Ik heb sinds een paar dagen multiboxing ontdekt. Dit is ech erg leuk! Ik draai 4 clients op 1 PC in Ubuntu Linux(deze variant wordt soms softwareboxing genoemd). Voorlopig doe ik een experiment van 1 maand, om te zien of ik het leuk vind.
Hoe werkt het? Je maakt - bijvoorbeeld - 4 accounts aan en kiest 1 main account. Je installeert vervolgens een programma zoals 'keyclone' die alle toetsaanslagen van je toetsenbord naar alle 4 de clients tegelijk stuurt. Vervolgens maak je keybindings aan die:
- ofwel enkel voor je main character werken
- ofwel enkel voor je additionals werken
- voor beide werken
Als ik bijvoorbeeld 'q' druk dan doet de main shaman een Wrath cast. De 3 additionals hebben een macro onder deze toets die dan doet:
/assist [naam_main]
/cast Wrath
Verder heb je dan ook keybindings om trades/invites te accepten, je main character te volgen(/follow) en meer. Het is best even wennen om alles aan te sturen, zelfs als je voorheen alle casts enzo deed met je toetsenbord voor je single account.
Wat zijn de voordelen?
Je hebt veel bag space, je kan veel professions leren. Je kan een instance in je eentje doen en dus makkelijk items en geld farmen voor je characters. Natuurlijk heeft dit ook een nadeel omdat je de quest en instance items voor al je characters nodig hebt.
Het nadeel op onze server is dat je amper low levels hebt, dus er zijn bijna nooit mensen om instances mee te doen. Als je dan toch een groepje vind, dan valt het vaak uit elkaar alvorens je in de instance bent. Op level 70 spelen de meeste mensen in een guild en daar heb ik geen zin in. (ik heb reeds 4 guilds uit elkaar weten vallen)
Dit wordt in ieder geval erg leuk met vrienden op TeamSpeak, om PVP en battlegrounds te doen.
De nadelen?
Levelen gaat erg traag. Ongeveer 2x trager dan normaal met 4 characters.
M'n PC is niet zo krachtig(2.8GHz, 3GB RAM, GF7900) dus de 3 assisting clients draaien off-screen met wat lag. 't Is eigenlijk tijd voor een upgrade
Meer info:
http://www.dual-boxing.co...p/FAQ_for_Non-Multiboxers
M'n clan, The Daltons

->

Gisterenavond werden ze level 10.
En ja, dit is legaal, zoek maar naar de blauwe posts op de Blizzard forums. Het is legaal omdat je alle characters met de hand aanstuurt.
Een filmpje van iemand anders: