[LCD] Panasonic LX-70(0) serie

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 21.393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

Topicstarter
100Hz is volgens mij niet uit te schakelen bij deze Panasonic LCD (in tegenstelling tot de Sony 32D3000). Contrastratio vind ik niet zo veel zeggen. Vergelijk het wattage van speakers; daar worden de nodige trucs mee uitgehaald om een zo hoog mogelijke waarde te krijgen.

The eye says it all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 09:16
Iemand hier al ervaring met de 37" full HD versie (de TX-37LZD70) ?

Ik heb hem inmiddels al wel zien spelen in een duitse winkel en was behoorlijk onder de indruk. Er stond (natuurlijk) wel een full-hd demo op, en ernaast stond de 37" plasma, maar ik vond het resultaat op de LCD een stuk beter.

Wat ik me afvraag is hoe het SD signaal op deze tv is.
Ook ervaringen met het aansluiten van een pc op zowel vga als hdmi zijn interessant. Is 1:1 pixelmapping mogelijk? Overscan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gman schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:40:
Brichtness idd, jammer dat het niet in te stellen is.

Contrast Ratio: 700:1 voor de LX-70
Dit is wel een behoorlijk verschil met de concurrentie, die zitten allemaal op 1200:1 of hoger.
Beetje dom van mij, zit ook gewoon een Helderheid (Brightness) instelling in het menu :P. Niet bij nagedacht omdat ik na de eerste instellingen tijden terug niet vaak in het menu kom :).

Je moet trouwens niet op de cijfertjes afgaan, zoek gewoon een winkel waar je hem mooi kunt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
@Twynn: ik zie net een review van de nieuwe Panasonic 37" LCD staan -> klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
JC schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:01:
@Twynn: ik zie net een review van de nieuwe Panasonic 37" LCD staan -> klik
Jammer dat deze 37" dan weer geen 100hz heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twynn: Ik heb de TX-37LZD70 sinds donderdag.
Ik heb er gisteren een PC aangemaakt via VGA.
1920x1080 op 60hz of 30hz pakte hij niet.
Wel een stap eronder (1600x1050?). Maar doordat dat niet 1 to 1
gemapped is ziet je desktop er slecht uit. HD films zijn wel OK
op die resolutie.

PC aansluiten via HDMI heb ik nog niet geprobeerd (geen DVI->HDMI kabel).

Het design vinden wij prachtig. De voorkant is trouwens `pianolak',
behalve de 'oortjes' voor de boxen en die strook onderaan.
Dat zie je op de online fotos niet goed.

HD (films, gedownload) ziet er fantastisch uit. SD (DVD) blijft natuurlijk een
beetje wazig maar goed. Geen interlacing artifacts. Digitenne is wel heel
slecht. Je ziet letterlijk de pixels zitten (op 3 meter afstand). Dus snel
upgraden naar kabel of sateliet. . .

Jammer dat hij geen 100hz heeft. Dat zie je volgens mij wel (we wilden eerst
een sony D3000, maar niet leverbaar). Maar voordeel: geen 100hz artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Bedankt voor de info :)

Hmm.. Zou wel een groot nadeel zijn als het ding geen 1920x1080 1:1 snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 18:00

IkWilbert

Het is mij!

Beste Koop!
De Consumentenbond heeft in de Consumentengids van november 2007 een test gepubliceerd over LCD tv's. De TX-32LX70 is in het segment 80 cm (32 inch) uitgeroepen tot Beste Koop!

Met 68 punten komt deze LCD tv - samen met de Panasonic TX-32LX700 - tevens als beste uit de test.

Op onderstaande punten wordt de TX-32LX70 met GOED beoordeeld:
- Beeldkwaliteit
- Geluidskwaliteit
- Gebruiksgemak
- Energieverbruik

Op het punt 'teletekst' wordt het predikaat ZEER GOED ontvangen.

---------------------------------------

Ik zal die test wel eens willen lezen :) Maar ja, ben helaas geen lid.

[ Voor 10% gewijzigd door IkWilbert op 05-11-2007 14:33 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twynn schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:17:
Bedankt voor de info :)

Hmm.. Zou wel een groot nadeel zijn als het ding geen 1920x1080 1:1 snapt.
Ik denk dat hij het wel kan via HDMI, maar daar heb ik dus nog geen kabel voor.
Volgens mij kunnen niet veel HDTVs 1920x1080 aan via de analoge VGA kabel.

Hij verbruikt trouwens ongeveer 125 watt op fabrieksinstelligen. De specs
zijn 190 watt, maar dat is vast voor full brightness / geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat toch duidelijk in de manual dat de max resolutie voor PC via VGA 1,366 × 768 @60 Hz is; ze stoppen de gebruiksaanwijzing niet voor niets in de doos hoor:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:48:
Staat toch duidelijk in de manual dat de max resolutie voor PC via VGA 1,366 × 768 @60 Hz is; ze stoppen de gebruiksaanwijzing niet voor niets in de doos hoor:)
Maar hij kan dus net iets hoger (1600x1050).
1280x720 (720p) deed het trouwens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:08
IkWilbert schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:19:
Beste Koop!
De Consumentenbond heeft in de Consumentengids van november 2007 een test gepubliceerd over LCD tv's. De TX-32LX70 is in het segment 80 cm (32 inch) uitgeroepen tot Beste Koop!

Met 68 punten komt deze LCD tv - samen met de Panasonic TX-32LX700 - tevens als beste uit de test.

Op onderstaande punten wordt de TX-32LX70 met GOED beoordeeld:
- Beeldkwaliteit
- Geluidskwaliteit
- Gebruiksgemak
- Energieverbruik

Op het punt 'teletekst' wordt het predikaat ZEER GOED ontvangen.

---------------------------------------

Ik zal die test wel eens willen lezen :) Maar ja, ben helaas geen lid.
Misschien hebben ze het blad bij je lokale bibliotheek wel. Ik bezit het toestel zelf ook en ik ben het helemaal eens met de consumentenbond. Waarom teletekst zeer goed is weet ik niet. De TV heeft een geheugen voor teletekstpagina's, dus als je een nummer intoetst, is de pagina er direkt. Deze funktie hebben meer TV's.

[ Voor 14% gewijzigd door kielkiel op 06-11-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de voorloper (LX600) en 720P kan ik alleen krijg met DVI, dus dan zal 1080 op deze tv ook geen probleem zijn met een DVI kabel. Wel moet ik underscan toepassen met m'n nVidia videokaart, omdat ik anders aan de randen beeld mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munters
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 11:38
Iemand al het servicemenu van de LX70 weten te vinden?
Ik wil eigenlijk kunnen instellen dat de beeldherkenning van zwarte balken ook gebruikt wordt voor hdmi beelden.

Dit omdat mijn dvd recorder de balken mee opneemt (neemt gewoon het signaal op, inclusief balken).
Bij afspelen via scart/coax herkent de tv dit (net als bij een rechtstreekse analoge uitzending) en kiest zelf de juiste zoommode.
Bij digitale beelden (hdmi) gebeurt dit niet, wellicht kan dit via het servicemenu aangezet worden?

Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:58:
[...]

Maar hij kan dus net iets hoger (1600x1050).
1280x720 (720p) deed het trouwens niet.
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van deze prachtige lcd tv (tx37lzd70). Werkelijk prachtig beeld met digitale tv van @home.
De pc (medion) heb ik met componenten uitgang aangesloten op de tv, met resolutie 1920*1080. De HD trailers van quicktime zien er echt vet uit. Ik ben nu een HD versie van de Matrix aan het binnenhalen en ben benieuwd of die ook zo mooi is.

Wanneer ik de vga ingang gebruik kom ik niet bij deze hoge resolutie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben nu ook de TX-37LZD70 hangen. Echt mooi ding, zowel het beeld als het design.

Vind alleen de kleuren nog wat onnatuurlijk fel, vooral het rood. Heeft er iemand ergens een mooier instellingenoverzichtje gevonden? Of hebben jullie er zelf al een vrije zondagmiddag aan besteed?

Voor de samsung van mijn broer plukte ik ze zo van het net af, maar kan zo voor deze zo snel niet vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
Probeer deze eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga er even naar kijken, thanks!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:40
Leuk om naast de bekende merken (lees samsung en philips) hier ook een topic te vinden over panasonic. Gisteren eindelijk de knoop doorgehakt en gekozen voor de panasonic tx32lx70. Eerst ging onze voorkeur uit naar een philips met pixel plus 2 of een samsung uit de r klasse. Maar nadat ik deze panasonic had gezien was ik overtuig, de scherpte is gewoon gewelidig zeker in vergelijking met de samsung. Ben nu alles aan het uitproberen maar vind het zowel analoog als digitaal prima beeld en dat zonder dure kabels. Wel twijfel ik of ik misschien niet een 26 inch had moeten nemen, ik mag hem nog omruilen bij de MM dus wacht ik nog even af. Het is ook wel een hele overgang van een 53 cm 4:3 crt naar deze 80 cm breedbeeld.

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 13:03
Ik heb de 32" versie al een tijdje op het oog. Ik wacht alleen nog op de juiste prijs. Tot nu toe nog niet onder de 800 tegengekomen. De foka heeft die 10 tot 25% korting actie, waar ik niets van begrijp.

Misschien toch eens langs gaan en zeggen dat ik hem met 25% korting gelijk meeneem.

@chippie777: als ik zo vrij mag zijn wat vraagt de MM er momenteel voor?

Untappd: politrix

• chippie777
politrix schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:15:

@chippie777: als ik zo vrij mag zijn wat vraagt de MM er momenteel voor?
Vraag prijs is de advies prijs van 999,-- maar daar valt over te praten. Ik kon hem via internet inclusief verzendkosten voor 840 krijgen. Bij de MM gekocht voor 899,-- met het voordeel van 2 weken geen gekibbel omruil/geld terug garantie en 2 jaar pixel garantie.

• chippie777
Gman schreef op donderdag 01 november 2007 @ 02:51:

Nadeel van dit scherm is dat de "light-output" bijna niet in te stellen is.
Iemand die daar last van heeft in een donkere kamer bijv?
Ik heb deze tv net 24 uur, maar ik vond dat als hij op "dynamisch"stond wel erg veel "light-output" gaf. Ik heb deze instelling op "normaal" gezet en vind dit een stuk prettiger kijken. In dynamisch is wit gewoon WIT!!!!!!! MAar misschien is dat ook wel weer wennen
Ik ben in ieder geval nog druk bezig met de instellingen te spelen om te kijken wat er zoal gebeurt. Iemand nog instel tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje offtopic, maar in het begin wordt gepraat over dat de LX7x(x)-serie een IPS Alpha panel heeft als verbetering tov de LX60, wat voor panel zit er dan in de LX60 :)? Ik heb een 26LX60je en ben wel benieuwd omdat ik er nooit achter ben gekomen wat er nou in die LX60 hangt.

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
@politrix: ik verwacht niet dat deze LCD-schermen nu nog veel in prijs gaan dalen. Ik heb de prijzen in de startpost wel even ge-update.

@timvdl: volgens mij zit in de LX60 series ook een IPS Panel, maar die info is wat lastig te achterhalen. Het Alpha deel is nieuw in LX70 serie denk ik...

Hoe zit het overigens met de beschikbaarheid van de 32LX70? Een tijd geleden waren er wachttijden voor de levering van dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
JC schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:08:

Hoe zit het overigens met de beschikbaarheid van de 32LX70? Een tijd geleden waren er wachttijden voor de levering van dit scherm.
Bij de MM was hij gewoon op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een ATI 2600 XT gekocht en mijn TX-37LZD70 via HDMI aan mijn
HTPC gemaakt. Het was even klooien. Wist niet dat je een aparte driver
voor audio nodig had (google 'Realtek ati hdmi audio' als je ook de driver zoekt).

Ook het one-to-one mappen van de pixels was even lastig. Ik zat eerst
met underscan te klooien in de ATI control center. Maar het bleek dat je
op de panasonic moet doen menu->instellingen->beeldscan->uit. Dan is
hij meteen perfect.

Die lutsers van Mycom hadden me trouwens eerst een HD2600 pro verkocht
zonder HDMI converter in de doos (terwijl ik daar expliciet om vroeg). Moest
ik weer terug in die eeuwige Mycom rij . . .

Mijn Krups espresso cube is trouwens ook aangekomen vandaag.
Ik had de TX-37LZD70 bij www.elektrogigant.nl gekocht, maar op de bon staat
gewoon 'Elektro Wijnen' dus zien ze niet dat het een internetwinkel is :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik kijk gewoon digitaal naar mijn tx32lx70 maar wilde ook eens analoog kijken. Nu heeft de tv zelf allerlei analoge kanalen ingesteld maar ik mis er nog al wat. Met de hand kan ik ze er ook niet bij krijgen. HEt betreft kanalen met de toevoeging s en -/+ voor en achter het kanaal nummer. Hoe krijg ik die ingesteld.
De handleiding is hier niet duidelijk in.

UPDATE:
Ik ben inmiddels wel wat verder gekomen. Uiteraard is het geen probleem om de kanalen welke voorzien zijn van een + of - in te stellen, dat gaat met de fijn afstelling. Echter de z.g.n. "s" kanalen blijven lastig. Wel is het zo dat als je maar lang genoeg volhoudt uiteindelijk via de handmatige instellingen wel deze kanalen worden gevonden. Maar ze komen dan totaal niet overeen met het lijstje van UPC. Dus of UPC zit te kl...en of panasonic is in dit geval niet echt duidelijk.

[ Voor 40% gewijzigd door chippie777 op 26-11-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politrix
@JC: Ik denk eigenlijk dat het ijdele hoop is dat dit scherm nog verder zakt in prijs.

Ik zal dit scherm (TX-32LX70) voornamelijk kopen omdat ik een PS3 heb gekocht. Met mijn ' oude' JVC breedbeeld is niets mis. Ik lees vooral lovende reviews op inernet en hij komt vaak terug inde top 3 van beste 32" schermen samen met de 32k3000 Bravia en een Philips scherm. De Bravia is over het algemeen 200 euro duurder. Prijstechnisch geeft de Panasonic het meeste voor mijn geld, of zie ik wat over het hoofd?

Heeft hier iemand ervaring met dit de tx-32lx70 en een PS3? En heeft iemand dit scherm staan in combinatie met de mediabox van UPC en wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
@politrix: ik zie Pumperbal op pagina 4 in dit topic iets zeggen over de combi met een PS3. Niet heel uitgebreid, maar toch :P

De TX32LX70 staat idd vaak in de top met de Sony 32D3000 (voor 32" LCD tv's). Dat was ook een van de redenen dat ik bij dit scherm uitkwam. Een redelijke prijs (nu zeker) met goede kwaliteit i.c.m. HD en (!) SD-bronnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politrix
Ik had het topic wel doorgelezen maar dat stukje over het hoofd gezien. Ik weet nu in ieder geval waar mijn eindejaars uitkering heen gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
politrix schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 23:31:
r. Prijstechnisch geeft de Panasonic het meeste voor mijn geld, of zie ik wat over het hoofd?

Heeft hier iemand ervaring met dit de tx-32lx70 en een PS3? En heeft iemand dit scherm staan in combinatie met de mediabox van UPC en wat zijn de ervaringen?
Ik heb de DVR mediabox i.c.m. met bovengenoemd scherm. Pas sinds een paar dagen maar ben er tot nu toe tevreden over. Ik heb geen speciale kabels tussen de mediabox en het scherm maar gewoon de scartkabel van upc zelf. Wel kan ik goed zien wanneer een tv uitzending recent is of dat deze wat ouder is. Vooral de oudere uitzendingen/programma's zijn duidelijk van mindere kwaliteit. Dit is bijvoorbeeld goed te zien bij het programma klokhuis. Hier is soms het onderwerp vrij nieuw maar de "grappige" tussendoor filmpjes zijn meestal al wat jaren oud. Je kan dan echt zien dat die er niet zo mooi uit zien. Maar dit ligt volgens mij niet aan dit scherm of de upc box het is gewoon het gevolg van een goed signaal met een goed scherm waarop een mindere kwaliteit uitzending op wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de twee scart aansluitingen op deze tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een verschil dan?

Als er een verschil is dan is het meestal dat de ene RGB ondersteunt en de andere niet.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:09:
Is er een verschil dan?

Als er een verschil is dan is het meestal dat de ene RGB ondersteunt en de andere niet.
In de handleiding staat het volgende:
scart 1 (AV1) 21 pens audio/video in, audio/video uit, RGB in, Q-link
scart 2 (AV2) 21 pens audio/video in, audio/video uit, RGB in, Q-link, S-Video in

Het verschil zit dus in het stukje S-Video, ik dacht altijd scart is scart maar dat is dus niet zo. Wat is het voordeel/nadeel van S-Video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
Scart zegt iets over de fysieke aansluiting (over welk draadje gaat welke informatie).
RGB en S-Video zeggen iets over de signaaloverdracht (en impliciet ook de kwaliteit daarvan).
Over een Scart-kabel kunnen bv. RGB maar ook S-Video signalen ;)

S-Video is (voor zover ik weet) kwalitatief het minste. RGB is beter en component nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S-Video is niet het minste, dat is de composite kwaliteit die ook over Scart kan lopen op deze tv. (ook wel de bekende gele tulpstekker)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
@bjorntje424: I stand corrected :>

Meer info kan je o.a. vinden op deze site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Munters schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:53:
Iemand al het servicemenu van de LX70 weten te vinden?
Ik wil eigenlijk kunnen instellen dat de beeldherkenning van zwarte balken ook gebruikt wordt voor hdmi beelden.
Hier de manier om in het extra menu te komen.
Pas op met de laatste twee, schakel je de AB uit, dan kun je niks meer.
Houd de -/v toets boven op de TV ingedrukt en druk op je AB meerdere keren op de AV toets, tot je het extra menu te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:05:
[...]

Hier de manier om in het extra menu te komen.
Pas op met de laatste twee, schakel je de AB uit, dan kun je niks meer.
Houd de -/v toets boven op de TV ingedrukt en druk op je AB meerdere keren op de AV toets, tot je het extra menu te zien krijgt.
Voordat ik dit ga proberen, wat kan ik zoal in dit menu instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is geen service menu, maar hotelmenu. Dus volume begrenzen, afstandbediening uitzetten.

Het echte service menu:

Ga naar zender 99

Zet Bass helemaal op max, treble helemaal op min.

Dan druk je de -/v op de TV tegelijk in met de index toets op de afstandsbediening.

Nu kun je het menu doorlopen met de rode en groene toets. Instellingen veranderen doe je met de gele en blauwe knop.

Ik heb met dit menu de zwartwaarden nog beter gekregen door de backlight wat donkerder te zetten en de overige waarden wat hoger om het contrast toch goed te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:40:
Het echte service menu:

Ga naar zender 99

Zet Bass helemaal op max, treble helemaal op min.

Dan druk je de -/v op de TV tegelijk in met de index toets op de afstandsbediening.

Nu kun je het menu doorlopen met de rode en groene toets. Instellingen veranderen doe je met de gele en blauwe knop.

Ik heb met dit menu de zwartwaarden nog beter gekregen door de backlight wat donkerder te zetten en de overige waarden wat hoger om het contrast toch goed te houden!
Het hotel menu werkt prima op mijn TX-32LX70, het service menu kom ik echter niet in. Het enige wat ik bereik is dat hij naar de laatste zender waar is op ingesteld staat teruggaat (in mijn geval 30). Hoewel ik het verder ook niet nodig vind, ik heb alles al naar smaak :). Maar toch benieuwd.

Ik ben trouwens nog steeds dik tevreden met deze TV. Afgelopen zomer dus gekocht, nog met plezier de Tour de France erop gekeken en tegenwoordig veel HD films, en 's avonds vaak gewoon analoge kabel. Prima beeld, beter dan de bak die hier nog beneden staat (Philips 66cm CRT), tenminste voor zover ik kan het beoordelen.

Ik heb echter wel een hele lichte zoem als het contrast echt laag staat en het op zacht geluid van de TV na helemaal stil is. Dit is geen groot bezwaar voor mij, maar misschien toch binnenkort nog eens Panasonic hierover bellen. Ik heb begrepen dat dit wel te verhelpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:45

EaS

Net vanavond de TX-32LX700 bij m'n ouders op een Dreambox 7025+ aangesloten. Hier even een eerste summiere ervaring :

Aangezien YPbPr over SCART blijkbaar niet een officiële standaard is, heeft dream-multimedia (makers dreambox) besloten om de specs te volgen van het SCART gebeuren (om de RGB signalen niet 'in gevaar' te brengen), en is YPbPr via SCART alleen op de wat meer vergevende apparaten via de dreambox tot een waas en kleurzweem vrij beeld te verleiden (of er moeten wat kondensatoren in de dreambox vervangen worden).

Naar aanleidingen van de berichtgevingen over het toch wat betere beeld als er via component aangesloten wordt (en wetende dat bij de Dreambox 70xx reeks component via scart problematisch is), ben ik even op zoek gegaan naar info m.b.t. component/dreambox/LX700 op google, en kwam zowaar een bericht tegen over een ander nieuw *70 (plasma) panasonic model met de volgende opmerking: "soms rode of blauwe horizontale strepen in't beeld" etc. Van het idee om de dreambox aan te sluiten via YPbPr over SCART bij m'n ouders heb ik dus afgezien.

Aangezien ik eigenlijk al nooit gecharmeerd was van LCD tv's en dus ook nog eens de dreambox niet via de "beste" methode (gelezen he) aan kon sluiten, was ik aardig sceptisch ingesteld over het uiteindelijke resultaat.

Moet zeggen: Was toch wel even verbaasd. Moest gewoon wennen aan de scherpte. Zwart is ook echt zwart. Dynamisch (standaard kleurenprofiel bij het opstarten) was wel wat Walt-Disney en haast overbelicht, maar dit is maar maar een standaard voorkeuze item. Perfect te veranderen. Kwa geluid ook niets mis mee. Vergeleken met de paar LCD tv's (wat redelijk recente samsungs e.d.) waarmee ik kan vergelijken is dit echt subliem.
Het is natuurlijk maar een impressie van een uurtje of 2 TV kijken via het ding (en heb nauwelijks de menu's en instellingen verkend/geprobeerd), maar het beestje heeft een zeer goede indruk achtergelaten.

(Kritische punten proberen te ontdekken, moet later nog maar eens. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

He het service menu, toch eens proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bongo825
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-08-2016
Mijn keuze was duidelijk dacht ik, de TH-42PV700, maar na een bezoek vandaag bij polectro daar stonden toevallig een PV70 boven een PV700 (via een blueray denk ik) maar doet het niet toe, de PV70 heeft glansend scherm een de PY700 matte. Voor mij was het verschil duidelijk! namelijk de beeld van de P70 was gewoon scherper! en wat iemand al eerder in deze forum heeft over geschreven, dat de matte scherm heeft een soort waas om zich heen klopt helemaal. ik bleef een tijdje naar kijken,liep weg een kwam terug en ik bleef bij dat het verschil was duidelijk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik heb inmiddels de 32lx70 een paar weken in bezit en hij voldoet nog steeds aan alle verwachtingen.
Wat ik wel een beetje jammer vindt is dat je de beeld verhouding niet per input kanaal kan vastzetten.
Als ik digitaal kijk (via upc decoder) dan past de tv de beeld verhoudingen perfect aan als deze in automatisch staat, gaat nagenoeg altijd goed.
Echter ik heb ook een WII, deze staat aangesloten op de component ingang van deze tv. Hier gaat het af en toe fout met de beeld verhouding als de tv in automatisch staat. Zet ik de tv gewoon op 16:9 dan is het beeld van de WII altijd goed maar vegeet ik dit dan terug te zetten en ik schakel over naar de UPC decoder dan gaat het daar af en toe fout.
Het zou een mooie optie zijn als je de beeld verhouding vast zou kunnen zetten per input kanaal, of is hier een andere oplossing voor? (Echt erg is het niet, maar het zou makkelijk zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerStrip timing parameters:
1368x768=1368,28,160,232,768,23,4,31,89910,560

Generic timing details for 1368x768:
HFP=28 HSW=160 HBP=232 kHz=50 VFP=23 VSW=4 VBP=31 Hz=61

VESA detailed timing:
PClk=89,91 H.Active=1368 H.Blank=420 H.Offset=12 HSW=160 V.Active=768 V.Blank=58 V.Offset=23 VSW=4

Linux modeline parameters:
"1368x768" 89,910 1368 1396 1556 1788 768 791 795 826 +hsync +vsync
Dit zijn trouwens de instellingen van het Powerstrip profiel dat ik gebruik met mijn TX-32LX70F. Hiermee heb ik bij het testen met dit test patroon voor het oog geen under of overscan. Dit is op een laptop met een ATI Mobility Radeon X1400 en XP Home SP2 (van weinig belang geloof ik, maar toch even erbij vermelden).

P.S.: Ik heb de TV nu alweer zo'n 5 maanden, en ik zit nog steeds af en toe met open mond naar HD materiaal te kijken :P. Ligt uiteraard ook aan wat je bekijkt (voornamelijk nog eens Planet Earth in HD), maar toch :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:08
chippie777 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:52:
Ik heb inmiddels de 32lx70 een paar weken in bezit en hij voldoet nog steeds aan alle verwachtingen.
Wat ik wel een beetje jammer vindt is dat je de beeld verhouding niet per input kanaal kan vastzetten.
Als ik digitaal kijk (via upc decoder) dan past de tv de beeld verhoudingen perfect aan als deze in automatisch staat, gaat nagenoeg altijd goed.
Echter ik heb ook een WII, deze staat aangesloten op de component ingang van deze tv. Hier gaat het af en toe fout met de beeld verhouding als de tv in automatisch staat. Zet ik de tv gewoon op 16:9 dan is het beeld van de WII altijd goed maar vegeet ik dit dan terug te zetten en ik schakel over naar de UPC decoder dan gaat het daar af en toe fout.
Het zou een mooie optie zijn als je de beeld verhouding vast zou kunnen zetten per input kanaal, of is hier een andere oplossing voor? (Echt erg is het niet, maar het zou makkelijk zijn)
Dat zou inderdaad een handige funktie zijn.

Wat mij opvalt is dat het beeldvullend maken van breedbeelduitzending bij de RTL & SBS uitzending soms lang duurt. Bij de zenders van de publieke omroepen, belgen, duitsers gebeurt dit direkt (en zie je de TV uitzending niet eens met zwarte balken). Zijn meer mensen die dit herkennen?

• Munters
Bij mij duurt de herkenning van een wide-uitzending altijd ongeveer een halve seconde. Maakt niet uit welke zender. Ik heb de tv overigens op 4:3 staan, want ik wil geen vervorming.

Wel heb ik bij de commercielen dat de herkenning niet werkt wanneer ik de aspect aanpas terwijl de zender al op staat. Heb je zomaar vier balken rondom af en toe.
Als ik dan van zender wissel en direct weer terug wordt het beeld binnen (geschat) een halve seconde herkent en ingesteld.

Dat de aspect niet per ingang vastgezet kan worden vind ik echt een grote misser (het liefst wil ik deze zelfs per zender vast kunnen zetten, dat kan immers met het geluidssysteem ook). De huidige manier van omgaan met de aspect vind ik echt een tegenvaller en constante ergernis van deze tv.

Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
Levering van de 32LX70 voor de webshops is slecht op dit moment :|
Ik heb vorige week gebeld met o.a. Mokio. Levering staat gepland voor februari/maart, maar zonder garantie. De 700 versie is beter leverbaar maar ik heb de meerprijs er niet voor over.

Misschien de 37PV70 van Panasonic (plasma)... :D

Verwijderd

Ik heb deze tv (32lx70) nu al een maand of 2 en ben er wel tevreden van. Nu is me opgevallen dat er in de rechterbovenhoek van het scherm een groene vlek is, wat je overigens maar ziet op een zwarte achtergrond maar wat wel vervelend is bij een film of spel met veel donkere momenten.

Na wat te hebben gezocht op google zou dit om "backlightbleeding" of "backlightleakage" gaan.
Iets wat blijkbaar nogal vaak voorkomt bij lcd schermen. Maar die je toch niet verwacht bij een scherm van deze prijsklasse.

Nu vraag ik me af of er nog meer zijn die daar last van hebben bij deze tv?
En zou ik daarvoor beroep kunnen doen op mijn garantie? Aangezien dit toch wel iets anders is dan een dode pixel.

Dank Yannick.

Verwijderd

Heb er geen last van, maar dit verschijnsel kan ook optreden als er tegen het scherm aan gedrukt is met bijvoorbeeld een voorwerp. Andere oorzaken zou ik niet kunnen geven.

Panasonic heeft hele goeie garantie, grote kans dat je gewoon een nieuw scherm krijgt of reparatie aan huis door monteur. Neem maar eens contact op met Panasonic. Pixeldefecten doet panasonic ook niet moelijk over heb ik meerdere malen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt zal dan maar eens contact opnemen met Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:50:
[...]
Dit zijn trouwens de instellingen van het Powerstrip profiel dat ik gebruik met mijn TX-32LX70F. Hiermee heb ik bij het testen met dit test patroon voor het oog geen under of overscan. Dit is op een laptop met een ATI Mobility Radeon X1400 en XP Home SP2 (van weinig belang geloof ik, maar toch even erbij vermelden).

P.S.: Ik heb de TV nu alweer zo'n 5 maanden, en ik zit nog steeds af en toe met open mond naar HD materiaal te kijken :P. Ligt uiteraard ook aan wat je bekijkt (voornamelijk nog eens Planet Earth in HD), maar toch :).
Leuk om te lezen dat ik dezelfde TV en grafische kaart heb. Ik kijk ook met open mond naar HD Planet Earth! Mijn vraag gaat over resolutie-instellingen: Tot nu toe heb ik de zaak werkend gekregen (onder XP) door de monitor in te stellen als XGA met 1024x768. In de handleiding staat dat dit het maximale PC signaal is. Daarmee kan ik een 720p film kijken. Maar 720p is toch eigenlijk 1280x720? En hoe zit dat dan met het feit dat het paneel volgens hetzelfde boekje 1366x768 pixels heeft? Kan ik er nog meer uit halen? En wat is een samengedrukt SXGA signaal? (schijn ie ook te kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:15
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:30:
[...]
Tot nu toe heb ik de zaak werkend gekregen (onder XP) door de monitor in te stellen als XGA met 1024x768. In de handleiding staat dat dit het maximale PC signaal is.
Dat is toch niet de maximale resolutie via VGA? :?
Ik heb de tv ook besteld en net daarvoor de handleiding bestudeerd: KLIK

Als je kijkt op pagina 27 'Het pc-scherm weergeven op scherm' staat daar duidelijk de pc instelling resolutie tot WXGA (1366 x 768)

En op pagina 36: 'technische informatie - pc-aansluiting' staat ook duidelijk vermeld dat 1366 x 768 een inkomend signaal is dat correct via vga weergegeven kan worden.

Overigens sluit ik er een HTPC op aan met eigen HDMI aansluiting (dus geen DVI-->HDMI stekker, native HDMI op moederbord) dus ik zal de VGA niet nodig hebben, maar ik wil dit wel graag helder hebben.

Ik kan me niet voorstellen dat de tv wel de eigen resolutie (1366 x 768) slikt en deze vervolgens als 1024 x 768 weergeeft...... |:(

[ Voor 17% gewijzigd door vandermark op 29-12-2007 11:27 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandermark schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 09:55:
[...]

Dat is toch niet de maximale resolutie via VGA? :?
Ik heb de tv ook besteld en net daarvoor de handleiding bestudeerd: KLIK

Als je kijkt op pagina 27 'Het pc-scherm weergeven op scherm' staat daar duidelijk de pc instelling resolutie tot WXGA (1366 x 768)

En op pagina 36: 'technische informatie - pc-aansluiting' staat ook duidelijk vermeld dat 1366 x 768 een inkomend signaal is dat correct via vga weergegeven kan worden.

Overigens sluit ik er een HTPC op aan met eigen HDMI aansluiting (dus geen DVI-->HDMI stekker, native HDMI op moederbord) dus ik zal de VGA niet nodig hebben, maar ik wil dit wel graag helder hebben.

Ik kan me niet voorstellen dat de tv wel de eigen resolutie (1366 x 768) slikt en deze vervolgens als 1024 x 768 weergeeft...... |:(
Maar je geen zorgen, de beperkingen liggen denk ik meer in mijn instellingen dan in de tv. Daarom post ik het hier ook. Na jouw opmerking ben ik verder gaan testen en ik kom ook tot 1280x1024, wat toch ook opmerkelijk is met een scherm van 1366x768. Dat ik 1366x768 niet uitgeprobeerd heb, komt omdat deze optie niet in mijn CCC van de Ati kaart zit (X1400). Verder had ik in de handleiding alleen naar pagina 39 gekeken i.v.p. 36. Ik hoor graag hoe anderen dit oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De resolutie is inderdaad niet standaard in te stellen. Ik gebruik zelf hiervoor het programma PowerStrip. Hiermee kun je handmatig een resolutie aan je drivers toevoegen. Echter schijnen de meeste videokaarten lastig met 1366*768 om te kunnen gaan, omdat 1366 geen macht van 2 is (meende ik). Hierdoor moet je op sommige HDTV's 1360*768 gebruiken, en op andere 1368*768.

Ik heb hem zelf via DVI -> VGA adapter over een 5 meter lange VGA kabel aangesloten op m'n TV. Toen ben ik begonnen met deze instellingen te proberen. Uiteindelijk door wat aan te kl*ten (;)) de goede instellingen gevonden. Als het je niet lukt stuur dan maar even een PM/DM, of hoe dat hier ook heet. Dan zal ik proberen stap voor stap uit te leggen hoe het mij is gelukt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Laatst online: 19-09 08:28
Ik heb op mijn videokaart (Club3D X800XT VIVO) naast S-Video en Composite ook een component (groen, rood, blauw) uitgang. Heeft iemand al eens geprobeerd (desnoods met 3 composite, of audio kabels) component aan te sluiten. Wat voor resoluties slikt de panasonic dan? Hoe is het beeld? En hoe is de pixelmapping... perfect? Misschien is het dan zelfs mogelijk om 1920x1080 door te geven aangezien de panasonic kan downsamplen....

Trouwens als ik het dus goed begrijp dan accepteert het panel probleemloos 1360x768 via een VGA (dsub 15 pin) aansluiting? (ook al staat deze niet in de handleiding dus 1360 ipv 1366...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:28
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:50:
[...]

Daar dit een 100Hz tv is zou je toch ergens 100hz moeten terugvinden in die parameters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, PC input gaat op 60Hz. Don't ask me why, het is gewoon zo ;) .

En Ghost81:

Gaat prima over VGA, echter werkte 1360*768 niet goed bij mij, 1368*768 wel.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:50:
En Ghost81:

Welke grafische kaart heb je dan? Bij mij staat in de display manager alleen 1360 niet 1368... (powerstrip is natuurlijk een optie, maar zonder is fijner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Munters schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:03:
Bij mij duurt de herkenning van een wide-uitzending altijd ongeveer een halve seconde. Maakt niet uit welke zender. Ik heb de tv overigens op 4:3 staan, want ik wil geen vervorming.
Tegenwoordig zenden vrijwel alle zenders 16:9 uit, als je dus 4:3 instelt (zwarte balken aan zijkant) heb je juist vervorming. (of je moet van molllig houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munters
KlaasHof schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:15:
[...]

Tegenwoordig zenden vrijwel alle zenders 16:9 uit, als je dus 4:3 instelt (zwarte balken aan zijkant) heb je juist vervorming. (of je moet van molllig houden)
Dat zou je wel verwachten, maar dat is echt niet zo. (Tenminste op de LX70 series).
De 16:9 en 4:3 instelling geven bij de meeste zenders het beeld correct weer (breedbeeld beeldvullend en ouderwetse beelden met balken links/rechts). Het verschil tussen deze twee keuzes zit eigenlijk alleen in de zenders: national geographic en discovery. Met 16:9 krijg ik vier balken rondom, vandaar mijn keuze voor 4:3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik heb zelf nagenoeg geen last van de automatische beeldverhoudinginstelling (aspect).Ik denk dat dat komt doordat ik UPC digitale tv heb. Deze decoder geeft al het beeld door in 16:9. De enige zender waar ik af en toe "problemen" mee heb is SBS6. Op de een of andere manier gaat het daar soms fout. Ik mis dan de onderste regel van de ondertiteling als deze uit twee regels bestaat en ook het SBS logo komt soms niet helemaal in beeld. Als dit gebeurt pas ik de beeld verhouding zelf aan. Dit is bij deze tv heel eenvoudig direct via de afstandbediening te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:50:
En Ghost81:

Ik heb de zaak nu naar behoren werken:
Mijn TV is panasonic TX-32LX-70(f) aangesloten via VGA
Mijn grafische kaart is de Ati Mobility Radeon X1400 (met 1280x800 laptop monitor)

Omdat 1366x768 niet in het Control Center van Ati zat, heb die verwijderd en alternatieve drivers geïnstalleerd: Radeon Omega drivers v 4.8.442. Nu kan ik wel de 1366x768 draaien. En het ziet er goed uit!

Verder had ik (ook al bij het CCC van Ati) het probleem dat door de Theater mode alles uitgerekt werd waardoor de verhoudingen stuk waren. BV een 1280x536 film (Bourne) werd schermvullend. Bij de nieuwe drivers heb ik de theater mode uitgeschakeld en het probleem is opgelost! :-)

@vandermark:
Het valt dus wel mee.
@Noobtastic:
Bedankt voor de opmerkingen
@Ghost81:
Zo lukt het mij dus wel 1366x768 te draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant om te lezen dat het met Omega Drivers makkelijker lukt om de goede resolutie te draaien. Ik blijf toch bij de standaard ATI drivers + PowerStrip, omdat Omega drivers op deze laptop minder stabiel zijn dan de standaard drivers (zelfs één keer Windows opnieuw moeten installeren als indirect gevolg van de Omega drivers :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:41:
Interessant om te lezen dat het met Omega Drivers makkelijker lukt om de goede resolutie te draaien. Ik blijf toch bij de standaard ATI drivers + PowerStrip, omdat Omega drivers op deze laptop minder stabiel zijn dan de standaard drivers (zelfs één keer Windows opnieuw moeten installeren als indirect gevolg van de Omega drivers :P).
Er staat iets over dat 7, 8 en 9k series van ATI niet ondersteund worden door de nieuwste omega drivers. Dat is wel iets om op te letten. Er wordt namelijk gewaarschuwd dat je met en zwart scherm zit na de reboot na de installatie. Das wel erg irritant. (hopelijk werkt safemodus dan nog....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Ik heb de consumentengids gelezen maar (zoals gewoonlijk) is het een erg beknopte test.
Ze gaan ookniet in op 100Hz o.i.d.

http://rapidshare.com/files/82409196/consum.pdf.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 10:51

Gorefest

serial killer.

Panasonic zou veeeeeeel van deze schermen kunnen verkopen als hij gewoon leverbaar zou zijn!
Ik heb er voor ons bedrijf 4 besteld in Oktober, gister ff gebeld met panasonic.

Nou meneer voor half maart hoeft u nergens op te rekenen.

En dat terwijl hij in andere landen wel gewoon leverbaar is, bijvoorbeeld UK of USA.
Ik zag hem zelfs op Amazon uk staan voor iets van 650 Euro dan zat er zelfs een freeview (DVBT) tuner bij in.

Ik vind het ronduit belachelijk en heb de order gecancelled. Ga nu wel voor Toshiba ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Topicstarter
Mee eens. Snap het ook niet :|
Ik heb mijn keuze veranderd naar de 37PV70 (plasma)... ook niet geweldig leverbaar, maar beter dan dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren bij de Mediamarkt gevraagd en de TV's hadden ze gewoon op voorraad hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze TV ook sinds 13 december in de bestelling staan en wordt waarschijnlijk eind deze maand geleverd.

@bjorntje424 welke Mediamarkt?..Hier in Heerlen krijgen ze de Tv voorlopig ook nog niet binnen werd mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:40:
Vergelijk maar eens met een meter voor in het stopcontact om het vebruikt te meten.

Gisteren nog even bij een vriend en mijn zus gemeten met 30 min lord of the rings 1 en plasma verbruikte zelfs 6 watt minder dan de LCD versie.

JVC LT-37A80S gemiddeld 158Watt (eigenlijk constant door LCD techniek)

panasonic th-37pv70 gemiddeld 152Watt (pieken van ±220WWatt, dalen van ±95Watt)

Vergelijk het zelf maar eens. Wel knap dat je het meteen een feit noemt, terwijl je afgaat over eigenschappen van plasma's van eerdere generaties. Mensen blijven maar roepen over doorbranden en stroomvebruik, maar vergeten dat plasma al 10 generaties doorontikkeld is. En het belangrijkste, beeldkwaliteit is gewoon beter. Ik heb spijt dat ik een LCD gekocht heb, al geeft mijn ook erg goed beeld (Panasonic TX32-LX600).
Goh, dat is erg interessant. Het hogere stroomverbruik van de 37PV70 (t.o.v. dat van de 32LX700, 140 W geloof ik) was voor mij tot nu toe 't enige minpunt van de plasma. Maar als 't gemiddeld 152 W is, valt dat nadeel eigenlijk weg. Wordt 't denk ik toch de PV70. Hoewel ik de Panasoic LCD's inderdaad ook erg mooie tv's vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 12:38
Nou ben ik wel gecharmeerd van de tx-32lx700 . Ik wil graag een LCD tv kopen(tegen plasma heb ik persoonlijke redenenen... die misschien wel niet meer geldig zijnop huidge plasma's maar ik wil geen risico lopen) . en mijn keuze gaat eigenlijk tussen de tx-32lx700 en de sony KDL32D3000. Nou was er maar 1 winkel waar ik uberhaupt de tx-32lx700 gezien heb. En daar vondt ik het beeld echt natuurlijker dan de sony(al kan dit aan een slechte afstelling gelegen hebben de kleuren waren erg vel). Mijn vraag was of de tx-32lx700 gewoon slecht leverbaar is omdat Panasonic niet genoeg produceert/levert, of omdat dit model er al weer uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik begrepen heb,heeft Panasonic problemen met de productie,en dus ook de levering van een aantal modellen.
Waaronder dit model en eigenlijk de hele lx-70(0) reeks.
Waarschijnlijk eind deze maand weer leverbaar in een aantal winkels.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kost de LX-700 in de winkel zo rond de 1200 euro?
En wordt het niet eens tijd voor een prijsdaling van deze serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is veel vraag naar deze tv....dus een flinke prijsdaling zal nog wel even duren denk ik.
En in de winkel ligt de prijs idd rond de 1200,- en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panasonic TX-32LX70
Ik lees dat deze LCD 32 inch is. Waarom bestaat er geen 37 inch van deze model?
Bij Panasonic kreeg ik maar geen antwoord te ontvangen.

Weet iemand hiervan?
Uw reactie, alstublieft
Vast en zeker bedankt van de antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:21:
Panasonic TX-32LX70
Ik lees dat deze LCD 32 inch is. Waarom bestaat er geen 37 inch van deze model?
Bij Panasonic kreeg ik maar geen antwoord te ontvangen.

Weet iemand hiervan?
Uw reactie, alstublieft
Vast en zeker bedankt van de antwoord!
Er zijn van panasonic een aantal 37" modellen.. Voor de hd-ready modellen zijn er 2 plasma's (de TH 37PV7 en de TH37PV70). Verder is er ook nog de 37LZD70, een full HD lcd model. Beiden typen hebben zo hun eigen voordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twynn schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:10:
[...]

Er zijn van panasonic een aantal 37" modellen.. Voor de hd-ready modellen zijn er 2 plasma's (de TH 37PV7 en de TH37PV70). Verder is er ook nog de 37LZD70, een full HD lcd model. Beiden typen hebben zo hun eigen voordelen :)
Ja, ik las ook dat er een 37LZD70 bestaat. Ik moet de LCD met FULL HD hebben, maar wel in 37"
Maar is 37LZD70 beter dan 32LX70?

Vast en zeker bedankt van de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Als je dan toch voor de 37" gaat kun je beter de plasma uit dezelfde serie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:33:
Ja, ik las ook dat er een 37LZD70 bestaat. Ik moet de LCD met FULL HD hebben, maar wel in 37"
Maar is 37LZD70 beter dan 32LX70?
De 37LZD70 is inderdaad full HD..
Maar wat noem je beter dan de 32LX70? 't zijn gewoon 2 verschillende modellen, dus het is best lastig om ze te vergelijken.
Ik heb de 37" regelmatig in de winkels bekeken en vond het beeld wel goed. Ding heeft ook wel goede reviews. Maargoed, ook de 37" plasma's hebben heel goede reviews. Het is maar net wat je wilt.
Ga gewoon in de winkels kijken dan kun je het zelf beoordelen en vergelijken met andere modellen :)
Gorefest schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:01:
Als je dan toch voor de 37" gaat kun je beter de plasma uit dezelfde serie nemen.
Want? Geef dan in ieder geval een onderbouwing..

[ Voor 15% gewijzigd door Twynn op 31-01-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
In MediaMarkt de 32LX70(100Hz), 32-PFL7762(geen 100Hz) en een 32' 100Hz Samsung naast elkaar gezien. Zelf even met de instellingen gerommeld tot ze optimaal waren en dan is Philips het mooist, gevolgd door de Samsung en uiteindelijk de Panasonic... Zelfs als je de instellingen zo zet dat ze bij elkaar in de buurt komen (philips en samsung dus minder helderheid en de kleuren minder intensief maken) blijft de Panasonic de hekkesluiter.

Het ging om en HD 720p signaal, inclusief snelle beelden.
Ik wilde graag voor de 32lx70 gaan maar ga nu toch naar een Philips kijken.

[ Voor 0% gewijzigd door german8 op 31-01-2008 20:40 . Reden: slecht lopende zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Ik heb inmiddels gehoord bij de Harense Smid en Expert dat Panasonic de LX70(0) niet meer gaat leveren. In maart komen nog een paar, maar die zijn veelal al gereserveerd. Ook komt Panasonic met een nieuw model op de markt. Welk model dat is weet ik niet, geen specs, geen typenummer. Op de site van sallandautomatisering is de Panasonic ook uit het assortiment verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
KlaasHof schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:39:<KNIP>

Het ging om en HD 720p signaal, inclusief snelle beelden.
Ik wilde graag voor de 32lx70 gaan maar ga nu toch naar een Philips kijken.
Zo zie je maar, het blijft een persoonlijke keuze, voor mij was het juist de panasonic die de doorslag gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twynn schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:10:
[...]

@ Twynn, thanx van je tip!
Ik ga straks bij de MM te vergelijken en zo.

Ik neem het liefste 37"dan de 32" voor mijn huidige kijkafstand 4 meter.
Dus ik vind dat de 32" niet voldoende voor zo'n afstand is. Of zijn jullie het niet eens?

Vast en zeker bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:46:
[...]

<KNIP>

Ik neem het liefste 37"dan de 32" voor mijn huidige kijkafstand 4 meter.
Dus ik vind dat de 32" niet voldoende voor zo'n afstand is. Of zijn jullie het niet eens?

<KNIP>
Wij zitten op 3,5 meter afstand van de 32LX70. Voor ons groot genoeg. Maar als je zo de verschillende fora er op naleest verschillen de meningen nogal. Voor de een kan het niet groot genoeg zijn de ander houdt het liever bij wat kleiners. Wij twijfelde heel lang tussen de 26 en 32 inch. Vandaar dat wij de 32 inch hebben gekocht bij een winkel waar je binnen 2 weken je aankoop kan terugbrengen zonder opgaaf van reden. Je krijgt dan je geld terug of je kiest een ander produkt uit.
Het is weliswaar bij de 32 inch gebleven maar ik zag het niet zitten om blind via een internet shop een model uit te kiezen en dan er achter te komen dat het toch niet is wat je er van verwacht. Uiteindelijk viel het prijsverschil ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Ghost81 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 08:56:
Ik heb inmiddels gehoord bij de Harense Smid en Expert dat Panasonic de LX70(0) niet meer gaat leveren. In maart komen nog een paar, maar die zijn veelal al gereserveerd. Ook komt Panasonic met een nieuw model op de markt. Welk model dat is weet ik niet, geen specs, geen typenummer. Op de site van sallandautomatisering is de Panasonic ook uit het assortiment verdwenen.
Daar sta ik wel van te kijken, want de vraag naar tv’s in deze serie is bij mijn weten groot. Ik zit in ieder geval zelf al een tijdje te wachten op (verbeterde) leverbaarheid, maar dus misschien helemaal voor niets. Ik heb wel de indruk dat fabrikanten elk jaar nieuwe modellen uitbrengen, dus zo vreemd is het misschien ook weer niet. Voor een verbeterde LX70 is natuurlijk ook wat te zeggen.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Ja op zich zijn de panasonics 70 en 700 inderdaad al een jaar op de markt. Ik was echter ook wel verbaasd. Zeker ivm de grote vraag erna. Maar wellicht komt er een licht verbeterde versie die dan weer goed leverbaar is zonder opzienbarende vernieuwingen. Dat er een nieuwe reeks aankomt heb ik trouwens van een verkoper (ik geloof die van de Expert), maar ja mijn ervaring is dat dat soort informatie van verkopers nogal wisselt..... echt 100% betrouwbaar is mijn opmerking dus niet, maar ik wilde het toch even delen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De LX70 is weer leverbaar :D......check kieskeurig ff.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost81 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 08:56:
Ze zijn sinds vandaag in een aantal webshops weer goed leverbaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Laatst online: 16-04 14:37
Ik ben op zoek naar de TX-26LX70, maar ik kan nog steeds geen webshop of normale winkel vinden waar ze hem wel op voorraad hebben. Als iemand 'm ergens ziet, zou ik het erg op prijs stellen als ze me een pm sturen of zo.

Net op Kieskeurig gekeken en daar staat nog steeds een dik rood kruis bij "voorraad" bij de winkels. :(

[ Voor 94% gewijzigd door Xochiquetzal op 11-02-2008 22:33 ]

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:28

worker

2x Sessy thuisbatterij

Ik heb de LX70 net gekocht, en de hele avond zitten spelen met de instellingen. Ik begrijp niet hoe het nou zit met de verschillende beeldformaten.

Mijn digitale tuner (kabel) kan met een logootje aangeven of een uitzending 16:9 is. Als hij dat aangeeft, en ik zet de TV hard op "16:9" dan krijg ik onder en boven zwarte balken in het scherm. Beeld is wel mooi, en volgens mij niet vervormd.
Als ik de TV op "auto" zet, dan wordt de uitzending beeldvullend, maar zie ik lelijke artefacten in het beeld, vooral te zien wanneer er letters in beeld zijn (scherpe randen, hoog contrast). Ik vind het dus lijken alsof er dan digitaal met het beeld geklooid wordt.

Kan iemand dit uitleggen?

Edit: ik ben al een heel stuk verder, ergens anders las ik een tip dat je je randapparatuur zoals HDD recorder en digitale tuner in moet stellen op 16:9. Die stonden bij mij beide op 4:3.

[ Voor 12% gewijzigd door worker op 12-02-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

uitleggen niet, maar Juist geeft bij ons het beste beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xochiquetzal schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:30:
Ik ben op zoek naar de TX-26LX70, maar ik kan nog steeds geen webshop of normale winkel vinden waar ze hem wel op voorraad hebben. Als iemand 'm ergens ziet, zou ik het erg op prijs stellen als ze me een pm sturen of zo.

Net op Kieskeurig gekeken en daar staat nog steeds een dik rood kruis bij "voorraad" bij de winkels. :(
denk dat je weinig kans maakt om de tv te vinden.Ik weet wel dat ze niet meer gemaakt worden en dat alle tv's die besteld zijn alleen nog uitgeleverd zullen worden.
Ik heb de 32" al vanaf 13 december in bestelling staan en zoals ik begrepen heb beginnen ze pas eind maart weer uit te leveren.
Ik denk dat ik de bestelling maar anuleer en ga voor de Sony kdl-D3000 of 3500.

Ennu...waarom ga je niet voor de 32" die is namelijk wel nog online te krijgen voor 50euries meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Omdat die te groot is voor de kast en de woonkamer. Als we groter gaan wonen en nieuwe meubels gaan kopen, dan kan die 26" mooi naar boven of zo. En tegen die tijd zijn grotere van betere kwaliteit en goedkoper.

Ik heb hem trouwens gisteren bij een webwinkel gekocht. Laatste update: week 9.... over 2 weken. Maar da's nog maar even afwachten of dat klopt, of dat de leverdatum dan weer wordt uitgesteld. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xochiquetzal schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:07:
Omdat die te groot is voor de kast en de woonkamer. Als we groter gaan wonen en nieuwe meubels gaan kopen, dan kan die 26" mooi naar boven of zo. En tegen die tijd zijn grotere van betere kwaliteit en goedkoper.

Ik heb hem trouwens gisteren bij een webwinkel gekocht. Laatste update: week 9.... over 2 weken. Maar da's nog maar even afwachten of dat klopt, of dat de leverdatum dan weer wordt uitgesteld. :D
Dat is idd ff afwachten ja....bij mij is de levering al 3x uitgesteld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:28

worker

2x Sessy thuisbatterij

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:35:
[...]

Dat is idd ff afwachten ja....bij mij is de levering al 3x uitgesteld :(
Ik heb deze TV afgelopen maandag gekocht bij IT's in Venlo (laatste exemplaar). Wellicht dat je met wat rondbellen hem nog wel kunt vinden. En bij verkoop.net (goedkoopste bij de pricewatch) staat dat'ie direct leverbaar is (maar of dat waar is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

worker schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:00:
[...]

Ik heb deze TV afgelopen maandag gekocht bij IT's in Venlo (laatste exemplaar). Wellicht dat je met wat rondbellen hem nog wel kunt vinden. En bij verkoop.net (goedkoopste bij de pricewatch) staat dat'ie direct leverbaar is (maar of dat waar is...)
ik heb de tv ook bij ITs in bestelling staan en kon hem hebben voor 850 euro, hier in de buurt van Heerlen is de tv gewoon niet meer te krijgen,heb wel een winkel gevonden maar die wilde niks van de priijs af doen 999,- en dat vind ik een beetje te veel voor de tv.
Er staat idd op een paar sites dat ze direct leverbaar zijn maar na wat heen en weer gemail lijken dit ook maaar lokkertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Ik denk, he, dat als iemand bij meerdere webwinkels zou bestellen en ineens met meerdere tv's zou komen te zitten, dat ie die wel heel snel kwijt zou zijn, misschien zelfs met winst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Panasonic komt dit voorjaar nog met de LX80 serie, deze is dan ook leverbaar in titanium kleur.

Wat er nog meer veranderd kon ik zo niet vinden alleen dat de contrast ratio nog hoger is.
Pagina: 1 2 3 Laatste