Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 112.135 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2019
http://support.panasonic.be/shop/ad/4year/CONDITIONS-NL.pdf

4 jaar fabrieksgarantie voor toestellen van de nieuwe lijn gekocht tss 19 mei en 30 juni!!
als je originieel van je factuur en origineel kasticket opstuurt naar panasonic belgie!
zie www.panasonic.be, opsturen die handel dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 15:54

RUFFNECK

Poentje

Na dagelijks deze thread gevolgd te hebben, toevallig gisteren in MM ook lopen vergelijken tussen de 46PZ85 en de samsung 52a656...

Ik moet zeggen dat ik op eerste gezicht de samsung er veel beter uit zag zien. Zowel het beeld als de tv zelf. Zoals al eerder gezegd, panasonic ziet er toch wat goedkoopjes uit en mijn vriendin vond hem gewoonweg lelijk eigenlijk.

Het beeld zal wel mooier zijn op de samsung, omdat deze wellicht beter was afgesteld, maar toch. Aangezien het totaal onduidelijk is wanneer die 50pz800 nou precies in de winkels is (ik hoor her en der juni, juli en zelfs augustus, waarvan de laatste het meest voor de hand liggend is) en ik eigenlijk nu een tv wilt, ga ik denk ik toch voor de samsung..

of niet...? aaargh |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RUFFNECK schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:04:
Na dagelijks deze thread gevolgd te hebben, toevallig gisteren in MM ook lopen vergelijken tussen de 46PZ85 en de samsung 52a656...

Ik moet zeggen dat ik op eerste gezicht de samsung er veel beter uit zag zien. Zowel het beeld als de tv zelf. Zoals al eerder gezegd, panasonic ziet er toch wat goedkoopjes uit en mijn vriendin vond hem gewoonweg lelijk eigenlijk.

Het beeld zal wel mooier zijn op de samsung, omdat deze wellicht beter was afgesteld, maar toch. Aangezien het totaal onduidelijk is wanneer die 50pz800 nou precies in de winkels is (ik hoor her en der juni, juli en zelfs augustus, waarvan de laatste het meest voor de hand liggend is) en ik eigenlijk nu een tv wilt, ga ik denk ik toch voor de samsung..

Dat is lastig, die samsung is met een nieuwe technologie waardoor het zwart zelf op een lcd aardig is. Ik zelf heb de panasonic en ik ben er erg tevreden mee. Ik heb zelf ook gekeken naar andere toestellen, maar Samsung heb ik uiteindelijk niet gekozen omdat je bij een Samsung vaker hoort dat er problemen mee zijn. In het algemeen zijn de Panasonics wat betrouwbaarder. Ook zal de Panasonic in dit geval goedkoper zijn.

Maar goed, jij moet maar met het jouw ogen beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt zeer teverden met de beeldkwaliteit van m'n 42PZ85; Ik vind die Sammy's veel te plastisch en onnatuurlijk scherp overkomen.

Kijk eens door het raam naar buiten, en kijk eens om je heen als je buiten bent; Hoe vaak zie je daar van dat knalharde pure wit, zoals je dat bij die Sammy's ziet? En daar tegenover; Hoe vaak zie je echt heel donker, of zwart, en gaat het om de kleine nuanceverschillen? Veel vaker, bijna elke nacht zelfs.

Daarom: Het gaat niet erom wat technisch gezien het scherpste beeld geeft, maar wat technisch gezien het beste beeld geeft ... een beeld waarvan je ogen accepteren dat het "net echt" is. Realisme dus, en niet perse perfectionisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Ja nee, zowieso gaat mijn voorkeur uit naar een plasma inderdaad om het betere beeld. De sammy was bij media markt gewoon te perfect afgesteld had ik het over.

Mijn redenering is nu puur 'desperate', omdat ik al zo lang eigenlijk de aankoop van een (sowieso) 50 inch plasma uitstel..

Modern.nl zegt nu dat ze de datum van 3 juni aanhouden voor beschikbaarheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik heb nu al enkele maanden de Panasonic 46PZ85 en echt no way dat de nieuwe Samsung LCD schermen een betere zwartwaarde hebben. Dat ligt puur aan de instellingen en de condities van de omgeving waarin de schermen staan.

De Panasonic heeft en zwartwaarde van 0.09fL (in real life gemeten); de Samsung zit hier ver boven. Dat je met je eigen ogen ziet dat de Samsung betere zwartwaarden heeft, bevestigt dus dubbel dat het ligt aan instellingen. Ik zou me dus zeker niet gek laten maken door wat je in winkels ziet en hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Ik vind het wel jammer dat de PZ85 'maar' 3 HDMI-aansluitingen heeft. En daarvan zit er dan blijkbaar ook nog een aan de zijkant? Dan steekt er dus een kabeltje naar buiten?

Ik zou ze nu nog niet allemaal nodig hebben, maar het zit zo 'vol': BR-speler, XBox/PS3, HD PVR en HTPC via HDMI. Dan heb ik er al een te weinig... :'(

Maar de PZ800, die er 4 heeft, is dus nog niet te krijgen? Het EK komt steeds dichterbij...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tachyon schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:16:
Ik vind het wel jammer dat de PZ85 'maar' 3 HDMI-aansluitingen heeft. En daarvan zit er dan blijkbaar ook nog een aan de zijkant? Dan steekt er dus een kabeltje naar buiten?

Ik zou ze nu nog niet allemaal nodig hebben, maar het zit zo 'vol': BR-speler, XBox/PS3, HD PVR en HTPC via HDMI. Dan heb ik er al een te weinig... :'(

Maar de PZ800, die er 4 heeft, is dus nog niet te krijgen? Het EK komt steeds dichterbij...
Kabel zit bij de PZ85 echt aan de zijkant, die kun je wegwerken, je ziet het niet. De 4e HDMI van de 800 zit aan de voorkant, daar heb je dus geen ruk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingnbajam schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:13:
Ik heb nu al enkele maanden de Panasonic 46PZ85 en echt no way dat de nieuwe Samsung LCD schermen een betere zwartwaarde hebben. Dat ligt puur aan de instellingen en de condities van de omgeving waarin de schermen staan.

De Panasonic heeft en zwartwaarde van 0.09fL (in real life gemeten); de Samsung zit hier ver boven. Dat je met je eigen ogen ziet dat de Samsung betere zwartwaarden heeft, bevestigt dus dubbel dat het ligt aan instellingen. Ik zou me dus zeker niet gek laten maken door wat je in winkels ziet en hoort.
Ben ik met je eens, maar die Samsung ziet er voor een LCD niet gek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net na lang wikken en wegen de Pana TH46PZ85 besteld. Ik ben echt zeer benieuwd!!!
Nu nog de PS 3 er op!!

FF een vraagje tussendoor. I
k heb een versterker/tuner van Sony met een Digital optical Video 2 ingang. Op deze versterker zit nu een gewone DVD speler aangesloten middels een tulpverbinding. En die geeft netjes het Dolby 5.1 en DTS gebeuren door als dat op een DVDtje zit.

Kan ik nou straks ook de PS 3, middels de Digital Out (optical) uitgang, op mn versterker aansluiten middels een optische kabel, met behoud van het Dolby 5.1 en DTS????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-R
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 09:44
DJ-R schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 00:38:
Ik heb een probleem met mijn pz80

Het toestel is via een dvi-hdmi kabel aangesloten op mijn pc (7600gs 1920x1080 50hz)
Nu is het probleem dat als ik het toestel aanzet met de HDMI kabel aangesloten, ik alle analoge zender instellingen kwijt ben (behalve nedederland 1)

de enige "oplossing" die ik tot nu toe heb om alle zenders weer te krijgen is

* tv uitzetten (met de aan/uit knop)
* hdmi/dvi kabel uit de computer halen
* tv weer aanzetten

En dan zijn alle zenders er weer, het toestel hoeft niet de zenders opnieuw op te zoeken.

Nu ken ik toevallig iemand met een 42PX8(0)? die hier ook last van heeft. Van hem weet ik echter niet de details van de videokaart. Met mijn dvd speler (marantz dv7600), ook aangesloten via hdmi, heb ik dit probleem niet.

Hebben anderen dit probleem ook? en is er ook een "workaround" of een software update oid beschikbaar?
Niemand met dit zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-12-2020
RUFFNECK schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:04:

Wat dacht je, als design erg belangrijk is, van een Pioneer 5080XA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

SixCore schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:03:
[...]

Wat dacht je, als design erg belangrijk is, van een Pioneer 5080XA?
Ook aan gedacht, en ondanks ze zeer goed, zoniet nog steeds beter meekomen met de nieuwe pana's, heb ik toch het gevoel van "ja maar, straks komen de nieuwe..en zit ik nu met hd ready"...

De (full) hd (ready) discussie gaan we niet voeren, maar ik wil toch wel zeker full hd en geen 5000+ euro voor uitgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-12-2020
verwijderd

[ Voor 247% gewijzigd door SixCore op 29-05-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 18:02
RUFFNECK schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:47:
Modern.nl zegt nu dat ze de datum van 3 juni aanhouden voor beschikbaarheid..
Op de site staat zelfs dat hij op voorraad is! :?

KLIK

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

A3-D schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:30:
[...]

Op de site staat zelfs dat hij op voorraad is! :?

KLIK
Vandaar ik weet 3 juni, omdat ik het niet geloofde en dus heb gebeld ;)
Maar zeker is de datum ook niet, volgens de (belgische) telefoniste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-08 21:23
Voor iedereen die hier zit te twijfelen tussen de Samsung en de Pana -

Als ze beiden perfect beeld leveren in de huiskamer en de Pana is goedkoper is er toch niks aan het handje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denizg
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 10:10
-edit-

[ Voor 88% gewijzigd door denizg op 26-05-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denizg
De PZ85 is niet goedkoper dan de Samsung 656 hoor. Juist andersom. Maar het gaat niet om de 100 euro meer of minder. Dat heb ik wel over voor een juiste keuzen dan dat ik voor de goedkoospte ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denizg schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:58:
De PZ85 is niet goedkoper dan de Samsung 656 hoor. Juist andersom. Maar het gaat niet om de 100 euro meer of minder. Dat heb ik wel over voor een juiste keuzen dan dat ik voor de goedkoospte ga.
Wat kost die Samsung dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

goedkoper..afhankelijk van grootte, de 50 inches gaan gelijk op.
In mijn geval gaat het puur om wat er nu al leverbaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:23:
Ik heb net na lang wikken en wegen de Pana TH46PZ85 besteld. Ik ben echt zeer benieuwd!!!
Nu nog de PS 3 er op!!

FF een vraagje tussendoor. I
k heb een versterker/tuner van Sony met een Digital optical Video 2 ingang. Op deze versterker zit nu een gewone DVD speler aangesloten middels een tulpverbinding. En die geeft netjes het Dolby 5.1 en DTS gebeuren door als dat op een DVDtje zit.

Kan ik nou straks ook de PS 3, middels de Digital Out (optical) uitgang, op mn versterker aansluiten middels een optische kabel, met behoud van het Dolby 5.1 en DTS????
Als je je PS3 rechtstreeks op je reciever, optisch aansluit, heb je nog steeds 5.1 en DTS.

Ga je via HDMI je geluid naar de pana brengen,
en dan vanop de pana's optische uitgang naar je PS3, heb je geen 5.1 of DTS zover ik weet. :(

Zelf heb ik het in elk geval niet in orde gekregen,
maar wie weet brengt hier wel iemand de oplossing aan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Raar dat alle specs zijn weggehaald op de site van pana... op de .com site staat overigens dat de PZ85 weldegelijk DeepColor ondersteund. Ik blijf het raar vinden dat ge-goochel met specs..

trouwens... het verschil tussen '24p Playback(2:3)' en '24p Cinematic Playback' is dat groot? Dat laatste ondersteunt de PZ85 niet volgens de specs namelijk.

edit: volgens mij is 2:3 pulldown alleen van toepassing op 60Hz wat we hier niet hebben, klopt dit?

[ Voor 41% gewijzigd door Cartman! op 26-05-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nou kan me ook wel eens melden en de TS bedanken voor de start post.

TH-42PZ85 gekocht (besteld vanmiddag) bij MM voor 1399.

wilde nog overstag naar de 46" maar is ons even te (3,5 a 4 meter) Vriendin twijfelde voor toch LCD te gaan maar na goed kijken had ze ook zoiets van LCD is absoluut niet mooier , te fel en daardoor te onrustig.
Diverse dingen bekeken, plasma/lcd/merken/filmpjes ( geen pixal ) en ze had bij lcd het idee dat ze naar paint zat te kijken :+

Ze word nog wel es een nerd :P

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Capo schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:47:
Nou kan me ook wel eens melden en de TS bedanken voor de start post.
Je had ook gewoon aan mijn oren kunnen trekken ;) Goede keuze overigens :)
Maar bij welke MM gekocht? Roermond? Heerlen? Eindhoven?

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 26-05-2008 21:59 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Chevy454 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:59:
[...]

Je had ook gewoon aan mijn oren kunnen trekken ;) Goede keuze overigens :)
Maar bij welke MM gekocht? Roermond? Heerlen? Eindhoven?
Roermond. Was niet op voorraad. Moesten in E'hoven zijn dus daar ff gevraagd. Jongen vertelde me direct dat prijs erg goed was ( 156 euro duurder bij hun ) en dat ik hem gewoon maar moest bestellen daar. Hij vond het echt een van de betere schermen en kon ook alles uit leggen over wat voordelen waren van nieuwere tov oudere. Student werktuigbouwkunde : bedankt :P

Was nergens op voorraad, ook 46" niet. Breda, maastricht, heerlen, eindhoven, roermond.. allemaal laten bellen >:)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46

Gast1981

room with a moose!

Ik ben nog steeds opzoek naar dé grote verschillen tussen de PZ80 en PZ85.

1 is het IFC, maar dat schijnt bagger te functioneren op de 85.
Iemand die nog gauw een (groot) verschil kan benoemen?
SPDIF zie ik nog staan... da's toch digitale audio output?
Ik vraag me af in hoeverre ik daar iets aan heb met mijn ouwe Philips 3700LX home cinema setje..?!

De keuze voor een goede 42" plasma blijft me bezig houden hehe :P
Van de 80PX ben ik al afgestapt vanwege de HD-Ready.
Neig nu toch naar een FullHD, en aangezien het plasma moet zijn zoek ik vooralsnog tussen de Pana's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PZ85 heeft een HDMI input meer, maar als je een goede receiver gebruikt hebt je aan 1 HDMI genoeg :)
Verder heeft de PZ85 een betere omgang met 24p. Wat dat precies inhoud weet ik zelf ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:11
Gast1981 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:28:

Ik vraag me af in hoeverre ik daar iets aan heb met mijn ouwe Philips 3700LX home cinema setje..?!

Neig nu toch naar een FullHD, en aangezien het plasma moet zijn zoek ik vooralsnog tussen de Pana's ;)
Deze zelfde discussie geld voor mij ook, ik wil niet mijzelf beperken in HD Functionaliteit en prefereer 1080p boven HD-Ready. Al is het maar met oog op de toekomst. Ik zoek mijn heil daarom straks denk ik in een TH-42PY70 (of als ik me vakantiegeld binnen heb in een PZ85) i.p.v in een PX80.

En wat betreft de digitale output, heeft dus alleen zin als jouw home cinema set een digitale input heeft.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gast1981 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:28:

IFC zet ik aan als ik de analoge kabel kijk; Dan helpt het iets. Meestal staat het uit idd, en met films op 1080p/24 al helemaal, dan is het eerder een irritatiefactor. Dus het is niet echt een nuttige functie nee ...

De digitale uitgang ga ik wel gebruiken; Simpelweg om de TV op de receiver aan te sluiten. Dan kan ik tenminste met het geluid meegenieten straks bij het EK ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
kRiZzZiZ schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 09:16:
[...]

Deze zelfde discussie geld voor mij ook, ik wil niet mijzelf beperken in HD Functionaliteit en prefereer 1080p boven HD-Ready. Al is het maar met oog op de toekomst. Ik zoek mijn heil daarom straks denk ik in een TH-42PY70 (of als ik me vakantiegeld binnen heb in een PZ85) i.p.v in een PX80.

