[LCD] Panasonic LX-70(0) serie

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 21.346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 13:29

JC

- minimalistic -

Topicstarter
De nieuwe LX70(0) LCD schermen van Panasonic krijgen veel positieve reviews. Belangrijkste vernieuwingen t.o.v. de vorige LX60(0) serie zijn het gebruik van 100 Hz techniek (Motion Picture Pro)
en een IPS Alpha panel. De LX70(0) serie is verkrijgbaar in 26 en 32 inch.

Algemene kenmerken:
IPS Alpha VIERA LCD panel
HD Ready
100 Hz Motion Picture Pro
V-Real2 technologie
VIERA Link (complete bediening van Panasonic apparatuur via één afstandsbediening
mogelijk, indien apparatuur VIERA Link ondersteunt en via HDMI is aangesloten)
Wandmontage mogelijk (VESA 200 x 100 mm)

Aansluitingen:
2x HDMI, 1x Component, 2x Scart,
1x VGA, 1x S-Video, 1x Composiet

TX-26LX70
Beeldiagonaal: 68 cm
Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A16682/TX-32lx70%20kopie.jpg

TX-32LX70
Beeldiagonaal: 82 cm
Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A16689/TX-32lx70%20kopie.jpg

TX-32LX700
Beeldiagonaal: 82 cm
+ 3x HDMI (i.p.v. 2x HDMI)
+ SD(HC) slot
+ SRS TruSurroundXT
Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A16696/TX-32lx700%20kopie.jpg

Enkele reviews TX-32LX70:
HDTVtest
HDTVorg
Trustedreviews

Goedkoopste prijs:
TX-26LX70:725 euro
TX-32LX70:774,95 euro
TX-32LX700::1005,25 euro
Bron: Tweakers pricewatch op 23-04-2008

Opmerking 1: de LXD70 is een versie met digitale tuner.
Opmerking 2: aanvullingen voor de startpost zijn van harte welkom!
Opmerking 3: ik heb het scherm niet in huis, bestelling komt er ook niet meer i.v.m. switch naar 37PV70.

[ Voor 72% gewijzigd door JC op 23-04-2008 20:28 . Reden: Update van de goedkoopste prijzen volgens Tweakers pricewatch op 23-04-2008 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Iedereen natuurlijk zijn eigen ding, maar een ding dat ik niet begrijp: Waarom zou je 940 euro uitgeven aan een LCD scherm als de 37PV70 goedkoper is, en op bijna alle fronten beter. Echt hoor, zet ze maar eens naast elkaar.

Bovendien krijg je 5 inch meer.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 20-07-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
Ik geef je gelijk, maar 32 inch is echt max wat ik in de huiskamer krijg. Ik ben niet de enige die er iets in wil kiezen ;)

Als er een 32 versie van dat plasma scherm was geweest, was de keuze makkelijk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:15
Ook ik denk er aan dit toestel aan te schaffen. Wat me opvalt in de winkels wanneer je dit toestel van de zijkant bekijkt dat zwart ook echt zwart blijft. Dit in tegenstelling tot andere merken waarbij vanaf een bepaalde inkijkhoek zwart verandert in grijs/paars. Ook bij de nieuwste philips 32pfl9632 blijft zwart vanaf een bepaalde inkijkhoek niet zwart.
Het enige wat me nog niet zo kan bekoren van de panasonic is het design. Daarintegen vind ik de philips/sony toestellen er beter uitzien. Maar ja het goede beeld van de panasonic zal tenslotte denk ik altijd bepalend blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

JC schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:09:
maar 32 inch is echt max wat ik in de huiskamer krijg.
weet je dat wel zeker? Ik had eerst een 32 inch LCD Philip 7332 (een goede dus) en ik vond 2,5 meter dichtbij. Ik heb nu een 42PV70 en zit nog steeds 2,5 meter en dat gaat perfect.

M.a.w. de hogere beeldkwaliteit van plasma zorgt ervoor dat je dichterbij kunt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
@Pjotter1965: qua looks vind ik 'm wel OK, maar het ziet er in real-life wel wat plastic uit. Iets minder chique dan de Samsung pianolak, maar wel praktisch. Beeldkwaliteit voor SD materiaal staat bij mij hoog aan de lijst en daar scoort dit scherm als een van de weinige LCD schermen goed op :)

@Phiflow: ik bedoel te zeggen dat mijn vrouw max 32" in de huiskamer wil. Een paar bezoekjes in de winkel hebben dat niet kunnen veranderen :D

Soms moet je compromissen sluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
Ik zie op kieskeurig en duitse forum-sites dat er toestellen zijn die brommen/piepen op het moment dat ze uit staan. Ik zie net bij het duitse forum dat vanaf een bepaald serienummer de toestellen gemodificeerd zijn. De gemodificeerde toestellen zijn vanaf serienr : N726......
Let hierop bij de goedkopere aanbiedingen via internetwinkels.

Ik zag gisteren Bij MM toestellen die begonnen met N731... ,deze zijn dus verbeterd.
(Bij problemen met piepen/brommen worden de toestellen overigens door panasonic onder garantie gerepareerd. Ik weet niet hoe dat gaat bij garantie via internetwinkels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoffeGast
  • Laatst online: 14-06 16:02
Toevallig ben ik de eigenaar van een 32LX 70 en ben er tot nu toe tevreden mee. Heeft inderdaad grote inkijkhoek zoals al gezegd, schijnt een eigenschap te zijn van het IPS scherm wat er inzit (beter dan de PVA schermen van samsung).

De mijne had ook een irritante fluit als hij uitgeschakeld was, of in standby stond, of zelfs als de automatische backlight dimmer aansprong en het `s avonds laat was bij een stille scene in een film :). Gelukkig heeft Panasonic aanhuis garantie (voor nederlandse modellen en vanaf 32 inch) dus is een aardige monteur hem komen repareren. Nieuwe printplaat er in en klaar, geen gepiep meer. Hij was zelfs zo aardig om hem even mee te helpen van mn muurbeugel af te tillen en terug te tillen.

Beeld op UPC digital en gewoon analoog is goed (als je er niet 1 meter op zit), de kleuren van het dynamische profiel zijn erg fris en helder.

HD op xbox 360 doet het ook goed, en de dvdspeler upgesampled naar 576P geeft ook mooi beeld.

Nog meer vragen? :)

ow de 100Hz optie is niet uit te zetten (in de standaard menu's iig) maar heb ik tot nu toe nog geen problemen mee gehad met bijv gamen (was ik bang voor na de verhalen van sommige samsungs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
Dat klinkt goed! Hoe ben je tot je koop gekomen, m.a.w. welke modellen heb je nog meer overwogen en waarom heb je deze gekocht? En heb je misschien nog foto's of meer info voor in de startpost?

Dit is een mooi scherm dat volgens mij wat meer publiciteit op GoT verdiend. Het is veelal Samsung en Sony wat er wordt gekocht qua LCD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183377

Ik ben sinds een weekje op zoek naar een LCD TV voor op m'n slaapkamer, en deze 26" TX-26LX70 is op dit moment eerste keus. Gisteren en vandaag ben ik hier bij de Expert gaan kijken, omdat ik daarvoor enkel zocht naar TV's binnen een budget en bepaalde specificaties. Gisteren dus gaan kijken hoe ze er nu in het echt uitzien.

Deze 2 Panasonics stonden er allebei, en sprongen er voor mij bijna direct uit, vanwege het rustige beeld (100Hz). Ook de inkijkhoek en het contrast vielen goed op vergeleken met een aantal omringende TV's van Samsung, Philips, JVC etc.

@ ThoffeGast, bij mijn zoektocht de afgelopen week heb ik geleerd dat LCD televisies over het algemeen langzaam zijn met zappen. Hoe is het met de Panasonic?

P.S.: Prijzen bij de expert voor deze TV's zijn gelijk aan de adviesprijs genoemd op de Panasonic website, namelijk €999,- (26") en €1299,- (32"). Groot verschil dus met prijzen in webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
Ja, met webshops kan je aardig wat besparen.
Ik ben ook bij verschillende winkels geweest om tv's te vergelijken, maar ik vind het vrij lastig met het crappy signaal dat meestal op de tv's staat (tig-keer gesplit analoog tv signaal).
Maar mooi dat de Panasonic goed beeld geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-06 22:11
Anoniem: 183377 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:09:
Ik ben sinds een weekje op zoek naar een LCD TV voor op m'n slaapkamer, en deze 26" TX-26LX70 is op dit moment eerste keus. Gisteren en vandaag ben ik hier bij de Expert gaan kijken, omdat ik daarvoor enkel zocht naar TV's binnen een budget en bepaalde specificaties. Gisteren dus gaan kijken hoe ze er nu in het echt uitzien.

Deze 2 Panasonics stonden er allebei, en sprongen er voor mij bijna direct uit, vanwege het rustige beeld (100Hz). Ook de inkijkhoek en het contrast vielen goed op vergeleken met een aantal omringende TV's van Samsung, Philips, JVC etc.

@ ThoffeGast, bij mijn zoektocht de afgelopen week heb ik geleerd dat LCD televisies over het algemeen langzaam zijn met zappen. Hoe is het met de Panasonic?

P.S.: Prijzen bij de expert voor deze TV's zijn gelijk aan de adviesprijs genoemd op de Panasonic website, namelijk €999,- (26") en €1299,- (32"). Groot verschil dus met prijzen in webshops.
Is er een MM bij je in de buurt?

De 26LX70 kost daar nu 899 en de 32LX70 kost daar 999,-
Nog wel wat duurder dan via internet shops maar wel goedkoper dan Expert of je moet gewoon even goed babbelen bij expert. Block verkoopt deze tv's ook en had ik voor deze tv gekozen had ik hem ook voor 999,- gekregen. (32LX70)

Moet er wel bij opmerken dat de pana's op dit moment zeer moeilijk te krijgen zijn.
Dat ik gisteren ging informeren bij Block waren er nog 13 stuks beschikbaar over alle filialen.
Expert had ze inderdaad nog wel maar deed wel moeilijk over de prijs die de mm gebruikt en begonnen dan gelijk over de services verschillen tussen expert en de MM. Dat soort winkels houd ik niet van omdat of je nou 200 euro meer betaald dat het dan niet is om de service. Laat dat maar aan de klant over zodat die zelf kan bepalen tegen meerprijs extra service zou willen inkopen.

Tot slot gisteren had een andere winkel contact gezocht met hun leverancier en volgens deze leverancier zijn de pana's in de 2e week van augustus weer voldoende voorradig.

Succes met je koop en probeer gewoon een beetje te onderhandelen.
Panasonic gebruikt advies prijzen dus zou een winkel toch wel moeten kunnen zakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226930

Een andere optie---> norrod.nl

Norrod heeft enkele winkels en je kunt de tv daar afhalen, eveneens in 600 kiala punten. (scheelt weer verzendkosten)

Het filiaal hier in Zwolle heeft in ieder geval een goede naam.

26LX70 - 859.50 euro
32LX70 - 967.00 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
De TX-32LX70 heeft ook een eerste "prijs" binnen, namelijk

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/kieskeurig/bestreviewed/BR200706.gif

Alhoewel de reviews op Kieskeurig.nl in mijn ogen vaak behoorlijk gekleurd zijn, valt het mij bij dit model op dat er geen nog enkele negatieve reactie is. Dit is sommige andere LCD schermen ook, maar die zitten vaak één of twee prijsklassen hoger. Misschien een beetje wishful thinking :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

JC schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:07:
Misschien een beetje wishful thinking :o
Inderdaad. Reviews van bezitters zijn om een aantal redenen niet betrouwbaar, zoals je al lijkt te weten.

1: Belangrijkste is dat bijna iedereen geneigd is zijn eigen aankoop te rechtvaardigen. (Including me, dus geloof me niet als ik plasma aanbeveel. ga zelf kijken)

2e reden is dat bijn iedereen zn review invult in de eerste week (of 2-3) en dan nog niet echt weet hoe goed het product is. Achteraf kun je je rating niet meer veranderen. Er zijn een aantal producten (zal geen namen noemen) waarbij na een paar maanden allerlei gebreken aan het licht komen, en toch staan er doodleuk allerlei 10-en en 9-s.

3: de mensen hebben vaak geen vergelijkings materiaal. Ze denken dus dat een X goed is, omdat ze Y nooit gezien hebben. Zo ken ik een monitor die allemaal 10-en krijgt voor beeldkwaliteit. Duidelijk voorbeeld van doorsnee consumenten die niet weten hoe een topkwaliteit monitor eruit ziet.

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 23-07-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
Agree, daarom kijk ik vaak naar de negatieve reacties op Kieskeurig.nl en zeker ook op andere sites/fora (waaronder avforums.com). Zelf kijken is inderdaad nog beter, maar gezien de opstelling die in de meeste zaken gehanteerd wordt, is het vaak lastig vergelijken (slecht signaal, instellingen, etc.).

[ Voor 14% gewijzigd door JC op 23-07-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag in de Mediamarkt in Zwolle nog eens gaan kijken, wegens het grotere aanbod aan LCD TV's dan de Expert hier in Dronten. Nu neig ik toch weer meer naar de 32" versie. Valt eigenlijk ca. €120,- buiten het budget, maar dat is nog wel te overleven. En het is gewoon één van de mooiste schermen die daar stond.

De 100Hz was weer zeer duidelijk te zien, er stond een (HD?)DVD op met wat NASCAR racing erin. Tijdens de race zat er flink wat camera shake bij, en dit zag er gewoon veel beter uit dan op de omringende TV's. Ook leek er minder 'noise' in het beeld te zitten.

De prijzen bij de MediaMarkt zijn trouwens wat hoger dan Mabili een paar posts terug meldde. Namelijk €999,- voor de 26", en €1099,- voor de 32".

