HTC TyTN 2 (Kaiser, V1615, MDA Vario III) deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste
Acties:
  • 182.138 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Archiebald schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 03:18:
Ik heb sinds vanmiddag een raar "probleem" met mijn v1615..
Voorheen was het zo, dat als ik bijv. in Internet Explorer met het scroll-wieltje draaide, dat de pagina naar boven/beneden scrollde.
Als ik nu draai met het scroll-wieltje, dan gaat het geluid harder/zachter/trillen/uit. Dit is best wel irritant. Was er net aan gewend, en gebruikte het daarom ook veelvuldig.

Ik heb niets gewijzigd, alleen een andere ringtone gekozen.
Kan iemand mij helpen om het scroll-wieltje weer zijn oude werkzaamheden te laten doen?

Alvast bedankt :)
Stap anders over op Opera Mini 4.1 (http://mini.opera.com)

werkt tig keer beter dan PIE en werkt veel sneller en soepeler, en alles met de vingers te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 02:09
Imperium schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:57:
[...]

Stap anders over op Opera Mini 4.1 (http://mini.opera.com)

werkt tig keer beter dan PIE en werkt veel sneller en soepeler, en alles met de vingers te bedienen.
Ik heb Opera Mini geprobeerd, heel fijn en leuk. Alleen kun je geen tekst kopieren. Vind ik toch wel een pre. PIE is inderdaad niet alles, dat weet ik. Daarom wacht ik ook op firefox mobile.

Alleen was dit mijn vraag niet, ik wil dat als ik het scroll-wieltje draai, hij scrollt ipv dat het geluid aan wordt gepast. Wat hij nu dus doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Opera Mini is leuk, maar hoe krijg ik in godsnaam op een makkelijke manier een snelkoppeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
UltraSub schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:30:
Opera Mini is leuk, maar hoe krijg ik in godsnaam op een makkelijke manier een snelkoppeling?
Hier staat het een en ander uitgelegd:

http://www.howardforums.com/showthread.php?t=1283853

"Menneisyys", de auteur, heeft dacht ik nog een uitgebreidere guide geschreven (o.a. op XDA-Developers), maar die kan ik zo 1, 2, 3 niet vinden.

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-08 16:10
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:34:
[...]

Igo 8? Dat is toch de versie met 3D? Werkt dat beter dan TomTom? Ik zit nl ook te denken aan Igo 8 of copilot live 7 omdat TomTom de zinnen niet altijd afmaakt als de TyTN in mijn carkit zit. Zeer irritant. Igo 8 en copilot live 7 zijn alleen nauwelijks te koop. Kan geen adres in NL vinden.
Ik heb al altijd met iGo gewerkt, eerst 2006, derna 2006Plus, en nu iGo 8 en ik vind het zalig werken, eenvoudig, gebruiksvriendelijk EN snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

UltraSub schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:30:
Over die XDA link, volgens mij word deze bedoelt.

klikerdeklik

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Raven schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 10:58:
Hmm, volgensmij gaat de accu ineens heel hard achteruit...

Nu al paar keer gehad dat als ik (met een volle accu) savonds beetje zit te surfen, wat uiteindelijk de accu verlaagt naar 75%, blijkt de volgende morgen de accu gewoon helemaal leeg te zijn :?

En jah, de UMTS/WLAN dataverbinding heb ik 100% zeker uitgezet....
Ik heb sinds enige tijd exact hetzelfde !
Mijn TyTN haalt opeens de avond niet eens meer :?
Hij draait ook constant boven de 170mA en soms zelfs tegen de 400mA.
Taskmanager ziet niks raars verder, dus dat is erg apart.

JeeVee: Ik ga je MemMaid methode zo eens proberen. Ben benieuwd, want dit is echt niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
.KeN. schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:42:
[...]

Ik heb sinds enige tijd exact hetzelfde !
Mijn TyTN haalt opeens de avond niet eens meer :?
Hij draait ook constant boven de 170mA en soms zelfs tegen de 400mA.
Taskmanager ziet niks raars verder, dus dat is erg apart.

JeeVee: Ik ga je MemMaid methode zo eens proberen. Ben benieuwd, want dit is echt niet te doen.
Heb je dan toevallig je GPS gebruikt?
Dat schijnt echt een drama te zijn voor je batterij. Zelf doe ik altijd na tomtom een softreset, zodat ik dit probleem niet heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil een tytn ii gaan kopen.
is het verschil tussen een nl en uk uitvoering alleen de taal van het OS? of anders?
wat is een gangbare prijs (zonder abbo) ?
dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
Dit doe je maar in V&A

[ Voor 68% gewijzigd door DaannO op 17-05-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij ook!

[ Voor 91% gewijzigd door DaannO op 17-05-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Post getrashed omdat dit totaal offtopic was. Daar is dus V&A voor heren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

571Pro schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:33:
[...]

Ik heb al altijd met iGo gewerkt, eerst 2006, derna 2006Plus, en nu iGo 8 en ik vind het zalig werken, eenvoudig, gebruiksvriendelijk EN snel!
Helemaal geen rare dingen met iGO dan? Bijvoorbeeld dat het geluid standaard uit staat, of dat de zinnen haperen? Voor alle duidelijkheid: jij hebt het toch wel over iGO 8 op een TyTN II?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

brrrt schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:26:
[...]

Heb je dan toevallig je GPS gebruikt?
Dat schijnt echt een drama te zijn voor je batterij. Zelf doe ik altijd na tomtom een softreset, zodat ik dit probleem niet heb :)
Met en na GPS gebruik gaat het inderdaad rap, maar ik heb het nu niet gebruikt iig.
Ik heb even na zitten denken en ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb:
Óf Opera Mini 4.1 beta is de boosdoener, of het is de nieuwe alpha van JiveTalk.
Die heb ik namelijk allebei vorige week geïnstalleerd, en sindsdien is mijn TiTaaN zo op.
Vandaag even de proef op de som genomen en beide niet gebruikt. Ik zit nu op 2mA als 'ie net uit stand-by komt, en rond de 5 á 6mA in idle mode op het today scherm. Hij is vanochtend op 100% van de lader af gegaan en staat nu op 87%. De afgelopen week was 'ie dan rond deze tijd alweer op battery status critical enzo. Gaat de goede kant op iig. Nu nog uitpluizen welke van de twee het nou precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

JeeVee schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:32:
Accu onverklaarbaar snel leeg :(

@Raven

Heb ik ook een aantal keren gehad. Is een bekend euvel, zie XDA-developers forum. Ik heb BatteryStatus (freeware) geinstalleerd om het stroomverbruik te kunnen meten. Wat bleek nu, normaal verbruik in de 'uit'-stand is ca 1-3 mA, soms na surfen en/of GPS-gebruik bleek dit verbruik tegen de 100 mA te zijn (soms hoger soms lager). Als ik alle progs uitzet en radio in flight mode (verbruik is dan ca 70mA) en hem zelf laat uitschakelen dan kijk ik of het 'uit'-verbruik belangrijk groter dan 1 mA is. Zoja dan doe ik het volgende: ik gebruik MemMaid om het geheugen te schonen en daarna een soft reset. Controleer of dit helpt op de eerder beschreven wijze en herhaal zonodig.

Laat even weten of dit helpt! ;)
Wat heeft MemMaid eigenlijk voor nut als je toch een softreset doet :?
Is daar trouwens een gratis alternatief voor?

Zal die tip es proberen :)

Edit: Zie geen stroomverbruik, staat wel aan in settings, zie wel hoop andere dingen waarvan ik niet kan thuisbrengen wat het is. Dit met de stable versie, 'k ga nu beta proberen.
Edit2: En die kan ik niet downloaden, de file wordt in de browser geopend waardoor ik een lap tekst zie 8)7 Waar is die save-as functie wanneer je 'm nodig hebt?

Btw, die nieuwe opera mini doet niet. Krijg telkens "verbinding met internet mislukt" :(
Daarbij loopt ie (opera) wel eens vast, krijg dan wit scherm.
Oudere versie doet ook niet meer, same issue :(

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 18-05-2008 01:48 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vici
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04-2024
Audi-Addict schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:13:
Ik krijg maar geen geluid wanneer iemand mij belt.

Als ik het naar trillen en dan bellen zet ipv trillen + bellen merk ik verschil. Maar er komt geen geluid wanneer een oproep binnenkomt.

