Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 112.129 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

supercop7373 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:06:
Vandaag gebeld door E-care welke in opdracht van panasonic mij belde. Hun vertelde dat ze in het geval van dode pixels de Plasma komen ophalen, hiervan foto's en een rapport maken, deze doormailen naar Panasonic welke dan binnen 5 dagen een beslissing neemt wat er gaat gebeuren. Dat kan twee dingen betekenen of een nieuwe plasma of een nieuwe beeldunit als het echt gaat om dode pixels.

Panasonic hanteert volgens hun het beleid dat er niet een dode pixel in een plasma mag zitten. Heel wat anders dan het verhaal wat plattetv.nl mij dus vertelde over 4 dode pixels. Overigens vond E-care de service en het verhaal van pixelgarantie van van plattetv.nl erg slecht.

Morgen wordt de plasma door e-care opgehaald en maken hun een rapport op. Helaas ben ik de plasma dus wel een tijd kwijt, maar gelukkig ben ik volgende week toch op vakantie en heb ik mijn oude 4:3 CRT nog niet weggedaan.
Kijk dat is service!
Gewoon zorgen dat je product goed is en niet klanten extra laten betalen voor het geval je product niet deugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02:45
Zak aarde schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:27:
[...]

En houd ons op de hoogte, altijd interessant te horen over de service die fabrikanten wl of niet leveren, het klinkt in dit geval sowieso heel goed!
Laat ik niet te hard juichen. Eerst maar even afwachten wat panasonic "echt" gaat doen. Het klinkt in ieder geval hoopgevend. Ik houd jullie op de hoogte in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:22:
Doe iedereen een plezier en schrijf eens een shopsurvey en plaats die eens op t.net en op kieskeurig..
wat betreft de survey op tweakers krijg ik dit te zien:

Een bedrijf (PlatteTV.nl) met deze naam of URL is reeds aanwezig in de database. De vermelding staat echter op verborgen. Deze status wordt onder andere toegekend aan bedrijven die geen online verkoop doen of hebben aangegeven dat zij niet in de Pricewatch opgenomen willen worden.

ze doen wel online verkoop en willen dus NIET opgenomen worden..... O-)

[ Voor 6% gewijzigd door supercop7373 op 14-05-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Vaag zeg. Voor mij een reden om hier dus niks aan te schaffen.

Wel gek dat ze nu al zo hard in prijs aan het dalen zijn (ek mania?). Zal ook wel zijn invloed hebben op de prijs van de Z800 als deze uitkomt. Iemand recentelijk nog ergens reviews van de Z80 en/of de Z800 ontdekt?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Voor de liefhebbers:

Zat. as heeft Polectro in Amsterdam de 42PX80 voor 899.- euro. Dat is dus dezelfde prijs als redcoon, echter nu voor een NL-model en in een echte winkel.

[ Voor 4% gewijzigd door onsgeluk op 14-05-2008 17:02 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satanic_Surfer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 13:36
onsgeluk schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:02:
Voor de liefhebbers:

Zat. as heeft Polectro in Amsterdam de 42PX80 voor 899.- euro. Dat is dus dezelfde prijs als redcoon, echter nu voor een NL-model en in een echte winkel.
Thanks voor dit nieuws! Hoe weet je dit, staat er ergens een advertentie?

Wel erg jammer dat de pz80 bij Wehkamp direct uitverkocht was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Gister ff die break-in DVD gebrand. Wilde die vanmiddag proberen. Klopt het dat ie aan het begin van de DVD Eerst alle kleuren snel achter elkaar laat zien, en pas daarna de 30 sec. cyclus begint? Want het eerste doet ie wel, helaas zie ik daarna alleen een wit scherm, terwijl de DVD wel loopt. Het lijkt me dat het me wel opvalt als de kleurgradatie veranderd?

Ik heb 'm nu uit nood op Zoom3 gezet op Ned1, omdat ik geen zin heb in een flinke inbrander omdat ie steeds hetzelfde scherm laat zien. Werkt dat even goed?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat die break in dvd gewoon een paar nachten draaien en zet de tv in de Cinema stand. De kleurveranderingen in het wit zijn erg slecht waarneembaar, maar als je m na een tijdje ziet overspringen naar rood of paars dan weet je dat het wel werkt.

Het inbranden is echt niet zo erg bij normaal tv kijken, de logo's staan niet altijd in beeld (reclame bijvoorbeeld).

Dus kijk overdag lekker tv en laat de 1e 200 uur 's nachts de break in dvd draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
De PZ80 is gereviewed: http://www.hdtvtest.co.uk...0b-review-20080514109.htm

Komt er zeer goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Kan iemand mij vertellen hoe je DVB-T zonder CI kaartje ontvangt.. Ik wil alleen even NED 1,2,3 kijken.. Ik moet er een Coaxkabel inhebben om digitaal te kunnen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:32:
Dus kijk overdag lekker tv en laat de 1e 200 uur 's nachts de break in dvd draaien.
Je moet het fosfor ook de nodige relaxatie tijd geven :o Dus niet 200 uur continu die break in dvd :o Zou eerder een uur of 2 break in, een uur of 4 pauze doen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kun je een bron geven waar iets zinnigs staat over "relaxatietijd" van fosfor?

[ Voor 24% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 14-05-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

3mph schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:41:
Kan iemand mij vertellen hoe je DVB-T zonder CI kaartje ontvangt.. Ik wil alleen even NED 1,2,3 kijken.. Ik moet er een Coaxkabel inhebben om digitaal te kunnen kijken
DVB-T antenne aansluiten misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:50:
Kun je een bron geven waar iets zinnigs staat over "relaxatietijd" van fosfor?
Ik was net in de geschiedenis aan het zoeken en terug op google aan het zoeken maar ik zal je het antwoord schuldig blijven vrees ik :(

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:45:
[...]

Je moet het fosfor ook de nodige relaxatie tijd geven :o Dus niet 200 uur continu die break in dvd :o Zou eerder een uur of 2 break in, een uur of 4 pauze doen.
Dat zeg ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Misschien weet jij dan het antwoord op mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Laatst online: 07-07 12:35
lees ik goed dat de 37PX80 een responstijd heeft van 0,001 ms? :X
of zelfs 0 ms ..

http://www.afterdawn.com/.../5134/panasonic_th-37px80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 11:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Krijg je met plasma he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geemfriek schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:52:
lees ik goed dat de 37PX80 een responstijd heeft van 0,001 ms? :X
of zelfs 0 ms ..

http://www.afterdawn.com/.../5134/panasonic_th-37px80
Dat is meer marketing denk ik om zich af te zetten tegen de 4 of 5 ms van LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geen marketing, dat is een feit. Plasma's hebben gewoon zo goed als geen reactietijd. Daarom is er onder andere ook zo goed op te gamen, in tegenstelling tot sommige ( duurdere ) LCD's.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
MikeyMan schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:03:
[...]