En wat betreft de digitale output, heeft dus alleen zin als jouw home cinema set een digitale input heeft.
Als je nu op jouw kijkafstand geen verschil kunt te zijn tussen 720p en 1080p met een HD-bron, dan kun je dat in de toekomst ook niet. Met een aanschaf van een 1080p TV ben je dus niet "toekomstbestendiger". Maar ik begrijp wat je bedoelt, ik kick ook op specs.

Overigens is het rationeel gezien niet altijd even verstandig om electronica met het oog op de toekomst aan te schaffen. In de toekomst krijg je als het electronica betreft vaak een beter product voor een lagere prijs.

[ Voor 12% gewijzigd door /\/\|) op 27-05-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 20:54
/\/\|) schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 09:38:
[...]

Als je nu op jouw kijkafstand geen verschil kunt te zijn tussen 720p en 1080p met een HD-bron, dan kun je dat in de toekomst ook niet. Met een aanschaf van een 1080p TV ben je dus niet "toekomstbestendiger". Maar ik begrijp wat je bedoelt, ik kick ook op specs.

Overigens is het rationeel gezien niet altijd even verstandig om electronica met het oog op de toekomst aan te schaffen. In de toekomst krijg je als het electronica betreft vaak een beter product voor een lagere prijs.
Misschien wil hij in de toekomst een PC er op aansluiten >:) Maar die discussie is al teveel gevoerd. Heb zelf een PZ85 en kon niet wachten op de PZ80. Ik moet zeggen dat ik IFC voor bepaalde toepassingen (gewoon tv-series op TV) wel gebruik en ook mooi vindt, maar zoals hierboven al gezegd voor progressive content niet doen. Weet niet of ik weer de PZ85 zou kopen nu, maar ik denk het wel (heb ook receiver met optical in etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 18:02
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 00:55:
PZ85 heeft een HDMI input meer, maar als je een goede receiver gebruikt hebt je aan 1 HDMI genoeg :)
Ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb een goede receiver, maar er zit mar 1 HDMI out op en twee keer een HDMI in. Met een PS3 en een DVD speler ben ik er al gauw doorheen en zal ik toch rechtstreeks op de plasma aan moeten gaan sluiten. Er kunnen wat mij betreft niet genoeg HDMI poorten opzitten :P

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
kRiZzZiZ schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 09:16:
[...]

Mediamarkt roermond staat ie op voorraad voor 1099. ( de py70)

Daar waren wij ook voor gaan kijken, toch nieuwere besteld uiteindelijk.

Ene kant heb je gelijk in. Andere kant hebben wij het gekocht onder het mom "komende 10 jaar voldoet ie prima"

Nu misschien iets meer voor betaald als volgend jaar, maarja volgend jaar zakt het ook nog steeds in prijs en word het ook nog steeds beter, je kunt blijven wachten of nu kopen en straks weer verkopen etc maar je kunt bezig blijven. Maargoed daar ben je ook tweaker voor i guess ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Capo op 27-05-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Da's een drogreden natuurlijk, want het is de omgekeerde wereld: Als je nu iets meer geld uitgeeft, en iets koopt wat toekomstbestendig is, dan hoef je later niets meer uit te geven. Scheelt geld en spaart ook nog het milieu ....

Volgens jouw redenering:
Als je nu iets koopt wat mindere specs hebt, met het iedee van jou in het achterhoofd dus, dan moet je in een later stadium weer geld uitgeven. Plus dat je moet leven met het onbevredigende gevoel dat je iets hebt gekocht wat "net iets minder is". En daarbij komt ook nog dat je die gedachte van jou altijd zal hebben, want als je dan later een betere koopt is er weer hetzelfde argument "dat er een beter product zal komen voor een lagere prijs".

Dus jouw argument geldt als een schoolvoorbeeld van een drogreden, en zal bv. in een debat niet als een geldig argument worden beschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:14:
[...]

Da's een drogreden natuurlijk, want het is de omgekeerde wereld: Als je nu iets meer geld uitgeeft, en iets koopt wat toekomstbestendig is, dan hoef je later niets meer uit te geven. Scheelt geld en spaart ook nog het milieu ....
en nu iets meer uit geven en nu alvast genieten van wat je hebt. Dat telt natuurlijk ook mee, heb je idd niet het gevoel dat je met iets "minders moet" nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Capo schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:27:
[...]

en nu iets meer uit geven en nu alvast genieten van wat je hebt. Dat telt natuurlijk ook mee, heb je idd niet het gevoel dat je met iets "minders moet" nu.
:Y

Inderdaad, en het is echt wel genieten met 1080p/24 op 4 meter op mijn 42PZ85. Enne, laat je niets wijs maken; Zelfs mijn meissie ziet verschil tussen SD, 720p en 1080p als ik een willekeurig voorbeeld laat zien en haar laat kiezen.

1080p/24 is duidelijk het beste qua films, de overdaad aan beelddetails maakt gewoon dat je ogen eea eerder als natuurlijk/reeel ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Als je nu op je normale kijkafstand geen verschil ziet tussen 720p en 1080p, maar je om toekomstbestendig te zijn toch een 1080p TV aanschaft, knaagt het dan minder als Panasonic over twee jaar met een ultrahd-scherm met minder retentie, betere witwaarden, 50% lager energiegebruik (om maar wat te noemen) uitkomt ?
Toekomstbestendig is een heel relatief begrip.

Begrijp me goed als je mij de keuze geeft tussen een 1080p en 720p scherm, dan pak ik ook de 1080p, maar echt rationeel is die keuze lang helemaal. Maar als je je met een 1080p scherm gelukkiger voelt (en je het kunt betalen), is dat ook een goede reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
/\/\|) schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:56:
Maar als je je met een 1080p scherm gelukkiger voelt (en je het kunt betalen), is dat ook een goede reden.
Life is all about fun. :)

Je kunt je geld wel mee de kist in nemen maar je kunt beter lol hebben. Die paar honderd euro verdien je wel weer terug met wat anders een keertje. En zo niet ? dan maar een keer minder zuipen/eiwitten kopen/uiteten/dagje shoppen (streep door wat van toepassing is :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Modbreak:Kunnen we aub dingen over webshops levertijden en garantiebepalingen elders afhandelen? Dit soort dingen kun je prima zelf uitzoeken door even zelf te zoeken of gewoon te bellen. Zelfde geldt ook over de leverstatus van je scherm. We hoeven echt niet te weten dat je nog 3 uur op je werk moet zitten tot je hem kan uitpakken ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even knuppels in hokjes gooien vwb Full HD... Ik merk dat ik niet altijd op de bank op de standaard kijkafstand zit, maar ook nog wel eens op een stoel die wat dichter bij het beeld staat.

En ik heb wat proefjes gedaan met full hd filmpjes via mijn laptop (wel schokkerig omdat die laptop het eigenlijk niet aan kon) en dan heb ik zelfs de neiging om dichterbij te zitten. Je hebt toch een groot scherm omdat je dat bioscoopeffect mooi vindt, anders snap ik de hele discussie over grotere schermen niet.
Foto's via de SD kaart zijn ook retescherp op full hd, daar ga ik automatisch ook dichterbij zitten. Voor mij werkt het dus andersom; niet de keuze van de scherpte van het beeld laten bepalen hoever je ervanaf zit, maar zo scherp mogelijk nemen waardoor je er -indien gewenst- dichter op kan zitten. Als je met meerdere mensen bent kan niet iedereen op de ideale plek zitten...

* offtopic warning*
Iemand een suggestie voor een betaalbare manier op blue ray én full hd vanaf mijn netwerk te kunnen bekijken? De PS3 voldioet volgens het topis daarover nog niet helemaal op mediacenter gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:37:
Iemand een suggestie voor een betaalbare manier op blue ray én full hd vanaf mijn netwerk te kunnen bekijken?
Bluray rips in MKV containers kun je hiermee streamen Networked Media Tank - deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreft een PX-80E ...

ik heb een HTPC met HDMI aangesloten op HDMI1 van mijn PANA.
Blijkbaar is het niet mogelijk om tegelijk ... "en" digitale uitvoer te hebben via SPDIF naar mijn Harman-Kardon set-up .... "en" digitale audio uitvoer te hebben naar de plasma via de aangelsoten HDMI kabel.
Ik gebruik een Gigabyte GA-MA78GM-S2H mobo ter info.

Wat wel mogelijk zou zijn is dat ik dus digitaal geluid stuur naar mijn HK via spdif en tegelijk analoog geluid via de audio-out (groene uitgang op het mobo) naar de plasma.
Dat zou voor mij dus ook al prima zijn.
Maar nu ... hoe configureer ik dat dan op mijn PX80E :?

- Het beeld via HDMI .. werkt prima
- Ik wil graag analoog geluid van dezelfde bron via de audio-IN

In de manual is daar niet direct iets over te vinden.

thx. bij voorbaat voor de tips.

Edit: ik heb de laatste HD audio drivers voor mijn mobo geinstalleerd en alles werkte meteen vanzelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Capo schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:20:
Je kunt je geld wel mee de kist in nemen maar je kunt beter lol hebben. Die paar honderd euro verdien je wel weer terug met wat anders een keertje. En zo niet ? dan maar een keer minder zuipen/eiwitten kopen/uiteten/dagje shoppen (streep door wat van toepassing is :+ )
Het is maar net hoe je naar de dingen kijkt. Ik heb de PX80 gehaald omdat het stroomverbruik van de PZ serie toch te veel vind. Maar wanneer de G12 serie uitkomt welke 50% zuiniger zou zijn dan betaalt pa de 50" TV toch maar mooi zelf ;)

Vanop 2.5m moet het wel wel een 50" full HD zijn :X

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 27-05-2008 15:22 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:45
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:37:
Iemand een suggestie voor een betaalbare manier op blue ray én full hd vanaf mijn netwerk te kunnen bekijken? De PS3 voldioet volgens het topis daarover nog niet helemaal op mediacenter gebied?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1292479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58

WoutF

Hoofdredacteur
Ik zit er over te denken om de Panasonic TH-37PX80 aan te schaffen deze zomer. Ben al verschillende winkels afgeweest, en ik moet zeggen dat voor het geld ik echt blij verrast was over de beeldkwaliteit.

Nou zijn HDTV en/of Blu-ray demos wel leuk, maar dat ga ik er zelf niet op aansluiten. Bij mij komt er alleen maar een HTPC aan te hangen. Die regelt dus het afspelen van SDTV (via een TV kaart) en al mijn films.(zowel SD als HD)

Mijn vraag is dus of iemand ervaring heeft met een HTPC via HDMI op dit scherm. Hoe zit het met de kwaliteit? Hoe zit het met scaling? moet ik dan gewoon 1270x720 als output nemen? En is het beter om kleuraanpassing op de HTPC, of op het scherm te doen?

[ Voor 5% gewijzigd door WoutF op 27-05-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik heb een HTPC (op basis van een moederbord met 780G chipset) aan mijn 37PX80 hangen. De scaling is goed, ik stuur er 1280*720 heen, maar feitelijk pakt hij elke resolutie goed, tot 1920*1080 toe. Ook de "custom" resoluties bij het opstarten (BIOS etc) worden goed weergegeven.

Ik kijk er SDTV en HDTV op (digitaal), als ook DVD en HD Films. De meeste aanpassingen (scherpte, kleur) doe ik via de HTPC, waarbij de TV op Cinema staat. De beeldkwaliteit bevalt me prima, niet de uitbundige randscherpte van een LCD, maar wel mooi zwart en sprankelende kleuren.

Ik zou je wel aanraden om digitale tv te overwegen, het verschil met analoog is erg duidelijk.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 19:58

WoutF

Hoofdredacteur
Devster schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:58:
Ik heb een HTPC (op basis van een moederbord met 780G chipset) aan mijn 37PX80 hangen. De scaling is goed, ik stuur er 1280*720 heen, maar feitelijk pakt hij elke resolutie goed, tot 1920*1080 toe. Ook de "custom" resoluties bij het opstarten (BIOS etc) worden goed weergegeven.

Ik kijk er SDTV en HDTV op (digitaal), als ook DVD en HD Films. De meeste aanpassingen (scherpte, kleur) doe ik via de HTPC, waarbij de TV op Cinema staat. De beeldkwaliteit bevalt me prima, niet de uitbundige randscherpte van een LCD, maar wel mooi zwart en sprankelende kleuren.

Ik zou je wel aanraden om digitale tv te overwegen, het verschil met analoog is erg duidelijk.
Kijk, daar heb ik wat aan :) thx
Heb zelf nog een 'oud' 690G mobo, maar die chip heeft ook al Avivo ingebakken, dus dat zal wel goed komen.
Digitale TV is voor mij het geld niet waard omdat ik bijna nooit TV kijk (alleen Formule 1 elke twee weken). Daarbij vind ik het bij analoog ook fijn dat ik de TV software in Vista MCE kan gebruiken. Ik ga voor het overgrote deel HD tv series en films er op kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik heb net wat HD DVD trailers gedownload vanaf deze site.
Hierna gestreamed naar mijn Xbox 360, die (nu nog) via Component zit aangesloten op mijn TV..
De Panasonic 37PX80.
Dit beeld is.. fokking fantastisch!!

Echt iedereen raad ik aan om dit ook te doen/uit te proberen, want je gelooft je ogen niet.
Verder zie ik hiermee dat hij dus wél een 1080p signaal aankan, want ik heb even de 1080p en 720p versies van verschillende trailers bekeken.

Verschil hiertussen zag ik niet. Dit zal natuurlijk komen doordat de TV een HDready is, waardoor hij hem verkleint.
Maar mijn vraag is: Een 1080p signaal, word dat omgezet naar een 720p signaal of naar een 1080i signaal?
Nu is het nog even wachten totdat ik geld hem om een mooie home cinema set te kopen, zodat ik alles aan kan sluiten. Nu gebruik ik namelijk de stekkers van mn Component kabel voor mijn surround set (een oude PC set), deze blijft wel beter dan de boxen uit de TV.. Dus nog even geen HDMI voor mij.

Als ik een Panasonic Home Cinema set koop.
Kan ik alles dan zo verbinden:

Xbox 360> HDMI > Home Cinema Set > HDMI > TV

En Digitale Ontvanger > Scart TV
Digitale Ontvanger > Optisch Cinema set

kan dit?
Dan heb ik dus een cinema set nodig die een Optische ingang heeft, een HDMI IN en een HDMI UIT.
Is dat mogelijk?

Op die manier heb ik:
Geluid van Xbox over Cinema set, beeld over TV.
Geluid van digitale TV over cinema set, beeld over TV.

[ Voor 4% gewijzigd door theRedDevilNL op 27-05-2008 18:09 ]

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 12:35
Heeft iemand al een pc aangesloten op een 37px80? (1024x720)
Hoe was dit?

Ik wil mss een spel spelen op de tv via de pc, de rest is ps3..
Maar ik weet niet of een full HD de moeite is voor 1 game ( en het zou dan wel eens lcd kunnen zijn..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
  • Laatst online: 07-10-2024
Voor één game zou ik sowieso NIET een speciale TV kopen. Koop gewoon een goede monitor. Zover zit je toch er niet vanaf met een toetsenbord+muis?! En grote monitoren kunnen ook gewoon een fullhd resolutie hebben, 1920*1080 pixels. Hierover zijn vast wel andere topics te vinden.
Spellen via PS3 zijn (als het goed is, ik heb zelf xbox 360) hier wel supr mooi op ;)

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de prijs van de Panasonic 37PX80. bij de actie bij MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipo10
  • Laatst online: 08-09 16:11
panasonic 37px80 899 euri in mm rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

PoweRoy

funky!

de 42pz80 was 1370 bij de MM in eindhoven. Maar hij was al op. Levertijd 1-2 weken, maar omdat ik ook een koelkast en een wasmachine wilde/moet hebben heb ik niet de tv gekocht. heb zelfs niet eens een tv abbo

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we toch aan het praten zijn over het kopen van een toekomstbestendige TV, vroeg ik me af of het zin heeft om te wachten op de Laser TV. De laser TV van Mitsubishi schijnt in November uit te komen (bron en bron).

Laser TV schijnt beter beeld (meer kleuren en betere zwartwaardes) te geven dan LCD en Plasma. Verder is laser TV lichter en kan de TV door middel van het gebruik van spiegels groot gemaakt worden zonder dat de prijs al te hoog wordt.

Zijn er redenen om niet te wachten en in September te gaan voor een Pioneer G9 of een Z800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 00:00:
Nu we toch aan het praten zijn over het kopen van een toekomstbestendige TV, vroeg ik me af of het zin heeft om te wachten op de Laser TV. De laser TV van Mitsubishi schijnt in November uit te komen (bron en bron).

Laser TV schijnt beter beeld (meer kleuren en betere zwartwaardes) te geven dan LCD en Plasma. Verder is laser TV lichter en kan de TV door middel van het gebruik van spiegels groot gemaakt worden zonder dat de prijs al te hoog wordt.

Zijn er redenen om niet te wachten en in September te gaan voor een Pioneer G9 of een Z800?
Laser TV's zijn rear-projection tv's en die techniek blijft structurele minpunten hebben. In mijn ogen nooit een alternatief voor zoiets als plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theRedDevilNL schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:08:
de TV een HDready is
Maar mijn vraag is: Een 1080p signaal, word dat omgezet naar een 720p signaal of naar een 1080i signaal?
Hoe kan het nou een 1080 resolutie zijn als je maar 720 breedte pixels hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 19:01
was gisteren even in rotterdam bij de MM om even rond te kijken.

heb even de panasonic plasmas bekeken, prijzen uit mn hoofd

pz85 --> 1389 euro
pz80 --> 1279
px80 --> 999
px8 --> 804

het lachuh was at die px8 van 808 naar 804 was afgeprijsd onder de actie. gewoon te schandalig naar woorden.

het ging er bij mij natuurlijk meer om de pz en px 80. maar ja er draaide gewoon een brakke MM filmpje en bakken met licht. de plasmas zagen er over het algemeen wat doffer uit. maar beeld was verder wel prima.

en toen zag ik een verkoper met zn lulverhaal een of andere dure philips lcd proberen te smeren aan iemand. hij had het over 2ms en contrast waarden en alles. maar de klant wou geen ambilight, nou dan maar proberen de nieuwe samsung serie aan te smeren. nou goed uiteindelijk verkoper weg.
ben maar naar die jongen (klant) toegestapt, leek me een aardige kerel, heb hem aangesproken en en gezegd dat ie zich niet gek moest laten maken door getallen. wat uitgelegd over plasmas en de nieuwe pana serie, verwezen naar dit topic. wat uitgelegd over energieverbruik.

hij was er uiteindelijk denk ik wel blij mee, want al zn maten die bij een televisiezaak werken hadden hem al een plasma aangeraden, maar door die verkoper was hij toch wat aan het twijfelen. kon het gewoon niet hebben dat die verkoper allemaal onzin aan het uitkramen was en even vergat wat de getallen waren van de plasma. (reactietijd 0,0001s, contrast van 30.000:1 etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 10:47
Heeft er iemand ervaring met een 42px8?

Heb deze gekocht bij de Saturn in Tilburg ( zit er helaas nog wel op te wachten ).

Ik zie hier wel allemaal verhalen over de duurdere tv's 80 series en omhoog.. Maar niet over de px8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 17-09 22:05
theRedDevilNL schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:08:
bij die tv uiteraard naar een 1024x720 signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 01:12:
[...]
Laser TV's zijn rear-projection tv's en die techniek blijft structurele minpunten hebben. In mijn ogen nooit een alternatief voor zoiets als plasma.
Op wat voor structurele minpunten doel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 00:00:
Weet je... in september worden er weer nieuwe modellen aangekondigd en daarna weer, ik denk dat je daar op moet wachten. En als je klaar bent met wachten nog meer wachten want dan komt er weer n nieuwe.

Oftewel : als je nu een tv wilt moet je em nu kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mwoh... Opzich is het stroomverbruik wel een legitieme reden om op de nieuwe panelen te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik m'n Pana TH-37PX80 gekregen. Ik kijk digitale TV via de mediabox van UPC, zonder HDMI aansluiting, en films via m'n Pioneer DV-380. That's it. Heel simpel als ik alles hier lees (van veel snap ik niets, moet me daar toch eens in gaan verdiepen :X ).

Vandaar twee simpele vraagjes: in het begin viel het beeld me erg tegen, zag er onscherp en vervormd uit, maar kennelijk kwam dat omdat een instelling in de mediabox van UPC nog van toepassing was op m'n ouwe CRT-TV. Toen ik die op 'breed 16:9' had gezet zag alles er opeens stukker beter uit. Vraag is nu of het de moeite loont om een mediabox mèt HDMI-aansluiting te nemen, brengt dat een zichtbare verbetering (ik ben al heel tevreden over hoe het nu is) en geldt het voor alle zenders of maar voor enkele?

Verder heb ik gebruik gemaakt van de SCART-kabels die ik al had, doodgewoon spul, ook niet duur, als ik me goed herinner. Maakt dat niet voor de kwaliteit van het beeld uit of adviseren jullie toch om wat betere SCART-kabels te nemen?

Ik heb nogal wat HD-films op m'n externe HD, met die .mkv extensie van Matroska. Is het goed te doen om die via een laptop, verbonden met de TV, af te spelen of heb je daar weer andere spullen voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:02:
nou goed uiteindelijk verkoper weg.
ben maar naar die jongen (klant) toegestapt, leek me een aardige kerel, heb hem aangesproken en en gezegd dat ie zich niet gek moest laten maken door getallen. wat uitgelegd over plasmas en de nieuwe pana serie, verwezen naar dit topic. wat uitgelegd over energieverbruik.

hij was er uiteindelijk denk ik wel blij mee, want al zn maten die bij een televisiezaak werken hadden hem al een plasma aangeraden, maar door die verkoper was hij toch wat aan het twijfelen. kon het gewoon niet hebben dat die verkoper allemaal onzin aan het uitkramen was en even vergat wat de getallen waren van de plasma. (reactietijd 0,0001s, contrast van 30.000:1 etc etc)
En als ik als klant achter jou had gestaan dan had ik nadat jij weg was gelopen naar die klant gelopen en tegen die klant gezegd dat ie ook niet teveel naar jou moest luisteren, omdat jij helemaal vol bent van Panasonic en alles weet van die producten, maar weinig weet van de andere producten en de klant uiteindelijk het advies gegeven om zijn ogen goed de kost te geven en gewoon daarop af te gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 17-09 22:05
MikeyMan schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:47:
Mwoh... Opzich is het stroomverbruik wel een legitieme reden om op de nieuwe panelen te wachten...
en dat kan (voorlopig) ALTIJD lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

StanTheMan schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:28:
[...]

en dat kan (voorlopig) ALTIJD lager.
Dat snap ik, maar dat zal niet met zo'n stap gebeuren als de G12 panelen.
Als ze de claims waarmaken, gaan die de helft minder verbruiken. Dat is nogal wat, en niet iets wat je elk jaar kunt verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:54
wellicht een aparte vraag in dit forum, maar hoe en wat voor spullen maken jullie het plasmascherm schoon?

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:14:
[...]

En als ik als klant achter jou had gestaan dan had ik nadat jij weg was gelopen naar die klant gelopen en tegen die klant gezegd dat ie ook niet teveel naar jou moest luisteren, omdat jij helemaal vol bent van Panasonic en alles weet van die producten, maar weinig weet van de andere producten en de klant uiteindelijk het advies gegeven om zijn ogen goed de kost te geven en gewoon daarop af te gaan :+
nee dat is het juist, ik heb diegene ook gewoon verteld hoe het zat met LCD's en dat die dingen ook wel goed waren maar als je voor hetzelfde geld beter kon krijgen dat je dan natuurlijk dat stuk van het verhaal ook moest horen. heb hem verder verwezen om gewoon op internet te kijken en om gewoon ook zelf te beoordelen wat hij zelf mooier vond. dus het was niet alsof ik daar de pana fanboy aan het uithangen was. ik heb juist tijdens het verhaal geprobeerd om heel objectief en alles te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:24:
[...]

Weet je... in september worden er weer nieuwe modellen aangekondigd en daarna weer, ik denk dat je daar op moet wachten. En als je klaar bent met wachten nog meer wachten want dan komt er weer n nieuwe.

Oftewel : als je nu een tv wilt moet je em nu kopen.
Inderdaad... Die nieuwe modellen gaan vast niet voor dezelfde prijs aangeboden worden als de modellen nu. Over lasertv wordt veel spannends verteld (veel betere kleuren, nog scherper, nu nog meer 'hervernieuwd' ;) ) maar daar zul je dus ook weer iets van 3 a 3,5 K voor neer kunnen tellen totdat de productie is opgeschoefd. Nieuwe modellen met minder stroomverbruik leveren de consumenten ook besparingen op die de fabrikanten ons vast uit de zak willen gaan kloppen, dus ook die gaan vast niet voor onder de € 2000 geintroduceerd worden.

Persoonlijk ben ik al een jaar of 3 aan het kijken naar flatscreens en had voor mezelf besloten te wachten totdat er full hd's van 107 cm of groter voor onder de € 1800 aangeboden werden, en dan niet meer te wachten tot er weer een nieuwere techniek zou komen waarvoro je de hoofdprijs kan aftikken. Tandenknarsend maanden en maanden gewacht en gewacht en nu dus 2 weken geleden m'n 46PZ85 ontvangen. En nu moet ik niet meer zeuren als die dingen over een half jaar voor € 1200 te koop staan, that's the digital life, zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het energieverbruik, ik zat net even te cijferen,
en gerekend aan een gemiddelde elektriciteit kostprijs van 0.22€/kWh(Belgie)
ik kwam tot deze getallen:

Lcd aan 225Watt aan 5uur per dag kost me 90€
(0.225kWx5uux365dagenx0.22€)

Plasma 325Watt(maximaalverbruik) aan 5uur per dag kost me 130€
(0.325kWx5uux365dagenx0.22€)

Een verschil van 40€/jaar, kan iemand me helpen of deze berekening zowat klopt ?
Vergeef me mijn onwetendheid, ik ben mijn kennis aan het bijschaven. ;)

Gemeten gemiddeld verbruik in de Tweakers Platte TV review 208Watt voor de pz85: kost me 85€
Maw, even duur, zo niet goedkoper dan sommige lcd's op de markt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:09
Plasma is maximum vermogen bij volledig wit licht. LCD blijft het hetzelfde (bijz elfde backlight) Het lijkt me eerlijker als je voor Plasma 50% neemt want in films zijn vaak veel donkere scenes. Kom je dus uit op 0,1625 voor het gemak nemen we 0,2 (is ook weer stuk hoger) Dan kom je op ongeveer dezelfde geld prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShockWave_Omega schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:18:
Heeft er iemand ervaring met een 42px8?

Heb deze gekocht bij de Saturn in Tilburg ( zit er helaas nog wel op te wachten ).

Ik zie hier wel allemaal verhalen over de duurdere tv's 80 series en omhoog.. Maar niet over de px8.
Wat wil je weten over de 42PX8, die heb ik sinds 3 dagen, woon ook in tilburg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denizg
Denk dat het nu voor 80% de PZ85 gaat worden IPV de Samsung 6 serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 10:47
Wat wil je weten over de 42PX8, die heb ik sinds 3 dagen, woon ook in tilburg :)
Wat zijn je indrukken van de tv?
Plus en of min punten van de tv.
Gebruik je de tv i.c.m. een ps3 ofzo en zo ja hoe bevalt dat?

Ben eigenlijk min of meer aan het kijken of het wel een goede koop is t.o.v. andere tv's.
Ik vond zelf het beeld gewoon beter als bij de meeste andere tv's die er rond om heen stonden.

[ Voor 8% gewijzigd door ShockWave_Omega op 29-05-2008 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe langer ik rondkijk voor een nieuwe tv hoe meer ik ga twijfelen over welk model ik zal kopen (en hoe langer hoe meer mogelijke modelen; A552, A656, W4000, PZ80 etc...). Ik heb de keuze voorgelegd aan m'n vriendin en die zou voor de pz80 gaan, maar dit alleen gebasseerd op het uiterlijk :+

Het lijkt mij een geweldige tv, maar ik lees vaak dat lcd's beter werken i.c.m. een htpc? Klopt dit (vooroordeel?) nog steeds of ligt dit alleen aan het wel of niet full hd zijn van de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 21:10
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:34:
Gisteren heb ik m'n Pana TH-37PX80 gekregen. Ik kijk digitale TV via de mediabox van UPC, zonder HDMI aansluiting, en films via m'n Pioneer DV-380. That's it. Heel simpel als ik alles hier lees (van veel snap ik niets, moet me daar toch eens in gaan verdiepen :X ).

Vandaar twee simpele vraagjes: in het begin viel het beeld me erg tegen, zag er onscherp en vervormd uit, maar kennelijk kwam dat omdat een instelling in de mediabox van UPC nog van toepassing was op m'n ouwe CRT-TV. Toen ik die op 'breed 16:9' had gezet zag alles er opeens stukker beter uit. Vraag is nu of het de moeite loont om een mediabox mèt HDMI-aansluiting te nemen, brengt dat een zichtbare verbetering (ik ben al heel tevreden over hoe het nu is) en geldt het voor alle zenders of maar voor enkele?

Verder heb ik gebruik gemaakt van de SCART-kabels die ik al had, doodgewoon spul, ook niet duur, als ik me goed herinner. Maakt dat niet voor de kwaliteit van het beeld uit of adviseren jullie toch om wat betere SCART-kabels te nemen?

Ik heb nogal wat HD-films op m'n externe HD, met die .mkv extensie van Matroska. Is het goed te doen om die via een laptop, verbonden met de TV, af te spelen of heb je daar weer andere spullen voor nodig?
HDMI zorgt vaak wel voor een betere beeldkwaliteit boven scart. Het ligt alleen aan de bron of het echt nodig is. Ik heb zelf die box niet, dus kan daar niet over oordelen. Een slecht geïsoleerde SCART-kabel kan wel voor brak beeld zorgen, met meer ruis. Persoonlijk zou ik voor HDMI gaan, mede omdat dit digitaal is, dus de kabel zal geen last meer hebben van ruis etc.

Voor HD-films kun je gewoon een laptop gebruiken bijvoorbeeld icm CoreAVC. Alleen heb je toch nog een snelle laptop nodig voor 1080p materiaal. Er zijn ook andere zogenaamde Networked Media Tanks die je aan je tv en netwerk kunt hangen en erg leuk zijn. De Popcorn Hour is daar een voorbeeld van. Er lopen wel verschillende threads over op dit forum. Ik heb hem zelf ook aangeschaft en ben redelijk tevreden (zo nu en dan toch nog problemen met de firmware). Je zou dus ook naar zoiets kunnen kijken.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 20:54
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 08:21:
Hoe langer ik rondkijk voor een nieuwe tv hoe meer ik ga twijfelen over welk model ik zal kopen (en hoe langer hoe meer mogelijke modelen; A552, A656, W4000, PZ80 etc...). Ik heb de keuze voorgelegd aan m'n vriendin en die zou voor de pz80 gaan, maar dit alleen gebasseerd op het uiterlijk :+

Het lijkt mij een geweldige tv, maar ik lees vaak dat lcd's beter werken i.c.m. een htpc? Klopt dit (vooroordeel?) nog steeds of ligt dit alleen aan het wel of niet full hd zijn van de tv?
Ik heb zelf een 42" PZ-85 met een HTPC erop aangesloten via HDMI. Laat ik voorop stellen dat het beeld er echt super uitziet, en dat je hier geen nadelen t.o.v. een LCD hoeft te verwachten (eerder voordelen). Verder werkt 1:1 pixel-mapping gewoon prima (overscan uitzetten klaar). Het enige waar ik soms bang voor ben is toch de burnin van de windows startbalk ofzo, maar dat is met een screensaver eenvoudig op te lossen. Ik zou wel een full-hd scherm kiezen voor een htpc als je hem ook voor iets anders gebruikt als films (bijv wat desktop-werk of browsen); dan is een hogere resolutie toch altijd fijner, en ik lees wel vaker dat de fonts op HD-ready (1024x768) panels niet mooi zijn. Of dat ook voor de pana plasma's geldt weet ik trouwens niet, daar kan iemand anders hier misschien meer over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poc
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-07-2024

poc

" I'am hungry "

Finwe ,ik lees dat je ook een htpc op een plasma hebt aangesloten, kun je nu echt goed internetten ? zijn de letters niet te klein ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Kun je misschien eens een plaatje schieten van je desktop (met wat tekst) op de PZ85?
Je zegt dat je een HTPC hebt aangesloten via HDMI. Is dat via een videokaartje met HDMI-uitgang of via een DVI-HDMI-adapter?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
poc schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:32:
Finwe ,ik lees dat je ook een htpc op een plasma hebt aangesloten, kun je nu echt goed internetten ? zijn de letters niet te klein ?
in princiepe zou je dit natuurlijk gewoon kunnen aanpassen he, je kan altijd het dpi van de fonts aanpassen dan wordt de tekst groter.

het nadeel wat hierboven wordt genoemd treedt alleen op bij HD ready plasmas. dat omdat die een rare resolutie gebruiken. een 4:3 resolutie op een 16:9 scherm. dus krijg je dat je beeld uitgerekt wordt. maar als je een fullhd plasma neemt vervalt dit probleem omdat je dan gewoon een 16:9 resolutie op een 16:9 scherm hebt.

lcds gebruiken altijd 16:9 resolutie (ook als het scherm hd ready is) vandaar dat die hd ready schermen niet dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Finwe schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:17:
[...]

ik lees wel vaker dat de fonts op HD-ready (1024x768) panels niet mooi zijn. Of dat ook voor de pana plasma's geldt weet ik trouwens niet, daar kan iemand anders hier misschien meer over zeggen
Dat is zo, text is niet echt te lezen, zeker niet van een afstandje,

Als je em via VGA aansluit op 1024x768 is het nog wel te doen, maar zogauw je em een breedbeeld resolutie voert moet ie gaan scalen en dan gaat het detail voor text verloren. Film ziet er echter gewoon prima uit.

[ Voor 33% gewijzigd door oXygeN op 29-05-2008 10:01 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige waar ik soms bang voor ben is toch de burnin van de windows startbalk ofzo, maar dat is met een screensaver eenvoudig op te lossen.
Je kan die Windows taakbalk zichzelf laten verbergen, dit wil zeggen, als je hem niet nodig hebt,
is hij niet zichtbaar. Ga je je naar de plek waar de taakbalk normaal zit, dan komt hij omhoog. 8)

Gewoon ergens willekeurig in je startblak, op je rechtermuisknop klikken, eigenschappen selecteren
en daar dan "taakbalk automatisch verbergen" aanvinken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
* /\/\|) hoopt dat de Wehkamp PZ80 actie herhaald wordt (€ 1100).

Dan kan ik eindelijk de knoop doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
/\/\|) schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:43:
* /\/\|) hoopt dat de Wehkamp PZ80 actie herhaald wordt (€ 1100).

Dan kan ik eindelijk de knoop doorhakken.
nou ik heb nog van niemand gehoord die van wehkamp een televisie gehad zou hebben. was volgens mij gewoon een trekkertje gewoon een list. bedoel als die televisies zo snel weg waren hadden we hier op tweakers wel iemand gehad die zo eentje daar gehaald had. want een doorsnee gebruiker zou niet weten dat ie daar een toptelevisie voor 1100 kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oXygeN schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:01:
[...]

Dat is zo, text is niet echt te lezen, zeker niet van een afstandje,

Als je em via VGA aansluit op 1024x768 is het nog wel te doen, maar zogauw je em een breedbeeld resolutie voert moet ie gaan scalen en dan gaat het detail voor text verloren. Film ziet er echter gewoon prima uit.
Dus met een tv met 1366x768 resolutie heb je dat probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige waar ik soms bang voor ben is toch de burnin van de windows startbalk ofzo
Om dat tegen te gaan, heb ik een donker 'Windows-Thema' aangemaakt. Als je op de desktop, rechtermuisknop/eigenschappen klikt, kan je in het eerste scherm kiezen voor een ander 'thema' of er zelf een maken. In het tabblad 'vormgeving' kan je de kleur van de taakbalk, kaders, tekst etc aanpassen en daarna opslaan als je eigen thema. :)
Die thema's kan je ook downloaden, maar dan moet je zelf zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ik heb nu sinds een week een th42pz85 in huis en hij bevalt heel erg goed.

Echt een biosscoop gevoel krijg ik er bij. Goede surround functie! De beste die ik tot nu toe heb ik gehoord van een platte tv! Lage tonen zijn natuurlijk niet helemaal super maar dan moet je maar een homecinema setje nemen.

Ik heb SD signaal via de sattaliet en het ligt er per kanaal aan hoe scherp het beeld is. Film1 en SBS6 zien er bv erg goed uit! Ik zit er eigenlijk vrij dichtbij op (misschien te?) namelijk op 2,3 meter. Voor interviews is het misschien te dichtbij maar voor films en games is het super!!

Ik heb alleen een vraagje aan de mensen die ook een plasma hebben. Ik heb namelijk last van Phosphor trails op de XBOX360 (720p via component) als ik bijvoorbeeld GTA4 speel. (met andere spellen is het me nog niet opgevallen) Dit gebeurd alleen als het erg licht is en als ik dan met de camera beweeg zien ik groene "vagen" bij de gebouwen (die dan donkerder van kleur zijn).

Mijn instellingen staan op cinema (contrast 50%)

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ik heb al research gedaan en dit gevonden
http://www.hdtvtest.co.uk...phor-trail-2007040133.htm

Maar nu vraag ik me af of jullie dit probleem ook ondervinden en/of het misschien wel aan het spel ligt of de XBOX360. Ik heb het probleem namelijk nog niet gevonden bij het kijken van DVD of Satteliet.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:38
dangerpaki schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:49:
[...]

nou ik heb nog van niemand gehoord die van wehkamp een televisie gehad zou hebben. was volgens mij gewoon een trekkertje gewoon een list. bedoel als die televisies zo snel weg waren hadden we hier op tweakers wel iemand gehad die zo eentje daar gehaald had. want een doorsnee gebruiker zou niet weten dat ie daar een toptelevisie voor 1100 kreeg.
Ik heb hierover een klacht ingedient bij de wehkamp. Niet om een tv ofzo af te dwingen maar gewoon opheldering te vragen over de situatie omdat er zowel als op internet en in het krantje 1100 euro staat waardoor een tikfout niet waarschijnlijk is. En daarbij ook waarom er staat uitverkocht terwijl vrijwel alle andere webshops hem op voorraad kunnen leveren dus er lijkt me niks mis met de voorraad bij panasonic nederland.

Ik kreeg meteen een mail terug dezelfde dag dat de klacht door werd gestuurd omdat deze niet 1,2,3 beantwoord kon worden. Ik zou binnen 2 werkdagen bericht krijgen en volgens mij is de 2e werkdag vandaag dus ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:19:
[...]

Dus met een tv met 1366x768 resolutie heb je dat probleem niet?
waarschijnljik minder
maar zoals ik eerder al ze, het is gewoon een kwestie van even de DPI van je font te veranderen en dan is de tekst ook gewoon op een fullhd scherm leesbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
[b][message=30150370,noline]
Ik heb alleen een vraagje aan de mensen die ook een plasma hebben. Ik heb namelijk last van Phosphor trails op de XBOX360 (720p via component) als ik bijvoorbeeld GTA4 speel. (met andere spellen is het me nog niet opgevallen) Dit gebeurd alleen als het erg licht is en als ik dan met de camera beweeg zien ik groene "vagen" bij de gebouwen (die dan donkerder van kleur zijn).

Mijn instellingen staan op cinema (contrast 50%)

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ik heb al research gedaan en dit gevonden
http://www.hdtvtest.co.uk...phor-trail-2007040133.htm

Maar nu vraag ik me af of jullie dit probleem ook ondervinden en/of het misschien wel aan het spel ligt of de XBOX360. Ik heb het probleem namelijk nog niet gevonden bij het kijken van DVD of Satteliet.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik heb de 42PX80 en heb hier in het begin heel licht last van gehad. Als ik in het appartement van X (playboy) stond en heel snel met me rechterstick ronddraaide zag ik het heel licht. Ik heb hem nu 130 uur ingespeeld en ga bij de 200 uur precies hetzelfde doen, kijken of het minder is geworden. Ze zeggen namelijk dat het minder wordt naarmate je fosfor minder gevoelig wordt en dus meer is ingespeeld.

Verder heb ik er erg weinig last van moet ik toegeven, als ik er echt goed op ga letten en dingen doe die ik normaal niet doe, zie ik het lichtelijk maar hoe vaak ga ik bijvoorbeeld stilstaan in een appartement en als een gek rondjes draaien 8)7

Ik post hier wel een berichtje na die 200 uur, voor me gevoel is het nu al een stuk minder trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:30
Het ligt er ook aan of je er gevoelig voor bent, ik zie het bij GTA heeeeeel soms, maar dan ook heel vaak weer niet. Zit nu denk ik op de 175 uur op de 42PZ85 en het zal ook wel minder worden.
Je contrast en helderheid een klein stukje terug schroeven kan nog wel eens helpen.

GAme on! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
wiene schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:54:
[...]

Ik heb hierover een klacht ingedient bij de wehkamp. Niet om een tv ofzo af te dwingen maar gewoon opheldering te vragen over de situatie omdat er zowel als op internet en in het krantje 1100 euro staat waardoor een tikfout niet waarschijnlijk is. En daarbij ook waarom er staat uitverkocht terwijl vrijwel alle andere webshops hem op voorraad kunnen leveren dus er lijkt me niks mis met de voorraad bij panasonic nederland.

Ik kreeg meteen een mail terug dezelfde dag dat de klacht door werd gestuurd omdat deze niet 1,2,3 beantwoord kon worden. Ik zou binnen 2 werkdagen bericht krijgen en volgens mij is de 2e werkdag vandaag dus ik hou jullie op de hoogte!
ja grote kans dat je gewoon een of ander vaag antwoord krijgt om je weg te schepen. krijg je misschien nog een waardebonnetje ofzo. altijd hetzelfde verhaal met die gasten. maar als je lekker wacht dan kan je hem ook wel goedkoper krijgen. denk dat na het begin van de EK de prijzen zullen dalen om te compenseren voor de mensen die nu allemaal thuis zitten en geen nieuwe tv willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het wiene meer gaat om de theoretische discussie. Wehkamp biedt een product aan, kunnen/ willen niet leveren en mailen naar mensen die hem hebben besteld dat het product helaas niet meer beschikbaar is. Dit terwijl het een nieuwe tv betreft die Haagtechno makkelijk kan uitleveren. De vraag is dus of Wehkamp zichzelf niet heel makkelijk hiervan afmaakt. Ik ben het met wiene eens dat zij eigenlijk een leveringsverplichting hebben en ben ook erg benieuwd naar hun reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb zelf een 42" PZ-85 met een HTPC erop aangesloten via HDMI. Laat ik voorop stellen dat het beeld er echt super uitziet, en dat je hier geen nadelen t.o.v. een LCD hoeft te verwachten (eerder voordelen). Verder werkt 1:1 pixel-mapping gewoon prima (overscan uitzetten klaar). Het enige waar ik soms bang voor ben is toch de burnin van de windows startbalk ofzo, maar dat is met een screensaver eenvoudig op te lossen. Ik zou wel een full-hd scherm kiezen voor een htpc als je hem ook voor iets anders gebruikt als films (bijv wat desktop-werk of browsen); dan is een hogere resolutie toch altijd fijner, en ik lees wel vaker dat de fonts op HD-ready (1024x768) panels niet mooi zijn. Of dat ook voor de pana plasma's geldt weet ik trouwens niet, daar kan iemand anders hier misschien meer over zeggen
Bedankt voor het antwoord. Full hd komt er zeker, ben/was nog niet helemaal zeker welke. Waarschijnlijk wordt het dan toch de pz80, alleen van dat burnin heb ik niet zo een goed gevoel over. Andere keuzes zouden de W4000/A55x/A656 zijn, die hebben het laatste probleem weer niet. Maar die hebben weer andere "nadelen". Keuzes keuzes, hehe... nog maar even denken wat ik ga doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:05:
Ik denk dat het wiene meer gaat om de theoretische discussie. Wehkamp biedt een product aan, kunnen/ willen niet leveren en mailen naar mensen die hem hebben besteld dat het product helaas niet meer beschikbaar is. Dit terwijl het een nieuwe tv betreft die Haagtechno makkelijk kan uitleveren. De vraag is dus of Wehkamp zichzelf niet heel makkelijk hiervan afmaakt. Ik ben het met wiene eens dat zij eigenlijk een leveringsverplichting hebben en ben ook erg benieuwd naar hun reactie.
Inderdaad, ik verwacht echt niet dat ze een tv gaan leveren voor die prijs maar ben gewoon nieuwsgierig naar hun reactie. Vragen kan altijd dacht ik. Over een maand zal de pz80 sowieso wel voor 1100 geleverd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:32:
[...]

Bedankt voor het antwoord. Full hd komt er zeker, ben/was nog niet helemaal zeker welke. Waarschijnlijk wordt het dan toch de pz80, alleen van dat burnin heb ik niet zo een goed gevoel over. Andere keuzes zouden de W4000/A55x/A656 zijn, die hebben het laatste probleem weer niet. Maar die hebben weer andere "nadelen". Keuzes keuzes, hehe... nog maar even denken wat ik ga doen :P
Bij pana's plasma's is er geen sprake meer van inbranden, wanneer wordt dat nou es begrepen. Ik heb per ongeluk mijn tv 42PX80 voor 2 uur op een dvd menu laten staan. Ik had last van image retention maar echt geen last van inbranding. Na 3 minuten ongeveer op een andere drukke zender te hebben gezet was het weg.

Als je gewoon normaal omgaat met je tv en niet 48uur op een bepaald statisch scherm laat staan is er niks aan de hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Schimanski schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:52:
Het ligt er ook aan of je er gevoelig voor bent, ik zie het bij GTA heeeeeel soms, maar dan ook heel vaak weer niet. Zit nu denk ik op de 175 uur op de 42PZ85 en het zal ook wel minder worden.
Je contrast en helderheid een klein stukje terug schroeven kan nog wel eens helpen.

GAme on! >:)
Dus het kan niet liggen aan mijn XBOX/Component of 720p instelling? Mag ik vragen hoe jij je kleur/contrast/helderheid/scherpte hebt ingesteld? En hoe ver zit jij er van af? Op de hdtvtest website hadden ze het er ook over dat je verder van je scherm moet gaan zitten maar dat is bij mij (op dit moment nog) niet mogelijk.

Het was me nog niet eerder opgevallen die fosfor trails maar als je er op gaat letten stoort het me toch wel eigenlijk.

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die aan een Panasonic Plasma zit te denken, bekijk zeker ook eens de nieuwe Samsung Plasma reeks. Ik zag gisteren de 50A450 (hd ready) en de beeldkwaliteit was fenomenaal, zelfs iets beter dan de Panasonic Plasma schermen die errond stonden. Ook qua prijs een stuk goedkoper (+/- 1450 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:49:
Voor iedereen die aan een Panasonic Plasma zit te denken, bekijk zeker ook eens de nieuwe Samsung Plasma reeks. Ik zag gisteren de 50A450 (hd ready) en de beeldkwaliteit was fenomenaal, zelfs iets beter dan de Panasonic Plasma schermen die errond stonden. Ook qua prijs een stuk goedkoper (+/- 1450 euro).
Tja, en geen Full HD, en ik vraag me af of de instelling van die TV's wel in orde was. Zie ook: Verwijderd in "Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 s..."
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.