Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 112.136 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2be schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:43:

Heb het toestel nu op cinema staan en laat hem nu inspelen. Kun je ook ergens zien hoeveel speeluren je toestel tot nu toe heeft gehad?
Even in het Service menu kijken = -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening)
Dan staat het rechts onderaan in het zwarte kadertje dat verschijnt als je het menu in gaat. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rednas schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:49:
Hebben sommigen van jullie ook last van lichte banding op jullie PZ85? Ik zie dit het meeste als ik op mijn PS3 kijk naar die achtergrondgolf.
Die banding heb ik ook bij de achtergrondgolf mijn PS3 ( optisch aangesloten op de th42pz85)
ik zie het duidelijk als ik op een kleine 50cm ga staan.
En hoe verder weg je gaat staan, hoe minder je het ziet, maar dat is waarschijnlijk bij jou ook. ;)

Eerlijk gezegd denk ik, dat het gewoon de achtergrond de oorzaak is en niet de Plasma. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
[b][message=30112113,noline]Heb ook ff over de LG (42pg6000) nagedacht, maar uit ervaringen tijdens die bijbaan met LG en het feit dat deze geen 1366*768 resolutie heeft toch voor de Panasonic gekozen.
De PX80 heeft overigens ook een resolutie van 1024x768, enkel de Panasonic LCD's hebben een resolutie van ofwel 1368x768 of 1920x1080. Plasma is ofwel 1024x768 (HDReady), ofwel 1920x1080 (FullHD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Cartman! schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:14:
[...]

Op hdtvtest.co.uk lees ik dat de tv moeite heeft met interlaced signalen. Komt er ook een interlaced signaal uit een UPC mediabox dat iemand weet of hoe kom ik daar achter :?
Ja

[ Voor 12% gewijzigd door |sWORDs| op 22-05-2008 18:36 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Sluuut schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:12:
[...]

Ik had diezelfde vraag hierboven geformuleerd onder Input lag, omdat een plasma scherm sowieso geen responsetijd heeft zoals een LCD (zoals die Philips tv die je eerst wou). Naast responsetime heb je echter ook nog input lag op sommige schermen, wat ook lipsync issues kan veroorzaken.. dus diegene die het weet, hoor ik het graag van :)
Misschien moeten jij en Gast1981 beter dit topic doorlezen, dit is al vaker besproken.

|sWORDs| in "Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 s..."
|sWORDs| in "Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 s..."

Alle plasma's en LCD's doen aan signaal bewerking en ook vrijwel alle recente crt's.

[ Voor 16% gewijzigd door |sWORDs| op 22-05-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:07:
[...]

De PX80 heeft overigens ook een resolutie van 1024x768, enkel de Panasonic LCD's hebben een resolutie van ofwel 1368x768 of 1920x1080. Plasma is ofwel 1024x768 (HDReady), ofwel 1920x1080 (FullHD).
de 37 inch heeft 1024x720 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een 42PZ85 en het volgende probleem.
Alle TV programma's kijk ik via de HD set top box van Samsung 1080i(@Home).
Zelfs bij zenders die 16:9 uitzenden heb ik links en rechts een zwarte balk.
Op Auto of op 16:9 zetten van de TV helpt niet, de enige stand die werkt is Juist.
Nu kun je in het menu Overscan aan zetten, maar dan krijg ik het volgende probleem.
Schakel ik dan over op Media Center(geeft 1080p) ben ik hele delen van het menu kwijt.
Moet dan de Overscan weer uitzetten.
Schakel ik weer terug naar TV, dan moet ik weer naar het Aspect menu en ondanks dat deze op Juist staat moet ik wederom bevestigen door te selecteren.
De ellende van deze TV is dat hij wel de kleur instellingen per ingang onthoud, maar niet de Aspect ratio.
Alle aansluitingen zijn HDMI.

Iemand met het zelfde probleem of een oplossing.
Dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:03:
Op Auto of op 16:9 zetten van de TV helpt niet, de enige stand die werkt is Juist.
Nu kun je in het menu Overscan aan zetten, maar dan krijg ik het volgende probleem.
Schakel ik dan over op Media Center(geeft 1080p) ben ik hele delen van het menu kwijt.
Schakel ik weer terug naar TV, dan moet ik weer naar het Aspect menu en ondanks dat deze op Juist staat moet ik wederom bevestigen door te selecteren.
De ellende van deze TV is dat hij wel de kleur instellingen per ingang onthoud, maar niet de Aspect ratio.

Dan hoor ik het graag.
Heb je op de AB van de Samsung al eens de knop psize geprobeerd.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft geen effect, krijg dan of 3:4 of breedbeeld maar dan weer met zwarte balken l en r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom net hier op het forum tegen om de overscan via het service menu uit te schakelen.
Weet niet of dit dan wel per ingang kan.
Dat zou dan een oplossing kunnen zijn, voor de TV overscan aan en voor de Media Center uit.
Als moeders klaar is met het kijken van de serie, zal ik het eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 12:35
Is de px80 geschikt om er met de PC op te gamen? (MMO-genre)
Sommige mensen zeggen dat je goed beeld krijgt, anderen weer niet (door de vreemde 1024x720 native reso)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:25:
[...]

de 37 inch heeft 1024x720 !
en de 50 1366x768

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

geemfriek schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:21:
Is de px80 geschikt om er met de PC op te gamen? (MMO-genre)
Sommige mensen zeggen dat je goed beeld krijgt, anderen weer niet (door de vreemde 1024x720 native reso)
Mensen lullen teveel terwijl ze niet weten waar ze het over hebben.

Als je een breedbeeld resolutie (1280x720 of 1920x1080) naar de PX80 stuurt (kan alleen over hdmi/dvi, dat wel) verdeelt ie et gewoon netjes over die 1024x768 pixels en ziet het er prima uit en heb je geen rare verhoudingen.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 12:35
oXygeN schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:55:
[...]

Mensen lullen teveel terwijl ze niet weten waar ze het over hebben.

Als je een breedbeeld resolutie (1280x720 of 1920x1080) naar de PX80 stuurt (kan alleen over hdmi/dvi, dat wel) verdeelt ie et gewoon netjes over die 1024x768 pixels en ziet het er prima uit en heb je geen rare verhoudingen.
dank u, klare taal! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand eigenlijk hoe het beeld is indien een schotel (Canaldigitaal) wordt gebruikt? Ziet het er dan nog wel mooi uit op zo'n grote TV? Heb namelijk gehoord dat Canaldigitaal 6 zenders op 1 frequentie uitzendt.

Ik woon sinds een tijdje in Zwitserland en wil toch graag de Nederlandse zenders kunnen ontvangen. De ene optie is satteliet en de andere is TV via de TV-kaart in een computer in Nederland laten upstreamen. Wat zou het beste zijn qua beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05
satelliet geeft zo ongeveer de beste beeldkwaliteit (mits er een goede ontvangst is, met goede apparatuur natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:03:

Dan hoor ik het graag.
Opgelost.
Via het service menu, horizontaal en verticaal aangepast.
Werkt echter voor alle ingangen tegelijk.

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-R
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 09:44
Ik heb een probleem met mijn pz80

Het toestel is via een dvi-hdmi kabel aangesloten op mijn pc (7600gs 1920x1080 50hz)
Nu is het probleem dat als ik het toestel aanzet met de HDMI kabel aangesloten, ik alle analoge zender instellingen kwijt ben (behalve nedederland 1)

de enige "oplossing" die ik tot nu toe heb om alle zenders weer te krijgen is

* tv uitzetten (met de aan/uit knop)
* hdmi/dvi kabel uit de computer halen
* tv weer aanzetten

En dan zijn alle zenders er weer, het toestel hoeft niet de zenders opnieuw op te zoeken.

Nu ken ik toevallig iemand met een 42PX8(0)? die hier ook last van heeft. Van hem weet ik echter niet de details van de videokaart. Met mijn dvd speler (marantz dv7600), ook aangesloten via hdmi, heb ik dit probleem niet.

Hebben anderen dit probleem ook? en is er ook een "workaround" of een software update oid beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
StanTheMan schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 23:19:
satelliet geeft zo ongeveer de beste beeldkwaliteit (mits er een goede ontvangst is, met goede apparatuur natuurlijk)
Onzin, de nederlandse zenders zijn op de sateliet meer dan 3x slechter dan op digitale kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
|sWORDs| schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 00:40:
[...]

Onzin, de nederlandse zenders zijn op de sateliet meer dan 3x slechter dan op digitale kabel.
In ieder geval wel prima, ook op grotere plasma's.
En een betere optie dan streamen vanuit NL lijkt me.

Zie ook: Televisie via de satelliet: DVB-S
daar heb je meer discussie over beeldkwaliteit. 3x slechter is trouwens ook grote 'onzin'....

[ Voor 29% gewijzigd door StanTheMan op 23-05-2008 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 00:40:
[...]

Zou je dan adviseren om in plaats van de satelliet een computer in NL de beelden te laten upstreamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 23:11:
Heb namelijk gehoord dat Canaldigitaal 6 zenders op 1 frequentie uitzendt.
Sssst... niet doorvertellen, dat doen de kabelboeren ook... soms nog wel meer zenders ook ;)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Mag geen reclame maken, maar de aanbieding die ik vanochtend gehaald heb is werkelijk helemaal tof!

Stukje "geschiedenis":
Ik was eigenlijk aan het kijken naar een Philips 37PFLnogiets. Toen kwam ik bij de Harense Smit in Uden. Daar stonden twee Panasonic plasma's, en hingen een Philips Aura (topmodel LCD) en de 42PFL9632 aan de muur... Toen ging ik dus om: het moest een plasma TV worden.

Dus kijken. Eisen: liefst 100 Hz, in ieder geval Full HD. Waarom? Omdat ik niet het idee wil hebben dat er TV's zijn die betere specificaties hebben voor nauwelijks meer geld (en dan bedoel ik max 200 euro verschil). Zodoende kwam ik uit op de Panasonic 42PZ85. Hij is wel groot, want ik zit op 3 meter er vanaf. Maar ja... :)

Gisteren naar de BCC. Actie, dus nu te koop voor een prijs van 1.799,- euro. Euh... meneer de verkoper, voor dat geld haal ik hem ook bij de slager op de hoek... Dus even verder. Scheer en Foppen: goede verkoper, sympathieke vent die niet met allerlei slappe verhalen aankwam. Liet me zien wat bij hun de inkoopprijs was (iets boven de 1450 euro) en vond dus dat hij de TV niet voor onder de 1.599,- aan kon bieden.

Gisterenavond enigszins teleurgesteld thuisgekomen. Vastbesloten om nog even te gaan kijken bij de firma Steenweg in Utrecht: die hebben een BTW-vrij actie, dus alles gaat ruim 19% vanaf. En ik wilde nog even naar de MediaMarkt, zit ten slotte toch in het centrum.

Vanmorgen:
Ik vanmorgen vroeg opgestaan (was toch zeker wel half 8 :) ). Steenweg gaat pas om 10.00 uur open. Ik dus richting stad om half 10. Aha, Raffhorst. Even naar binnen. Jawel, de PZ85 hebben wij. Prijs: 1.999,- euro. Zelfs niet meer de moeite genomen om de verkoper te wijzen op het feit dat het 2008 is, de wereld internet kent en een dergelijke prijs niet serieus genomen kan worden...
Dus richting Steenweg...
Prijs: 1.799,-, exclusief BTW-actie. Inclusief BTW-actie: 1.511,76 euro. Maar, zegt de verkoper: prijs klopt niet. Even nakijken. Komt hij 2 minuten later terug: prijs inclusief BTW-actie: 1.385,41 euro! Levertijd was misschien een probleem, want hij dacht niet dat ze op voorraad waren. Even nakijken. Hé, toch nog 2 op voorraad. Komt het uit als we de TV morgen komen brengen? :9~

Meteen maar meebesteld:
- Vogel 6325
- Golden Note 2 meter HDMI kabel (volgens de verkoper niet zo goed als een Monster, maar aangezien deze kabel gebruikt wordt om digitale TV door te geven zal het kwaliteitsverschil niet merkbaar zijn, denk/hoop/verwacht ik)
- Monster HTS800 Powercenter
- Casema DTV pack (zo'n suf kaartje om in de Samsung DCB-H360 te stoppen zodat ik digitale TV kan ontvangen).
Totaalprijs: net geen 1.800 euro (de Samsung had ik al eerder besteld via internet voor 156 euro inclusief verzendkosten)!

1 slapeloos nachtje en dan kan ik mijn PZ85 (hoop ik) aan mijn muur bevestigen!

ik ben dus maar niet meer naar de MediaMarkt gegaan... :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Gefeliciteerd met je mooie TV!

Troost je, met een HDMI kabel van 8,95 heb je ook perfect beeld... ;)

En wat is die Monster Powercenter? Gewoon een heel duur verdeelblok met een spanningsbeveiliging?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:41
€ 1385,- is echt goedkoop. Wat betaal voor je de bezorgkosten?

Ik was 2 weken geleden €1405,- kwijt.

Krijg mijn 42PZ85 trouwens maandagochtend terug. De twee pixels waarvan ik dacht dat het dode pixels waren zijn volgens E-care stofdeeltjes. Deze zouden zijn verwijderd. Kon de Plasma al vandaag terug krijgen maar dan werd die door de logistieke afdeling letterlijk neergezet in de woonkamer, zonder te kijken of de plasma nu wel goed is. Ik zei kom dan maar maandag dan ga ik met iemand van techniek wel even kijken of de die stofdeeltjes echt weg zijn. Diegene die ik aan de telefoon had kon namelijk niet zeggen of er een of twee stofdeeltjes waren verwijderd. Ik speel nu dus maar zoveel mogelijk op zeker.

Hoop wel dat er niet nieuwe stofdeeltjes bijgekomen zijn. Weet iemand hoe dat verwijderen in zijn werk gaat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Om teleurstelling te voorkomen... geen 19% BTW betalen betekent geen 19% maar iets van 16%, ook erg leuk natuurlijk ;)

Ik ben er ook uit wat het gaat worden: ook de 42PZ85 :) Vind de bijna 400e voor 4" meer toch veel, zeker met een kijkafstand van 2,5M :) Nog n leuke HTPC erbij en dan is t plaatje compleet :> Ik denk dat ik em gewoon via internet bestel, is ie ook rond de 1380e en geen gedoe verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Ik ben bezig met een lijstje veel gestelde vragen voor in de startpost voor het volgende deel. Iemand nog iets toe te voegen?
  • Pioneer/Panasonic
  • LCD/Plasma
  • Grootte/Afstand
  • FullHD/HDready
  • Transport
  • Aansluiten
  • Burn In
  • Interlacing
  • Scaling
  • Pixelmapping/Overscan
  • Lipsync
  • IFC
  • Deepcolor
  • HDMI 1.3
  • Game Modus
  • 24P
  • ServiceMenu/HotelModus
  • Analoog/Digitenne/Satteliet/Digitaal
edit:
Inmiddels staan ze er in, als iemand anders nog iets heeft, schroom niet!

[ Voor 46% gewijzigd door |sWORDs| op 23-05-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 20:30
Pietervs schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:30:
Mag geen reclame maken, maar de aanbieding die ik vanochtend gehaald heb is werkelijk helemaal tof!

Stukje "geschiedenis":
Ik was eigenlijk aan het kijken naar een Philips 37PFLnogiets. Toen kwam ik bij de Harense Smit in Uden. Daar stonden twee Panasonic plasma's, en hingen een Philips Aura (topmodel LCD) en de 42PFL9632 aan de muur... Toen ging ik dus om: het moest een plasma TV worden.

Dus kijken. Eisen: liefst 100 Hz, in ieder geval Full HD. Waarom? Omdat ik niet het idee wil hebben dat er TV's zijn die betere specificaties hebben voor nauwelijks meer geld (en dan bedoel ik max 200 euro verschil). Zodoende kwam ik uit op de Panasonic 42PZ85. Hij is wel groot, want ik zit op 3 meter er vanaf. Maar ja... :)

Gisteren naar de BCC. Actie, dus nu te koop voor een prijs van 1.799,- euro. Euh... meneer de verkoper, voor dat geld haal ik hem ook bij de slager op de hoek... Dus even verder. Scheer en Foppen: goede verkoper, sympathieke vent die niet met allerlei slappe verhalen aankwam. Liet me zien wat bij hun de inkoopprijs was (iets boven de 1450 euro) en vond dus dat hij de TV niet voor onder de 1.599,- aan kon bieden.

Gisterenavond enigszins teleurgesteld thuisgekomen. Vastbesloten om nog even te gaan kijken bij de firma Steenweg in Utrecht: die hebben een BTW-vrij actie, dus alles gaat ruim 19% vanaf. En ik wilde nog even naar de MediaMarkt, zit ten slotte toch in het centrum.

Vanmorgen:
Ik vanmorgen vroeg opgestaan (was toch zeker wel half 8 :) ). Steenweg gaat pas om 10.00 uur open. Ik dus richting stad om half 10. Aha, Raffhorst. Even naar binnen. Jawel, de PZ85 hebben wij. Prijs: 1.999,- euro. Zelfs niet meer de moeite genomen om de verkoper te wijzen op het feit dat het 2008 is, de wereld internet kent en een dergelijke prijs niet serieus genomen kan worden...
Dus richting Steenweg...
Prijs: 1.799,-, exclusief BTW-actie. Inclusief BTW-actie: 1.511,76 euro. Maar, zegt de verkoper: prijs klopt niet. Even nakijken. Komt hij 2 minuten later terug: prijs inclusief BTW-actie: 1.385,41 euro! Levertijd was misschien een probleem, want hij dacht niet dat ze op voorraad waren. Even nakijken. Hé, toch nog 2 op voorraad. Komt het uit als we de TV morgen komen brengen? :9~

Meteen maar meebesteld:
- Vogel 6325
- Golden Note 2 meter HDMI kabel (volgens de verkoper niet zo goed als een Monster, maar aangezien deze kabel gebruikt wordt om digitale TV door te geven zal het kwaliteitsverschil niet merkbaar zijn, denk/hoop/verwacht ik)
- Monster HTS800 Powercenter
- Casema DTV pack (zo'n suf kaartje om in de Samsung DCB-H360 te stoppen zodat ik digitale TV kan ontvangen).
Totaalprijs: net geen 1.800 euro (de Samsung had ik al eerder besteld via internet voor 156 euro inclusief verzendkosten)!

1 slapeloos nachtje en dan kan ik mijn PZ85 (hoop ik) aan mijn muur bevestigen!

ik ben dus maar niet meer naar de MediaMarkt gegaan... :)
Dat is zeker een scherpe prijs!!! Mag ik vragen waar je de Samsung decoder hebt bestelt, is namelijk ook zeer scherp...

Veel plezier met je nieuwe TV ik moet nog even wachten op de PZ800 8)

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07 00:31
Ik had inmiddels al wel EK-acties verwacht. Ligt er geen mooie aanbieding voor de 46PZ85 in het verschiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 18:53
|sWORDs| schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:19:
Ik ben bezig met een lijstje veel gestelde vragen voor in de startpost voor het volgende deel. Iemand nog iets toe te voegen?
...
Misschien iets over het energieverbruik? Dat een volledig wit scherm meer verbruikt dan een zwart scherm en dat bij LCD het verbruik constant is? Of is dat meer iets voor in het LCD/Plasma discussie topic? :P

En misschien ook leuk om te vermelden dat in de HD-ready schermen geen fans aanwezig zijn en in de Full HD schermen wel :)

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Devster schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:01:
Gefeliciteerd met je mooie TV!

Troost je, met een HDMI kabel van 8,95 heb je ook perfect beeld... ;)

En wat is die Monster Powercenter? Gewoon een heel duur verdeelblok met een spanningsbeveiliging?
Feitelijk wel. En in principe willen ze dat je daar of 2 ribben of een testikel voor inlevert, maar ik kon het afkopen voor ik geloof een eurootje of 80. :)
Volgens de tekst: "Naast lichtnetfiltering beveiligt de HTS-800 de gehele audio/video set tegen bliksem en onverwachte stroompieken in het lichtnet". Bij mijn ouders gezien wat er gebeurt als de bliksem inslaat via de kabel (weg TV's, videorecorder), en dat kan met dit ding ook gefilterd worden.

http://www.lookenlisten.nl/artikel.asp?artid=1553

Met name het filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Marvie schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:46:
[...]

Dat is zeker een scherpe prijs!!! Mag ik vragen waar je de Samsung decoder hebt bestelt, is namelijk ook zeer scherp...

Veel plezier met je nieuwe TV ik moet nog even wachten op de PZ800 8)
Mazzeltje gehad: stond op Marktplaats een advertentie van een bedrijf in Nijkerk. Aangezien dat niet al te ver van Utrecht is vond ik het wel in orde om de gok te wagen. Moet zeggen dat de doos gescheurd was, het apparaat zelf vertoont ook een deuk waarvan ik het vermoeden heb dat Samsung die er niet vanuit de fabriek in stopt, maar hij werkt perfect. En aangezien hij in een kast staat zie je ook die deuk niet, dus zal het me een zorg zijn.

Overigens: de Harense Smit heeft diezelfde voor 199 euro:
http://www.harensesmit.nl/pages/producten/ (folder, pagina 4-5, linkerkant.) Geen idee of daar nog verzendkosten bij komen trouwens.
Modern heeft ze voor 199,95 volgens Kieskeurig.
Dus ze worden onderhand wel wat goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pietervs schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:57:
[...]

Feitelijk wel. En in principe willen ze dat je daar of 2 ribben of een testikel voor inlevert, maar ik kon het afkopen voor ik geloof een eurootje of 80. :)
Volgens de tekst: "Naast lichtnetfiltering beveiligt de HTS-800 de gehele audio/video set tegen bliksem en onverwachte stroompieken in het lichtnet". Bij mijn ouders gezien wat er gebeurt als de bliksem inslaat via de kabel (weg TV's, videorecorder), en dat kan met dit ding ook gefilterd worden.

Met name het filter
Heb het ding retour gedaan, ondanks mooie testen, werd het geluid van de installatie er niet beter op, eerder slechter.
Lees goed de regeltjes door om in aanmerking te komen voor garantie, ingeval van bliksem inslag.
Door lussen verboden en alleen indien aangesloten op een geaard stopcontact, en die zie je niet veel in de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:25:
[...]
Heb het ding retour gedaan, ondanks mooie testen, werd het geluid van de installatie er niet beter op, eerder slechter.
Lees goed de regeltjes door om in aanmerking te komen voor garantie, ingeval van bliksem inslag.
Door lussen verboden en alleen indien aangesloten op een geaard stopcontact, en die zie je niet veel in de huiskamer.
Hmmm, die regeltjes krijg je natuurlijk niet als je in de winkel staat te praten met de verkoper...
Doorlussen was ik zowiezo niet van plan. Maar ik heb inderdaad geen geaarde stopcontacten in de woonkamer, zelfs niet op het punt waar ik hem aan ga sluiten :/
Maar ik ga hem testen, baat het niet dan schaadt het ook niet, denk ik 8)
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, m'n bluray-tjes zijn binnen ("Planet Earth" en "Blood Diamond"). Alles klaar om morgen m'n TV (42pz85) en m'n blurayspeler (dmp-bp30) te ontvangen. Kan ik meteen beginnen met nieuwe HD-media *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb 2 verdeeldozen bij de Karwei gekocht voor 12e p/s met overspanningbeveiliging. Ik vind die monster producten zo'n onzin...

De winkels hier (BCC, Block, Scheer&Foppen) hebben de 42PZ85 gewoon niet staan, wil em opzich wel int echt zien voor ik em bestel maar als ik ervoor naar utrecht moet is t ook raar. Afstelling in winkels is toch ruk. De 42PZ80 was bijna niet wit (gewoon grijs) en een LCD tv ernaast spierwit. En dat terwijl de wit/zwart waardes op plasma veel beter zijn zover ik hier bedrijp uit dit topic. Of dat winkelkijken dan zin heeft? ik denk t niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er hier iemand met welke IR-code de afstandsbediening van de PX-80E werkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 17:22
een LCD is inderdaad meer wit maar ook juist daardoor erg plastisch! Je moet maar eens in een winkel heel goed kijken naar witte en vooral zwarte beelden op een LCD en daarna een plasma scherm. Op een plasma is zwart VEEL beter dan LCD vond ik. Op LCD lijkt het meer op grijs korrelige beelden ( mpeg decoding fijn korrel achtig ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Maar het wit op plasma is toch niet grijs?! Het had echt niks met wit te maken, dat lijkt me niet de bedoeling toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:46:
Weet er hier iemand met welke IR-code de afstandsbediening van de PX-80E werkt :?
Bedoel je een van deze ??

TV Panasonic
Code : 0067
Code : 0138
Code : 0193
Code : 0391
Code : 0546
Code : 1680
Code : 1340
Code : 0883
Code : 0680
Code : 0586
Code : 0578
Code : 0397
Code : 0256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Cartman! schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 09:30:
Maar het wit op plasma is toch niet grijs?! Het had echt niks met wit te maken, dat lijkt me niet de bedoeling toch?
slechte instellingen gewoon. Evt gewoon in de winkel vragen of je dat kan wijzigen.. Als dat niet mag, dan heb je inderdaad geen reet aan zo'n winkel.

[ Voor 24% gewijzigd door StanTheMan op 24-05-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:00:
[...]

TV Panasonic
Dat zou kunnen ja.
Dat er meerdere IR-codes zijn die werken,.. dat wist ik ... ik vroeg me gewoon af welke de meest geschikte code is voor gebruik met een PX80-E.

Thx. in ieder geval McReal d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:59
Ben zelf ook zeer geintresseerd in de PZ80/85 (neig naar de 85 ivm de plaatsing van de derde HDMI bij de 80) en vind in meerdere reviews en nu ook in de fantastisch uitgebreide openingspost dat het deinterlacen van deze tv wat tegenvalt. Zelf wil ik de tv gaan gebruiken met digitale tv via de kabel welke op 1080i uit de decoder komt en dus door de tv moet worden omgezet naar 1080p.

Zijn er mensen hier die de tv al hebben en in dezelfde situatie zitten? Ben erg benieuwd naar in de kwaliteit van het beeld in dit geval, maar tot nu toe nog maar in een paar winkels de PZ80/85 zien staan en iedere keer met 1080p invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Pietervs schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:57:
[...]

Met name het filter
Mjah, wmb heb je hiermee je hele voordeel in pure marge accessoirers verspeeld :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:00:
[...]

TV Panasonic
En als het voor het inprogrammeren van de afstandsbediening van de Samsung DCB-H360 is heb je:
016
049
099
104
107
139
151
152
172
396
420
466
469
481

(typisch dat die trouwens allemaal 3 cijfers hebben. maar zal misschien aan het merk liggen? :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

JvS schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:24:
[...]

Mjah, wmb heb je hiermee je hele voordeel in pure marge accessoirers verspeeld :P.
Inderdaad. Aan de andere kant: als ik braaf de TV bij BCC had besteld had ik dus geen geld meer gehad voor de accessoires :)

Nog even over die HDMI kabels:
ik word niet gehinderd door enige kennis van zaken als het op dergelijke kabels aankomt. 8)
Maar ik heb met mijn scart-aansluitingen wel gemerkt dat een "cheapo" kabel wel degelijk een (veel) slechter beeld geeft dan een een duurdere. Dus ging ik er bij de HDMI kabels eigenlijk vanuit dat het daar hetzelfde zou zijn. Of maak ik hier een denkfout en is het net als bij netwerkbekabeling (CAT-5 = CAT-5, ongeacht of je merk X of merk Y pakt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Scart is een stomme kabel. Hier kunnen wel 5 verschillende signalen doorheen. Bij die kabels heb je daadwerkelijk verschil in soort kabels (9 polig, alleen composiet, of 21 polig waar RGB doorgegeven wordt, is een andere aansluiting).

Hierboven is al eens een link gegeven naar het 'hdmi 11 of 140 euro' topic. Het is een digitaal signaal, het maakt niet uit. (maar die discussie voor de gelovigen kan beter in dat andere topic ;)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huneker schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 12:34:
Ben zelf ook zeer geintresseerd in de PZ80/85 (neig naar de 85 ivm de plaatsing van de derde HDMI bij de 80) en vind in meerdere reviews en nu ook in de fantastisch uitgebreide openingspost dat het deinterlacen van deze tv wat tegenvalt. Zelf wil ik de tv gaan gebruiken met digitale tv via de kabel welke op 1080i uit de decoder komt en dus door de tv moet worden omgezet naar 1080p.

Zijn er mensen hier die de tv al hebben en in dezelfde situatie zitten? Ben erg benieuwd naar in de kwaliteit van het beeld in dit geval, maar tot nu toe nog maar in een paar winkels de PZ80/85 zien staan en iedere keer met 1080p invoer.
Ik heb niet dezelfde situatie qua decoder. Ik denk dat er wat dat betreft ook geen verschillen zijn tussen de 80 en 85

Ik heb ook de overweging van 80/85 gehad en gekozen voor de 85. Redenen:
- design: ik ben niet zo'n iemand waarvoor design belangrijk is, zeker niet, maar die rand onder de 80 is echt lelijk en de klep rammelt in de folder al.
- aansluiting: 3e hdmi schuin achter, voor heb je er niets aan.
- geluid is iets beter, ik heb een goede installatie, maar die ga ik niet altijd aanzetten.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net sinds een maand de PZ80 in huis staan, nog steeds super tevreden. Helaas is mijn surround set net gesneuveld (vraag niet hoe...) en moet er dus een nieuwe komen (hoe vervelend). Beetje (erg) offtopic, maar iemand een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:27

d0s

sssst

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:43:
net sinds een maand de PZ80 in huis staan, nog steeds super tevreden. Helaas is mijn surround set net gesneuveld (vraag niet hoe...) en moet er dus een nieuwe komen (hoe vervelend). Beetje (erg) offtopic, maar iemand een goed idee?
Bijpassende set van Panasonic met Viera Link? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht inderdaad aan de sc-pt560 (product info) . Kent iemand deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10-2024
Wat jij nu wilt doen wil ik ook gaan doen.
Maar ik heb dan nog de kwestie van een Xbox 360 erbij..

Weet iemand hoe dit dan gaat werken?

Heb ik het dan zo:

Xbox - hdmi -> Home cinema set- hdmi -> TV ?

En welk topic moet ik dan bespreken welke ik het beste kan kiezen.. Wil eigenlijk wel eentje met Viera link, lijkt me allemaal wel makkelijk ;)

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:27

d0s

sssst

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:01:
ik dacht inderdaad aan de sc-pt560 (product info) . Kent iemand deze?
Ik heb zelf een 860.. volgens mij enige verschil de 4 towers..
Hiervoor de 850 gehad.. ben opzich wel tevreden.. leuk geluid voor weinig geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de 42PZ80 besteld. Momenteel heb ik een 42PV62 staan maar die gaat naar mijn carpool maatje :9
Ik ben vanmorgen maar is wat winkels afgeweest om te kijken, (MM alexandrium,Foka,Foto klein)het viel mij op dat bij alle winkels die nieuwe Samsung LCD (met die rode rand) wel heel erg in het oog staat en perfect afgesteld.
De plasma,s stonden in een hoekje en op een analoog signaal en dat zag er dus niet uit. |:(
Ik ging nog bijna twijfelen ook ( not ) :o
Die extras die de 85 heeft vind ik persoonlijk het prijsverschil niet waard dus vandaar dat ik voor de 80 heb gekozen.Verder kijk ik ook veel voetbal en ik lees hier en daar dat IFC daar juist niet prettig voor is.
Ik gebruik hem ook voor gamen (PS3) en voor HD films te bekijken via de PC en mede voor die 2 zaken ben ik nu overgegaan van HD ready naar Full.
Kan niet wachten tot ie hier staat :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-08 21:23
Ik had precies hetzelfde in de Mediamarkt Eindhoven - Die Samsung zag er wel heel perfecto uit tussen alle andere LCD's, en de PZ80 was beroerder dan het duurdere 117cm model dat alleen HD Ready was!

Overigens was de LG Scarlett helemaal niet om aan te zien, kan ook aan de media hebben gelegen die ze gebruikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 12:40
Raar, op de panasonic site hebben ze alle specs weer weggehaald.
blijkbaar waren ze dus niet allemaal goed, misschien de gradatiestappen die niet klopte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:18
Gisteren de 42PZ80 besteld. In Groningen heb ik nog even tv's gekeken bij de Saturn. Daar hadden ze over alle TV's hetzelfde signaal, namelijk een DVD'tje van Amy Winehouse (gezien haar performance had ze aardig wat flessen wine soldaat gemaakt). Dit signaal was zo vaak gesplitst, dat je het eigenlijk niet kon maken om dit op die dure TV's te tonen. Wat mij opviel is dat slechte signalen bij plasma er nog enigzins fatsoenlijk uitzien, maar dat bij LCD het net lijkt of je naar een levend schilderij van Vincent van Gogh zit te kijken. Het zag er werkelijk niet uit.
Ik had al in andere winkels gezien dat plasmaschermen er toch wel mooier uitzien dan LCD's, maar dit gaf eigenlijk wel de doorslag. Het enige jammere is dat plasmaschermen flink wat vermogen verbruiken. Maar ik betaal liever een paar euro in de maand extra aan stroom dan dat me loop te ergeren aan te harde, onnatuurlijke kleuren en duidelijke artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren vrijwel de hele dag geen post gemaakt hier op Got, want ....

M'n 42PZ85E is er *O*

En wat een machien is het zeg. En de doos is wellicht nog groter. Hij kon maar net in de auto :o

Meteen geinstelleerd en aangezet: Een paar simple vraagjes en toe begon het scannen naar zenders: Daarvoor zit er echt een Super-systeem in.

Nadat met scannen een paar zenders had gevonden, gaf is aan (in een hele lange lijst kabel-aanbieders) dat ik wss in het Casema gebied woon, en bood me die keuze. En binnen 10 seconden had ie alle andere kanalen erin gezet (en zowat nog in 1 x op goede volgorde ook :) ) Geen idee dat zo'n systeem bestond, maar het werkt prima. En toen sprong ie netjes op Ned1 aan.

En ik moet zeggen heerlijk rustig beeld, en helemaal geeneens slecht met de analoge kabel die ik nog gebruik. Ik had het veel slechter verwacht, en eerlijk is eerlijk; Het beeld is rustiger, scherper een mooier gedefinieerd dan op mijn 8cm CRT. Helemaal geen tegenvaller dus :)

Noot: Ik ga pas naar digitale TV als het HD-aanbod can de Casema een beetje fatsoenlijk wordt

Maar ik had niet alleen de TV gekocht; Dus na het rondzappen (zapsnelheid is prima :) ) de TV weer uit ... ... Om mijn nieuwe bluray-speler aan te sluiten op mijn systeem. Want ik heb meteen een ("bijpassende") BR-speler van Panasonic gekocht, de BMP BD30.

Dus een HDMI-kabel van de BR-speler naar m'n receiver (Onkyo TX-SR875), daarvandaan uit de monitor-out naar de 42PZ85, stroom kabeltje van de speler inpluggen en klaar.

Daarna simpel op de receiver aangeven dat er een TV zit op de HDMI-out, gewoon reso op "through" laten staan, en op de speler aangeven dat je de HDMI-auto gebruikt; En ook daar kiezen voor "auto". TV aanzetten, receiver opnieuw inschakelen, en de speler aanzetten; Die drie overleggen via de HDMI met elkaar, en komen tot de conclusie dat 1080p/24 toch wel de beste resultaten geeft. Super simpel, prima uitvinding die HDMI's: Kind kan de was doen.

En komt het ... Planet Earth Bluray erin .... en wat een beeld geeft dat zeg :9 :9~ Full-HD he-le-maal TE fantastisch :o

Maar ik kom erachter dat m'n speler het geluid niet via " bitstream" verstuurd. Dus ik het menu van de speler in, en dat menu blijkt net zo duidelijk en overzichtelijk als het menu van de TV. Ik hoef bij het "geluid" te kiezen voor "hoge kwaliteit" en klaar. Bij elke optie geeft ie een stuk uitleg wat het betekend, en "hoge kwaliteit" betekens schijnbaar dat je je audio overlaat aan je audio-apparatuur. Precies zoals ik dat wilde :) Dus eea weer aan, en ja hoor; Ook geluid prima.

En toen gisterenavond maar meteen Blood Diamond gekeken op de BR. Absoluut adembenemend, wat een prachtig beeld geeft de TV. Ingesteld op cinema is het absoluut heerlijk om naar te kijken. Ook na langere tijd wordt ie echt niet warm of zo, en het blijft rustig voor je ogen. Het beeld komt idd wel beter tot zijn recht in een donkerdere ruimte, maar da's voor films geen bezwaar. Als je voetbal gaat kijken, komt het toch niet perse aan op de beste kwaliteit en dan kan je evt ook gewoon nog de de beeldmodus op "normaal zetten".

Alles bij elkaar: Een super-machien. Veel beter dan de LCD's die ik heb gezien qua beeld; Het is en blijft rustig voor de ogen, vol van kleur en verzadiging, geen enkele keer een "overschijning" van een kleur (of van een veel te fel wit). Kleuroverlopen zijn super, en geen vorm van "banding" gezien; Nog op gewone TV, noch op de film (Blood Diamnond). En qua film: 1080p/24 gaat gewoon absoluut goed. Wel moet je dan IFC uitzetten, wat alleen maar last lijkt te geven. IFC werkt overigens wel bij het beeld van de gewone kabel-TV.

De speler is ook een aanrader; Het viera-link gebeuren heeft toch zijn voordelen ("toevallig" (yeah ricgt) diet mijn Onkyo ook aan viera link).

Alles bij elkaar dus: Kopen die handel, laat die LCD's voorlopig maar voor wat ze zijn. Het beeld van dit machien is werkelijk fantastisch, een feest voor de ogen, en komt mij natuurlijker over dan de LCD's :)

Overigens; In de handleiding staat nergens iets over "inbranden". Heb ik iets gemist, of kijk ik gewoon niet goed ?

Overigens (2) heb ik de TV nu zo ingesteld;
Cinema
temperatuur warm
kleur 2 a 3 klikjes minder, helderheid 1 klik meer en ook scherpte 1 meer. Denk dat ik zo goed zit. Met de standaard-instellingen was er iets teveel groen (zie je in scenes met mensen die een donkere huidskelur hebben, zoals Blood Diamond dus). Met mijn instellingen zijn de kleuren prima, "net echt" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie review G_M_C!
Paar vraagjes :)
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 10:47:
Die drie overleggen via de HDMI met elkaar, en komen tot de conclusie dat 1080p/24 toch wel de beste resultaten geeft. Super simpel, prima uitvinding die HDMI's: Kind kan de was doen.
Dit begrijp ik niet goed. Bluray is toch standaard 24p en daarom zie je dit toch ook?
De speler is ook een aanrader; Het viera-link gebeuren heeft toch zijn voordelen ("toevallig" (yeah ricgt) diet mijn Onkyo ook aan viera link).
Watvoor voordelen heb je aan deze koppeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 18:28
meerdere apparaten met 1 afstandsbediening...
maar daar heb je die mooie programmeerbare afstandebedieningen voor tegenwoordig zoals de sony rmvl-600 of de logitech harmoy's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de Pana TH-46PZ85 kopen. Nu heb ik bij een internetwinkel deze plasma gezien voor 1719,- euro. Daar komt nog wat bij zoals verzend en installatieservice, rembourskosten en verwijderingsbijdrage. Prijs komt +- uit op 1822,- Euro.

Ik heb de plasma gezien bij www.elektrogigant.nl. Wie heeft ervaring met dit bedrijf en wie kan mij vertellen of ze van deze modellen de Nederlandse modellen verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al in de Tweakers.net shopreview gekeken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe actie bij mediamarkt....tot 20% korting op LCD en Plasma tv's

iemand meer info hierover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 17:22
http://www.elektrogigant.nl/

staat er bij lijkt me ->

Garantie

Elektrogigant geeft garantie op de door haar geleverde apparatuur,conform de garantie bepalingen van de desbetreffende fabrikant en/of leverancier (1,2 of 3 jaar fabrieksgarantie). Informatie hierover treft U aan in de documenten bij het product. Indien U meer informatie wilt over de garantie van een bepaald product, dan kunt U zich richten tot ons of de website van de fabrikant van het product.

Dit betekend volgens mij dat je naar panasonic mag gaan bellen als er problemen zijn maar ik kan het fout hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elektrogigant staat er idd bij, maar er is maar 1 post over. Wel een positieve in elk geval.

Alleen ben er nog niet uit of ze NLse modellen verkopen. Anders moet ik morgen ff bellen.

De MM heeft idd 26 en 27 mei TOT 20% korting op lcd en plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit stond er ook nog bij, bij het kopje garantie:

U kunt een storing altijd rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Voor adressen, telefoonnummers of andere informatie kunt U altijd mailen naar info@elektrogigant.nl Storingen van plasma of lcd schermen van Panasonic of Philips groter dan 32 inch moet U altijd aan ons melden. Wij hebben dan Uw gegevens en het serienummer nodig en geven dan de storing voor U door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een goede test gevonden voor een Plasma (en dan met name het verschil tov LCD's). De film " Pan's Labyrith", en dan met name de donkere scenes in die film. Daarmee kan de voortreffelijke deteillering in de donkere gebieden zien; Geen enkel detail wordt onzichtbaar / te donker, maar die blijven geheel in de juiste verhoudingen tov elkaar zichtbaar. Perfecte kwaliteit met die Pz85. Zeer blij met het apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:30
Euh G_M_C, je gaat toch wel ff de eerste 200 uur rustig aan doen met je contrast en brightness he!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schimanski schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:02:
Euh G_M_C, je gaat toch wel ff de eerste 200 uur rustig aan doen met je contrast en brightness he!?
Waar staat dat in de handleiding dan ? Dat staat er echt niet in hoor ! Er staat helemaal niet daarin over inspelen, voorzover ik dat kan zien (alles 2 keer doorgekeken).

En overigens: Hij staat vrijwel altijd op cinema (alles op 50% / de helft)...

En je hoeft helemaal niets te doen met je contrast en brightness om alle schaduw-details te zien: Het is gewoon standaard al een heel erg goed scherm :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer zou je hem wel van de cinema stand afhalen dan? Is 1 goede stand niet de beste die het toestel biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:37:
Wanneer zou je hem wel van de cinema stand afhalen dan? Is 1 goede stand niet de beste die het toestel biedt?
Ik laat hem idd altijd op cinema staan (met een heel kleine aanpassing dus, zie een paar posts terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07 00:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
Noot: Ik ga pas naar digitale TV als het HD-aanbod can de Casema een beetje fatsoenlijk wordt
Wat let je om voor 4 tientjes (ziggo actie) een decoder te halen voor het digitale SD aanbod. Vind dat al een behoorlijk verschil geven. Zou voor die paar zenders idd nog geen HD decoder kopen.Enige voodeel is dat deze ook kan upscalen. Je hebt daar met je receiver weinig aan, want die zal dat vele malen beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een PX-80E ... zoals bij iedereen zit er geen DVB-T antenne bijgeleverd veronderstel ik.
Nu ik heb vernomen dat ik hier mar een 4 a 5 km vogelvlucht verwijderd ben van een belgische DVB-T zendmast en vroeg me dus af of zo'n antenne makkelijk te maken is :?

Ik zou er achteraan eens een draadje willen aanhangen ... alleen weet ik niet echt hoe lang dat draadje ong. moet zijn ... kan er me iemand helpen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:22:
[...]

Waar staat dat in de handleiding dan ? Dat staat er echt niet in hoor ! Er staat helemaal niet daarin over inspelen, voorzover ik dat kan zien (alles 2 keer doorgekeken).

En overigens: Hij staat vrijwel altijd op cinema (alles op 50% / de helft)...

En je hoeft helemaal niets te doen met je contrast en brightness om alle schaduw-details te zien: Het is gewoon standaard al een heel erg goed scherm :)
Zoals ik een aantal pagina's eerder al opgemerkt heb; na contact met Panasonic heeft men daar ook geconstateerd dat er niets in de handleiding staat over 'inspelen'. Panasonic (Nederland) adviseert dus om de eerste 200 uur ofzo alles op 50 % te houden. Cinema is dus helemaal top. Break-in en dat soort acties is volgens de techneuten van Panasonic niet nodig (anders hadden ze een break-in dvd wel meegeleverd, of het in de fabriek alvast uitgevoerd), maar daar denken sommige tweakers hier nog steeds anders over. Iets met baat het niet dan schaadt het niet ofzo. Heb ik zelf een ander idee over (kijken of ik een 'viral' op internet kan starten waarin geadviseerd wordt een gele handdoek naast je plasma te leggen de eerste 500 uur- kijken of het lukt }) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:46:
[...]

Heb ik zelf een ander idee over (kijken of ik een 'viral' op internet kan starten waarin geadviseerd wordt een gele handdoek naast je plasma te leggen de eerste 500 uur- kijken of het lukt }) ).
Dat is natuurlijk grote onzin, maar zoals iedereen weet moet je wel elke avond je plasma weltrusten wensen. Dat is zeker het eerste jaar van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Kusje geven mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kinderachtig hoor.
De serieuze tweaker weet in iedergeval dat je de eerste 300 uur na elke kanaalswitch op de glasplaat moet blazen om het fosfor te laten koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Ik vraag me af of je de eco stand nog kan beinvloeden.

Overdag vind ik eco het prettigst kijken, maar 's avonds als et wat donkerder wordt in de kamer stelt ie dus het beeld bij, maar ik vind dat ie dan veel te donker wordt
(helderheid en contrast staan nog gewoon op dezelfde waarde en verhogen van deze settings levert niet het gewenste resultaat) Meestal zet ik em dan op normaal maar dit vind ik overdag weer niet prettig :)

Kan ik de stand normaal ook zo aanpassen dat het op 'eco overdag' lijkt? of moet je dan echt in het servicemenu gaan kloten?

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:46:
[...]

Zoals ik een aantal pagina's eerder al opgemerkt heb; na contact met Panasonic heeft men daar ook geconstateerd dat er niets in de handleiding staat over 'inspelen'. Panasonic (Nederland) adviseert dus om de eerste 200 uur ofzo alles op 50 % te houden. Cinema is dus helemaal top. Break-in en dat soort acties is volgens de techneuten van Panasonic niet nodig (anders hadden ze een break-in dvd wel meegeleverd, of het in de fabriek alvast uitgevoerd), maar daar denken sommige tweakers hier nog steeds anders over. Iets met baat het niet dan schaadt het niet ofzo. Heb ik zelf een ander idee over (kijken of ik een 'viral' op internet kan starten waarin geadviseerd wordt een gele handdoek naast je plasma te leggen de eerste 500 uur- kijken of het lukt }) ).
:P

Inderdaad, maar ik vindt persoonlijk de Cinema-stand icm "Warm" het beste beeld geven, met een kleine aanpassing dan: Minus 1 à 2 klikjes bij kleur ivm iets teveel rood en met de helderheid 1 à 2 klikjes omhoog. Als het ècht licht wordt in mijn woonkamer, dan zet ik alles op "normaal". Hoewel mij opvalt dat het rood soms erg sterk aanwezig lijkt bij mij (op de analoge kabeluitzendingen) !

En wat betreft digitale TV: Wat ik zeg, ik heb het bekeken bij een vriend van me, en zo schokend veel beter is het niet (lees dus: Het is dus slecht, als het verschil met analoog relatief klein is !). Dat maakt het bij mij de moeite niet waard. Plus het feit dat ik ab-so-luut niet zit te wachten op die uiterst lelijke decoder.

Ik wacht af tot eea echt goed ingeburgerd wordt, en dat er een knappe keus is qua decoders. En dan wil ik dus het lieft een decoder die qua design past bij mijn Home Theatre spullen (dus in ieder geval zwart en 43 cm breed), en hij moet ook High-Def doen wen HDMI hebben. Daarnaast is er totaal geen behoefte voor recording- functies. Dus het duurt nog wel ffies voordat we "over gaan" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Wat een ellende. Komen ze zojuist mijn 42PZ85 terugbrengen na het verwijderen van twee stofdeeltjes waarvan ik dacht dat het dode pixels waren zit er rechts boven een haartje achter het glas. :( :( :( :( :(

Ook zaten er twee nieuwe minuscule stofdeeltjes achter het glas. Deze waren niet zo hinderlijk als de vorige twee en daar had ik wel mee kunnen leven aangezien ze nauwelijks te zien waren.

Conclusie: De plasma is weer retour met E-care en dus kan ik weer een aantal dagen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Gisteren bij de Raf show in Amsterdam geweest. Ze hadden er de 42pz800 staan, net als de 80 en de 85. Ik had *zo* verwacht bevestigd te worden in mijn voornemen één van deze Panasonics aan te schaffen. Maar eerlijk gezegd was het een teleurstelling. Het zal wellicht mede komen door de feed die getoond werd (een HD Panasonic demo) en slecht afgestelde schermen, maar het beeld kon me absoluut niet bekoren, niet het minst de zwartwaardes, waar de Panasonics het toch van zouden moeten hebben: zwart was grijs. De afwerking van de pz800 was ronduit lelijk/slordig (pz800: slecht aansluitende plastic 'lipjes' aan de rand van de glasplaat, alle 3: dat grijze geval onderin is niet alleen oerlelijk maar doet ook nog eens erg plastic/goedkoop aan). De mensen van Panasonic die er rondliepen wisten niet eens wat interlacing was, en wilden/konden me geen andere feed laten zien. Ugh, de keuze is wel moeilijker geworden: het volle pond voor een Pio G9 betalen, of toch kiezen voor LCD (de Samsung 650 serie stond er ook en maakte op mij onverwacht veel indruk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:51:
[...]
En wat betreft digitale TV: Wat ik zeg, ik heb het bekeken bij een vriend van me, en zo schokend veel beter is het niet (lees dus: Het is dus slecht, als het verschil met analoog relatief klein is !). Dat maakt het bij mij de moeite niet waard. Plus het feit dat ik ab-so-luut niet zit te wachten op die uiterst lelijke decoder.
Dat dacht ik de eerste keer ook, bleek de decoder via SCART-composiet aangesloten te zijn. Vis SCART-RGB is het echt stukken beter dan analoog. Ik kijk het nu via mijn HTPC (FloppyDTV DVB-C tuner en HDMI output) en die schaalt het heel netjes op naar 720P, echt een wereld van verschil met analoog. De HD kanalen zijn helemaal om te smullen... :P

[ Voor 4% gewijzigd door Devster op 26-05-2008 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denizg
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 10:10
Krizna schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:33:
Gisteren bij de Raf show in Amsterdam geweest. Ze hadden er de 42pz800 staan, net als de 80 en de 85. Ik had *zo* verwacht bevestigd te worden in mijn voornemen één van deze Panasonics aan te schaffen. Maar eerlijk gezegd was het een teleurstelling. Het zal wellicht mede komen door de feed die getoond werd (een HD Panasonic demo) en slecht afgestelde schermen, maar het beeld kon me absoluut niet bekoren, niet het minst de zwartwaardes, waar de Panasonics het toch van zouden moeten hebben: zwart was grijs. De afwerking van de pz800 was ronduit lelijk/slordig (pz800: slecht aansluitende plastic 'lipjes' aan de rand van de glasplaat, alle 3: dat grijze geval onderin is niet alleen oerlelijk maar doet ook nog eens erg plastic/goedkoop aan). De mensen van Panasonic die er rondliepen wisten niet eens wat interlacing was, en wilden/konden me geen andere feed laten zien. Ugh, de keuze is wel moeilijker geworden: het volle pond voor een Pio G9 betalen, of toch kiezen voor LCD (de Samsung 650 serie stond er ook en maakte op mij onverwacht veel indruk).
Ik heb exact hetzelfde!! Ik was gister ook bij de Raf show in A'dam. Ik wilde/was aan het twijfelen tussen de Panasonic PZ85, Samsung 6 serie en de Sony W4000. De Panasonic zag er echt zo dof uit. De zwart waarde van de Samsung was echt zo geweldig t.o.v de Panasonic. De Sony was al snel afgevallen voor mij. Dus het was vrij zeker de Samsung 6 serie voor mij, maa ik kom net van MM vandaan (vanwegen die zogenaamde acties, GAAT VAAK MAAR 50 euro of 100 VAN AF, laat je niet wijs maken door die kut reclame van "tot 20% korting") en die Panasonic PZ85 was hier weer wel wat prettiger voor de ogen. De zwartwaarde van de Samsung was hier weer nog steeds beter dan die van de Panasonic. Maar dit keer gaf ik de voorkeur aan de Panasonic, gezien de Samsung te scherp was, zo scherp dat het weer niet mooi werd. De kleuren waren wel weer geweldig... :S

Een keuzen maken wordt er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denizg
Krizna schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:33:
Ik heb exact hetzelfde!! Ik was gister ook bij de Raf show in A'dam. Ik wilde/was aan het twijfelen tussen de Panasonic PZ85, Samsung 6 serie en de Sony W4000. De Panasonic zag er echt zo dof uit. De zwart waarde van de Samsung was echt zo geweldig t.o.v de Panasonic. De Sony was al snel afgevallen voor mij. Dus het was vrij zeker de Samsung 6 serie voor mij, maa ik kom net van MM vandaan (vanwegen die zogenaamde acties, GAAT VAAK MAAR 50 euro of 100 VAN AF, laat je niet wijs maken door die kut reclame van "tot 20% korting") en die Panasonic PZ85 was hier weer wel wat prettiger voor de ogen. De zwartwaarde van de Samsung was hier weer nog steeds beter dan die van de Panasonic. Maar dit keer gaf ik de voorkeur aan de Panasonic, gezien de Samsung te scherp was, zo scherp dat het weer niet mooi werd. De kleuren waren wel weer geweldig... :S

En ja, het design van de Panasonic ziet er een beetje goedkoop en plastic uit.. echt zo jammer. Dit weegt toch ook weer een beetje mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:40

robhof

Lembongan view

denizg schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:09:
[...]

En ja, het design van de Panasonic ziet er een beetje goedkoop en plastic uit.. echt zo jammer. Dit weegt toch ook weer een beetje mee..
Moeilijk he! Bij RAF in Hilversum vond ik de Panasonic en Pioneer plasma's beduidend mooier beeld geven dan de lcd-schermen, maar het is en blijft lastig kiezen. Bij MM is het vaak een ramp qua instellingen idd.

Ik vind het design van de Samsung juist minder dan de Panasonic PZ85, zo zie je maar! :)

edit:
Voor welke prijs stond de Panasonic in Utrecht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren Grand Turismo5 Prologue voor de PS3 inhuis gehaald,
en ik moet zeggen, de details zijn afschuwelijk vet!!
Zelfs als je met je gezicht op 20cm van het scherm gaat zitten kijken,is het echt niet normaal!!

Ik heb geen moment spijt van mijn aankoop, dat wordt me elke dag duidelijk gemaakt
door de mijn smile op mijn gezicht, als ik de beelddetails bekijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geinteresseerden een linkje naar een interessante thread op het avs forum.
Hierin wordt een discussie gevoerd over de 'beste' instellingen -maar alles is relatief natuurlijk...- voor de PZ80 en 85. ALleen lastig dat het amerikaanse modellen betreft, dus de instellingen hier met de balkjes ipv cijfers moeten we een beetje gokken

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1019763
"
Cinema
Picture: 60
Brightness: 52
Color: 41
Tint: -2
Sharpness: 50
Color Temp: Warm
Black Level: Light

Here are my settings using a PS3 via HDMI with DVE Blu-ray and of course by eye. RGB is set to full on the PS3. I have not done anything in the PZ85 service menu.

Cinema settings:
Picture: +70
Brightness: +48
Color: +44
Tint: -3
Sharpness: 0
Color temp: Warm
Color mgmt: Off
x.v.Color: Off
C.A.T.S.: Off

Advanced Picture Settings:
Video N/R: Off
Black level: Light
HD size: Size 1

Standard: - Use for Bright room
Picture: +70
Brightness: +44
Color: +46
Tint: -3
Sharpness: 0
Color temp: Warm
Color mgmt: Off
x.v.Color: Off
C.A.T.S.: Off

Advanced Picture Settings:
Video N/R: Off
Black level: Light
HD size: Size 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
als mijn plasma retour komt ga ik die instellingen eens proberen

[ Voor 72% gewijzigd door supercop7373 op 26-05-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:49:
knip ...

[verwijzing naar AVS' instellingendraad]

knip ...
Dat had ik idd al gezien; Maar niet alleen werken we hier met balkjes, maar ik heb bv. helemaal geen instelling "picture", of ze moeten er "contrast" mee bedoelen. Maar dan nog is het imho niet zo bruikbaar, een contrast van +70 komt overeen met ongeveer 2/3 gevuld balkje; En da's weer veel te scherp naar mijn mening (ik ga ervan uit dat een instelling van 50 op AVS' forum overeenkomt met een half balkje).

Overigens: Waar zit die instelling voor "Black Level" of "HD Size" waar ze het over hebben ? Ik heb hem nog niet gezien in mijn menu.

Dus, ik denk dat ik op mijn eigen ogen af ga, en langzamerhand naar een (voor mij) ideale instelling toe werk. Wellicht dat ik over een half jaar een calabratie laat doen, maar nu nog niet.

Overigens vindt ik op analoge kabel het rood erg overstralen, hebben meer mensen dit euvel ?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 18:26
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:49:

... Here are my settings using a PS3 via HDMI with DVE Blu-ray and of course by eye. RGB is set to full on the PS3. ...
Volgens mij ondersteunt de 42PZ85 helemaal geen Full RGB. Ik heb zitten spelen met een calibratie/afbeelding waaruit dit bleek. Ik zou voorzichtig zijn om dan deze settings klakkeloos over te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:56:
[...]

Overigens: Waar zit die instelling voor "Black Level" of "HD Size" waar ze het over hebben ? Ik heb hem nog niet gezien in mijn menu.
Like to know that too..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

denizg schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:08:
De zwartwaarde van de Samsung was hier weer nog steeds beter dan die van de Panasonic.
Geldt dat ook in een ruimte die niet fel verlicht is? En heb je het nu alleen over de maximale zwartwaarde (of minimaal, tis maar hoe je daar tegen aankijkt ;) ) of ook over de zwartweergave van gradaties. Dus het behoudt van detail in donkere scenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ffies een postje maken daar ... kijken wat men daar te vertellen heeft ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denizg
Oscar Mopperkont schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:14:
[...]

Geldt dat ook in een ruimte die niet fel verlicht is? En heb je het nu alleen over de maximale zwartwaarde (of minimaal, tis maar hoe je daar tegen aankijkt ;) ) of ook over de zwartweergave van gradaties. Dus het behoudt van detail in donkere scenes.
Bij MM is het altijd fel licht inderdaad, maar bij Raf in A'dam was het redelijk "donker/gemind" als het ik het me nog kan herrineren, niet echt op gelet.

Maar keuzen gaat nu tussen de PZ85 en Samsung 6 serie A656. LASTIG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denizg schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:08:
[...]
... knip ...

Let op: Mogelijke verkoperstrucs ...
Ik was bij de de Expert hier in de omgeving, maar daar hebben ze de Samsungs op Dynamisch staan; Dat geeft idd erg krachtig beeld, maar de kleurruimte is daarmee heel erg verprutst (kleuren/licht/contrast veel te fel). Deze mode ga je in realiteit nooit gebruiken, tenzij je las-ogen of sneeuw-blindheid wil hebben.

Daartegenover hebben ze de Pana op Cinema gezet, de instelling die eigenlijk het beste werkt als je in een verduisterde ruimte / niet al te lichte omgeving zit.

Het verschil is heel erg groot op die manier ... en da's helemaal expres zo gedaan, want ze proberen je als eerste een Philips, vervolgens een Sony en tenslotte een Samsung LCD aan te bieden. Dit is in volgorde van prijs en in volgorde van de te ontvangen provisie/bonus. Ze creeren dus expres een beeldverschil tussen de TV-sets, in volgorde van degene die ze het liefst (zelfs met smoesjes) aan je willen slijten.

Dit gaat zelfs zover dat ze (zelf meegemaakt bij BCC) beweren dat ze een model 82 gaan verkopen van Panasonic (tweeëntachtig inderdaad, geen schrijffout) ; En vervolgens zeggen ze dat helemaal niet bekend is wanneer die uitkomt (logisch want die bestaat niet). Maar om je tegemoet te komen hebben ze wel een Sammy in de aanbieding van ongeveer dezelfde kwaliteit (wat niet waar is dus imho).

Dus verkopers is een soort volk waar je niet naar moet luisteren als je op zoek bent naar de beste keus voor jezelf. Want die denken niet aan jouw belang, maar alleen maar aan hun eigen belang. En wat jij wilt zullen ze proberen op te praten in wat zij willen, en daarvoor gebruiken ze dus ook trucs als het met opzet verkeerd inregelen van TV's.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denizg
@ G_M_C,

Nee klopt helemaal. Vaak hebben die gasten in MM BCC etc geen balle verstand van. Ik ga dus ook echt af op eigen keuzen.

Maar bijvoorbeeld bij de RAF Show van het weekend. Daar stonden de heren van Panasonic/Samsung etc zelf bij van de merken zelf en dus neit de RAF verkopers.

De Panasonic plasma's waren zo ongeloverlijk slecht afgesteld, was om te huilen. Grappig was dat er geen hond stond bij PHILIPS :p

De 2 gasten die bij Panasonic stonden wisten ook weinig, was zo een jonge gozer.. De heren bij Samsung waren wel op hoogte van het een en ander en hebben heel wat moeite gedaan om verschillen aan te tonen. Heb normaal beeld gezien, ze hebben ff een film opgezet heb kunnen kloten met de instellingen.

Wat mij overtuigde bij de Samsung 6 serie was wanneer er een BR film was opgezet op "Cinema of Film" mode, weet neit precies wat de benaming was. Beeld was dit keer niet te vel/scherp. Zoals aangegeven, Panasonic was om te huilen bij de Raf show.

Dus je zou toch denken dat ze bij een Show als RAF de instellingen goed hebben? Ik kan begrijpen dat de bij BCC of MM op de manier zoals je aangeeft hebben.

Vandaag kom ik terug bij de MM, waar de Panasonic toch weer prettiger was om naar te kijken dan de Samsung.

Vind het erg lastig, maar nu ik vandaag de PZ85 heb gezien bij MM, neig ik meer naar de Panasonic.

(don't mind the typo's/spelling pls, zit op werk dus tik snel:P)

[ Voor 6% gewijzigd door denizg op 26-05-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 20:54
denizg schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:29:
[...]

Bij MM is het altijd fel licht inderdaad, maar bij Raf in A'dam was het redelijk "donker/gemind" als het ik het me nog kan herrineren, niet echt op gelet.

Maar keuzen gaat nu tussen de PZ85 en Samsung 6 serie A656. LASTIG!
Ik moest dezelfde keuze maken. Ik heb beide TV's gezien en hoewel ik het beeld van de PZ85 beter vond, heeft de LCD weer andere voordelen (iets beter geschikt voor PC-gebruik enzo). Wat voor mij uiteindelijk toch de doorslag gaf was het grote aantal issues wat mensen toch altijd met Samsung schermen hebben. Heel AvForums staat er vol mee; banding, tearing, allemaal rare artefacten etc. etc..Ook de nieuwe A656 heeft daar in beperktere mate last van.

Nu kan je zeggen dat alleen mensen met problemen daar posten, maar eigenlijk staat het panasonic plasma forum bijna alleen maar vol met positieve reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:51:
[...]
Dus verkopers is een soort volk waar je niet naar moet luisteren als je op zoek bent naar de beste keus voor jezelf. Want die denken niet aan jouw belang, maar alleen maar aan hun eigen belang. En wat jij wilt zullen ze proberen op te praten in wat zij willen, en daarvoor gebruiken ze dus ook trucs als het met opzet verkeerd inregelen van TV's.
Je hebt helemaal gelijk, de Samsung LCD stond in eerste instantie veel te fel/te hoog contrast, en de Samsung-verkoper had ook een verhaal dat je bij plasma al na 2 jaar duidelijk waarneembare afname van lichtsterkte ziet, dat neem ik met een flinke korrel zout. Aan de andere kant, het was in Amsterdam inderdaad zeker niet licht, en de Samsung-verkoper demonstreerde ook enkele andere presettings, zoals 'film', waarbij de tv op 6500k gezet werden, wat er erg goed uitzag. En belangrijker: dit waren vertegenwoordigers van de respectievelijke fabrikanten, niet van de winkel die je gewoon het product met de hoogste marge proberen te slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizna schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:19:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, de Samsung LCD stond in eerste instantie veel te fel/te hoog contrast, en de Samsung-verkoper had ook een verhaal dat je bij plasma al na 2 jaar duidelijk waarneembare afname van lichtsterkte ziet, dat neem ik met een flinke korrel zout.
[...]
Tovallig dat er op de 2e blz. van de handleiding juist daar iets over geschreven staat;

In de handleiding van de Panasonic staat nl. dat zij het Plasma-paneel voor 100.000 uur (honderdduizend idd) werkzaamheid specificeren. Er staat verder bij dat ze daarmee bedoelen dat het 100.000 uur duurt voordat de helderheid van het paneel met 50% is afgenomen.

... enne ... 100.000 uur is bij een gebruik van 5 uur per dag zo'n 50 jaar ...

Neem die bewering dus maar met het hele zoutvaatje, ipv alleen die ene korrel zout :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 13:47 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.