Telfort Internet ervaringen topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 95.020 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-04 15:20
't wordt steeds gekker: telefoon gaat over, ik neem op, val midden in een gesprek van een of andere helpdesk van een scheermesjes fabrikant: :"Hebt u de mesjes al op het andere handvat geprobeerd"?
Na ongeveer 5-10 sec werd de verbinding vanzelf weer verbroken. Ik heb wel wat geroepen maar volgens mij hoorden ze mij niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:17

erikver

Ik zeg...

Heb halverwege maart ook Telfort 20MB internet aangevraagd. Netjes mail gehad enzovoort. De lijn zou op 10 april geactiveerd worden en het installatiepakket zou opgestuurd worden. Eind april echter nog steeds geen installatiepakket.

Ik heb daarover met Telfort gebeld en volgens hen was de postbode langs geweest maar was ik niet thuis. Het pakketje ligt volgens hen dus bij de TNT Post. Ik heb tevens nog een track & trace nummer gekregen zodat ik bij de TNT Post verder kon vragen. Echter volgens de TNT Post was het pakketje afgeleverd aan huis (studentenhuis). Niemand die een pakketje in ontvangst heeft genomen, verder ook geen bericht van de postbode. Telfort weer gebeld met het verzoek om de modem opnieuw op te sturen maar dat doen ze niet.

Nou had een huisgenoot gelukkig nog een oude router liggen. En hebben we die maar gebruikt. Maar blijf het toch maar vreemd verhaal vinden. Ik vind dat Telfort een nieuwe modem moet opsturen maar daar zijn ze het niet mee eens.

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:29
erikver schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:59:
Heb halverwege maart ook Telfort 20MB internet aangevraagd. Netjes mail gehad enzovoort. De lijn zou op 10 april geactiveerd worden en het installatiepakket zou opgestuurd worden. Eind april echter nog steeds geen installatiepakket.

Ik heb daarover met Telfort gebeld en volgens hen was de postbode langs geweest maar was ik niet thuis. Het pakketje ligt volgens hen dus bij de TNT Post. Ik heb tevens nog een track & trace nummer gekregen zodat ik bij de TNT Post verder kon vragen. Echter volgens de TNT Post was het pakketje afgeleverd aan huis (studentenhuis). Niemand die een pakketje in ontvangst heeft genomen, verder ook geen bericht van de postbode. Telfort weer gebeld met het verzoek om de modem opnieuw op te sturen maar dat doen ze niet.

Nou had een huisgenoot gelukkig nog een oude router liggen. En hebben we die maar gebruikt. Maar blijf het toch maar vreemd verhaal vinden. Ik vind dat Telfort een nieuwe modem moet opsturen maar daar zijn ze het niet mee eens.
Klopt wel. de verzender is verantwoordelijk voor het pakket totdat de ontvanger het in zijn handen heeft. Dus telfort moet gewoon een nieuw modem opsturen, of je doet een terugstorting van het abo geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-03 23:34
ik heb maandag het modem aangesloten, maar ik kan nog steeds niet inloggen op Mijn Telfort. Is dit normaal?
Voor morgen staat nummerportering gepland.

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257599

ik heb een linksys modem ingesteld op dynamic IP en dynamic DNS. Op het moment dat ik over wordt gezet van Orange naar Telfort dan zou deze het toch moeten blijven doen?
Eventueel even de stekker er uit.

Of zie ik dingen over het hoofd bij Telfort

BTW: ik heb ADSL only besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 09:30
Anoniem: 257599 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:25:
ik heb een linksys modem ingesteld op dynamic IP en dynamic DNS. Op het moment dat ik over wordt gezet van Orange naar Telfort dan zou deze het toch moeten blijven doen?
Eventueel even de stekker er uit.

Of zie ik dingen over het hoofd bij Telfort

BTW: ik heb ADSL only besteld
Qua instellingen is Orange redelijk gelijk aan Telfort. Enige is dat je nu VPI/VCI 8/35 hebt en dat moet 0/34 worden straks als je omzetting van je verbinding een feit is.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Laatst online: 22-04 20:02
Weet iemand of het mogelijk is dat telfort een nieuwe lijn opleverd (met adsl) naast een bestaande aansluiting ook met adsl? Denk aan een groot huis waar naast een bedrijf ook studenten in zijn gevest.

Graag jullie inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Is al paar keer voorbij gekomen. Ja, dat kan in principe. Aanvragen en aangeven dat je geen telefoon/internet hebt. Telfort gaat dan proberen op te leveren op een leeg aderpaar (mits aanwezig). Zo niet, dan zouden ze het zelfs voor je regelen dat dat 2e paar er komt. De kosten daarvan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 16:50
woekele schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:41:
Is al paar keer voorbij gekomen. Ja, dat kan in principe. Aanvragen en aangeven dat je geen telefoon/internet hebt. Telfort gaat dan proberen op te leveren op een leeg aderpaar (mits aanwezig). Zo niet, dan zouden ze het zelfs voor je regelen dat dat 2e paar er komt. De kosten daarvan weet ik niet.
Volgens mij heb ik hier al een paar keer voorbij zien komen dat telfort dat gratis doet (inplaats van 70 euro bij andere providers, of iets in die richting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-04 11:46

McMiGHtY

- burp -

Al mensen die het standaard modem welke geleverd word bij Telfort in bridinging hebben gekregen? (Externe IP dus doorgezet naar het eerste device achter het modem)

Word nu verhuisd van Speedlinq naar Telfort en krijg een nieuw modem, en kan nog even niet vinden hoe ik de router ombouw.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Klaaz Vaak schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:37:
Weet iemand of het mogelijk is dat telfort een nieuwe lijn opleverd (met adsl) naast een bestaande aansluiting ook met adsl? Denk aan een groot huis waar naast een bedrijf ook studenten in zijn gevest.

Graag jullie inzicht.
woekele schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:41:
rikrik schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:48:
[...]

Volgens mij heb ik hier al een paar keer voorbij zien komen dat telfort dat gratis doet (inplaats van 70 euro bij andere providers, of iets in die richting)
Telfort (net als vele andere ISPs) levert alleen op een bestaand aderpaar dat aanwezig is en volledig is ingelast. Dus een 'voorradig aderpaar' zegmaar naar de centrale toe.

Dus ook al zie je een bundel van 20 aderparen je pand binnen komen kan het nog zo zijn dat er maar 1 of 2 zijn 'ingelast' en volledig zijn verbonden tot aan de centrale aan toe.

Een compleet nieuwe kabel leggen, een aderpaar 'inlassen' (dus onderweg ergens verbinden op één of meerdere plaatsen) is niet iets wat ISP's laten doen ivm de kosten. Dan is het veel goedkoper sowieso om KPN dat te laten doen. Dat doe je door middel van een BelBudget abonnement aanvragen wat je eenmalig €47.50 kost en 12x (minimaal contract) €9.10. Daarop kan je dan ADSL aanvragen en na 10 maanden per einde contract je telefonie abonnement bij KPN opzeggen weer.

Dus als een aanvraag niet wordt goed gekeurd omdat er geen vrije lijn is, of omdat een lijn er misschien wel is maar niet adminstartief of op een onduidelijk/onbekend adres, volg je deze stappen.

Procedure is dan: Eerst KPN vaste (belbudget) telefonie aanvragen + opleveren, dan ADSL aanvragen en pas na oplevering ADSL telefonie bij KPN weer opzeggen.
McMiGHtY schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:53:
Al mensen die het standaard modem welke geleverd word bij Telfort in bridinging hebben gekregen? (Externe IP dus doorgezet naar het eerste device achter het modem)

Word nu verhuisd van Speedlinq naar Telfort en krijg een nieuw modem, en kan nog even niet vinden hoe ik de router ombouw.
Je kan hem gewoon bridgen, welke heb je gekregen? Als het een ZyXEL is kan je gewoon de wizard gebruiken en hem in bridge-mode zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 21-05-2008 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Mensen problemen met het versturen van mail? Ik heb 2 mailacounts bij Telfort maar versturen ho maar

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Laatst online: 22-04 20:02
bjck schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:02:
[...]

[...]

[...]

Telfort (net als vele andere ISPs) levert alleen op een bestaand aderpaar dat aanwezig is en volledig is ingelast. Dus een 'voorradig aderpaar' zegmaar naar de centrale toe.

Dus ook al zie je een bundel van 20 aderparen je pand binnen komen kan het nog zo zijn dat er maar 1 of 2 zijn 'ingelast' en volledig zijn verbonden tot aan de centrale aan toe.

Een compleet nieuwe kabel leggen, een aderpaar 'inlassen' (dus onderweg ergens verbinden op één of meerdere plaatsen) is niet iets wat ISP's laten doen ivm de kosten. Dan is het veel goedkoper sowieso om KPN dat te laten doen. Dat doe je door middel van een BelBudget abonnement aanvragen wat je eenmalig €47.50 kost en 12x (minimaal contract) €9.10. Daarop kan je dan ADSL aanvragen en na 10 maanden per einde contract je telefonie abonnement bij KPN opzeggen weer.

Dus als een aanvraag niet wordt goed gekeurd omdat er geen vrije lijn is, of omdat een lijn er misschien wel is maar niet adminstartief of op een onduidelijk/onbekend adres, volg je deze stappen.

Procedure is dan: Eerst KPN vaste (belbudget) telefonie aanvragen + opleveren, dan ADSL aanvragen en pas na oplevering ADSL telefonie bij KPN weer opzeggen.

[...]

Je kan hem gewoon bridgen, welke heb je gekregen? Als het een ZyXEL is kan je gewoon de wizard gebruiken en hem in bridge-mode zetten.
Dank voor je reactie, is het ook mogelijk om zelf achter het aantal "ingelaste" aderparen te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-04 13:54
neographikal schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:22:
Ik heb mijn telefonieprobleem opgelost door de experitijden in het modem korter te zetten. Tot nu toe geen last meer van de wegvallende verbindingen (ik moest telkens met de hand de verbinding uit en aan zetten in het modem). De helpdesk gaf trouwens ook al aan dat er problemen waren (binnen een werkdag per mail!), maar voorlopig lijkt mijn probleem opgelost.
Mijn telefoon verbinding valt ook wel eens weg. Op welke waardes heb je de experitijden nu staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Klaaz Vaak schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:59:
[...]

Dank voor je reactie, is het ook mogelijk om zelf achter het aantal "ingelaste" aderparen te komen?
Nee, eigenlijk niet. Dat is gewoon proberen met een aanvraag of die geaccepteerd of afgewezen wordt. Er is ook geen pijl op te trekken qua huizen of type huizen of bouw-tijd. Per regio kan het weer anders zijn. Zo zie je soms woningen met 1 aderpaar zelfs fysiek maar per woning, andere weer met 2 en 1 ingelast. Andere weer met beide ingelast volledig.

Ook afhankelijk weer wat er ooit geleverd is. Heeft iemand al eens twee telefoon aansluitingen gehad bijvoorbeeld bedrijf aan huis kan er wat extra aangesloten zijn of zelfs bijgelegd in het verleden etc.

[ Voor 41% gewijzigd door bjck op 21-05-2008 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
Slasher schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:27:
Mensen problemen met het versturen van mail? Ik heb 2 mailacounts bij Telfort maar versturen ho maar
Zijn het nieuwe of bestaande accounts ?
Krijg je een foutcode,heb je de instellingen nagelopen,eventueel firewall die de zaken stopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Scandic2008 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:10:
[...]

Zijn het nieuwe of bestaande accounts ?
Krijg je een foutcode,heb je de instellingen nagelopen,eventueel firewall die de zaken stopt ?
Inmiddels werkt het alweer, webmail was bij mij ook niet benaderbaar, nu werkt alles weer, heel erg vreemd

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hmz, hebben er hier meer mensen een fax2mail account bij KPN wat vanaf Telfort vast bellen niet te bereiken is? Ik heb twee van die nummers, maar geen van beiden zijn via Telfort te bereiken, wel via een normale vaste lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

neographikal schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:19:
Hmz, hebben er hier meer mensen een fax2mail account bij KPN wat vanaf Telfort vast bellen niet te bereiken is? Ik heb twee van die nummers, maar geen van beiden zijn via Telfort te bereiken, wel via een normale vaste lijn.
084 nummers zijn niet te bereiken volgens mij, heb het ooit ergens gelezen maar kan het niet meer terug vinden.
Dit stond ooit op de helppagina van telfort. (Kan het nu niet meer online vinden, maar ik had het opgeslagen bij de algemene voorwaarden die ik opgeslagen heb toen ik het afsloot ;-) )

Er gelden ook een aantal beperkingen.
Nummers die u niet met uw Telfort vast bellen abonnement kunt bellen zijn:

* 06-nummers (065- of 066-) voor semafoons (pagers)
* 067-inbelnummers voor videotexdiensten
* 0676-internet inbeldiensten
* 118 KPN Inlichtingendiensten (u kunt in plaats hiervan 0900-1313 bellen voor nummerinformatie)
* 12/13/14/19: specifieke verkort kiezen nummers
* Telefoonnummers die beginnen met 08 (anders dan 0800):
* Nummers die beginnen met 084 of 086: personal numbers
* Nummers die beginnen met 09 (anders dan 090x)
* Carrier Preselect is niet mogelijk met Telfort vast bellen

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 78574 op 22-05-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Mijn probleem is alsvolgd

Ik ben in bezit van een WL500gPremium, momenteel voorzien van Oleg 1.9.7.10 firmware, opzich geen klachten over, werkt perfect.

Nu was ik eergisteren gaan experimenteren met DD-WRT, werkte ook goed maar ik kon er niet mee internetten...bleek een domme fout te zijn, dhcp stond aan...dus uitgezet en mijn wl500gP kreeg netjes een IP toegewezen door de zyxel.

De overige computers kregen echter geen IP, en hoezeer ik ook zocht, ik kon niks vinden waardoor dit probleem kon worden opgelost...had de wl500g in Accesspoint mode gezet, dhcp forwarder, andere range etc etc..maar niks werkte...

Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
neographikal schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:22:
Ik heb mijn telefonieprobleem opgelost door de experitijden in het modem korter te zetten. Tot nu toe geen last meer van de wegvallende verbindingen (ik moest telkens met de hand de verbinding uit en aan zetten in het modem). De helpdesk gaf trouwens ook al aan dat er problemen waren (binnen een werkdag per mail!), maar voorlopig lijkt mijn probleem opgelost.
Hoe en waar heb je dat aangepast? Mijn ouders zouden ook aardig geholpen zijn als ze minder telefonie problemen hadden. Ze zijn not amused en mobiele telefoonkosten kost teveel knaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Anoniem: 54235 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:58:

Ik ben in bezit van een WL500gPremium, momenteel voorzien van Oleg 1.9.7.10 firmware, opzich geen klachten over, werkt perfect.

Nu was ik eergisteren gaan experimenteren met DD-WRT, werkte ook goed maar ik kon er niet mee internetten...bleek een domme fout te zijn, dhcp stond aan...dus uitgezet en mijn wl500gP kreeg netjes een IP toegewezen door de zyxel.

De overige computers kregen echter geen IP, en hoezeer ik ook zocht, ik kon niks vinden waardoor dit probleem kon worden opgelost...had de wl500g in Accesspoint mode gezet, dhcp forwarder, andere range etc etc..maar niks werkte...

Heeft iemand tips?
Mijn instellingen op mijn 500g Premium zijn als volgt:
IP Config - WAN & LAN WAN Connection Type:Automatic
System setup: Home gateway (dit deed bij mij the trick)
Maar ik heb gewoon de laatste asus firmware erop staan.

Edit: DM staat open...

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
McMiGHtY schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:53:

Yep. Als je de eerste keer naar het telfort standaard modem gaat kun je een wachtwoord kiezen en meteen in bridging zetten. Ik hoefde in mijn router niet eens iets om te zetten om van @home naar telfort te gaan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 78574 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:44:
[...]

084 nummers zijn niet te bereiken volgens mij, heb het ooit ergens gelezen maar kan het niet meer terug vinden.
Dit stond ooit op de helppagina van telfort. (Kan het nu niet meer online vinden, maar ik had het opgeslagen bij de algemene voorwaarden die ik opgeslagen heb toen ik het afsloot ;-) )

* 118 KPN Inlichtingendiensten (u kunt in plaats hiervan 0900-1313 bellen voor nummerinformatie)
Thansk voor de info, ik heb er totaal overheen gelezen toen. Dat is nogal kut, omdat veel bedrijven hiernaar overschakelen. Ik kreeg zojuist ook mail van Telfort binnen (snel trouwens, paar uur responstijd)
Het is niet mogelijk om naar 08* nummers te bellen omdat het dit regiovrije nummers zijn waarvan de tarieven niet te controleren zijn. Of dit in de toekomst zal veranderen kunnen wij helaas niet zeggen. Onze excuses voor het ongemak.
Ik kan dus de afdelingen van het ziekenhuis hier al niet bellen. Totaal kulargument ook natuurlijk, de KPN weet het ook te factureren en ik ben nog geen 08 nummers tegengekomen die boven interregionaal tarief zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-04 10:56
Anoniem: 78574 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:44:
[...]

http://klantenservice.int...Vast-bellen.aspx#faq10803 en dan "Kan ik overal naar toe bellen?" aanklikken. ;)

Die nummers zijn inderdaad best gemeen, ik had gehoord dat ze tot 80 c/pm kunnen kosten zonder dat je een waarschuwing krijgt zoals bij 0900 nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-04 15:22
Ik heb sinds de aansluiting is opgeleverd erg vaak last van disconnects. Dat houdt in dat het DSL en internetlampje uitvallen en na een paar seconde weer aan gaan. Niet zo'n ramp als je aan het surfen bent, maar met gamen, IRC en downloaden is dat erg vervelend. Gebeurt ongeveer 3x in een uur. Telfort gebeld, de medewerker raadde mij aan om 4 uur lang alles wat achter het modem hangt los te koppelen (oftewel: de ethernetkabel eruit). Dan kunnen ze, als ik morgen terugbel, controleren of het modem dan ook is uitgevallen.

Klopt het dat het hele DSL-signaal kan uitvallen door wat er ná je router modem gebeurd? Het klinkt mij een beetje vreemd in de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 21:54

The Legend

*Plop*

Nee, lijkt me redelijk onzin.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Het kan voorkomen dat een modem reboot om één of andere reden. Bij een reboot traint je modem ook opnieuw in. Ik denk dat ze dat willen testen of het aan modem reboots ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 21:54

The Legend

*Plop*

trolleystad schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:15:
[...]

Het kan voorkomen dat een modem reboot om één of andere reden. Bij een reboot traint je modem ook opnieuw in. Ik denk dat ze dat willen testen of het aan modem reboots ligt.
Een modem reboot en linesync problemen staan toch los van de netwerkapparatuur ná je modem.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Tenzij je modem via een LAN-port eoa vage 'ping of death'-achtige packet(serie) ontvangt, waardoor het modem van slag raakt. Dan kan het nog steeds wel zijn dat het modem niet goed is, maar dan hoeven ze niet de lijn te controleren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Las net op dit telfort forum topic het volgende omtrent problemen rondom telefonie storingen "O ja, ik heb helpdesk T gecontact. Er schijnt een nieuwe firmware onderweg te zijn (ASG2)." Ik neem aan dat ie doelt op firmware update van Zyxel modem :? . Maar blijft punt dat eerder fout lijkt te zitten in telefoon centrale omdat de storingen landelijk zijn. 2 dagen geleden was er weer telefonie storing gemeld op telfort mededelingen site. Blijft typisch dat ze niet vermelden dat ook weer opgelost is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-04 21:35
Scandic2008 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:54:
[...]

En heb je nu een aangetkende brief verzonden met daarin deze gegevens (verpakt) ?
nog niet laat ik mijn pa lekker doen :9
vind hij leuk ;)
btw: heb je toevallig een adres.
die telfort site is nog al vaag.
btw: tnt staakt
offtopic:zal mijn halo 3(die kpn was vergeten op te sturen) ook wel langer duren

[ Voor 25% gewijzigd door Gijs007 op 22-05-2008 17:08 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Hm, op mijn 1e aderpaar (StudentenADSL Mach10) traint mijn modem (Zyxel) in op 11Mbits, op mijn 2e aderpaar (Telfort 20Mb) op 9Mbits. StudentenADSL was eigenlijk Tiscali, nu Telfort. In beide gevallen modem direct aangesloten op isra. Allebei adsl2plus mode. Het abonnement op het 2e aderpaar is net nieuw. Het abonnement op het 1e aderpaar is ouder en komt over een maand te vervallen. Is blijkbaar het 2e aderpaar dus gewoon minder goed, of kan het zijn dat ze het gewoon lager hebben ingesteld aan de kant van Telfort? Nah ja, zolang het maar stabiel is en blijft, vind ik het prima.

Maar het geeft wel een gek gevoel dat 20Mbits een langzamere verbinding oplevert dan 10Mbits :)

[ Voor 23% gewijzigd door woekele op 22-05-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215528

Vandaag mijn modem ontvangen, werd dus inderdaad bij buren bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-04 20:58
Anoniem: 54235 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:58:

Heeft iemand tips?
Mijn WL-500gP draait hier op de standaard Asus firmware. Bij mij staat ie ingesteld op Accesspoint.
Hij heeft wel een vast IP in hetzelfde subnet, maar buiten de dhcp range van de Zyxel. Draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577

Mijn internet zou de 27e opgeleverd worden, maar werkt sinds vandaag en op 18 mbit. Ik heb niets te klagen dus :)

Wel gaan DNS lookups erg traag, en het gebruik van OpenDNS lijkt niet echt verbetering te brengen. Of hebben die toevallig issues op het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206812

@neographikal
als het een zelfde net nummer is kan je het weglaten mischien
dus zonder 08 want dat kan met de zyxel heel goed

zelf bel ik alle nummers binnen eigen netnummer zo, hier dus 0548 en die laat ik gewoon weg en kan uitstekend plaatselijk bellen

hebben ze ander netnummer dan kan het helaas niet en moet je mobiel ernaar toe bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206812 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 08:05:
@neographikal
als het een zelfde net nummer is kan je het weglaten mischien
dus zonder 08 want dat kan met de zyxel heel goed
08xxx-nummers zijn plaatsonafhankelijk, dus je moet dit "netnummer" (wat het dus niet is) altijd draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05:46
Nu weet ik het zeker, Telfort heeft mijn snelheid vastgezet op meer dan 1Mbit lager dan ik normaal altijd haalde op mijn adres!

Ik weet alleen niet of het door mijn belletje naar de klantenservice komt, toen achteraf bleek dat die snuggere werklui hier verderop in de buurt de kabel hadden doorgesneden tijdens hun werkzaamheden waardoor mijn medebewoners hier en ik dus de hele dag zonder internet zaten, of na de landelijke storing van KPN, maar mijn modem traint nu altijd met precies dezelfde snelheden in 18205 kbps down / 1117 kbps up en dat van vroeg tot laat, na een softe en harde reset van het modem en na meerdere dsl-line resets.

Het zou in ieder geval wel een vreemde oplossing zijn voor het niet hebben van een dsl-signaal, want met die reden belde ik naar de klantenservice en het is ondertussen dus ook echt 5 tot 10 werkdagen later en sinds ik dat modem heb heeft het werkelijk nog nooit precies dezelfde snelheden gehaald en de snelheid schommelde hier standaard tussen de 18,9 Mbit tot 19,6 Mbit. Zelfs mijn upload is ruim 40 kbps gezakt!

Als je zo wordt beloond na het bellen van de Telfort helpdesk, dan bel ik ze in ieder geval niet meer en voor die ene Mbit ga ik echt niet moeilijk doen. Als ze nu op zijn minst eens wat aan de telefonie deden en het bellen dus een stuk betrouwbaarder maakten, dan kreeg je misschien zelfs nog waardering voor het produkt wat ze nu aanbieden onder de noemer "Vast Bellen", want die kinderziektes zouden er nu toch al een beetje uit moeten zijn bij de produkten van KPN(dochters) en misschien wordt het ooit nog wat met deze budgettak van KPN. Zelfs de beginperiode van IPB van KPN was bij mij niet zo dramatisch qua telefonie en ik had het gelijk na de testfase omdat ik daarvoor te laat was.

Gelukkig werkt Telfort internet hier wel altijd (dat dan weer wel)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-04 22:15

Aldmar

Niks...

Mijn ervaring met Telfort tot nu toe:

-Eind maart: Telfort internet/bellen aangevraagd per 26 mei. (planet loopt af per 3 juni)
-Begin april: modem e.d. ontvangen
-Begin mei: brief van KPN dat de ADSLlijn wordt opgeheven
-Begin mei: gebeld met KPN dat het een telco-migratie betreft en het ADSL signaal niet van de lijn gehaald moet worden.
-Begin mei: brief van Planet, ADSL wordt omgezet naar ADSL-only abbo per 3 juni en dat er verder niets wijzigt. (wordt mijn abbo niet, zoals gepland, stop gezet bij planet per 3 juni???)
-Begin mei: Contact gehad met de helpdesk en raadde mij aan tot de 23e mei te wachten. Dan zou er meer duidelijkheid zijn. (waarschijnlijk heeft Telfort te snel het telefoonnummerportering(?) bij KPN aangevraagd, waardoor KPN het nummer niet vrij gaf en Planet dus verlengt werd, (zoiets :P))
-22 mei: geen signaal meer van Planet
-22 mei: Zyxel modem geinstalleerd en internet werkt foutloos
-Heden: Internet werkt vlekkeloos, telefoon moet nog geactiveerd worden.

De zyxel traint in op de maximale snelheid, 8 mbit. (nog geen ADSL2+ beschikbaar in mijn woonplaats.) Ook verbonden door middel van een 10-15 meter lange telefoonlijn (de modem staat op zolder) traint hij in op 8 mbit.

Hoewel het dus even spannend was met betrekking tot Planet heb ik nu internet via Telfort. _/-\o_

De toekomst zal uitwijzen hoe het met Planet verder gaat en of het internetbellen snel geactiveerd wordt. :) Misschien dat ik nog even met Planet/KPN bel om er zeker van te zijn dat ik niet nog een jaar rekeningen krijg... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Gijs007 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:06:
[...]

nog niet laat ik mijn pa lekker doen :9
vind hij leuk ;)
btw: heb je toevallig een adres.
die telfort site is nog al vaag.
btw: tnt staakt
offtopic:zal mijn halo 3(die kpn was vergeten op te sturen) ook wel langer duren
Je kunt het verhaal hier eerst melden

http://klantenservice.int.../contact.aspx?nodeid=8576

en daarna afhankelijk van de reactie per brief verzenden:

Green ISP b.v.
Postbus 2823
3500 GV Utrecht
telefoon 030-2483500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
funrider schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 16:04:
"O ja, ik heb helpdesk T gecontact. Er schijnt een nieuwe firmware onderweg te zijn (ASG2)." Ik neem aan dat ie doelt op firmware update van Zyxel modem :? . Maar blijft punt dat eerder fout lijkt te zitten in telefoon centrale omdat de storingen landelijk zijn.
Lekker vaag allemaal.Is er niemand die hier iets over kan zeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Ik heb van de week mijn pakket gehad, vanochtend ging ik naar stap 4 en net krijg ik mail dat op 6 juni de boel geactiveerd wordt.

Daarna nog maar is vechten met Tele2, die me niet voor 23 juni administratief willen afsluiten :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb in de Zyxel nu bij first en second DNS-server de OpenDNS IP's ingevuld (op de "WAN"-pagina), maar nslookups ("looking for...") in m'n browser blijft te traag. Moet ik nog iets anders aanpassen ofzo?

edit: Ook bij "DHCP Setup" gedaan nu, en het is nog steeds traag :( Het staat nu wel goed afaik (IP van OpenDNS):
code:
1
2
3
nslookup gathering.tweakers.net
Server:      208.67.222.222
Address:     208.67.222.222#53

Pingen van dat IP levert een response time op van ±18ms, dus dat lijkt me niet problematisch.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 27577 op 23-05-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoe bevalt het modem eigenlijk onder jullie? Loopt het soms vast wanneer er bijvoorbeeld veel connecties worden gemaakt? (door torrents bijvoorbeeld) En is het soms zo dat Telefonie eruit knalt? (Als gevolg van dat het modem vastloopt)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:33
Hoe kan ik bandwidth management zo instellen zodat ik fatsoenlijk kan bellen en downloaden tegelijk?

Momenteel heb ik SIP op HIGH priority met een 128kbps bandwidth budget. Kan max downloaden met ~850kByte/sec. Als ik die download (usenet) afknijp tot max 400kByte/sec is het nog steeds niet te doen met bellen.. onverstaanbaar, een en al gestotter. Da's toch niet normaal?

Edit: dit downloaden gebeurt wireless (want wired verbindingen doet m'n Zyxel niet fatsoenlijk), de CPU usage van de router schommelt tijdens alleen het downloaden al tussen de 60 en 90%... zonder enige encryptie, stel je voor dat ie dat ook nog zou moeten doen... alleen mac-filtering.

[ Voor 27% gewijzigd door catchingfire op 23-05-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Anoniem: 27577 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:16:
Ik heb in de Zyxel nu bij first en second DNS-server de OpenDNS IP's ingevuld (op de "WAN"-pagina), maar nslookups ("looking for...") in m'n browser blijft te traag. Moet ik nog iets anders aanpassen ofzo?

edit: Ook bij "DHCP Setup" gedaan nu, en het is nog steeds traag :( Het staat nu wel goed afaik (IP van OpenDNS):
code:
1
2
3
nslookup gathering.tweakers.net
Server:      208.67.222.222
Address:     208.67.222.222#53

Pingen van dat IP levert een response time op van ±18ms, dus dat lijkt me niet problematisch.
Misschien heb je software op je PC draaien die DNS lookups vertragen? Firewall/viruscanner/etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trolleystad schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:27:
Misschien heb je software op je PC draaien die DNS lookups vertragen? Firewall/viruscanner/etc?
Mac ;) En nee, niet dat ik weet. Op kantoor bijvoorbeeld gaat alles gewoon retesnel op deze laptop. Het lijkt echter toch niet aan Telfort/OpenDNS te liggen; m'n andere Mac doet het wél gewoon snel. Heel apart, dns cache flushen helpt ook niet btw. Niet te surfen op deze manier.

edit: Probleem opgelost. Wat bleek: als 4e en 5e DNS-server in mijn lijst stonden twee XS4ALL DNS-servers. Deze zijn niet te bereiken vanaf het Telfort-netwerk, en kennelijk hing 'ie daar op. Apart lijkt me, aangezien 'ie niet alle 5 de DNS-servers zou moeten querien volgens mij. Maar goed, probleem opgelost en wellicht dat anderen hier hun voordeel mee kunnen doen :)
kaajee schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 00:15:
Een 'Mac' is ook gewoon een PC (Personal Computer) hoor!!

(geblaat van die mac gebruikers altijd..........) :)
Bedankt voor deze inhoudelijke reactie. Zo krijgt zo'n topic toch meerwaarde.

Ja, een Mac is ook een PC. Maar aangezien iedereen er zo'n beetje vanuit gaat dat een PC Windows draait en het hier om iets OS specifieks ging, leek het melden van het OS me wel zo handig.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 27577 op 24-05-2008 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-01 12:21
Een 'Mac' is ook gewoon een PC (Personal Computer) hoor!!

(geblaat van die mac gebruikers altijd..........) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Anoniem: 27577 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:40:
[...]

Mac ;) En nee, niet dat ik weet. Op kantoor bijvoorbeeld gaat alles gewoon retesnel op deze laptop. Het lijkt echter toch niet aan Telfort/OpenDNS te liggen; m'n andere Mac doet het wél gewoon snel. Heel apart, dns cache flushen helpt ook niet btw. Niet te surfen op deze manier.

edit: Probleem opgelost. Wat bleek: als 4e en 5e DNS-server in mijn lijst stonden twee XS4ALL DNS-servers. Deze zijn niet te bereiken vanaf het Telfort-netwerk, en kennelijk hing 'ie daar op. Apart lijkt me, aangezien 'ie niet alle 5 de DNS-servers zou moeten querien volgens mij. Maar goed, probleem opgelost en wellicht dat anderen hier hun voordeel mee kunnen doen :)
Ik vind het zo grappig dat mensen de problemen altijd eerst bij iemand anders zoeken (in dit geval bij de ISP) en daarna pas bij zichzelf :P

Niet lullig bedoeld hoor, doet elke nederlander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 16:50
Yay, gisteren ineens in stap 2, en nu in stap 3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 20-04 15:49

mace

Sapere Aude

Gisteren heb ik bij iemand het zyxel modem even geinstalleerd, en volgens de informatie in de brief gaat de lijn officieel maandag pas aan, en dan gaat de telefonie dus ook over van KPN op Telfort.

Nu had ik gisteren al internet, maar nog geen SIP. Dit is niet zo gek natuurlijk want de lijn is nog van KPN. Echter kon ik ook niet bij het emailadres, niet via pop maar ook niet via webmail. Wordt deze maandag pas geactiveerd? Of is er iets mis?

offtopic:
Een MAC is in principe helemaal geen PC, immers is de PC van oudsher een IBM compatible, en tot voor het intel-mac tijdperk hadden de MACs een compleet andere architectuur (68k of PPC).

Nu zou je kunnen zeggen dat een MAC ook een PC is omdat het ten eerste een persoonlijke computer is, zoals PC, en ten tweede is er tegenwoordig weinig verschil meer in hardware. Toch vind ik zelf het nog belangrijk om het onderscheid te maken tussen MAC en PC. Straks gaat iedereen zijn MAC "PC" noemen, dan wordt het wel erg ingewikkeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trolleystad schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 08:06:
Ik vind het zo grappig dat mensen de problemen altijd eerst bij iemand anders zoeken (in dit geval bij de ISP) en daarna pas bij zichzelf :P

Niet lullig bedoeld hoor, doet elke nederlander ;)
Ik lees de Telfort-topics al 4 delen mee, dan ga je er vanzelf vanuit dat Telfort weer eens problemen heeft ;) Het wás overigens op alle Mac's hier traag, totdat ik OpenDns gebruikte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-01 12:21
mace schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 08:21:

offtopic:
Een MAC is in principe helemaal geen PC, immers is de PC van oudsher een IBM compatible, en tot voor het intel-mac tijdperk hadden de MACs een compleet andere architectuur (68k of PPC).
wikipedia: personal computer (PC)..................Nu stoppen we ermee ok? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:32
mace schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 08:21:
Nu had ik gisteren al internet, maar nog geen SIP. Dit is niet zo gek natuurlijk want de lijn is nog van KPN. Echter kon ik ook niet bij het emailadres, niet via pop maar ook niet via webmail. Wordt deze maandag pas geactiveerd? Of is er iets mis?
Administratief kan het wat langer duren dan technisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:46
Chillosophy schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:33:
Ik heb sinds de aansluiting is opgeleverd erg vaak last van disconnects.
nou hier ook hetzelfde,net weer een paar keer resync.
heb geprobeerd om de lijn op adsl2 te zetten ipv adls2plus,ook dat hielp het probleem niet op te lossen.
ga nu een ander modem proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.