DVB-T antenne aansluiten misschien?
ow,

Ik dacht dat die ingebouwd zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:29:
Dat is geen marketing, dat is een feit. Plasma's hebben gewoon zo goed als geen reactietijd. Daarom is er onder andere ook zo goed op te gamen, in tegenstelling tot sommige ( duurdere ) LCD's.
Tuurlijk is het een feit, maar als je je wilt afzetten tegen de LCD's dan moet je dan benadrukken. Dan verkoop je meer plasma's. Dus....marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:42:
Misschien weet jij dan het antwoord op mijn vraag?
Als het hier niet staat, vergeet het dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat zijn 101 pagina´s... en het is zo te zien niet doorzoekbaar. Ik moet daar maar vinden of iemand toevallig een link heeft gepost naar het verhaal dat fosfor zou moeten rusten? Het komt op mij om eerlijk te zijn namelijk een beetje over als een broodje-aap verhaal in de categorie "inspelen van luidsprekerkabels".

Maar mocht er inderdaad een logische of liever nog een goed onderbouwde (wetenschappelijke) verklaring zijn dat fosfor iets nodig heeft zoals rust, dan ben ik natuurlijk bereid mijn mening bij te stellen. Zo zou ik me kunnen voorstellen dat het fosfor bij te lang gebruik achter elkaar te heet wordt en daardoor sneller slijt ofzo. Ik schud nu gewoon even een verklaring uit de mouw.

Ik zeg dit, om te voorkomen dat zo'n opmerking steeds vaker gemaakt gaat worden met een steeds grotere stelligheid, waardoor het ineens als waarheid gaat leven op een forum. Dit gebeurt namelijk nogal vaak als het om audiovisuele producten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Zojuist is de mijn 42PZ85 opgehaald. De medewerker zag gelijk waar het euvel zat. Het zette de plasma in het test beeld en bij alle RGB kleuren die voorbij kwamen waren de twee pixels te zien. Opvallend aan het geheel was dat normaal gesproken dode pixels maar bij een kleur zichtbaar zouden moeten zijn. De twee (dode)pixels bij die van mij bleven zichtbaar Wellicht dus toch stofdeeltjes? ik wacht wel af.

Zag in het servicemenu dat de plasma pas 20 uur had aangestaan.

gelukkig had ik de doos nog, dus daarin is de plasma rechtop in de bestelbus gezet. De medewerker gaf nog wel aan dat plasma's altijd rechtop vervoerd moeten worden!!

Ik wordt gebeld door E-care over hoe en wat. Ik hou jullie op de hoogte. Ga nu weer PS3 spellen doen op mijn 63 cm 4:3 oude CRT :(

[ Voor 8% gewijzigd door supercop7373 op 15-05-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Voor de liefhebbers:

Gents, ik zie zojuist dat Polectro ook de 42PX8 in het assortiment heeft. Kan dus heel goed zijn dat bovengenoemde aanbieding helemaal niet zo'n goede aanbieding is.

http://www.polectro.nl/Ad..._WK20%20polectro%20wm.pdf

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PX8 serie heeft geen kaartslot. In de advertentie staat die er wel bij, dus ik denk dat het wel de PX80 is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Idd, ook contrast en surround duiden op de PX80. Toch een mooie deal dus.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

resolutie niet

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er schiet me een vraag te binnen; Welke resolutie geeft de TV aan, wanneer je hem aansluit op je computer ? Geeft is standaard dan ook 1920x1080 aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1024x768 zou het moeten zijn. Ik denk dat dat een typefout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:51:
Er schiet me een vraag te binnen; Welke resolutie geeft de TV aan, wanneer je hem aansluit op je computer ? Geeft is standaard dan ook 1920x1080 aan ?
dat hangt natuurlijk van de resolutie die je instelt af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10-2024
Hebben andere mensen met een 37PX80 ook dat hij echt.. Redelijk wat warmte opwekt?
Ik heb een redelijk kleine kamer, maar als mn TV+Xbox een tijd aan hebben gestaan is het toch echt een stuk warmer!

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij verstookt iets van 20 Watt meer dan een vergelijkbare grootte LCD. Je voelt wel een warme luchtstroom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Laatst online: 19-09 18:53
Vanaf welk formaat zijn er fans aanwezig? Ik kan op de Panasonic site er niets over vinden. Ik hou niet van fans in TV's namelijk :P

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrJamez schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:14:
Vanaf welk formaat zijn er fans aanwezig? Ik kan op de Panasonic site er niets over vinden. Ik hou niet van fans in TV's namelijk :P
Ik ook niet, maar ze zijn echt ontzettend stil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:17:
[...]

Ik ook niet, maar ze zijn echt ontzettend stil..
Nu nog wel, maar mijn ervaring is dat fans na een aantal jaartjes stof vergaren toch aanzienlijk meer geluid produceren :/

Zou toch jammer zijn dat je je TV harder moet zetten omdat de fans herrie maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

DrJamez schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:20:
[...]

Nu nog wel, maar mijn ervaring is dat fans na een aantal jaartjes stof vergaren toch aanzienlijk meer geluid produceren :/

Zou toch jammer zijn dat je je TV harder moet zetten omdat de fans herrie maken :P
Heb geen ervaring met de fans opzich, maar in principe is het redelijk logisch dat fans meer geluid gaan maken op den duur. Je moet je afvragen of dat echt een groot probleem is? Oké die lagers slijten, dat doen ze allemaal (verschil van kwaliteit is natuurlijk enorm). Je kan de fans toch vervangen? Wat kost dat bij elkaar, misschien 50 euro? Je kan het ook proberen te voorkomen door ze te smeren ieder half jaar ofzo...vind het niet echt klinken als een mega probleem.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online
Voor de liefhebbers:

Ik heb de 42PX80 bij een andere webshop dan Redcoon gehaald, maar ik dacht dat alleen Redcoon een niet-nederlands model verkocht?

En wat zijn de verschillen eigenlijk? Dat zijn toch meer details dan echt grote verschillen dacht ik?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogen vrouwen zich niet interesseren voor een Pana Plasma? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
DH.FiReHaWK schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:50:
[...]
Heb geen ervaring met de fans opzich, maar in principe is het redelijk logisch dat fans meer geluid gaan maken op den duur. Je moet je afvragen of dat echt een groot probleem is? Oké die lagers slijten, dat doen ze allemaal (verschil van kwaliteit is natuurlijk enorm). Je kan de fans toch vervangen? Wat kost dat bij elkaar, misschien 50 euro? Je kan het ook proberen te voorkomen door ze te smeren ieder half jaar ofzo...vind het niet echt klinken als een mega probleem.
Dat fans slijten is inderdaad logisch. En bij een PC vind ik dat ook niet zo'n groot probleem, omdat ik ze daar makkelijk zelf kan vervangen. Maar in een TV heb ik liever geen fans. :) Dus vandaar de vraag:

Weet iemand welke maat (of welke modellen) er fans bevatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

De modellen die ik heb gezien hadden fans aan de achterkant. 50PZ80 en 42PZ85, ik ga er eigenlijk vanuit dat de hele serie de fans heeft ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rocco82 op 16-05-2008 08:01 ]

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 15:59

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Morgen maar eens naar Polectro om de 42PX80 te bekijken/kopen. Ga dan toch voor de PX80 ipv de PZ80 omdat ik het verschil niet echt kan zien tussen FullHD en HDready, plus mijn Denon DVD 2910 doet gaan 1080p en ik was niet van plan UPC hd tv te nemen.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
DH.FiReHaWK schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:01:
De modellen die ik heb gezien hadden fans aan de achterkant. 50PZ80 en 42PZ85, ik ga er eigenlijk vanuit dat de hele serie de fans heeft ;)
In het vorige topic staat het volgende:
dura schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:17:
...
Logischerwijze zou een TH-37PX80 eigenlijk veel beter bij me passen, kleiner, geen fans, vergevingsgezinder naar SD volgens velen, domineert de kamer niet zo, goedkoper in aanschaf en gebruik dus die heb ik besteld, bij BD-electronics.
...
Zouden er dan alleen fans zitten in de full-HD varianten (wat niet vreemd is als je ziet hoeveel die verbruiken :P) en de grotere plasma TV's?

[ Voor 4% gewijzigd door DrJamez op 16-05-2008 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

DenMan schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:58:
[...]

Ik heb de 42PX80 bij een andere webshop dan Redcoon gehaald, maar ik dacht dat alleen Redcoon een niet-nederlands model verkocht?

En wat zijn de verschillen eigenlijk? Dat zijn toch meer details dan echt grote verschillen dacht ik?
2 jaar garantie aan huis van Pana
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 03:26:
[...]

Mogen vrouwen zich niet interesseren voor een Pana Plasma? :)
Doe mij ook zo'n exemplaar dan 8)

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:30:
Ik ben dus na jullie advies :) te hebben gekregen van plan om volgende week de TH-37PX80 bestellen. Ga waarschijnlijk dus toch voor 37 inch, dit ook in verband met de rest van de familie die liever niet groter wilt. Ik had nog wel 2 vragen voordat ik hem ga bestellen:

- De winkelverkoper begon te vertellen dat de X80 serie veel problemen gaf met het scalen/correct weergeven van oud 4:3 materiaal. Klopt dit? Zoja, is hier niets aan te doen? Ook vertelde hij me dat dit bij de X85 serie is opgelost, klopt dat? Is deze alleen vanaf 42 inch verkrijgbaar?

- Ik las dat het bij deze plasma een beetje moeilijk zou zijn om een mooi beeld te krijgen als je je PC op de tv aansluit. Stel dat ik mijn pc via een dvi->hdmi kabel op de tv aansluit. Wat moet ik dan verder doen om het correct te laten werken? Wat zijn precies de nadelen hiervan, en is het gewoon mogelijk om HD content (zoals HD trailers in 720p) af te spelen van mijn pc op het scherm zonder dat er verlies of verschil in kwaliteit is?

Dan heb ik hem hopelijk deze maand nog in huis :D
Devster schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:46:
[...]

Gewoon 1280*720@50HZ (720p) er naartoe sturen, dat geeft bij mij het beste resultaat. 1920*1080@50Hz (1080p) ziet er ook goed uit, maar levert geen voordeel t.o.v. 720p.
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:02:
[...]

Hoe 'stuur' ik dat er dan naar toe? moet ik dan gewoon de resolutie via mijn computer regelen? (dus bijvoorbeeld via rechtermuisknop op bureaublad->properties->settings->screen resolution) Of moet ik dat via een speciale driver doen? Moet ik niet sowieso eerst ergens instellen dat hij het signaal naar de tv moet sturen of gebeurt dat al automatisch als ik de hdmi naar dvi kael op het dvi slot van de grafische kaart aansluit (in dit geval een x1900xt)?

Hoop vragen, maar wil het even goed snappen ;)
En nog 1 ding!: als ik een normale dvd speler (paar jaar oud) op de tv aansluit via de normale aanlsuiting (dus scart in dit geval) kan de tv het beeld dan wel gewoon upscalen naar 720p? Of moet ik daarvoor een dvd speler hebben met HDMI uitganag?

Kan iemand me nog helpen met bovenstaande vragen? ;) :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:51:
Er schiet me een vraag te binnen; Welke resolutie geeft de TV aan, wanneer je hem aansluit op je computer ? Geeft is standaard dan ook 1920x1080 aan bij de 42PZ85 ?
Dan herhaal ik mijn vraag ook maar ffies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:45
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:17:
[...]

Dan herhaal ik mijn vraag ook maar ffies ;)
standaard volgens mij wel. Ik heb een HD-Ready scherm, en standaard wordt deze gedetecteerd op 1280x720 (Via DVI -> HDMI kabel).

je kan hem daarna wel naar eigen wens aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:16:
[...]

[...]

[...]

En nog 1 ding!: als ik een normale dvd speler (paar jaar oud) op de tv aansluit via de normale aanlsuiting (dus scart in dit geval) kan de tv het beeld dan wel gewoon upscalen naar 720p? Of moet ik daarvoor een dvd speler hebben met HDMI uitganag?

Kan iemand me nog helpen met bovenstaande vragen? ;) :+
Er zit een scaler in de tv, de tv kan namelijk niets anders weergeven dan zijn eigen resolutie.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slightly offtopic: Heeft iemand de LG Plasma gezien die ook dat one-sheet-of-glass design heeft? Die ziet er zelf nog strakker uit dan de Pana 800, want die heeft aan de onderkant geen richeltje.
Alleen istie in Europa nog niet leverbaar, ik hoorde van een collega dat die einde van dit jaar ook in een Europese uitvoering komt. Deze is niet full-hd maar wel de helft van de prijs van de 800 zo ongeveer. Shit, zal ik daar weer op wachten or what? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer is de releasedate van de Z800? En kent iemand toevallig een soort tweakers pricewatch voor Zwitserland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:49:
Slightly offtopic: Heeft iemand de LG Plasma gezien die ook dat one-sheet-of-glass design heeft?
Deze is er toch al lang? Da's toch gewoon de PG6000 serie?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
  • Laatst online: 25-12-2019
kan iemand vertellen wat het verschil is tss DVB-T HD en DVB-T ?
de pz800 ondersteunt bijkomend de DVB-T HD ontvangstsysteem, maar wat is dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

DrJamez schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 07:51:
[...]

Dat fans slijten is inderdaad logisch. En bij een PC vind ik dat ook niet zo'n groot probleem, omdat ik ze daar makkelijk zelf kan vervangen. Maar in een TV heb ik liever geen fans. :) Dus vandaar de vraag:

Weet iemand welke maat (of welke modellen) er fans bevatten?
Als je de fan's echt zo'n probleem vindt, bestel dan meteen reservefans. Of wacht tot de G12 series komt, de kans dat daar fan's inzitten lijkt me een stuk kleiner aangezien het verbruik van dat panel een stuk minder zou moeten zijn. En minder verbruik = minder warmte = minder koeling nodig.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
E-rikootje schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:52:
kan iemand vertellen wat het verschil is tss DVB-T HD en DVB-T ?
de pz800 ondersteunt bijkomend de DVB-T HD ontvangstsysteem, maar wat is dit precies?
T-HD staat voor de Terrestrial HD uitzendingen die kunnen komen.
Niet dat het heel waarschijnlijk is dat Digitenne het gaat doen, maar in theorie zou de tv er dus mee om kunnen gaan.

In Engeland hebben ze nu ook nieuwe modellen bekend gemaakt die Freesat HD uitzendingen kunnen doorgeven: http://whathifi.com/telev...-new-freesat-plasmas.aspx
Meer informatie over freesat: http://www.freesat.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Een digitale DVB tuner will nog niet zeggen, dat ie HD materiaal kan decoderen. Dus daarom krijg je nu DVB-T HD decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Marc P schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:56:
[...]

T-HD staat voor de Terrestrial HD uitzendingen die kunnen komen.
Niet dat het heel waarschijnlijk is dat Digitenne het gaat doen, maar in theorie zou de tv er dus mee om kunnen gaan.

In Engeland hebben ze nu ook nieuwe modellen bekend gemaakt die Freesat HD uitzendingen kunnen doorgeven: http://whathifi.com/telev...-new-freesat-plasmas.aspx
Meer informatie over freesat: http://www.freesat.co.uk/
en stel dat men een hd tv heeft, maar de ontvanger is een gewone dvb zonder hd
en die zender zendt uit in hd
dan nog ziet men de beelden niet in HD omwille van dat ene element in de schakel, namelijk dat die ontvanger geen dvb-t HD is maar een gewone dvb-t?

of kan men ook met een gewone dvb-t ook perfect hd uitzenden weergeven op een hd tv?

[ Voor 7% gewijzigd door E-rikootje op 16-05-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-02-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:57:
Wanneer is de releasedate van de Z800? En kent iemand toevallig een soort tweakers pricewatch voor Zwitserland?
Ben inderdaad ook benieuwd of de 50PZ800 al uit is of niet. In sommige online winkels beweren ze dat ze hem al leveren, maar ik hoor ook berichten/geruchten dat hij pas in augustus uitkomt.

Weet iemand hoe het zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Bazman schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:46:
[...]

Ben inderdaad ook benieuwd of de 50PZ800 al uit is of niet. In sommige online winkels beweren ze dat ze hem al leveren, maar ik hoor ook berichten/geruchten dat hij pas in augustus uitkomt.

Weet iemand hoe het zit?
bedoel je niet juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begrepen dat de 50PZ800E uitkomt voor het EK voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:13:
Ik heb begrepen dat de 50PZ800E uitkomt voor het EK voetbal.
Ik denk het niet, de 50PZ80 moet eerst komen en die komt pas half juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
E-rikootje schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:46:
[...]

en stel dat men een hd tv heeft, maar de ontvanger is een gewone dvb zonder hd
en die zender zendt uit in hd
dan nog ziet men de beelden niet in HD omwille van dat ene element in de schakel, namelijk dat die ontvanger geen dvb-t HD is maar een gewone dvb-t?

of kan men ook met een gewone dvb-t ook perfect hd uitzenden weergeven op een hd tv?
Je eerste stelling klopt. De tuner is niet in staat de uitzendingen te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07 00:31
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:47:
[...]

Ik denk het niet, de 50PZ80 moet eerst komen en die komt pas half juni.
Eigenlijk moeten de 50 inch tv's 2 weken voor het EK uitkomen, omdat je ook nog met het inspelen van 200 uur zit. Ook is het nog bidden dat nu spoedig de nieuwe HD-decoders van Humax, Philips of Scientific Atlanta uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
De eerste lichting van de 50pz800 van enkele stuks komt eind mei begin juni .
De rest pas augustus .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 18:26
Infern0 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:11:
Morgen maar eens naar Polectro om de 42PX80 te bekijken/kopen. Ga dan toch voor de PX80 ipv de PZ80 omdat ik het verschil niet echt kan zien tussen FullHD en HDready, plus mijn Denon DVD 2910 doet gaan 1080p en ik was niet van plan UPC hd tv te nemen.
Dat is nu, maar hoe zit het over twee, drie jaar? Is het niet verstandiger een tv op de groei te kopen? Als je over een paar jaar wel UPC HD TV hebt omdat het dan betaalbaar is geworden en je DVD-speler hebt vervangen door een Blu-Ray-speler is je tv opeens de zwakste schakel geworden. In mijn optiek kun je beter een Full HD-scherm kopen omdat je dan klaar bent voor de komende jaren. HD Ready gaat er nu al in hoog tempo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:38

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik bekijk Full-HD films op mijn HD-ready scherm (50" LG 50PG6000) en op de kijkafstand waarop ik zit zie ik geen verschil. Ik heb daarop gelet bij het shoppen en kwam tot de conclusie dat het geen nut heeft.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
Even een vraag over de garantie van de Panasonic Plasma's. Ik ben van plan na de zomer een PX80 (het formaat ben ik nog niet uit) te kopen in combinatie met een PS3. Nu woon ik momenteel in Frankrijk en ik doe volgend jaar eindexamen, het jaar daarna is het mijn plan om weer terug naar Nederland te verhuizen om daar te studeren. Nu zou ik graag willen weten waar ik het beste de TV kan aanschaffen, in Nederland of in Frankrijk? De prijzen zijn hetzelfde dus dat maakt niet uit, maar is de garantie die Panasonic biedt geldig in heel Europa of alleen in Nederland als je het daar gekocht heb? Ik wil wel graag zeker het eerste jaar goede garantie hebben maar het lijkt me vervelend in Nederland te zitten met een mankement en daarvoor die TV helemaal naar Frankrijk te halen. Wat is volgens jullie de beste keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Laatst online: 16-09 09:40
Heb paar dagen geleden op mijn niet getrainde oog geprobeerd te calibreren. Heb wat test plaatjes gedownload http://www.burosch.de/shop/shop_content.php?coID=136&. Er staat ook uitleg bij. Voor de rest nog steeds super tevreden met 42pz85! Geen inbrandingen, heb GTA 4 16 uur achter elkaar gespeeld.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Marc P schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:20:
[...]

Je eerste stelling klopt. De tuner is niet in staat de uitzendingen te verwerken.
dus eigenlijk is het heeft het een tegensteld effect om op een hd tv een gewone tuner te steken aangezien die gewone tuner geen hd zal kunnen verwerken....

maja sowieso is dat niet van toepassing zeker met die digboxen enzo, alles gaat toch via zo een box en nooit via een tv tuner op de tv, correct?

laatst ultieme vraag: voor een welbepaalde tuner moet je een tv niet kopen dus? :)

[ Voor 7% gewijzigd door E-rikootje op 16-05-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05
ymmv schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:46:
[...]

Dat is nu, maar hoe zit het over twee, drie jaar? Is het niet verstandiger een tv op de groei te kopen? Als je over een paar jaar wel UPC HD TV hebt omdat het dan betaalbaar is geworden en je DVD-speler hebt vervangen door een Blu-Ray-speler is je tv opeens de zwakste schakel geworden. In mijn optiek kun je beter een Full HD-scherm kopen omdat je dan klaar bent voor de komende jaren. HD Ready gaat er nu al in hoog tempo uit.
heb 2 jaar geleden een hd ready 32inch samsung lcd gekocht, ben nu aan t overwegen de 42 of 46pz85 te kopen. Kostte toen 1200 euro, ik denk dat ik destijds voor een 42inch full hd (mondjesmaat beschikbaar) zeker meer dan 2500 euro kwijt zou zijn.
Wat dat betreft ben ik nu voordeliger uit met twee televisies, en heb ik straks een mooie tweede tv voor de slaapkamer, ipv één tv die 2 jaar geleden heel goed was, maar nu achterhaald is....

Maw: over 2-3 jaar zie je wel weer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de UPC HD DVR decoder via HDMI aangesloten op de PZ85. Beeld is werkelijk subliem, decoder ingesteld op 1080i.

Lijkt wel of de kleuren nu nóg meer van het beeld afspetteren, zou dat komen door de HDMI 1.3 aansluiting icm Deep Colour ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee. Ik vermoed dat je eerst gewoon een slechtere aansluiting gebruikte of dat je last hebt van een placebo effect :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ja, dat zou best wel eens het geval kunnen zijn ;) .

Maar ik denk eerder dat, doordat ik nu 1080i kan aansturen, het de algemene beeldkwaliteit ook wel ten goede is gekomen :9 . Ook van de SD kanalen.

Maar ik blijf me verbazen over de kleuren, zo mooi.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat heeft daar toch helemaal niets mee te maken... het is bekend dat je pas een merkbaar verschil zult zien tussen HD-ready tv's en Full-Hd tv's (en ja dan heb ik het dus over een full hd bron, die de hd-ready tv downscaled) bij tv's van een groot formaat (toch echt wel groter dan 42") op een kleine afstand, of ben ik hier nu weer aan het lullen :+ Dus bij een TH-37PX80 zou je daar toch geen merkbaar verschil bij zien in vergelijking met een 37 inch full-hd scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:45:
Haha ja, dat zou best wel eens het geval kunnen zijn ;) .

Maar ik denk eerder dat, doordat ik nu 1080i kan aansturen, het de algemene beeldkwaliteit ook wel ten goede is gekomen :9 . Ook van de SD kanalen.

Maar ik blijf me verbazen over de kleuren, zo mooi.
Hogere resolutie, dat is wat je nu ervaart.

Meer pixels in dezelfde ruimte, en elk van die pixels kan een andere kleur aannemen. Je ziet dus inderdaad meer kleuren, gewoonweg omdat je op je scherm meer pixels ziet :)

Hogere resolutie betekent niet alleen meer details nl ... elk van die pixels kan nl. ook zijn eigen intensiteit hebben ..... en laat een plasma nu heeeel goed zijn in kleuren en dynamiek :*)

HD is idd briljant \0/

Alleen is nog lang niet iedereen overtuigd. Dat zorgt er o.a. voor dat de FRS maar een klein assortiment BR's in huis heeft, net als vele andere shops. Er is simpelweg nog niet genoeg vraag naar :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online
[...]

imo gaat dit verhaal niet op. Als ik zo de verschillende reviews/verhalen/gebruikerservaringen lees op internet (en ook mijn eigen ervaring trouwens), is het niet je TV of DVD speler die de zwakke schakel is, maar je ogen. Afhankelijk van de grootte en afstand van je TV is het voor je ogen simpelweg niet mogelijk om onderscheid te maken tussen Full HD en HD-Ready.

Dus over 2-3 jaar is de situatie niet veranderd, sterker nog; je zult nog minder verschil zien want je wordt ouder, en je ogen dus ook slechter :P Ik heb zelf een maand lang research gedaan voor ik m'n 42PX80 kocht. Zowel naar welke grootte TV ik moest kopen, als naar het Full-HD/HD-ready verhaal.
Uiteindelijk toch voor HD-Ready gekozen omdat ik ook in winkels vanaf 3 meter (dat is de afstand van waar ik kijk) het verschil gewoon niet zag.

Ik ben echt een zeikerd op visueel gebied, maar ik zit hier thuis met gigantisch veel plezier te gamen op m'n PS3, en BR films kijken is werkelijk waar een genot. Dus ik heb nog geen moment spijt gehad van m'n niet-Full-HD aankoop. Overigens ben ik nog steeds van mening dat Full-HD wel degelijk zin heeft, alleen moet je dan gewoon een stuk dichter op je TV zitten :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:06:
[...]

Deze is er toch al lang? Da's toch gewoon de PG6000 serie?
Heeft iemand zich verdiept in LG 42pg6000 vs Panasonic th-42px(z)80(5)?

Mijn voorkeur gaat uit naar th-42pz85 maar gezien het prijsverschil, en zo op het eerste gezicht, goede specs (op niet-full-Hd compatible na) is de LG ook een goed alternatief. Wellicht ben ik zelf wat blind gestaard op de pana's, pioneer's buiten budget, maar heb de LG niet nader bestudeerd.

En, nee geen testrapport van What-hifi oid maar eigen ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:49:
[...]

Hogere resolutie, dat is wat je nu ervaart.

Meer pixels in dezelfde ruimte, en elk van die pixels kan een andere kleur aannemen. Je ziet dus inderdaad meer kleuren, gewoonweg omdat je op je scherm meer pixels ziet :)

Hogere resolutie betekent niet alleen meer details nl ... elk van die pixels kan nl. ook zijn eigen intensiteit hebben ..... en laat een plasma nu heeeel goed zijn in kleuren en dynamiek :*)

HD is idd briljant \0/

Alleen is nog lang niet iedereen overtuigd. Dat zorgt er o.a. voor dat de FRS maar een klein assortiment BR's in huis heeft, net als vele andere shops. Er is simpelweg nog niet genoeg vraag naar :'(
Zie je wel, het viel me echt gewoon op :9 . De kleuren en dynamiek spatten er nu nóg meer van af.

Zo'n tv als deze smeekt eigenlijk gewoon om een HD bron, of in ieder geval om een decoder wat hoge resoluties kan uitsturen. De gewone mediabox met Scart aansluiting gaf al een goed plaatje, maar ja dat gaf maar 576p, maar als je 'm met HDMI aansluit en 1080i voert komt ie pas écht tot z'n recht.

Kan niet wachten op het EK en de OS in HD d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik aan zo'n calibratie dvd komen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moulijn
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-06-2015
Chevy454 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:45:
[...]

Ook na een lange zoektocht gister de panasonic TH-37PX80 besteld, tezamen met een Philips PFL 9603 voor m'n schoonvader voor een heel aantrekkelijke prijs. Krijg hem over anderhalve week binnen :*)

Om dan een broodje aap te ontkrachten/bevestigen. Is het verstandig om na het vervoer en uitpakken van de plasma, de plasma enkele uren rust te geven, zodat de fosfor deeltjes relaxatie tijd hebben. Of is dit pure nonsens en kan de plasma meteen aangesloten worden en op tv/dvd/xbox 360 worden gekeken/gespeeld? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moulijn schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 08:25:
[...]

Ook na een lange zoektocht gister de panasonic TH-37PX80 besteld, tezamen met een Philips PFL 9603 voor m'n schoonvader voor een heel aantrekkelijke prijs. Krijg hem over anderhalve week binnen :*)

Om dan een broodje aap te ontkrachten/bevestigen. Is het verstandig om na het vervoer en uitpakken van de plasma, de plasma enkele uren rust te geven, zodat de fosfor deeltjes relaxatie tijd hebben. Of is dit pure nonsens en kan de plasma meteen aangesloten worden en op tv/dvd/xbox 360 worden gekeken/gespeeld? :?
ik heb hem een uur plat vervoerd tegen 120 op de autostrade. Thuis onmiddelijk aangesloten. geen problemen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:41

-Stef-

Slainthe!

Ik heb nu anderhalve maand een 42PX80 en ben erg tevreden maar ik zit nog steeds met de instellingen te stoeien aangezien ik met name gezichten zo'n onnatuurlijke kleur vind hebben. Het is net alsof iedereen onder de zonnebank is geweest, een vies bruin kleurtje.

Ik heb digitale TV van Casema (Ziggo) en krijg het niet voor elkaar om een wat natuurlijker beeld te krijgen. Contrast en helderheid omhoog/omlaag, normaal/cinema/eco/dynamische standen. Moet ik een andere instelling wijzigen? Ik heb goeie kabels (zowel korte coax als SCART) aangeschaft.

Herkennen PX80 gebruikers dit fenomeen en zo ja hoe hebben jullie dit opgelost?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Misschien je kleurtemperatuur op Neutaal zetten in plaats van Warm?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:41

-Stef-

Slainthe!

Devster schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:12:
Misschien je kleurtemperatuur op Neutaal zetten in plaats van Warm?
Die staat al op neutraal, inderdaad vergeten te vermelden.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Hier staat de kleurtemp. op koel, vindt het op warm ook wat te geelig alhoewel warm dus eigenlijk wel dichter bij de juiste kalibratiewaarde ligt. Voor een deel is het toch persoonlijke voorkeur. Denk wel dat cinema het meest natuurgetrouwe beeld produceert, maybe beetje spelen met helderheid en kleuren. Hieronder nog even een schopje over iets wat ik een paar weken geleden gepost heb maar niet echt reacties op heb gekregen.

Bij mijn ouders staat nu een dikke week een 42PX80: Zeker tevreden, je kunt geen betere tv vinden in deze prijsklasse. Digitale schotel ziet er echt goed uit, bijna vergelijkbaar met een dvdtje, alhoewel dit wel aan het weergegeven programma ligt.

Maar nu mijn vraag: Er is iets raars aan de hand met de tv, als je de tv in standby zet, om de tv vervolgens weer aan te zetten met de AB via de aan/uit knop of met de cijfertoetsen gebeurd er niks. Je ziet het lampje onderaan de tv knipperen, maar hij blijft rood en wordt niet groen. Ik weet dat je de knoppen wat langer moet inhouden, heb zelf een 42PV70. Het rare is, als je op de AB de aan/uit knop (of cijfertoetsen) indrukt, ff loslaat en vervolgens weer indrukt dan springt de tv wel aan.

Zijn er Pana eigenaren bij wie dit bekend voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
Ik weet dat de 37px80 net ideaal is als 2e pc monitor, maar als ik dat al doe is het niet om tekst te lezen ofzo, voornamelijk voor 3d moddeling (rhino & solidworks) enzo.. is de px80 hiervoor voldoende geschikt? (kijkafstand zal 2m tot 2m20 zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door geemfriek op 17-05-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Laatst online: 27-03 13:01
Zak aarde schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:09:
Even een vraag over de garantie van de Panasonic Plasma's. Ik ben van plan na de zomer een PX80 (het formaat ben ik nog niet uit) te kopen in combinatie met een PS3. Nu woon ik momenteel in Frankrijk en ik doe volgend jaar eindexamen, het jaar daarna is het mijn plan om weer terug naar Nederland te verhuizen om daar te studeren. Nu zou ik graag willen weten waar ik het beste de TV kan aanschaffen, in Nederland of in Frankrijk? De prijzen zijn hetzelfde dus dat maakt niet uit, maar is de garantie die Panasonic biedt geldig in heel Europa of alleen in Nederland als je het daar gekocht heb? Ik wil wel graag zeker het eerste jaar goede garantie hebben maar het lijkt me vervelend in Nederland te zitten met een mankement en daarvoor die TV helemaal naar Frankrijk te halen. Wat is volgens jullie de beste keus?
Ik heb by the way the Th 42PX80 voor 830 inclusief verzendkosten kunnen vinden bij een Franse webshop, bij afhalen zou dat 800 euro zijn, maar het is te ver om op te halen. Is deze ook zo goedkoop te vinden in Nederland of gaat het hier om een hele nette prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 18:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
geemfriek schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:40:
Ik weet dat de 37px80 net ideaal is als 2e pc monitor, maar als ik dat al doe is het niet om tekst te lezen ofzo, voornamelijk voor 3d moddeling (rhino & solidworks) enzo.. is de px80 hiervoor voldoende geschikt? (kijkafstand zal 2m tot 2m20 zijn)
Ik denk het niet. Ik zou, zeker voor CAD / CAE werk, voor een full hd variant gaan :)

De reden waarom ik denk dat het niet geschikt is: de pixels zijn rechthoekig waardoor je op de native resolutie een uitgerokken beeld krijgt. Niet zo fijn bij CAD ;) Als je dan moet gaan rescalen (op de TV) en je moet nodes van een mesh of een klein detail van je model selecteren dan kan het gekke dingen geven denk ik. Maar hier ga ik er wel van uit dat je het object op de tv wilt gaan manipuleren.

Nee, voor een echte monitorgebruik zou ik echt voor een full hd met 1:1 pixelmapping gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Chevy454 op 17-05-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
Chevy454 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:01:
[...]

Ik denk het niet. Ik zou, zeker voor CAD / CAE werk, voor een full hd variant gaan :)

De reden waarom ik denk dat het niet geschikt is: de pixels zijn rechthoekig waardoor je op de native resolutie een uitgerokken beeld krijgt. Niet zo fijn bij CAD ;) Als je dan moet gaan rescalen (op de TV) en je moet nodes van een mesh of een klein detail van je model selecteren dan kan het gekke dingen geven denk ik. Maar hier ga ik er wel van uit dat je het object op de tv wilt gaan manipuleren.

Nee, voor een echte monitorgebruik zou ik echt voor een full hd met 1:1 pixelmapping gaan.
bedankt voor de reactie :) maar ik denk dat ik dan wel eens een extra monitor 24" ofzo aanschaf als ik het echt nodig heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
  • Laatst online: 07-10-2024
geemfriek schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:40:
Weet niet hoe hij als monitor is, zou alleen wel een afstand van 2,5-3 meter aanraden..

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd ... mijn PX80E is ook besteld ... geprofiteerd van de 11 dolgekke dagen met 11% korting hier in de lokale MediaMarkt in Belgie Oostakker :)

Eerst had ik me de PX8E besteld ... toen ik thuis wat begon te googlen zag ik dat er op de PX80E véél meer aansluitingen zaten dan op de PX8E.
Naar de toekomst toe bekeken ging ik met de PX8E snel tekort schieten qua mogelijkheden.

De dag erna terug naar de MM ... eens kijken of ik mijn bestelling kon laten omzetten naar een PX-80E .... de 11% konden ze me niet meer geven ... was maar een ééndagsactie op alles van PANA ... ik heb hem dan toch maar gekregen aan de prijs van de 37" --> 1099€ aldaar.
Best wel nog véél ... achteraf gezien ... maar soit ... anders was ie sowieso nog een pak duurder geweest.

Alleen het vervoer ... benieuwd of ik hem een beetje rechtop kan krijgen in mijn oude Golf II :?
Het wordt een ritje van een 6-tal km hoofdzakelijk langs de autosnelweg ... misschien dan toch maar plat leggen :?

Verder ... wat is er nou van aan ... moet de plasma eens geinstalleerd stroomloos nu eerst nog een paar uurtjes rusten ofzo .... en de inbrand DVD ... af en toe een uurtje of 3 a 4 runnen met contrast en helderheid op 40 a 50% niet :?

Ik moet ook nog een HDMI kabeltje hebben ... voor de HTPC ... neem ik een vergulde of niet ... :?
In de MM hebben ze het volledige gamma van HAMA kabels. Die zien er best wel OK uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:32:
Alleen het vervoer ... benieuwd of ik hem een beetje rechtop kan krijgen in mijn oude Golf II :?
Het wordt een ritje van een 6-tal km hoofdzakelijk langs de autosnelweg ... misschien dan toch maar plat leggen :?
Ik heb mijn 42"pz85 ook opgehaald met een oude Golf2,
ik heb wel even de achterbank eruit gehaald,
dit kan je simpel weg door 4schroeven vooraan je bank te verwijderen.
En dan haal je de ganse achterbank er zo uit,
en dan heb je op de basis een breedte van ruim 1m30,
en kan je met gemak ruim 90cm de hoogte in...

Een 42" pz85 heeft een doos van 1m20 breed, op 81.5cm hoog en 33cm dikte als ik met niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:32:
Ik moet ook nog een HDMI kabeltje hebben ... voor de HTPC ... neem ik een vergulde of niet ... :?
In de MM hebben ze het volledige gamma van HAMA kabels. Die zien er best wel OK uit.
Zorg wel dat je dan de vaseline erbij krijgt, doet het minder pijn.

www.elektronica-online.nl. Nadat ik 25 euro aftikte voor 1m HDMI kabel in de winkel heb ik maar de rest via het internet besteld. Ik ben toch niet gek ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 17-05-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bibosjakie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-08 16:34
ik twijfel tussen twee schermen van Panasonic. De ene een lcd, de andere een plasma scherm. Ik weet dat deze vraag waarschijnlijk niet echt in dit topic hoort, maar ik hoop toch op serieuze reacties.

Allereerst wil in een 37 inch scherm. Ik kijk momenteel nog analoge tv en ben (indien) niet nodig, niet van plan om direct op digitale televisie over te gaan.
Een goede beeldkwaliteit bij analoge tv is dus van belang.

Ik twijfel tussen de TH-37PX80 (plasma) en de TX-37lzd800 (lcd).

De plasma is hd ready en de lcd is fullhd (topmodel). De eerste is enkele honderden euro's goedkoper.

Ik hoop enkele jaren met de tv te kunnen doen. Is de TH-37PX80 dan een goede keuze of kan ik dan toch beter voor het topmodel van de lcdreeks gaan?
Cave; fullhd plasma valt voor mij af (schermen beginnen bij 42 inch en dat vind ik te groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:27:
[...]

Ik heb mijn 42"pz85 ook opgehaald met een oude Golf2,
ik heb wel even de achterbank eruit gehaald,
dit kan je simpel weg door 4schroeven vooraan je bank te verwijderen.
En dan haal je de ganse achterbank er zo uit,
en dan heb je op de basis een breedte van ruim 1m30,
en kan je met gemak ruim 90cm de hoogte in...

Een 42" pz85 heeft een doos van 1m20 breed, op 81.5cm hoog en 33cm dikte als ik met niet vergis.
Prachtig ... goed om te weten ... probleem is dat er achteraan mijn achterbank nog één ander vast gevezen zit ... wat versterkers enzo ... snappie .. wordt nogal een gedoe met de bekabeling.

Zou de doos niet gewoon achter de beide voorzetels passen :?
Al moet ik daarvoor bij manier van spreken voor op mijn stuur gaan liggen om het ding vervoerd te krijgen ... maakt me niet zoveel uit ... het is toch maar een ritje van een 6-tal km. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bibosjakie schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:34:
ik twijfel tussen twee schermen van Panasonic. De ene een lcd, de andere een plasma scherm. Ik weet dat deze vraag waarschijnlijk niet echt in dit topic hoort, maar ik hoop toch op serieuze reacties.

Allereerst wil in een 37 inch scherm. Ik kijk momenteel nog analoge tv en ben (indien) niet nodig, niet van plan om direct op digitale televisie over te gaan.
Een goede beeldkwaliteit bij analoge tv is dus van belang.

Ik twijfel tussen de TH-37PX80 (plasma) en de TX-37lzd800 (lcd).

De plasma is hd ready en de lcd is fullhd (topmodel). De eerste is enkele honderden euro's goedkoper.

Ik hoop enkele jaren met de tv te kunnen doen. Is de TH-37PX80 dan een goede keuze of kan ik dan toch beter voor het topmodel van de lcdreeks gaan?
Cave; fullhd plasma valt voor mij af (schermen beginnen bij 42 inch en dat vind ik te groot).
Simpel, ik zou voor de plasma gaan. Sowieso is full hd bij deze grootte bijna nutteloos, bovendien heeft plasma in mijn ogen veel voordelen t.o.v. lcd, gewoon je ogen gebruiken en je ziet het zelf. Van het geld dat je overhoud kun je nog een goede dvd speler of recorder kopen.

Maar.... laat je eigen ogen beslissen, jij moet kijken. Let wel op dat MM en andere winkels altijd lichter zijn dan je huiskamer en dat ze vaak langzame beelden zien die wat meer in het voordeel van lcd zijn.

Succes en laat het weten wat het geworden is.

Groet,

Aart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog even verder te gaan op het plasma vs. LCD dilemma... Ik zie dat de plasma vooral bij bewegingen veel beter presteert als LCDs. Op LCDs ziet het er gewoon blokkerig en vaag uit. Maar toen ik vandaag in de winkel stond viel het mij op dat LCDs veel helderder overkomen. Ook de kleuren lijken wat "voller" te zijn. De plasmas (85, 80, Samsung PS63P76FD en Pioneer PDP-LX6080D) leken doffer. Heeft dit met de instellingen te maken of is dit werkelijk een kenmerk van plasmas?

Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik misschien toch voor een 60 (58 of 63) inch ga. Ik vraag me alleen af, aangezien de 58 inch Panasonic waarschijnlijk niet naar Europa komt, hoe de beeldkwaliteit van de Samsung en Pioneer zich verhouden tot de Z800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 01:38:
Om nog even verder te gaan op het plasma vs. LCD dilemma... Ik zie dat de plasma vooral bij bewegingen veel beter presteert als LCDs. Op LCDs ziet het er gewoon blokkerig en vaag uit. Maar toen ik vandaag in de winkel stond viel het mij op dat LCDs veel helderder overkomen. Ook de kleuren lijken wat "voller" te zijn. De plasmas (85, 80, Samsung PS63P76FD en Pioneer PDP-LX6080D) leken doffer. Heeft dit met de instellingen te maken of is dit werkelijk een kenmerk van plasmas?

Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik misschien toch voor een 60 (58 of 63) inch ga. Ik vraag me alleen af, aangezien de 58 inch Panasonic waarschijnlijk niet naar Europa komt, hoe de beeldkwaliteit van de Samsung en Pioneer zich verhouden tot de Z800.
Dat ligt aan de instellingen, als ik mijn 46pz85 op dynamisch zet, spat het van het scherm af, echt mensen die LCD mooier vinden, mogen van mij naar de opticien.....ik vrees dat die het druk krijgt. Ik snap het soms echt niet waarom er zoveel mensen voor LCD kiezen, zelfs mijn vriendien vindt het minder, zag ze in 1 keer bij het vergelijken en het interesseert haar echt geen ruk hoor.

Verder: ik zou voor Panasonic gaan, goede prijs kwaliteit verhouding. Samsung toch veel problemen en Pioneer toch iets te duur.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.