Het grote Mitsubishi topic

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:42

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Inmiddels staat `ie alweer eventjes voor de deur.

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/645eclipse.jpg
Helemaal origineel, op een K&N luchtfilter na. Binnenkort ga ik nog even de iPod connector aansluiten (al besteld en geleverd), zodat ik niet met cd`s hoef te wisselen en makkelijker muziek kan bijwerken. Voor nu heb ik de wisselaar gevuld met wat mp3-schijfjes. Telefoonhouder en dashcam zijn al geplaatst.

Ik twijfel nog over andere velgen.. iemand een leuke suggestie? Mag best een 'rauwe' look zijn :)

Hij gaat eind deze maand de garage in i.v.m. de winter.. zout/pekel wil ik er namelijk niet op hebben.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ben inmiddels ook officiel Mitsubishi "eigenaar"

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/01UxKJsET3Ou12JR15nqVSfV/thumb.jpg

Klein rondje gereden, maar laat hem vrijdag op kenteken zetten, pik ik hem zaterdag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:59
Ondertussen ook al een weekje Mitsubishi (Outlander Phev) eigenaar.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1398456_688200454531361_1861107701_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1426151_688200464531360_2062560150_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/893575_688200621198011_1120505795_o.jpg

De mobiele app ideaal om de standkachel mee te bedienen vanuit bed. :*) :*)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1461410_688200797864660_138365119_n.jpg

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ziet er goed uit heren!

En prachtig ook, bediening via de telefoon... ik wacht echt op het Knight Rider-horloge: "KITT, I need you buddy"... hoe lang zou het nog duren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

GAEvakYD schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:28:
Ondertussen ook al een weekje Mitsubishi (Outlander Phev) eigenaar.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De mobiele app ideaal om de standkachel mee te bedienen vanuit bed. :*) :*)
[afbeelding]
Doet die app bij jou het een beetje? Hier voor geen meter. Geen bereik, of uberhaupt geen signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Voor de outlander PHEV eigenaren hier, al wat tankjes gereden? hoe was jullie verbruik?

Ouders hebben dit weekend proefgereden, erg kort stukje. Aankomende donderdag waarschijnlijk
weer heen, om dan het een en ander rond te maken en wat uitgebreider proefritje als het allemaal zo uit komt.

Maar valt me nog wel redelijk tegen hoeveel er momenteel te vinden is over 'real life' verbruik.

Ik lees verhalen van 1 op 9 tot 1 op 13 op benzine, en een actieradius van ongeveer 25-30-35kilometer realistisch op de accu. Hoe zijn jullie ervaringen hierin? ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 21:09
Volgend jaar op 4 januari begin ik met een maat aan een tochtje naar de noordkaap en terug (Scan Covery Trial) en gelukkig kunnen we daarvoor een Mitsubishi L200 lenen van mijn werkgever.
Wat ik nog zoek is een mogelijkheid voor extra verlichting, zomaar wat op de bumper schroeven gaat hem helaas niet worden. Voor een weekje zo'n bar oid kopen is een beetje gortig, heeft iemand hier wellicht een idee of eventueel zelfs iets te leen?
Alternatief is in de vestralers en koplampen Philips Blue spul te zetten, dat moet voor wat meer licht zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Vandread schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:25:
Volgend jaar op 4 januari begin ik met een maat aan een tochtje naar de noordkaap en terug (Scan Covery Trial) en gelukkig kunnen we daarvoor een Mitsubishi L200 lenen van mijn werkgever.
Wat ik nog zoek is een mogelijkheid voor extra verlichting, zomaar wat op de bumper schroeven gaat hem helaas niet worden. Voor een weekje zo'n bar oid kopen is een beetje gortig, heeft iemand hier wellicht een idee of eventueel zelfs iets te leen?
Alternatief is in de vestralers en koplampen Philips Blue spul te zetten, dat moet voor wat meer licht zorgen.
Neem dan Osram Nightbreakers, die geven nog wat meer licht. Die Blue Vision was best aardig 6-7 jaar geleden, maar vind ik niet denderend tegenwoordig. Ik heb ze erg lang gebruikt, totdat andere merken met betere lampen kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mijn persoonlijke ervaring is dat het allemaal prut is al die speciale lampen en dat vooral de Phillips X-treme Power of zo heel snel kapot gingen :/

Pas toen ik aftermarket Xenon erin heb gepleurd was ik eindelijk tevreden :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tsja xenon is en blijft een stuk meer licht geven, maar voor halogeen zijn die lampjes best goed. Nadeel van Philips is idd dat ze snel stukgaan maar ook de prijs. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:55
Vandread schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:25:
Hier in Noorwegen verkopen ze van dit soort bevestigingsplaten voor verstralers:
Afbeeldingslocatie: http://www.megalys.no/users/xenon_mystore_no/images/443_Feste_til_ekstralys_Skiltplate_1.jpg
Die bevestig je achter het kentekenplaat, je kan ze ook vinden met diverse bevestigingsgaten in de plaat.
Wat voor L200 gaat het om trouwens?

Ik hoop voor je een nieuwere zoals de mijne met SuperSelect. 4WD met goede winterbanden is echt zwaar relaxed hier in het noorden waar je ijsbanen als wegen hebt. :P
En wees voorzichtig op de wegen, een L200 met SS stelt je in staat om veel harder te rijden dan je eigenlijk zou moeten doen. Ik spreek uit ervaring. :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Bedankt voor de tips!
Eens zoeken waar je zo'n houder koopt...

Het is een L200, handbak, 2.5 TD
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tvKhOLNHYmyz3tDPoepplML7/full.jpg

edit: gevonden
http://www.verstralershop...er-2-verstralers-rvs.html
Wel beetje prijzig voor zo'n stukje RVS.
Morgen maar eens kijken of het practisch te plaatsen is.

[ Voor 37% gewijzigd door Vandread op 08-12-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Op mijn telefoon is het wat lastig invoegen, maar als je in mijn fotoalbum kijkt vind je in de map L200 een plaatje van de opbouwvan de voorbumper. Misschien kun je de plaat vast maken met de 2 bouten in het midden. Ik heb het nog niet opgemeten/bekeken. Andere manier zou kunnen zijn tussen je plastic kentekenhouden en de metalen houder.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Deze dus:
http://tweakers.net/ext/f/OAUXd6CjFUeYEzj9I7a0lxsH/full.png

Zo te zien kan je direct aan de balk monteren, dus dat is wel stevig genoeg.
Toch maar voor kijken, licht is gewoon heel belangrijk bij een trip zoals deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
De standaard verlichting is op zich niet heel erg slecht, maar voor een echt lange rit in het donker zoals jij gaat doen is wat extra licht wel zo prettig.
Als je dakdragers hebt zou je eventueel daar wat op kunnen plaatsen.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Op het dak heeft als nadeel dat je je eigen motorkap verlicht en bij slecht weer je regen/sneeuw etc voor je neus verlicht, wat nogal tegenwerkt. Prima voor Afrika (ook ivm steenslag etc) maar minder voor Scandinavie ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Dat klopt inderdaad.

Hier in Noorwegen zijn die houders trouwens te koop voor 160NOK. :D
Misschien dat ik vanavond ff langs de winkel rij om er 1 op te pikken. Zit er zelf al een tijdje aan te denken en ga over 2 weken ook 2500km rijden, en 2 weken later ook weer terug.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

thijszor schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:02:
Voor de outlander PHEV eigenaren hier, al wat tankjes gereden? hoe was jullie verbruik?

Ouders hebben dit weekend proefgereden, erg kort stukje. Aankomende donderdag waarschijnlijk
weer heen, om dan het een en ander rond te maken en wat uitgebreider proefritje als het allemaal zo uit komt.

Maar valt me nog wel redelijk tegen hoeveel er momenteel te vinden is over 'real life' verbruik.

Ik lees verhalen van 1 op 9 tot 1 op 13 op benzine, en een actieradius van ongeveer 25-30-35kilometer realistisch op de accu. Hoe zijn jullie ervaringen hierin? ben erg benieuwd!
Ik rijd 35 electrisch en met lege accu ongeveer 1 op 13 op de snelweg (stad natuurlijk erger)

Als je bewust bezig bent met rijden is een gecombineerd verbruik van 1 op 23 mogelijk voor 100km (dit doe ik dan regelmatig), met dien verstande dat het dan ook de enige 100km is die je rijd voordat je weer kan opladen ;)

Rijd je minder dan 100km per keer, dan is de auto dus wel zuinig te noemen, rijd je regelmatig 100km+ alvorens mogelijkheid tot opladen te hebben, dan ga je inderdaad richting de 1 op 10.

Heb de laatste week regelmatig kunnen opladen met korte stukken, en toen heb ik rustig 150km puur elektrisch gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
MewBie schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:48:
Dat klopt inderdaad.

Hier in Noorwegen zijn die houders trouwens te koop voor 160NOK. :D
Misschien dat ik vanavond ff langs de winkel rij om er 1 op te pikken. Zit er zelf al een tijdje aan te denken en ga over 2 weken ook 2500km rijden, en 2 weken later ook weer terug.
Heb er ff een gekocht bij de lokale autohandel. :P
Ze hadden de versie met 2 bevestigingspunten niet meer en die zouden dit jaar ook niet meer binnen komen, dus maar degene met 3 punten gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kMXPywQAa6eyBjDU8EJUXsLf/full.jpg
Zoals je ziet past de plaat niet in de uitsparing in de bumper en moet dus vast gezet worden op de metalen kentekenhouder. Hoe stevig dat allemaal vast zit weet ik niet, het plenst hier nu van de regen dus ga dat vandaag ook niet bekijken. :P

Een andere oplossing zou zijn langere bouten gebruiken om de bumper vast te zetten en dan wat extra moeren als spacer voor de beugel.

De bevestigingspunten voor de lampen zitten trouwens 23cm uit elkaar dus er zouden 3 grote Hella's naast elkaar op moeten passen. :+

[ Voor 13% gewijzigd door MewBie op 09-12-2013 17:37 ]

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
160NOK scheelt nogal zeg.... dat is 19 euro...

Garage was het aan het afraden en begon over een versteveging vanaf de keienvanger...
Morgen maar eens kijken als de auto weer voor de deur staat.
Het is toch niet de bedoeling om het permanent gemonteerd te laten, dus wellicht is het wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Het Qpax Q-Light systeem zit ook op die plek gemonteerd met een paar afstandsbussen.
Afbeeldingslocatie: http://www.qpax.se/shop/qpax/images/shop/q900035_m.jpg

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Vandaag even gekeken, de metalen houder zit met 2 schroeven vast in de binnenste 2 gaten en is niet stevig genoeg om de plaat aan te monteren. En natuurlijk zitten die schroeven dusdanig vast en zijn ze van zulk zacht metaal gemaakt dat je de schroeven meteen kapot draait. :')

Vrijdag of van het weekend maar even kijken hoe ik dat op ga lossen.

*beeeeep*

• thijszor
PWM schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:11:
[...]

Ik rijd 35 electrisch en met lege accu ongeveer 1 op 13 op de snelweg (stad natuurlijk erger)

Als je bewust bezig bent met rijden is een gecombineerd verbruik van 1 op 23 mogelijk voor 100km (dit doe ik dan regelmatig), met dien verstande dat het dan ook de enige 100km is die je rijd voordat je weer kan opladen ;)

Rijd je minder dan 100km per keer, dan is de auto dus wel zuinig te noemen, rijd je regelmatig 100km+ alvorens mogelijkheid tot opladen te hebben, dan ga je inderdaad richting de 1 op 10.

Heb de laatste week regelmatig kunnen opladen met korte stukken, en toen heb ik rustig 150km puur elektrisch gereden.
Vandaag deal gesloten en geschat wordt dat hij ergens in april geleverd word. Grijze Instyle uitvoering met meegespoten sideskirts, voor en achter verbreders was leuk, maar meerprijs was best behoorlijk. Voor 16 inch winterbanden (niet mitsubishi lm velg) gekozen, scheelde best wel flink. Wielomtrek gewoon zelfde.

Erg benieuwd, dealer gaf ook aan ergens tussen de 1 op 10 / 1 op 16, en ongeveer 35kilometer op de accu. Maar zomers zou dat wat beter moeten kunnen.

Hij gaf ook aan dat de fiscus een 6 tientjes kostende stroommeter niet zal accepteren als je de kosten op je bedrijf wilt opvoeren (laden thuis) maar je wel echt een laadpaal moet nemen, terwijl de eerste dealer waar we waren zei 'joh, geen probleem'. Lijkt me ook stug dat de fiscus het accepteert, dus tegen die tijd maar kijken wat voor laadpaal interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
MewBie schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:45:
Vandaag even gekeken, de metalen houder zit met 2 schroeven vast in de binnenste 2 gaten en is niet stevig genoeg om de plaat aan te monteren. En natuurlijk zitten die schroeven dusdanig vast en zijn ze van zulk zacht metaal gemaakt dat je de schroeven meteen kapot draait. :')

Vrijdag of van het weekend maar even kijken hoe ik dat op ga lossen.
Eigenaar van de auto stemt er niet mee in, bij ongeluk of wat dan ook schijnt het niet te mogen omdat het niet binnen de autolijnen valt en geen CE gekeurd item is.
Naja sterkere lampen erin en gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Ik heb nog even verder gekeken. De universele die ik gekocht had i.c.m. spacers is me ook door o.a. de dealer afgeraden, iets met vervormde bumpers en verstevigingsbeugels als je er een paar kilo aan lampen op die manier aan bevestigd. :P
Hella heeft voor een heleboel type specifieke beugels, maar niet voor mijn type L200.
Dan blijft eigenlijk alleen een pushbar over, daar willen ze hier alleen 9000NOK voor hebben. Dat is 3x zo duur als in NL. 8)7

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

thijszor schreef op donderdag 12 december 2013 @ 23:30:
[...]

Hij gaf ook aan dat de fiscus een 6 tientjes kostende stroommeter niet zal accepteren als je de kosten op je bedrijf wilt opvoeren (laden thuis) maar je wel echt een laadpaal moet nemen, terwijl de eerste dealer waar we waren zei 'joh, geen probleem'. Lijkt me ook stug dat de fiscus het accepteert, dus tegen die tijd maar kijken wat voor laadpaal interessant is.
Ik heb een teller van 2 tientjes ;) De tellers in dure palen zijn echt dezelfde. Dealers krijgen een deel van de omzet op een dure paal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
PWM schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:53:
[...]

Ik heb een teller van 2 tientjes ;) De tellers in dure palen zijn echt dezelfde. Dealers krijgen een deel van de omzet op een dure paal ;)
Ik geloof de teller wel, gaat me meer om 't feit dat indien je ondernemer bent je de kosten van het opladen van je auto zakelijk kan opvoeren. (betreft onderneming vanuit huis). En dat de fiscus een 6 tientjes ( of 2 :+ ) kostende meter niet zal accepteren, aangezien je net zo goed je halve tuinverlichting/pomp er aan heb kunnen hangen. Begreep dat zo'n laadpaal simkaartje erin heeft zitten die elke maand automatisch een factuur stuurt oid.

Hoe dan ook, dealer raadde aan nog even te wachten, aangezien de prijzen van die laadpalen hard naar beneden gaan.

• PWM
  • Niet online

PWM

thijszor schreef op woensdag 18 december 2013 @ 01:28:
[...]

Ik geloof de teller wel, gaat me meer om 't feit dat indien je ondernemer bent je de kosten van het opladen van je auto zakelijk kan opvoeren. (betreft onderneming vanuit huis). En dat de fiscus een 6 tientjes ( of 2 :+ ) kostende meter niet zal accepteren, aangezien je net zo goed je halve tuinverlichting/pomp er aan heb kunnen hangen. Begreep dat zo'n laadpaal simkaartje erin heeft zitten die elke maand automatisch een factuur stuurt oid.

Hoe dan ook, dealer raadde aan nog even te wachten, aangezien de prijzen van die laadpalen hard naar beneden gaan.
Ik heb hem gewoon in de lease, en laat de zaak eens in de 6 maanden een bedrag overmaken op basis van de meter. Ik denk niet dat de belastingdienst erg moeilijk kan doen, aangezien zowel de meter als de auto het laden bijhouden. Ook is het allemaal zeer aannemelijk te maken. Last but not least, ook met je tankpas kan je de auto van je vrouw voltanken :+

We zien het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Vandread schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 00:09:
[...]

Eigenaar van de auto stemt er niet mee in, bij ongeluk of wat dan ook schijnt het niet te mogen omdat het niet binnen de autolijnen valt en geen CE gekeurd item is.
Naja sterkere lampen erin en gaan :)
Zo ritje gereden! Ben nog aan het afkicken, zo'n week door Scandinavie denderen is toch wel een ervaring. Eigenlijk viel het allemaal nog wel mee qua temperaturen, enerzijds jammer, anderzijds heb je er geen problemen door.

Heb maar even een FB pagina gemaakt voor foto's/video's: https://www.facebook.com/scanct2014team31

Volgens mij waren we deze enige Mitsubishi, maar het was echt een topper, uiteindelijk banden gesponsord gekregen van Euromaster (Michelin Latitude Alpin), wat een prima combi was.
Full pull weg kunnen trekken van besneeuwde wegen, grip en remmen waren ook geen probleem.
Eerste "dag" was 28 uur rijden, uiteindelijk in Zweden maar eens de 4x4 ingeschakeld, dan merk je pas echt hoeveel dat scheelt.

Uiteindelijk de lampen van de normale units en de mistlampen vervangen door Osram Nightbreakers Ultra plus. Wat prima voldeed, we hadden nooit het idee dat we moesten inhouden door te weinig licht.

Leuk ook hoe je zo'n auto compleet anders gaat waarderen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
De tussenbak in 4Ho scheelt inderdaad een heleboel, ik heb eigenlijk altijd de 4x4 aanstaan omdat het veel prettiger is in de bochten. Met alleen RWD heb je toch het gevoel dat ie altijd rechtdoor wilt gaan in de bochten, met de 4x4 aan stamp je gewoon het gaspedaal in en hij trekt hem zo door de bocht heen. :P

Zo'n L200 kun je eigenlijk maar op 2 manieren rijden, of heel beschaaft naar het gewicht en formaat van zo'n ding, of "drive it like you stole it". Iets er tussenin gaat bijna gegarandeerd fout.

Heb je nog leuke steile binnendoor weggetjes gehad of was het alleen maar hoofdwegen?
Ik ging een tijdje geleden met een collega skieën en onderweg naar de piste zaten we achter een dikke yank die ook lekker door reed. Tot de weg wat steiler werd en de kont van de yank begon te zwieberen.
Yank liet me er voorbij en die collega kijkt me echt zo aan van: Heb jij nergens last van ofzo. :?
Ik: Nope. :D
En vervolgens gewoon plankgas naar boven. :P

Kwa temperaturen heb je het inderdaad getroffen, tenzij je had gehoopt op hele lage temperaturen en alle ongemakken en problemen die daar bij komen kijken. :+

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Op asfalt zonder ijs/sneeuw lekker 2wd, anders in de 4wd hi :) ook nog even lopen sjorren aan een Toyota die vast stond in de berm, maar een sneeuwschuiver trok die er uiteindelijk uit. (videotje van gepost)

Drive it like you stole it werkt inderdaad als een trein, ding vlamt overal doorheen, tot op het angstwekkende af want het ging gewoon maar niet fout, zelfs geen klein beetje glijwerk.

Trouwens ik heb likes nodig voor de statistiekenfunctie (nog 13 likes nodig O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Vandread schreef op maandag 13 januari 2014 @ 23:07:
Op asfalt zonder ijs/sneeuw lekker 2wd, anders in de 4wd hi :) ook nog even lopen sjorren aan een Toyota die vast stond in de berm, maar een sneeuwschuiver trok die er uiteindelijk uit. (videotje van gepost)

Drive it like you stole it werkt inderdaad als een trein, ding vlamt overal doorheen, tot op het angstwekkende af want het ging gewoon maar niet fout, zelfs geen klein beetje glijwerk.

Trouwens ik heb likes nodig voor de statistiekenfunctie (nog 13 likes nodig O-) )
Ik neem aan dat jullie L200 dan een Easy Select bak had?
Een Super Select heeft een 4Ho (4WD met open center diff) stand, die kun je ook gewoon op ruwe ondergrond gebruiken. :)

De electronica weet inderdaad alles goed in het gareel te houden, dat is ook de reden dat drive it like you stole it werkt. :P

Voor die auto in de berm heb je zo te zien een bungee-sleepkabel en een flinke aanloop nodig als je die er met een 4x4 uit wil krijgen. Maar vast zitten is de helft van de pret zeggen ze in de offroad wereld. :+

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Dat vast zitten was het mooiste die dag :P was wel om half 6 's ochtends ofzo, sta je dan in de -10 met een snijdend windje, maar had het voor geen goud willen missen!
Volgende keer inderdaad een bungee sleep mee als ik nog eens op zo'n avontuur ga.

Stond al een Isuzu te trekken, maar die was aan het aaien en had geen diflocks aan.
Dus toen wij eenmaal begonnen en een flinke ruk gaven, met wat rijplaten kwam er wel wat beweging in, maar zodra de sneeuw beetje compacter werd was de weerstand weer te groot, dus of je moet graven als een malle of het anders aanpakken.
Die Isuzu schrok wel toen we eenmaal flink begonnen, schoof aardig opzij :D

Is idd een Easy Select bak, dus we gebruikten het alleen bij echt ijs/gravel/sneeuw ondergrond, niet op asfalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Iemand van jullie ervaring met een oliewissel voor een automatische versnellingsbak bij de dealer? Deze zomer moet de olie ververst worden volgens de onderhoudsinterval en ik overweeg dan een volledige flush te doen, zodat de bak weer helemaal clean is. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Wat bedoel je met ervaring?

Lijkt met niet zo ingewikkeld allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Is het een echte meerwaarde, zo`n flush t.o.v. gewoon warmdraaien en vervolgens zelf de olie verversen..dat is eigenlijk wat ik mij afvraag. :) Ik heb wel eens goede ervaringen gehoord (net soepeler schakelen, langere levensduur van de bak), maar wellicht zijn hier andere verhalen aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Nou we zijn in beeld geweest :P
https://www.facebook.com/...390756144.&type=3&theater
Nou nog in volle vaart over een ijsvlakte of door de sneeuw ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Mijn Colt 1.3 GLI uit '97 begint harder te slijten dan me lief is, dus ben druk zoekende naar een vervanger. Nou heb ik een Colt 1.3 CZ5 uit 2006 gevonden. Erg leuk autootje en met mijn 1m97 wederom voldoende (been)ruimte. Dinsdag een proefritje en hopelijk bevalt hij dan nog steeds.

Iemand bekend met de probleempuntjes van deze serie Colts? Iemand attendeerde me al op afbladerende lak op de ruitenwisser arm, maar daar heeft dit exemplaar (nog) geen last van.
Zag ook dat deze auto een distributieketting heeft in plaats van riem, dus hoef me al geen zorgen te maken over de vervanging daarvan. Hij heeft ~80.000km op de klok staan.

[ Voor 16% gewijzigd door frickY op 09-02-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Geen ervaring zelf eigenlijk, het enige wat ik je kan melden is dat bij de Colt van die generatie die ik wel eens gereden heb het knopje van de handrem gebroken was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 22:18

Blue_Entharion

Lasercannoneer

frickY schreef op zondag 09 februari 2014 @ 22:16:
Mijn Colt 1.3 GLI uit '97 begint harder te slijten dan me lief is, dus ben druk zoekende naar een vervanger. Nou heb ik een Colt 1.3 CZ5 uit 2006 gevonden. Erg leuk autootje en met mijn 1m97 wederom voldoende (been)ruimte. Dinsdag een proefritje en hopelijk bevalt hij dan nog steeds.

Iemand bekend met de probleempuntjes van deze serie Colts? Iemand attendeerde me al op afbladerende lak op de ruitenwisser arm, maar daar heeft dit exemplaar (nog) geen last van.
Zag ook dat deze auto een distributieketting heeft in plaats van riem, dus hoef me al geen zorgen te maken over de vervanging daarvan. Hij heeft ~80.000km op de klok staan.
Ik weet niet of dit nog relevant is, maar ik rijd een CZ3 1.5 en ik kan eigenlijk niets opmerken behalve dat de versnellingsbak soms lastig in zijn achteruit gaat, ik heb me door de garage laten vertellen dat dit komt door de vorm van de tanden en met wat beleid krijg je hem er wel in.
Daarnaast kan het zijn dat je de ketting hoort tikken, maar dat is vrij onschadelijk (mits het niet harder word)
Voor de rest een superfijn autotje, al zit ik wel al te kijken naar een CZT :+

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

vaak heeft de achteruit versnelling rechte tandwielen ja (daarom 'giert' ie ook zo als je achteruit rijd) dat kan iets lastiger schakelen, vaak is het ook deels beveiliging tegen 'mis schakelen' en kan het ook gewoon zijn dat de tandwielen elkaar net een beetje staan te blokkeren, zeker bij een nietgesynchroniseerde achteruitversnelling (wat vaak voor komt) kan dat 't geval zijn. Niet druk om maken.

De versnellingsbakken die in Galants/Outlander (sport)'s liggen hebben ook met verse bakolie moeite om in de 1e versnelling te komen (zoals zo veel auto's), oplossing: zoals het eigenlijk hoort: 100% stil staan voor je schakelt. Mocht het dan nog niet gaan: even de koppeling op laten komen in z'n vrij. Dat werkt ook vaak ivm het doordraaien van tandwielen, in mijn Peugeot met 3 ton op de teller is het ook wel eens nodig om 'm van z'n achteruit in z'n 1 te krijgen, nu is dat op zichzelf al een vrij vaag schakelende versnellingsbak maar 300k km ervaring helpt vaak ook niet natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:11
Ik zet altijd de bak in z'n 1 en laat de koppeling dan iets opkomen, dan gaat hij altijd goed in de achteruit (werkt bij een Swift diesel uit 2000, 206 uit 2000 en een 306 uit 1998).

Ik vond onze oude Outlander (2008, 2.2 DI-D) zo af en toe ook wel erg lastig in zijn 1 gaan, met name als ie koud was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
GoldenSample schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:49:
Geen ervaring zelf eigenlijk, het enige wat ik je kan melden is dat bij de Colt van die generatie die ik wel eens gereden heb het knopje van de handrem gebroken was :+
Heb hem voor de deur staan. Bij mij is het het lampje van de mistlampen die gebarsten is :')

@Blue_Entharion
Ik heb hem inmiddels een maandje en ben inderdaad ruim tevreden. Was even wennen in vergelijking met onze oude auto, maar rijdt nu heerlijk.

Lastig schakelen had mijn GLI soms ook. Het hielp dan om in neutraal de koppeling los te laten en opnieuw in te trappen. In mijn CZ5 nog geen last mee gehad.

Kwam er gister achter dat mijn achtebank volledig verwijderbaar is, Nice! Ook de voorstoel kan volledig plat. Was ideaal om wat gipsplaten te halen.

