[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 83 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 50.191 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 21:46
CJ schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 01:16:
Phoronix is trouwens zeer te spreken over de Linux drivers van AMD. Met Catalyst 8.5 gaat het weer met sprongen vooruit en er staat nog meer aan te komen: http://www.phoronix.com/s...m=catalyst_85_linux&num=1
Nou vind ik Phoronix altijd wel een beetje aan de optimistische kant, maar laten we hopen dat er inderdaad een hoop verbeteringen in de linux drivers volgen in de komende driver releases. In ieder geval is 8.4 al een goed werkbare versie voor mij en ik ga vandaag of morgen ook 8.5 eens proberen. Vervolgens eens kijken of mijn gpgpu programma's een beetje willen draaien :).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

Hmmm wat te kiezen voor een eurootje of 60. Een 8600GT of toch een 3850.. lastige keuze :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:31
Waarom? Die 3850 rent rondjes om de 8600GT :o

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:04
512bit internal ring

We've posted that RV770XT will be 512 but our usually very reliable sources misinterpreted some parts of the information. The card is 512bit internally as ATI has its internal ring buss memory interface but externally we are talking about the 256bit card.

Both RV770XT and PRO will be the same and they will work with 256bit memory. The RV770XT pairs with 512bit memory and the ultra high speed should help the card improving the performance but from what we know Nvidia’s GT200, Geforce GTX 280 will work with the real 512bit memory controller.

GT200 is a higher league all together and we believe that GT200 will easily beat RV770XT but at the same time, it will come with a much higher price, almost twice as high. It’s now less than a month to see these cards in action.
Haha ze geven toe dat ze fout zaten met 512 Bit memory voor de RV770 :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Ja, het heeft wel geduurd zeg.... En dan de schuld geven aan hun bronnen.... pffff.... Typisch Fudo weer.

Het nieuwe topic komt trouwens later vandaag. Zit nu op m'n werk en daardoor even weinig tijd om nieuwe informatie toe te voegen over de RV730 en RV770. So be patient.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
Anoniem: 107626 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:52:
Hmmm wat te kiezen voor een eurootje of 60. Een 8600GT of toch een 3850.. lastige keuze :D
Quad Crossfire HD3850 voor 240 euro, niet onaardig :9~

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:35:
Ja, het heeft wel geduurd zeg.... En dan de schuld geven aan hun bronnen.... pffff.... Typisch Fudo weer.

Het nieuwe topic komt trouwens later vandaag. Zit nu op m'n werk en daardoor even weinig tijd om nieuwe informatie toe te voegen over de RV730 en RV770. So be patient.
hoe kun je dat nu vragen ? :D je weet toch dat we geen geduld hebben als het over nieuwe RV770 facts gaat :P _/-\o_

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:06

Krizzie

Progressive Music \o/

Astennu schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:52:
[...]

hoe kun je dat nu vragen ? :D je weet toch dat we geen geduld hebben als het over nieuwe RV770 facts gaat :P _/-\o_
CJ is wat dat betreft net zo erg als Fudo. :p

Alles in kleine stukjes hakken en vooral lekker duidelijk zijn. :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Sp!tF!re schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:24:
Waarom? Die 3850 rent rondjes om de 8600GT :o
Denk dat er daarom ook de ' :D ' smiley bijstond - want de keuze is nog nooit zo makkelijk geweest :) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

de 3850 is idd een stukk sneller hehe ik heb zelfs een 3850 AGP en echt ik heb nog nooit zoveel vrijheid op de AGP bus gehadm echt een monster kaartje voor zeer weinig geld ;) dus ja een 3850 PCI-E over een 8600GTS PCI-E is ook snel gekozen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 11:28

Apoca

Array Technology Industry

CJ schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 01:16:
AMD is achter de schermen bezig met een andere vorm van multi-rendering, die lijkt op de AFR of SFR methode van NV. Deze nieuwe vorm zou scaling moeten verbeteren in de games waar je wel scaling ziet tot 3 GPUs, maar een vierde niet veel extra toevoegt.

Daarnaast is AMD ook bezig met een andere multi-rendering techniek... maar daarover binnenkort wellicht meer. ;)
Klinkt erg goed, ben erg benieuwd hoe dit zal uitpakken. Maar neem aan dat dit wel iets is voor over een paar maanden pas.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259941

Depep schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:44:
[...]