Heeft iemand dit probleem ook gehad? Ik heb al verschillende beltonen geprobeerd. Afspelen van het beltoon geluidje is ook geen probleem.

Profiel staat ook op bellen en niet op stil
Ik zag hier nog geen antwoord op maar dit komt doordat je waarschijnlijk het geluidsvolume voor de telefoon hebt uitstaan. Dit kun je zien door op het luidspreker icoontje rechts boven in te klikken en hier het geluidsvolume weer te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Raven schreef op zondag 18 mei 2008 @ 00:24:
[...]

Edit: Zie geen stroomverbruik, staat wel aan in settings, zie wel hoop andere dingen waarvan ik niet kan thuisbrengen wat het is. Dit met de stable versie, 'k ga nu beta proberen.
Je hebt hem dus op je today screen staan? Probeer eens op het batterij-icoontje, links op de batterystatus today screen plugin, te tikken. Daarmee maak je de extra indicators namelijk zichtbaar/ontzichtbaar.
Raven schreef op zondag 18 mei 2008 @ 00:24:
[...]
Btw, die nieuwe opera mini doet niet. Krijg telkens "verbinding met internet mislukt" :(
Daarbij loopt ie (opera) wel eens vast, krijg dan wit scherm.
Oudere versie doet ook niet meer, same issue :(
Welke midlet manager gebruik je? Je zou nl. eens een andere kunnen proberen. Esmertec Jbed (downloadlink, helaas moet je er wel voor registreren) staat over het algemeen als beste midlet manager bekend, deze gebruik ik zelf ook, naar volle tevredenheid.

[ Voor 37% gewijzigd door TommyCP op 18-05-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TommyCP schreef op zondag 18 mei 2008 @ 09:30:
[...]

Je hebt hem dus op je today screen staan? Probeer eens op het batterij-icoontje, links op de batterystatus today screen plugin, te tikken. Daarmee maak je de extra indicators namelijk zichtbaar/ontzichtbaar.
Jah, maar dan krijg ik nog meer iconen die ik niet thuis kan brengen...
Welke versie gebruik jij dan? Die beta of laatste stable.
TommyCP schreef op zondag 18 mei 2008 @ 09:30:
[...]

Welke midlet manager gebruik je? Je zou nl. eens een andere kunnen proberen. Esmertec Jbed (downloadlink, helaas moet je er wel voor registreren) staat over het algemeen als beste midlet manager bekend, deze gebruik ik zelf ook, naar volle tevredenheid.
Die wat standaard op de TyTn II staat.
Zal die straks eens downloaden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Raven schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:34:
[...]

Jah, maar dan krijg ik nog meer iconen die ik niet thuis kan brengen...
Welke versie gebruik jij dan? Die beta of laatste stable.
Ikzelf gebruikte tot voor kort v0.04.203 en tegenwoordig v0.05.125, die er exact hetzelfde uitzien. De v1.0x.xxx BETA versies gebruik ik nooit, aangezien ik de extra functionaliteit t.o.v. de v0.0x.xxx versies niet nodig heb.

Afbeeldingslocatie: http://tommycp.kicks-ass.org/divhost/batterystatus.png

Het getalletje rechtsonderin is het stroomverbruik in mA. Als mijn Vario III idle draait, dan staat hij vaak op 80 tot 85 mA, wat een volgens mij een normaal stroomverbruik is (backlight op medium). Als hij net uit standby komt (en lange tijd in standby modus is geweest), dan geeft hij (vaak pas na enkele seconden) een stroomverbruik van 4 à 5 mA aan, wat netjes is voor standby met UMTS permanent aan. Mocht je met jouw TyTN II veel hogere waardes vinden, dan verklaart dit waarom je batterij telkens zo snel leeg is.

[ Voor 9% gewijzigd door TommyCP op 18-05-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Mijn broer heeft een TyTN II met KPN Hi abonnement. Nu wil hij graag zijn @Home mail op zijn telefoon lezen. Het lezen wil nog wel werken maar verzenden niet.
Weet iemand toevallig welke instellingen in moet gebruiken op SMTP via Hi te laten werken?

Edit: Ik heb het inmiddels gevonden. De SMTP server is de voor de hand liggende "mail.hiway.nl" :S

[ Voor 16% gewijzigd door Deddiekoel op 18-05-2008 16:55 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TommyCP schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:13:
[...]

Ikzelf gebruikte tot voor kort v0.04.203 en tegenwoordig v0.05.125, die er exact hetzelfde uitzien. De v1.0x.xxx BETA versies gebruik ik nooit, aangezien ik de extra functionaliteit t.o.v. de v0.0x.xxx versies niet nodig heb.

[afbeelding]

Het getalletje rechtsonderin is het stroomverbruik in mA. Als mijn Vario III idle draait, dan staat hij vaak op 80 tot 85 mA, wat een volgens mij een normaal stroomverbruik is (backlight op medium). Als hij net uit standby komt (en lange tijd in standby modus is geweest), dan geeft hij (vaak pas na enkele seconden) een stroomverbruik van 4 à 5 mA aan, wat netjes is voor standby met UMTS permanent aan. Mocht je met jouw TyTN II veel hogere waardes vinden, dan verklaart dit waarom je batterij telkens zo snel leeg is.
Hmm okee. Euh, kan die mA toevallig in andere kleur? Rand vannaast achtergrond is wit :P **
Wat is de rest trouwens :?
Zie nu iets wat lijkt op een antenne met percentage ernaast, bereik?
D 99.6 m, :?
5.9G lijkt me vrije ruimte op microSD, die hoef ik echter niet te zien maar kan ik niet weghalen lijkt het, evenals 't (vermoedelijke) bereik ding en die D 99.6 wat dat ook mag zijn...

Edit: 't mA getal zie ik, de mA niet. Staat op 5 na even scherm uit te hebben gehad :)
Met scherm aan op 15.
Euh, nu ineens 195 :?
Het getal verandert trouwens als ik er op klik....

** ok, rand zat in afbeelding 8)7 , zie nu wél mA staan :P

Btw, die java, vervangt die de bestaande? Nu aan 't proberen

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 18-05-2008 17:33 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn orginele screenprotector begon een beetje los te laten dus haalde ik 'm er af om een nieuwe op te zetten. En je raadt het al, na een half uurtje haalde ik mijn telefoon uit mijn zak en merkte ik op dat er een kleine maar diepe kras zat in mijn scherm. Weet iemand of hier iets aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Opa pven spreekt: probeer voorzichtig met koperpoets of tandpasta om het krasje weg te poetsen. :Y)

Disclaimer: stel dat het krasje groter wordt, dan ben ik niet aansprakelijk. :P

[ Voor 29% gewijzigd door pven op 18-05-2008 17:23 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Raven schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:36:
[...]

Hmm okee. Euh, kan die mA toevallig in andere kleur? Rand vannaast achtergrond is wit :P
Wat is de rest trouwens :?
Zie nu iets wat lijkt op een antenne met percentage ernaast, bereik?
D 99.6 m, :?
5.9G lijkt me vrije ruimte op microSD, die hoef ik echter niet te zien maar kan ik niet weghalen lijkt het, evenals 't (vermoedelijke) bereik ding en die D 99.6 wat dat ook mag zijn...
Voor zover ik weet kun je de kleur van de letters alleen veranderen door het visuele thema aan te passen (XML). Wat je in mijn screenshotje op de onderste regel van links naar rechts ziet is 'bereik', 'vrij werkgeheugen' (= 'P') en 'temperatuur'. 'D' is trouwens 'vrij intern opslaggeheugen'.
Raven schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:36:
Edit: 't mA getal zie ik, de mA niet. Staat op 5 na even scherm uit te hebben gehad :)
Met scherm aan op 15.
Euh, nu ineens 195 :?
Het getal verandert trouwens als ik er op klik....
Klopt, hij verandert dan naar mW (Wattage = Amperage * Voltage), wat niet bijzonder nuttig is. Dat je af en toe spikes in het energieverbruik ziet is normaal, dan gebeurt er namelijk wat op de achtergrond (mail wordt bv. opgehaald). Als je energieverbruik echter constant hoog ligt of als je bijzonder vaak zulke spikes ziet, dan is er wat abnormaals aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah okeej :)
Maar kan ik al dat andere spul weghalen op een of andere manier? Bereik/vrij geheugen hoef ik niet.
Alleen kan ik dat niet terug vinden in instellingen, alles staat al uit behalve stroomverbruik.

Ben nu die java aan het proberen, alleen Opera Mini 4.1 werkt nog steeds zo bagger/niet...
Tijdens het installeren, kan geen verbinding krijgen met internet.... Maar wél een UMTS verbinding openen.

Daarbij is de site van opera mini ook niet al te best. De OM op de 1e pagina heeft niet die permanente instelling voor toegang tot internet. Een andere, die dat wél heeft, komt niet voorbij dat toestemming scherm. Kan klikken wat ik wil, gebeurt niks.

edit: Ook maar eens kijken hoe ik tomtom van het bureaublad weg krijg, klik regelmatig verkeerd waardoor TT opstart |:(

[ Voor 90% gewijzigd door Raven op 18-05-2008 17:46 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Een minder pompeuze oplossing om je mA af te lezen:
Twee keer klikken op mijn OK knop, en ik zie dit 'popupje'

Afbeeldingslocatie: http://ae.inc.ru/images/aebplus_uptime.gif

http://ae.inc.ru/aebplus.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Raven schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:34:
Ah okeej :)
Maar kan ik al dat andere spul weghalen op een of andere manier? Bereik/vrij geheugen hoef ik niet.
Alleen kan ik dat niet terug vinden in instellingen, alles staat al uit behalve stroomverbruik.

Ben nu die java aan het proberen, alleen Opera Mini 4.1 werkt nog steeds zo bagger/niet...
Tijdens het installeren, kan geen verbinding krijgen met internet.... Maar wél een UMTS verbinding openen.

Daarbij is de site van opera mini ook niet al te best. De OM op de 1e pagina heeft niet die permanente instelling voor toegang tot internet. Een andere, die dat wél heeft, komt niet voorbij dat toestemming scherm. Kan klikken wat ik wil, gebeurt niks.

edit: Ook maar eens kijken hoe ik tomtom van het bureaublad weg krijg, klik regelmatig verkeerd waardoor TT opstart |:(
Start -> Instellingen -> Vandaag -> 2e tabblad en TomTom uitvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

d:)b :D

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:23:
Opa pven spreekt: probeer voorzichtig met koperpoets of tandpasta om het krasje weg te poetsen. :Y)

Disclaimer: stel dat het krasje groter wordt, dan ben ik niet aansprakelijk. :P
Tandpasta heeft niet geholpen, ik zal binnenkort koperpoets proberen. Bedankt voor de tip iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 07:16
:( %^^%##^^&^**($%## :(

Had dit weekend een zeer onaangename verrassing met mijn tytn2.
ben aan het rijden en heb de tytn2 in een brodit actieve houder zitten.
tomtom draait en wijst mijn mooi de weg (ff een ritje van 280Km)
Dan opeens een waarschuwing dat de telefoon uitgeschkelt word binnen 10 sec omdat de accu leeg is? :?
Hoe kan dat nu de brodit houder brand het lampje van de spanning en de telefoon zit goed in de houder 8)7
weer aangezet en de tytn2 reset spontaan |:(
na wat geklooit te hebben met de houder en de telefoon heb ik weer beeld en spanning op de telefoon.
start ik tomtom opnieuw op.......
Zijn ale instellingen weg (geen kaart materiaal) en moet ik opnieuw registreren.
Blijkt mijn 6Gb memory kaar kompleet leeg te zijn!!! 8)7 :( :? :'(
Alles weg, foto's, mp3's, programma's alles &*#@^*(*(*()#$@#%^&*(*()

Daar sta je dan ver van huis (software) ZONDER tomtom

Ik was in staat die $%&* HTC door de raam op de snelweg te pluren wat een K%T apparaat.

toch maar ff tot 10 geteld.
nu thuis gekeken en inderdaat de memory kaart is kompleet leeg (contacten in de telefoon zijn wel blijven staan)
dus een hartd reset was het niet :?

Iemand dit ook meegemaakt, of beter nog iemand een oplossing om mijn data te kunnen redden?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ please.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
my_fiero schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:30:
:( %^^%##^^&^**($%## :(

Had dit weekend een zeer onaangename verrassing met mijn tytn2.
ben aan het rijden en heb de tytn2 in een brodit actieve houder zitten.
tomtom draait en wijst mijn mooi de weg (ff een ritje van 280Km)
Dan opeens een waarschuwing dat de telefoon uitgeschkelt word binnen 10 sec omdat de accu leeg is? :?
Hoe kan dat nu de brodit houder brand het lampje van de spanning en de telefoon zit goed in de houder 8)7
weer aangezet en de tytn2 reset spontaan |:(
na wat geklooit te hebben met de houder en de telefoon heb ik weer beeld en spanning op de telefoon.
start ik tomtom opnieuw op.......
Zijn ale instellingen weg (geen kaart materiaal) en moet ik opnieuw registreren.
Blijkt mijn 6Gb memory kaar kompleet leeg te zijn!!! 8)7 :( :? :'(
Alles weg, foto's, mp3's, programma's alles &*#@^*(*(*()#$@#%^&*(*()

Daar sta je dan ver van huis (software) ZONDER tomtom

Ik was in staat die $%&* HTC door de raam op de snelweg te pluren wat een K%T apparaat.

toch maar ff tot 10 geteld.
nu thuis gekeken en inderdaat de memory kaart is kompleet leeg (contacten in de telefoon zijn wel blijven staan)
dus een hartd reset was het niet :?

Iemand dit ook meegemaakt, of beter nog iemand een oplossing om mijn data te kunnen redden?
Weet je 100% zeker dat de memory kaart leeg was?
Ik heb 't probleem wel eens gehad dat m'n Touch Cruise de kaart niet meer kon lezen, en ik dacht dat 'ie gewist was. Als ik m'n kaartje in de computer deed, bleek 'ie echter nog wél vol te staan.

Even mezelf quoten uit 't Touch Cruise topic:
brrrt schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:38:
@ Bassey & Arny

Dit probleem kan komen omdat je de telefoon zonder geheugenkaart hebt opgestart. Dan maakt de TC automatisch een extra mapje (iets vanuit je inbox) aan onder een zelf verzonnen geheugenkaart.
Je hebt dan al "geheugenkaart" in je systeem staan, dus wordt de opslagkaart niet herkend als opslagkaart.
Net zoals in windows zelf, krijg je dan de benaming "opslagkaart 2"

Je corrigeerd dit door eerst de SD kaart eruit te halen en dan de map "opslagkaart" uit je directory te verwijderen. Dan zet je de telefoon uit en herstart je 'm. Dan kan je de opslagkaart weer gewoon gebruiken. :)
Helpt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Het is, net als met een harde schijf, mogelijk om verloren data terug te halen. Als de voorgaande post je niet helpt, kan je altijd een programma erop los laten dat kijkt welke "verloren" bestanden er nog aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Laatst online: 04-01 14:49
Om maar even aan te haken op het accu verhaal...
Mijn TyTN II haal ik 's ochtends van de lader af met 100%, 's avonds staat hij nog maar rond de 20%.
Ik check een paar keer per dag mijn email, surf hooguit 10 minuten op internet, verstuur/ontvang 2/4 smsjes en bel zo'n 10 minuten. Ohja, als de trein vertraging heeft wil ik nog wel eens een potje Solitaire spelen ;)
Verlichting staat op half vermogen en gaat na 20 seconden uit :)

Nu heb ik zojuist BatteryStatus erop gezet om te kijken wat het verbruik is.
Na een soft reset staat de telefoon op 5/12mA. Zodra ik verbinding gemaakt heb met bv Messenger (met HSDPA verbinding), gaat hij richting de 250/350mH. Zodra ik deze weer afsluit blijft hij even rond de 80mH schommelen waarna hij naar de 47mH gaat. Hier blijft hij dan staan. 3G staat altijd in beeld boven me bereikmetertje. Bij CommManager kan ik de gegevensverbinding niet uitzetten.

Enig idee hoe ik de accutijd eventueel iets verder op kan rekken?? Want als ik een keer TomTom wil gebruik overdags ben ik dus aan het einde van de dag de spreekwoordelijke Sjaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• my_fiero
  • Laatst online: 15-09 07:16
brrrt schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:34:
[...]

Weet je 100% zeker dat de memory kaart leeg was?
Ik heb 't probleem wel eens gehad dat m'n Touch Cruise de kaart niet meer kon lezen, en ik dacht dat 'ie gewist was. Als ik m'n kaartje in de computer deed, bleek 'ie echter nog wél vol te staan.

Even mezelf quoten uit 't Touch Cruise topic:

[...]

Helpt dit?
helaas, ik heb de kaart uit de telefoon gehaald, vervolgens verkenner geopend maar daar staat geen "opslagkaart" meer bij.
vervolgens de telefoon uit gezet, mem kaart erterug in.
En de telefoon weer aangezet, na het opstarten is de kaart nog gewoon leeg (alleen een tomtom filtje staat er op, waarschijnlijk aangemaakt bij het opstarten van tomtom).

Ook als ik via active sync kijk is de kaart leeg.

Ik kijk eens voor een cardreader, en dan maar zonder telefoon kijken.

Maar even los hiervan, een geheugen kaart kan toch niet de inhoud verliezen als de accu leeg is (ook bij een harde reset gaat de data niet verloren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Merde..
Kom er vandaag achter dat mijn Kaiser geen push mail meer doet als hij standby staat. Als ik hem uit standby haal, komt de mail na ongeveer 20 seconden meteen binnen. Draai de NoThrills en het heeft altijd perfect gewerkt. Paar weken geleden hetzelfde gehad, direct na installatie van SPB Phone Suite. Daarna hard reset, en het werkte weer. Uiteraard geen phone suite meer geinstalleerd. En vandaag dus ineens het zelfde weer. Heb al tijden geen software meer geinstalleerd, dus dat kan het ook niet zijn. Iemand met een idee waarom dit niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
my_fiero schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:21:
[...]

helaas, ik heb de kaart uit de telefoon gehaald, vervolgens verkenner geopend maar daar staat geen "opslagkaart" meer bij.
vervolgens de telefoon uit gezet, mem kaart erterug in.
En de telefoon weer aangezet, na het opstarten is de kaart nog gewoon leeg (alleen een tomtom filtje staat er op, waarschijnlijk aangemaakt bij het opstarten van tomtom).

Ook als ik via active sync kijk is de kaart leeg.

Ik kijk eens voor een cardreader, en dan maar zonder telefoon kijken.

Maar even los hiervan, een geheugen kaart kan toch niet de inhoud verliezen als de accu leeg is (ook bij een harde reset gaat de data niet verloren).
Het zou niet moeten, het verliezen van data; theoretisch dan. Maar in de praktijk is het mogelijk dat wanneer de telefoon aan het wegschrijven is, dat tegelijkertijd de telefoon uitvalt en de data of de TOC corrupt raakt. Daarom via een cardreader en een programma als Recuva (geloof ik) gebruiken om evt "verloren" data terug te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je encryption aan staan. Ik weet ook dat dit niet hoeft uit te maken maar heb wel de zelfde syntomen als jouw gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:36
musiqman schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:53:
[...]

Dit werkt dus niet. Dan geeft ie aan dat ie de items niet kan verplaatsen :(
Iemand een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-08 16:10
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:27:
[...]

Helemaal geen rare dingen met iGO dan? Bijvoorbeeld dat het geluid standaard uit staat, of dat de zinnen haperen? Voor alle duidelijkheid: jij hebt het toch wel over iGO 8 op een TyTN II?
Jah geluid dat stond standaard aan, en ik moet dat altijd uit hebben dus van die zinnen dat weet ik niet, ik heb liever niet dat er om de zoveel tijd een irritante stem voorbij komt...

En ja het is iGo 8
http://www.navngo.com/pag...g/igo_8_supported_devices

[ Voor 8% gewijzigd door 571Pro op 19-05-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0p
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 17:20
Ik gebruik de tytnII als mp3 speler via bluetooth met de motorola S705 (perfect i.c.m in-ear sony oordoppen) en HTC audiobeheer.
Nu merk ik dat de balans teveel op het linkerkanaal zit, rechts komt er wel geluid uit maar significant zachter :'( . Aan S705/oordoppen ligt het niet, heb ik getest met de ingebouwde radio en die klinkt gewoon goed gebalanceerd.
Ik heb me dus rot gezocht naar een balans instelling op de tytnII, en ook ge-googled en gezocht in dit topic, maar niets gevonden.
Iemand een gouden tip? Ik heb gewoon de standaard orange ROM wm 6.0 nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Mijn TyTN II verwijderd elke dag automatisch mijn emails die ik in me inbox heb staan.
Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten? Kan het niet vinden namelijk en het is erg vervelend ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:09
Bij mij haalt hij alleen de emails weg die niet meer op de server staan, dus als je ze wilt behouden dan zullen de mails ook op de server moeten blijven staan. Een instelling om ze anders te behouden kan ik zo ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:34
LeeJon schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:39:
Mijn TyTN II verwijderd elke dag automatisch mijn emails die ik in me inbox heb staan.
Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten? Kan het niet vinden namelijk en het is erg vervelend ;(
Dat zit gewoon onder de instellingen van het mailaccount toch?
"Kopie op de server achterlaten"

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39
Ja, dan haal je waarschijnlijk je mail ook op je pc op. Op te lossen door op je pc aan te vinken dat er een kopie op de server moet achterblijven...

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff wanneer komt die wm6.1 update nu.. ik begin te geloven dat die er niet zal komen en een update is het enigste wat mij weerhoud om dat waardeloos prul te verkopen..e verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Wat verwacht je dan dat er moet verbeteren? Er gaat echt niet veel verschil zijn hoor.. Ik draai nu WM6.1 en merk niet echt veel verschil.. Dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat hij niet wat sneller? gelijk sms berichtjes typen (ik heb ondertussen honderden lege berichtjes verstuurd gewoon omdat dat ding traag reageerd) en die vertraging bij uitschuiven van toetsenbord??
pff als je zegt dat er niet veel veranderd kan ik hem beter weg doen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:15:
gaat hij niet wat sneller? gelijk sms berichtjes typen (ik heb ondertussen honderden lege berichtjes verstuurd gewoon omdat dat ding traag reageerd) en die vertraging bij uitschuiven van toetsenbord??
pff als je zegt dat er niet veel veranderd kan ik hem beter weg doen dan...
Het is een mobiel telefoon, of misschien beter gezegd een pocket pc. Ondanks dat er een 400mhz processor inzit, betekend het niet dat alles instant actie is. Geduld is een schone zaak en dat geldt voor elk mobiele telefoon. Neem de N95, deze is net zo traag wanneer je het scherm gaat rotaten. Als jij dezelfde verwachtingen van een mobiele telefoon hebt als van een laptop, dan moet je die bijstellen en niet het product. Op dit moment is er weinig te verkrijgen dat sneller is dan deze HTC TyTN II. Verkijk je dus niet op de werkelijkheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Daarnaast weet op dit moment alleen HTC wat er verbeterd gaat worden met die WM6.1 update.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-03 14:16
ik heb ook iets raars, ik heb in kaisertweak gps foto aangezet, en nu kan ik wel zoomen :? in de 'gewone' modus om foto's te maken, dat miste ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Laatst online: 27-07-2024
Is er nog wat nieuws geweest betreffende een driver / wm6.1 wat aangekondigd stond op de frontpage van tweakers?

Ik heb wat irritants: de ophangtoets (rode inkeping) heeft een opstaand randje dat erg scherp is (snijdt in oor ) Volgens mij is het stukje weg dat de hoorn vormt. Het is nu meer een lip dan een hoorn. Enig idee hoe te verhelpen? Of toch maar gewoon opsturen voor reparatie? (hopelijk duurt dat niet te lang dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Rock-Y schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:16:
ik heb ook iets raars, ik heb in kaisertweak gps foto aangezet, en nu kan ik wel zoomen :? in de 'gewone' modus om foto's te maken, dat miste ik!
Dat ligt volgens mij aan het feit dat die GPS foto's in een lagere resolutie worden genomen, waardoor het toestel nog ruimte over heeft voor digitale zoom :) Bij de gewone modus staat de resolutie al op maximum waardoor je geen zoommogelijkheid hebt.

EnsconcE: Goed gezegd :)
Ben dat gezeur over de prestaties zo zat inmiddels. NOI verder uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcman
  • Laatst online: 04-07 23:49
Ik zit sinds vorige week ook met een probleem:

Ik haal sinds het begin al mijn Gmail binnen via IMPAP, sinds vorige week doet hij dat niet meer. Hij verbindt wel, hij meldt ook aan, maar zodra de berichtenkoppen worden binnengehaald geeft hij een "fou bij het syynchroniseren aan". Nu was mijn telefoon wel weer eens toe aan een hard reset, dus maar ook gedaan maar helaas nog steeds dezefde melding. Dit is zowel via Telfort GPRS, als via WIFI thuis en WIFI op het werk. Ik heb alle instellingen gebruikt die staan op de site van Gmail.