Dus het enige punt is nog welk formaat :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226930

Kun je de tv dus beter bestellen bij norrod.nl en hem bij Norrod in Zwolle afhalen, scheelt je zo'n 10% in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
Hmmm , ik denk dat het de panasonic niet wordt. Een groot nadeel volgens mij is dat de 100 Hz motion niet is uit te schakelen. Dit toestel heeft een extra processor dat het tussenbeeld tussen de normale beeldverversingen continu berekend. Vooral bij uitzendingen met snelle bewegingen kan dit zeer onnatuurlijk overkomen. Een zgn waas kan verschijnen.(digitale bewerking) Bij andere merken is de optie uit te schakelen en kun je met normale freq. kijken, dus heb je zelf de keus.
Ik zie op meerdere forums dat 100HZ motion niet altijd beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
Ja, die verhalen heb ik ook wel eens gelezen. Welk merk/model kijk je nu naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ondertussen de 32" versie aangeschaft. :*) . Wat een mooi beeld zeg. Ik kijk nu nog naar analoog, en het beeld dat hij geeft had ik erger verwacht. Let wel op, ik heb geen vergelijking, aangezien dit m'n eerste LCD TV is. Op een aantal zenders doet het beeld in ieder geval niet erg veel onder voor de Philips 100Hz CRT die we beneden hebben staan. Je ziet over het algemeen wel de ruis beter.

Nog geen ervaring met DVD via SCART/Component/HDMI, de DVD speler moet nog gekocht worden ;) .

Wel zit ik nu ondertussen een uurtje al te surfen, gamen, en films te kijken via m'n TV. Laptop via de DVI uitganng met een verloopstukje op VGA aangesloten. Haarscherp beeld, wel even wat gerotzooi met PowerStrip om alles juist te krijgen.

Ik zie geen storende 'onnatuurlijke' bewegingen ivm de 100Hz, maar nogmaals, ik heb geen vergelijking met andere LCD TV's.

Ik ben zeker niet teleurgesteld met m'n aankoop,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
Gefeliciteerd! Mijn aankoop is nog even uitgesteld i.v.m. een paar andere (grote) uitgaven.
Heb je foto's van je opstelling/tv :)

[ Voor 4% gewijzigd door JC op 26-07-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 183377 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:12:
Ik zie geen storende 'onnatuurlijke' bewegingen ivm de 100Hz, maar nogmaals, ik heb geen vergelijking met andere LCD TV's.
Interessant. Zou weer typisch zo'n verhaal kunnen zijn dat wordt herhaald zonder dat mensen het echt getest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Foto's komen morgen denk ik, m'n eigen digitale camera doet niet meer aan scherpstellen ofzo...

Over het 100Hz verhaal; zoals ik al zei heb ik dus geen vergelijkingsmateriaal. Maar toen we een aantal jaar geleden (2002/2003 geloof ik) die eerder genoemde Philips 100Hz CRT net nieuw hadden kwamen de bewegingen ook zeer onnatuurlijk op mij over. Dit went echter, en na een week of drie zie je al niets aparts er meer aan.

Hieruit kun je misschien twee dingen concluderen:

- Ik ben al gewent aan 100Hz / onnatuurlijke bewegingen, dus het valt mij niet op
- De mensen die die verhalen vertellen zijn juist niet gewent aan 100Hz en valt het daarom wel op :P .

Hoe dan ook, je moet gewoon in de winkel gaan kijken. Ik ben dus bij twee verschillende winkels geweest, en bij beide sprong hij er zowel voor mij als voor m'n vader eruit, vanwege het rustige beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
@Philflow: heb je iets tegen napraters ;)

@Noobtastic: ik heb thuis ook een 100Hz Philips CRT. Ik zie geen onnatuurlijke bewegingen. Wat houden die onnatuurlijke bewegingen in, m.a.w. wat zie je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op die Philips zat geloof ik iets dat "Natural Motion" heette. Het zag er gewoon vaak raar uit als iemand gewoon door het beeld liep. Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven.... Zo iemand leek gewoon té soepel te lopen ofzo.

Klinkt stom, maar het zag er gewoon raar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoffeGast
  • Laatst online: 14-06 16:02
@JC:
Ik volgde voor de aanschaf van de panasonic al 2 jaar ofzo (!) de samsung topics hier. Wilde graag voor een 100Hz scherm gaan maar de samsungs hadden daar veel problemen mee begreep ik waardoor de meeste gebruikers de optie uitzette.

Daarnaast heeft mijn zus+vriend een Bravia (2000 nog iets) gekocht wat in principe een samsung beeldbuis is. Het beeld hiervan vind ik niet zo geweldig, samsung buizen zijn meestal erg scherp wat in mijn ogen onprettig overkomt.

Toen kwam de panasonic (en sharp ook..) met een 100Hz scherm die overal goede reviews kreeg en dacht ik fukit, ik neem gewoon geen samsung, ik wacht nu al zo lang, tis maar 1000 euro (plusminus) ;). Daarnaast was de nieuwe 32M87 toen nog steeds niet uit.

@noobtastic
Had je hem gekocht bij een webshop? Deze schijnen volgens panasonic geen nederlandse modellen te hebben waardoor de aanhuis garantie niet geldig is (en je ze dus moet opsturen via de winkel etc). De mijne bij Foka in rotterdam gekocht (slechte service, norse verkopers, maar lage prijzen + voorraad..). Deze hadden wel nederlandse model (en buitenlands model voor 100 euro goedkoper).

@pjotter1965
De 100Hz optie is inderdaad niet uit te zetten via de standaard menu's. Was ik ook huiverig voor want ik wil graag al die onzin graag uit hebben. Bij de 37pv70(0), de plasma variant zit er in het standaard menu wel een optie om terug te schakelen naar 50Hz.
En ik heb geruchten gelezen dat via het service menu de 32LX70 de optie wel uit te zetten is (maar nu nog uitvinden hoe je daar in komt..)

Ik merk er verder niets negatiefs aan gelukkig, maar de CRT tv hiervoor was ook 100Hz.. Ook mijn moeder is op bezoek geweest, en die wordt nog al snel 'misselijk' (dont ask..) van TVbeeld (zoals de sony van mijn zus). Maar vond deze TV juist er rustig en prettig om naar te kijken.

Wat ik wel ergens een keer heb gelezen mbt 100Hz schermen is dat, zoals noobtastic ook al aangeeft, mensen de bewegingen juist onnatuurlijk aanvoelen omdat je 'normaal gesproken' niet gewend bent aan de soepelheid (klinkt wel als een erg mooi verkooppraatje, dus of het waar is..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
@ThoffeGast: Nice! Als je foto's hebt van je tv of opstelling, we genieten graag mee :)

Het valt me op dat iedereen wat voorzichtig is om iets mooi te vinden. Als 100Hz voor je werkt, mooi toch. Ieder zijn voorkeur en smaak!

[ Voor 4% gewijzigd door JC op 27-07-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de mijne opgehaald in Urk, bij CameraNu.nl. Het is een Nederlands model, op de doos staat het typenummer TX-32LX70F. Op de Panasonic site kun je alleen als je dat typenummer gebruikt de Nederlandse handleiding downloaden, dus daarom ben ik er vrij zeker van dat het een Nederlands model is. CameraNu.nl staat op Kieskeurig verder aangeschreven met 4,5/5 sterren, dus volgens mij zit ik wel goed :) .

Foto's komen nog. Even de camera van m'n ouders gebruiken, toevallig ook een Panasonic :+ .

Edit:

Toch nog wat foto's, 2 met oude camera en 2 met die van m'n ouders. Let niet op de rommel, ik heb de laatste dagen zitten opruimen en er kwam heel wat oude troep te voorschijn, zoals een model vliegtuig van 6 jaar geleden ofzo :P .

Oude TV, een Nokia :D.
Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/thm/tvoud_thm.jpg

Panasonic
Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/thm/tvnieuw_thm.jpg

Panasonic
Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/thm/p1010473_thm.jpg

Afstandsbediening, bijna het belangrijkste onderdeel
Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/thm/p1010476_thm.jpg

Zoals jullie kunnen zien heb ik geen speciale setup ofzo. TV staat daar nog niet definitief, ik moet nog wat rommelen met de plaatsing van meubels en de grote klerenkast links in de 3de foto gaat waarschijnlijk weg. Die maakt plaats voor een lager kastje die al klaar staat (zie 1ste foto bovenin). Daar komt de TV waarschijnlijk op te staan. Verder geen speciaal spul erop aangesloten. Op m'n oude TV had ik m'n stereo set aangesloten, maar deze Panasonic heeft prima geluid, dus vind ik dat niet nodig. DVD speler moet nog komen zoals eerder gezegd.

P.S.: Wat betreft de afstandsbediening, die is ook lekker stevig en voelt solide aan, precies zoals het hoort 8) :P .

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 183377 op 27-07-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik hoop binnenkort voor de 26LX-70 te gaan., Panasonic HDDrecorder heb ik ook al een paar jaar zonder ook maar één foutje, en dat is heel wat voor een HDD-recorder van bijna het eerste uur.

Toen ik in de winkel stond verkocht ik heel graag panasonic, simpelweg omdat ik bijna nooit iemand terug zag komen en garantie claimden voor het één of ander. En dat was bij Philips en vooral Jvc wel anders. Panasonic geeft me altijd een gevoel van "iets duurder, iets minder exotische snufjes, maar alles werkt en blijft werken, geen ge-emmer met firmware enz.)

edit: wel opvallend hoe weinig mensen voor panasonic kiezen in europa, en dus ook hier op GOT

[ Voor 8% gewijzigd door Pinin op 27-07-2007 18:57 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Pinin schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:56:
wel opvallend hoe weinig mensen voor panasonic kiezen in europa, en dus ook hier op GOT
waar baseer je dit op ? Op Got en htforums lijkt panasonic extreem populair, met name de plasmas.

Dat deze LCD niet zo populair is kan ik begrijpen aangezien je voor hetzelfde geld een 5 inch groter plasma hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
Mee eens,ook ik ben nu aan het bekijken of een Panasonic plasma geen betere optie is dan de 32 LX-70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Philflow schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:55:
[...]

waar baseer je dit op ? Op Got en htforums lijkt panasonic extreem populair, met name de plasmas.

Dat deze LCD niet zo populair is kan ik begrijpen aangezien je voor hetzelfde geld een 5 inch groter plasma hebt.
Waar ik dat baseer is het weinige aantal Pana topics.
De plasma's zijn zo groot, ik kan me moeilijk voorstellen waarom iemand 42" aan lelijkheid in zijn huiskamer wil, tenzij je een heel groot huis hebt. (begrijp me niet door te denken dat ik, de pana of plasma's lelijk vind, zeker in vergelijking met een monster van een crt is dit al veel beter, maar als een tv uitstaat heeft het ding geen doel en is een groot saai plastik vlak)
Maar dat is een hele andere discussie, en een kwestie van smaak.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
@Noobtastic: nice! Heb je al wat kunnen spelen met de instellingen? Op de hdtvtest.co.uk staan instellingen die zij gebruikt hebben; kan een aardig startpunt zijn :)

@Pinin: welcome to the club. Waar wil je de tv voornamelijk voor gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:32
klein vraagje.. kan je deze lcd's ook updaten zoals bij de phillips lcd's??
wie weet dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
Ik heb nog niets gelezen of gehoord over firmware updates van Panasonic lcd's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
Ik ben nog steeds benieuwd hoe de kwaliteit van de 32 LX-70 bij voetbaluitzendingen is. Ik zie bij andere merken/toestellen ruis rond de spelers. Het beeld wordt hierdoor zeer onscherp. Spelers zijn moeilijk te herkennen. Het gras is vaak een grote wazige vlek.
Natuurlijk kan ik niet zeggen of dit aan de kwaliteit van het toestel ligt of aan de kwaliteit van de uitzendingen.
Zelfs bij mensen die plasma kijken lees ik soms over de slechte voetbal-weergave.

Ik hoop op positieve reacties van de pana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
pjotter1965 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:37:
Ik ben nog steeds benieuwd hoe de kwaliteit van de 32 LX-70 bij voetbaluitzendingen is. Ik zie bij andere merken/toestellen ruis rond de spelers. Het beeld wordt hierdoor zeer onscherp. Spelers zijn moeilijk te herkennen. Het gras is vaak een grote wazige vlek.
Natuurlijk kan ik niet zeggen of dit aan de kwaliteit van het toestel ligt of aan de kwaliteit van de uitzendingen.
Zelfs bij mensen die plasma kijken lees ik soms over de slechte voetbal-weergave.

Ik hoop op positieve reacties van de pana.
nou ik heb de TX-32LX700F en ik zit toevallig naar feyenoord porto te kijken.. heb goed gekeken en ik moet zeggen.. nee bijna niet.. als je goed kijk dus echt mee kijk met de speler dan zie je soms een waas achter de speler,maar dat is echt maar soms.. als je gewoon kijk zeg maar val het niet eens op..
dus als je gewoon kijk zoals je normaal kijk zal het nie topvallen als je er echt op ga letten kan je het soms zien...
en van spelers die je wazig zie is helemaal geen spraken van..
kleuren blijven mooi zeg maar.
ik zie geen rare dingen..
hoop dat je hier wat aan heb..

oja heb ook de homeset van panasonic gekocht,de SC-PT850EG-K
nou dit ga dus echt mooi samen zeg met de lcd.. echt mooi beeld nu via hdmi.
i kwil wel een paar foto's maken voor de geintreseerde?

[ Voor 4% gewijzigd door Djambo op 03-08-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

pjotter1965 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:37:
Zoals je zelf al weet is voetbal zwaar afhankelijk van de kwaliteit van de uitzending. Ook bij digitale kabel.

Op nederland 1, 2 en 3 is het weleens heel goed. Op Tien en Veronica is het regelmatig zwak.

Een goede plasma (zoals de 100hz PV70) kan perfecte beeldkwaliteit laten zien, mits de uitzending goed is. Hoe de LX70(0) presteert met voetbal kan ik je niet vertellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 04-08-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
*steekt hand op voor foto's van Djambo's LX700*

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
nou hier komen ze..

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v13/Djambo/DSC00185.jpg

deze meubel stond ook in die winkel,heb hem er bij gekocht hij past er goed bij vind ik
en heb zelfs een diq ontvanger van panasonic hehe

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v13/Djambo/DSC00184.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v13/Djambo/DSC00183.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v13/Djambo/DSC00182.jpg

de afstandbediening van de 700

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v13/Djambo/DSC00186.jpg

nou dit was het 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Djambo op 04-08-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
Nice! Wat vind je het meest positief en het meest negatieve punt van de tv? Hoe lang heb je 'm al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
JC schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 19:34:
Nice! Wat vind je het meest positief en het meest negatieve punt van de tv? Hoe lang heb je 'm al?
heb de tv nu een maand,moet zeggen ik kan niks negatiefs er over zeggen.. ik kijk dan diqitaal en echt mooi beeld.. en zwart is echt zwart bij deze tv.. dat val wel op..en de inkijk hoek ook.. als je naast de tv sta kan je nog meekijken bewijse van spreken..
kijk je aneloog dan zie je wel wat ruis,maar dat zal wel aan mij provider liggen.
oja misschien een - puntje,maar ik geef daar niet om. dat er geen usb aansluiting op zit.. voor eventuweel updaten van de tv..dus ik denk dat je deze tv niet kan updaten.. maarja waarom eigelijk he..
en voor de rest zij hij er strak uit.. wel dat piano zwart zoals ze zeggen maar helemaal niet storend blinkend zwart...
deze tv is echt een aanraader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66171

Ik twijfel nog of ik voor de 32"of de 26" ga. Mijn vrouw ziet de 32" wel zitten. Lijkt mij erg groot en ben bang dat we alle oneffenheden op het scherm gaan zien. We zitten er erg dicht op ongeveer 2.50m a 3m van het scherm. Ons tv signaal krijgen we van digitenne. Wat kunnen jullie als ervaring deskundige ons aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 66171 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:53:
Ons tv signaal krijgen we van digitenne. Wat kunnen jullie als ervaring deskundige ons aanraden.
Die ontvanger van digitenne het raam uitsmijten :P

Geintje, maar beeldkwaliteit van digitenne is echt prut, dan moet je 26 inch nemen.
Neem je kabel digitaal kun je prima een 32 inch (of 37 inch 37PV70 nemen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
Anoniem: 66171 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:53:
Ik twijfel nog of ik voor de 32"of de 26" ga. Mijn vrouw ziet de 32" wel zitten. Lijkt mij erg groot en ben bang dat we alle oneffenheden op het scherm gaan zien. We zitten er erg dicht op ongeveer 2.50m a 3m van het scherm. Ons tv signaal krijgen we van digitenne. Wat kunnen jullie als ervaring deskundige ons aanraden.
heyy nou ik zit er ook 2.5 3 meter vandaan.. en ik zie er niks aan hoor.. en zo groot is 32'' nou ook weer niet vind ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wij hebben sinds begin april de 26LX70 staan, gekocht bij cameranu.nl.
Groter paste niet in de kast en de TV bevalt nog steeds uitstekend :)
(analoog signaal)

[ Voor 6% gewijzigd door hjs op 13-08-2007 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2020
Heb de LX700 zien staan in de winkel! Wat een verschil met andere TV's, erg goed beeld en zwart is echt zwart. Het contrast is ook subliem.

Ik heb zelf de voorloper: de LX600 waar ik nog steeds ook erg van gecharmeerd ben, de LX700 overtreft deze TV weer op vele punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
Als het goed is komt er binnenkort een review van de LX700 op hdtvtest.co.uk.
Volgens mij is de LX7000 een LX70 plus memory slot, SRS en extra HDMI aansluiting (en een iets andere look). Maar qua beeld verwacht ik hetzelfde.

Mijn aankoop is uitgesteld naar begin 2008 i.v.m. uitgaven voor ons huis :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
Ook ik heb interesse in de LX-70, maar ben eigenlijk op zoek naar een 37" model. Is er al iets bekend of Panasonic met een 37" LCD toestel gaat komen in de (nabije) toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
@Schweino: Ik meen laatst gelezen te hebben dat Panasonic een 37" LCD gaat uitbrengen. Ik zal eens zoeken waar dat was.

Edit: link gevonden in het Panasonic plasma topic -> klikt u maar.

[ Voor 44% gewijzigd door JC op 28-08-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
Koop je toch een plasma, is nog mooier beeld ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Maar (nog) geen native HD resolutie..... En ze slurpen heel wat meer energie.

@JC, dank voor de link. Ben beniewd wat dat grapje gaat kosten.

[ Voor 33% gewijzigd door Schweino op 29-08-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Schweino schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:58:

Er zijn al full hd plasma tekrijgen.

http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4066|603|602|601|4|1

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
Ik blijf de opmerkingen mooi vinden dat we aan de plasma moeten. Ik wil best geloven dat Plasma een mooier beeld kan geven dan een LCD scherm, maar de max. afmeting die hier in huis komt is 32" en in die maat is geen plasma te krijgen ;)

• bjorntje424
Schweino schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:58:

Wat een onzin, lees eens wat onderzoeken en specs. voordat je zoiets zegt. LCD is ook vaak niet native (1366x768) Plasma verbruikt minder stroom bij donkere kleuren, meer bij lichte kleuren. Gemiddeld dus evenveel als LCD.

Kijk hier maar eens voor een goede vergelijking, ook al zitten hier 3 grote plasmabouwers achter:

http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=38258

[ Voor 3% gewijzigd door bjorntje424 op 30-08-2007 18:10 ]

• Schweino
Ben benieuwd welke LCDs je dan bedoelt.... En volgens mij is het een feit dat een LCD van dezelfde afmeting een stuk zuiniger is dan een plasma scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
Vergelijk maar eens met een meter voor in het stopcontact om het vebruikt te meten.

Gisteren nog even bij een vriend en mijn zus gemeten met 30 min lord of the rings 1 en plasma verbruikte zelfs 6 watt minder dan de LCD versie.

JVC LT-37A80S gemiddeld 158Watt (eigenlijk constant door LCD techniek)

panasonic th-37pv70 gemiddeld 152Watt (pieken van ±220WWatt, dalen van ±95Watt)

Vergelijk het zelf maar eens. Wel knap dat je het meteen een feit noemt, terwijl je afgaat over eigenschappen van plasma's van eerdere generaties. Mensen blijven maar roepen over doorbranden en stroomvebruik, maar vergeten dat plasma al 10 generaties doorontikkeld is. En het belangrijkste, beeldkwaliteit is gewoon beter. Ik heb spijt dat ik een LCD gekocht heb, al geeft mijn ook erg goed beeld (Panasonic TX32-LX600).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:12
Ik ben vandaag bij bcc geweest om de 32lx70 te bekijken, enkele weken geleden ook al bij de MM.
Wat mij steeds weer tegenvalt is dat het beeld wat donker/mat is. Een dame zei : alsof er iets mist.
De verkoper heeft in het menu wat met contrast ed. gerommeld maar kreeg het ook niet beter. De overige tv's waren wel OK kwa felheid/licht/contrast.

Ik weet wel dat in die winkels het signaal niet alles is maar dat geld ook voor de ander aangesloten tv's.

Kan iemand mij vertellen of dit typisch Panasonic is, of dat er toch een ander (in mijn ogen beter)beeld kan worden gekregen op de TV?

De TV zal voornamelijk voor TV kijken worden gebruikt (analoog kabel en schotel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
Ik kan niet zeggen dat ik donker kleuren heb, zeker niet als ik wat met het contrast speel. Je kan trouwens zat foto's vinden van Panasonic TV's hier op het forum en daar springen de kleuren eruit.

Panasonic's staan juist bekend om natuurgetrouwe kleuren, juist Philips TV's vind ik een minder goede kleurweergave hebben (lees: veel te felle en schreeuwerige kleuren). Misschien lijkt het alsof de kleuren donker zijn, omdat vaak andere merken de kleuren te fel zijn.

Trouwens: ga naar een echte goede zaak ipv BCC, daar gebruiken ze ingangssignalen van "lik m'n vestje"...

trouwens, de Panasonic TV hebben ook goede scalers, dus analoog signaal ziet er ook goed uit!

[ Voor 17% gewijzigd door bjorntje424 op 01-09-2007 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
Je hebt vast gelijk maar ik zie net op een kieskeurige site dat er meer mensen zijn die het zo ervaren. Alleen hebben zij de tv in huis staan. Mogelijk dat het een afstelling is...... Ik ga maar verder zoeken naar mensen die "het probleem" hadden en dit hebben kunnen wegconfigureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127039

Even een vraagje over reflectie: hebben deze Panasonics een anti-reflectielaag op het scherm?

Ik ben nl. ook wel gecharmeerd van de LX-70, maar hij zou bij mij op een plaats komen te staan waar nogal wat lichtinval is en dan is reflectie al snel hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Appeltjeeitje schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:12:
Ik ben vandaag bij bcc geweest om de 32lx70 te bekijken, enkele weken geleden ook al bij de MM.
Wat mij steeds weer tegenvalt is dat het beeld wat donker/mat is. Een dame zei : alsof er iets mist.
Dit kan goed liggen aan de beeld preset. Dynamisch geeft vaak velle kleuren en hoge helderheid, Normaal is iets matter, en Cinema is behoorlijk mat en misschien een beetje donker inderdaad. Dan kun je wel met het contrast van die preset gaan spelen, maar dat zal dan niet veel helpen.

Als je er nog eens bent, kun je vragen of je eens de beeld presets te zien kunt krijgen. Het is slechts een kwestie van 3 keer op een knopje drukken, dus dit zou geen groot probleem moeten zijn. (Tenzij de medewerkers natuurlijk niet weten hoe het menu van de Panasonic werkt).
Anoniem: 127039 schreef op zondag 02 september 2007 @ 16:34:
Even een vraagje over reflectie: hebben deze Panasonics een anti-reflectielaag op het scherm?

Ik ben nl. ook wel gecharmeerd van de LX-70, maar hij zou bij mij op een plaats komen te staan waar nogal wat lichtinval is en dan is reflectie al snel hinderlijk.
Bij mij staat hij ook op een plek waar nog wel eens wat licht op het scherm wil vallen. Ik heb hier echter niet veel last van. Het beeldscherm lijkt vrij mat wanneer hij uit staat, dus goede kans dat er een anti-reflectielaag op zit.
JC schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:04:
@Noobtastic: nice! Heb je al wat kunnen spelen met de instellingen? Op de hdtvtest.co.uk staan instellingen die zij gebruikt hebben; kan een aardig startpunt zijn :)
Beetje late reactie, maar dat wil wel eens met vakantie tussendoor :P . Ik heb geen instellingen overgenomen van hdtvtest.co.uk. Ik ben geen "videofiel" en het is niet mijn hoogste prioriteit om zo natuurgetrouw mogelijk de kleuren op het beeldscherm te toveren. Dat is wel prioriteit bij die site geloof ik. Verder waren dat instellingen voor HD beeldmateriaal. Ik kijk voornamelijk nog SD analoge kabel.

Ik heb de instellingen gewoon getweaked tot dat ik het het prettigste beeld vond geven. Zo uit m'n hoofd:

Preset: Normaal
Kontrast: Hele balk vol
Helderheid: Precies halve balk
Kleur: Precies halve balk
Scherpte: 1x links van het midden
Kleurtemperatuur: Normaal
Kleurbeheer: Uit
P-NR: Auto
MPEG NR: Uit
3D Comb: Aan

Verder heb ik bij het geluid de balken van Hoog en Laag beide vol. Dit geeft een voller geluid.

Verder ben ik nog steeds zeer tevreden met het beeld. Ik sluit regelmatig even m'n laptop aan via VGA om een HD film te kijken, genieten is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
@Noobtastic

Bedankt voor je goede tips! Ga ik zeker wat mee doen.

• Harro1985
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:05
Ik heb eind vorige maand (28-08) de 32LX70 besteld, echter was deze toen niet op voorraad. De verkoper vertelde mij dat deze over een anderhalve week wel binnen zou zijn. 08-09 maar eens gebeld hoe het er nu voorstond. Hij was nog niet binnen, maar zou in de loop van de volgende week komen. Afgelopen woensdag (12-09) nog maar eens gebeld. Nu bleek de leveringsdatum van Panasonic weer naar eind september te zijn verschoven. Ik word hier gek van. |:(

Zijn er meer mensen die al een tijdje aan het wachten zijn op hun Panasonic LCD? Of iets meer weten of de leveringstijden/leveringsproblemen van Panasonic?

4760 Wp (14×340) Z 39º

• Appeltjeeitje
Ik weet niet onder welke voorwaarden je hebt besteld maar misschien kan je hem cancelen en voor minder geld kopen......een beloning voor het wachten zeg maar!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
Ik lees in het Panasonic Plasma topic ook verhalen over modellen die moeilijk te leveren zijn. Misschien het gevolg van het succes van model vs. verwachtte verkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
Ik zie op Kieskeurig anders genoeg winkels waarbij de TV op voorraad is.

Hier de 37" Full HD LCD versie welke 30 september uitkomt:

TX-37LZD70F

http://www.panasonic.be/s...enu/1262305_l6/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 21:40
Ik ben ook van plan deze TV te gaan kopen. Mijn huidige dvdspeler heeft nog een 'oudewetse' scart aansluiting met gratis scart snoer. Ik vroeg me af of het nog wat uitmaakt als ik kwalitatief goede scart snoer erbij koop voor het beeld? Heeft het dat ook nog nut voor de coaxkabel? TV staat maar 2 meter van de aansluiting vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 09:52
Weet iemand al een introductieprijs voor de 37 LCD?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
kielkiel schreef op maandag 17 september 2007 @ 20:14:
Ik ben ook van plan deze TV te gaan kopen. Mijn huidige dvdspeler heeft nog een 'oudewetse' scart aansluiting met gratis scart snoer. Ik vroeg me af of het nog wat uitmaakt als ik kwalitatief goede scart snoer erbij koop voor het beeld? Heeft het dat ook nog nut voor de coaxkabel? TV staat maar 2 meter van de aansluiting vandaan.
Sja, als je een fullHD TV gaat aanschaffen zou ik ook een nieuwe dvd speler kopen in jouw geval, bij voorkeur een die kan upscalen en een HDMI aansluiting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:56
knny schreef op maandag 17 september 2007 @ 20:41:
Weet iemand al een introductieprijs voor de 37 LCD?
Deze is bij bestekeus.nl ~1400 euro.
--

Ik wil een LCD gaan halen nu vond ik dit model Panasonic tx-32le7f, maar hiervan vind ik bijna tot geen informatie/reviews.

Iemand toevallig enige idee of die iets is, aangezien deze enorm goedkoop is? De nieuwe LG's hebben allemaal last van bleeding van die backlight. Dus dit is eventueel een alternatief.

[ Voor 25% gewijzigd door J_star op 18-09-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Schweino schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:44:
[...]

Sja, als je een fullHD TV gaat aanschaffen zou ik ook een nieuwe dvd speler kopen in jouw geval, bij voorkeur een die kan upscalen en een HDMI aansluiting heeft.
Ik had het niet over de TV die boven mijn posting staat maar over panasonic TX32LX70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
kielkiel: bij kabels voor analoge signalen, dus coax- en scartkabels, kan een kwalitatief goede kabel zichtbaar verschil geven. Kabels voor digitale signalen, zoals HDMI- en DVI-kabels, maakt het volgens mij niets uit.

Anoniem: 209479

JC schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 08:38:
kielkiel: bij kabels voor analoge signalen, dus coax- en scartkabels, kan een kwalitatief goede kabel zichtbaar verschil geven. Kabels voor digitale signalen, zoals HDMI- en DVI-kabels, maakt het volgens mij niets uit.
Ik heb een 'dure' scartkabel gekocht en er is inderdaad een hemelsbreed verschil.

Ik heb voor de lx70, 32 inch even het energieverbruik bekeken, wellicht interessant om te weten. De fabrieksopgave is 134 watt. Als je het beeld op 'dynamisch' zet dan is het verbruik 130 watt, op 'normaal '100 watt en op 'cinema' verbruikt de tv 90 watt.

Anoniem: 26457

[deze info was al bekend in het topic |:( ...verwijderd]
Is er ook een nieuwe 26 inch opkomst in de LX serie eigenlijk ?

[ Voor 128% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 22-09-2007 13:10 ]

• bjorntje424
Nee, waarom zou dat als de TX-26LX70 gewoon te koop is?

Anoniem: 26457

bjorntje424 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:47:
Nee, waarom zou dat als de TX-26LX70 gewoon te koop is?
... mijn vraag is inderdaad wat krom gesteld... bedoel dus eigenlijk... is er een nieuwe 26 inch op komst (gezien het feit dat september en oktober tradioneel de nieuwe modellen maanden zijn in het najaar...), die weer een stapje beter is als de huidige 26LX70.

• kielkiel
Mijn panasonic laat sinds vandaag een fluittoon horen. Een zacht maar wel hoorbaar geluid dat vanuit de achterkant hoort. Dit geluid hoor je als gewoon naar de TV aan het kijken ben. Tijdens het zappen is het geluid even weg. Wie weet wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harro1985
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:05
Sinds eergisteren heb ik de 32LX70. Deze heb ik gekocht bij de MM Eindhoven voor 949 euro. In de winkel waar ik hem eerst had besteld, was de levertijd uitgesteld naar 12 oktober. Komende week ga ik er maar eens wat mee spelen. :)
---
kielkiel schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 21:07:
Mijn panasonic laat sinds vandaag een fluittoon horen. Een zacht maar wel hoorbaar geluid dat vanuit de achterkant hoort. Dit geluid hoor je als gewoon naar de TV aan het kijken ben. Tijdens het zappen is het geluid even weg. Wie weet wat dit is?
Dat is waarschijnlijk het "bekende" buzzing effect, wat waarschijnlijk veroorzaakt wordt door de voeding. Wanneer je deze zoem gewoon kunt horen als je tv aan het kijken bent, zou ik contact opnemen met Panasonic.

In het topic over de LX70 op avforums komt het regelmatig aan bod.

4760 Wp (14×340) Z 39º

Harro1985 schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:16:
Sinds eergisteren heb ik de 32LX70. Deze heb ik gekocht bij de MM Eindhoven voor 949 euro. In de winkel waar ik hem eerst had besteld, was de levertijd uitgesteld naar 12 oktober. Komende week ga ik er maar eens wat mee spelen. :)
---

[...]

Dat is waarschijnlijk het "bekende" buzzing effect, wat waarschijnlijk veroorzaakt wordt door de voeding. Wanneer je deze zoem gewoon kunt horen als je tv aan het kijken bent, zou ik contact opnemen met Panasonic.

In het topic over de LX70 op avforums komt het regelmatig aan bod.
Ik heb dinsdag contact opgenomen en vandaag is er al een monteur langs geweest om de voeding te vervangen. Ik zal vanavond is beluisteren of hij weer gaat zoemen.

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
@LOST: nee, ik heb geen nieuws gehoord over een nieuw 26" model.

@Harro1985: hoe bevalt de tv?

Anoniem: 234857

Wij hebben sinds een week ook de 32LE7F.
Het beeld en geluid is zeer goede te noemen met een gewone kabelaansluiting.
Nu zit ik alleen met een instellingsprobleem.
Rechtsbovenin waar je kanaalnummer even te voorschijn springt blijft dat nummer
bij ons de hele tijd in het scherm staan en gaat niet meer weg.
Al van alles geprobeerd om dit op te lossen het zal wel iets kleins zijn maar je moet
maar net even weten.
Hij doet dit sinds vanmiddag hiervoor geen probleem
Wie kan mij hierbij helpen

• bjorntje424
Gebruiksaanwijzing lezen? Staat er gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 23:50
Review:

Panasonic TX-32LX70 (32") review door sn33ky

Algemene beoordelingAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/darkgreen.gifFeaturesetAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/lime.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/gray.gif
KleurweergaveAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/darkgreen.gifContrast en helderheidAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/gray.gif
GhostingAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/darkgreen.gifPixeldefectenAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/darkgreen.gif
Bouwkwaliteit en afwerkingAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/darkgreen.gifVormgevingAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/lime.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/gray.gif
PrijsAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/score_bar/darkgreen.gif

Gebruikt in combinatie met:
  • Samsung D600
  • Geforce 8800GTS videokaart
  • Sony STR-DE467 reciever
  • Geforce 6200 PCI videokaart
Gebruikt onder besturingssystemen:
  • Windows XP, Windows XP x64, Windows XP Media Center 2005, Windows Vista en Windows Vista x64
Ervaring met één exemplaar, sinds juni 2007
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/zpx.gif

Tijd in bezit 5 Maanden
Gekeken uren: 230

Featureset: Deze mag bij deze TV wel iets beter want voor die prijs verwacht je toch wel meer. maar je kan ook voor het 700 model gaan waar je extra's krijgd. geen DVB-T, geen kaartlezer maar wat hij wel heeft zijn veel instellingen.wat de kwaliteit van het beeld altijd ten goede komt.

Kleurweergave: Ik ben vol lof over kleurweergave van deze tv. ik heb het vergeleken met andere TV's in de winkel en ik moet je zeggen dat ik na mijn andere LCD tv ver achteruitliep want op deze TV is zwart ook zwart. ook de rest van de kleuren zijn gewoon uitstekend.

Contrast en helderheid: ik heb hier eignelijk nergens last van donkere beelden. eenmaal dat je de instellingen onder de knie hebt dan maak je deze TV net zo helder als andere showmodellen. het probleem en krietiek wat deze TV nog wel eens krijgt is dat het te donker is. Maar in mijn ervaring zijn de winkelinstellingen (showmodellen) gewoon te donker ingesteld vanuit de fabriek. Speel met de instellingen en probleem opgelost.

Ghosting: Ha hier blinkt deze TV dus uit. hij heeft de 100hz technologie.die er voor zorgd dat een voetbal ook echt een voetbal is en geen sliert in de lucht. in de winkel kan je dit goed zien doo hem naast alle andere TV's te zetten en te kijken naar een voetbal DVD/TV. dan sta je pas versteld wat deze TV kan.

Pixeldefecten: nog geen last van gehad in de 5 maanden dat ik hem nu heb.

Bouwkwaliteit en afwerking: Er word wel verteld dat de beheuzing iets sterker mocht zijn omdat hij van plastic is, iedere LCD TV is van plastic alleen ziet deze er ook plastic uit en andere soms minder. Maar de voet die je daar bij krijg maakt heel dit minpnt weer goed, als het al een minpunt was. Deze is zo goed! krakt niet, draait goed en soepel en blijft ook goed staan in de directie die je hebt gedaait. De aansluitmogelijkheden zijn gewoon zeer goed! Er zou last zijn van gezoem in de voeding bij somigge maar ik heb daar kompleet geen last van gehad.

Vormgeving Hier geef ik een beetje kritiek op de tv en dat is dus de plastic feeling die deze tv afgeeft. maar wie heeft daar nu last van als je lekker in het donker TV aan het kijken bent. ik vind beeldkwlitiet toch veel belangerijker dan het uiterlijk van de TV. en deze blinkt dus uit in de beeldkwaliteit.

Prijs Ik heb hem 5 maanden geleden gekocht voor 1000€ met 5 jaar garantie. maar je kan hem nu kopen voor 788€ wat een goede prijs is vor zo een TV. beste in 32".

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check0.gif Negatieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
- Uiterlijk
- Fabrieksinstellingen geven donker beeld
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check.gif Positieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
+ Beeldkwaliteit
+ Zwartweergave
+ Ghosting is weg door 100Hz, goed voor bewegende beelden.
+ Voet
+ aansluitingen
+ Veel instellingen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/5466/3941.thumb.jpg   Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/5466/3942.thumb.jpg   Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/5466/3943.thumb.jpg   Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/5466/3944.thumb.jpg  
[ Bekijk in Productreview ] [ Review invullen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
@sn33ky: very nice. Mooie review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216820

Ik heb deze tv ook besteld... krijg hem morgen.. ben erg benieuwd hoe het 60 fps GT HD gaat vloeien :)

De doorslag om hem te bestellen was eigenlijk het nagenoeg afwezig zijn van ghosting of motion blurr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem... hij ghost dus echt niet!!!! het enige wat je ziet is een minimale motion blurr... maar minder dan mijn TH-42 PV 70 plasma... en die heeft dan ook nog als extraatje dat groene effect bij bewegende overgangen van licht naar donker.

Ik ben een verschrikkelijke grote zeikerd op gebied van ghosting en blurr.

waanzinnig ding echt een topper!!! doe hier je voordeel mee want hij is echt goed... ik lieg absoluut niet!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231322

Panasonic kampt dus ook met die fosfor-trails... dacht dat dat alleen voorkwam bij die van Pioneer.
Heb deze vraag namelijk aan een hoop lui hier op het forum gesteld, maar niet bij iedereen vielen ze op klaarblijkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:09:
Panasonic kampt dus ook met die fosfor-trails... dacht dat dat alleen voorkwam bij die van Pioneer.
Heb deze vraag namelijk aan een hoop lui hier op het forum gesteld, maar niet bij iedereen vielen ze op klaarblijkelijk ;)
Geloof me ze willen het niet zien... of ze zeggen ik heb er geen last van terwijl ze het wel zien ;)

Ik heb er nooit echt een punt van gemaakt maar hij heeft het weldegelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231322

Daarom stap ik nu ook over op een Sharp LC-42X20E om op te gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:42

IkWilbert

Het is mij!

Goeie review sn33ky, ik krijg de mijne a.s. vrijdag samen met de rest van de bestelde electronica. Eens kijken vrijdag of deze tv een beetje wil samen werken met de JVC DD-3 set.

Hebben jullie nog tips omtrent kabelgoten? De tv komt namelijk aan de muur te hangen en al die losse kabels omhoog vind ik maar niets.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:28

Mystikal

It never hurts to help!

IkWilbert schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:21:
Goeie review sn33ky, ik krijg de mijne a.s. vrijdag samen met de rest van de bestelde electronica. Eens kijken vrijdag of deze tv een beetje wil samen werken met de JVC DD-3 set.

Hebben jullie nog tips omtrent kabelgoten? De tv komt namelijk aan de muur te hangen en al die losse kabels omhoog vind ik maar niets.
Check het 'show je home-cinema systeem'. In een van de laatste pagina's zijn er wat pics gepost!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok... nog ff vermelden dat een ps2 er absoluut niet uitziet op de TX-32LX70 met scart en component is het beeld echt diep tragisch slecht.. mensen die hem daarvoor willen kopen komen dus van een diepgevroren kermis thuis :P

Maar met een ps3 of xb360 via HDMI is het _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 216820 op 24-10-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
TV is vanochtend geploft (letterlijk). De situatie is een waas (was net uit bed) maar de lcd tv komt er nu versneld aan :D

Nu nog even een noodtoestel regelen (bijna overal levertijd) en m'n andere oude tv heb ik net een paar maanden geleden naar het grof vuil gebracht :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:42

IkWilbert

Het is mij!

Nou de mijne hangt sinds afgelopen vrijdag aan de muur. Ben er zeer tevreden mee, geluid en beeld zijn erg goed (icm digitale tv van @home).

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:12
Hmm deze tv is wel erg aantrekkelijk, goede specs, reviews en 100hz 32inch voor rond de 800 door het weglaten van de digitale tuner.
Iemand in het Bravia topic gaf deze tip :P
Was er nog iets bekend over het uitschakelen van de 100hz via het service menu?

Ik zat te kijken naar de Sony 32-D3000 maar die is goed aan de prijs en dat is voor mij gewoon net even teveel van het goede.
De S3000 is hetzelfde maar zonder 100Hz.

Nadeel van dit scherm is dat de "light-output" bijna niet in te stellen is.
Iemand die daar last van heeft in een donkere kamer bijv?

[ Voor 18% gewijzigd door Gman op 01-11-2007 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nog geen code voor een service menu tegengekomen en heb het ook niet nodig gehad omdat 100Hz op geen enkele manier problemen veroorzaakt (voor mij dan).

Light output....Brightness bedoel je? Dat je 's avonds niet last krijgt van je ogen door een te fel scherm? In dat geval kun je hem namelijk vrij makkelijk aanpassen juist, door het contrast om laag te gooien, alhoewel dit misschien niet de oplossing is die iedereen op prijs stelt ^_^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:12
Brichtness idd, jammer dat het niet in te stellen is.

Contrast Ratio: 700:1 voor de LX-70
Dit is wel een behoorlijk verschil met de concurrentie, die zitten allemaal op 1200:1 of hoger.
Pagina: 1 2 3 Laatste