Quad Crossfire HD3850 voor 240 euro, niet onaardig :9~
Dat zou ik toch niet doen om meerdere redenen.
1.Het stroomverbruik zal torenhoog zijn, misschien toch maar even kijken naar de prijs voor de voedingen
2.Voor 60 euro krijg je de 256 mb versie, ontstaat er dan niet een gigantische bottleneck bij grafisch intense spellen?
3.Een 4de kaart in crossfire toont nouwelijks voordeel.
4.Betaal je je dan niet helemaal blut aan een moederbord dat quad crossfire ondersteunt?
5.De hitte productie zal hoog zijn, meer coolers dan maar.

Uiteindelijk is het dan toch misschien beter om te kijken naar een Radeon 3870X2 of 2X 3870.
Want met alle aanpassingen aan je computer om die 4 kaartjes erin te steken ben je erg duur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
The Flying Dutchman schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 08:44:
[...]

Nou vind ik Phoronix altijd wel een beetje aan de optimistische kant, maar laten we hopen dat er inderdaad een hoop verbeteringen in de linux drivers volgen in de komende driver releases. In ieder geval is 8.4 al een goed werkbare versie voor mij en ik ga vandaag of morgen ook 8.5 eens proberen. Vervolgens eens kijken of mijn gpgpu programma's een beetje willen draaien :).
Zojuist 8.5 voor Linux geinstalleerd. Eindelijk, na een jaar, is er weer support voor video op de second head in dual head mode (hoef nu dus geen textured video meer te gebruiken om dvd's en films op mijn tv af te spelen). Mijn gpgpu programma draait wel erg langzaam en de output is niet helemaal wat ik ervan verwacht had, dus er zijn blijkbaar nog wel wat verbeteringen mogelijk.

Maar gezien de lijst van resolved issues en de lijst van known issues lijkt het erop dat er weer wat gebeurt bij Ati aan de linux drivers (voorgaande releases veranderde er niets aan deze lijsten en waren ze steeds erg kort, wat beslist niet wilde zeggen dat er weinig issues waren ;)).

Ik ben vol goede moed dus.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45
@Flying Dutchman
Gebruik je Brook(+) voor gpgpu of gebruik je ogl? Een van de volgende drivers zal ondersteuning voor CAL krijgen met Brook+ op linux.

[ Voor 3% gewijzigd door oeLangOetan op 22-05-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:38

Grozno

acts without consequence!

Anoniem: 259941 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:42:
[...]

Dat zou ik toch niet doen om meerdere redenen.
1.Het stroomverbruik zal torenhoog zijn, misschien toch maar even kijken naar de prijs voor de voedingen
2.Voor 60 euro krijg je de 256 mb versie, ontstaat er dan niet een gigantische bottleneck bij grafisch intense spellen?
3.Een 4de kaart in crossfire toont nouwelijks voordeel.
4.Betaal je je dan niet helemaal blut aan een moederbord dat quad crossfire ondersteunt?
5.De hitte productie zal hoog zijn, meer coolers dan maar.

Uiteindelijk is het dan toch misschien beter om te kijken naar een Radeon 3870X2 of 2X 3870.
Want met alle aanpassingen aan je computer om die 4 kaartjes erin te steken ben je erg duur uit.
Het ging, denk ik, ook meer om het idee in dit geval ;)
Zeer hoge pats-factor, voor weinig geld.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
oeLangOetan schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:08:
@Flying Dutchman
Gebruik je Brook(+) voor gpgpu of gebruik je ogl? Een van de volgende drivers zal ondersteuning voor CAL krijgen met Brook+ op linux.
Ik gebruik OpenGL met GLSL.
Had laatst wel iets over Brook gelezen, maar ik ben er verder niet bekent mee.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 09:46
(2) foto's van de gtx280

http://www.tcmagazine.com/comments.php?id=20002&catid=2

huge chip :o

[ Voor 3% gewijzigd door markje1 op 23-05-2008 17:04 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Eh .. Dit is het ati topic :) Niet Nvdia. En das een heatspreader, geen actuall core/chip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Is er eigenlijk al een oplossing om de fan van de Club3d hd3870 oc stiller te krijgen?
Softwarematig?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
Daywalk3r schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:40:
Is er eigenlijk al een oplossing om de fan van de Club3d hd3870 oc stiller te krijgen?
Softwarematig?
Iets verder kijken dan je neus lang is. Voor zover ik weet heeft de Club3D koeler geen fancontrol en is er dus geen softwarematige oplossing om hem stiller te krijgen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:02

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

RV770 DDR5 is confirmed by AMD

As AMD and the rest of the world knows that GT200 based Geforce GTX 280 and 260 will only support GDDR3, AMD has decided to make a big fuss about its GDDR5 support.

They dared to officially tell the world that they do support GDDR5. AMD has also said that it is working together with Samsung Semiconductor Inc., Hynix and Qimonda to bring GDDR5 cards on the market. GDDR5 simply offers far more bandwidth at higher clock and it should help the new RV770XT to boost some performance.

The Executive Vice president of AMD, the one that goes under the name Rich Bergman, has said that “AMD believes that GDDR5 is the optimal way to drive performance gains while being mindful of power consumption. We’re excited about the potential GDDR5 brings to the table for innovative game development and even more exciting game play.” Don’t get too excited.

Furthermore, AMD said that GDDR5 affirms its “continued tradition of technology leadership in graphics for AMD” and AMD underlines that it is first to bring unified Shader architecture to market, first and only to support DirectX 10.1 and first to go to 55nm and first to offer integrated HDMI with audio and first with double precision floating point calculation support.

AMD is first with many features but when it comes to performance, Nvidia is number one, at least in most of cases.

You can check the official press release

http://www.amd.com/us-en/...51_104_543~125849,00.html
toon volledige bericht
Bron: http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=7493&Itemid=34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Dat is dus enkel voor de 3870, niet de 3850?
Heb dan nog altijd mijn twijfels of de 3850 niet gebottlenecked wordt door GDDR3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
AMD is first with many features but when it comes to performance, Nvidia is number one, at least in most of cases.
Tja, nVidia staart zich blind op performance, terwijl ATi kaarten produceert die in alle huidige games op de hoogste settings gewoon goed presteren, wel aan de nieuwste standaarden voldoen, de helft kosten en de helft van de stroom gebruiken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Depep schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:47:
[...]

Tja, nVidia staart zich blind op performance, terwijl ATi kaarten produceert die in alle huidige games op de hoogste settings gewoon goed presteren, wel aan de nieuwste standaarden voldoen, de helft kosten en de helft van de stroom gebruiken.
Al die voordelen, en dan ook nog eens meer mogelijkheden bieden: Audio en Video combineren maakt je PC meteen een stuk beter geschikt voor het afspelen van High-Def spullen ... en da's toch wel de toekomst :) Want het gaat echt geen lange tijd duren voordat we Bluray spelers in de PC hebben, zoals we nu DVD-spelers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-04 00:07
Jammer dat de beeldkwaliteit met HD-films slechter is met ATI kaarten. nVidia heeft een behoorlijke sprong gemaakt op dit gebied met de laatste drivers. Met mn 2900pro is het dus ook steeds tweaken met filters om het beeld beter te maken met films. Vroegah waren de rollen omgedraaid en won ATI altijd op dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

ownage maxim schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:00:
Jammer dat de beeldkwaliteit met HD-films slechter is met ATI kaarten. nVidia heeft een behoorlijke sprong gemaakt op dit gebied met de laatste drivers. Met mn 2900pro is het dus ook steeds tweaken met filters om het beeld beter te maken met films. Vroegah waren de rollen omgedraaid en won ATI altijd op dit punt.
Herinner je je de berichten nog met cheatdrivers van nVidia? Op het gebied van videorendering dan. CJ kan er vast meer over vertellen, ik kan het zo snel even niet vinden. Ik weet niet of dit al opgelost is? Het waren in ieder geval drivers die de snelheid omhooghaalden op een niet erg aardige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:58

SG

SG surft naar info hardewaren

2900 heeft de UVD hardware niet daarom is die slechter dan de rest van de 2xx0 3xx0 sieries van aTI. nV zou op specifiek vlakken iets beter zijn. bepaalde beperkingen met AVVIO Maar ATI is voldoende goed in CPU ontlast HD weer te geven.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:08
Misschien is het al gevraagd, maar weet iemand of de 4870X2 een beetje gelijktijdig met de 4870 wordt gelaunched? of is het net als bij de 38xx serie, paar maanden later kwam pas de 3870X2.

Edit: ik vind het niet met de search. Beetje kinderachtig om het dan toch niet te zeggen ;(

[ Voor 20% gewijzigd door keldererik op 23-05-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 00:11
Gebruik de search dan ook :X

Antwoord is trouwens te vinden via de search, heb het al meerdere malen voorbij zien komen. Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
keldererik schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:47:
Misschien is het al gevraagd, maar weet iemand of de 4870X2 een beetje gelijktijdig met de 4870 wordt gelaunched? of is het net als bij de 38xx serie, paar maanden later kwam pas de 3870X2.

Edit: ik vind het niet met de search. Beetje kinderachtig om het dan toch niet te zeggen ;(
Hij zou 1-2 maanden later komen dan de HD4870. Dus ik hoop dat dat is omdat ze grote aanpassingen gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Astennu schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:03:
[...]

Hij zou 1-2 maanden later komen dan de HD4870. Dus ik hoop dat dat is omdat ze grote aanpassingen gemaakt hebben.
Omdat ze voor een X2 versie ook 2 keer zoveel chips nodig hebben denk ik dat dat eerder de oorzaak is.
Verder willen ze wellicht nog wat extra tijd om de drivers beter te maken, iets wat imho bij XF & SLI zelfs nog belangrijker is dan bij singlecard.

Vind het overigens maar lastig, aan de ene kant wil ik wat nieuws maar aan de andere kant trek ik het iha eigenlijk nog wel met mijn 8800GTX.

Maar als je dan wat nieuws neemt dan is de keus weer lastig:
nVidia 280GTX vs 4870X2

nV ws het allersnelst
nV ws stuk eerder leverbaar
nV ws stuk duurder
nV vrijwel zeker geen dx10.1
nV ws stuk heter door enorme chip en wellicht lawaaiiger

ATI ws wat langzamer
ATI ws later leverbaar
ATI veel betaalbaarder
ATI wel dx10.1

Alhoewel ik zelf ervan overtuigd ben dat dx10.1 de api ''af" maakt , zal de realiteit ws zijn dat zonder dx10.1 kaarten van nV, deze extensie vooralsnog niet en sowieso later dan nodig zal doorbreken.

Dat vind ik dus een behoorlijk minpunt van nV. Die G80 serie is immers al sinds nov 06 op de markt. Elke verbetering voor de user is er immers 1tje.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 23-05-2008 22:36 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
HD4870X2 wordt wel sneller dan GT200 hoor (mits beide cores werken, waar ik wel van uit ga. Dat zal waarschijnlijk een stuk makkelijker worden door middel van reversed hyperthreading). De HD4870 in tegendeel wordt niet sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

leonpwner1 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:37:
HD4870X2 wordt wel sneller dan GT200 hoor (mits beide cores werken, waar ik wel van uit ga. Dat zal waarschijnlijk een stuk makkelijker worden door middel van reversed hyperthreading). De HD4870 in tegendeel wordt niet sneller.
Oh ok. Dat had ik even gemist. :)

Sinds de 8800gtx zijn er eigenlijk geen kaarten uitgekomen die voor mij persoonlijk echt interessant waren, derhalve heb ik het nieuws wat meer op afstand gevolgd.

Met de aanstaande introductie van de 4870 en GT200 ga ik het weer intensiever volgen.... :o

Sowieso kijk ik wel uit naar de reviews van beide kaarten. Gelukkig duurt dat nog maar ongeveer een maandje. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 23-05-2008 22:50 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 21:53
Reversed hyperthreading? En dat op een videokaart, nog nooit van gehoord. Er gaan alleen wat geruchten dat beide cores hetzelfde geheugen gebruiken, maar ik denk dat dit nog niet klopt voor de 4850/4870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
mdcobra schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:55:
[...]

Reversed hyperthreading? En dat op een videokaart, nog nooit van gehoord. Er gaan alleen wat geruchten dat beide cores hetzelfde geheugen gebruiken, maar ik denk dat dit nog niet klopt voor de 4850/4870.
Er is geen shared memory pool, maar de 2 fysieke GPU's zullen wel als 1 virtuele core gezien worden door het OS -> reversed hyperthreading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Of ze dat al voor elkaar hebben weet ik niet. Zou mooi zijn. Maar de huidige X2 heeft dat in ieder geval niet. Je krijgt van volgens mij altijd overhead want de software moet 1 thread dus gaan splitsen in twee threads en er op die manier voor zorgen dat je dus 2 cores aan het werk kan zetten. Best ingewikkeld dus. Gewoon hyperthreading is in verhouding veel makkelijker toe te passen dan het idee van reversed hyper threading.

Shared memory pool moet wel kunnen wat CPU's doen dat eigenlijk ook wel. Zie de Intel c2d met hun L2 cache en de K10 met de L3 die shared is. En volgens mij kunnen opteron cpu's dat via NUMA ook doen met hun geheugen. Snelheid is in ieder geval veel hoger. En volgens mij kan bv CPU 1 ook echt het geheugen van CPU 2 benaderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 24-05-2008 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:06

Krizzie

Progressive Music \o/

leonpwner1 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:59:
[...]

Er is geen shared memory pool, maar de 2 fysieke GPU's zullen wel als 1 virtuele core gezien worden door het OS -> reversed hyperthreading.
Is dat al zeker dan? :o

Dacht dat dat een gerucht was.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165466

Ik ben eigenlijk op zoek naar een single-core kaart, sneller dan de 8800gtx, maar wel met evenveel of zelfs minder stroomverbruik. Zit ik dan bij Ati goed, denken jullie, met deze nieuwe generatie kaarten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Anoniem: 165466 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:10:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een single-core kaart, sneller dan de 8800gtx, maar wel met evenveel of zelfs minder stroomverbruik. Zit ik dan bij Ati goed, denken jullie, met deze nieuwe generatie kaarten ?
Zeer waarschijnlijk met een 4870 zit je dan op precies de juiste plek. Maar ik weet niet exact hoe groot de performance increase zal zijn.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Krizzie schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 00:27:
[...]

Ik ben wel benieuwd eigenlijk... nu ik erover nadenk hoeft het niet eens zo heel moeilijk te zijn. Tenminste, als je kijkt naar fragment shader nivo (waar volgens mij het meeste werk verzet moet worden). Aangezien een fragment shader per pixel werkt, en een videokaart eigenlijk al uit een set van meerdere shaders bestaat (480 in het geval van de 4xxx serie), waarom zou je dat dan niet nog verder kunnen paralleliseren? Als het werk over verschillende pixels shaders op één kaart verdeelt kan worden, dan lijkt me dat het ook wel verdeelt kan worden over verschillende pixel shaders op meerdere gpu's of zelfs videokaarten.

Een ander verhaal zijn misschien de vertex shaders en de geometry shaders. Ik weet niet in hoeverre die dingen tegenwoordig nog de bottleneck zijn, maar het lijkt me dat het werk van deze shaders moeilijker te verdelen is (hoewel... eigenlijk gebeurt hier ook een hele hoop parallel).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:24

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Wanneer kan ik die 4870's ergens pre-orderen? Ik heb nu bijna alles behalve de harddisk en de videokaarten... :X

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 20:08
CaptainM schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:01:
Wanneer kan ik die 4870's ergens pre-orderen? Ik heb nu bijna alles behalve de harddisk en de videokaarten... :X
prijs is bekend
naam is bekend
release date is bekend
foto is bekend

Dus het is een kwestie van tijd voordat een of andere malifide webshop hem online zet voor pre-order. Echter zoals ik altijd roep, de shops die pre-order doen kunnen nooit leveren. Ten eerste hebben zij geen support van VGA vendors en van ATI, anders zullen ze nooit de NDA breken. Daarnaast geven de VGA vendors en ATI/AMD de eerste allocatie aan hun launchpartners (wie dat zijn, ga maar terug naar wie eerste 3870 en 3870x2 in volume! konden leveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
@The Source:
Is het al bekend wat de definitieve clocks van de HD4850 en de HD4870 zijn geworden?

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ja. Dat is al bekend. :)

Later vandaag het nieuwe topic. Moet nog efffe de stad in. :P

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Krizzie schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 00:27:
[...]

Dat is wel wat ik vernomen heb ja.

Ik denk dat een shared memory pool nog te complex is om te implementeren in een videokaart aangezien je enorm te maken krijgt met consistentie. Ik denk dat de voordelen voorlopig niet opwegen tegen de nadelen (de kosten en het ontwikkelen ervan).

Wat betreft de reversed hyperthreading, dat is niet zo moeilijk om in te bouwen. Zover ik weet hoef je de drivers alleen maar zo te schrijven dat ze bij het herkennen van een X2 kaart de cores als 1 core zien, maar dat weet ik niet zeker aangezien ik niet weet hoe ze dat in willen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2023

ToeingTheLine

Mask of sanity

CJ schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:58:
Ja. Dat is al bekend. :)

Later vandaag het nieuwe topic. Moet nog efffe de stad in. :P
Mooi, bedankt voor de ruime info!

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
De coolers van de 47** serie op de foto.

http://www.tcmagazine.com/comments.php?id=20040&catid=2

Ziet er weer rood uit :).

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 29-04 23:32

edward2

Schieten op de beesten

Zo, al "levende" plaatjes van de X2-variant. Mischien laat deze toch niet zó lang op zich wachten.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 09:46
Foto's van de coolers zien er goed uit

offtopic:
CJ de link in je sig over het 'laatste' ati nieuws is van deel 66 tijd voor een update lijkt me :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
leonpwner1 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:04:
[...]
Wat betreft de reversed hyperthreading, dat is niet zo moeilijk om in te bouwen. Zover ik weet hoef je de drivers alleen maar zo te schrijven dat ze bij het herkennen van een X2 kaart de cores als 1 core zien, maar dat weet ik niet zeker aangezien ik niet weet hoe ze dat in willen bouwen.
Als het zo ontzettend eenvoudig was, dan hadden zowel nVidia als Ati dat allang gedaan voor hun producten neem ik aan. Ik denk dat reversed hyperthreading nog niet zo gemakkelijk is als je denkt en het zou me ernstig verbazen als de 4870X2 dat kan.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Ik vraag me af waarom Chiphell eigenlijk de laatste tijd altijd de eerste is met de pics, Goed werk anyway. Ziet er wel bruut uit :9~

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Wellicht omdat er toevallig een fab in duitsland staat ? :P

En publiciteit is bijna altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heatsink van de HD4870 X2 is ook weer verbeterd zie ik. 2x Copper heatsink met heatpipes er tussen voor het warmte transport.

En die nieuwe HD4870 cooler ziet er ook nice uit. Kan nog wel eens een heel leuk oc kaartje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmz. Heeft de RV770 X2 dan toch een PCI-e bridge?? :/

Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/6571/19250271zo91lz5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 107626 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 12:13:
Hmmz. Heeft de RV770 X2 dan toch een PCI-e bridge?? :/

[afbeelding]
Uiteraard, wat dacht je dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leonpwner1 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 12:16:
[...]

Uiteraard, wat dacht je dan? ;)
Om ff CJ maar te quoten:
De opvolger van de HD3870X2 zal gebaseerd zijn op de RV770. Deze zal echter weer een stap dichter bij de toekomst liggen omdat deze de PCI Express Splitter geintegreerd zal hebben waardoor multi-GPU oplossingen nog eleganter kunnen worden. Latencies worden op deze manier perfect verborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 107626 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 12:19:
[...]

Om ff CJ maar te quoten:

[...]
Dan nog heeft de kaart gewoon een PCI-E bridge dus ik snap je punt niet helemaal?

Misschien bedoel je dat je dacht/hoopte dat ze hem in de GPU zouden integreren (hoewel je het niet zo verwoordde)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 09:35

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik kan me eerlijkgezegd geen multiGPU oplossing voorstellen zonder PCIe bridge. Als je maximaal gebruik wilt maken van beide GPU's zal er altijd een element noodzakelijk zijn om de instructies tuseen beide te verdelen. Als je dat niet hebt krijg je een situatie die lijkt op de huidige multi-core CPU situatie, waarin je bij sommige app's echt maar 1 core belast en je rekenkracht niet optimaal benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169917

Zolang ze geen twee chips op één die doen blijf ik weg van de X2 apparaten.
Op deze manier blijf je altijd afhankelijk van drivers, zonder drivers kan het OS één taak/programma moeilijk of niet verdelen over meerdere cores.
Correct me if i'm wrong.

Als de HD4870 ongeveer 20% minder performance biedt dan een GT280 is voor mij de keus snel gemaakt.
Met oog op de prijs/prestatie verhouding, idle verbruik en hitte alsmede de geluidsproductie, lijkt me de HD4870 een betere keus voor mijn stille en koele pc.
Ik ga eerst vier weken op vakantie en wacht de banchmarks af.
Hopelijk zijn er eind Juli OC versies van de HD4870 met GDDR5 aanwezig, is aan de drivers gesleuteld en is de prijs ietsjes gedaald.
Spannende tijden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waar blijft het nieuwe deel? Hij zit al een tijdje vol nameijk.
CJ even drukjes met iets?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Komt er aan! Hold on!

Edit: Et voila: [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 84

[ Voor 64% gewijzigd door CJ op 25-05-2008 17:58 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.