Alle overige internet services werken wel goed, IE, Hotmail binnenhalen via me telefoon.

Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnsconcE schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:26:
[...]

Het is een mobiel telefoon, of misschien beter gezegd een pocket pc. Ondanks dat er een 400mhz processor inzit, betekend het niet dat alles instant actie is. Geduld is een schone zaak en dat geldt voor elk mobiele telefoon. Neem de N95, deze is net zo traag wanneer je het scherm gaat rotaten. Als jij dezelfde verwachtingen van een mobiele telefoon hebt als van een laptop, dan moet je die bijstellen en niet het product. Op dit moment is er weinig te verkrijgen dat sneller is dan deze HTC TyTN II. Verkijk je dus niet op de werkelijkheid ;)
En toch weet ik zeker dat mijn oude TyTN qua sms berichten typen sneller reageerde dan deze TyTN II. Ik heb heel vaak dat ik bij woorden met dubbele klinkers de tweede klinker mis.
En volgens mij ging het beeld bij de TyTN ook sneller over wanneer je hem openschoof.
Best irritant, maar de rest van de TyTN II werkt echt wel beter dan de TyTN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:34
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:46:
[...]

En toch weet ik zeker dat mijn oude TyTN qua sms berichten typen sneller reageerde dan deze TyTN II. Ik heb heel vaak dat ik bij woorden met dubbele klinkers de tweede klinker mis.
En volgens mij ging het beeld bij de TyTN ook sneller over wanneer je hem openschoof.
Dat heb ik ook vaak ja, missende 2e klinkers.
Kan vervelende situaties opleveren....

Boom wordt dan opeens bom bijvoorbeeld. ;)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
[...]

Maar is dat een TyTN II probleem of is dat een OS probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
[...]

Het probleem van missende letters is grotendeels te verhelpen door een registerinstelling aan te passen. Ga met een registry editor (zoals bv. Total Commander) naar HKCU\control panel\keybd en pas aldaar de waarde van InitialDelay. Op mijn Vario III was deze waarde 400, en na hem te hebben verlaagd naar 300 was het probleem vrijwel verholpen. Het kan zijn dat, afhankelijk van de snelheid waarmee je tikt, je een andere waarde prefereert, dus het beste kun je zelf eens wat proberen. Ik ondervond dat als je de waarde te laag maakte, dubbele letters soms driemaal verschenen ('boom' werd hierdoor 'booom').
EnsconcE schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:42:
[...]
Maar is dat een TyTN II probleem of is dat een OS probleem?
Bij mijn beste weten is het een hardwareprobleem. Niet dat het een defect is, het is eerder een ontwerpfout in het keyboard. Met het tweaken van registerinstellingen kun je het probleem vrijwel volledig doen laten verdwijnen, maar het is en blijft een feit dat de Wizard (a.k.a. 9100) en Hermes (a.k.a. TyTN I) dit probleem niet kennen, ongeacht welke versie van Windows Mobile erop staat.

[ Voor 21% gewijzigd door TommyCP op 20-05-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

TommyCP schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:56:
[...]

Het probleem van missende letters is grotendeels te verhelpen door een registerinstelling aan te passen. Ga met een registry editor (zoals bv. Total Commander) naar HKCU\control panel\keybd en pas aldaar de waarde van InitialDelay.
[...]
Hij stond bij mij op 324 en is nu veranderd naar 200. Lijkt super goed te werken :)
Thanks man !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
[...]

...

[...]

Bij mijn beste weten is het een hardwareprobleem. Niet dat het een defect is, het is eerder een ontwerpfout in het keyboard. Met het tweaken van registerinstellingen kun je het probleem vrijwel volledig doen laten verdwijnen, maar het is en blijft een feit dat de Wizard (a.k.a. 9100) en Hermes (a.k.a. TyTN I) dit probleem niet kennen, ongeacht welke versie van Windows Mobile erop staat.
Dus het is een OS probleem, instellingen wijzigen en het is opgelost. Het kan een keuzefout van Microsoft of HTC geweest zijn, maar het toestel is in staat "goed" te werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:11:
Wat verwacht je dan dat er moet verbeteren? Er gaat echt niet veel verschil zijn hoor.. Ik draai nu WM6.1 en merk niet echt veel verschil.. Dus.
Ik zit ook op WM6.1 te wachten (of beter gezegd op nieuwe radio rom). Hoop echt op beter GSM ontvangst en langere batterij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
EnsconcE schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:27:
[...]

Dus het is een OS probleem, instellingen wijzigen en het is opgelost. Het kan een keuzefout van Microsoft of HTC geweest zijn, maar het toestel is in staat "goed" te werken ;)
Nogmaals, ik heb het probleem nog nooit helemaal weg weten te krijgen, dus ik blijf erbij dat het een hardwareprobleem is.

Wat ook een aanwijzing is, is dat lang niet iedereen last van het probleem heeft, ondanks dat ze met dezelfde ROM werken. Nu kan het natuurlijk zijn dat sommige mensen langzamer typen dan anderen (met andere woorden: te langzaam om het probleem tegen te komen), maar wat ik vermoed is dat het probleem met sommige exemplaren erger is dan met anderen (wederom: hardwareprobleem).

[ Voor 31% gewijzigd door TommyCP op 20-05-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:37:
[...]

Ik zit ook op WM6.1 te wachten (of beter gezegd op nieuwe radio rom). Hoop echt op beter GSM ontvangst en langere batterij duur.
Dat is iets wat wel merkbaar was hier. Maar dat ligt niet aan WM6.1, maar puur aan de radio rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Ok de mijne is binnen en tot dusver alles prima. Echter kom ik nu een beetje in de knoop met het synchen van mijn calendar. We hebben op de zaak een sharepoint calendar waar alle zakelijke dingen in staan. Die kan ik mooi in outlook als extra calendar openen naast mijn outlook agenda. Hoe kan ik nu de data van mijn sharepointagenda in de outlook agenda krijgen om zo te kunnen synchen met outlook mobile.

En natuurlijk andersom. Als ik een afspraak maak met mijn mobile device dan wil ik dat daar in kunnen vullen in mobile outlook en als hij gaat synchen moet de afpraaks in mijn outlook agenda komen (wat uiteraard al gebeurd) maar ook weer gesynct worden met de sharepoint agenda.

Iemand een idee? Of kan ik deze vraag beter stellen op een andere plek binnen dit forum?

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De officiele WM 6.1 ROM van HTC staat op XDA ;)
Alleen bevat hij geen drivers, en is wel super snel.

ROM versie: 3.29.404.0 NLD
ROM Datum: 05/07/08

CE OS 5.2.19212 (Build 19212.1.0.3)

Windows Mobile 6.1 Professional

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcman
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:27:

Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Nee want hij is nog niet officieel vrij gegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Sorry dat ik hier over begin want jullie zullen er al wel weken over gepraat hebben, maar ik snap het nog niet helemaal hoe het zit met die video drivers.
De link in de topicstart verwijst naar een post van iemand die verwijs naar de site van HTC waar jeje gegevens moet invullen met je probleem en htc zegt dat ze er ook daadwerkelijk aan zullen werken, maar uiteindelijk is er nogsteeds niets.

Hoe kan het in vredesnaam zo moeilijk zijn om een driver te schrijven ik kan me best wel boos maken om zulke lapzwans praktijken, wel een stomme rot chip er in maar geen drivers schrijven mwa omdat ons dat teveel werk kost en te duur is...
wat is dat nou voor een belachelijke instelling.

In hoeverre kunnen we nog verwachten dat HTC hier iets aan gaat doen? en is er geen freelance iemand die dit op zijn zolderkamertje kan schrijven? dat doen ze bij linux drivers en videokaart drivers voor windows ook toch?
With reference to your inquiry, HTC is committed to delivering a portfolio of devices that offer a wide variety of communication, connectivity and entertainment functionality. HTC does not offer dedicated or optimized multimedia devices and can confirm that its Qualcomm MSM7xxx-based devices do not use ATI’s Imageon video acceleration hardware.
HTC believes the overall value of its devices based on their combination of functionality and connectivity exceeds their ability to play or render high-resolution video. These devices do still provide a rich multimedia experience comparable to that of most smartphones and enable a variety of audio and video file formats.
HTC values its customers and the overall online community of mobile device enthusiasts and fans. HTC plans to include video acceleration hardware in future video-centric devices that will enable high-resolution video support.
Thank you for your continuous support of our products and services. Should you require further assistance, please do not hesitate to contact us again.
link
Dit voorspelt ook niet veel goeds lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Heb het toestel nu inmiddels meer dan een half jaar, bevalt me prima maar realiseer me terdegen dat ik dus een half-fabrikaat heb waar ik € 700,- voor heb neergeteld! :(
Als ik zie dat gemiddeld een jaar met een toestel rond loop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
koekoek2003nl schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:11:
Sorry dat ik hier over begin want jullie zullen er al wel weken over gepraat hebben, maar ik snap het nog niet helemaal hoe het zit met die video drivers.
De link in de topicstart verwijst naar een post van iemand die verwijs naar de site van HTC waar jeje gegevens moet invullen met je probleem en htc zegt dat ze er ook daadwerkelijk aan zullen werken, maar uiteindelijk is er nogsteeds niets.
Die drivers gaan er ook niet komen, daar ben ik zeker van. De tot nu toe uitgelekte WM6.1 test-ROMs van AT&T hebben geen drivers aan boord. Dat HTC/AT&T het toevoegen van drivers bewaart voor een laatste test-ROM of misschien zelfs een final versie van de nieuwe ROM lijkt me sterk, aangezien het toevoegen van drivers geen kleine wijziging is. We hebben het hier immers niet over een desktop-PC, waarbij je Windows je plug 'n' play videokaart laat detecteren, een van de fabrikant afkomstige WDM-driver installeert en hopla de boel werkt. En zelfs al zou het toevoegen van een driver zo simpel zijn, dan verwacht ik dat HTC eerst nog een tijdje zoet is met testen en het optimaliseren van de performance. Het uitblijven van gelekte ROMs die wél drivers aan boord hebben geeft me hierom weinig hoop.
koekoek2003nl schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:11:
en is er geen freelance iemand die dit op zijn zolderkamertje kan schrijven? dat doen ze bij linux drivers en videokaart drivers voor windows ook toch?
Goed werkende videokaartdrivers, zowel voor Windows als Linux, worden enkel en alleen door de fabrikanten van de videochips (nVidia, ATi, etc.) geschreven. De reden: deze fabrikanten houden graag zoveel mogelijk geheim voor hun concurrenten. Zodoende weten alleen zij hoe hun eigen chips precies werken. Zo zit het dacht ik ook bij Qualcomm in elkaar: alleen zij weten exact hoe hun chip werkt, en alleen zij kunnen er zo drivers voor schrijven.

En om eerlijk te zijn kan ik er niet wakker van liggen, die ontbrekende drivers. Want ik vermoed dat HTC de prestaties van de Kaiser zonder drivers ook heel goed kan verbeteren.

[ Voor 25% gewijzigd door TommyCP op 20-05-2008 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:27:

Is hij ook sneller in de dingen waar hij door gebrek aan goede drivers langzaam bij was.
Of mag ik dat niet vragen?

laat maar ik denk dat het nog niet mag
TommyCP schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:49:
[...]

Die drivers gaan er ook niet komen, daar ben ik zeker van. De tot nu toe uitgelekte WM6.1 test-ROMs van AT&T hebben geen drivers aan boord. Dat HTC/AT&T het toevoegen van drivers bewaart voor een laatste test-ROM of misschien zelfs een final versie van de nieuwe ROM lijkt me sterk, aangezien het toevoegen van drivers geen kleine wijziging is. We hebben het hier immers niet over een desktop-PC, waarbij je Windows je plug 'n' play videokaart laat detecteren, een van de fabrikant afkomstige WDM-driver installeert en hopla de boel werkt. En zelfs al zou het toevoegen van een driver zo simpel zijn, dan verwacht ik dat HTC eerst nog een tijdje zoet is met testen en het optimaliseren van de performance. Het uitblijven van gelekte ROMs die wél drivers aan boord hebben geeft me hierom weinig hoop.

[...]

Goed werkende videokaartdrivers, zowel voor Windows als Linux, worden enkel en alleen door de fabrikanten van de videochips (nVidia, ATi, etc.) geschreven. De reden: deze fabrikanten houden graag zoveel mogelijk geheim voor hun concurrenten. Zo zit het dacht ik ook bij Qualcomm in elkaar: alleen zij weten exact hoe hun chip werkt, en alleen zij kunnen er zo drivers voor schrijven.
Maar dat doet Qualcomm niet omdat?? omdat htc niet wil betalen voor drivers oid?
Het leek me echt een verschrikkelijk goed en leuk toestel, toetsenbordje en gps aan boord. maar tomtom is nog langzamer dan op mijn oude wizzard (zag ik op een filmpje) dus ik ga nou wel heel erg sterk twijfelen

[ Voor 62% gewijzigd door kaasaanfiets op 20-05-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
koekoek2003nl schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:51:
[...]
Maar dat doet Qualcomm niet omdat?? omdat htc niet wil betalen voor drivers oid?
Het leek me echt een verschrikkelijk goed en leuk toestel, toetsenbordje en gps aan boord. maar tomtom is nog langzamer dan op mijn oude wizzard (zag ik op een filmpje) dus ik ga nou wel heel erg sterk twijfelen
Qualcomm heeft een heel driverset klaarliggen, rijp voor de verkoop. HTC heeft alleen verzuimd om deze te kopen, waarschijnlijk (en dit heb ik ergens gelezen, ik zal op zoek gaan naar de link) omdat ze hadden verwacht dat de Qualcomm 7200 (ARM11) ook zonder drivers goed zou presteren. Alleen, dat blijkt achteraf wat tegen te vallen...

Edit:

De link: http://wmexperts.com/articles/editorials/qualcomm_htc_chipsets_and_feat.html
Q: HTC, Qualcomm and the missing drivers—where do we send the angry mob with torches?

A: Qualcomm has a tiered pricing policy with their chipsets—so although you bought the chip, you have not bought all the features. So you have to pay additional fees per phone to get things like aGPS, graphic acceleration, etc.

In the past, HTC had no problems when using the older MSM-6500 chips (ARM9 processors) without drivers hence their reluctance to pay for any or additional support with the new MSM-7500 chips (ARM11 processors), especially since the newer processors were advertised to match or outperform the older generation.

Unfortunately, Qualcomm’s ARM11 performance does not match their previous ARM9 processor and is therefore, not quite as advertised. To get the proper performance out of the ARM11, one has to have knowledge of the processor’s implementation and design, but since that processor is not publicly available; the solution requires cooperation and assistance. HTC in this instance does not have this knowledge and is therefore unable to directly fix the problem, so they are put in a tough situation as they already have millions of these devices sold but they don’t want to pay Qualcomm more than they have to.

Q: So Qualcomm sort of pulled a shell-game here, much like the recent CES + “Snapdragon” controversy?

A: The shell game comment is a bit strong but somewhat understandable. When Qualcomm sets out to make these processors, the marketing information comes out way before the final design and chip does, so while Qualcomm had the intention of outdoing themselves, in reality they fell behind the mark. Due to the nature of the industry, by the time these performance issues became knowledge, it was too late to fix as they had already moved on to development of other chipsets and processors.

No doubt Qualcomm behaves like a lot of companies and they don’t want to admit internally or publicly that their processors are underperforming, so this hampers any immediate resolution--the problem then becomes compounded as time goes on.

Because of this, HTC is put in an odd position as they are selling devices based on Qualcomm’s marketing and information, not on their own knowledge of how those processors work and are designed since they are not privy to that information. Qualcomm is not being as straightforward with them and in turn, HTC is trying to work around the issue by trying to fix or enhance their software, even though they are unaware that it is not really their fault. It is in HTC’s best interest to of course try and fix this issue right away and if they know what they need to know perhaps they would foot the bill for those drivers, but unfortunately all the butt covering at all levels is preventing certain people who need to know from getting the job done

[ Voor 78% gewijzigd door TommyCP op 20-05-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merkte vandaag voor het eerst (heb tytn sinds afgelopen vrijdag) dat video afspelen traag verloopt (schokkerig). Zodra ik de volume wil aanpassen met de scroll knop bevriest het beeld zelfs compleet.

Nu ben ik wel een persoon die HTC vanaf heden elke dag gaat stalken en lastig vallen om ervoor te zorgen dat er een oplossing komt... maja.. wat haalt 1 consument nou uit als het zelfs htcclassaction.org niet lukt om druk op de ketel te zetten.

Het is dat ik bij mijn 1-jarige verlenging van 20 euro p/m maar eenmalig 20 euro hoefde bij te betalen voor het toestel, anders had ik hem zowiezo niet aangeschaft, danwel terug gebracht.
Ik wacht in ieder geval toch in spanning af wat de update ons gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-08 17:18
Het probleem van missende letters is grotendeels te verhelpen door een registerinstelling aan te passen. Ga met een registry editor (zoals bv. Total Commander) naar HKCU\control panel\keybd en pas aldaar de waarde van InitialDelay. Op mijn Vario III was deze waarde 400, en na hem te hebben verlaagd naar 300 was het probleem vrijwel verholpen.
Wauw hier heb ik me zó vaak aan geërgerd; heb 'm nu ook op 200 gezet (hij stond op 375) en dat werkt echt perfect. Mijn dank is groot :). Heb 't gelijk even toegevoegd aan de FAQ.

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯       ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ma.rkus.nl schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 00:24:
[...]

Wauw hier heb ik me zó vaak aan geërgerd; heb 'm nu ook op 200 gezet (hij stond op 375) en dat werkt echt perfect. Mijn dank is groot :). Heb 't gelijk even toegevoegd aan de FAQ.
Is de trage reactietijd van het openschuiven niet toevallig ook zo te regelen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
peugeot206gt schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:57:
Ja, dan haal je waarschijnlijk je mail ook op je pc op. Op te lossen door op je pc aan te vinken dat er een kopie op de server moet achterblijven...
Klopte helemaal _/-\o_

Nu blijft alles netjes erop staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje over TomTom Navigator op mn Tytn2,

Ondanks het meerdere malen updatenvan QuickGPS kan mijn TomTom geen GPS-verbinding tot stand brengen.
Ik heb dit wel vaak genoeg gehad, maar op de een of andere manier lijkt het niet meer te lukken...
Weet iemand hoe dit op te lossen is?
(bij TTN is ook ingesteld dat er een interne gps-ontvanger in zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:18:
Nog een vraagje over TomTom Navigator op mn Tytn2,

Ondanks het meerdere malen updatenvan QuickGPS kan mijn TomTom geen GPS-verbinding tot stand brengen.
Ik heb dit wel vaak genoeg gehad, maar op de een of andere manier lijkt het niet meer te lukken...
Weet iemand hoe dit op te lossen is?
(bij TTN is ook ingesteld dat er een interne gps-ontvanger in zit)
Waar test jij je GPS? In huis kan het namelijk problemen opleveren. Daarbij komt, wat is de melding van TomTom? Staat er geen GPS beschikbaar of staat er dat er geen goed signaal beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnsconcE schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:20:
[...]

Waar test jij je GPS? In huis kan het namelijk problemen opleveren. Daarbij komt, wat is de melding van TomTom? Staat er geen GPS beschikbaar of staat er dat er geen goed signaal beschikbaar is?
Ik test in huis voor de raam, waar hij het altijd heeft gedaan.
Er blijft heel lang staan: wacht op bruikbaar gps-signaal.
In het menu geeft ie aan: Geen bruikbaar GPS-signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:28:
[...]

Misschien moet je eens naar buiten lopen... En heb geduld, het kan even duren.

Edit:
Heb je nog meer GPS apps geinstalleerd sinds dat het niet meer werkt? Ik heb namelijk gehad dat 1 app ervoor zorgde dat geen enkele app meer kon werken met m'n GPS, ik weet alleen de naam niet.

[ Voor 21% gewijzigd door EnsconcE op 21-05-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;) psies daarom had ik er ook geen link bij gezet ( heb ik het weer gedaan :p )
DaannO schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:57:
Nee want hij is nog niet officieel vrij gegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnsconcE schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:29:
[...]

Misschien moet je eens naar buiten lopen... En heb geduld, het kan even duren.

Edit:
Heb je nog meer GPS apps geinstalleerd sinds dat het niet meer werkt? Ik heb namelijk gehad dat 1 app ervoor zorgde dat geen enkele app meer kon werken met m'n GPS, ik weet alleen de naam niet.
Buiten moet ik straks even proberen. Maar Google Maps conflicteert niet met TomTom?
Dat zou het enige van GPS gebruikmakende programma zijn dat misschien een conflict zou kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:36
[...]

Hier heb ik ook reglematig last van, zowel buiten als binnen, rijdend als stilstaand, en soms wel en soms niet (meestal wel) dan duurt het zo 5 tot 10 minuten voordat je een beetje signaal hebt.

Zijn er meer mensen met dit probleem, en is heir wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Heb ik ook wel, maar gewoon 10 minuten onder de voorruit van je auto leggen en dan doet ie het wel snel. Soft reset werkt overigens vaak ook. GPS signaal kan maar door 1 programma tegelijk opgepakt worden soms. Sommige programmas hebben een claim erop. Alles uit het geheugen halen is dan soms de enige optie (soft-reset). Ik denk dat dit ook hetzelfde is als dat je telefoon meer batterij verbruikt nadat gps aangestaan heeft. Hij blijft dan actief op een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

[...]

Heb ik ook een aantal keren gehad met het toestel in de flight mode :( , als ik de radio aanzette (GPRS, UMTS enz) dan deed hij het weer :*) . Bij TomTom zet ik meestal de radio af ivm hinderlijke meldingen bij grensoverschrijdend verkeer. :+
Ik heb het idee dat de radio-functie en de GPS-functie (bij TomTom navigatie) op een bepaalde manier zijn gecorreleerd. :?
Mogelijk helpt het ook bij jou :w

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik heb een vraag, mijn vorige mobiel was een HTC Wizzard (qtec 9100, m3000) deze heb ik met mijn windows xp pc gesynchroniseerd dus al mijn contacten en afspraken e.d. staan daar dus in.
De Wizzard heb ik niks meer aan dat scherm is kapot en kan ik niks meer mee.

Nu ga ik een HTC TyTN2 kopen kan ik die dan gewoon aan mijn pc hangen en krijg ik dan de contacten van mijn wizzard? want ik ben bang dat hij dan een nieuw apparaat ziet en een nieuwe synchronisatie aan wil maken.

Weet iemand hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:37:
Ik heb een vraag, mijn vorige mobiel was een HTC Wizzard (qtec 9100, m3000) deze heb ik met mijn windows xp pc gesynchroniseerd dus al mijn contacten en afspraken e.d. staan daar dus in.
De Wizzard heb ik niks meer aan dat scherm is kapot en kan ik niks meer mee.

Nu ga ik een HTC TyTN2 kopen kan ik die dan gewoon aan mijn pc hangen en krijg ik dan de contacten van mijn wizzard? want ik ben bang dat hij dan een nieuw apparaat ziet en een nieuwe synchronisatie aan wil maken.

Weet iemand hoe dat zit?
als je contacten gewoon in outlook staan zou het moeten lukken, zo heb ik het met mijn telefoon's gedaan (al inmiddels 3 htc's versleten) dus dat zou eigenlijk geen probleem moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:44:
[...]

als je contacten gewoon in outlook staan zou het moeten lukken, zo heb ik het met mijn telefoon's gedaan (al inmiddels 3 htc's versleten) dus dat zou eigenlijk geen probleem moeten zijn
Oke het is dus niet zo dat hij dan een nieuwe relatie(kan niet opkomen hoe het heet misschien heet het wel relatie :) ) aanmaakt en die over de oude heengooit zodat ik alles kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeeVee schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:15:
[...]

Heb ik ook een aantal keren gehad met het toestel in de flight mode :( , als ik de radio aanzette (GPRS, UMTS enz) dan deed hij het weer :*) . Bij TomTom zet ik meestal de radio af ivm hinderlijke meldingen bij grensoverschrijdend verkeer. :+
Ik heb het idee dat de radio-functie en de GPS-functie (bij TomTom navigatie) op een bepaalde manier zijn gecorreleerd. :?
Mogelijk helpt het ook bij jou :w
Wat bedoel je met radio?
Autoradio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan mijn tytn2 te verkopen en mij een nokia n95 8gb in de plaats te kopen.. heeft misschien iemand een reden (of advies) waarom ik het niet zou doen.. tytn2 beter dan n95 en in welk opzicht? (ps: gebruik hem alleen voor sms, bellen en gps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 06:17
[...]
Ik heb er een tijdje geleden ook last van gehad, heel vreemd. Het duurde ook buiten heel lang voor er een fix was. Waar het aan gelegen heeft weet ik niet, maar nu is het weer goed. Ik had het idee dat m'n quick gps files dan niet goed waren, zodra ik die ververste was het namelijk voorbij. Ik had in ieder geval geen andere apz die gebruik maakten van de gps.
Maar de laatste tijd is het continu een fix in 20 seconden, bewolkt of onbewolkt (ik ging geloven dat daar ook nog verschil in zat)... Probeer dus als je geen fix kunt krijgen een herstart van je tytn2 zodat er geen ander apz kunnen zijn die de gps gebruiken, dan de nieuwste quickgps files binnen halen en dan nog 's te kijken hoe snel er een fix is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Hoe zit het met garantie, is dat per provider verschillend. (ik koop een 2e hand gsm) hij heeft hem sinds januarie) heb ik dan nog 8maand garantie bij de winkel waar hij hem gekocht heeft en 1 jaar garantie bij HTC?

ik lees verschillende verhalen op internet namelijk. maar standaart heb je 2 jaar garantie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard fabrieks garantie is idd 2 jaar.[

quote]koekoek2003nl schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:45:
Hoe zit het met garantie, is dat per provider verschillend. (ik koop een 2e hand gsm) hij heeft hem sinds januarie) heb ik dan nog 8maand garantie bij de winkel waar hij hem gekocht heeft en 1 jaar garantie bij HTC?

ik lees verschillende verhalen op internet namelijk. maar standaart heb je 2 jaar garantie toch?
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:27

delorean7

Let's take the Aston toni

Heeft iemand het filmpje op ad.nl gezien van de HTC diamond? Met name de mogelijkheid om normaal full screen te kunnen browsen spreekt me erg aan (tov van de P3300 met standaard IE die ik nu heb).

Kan er iemand iets gissen over de vraag of die mooie browse en surf ook beschikbaar komt op de Tytn2? Dan bestel ik die morgen bij Tmobile in plaats van de Diamond over 3 weken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcman
Met alle respect voor de ramp in China. Maar als HTC $50 miljoen dollar kan missen voor noodhulp voor de ramp in China (nogmaals met alle respect) snap ik niet wat ze moeilijk doen over het kopen van de drivers van Qualcomm. Voor deze ramp was dit probleem er al en hadden ze dit geld dus!!! Denk niet dat die drivers $50 miljoen kosten?

Ik gun het de mensen in China wel, ze hebben het hard nodig.

P.S. Nu niet denken aub dat ik een harteloze gozer ben, ik probeer alleen een statement te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door mcman op 21-05-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:08

Wirehub

Blaat

Goed lezen

Taoyuan, Taiwan (19 May 2008) – HTC Corporation (TAIEX: 2498; “HTC”), a global leader in mobile phone innovation and design today announced its plans to donate NT$50 million (approx. US$1.63 million) in support of the relief and reconstruction efforts in China’s Sichuan province following the devastating earthquake this past week. The donation is to include NT$40 million in funds donated directly by HTC and HTC Social Welfare Foundation and NT$10 million in personal contributions from HTC employees.

dus 1.63 Miljoen Dollar, dus geen 50 Miljoen Dollar
mcman schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:29:
Met alle respect voor de ramp in China. Maar als HTC $50 miljoen dollar kan missen voor noodhulp voor de ramp in China (nogmaals met alle respect) snap ik niet wat ze moeilijk doen over het kopen van de drivers van Qualcomm. Voor deze ramp was dit probleem er al en hadden ze dit geld dus!!! Denk niet dat die drivers $50 miljoen kosten?

Ik gun het de mensen in China wel, ze hebben het hard nodig.

P.S. Nu niet denken aub dat ik een harteloze gozer ben, ik probeer alleen een statement te maken.

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
mcman schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:29:
Maar als HTC $50 miljoen dollar kan missen voor noodhulp voor de ramp in China (nogmaals met alle respect) snap ik niet wat ze moeilijk doen over het kopen van de drivers van Qualcomm.
Waarom zouden ze drivers uitbrengen voor een bestaande device als ze binnenkort toch met nieuwe devices komen? Anders heb je straks geen reden meer om die te kopen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Status update betreffende de onzekerheid omtrent de videodriver:
Several sites, including MoDaCo, report the HTC TyTN II Windows Mobile 6.1 and Performance Update is here. They link to a leaked version, but the rumor is this will be released official in the next few days. Before continuing reading, you really should read Paul (MVP)'s post, found at the previous link. Indeed, this ROM is somewhat faster, but does not contain full drivers. But don't stop reading now, there's a lot of very interesting stuff still following!

Meanwhile, what seems to be an Dutch version of the same ROM was already leaked on XDA Developers. We cannot confirm 100% that this is the Dutch (NLD) version of the WWE ROM MoDaCo mentioned above, but we're mentioning it anyway, because there is some other very interesting information about this ROM following (which we have not verified yet is also true for the WWE ROM). First, let's see the 'names' of these ROMs:

WWE (MoDaCo): RUU_Kaiser_HTC_WWE_3.28.405.0_radio_sign_25.83.40. 02_1.65.16.25_Ship
NLD (XDA): HTC_NLD_3.29.404.0_radio_sign_25.83.40.02_1.65.16.25_Ship

Similar, aren't they! Let's get down to the juicy stuff! The NLD ROM has an impressive graphics speed improvement on paper, which seems to be mainly due to improved BitBlt performance (BitBlt is used for copying graphics data between places in memory, very important for drawing operations - but many other processing intensive calls are used as well).

Before we continue on that point, there's something else you should know. There is also a leaked Diamond ROM. We have pulled this ROM apart and guess what: it has graphics drivers! They follow the same structure as the KS20 drivers too, with the "ahi2dati" driver at the core of the hardware accelerated graphics, talking to the hardware. It seems to be a bit more compatible with the current Kaiser ROMs, but note we have not compared the internal calls (yet!) to the new leaked NLD and WWE ROMs. Also note that because of this construct, it does not seem to be possible do drop in the libgles_cm hardware 3D driver.

Now it gets really interesting... One of the hackers working on the KS20 drivers has looked at the NLD ROM, and while the NLD ROM does not include the ahi2dati driver, it seems the ddi driver (ddi driver takes care of normal 'windows' drawing operations) on the NLD ROM includes code originally from the ahi2dati driver. Though it is still too soon to be sure, we suspect the NLD ROM uses hardware for BitBlt operations... and only for BitBlt operations.

If this is true, it would definitely open doors to bringing full hardware acceleration to the TyTN II, and possibly other MSM7x00 based devices. We have a TyTN II ROM that somehow touches the accelerated video hardware (NLD, probably WWE), we have fully accelerated drivers from HTC (Diamond), and we already have some prior experience due to the KS20 drivers. Throw them all together and it suddenly becomes a lot more likely the community will be able to bring full graphics drivers to the affected devices. Interesting times! Stay tuned, the effort has already begun!
Bron

Nu is het denk ik ook zover dat de diamond drivers geintegreerd kunnen worden in de TyTNII roms wanneer HTC niet met een volledige update uitkomt. Een hoopvol bericht dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcman
Klinkt logisch:

Drivers uit de Diamond rom plukken en integeren in de Tytn II rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
mcman schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 23:11:
Klinkt logisch:

Drivers uit de Diamond rom plukken en integeren in de Tytn II rom.
Klopt, maar dat het is het niet. Het zijn twee verschillende chips dus het is nog even de vraag of dat wel mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
TommyCP schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:48:
[...]

Waarom zouden ze drivers uitbrengen voor een bestaande device als ze binnenkort toch met nieuwe devices komen? Anders heb je straks geen reden meer om die te kopen... :)
Een redenatie die in dit geval niet opgaat. De reden: ze leveren een apparaat met mogelijkheden maar benutten deze niet. Naar mijn mening is het zeer vergelijkbaar alsof er airco in een auto zit, maar er zijn mogelijkheden om die airco te bedienen. HTC schept verwachtingen met een apparaat, maar volgens sommigen presteert dit apparaat slechter dan een aantal van zijn voorgangers. Je kan gewoon niet een apparaat opleveren die slechter is terwijl je zegt dat deze beter is. Dit voorgaande zou een reden kunnen zijn om nooit meer een HTC te kopen!
Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.