Mijn ervaring met Telfort tot nu toe:
-Eind maart: Telfort internet/bellen aangevraagd per 26 mei. (planet loopt af per 3 juni)
-Begin april: modem e.d. ontvangen
-Begin mei: brief van KPN dat de ADSLlijn wordt opgeheven
-Begin mei: gebeld met KPN dat het een telco-migratie betreft en het ADSL signaal niet van de lijn gehaald moet worden.
-Begin mei: brief van Planet, ADSL wordt omgezet naar ADSL-only abbo per 3 juni en dat er verder niets wijzigt. (wordt mijn abbo niet, zoals gepland, stop gezet bij planet per 3 juni???)
-Begin mei: Contact gehad met de helpdesk en raadde mij aan tot de 23e mei te wachten. Dan zou er meer duidelijkheid zijn. (waarschijnlijk heeft Telfort te snel het telefoonnummerportering(?) bij KPN aangevraagd, waardoor KPN het nummer niet vrij gaf en Planet dus verlengt werd, (zoiets

))
-22 mei: geen signaal meer van Planet
-22 mei: Zyxel modem geinstalleerd en internet werkt foutloos
-Heden: Internet werkt vlekkeloos, telefoon moet nog geactiveerd worden.
De zyxel traint in op de maximale snelheid, 8 mbit. (nog geen ADSL2+ beschikbaar in mijn woonplaats.) Ook verbonden door middel van een 10-15 meter lange telefoonlijn (de modem staat op zolder) traint hij in op 8 mbit.
Hoewel het dus even spannend was met betrekking tot Planet heb ik nu internet via Telfort.
De toekomst zal uitwijzen hoe het met Planet verder gaat en of het internetbellen snel geactiveerd wordt.

Misschien dat ik nog even met Planet/KPN bel om er zeker van te zijn dat ik niet nog een jaar rekeningen krijg...