Weet iemand welke software er in het Pc-beveiliging totaal pakket zit?
http://internet.telfort.n...pc-beveiligingtotaal.html
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Verwijderd
NeeVerwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 22:09:
Hey tweakers... even een vraagje: op de site van Telfort geeft de snelheidscheck aan dat mijn snelheid 19mb/sec zal zijn... Kan ik hierop vertrouwen?
Verwijderd
HeheVerwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 22:12:
[...]
NeeHet is een puur een indicatie, je kunt een stuk lager uitkomen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 22:14 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Link Information Uptime: 0 days, 0:40:20 Modulation: G.992.1 Annex A Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 7.168 Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 39,44 / 115,90 Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 15,5 Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 5,5 / 16,0 SN Margin (Up/Down) [dB]: 10,0 / 6,0 Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0 Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0 Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0 Loss of Link (Remote): 0 Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0 FEC Errors (Up/Down): 0 / 0 CRC Errors (Up/Down): 0 / 0 HEC Errors (Up/Down): 0 / 0 |
Ik meende dat ADSL zo'n 10% overhead kent, dus bij 8mbit kan dit goed betekenen dat dit op 7168kbps neerkomt. Is bijna 7372,8 (wat ik even globaal als maximum waarde bereken). Een andere globale rekenmethode is je snelheid door 10 delen. Dus bij 8 mbit is dan 750 Kbps best ok.thesystem schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 00:11:
Sinds vandaag van Planet overgestapt naar Telfort. Het overstappen zelf ging vlekkeloos, ik heb maar ongeveer een halve dag geen internet gehad. Ik ben alleen niet zo zeer te spreken over de snelheden die ik haal.
Ik weet dat onze centrale nog geen adsl2 ondersteund en dat ik dus maar 8mbit kon krijgen. Als ik echter in mijn modem kijk, heb ik 7.168kbps down. Dit is trouwens met een Speedtouch 716v5, met de bijgeleverde zyxel modem haal ik nog net iets minder.
Deze snelheid resulteerd in een werkelijke downloadsnelheid van 750Kbps (via de 100mb.bin van de telfort ftp).
Is dit de maximale snelheid die ik eruit kan krijgen, of valt er hier en daar nog iets te tweaken?
Je SN Margin Down zit op 6,0 dB, dus net op de stabiele grens, de modem gaat niet hoger intrainen,. Volgens de gegevens (Line Att) die 16,0 dB is, zit je 1150 meter van de centrale en zou je dus zeker het maximale moeten kunnen halen. Maar misschien is je interne bedrading oud of de KPN bedrading in de grond oud?thesystem schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 00:11:
Sinds vandaag van Planet overgestapt naar Telfort. Het overstappen zelf ging vlekkeloos, ik heb maar ongeveer een halve dag geen internet gehad. Ik ben alleen niet zo zeer te spreken over de snelheden die ik haal.
Ik weet dat onze centrale nog geen adsl2 ondersteund en dat ik dus maar 8mbit kon krijgen. Als ik echter in mijn modem kijk, heb ik 7.168kbps down. Dit is trouwens met een Speedtouch 716v5, met de bijgeleverde zyxel modem haal ik nog net iets minder.
Deze snelheid resulteerd in een werkelijke downloadsnelheid van 750Kbps (via de 100mb.bin van de telfort ftp).
Is dit de maximale snelheid die ik eruit kan krijgen, of valt er hier en daar nog iets te tweaken?
Hier nog wat informatie uit mijn speedtouch 716v5 modem:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 Link Information Uptime: 0 days, 0:40:20 Modulation: G.992.1 Annex A Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 7.168 Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 39,44 / 115,90 Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 15,5 Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 5,5 / 16,0 SN Margin (Up/Down) [dB]: 10,0 / 6,0 Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0 Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0 Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0 Loss of Link (Remote): 0 Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0 FEC Errors (Up/Down): 0 / 0 CRC Errors (Up/Down): 0 / 0 HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Hetzelfde geld voor jou, even het IR/SA punt tweaken (indien mogelijk).bastiaandv schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 01:26:
Ik ben enige tijd terug overgestapt van 6mbit Tiscali naar 20mbit Telfort. Mijn snelheid blijft echter steken op ongeveer dezelfde als toen ik de 6mbit lijn had, oftewel mijn switch heeft niets opgeleverd qua snelheid.
Ik heb een SMC 7904BRA2 met de volgende status:
Actual Data Rate:
Up Stream 1037 (Kbps.)
Down Stream 6547 (Kbps.)
Operation Data / Upstream / Downstream
Noise Margin / 8 dB / 3 dB
Attenuation / 32 dB / 35 dB
Indicator Name /Near End Indicator /Far End Indicator
Fast Path FEC Correction/ 0/ 0
Interleaved Path FEC Correction/ 16379/ 916302968
Fast Path CRC Error/ 0/ 0
Interleaved Path CRC Error/414/ 54220
Loss of Signal Defect/ 8/ ---
Fast Path HEC Error/ 0/ 0
Interleaved Path HEC Error/ 3406/ 0
Heeft iemand misschien enig idee hoe ik de volledige snelheid van mijn verbinding kan benutten. Ik zou volgende diverse tests en tabellen tot ongeveer 15mbit moeten kunnen komen. Ik denk dat het een instelling is in mijn router maar ik wil niet zomaar alles omgooien uit angst de verbinding volledig kwijt te raken. Thnx
Bij een ADSL centrale zit de maximale snelheid op 8192 kb (kan een paar kb meer of minder zijn, ivm de verschillende DSLAM's).Helsie schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 08:01:
[...]
Ik meende dat ADSL zo'n 10% overhead kent, dus bij 8mbit kan dit goed betekenen dat dit op 7168kbps neerkomt. Is bijna 7372,8 (wat ik even globaal als maximum waarde bereken). Een andere globale rekenmethode is je snelheid door 10 delen. Dus bij 8 mbit is dan 750 Kbps best ok.
[ Voor 38% gewijzigd door The Wizard op 03-05-2008 08:21 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Dat Telfort niet uitblinkt mbt de communicatie als het gaat om de status van je ticket is helaas een feit._Calvin_ schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 15:24:
Op 17 april begon de ellende. Geen DSL signaal meer. Kan gebeuren, dus maar even met de klantenservice gebeld. Men zag meteen dat er een probleem was met mijn verbinding. Waarschijnlijk zou een reset van de lijnkaart het probleem oplossen. En inderdaad DSL signaal kwam weer terug.
Volgende de dag weer geen DSL signaal. Weer gebeld met de klantenservice. Mijn probleem wordt doorgestuurd naar de oplosgroep. Kan 5 tot 10 werkdagen duren. Wat? “Ja mijnheer dat staat in de algemene voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan” Fijn is dat. Tussentijds toch maar steeds gebeld hoe het staat met mijn probleem. Dan kom je achter de ware aard van Telfort. Ze kunnen of willen je niet vertellen hoe het staat met je probleem! Als je vraagt wat er tot nu toe aan is gedaan krijg je alleen maar te horen dat ze dat niet kunnen zien. Als je vraagt wanneer het probleem is opgelost kunnen ze dat niet aangeven. Als je vraagt of er überhoupt wel naar het probleem is gekeken krijg je een vaag antwoord. Ik moest maar geduld hebben en ik zou vanzelf wel merken wanneer het probleem is opgelost.
Na een paar dagen inderdaad weer een DSL signaal. Klantenservice gebeld of het probleem is opgelost. “Dat kan ik niet zien mijnheer” Wat is dat nu weer voor een onzin? Dus het signaal kan straks weer wegvallen? “Dat zou kunnen mijnheer”. Hoe weet ik dan wanneer het probleem is opgelost? Ook dat kan Telfort niet aangeven. En ja hoor! Na een aantal dagen gaat en komt het DSL signaal weer. Weer gebeld, probleem wordt weer naar de oplosgroep doorgestuurd. Ik heb mijn buik nu wel vol van Telfort. Het enige wat de klantenservice nog kon zeggen was dat als ik over twee maanden (ja twee maanden!) nog geen goed werkende verbinding heb ik mijn contract kan op zeggen.
Ik zit dus nu met een internet verbinding die maar hooguit een paar minuten werkt en een telefoon gesprek voeren is al helemaal niet mogelijk.
Ik weet niet of je het wil gaan gebruiken,maar er is in de freeware sector zeker goede software beschikbaar,en daar betaal je per maand niks voor.Het is maar een tiphjs schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 20:03:
Weet iemand welke software er in het Pc-beveiliging totaal pakket zit?
Verwijderd
Ik heb nooit ergens last vanVerwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 17:36:
en wederom geen telefonie
ik wordt schijtziek van heel dat telfort gebeuren !!!
Welke regio zit je ? Hebben meer mensen in de regio problemen met telefonie ?Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 17:36:
en wederom geen telefonie
ik wordt schijtziek van heel dat telfort gebeuren !!!
Misschien een Fritz!Box? Dat is ook een ADSL-modem met SIP. Heb er een nu drie weken draaien naar volle tevredenheid (maar dan met Orange)..NCK schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:17:
Vandaag lag opeens internet er weer uit, evenals telefonie.
DSL modem een reset gegeven, trainde in... IP adres.... vervolgens klapte sync en ip weer weg met als reboot tot gevolg.
Nu een antieke speedtouch 570 aangesloten, dus weer internet maar geen telefonie.
Vermoedelijk is de Zyxel gewoon defect.
Heeft iemand een leuk alternatief voor de Zyxel modems?
[ Voor 14% gewijzigd door rclahsen op 03-05-2008 18:47 . Reden: Linkje toegevoegd ]
okz had vandaag even zin om er mee te klussen maar helaas. Alle profielen verwijderd uit de laptop, daarna ook de ssid aangepast. De laptop vindt het 'nieuwe' netwerk en vraagt om de key. Die geef ik netjes en dan geeft hij een poos zo'n uitwissel schermpje weer. Helaas zonder resultaat want daarna is er geen verbinding.trolleystad schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:03:
Ik zou even je SSID veranderen, Windows XP wilt nog wel eens proberen verbinding te maken zonder beveiliging terwijl windows zelf al aangeeft dat ie beveiligd is. (Iets met profielen enzo)
[ Voor 26% gewijzigd door Ray op 03-05-2008 19:24 ]
Kijk eens of er andere/nieuwere drivers/firmware is voor je WiFi kaartje?Ray schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 19:05:
[...]
okz had vandaag even zin om er mee te klussen maar helaas. Alle profielen verwijderd uit de laptop, daarna ook de ssid aangepast. De laptop vindt het 'nieuwe' netwerk en vraagt om de key. Die geef ik netjes en dan geeft hij een poos zo'n uitwissel schermpje weer. Helaas zonder resultaat want daarna is er geen verbinding.
Ik snap er dus werkelijk niets meer van. Je kan geen instellingen verkeerd hebben staan lijkt me toch ? ik krijg ook geen foutmelding .
Iemand nog een goede tip ???
update. ook als ik alles verwijder en hem onbeveiligd opzet krijg ik geen verbinding. Het netwerk is wel gevonden met max bereik maar verder kom ik dus niet.
Afhankelijk van je budget zou je ook naar een Draytek kunnen kijken (Vigor).NCK schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:17:
.NCK schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:56:
Het nadeel van de Fritz!Box is de prijs, misschien is een speedtouch dan een beter alternatief?
Verwijderd
Hier idem problemen met Telefonie, op dit moment geen problemen met internet (nog niet) dus ff vlug zijnScandic2008 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:29:
[...]
Welke regio zit je ? Hebben meer mensen in de regio problemen met telefonie ?
[ Voor 19% gewijzigd door AleSyS op 03-05-2008 22:10 ]
Verwijderd
Waar woon je precies, ik woon in Spijkenisse, ik heb heel de dag dezelfde problemen iedere keer klapt de DSL line eruit het lampje gaat uit knippert en heb dan weer verbinding soms meer dan een uur en soms zelfs maar een paar minuten. Heb al gebeld met de helpdesk maar die konden niets vinden op mijn lijn alleen dat hij erg instabiel was en dat mijn modem iedere keer om een ip-adres vroeg. Werd hier dus ook niet veel wijzer van. Heb echt alles geprobeerd, nu staat mijn modem direct op het ISRA punt dus geen verlenging van kabels meer maar hij blijft het doen terwijl ik toch al meer dan anderhalf jaar nooit geen problemen heb gehad eerst met Tiscali en nu Telfort..NCK schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:17:
DSL modem een reset gegeven, trainde in... IP adres.... vervolgens klapte sync en ip weer weg met als reboot tot gevolg.
Nu een antieke speedtouch 570 aangesloten, dus weer internet maar geen telefonie.
Speedtouch 780 of een speedtouch 716v5 staan er zat op marktplaats ;-) en werken als een tierelier....NCK schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:17:
[ Voor 5% gewijzigd door SaanBitch op 03-05-2008 23:28 ]
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden de Speedtouch 780 WL vergeleken met een Fritz!Box 5124. Beide modems waren € 129 bij TCshop (ongetwijfeld kan er van de prijs van de ST er wel wat van af). Toegegeven: de 5124 heeft geen WiFi en de ST 780 heeft wel WiFi, dus wat dat betreft is het appels met peren vergelijken..NCK schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:56:
Het nadeel van de Fritz!Box is de prijs, misschien is een speedtouch dan een beter alternatief?
Het is de centrale in Bergschenhoek. Met koninginnedag had ik hetzelfde probleem, toen heeft men iets in de centrale gerest en moest ik het dsl modem resetten.Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 23:11:
[...]
Waar woon je precies, ik woon in Spijkenisse, ik heb heel de dag dezelfde problemen iedere keer klapt de DSL line eruit het lampje gaat uit knippert en heb dan weer verbinding soms meer dan een uur en soms zelfs maar een paar minuten. Heb al gebeld met de helpdesk maar die konden niets vinden op mijn lijn alleen dat hij erg instabiel was en dat mijn modem iedere keer om een ip-adres vroeg. Werd hier dus ook niet veel wijzer van. Heb echt alles geprobeerd, nu staat mijn modem direct op het ISRA punt dus geen verlenging van kabels meer maar hij blijft het doen terwijl ik toch al meer dan anderhalf jaar nooit geen problemen heb gehad eerst met Tiscali en nu Telfort.
[ Voor 9% gewijzigd door .NCK op 03-05-2008 23:44 ]
Verwijderd
Ok alvast bedankt voor je snelle reactie ik ga ook maar eens overleggen met Telfort eens kijken wat ze me aanbieden ik hou jullie op de hoogte..NCK schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 23:40:
[...]
Het is de centrale in Bergschenhoek. Met koninginnedag had ik hetzelfde probleem, toen heeft men iets in de centrale gerest en moest ik het dsl modem resetten.
Echter nu er een bejaarde Speedtouch 570 (v4) staat, werkt alles goed. Alleen is de upload gelimiteerd aan de ADSL1 standaard.
Een draadloze router is geen must, aangezien ik een dd-wrt accespoint heb staan. En een draadloze router in de meterkast is verre van ideaal. Het liefst heb ik gewoon een all-in-one geval. Eventueel even kijken of ik een multi-pc op de kop kan tikken, zodat ik het gigaset C450IP basisstation weer kan aansluiten op het netwerk en via dat systeem kan gaan bellen.
Ik ga morgen eerst even met Telfort overleggen of er een oplossing te vinden is voor het probleem.
Gelukkig staat de vakantie bijna voor de deur, en hebben ze weer een weekje om het uit te zoeken.
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door tabakje op 04-05-2008 11:55 ]
Sluit de telefoons aan op de phone1 en de phone2 poort. Stel in je modem de telefonie gegevens alleen in bij SIP 1. Stel vervolgens Phone 1 en Phone 2 voor zowel incoming als outgoing in op SIP 1 en het zou moeten werkenJewie schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:46:
Hallo,
Ik heb vandaag het installatiepakket ontvangen en heb een vraag over de manier hoe de installatie in onze situatie aan te pakken.
Op het ISRA-punt, welke zich in de meterkast bevindt, komen een tweetal 'toestelverbindingen' samen aangezien in de woning zich een tweetal telefoontoestellen bevinden (beide dus op dezelfde telefoonlijn). Nu vraag ik mij af hoe beide toestellen wederom werkend te krijgen met Telfort Internet en Vast Bellen. Is het mogelijk om een toestel aan te sluiten op de 'Telefoon 1'-poort en het ander toestel op de 'Telefoon 2'-poort van het modem? Of dien ik enkel de eerste poort te gebruiken en dan hierna een aansluiting voor beide toestellen te realiseren (bijvoorbeeld door middel van een stekkerdoos)?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Men hanteert FUP maw wat je redelijkerwijs zou mogen downloaden/uploaden en dat is nou precies waar het om gaat.In de praktijk moet je denk ik al een behoorlijke tot zware user zijn wil je op de vingers getikt worden,maar een e-mail richting Telfort zou geen kwaad kunnen.Stel gewoon de vraag en ze zullen je een reactie geven.Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 15:39:
kan iemand mijn vraag beantwoorden: is er een limiet aan datagebruik bij Telfort of kun je downloaden/uploaded zoveel als je wilt??!?! alvast bedankt
Hier de gegevens van mijn ADSL lijn. Klopt het trouwens dat Telfort eerst de snelheid verlaagd om te kijken of dit het probleem oplost? Dat vertelde de helpdesk van Telfort.Scandic2008 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 11:18:
[...]
Dat Telfort niet uitblinkt mbt de communicatie als het gaat om de status van je ticket is helaas een feit.
Kun je iets uit je modem lezen voordat het fout gaat ?
Test anders eens je internet mbv een ander modem van een kennis,vriend,buurman of iemand anders.
Werkt het dan wel (internet)
Ik weet niet of Telfort dit standaard doet,maar het zou wel kunnen helpen om een zogenaamde klapperende lijn tegen te gaan.Waarschijnlijk zit je op een ADSL1 centrale en zit je aan je tax qua snelheid.Er is dan geen ruimte over voor herstelactviteiten van datapakketjes.Om dan eerst even iets lager te gaan qua snelheid zou een logische stap zijn._Calvin_ schreef op zondag 04 mei 2008 @ 16:44:
[...]
Hier de gegevens van mijn ADSL lijn. Klopt het trouwens dat Telfort eerst de snelheid verlaagd om te kijken of dit het probleem oplost? Dat vertelde de helpdesk van Telfort.
attenuation upstream: 22 db
attenuation downstream: 45 db
Verwijderd
ja, 20 mbit per seconde.Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 15:39:
kan iemand mijn vraag beantwoorden: is er een limiet aan datagebruik bij Telfort
Maar het gaat mij alleen om internet. Ik hoef geen telefonie meer. En ik wil dus wel mijn vaste lijn opzeggen. Gaat dat zonder problemen?Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 16:40:
[...]
Uit de opening van dit topic:
Indien je een KPN analoge lijn of ISDN hebt:
* Vraag Telfort Telefonie aan.
* Zeg zelf je KPN abonnement NIET op.
* Van Telfort en KPN ontvang je een brief met de porteringsdatum en de bevestiging dat je KPN abonnement beeïndigd wordt.
Wanneer je Telfort Internet aanvraagt via hun site kan je precies aangeven welke situatie voor jou van toepassing is. Als alles goed gaat zal Telfort het met KPN regelen.
Verwijderd
Ja, heeft er niets mee te maken.KiTsEr schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:18:
Maar het gaat mij alleen om internet. Ik hoef geen telefonie meer. En ik wil dus wel mijn vaste lijn opzeggen. Gaat dat zonder problemen?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 22:00 ]
Hoe kom je uberhaupt in de modem?hjs schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:51:
Ik ben afgelopen vrijdag probleemloos overgestapt van Tele2 naar Telfort.
Ik ben alleen een beetje overweldigd door de hoeveelheid opties in het draadloze Zyxel modem.
Waar vind ik een uitleg over alle opties en waar ze voor staan
Als ik op bij de status van mijn Zyxel modem kijkt dan zie ik ADLS2PLUS staan.Scandic2008 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:21:
[...]
Ik weet niet of Telfort dit standaard doet,maar het zou wel kunnen helpen om een zogenaamde klapperende lijn tegen te gaan.Waarschijnlijk zit je op een ADSL1 centrale en zit je aan je tax qua snelheid.Er is dan geen ruimte over voor herstelactviteiten van datapakketjes.Om dan eerst even iets lager te gaan qua snelheid zou een logische stap zijn.
Dat je problemen hebt met je lijn naar de centrale blijkt ook wel uit oa je attenuation downstream 45 db.Op een gegeven moment gaat je modem opnieuw contact zoeken met de centrale en dat herhaalt zich.
Mi zit het probleem niet bij jou thuis,maar tussen je woning en de centrale.De vraag is daarbij wat Telfort er aan kan doen om toch een stabiele verbinding te realiseren en daarbij is niet tot matig communiceren een slechte start.
Snelheid is afhankelijk o.a de afstand van je wijkcentrale, en hoe je het binnenshuis hebt aangesloten, maar dat is hier al 1000x voorbij gekomen_Calvin_ schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:03:
Trouwens is een snelheid van 6845 kbps / 644 kbps niet een beetje laag voor een ADSL2+ verbinding?
Elect a clown, expect a circus.
Ja..........(als je theoretisch 20mbit halen kunt lijkt me wel hè?)_Calvin_ schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:03:
[...]
...........
Trouwens is een snelheid van 6845 kbps / 644 kbps niet een beetje laag voor een ADSL2+ verbinding?
Binnenshuis zit het volgs mij wel goed. Modem staat naast het ISRA punt.Slasher schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:26:
[...]
Snelheid is afhankelijk o.a de afstand van je wijkcentrale, en hoe je het binnenshuis hebt aangesloten, maar dat is hier al 1000x voorbij gekomen
Het probleem is dat veel mensen denken dat je ADSL zo kunt 'aanzetten' elke ADSL provider is afhankelijk van KPN. Dat vind ik het voordeel van @home ze zijn internet én netbeheerder.bvandepol schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:04:
Ik ben helemaal klaar met Telfort!
Op 27-02 internet aangevraagd bij The Phonehouse.
Op 26-03 zou deze opgeleverd zijn. Niet dus. Gebeld naar de klantenservice en die meldden mij dat er een storing was, die zou binnen 10 werkdagen opgelost zijn.
........
Ik heb toch niets met KPN te maken? Ik sluit een contract af met Telfort.
Nooit meer Telfort voor mij. @HOME is dan wel een stuk duurder, maar ik heb voor mijn gevoel met een bedrijf te maken en niet met een stel uit de kluiten gewassen amateurs.
Amen
[ Voor 54% gewijzigd door Evos op 05-05-2008 12:11 ]
Ik weet hoe het werkt, maar 5 a 6 keer iets beloven en dan niet nakomen, dat gaat me iets te ver. Mensen dingen beloven en dan niet nakomen, dat is pure oplichting!Evos schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:04:
[...]
Het probleem is dat veel mensen denken dat je ADSL zo kunt 'aanzetten' elke ADSL provider is afhankelijk van KPN. Dat vind ik het voordeel van @home ze zijn internet én netbeheerder.
bla?
Dan zit er nog ADSL op die draad, waarschijnlijk van de vorige bewoner en komt uit bij een compleet andere ISP. Dan zal Telfort op een andere draad (aderpaar) gaan leveren of deze moet er nog vanaf...Q-bone schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:21:
Ook hier weer een lekkere miscommunicatie...
Afgelopen vrijdag 2 mei, zouden wij na verhuizing weer kunnen beschikken over telfort... maar zaterdag, zondag en vandaag geen inet, lampje blijft rood... beetje jammer.
Ik gebeld, en staat wel in het systeem, maar is niet verhuist. Spoed bericht en nu kan het binnen een week schijnt het... (moeten we maar afwachten)
Nog mensen die een idee hebben waarom mijn lampje van inet rood is, en die van dsl wel groen is?
[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 05-05-2008 12:50 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Wil je hiermee zeggen dat centrales (van KPN) waarin beide kaarten voorkomen (dus zowel ADSL1 als ADSL2+) volledig worden omgebouwd naar ADSL2+?Indien je op het KPN netwerk aangesloten wordt is het verhaal anders. Na wat rondvragen (bedankt BjcK) ben ik er achter gekomen dat KPN onderscheid maakt in 2 typen wijkcentrales, namelijk ADSL1 en ADSL2+.