[ Voor 38% gewijzigd door frickY op 30-04-2014 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-06 23:34
Vandaag de deursensoren van mijn Mitsubishi Carisma vervangen.
Ik had er redelijk wat tijd voor ingeruimd, had verwacht draadjes te moeten verwisselen en misschien zelfs soldeerwerk.
Maar nee, stekkertje verwisselen en de nieuwe vastschroeven, en ik was klaar. 1 minuut werk.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Alle 4? Wat scheelde eraan? (rubbers versleten / contact verrot?)

Fijn onderhoud he.. ff snel schroeven en hoppa! :)

btw; wat was je kwijt per sensor? Altijd handig om onderdelenprijs te weten ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Michael Knight op 05-05-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Jongens, ik wilde het even melden...
komende zaterdag ben ik toch in het bezit van een Colt CZT :)

Kon het niet laten, ben van Rotterdam naar Limburg gereden, proefrit gemaakt en de deal gesloten, kreeg nog bijna m'n hele aankoopbedrag terug van de QS :D

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zijn leuke bommetjes! Meer pics en/of info? En wanneer kan ik je langs zien komen als je hem gaat ophalen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-06 23:34
Michael Knight schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:10:
Alle 4? Wat scheelde eraan? (rubbers versleten / contact verrot?)

Fijn onderhoud he.. ff snel schroeven en hoppa! :)

btw; wat was je kwijt per sensor? Altijd handig om onderdelenprijs te weten ;)
4,40 nieuw :) Fijn dat de lamp weer aangaat bij het openen van de deur.
Wel even bestellen bij de dealer. Ik denk dat het contact rot was.
Gelijk ook schakelbusje gekocht trouwens. Deze slijt weg elke ~150.000 km wegens teflon busje tegen een stalen stang. Schakelt de auto weer een stuk beter van. Kostte ~25 euro voor het busje.

[ Voor 5% gewijzigd door fonsoy op 05-05-2014 23:25 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Joopieboy schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:10:
Dat zijn leuke bommetjes! Meer pics en/of info? En wanneer kan ik je langs zien komen als je hem gaat ophalen? :+
Of ik hem kom showen is afhankelijk van waar je woont :P
Pics heb ik nog niet echt, die maak ik zowiezo als ie gedetailed is, zitten wat krasjes her en der...
Hij is van 11-2007, er staat nu 97000 op de teller en is van een leasemaatschappij geweest.
Heeft altijd netjes zijn onderhoud gehad bij de dealer en is best luxe uitgevoerd, tegenover mijn QS heeft hij;
- Lederen bekleding met stoelverwarming
- traction control
- mistlampen voor
Naast natuurlijk de turbo en intercooler, czt instaplijsten, witte wijzerplaten, andere grille, velgen en dakspoiler, een lampje voor de temperatuur, temperatuurweergave ontbreekt volledig bij de QS :P

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mwow meer in de zin van dat er een dikke kans is dat ik je voorbij zie komen. :D

Maar ik heb zelf ook naar een CZT zitten kijken, geniale wagens, alleen iets buiten budget en ik vond de middenconsole rond de airco erg goedkoop en lelijk ogen. :X

Voor de temperatuur kun je een Scangauge overwegen, mist bij mijn Ignis Sport ook (alleen een lampje voor als ie koud is) maar of die Scangauge bij de Ignis (en eventueel bij jouw auto) de olie temp kan uitlezen, geen idee. Kan ie wel volgens de specs maar torque geeft ook niks weer. :(

Iig heel veel plezier ermee! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Klinkt en accelereert hij als deze? :~

Weet iemand toevallig of je zelf eenvoudig voor mistlampen kunt toevoegen aan een CZ5?
Ik vraag me af of in mijn standaard grill afdekplaatjes en alle bevestigingsgaten zitten, of dat het een heel andere grill is. De lampen heb ik los gevonden, maar andere grills nog niet. En zou bekabeling er ook al moeten liggen?
Ben er zelf nog niet voor/onder gedoken.

[ Voor 66% gewijzigd door frickY op 06-05-2014 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Joopieboy schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:20:
Mwow meer in de zin van dat er een dikke kans is dat ik je voorbij zie komen. :D
Hoezo dat? :P woon je naast de garages ofzo?
Maar ik heb zelf ook naar een CZT zitten kijken, geniale wagens, alleen iets buiten budget en ik vond de middenconsole rond de airco erg goedkoop en lelijk ogen. :X
Heb mijn CZ3 voor een goede prijs kunnen inruilen, dat heeft wel geholpen qua budget... Tja de middenconsole ziet er inderdaat wat cheap uit, maar het went :)
Voor de temperatuur kun je een Scangauge overwegen, mist bij mijn Ignis Sport ook (alleen een lampje voor als ie koud is) maar of die Scangauge bij de Ignis (en eventueel bij jouw auto) de olie temp kan uitlezen, geen idee. Kan ie wel volgens de specs maar torque geeft ook niks weer. :(

Iig heel veel plezier ermee! _O_
Hmm ik zal er eens naar kijken, heb nog wel een DIN slot over in mijn middenconsole voor wat metertjes :)
frickY schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:08:
Klinkt en accelereert hij als deze? :~
[video]
Haha, zo snel zal hij (nog) niet gaan iig, wel het plan dat ie dat later wel doet :)
frickY schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:08:Weet iemand toevallig of je zelf eenvoudig voor mistlampen kunt toevoegen aan een CZ5?
Ik vraag me af of in mijn standaard grill afdekplaatjes en alle bevestigingsgaten zitten, of dat het een heel andere grill is. De lampen heb ik los gevonden, maar andere grills nog niet. En zou bekabeling er ook al moeten liggen?
Ben er zelf nog niet voor/onder gedoken.
Zou wel te doen moeten zijn, het is gewoon een optie, ik denk dat de knop en bedrading naar de het grootste probleem gaat zijn omdat deze er natuurlijk niet in zitten...

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik reis regelmatig op en neer naar Limburg dus vandaar dat ik dat zeg. :P

Maar mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik heb een knop voor mijn mist achterlicht. Hangt mist voorlicht daar normaliter ook niet aan, of zit dat aan je lamp-arm?

[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 07-05-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
frickY schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:03:
Ik heb een knop voor mijn mist achterlicht. Hangt mist voorlicht daar normaliter ook niet aan, of zit dat aan je lamp-arm?
Bij de Mitsu's die ik heb gereden zit dit altijd aan de lamp-arm. Was bij onze Outlander, Grandis en Lancer iig wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dit is volgens mij de stuurschakelaar van mijn Colt CZ5
Afbeeldingslocatie: http://www.onderdelenlijn.nl/upload/online/100189/4382XG0A04AR62/large/4382XG0A04AR62-0.jpg

Eerste ring is dimlicht en grootlicht, tweede ring de koplamp hoogtestelling. Heb je als je mistlicht hebt een derde ring? Dus dan zou je de hele stuurschakelaar moeten vervangen? Ik kan nergens een andere vinden dan deze

[ Voor 15% gewijzigd door frickY op 07-05-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Oh, die is dus anders dan die van de Outlander. Bij de outlander kun je met de tweede ring de mistlampen voor en achter aanzetten. Waar zit jouw knop voor het mistachterlicht? Zit daarnaast geen loze knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

frickY schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:03:
Bij mijn QS is het een ronde knop voor het mistachterlicht, en bij de CZT zijn dat twee helften, een helft voor, een helft achter...

zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/mcBRjMtXgy5682HKUlgvFnw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1135.photobucket.com/albums/m640/cyborg786/008-34.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Blue_Entharion op 07-05-2014 16:56 . Reden: plaatjes ]

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Net inderdaad een Colt op Autoscout gevonden met mistlampen, die zo een zelfde knop heeft;
Afbeeldingslocatie: http://pic1.autoscout24.net/images-big/915/371/0248371915011.jpg?c4d02d422cee7e693d352ebcd025f5a8
Daar dus maar eens naar opzoek :)
Al begin ik te vermoeden dat het toch een ander grill-roostertje is :(

[ Voor 13% gewijzigd door frickY op 07-05-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Nou het is officieel!
Ik ben nu trotse bezitter van een Mitsubishi Colt czT :D
Geweldig ding, niet te vergelijken met de cz3 hehe

Zal nog wel eens foto's spammen wanneer ik ze gemaakt heb, en als mensen interesse hebben natuurlijk :)

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

*O* Feli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Nice! Komt u maar met die foto's :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

-

[ Voor 105% gewijzigd door Blue_Entharion op 12-05-2014 20:01 . Reden: link werkte niet :( ]

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

afgesloten forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Ah, ik snap het, deze links zouden publiekelijk zichtbaar moeten zijn;

https://drive.google.com/...2S04wZkE/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/...HQWF2UTg/edit?usp=sharing

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Vraagje: mijn Carisma (1.8GDI) toont de laatste tijd wat kuren. De tempratuurmeter schoot afgelopen weekend omhoog. Het was toen ook erg warm en we maakten een tocht van 250km. Eerder heeft de auto koelvloeistof gelekt en dat is door de garage gerepareerd. Kan iemand mij vertellen hoe ik er achter kom of er sprake is van een lek in de radiator of dat de koelvloeistofpomp kapot is, of dat er iets anders aan de hand is? Ik zie bijvoorbeeld niet een plas onder de auto als ie een tijd stil heeft gesaan.
Ik heb voor de rit terug naar huis maar een liter water in gedaan (omdat alle benzine stations al dicht waren – ik had uiteraard liever gewoon koelvloeistof in gedaan), maar nadien bleef de tempratuurmeter nog steeds schommelen. De auto reed verder min of meer zoals altijd. De radiator was overigens niet super warm toen ik hem aanraakte na de rit.

Ik heb (voor zover ik heb kunnen zien) geen waterdamp uit de uitlaat zien komen.

[ Voor 12% gewijzigd door FMS op 22-05-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

FMS schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:09:
Vraagje: mijn Carisma (1.8GDI) toont de laatste tijd wat kuren. De tempratuurmeter schoot afgelopen weekend omhoog. Het was toen ook erg warm en we maakten een tocht van 250km. Eerder heeft de auto koelvloeistof gelekt en dat is door de garage gerepareerd. Kan iemand mij vertellen hoe ik er achter kom of er sprake is van een lek in de radiator of dat de koelvloeistofpomp kapot is, of dat er iets anders aan de hand is? Ik zie bijvoorbeeld niet een plas onder de auto als ie een tijd stil heeft gesaan.
Ik heb voor de rit terug naar huis maar een liter water in gedaan (omdat alle benzine stations al dicht waren – ik had uiteraard liever gewoon koelvloeistof in gedaan), maar nadien bleef de tempratuurmeter nog steeds schommelen. De auto reed verder min of meer zoals altijd. De radiator was overigens niet super warm toen ik hem aanraakte na de rit.

Ik heb (voor zover ik heb kunnen zien) geen waterdamp uit de uitlaat zien komen.
Tja als je radiator lek is dan kun je dat meestal wel zien... Je zegt dat je er een liter water in gegooid hebt, zat ie dan niet vol? :S

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kvs lek kun je vaak wel zien aan bepaalde vlekken in je motorruimte, maar zit er nog veel lucht in dan of gaat je thermostaat/fan switch wel gewoon open/aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Joopieboy schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 11:30:
Kvs lek kun je vaak wel zien aan bepaalde vlekken in je motorruimte, maar zit er nog veel lucht in dan of gaat je thermostaat/fan switch wel gewoon open/aan?
De fans gaan inderdaad gewoon aan, maar dat gaat automatisch. Verder begrijp ik denk ik niet zo goed wat je bedoelt met fan switch. :$ Hoe kan ik achterhalen of er lucht in het systeem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lucht in het systeem: als de auto koud is, dop eraf van het reservoir, auto starten (kachel en blazer uit), laten lopen tot hij warm is (dan als er lucht inzit komen die eruit geborreld), tot de ventilator voorin aanslaat (door de fan switch, een sensor die aangeeft dat de temperatuur zo hoog is dat die extra moet koelen), dop er weer op en na een stuk rijden als de auto weer afgekoeld is zo nu en dan eens de dop even losdraaien kijken of er nog lucht uitkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even wat spul van gisteren; het was heerlijk weer op Zandvoort.
Japfest 2014
Japfest Zandvoort 25-mei-2014
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/D2iQrRiMv4q5iwmPvTtSD9CY/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BzjkXXAwdTwUW5L9yHhOWbc1/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IThgTAmo2c5eAOdmAgF08jhB/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QPU8Hie13JO9ksdYxcgh0Rk1/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J8RedRpEgrC28Qq5gxMNi2il/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oom9ccMjvWGybERxp1OHrKaa/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BMKzvHLZbbsMq2F4tKKtQgwv/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gRivm3zOVTAdfwagAXd4hN3p/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WjuZZ64Thb0HxKj2yojJSa0x/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ewMBEJAhzcqwZXEZrKFXgHBo/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GAskEsD3cpHtS64n3pRXyWK1/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IDp68t2Ll6w22pWJqWlxeBq6/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/D4L83QLP9f7oc3N3IVZIZbG6/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yIhZ6CIQEIMeeLx8XyMiJvpf/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YEE9bp07o5TYHxVojwcYP81O/thumb.jpg

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Op deze 2 foto's ben ik in het midden aan het rondlopen met mijn camera :
http://tweakers.net/ext/f/BMKzvHLZbbsMq2F4tKKtQgwv/full.jpg
&
http://tweakers.net/ext/f/oom9ccMjvWGybERxp1OHrKaa/full.jpg
:D

En mijn Evo VI stond hier links van de 2 blauwe IX's :
http://tweakers.net/ext/f/J8RedRpEgrC28Qq5gxMNi2il/full.jpg
:)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Die Colt's hè, zo ver ik gezien heb hebben ze niet echt zwakke punten (naja de Airco wil nog wel eens zijn gas verliezen, snel bijvullen voordat 't echt kapot gaat). Ben langzaam aan een beetje voor onderzoek aan het doen voor mijn Moeder, gezien d'r 1991 Colt waarschijnlijk met de APK (of volgende APK) roest gerelateerde problemen krijgen gaat. Maar vind opzich weinig er over (en dat is een goed teken) iemand nog specifieke zwaktes?

Qua motorisering zal het denk ik een 1.3 worden in de 5 deurs uitvoering van ergens 2006 ofzo. (3deurs rijd iets stugger/sportiever was het niet? Heb zelf wel eens in die 1.3 5 deurs gereden en vond het eigenlijk een best prima rijdend karretje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 18:45

Metro2002

Memento mori

Colts zijn vrij probleemloos, oudere modellen willen inderdaad nog wel eens roesten dus let daar op. En heb zelf wel eens een defecte spanningsregelaar gehad, weet niet of dat examplarisch was of een kwaal maar let er even op dat de accu bijlaadt :P

[ Voor 42% gewijzigd door Metro2002 op 28-05-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik ben ook naar Japfest geweest met FDEC :) Een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://freebits.nl/images/2014/05/28/10371949_579023648870543_5737258063268088607_n.md.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Metro2002 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:49:
Colts zijn vrij probleemloos, oudere modellen willen inderdaad nog wel eens roesten dus let daar op. En heb zelf wel eens een defecte spanningsregelaar gehad, weet niet of dat examplarisch was of een kwaal maar let er even op dat de accu bijlaadt :P
Ook van de afgelopen generatie (2005+ zegmaar?) Zijn voorgang dat die roest dat weet ik ja (naja eigenlijk mijn broer :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik heb nog geen 2005+ gezien met roest... dat zou ook verdomd snel zijn. Volgens mij heb je dan nog carroseriegarantie op dit moment :)

De oudere Colts roesten normaliter alleen na plaatschade of er moet iets heel geks zijn gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Waar ik zelf op geattendeerd werd is dat de ruiterwisser-arm voor nog wel eens wil roesten. Van de 4 auto's die ik heb bekeken was er inderdaad 1 die hier last van had.

En hier was een Tweaker die waarschuwde voor de plastic knopjes in het interieur. Bij hem was de ontgrendelknop van de handrem gebarsten. Bij mij de knop voor het mistlicht.

Hitteschild op uitlaat wil ook wel eens wat loskomen met gerammel als gevolg, maar verder niets bij mij bekend.

[ Voor 14% gewijzigd door frickY op 29-05-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dat was ik zelf :+

Overigens was de vraag eigenlijk een soort verificatie, kon weinig echt grote manco's vinden. Dus om nog even te checken of ik niet wat over t hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Gisteren even wat onderhoud gepleegd aan de auto; gelukkig samen met de heren van MD-Performance want zelf heb ik echt niet voldoende kennis of een brug om zelfstandig de bende te vervangen.

Videootje van het uitlaatgeluid komt op een later tijdstip wel.
Onderhoud
MTEC / Magnaflow / Performance Friction
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vtMvAOYp1pv0LAjSZ95ZIioP/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B2xoBedGKh0XL9bgzJo8h0dQ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wBNbplJfK6XWSnImEpRVF5Fm/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xQjaNJZnPungguyUdq2L1S0u/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7FuXIUaNCyYcZWm7c6akwGVv/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DIQZLIAmg42QBKNbaAtSqVp4/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rpdeOVv1Vf9lNytv0vxKVOGC/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PxLRnXqtN3uZ9s6ObGNbPSmN/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gQIb67ol1LMFp6i8IYKaxlDm/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FjUOhCECHp5Ux1J9WknWo4D4/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fIID9enaaRwEUOqH8QmKDqJA/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bGmhJWHrEjMBWddI71Pwui4K/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f3st0ja0gUoUA32e7U15yrkb/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EWGBH9B6nFtQIa6qHLAFkgRu/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WLVp9FNYIpIxKVTLARLHPJos/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lV71fRh7rZjV46SJ4QeEdnRM/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wmAU1rHOo02GPwvAOdVNieDk/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Lj7uUWxBRRoVnEZOcYuaGZLU/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DM29gbU6wUuN7ZOM1V3VwNiA/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nOLijamGUivDQl4L3RD7OoEP/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HYgQLZtJgKwrSWEixhVzBgTb/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Flk6vcYhxS8ATJWpqwx984yu/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/alSJ3Bw95BNwhbQDjzJoZyx0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Skcu1e1qRQh0QX2sncgzTJ91/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fdNgOsUuwfE0rLPTO6qmyUDz/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3Lx2TBuavLj0sa0kilPPze07/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Jr5TVx3fd0EaDmeKs98AVRqt/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

MAX3400 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 07:46:
Gisteren even wat onderhoud gepleegd aan de auto; gelukkig samen met de heren van MD-Performance want zelf heb ik echt niet voldoende kennis of een brug om zelfstandig de bende te vervangen.
Dat ziet er netjes uit hoor :)

Wat heeft die upgrade je gekost als ik vragen mag? Inclusief manuren ofc.

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Blue_Entharion schreef op maandag 30 juni 2014 @ 16:07:
[...]

Dat ziet er netjes uit hoor :)

Wat heeft die upgrade je gekost als ik vragen mag? Inclusief manuren ofc.
Uitlaat was 850 incl verzenden, btw etc. vanuit Amerika
Remschijven waren bijna 500 incl incl verzenden, btw etc. vanuit UK
Remblokken 300 incl verzenden, btw etc. vanuit UK

De manuren is het probleem niet; een beetje monteur heeft in 3 uur alles uitgebouwd, naven geschuurd, klauwen schoongemaakt, alles op/aan/onder gemonteerd en testritje gemaakt.

Ach, het is allicht beter dan de dealerprijs die in NL wordt gerekend voor een OE-schijven; die komen richting de 450 PER STUK. De betere Tweaker ziet dus dat de hele beurt iets meer heeft gekost dan alleen schijven bestellen in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

MAX3400 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:46:
Ach, het is allicht beter dan de dealerprijs die in NL wordt gerekend voor een OE-schijven; die komen richting de 450 PER STUK. De betere Tweaker ziet dus dat de hele beurt iets meer heeft gekost dan alleen schijven bestellen in NL.
Zijn best nette prijzen inderdaad, zeker in vergelijking met ons dure landje :P

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Ik ga zaterdag naar een Galant station uit 2000 op LPG/G3 kijken, die 325k heeft gelopen. Hij is in principe alleen bedoeld als vakantieauto, maar misschien dat ik 'm erna nog wel hou als hij bevalt. Nu vraag ik me alleen af waar ik op moet letten. Ik weet dat de stabilisatorstangen een zwak punt zijn van dit type Galant, net als kromtrekkende remschijven (net als iedere Mitsu eigenlijk). Zijn er nog meer zwakke punten van deze wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Roest achterste wielkasten kan voorkomen.

Synchronisatie van de 3e versnelling.

Overigens begon die laatste van mijn ouders bij die kilometers wat compressie te verliezen na zo veel kilometers op LPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Er is volgens de eigenaar al enige sprake van roestvorming bij de wielkasten, is dit heel erg? Volgens hem zit het alleen oppervlakkig.

Over de synchronisatie; hoe check ik dat? Gaat hij dan lastig in z'n drie? En kan de verminderde compressie kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hoe erg dat is/makkelijk te herstellen: geen idee.

Synchronisatie merk je aan knarsen als je wat sneller van 2 naar 3 schakelt, kan ie verder oud mee worden. Compressie is vermogensverlies en kan een ernstig probleem zijn of gewoon meer slijtage maar is gewoon dat het langzaam naar zijn eind loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Bij terugschakelen van 3->2 merk je het ook wel, net even wat weerstand...

Die (snel kromtrekkende) remschijven zijn inderdaad een bekend euvel bij deze wagen. Dat is niet direct bij andere Mitsu`s zo. Of je moet je schijven na een lange rit met koud water door de wasbox halen...dan vraag je er ook om. Bij sommige Mitsu`s schijnen ze wel wat sneller te slijten... maar da`s nog geen kromtrekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Gewoon niet de voet op de rem houden bij het stoplicht maar dat ding tussen de voorstoelen gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Oke, duidelijk :). Stiekem vind ik deze generatie galant een erg mooie auto, kreeg als vijfjarige er een folder voor en kon toen net lezen, dus het is een soort van jongensdroom die uitkomt :+. Eigenlijk zou ik een zwarte station met 2.5 V6 willen, maar die liggen net wat buiten het budget.

Op zich ben ik voor de km's niet heel bang, mijn vader had een 7e generatie galant met hetzelfde blok naar de 360k gereden op LPG. Die ging toen weg omdat ie behoorlijk ging roesten bij de LPG aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

De tip van GoldenSample is zeker een goede. Ik zet mijn auto`s ook altijd in z`n neutraal of iets op de handrem (bij aflopend wegdek) en ervaar nooit problemen met schijven.

De Galant blijft ook een mooie wagen... jammer dattie weg is in Europe. En de USA versie lijkt totaal niet op onze mooie 'haaienneus'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Knul schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:06:
Oke, duidelijk :). Stiekem vind ik deze generatie galant een erg mooie auto, kreeg als vijfjarige er een folder voor en kon toen net lezen, dus het is een soort van jongensdroom die uitkomt :+. Eigenlijk zou ik een zwarte station met 2.5 V6 willen, maar die liggen net wat buiten het budget.

Op zich ben ik voor de km's niet heel bang, mijn vader had een 7e generatie galant met hetzelfde blok naar de 360k gereden op LPG. Die ging toen weg omdat ie behoorlijk ging roesten bij de LPG aansluiting.
Ook een goede ja, vaak worden die aansluitingen niet goed in de roestpreventie gezet nadat de gatenboor er doorheen is gejast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Schaamteloze crosspost met SJAT:

Vandaag naar een vakantieauto wezen kijken. Had een afspraak met een particulier in Groningen, komen we daar, is er niemand thuis en meneer neemt zijn telefoon niet op. Droeftoeter ;w.

Nouja, we hadden al een backup plan voor het geval deze niets werd, dus wij door naar Emmen-Nogwattes. Onderweg keken we even op autoscout en daar stond ook wat leuks; in Emmen, wat op de route lag. Wij er even langs.

Om een lang verhaal kort te maken: dit is onze vakantiebak :D

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2940/14632598074_c83f9742c8_z.jpgDSC_0328 by ExtremeHipster, on Flickr

Het is een Mitsubishi Galant uit februari 2000 met 325k op de teller, voorzien van een LPG/G3 installatie en, muchos importantos, een goed werkende airconditioning. In februari van dit jaar heeft de auto een grote beurt gehad, is de distributieriem vervangen en zijn de remmen rondom vervangen. Hij wordt afgeleverd met een verse APK, en alles werkt nog. Ben benieuwd of ie onze trip gaat overleven :+

Overigens schakelde deze prima en waren de wielkasten al voorzien van een nieuwe staalplaat. Geen idee of hij last heeft van vermogensverlies, hij voelde rap zat aan. Mja, mijn referentiekader is dan ook een 206 met 75 pk :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Nog 3 maanden garantie of iets erbij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Mooie bak hoor batsgeit :)

Je kunt in de neus al iets van de nieuwere Lancers terugzien :P

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Michael Knight schreef op zondag 13 juli 2014 @ 15:20:
Nog 3 maanden garantie of iets erbij? :)
Haha nee, maar daar was de prijs ook naar. Hij kostte net iets meer dan een gemiddelde afleveringsbeurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Oh overigens, als je raam niet meer goed sluiten wilt (dat ie naar boven gaat en gelijk weer naar beneden) gewoon opnieuw proberen en je rubbers de volgende keer even opnieuw invetten met Zuurvrije vaseline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
GoldenSample schreef op maandag 14 juli 2014 @ 00:20:
Oh overigens, als je raam niet meer goed sluiten wilt (dat ie naar boven gaat en gelijk weer naar beneden) gewoon opnieuw proberen en je rubbers de volgende keer even opnieuw invetten met Zuurvrije vaseline.
Bedankt voor de tip! De ramen gingen allemaal moeiteloos naar beneden en weer naar boven, maar zal even wat zuurvrije vaseline meenemen voor onderweg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Opnieuw een schaamteloze crosspost:

Vandaag opgehaald en even snel gewassen, de handelaar was daar namelijk te lui voor:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3908/14670582912_8465a9aebb_c.jpgDSC_0353 by ExtremeHipster, on Flickr

Deze week nog even in de wax zetten, en met name de velgen en het interieur beter schoonmaken. Die zijn nog wel aan de vieze kant :+.

Gelijk even een radiootje ingebouwd.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5576/14648279436_9ed86f5c06_c.jpgDSC_0354 by ExtremeHipster, on Flickr

Voorlopig voelt de auto goed aan :). Geen rare geluiden of trillingen in ieder geval. Het mooiste vind ik nog wel dat een volle tank 27 euro kost :D LPG ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Vrouwlief belt zojuist uit de Colt CZ5 bj 2005 dat het dashboard het niet doet.
Benzinemeter en kilometerteller blijven onderin staan, en de kilometerstand staat op 0.
Ze heeft hem aan de kant gezet om mij te bellen en terwijl we praatten zegt ze dat alles het opeens weer doet.

Als ook de kilometerstand er niet stond zou ik zeggen dat hij geen spanning krijgt. Maar vind dit maar een dubieus verhaal. Durft iemand een gok te doen wat het is? Anders wordt het een ritje garage.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste