Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 112.050 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Pietervs schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:24:
[...]

Gefeliciteerd!
Ik was vorige week bij de BCC in Utrecht, maar daar vonden ze dat de prijs 1.799,- was. Misschien konden ze er nog iets aan doen als ik aan kon tonen dat hij bij een andere winkel wat goedkoper was... Ben maar meteen omgedraaid en weggegaan: dat soort van discussies vind ik zonde van mijn tijd :)
Ja, hier ook (Hilversum) maar toch 300e korting gekregen uiteindelijk :) Heb wel de filiaalmanager erbij moeten halen en overtuigen maar dat vind ik altijd een sport om te doen. Ben overigens erg tevreden over BCC als winkel dus vind die paar tientjes meer tov. internetshop niet zo erg.
Het kan bijna niet dat QSix nederlandse modellen gaat leveren voor dat geld want inkoop kosten ze ruim 1400e in Nederland. Ik kies liever voor dat stukje zekerheid dan :) Ieder zn ding natuurlijk.

BCC heeft mn toestel over een paar dagen al in t filiaal (ze hebben er een paar op voorraad bij t centrale magazijn) en dan kan ik em ophalen (woon er 1 straat vandaan, das mooi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2019
ok, we hebben een 42PZ85 aangeschaft bij www.iishop.be in Tienen.
én ook nog een Digicorder-toestel bij hem gehuurd van Telenet voor 9 euro per maand, en hij had ook nog es een actie: eerste 9maanden gratis huren bij aankoop plasma of lcd tv dusja...

kostprijs toestel + leverings = 1536 euro! en neem daarnog de 4 jaar garantie van panasonic en ik denk dat dit niet overdreven is allemaal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-06 13:31

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
En hier weer verder -> Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 2

Probeer dit topic leesbaar te houden, niemand vind het interresant of je plasma besteld/geleverd is.

Voor aanbiedingen zijn speciale topics en iedereen kan in de pricewatch/kieskeurig of bellen naar IT's/Media Markt voor prijzen.

Lees de hele startpost, het hele topic, gebruik google, de panasonic site en wikipedia voor je een vraag stelt.

[ Voor 105% gewijzigd door |sWORDs| op 31-05-2008 23:34 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-06 23:58
Heb de instellingen poosje geleden verandert en ik ben zeer tevreden. Nu heeft een bekende House aangeschaft eerste en tweede seizoen (DVD). Wat me opvalt is dat films nu wat echter uitzien. Met echter bedoel ik zonder speciaal laagje. Het is net zoiets als je As the world turns kijkt bijvoorbeeld. Kleuren vind ik mooi en ben echt zeer tevreden over mijn aankoop. Heb laatst Heavenly Sword gespeeld op PS3 en in de laatste lvls zijn ontzettend veel gebeurtenissen op het scherm. TV deed het erg goed zonder stotteringen. Heb meubel al binnen maak binnenkort ff wat fotootjes En vandaag ff Indiana JOnes trailer 1080p gezien...WauW!

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2019
de pz 85 heeft ook 24p Real Cinema weergave tov de pz80 die dit niet heeft, of houdt dit juist die ICF in, normaal gezien is dit toch iets anders dat losstaat van de vraag of de tv 24p weergave aankan?

allé pz reeksen kunnen toch 24p weergave aan dacht ik, maar doen ze dit ook alle3 (80-85-800) op dezelfde manier: via pulldown, en welke soort pulldown?

[ Voor 54% gewijzigd door E-rikootje op 01-06-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satoer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 18:48
Zo ik heb even wat meegemaakt!

Gister een PZ85 opgehaald bij de goedkoopste.nu in Zaandam. Ik probeerde hem staand te vervoeren maar kreeg de doos net niet in de auto (206 je)geschoven. Toen adviseerde de verkoper om het bovenste deel van de doos er af te halen. En op die manier konden we hem wel makkelijk de auto in schuiven. Na een kort voorzichtig ritje (ik woon zelf ook in zaandam) De TV net zo voorzichtig weer uitgeladen en binnen gezet. Ik trok het afdek schuimplastic er vanaf en schrok mij rot! In de hoek rechtsboven zat een flink barst. Meteen de goedkoopste.nu gebeld maar het was inmiddels al 4:15 en ze zijn open tot 4:00 dus namen niet op. We hebben het scherm meteen weer ingeladen en terug gereden, gelukkig waren de jongens nog aanwezig. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat de barst niet van mij komt, ben nergens tegen aangestoten, rustig ritje, scherm was niet ergens tegen aan geklapt… Gelukkig deden de jongens niet moeilijk en mocht ik hem gewoon omruilen (helaas hadden ze er niet meer een op voorraat, dus moet ik tot maandag wachten) Hun waren er wel redelijk van overtuigt dat het door het vervoer komt. En als ik in hun schoenen stond zou ik dat waarschijnlijk ook denken. 1 jongen dacht dat het kwam omdat het scherm los in de onderdoos stond (de piepschuimverpakking zat er nog gewoon omheen) het scherm wat torste. En het daarom barste. Toch was het scherm netjes gelijkmatig tegen de achterbank aan gerust. Denk ook niet echt dat je een scherm van 12 cm dik even kan torsen, en stel dat het door torsing komt denk ik ook dat het niet op deze manier in de hoek breekt (had er eigenlijk even een foto van moeten maken).

Hoe dan ook, deden ze niet moeilijk en krijg ik een nieuw scherm. Maar echt geruster ben ik er niet van geworden. Stel dat het dus wel door mijn eigen vervoer komt (wat ik mij echt niet kan voorstellen), dan breekt dat scherm wel heel erg gemakkelijk. Ik denk echt dat er iemand in de Panasonic fabriek tegen aan gestoten was, maar ook dan breekt het scherm wel erg makkelijk. Iemand anders ooit een scherm gebroken?
In ieder geval mijn advies: Wees voorzicht, bewaar de doos mocht je hem weer eens moeten vervoeren en kijk uit met stofzuigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257391

http://gizmodo.com/343009...a-panasonic-plasma-screen

Als ik dit zie dan kan ik me niet voorstellen dat jij dat gedaan hebt,
Die krengen komen allemaal in zeecontainers aan, je weet nooit wat er mee is gebeurt onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-06 20:49
satoer schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:12:

Gister een PZ85 opgehaald bij de goedkoopste.nu in Zaandam. Ik probeerde hem staand te vervoeren maar kreeg de doos net niet in de auto (206 je)geschoven. Toen adviseerde de verkoper om het bovenste deel van de doos er af te halen. En op die manier konden we hem wel makkelijk de auto in schuiven. Na een kort voorzichtig ritje (ik woon zelf ook in zaandam) De TV net zo voorzichtig weer uitgeladen en binnen gezet. Ik trok het afdek schuimplastic er vanaf en schrok mij rot! In de hoek rechtsboven zat een flink barst. Meteen de goedkoopste.nu gebeld maar het was inmiddels al 4:15 en ze zijn open tot 4:00 dus namen niet op. We hebben het scherm meteen weer ingeladen en terug gereden, gelukkig waren de jongens nog aanwezig. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat de barst niet van mij komt, ben nergens tegen aangestoten, rustig ritje, scherm was niet ergens tegen aan geklapt… Gelukkig deden de jongens niet moeilijk en mocht ik hem gewoon omruilen (helaas hadden ze er niet meer een op voorraat, dus moet ik tot maandag wachten) Hun waren er wel redelijk van overtuigt dat het door het vervoer komt. En als ik in hun schoenen stond zou ik dat waarschijnlijk ook denken. 1 jongen dacht dat het kwam omdat het scherm los in de onderdoos stond (de piepschuimverpakking zat er nog gewoon omheen) het scherm wat torste. En het daarom barste. Toch was het scherm netjes gelijkmatig tegen de achterbank aan gerust. Denk ook niet echt dat je een scherm van 12 cm dik even kan torsen, en stel dat het door torsing komt denk ik ook dat het niet op deze manier in de hoek breekt (had er eigenlijk even een foto van moeten maken).

Hoe dan ook, deden ze niet moeilijk en krijg ik een nieuw scherm. Maar echt geruster ben ik er niet van geworden. Stel dat het dus wel door mijn eigen vervoer komt (wat ik mij echt niet kan voorstellen), dan breekt dat scherm wel heel erg gemakkelijk. Ik denk echt dat er iemand in de Panasonic fabriek tegen aan gestoten was, maar ook dan breekt het scherm wel erg makkelijk. Iemand anders ooit een scherm gebroken?
In ieder geval mijn advies: Wees voorzicht, bewaar de doos mocht je hem weer eens moeten vervoeren en kijk uit met stofzuigen!
Grappig, volgens mij heb ik je net zien aankomen. Ik vertrok daar uit dat hokje (want meer mag je het niet noemen!) rond 16:25. Aardig jongens daar, klein praatje gemaakt. Helaas was ik net even te laat en een verkeerde auto bij me (Was in de buurt en besloot toch even te kijken) en daarom geen p85 aangeschaft. prijzen zijn wel ERG goed.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moulijn
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-06-2015
Pietervs schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:18:
[...]

Stomme vraag, maar hoe zie je eigenlijk of een TV Nederlands is?
Mijn PZ85 heeft keurig een Nederlands menu (naast de *tig andere talen die je in kan stellen), Nederlandse handleiding (plus hetzelfde boekje nog eens in 10 talen of zo erbij), Nederlandse CD (met 1 PDF, wat dus erg irritant is want nu moet ik dat kreng zelf uitprinten), dus ik ga er wel vanuit dat de mijne Nederlands is, maar toch... :?
Ik heb begrepen dat je dat alleen aan het serienummer van de tv kan zien. Sommige serienummers zijn alleen voor de Nederlandse markt gemaakt. Als het boekje nederlands is en het menuutje in de tv ook, wil dat nog niet zeggen dat je een nederlands model hebt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Even een ervaringspost.

Ophalen:
Woensdag middag een TH42PZ85E bij komplett.nl besteld in Tilburg. Zelf opgehaald en hierover niets dan lof. Op vrijdag kon ik hem al ophalen terwijl er geen voorraad was toen ik bestelde, lekker snel dus. TV was netjes, compleet en stond rechtop op mij te wachten.

Vervoer:
Doos paste niet in de auto, voor mensen die een normale, redelijk grote auto hebben zou ik zeggen, snij de bovenkant van de doos eraf dan past ie net op de achterbank, dwars en staand.

Installatie:
Helaas Zaterdag pas uit kunnen pakken...De TV eruit gepakt, voet uitgepakt. Ziet er direct al degelijk uit, de voet heeft 2 flinke pinnen die onderin de TV passen. Je schuift de TV eroverheen, 4 schroefjes vast als extra borging en hij staat. De voet kun je draaien, let wel even op dat de markering in het midden staat van de voet achterop, anders kun je misschien niet lekker draaien. Er zit een degelijke stekker en voedingskabel bij, die vergrendeld wordt vastgeklikt op de achterzijde. Ook de HDMI en scart aansluitingen zijn praktisch en goed. Leuke noot is dat er 2 stukken zijn die je als handvat kunt gebruiken tijdens montage.

Starten:
TV aangezet, werkt meteen lekker, je komt in een soort quick-install mode terecht die de kanalen gaat afzoeken. Helaas nog niet kunnen testen omdat vandaag pas de kabel aktief wordt bij mij thuis. Heb er een PS3 een mediabox en een kruidvat-dvd-spelertje op aan gesloten.

Eerste ervarging beeld:
Op alle bronnen vind ik, prachtig beeld. Helaas kon ik de break-in SVCD niet afspelen met de PS3 en ook niet met de DVD speler...deze moet ik dus nog naar de PCH harddisk kopieeren. Het eerste wat ik heb gedaan is een PS3 spel erin gedaan, ratchet&clank en Uncharted. Wat een beeld zeg! De zwartheid is zoals al eerder vermeld echt subliem, het draait soepel! Ik zit op ongeveer 3,5 meter en ik vind dit voor de 42" versie echt prima. Je hebt een flink scherm, maar zeker niet te groot voor mijn smaak. Dit vond de rest van de familie overigens ook :9

Geluid:
Daarna heb ik een friends dvd gekeken, niet het mooiste beeld normaal gesproken maar door de upscaling ziet dit er echt superscherp uit. Mooie huidtinten en een vloeiend beeld. Daarna 's Avonds nog een LotR DVD gekeken. Heb expres via het normale TV geluid gekeken om hier een oordeel over te vellen. Ik denk dat ik niet zo kritisch ben over het geluid als andere tweakers of kieskeurig beoordelers want ik vind het knap dat ze uit een TV dergelijk geluid krijgen. Oke, oke het is natuurlijk niet te vergelijken met DTS 6.1 over een receiver of goede home cinema set, maar dat mag je naar mijn mening ook niet verwachten. Ik vind het desalniettemin een vol een kwalitatief goed geluid.

Fans:
Het geluid van de fans, dat moet echt een kwaaltje zijn geweest van oudere series, daar hoor je bij deze TV dus echt helemaal niets van. Zelfs als ik me over de TV buig wanneer er niets opstaat moet ik mijn best doen om ze te kunnen horen.

Bediening:
De afstandsbediening is een flinke jongen. Hij voelt wel superdegelijk aan, daar houd ik persoonlijk wel van. Het wijst zichzelf en binnen enkele seconden ben je vrolijk aant zappen, ook tussen de verschillende input mogelijkheden, de beeldformaten etcetera. Een minpunt vind ik, al is het minimiem, de stand-by mode. Ten eerste vind ik dat als je TV uitzet na het in stand-by mode schakelen, en je zet hem daarna weer aan dat ie gewoon aan moet gaan....waarom zet ik em anders aan, niet om van het rode lampje te genieten. Maar het gebrek vind ik dat je daarna de stand-by toets moet indrukken....en echt indrukken 1 a 2 seconde inhouden. Er brak lichte paniek uit toen de TV niet aanging...een korte druk op de toets zou ook voldoende moeten zijn. Ook zou de TV wel gewoon aan mogen springen als je op een nummer of zaptoets drukt. De instellingen heb ik nog niet veranderd, heb wel de cinema modus gebruikt bij LotR wat er prachtig uitziet.

Reflectie:
Hier moet ik toch toegeven dat ik dit minder vind! Ten eerste reflecteerd de pianolak rand als een gek! Vervolgens heb ik zaterdag namiddag zitten kijken toen de zon in de kamer stond. De gordijnen waren dicht, maar aangezien ik redelijk lichte gordijnen heb had ik toch last van reflectie. Het is ook een kwestie van, hoe goed let je erop...ga je erop zitten letten dan wordt je gek...maar je kan er ook doorheen kijken. Ik vind het wel storend maar geen probleem waarvoor ik deze TV zou terugbrengen.

Conclusies so far:
Als ik de beoordeling van kieskeurig zou aanhouden zou ik zeggen:
Geluid: 8
Beeld: 10
Mogelijkheden: 9 (waarom kan ik het beeld niet verplaatsen in zoom? of kijk ik ernaast?)
Gebruiksgemak: 10
Vormgeving: 7 (reflectie op pianolak rand en reflectie beeld)
Duurzaamheid: 9 (gebaseerd op degelijkheid, tijd zal uitwijzen of dit cijfer terecht is)

Gemiddeld een 9- dus, ik ben erg blij!

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

satoer schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:12:

Eventjes hierop inhakend, ik heb hem ook zo vervoerd en nergens problemen mee gehad, bij mij was het bovenste piepschuim er zelfs ook vanaf. Dat glas breekt echt niet zo maar, ik denk dat ze ergens gewoon plat vervoert zijn at de kans op scheuren wel aanzienlijk vergroot lijkt me, misschien heeft er al een scheurtje of barstje ingezeten en is het tijdens jouw vervoer doorgescheurd maar het lijkt me niet de oorzaak.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 13:29

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Nee, dat Italiaanse schema zat ook bij mijn NL Pana, het gaat nl. altijd om een Europees model. Belangrijk is echter of de TV door Panasonic NL geleverd is.

Dat schema is blijkbaar verplicht in Italie? Gaan ze daar zelf een beetje solderen of zo? :P

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Devster schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:38:
Nee, dat Italiaanse schema zat ook bij mijn NL Pana, het gaat nl. altijd om een Europees model. Belangrijk is echter of de TV door Panasonic NL geleverd is.

Dat schema is blijkbaar verplicht in Italie? Gaan ze daar zelf een beetje solderen of zo? :P
Heb jij enig idee hoe je kunt zien dat ie inderdaad door panasonic NL is geleverd ?

Mij leverancier verzekerde me dat hij alleen NL-modellen verhandelde, en op zich vertrouw ik hem daarop natuurlijk. Maar als er een eenvoudige methode is om eea te verifieren, dan is dat natuurlijk :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mensen, er is een deel 2 van dit topic (!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Ik ben van het weekend bij MM geweest in alkmaar. Daar werd mij verteld dat de Full HD of HD ready niets uit maakte kwa beeld ! Het ging om de miliseconden bij een plasma, niet om de resolutie. Vond het een beetje lul verhaal (verkoop verhaaltje) Vroeg hem dan ook waarom de nieuwe 42 bijna allemaal Full HD zijn ? daar kon hij geen antwoord op geven. Hij mompelde iets van mensen zijn pixel geil ...... De conclusie was dat de TV uizendingen zijn nog niet in HD, dus hoef je er ook nog geen te kopen. Toen zei ik tegen hem mooi !! dan hou ik nog even mij oude TV (en liep glimlachend weg) Wat moet ik nu van dit verkoop vehaal geloven ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-06 18:09

voodooless

Sound is no voodoo!

Zullen we gewoon in deel 2 verder gaan?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.