Het grote Mitsubishi topic

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zo, daar komt even een discussie uit. Mij vallen daarin enkele punten op.

Allereerst dat je specificaties niet mag vergelijken omdat ze niet kloppen of je uit eigen hand betere prestaties hebt meegemaakt. Dat is natuurlijk erg lastig te verifiëren en het kan voor iemand met een 'goed afgestelde' 118 ook zo zijn dat hij veel beter presteert dan wat aangegeven staat. Een subjectieve ervaring van bovengemiddelde prestatie houd dan toch minder graag als maatstaf aan dan een officieel aangegeven gemiddelde wat op een algemeen geaccepteerde autowebsite staat. Natuurlijk zijn de door fabrikanten opgegeven specificaties niet altijd zaligmakend, maar ze zijn ook weer niet onwaar. Feit blijft dat de Carisma niet bovengemiddeld gemotoriseerd is.

Daarnaast is het inderdaad een turboloze 16V benzinebak, dat houdt in dat je hem in de toeren moet jagen wil hij vlot worden. Schakel je steevast pas voorbij de 4K toeren dan is hij inderdaad vlot weg bij een verkeerslicht, sneller dan de meesten. Echter schreeuwt hij dan ook als een sjonniegolf en ben je eigenlijk gewoon aan het trappen. Mijn ervaring is dat als je tegen de 3K schakelt, wat velen doen en lekker rustig rijdt, de Carisma 1.6 niet voorbij de middenmoot komt. Vandaar dat ik graag wat meer vermogen zou willen, ik wil wel vlot optrekken zonder hem in de toeren te moeten jagen.

Een ander punt wat mij opvalt is dat er een heel groot verschil zit tussen een koude Carisma en een warme Carisma. Ik weet niet of dat specifiek Carisma is, specifiek Japans of dat het vaker voorkomt, maar voor zover ik weet is dat verschil lang niet bij alle auto's zo groot. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390599

We rijden nu in een Mitsubishi Carisma uit '97 en die bevalt heel goed maar het begint toch een beetje te kriebelen. Eigenlijk wil ik een iets modernere (stillere) auto met airco. Een grotere kofferbak (station) zou ook wel welkom zijn...

Nu ben ik zeer tevreden over de dealer die het onderhoud doet en dat is me best wat waard. Ik focus me in mijn zoektocht naar een nieuwe auto dus op Mitsubishi's. Budget 5.000

Nu is er helaas geen Mitsubishi station van het formaat Carisma.

Zou ik moeten gaan voor een Lancer Station of kan ik beter een Galant Station opsnorren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:42

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Gonadan schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:15:
Zo, daar komt even een discussie uit. Mij vallen daarin enkele punten op.

Allereerst dat je specificaties niet mag vergelijken omdat ze niet kloppen of je uit eigen hand betere prestaties hebt meegemaakt. Dat is natuurlijk erg lastig te verifiëren en het kan voor iemand met een 'goed afgestelde' 118 ook zo zijn dat hij veel beter presteert dan wat aangegeven staat. Een subjectieve ervaring van bovengemiddelde prestatie houd dan toch minder graag als maatstaf aan dan een officieel aangegeven gemiddelde wat op een algemeen geaccepteerde autowebsite staat. Natuurlijk zijn de door fabrikanten opgegeven specificaties niet altijd zaligmakend, maar ze zijn ook weer niet onwaar. Feit blijft dat de Carisma niet bovengemiddeld gemotoriseerd is.

Daarnaast is het inderdaad een turboloze 16V benzinebak, dat houdt in dat je hem in de toeren moet jagen wil hij vlot worden. Schakel je steevast pas voorbij de 4K toeren dan is hij inderdaad vlot weg bij een verkeerslicht, sneller dan de meesten. Echter schreeuwt hij dan ook als een sjonniegolf en ben je eigenlijk gewoon aan het trappen. Mijn ervaring is dat als je tegen de 3K schakelt, wat velen doen en lekker rustig rijdt, de Carisma 1.6 niet voorbij de middenmoot komt. Vandaar dat ik graag wat meer vermogen zou willen, ik wil wel vlot optrekken zonder hem in de toeren te moeten jagen.

Een ander punt wat mij opvalt is dat er een heel groot verschil zit tussen een koude Carisma en een warme Carisma. Ik weet niet of dat specifiek Carisma is, specifiek Japans of dat het vaker voorkomt, maar voor zover ik weet is dat verschil lang niet bij alle auto's zo groot. :)
Daar komt het wel zo`n beetje op neer :). Koud/warm heb ik verschillende ervaringen mee. SOweiso vind ik het ongehoord om een koud motorblok te mishandelen door flink in de toeren te gaan zitten (ik draai `m liever rustig warm en ga dan na 15-20 minuten wat vlotter rijden).

Bij de oude Carisma merkte ik vaak, dat die bij een koude start ook al vrij rap was, terwijl de nieuwe dan (bewust ingesteld?) gewoon langzamer gaat. Dat merkte ik ook bij de proefrit toen ik die uit `05 kocht (had al wat over gewicht, koude motor gelezen, dus schrok er niet zo van).
Anoniem: 390599 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:53:
We rijden nu in een Mitsubishi Carisma uit '97 en die bevalt heel goed maar het begint toch een beetje te kriebelen. Eigenlijk wil ik een iets modernere (stillere) auto met airco. Een grotere kofferbak (station) zou ook wel welkom zijn...

Nu ben ik zeer tevreden over de dealer die het onderhoud doet en dat is me best wat waard. Ik focus me in mijn zoektocht naar een nieuwe auto dus op Mitsubishi's. Budget 5.000

Nu is er helaas geen Mitsubishi station van het formaat Carisma.

Zou ik moeten gaan voor een Lancer Station of kan ik beter een Galant Station opsnorren?
Lancer Wagon was niet zo populair, dus die kun je nog vrij vaak in nette staat terugvinden bij een garage/dealer.

De Galant station heeft 2.4 GDI blokken gehad, wat best wel lekker is als je regelmatig veel spullen vervoert in en achter de auto :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Michael Knight schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:30:
Daar komt het wel zo`n beetje op neer :). Koud/warm heb ik verschillende ervaringen mee. SOweiso vind ik het ongehoord om een koud motorblok te mishandelen door flink in de toeren te gaan zitten (ik draai `m liever rustig warm en ga dan na 15-20 minuten wat vlotter rijden).
Mee eens, daarom vind ik het ook jammer dat hij wel toeren nodig heeft om vlot te rijden. Mijn meeste ritten duren niet langer dan 20 minuten dus tegen de tijd dat hij van vlot begint te worden ben ik er al. :+
Bij de oude Carisma merkte ik vaak, dat die bij een koude start ook al vrij rap was, terwijl de nieuwe dan (bewust ingesteld?) gewoon langzamer gaat. Dat merkte ik ook bij de proefrit toen ik die uit `05 kocht (had al wat over gewicht, koude motor gelezen, dus schrok er niet zo van).
Geen idee hoe dat qua instelling zit, je merkt aan de choke al dat hij het snel koud heeft, 2K toeren stationair is niet uitzonderlijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 06:46
Michael Knight schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:16:
Wellicht is het leuk om rond te kijken op verschillende mitsu fora. Daar staan modellen 1.6/1.8 tussen die echt op alle puntjes (software, chip, injectie) aangepast zijn, maar met origineel blok draaien. Die presteren beter dan op deze filmpjes.
Van vrijwel elk blok zijn er opgefokte versies te vinden. Met Mazda´s 1.6 ZMDE zijn er ook mensen die 290WHP draaien met stock internals!

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Best leuk om dit topic door te lezen. Zijn best nog wel wat die-hard Mitsu-fans zo te zien.
8 jaar geleden kon ik me ook echt niet indenken dat ik ooit in een Mitsubishi zou rijden. Tot de dag dag een vriend van mij aan kwam in een Colt GTi, na het eerste rondje meerijden was ik stiekem al verkocht.
Zoveel fun uit zo'n klein autotje, welke 9 van de 10x onderschat werd door de gemiddelde Civic rijders (zelfs door de B16a rijders.)

Een aantal jaren later kwam ik bij toeval in aanraking met een leuke Lancer. Terwijl ik eigenlijk ging kijken voor een Supra of Skyline (blij dat ik dat niet gedaan heb).

Foto's zeggen vast meer dan 1000 woorden, dus bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/9528/20110827151456.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/4321/32606825738980345961468.jpg

Momenteel ligt de auto in 10000stukjes, om deze verder circuit-klaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wrack schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:58:
Een aantal jaren later kwam ik bij toeval in aanraking met een leuke Lancer. Terwijl ik eigenlijk ging kijken voor een Supra of Skyline (blij dat ik dat niet gedaan heb).
Hahaha, bekend verhaal... Wilde eerst een R34GT-T 4-deurs of GTR; de ene was amper te krijgen, de ander net te duur. En uiteindelijk loop je tegen een Evo aan voor een goede prijs :)

Maar, circuit-waardig maken? Het wordt dus geen daily?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Ziet (of zag? ;) )er goed uit hoor :)

Ik heb een vraagje voor de Mitsu-fans hier:
Sinds een tijdje heeft de Colt ('93 1.3i ELi) wat moeite met starten. Nu heb ik bij aankoop begrepen dat de verdeelkappen enzo niet zo briljant ontworpen waren, maar deze zouden zijn vervangen (evenals de accu). Wat is de kans dat die dingen binnen een anderhalf jaar (en 55.000 km) er weer aan gaan en hoe kan ik dit makkelijk controleren?
Ook vraag ik me af of de dynamo van de Colts uit die periode een beetje fatsoenlijk is ontworpen, want ik heb het idee dat de accu niet goed opgeladen wordt. Pas bij langere ritten (>100km) heeft de Colt bij opnieuw starten na een werkdag geen problemen namelijk. Starten met koude of warme motor maakt geen verschil. Verbruik is wel keihard gekelderd de laatste tijd (ook ivm vorig jaar deze periode, van 1:15 naar 1:12), zonder dat er verder iets is veranderd (er liggen dezelfde winterbanden onder die ook op spanning zijn, controleer ik wekelijks).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Verbruik omhoog en slechter starten lijkt me in ieder geval een duidelijke indicatie dat er iets niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

MAX3400 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:01:
[...]

Hahaha, bekend verhaal... Wilde eerst een R34GT-T 4-deurs of GTR; de ene was amper te krijgen, de ander net te duur. En uiteindelijk loop je tegen een Evo aan voor een goede prijs :)

Maar, circuit-waardig maken? Het wordt dus geen daily?
Achteraf gezien ook een betere keus... Nouja... Ondertussen is alles ook al een vervangen (waaronder het blok).

Bedoeling is om er in de nabije toekomst Trackdays (misschien zelfs Timeattack) mee te gaan rijden, dus echt een daily is het niet meer. (Als daily rij ik in een Civic'je).
Auto ligt momenteel uit elkaar voor een aantal 'upgrades'.
- 272 nokken aangevuld met verstelbare poelies en een 'uprated-riem.
- Balans-assen verwijderd
- Compleet andere intake, intercooler en piping

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/1152/32954326367432456871468.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/3525/33375430153918716661468.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img851.imageshack.us/img851/4816/37999029765125397071468.jpg

(Sorry als het teveel foto's worden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lancer Wagon was niet zo populair, dus die kun je nog vrij vaak in nette staat terugvinden bij een garage/dealer.

De Galant station heeft 2.4 GDI blokken gehad, wat best wel lekker is als je regelmatig veel spullen vervoert in en achter de auto :)
Dank voor je reply.

Ik ben stiekum meer gecharmeerd van de Galant dan van de Lancer Wagon. Maar de Lancers zijn veel modernere auto's. Misschien maar eens gaan proefrijden op een loze dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Wrack schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:25:
[...]

Achteraf gezien ook een betere keus... Nouja... Ondertussen is alles ook al een vervangen (waaronder het blok).
Geen idee of je MLR kent; zoek anders even op Google naar "hillclimb Mad Mac" of "hillclimb Donald McCaskill" en probeer achter de build van zijn auto te komen... Te ziek voor woorden :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

frickY schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:09:
Verbruik omhoog en slechter starten lijkt me in ieder geval een duidelijke indicatie dat er iets niet klopt.
Ja, zover was ik ook al :9 Het ging me er meer om of dit het bekende verdeelkap-probleem kan zijn of niet? Ach, het ding heeft nog een paar maanden APK en dan gaat hij toch naar m'n vriendins oom die 'm even naloopt dus we merken het vanzelf wel, maar als het het bekende probleem is, dan weet ik dat we beter kunnen gaan kijken naar een nieuwe auto :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Net even de foto's zitten kijken van zijn Evo 5... damn... Daar is heel wat geld en tijd ingestoken.

Voordeel van de 'nieuwere' Evo's is, dat er veel meer voor te vinden is. Verder zijn de wijzigingen aan het blok tussen de 4-8 ook minimaal.

@ hierboven:
Een verdeelkap kost meestal niet zoveel en is over het algemeen vrij makkelijk te vervangen?

[ Voor 18% gewijzigd door Wrack op 12-01-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

@Wrack: Klopt, maar voor de Colt schijnt het een bekend probleem te zijn en aangezien deze verdeelkap er net max 1,5 jaar op zit snap je vast wel dat ik weinig zin heb om dat ding wéér te vervangen, en dan over een jaar weer. Dan gooi ik dat geld liever naar een diesel of LPG3 auto die iets minder kuren vertoont.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

PauseBreak schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:33:
@Wrack: Klopt, maar voor de Colt schijnt het een bekend probleem te zijn en aangezien deze verdeelkap er net max 1,5 jaar op zit snap je vast wel dat ik weinig zin heb om dat ding wéér te vervangen, en dan over een jaar weer. Dan gooi ik dat geld liever naar een diesel of LPG3 auto die iets minder kuren vertoont.
Wellicht maakt het ook uit of je er een originele insteekt of een ander 'bekend merk' dat ze levert.

Bij de Carisma gingen de remschijven bij de eerste serie vaak snel kapot. Die werden vervangen met hetzelfde type, dat ook weer snel kapot ging (maar wel weer wat km`s op weg, waardoor garantie meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:01
Kleine bump: onze Outlander uit 2008 met 160.000 km op de teller heeft versleten koppelingsplaten. Blijkbaar komt dit wel vaker voor bij de 2.2 DI-D diesel met 156 pk, gezien dit radar topic. Geschatte kosten liggen rond de 3000 euro, het vliegwiel wordt dan waarschijnlijk ook vervangen. Ik vind dit wel erg vroeg gezien de relatief lage kilometerstand van de Outlander, maar het heeft blijkbaar te maken met het vliegwiel die het koppeling telkens een beetje laat slippen rond de 2000 tpm om trillingen uit de motor op te vangen. Ik vind het maar een raar verhaal; het lijkt wel alsof de versnellingsbak het vermogen van de motor niet aan kan.

Misschien is het wel wraak, want we zijn de afgelopen tijd wezen kijken naar een andere auto :). Ik heb ondertussen in iedere Mitsubshi gereden die verkocht wordt op dit moment (op de Pajero en de gefacelifte Outlander na), maar vorige week zaterdag was de ASX aan de beurt. Paar dingen die me opvielen:

+ Stiller dan onze Outlander
+ Pittige motor (1.8 diesel met 150 pk)
+ Fijnste versnellingsbak die ik heb meegemaakt, schakelen ging zo ongelofelijk goed

- Stoelen. Ik kreeg na een halfuur last van mijn onderrug, vooral omdat de zitting te kort was
- Hoofdruimte, voorin is het nog te doen, maar achterin kan ik met mijn 1.93 absoluut niet zitten. Zelfs in de Suzuki Swift van mijn moeder heb ik nog meer ruimte voor mijn hoofd. Echt jammer, want dit zou een leuke gezinsauto kunnen zijn.

Maar goed, als iemand dus vragen heeft over de nieuwe Mitsu's, vraag ze gerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Knul schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:00:

Maar goed, als iemand dus vragen heeft over de nieuwe Mitsu's, vraag ze gerust :)
Hoe rijdt de Evo X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Knul schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:00:
Kleine bump: onze Outlander uit 2008 met 160.000 km op de teller heeft versleten koppelingsplaten. Blijkbaar komt dit wel vaker voor bij de 2.2 DI-D diesel met 156 pk, gezien dit radar topic. Geschatte kosten liggen rond de 3000 euro, het vliegwiel wordt dan waarschijnlijk ook vervangen. Ik vind dit wel erg vroeg gezien de relatief lage kilometerstand van de Outlander, maar het heeft blijkbaar te maken met het vliegwiel die het koppeling telkens een beetje laat slippen rond de 2000 tpm om trillingen uit de motor op te vangen. Ik vind het maar een raar verhaal; het lijkt wel alsof de versnellingsbak het vermogen van de motor niet aan kan.

Misschien is het wel wraak, want we zijn de afgelopen tijd wezen kijken naar een andere auto :). Ik heb ondertussen in iedere Mitsubshi gereden die verkocht wordt op dit moment (op de Pajero en de gefacelifte Outlander na), maar vorige week zaterdag was de ASX aan de beurt. Paar dingen die me opvielen:

+ Stiller dan onze Outlander
+ Pittige motor (1.8 diesel met 150 pk)
+ Fijnste versnellingsbak die ik heb meegemaakt, schakelen ging zo ongelofelijk goed

- Stoelen. Ik kreeg na een halfuur last van mijn onderrug, vooral omdat de zitting te kort was
- Hoofdruimte, voorin is het nog te doen, maar achterin kan ik met mijn 1.93 absoluut niet zitten. Zelfs in de Suzuki Swift van mijn moeder heb ik nog meer ruimte voor mijn hoofd. Echt jammer, want dit zou een leuke gezinsauto kunnen zijn.

Hoe vaak zit je achterin je eigen auto?

Wel ongelofelijk als ze anno 2012 een koppeling moeten laten slippen om trillingen te voorkomen. Als de auto schokt moeten ze terug naar de tekentafel. Wie weet schakelde de asx daarom ook wel zo lekker 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Pixal op 05-02-2012 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Pixal schreef op zondag 05 februari 2012 @ 00:38:
[...]

Wel ongelofelijk als ze anno 2012 een koppeling moeten laten slippen om trillingen te voorkomen. Als de auto schokt moeten ze terug naar de tekentafel. Wie weet schakelde de asx daarom ook wel zo lekker 8)7
Auto is niet voor mij, maar voor mijn vader, en die carpoolt iedere dag ongeveer 300 km met drie anderen. Dan moet je er wel een beetje fatsoenlijk in kunnen zitten :).

Ja, en dat schakelen had met een bepaald vliegwiel te maken, die dus te zwak blijkt te zijn voor het koppel van een moderne diesel. De Toyota RAV-4 moet er ook enorm veel last van hebben, net als de zusjes van de Outlander (de 4007 en C-Crosser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

3000 euro? Dat is best een hoop. Is het niet mogelijk om de onderdelen elders te bestellen en dit ergens 'goedkoper' te laten vervangen?

Worden trillingen normaal niet opgevangen met balans-assen in de motor? Dit is namelijk wel zo bij de 4G63-motoren van Mitsubishi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Pixal schreef op zondag 05 februari 2012 @ 00:38:
Nooit, maar voor mij is dat ook een eis. Ik moet achter mijzelf kunnen zitten anders is er gewoon te weinig ruimte om volwaardig passagiers mee te nemen. En dat is iets wat ik regelmatig doe. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445144

Ziehier leasebakje Harrie, mijn eerste en voorlopig laatste Mitsubishi. Niet omdat ik ontevreden ben, integendeel, maar omdat de baas het merk van De Lijst af heeft gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/35641_1531442609360_1333610608_31422492_5120004_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Na 8 jaar trouwe dienst eind januari mijn Royal Class 1.6 GL Carisma ingeleverd. Na 2 Mitsu's rijd ik nu Ford.
Dit was met name omdat de Lancer die ik zag maar 400kg ongeremd mag trekken. En dat met een aanhanger die 575kg mag hebben was dat dus wel een eis dat hij 500+ kon trekken.

Nu een nette Ford Wagon gekocht uit 2006 met nog geen 60.000 km op de teller (!) en voor een prijs met aftrek van de Mitsu (1000 euro) wat nog onder ons budget lag :)

[ Voor 7% gewijzigd door Frostbite op 14-02-2012 11:59 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gonadan schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:50:
[...]

Nooit, maar voor mij is dat ook een eis. Ik moet achter mijzelf kunnen zitten anders is er gewoon te weinig ruimte om volwaardig passagiers mee te nemen. En dat is iets wat ik regelmatig doe. :)
Yes, dat is ook één van mijn eisen. Ik vind het bijvoorbeeld ook verschrikkelijk irritant om een knietje in m`n rug te krijgen tijdens het rijden. IN je studententijd kun je dan enorm lachen met 5 man in zo`n compact klasse, maar daarna is het toch tijd voor iets serieuzers.
Anoniem: 445144 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:07:
Ziehier leasebakje Harrie, mijn eerste en voorlopig laatste Mitsubishi. Niet omdat ik ontevreden ben, integendeel, maar omdat de baas het merk van De Lijst af heeft gehaald.

[afbeelding]
Waarom issie eraf? Kosten/wissel maatschappij/contracten?
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:57:
Na 8 jaar trouwe dienst eind januari mijn Royal Class 1.6 GL Carisma ingeleverd. Na 2 Mitsu's rijd ik nu Ford.
Dit was met name omdat de Lancer die ik zag maar 400kg ongeremd mag trekken. En dat met een aanhanger die 575kg mag hebben was dat dus wel een eis dat hij 500+ kon trekken.

Nu een nette Ford Wagon gekocht uit 2006 met nog geen 60.000 km op de teller (!) en voor een prijs met aftrek van de Mitsu (1000 euro) wat nog onder ons budget lag :)
Toch fijn dat je nog wat terug hebt gekregen voor je Cari. Hoe oud was hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

En dan nog een vraag voor de doe-het-zelver. Hoe repareer ik de verlichting achter de ventilatorknoppen? De verlichting van airco en alarmlichten doen het wel. Van het weekend had ik al een beginnetje gemaakt met het loswrikken van de bovenste kap met de luchtinlaten en klok, maar dat ging niet soepel en toen moest ik weg. Het betreft de pre-facelift.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gonadan schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 08:58:
En dan nog een vraag voor de doe-het-zelver. Hoe repareer ik de verlichting achter de ventilatorknoppen? De verlichting van airco en alarmlichten doen het wel. Van het weekend had ik al een beginnetje gemaakt met het loswrikken van de bovenste kap met de luchtinlaten en klok, maar dat ging niet soepel en toen moest ik weg. Het betreft de pre-facelift.
De witte behuizing achter het zwarte dashboardpaneel kun je uit elkaar schuiven/klikken. Zit met van die plastic haakjes vast, dus een beetje wrikken en van elkaar afschuiven.

Oh. Kwam deze nog tegen. Test uit 2006 van Engelse verzekeringsmaatschappij: Carisma op 4e plaats in top 100 meest betrouwbare auto. :D

http://www.gizmag.com/the...ast-decade-in-order/5657/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Michael Knight schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:53:
De witte behuizing achter het zwarte dashboardpaneel kun je uit elkaar schuiven/klikken. Zit met van die plastic haakjes vast, dus een beetje wrikken en van elkaar afschuiven.
Ik was aan deze begonnen met los slopen, die leek mij gemakkelijker en het leek alsof die eerst los moest.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XjJ3ICiGMUmZf9fCuRSHm8yQ/full.jpg

Maar je kunt dus ook direct aan de kap eronder beginnen? En daaronder vind je dan ergens een ingang naar het lampje?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Michael Knight schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:59:
Toch fijn dat je nog wat terug hebt gekregen voor je Cari. Hoe oud was hij?
Was er een uit 1999 dus goed en wel 12 jaar oud.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gonadan schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:07:
[...]

Ik was aan deze begonnen met los slopen, die leek mij gemakkelijker en het leek alsof die eerst los moest.

[afbeelding]

Maar je kunt dus ook direct aan de kap eronder beginnen? En daaronder vind je dan ergens een ingang naar het lampje?
Die bovenste kap moet er inderdaad eerst af. Dat zorgt ervoor dat je mooi van bovenaf naar binnen kunt kijken

Dan zie je dit:

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i201/Robfmon/1.jpg

en vervolgens:

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i201/Robfmon/2.jpg

Gelukkig had iemand er plaatjes van op het Carisma board. Als je het zelf uit moet zoeken (zoals ik destijds) ben je een flinke tijd bezig om alles los te krijgen..

bron: http://zulu.messageboard....=2175&highlight=dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Michael Knight schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:02:
[...]

Die bovenste kap moet er inderdaad eerst af. Dat zorgt ervoor dat je mooi van bovenaf naar binnen kunt kijken

Dan zie je dit:

[afbeelding]

en vervolgens:

[afbeelding]

Gelukkig had iemand er plaatjes van op het Carisma board. Als je het zelf uit moet zoeken (zoals ik destijds) ben je een flinke tijd bezig om alles los te krijgen..

bron: http://zulu.messageboard....=2175&highlight=dashboard
Kijk, daar kan ik wat mee. Zijn ze in serie geschakeld trouwens? Want alles is toevallig tegelijk stuk. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik vermoed van niet. Zodra er eentje kapot gaat, blijft de rest het normaal wel doen.

Anoniem: 445144

Michael Knight schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:59:
Waarom issie eraf? Kosten/wissel maatschappij/contracten?
"Kom je in aanmerking voor een nieuwe lease-auto dan worden de keuzes beperkt.
<werkgever> gaat het aantal merken van 18 naar 9 terugbrengen om zo een inkoopvoordeel te bewerkstelligen, maar laat nog steeds voldoende keuze over voor de medewerker. Daarnaast brengen we de keuze voor het aantal hybride auto’s terug, omdat deze in de praktijk een erg hoog verbruik en CO2 uitstoot laten zien."

Maar op dit moment is de lijst helemaal leeg, omdat we een paar honderd mensen gaan ontslaan, en hun lease-auto's moeten eerst opgereden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Binnenkort ex-Carisma rijder :( 1997 1.6 GLX

Carisma staat bij dealer voor APK en beurt maar is helaas APK-afkeur. De auto heeft enige jaren geleden een aanrijding gehad. De schade is hersteld maar bij de wielkast aan de achterzijde is het nu al enige tijd aan het roesten en is nu ook de dorpel aangetast.

Motorisch ging de auto nog als een zonnetje maar hij is de ingreep van het lassen niet meer waard. Nu maar eens kijken wat ik er nog voor kan vangen. Tips?

Volgende auto wordt een maatje groter. Ik denk zelf aan een Mondeo Wagon. Een Lancer Wagon is me toch iets te klein vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:06

Metro2002

Memento mori

De oud ijzer prijs denk ik. Een auto die niet meer door de APK komt is niks waard.
Of je moet hem in onderdelen proberen te verkopen of aan handige harry die hem wel gaat lassen. Maar verwacht er dan niet veel meer dan 300 euro ofzo voor te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390599 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:50:
Binnenkort ex-Carisma rijder :( 1997 1.6 GLX

Carisma staat bij dealer voor APK en beurt maar is helaas APK-afkeur. De auto heeft enige jaren geleden een aanrijding gehad. De schade is hersteld maar bij de wielkast aan de achterzijde is het nu al enige tijd aan het roesten en is nu ook de dorpel aangetast.

Motorisch ging de auto nog als een zonnetje maar hij is de ingreep van het lassen niet meer waard. Nu maar eens kijken wat ik er nog voor kan vangen. Tips?

Volgende auto wordt een maatje groter. Ik denk zelf aan een Mondeo Wagon. Een Lancer Wagon is me toch iets te klein vrees ik.
Vandaag meteen een krabbel gezet onder een offerte voor een Mondeo. Over 2 weken wordt de Mondeo afgeleverd. Dus ik kan nog 2 weken nostalgisch rondtorren met de Carisma. Baal ervan dat zo'n stomme schade hem noodlottig is geworden. Maar ben gigantisch blij met de Mondeo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Toch alvast veel plezier met de Mondeo. :)

Tip: bied je Carisma aan bij een Japanse onderdelenboer. Deijne in Volkel zal er vast nog wel wat voor willen geven als hij verder in goede staat is (motorblok, versnellingsbak, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Zo, even een kleine bump dan maar :P

Vandaag is de Colt voor de apk opgegaan en helaas, het ding is voorwaardelijk afgekeurd. Er moet het een en ander aan gebeuren en gelukkig is m'n schoonoom monteur en zo lief om dat te willen doen zonder tijd te rekenen, en de onderdelen tegen inkoopsprijs te regelen :)
Even het lijstje voor de geïnteresseerden:
  • Koplampen moeten afgesteld worden want ze staan niet even hoog.
  • CO-waarde was te hoog (kon opgelost worden met een additief)
  • Motorrubbers waren vergaan (En dat wisten we al een tijdje want het blok liep erg onrustig tijdens stationair loop, vandaar ws ook de CO-waarde :+ )
  • Aandrijfashoes lv is kapot + uitlijnen daarna
  • Stadslicht rv defect (ook dit wist ik al, maar te lui om het te maken, gebruik het namelijk toch nooit)
  • Kentekenverlichting defect (En dit was ook bekend, doet het soms wel, soms niet als gevolg van een ongeluk waarbij iemand op onze bips reed. Schoonoom kon het probleem niet vinden en een andere garagist ook niet.)
De bandenboer/garagist wou €350,- hebben om het te repareren en dan zou ik 'm 4 werkdagen kwijt zijn in het gunstigste geval. Duurt toch een beetje lang en het is ook zo ongeveer de dagwaarde van het blikje, dus dat hebben we maar niet gedaan.
De schoonoom hoeft niet 2 werkdagen te wachten op motorrubbers (want die haalt hij gewoon van de sloop :+ ), dus dat scheelt weer 3 werkdagen dat we die auto niet kunnen gebruiken en bovendien scheelt het weer enorm in de kosten. Alleen jammer van de euro's, maar dan hadden we zelf maar beter op moeten letten. Ik vroeg gisteravond aan m'n vriendin wanneer er nieuwe apk op moest zitten en dat bleek vandaag te zijn ... Daar moeten we in het vervolg iets beter op letten :9

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Die koplampen kun je toch zo zelf stellen? Tegen schemertijd de auto voor een muurtje zetten op enkele meters afstand en hup, stellen maar (zoek ff een plaatje voor juist lichtbeeld op google).

CO-waarde; auto ff goed warm rijden voorafgaand aan de apk (dus niet 15 minuten).

Voor verlichting ff tijdelijk een draadje in kofferbak trekken van andere 12v zodat hij gelijktijdig aangaat. Hoe je het daarna oplost, kun je je dan weer een jaar druk over maken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ja, wat al niet kan :P Het gaat er vooral om dat we de verlichting vrij recent hadden vervangen (want dimlichten gingen kapot) en ik had daarna nog niet gekeken naar de uitlijning er van. Dat het iets te kort op de auto zat had ik wel door, maar of het nou wel of niet goed staat maakt niks uit. Je ziet toch niks in het donker en je verblindt mensen er ook niet mee :+
CO-waarde klinkt ook dramatischer dan het is, die auto had bij de bandentoko 2 uur staan afkoelen en de monteur-oom rijdt 'm sowieso eerst warm en dan ziet hij wel hoe het ervoor staat voor de keuring (waarde was 0.9 trouwens, *ietsjes* te hoog) en de kentekenverlichting maak ik me niet druk om. Geen agent die je daarvoor langs de kant gaat zetten en zeker hier in de omgeving niet. Genoeg dronkelappen die meer aandacht opeisen ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Je gaat een auto toch niet weg doen omdat een apk 350 euro kost :') ? 8)7 of mankeert ie verder van alles, is ie doorgeroest en wilde je hem toch al naar de sloop brengen ofzo? Anders snap ik dat soort beslissingen echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ik heb ook nergens gezegd dat die auto weg is gedaan. Ik heb enkel gezegd dat ik die auto niet voor die €350,- bij een grote franchiser ga laten repareren, maar dat hij naar de oom van m'n vriendin is gegaan die het voor flink minder doet.
Om het trouwens even in perspectief te zetten: Die auto heeft €500,- gekost, er zit al voor €1200,- aan reparaties in, dus die auto heeft ons straks al 3x zoveel gekost als waarvoor we 'm hebben gekocht :P

Edit:
En het is maar goed ook dat ik 'm naar de monteur-oom heb gebracht want toen het ding op de brug stond bleek dat de aandrijfashoes helemaal niet kapot is, net als de motorrubbers. Sterker nog, op de motorrubbers zag je sporen van gepor met schroevendraaiers. Monteur-oom verdacht ze ervan om werk verlegen te zitten :+
Oh ja, totale kosten waren dus €50,-. APK, 2x lampjes en half uur huren van de brug.

[ Voor 31% gewijzigd door PauseBreak op 19-03-2012 22:06 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 20:02
Even een kort vraagje :)

Weet iemand hoeveel olie er in een Mitsubishi Colt 1.3GLI uit 1998 moet? Kan er maar bar weinig van vinden op google en andere websites :)

ik weet dat in de 1.6 variant 3,4 liter gaat, maar of de 1.3 dat ook nodig heeft weet ik niet.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
In een 1.3 uit 1996 moet 3,3L (incl filter) 10W40 SG of SH motorolie.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sfoQIbQVNPXCrvOAgjsxu8xG/full.png

[ Voor 157% gewijzigd door frickY op 04-07-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Zeer geachte Mitsubishi kenners... :) Wat mag een Mitsubishi Carisma 1.6 GL Royal Class op LPG-G3 uit 1998 met zo'n drie ton op de teller tegenwoordig nog ongeveer kosten? Hij heeft o.a. een airco en een stuk of vier airbags, maar bijvoorbeeld geen lichtmetalen wielen.

En zijn die dingen een beetje betrouwbaar? Het is niet moeders mooiste, maar dat geeft niet. Ik wil gewoon graag zo goedkoop mogelijk, maar wel een beetje veilig van A naar B heen en weer.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tja waar koop je 'm? particulier/garage/dealer?
Verder de staat van 't ding hangt er nogal vanaf natuurlijk maar ja alles tussen de 0 en 1500 euro (als je 'm bij de dealer krijgt met wat garantie op grote problemen) zou ik zeggen.

http://www.gaspedaal.nl/M...isma/?brnst=LPG-G3&srt=pr
trek je conclusies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Bij een bovaggarage zou ik zeggen rond de 1250 euro. De Royal Class was een editie met veel extra opties (elektr. ramen enz). Op verschillende fora heb ik mensen met zo'n model makkelijk 400.000 zien halen op lpg bij regulier onderhoud, dus je kunt er nog even plezier van hebben.

Controleer bij de 1.6GL op die leeftijd de staat van de remschijven, remcylinders (slave), evt. roest bij spruitstuk motorblok, draagarmen ( linksvoor is vaker stuk), de aandrijfassen ( en bijbehorende hoezen) en de rubbers (motorophanging).

Belangrijkste zal de versnellingsbak zijn: (terug) schakelen van 3->2->1 gaat bij dit type vaak lastiger, vanwege versleten nylon schakelbusjes en een bij te stellen schakelstang.

Schrik niet van deze lijst. Het is een opsomming van het onderhoud dat de meeste mensen met dit model gehad hebben met 400.000km achter de kiezen. :) Het zijn ook mooie punten om op af te dingen en vervolgens zelf voor een nette prijs te fixen. Die schakelbusjes kun je al krijgen voor zo'n 10 euro bij de dealer.

Als het terugschakelen naar z'n 2 tijdens het rijden moeizaam gaat, dan is de snchromesh mogelijk versleten. Dat is prijziger en bij flinke klachten zou ik de auto dan afraden op die leeftijd bij een prijs van 1250+ i.v.m. bijkomend onderhoud.

Mocht je meer willen weten, gewoon vragen!

[ Voor 29% gewijzigd door Michael Knight op 12-07-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

De derde in dat lijstje hierboven. :) Een grote tweedehands autohandel bij mij in de buurt waar vooral 'Nederlanders van buitenlandse afkomst' rondhangen, maar dat maakt mij verder niet uit. Garantie zal wel tot aan het hek zijn...

Ik zoek dus een goedkope, betrouwbare bak op gas (G3) in de buurt van Amersfoort, liever geen station, maar wel 4- of 5 deurs met een handbak, niet te groot maar ook niet heel klein. Dan houdt je dus niet zo heel veel opties meer over, en zo kwam ik dus hier uit. Ik heb al even met de verkoper gesproken, best een aardige vent. Hij krijgt nog een 'kleine servicebeurt' en een nieuwe APK. Ik heb hem dus al even gezien, hier en daar op de randjes is er wat verf af maar dat lijkt mij normaal voor een auto van die leeftijd, onder de moterkap ziet het er schoon en droog uit. De airco zal het vast niet meer doen, maar dat boeit mij niet zo. Het enige wat ik een beetje mis is ABS.

Ik schrik niet van dat lijstje hoor, remmen en schakelpoken slijten nou eenmaal bij gebruik. Hoe check ik die remmen? Proefritje? Of moet hij daarvoor op de brug? Een aankoopkeuring gaat een beetje te ver lijkt mij voor een auto in deze prijsklasse. Als de remmen echt slecht zijn komt hij toch niet door de APK, of wel?

Een kort testritje ga ik wel even maken, als de motor goed loopt zonder bijgeluiden, er verder geen gekke rammels en geluiden zijn, er geen plas olie onder ligt en hij goed stuurt, remt en schakelt waag ik het er denk ik maar op. Ik verwacht echt geen wonderen, maar wil ook geen gevaarlijke auto die het regelmatig laat afweten of me op enorme onderhouds en reparatie kosten jaagt. Een paar krasjes en roestplekjes boeit mij verder niet, desnoods werk ik dat zelf een beetje bij.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Als je geen ABS hebt, heeft dat model ook waarschijnlijk gewoon remtrommels achter. Remschijven + ABS was destijds een speciale optie.

Remschijven kun je gewoon bekijken door de wielen even los te halen.

Verder hangt het ook een beetje van het onderhoudsverleden af. Als hij netjes al zijn beurten heeft gehad, kun je 'm gerust kopen, maar als het ding de laatste jaren 80.000km heeft gelopen zonder echt onderhoud, kan het een kat in de zak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Michael Knight schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:11:
Als je geen ABS hebt, heeft dat model ook waarschijnlijk gewoon remtrommels achter. Remschijven + ABS was destijds een speciale optie.

Remschijven kun je gewoon bekijken door de wielen even los te halen.

Verder hangt het ook een beetje van het onderhoudsverleden af. Als hij netjes al zijn beurten heeft gehad, kun je 'm gerust kopen, maar als het ding de laatste jaren 80.000km heeft gelopen zonder echt onderhoud, kan het een kat in de zak zijn.
LOL, Die verkoper ziet me aankomen als ik de wielen even wil losschroeven... Ik zal inderdaad wel naar het onderhoudsboekje vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Remschijven kun je ook zo wel zien hoor, meeste auto's hebben geen stalen velgen erop dus kun je het goed genoeg zien. Voelen of er geen dikke rand op zit, of je zo 1,2,3 geen scheuren ziet, etc. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Je kunt tijdens je testrit natuurlijk even langs je 'eigen garage' voor een snelle blik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Het motorcontrolle lichtje ging vandaag branden in mijn Carisma (1.8GDI 2000).Vervolgens kwam er een harde getik uit de motor (kleppen denk ik zo) en even later viel de auto stil op de snelweg. Ik heb de motorkap open gedaan en even gewacht, en zo wankelend de laatste paar km naar huis gereden. Hij ging telkens uit als ik hem in zijn vrij liet.
Ik had de oliepeil onlangs nog gecontroleerd en eenmaal thuis aangekomen keek ik weer en het lijkt gewoon in orde te zijn. Maar misschien moet ik het een paar uur laten staan totdat de olie is gezakt? Ik heb er de ballen verstand van namelijk. Kan het mogelijk ook de koelvloeistof zijn? Daar kijk ik namelijk nooit naar. Zelfs nu kon ik niet zo goed zien of die nou leeg was of niet.
Wie weet me een beetje op weg te helpen met dit? Ik ga straks de olie weer checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Motorlampje kan vanalles betekenen. Mogelijk is de auto in noodloop gegaan... Uitlezen voor foutdiagnose met MUTII kost je twee tientjes bij de dealer..

Je zou eventueel de computer kunnen resetten om te kijken of de foutmelding terugkomt (accu los, na enkele minuten weer aansluitem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 482343

Ik heb vandaag me galant 1.8 ingeruild voor een carisma uit 2000 helaas de galant was op

in de carisma zit een fabrieks radio in hoe krijg je die er uit er zitten aan allebei de kanten 2 ronde gaatjes maar ik heb geen pennen er bij die je er in kan doen om hem er uit te halen weet iemand toevalig hoe je hem eruit kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Welkom op GoT! :)

In die ronde gaatjes kun je bijvoorbeeld de beugel van je Parrot carkit plaatsen (had ik ooit) + daar kun je ook aan beide kanten een smalle schroevendraaier insteken en vervolgens de radio naar je toetrekken (schroevendraaier iets schuin houden, waardoor je grip hebt).

De standaardradio zit niet speciaal vast voor zover ik weet. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Michael Knight op 10-11-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Een paar lange spijkers of stukjes massief elektra installatie draad werkèn ook prima :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Stalen kledinghanger verknippen werkte voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Sinds 3 weken heb ik een Lancer Wagon Intense 2.0 16V uit 2008
Het is echt een goede wagen met een super wegligging door het sport onderstel :)
Lancer is niet echt zuinig al rijdt mijn vrouw 10% zuiniger O-)

Kan wel merken dat die 95+ octaan niet voor niets op de binnenkant van de tankdop staat, naast dat de motor veel rustiger en beter loopt op ultimate 98 is hij ook nog eens een stukje zuiniger (compenseer je de meer pijs van 98 t.o.v. 95 makkelijk mee)

Ga volgende week weer boodschappen doen in DLD en dan zal ik eens kijken hoe hij het op Aral Ultimate 102 gaat doen :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik wil ook nog steeds eens 102+ in een Carisma doen... de reguliere en de GDI. Bij de 1.6 merk je al wat verschil in motorgeluid en een ietwat betere reactie bij een ovtaangetal van 98. Bij de GDI merk je meteen prestatiewinst bij 98. Daar issie oorspronkelijk ook voor ontworpen.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Het enige minpunt aan de lancer waren de speakers, de voor en achter speakers waren van karton en zo goed als overleden...
Heb lang gezocht naar speakers met de juiste inbouwmaat aangezien de wagon achter een metalen frame heeft om ze in te bouwen (14,3cm) de meeste speakers hebben een grote inbouw maat of waren te diep.
Heb gelukkig bij correct 2 setjes JBL GTO 638's kunnen bestellen voor een goede prijs welke perfect passen!
Moet nu alleen nog gaan zoeken naar een betaalbaar vervanging setje voor de defecte tweeters in de A-stijl.

Update:

Afgelopen donderdag Aral Ultimate 102 getankt in Elten/Emmerich, motor loopt rustiger en pakt ook beter op t.o.v. de BP ultimate 98 :)
Euro95 was daar € 1,619 en de Ultimate 102 was € 1,649 :9
Is toch 22ct goedkoper dan de BP ultimate 98 in NL en dan heb je nog betere benzine ook _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door fast-server op 24-11-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Vanochtend is vrouwlief met onze Colt op winterbanden een kruispunt over gegleden, en is een velg vernield tegen de stoeprand. Gelukkig band niet leeg gelopen en met haar ook niets mis, maar kan nu wel opzoek naar een nieuwe velg.
velg

Maar hoe vind ik een velg die onder mijn auto past. Ik weet alleen;
Velgmaat: 5,5JJx13”
Bandenmaat: 175/70R13

Maar dan heb je ook nog zoiets als 4 en 5 gats, en verschillende afstanden van de wielmoeren als ik mij niet vergis? Het betreft een Colt 1.3 GLI uit 1995.
Is het wel handig om 1 nieuwe velg te kopen, of is 4 dezelfde verstandiger?

[ Voor 36% gewijzigd door frickY op 06-12-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Steek? Die kan je toch gewoon meten? Ik vermoed dat het vier bouten zijn, meet diagonaal de afstand tussen het midden van de bouten en je hebt de steek. Ik vermoed 10cm (steek 4x100)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ze is met de auto op haar werk. Ik kan er dus zelf niet bij, maar wilde wel graag alvast opzoek naar een nieuwe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ah lol, ik zou mijn geld zetten op 4x100. Daarentegen zou ik nooit iets kopen zonder dat zeker te weten, eerst meten dus. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:50

-tom-562

Oliesjeik

Google op steekwijzer

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sinds ik met mijn ex-Carisma het niet voor elkaar kreeg een eenduidige velgmaat te vinden vertrouw ik dat soort sites niet meer. :P
Maar misschien is het met de Colt beter. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-06 20:38
frickY schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:50:
Vanochtend is vrouwlief met onze Colt op winterbanden een kruispunt over gegleden, en is een velg vernield tegen de stoeprand. Gelukkig band niet leeg gelopen en met haar ook niets mis, maar kan nu wel opzoek naar een nieuwe velg.
[afbeelding]

Maar hoe vind ik een velg die onder mijn auto past. Ik weet alleen;
Velgmaat: 5,5JJx13”
Bandenmaat: 175/70R13

Maar dan heb je ook nog zoiets als 4 en 5 gats, en verschillende afstanden van de wielmoeren als ik mij niet vergis? Het betreft een Colt 1.3 GLI uit 1995.
Is het wel handig om 1 nieuwe velg te kopen, of is 4 dezelfde verstandiger?
Misschien een overbodige vraag, maar is het reservewiel niet toevallig hetzelfde? Ik kan vanaf hier natuurlijk niet beoordelen hoe beschadigd de velg is maar misschien is het een optie de beschadigde velg als reservewiel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Precies, heb ik ook, er zat aan de rand van mijn auto bij één velg een deuk (al voor dat ik 'm kocht, kwam er ook pas later achter toen ik het reservewiel controleerde op de spanning) en die heb ik mooi als reservewiel. De band loopt amper af en als ik een lekke band krijg kan ik er wel mee naar een bandentoko hobbelen. Sla die rand gewoon met de hamer weer zo veel mogelijk terug in 'model'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Inmiddels is de winterband inderdaad overgezet op het reservewiel, en rolt die nu onder de auto.
Maar ik heb nu dus geen reservewiel meer. De velg is echt te erg beschadigd. De hele auto hobbelt en trekt opzij wanneer deze gemonteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat slopen bellen om te vragen of ze niet wat hebben liggen voor je, moet meestal wel lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik rijd nu tijdelijk in een Mitsubishi Colt 1.3 , en als ik een bocht maak op een lage snelheid hoor ik een door merg en been gaande piep.. Dit in z'n eerste, tweede en derde versnelling (4e weet ik niet, maak ik niet zo vaak bochten in waarin ik gepiep hoor.. :P ) Kan het zijn dat de koppelingsplaten op zijn oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Als je nog genoeg koppel hebt dan lijkt dit me stug, zit er nog genoeg olie in?
Kan namelijk zijn dat je lager droog loopt of droog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Waarom denk je aan de koppelingsplaten als het alleen bij bochten is?
Heb je het alleen bij bochten naar links of rechts, of bij beide?
Hoor je het altijd in bochten, of alleen bij lage snelheid? Hoe laag?

Ik zou inderdaad ook eerder denken aan een wiellager, of iets met de ophanging. Een piep is meestal bij ronddraaiende delen, een door merg en been piep meestal bij ijzer op ijzer. Dus lager lijkt me de grootste kanshebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Precies, heb het ook gehad met een kapot wiellager, soms piepte hij verschrikkelijk (niet leuk als je in de file staat, het erg warm is en je dus wel met je raampjes open wilt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Mijn remblokken en schijven zijn achter versleten, ik dacht ik zal eens bellen wat dat kost.
Mitsubishi dealer € 380
Van Essen € 360
Andere garages € 360

Ze gaven allen aan dat het een uurtje werk was en dat ik er wel op kon wachten.
De meeste van de bovenstaande garages gebruiken Bosch schijven en blokken.

Aangezien ik het toch wel een redelijk hoog bedrag vond ben ik eens gaan kijken wat de blokken en schijven kosten.

BOSCH - Ref: 0 986 424 814 Remblokkenset, schijfrem (MITSUBISHI : MR955068 - MN116929 - 4605A558) € 37.30
BOSCH - Ref: 0 986 479 603 Set van 2 remschijven (MITSUBISHI : MB895200 - MB928716) € 73.74
Beetje keramisch vet kost hooguit € 4
Totaal materialen € 115

€360 - €115 = €245 voor een uurtje werk
Lijkt me toch wel een beetje op prijsafspraken of zie ik dit nu verkeerd?

Denk dat ik ze zelf maar ga vervangen, ook al doe ik er 2 uur over dan is het toch snel verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
frickY schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:52:
Waarom denk je aan de koppelingsplaten als het alleen bij bochten is?
Heb je het alleen bij bochten naar links of rechts, of bij beide?
Hoor je het altijd in bochten, of alleen bij lage snelheid? Hoe laag?

Ik zou inderdaad ook eerder denken aan een wiellager, of iets met de ophanging. Een piep is meestal bij ronddraaiende delen, een door merg en been piep meestal bij ijzer op ijzer. Dus lager lijkt me de grootste kanshebber.
dat is het eerste wat bij mij omhoog schoot aan ideeën ;-) , maar heb het met beide richtingen. Links en rechts. Hoor het gepiep eigenlijk vooral bij langzame bochten (denk aan rotondes, kruisingen).
En het is een piep die redelijk door merg en been heen gaat, zie fietsers verschrikt omkijken als ik het kruispunt over kom piepen :X hehe.
Zal er binnenkort maar even naar laten kijken denk ik.. Is niet bepaald 'relaxt' auto rijden zo. Kan het verder enig kwaad, een versleten wiellager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:30
Ik heb ook een lancer gekocht ben er zeer blij mee :)

Afbeeldingslocatie: http://www.lancerevoclub.org/attachment.php?attachmentid=5151&d=1362646361

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
Wij kunnen de foto echter niet zien, omdat we niet lid zijn van 't lancerevoclub forum.. (althans ik niet!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Is een zwarte Evo IX met het stuur aan de juiste kant zo te zien :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 10:57
Ik kan mij ook hier melden. Afgelopen donderdag een Carisma 1.6 op lpg-G3 gekocht, ik zal binnenkort eens een fotootje maken.
Is een beetje een terugkeer naar de roots, mijn fam is nu een Volvo fam, mijn andere auto is ook een Volvo 144 uit 1973, vroeger reed echter iedereen Mitsubishi beginnend met een Lancer station van halverwege de jaren '80, en daarna een hele serie Galants. Mijn broer heeft ooit nog een Galant GTI gehad, de eerste en enige auto waar ik ooit in gezeten heb waarmee we harder dan 200 km/u reden, hmm memories :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

geldermalsen schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:56:
Ik heb ook een lancer gekocht ben er zeer blij mee :)

[afbeelding]
Fijne wagen d:)b Ik heb even een generatie overgeslagen...

Afgelopen 3 jaar en 3 maanden:
Transport
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0aiZv6SyuI67yyLkfDyZKkbN/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3TMx5qpttywKgd6ier9FZWY2/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ymB00KBjXvu2WjxeAO7ic3W4/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/inccFHJJlaL35XrL2K8qfK3N/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NHlrwUujNCnJCEDNNCJ1MSFY/thumb.jpg

Sinds een maand:
New Toys
Good start of 2013
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2KcA6CTiOwCzKddErMiLPTbx/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PBNRg4SOwexR2YiO0O6eFMdc/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s5vPb6V4HC6k41iSjN23bre4/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gmTByvu04RHlpKDyPQkdvUwX/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3LU3m8AQOpC5rvNQqdGLdgI8/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8LeWHg3SVlhpithkBom4qW2H/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sqLQGYho45fnRNoNbPFpT7rI/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hyvcN6FhOKvzqTCE1ZdS7YvZ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j6UfsyXDWV5HwjJkuB9zhAaK/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Nice :)

Welke uitvoering ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nu een 2008 GSR 5-speed manual met e.e.a. aan opties :)

Volgende mijlpaal is om er een FQ350 van te maken; 350pk & 475Nm...

/edit: even een crosspost uit HK
Even paar kleine pics na een paar uur heerlijk in het zonnetje de auto wassen.

New Toys
Good start of 2013
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WKz8QoE1KzTrkxcvlyMZcDDB/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CXCipdTcanmfVsDUQbM3xIyq/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zO3kvJsjY0Vug1WY4ilvGW1u/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tPeNGLS8nCfJt7ZERivqWzDm/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5ZZzVjD6rlAtRd4iKQkyAFC4/thumb.jpg

[ Voor 83% gewijzigd door MAX3400 op 07-04-2013 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Schop

Onze Outlander gaat er na 215.000 trouwe kilometers uit. Binnenkort zit de distributieketting eraan te komen, en het loont gewoon niet meer om zo'n log bakbeest rijdend te houden. Het is 1750kg op diesel dus dat tikt lekker aan in de MRB :+. Hij wordt vervangen door een Volvo V50, heel wat anders dus.

Nog even een fototje van de tank:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5540/9269486691_e29bd68794_z.jpg

Ga 'm wel missen. Was een heerlijke auto met z'n bi-turbo diesel. Ik zie wel dat ik nog wel even een betere foto mag maken voor ie weg gaat.

Overigens staan de winterbanden en het originele navigatiesysteem (het Mitsubishi Multi Communications System) te koop, dus als iemand interesse heeft, graag een DM.

Navi past ook in de ASX, Lancer (na 2008, dus met de jet-fighter grill) en Pajero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:33

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Leuk voor diegene die al een tijd wacht op zijn PHEV

YouTube: De eerste Mitsubishi Outlander PHEV's aangekomen in Zeebrugge

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

MAX3400 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:39:
[...]

Fijne wagen d:)b Ik heb even een generatie overgeslagen...

Afgelopen 3 jaar en 3 maanden:
Transport
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Sinds een maand:
New Toys
Good start of 2013
Fraaie wagen 8) , vind die lancer sowieso een erg mooie auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mijn Outlander komt over 2 weken. Ben erg benieuwd (stap indirect over vanuit een redelijk nieuwe A4). De officiele 0-100 tijd is iets van 11 seconden, maar hoor uit meerdere bronnen dat 8 seconden mogelijk is. Nou is sprint onbelangrijk, maar het zegt ook iets over souplesse.

Zolang je de deur niet te hard dichtslaat (wel erg dun), en het glimmende plastic op het dash vergeet, is het een prima bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Mooie auto`s mensen! :)

Ik heb me ook laten verleiden... Binnenkort staat er een Eclipse Coupé (4e generatie, import) voor mijn deur. Foto`s volgen tzt. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ben benieuwd wat je hebt gekocht, want tot nu toe vind ik eigenlijk alleen deze generatie enigzins OK : Wikipedia: File:Mitsubishi Eclipse front 20080801.jpg :)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:55
Fotootje van mijn traktor onderweg naar huis eerder dit jaar. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h84ohU246YFquooPUF7cIGja/full.jpg

Foto is hier gemaakt, links bovenin bij de parkeerplaats het gravel pad op en dan de parallelweg helemaal uitrijden. Niet aan te raden met een normale auto. Er zitten nogal flinke kuilen, hobbels, sporen en rotsen in dat paadje. :P
4 laag i.c.m. automaat is echt geniaal op dat soort weggetjes. O+

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En het onderstel natuurlijk op standje monster truck, wel geniaal rijden zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
:Y
Het enige dat eigenlijk ontbreekt is cruise control voor tijdens hele lange afstanden.
Hier in de omgeving is cruise control nagenoeg nutteloos :P

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Voet op de mat werkt dat niet dan? :P Maar als je dat bijna niet gebruikt dan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Pedal to the metal heeft dit als gevolg: Voordat de daktent er op zat, met daktent is de max aanbevolen snelheid 130km/h.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FI64d2XsB10RPeAXD5yY7m2T/full.jpg
Niet echt aan te raden in Noorwegen. :D

Het is vrij relaxed rijden zo'n L200 op wat hogere snelheden, maar 50km/h vindt ie niet zo leuk door de Ralliart chip. :P Als ie warm is merk je echt dat ie graag wat harder wil, maar 60 a 70 is net een schakelpunt dus staat de bak de hele tijd te flipperen als de gene voor je z'n snelheid niet constant houdt.
80 a 90 is een lekkere cruise snelheid hier in Noorwegen die makkelijk aan te houden is op langere afstanden.

Met die Ralliart chip komt ie voor een wagen van dit formaat en gewicht verbazingwekkend vlot vooruit als ie eenmaal op gang is. De eerste paar meters bij een stoplichtsprintje zijn alleen niet om over naar huis te schrijven. :+

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En dat met zo een geval, valt me niet tegen. Ik had om eerlijk te zijn verwacht dat ie door de bak maar 150 ofzo liep. :D Maar dat valt niet tegen dan haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Door welke bak? De daktent?
Ik heb geen idee hoever de topsnelheid gedaald is door de tent en ben ook niet van plan dat uit te zoeken.
De 140 haalt ie in ieder geval gemakkelijk met de tent op het dak. :P
De foto met bijna 190 is gemaakt in Duitsland zonder tent op het dak.

Ik was zelf ook vrij verbaast dat ie zo hard liep hoor.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MewBie schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:33:
Het is vrij relaxed rijden zo'n L200 op wat hogere snelheden, maar 50km/h vindt ie niet zo leuk door de Ralliart chip. :P

Met die Ralliart chip komt ie voor een wagen van dit formaat en gewicht verbazingwekkend vlot vooruit als ie eenmaal op gang is.
Als in Ralliart ECU ?? Heb je hem ook na het verwisselen van de ECU laten remappen ? De standaard mapping van een Ralliart ECU die voor Evo's geschikt is heeft namelijk een verschrikkelijk onnodig zuipende mapping dus ik hoop dat het bij een L200 niet zo is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Ik weet niet of het echt een 2de ECU is of meer een piggyback, het kastje zit in de kabelboom naar de originele ECU geprikt. Als ik de Ralliart kast er tussen uit haal en de kabels weer met elkaar verbind rij ik op de originele ECU. Bij mij is de Ralliart er in de fabriek of bij de dealer ten tijde van levering in gezet want op de papieren staat het type als RalliTronic vermeld. Bij een installatie naderhand zou alleen het vermogen aangepast zijn.

Voor montage van de daktent haalde ik op langere afstanden (van hier naar Oslo) 1:14, dus onnodig zuipend zou ik de mapping niet noemen. :P

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

MewBie schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 21:46:
Door welke bak? De daktent?
Ik heb geen idee hoever de topsnelheid gedaald is door de tent en ben ook niet van plan dat uit te zoeken.
De 140 haalt ie in ieder geval gemakkelijk met de tent op het dak. :P
De foto met bijna 190 is gemaakt in Duitsland zonder tent op het dak.

Ik was zelf ook vrij verbaast dat ie zo hard liep hoor.
Mja ik doelde meer op de vesnellingsbak. :) Maar ook die tent zal niet echt helpen. :P

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste