 keer bij het vergelijken en het interesseert haar echt geen ruk hoor.

Verder: ik zou voor Panasonic gaan, goede prijs kwaliteit verhouding. Samsung toch veel problemen en Pioneer toch iets te duur.
Hmmm en hebben de Pioneer en Samsung ook die dynamische optie? En wat voor problemen zouden dan optreden met de Samsung? Is de beeldkwaliteit ook slechter? De Samsung kost 6000 euro en de Pioneer 7300 euro. Maar de Samsung is groter (63 inch vs. 60 inch).

Het liefst ga ik voor de Panasonic omdat ik denk dat de kwaliteit bijna gelijk of zelfs beter is als dat van de Pioneer. Daarnaast gaat Panasonic de panels ook aan Pioneer leveren. Maar komt Panasonic met een 58-63 inch plasma van de nieuwe (8--) range in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 01:38:
Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik misschien toch voor een 60 (58 of 63) inch ga.
_o_ Vanaf welke afstand ga je tv kijken? :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 10:10:
[...]

Hmmm en hebben de Pioneer en Samsung ook die dynamische optie? En wat voor problemen zouden dan optreden met de Samsung? Is de beeldkwaliteit ook slechter? De Samsung kost 6000 euro en de Pioneer 7300 euro. Maar de Samsung is groter (63 inch vs. 60 inch).

Het liefst ga ik voor de Panasonic omdat ik denk dat de kwaliteit bijna gelijk of zelfs beter is als dat van de Pioneer. Daarnaast gaat Panasonic de panels ook aan Pioneer leveren. Maar komt Panasonic met een 58-63 inch plasma van de nieuwe (8--) range in Europa?
Je hoort wat vaker dat het niet goed gaat met de kwaliteit van Samsung, dat er iets is, dat bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 10:23:
[...]

:) tja zo'n 4 meter, maar wil graag het home cinema effect bereiken _/-\o_

Wil de TV gebruiken voor normaal TV kijken, Blueray films, Playstation en om de computer op aan te sluiten (voor games en films etc.). Weet eigenlijk ook niet of de huidige 60 inch (Pioneer en Samsung) zo goed zijn als de Panasonic Z800. Anders zou het misschien beter zijn om de Panasonic 50 inch te kopen en te wachten op een fatsoenlijke 60 inch.

Het ergste wat me stoort was dat de LCDs zo veel helderder leken in de winkel. Ik heb ook geen idee of de Pioneer en de Samsung helderder kunnen worden ingesteld (dynamisch effect?). De Panasonic 80 en 85 leken trouwens ook dof.

De Pioneer en de Samsung leken vrij gelijk bij een Blue Ray film. De Samsung heeft ook nog een tijdje digitale TV gehad. Toen leek het beeld af en toe te schokken. Ook zaten er af en toe rare pixels bovenop de ondertiteling (pixels aan de letters die er niet hoorden). Dit leek niet het geval te zijn met de LCDs die dezelfde feed hadden.

Ik heb nou echt geen idee meer wat te doen :?. Wie weet raad? _/-\o_

PS. weet dat het niet in dit topic thuis hoort maar toch: is de Pioneer PDP-LX6080D zeer nieuw of komen er binnenkort nieuwe Pioneers?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:01
Chevy454 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 10:23:
[...]

vanuit zn raam :) de televisie komt bij de overburen te staan :P (ten minste aan het formaat te horen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ach, als je met een beamer kijkt, zit je met een 100" of groter scherm op 4-5m afstand. Dat kijkt best lekker hoor :). Alleen het journaal is een beetje oevrdreven groot :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 18:26
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 10:10:
[...]
Hmmm en hebben de Pioneer en Samsung ook die dynamische optie?
Die dynamische optie wil je in je huiskamer eigenlijk niet gebruiken, veel te fel en oververzadigde kleuren. Dat ziet er niet uit. In een fel verlichte winkel is het wel handig om mee te concurreren met de LCDs maar ga er alsjeblieft niet thuis films op bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymmv schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:19:
[...]

Die dynamische optie wil je in je huiskamer eigenlijk niet gebruiken, veel te fel en oververzadigde kleuren. Dat ziet er niet uit. In een fel verlichte winkel is het wel handig om mee te concurreren met de LCDs maar ga er alsjeblieft niet thuis films op bekijken.
Inderdaad. De Cinema-stand is the way to go. Beetje verder afstellen met een THX Optimizer en laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:23:
[...]

:) tja zo'n 4 meter, maar wil graag het home cinema effect bereiken _/-\o_
Voor zo'n formaat zou ik persoonlijk veel sneller een beamer halen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymmv schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:19:
[...]

Klop wel, maar bij tekenfilms etc wil ik nog wel eens de dynamische optie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben er tevreden over het beeld van mijn 37PX80. Alleen de letters van de ondertiteling en van sommige tekstkoppen zoals bijv. RTL4 ze gebruikt zijn erg rafelig. Ik mis dan ook stukjes van de letters.
Corkels zIjn niet rond, maar bestaan uit horizontale plakjes, lijnen op een voetbalveld zijn niet scherp maar rafelig...
Gek is datik er het meest last van heb als ik via de Samsung decoder van Casema kijk. Als ik het signaal analoog heb, is het een stuk minder.
Hebben anderen dat ook, wat is de oplossing? Het is erg jammer zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde setup; eveneens een 37px80 en casema digitaal. Inderdaad is met name het logo van RTL4 van lage kwaliteit. Maar ach, het is een logo. Lekker belangrijk. De kwaliteit van RTL4 en NL2 zijn bij mij overigens sowieso lager dan van andere zenders.... Niks aan te doen denk ik. Wellicht dat het met een upscalende decoder beter zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 22:28
inXs schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:51:
[...]

Ah kijk, dat scheelt inderdaad ook best. de pz80 is dus neem ik aan gewoon de fullhd variant van de px80, interessant, ik heb me heel lang blind gestaard op de 85 variant en al wel een aantal malen gelezen dat die extra opties soms zelfs minder goed beeld leveren?

edit, inderdaad de pz80 gaat het worden denk ik zo. Eindelijk ook een ps3 erbij ;) waar ik al zo lang op wacht. Ik heb de px 80 versie al "laten" aansluiten in een lokale zaak hier (de full hd versie van de 80/85 serie stond er niet), met de blu ray variant van rattatoille en ik moet zeggen dat de px versie er ook heel erg strak, mooi en kleurecht uitzag. Ben dan ook niet veel gewend, maar goed dan nog.

Ik zit al een aantal weken te speuren of ik uberhaubt een plasma moet aanschaffen ipv van LCD, maar uiteraard na alle recenties en stukken "moet" het gewoon een plasma worden, vooral icm PS3, maar het valt me op dat echt werkelwaar bijna iedereen die ik spreek moeilijk te overtuigen is van het feit dat een plasma (een goede dan) vele malen beter is dan een LCD. Dat is toch best jammer dacht ik zo.
Aangezien we sinds vanavond weten dat we in hetzelfde appartementencomplex wonen (jawel), kan je gewoon ff bij mij komen kijken om te zien hoe mooi n plasma is icm mn xbox360, hd-dvd, pc en een ps3. Vooral ook omdat je dan een goed afgestelde plasma in een mooi donkere ruimte ziet ipv een slecht afgestelde in een winkel.
Kunnen we meteen ff gamen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bibosjakie schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:34:

Ik kijk momenteel nog analoge tv
Een goede beeldkwaliteit bij analoge tv is dus van belang.
LCD en goede beeldkwaliteit gaan niet samen en al helemaal niet met analoge TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:33:
[...]

LCD en goede beeldkwaliteit gaan niet samen en al helemaal niet met analoge TV!
Amen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk! Dit weekend mijn 46PZ85 gekregen... Na een hoop gedoe, dat wel (eerst bij de MM besteld, toen bij een internetwinkel die ze niet meer op voorraad bleken te hebben terwijl ze wel vertelden dat het zo was, uiteindelijk bij een andere shop besteld met wel een prima service) maar bij de MM was ik inclusief bezorgen even €2295 tov de nu betaalde €1779 incl bezorgen kwijt _O-

Voor degenen die nu nog twijfelen:
Bij het uitpakken was ie toch wel erg groot, maar dat was ook de bedoeling :9 . Gelijk opgehangen met de vogel 6305 steunen incl kabelgoot. Dat is even een nauwkeurig werkje omdat ik het natuurlijk wel superwaterpas wil hebben. En ik kan niet anders zegegn dat ik bijna van de bank pletterde bij het zien van de kwaliteit! Met een digitale tuner (Humax) en een plastic Karwei scartkabel leken normale tv uitzendingen al bijna DVD kwaliteit! Ik was eerlijk gezegd een beetje huiverig over de kwaliteit van normale uitzendingen, maar gvd, wat ziet dat er strak uit! Gewoon op Cinema stand en knallen maar... DVD's zijn helemaal top (ook nog met een brakke Scartkabel), snel even Sincity gekeken om de zwartwaardes te zien... WOW.

Alleen bij voetbal heb ik -zoals zovelen hier- die Frame toestand uitgezet, de bal was idd af en toe even weg... Verder tot nu toe niets dan lof, en aan het formaat ben je echt zo gewend, ik zit op 3,5 m van deze 46" en dat kan echt makkelijk.

Over die Vogel steunen: werkt allemaal mooi, maar als je er een kabelgoot onder hebt is de onderste steun wel erg lastig naar beneden te draaien omdat de onderrand van de tv in de weg zit, dus een beetje pielen met een hele lange imbus sleutel terwijl je op je rug ligt.

Wordt nog wel een beetje klooien met de instellnigen omdat de elders gevonden instellingen op het AVS forum allemaal op de niet europese versie slaan, daar hebben ze het over 'contrast op 48' terwijl ik alleen maar een baklje heb.

Maar nu de hamvraag: en hoe nu verder? Ik kan natuurlijk van het 'uitgespaarde geld' een PS3 neerknallen, maar weten jullie nog betaalbare oplossingen waarmee ik ook 1080p kan gaan kijken, en dan ook over het netwerk? ik gebruikte altijd mjin oude xbox als mediacenter maar die trekt geen fullhd. Ergens wel een 'popcorn hour' gezien, maar die schijnt wat problemen met streaming media te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry voor de lange post, maar ik moest het even kwijt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:02
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 08:07:
Wordt nog wel een beetje klooien met de instellnigen omdat de elders gevonden instellingen op het AVS forum allemaal op de niet europese versie slaan, daar hebben ze het over 'contrast op 48' terwijl ik alleen maar een baklje heb.
Dat zijn veelal het aantal centimeters gemeten op het beeld of het aantal "kliks"...

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:41
A3-D schreef op maandag 19 mei 2008 @ 08:18:
[...]

Dat zijn veelal het aantal centimeters gemeten op het beeld of het aantal "kliks"...
Ik ben er bij mij 42PZ85 vanuit gegaan dat bij de cinema stand het contrast en helderheid standaard op 50%/op de helft staan. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 15:59

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Ik heb van het weekend de 42PX80 gehaald en gekeken of ik het verschil kon zien tussen de PZ en PX. Ik kon het niet zien met een blueray source. Ik vond het een mooie aanbieding bij Polelectro en de tv paste net in de mazda demio.

Wat ik me afvraag, kun je geen standaard source aan kiezen, als je de tv aanzet? Als ik de tv uitzet begint hij altijd met "gewone" tv, terwijl alle info via de upc decoder/wii of dvd speler komt.

Ik ben tot nu toe uitermate tevreden met de geboden kwaliteit.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

-V op tv ingedrukt houden,
3x op AV van afstandsbediening drukken
Hotel mode op on zetten
De opstart source op de gewenste input zetten.

Al die andere dingen met je poten vanaf blijven :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:38
Ik ben zaterdag naar de MM in Krefeld (Duitsland) geweest. Volgens mij is dat de grootste van Europa. Daar staan echt veel meer dan 100 tv's. Ik kwam eigenlijk kijken voor de 42PZ80 en ook voor de LG 42pg6000. Ze hadden de px80, pz85 en lg 50pg6000 staan. Alles was met hdmi aangesloten maar weet niet zeker of het beeld wat ze afspeelden heel hoge kwaliteit was, sommige beelden vond ik niet echt scherp en sommigen wel maar dat gold dus voor alle tv's dus verwacht dat het aan de bron lag.

Wat me opviel aan de LG is dat het er best blokkerig uitzag. Hij is ook hd-ready en 50 inch en op niet al te grote afstand dus was dat vrij logisch. Iets verderaf bekeken zie je dat niet.
Ik vond het design van de px80 wel tegenvallen en dat van de pz85 was een stuk beter en denk dat ik persoonlijk de pz80 nog mooier vind. De lg was qua design het mooist maar het gaat natuurlijk om het beeld.

Verder vond ik het full hd beeld van de pz85 wel een meerwaarde tov px80. Natuurlijk heb ik van dichtbij gekeken maar met in het achterhoofd het aansluiten van de pc en aanschaf PS3 wil ik toch full hd.

Wat me erg opviel maar dat zegt iedereen is dat erg veel lcd's heel helder afgesteld staan. Die tv's vallen wel het meeste op in de winkel en kan me voorstellen dat mensen hierdoor sneller voor lcd gaan. Ik wil toch echt een plasma.

De kijkhoek van lcd viel me erg tegen, heb er op gelet en alleen de duurdere nieuwe lcd's hebben dit beter voor elkaar. De plasma tv's waren zeer goed te bekijken van opzij en heb niet gezien wat eerder werd gezegd met het dubbel beeld of zo door spiegeling in het glas. Ook spiegeling van de lampen heb ik niet als storend ervaren.

Als laatste nog even vermelden dat alle PS3's uitverkocht waren en wat ik me afvroeg is of er uberhaupt iemand bij de wehkamp de pz80 heeft kunnen bestellen voor 1100 euro? We hebben thuis het boekje van de wehkamp ontvangen en daar staat hij dus ook in maar hij was al uitverkocht voordat wij dat boekje thuiskregen. Beetje raar dus en ik heb het vermoeden dat het of een lokkertje is, een foutje of dat ze hem over enige tijd pas voor die prijs weg gaan doen maar het nu vast in het boekje hebben gezet. Bijna alle andere shops op kieskeurig hebben hem wel op voorraad wat voor mij aangeeft dat er genoeg voorraad is bij de leverancier in NL. Op de wehkamp site staat uitverkocht maar niet dat hij binnenkort leverbaar is. Beetje raar denk ik zo. Misschien toch eens even gaan bellen met de wehkamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

wiene schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:48:Als laatste nog even vermelden dat alle PS3's uitverkocht waren en wat ik me afvroeg is of er uberhaupt iemand bij de wehkamp de pz80 heeft kunnen bestellen voor 1100 euro? We hebben thuis het boekje van de wehkamp ontvangen en daar staat hij dus ook in maar hij was al uitverkocht voordat wij dat boekje thuiskregen. Beetje raar dus en ik heb het vermoeden dat het of een lokkertje is, een foutje of dat ze hem over enige tijd pas voor die prijs weg gaan doen maar het nu vast in het boekje hebben gezet. Bijna alle andere shops op kieskeurig hebben hem wel op voorraad wat voor mij aangeeft dat er genoeg voorraad is bij de leverancier in NL. Op de wehkamp site staat uitverkocht maar niet dat hij binnenkort leverbaar is. Beetje raar denk ik zo. Misschien toch eens even gaan bellen met de wehkamp.
Had de mijne ver ontvangst van de catalogus besteld(tegen de oude prijs), maar ze vertikken het om te leveren. Heb die vent zowat door de telefoon getrokken. Ga dus komend weekend maar naar Polectro(oid)

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satanic_Surfer
  • Laatst online: 17-09 13:36
wiene schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:48:
...en wat ik me afvroeg is of er uberhaupt iemand bij de wehkamp de pz80 heeft kunnen bestellen voor 1100 euro? We hebben thuis het boekje van de wehkamp ontvangen en daar staat hij dus ook in maar hij was al uitverkocht voordat wij dat boekje thuiskregen. Beetje raar dus en ik heb het vermoeden dat het of een lokkertje is, een foutje of dat ze hem over enige tijd pas voor die prijs weg gaan doen maar het nu vast in het boekje hebben gezet. Bijna alle andere shops op kieskeurig hebben hem wel op voorraad wat voor mij aangeeft dat er genoeg voorraad is bij de leverancier in NL. Op de wehkamp site staat uitverkocht maar niet dat hij binnenkort leverbaar is. Beetje raar denk ik zo. Misschien toch eens even gaan bellen met de wehkamp.
Wehkamp Klantenservice:
"U heeft een vraag over de levertijd van uw bestelling. Deze blijkt helaas uitverkocht. Door de grote vraag zijn wij inmiddels door de voorraad heen en zal ook niet meer worden aangevuld. Onze excuses voor het feit dat u hierover niet eerder bent geïnformeerd."

Volgens mij hebben ze 'm niet of nauwelijks gehad voor die prijs... Fout of lokkertje, wie zal het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0

Infern0

Hebben mensen al ervaring met de verschillen tussen 180i en 720p? Ik kan mijn DVD speler instellen een van de modi. Nog geen tijd gehad welke modi beter is in combi met de 42px80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, de kogel is door de kerk:

Net de PZ85 besteld, en meteen de bijpassende Blu-rayspeler DMP-BD30 erbij besteld. Zaterdag ophalen :9 :9~ :*)

Nu nog een stel HDMI-kabeltjes ...

Belangrijk punt van de speler is overigens dat 'ie AVCHD op DVD doet (MKV -> AVCHD met behulp van tsRemuxer ... ach ja, je weet wel :7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Ik krijg het overigens nog niet echt voor elkaar om lekker 24p content vanaf mn pc (DVI->HDMI kabel) op mn 42PX80 te spelen. Ik kan de output op 24 Hz zetten met de nvidia driver zelf (ook alleen bij 1920x1080 overigens), dan lopen de traag pannende shots wel vloeiend maar hapert ie bij snellere beelden, net alsof de CPU van de PC niet snel genoeg is, daar lijkt het op (is niet het geval). Bij 50 en 60 Hz heb je last van wat judder maar doen de snelle beelden gewoon 'normaal'

Via powerstrip heb ik geprobeerd om de vertical refresh op 48 of 96 Hz te zetten maar dan blijf het beeld van de panasonic zwart :(

Iemand nog ideeën?

[ Voor 6% gewijzigd door oXygeN op 19-05-2008 14:37 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Dat is gewoon het "probleem" van 24P. In de bios zie je nl. ook "judder" bij niet al te snelle pans:
As for fast motion in regards to 24p, are you referring to fast cuts, or actual movement? Either way, it can still be done, if done correctly. The ACM (American Cinematographer Manual) describes proper panning velocity... slow is good, fast is good but the gray area in the middle is where the problems become present. Just think about movies like Saving Private Ryan... lots of fast shots and motion. Some of this is helped, I think, with fast shutter speeds as well, although that fast shutter speed "look" is tied into the "feel" of the movie as far as guessing goes.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:35:
Nou, de kogel is door de kerk:

Net de PZ85 besteld, en meteen de bijpassende Blu-rayspeler DMP-BD30 erbij besteld. Zaterdag ophalen :9 :9~ :*)

Nu nog een stel HDMI-kabeltjes ...

Belangrijk punt van de speler is overigens dat 'ie AVCHD op DVD doet (MKV -> AVCHD met behulp van tsRemuxer ... ach ja, je weet wel :7 )
Goede keuze, heb ik ook, geen seconde sprijs van gehad. Je hebt toch wel de 46 gekozen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:53:
[...]

Goede keuze, heb ik ook, geen seconde sprijs van gehad. Je hebt toch wel de 46 gekozen he?
Nope, 42" is groot zat voor ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0

Infern0

oXygeN schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:32:
-V op tv ingedrukt houden,
3x op AV van afstandsbediening drukken
Hotel mode op on zetten
De opstart source op de gewenste input zetten.

Al die andere dingen met je poten vanaf blijven :)
perfecto,bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:37:
[...]

Nope, 42" is groot zat voor ons :)
Ja kan ik me wel wat bij voorstellen, mijn vriendin vond het maar niets 117 cm, veel te groot. En mijn oudste van 13 heeft wel 4 keer cool op een dag gezegd (en van mij is normaal gesproken echt niets cool).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:12

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Misschien een reactie die als vloeken in de kerk wordt gezien, maar ik was benieuwd waarom er geen Panasonic LCD topic is? Zijn de LCD TV's van Panasonic niet in trek, niet goed, of is er gewoon nog niemand aan een topic begonnen?

Panasonic LCD TV's zijn toch ook al eens tot beste keus gebombardeerd door de Consumentenbond e.d. Bovendien is de review in de Tweakers LCD & Plasma TV special op de frontpage ook weer enthousiast over de TX-37LZD80F. Zelf vind ik de TX-37LZD800 wel een aantrekkelijk toestel, en ben wel benieuwd naar ervaringen van mede-tweakers.

[ Voor 42% gewijzigd door Ruud2001 op 19-05-2008 22:15 . Reden: aanvulling ]

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Ruud2001 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:12:
Misschien een reactie die als vloeken in de kerk wordt gezien, maar ik was benieuwd waarom er geen Panasonic LCD topic is? Zijn de LCD TV's van Panasonic niet in trek, niet goed, of is er gewoon nog niemand aan een topic begonnen?
Is er wel hoor ;)
[LCD] Panasonic LX-70(0) serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:12

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Thanks! Totaal overheen gelezen... beetje out-dated titel nu de LX-80(0) e.d. er al zijn :)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier nu sinds een week de 42PZ80, wat een plaatje! Beeld is echt ongelooflijk strak (casema digi) en met de PS3 is het helemaal feest!
Ook echt groot genoeg, ben heel blij dat ik niet groter ben gegaan, men zegt dat het snel went, maar het is toch een flink bakbeest in je huiskamer.
Weerspiegeling valt mee, alhoewel het een stuk relaxter gamed (vooral gta iv) als het donker is.
ik heb bijna nix aan de instellingen veranderd, alleen weergave op de CINEMA stand gezet. Verder ook geen inspeel dvd. Volgens mij moet het tegenwoordig wel zonder kunnen.
Kortom erg tevreden met aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 12:35
Errrm, ie 37px80 heeft dvb-T? Als ik goed begrijp wil dat zeggen dat er enkel via een antenne (wow, wat ouderwets) naar televisie gekeken kan worden? Wat als ik binnen x jaar via de kabel naar HD televisie wil kijken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Dan koop je een fatsoenlijke kabel decoder net als bijna iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:27:
Dan koop je een fatsoenlijke kabel decoder net als bijna iedereen?
ah ok :) ik dacht dat kabel dan simpelweg niet meer mogelijk was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ziggo gaat al vanaf 1 juni Nederland 1 in HD uitzenden (zonder meerprijs). Dat maakt een HD decoder (Samsung - 200 euro) nu al een stuk interessanter!
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/

Edit: Net wat oxygen zegt, goede aanbieding.

[ Voor 23% gewijzigd door Gianni Rombios op 20-05-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

ik heb bij de MM een Ziggo 'digitale sportzomer' pakket met samsung HD decoder (RA revisie) en smartcard gekocht voor 199,95... leek me wel aardige deal

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 23:26

Tjark

DON'T PANIC

hmm, jammer dat ik in upc gebied zit als ik de opties zie van ziggo...

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasjesdief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 09:58
Ik heb een 46" PZ85 sinds zaterdag. Nu gaat de tv vanuit standby soms vanzelf aan, voornamelijk s`nachts. Ik sta s`morgens op en durf te zweren dat hij uit stond (meerdere keren gehad), heb ik een instelling gemist of.... 8)7

PSN: MojoR1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Als je Viera link aan hebt staan kan een randapparaat dit veroorzaken, met name de kabel decoder (naar het schijnt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tasjesdief schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:14:
Ik heb een 46" PZ85 sinds zaterdag. Nu gaat de tv vanuit standby soms vanzelf aan, voornamelijk s`nachts. Ik sta s`morgens op en durf te zweren dat hij uit stond (meerdere keren gehad), heb ik een instelling gemist of.... 8)7
Dit van mij gaat nooit vanzelf aan, ik laat hem zeer vaak op stand by staan. Misschien een biertje teveel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik drukte net op de afstandsbediening van mn televisie (óf digitale reciever, weet ik niet) op ee knopje. Toen kwam er 3n te staan.. Alleen weet ik niet wat dit inhoudt, en of dit iets veranderd heeft..
Iemand een idee?

Edit: 37PX80 heb ik.

[ Voor 5% gewijzigd door theRedDevilNL op 20-05-2008 16:56 ]

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:09:
Ziggo gaat al vanaf 1 juni Nederland 1 in HD uitzenden (zonder meerprijs). Dat maakt een HD decoder (Samsung - 200 euro) nu al een stuk interessanter!
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/

Edit: Net wat oxygen zegt, goede aanbieding.
Zeker aan te raden ja. Ik heb sinds vorige week de HD DVR decoder van UPC in huis, geeft een zéér strak plaatje. Morgen komen er 2 HD kanalen bij, History Channel HD en Voom HD, en inderdaad vanaf 1 Juni Ned 1 HD. :9 Ook bij UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:04:
[...]

Zeker aan te raden ja. Ik heb sinds vorige week de HD DVR decoder van UPC in huis, geeft een zéér strak plaatje. Morgen komen er 2 HD kanalen bij, History Channel HD en Voom HD, en inderdaad vanaf 1 Juni Ned 1 HD. :9 Ook bij UPC.
Ik ben een beetje leek op dit gebied hoor, maar betekent dat je met de gewone decoder die wij kregen bij UPC digitale tv ik geen HD zenders kan bekijken, of ten minste niet echt in HD? Zoja, hoeveel kost zo'n ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:04

inXs

known as inXs

Ferry34 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:47:
[...]

Aangezien we sinds vanavond weten dat we in hetzelfde appartementencomplex wonen (jawel), kan je gewoon ff bij mij komen kijken om te zien hoe mooi n plasma is icm mn xbox360, hd-dvd, pc en een ps3. Vooral ook omdat je dan een goed afgestelde plasma in een mooi donkere ruimte ziet ipv een slecht afgestelde in een winkel.
Kunnen we meteen ff gamen! ;)
Ja lijkt me een strak plan, neem m'n vriendin wel mee dan kunnen die 2 dames over andere dingen lullen ;)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet of er in dat zomer HDTV pakket van Casema een ingesealde retail smartcard zit? Heb net zo'n smartcard gekocht, maar kan die nog terugbrengen als er een originele verpakking in de doos zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bedankt voor dit topic :P

Was er net uit dat het een Sharp LCD LC46XL2E zou worden totdat ik las over de 46PZ85... die ziet er ook zeer goed uit en qua prijs zit het redelijk in de buurt. Mn bedoeling is vooral om SD beeld (UPC Digital) te kijken, HD content af te spelen via een HTPC (720P, 1080P) en misschien ook wat gamen via de HTPC. Wat is dan verstandiger? Ik vind het wel belangrijk dat SD er 'goed' uitziet en het niet zo irritant schokt zoals je toch vaak zien. Dat de tv's HD content goed weergeven geloof ik opzich wel maar volgens hdtvtest.co.uk en hier schijnen de kleuren toch mooier te zijn van plasma... wie geeft me n duwtje in de juiste richting :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:35:
[...]

Ik ben een beetje leek op dit gebied hoor, maar betekent dat je met de gewone decoder die wij kregen bij UPC digitale tv ik geen HD zenders kan bekijken, of ten minste niet echt in HD? Zoja, hoeveel kost zo'n ding :P
Klopt, met de standaard decoder kan je geen HD zenders ontvangen. Daar heb je echt de HD of HD DVR decoders voor nodig.

Voor prijzen kan je hier eens een kijkje nemen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05
Cartman! schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:21:

Was er net uit dat het een Sharp LCD LC46XL2E zou worden totdat ik las over de 46PZ85... die ziet er ook zeer goed uit en qua prijs zit het redelijk in de buurt. Mn bedoeling is vooral om SD beeld (UPC Digital) te kijken, HD content af te spelen via een HTPC (720P, 1080P) en misschien ook wat gamen via de HTPC. Wat is dan verstandiger? Ik vind het wel belangrijk dat SD er 'goed' uitziet en het niet zo irritant schokt zoals je toch vaak zien. Dat de tv's HD content goed weergeven geloof ik opzich wel maar volgens hdtvtest.co.uk en hier schijnen de kleuren toch mooier te zijn van plasma... wie geeft me n duwtje in de juiste richting :?
in dit topic heb ik zo'n vermoeden dat je veel duwtjes in een bepaalde richting gaat krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Mja,maar zover ik in de specs kon zien ondersteunt de panasonic geen 10bit kleur en hdmi 1.3b, dat lijkt me een gemis, of is dat onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de discussie over UPC HDTV verhuizen naar het UPC HDTV topic?

Anyway, hoe zijn de ervaringen met 4:3 materiaal en deze Panasonic serie?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Cartman! schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:21:

Ik heb de Sharp LC46XL2E gehad en heb veel issues gehad met dat toestel. Na m'n derde scherm (!) geretourneerd en de 46PZ85 gehaald. Wat een verademing! De Sharp had grote issues met horizontal + vertical banding, wat ENORM storend is tijdens snelle beelden (games, voetbal, etc.). De Panasonic heeft deze problemen niet en produceert daarnaast een beeld dat zoveel mooier, natuurlijker en kwalitatiever is dat ik werkelijk niet snap dat mensen nog steeds even veel geld of zelfs meer uitgeven aan een LCD toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Gisteren in een "speciaalzaak" nog maar eens naar het verschil tussen een Pz80 en 85 weeste kijken. De verkoper vertelde mij dat IFC niet uitgezet kan worden....dit is BS toch? IFC kun je toch uitschakelen?

Groet,
Rob.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DH.FiReHaWK schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 07:37:
Gisteren in een "speciaalzaak" nog maar eens naar het verschil tussen een Pz80 en 85 weeste kijken. De verkoper vertelde mij dat IFC niet uitgezet kan worden....dit is BS toch? IFC kun je toch uitschakelen?

Groet,
Rob.
Ja hoor, je kunt het per bron (tv, hmdmi etc.) aan en uitzetten. Ik zet het zelf altijd uit, maar bij spellen kan het misschien wel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 08:07:
Eindelijk! Dit weekend mijn 46PZ85 gekregen... Na een hoop gedoe, dat wel (eerst bij de MM besteld, toen bij een internetwinkel die ze niet meer op voorraad bleken te hebben terwijl ze wel vertelden dat het zo was, uiteindelijk bij een andere shop besteld met wel een prima service) maar bij de MM was ik inclusief bezorgen even €2295 tov de nu betaalde €1779 incl bezorgen kwijt _O-

Voor degenen die nu nog twijfelen:
Bij het uitpakken was ie toch wel erg groot, maar dat was ook de bedoeling :9 . Gelijk opgehangen met de vogel 6305 steunen incl kabelgoot. Dat is even een nauwkeurig werkje omdat ik het natuurlijk wel superwaterpas wil hebben. En ik kan niet anders zegegn dat ik bijna van de bank pletterde bij het zien van de kwaliteit! Met een digitale tuner (Humax) en een plastic Karwei scartkabel leken normale tv uitzendingen al bijna DVD kwaliteit! Ik was eerlijk gezegd een beetje huiverig over de kwaliteit van normale uitzendingen, maar gvd, wat ziet dat er strak uit! Gewoon op Cinema stand en knallen maar... DVD's zijn helemaal top (ook nog met een brakke Scartkabel), snel even Sincity gekeken om de zwartwaardes te zien... WOW.

Alleen bij voetbal heb ik -zoals zovelen hier- die Frame toestand uitgezet, de bal was idd af en toe even weg... Verder tot nu toe niets dan lof, en aan het formaat ben je echt zo gewend, ik zit op 3,5 m van deze 46" en dat kan echt makkelijk.

Over die Vogel steunen: werkt allemaal mooi, maar als je er een kabelgoot onder hebt is de onderste steun wel erg lastig naar beneden te draaien omdat de onderrand van de tv in de weg zit, dus een beetje pielen met een hele lange imbus sleutel terwijl je op je rug ligt.

Maar nu de hamvraag: en hoe nu verder? Ik kan natuurlijk van het 'uitgespaarde geld' een PS3 neerknallen, maar weten jullie nog betaalbare oplossingen waarmee ik ook 1080p kan gaan kijken, en dan ook over het netwerk? ik gebruikte altijd mjin oude xbox als mediacenter maar die trekt geen fullhd. Ergens wel een 'popcorn hour' gezien, maar die schijnt wat problemen met streaming media te hebben.
Ikzelf heb laatst een ps3 gekocht voornamelijk voor de Blu-ray (al zit ik sinds die tijd voornamelijk GTA IV te spelen ;) ) en dat ding is werkelijk fantastisch. En dat zeg ik, de xbox360 fan!

Fluister en fluisterstil bij zowel afspelen van Blu-ray alsook het gamen. Blu-ray bekijken op zo'n scherm, dat moet je gewoon doen. Daar heb je t scherm voor gekocht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
DH.FiReHaWK schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 07:37:

Groet,
Rob.
Ik begreep uit een discussie op een ander forum dat IFC door Panasonic ontwikkeld is voor gebruik van HD sources. Maar dat ze dit vergeten zijn te vermelden in de handleidingen. Op dat forum zijn mensen zo te spreken over IFC bij die sources dat je het als aankoop argument voor de 85 gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de TH-37PX80 bij Redcoon besteld, hoop dat alles goed gaat, maar 779 Euro ex. vervoer en zo vond ik op zich wel een mooi prijsje.

Ik ben volsagen nieuw op dit gebied dus een paar beginnersvraagjes:

- zo'n break-in DVD, is dat echt nodig, heeft dat echt een praktisch nut? Inmiddels heb ik het ding wel gedownload, is maar zo'n 450 MB, dus ik neem aan dat ie zichzelf automatisch herhaalt. Heb ook gelezen dat je de TV de eerste 200 uur op de z.g. Cinema-stand moet laten staan, is dat op zich al voldoende of toch maar die break-in DVD gebruiken?

- van UPC heb ik zo'n digitale ontvanger, de UPC Mediabox DVR. Tot nu toe heb ik het ding amper gebruikt omdat ik een gewone CRT-TV maar in principe heb ik dus wel digitale ontvangst. Is die Mediabox van UPC op zich okay of zijn er betere die een zichtbaar mooier beeld opleveren?

- In het begin zal ik voornamelijk films vanaf de stand-alone DVD-speler (Pioneer DV-380) bekijken (naast TV kijken natuurlijk). Hoe kan ik de de Plasma het beste aansluiten? ik lees hier allerlei dingen over SCART-kabels en zo. Heeft iemand wat praktische tips, wat ik het beste kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc P schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:34:
[...]

Ik begreep uit een discussie op een ander forum dat IFC door Panasonic ontwikkeld is voor gebruik van HD sources. Maar dat ze dit vergeten zijn te vermelden in de handleidingen. Op dat forum zijn mensen zo te spreken over IFC bij die sources dat je het als aankoop argument voor de 85 gaat zien.
Ik ben er totaal niet over te spreken,het is erg onnatuurlijk, vandaar mijn opmerking dat het bij games misschien wel nut heeft.

Ik snap niet dat mensen daar naar kunnen kijken. Ik heb de PZ85 voor het design en de mooie tussenmaat gekozen en omdat er 3 HDMI ingangen aan de achter/zijkant zitten. Is dit alles niet van belang dan kun je ook voor de PZ80 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:33:
[...]

Ikzelf heb laatst een ps3 gekocht voornamelijk voor de Blu-ray (al zit ik sinds die tijd voornamelijk GTA IV te spelen ;) ) en dat ding is werkelijk fantastisch. En dat zeg ik, de xbox360 fan!

Fluister en fluisterstil bij zowel afspelen van Blu-ray alsook het gamen. Blu-ray bekijken op zo'n scherm, dat moet je gewoon doen. Daar heb je t scherm voor gekocht toch?
* nogal offtopic hier, alvast sorry daarvoor*
Tuurlijk wil ik 1080P kijken, maar ik zie dat er nogal wat gedoe schijnt te zijn om een ps3 als media center te gebruiken. Ik heb nu een xbox classic staan waarmee ik naar m'n server browse en daarvandaan een film aanklik, speelt alles af, zelfs als de film nog in rar of zip staat. Ideaal dus. En nu heb ik de hele planet earth serie en nog wat films op m'n harde schijf in 1080p staan en wil die ook op de een of andere manier bekijken op de tv, de xbox classic kan dat niet. Vandaar dat ik aangeef nog op zoek te zijn naar een oplossing die Blue-ray en op het netwerk staande content kan spelen...

Nog ff on-topic: Gisteren even wat foto's bekenen via de sd card ingang. Werkt erg mooi en die zijn superscherp!! Een aanrader om de mogelijkheden van het scherm eens te belijken op dat gebied!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:04:
Gisteren de TH-37PX80 bij Redcoon besteld, hoop dat alles goed gaat, maar 779 Euro ex. vervoer en zo vond ik op zich wel een mooi prijsje.

Ik ben volsagen nieuw op dit gebied dus een paar beginnersvraagjes:

- zo'n break-in DVD, is dat echt nodig, heeft dat echt een praktisch nut? Inmiddels heb ik het ding wel gedownload, is maar zo'n 450 MB, dus ik neem aan dat ie zichzelf automatisch herhaalt. Heb ook gelezen dat je de TV de eerste 200 uur op de z.g. Cinema-stand moet laten staan, is dat op zich al voldoende of toch maar die break-in DVD gebruiken?
Zonder de discussie over vage toestanden van het inspelen van luidsprekerkabels en dergelijke weer op te rakelen, zie ik nogal wat discussie over het nut van een break-in. Ik heb tot nu toe bv nergens gevonden op welke termijn het nut zou hebben; het heeft te maken met het sneller verouderen van bepaalde delen van je scherm omdat daar de fosfor harder moet werken ofzo. Maar het lijkt me sterk dat dat na 200 uur 'geregeld' is. Zorgt het inspelen ervoor dat het scherm minder snel 'verouderd' of gelijkmatiger 'verouderd'? gezien de levensduur van 100.000 uur, uitgaande van 10 uur per dag kijken -nogal veel- komt dat neer op 27 jaar continu kijken -365 dagen per jaar-... Zal het scherm zonder inspelen dan na 20 jaar al kuren gaan vertonen in plaats van 27,3 jaar, is dat dan nog relevant?

Zonder bot te willen worden wordt er op internet een hoop nagepraat en worden er gemakkelijk bronnen aangehaald waarvan ook niet te controleren is of het een expert op technisch gebied is die als autoriteit kan worden bestempeld, of dat het een jongentje van 15 is (niks ten nadele van degene die zich hierdoor aangesproken voelen ;) ) die weer anderen napraat. Ik zie topics over scartkabels van € 200, kom op zeg. Het wordt meer een 'ik weet meer dan jij'-speleltje dan dat er op de relevante te controleren feiten wordt gelet. :X

Vanuit panasonic wordt ook nergens gerept van het belang van een break in, het staat ook niet in de gebruiksaanwijzing of garantievoorwaarden. Ik heb 'm op cinema gezet omdat dat het mooiste beeld geeft... Binnenkort even calibreren en verder niet al te ingewikkeld doen, dat laat ik graag aan Panasonic over als ze zo'n scherm ontwikkelen... :z

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat leesvoer:
http://www.pioneerelectro...e%20Paper%20-%20FINAL.pdf Vanuit 2005, dus niet helemaal up to date meer (ik ga er vanuit dat het alleen maar beter is geworden)

En nu hou ik erover op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Toch staat het nog steeds in de Panasonic Plasma Faq

4. What is the "break-in" period and what should I do during the break-in period to minimize any risk of image retention? When your plasma TV is initially installed, the first 100 hours of use is known as the "break-in period." During this time, to minimize any risk of image retention, you should:

Make sure the plasma TV is in a viewing mode (aspect ratio) that completely fills the screen. The panel is shipped in this condition, in what is called the "Just" mode.
Turn down the Picture setting (in the Picture menu) to +0.
Briefly engage the 4:3 mode and confirm the side bars are set to "Mid", or "Bright". This can be adjusted in the Set Up menu.
Always return the display mode that fills the screen (such as Just, Zoom, Full, or H-FILL).
Try not to view channels with stationary backgrounds or logos for extended periods of time.
Avoid extended display of static images (video games, computer images, DVD title screens, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satanic_Surfer
Marc P schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:34:
[...]
Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:40:
[...]

Vanuit panasonic wordt ook nergens gerept van het belang van een break in, het staat ook niet in de gebruiksaanwijzing of garantievoorwaarden.
Op de USA site is het "gemakkelijk" te vinden, punt 4 & 5: What is the "break-in" period
De break-in periode is echt langer dan de hier vermelde 100 uur, "de kans op" neemt gewoon af en de vraag is wanneer is het praktisch voor jou nog waarneembaar/acceptabel. Feit is, de eerste uren zijn de ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:16:
Toch staat het nog steeds in de Panasonic Plasma Faq

4. What is the "break-in" period and what should I do during the break-in period to minimize any risk of image retention? When your plasma TV is initially installed, the first 100 hours of use is known as the "break-in period." During this time, to minimize any risk of image retention, you should:

Make sure the plasma TV is in a viewing mode (aspect ratio) that completely fills the screen. The panel is shipped in this condition, in what is called the "Just" mode.
Turn down the Picture setting (in the Picture menu) to +0.
Briefly engage the 4:3 mode and confirm the side bars are set to "Mid", or "Bright". This can be adjusted in the Set Up menu.
Always return the display mode that fills the screen (such as Just, Zoom, Full, or H-FILL).
Try not to view channels with stationary backgrounds or logos for extended periods of time.
Avoid extended display of static images (video games, computer images, DVD title screens, etc.).
Volgens mij heeft de juridische afdeling met de specialiteit 'indekken' dit erop laten zetten. Ik was deze ook al tegen gekomen, als je verder leest zie je dat ze aangeven dat de eerste 1000 (!!) uur voorzichtigheid is geboden... Dat kan als consument toch niet acceptabel gevonden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:23:
[...]

Op de USA site is het "gemakkelijk" te vinden, punt 4 & 5: [
Dus het geldt niet voor europese modellen? 8)
Gaat mij erom dat -als het echt nodig zou zijn- panasonic een breakin periode moet adviseren ind e gebruiksaanwijzing en dan een break-in dvd mee moet leveren. Nu 'moeten we' een dvd van iemand downloaden ie 'm zelf maar in elkaar heeft geflansd en heb ik mijn twijfels als ik verhalen lees van mensen die nachtenlang hun kamer in geel-groen-rood, etc laten verlichten (gaan de buren dan trouwens niet aanbellen?) omdat ergens op internet staat dat het nodig zou zijn. Ik wil het dan officieel van Panasonic horen en dan ook in de gebruiksaanwijzing vermeld zien staan. Daar staat trouwens wel in dat je op moet passen met electrische apparatuur in de buurt (dvd spelr mag je er blijkbaar niet onder zetten), dus waarom dan dit essentiele verhaal er niet in gezet? Ik ga eens contact opnemen met panasonic, ben benieuwd! Ik laat het jullie weten! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Laatst online: 16-09 14:19
Is er iemand met een 46PZ80 die me kan vertellen of er inderdaad maar 2 hdmi aansluitingen achterop zitten, en 1 onder een klepje voorop de tv?
De enige plaats waar ik het kan terugvinden is een amerikaanse review, en ik dacht dat de amerikaanse/europese versie zowiezo verschilden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Volgens de site van panasonic (wat een briljant idee!):

HDMI aansluiting ja / ver. 1.3 met Deep Colour (2x achter/1x front)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satanic_Surfer
Rudi schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:25:
Is er iemand met een 46PZ80 die me kan vertellen of er inderdaad maar 2 hdmi aansluitingen achterop zitten, en 1 onder een klepje voorop de tv?
De enige plaats waar ik het kan terugvinden is een amerikaanse review, en ik dacht dat de amerikaanse/europese versie zowiezo verschilden?
Zie http://www.areadvd.de/hardware/2008/panasonic_th42pz80.shtml voor foto's en review van Europees model. 2 achter dus en 1 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
kingnbajam schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 00:04:
[...]

Ik heb de Sharp LC46XL2E gehad en heb veel issues gehad met dat toestel. Na m'n derde scherm (!) geretourneerd en de 46PZ85 gehaald. Wat een verademing! De Sharp had grote issues met horizontal + vertical banding, wat ENORM storend is tijdens snelle beelden (games, voetbal, etc.). De Panasonic heeft deze problemen niet en produceert daarnaast een beeld dat zoveel mooier, natuurlijker en kwalitatiever is dat ik werkelijk niet snap dat mensen nog steeds even veel geld of zelfs meer uitgeven aan een LCD toestel.
Bedankt, dat is nog eens goede info :) Denk dat ik dan toch meer naar de Panasonic neig :)

Overigens zie ik op de site van panasonic bij de specs van de PZ85 dat ie HDMI 1.3 met deep color ondersteunt maar hij kan het niet weergeven want daar staat een '-' bij, das toch raar dan?

[ Voor 11% gewijzigd door Cartman! op 21-05-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

oXygeN schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:31:
ik heb bij de MM een Ziggo 'digitale sportzomer' pakket met samsung HD decoder (RA revisie) en smartcard gekocht voor 199,95... leek me wel aardige deal
offtopic:
Thanxx voor de tip! Heb net het laatste pakket bij de MM in Den Haag (centrum) gehaald. (RS versie, zilver)

Zeker een goeie aanbieding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Break-in nieuws >:) :

Net Panasonic gebeld en gevraagd wat er nou waar is van het hele verhaal:

"Een break-in dvd afspelen is absoluut niet nodig. Ook het inzoomen van het beeld gedurende de eerste 200 uur hoeft niet. Het enige wat we adviseren is om de eerste 200 uur de instellingen zodanig aan te passen dat het contrast en helderheid niet boven de 50% komen om het fosfor te laten wennen".

Op mijn vraag waarom dat niet in de gebruiksaanwijzigng staat, heeft de medewerker in kwestie samen met mij de gebruiksaanwijzing doorgenomen waarna we tot de conclusie kwamen dat het er niet in staat. Hij zou dit intern aan gaan kaarten. Het verhaal op de internationale site van panasonic begreep hij ook niet omdat "dit bij ons in ieder geval niet het beleid is wat we adviseren, technisch gezien is het in ieder geval niet nodig".
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 19-09 16:37
Hi,

Ik wou eigelijk voor LCD gaan maar sinds ik me een beetje in plasma aan het verdiepen ben, zie ik het wel steeds meer zitten om hiervoor te gaan :)

Maar een paar vraagjes die me niet duidelijk zijn:

- Hebben deze TV's input lag?
- Image shifting: Ik zag bij de MediaMarkt de plasmaschermen licht "trillen". Is dit tegen inbranding en standaard een optie die alleen aan kan staan? Ik zou me er kapot aan ergeren namelijk...
- Black bars: Stel je gaat een film die 16:9 is bekijken, waardoor je onder en boven zwarte balken hebt. Heb je dan ook kans dat je 2 horizontale strepen inbranden?
- Fan: Zitten er fans in die de warmte wegblazen en zoja maken deze (veel) herrie?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 12:40
Er wordt altijd gezegt dat een plasma meer en beter kleuren weergeeft maar nu zag ik op de site van panasonic voor de pz80 85 en 800 (Aantal kleuren Max. 134 miljard) dit staan. Nu kijk ik op de site van philips en bij hun nieuwe lcd's staat er (Kleurverwerking 2250 biljoen kleuren 17-bits RGB), dat is wel een wereld van verschil, kan iemand mij dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
Sluuut schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:32:
Hi,

Ik wou eigelijk voor LCD gaan maar sinds ik me een beetje in plasma aan het verdiepen ben, zie ik het wel steeds meer zitten om hiervoor te gaan :)

Maar een paar vraagjes die me niet duidelijk zijn:

- Image shifting: Ik zag bij de MediaMarkt de plasmaschermen licht "trillen". Is dit tegen inbranding en standaard een optie die alleen aan kan staan? Ik zou me er kapot aan ergeren namelijk...
- Black bars: Stel je gaat een film die 16:9 is bekijken, waardoor je onder en boven zwarte balken hebt. Heb je dan ook kans dat je 2 horizontale strepen inbranden?
- Fan: Zitten er fans in die de warmte wegblazen en zoja maken deze (veel) herrie?
Er zit "image shifting" in, maar die zou je normaal met het blote oog niet mogen waarnemen! Ik denk dat onze MM-makkers weeral uitblinken in het "hoe-slecht-kunnen-we-deze-tv-presenteren" expertise ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

bounto schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:57:
Er wordt altijd gezegt dat een plasma meer en beter kleuren weergeeft maar nu zag ik op de site van panasonic voor de pz80 85 en 800 (Aantal kleuren Max. 134 miljard) dit staan. Nu kijk ik op de site van philips en bij hun nieuwe lcd's staat er (Kleurverwerking 2250 biljoen kleuren 17-bits RGB), dat is wel een wereld van verschil, kan iemand mij dat uitleggen?
Ik zou dat kleurenpalletje wel eens willen zien :+ :+

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleurverwerking staat er. Dat zegt dus niets over het LCD-paneel wat wordt gebruikt, en wat vaak nog maar 8 bits RGB is. Dat moet je uitzoeken; Hoeveel bits gebruikt uiteindelijk het paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Een break-in dvd afspelen is absoluut niet nodig."
Als je angst hebt dat je de nieuwe felgekleurde badhanddoeken toch per ongeluk tussen de normaal (gekleurde) was gooit en deze verkleurt, was je ze een paar keer apart zonder ze zelfs te gebruiken. Panasonic NL zegt: gebruik ze gewoon, en was ze een paar keer apart en/of op lage temperatuur na gebruik *lol*... Ik weet wat ik zou doen...

*de huisman* :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46

Gast1981

room with a moose!

Vorige week heb ik de Philips 42PFL7862 laten lopen.
Was niet geheel tevreden toen ik em zag in de winkel.
Nu ben ik bij de Pana TH-42PX80 uitgekomen, en heb hierover enkele vraagjes;

Digitale TV;
Er zit een DVB-T tuner op, kan ik hierop alles aansluiten?
En/of, is er nog een verschil tussen bijv Ziggo, Digitenne, UPC, Tele2 qua aansluiten?

T.o.v. de FullHD 80PZ;
Kijkafstand wordt plm. 4 meter.
Ga ik het verschil merken bij analoog tv, digitale tv, standaard dvd?
Heb (nog) geen xbox / ps3 / blu-ray / digitale hd tv.

Audio via Dolby surround set;
Kan ik het geluid eenvoudig via een Dolby set laten lopen?
Ik heb een philips home cinema setje van een paar jaar oud.

Lipsync;
Indien ik de Dolby set aangesloten krijg, heb ik dan standaard last van lipsync?
Dit treedt dan toch alleen op bij het afspelen van dvd's, of ook bij reguliere (digitale) tv uitzendingen?
En kan dit alleen gecorrigeerd worden op mijn dvd speler (ingebouwd in home cinema set) of zijn er alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 19-09 16:37
Gast1981 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:00:
Lipsync;
Indien ik de Dolby set aangesloten krijg, heb ik dan standaard last van lipsync?
Dit treedt dan toch alleen op bij het afspelen van dvd's, of ook bij reguliere (digitale) tv uitzendingen?
En kan dit alleen gecorrigeerd worden op mijn dvd speler (ingebouwd in home cinema set) of zijn er alternatieven?
Ik had diezelfde vraag hierboven geformuleerd onder Input lag, omdat een plasma scherm sowieso geen responsetijd heeft zoals een LCD (zoals die Philips tv die je eerst wou). Naast responsetime heb je echter ook nog input lag op sommige schermen, wat ook lipsync issues kan veroorzaken.. dus diegene die het weet, hoor ik het graag van :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Marketinggeleuter. Smijten met grote getallen om mogelijke kopers te imponeren. Op zich zeggen deze getallen weinig. Je kunt er in ieder geval niet uit afleiden welk exemplaar kleuren het mooist weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10-2024
Wat wordt er moeilijk gedaan over de break-in periode. Het kan in ieder geval NOOIT kwaad. Dus waarom zou je het in hemelsnaam níet doen?
Als het beter kan zijn voor een zo'n duur apparaat.. Prima toch?

En is er al iemand die zijn 37PX80 gecalibreert heeft?
Ik ga hem even met die DVD van Monster doen denk ik..

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
Om te calibreren, moet je dan in de service-menu liggen knoeien, of zijn er gebruiksvriendelijkere methodes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:02
geemfriek schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:18:
Om te calibreren, moet je dan in de service-menu liggen knoeien, of zijn er gebruiksvriendelijkere methodes? :)
Als je het volgens de ISF normen doet volgens mij wel ja, maar je kan ook wat "tweaken" aan de beschikbare opties die niet in het servicemenu zitten.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:15
Ik ben van plan om nog voor het EK een 42" TV-scherm te kopen. Mijn voorkeur gaat uit naar een plasma scherm (42pz80), aangezien het beeldkwaliteit hiervan beter schijnt/lijkt te zijn dan TFT-schermen. Ik heb nog niet veel kunnen vergelijken, tot nu toe alleen in de mediamarkt. Zelfs met die TL-verlichting op het plafond vond ik de plasmaschermen een mooier beeld hebben dan de LCD, die ik onnatuurlijk hard over vind komen.
Het stroomverbruik van dit scherm (gemiddeld 325 Watt, maximaal 380 Watt) is echter iets waardoor ik nog twijfel of ik dit scherm wel moet kopen. TFT-schermen van vergelijkbaar formaat verbruiken ongeveer 200 Watt, wat nogal een verschil is.
Nu zou ik graag willen weten of er mensen zijn die hun 42" plasma ooit eens aan een stroommeter hebben gehangen en wat bij hun ongeveer het verbruik is. Komt dit ongeveer overeen met die 325 Watt, of is het lager? Ik hoor namelijk van verschillende mensen dat de cinema-stand, de stand waarop het scherm de eerste 200 uur op moet staan, voor hun helder genoeg is en uiteindelijk ook de stand is die ze gebruiken. Ik kan me voorstellen dat daardoor het verbruik aardig wat lager uit kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je zou eens kunnen wachten op de review op de frontpage...
Daar komen binnenkort als het goed is nog plasma's aan bod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Sluuut schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:32:
Heeft iemand hier nog antwoord op? vind ik erg interessante vragen namelijk.

Kan iemand nu nog bevestigen of de PZ85 ook het deep color verhaal kan weergeven? Ik las hier in t topic dat de nederlandse site zegt van niet maar de belgische van wel :? Hoe zit het nu?

Op hdtvtest.co.uk lees ik dat de tv moeite heeft met interlaced signalen. Komt er ook een interlaced signaal uit een UPC mediabox dat iemand weet of hoe kom ik daar achter :?

[ Voor 13% gewijzigd door Cartman! op 21-05-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46

Gast1981

room with a moose!

Zojuist de 42PX80 bekeken bij MM.
Wat mij opviel, vooral in het midden v/h beeld ietwat geflikker in de horizontale lijnen.
Overigens bij meerdere lcd/plasma schermen het geval daarzo.

Verkoper wist te melden dat dit kwam door het matige digitale tv signaal, dat ook nog eens meerdere malen gesplitst werd tussen de diverse showroom modellen. Mag ik dat voor waarheid aannemen, of kan er iets anders aan de hand zijn met o.a. deze Pana?

Ze hadden ook een paar lcd's met Blu-Ray draaien... wauw!
Waren wel Full HD's, Sony Bravia 46" en een Philips 42 PFL9603 meen ik...
Hij kon zo gauw niet de PX80 aan de Blu-Ray hangen. Ik wilde het verschil tussen de lcd FullHD en plasma HD ready wel eens zien. Iemand hier die weet of dat een wereld van verschil is?

Tot slot; een 42LG6000 stond naast de PX80, en leek mij een iets strakker beeld te hebben...
Dus ik ben er nog lang niet uit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Cartman! schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:14:
[...]

Heeft iemand hier nog antwoord op? vind ik erg interessante vragen namelijk.

Kan iemand nu nog bevestigen of de PZ85 ook het deep color verhaal kan weergeven? Ik las hier in t topic dat de nederlandse site zegt van niet maar de belgische van wel :? Hoe zit het nu?

Op hdtvtest.co.uk lees ik dat de tv moeite heeft met interlaced signalen. Komt er ook een interlaced signaal uit een UPC mediabox dat iemand weet of hoe kom ik daar achter :?
Inputlag doet zich alleen voor als er veel beeldverbeteringstechnieken zijn. Zoals een LCD helaas vaak nodig heeft (Philips is daar goed in, not). Plasma's hebben daar veel minder last van, maar volgens mij is het zelfs te verwaarlozen.

Dat deepcolor verhaal is marketing bullshit. Een PZ85 geeft prachtig beeld, deep color ja of nee :)

[ Voor 15% gewijzigd door psy op 21-05-2008 22:01 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Gast1981 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:55:
Zojuist de 42PX80 bekeken bij MM.
Wat mij opviel, vooral in het midden v/h beeld ietwat geflikker in de horizontale lijnen.
Overigens bij meerdere lcd/plasma schermen het geval daarzo.

Verkoper wist te melden dat dit kwam door het matige digitale tv signaal, dat ook nog eens meerdere malen gesplitst werd tussen de diverse showroom modellen. Mag ik dat voor waarheid aannemen, of kan er iets anders aan de hand zijn met o.a. deze Pana?

Ze hadden ook een paar lcd's met Blu-Ray draaien... wauw!
Waren wel Full HD's, Sony Bravia 46" en een Philips 42 PFL9603 meen ik...
Hij kon zo gauw niet de PX80 aan de Blu-Ray hangen. Ik wilde het verschil tussen de lcd FullHD en plasma HD ready wel eens zien. Iemand hier die weet of dat een wereld van verschil is?

Tot slot; een 42LG6000 stond naast de PX80, en leek mij een iets strakker beeld te hebben...
Dus ik ben er nog lang niet uit :|
Persoonlijk vind ik het beeld van mn hdready plasma, veel mooier dan welke full hd lcd ook. Zelfs die prachtige aurea van Philips vond ik minder goed in snelle beelden.
Als ik een Blu-ray of hd-dvd kijk, dan is dit zo verschrikkelijk mooi. Ik zelf zie geen verschil tussen een full hd plasma of n hdready plasma.

Misschien ervaar jij het anders. Wel heel belangrijk: je kunt echt geen tv vergelijken, zonder dat je de instellingen van de tv weet en kunt veranderen!
Dus als je 2 tv's naast elkaar ziet spelen, kan je niet zeggen dat de ene een betere zwartweergave heeft dan de andere, want misschien staat de helderheid wel op maximum bij de andere.
(dit soort foefjes gebruiken ze volgens mij vaker, wanneer er een duurder model naast n goedkoper model staat).

Hm, eind deze zomer komt er n panasonic plasma met ethernet ingang, zodat je direct op je tv kunt internetten. (voor mezelf niet nodig, ik gebruik mn plasma al als monitor)
http://www.engadgethd.com...-plasmas-due-this-summer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:25:
[...]

Persoonlijk vind ik het beeld van mn hdready plasma, veel mooier dan welke full hd lcd ook. Zelfs die prachtige aurea van Philips vond ik minder goed in snelle beelden.
Als ik een Blu-ray of hd-dvd kijk, dan is dit zo verschrikkelijk mooi. Ik zelf zie geen verschil tussen een full hd plasma of n hdready plasma.

Misschien ervaar jij het anders. Wel heel belangrijk: je kunt echt geen tv vergelijken, zonder dat je de instellingen van de tv weet en kunt veranderen!
Dus als je 2 tv's naast elkaar ziet spelen, kan je niet zeggen dat de ene een betere zwartweergave heeft dan de andere, want misschien staat de helderheid wel op maximum bij de andere.
(dit soort foefjes gebruiken ze volgens mij vaker, wanneer er een duurder model naast n goedkoper model staat).

Hm, eind deze zomer komt er n panasonic plasma met ethernet ingang, zodat je direct op je tv kunt internetten. (voor mezelf niet nodig, ik gebruik mn plasma al als monitor)
http://www.engadgethd.com...-plasmas-due-this-summer/
Maar komt de PZ850 dan ook naar Europa? Die 58 of 65 inch zou geweldig zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 22:58

2be

Ik heb gisteren de th42px80 gekocht voor 908 euro met 3 jaar garantie. Lang leve de personeelskorting bij je ex-bijbaan.
Ik heb lang getwijfeld tussen verschillende modellen, maar in deze prijsklasse is er eigenlijk maar 1 optie. Heb ook ff over de LG (42pg6000) nagedacht, maar uit ervaringen tijdens die bijbaan met LG en het feit dat deze geen 1024*768 resolutie heeft toch voor de Panasonic gekozen. Uiterlijk moet je in het echt zien, want de grijze streep is in werkelijkheid een heel verschil met de foto's op internet.
Heb het toestel nu op cinema staan en laat hem nu inspelen. Kun je ook ergens zien hoeveel speeluren je toestel tot nu toe heeft gehad?
Beeld met PS3 film/games is geweldig en met normale tv decoder is het ook gewoon goed. Anoloog heb ik niet geprobeerd en ga ik ook niet doen. Als je zo'n scherm wilt moet je niet zeuren over digitale televisie, dat hoort er gewoon bij in NL door het inferieure anoloog signaal.
Heb gelijk de eerder genoemde hotelstand gebruikt en bij aanzetten heb ik nu gelijk AV-1 als ingangskanaal.
Mochten mensen nog vragen of tips hebben dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 22:01
Hebben sommigen van jullie ook last van lichte banding op jullie PZ85? Ik zie dit het meeste als ik op mijn PS3 kijk naar die achtergrondgolf.

The Dude abides!

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.