Telfort Internet ervaringen topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 95.332 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn aanvraag staat in de 7 dagen wacht. Jammer dat je dat niet kan versnellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:44:
Mijn aanvraag staat in de 7 dagen wacht. Jammer dat je dat niet kan versnellen :)
Inderdaad. Hier al bijna 14 dagen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

Aldmar schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:24:
[...]

Net inderdaad voor de zekerheid toch maar even gebeld. ;)

Ik kreeg te horen dat het waarschijnlijk wel goed ging, maar om het zekere voor het onzekere te nemen is het telefoonabonnement weer terug op actief gezet. Zodra internet van Telfort dan werkt, moet ik KPN weer bellen om dan het telefoonabonnement per direct op te zeggen. Zodat Telfort het dan kan overnemen. Bij telfort heb ik aangegeven dat ik mijn oude tel.nr. mee wil nemen.

Ik heb Telfort begin maart aangevraagd. Toen hoorde ik niets van Planet. Die heb ik eind april gebeld om te vragen of er al iets bekend was van de overname door Telfort. Ze hadden nog niets gehoord. Toen heb ik het zelf maar op gezegd. (per telefoon dus en niet per brief) En heb hier ook een schriftelijke bevestiging van gehad. Ze weten dat ik overstap (Telco-migratie) want hij vroeg nog naar de reden waarom ik het abbo wou beëindigen.
Telfort heeft KPN blijkbaar wel ingelicht omdat ik nu, zonder dat ikzelf contact heb gehad met KPN, een opzegbrief thuis krijg. Of het moet Planet geweest zijn die KPN heeft ingelicht? Kan Planet toch 'vergeten' zijn te melden dat het een telco-migratie is??? :?
Even mezelf quoten voor de volledigheid van het verhaal. :)

Ik krijg dus vandaag weer een brief van Planet in de bus.

"Ik heb uw aanvraag voor het intrekken van uw pakketwijziging ontvangen. Uw aanvraag is verwerkt. U kunt gebruik blijven maken van uw pakket zoals u dat gewend bent, uw gegevens zijn niet gewijzigd."

Met andere woorden mijn ADSL-abbo bij Planet blijft bestaan?

Komt dit doordat ik 7 mei met KPN heb gebeld? (zie quote)

Vanavond maar weer eens bellen naar Planet. Eventueel bel ik Telfort ook nog, want ik weet nu niet meer hoe het zit... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

woekele schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:54:
Sinds 27-4 sta ik op stap 1 ja (Enschede).
Idem hier (Elst, GLD).

Je zou toch verwachten dat alles precies na die 7 werkdagen bedenktijd in werking wordt gezet omdat het een automatisch (of grotendeels geautomatiseerd) proces is. Een beetje meer tijd vanwege de feestdagen (minder dagen om de orders te verwerken, mensen zijn meer vrij dus minder medewerkers) kan ik nog wel mee leven, maar al 14 werkdagen in stap 1 zoals hierboven is genoemd zou ik toch verdomde irritant vinden! Een net berichtje waarom het dan langer duurt zou dan niet misstaan: communicatie richting de klant is alles in dit soort situaties :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit sinds vandaag in stap 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-03 22:36
Succes O-) Dit verhaal herken ik van HetNet. Daar stopte uiteindelijk de DSL wel maar de facturen niet :( Zorg dat je alles-maar-dan-ook-alles per brief bevestigd (tenzij het in 1 keer nu wel goed gaat als je belt....)
Aldmar schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:24:
[...]

Even mezelf quoten voor de volledigheid van het verhaal. :)

Ik krijg dus vandaag weer een brief van Planet in de bus.

"Ik heb uw aanvraag voor het intrekken van uw pakketwijziging ontvangen. Uw aanvraag is verwerkt. U kunt gebruik blijven maken van uw pakket zoals u dat gewend bent, uw gegevens zijn niet gewijzigd."

Met andere woorden mijn ADSL-abbo bij Planet blijft bestaan?

Komt dit doordat ik 7 mei met KPN heb gebeld? (zie quote)

Vanavond maar weer eens bellen naar Planet. Eventueel bel ik Telfort ook nog, want ik weet nu niet meer hoe het zit... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Ik zit met een brandende vraag die niet zo heel regulier is, heb hem hier ook nog niet kunnen vinden in ieder geval.

Stel huidige situatie: KPN BelBudget + Tele2, beide op naam van Pietje. Maar ik wil over naar een kale lijn met Telfort op naam van Jantje. Zonder bellen dus. Pietje en Jantje zijn beide studenten en hebben verder geen enkele relatie met elkaar. Hoe pak ik dit aan?

Waar ik op hoop: Jantje besteld Telfort als overstap, Telfort accepteert en zodra die lijn gehopt is van Tele2 naar Telfort, zegt Pietje het KPN abonnement (is ouder dan jaar) op. Klaar zijn Jantje en Pietje.

Echter vermoed ik dat Telfort dit niet kan/mag ivm niet overeenkomende contractspersonen. Anders kan immers iedereen zomaar iets bestellen en wordt de lijn zomaar omgezet. Er zal toch een of andere controle zijn lijkt me. Wat ik bijvoorbeeld wel kan doen, is alles met hetzelfde rekeningnummer aanvragen. Wellicht dat het dan wel geaccepteerd wordt?

Andere manier is op naam van Pietje Telfort bestellen en zodra dat helemaal geleverd is (en KPN opgezegd) het contract laten overzetten naar Jantje. Maar dat kan nog wel een moeilijk zijn. Kan iemand bevestigen dat Jantje, die dus nog nergens bekend is, wel de lijn kan overnemen, ook al staat Pietje op contract van KPN én Tele2? Er is helaas geen 2e aderpaar beschikbaar op de aansluiting.

Overigens is het Tele2 abonnement 2 maanden voor het einde contract, anders zit Pietje er nog een jaar aan vast voor dubbel tarief en dat wil Jantje uiteraard niet ;)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinkelover schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:15:
Wat ik bijvoorbeeld wel kan doen, is alles met hetzelfde rekeningnummer aanvragen. Wellicht dat het dan wel geaccepteerd wordt?
Ik weet niet hoe je dit het veiligste aan kunt pakken, maar ik betwijfel of KPN en Telfort de rekeningnummers uitwisselen om daarop te kunnen matchen.

Wel weet ik uit ervaring dat de check nihil is: met instemming van de vorige bewoners van mijn zojuist gekochte appartement had ik afgesproken dat ik Telfort alvast aan kon vragen. Heb dat op hun adres gedaan en op mijn naam en rekeningnummer. Uiteindelijk niet gelukt omdat er geen tweede aderpaar was, maar niet omdat er alarmbellen gingen rinkelen omdat de (toen) huidige bewoners eventueel van niets wisten.

edit: Bovenstaande ging dus niet over de overname van een ADSL-signaal, maar puur dat Telfort niet checkt of de bewoners van een adres de aanvragers zijn e.d.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
Ik zou het volgende doen (deels uit ervaring met een HetNet aansluiting die is blijven hangen en niet weg te krijgen leek)

Vraag een telco-telco migratie te doen. Tele2 krijgt het verzoek van telfort om de lijn over te nemen. Die sturen de orginele contractant als het goed een brief dat de lijn overgenomen gaat worden en dat als je dat niet wilt je moet reageren. Je geeft geen reactie en de lijn wordt overgezet op naam van de nieuwe persoon.

Als alles werkt.... dan zegt de oude persoon de analoge lijn op met behoud van adsl (tegen KPN roepen: lijn NIET op sloop zetten) case closed

Wil je helemaal op zeker dan stuurt de oude contractant een briefje naar tele2 dat hij zijn contract niet zal verlengen en dat de lijn overgenomen gaat worden.

(maar als iemand van Tele2 of Telfort meeleest ;) dan lees ik graag of het anders moet)
dinkelover schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:15:
Ik zit met een brandende vraag die niet zo heel regulier is, heb hem hier ook nog niet kunnen vinden in ieder geval.

Stel huidige situatie: KPN BelBudget + Tele2, beide op naam van Pietje. Maar ik wil over naar een kale lijn met Telfort op naam van Jantje. Zonder bellen dus. Pietje en Jantje zijn beide studenten en hebben verder geen enkele relatie met elkaar. Hoe pak ik dit aan?

Waar ik op hoop: Jantje besteld Telfort als overstap, Telfort accepteert en zodra die lijn gehopt is van Tele2 naar Telfort, zegt Pietje het KPN abonnement (is ouder dan jaar) op. Klaar zijn Jantje en Pietje.

Echter vermoed ik dat Telfort dit niet kan/mag ivm niet overeenkomende contractspersonen. Anders kan immers iedereen zomaar iets bestellen en wordt de lijn zomaar omgezet. Er zal toch een of andere controle zijn lijkt me. Wat ik bijvoorbeeld wel kan doen, is alles met hetzelfde rekeningnummer aanvragen. Wellicht dat het dan wel geaccepteerd wordt?

Andere manier is op naam van Pietje Telfort bestellen en zodra dat helemaal geleverd is (en KPN opgezegd) het contract laten overzetten naar Jantje. Maar dat kan nog wel een moeilijk zijn. Kan iemand bevestigen dat Jantje, die dus nog nergens bekend is, wel de lijn kan overnemen, ook al staat Pietje op contract van KPN én Tele2? Er is helaas geen 2e aderpaar beschikbaar op de aansluiting.

Overigens is het Tele2 abonnement 2 maanden voor het einde contract, anders zit Pietje er nog een jaar aan vast voor dubbel tarief en dat wil Jantje uiteraard niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

HamsterDance2 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:05:
Succes O-) Dit verhaal herken ik van HetNet. Daar stopte uiteindelijk de DSL wel maar de facturen niet :( Zorg dat je alles-maar-dan-ook-alles per brief bevestigd (tenzij het in 1 keer nu wel goed gaat als je belt....)

[...]
Ik heb nog niet gebeld. Iemand stuurde mij een DM en is voor mij aan het kijken. Het ziet er niet goed uit.... |:( :(

Alles mooi 2 maanden voordat mijn abo bij Planet stopt (2 juni) geregeld, krijg ik nu ineens dit?!?!

Wat heb jij precies gedaan? Zat je lang zonder internet of zat je wederom een jaar aan Planet/HetNet vast? Daar heb ik he-le-maal geen zin in! Wat een prutsers... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Na amper drie maanden ben ik alweer weg bij Telfort. Wat een ramp is deze provider. Na een brief te hebben gestuurd over het niet functioneren van mijn eigen modem (Linksys WAG200G), werd ik na 1,5 maand opgebeld door de technische dienst. Ik had inmiddels al de hoop opgegeven en de Zyxel aangesloten, waar het allemaal vlot mee ging.

Ze wilden toch even kijken wat er aan de hand was en moest de modem opnieuw aansluiten. Dagje aan laten staan en de volgende dag werd ik weer opgebeld. Snelheid bleek teruggedraaid te zijn en een heel lulverhaal over afstand tot centrale. Diezelfde eigen modem werkte goed bij mijn vorige provider. Ze hadden absoluut niet de moeite genomen, om te kijken waarom de modem niet goed overweg kon met hun apparatuur (wat ik ook tig keer moest herhalen als probleemstelling).

Vervolgens dat een dag aangekeken, maar zag dat het alleen maar slechter was. Dag later gebeld om te vragen of ze de boel terug wilde draaien en het antwoord; nee, gaan we niet doen, stuur maar een brief. Na een tijd over en weer met argumenten van de medewerker waarvan een baviaan nog in de lach schiet, heb ik maar de hoop uiteindelijk opgegeven. Als je zelfs gaat lopen roepen van 'ja, we zijn nou eenmaal een goedkope provider, dus we hoeven niks te doen', dan heb je echt een bord voor je kop waar het mozaiek allang van is bedorven. Ik mocht ook zelfs direct vertrekken van de opzegafdeling, terwijl ze gewoon met terugdraaien van de situatie klaar waren.

Hele bizarre service bij Telfort, maar het klinkt verdomd erg KPN. Stug, niet luisteren en vooral zelf domme beslissingen nemen. Ik ga terug naar mijn vorige provider waar het twee jaar vlekkeloos liep. Ik heb maar besloten om alles te mijden wat onder de vlag van KPN valt.

Het is dat de Zyxel niet onder bruikleen valt, anders had ik maar al te graag dat ding in Telfort's goedkope #%#$ gestopt.

Met vriendelijke groet,
Anti-Telfort Loempia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
HetNet heeft -ondanks vele opzegbrieven, mails en belletjes - het signaal er op laten zitten.
Op hun initiatief hebben ze zelf mijn gironummer aangepast naar 000000 zodat de incasso's stopte.

Ik heb toen een tijdje kabelinternet gehad en had dus geen last van dat signaaltje.

Pas toen ik dsl aanvroeg van een andere telco kwam er ergens het signaal dat het echt moest stoppen. Toen begon de ellende pas echt! De incasso maatschappij achter me aan omdat ik weg ging als klant.

Gelukkig kon ik alles op papier bewijzen (zelfs hun eigen opzegbrieven - toezeggingen etc) waardoor het stopte.

Mijn antwoord: zorg ervoor dat - als je facturen blijft krijgen - je CREDIT facturen krijgt. Zonder dat lijkt het opgelost maar blijft het zingen in de systemen want ze hebben er blijkbaar 2. één voor de inhoud en één voor de rekening. als de inhoud stopt maar de rekening niet dan ben je de pisang.

:+ maar als er iemand voor je neust met directe toegang tot de systemen dan heb je wellicht een digitaal engeltje gevonden :9

Vastzitten kan dus niet als ergens maar duidelijk vastligt dat JIJ hebt voldaan aan de regels: ik wil weg :X en dat zij dat administratief niet rondbreien is een andere issue.
Aldmar schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:50:
[...]

Ik heb nog niet gebeld. Iemand stuurde mij een DM en is voor mij aan het kijken. Het ziet er niet goed uit.... |:( :(

Alles mooi 2 maanden voordat mijn abo bij Planet stopt (2 juni) geregeld, krijg ik nu ineens dit?!?!

Wat heb jij precies gedaan? Zat je lang zonder internet of zat je wederom een jaar aan Planet/HetNet vast? Daar heb ik he-le-maal geen zin in! Wat een prutsers... :(

[ Voor 5% gewijzigd door HamsterDance2 op 09-05-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Dutch schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:57:
[...]

Idem hier (Elst, GLD).

Je zou toch verwachten dat alles precies na die 7 werkdagen bedenktijd in werking wordt gezet omdat het een automatisch (of grotendeels geautomatiseerd) proces is. Een beetje meer tijd vanwege de feestdagen (minder dagen om de orders te verwerken, mensen zijn meer vrij dus minder medewerkers) kan ik nog wel mee leven, maar al 14 werkdagen in stap 1 zoals hierboven is genoemd zou ik toch verdomde irritant vinden! Een net berichtje waarom het dan langer duurt zou dan niet misstaan: communicatie richting de klant is alles in dit soort situaties :)
Ik zou me nog niet druk maken. Ik kom zelf uit de ISP wereld (beter gezegd, van Tiscali/WorldOnline wat nu Telfort is) en mijn ervaring is dat die orderstatus een wassen neus is. Pas nog gehad bij mijn zusje, zou op (bijvoorbeeld, weet exacte data niet) 1 mei in werking gaan, en op 7 april had ze al internet terwijl ze nog op stap 1 stond :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:13:
[...]
Ik zou me nog niet druk maken. Ik kom zelf uit de ISP wereld (beter gezegd, van Tiscali/WorldOnline wat nu Telfort is) en mijn ervaring is dat die orderstatus een wassen neus is. Pas nog gehad bij mijn zusje, zou op (bijvoorbeeld, weet exacte data niet) 1 mei in werking gaan, en op 7 april had ze al internet terwijl ze nog op stap 1 stond :')
Druk maken doe ik al jaren niet meer, beter voor de gezondheid ;) Nee snap je punt zeker wel, zal er ook niet zo heel er wakker van liggen als het langer duurt, ga wel lachen als het ineens werkt (schaf trouwens zelf een Draytek Vigor 2700VG aan,prachtig dingetje). Het is wel jammer dat anno 2008 dat soort dingen niet secuurder kunnen, maar ach..zie op mijn werk ook wel dat zelfs de simpelste dingen maanden vertraging oplopen of gewoonweg niet boeiend genoeg worden geacht om er snel wat aan te doen. Ik zie het allemaal wel, ben de komende tijd druk zat met klussen en bbqen :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Nou, krijg na 2 weken een mail dat mijn aanvraag is afgewezen. Dit terwijl ik uit voorzorg Telfort had gebeld wat ik prcies in welke volgorde moest doen :( . Nu kreeg ik net een verhaal dat ik wel een telefoonlijn van KPN nodig heb omdat de lijnen bij onze flat slecht onderhouden zijn???? Kan dat uberhaupt?

Dan kost het me een 10 meer dan een maat van me en moet ik weer 4 weken wachten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Zijn er problemen met Telefonie in Gelderland ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:07

arnova

weet veel, maar niet alles

Scandic2008 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:19:
Zijn er problemen met Telefonie in Gelderland ?
Nee hoor, hier in Zuid-Holland wederom gezeik met de telefonie van Telfort.... Ik word er zo langzamerhand ik sch*tziek van. Als dit nog langer zo doorgaat ga ik op grond van de wanprestatie die ze leveren mijn contract laten ontbinden, want ik ben er echt helemaal klaar mee... Dus mensen, doe jezelf een plezier: neem GEEN telefonie van Telfort.... Het internet werkt overigens prima van Telfort...

[ Voor 12% gewijzigd door arnova op 10-05-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 12-09 16:49
catchingfire schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:34:
Werkte het bij jouw ook half-half? Dat heb ik hier dus. Soms start ik Opera en dan kan ik enigszins surfen, soms niet, soms kan ie geeneens verbinding maken met de router, vaak DNS-issues. Nu is het LAN zelf weer effe redelijk in de lucht, ben nu een paar gig aan het kopieren van de bewuste wired PC -> wired NAS (dit gaat niet wireless, dan reset de router zich).

Hmm ... melden bij Telfort .. ik ben bang in een "reset je modem eens" en "ja ik zie dat er wat problemen waren met de DNS" loop terecht te komen. Maar goed, proberen kan altijd.
Heb gebeld met Telfort, ze gingen remote nog wat testen en me dan waarschijnlijk een nieuw modem opsturen... dat zou fijn zijn.

Gisteren nog geëxperimenteerd met een USB-wifi stick in de wired PC. Kan niet connecten op het wireless netwerk van m'n Zyxel, connect meteen probleemloos op de FON-router die ik op de Zyxel heb aangesloten. M'n vermoeden dat de Zyxel rot is wordt met de dag groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:26:
[...]

Me too. Dus toch kwestie van geduld hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik heb alles nog eens nagevraagd bij de klantenservice van KPN over mijn overstap per 20-06-2008 van ADSL Only naar Telfort. Ze zei mij NIET schriftelijk op te zeggen omdat het een adsl lijn ZONDER telefonie betreft. Ze vertelde dat KPN een bericht krijgt dat de lijn per die datum wordt overgenomen door Telfort en dat op basis daarvan een eindafrekening vanuit KPN gestuurd wordt. Ik heb al een keer wekenlang zonder internet gezeten toen ik van IPB naar ADSL Only ging dus ik heb per email nogmaals om een bevestiging gevraagd van KPN of dat inderdaad de juiste methode is!!

Wanneer u van uw huidige Internet Service Provider connected by KPN wenst over te stappen naar een Internet Service Provider van een andere Telecom Provider, dan adviseren wij u eerst de einddatum van uw ADSL-contract bij uw huidige Internet Service Provider op te vragen.

Als u aan uw minimum contractduur heeft voldaan en u wilt overstappen naar een andere telecomprovider, dan hoeft u bij een overstap uw abonnement op Internet van KPN niet op te zeggen. Uw nieuwe Internet Service Provider zal contact opnemen met KPN om het ADSL-signaal over te nemen. Zodra dit signaal is overgenomen stopt de facturering van uw abonnement automatisch.

Uw nieuwe Internet Service Provider kan u informeren over de mogelijkheden om over te stappen naar een ander netwerk. Om deze reden adviseren wij u voor meer informatie over de te volgen procedure, contact op te nemen met uw nieuwe Internet Service Provider.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

KPN

[ Voor 47% gewijzigd door marcellux op 10-05-2008 15:20 ]

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
arnova schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:16:
[...]

Nee hoor, hier in Zuid-Holland wederom gezeik met de telefonie van Telfort.... Ik word er zo langzamerhand ik sch*tziek van. Als dit nog langer zo doorgaat ga ik op grond van de wanprestatie die ze leveren mijn contract laten ontbinden, want ik ben er echt helemaal klaar mee... Dus mensen, doe jezelf een plezier: neem GEEN telefonie van Telfort.... Het internet werkt overigens prima van Telfort...
Wat zijn dan exact je problemen (wellicht heb je zal eens genoemd,maar zou het toch graag willen weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:26:
[...]
edit: Bovenstaande ging dus niet over de overname van een ADSL-signaal, maar puur dat Telfort niet checkt of de bewoners van een adres de aanvragers zijn e.d.
De brief komt aan op het adres waar je de verbinding aanvraagt, dus dat is de check. Je hebt een paar dagen om op die brief te reageren. Is wmb voldoende controle. Beter dan dat Telfort/KPN toegang tot het GBA krijgt. Dat lijkt me helemaal niet wenselijk namelijk... ;)

M'n verbinding is gister prima overgezet. 's Ochtends had ik nog Orange, toen ik 's nachts thuis kwam van een bruiloft werkte mijn Telfort verbinding vlekkeloos. Weinig last van gehad dus. Nu nog wachten tot het bellen gemigreerd is van KPN Vaste Lijn naar Telfort bellen. Duurt 4 werkdagen vanaf lijn-oplevering, volgens de brief. Ben benieuwd!

Mijn snelheid is ong 10% hoger dan bij Orange (1,15mbit ipv 1,05mbit), en dat voor minder geld en met een beter modem. Ik ben voorlopig tevreden.

[ Voor 31% gewijzigd door Helsie op 10-05-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hier in Zuid-Holland vanaf het begin 2 maanden nu ,perfect telefonie !
Ben blij dat we Telfort internet en Bellen hebben genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:21
Nee hoor, hier in Zuid-Holland wederom gezeik met de telefonie van Telfort
Rotterdam hier. Vanaf januari (overgegaan van Tiscali T12 met telefonie naar Telfort 20Mb met telefonie) geen enkel probleem gehad met telefonie. Bellen of gebeld worden geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:26:
[...]

Hier nu ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
thejoker80 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:08:
Nou, krijg na 2 weken een mail dat mijn aanvraag is afgewezen. Dit terwijl ik uit voorzorg Telfort had gebeld wat ik prcies in welke volgorde moest doen :( . Nu kreeg ik net een verhaal dat ik wel een telefoonlijn van KPN nodig heb omdat de lijnen bij onze flat slecht onderhouden zijn???? Kan dat uberhaupt?

Dan kost het me een 10 meer dan een maat van me en moet ik weer 4 weken wachten???
Tja moeilijk zo te beoordelen,maar vraag maar of ze een lijnmeting willen (KPN).Verder nepalen een aantal factoren je lijn:

kwaliteit van de kabel
bezetting van de kabel

Het komt me voor alsof ze second gedachte hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:06
kpn IPB opgezegt zit nu al een tijdje zonder internet(gelukkig heben we nog zo iets als kennisen waar je op internet mag)
telfort al een paar keer aangevraagd telkens afgewezen om een onduidelijke reden dus kpn opgebeld en die zeggen dat het gewoon kan...
zit nog in stap 1 terwijl het op 9 mei opgeleverd zou moeten zijn hoop dat ik het over een week heb.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-08 22:55
Kan iemand mij helpen met de
DNS instellingen van Zyxel?

Ik heb de instructies gevolgd (https://www.opendns.com/start?device=router),
maar dat programma van Opendns geeft error:
"OpenDNS member has no network set to accept DDNS updates. The DDNS hostname you are trying to update does not exist. Please check you account settings to continue"

De shortcuts werken niet en nog steeds werken bepaalde websites bij mij niet.

In de Zyxel router bij NAT staat dit:

DNS server:

First DNS Server UserDefined 208.67.222.222
Second DNS Server UserDefined 208.67.220.220
Third DNS Server None

en bij Lan staat er dit:
DNS Server:

DNS Servers Assigned by DHCP Server

Third DNS Server None

Kan iemand mij verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk programma? Welke zyxel? Bij de nieuwste alleen bij WAN de eerste DNS server op user defined zetten.. dat is het enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Gijs007 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 18:50:
kpn IPB opgezegt zit nu al een tijdje zonder internet(gelukkig heben we nog zo iets als kennisen waar je op internet mag)
telfort al een paar keer aangevraagd telkens afgewezen om een onduidelijke reden dus kpn opgebeld en die zeggen dat het gewoon kan...
zit nog in stap 1 terwijl het op 9 mei opgeleverd zou moeten zijn hoop dat ik het over een week heb.
Heb je al eens aangegeven dat het volgens KPN gewoon kan ? Wat voor onduidelijke reden noemen ze dan of helemaal geen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

chunyu schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 19:57:
DNS server:

Third DNS Server None
bij Third kun je dan nog die van Telfort zeggen
en bij Lan staat er dit:
DNS Server:

DNS Servers Assigned by DHCP Server

Third DNS Server None

Kan iemand mij verbeteren?
Dit terug zetten naar orgineel.

1. DNS relay: 192.168.1.254
2 en 3. obtain from isp

volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
  • Laatst online: 23-08 22:55
Dan werkt het programma "OpenDNS" nog steeds niet.

Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/4716/capture3820081414355102gm7.th.jpg

Ik kan oolk trouwens niet verder komen dan stap 2:
https://www.opendns.com/start?s2

Ze vragen me telkens om een nieuwe account te maken
Ik heb dat net gedaan en ingelogd en zelfs al dingen gewijzigd...nog steeds vragen ze dat en ik kan niet naar stap 3 gaan

[ Voor 37% gewijzigd door chunyu op 10-05-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FD2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:44

FD2

Als je nog geen vastbellen van Telfort hebt ; bestel het dan ook nog niet.

Er zijn erg veel problemen mee, varieerend van :

Wegvalllen van het geluid gedurende enige seconden,
Niet gebeld kunnen worden,
tot niet kunnen bellen.

Op de support-site worden deze storingen gemakshalve maar niet gemeld.
Fijne jongens, daar bij Telfort.

SolarEdge 7980Wp (2280 Oost, 3420 Zuid, 2280 West)    en    Daikin multisplit 2MXM50M met FTXA50A & FTXM25M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
FD2 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 10:30:

tot niet kunnen bellen.

Nou, nou das wel erg boud en algemeen gesteld! Hier geen (nauwelijks) problemen, ook niet met Vast bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Inderdaad wel erg overtrokken. Ook hier geen last van storingen met vast bellen, op die ene landelijke storing na dan ;)

Internet doet het ook prima overigens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

FD2 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 10:30:

tot niet kunnen bellen.

Ja daar ben ik het ook mee eens Ligt er helft van de tijd uit al diverse emails gestuurd en ze zeggen elke keer dat het storing is meer niet... Ik ben dus omdat Tiscali overgenomen is door telfort gewoon blijven zitten omdat ik had verwacht dat hetzelfde bleef ( zelfde netwerk enzo ) Maar het is slechter geworden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LWaS schreef op zondag 11 mei 2008 @ 10:39:
Inderdaad wel erg overtrokken. Ook hier geen last van storingen met vast bellen, op die ene landelijke storing na dan ;)

Internet doet het ook prima overigens :P
Ik heb geen telefonie maar ik kan nu al zeggen dat het absoluut niet overtrokken is. De laatste paar weken zijn er echt belachelijk veel storingen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
Conclusie is dus dat je met een gerust hart internet kutn bestellen van telfort en voor telefonie moet je ergens anders zijn!

Internet werkt hier trouwens ook goed!

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Scandic2008 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:51:
[...]

Wat zijn dan exact je problemen (wellicht heb je zal eens genoemd,maar zou het toch graag willen weten)
Het begint al met het probleem dat het de telefonie van mijn moeder is, waardoor ik telkens op en neer kan naar haar om te kijken of het te fixen valt, en aangezien het probleem tot nu toe telkens bij Telfort zat, kon ik vervolgens weer een verhaal naar Telfort gaan sturen. Aangezien ik wel iets beters te doen heb (zoals velen), ben ik dat aardig beu inmiddels. En dan hebben we het nog maar niet over mijn moeder die alleen maar loopt te zeuren tegen mij dat ze gewoon bij "KPN" (analoog) had moeten blijven :-S

Anyway de problemen die er zijn met de telefonie zijn er voor zover ik weet momenteel 2 (al werkt het weer voor het moment):
- geen kiestoon, waardoor je helemaal niet kan bellen;
- wel een kiestoon, maar na het draaien van het nummer gebeurt er niks meer;
- regelmatig onbereikbaar zijn;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
arnova schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:30:
[...]

Anyway de problemen die er zijn met de telefonie zijn er voor zover ik weet momenteel 2 (al werkt het weer voor het moment):
Welk toestel wordt er gebruikt ? (dect of gewoon)
Hoort de andere kant na het draaien wel iets of gaat die daar ook over en horen ze daar niks ?
Is er een firmware-update voor je modem beschikbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom is eigenlijk overal problemen met de telefonie, ?tot zover

orange telefonie, veel problemen
@home , casema , veel problemen met telefoon
telfort, veel problemen met de telefoon,

lijkt moeilijk te zijn schijnbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Internetplusbellen (KPN) was in het begin ook een ramp. Komt allemaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

[...]

Het begint al met het probleem dat het de telefonie van mijn moeder is, waardoor ik telkens op en neer kan naar haar om te kijken of het te fixen valt, en aangezien het probleem tot nu toe telkens bij Telfort zat, kon ik vervolgens weer een verhaal naar Telfort gaan sturen. Aangezien ik wel iets beters te doen heb (zoals velen), ben ik dat aardig beu inmiddels. En dan hebben we het nog maar niet over mijn moeder die alleen maar loopt te zeuren tegen mij dat ze gewoon bij "KPN" (analoog) had moeten blijven :-S

Herkenbaar, heb precies hetzelfde bij mijn moeder/vader :P Dacht je goeie keuze te maken met Telfort telefonie omdat Tiscali telefonie altijd top was en nooit problemen. Blijkt het achteraf slechte keuze te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Scandic2008 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:11:
[...]

Welk toestel wordt er gebruikt ? (dect of gewoon)
Hoort de andere kant na het draaien wel iets of gaat die daar ook over en horen ze daar niks ?
Is er een firmware-update voor je modem beschikbaar ?
Ze heeft beide: een draadloze dect en en 'gewone". Ik dacht eerst dat het aan dat Dect toestel lag, maar blijkt toch echt bij Telfort te zitten. Of de andere kant ook wat hoort, heb ik eigenlijk niet geprobeerd. Dat zou ik nog eens kunnen doen wanneer het probleem er weer is (en dat zal naar verwachting niet zo heel lang duren). Firmware update voor het modem van Telfort (Zyxel 2602) is er niet en aangezien dit een custom-firmware modem is, kan je alleen updates van Helfort (uh ik bedoel Telfort) zelf krijgen en niet van Zyxel :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 16:59
Hallo,

Momenteel bevindt mijn aanvraag zich in stap 4 en als alles goed gaat wordt mijn verbinding aanstaande woensdag (14 mei) geactiveerd. Weet iemand wanneer je dan overgaat naar de laatste stap in het aanvraagproces, stap 5? Is dat op de dag van activering? Weet iemand wat er tijdens deze laatste stap nog wordt afgehandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pas daarna ja, even geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
Ik heb nog niet voldoende gecheckt of onderstaande instellingen al eens voorbijgekomen zijn maar tot op heden helpen ze ons de problemen onder controle te krijgen. We hebben telefonie van Compuserve (maar dat is ook telefoniedienst.nl dus tiscali)

We hebben in het Zyxel modem onderstaande aanpassingen gedaan:

Timeserver omzetten van GMT+1 -> GMT (london, ...)
Firewall onderdeel Wan-Wan op Permit zetten
Voor Phone1&Phone2 de speaking en Listening omzetten naar 0 (nul)
Voor Phone1&Phone2 de caller id load omzetten naar FSK

Wellicht dat het anderen ook helpt?
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Pfff, deeltje 8 alweer. :P

Ik zit alweer een maandje of 3 bij Telfort en ondanks het soms wegvallen van de telefoon en de spontane reboots van het modem was ik, gezien de kosten, tevreden.
Die reboots overigens begonnen me een beetje te irriteren en ik stond eigenlijk op het punt eens te gaan bellen en mijn snelheid wat te laten cappen om e.e.a. wat stabieler te krijgen.
Vandaag realiseerde ik me ineens dat het al zeker een week über stabiel is hier, zelfs m'n downloadsnelheid is een stukje omhoog gegaan van 1,88MB/s naar 1,95MB/s.
Dat laatste zag ik vanacht voor het eerst en dacht dat het gewoon lekker rustig was.
Net even weer geprobeerd en wederom een stabiele 1,95MB/s.
Geen idee wat het is, wieweet dat door het warme weer de kabels wat zijn uitgezet en er meer data doorheen wil. :+
Bellen is de laatste tijd ook zo goed als perfect, kan nu rustig een uur bellen zonder afgebroken te worden waar m'n record op 40 minuten stond.

De intrain waarde is min of meer gelijk alleen lijken de tone waardes een stuk stabieler.
Wel grappig trouwens dat de attenuation downstream nu 20db is waar ik hem ook al eens op 18 heb gezien.

Ik gok maar dat ze de centrale hebben uitgebreid en/of verbeterd hebben of de hele buurt is nog op vakantie en zakt het maandag weer in. :+

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
woekele schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:19:
En ik had dan ook verwacht dat ze daar als KPN wel iets van hadden geleerd.Enig idee hoeveel mensen van IPB overstappen ivm kosten en snelheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

woekele schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:19:
Het was toen het netwerk nog van Tiscali was allemaal goed. En het is nu hetzelfde netwerk, maar het is niet meer goed. Dus waarom was het bij Tiscali altijd wel goed en bij Telfort zelfde netwerk niet?

[ Voor 24% gewijzigd door Zenix op 11-05-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voornamelijk hoor je toch alleen maar mensen wanneer het niet werkt.
Laat ik het eens omdraaien, ik heb telfort + bellen en het werkt prima, oke ik haal ook niet die 20Mb maar met 17 gaat het nog vrij vlotjes, Telefonie werkt echt prima, nog geen uitval gemerkt.

Ook ik heb de dns in met modem veranderd naar die van open DNS na wat tips hier en ja paginas laden vlotter.

Downloaen gaat als een tierelier hier, met pan haal ik alles vlot uit de nieuwsgroepen (eweka server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:14:
Voornamelijk hoor je toch alleen maar mensen wanneer het niet werkt.
Laat ik het eens omdraaien, ik heb telfort + bellen en het werkt prima, oke ik haal ook niet die 20Mb maar met 17 gaat het nog vrij vlotjes, Telefonie werkt echt prima, nog geen uitval gemerkt.

Ook ik heb de dns in met modem veranderd naar die van open DNS na wat tips hier en ja paginas laden vlotter.

Downloaen gaat als een tierelier hier, met pan haal ik alles vlot uit de nieuwsgroepen (eweka server)
Ja het is nogal logish dat je mensen hoort, als het niet goed werkt 8)7 Internet werkt hier ook prima, maar telefonie dus niet en het ligt bij telfort dat zeggen ze zelfs ook... Meestal is het juist goed als je niks hoort dan betekend dat het goed is ;) En ik download via hitnews.eu ook 1800kb\s Je ziet hier ook veel mensen klagen over telefonie maar bij wie internet wel gewoon perfect werkt. Maarja we betalen voor beiden producten...

[ Voor 9% gewijzigd door Zenix op 12-05-2008 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:22

Videopac

Rommelt wat aan.

Als je ISDN hebt, krijg je dan automagisch een ISDN modem, of zijn de Zyxel modems geschikt voor zowel PSTN als ISDN?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:44
Ik heb net telfort 20Mb besteld, maar deze moet op het 2e aderpaar komen, ik heb zoals hier is verteld neergezet dat er geen adsl en geen telefoon op de lijn zit, maar kan ik nog ergens een mailtje naar toe sturen om nogmaals duidelijk te maken dat het op het 2e aderpaar moet komen? (Er was nergens een optie om extra opmerkingen toe te voegen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

rikrik schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:28:
Ik heb net telfort 20Mb besteld, maar deze moet op het 2e aderpaar komen, ik heb zoals hier is verteld neergezet dat er geen adsl en geen telefoon op de lijn zit, maar kan ik nog ergens een mailtje naar toe sturen om nogmaals duidelijk te maken dat het op het 2e aderpaar moet komen? (Er was nergens een optie om extra dingen toe te voegen..)
het moet zo ook gewoon goed gaan. Telfort kijkt en ziet een bezette lijn die ze niet mogen overnemen en kijkt dus of er een 2e vrije lijn is die ze wel kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
Videopac schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:46:
Als je ISDN hebt, krijg je dan automagisch een ISDN modem, of zijn de Zyxel modems geschikt voor zowel PSTN als ISDN?
Ja, Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ray schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:30:
[...]

het moet zo ook gewoon goed gaan. Telfort kijkt en ziet een bezette lijn die ze niet mogen overnemen en kijkt dus of er een 2e vrije lijn is die ze wel kunnen gebruiken.
Hier is het ook goed gegaan, heb ook bij aanvragen gezegd dat er geen telefoon en internet was. Zit nog in stap3, maar heb inmiddels signaal op 2e paar (ADSL1 (ansi) though, hoop dat dat nog veranderd :S). 1e paar werkt gewoon nog (ADSL2+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zenix schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:08:
[...]

Het was toen het netwerk nog van Tiscali was allemaal goed. En het is nu hetzelfde netwerk, maar het is niet meer goed. Dus waarom was het bij Tiscali altijd wel goed en bij Telfort zelfde netwerk niet?
Bij tiscali was het ook niet goed. Er waren echt legio legio klachten over.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

JvS schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:11:
[...]

Bij tiscali was het ook niet goed. Er waren echt legio legio klachten over.
Ik praat voor mijzelf :) Had toen een half jaar geen enkel probleem. Met bellen of gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 00:00

BHQ

woekele schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:07:
[...]

Hier is het ook goed gegaan, heb ook bij aanvragen gezegd dat er geen telefoon en internet was. Zit nog in stap3, maar heb inmiddels signaal op 2e paar (ADSL1 (ansi) though, hoop dat dat nog veranderd :S). 1e paar werkt gewoon nog (ADSL2+).
Mooi om te horen dat op het 2e aderpaar dus idd. gewoon goed kan gaan :)

Maareuh, ANSI, dat is idd. een ADSL1 standaard.. Normaal gesproken zou dat g.dmt moeten zijn. Kan je je modem niet forcen om te syncen op ADSL2+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecke
  • Laatst online: 12-09 17:49
Kan iemand mij de internet instellingen van Telfort geven ik wil deze op een 780 speedtouch instellen.

Ik ga de configuratie wizard uitproberen van speedtouch zelf maar als iemand mij alsnog de gegevens wil geven dan is dat van harte welkom :)

[ Voor 41% gewijzigd door Ecke op 12-05-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 20:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Videopac schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:46:
Te warm om even te zoeken naar het woordje ISDN in dit topic en haar vorige delen?
Zie deze post, het antwoord op precies dezelfde vraag van mij.
Omdat het zo mooi weer is en ik as-we-speak in m'n zwembroek met laptop op schoot zit met m'n voeten in het zwembad hang en in een goede bui ben zal ik je die 'moeite' om verder te zoeken besparen.
Je krijgt van Telfort vziw altijd een Annex-A modem (POTS/Analoog) en geen Annex-B modem (ISDN).
Je lijn word dan ook echt omgezet naar Annex-A in de centrale waar je aan hangt.
Nee en Nee dus.

Ik had ooit ISDN+ADSL (Annex-B dus), daarna KPN Internet Plus Bellen (Annex-B) en nu Telfort+Bellen (Annex-A)
Bij mij is het dus omgezet naar Annex-A, en bij de rest van de ex-ISDN klanten in dit topic ook.

Overigens heeft Zyxel natuurlijk ook diezelfde modems voor Annex-B, maar Telfort zet gewoon iedereen naar Annex-A om. Waarom dat is, misschien dat iemand dat weet?

[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 12-05-2008 15:36 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
Laat mij gokken:

Er zijn meer mensen met analoog (of kabel) dan met ISDN; zeker in de privésfeer waarop deze produkten gericht zijn.

Als Telfort dus een DSLAM moet neerzetten zal dat op basis van Annex-a kaarten zijn. Een aantal kaarten zullen ze ivm linesharing-ISDN met Annex-b moeten hebben.

Als jij dus een overstapt naar telfort zonder behoud van je shared-line is het voor hun aantrekkelijker om je te porteren (want.. meer poorten beschikbaar)

Wil je dus een annex-b afdwingen omdat je daar nog een hightec modem voor hebt dan zul je eerst dsl moeten aanvragen met lijnbehoud en na oplevering (dan zit je op annex-b) je isdn opzeggen bij kpn..

just my 2-cents

<KNIP>

Ik had ooit ISDN+ADSL (Annex-B dus), daarna KPN Internet Plus Bellen (Annex-B) en nu Telfort+Bellen (Annex-A)
Bij mij is het dus omgezet naar Annex-A, en bij de rest van de ex-ISDN klanten in dit topic ook.

Overigens heeft Zyxel natuurlijk ook diezelfde modems voor Annex-B, maar Telfort zet gewoon iedereen naar Annex-A om. Waarom dat is, misschien dat iemand dat weet?
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
remco_k schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:29:
[...]

Te warm om even te zoeken naar het woordje ISDN in dit topic en haar vorige delen?
Ziedeze post als antwoord op dezelfde vraag van mij.
Omdat het zo mooi weer is en ik as-we-speak in m'n zwembroek met laptop op schoot zit met m'n voeten in het zwembad hang en in een goede bui ben zal ik je die 'moeite' om verder te zoeken besparen.
Je krijgt van Telfort vziw altijd een Annex-A modem (POTS/Analoog) en geen Annex-B modem (ISDN).
Je lijn word dan ook echt omgezet naar Annex-A in de centrale waar je aan hangt.

[...]

Nee en Nee dus.

Ik denk omdat ADSL (ADSL2 heeft er nog meer problemen mee dan ADSL1) op een annex-b lijn minder goed presteert dan op een annex-a lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Yapser schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:56:
[...]

Mooi om te horen dat op het 2e aderpaar dus idd. gewoon goed kan gaan :)

Maareuh, ANSI, dat is idd. een ADSL1 standaard.. Normaal gesproken zou dat g.dmt moeten zijn. Kan je je modem niet forcen om te syncen op ADSL2+?
Zit nog maar in stap 3, dus denk dat ik gewoon nog even afwacht of het vanzelf goed komt ipv te gaan kloten met settings. Er is ook nog geen internet (ip), alleen maar een dsl signaal. En het modem heb ik nog niet eens binnen (signaaltest gedaan met een ander modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

chunyu schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 23:11:
Dan werkt het programma "OpenDNS" nog steeds niet.
Dat programma heb je ook gewoon niet nodig als je alleen basic DNS nodig hebt. Gewoon de OpenDNS ip's instellen op je pc / instellen in je router dat-ie ze moet meenemen, that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
woekele schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:07:
[...]

Ik heb ditzelfde voor een tweetal mensen ook aangvragen. Werd op een gegeven moment dus afgewezen.
Ik had nog even nagebeld of het dus klopt als ik kies voor geen internet en telefonie aanwezig. of er dan automatisch een tweede lijn komt. ze zeiden van wel.

Acbteraf is het dus gewoon afgewezen, met een onduidelijke reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

remco_k schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:29:
[...]

Zie deze post, het antwoord op precies dezelfde vraag van mij.
Ik heb gezocht, maar niet gevonden. Ik vind de zoek functie van GoT niet echt handig om alleen die berichten te laten zien waarin zowel Telfort als ISDN voorkomen. Maar misschien ligt dat aan mij...

Maar de boel wordt dus lomp overgezet, ook als er nog via ISDN van KPN gebeld wordt?? Dat lijkt mij niet erg klantvriendelijk.

De situatie is als volgt: mijn schoonmoeder heeft:
- ISDN1 van KPN
- ADSL van het net, over de ISDN

Dit is nogal duur vandaar dat we dit willen migreren naar een duidelijk goedkopere oplossing, zoals Telfort. Mijn schoonmoeder heeft maar 1 kriterium: de vaste lijn moet het altijd blijven doen, met nummerbehoud uiteraard.

Op dit moment krijg ik hier nog niet echt een warm gevoel over.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Videopac schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:57:
Ik heb gezocht, maar niet gevonden. Ik vind de zoek functie van GoT niet echt handig om alleen die berichten te laten zien waarin zowel Telfort als ISDN voorkomen. Maar misschien ligt dat aan mij...
Bovenaan het topic kun je ook binnen een topic zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn schoonmoeder heeft maar 1 kriterium: de vaste lijn moet het altijd blijven doen, met nummerbehoud uiteraard.
Internet van Telfort dan en telefonie van KPN. "Altijd doen" is relatief met voip, al dan niet i.c.m. Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:52:
[...]

Internet van Telfort dan en telefonie van KPN. "Altijd doen" is relatief met voip, al dan niet i.c.m. Telfort.
Ik bedoelde eigenlijk tijdens de migratie niet tijdelijk zonder vaste telefoon komen te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
Te lang zitten tikken totdat meer info kwam :+
Porteren kost normaal geen tijd maar als het even niet wil...

Volgens mij moet je wel scherp zijn. Je haalt namelijk het nummer (linesharing) onder de DSL vandaan met je telfort aanvraag en HetNet kan dat als een pakketwijziging zien (dsl zonder vaste lijn.... en of je dan weer 1 maand extra opzeg hebt of zelfs 1 jaar.. daar heb ik ervaring mee (BLEH...)

Ik zou eerst telfort aanvragen en de 69 euro nls voor lief nemen. daarna hetnet opzeggen per direct en vervolgens het nummer van ISDN-1 overzetten naar telfonie van telfort.

maar..... ik zie en ruik rook ;)

1) ISDN-1 is gewoon Annex-B
2) ADSL via HetNet over ISDN-1 is dus linesharing
3) De vaste lijn moet het blijven doen
4) Ze wil alles naar 1 pakket
5) Ze wil goedkoper

Nummer 3 gaat met VOIP niet lukken. Afgezien van het feit dat VOIP geen dedicated lijn is, heb je ook nog te maken met stroom.. modem geen stroom dan geen telefonie.

Je moet dus voor nummer 3, nummer 1 in stand houden (dat kost je 20 euro extra per maand..)

Wil je 4 & 5 waar maken dan moet je dus garanties inleveren. Dat begint bij 1 op te geven..

Mijn stelling? Wat je schoonmoeder wil kan niet technisch en ook niet goedkoper.

Elke combinatie die ik kan bedenken wordt duurder of kent risico's. Het voordeel van Telfort of Alice is dat de linesharing kosten die dedicated worden (10 euro verhaal) voor hun rekening komt. Omdat je zelf een analoge lijn in stand wilt houden kost je dat €10belbudget-€20standaard lijn kosten bovenop de DSL kosten (20 euro)
[...]

De situatie is als volgt: mijn schoonmoeder heeft:
- ISDN1 van KPN
- ADSL van het net, over de ISDN

Dit is nogal duur vandaar dat we dit willen migreren naar een duidelijk goedkopere oplossing, zoals Telfort. Mijn schoonmoeder heeft maar 1 kriterium: de vaste lijn moet het altijd blijven doen, met nummerbehoud uiteraard.

[ Voor 18% gewijzigd door HamsterDance2 op 12-05-2008 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
arnova schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:23:
[...]

Ze heeft beide: een draadloze dect en en 'gewone". Ik dacht eerst dat het aan dat Dect toestel lag, maar blijkt toch echt bij Telfort te zitten. Of de andere kant ook wat hoort, heb ik eigenlijk niet geprobeerd. Dat zou ik nog eens kunnen doen wanneer het probleem er weer is (en dat zal naar verwachting niet zo heel lang duren). Firmware update voor het modem van Telfort (Zyxel 2602) is er niet en aangezien dit een custom-firmware modem is, kan je alleen updates van Helfort (uh ik bedoel Telfort) zelf krijgen en niet van Zyxel :-(
Het testen zou je dan mi in eerste instantie met het vaste toestel "moeten" doen.Als het weer eens raak mocht zijn,bel dan iemand bijv eerst met je mobiel en zeg dat je dan met een ander toestel via een voip-lijn gaat bellen zeg een keer of 3.Als het bij de ander dan wel over gaat maar men hoort niks,dan kun je er bijna zeker van zijn dat het probleem Telfort zit en niet bij jullie.Op het Dect toestel zie je dan bijv in gesprek en de tijd tikt door maar je hoort zelf alleen maar geruis en de andere kant hoort helemaal niks.

Ben benieuwd naar je testresultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Ecke schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:26:
Kan iemand mij de internet instellingen van Telfort geven ik wil deze op een 780 speedtouch instellen.

Ik ga de configuratie wizard uitproberen van speedtouch zelf maar als iemand mij alsnog de gegevens wil geven dan is dat van harte welkom :)
Is dit duidelijk genoeg ?

Kan ik ook een ander modem gebruiken, bijvoorbeeld een speedtouch 716/780?

Natuurlijk kan dat. De modem gewoon configureren voor het Tiscali netwerk met de configurator en de Telfort SIP instellingen instellen. De configurator kan dat ook voor je doen, hier dien je dan te kiezen voor Tiscali VoIP.
Unquote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de nummerweergave via Telfort telefonie. Krijg geen nummers meer te zien. Volgens mij moet dit wel normaal kunnen werken. Kan dit aan mijn telefoon (philips onis vox 300) liggen? Of moet ik het ergens anders in zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieperM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 11:57
Ik ga binnenkort verhuizen naar Wapenveld. Er staat daar een centrale op 500 meter hemelsbreed van mijn toekomstig huis. (aldus: deze link)

Volgens de website van telfort mag ik echter slechts hopen op 8 Mbit. Maken ze bij Telfort.nl nu een fout of is de korte afstand tot de centrale niet zaligmakend? :?

De aanvraag is gedaan op en kale lijn, geeft dit nog voordelen wat betref leversnelheid e.d.?

"Non scholae sed vitae discimus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togvet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08 20:09
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:22:
Ik heb een probleem met de nummerweergave via Telfort telefonie. Krijg geen nummers meer te zien. Volgens mij moet dit wel normaal kunnen werken. Kan dit aan mijn telefoon (philips onis vox 300) liggen? Of moet ik het ergens anders in zoeken?
Je moet even inloggen op het modem en vervolgens bij de advanced settings van phone tsk op dtmf zetten, of anders om.
Volgens de website van telfort mag ik echter slechts hopen op 8 Mbit. Maken ze bij Telfort.nl nu een fout of is de korte afstand tot de centrale niet zaligmakend?
Misschien hebben ze in wapenveld dan een adsl1 centrale?

[ Voor 20% gewijzigd door Togvet op 13-05-2008 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PieperM schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 00:42:
Ik ga binnenkort verhuizen naar Wapenveld. Er staat daar een centrale op 500 meter hemelsbreed van mijn toekomstig huis. (aldus: deze link)

Volgens de website van telfort mag ik echter slechts hopen op 8 Mbit. Maken ze bij Telfort.nl nu een fout of is de korte afstand tot de centrale niet zaligmakend? :?

De aanvraag is gedaan op en kale lijn, geeft dit nog voordelen wat betref leversnelheid e.d.?
Centrale heeft max ADSL1 ofzo..8Mbit...ADSL2 is 12Mbit d8 ik, en ADSL2+ is 25Mbit (20 gecapped denk ik hier in NL). Ik heb hetzelfde probleem hier :( En er is GeeN EnE Mogelijkheid erachter te komen wanneer de centrale geupgrade wordt. Ik heb al uren bebeld met KPN/Telfort/Orange/Primafoon/enzenz...Niemand kan je iets zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Centrale upgraden? Nee toch, dan moet KPN ergens geld in investeren... dat doen ze al jaren niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008

Die 500 meter hemelsbreed zeggen idd niet alles,want de kabel kan wel eens anders lopen.Het is en blijft niet meer dan een indicatie zonder ook maar enige verplichting van de kant van Telfort.
Verder weet je ook niet hoe bijv de kwaliteit van de kabel is dus er zijn meerdere variabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:55
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 07:48:
Centrale upgraden? Nee toch, dan moet KPN ergens geld in investeren... dat doen ze al jaren niet meer.
Wat dacht je van VDSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN VDSL valt bij mij onder het kopje jaren gelul en nul resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 08:07:
KPN VDSL valt bij mij onder het kopje jaren gelul en nul resultaat.
Dat is niet waar, ze zijn wel degelijk bezig met VDSL, hier in Harderwijk bijv. zijn ze bezig met het verglazen van de wijkstations.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Laatst online: 12-09 18:01
Zijn er meer mensen die ineens het internet via telfort niet meer op kunnen? ong 10min geleden lag ineens de verbinding eruit.
Gelukkig heb ik buren...

Laat maar hij doet het alweer.

Toch niet, hij doet het soms wel en dan weer niet. ADSL blijft online alleen het internet gedeelte doet raar.

[ Voor 33% gewijzigd door martijnr17 op 13-05-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 21:53
Iemand die weet of dit kan:

Heb nu een KPN-telefoonabonnement, met Tele2 ADSL.
Ga binnenkort verhuizen naar een nieuwbouwhuis (dus nog geen aansluiting aanwezig). Omdat ik weinig vertrouwen heb in een "snelle" verhuizing van deze combinatie, leek me dit een mooi moment om over te stappen naar Telfort internet + bellen, voordeel zou dan ook zijn dat je bv. per 1 juli alles op oude adres opzegt, en ergens in juni de nw laat opleveren en zo niet zonder telefoon/internet komt te zitten.

Maar: is het mogelijk om op mijn oude adres KPN en Tele2 op te zeggen (ongetwijfeld), maar tegelijkertijd Telfort internet + bellen aan te vragen op mijn nieuwe adres en dan wel het "oude" KPN telefoonnummer te behouden?

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 13-05-2008 09:03 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
RippyNL schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 08:45:
Zijn er meer mensen die ineens het internet via telfort niet meer op kunnen? ong 10min geleden lag ineens de verbinding eruit.
Gelukkig heb ik buren...

Toch niet, hij doet het soms wel en dan weer niet. ADSL blijft online alleen het internet gedeelte doet raar.
Kan het een DNS probleem zijn? Ik kan prima connecten naar mijn FTP thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Wellicht alleen een KPN centrale daar met nog oude lijnkaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
Gelukkig heb ik buren...

Ik had hetzelfde probleem.. Maar het werkt inderdaad weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
Deze vraag komt in vele varianten steeds terug ;)

* geen ervaring mee maar onderstaande stappen lijken mij het meest logisch *

Telfort DSL aanvragen in je nieuwe huis
Telfort Telefonie aanvragen met nummer portering op datum X
Opzeggen Tele2 (want die KPN vervalt omdat je een portering doet...)
matthijst schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:02:
Iemand die weet of dit kan:

Heb nu een KPN-telefoonabonnement, met Tele2 ADSL.
Ga binnenkort verhuizen naar een nieuwbouwhuis (dus nog geen aansluiting aanwezig). Omdat ik weinig vertrouwen heb in een "snelle" verhuizing van deze combinatie, leek me dit een mooi moment om over te stappen naar Telfort internet + bellen, voordeel zou dan ook zijn dat je bv. per 1 juli alles op oude adres opzegt, en ergens in juni de nw laat opleveren en zo niet zonder telefoon/internet komt te zitten.

Maar: is het mogelijk om op mijn oude adres KPN en Tele2 op te zeggen (ongetwijfeld), maar tegelijkertijd Telfort internet + bellen aan te vragen op mijn nieuwe adres en dan wel het "oude" KPN telefoonnummer te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Even een vraag. Ik ben een Speedlinq gebruiker. Echter, ik vraag mij af hoe ik in kan loggen op "Mijn Telfort". Ik heb alleen nieuwe gegevens gekregen voor het bellen maar niet voor Internet. Heb dus geen username en wachtwoord. Op de website van Telfort staat wel info voor Speedlinq gebruikers, maar ik weet niet hoe oud die info inmiddels is.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig heb ik buren...

Heb toevallig de helpdesk voor iets anders aan de lijn en krijg een bandje te horen dat er internetproblemen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

hm, zeggen ze nog iets meer ?

Ik kan nu ff geen inet "lenen" van een buurman dus ben helaas volledig afhankelijk van Telfort :(
Enne offline research/zoeken werkt niet echt.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Laatst online: 28-08 14:00
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:10:
[...]

Heb toevallig de helpdesk voor iets anders aan de lijn en krijg een bandje te horen dat er internetproblemen zijn...
Nogal ja :(
En ook weer geen telefoon, dit is niet leuk meer.
Bestaat er al iets als een "troubles at Telfort" site, alla @home?
Begin er nu toch aardig spijt van te krijgen dat ik voor Telfort heb gekozen. Vaak geen telefoon en dat juist in een periode met familie perikelen. Dan is het drie dubbel vervelend dat bellen en niet gebeld kunnen worden steeds voorkomt.
En om nu ieder uur te gaan testen of je telefoon het wel doet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

smokesign schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:34:
[...]

Nogal ja :(
En ook weer geen telefoon, dit is niet leuk meer.
Bestaat er al iets als een "troubles at Telfort" site, alla @home?
Begin er nu toch aardig spijt van te krijgen dat ik voor Telfort heb gekozen. Vaak geen telefoon en dat juist in een periode met familie perikelen. Dan is het drie dubbel vervelend dat bellen en niet gebeld kunnen worden steeds voorkomt.
En om nu ieder uur te gaan testen of je telefoon het wel doet 8)7
http://telfort.gebruikers.eu/forum/ mischien iets voor je ?

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyverNL
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zelfde probleem hier: ADSL is up, maar elk kwartier gooit Telfort me er doodleuk uit zonder dat de ADSL-verbinding zelf wegvalt (lijkt het, kan het niet zeker zeggen want zogauw de verbinding eruit knalt ben ik ook remote desktop kwijt uiteraard :P)

Is vannacht rond een uur of 2 begonnen.

Why do I have to click "OK" in an error message? It's *NOT* OK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Laatst online: 28-08 14:00
Dank voor de link, daar ga ik eens kijken.
Hoe gaat het overstappen eigenlijk nu iemand het oude vaste KPN telefoonnummer heeft overgezet naar Telfort. Bij een vertrek bij Telfort gaat dan ook je telefoonnummer weer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Niet online
MacGyverNL schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:46:
Zelfde probleem hier: ADSL is up, maar elk kwartier gooit Telfort me er doodleuk uit zonder dat de ADSL-verbinding zelf wegvalt (lijkt het, kan het niet zeker zeggen want zogauw de verbinding eruit knalt ben ik ook remote desktop kwijt uiteraard :P)

Wat me meerdere malen in opgevallen als xs4all-only plat ligt heeft telfort er ook last van
http://www.xs4all.nl/nieu...n&cat=adsl_xs4all&taal=nl
Zelf heb ik vandaag ook last dat me verbinding eruit valt gelukkig heb ik een backup lijn van de buren.
Vandaag:
XS4ALL Only en BusinessDSL klanten op verschillende plaatsen in het
land kunnen op dit moment geen verbinding maken
of ondervinden problemen met de ADSL verbinding.
Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing
om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen.

Telfort is te langzaam met het melden van storingen dus kijk ik op xs4all wanneer het probleem is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 22:52
MacGyverNL schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:46:

Exact hetzelfde hier. Geprobeerd het modem opnieuw op te starten, daarna was het internetlampje een hele tijd rood. Nog niet eerder gezien. Inmiddels werkt het weer.

Ik heb sowieso, vooral in de nachtelijke uren, vaak dat het internet er een paar tellen uit ligt. Op IRC is dat nogal duidelijk te merken. Vandaag ligt het er steeds langere periodes uit. Aardig irritant.

-edit-
Na het schrijven van het bericht ligt het internet er weer uit, na het opnieuw opstarten van het modem weer een tijd lang het lampje rood. Dat betekent dat het modem geen IP kan krijgen?

[ Voor 11% gewijzigd door Chillosophy op 13-05-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:12
Bij Ligt de verbinding sinds vanmorge er ook de heletijd uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chillosophy schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:08:
[...]

Dat betekent dat het modem geen IP kan krijgen?
Inloggen op de webinterface en je komt er snel genoeg achter
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.