Net vanavond de TX-32LX700 bij m'n ouders op een Dreambox 7025+ aangesloten. Hier even een eerste summiere ervaring :
Aangezien YPbPr over SCART blijkbaar niet een officiële standaard is, heeft dream-multimedia (makers dreambox) besloten om de specs te volgen van het SCART gebeuren (om de RGB signalen niet 'in gevaar' te brengen), en is YPbPr via SCART alleen op de wat meer vergevende apparaten via de dreambox tot een waas en kleurzweem vrij beeld te verleiden (of er moeten wat kondensatoren in de dreambox vervangen worden).
Naar aanleidingen van de berichtgevingen over het toch wat betere beeld als er via component aangesloten wordt (en wetende dat bij de Dreambox 70xx reeks component via scart problematisch is), ben ik even op zoek gegaan naar info m.b.t. component/dreambox/LX700 op google, en kwam zowaar een bericht tegen over een ander nieuw *70 (plasma) panasonic model met de volgende opmerking: "soms rode of blauwe horizontale strepen in't beeld" etc. Van het idee om de dreambox aan te sluiten via YPbPr over SCART bij m'n ouders heb ik dus afgezien.
Aangezien ik eigenlijk al nooit gecharmeerd was van LCD tv's en dus ook nog eens de dreambox
niet via de "beste" methode (gelezen he) aan kon sluiten, was ik aardig sceptisch ingesteld over het uiteindelijke resultaat.
Moet zeggen: Was toch wel even verbaasd. Moest gewoon wennen aan de scherpte. Zwart is ook echt zwart. Dynamisch (standaard kleurenprofiel bij het opstarten) was wel wat Walt-Disney en haast overbelicht, maar dit is maar maar een standaard voorkeuze item. Perfect te veranderen. Kwa geluid ook niets mis mee. Vergeleken met de paar LCD tv's (wat redelijk recente samsungs e.d.) waarmee ik kan vergelijken is dit echt subliem.
Het is natuurlijk maar een impressie van een uurtje of 2 TV kijken via het ding (en heb nauwelijks de menu's en instellingen verkend/geprobeerd), maar het beestje heeft een zeer goede indruk achtergelaten.
(Kritische punten proberen te ontdekken, moet later nog maar eens.

)