In een ADSL2+ centrale zijn alle kaarten ADSL2+ en zul je dus een ADSL2+ verbinding moeten kunnen opbouwen. In een ADSL1 centrale kunnen zowel ADSL1 als ADSL2+ kaarten zijn. Om de centrale toch als ADSL1 te houden tot de ombouw voltooid is zijn in de daar aanwezige kaarten een ADSL2 profiel met een maximale downstream van 8 mbit gezet.
Mocht je dus in je modem zien dat je modem gebruikt maakt van ADSL2 (dus niet ADSL2PLUS) en de downstream ligt rond de 8 mbit, dan weet je de reden. Deze word gecapped om alles in de centrale gelijk te houden. Ik denk dat dit gedaan wordt om niemand het voordeel te geven om eerder aangesloten te zijn op een ADSL2+ kaart. Want dat wilt iedereen natuurlijk en is het krabben, bijten en gillen om dat voor elkaar te krijgen.
[ Voor 17% gewijzigd door Apocal1pse op 05-05-2008 15:57 ]
Listen to the voices in your head.
bbr schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:44:
Ik heb het pakket binnen, en geprobeert aan te sluiten, echter helaas.
Ik heb een dikke blauwe kabel uit de muur met 13 aders. 5 kleuren dubbel (rood, groen, geel, blauw, en transparent meen ik), 1 grijs, 1 wit, en een zwarte.
Ongeveer als : defiant in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4" : img : http://xs322.xs.to/xs322/07503/DSC00174.jpg
Ik ben niet zeker welke van de 2 kabels nu zouden moeten worden aangesloten.
bjck in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4"
Deze post geeft aan dat transparant + zwart zou moeten werken, echter de telfort handleiding geeft aan dat Rood+blauw zou moeten aangesloten worden.
De splitter heeft ook 4 kleuren kabels, echter alleen groen en rood zijn aangesloten op de stekker.
Nu vraag ik mij af, welke van de 2 transparante kabels moet worden aangesloten op de groene of rode, en welke kabel zou de zwarte moeten worden aangesloten? (kan het nu nog niet testen, maar dat zou dan dus vanavond worden)
[ Voor 16% gewijzigd door Napsju op 05-05-2008 20:55 ]
Lekker!
Ik zit in een vergelijkbare situatie als jij. Ik heb er nog zo'n 400kbps extra uit kunnen persen door (hoe vreemd dit ook mag lijken) mijn modem in ADSL2-mode te dwingen ipv de standaard ADSL2+ zie link, alsmede wat uitleg._Calvin_ schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:03:
[...]
GN, 2-onder-1-kap, 2 bouwlagen, plat dak, 1989, 162m2 , HR++ glas, Vloerisolatie Icynene H2Foam Lite 15 cm, Netfit Topline HRC25, Radiatoren+ventilatoren, 19°C, 12x 390 wp , Growatt 3600tl-x, (nog) geen Quatt
[ Voor 10% gewijzigd door OMD op 05-05-2008 21:12 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik heb hetzelfde geprobeerd, mar met een Linksys modem. Daar kan je namelijk ADSL2 en ADSL2+ apart selecteren. Werkt averechts. Je moet wat bandbreedte inleveren ipv dat je erbij krijgt. Ik hou het lekker op ADSL2+Monaliza schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:06:
[...]
Ik zit in een vergelijkbare situatie als jij. Ik heb er nog zo'n 400kbps extra uit kunnen persen door (hoe vreemd dit ook mag lijken) mijn modem in ADSL2-mode te dwingen ipv de standaard ADSL2+ zie link, alsmede wat uitleg.
Als je je hier aan waagt, ben ik benieuwd of dat ook bij jou werkt. Ik heb anderen op dit forum er nog niet over gehoord...
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 02:45 ]
Ik heb dezelfde ervaring.thefxr schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 01:12:
ik heb ook problemen om de voipbuster site te openen, als ik via http://anonymouse.org/anonwww.html
surf, heb ik hem direct.
zou telfort hun voip abo willen stimuleren???
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 07:52:
De hoofdpagina's van de Betamax-klonen laden bij mij ook niet, de persoonlijke pagina's echter wel (https://myaccount.voipcheap.com).
Ik maak ook gebruik van OpenDNS. Altijd snel en geen gezeik van trage Telfort DNS servers. Zitten ook interessante gratis features bij, als je jezelf registreert (=niet verplicht) zoals shortcuts en content filter.Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 08:37:
De pagina's openen bij mij razendsnel.....
Maar ik gebruik daarom ook ALTIJD de openDNS servers.
[...]
Verwijderd
Het enige wat ik irritant van OpenDNS vind is het feit dat je www voor het internetadres moet zetten als het domein als dusdanig ingesteld staat. Anders krijg je een fout-pagina van OpenDNS te zien. De nameservers van Telfort zullen aangeven dat het domein niet bestaat, en vervolgens zal Firefox er zelf www ervoor proberen te zetten.Lekkere Loempia schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 09:44:
[...]
Ik maak ook gebruik van OpenDNS. Altijd snel en geen gezeik van trage Telfort DNS servers. Zitten ook interessante gratis features bij, als je jezelf registreert (=niet verplicht) zoals shortcuts en content filter.
Ik snap jou punt niet helemaal. Bij nu.nl gaat hij dus wel naar www.nu.nl en bij knmi.nl gaat hij naar de OpenDNS search? Heb ik in ieder geval wel/ook.Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:46:
[...]
Het enige wat ik irritant van OpenDNS vind is het feit dat je www voor het internetadres moet zetten als het domein als dusdanig ingesteld staat. Anders krijg je een fout-pagina van OpenDNS te zien. De nameservers van Telfort zullen aangeven dat het domein niet bestaat, en vervolgens zal Firefox er zelf www ervoor proberen te zetten.
Dat is de enige reden dat ik OpenDNS (nog) niet gebruik.
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| SAR Driver Counters Display: inPkts = 0x0012009f, inDiscards = 0x00000000 outPkts = 0x000d524f, outDiscards = 0x0000009c inF4Pkts = 0x00000000, outF4Pkts = 0x00000000 inF5Pkts = 0x00000000, outF5Pkts = 0x00000000 openChan = 0x00000002, closeChan = 0x00000000 txRate(Bps) = 0, rxRate(Bps) = 0 DSL Line Status: noise margin upstream: 8 db output power downstream: 22 db attenuation upstream: 14 db tone 0- 31: 00 00 00 0c cc de ee ef fe ef fe ee ed cc cb 96 tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 noise margin downstream: 7 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 35 db tone 32- 63: 22 56 77 89 99 ab bb bc cc cc cb bb bb bb bb bb tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb tone 96-127: bb bb bb bb bb bb ba 9a aa aa aa aa aa aa aa aa tone 128-159: ab bb bb bb bb bb bb ba aa a9 99 99 99 99 99 99 tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 tone 192-223: 99 99 99 99 29 99 99 99 a9 99 99 99 99 99 99 99 tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 97 75 tone 256-287: 06 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 tone 288-319: 99 98 99 99 99 99 99 99 99 98 78 88 78 77 57 88 tone 320-351: 77 77 77 77 87 77 87 07 77 77 77 77 77 77 77 77 tone 352-383: 77 77 60 77 65 66 60 05 22 45 55 54 45 55 55 55 tone 384-415: 55 45 55 55 55 55 55 55 44 55 55 55 55 55 44 22 tone 416-447: 24 44 00 04 44 42 22 22 43 23 43 32 22 22 22 22 tone 448-479: 22 22 22 22 22 22 02 22 22 00 22 21 00 00 11 11 tone 480-511: 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 |
Korte naam | Lange naam | Adres | Postcode | Plaatsnaam | CGB | Netnr | Regio | District |
Es-C | Enschede-Centrum | Zuiderhagen 14 | 7511GL | ENSCHEDE | 5300 | 053 | Hengelo | Hgl |
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 12:10 ]
Verwijderd
Twee maanden zo en er is in die tijd niks in de modem veranderd c.q aan kabels ect.Apocal1pse schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:10:
hoelang is dit al zo ?
Het is een stuk sneller, omdat de systemen ook op orde en load-balanced zijn. Het netwerk is ook verspreid over verschillende netwerken in de wereld, waardoor het niet zo snel omvalt. Daarnaast kan het beter met de zware load omgaan. Dat is vaak het probleem bij de DNS servers van ISP's. Ik weet dat bij Orange een paar brakke Pentium Celeron machines stonden. Bij het goedkope van Telfort verwacht ik niet veel beters.catchingfire schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:32:
Ligt 't nou aan mij of gaat 't browsen via opendns echt MEGA-snel? Het "Waiting for ?????.com" zie ik geeneens meer staan in de status balk van Firefox. De sites knallen echt over het scherm bij het intoetsen van een url.
Ik heb in de Zyxel de 1e DNS vervangen door die van OpenDNS (208.67.222.222) en de andere 2 velden heb ik de Telfort defaults gezet.
Verwijderd
Precies, en uit luiheid wil ik er eigenlijk niet over nadenken om de hele tijd www voor een domein te gaan zettenLekkere Loempia schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:53:
[...]
Ik snap jou punt niet helemaal. Bij nu.nl gaat hij dus wel naar www.nu.nl en bij knmi.nl gaat hij naar de OpenDNS search? Heb ik in ieder geval wel/ook.
oei, dat is niet goed, al met klantenservice gebeld ?Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:12:
[...]
Twee maanden zo en er is in die tijd niks in de modem veranderd c.q aan kabels ect.
Verwijderd
Die zeggen dat ik blij moet zijn met 12 Mbit per seconden. Ik vindt het raar dat na 2 maanden zo die verbinding inzakt.. Hebben daar anderen ook wat van gemerkt of ben ik de enigste met dit probleem?Apocal1pse schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:45:
[...]
oei, dat is niet goed, al met klantenservice gebeld ?
Ik dacht al!!!Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:04:
[...]
Die zeggen dat ik blij moet zijn met 12 Mbit per seconden. Ik vindt het raar dat na 2 maanden zo die verbinding inzakt.. Hebben daar anderen ook wat van gemerkt of ben ik de enigste met dit probleem?
Verwijderd
Owh mijn fout! Sorry!kaajee schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:10:
[...]
Ik dacht al!!!
Je hebt een typefout gemaakt, in je eerder post/klacht staat 1200 ipv 12000
Daarom reageerde Apocal1pse ook zo vermoedelijk, als je meteen 12mbit geschreven had..........
12mbit is natuurlijk helemaal niet zo slecht met zo'n attenuation.............(35db)
Dat geloof ik direct,maar zoals gezegd zit het probleem bij jou zeer waarschijnlijk tussen je woning en de "centrale".JE kunt hier zelf mi heel weinig aan doen resp je bent afhankelijk van Telfort en hun "creativiteit" in het vinden van de gewenste stabiliteit en snelheid.Vraag hun anders schriftelijk (eventueel aangetekend) naar hun voorstel(len) resp actie's en mocht dat niet brengen wat jij verwacht dan is een annulering van je abbo een optie.Hoofdzaak is dat ze dit weten en dat ze de kans hebben gehad om eea te corrigeren._Calvin_ schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:45:
[...]
Binnenshuis zit het volgs mij wel goed. Modem staat naast het ISRA punt.
Haal de feestdagen er eens vanaf,dan zal het niet lang meer duren.Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 08:08:
Lekker, 10 dagen geleden aangevraagd en nog steeds in de afkoeltermijn met de mogelijkheid om te annuleren. Lange 7 dagen bij Telfort
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| noise margin downstream: 7 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 18 db tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 32- 63: 02 35 67 89 9a bb cc cd dd dd ee ee ee ee ee ee tone 64- 95: dd dd dd dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc dd cd dd dd dd dd tone 128-159: dd dd dd dd dd dd dd dd cc cc cc cc cc cc cc cc tone 160-191: cc cc cc cc cc cc b9 bb cc cc cc cc cc cc cc cc tone 192-223: cc cc cc cc cb cc cc cc cc bc cc cb bb bb bb bb tone 224-255: bb bb bb bb bb ab bb bb bb bb bb bb bb 2b bb bb tone 256-287: bc dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd cd cc cc cc tone 288-319: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb tone 320-351: bb ba ab bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb aa tone 352-383: aa aa aa aa aa aa aa aa a9 99 99 99 99 99 99 99 tone 384-415: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 tone 416-447: 99 99 98 88 88 88 88 88 88 88 88 88 77 77 77 77 tone 448-479: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 67 66 66 66 66 tone 480-511: 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 65 55 |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| noise margin upstream: 8 db output power downstream: 23 db attenuation upstream: 7 db tone 0- 31: 00 00 00 0b bd dd ee ee ee ee ff fe ed dc ba 84 tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 64- 95: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 96-127: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 128-159: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 |
Verwijderd
Waar kan je dit instellen in de ZyXel? Ik kan het nergens vindencatchingfire schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:32:
Ligt 't nou aan mij of gaat 't browsen via opendns echt MEGA-snel? Het "Waiting for ?????.com" zie ik geeneens meer staan in de status balk van Firefox. De sites knallen echt over het scherm bij het intoetsen van een url.
Ik heb in de Zyxel de 1e DNS vervangen door die van OpenDNS (208.67.222.222) en de andere 2 velden heb ik de Telfort defaults gezet.
Verwijderd
bij de wan instellingenVerwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:15:
[...]
Waar kan je dit instellen in de ZyXel? Ik kan het nergens vinden
Verwijderd
CPU 100% is niet normaal. Geef dat ding eens een harde reset en zorg dat je de laatste firmware hebt. (ms7b4 of mu5b3)DutchCommando schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:02:
Wat mij vooral opvalt is dat het modem CPU op 100% staat
Is dit normaal voor dit modem. Zo ja, welk modem raden jullie aan in combinatie met Telfort + Telefonie?
Waar heb je die 11mbit op gebaseerd ? Test anders eens even op de site van BBNEd en download 100 Mb.DutchCommando schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:02:
Ondertussen ben ik ook overgeschakeld van Tiscali naar Telfort. Eerst zat ik op 8 mbit (9). De lijn verbindt met de volgende snelheden: 18278/1103 maar deze worden niet gehaald. Qua downloads zit ik op zo'n 11mbit.
Wat mij vooral opvalt is dat het modem CPU op 100% staat
Is dit normaal voor dit modem. Zo ja, welk modem raden jullie aan in combinatie met Telfort + Telefonie?
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq