Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen Topic Deel 99 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 76.394 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:53
Vanmiddag heb ik Resident Evil 4: Wii Edition toe mogen voegen aan mijn Wii-gamecollectie. :*)
Hoewel ik niet zozeer bekend ben met de Resident Evil gamereeks, in de Playstation periode heb ik hooguit Resident Evil en Resident Evil 2 zo nu en dan gespeeld, was ik toch wel benieuwd naar deze game. Tevens was ik op zoek naar een goed actie- / schietspel voor de Wii, na de kleurrijke wereld van Super Mario Galaxy. ;)

Tot nu toe, na twee uurtjes spelen, heb ik niets te klagen over Resident Evil 4. In het begin moest ik wel even wennen aan de manier van richten en schieten. Hiermee bedoel ik het combineren van het kijken met de analoge stick op de Nunchuck en het richten met de Wii-mote. Echter na een bezoek aan het eerste dorp ging het schieten steeds beter. >:)
Het enige wat mij op dit moment ''stoort'', hoewel dat eigenlijk wel meevalt, is het wisselen tussen wapens. Dit had naar mijn mening wel gekoppeld mogen zijn aan een knop op de Wii-mote / Nunchuck i.p.v. dat ik telkens het inventory menu moet bezoeken. Maargoed, volgens mij is dat zo bij elke Resident Evil game. :)

Over het verhaal kan ik nog niet veel zeggen, want daarvoor moet ik nog wat uurtjes meer spelen. Ik kan wel vertellen dat ik het spel verslavend vind. Op een of andere manier wil ik blijven doorspelen. Het afmaken van zombies blijft dan ook erg leuk (''Dead Rising'' anyone?). :P

Na de bovenstaande review heb ik tevens een vraag over de componentkabel van de Wii. Ik maak nu gebruik van de RGB-kabel die standaard bij de Wii wordt geleverd, maar aangezien mijn televisie HD-Ready is vroeg ik mijzelf af of de componentkabel een zichtbaar en relatief verschil laat zien in vergelijking tot de RGB-kabel. Is dat inderdaad zo? Ik heb de Mini FAQ in de startpost gelezen, maar vond het toch moeilijk om daar een conclusie uit te trekken. Zelfs na het zien van de foto's van Michael Knight. Is er een goed merkbaar verschil tussen de RGB- en componentkabel te zien? Ik heb namelijk geen zin om € 30,- te betalen voor een ''iets'' scherper beeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een verschil van dag en nacht. Bij de Wii wordt overigens standaard composiet geleverd zo'n geel poep kabeltje waar je niets aan hebt. Als HD user wil je op zijn minst een component kabel met 480p signaal hebben.

Resident Evil 4 is misschien wel de tofste GameCube game en op de Wii nog beter. Ik was zelf altijd bezig met het zo goed mogelijk op orde houden van mijn koffer met guns zodat er zoveel mogelijk in kon. Het is tevens handig dat je gewoon even kunt pauzeren door naar je gun koffer te gaan en te denken over de strategie. De game wordt nog veel vetter en heftiger.
Ook het gebrek aan genoeg save points vind ik wel irritant. Dan had ik liever gehad dat je op meer plekken kon saven en je health niet aangevuld werd.
Je kunt op heel veel plaatsen je schip laten landen met de command visor. Dan vond ik zelf een hele verbetering tegenover de eerste Prime games.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Het verschil met de RGB kabel en de Component kabel is best groot. Met de RGB kabel is de boel redelijk blurry (vervaagd). Als je de component kabel aansluit en dan nog eens kijk zul je zien dat de vervaging weg is en de hele boel wat strakker en scherper eruit ziet. Het geeft tevens ook een veel rustiger beeld voor je ogen.

Boom Blox ervaring:
Ik heb net even 2 uurtjes Boom Blox gespeeld. Wat een eenvoudig concept, maar zo doeltreffend. Ik zit nog in de begin levels, maar ik moet echt al goed nadenken hoe ik moet gooien om alles zo effectief om te krijgen. Erg leuke combinatie tussen puzzel en behendigheid dit spel.
Het is zijn geld, 35 euro @ Mediamarkt, ook meer dan waard. Hier ga ik mn nog wel even mee bezighouden in de toekomst, want ik verwacht dat het niveau erg snel hoger wordt en dat ik dus kweenie hoe lang met een level aan het puzzelen zal zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Zeror op 08-05-2008 20:41 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Tip voor de mensen die een component willen kopen. Bij dealextreme kost ie maar een paar dollar en heb je hem voor minder dan een tientje in huis. Prima beeldkwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Iemand No More Heroes al geprobeerd?

Ben net een uurtje bezig maar vind het tot nu toe fantastisch.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GZ schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 23:07:
Iemand No More Heroes al geprobeerd?

Ben net een uurtje bezig maar vind het tot nu toe fantastisch.
Ik heb hem helemaal uitgespeeld en hij wordt steeds beter en origineler naar mijn gevoel, wel de Amerikaanse versie, want ik kon me geen voorstelling maken bij Killer 7 zonder bloed dus wilde ik bij deze game ook van de gore genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb ook de USA versie, en het is zeker een vette game, maar het spel heeft zijn tekortkomingen.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 22:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:25:
Het is een verschil van dag en nacht. Bij de Wii wordt overigens standaard composiet geleverd zo'n geel poep kabeltje waar je niets aan hebt. Als HD user wil je op zijn minst een component kabel met 480p signaal hebben.
Rakkerzero schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:37:
Het verschil met de RGB kabel en de Component kabel is best groot. Met de RGB kabel is de boel redelijk blurry (vervaagd). Als je de component kabel aansluit en dan nog eens kijk zul je zien dat de vervaging weg is en de hele boel wat strakker en scherper eruit ziet. Het geeft tevens ook een veel rustiger beeld voor je ogen.
Het is puur afhankelijk van de input van je LCD/Plasma tv..
Veel van de huidige hd(ready) tv`s hebben blijkbaar nog steeds brakke inputs... of scart is goed, of component is goed... HDMI is eigenlijk altijd safe.

Op een kwaliteitstelevisie met goede inputs hoort het verschil tussen RGB en component minimaal te zijn.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 00:26:
[...]

[...]

Het is puur afhankelijk van de input van je LCD/Plasma tv..
Veel van de huidige hd(ready) tv`s hebben blijkbaar nog steeds brakke inputs... of scart is goed, of component is goed... HDMI is eigenlijk altijd safe.

Op een kwaliteitstelevisie met goede inputs hoort het verschil tussen RGB en component minimaal te zijn.. :)
Hij heeft alleen geen RGB. De kabel die je standaard bij de Wii krijgt is zo'n geel composiet kabeltje en niet RGB. Hij denkt dus waarschijnlijk dat het RGB is omdat er zo'n scart blok achter hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34
Captain N, om die Gecko Region Free loader te gebruiken, moet je dan steeds elke keer Zelda opstarten etc? Of moet alleen de eerste keer en is het daarna een channel of zo?
Als het nl. het laatste is dan heeft het wel voordeel tov de Freeloader!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Momenteel moet het idd via Zelda, maar de developer ervan is bezig om er een apart channel van te maken. Wat ik me daarbij dan wel afvraag: zou dit problemen kunnen opbrengen voor je Wii in de toekomst met firmware updates oid? Via Zelda opstarten is wel wat omslachtig, maar je laat verder geen sporen of wat dan ook achter. Bovendien klinkt het arelaxter dan het daadwerkelijk is, zeker als je het voor games doet die je niet even 5 minuutjes gaat spelen. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 00:22

DizzyWeb

Ondertiteld

Wat ik ook een nadeel vind van die Twilight Hack is dat ik me Zelda savegame van me Wii af moet halen. Ik heb maar 1 SD kaartje, dus ik zit dan te kloten met backups maken, Tilight Hack en Gecko op CD kaartje zetten, save games verwisselen, en als ik Zelda wil spelen kan ik alles weer terug zetten :|

Maargoed, ik had het ook alleen maar getest om een backupje van Mario Kart Wii te testen omdat ik probably nog weken moet wachten voor ik 'm kan kopen, kreng is gewoon niet leverbaar. Werkte niet, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Het is ook niet bedoeld om backups mee te spelen, maar om je Wii regiovrij te maken. Gewoon eerst even Zelda uitspelen (is het waard om geen andere games doorheen te spelen) en dan die Twilight Hack save erop knallen. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Laatst online: 08-07 13:40
Yeah, eenmaal de Twilight Hack save erop en je kunt weer opnieuw in de overige slots een nieuwe game starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Captain N schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:45:
Het is ook niet bedoeld om backups mee te spelen, maar om je Wii regiovrij te maken. Gewoon eerst even Zelda uitspelen (is het waard om geen andere games doorheen te spelen) en dan die Twilight Hack save erop knallen. :)
Was ook maar een test ;) MK:Wii wil ik toch kopen, ik wil 'm alleen *nu* kopen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 15:13

Meneer iCy

swarma

DizzyWeb schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:42:
Wat ik ook een nadeel vind van die Twilight Hack is dat ik me Zelda savegame van me Wii af moet halen. Ik heb maar 1 SD kaartje, dus ik zit dan te kloten met backups maken, Tilight Hack en Gecko op CD kaartje zetten, save games verwisselen, en als ik Zelda wil spelen kan ik alles weer terug zetten :|

Maargoed, ik had het ook alleen maar getest om een backupje van Mario Kart Wii te testen omdat ik probably nog weken moet wachten voor ik 'm kan kopen, kreng is gewoon niet leverbaar. Werkte niet, overigens.
Duitschland Über Alles :P

Als er iets in Nederland niet is race ik even door naar Duitsland om het daar te halen. Mijn Wii is ook een duitse :)

Mario Kart hebben ze daar op voorraad :P

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
  • Laatst online: 10-03-2021
Captain N schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:43:
b3n666, thanks. Misschien sowieso wel een leuk idee om een keer een Wii-avondje oid te houden? Sannr komt ook uit Leiden, en volgens mij nog wel een aantal mensen hier in dit topic.

Anyways... check Gecko Region Free. :)
Ik kom ook uit Leiden, en volgens mij woont Nintex ook ergens in de buurt, want hij kent winkels in Noordwijk en Leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik zag bij mijn ouders nog een 8 Mb (ja MEGAbyte) SD kaartje liggen. Denk dat ik daar de Twilight hack op ga zetten. Een kanaal klinkt wel erg goed (had me ook al een FL kanaal voorgesteld) ondanks de potentiele risico's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z3R0
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Zijn er hier ook mensen die een custom case op de Wii hebben? Of heeft iedereen nog een spierwitte Wii?
Ik kom namelijk aardig mooie cases tegen op internet en overweeg het misschien om er 1 te kopen.
Een beetje plexiglas, LEDjes en een kleurtje/sticker lijkt mij namelijk een stuk mooier.
Iemand ervaring mee?

If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:34
Een zwarte case zou nog wel ok zijn, maar de kwaliteit is vaak net net zo goed als de originele.

Plexiglas, ledjes en stickers vind ik wel foeilelijk. Vooral van die tribals/vlammen. Doet me denken aan van die petjes in hun 'getunede' golfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Whollabilla schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:10:
[...]

Ik kom ook uit Leiden, en volgens mij woont Nintex ook ergens in de buurt, want hij kent winkels in Noordwijk en Leiden.
Ik kom uit Boskoop, ligt ook niet zo gek ver van Leiden :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

iCy schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:56:
[...]

Duitschland Über Alles :P

Als er iets in Nederland niet is race ik even door naar Duitsland om het daar te halen. Mijn Wii is ook een duitse :)

Mario Kart hebben ze daar op voorraad :P
Hehe, hier is ie bijna nergens meer te krijgen, Mario Kart. Bijna dus. Want ik heb er zojuist een bij Toys'r'us vandaan geplukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Wii avondje in Leiden, dat klinkt prima! Dan kunnen we pas echt Wii ervaringen delen :) Dan moeten we eigenlijk wel een beamer regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Net wat Dr Mario online gespeeld. Natuurlijk wel dik ingemaakt door een of andere Japanner ;) . Wel leuk, dat WiiWare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lisse hiero, ook niet zo ver van leiden ;) (dan neem ik wel mijn vriendin mee :P)

Overigens, eigenlijk zoek ik nog een leuke Virtual Console game. Een sidescrolling vlieg spel, waarmee je je schip kunt upgraden met wapens e.d. Ik weet dat er diverse van zijn, maar ik zoek dus de mooiste / leukste. Iemand een idee welke ik het beste kan halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-09 18:19
Ik zag vanmiddag bij MM rijswijk nunchunks liggen met extra knoppen! Ook zaten er anti-glij ribbels aan de zijkant. Ik had heel weinig tijd en wist zo snel niet uit te vogelen waar de twee extra knopjes voor waren, ook het merk heb ik niet onthouden.

Weet iemand hier wat ik bedoel en waar die knopjes voor zijn?

Er lagen ook nog 3 wii's maar die zullen inmiddels wel weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Zullen wel gewoon Turbo-knoppen zijn. Of het is een draadloze nunchuck met sync en on/off buttons.

[ Voor 46% gewijzigd door BarôZZa op 09-05-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
De draadloze Nunchuck van Nyko gaat er hier wel komen. Vind de Nyko hardware alstijd erg prettig en draadloss klinkt goed. Iemand enig idee wanneer die beschikbaar komen? Want het beste dat ik heb gevonden is Mei 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Die draadloze heb ik al regelmatig in de winkels zien liggen.. dus idd, die gaat er hier wel komen ;)
Ik heb er een gehad, merk geen vertraging in werking maar merkte wel dat de batterijen net zo snel leeggaan als de wiimote (duracel met aflees strip). Dat was voor mij aleen al reden om gewoon lekker met draadje te werken. Daarnaast wil die plug er ook wel eens afvallen als je heel hard heen en weer schud.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-09 18:19
BarôZZa schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:41:
Zullen wel gewoon Turbo-knoppen zijn. Of het is een draadloze nunchuck met sync en on/off buttons.
Nee, ik zag wel een draadje zitten.

Overigens zou ik liever een grotere nunchunk hebben. Ik gebruik hem niet graag want hij is echt te klein in mijn handen. Mariokart kan ik beter met wheel dan met nunchunck. Chunk is wel nauwkeuriger maar dat kleine ding verplaats in mn hand tijdens het rijden en dan ipv links/rechts begin ik linksboven/rechtsonder in te drukken en dan stuurt ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

BarôZZa schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:38:
Een zwarte case zou nog wel ok zijn, maar de kwaliteit is vaak net net zo goed als de originele.

Plexiglas, ledjes en stickers vind ik wel foeilelijk. Vooral van die tribals/vlammen. Doet me denken aan van die petjes in hun 'getunede' golfje.
Nou, ik moet zeggen dat onderstaande er best wel gaaf uitziet anders :D

Afbeeldingslocatie: http://www.consoleshop.com/images/cache/e2e22132b7326603187a6516456bd939.jpg

Alleen als je de case doet aanpassen dan zal de garantie op je Wii ook worden opgeheven wegens hardwarematige modificatie. Dat is dan wel weer minder.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Daarnet Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King ff gespeeld. Japans, dus begreep er niet veel van. Toch een paar (in-game) dagen kunnen volbrengen. Grafisch niet enorm interessant, alleen de charactermodels zien er goed uit, de rest is basic, net als de animatie. Het muziekje werkt ook wel op de zenuwen en er is enooorm veel tekst/filmpjes. Voor de rest was het wel vermakelijk, alleen duidelijk low-budget. Of het 15 euro waard is weet ik niet als je ziet dat je voor een tientje meer Metroid Prime of Battalion Wars hebt of voor 5 euro minder een N64 game die toch meer aanvoelt als een compleet spel.

Dr Mario was wel onverwachts leuk. De originele game kan me nog steeds niet erg veel bekoren. Vergeleken met puzzlespellen als Tetris, Tetris Attack, Puyo Puyo, Puzzle Fighter of Panic Bomber vind ik het wat saaier en minder diep. Wifi was wel grappig(je start met 5000 punten, net zoals in Mario Kart geloof ik... overigens werkte het daarna niet meer, hopelijk ben ik niet gebanned :+ ) en vooral de Wii mote versie was erg verslavend waarbij je met de pointer de pilletjes(meerdere tegelijk) neerdropt.

edit: werkt alweer, Japanse dames zijn ook beter dan ik in Dr Mario trouwens
Rakkerzero schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 00:29:
[...]

[afbeelding]

Alleen als je de case doet aanpassen dan zal de garantie op je Wii ook worden opgeheven wegens hardwarematige modificatie. Dat is dan wel weer minder.
Totaal niks voor mij. Ik stoorde me er al aan als ik een berichtje heb en die drive blauw op blijft lichten. Kwam er later gelukkig achter dat je dat kon uitschakelen ;)

Dat soort dingen leiden me om één of andere reden altijd af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Rakkerzero schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 00:29:
[...]

[afbeelding]

Zo lijkt het net alsof er een halve gamecube inzit... ohnee, dat is ook zo ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:43:
Lisse hiero, ook niet zo ver van leiden ;) (dan neem ik wel mijn vriendin mee :P)

Overigens, eigenlijk zoek ik nog een leuke Virtual Console game. Een sidescrolling vlieg spel, waarmee je je schip kunt upgraden met wapens e.d. Ik weet dat er diverse van zijn, maar ik zoek dus de mooiste / leukste. Iemand een idee welke ik het beste kan halen ?
Ik zou voor een van de R-type's gaan, maar de Gradius spellen zijn ook erg goed. Ik weet niet welke varianten er allemaal al op de Virtual Console beschikbaar zijn, kijk eens op http://www.vc-reviews.com/ zou ik zeggen voor reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 15:25
Na een week aanmodderen met winkels in de buurt van m'n kantoorpand (elke dag even langs lopen "hebben jullie de Wii weer?"), heb ik het maar anders aangepakt. Heb een van de betere shops uit de Shop Survey d'r bij gepakt (Consoleshop.nl) en heb daar de bestelling geplaatst. In plaats van dat ik nu weken moet wachten, komt 't pakje vandaag binnen. Da's toch een stuk prettiger :)

Nu nog Mario Kart voor m'n meissie zien te regelen. Die is echt overal op :) Misschien eerst maar ff Galaxy, om d'r wat tevreden te houden :p Of Guitar Hero...

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:09
Als je nu echt geen zin hebt om te wachten, dan kun je het beste bestellen bij Amazon.de. Je betaalt daar iets van 5 euro verzendkosten naar NL. Ze hebben daar zowel Mario Kart Wii als de Wii zelf op voorraad, Daarnaast heb je gewoon Europese garantie (dus ook in NL). Het enige kleine nadeel is dat de handleidingen bij Mario Kart en Wii Sports alleen in het Duits zijn :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ja, bestellen bij ConsoleShop lijkt me niet de slimste zet. Aangezien iedereen daar besteld kan het wel eens heel lang duren voordat je hem binnenhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Ore? Nee hoor, hij's al onderweg. Ik heb twee barcodes voor m'n twee pakketten. Gisteren besteld en ligt nu ergens in 'n sorteercentrum. Met wat geluk is't er nog vandaag, anders maandag. Ze hadden gewoon genoeg spul op voorraad.

Amazon.de was natuulijk ook interessant geweest om van te weten. ;) Had ik de startpost iets beter moeten lezen. Maarja, ik wilde het even in NL houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb gisteren Wii Fit in de winkel gehaald en ik heb hier in Delft bij de volgende winkels Wii's op voorraad gezien: FRS (3), van Leest (1), Dixons(veel). Hier blijft het bij, want in die volgorde ging ik zoeken en bij de derde winkel had ik Wii Fit.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
monnick schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 09:16:
Ja, bestellen bij ConsoleShop lijkt me niet de slimste zet. Aangezien iedereen daar besteld kan het wel eens heel lang duren voordat je hem binnenhebt.
Consoleshop is een heeeeele fijne webwinkel. Voordeel in dit geval is dat ze geen backorders accepteren. Je kunt alleen een notification krijgen als er weer voorraad is. Als je kunt bestellen betekent dat dat er voorraad is. Qua service en support zijn ze super.

Ik heb mijn Wii daar ook besteld rond de launch, toen is er iets mis gegaan en waren er teveel bestellingen (voorraad heeft maar 33 minuten online gestaan). Kreeg toen zelfde dag keurig een telefoontje dat ze (nog) niet konden leveren (was nog voor de officiele launch) en dat ik of bestelling kon annuleren of dat ik de game CoD3 er gratis bij zou krijgen en dat ze waarschijnlijk volgende week konden leveren. Uiteindelijk heb ik de Wii een week na de launch gekregen met CoD3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Jeps, het leek mij ook een erg prettige winkel, na wat rondneuzen. De layout van de site is fijn en ze geven ruim zat informatie. Ook de klantenservice was snel en vriendelijk toen ik ze een telefoontje gaf.

Over de levering maak ik me ook geen zorgen :) T&T zegt "Chauffeur is onderweg" ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:43:

Als ik jou was, zou ik voor Gate of Thunder gaan. Dat is een TurboGrafx SuperCD spel, kost 800 punten. Het ziet er erg mooi uit, heeft drie moeilijkheidsniveaus, en is op het makkelijkste niet te moeilijk en ook niet te makkelijk.
R-Type heb ik zelf ook. Die kost ook 800 punten (al is het geen CD spel), maar is wel erg moeilijk, en grafisch stelt het niet al te veel voor. Het spel is wel leuk, maar je moet bereid zijn elke level wel heel erg veel keer te spelen.
Als je een beginner bent is Air Zonk (let op: niet Super Air Zonk) ook wel een aanrader. Het ziet er erg grappig uit, en het is niet erg moeilijk. Ook kost het maar 600 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Damn, wel dit is teleurstellend. De installatie was natuurlijk appeltje-eitje, maar het Wifi gebeuren werkt onverwachts absoluut niet. Ik heb'n Airport Express, dus ik verwachtte dat de installatie een eitje zou zijn; zij wordt zelfs door Nintendo aangeraden.

Ik heb m'n instellingen aangepast zoals sommigen aanraadden: 802.11b/g, channel 1. Maar toch blijft ie met 51330 terug komen.

De security staat op WPA2, wat de Wii gewoon hoort te kunnen. De Wii vindt m'n basestation zonder problemen, maar inloggen gaat niet. Ik heb geen MAC filtering aan staan, dus dat is het niet. Ik heb zo'n beetje alle passwords geprobeerd die ik kon bedenken: passkey, $passkey, kilometers-lange-HEX-string. Niets mag baten.

WPA heb ik ook geprobeerd, maar WEP of helemaal open vertik ik.

Iemand hier nog suggesties? * Liegebeest Googlet weer verder

EDIT

Fudge it... Gevonden...

Iedereen? Als je er heilig van overtuigd bent dat je iets wel/niet aan hebt staan, -controleer- het dan ook eerst! >:)

Ik dacht dat ik geen MAC filtering aan had staan. Dacht dat ik dat had uitgezet bij de omschakeling naar WPA2. Wel, niet dus :p

[ Voor 18% gewijzigd door Liegebeest op 10-05-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:27
Als je alleen om te testen de wifi op wep zet of onbeveiligd, kan je in ieder geval checken of je wii wel online kan komen, lukt dat, dan zet je de beveiliging met stapjes omhoog.

Oke, niet meer nodig, maar misschien handig voor andere mensen. :D

[ Voor 16% gewijzigd door RollieBollie op 10-05-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 12:48
Ik was vorige week voor een paar dagen in Frankrijk en daar liggen de Wii's en Wii-fit's tot aan het plafond toe opgestapeld in de winkels. Ik snap niet waarom ze hier in Nederland zo slecht te verkrijgen zijn... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
ThinkAboutIt schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 16:28:
Ik was vorige week voor een paar dagen in Frankrijk en daar liggen de Wii's en Wii-fit's tot aan het plafond toe opgestapeld in de winkels. Ik snap niet waarom ze hier in Nederland zo slecht te verkrijgen zijn... 8)7
Wat ik heb begrepen is dat Nintendo alles wat wordt geproduceerd verdeeld over de verschillende markten, waarbij er wordt gekeken naar hoe groot het percentage was wat er in het verleden is verkocht.
Dus stel dat Japan 40% verkocht, Amerika 40% en Europa de overige 20%, dan krijgt Nintendo Europe dus 20% van het totaal.
En Nintendo Europe verdeelt dat weer over Europa, dus Nederland zal helaas dan weinig verkocht hebben de laatste jaren voordat de Wii kwam. :(

En ik vind dat logisch, stel dat er in Amsterdam niemand een console/games zou kopen, zou je dan daar in ene wel grote stapels neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Overigens... Wat een sjaakmethode zeg, die sterren inruilen voor puntenkaarten. Alleen nog maar kaarten van 100pnt en je mag er maar één per dag kopen... Dat gaat wel even duren zo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Moet je er gewoon op tijd bij zijn, ik koop ze regelmatig van 500 punten. om 0:01 kun je er weer terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
cool :) Wist niet dat dat elke dag opnieuw wordt gedaan... I'll keep an eye out...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:26

Sagat

Is pappa x2!

Whollabilla schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:19:
[...]

Als ik jou was, zou ik voor Gate of Thunder gaan. Dat is een TurboGrafx SuperCD spel, kost 800 punten. Het ziet er erg mooi uit, heeft drie moeilijkheidsniveaus, en is op het makkelijkste niet te moeilijk en ook niet te makkelijk.
R-Type heb ik zelf ook. Die kost ook 800 punten (al is het geen CD spel), maar is wel erg moeilijk, en grafisch stelt het niet al te veel voor. Het spel is wel leuk, maar je moet bereid zijn elke level wel heel erg veel keer te spelen.
Als je een beginner bent is Air Zonk (let op: niet Super Air Zonk) ook wel een aanrader. Het ziet er erg grappig uit, en het is niet erg moeilijk. Ook kost het maar 600 punten.
Shmups! _/-\o_

Ik wou je truxton aanbevelen maar die is (nog) niet uit op VC, Vind het zelf een zeer leuk spel (alhoewel ik de moelijkheidsgraad wel hoog vind, speel de arcade rom). De pc engine versie schijnt beter te zijn dan de megadrive, mocht je later de keuze krijgen.

Verder kun je hier 2 'top 10 beste shmups op home consoles' filmpjes bekijken, veel van de games die in deze filmpjes genoemd worden zijn al wel uit op de vc.

http://nl.youtube.com/res..._type=&aq=0&oq=top+10+shm

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Hmm, sinds vandaag de stekker voor wireless hier thuis eruit getrokken; er probeert opeens iemand te connecten, waardoor de usb dongle eruit knalt..

Nu is dat opzich niet zo`n ramp; het hele huis is bedraad met een mooi netwerk, dus een utp-draadje erbij prikken onder de tv is geen probleem.

Weet iemand van jullie of de USB LAN adapters nog ergens in de aanbieding zijn?
Enige tijd terug zag ik ze (oa bij BigDennis) voor een tientje liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
wat ik mij nu afvraag.. wanneer volgende maand Super Smash Brothers uitkomt........ waar moeten we dan hierna nog echt op wachten, heb zelf echt geen id of ligt dat aanmij? en zie ik wat over het hoofd...........

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

SOCO_cola schreef op maandag 12 mei 2008 @ 19:20:
wat ik mij nu afvraag.. wanneer volgende maand Super Smash Brothers uitkomt........ waar moeten we dan hierna nog echt op wachten, heb zelf echt geen id of ligt dat aanmij? en zie ik wat over het hoofd...........
Volgens mij komt er ook een nieuwe zelda voor de wii...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Zo, eindelijk eens tijd gemaakt om de Twilight Hack uit te proberen, en verschillende nuttige apps te checken.

- Twilight Hack werkt goed, Homebrew Loader ook.
- Backuppen van Mii's + savegames (ook locked saves) is erg handig met Waninkoko's tools.
- SnesGx voor Wii werkt echt fantastisch met GC controller. Zeker met een bak roms is het erg leuk om wat van de toppers te spelen die niet (en wsl nooit) op VC uitkomen.
- Verschillende overige emulatoren (NES / ScummVM etc) schijnen ook super te werken.

Het is eigenlijk alleen nog echt wachten op het "Twilight Hack / Homebrew" channel wat te installeren is via de Z:TP zodat je niet telkens Zelda hoeft te gebruiken.
Oh en hopelijk is de port van Project64 naar de Wii binnenkort af/bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Er zijn al channels om de wads te installeren en deinstalleren. Gewone elf bestanden draaien kon volgens mij ook al via een channel. Alleen is het nog wachten op de gelikte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Tsja, waar is het wachten op, als straks Smash Bros is uitgekomen.
Ik denk dat Nintendo de komende E3 weer flink uit gaat pakken, zelf denk ik dat ze een nieuwe Zelda gaan aankondigen en dat ze met een nieuwe Pikmin bezg zijn die waarschijnlijk al redelijk ver gevorderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
BarôZZa schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:33:
Er zijn al channels om de wads te installeren en deinstalleren. Gewone elf bestanden draaien kon volgens mij ook al via een channel. Alleen is het nog wachten op de gelikte versie.
Dat is zwaar buggy code, die eerste 10min versie (en dus ook de gehackte versie ervan).
De verbeterde versie (van dat filmpje) is precies wat we nodig hebben. Ook omdat er wsl een goede uninstaller bijgeleverd zal worden (just-in-case).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 07:59
wanneer word eigenlijk de E3 gehouden? :p

Tja, reggie heeft al beloofd dat er meerdere titels dit jaar voor de hard-core gamer zullen komen die zeker de moeite waard zijn. Hoeveel waarde wij dan aan die 'moeite waard' moeten hechten valt natuurlijk te bezien ;)

Trouwens iemand dat Skate It al gezien>? valt nog niet echt iets te zien, maar het gaat in ieder geval zker de goede kant op met de games, zo lijkt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Hard-core games zijn vaak casual games die een klein beetje moeilijker gemaakt zijn op een lullige manier. Waar zijn de echte hard-core moeilijke games tegenwoordig.

Ik vond Zelda Twilight Princess ook al veel te makkelijk. Mario Galaxy was niet al te moeilijk en Metroid Prime 3 was ook niet had ook niet echt een extreme moeilijkheidsgraad.

* Zeror wil een game die vanaf level 1 al moeilijk is zodat ie er lekker lang mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11
Rakkerzero schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:37:
Hard-core games zijn vaak casual games die een klein beetje moeilijker gemaakt zijn op een lullige manier. Waar zijn de echte hard-core moeilijke games tegenwoordig.

Ik vond Zelda Twilight Princess ook al veel te makkelijk. Mario Galaxy was niet al te moeilijk en Metroid Prime 3 was ook niet had ook niet echt een extreme moeilijkheidsgraad.

* MetroidPrime wil een game die vanaf level 1 al moeilijk is zodat ie er lekker lang mee kan doen.
Dat is IMHO de kant die de games industrie over het algemeen op gaat op dit moment. GTA IV is vele malen makkelijker dan dat bijvoorbeeld GTA 3, Vice City en San Andreas waren. Bij iedere nieuwe generatie consoles lijkt de moeilijkheidsgraad van spellen net weer een klein tandje omlaag te worden geschroefd.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik probeerde vanmiddag al aan mn broertje, gamer uit de huidige generatie en heeft de moeilijke games van vroeger nooit meegemaakt, al uit te leggen dat games tegenwoordig veel te makkelijk zijn doordat gamers te lui zijn om een oplossing te vinden voor als het te moeilijk wordt. Hierdoor gaan ze klagen dat het een moeilijke game is :') (doe eens wat moeite en probeer een poosje de situatie op te lossen) vervolgens vat de gameindustrie dit weer als negatieve reactie op hun game op en maken vervolgens het vervolg ietsje makkelijker zodat dergelijke reacties niet meer komen. En komen ze wel dan begint het hele gedonder weer van voor af aan.

En dat verneukt het gewoon voor de hard-core gamers. En helaas is de groep casual gamers vele malen groter dan de groep hardcore gamers. En dus is ook de kans klein dat hardcore gamers hun zin krijgen en de lot van de game industrie in handen van de casual gamer ligt. Erg jammer....

Ohja, mn broertje werd boos op me, hij vond zichzelf wel een pro gamer ;( Toen ik hem Megaman op de Nes liet spelen, ging hij al bij de eerste paar vijanden dood. Dus ik zo: Wie is nu een Pro gamer, jij of ik?
Ik ben maar weggelopen toen, want mn broertje werd enorm pissig :D

[ Voor 13% gewijzigd door Zeror op 12-05-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:31:
[...]

Dat is IMHO de kant die de games industrie over het algemeen op gaat op dit moment. GTA IV is vele malen makkelijker dan dat bijvoorbeeld GTA 3, Vice City en San Andreas waren. Bij iedere nieuwe generatie consoles lijkt de moeilijkheidsgraad van spellen net weer een klein tandje omlaag te worden geschroefd.
Ik heb GTA4 niet gespeeld, maar ik weet wel dat ik het verschil tussen TP op de Wii en MM en OoT op de N64 toch aardig groot is. Die laatste twee waren moeilijker op een goede manier. Een spel wat voor mij moeilijk is gebleven is Metal Gear Solid. Kon bij snake eater ook weer net aan Hard uitspelen(irritante eindbazen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
En tsja hardcore of casual. De hardcore gamers zijn vaak de levenloze nerds en veel oude hardcore games waren ook gewoon op een cheape manier moeilijk gemaakt. Als je één keer geraakt werd gelijk dood zijn, weinig checkpoints en geen save mogelijkheid. Of veel van die ravijnen waar je in kon donderen, veel vijanden van verschillende kanten etc.

Overigens zijn veel van de puzzles ook een stuk makkelijker als je ouder wordt. Bij Metroid Prime 3, Galaxy enz, wist ik vrijwel altijd precies wat ik moest doen. De jongere generatie zal dat misschien wat minder hebben omdat zij nog geen jaren lange game-training hebben gehad ;) .
QuarK schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:43:
[...]

Dat is zwaar buggy code, die eerste 10min versie (en dus ook de gehackte versie ervan).
De verbeterde versie (van dat filmpje) is precies wat we nodig hebben. Ook omdat er wsl een goede uninstaller bijgeleverd zal worden (just-in-case).
Wel lezen, ik heb het over de channel installer/uninstaller en die werkt perfect/geen buggy code. En als je die gebruikt maakt het weinig uit wat voor andere channels je installeert.

[ Voor 47% gewijzigd door BarôZZa op 12-05-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen staren zich blind op de moeilijkheidsgraad maar ik moet zeggen dat ik blij ben dat de frustratie een stuk minder wordt. Je kon vroeger nog wel is dood gaan omdat de A knop niet reageerde of omdat de kogels knipperden in Probotector. De games zijn veel beter in elkaar gezet dan vroeger. De combat in Twilight Princess werkt gewoon beter en daardoor zijn vijanden gemakkelijker te verslaan dan in bijvoorbeeld Ocarina of Time. Ik vond Super Mario Galaxy best pittig af en toe. De game had voor een platformer de perfecte moeilijkheidsgraad. Als je een uitdaging wil dan kun je altijd de Hypermode van Metroid Prime 3 spelen.

Het dood gaan in een game is tegenwoordig ook een beetje afgezaagd. Je gaat dood en begint gewoon weer opnieuw, oneindig veel continues, levens of wat dan ook. Verlies je die dan kun je altijd nog een save laden en weer vrolijk verder spelen. Het is moeilijk om een lastige game te maken die blijft boeien, moeilijke games worden vooral in 3D vaak frustrerend en gamers zijn te lui om levels opnieuw te spelen.

Dat "non-game", "casual" en "hardcore" onzin mag er van mij ook uit. Het slaat nergens op om games in een hokje te stoppen. Bij films heb je ook niet zoiets als: "Scarface is hardcore, James Bond is casual en Bambi is non-film!" Het is een dom excuus om bepaalde games niet te hoeven spelen. Nintendo is in ieder geval alles behalve hardcore en dat zijn ze nog nooit geweest ook. Mario 64 is niet meer hardcore als Super Mario Galaxy ook al geloven de gamertjes van nu dat wel. Vroegah had je "cool" en "niet-cool" en Sonic was cool en Mario was "niet-cool". Super Mario Bros. 3 was echter zo'n goede game dat SEGA fans zich verscholen achter "blast-processing" en "niet-cool". Niemand noemde Tetris een "non-game". Nu verschuilen de Wii fans zichzelf achter "gameplay boven graphics" en de PS3/Xbox 360 fans zich achter "Wii is non-game en casual".

Ik wil best meedoen met de hardcore fad maar dan wil ik een duidelijke beschrijving van wat een hardcore game is en dat moet dan niet gebasseerd zijn op de hoeveelheid bloed en kleurtjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 07:59
lol... Ik doelde met hardcore gewoon op ons :P Die gamers, die niet alleen carnaval en wii sport spelen ;) de gamers die het wel wat uitmaakt wat voor een cijfer ign bv geeft aan een game e.d.

Verre van gebasseerd op bloed en kleurtjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:50:
[...]

Ik heb GTA4 niet gespeeld, maar ik weet wel dat ik het verschil tussen TP op de Wii en MM en OoT op de N64 toch aardig groot is. Die laatste twee waren moeilijker op een goede manier. Een spel wat voor mij moeilijk is gebleven is Metal Gear Solid. Kon bij snake eater ook weer net aan Hard uitspelen(irritante eindbazen ;) ).
Het verschil tussen GTA 3/Vice City/San Andreas en GTA IV is helaas groter dan het verschil tussen OoT/MM en TP. Ik ben net iets voorbij een kwart van het spel, maar ik krijg tot nu toe alleen missies van het niveau van de allereerste missies in San Andreas.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijn89 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 00:26:
lol... Ik doelde met hardcore gewoon op ons :P Die gamers, die niet alleen carnaval en wii sport spelen ;) de gamers die het wel wat uitmaakt wat voor een cijfer ign bv geeft aan een game e.d.

Verre van gebasseerd op bloed en kleurtjes ;)
Ik ben nog steeds niet pro met Wii Sports dus die game is aardig hardcore. Daarnaast ken ik genoeg mensen die naast Carnaval en Wii Sports ook Super Mario Galaxy en Zelda spelen. Ze moeten het zelf weten of ze carnaval games o.i.d. spelen en omdat jij dat niet doet ben je niet automatisch een hardcore gamer. Ik snap de verdeling hardcore/casual/non-game dan ook niet. Ik vind iemand pas een hardcore gamer als hij of zij F-Zero GX heeft uitgespeeld op de hoogste moeilijksgraad. :P

Maar de term hardcore moet echt verdwijnen. Dat is er ingestampt door de Amerikaanse pers zoals GameSpot, IGN en 1up. Een goed excuus om sommige games niet serieus te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Rakkerzero schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:44:
Ohja, mn broertje werd boos op me, hij vond zichzelf wel een pro gamer ;( Toen ik hem Megaman op de Nes liet spelen, ging hij al bij de eerste paar vijanden dood. Dus ik zo: Wie is nu een Pro gamer, jij of ik?
Ik ben maar weggelopen toen, want mn broertje werd enorm pissig :D
*proest* :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
Na de WiiWare launch in NA (Final Fantasy Crystal Chronicles, LostWinds, Defend your Castle, Pop, VIP Casino Blackjack, en TV Show King), is ook de lijst van WiiWare games voor Europa bekend gemaakt:
• Dr. Mario & Germ Buster (Nintendo) - 1000 Wii Points
• Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King (Square Enix) - 1500 Wii Points
• LostWinds (Frontier) - 1000 Wii Points
• Pirates: The Key of Dreams (Oxygen)
• Pop (Nnooo) - 700 Wii Points
• Star Soldier R (Hudson) - 800 Wii Points
• Toki Tori (Two Tribes)
• TV Show King (Gameloft) - 1000 Wii Points
Bron: Eurogamer

[ Voor 3% gewijzigd door Whollabilla op 13-05-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
QuarK schreef op maandag 12 mei 2008 @ 19:53:
Zo, eindelijk eens tijd gemaakt om de Twilight Hack uit te proberen, en verschillende nuttige apps te checken.

- Twilight Hack werkt goed, Homebrew Loader ook.
- Backuppen van Mii's + savegames (ook locked saves) is erg handig met Waninkoko's tools.
- SnesGx voor Wii werkt echt fantastisch met GC controller. Zeker met een bak roms is het erg leuk om wat van de toppers te spelen die niet (en wsl nooit) op VC uitkomen.
- Verschillende overige emulatoren (NES / ScummVM etc) schijnen ook super te werken.

Het is eigenlijk alleen nog echt wachten op het "Twilight Hack / Homebrew" channel wat te installeren is via de Z:TP zodat je niet telkens Zelda hoeft te gebruiken.
Oh en hopelijk is de port van Project64 naar de Wii binnenkort af/bruikbaar.
Ik zit met het probleem dat ik mijn super smash brawl save file van mijn ene wii naar de andere wii wil kopieren alleen dit kan niet.

Met de twilight hack zou dit dus wel kunnen? Zou ja, zou je kunnen uitleggen hoe?

Alvast dank :)

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 00:44:
[...]

Het verschil tussen GTA 3/Vice City/San Andreas en GTA IV is helaas groter dan het verschil tussen OoT/MM en TP. Ik ben net iets voorbij een kwart van het spel, maar ik krijg tot nu toe alleen missies van het niveau van de allereerste missies in San Andreas.
Serieus? Worden die laatste missies niet moeilijker dan? Meestal zijn de eerste paar missies van die 'leer de controls kennen' missies en is de uitdaging vaak ver te zoeken. Ik zal het wel zien wanneer de pc versie (hopelijk) uitkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Met gta zit ik op 35 procent, maar ik vind de missies ook zwaar tegenvallen (tot nu toe), heb ook echt het gevoel been there, done that.

Voor de rest blijft het een vette game natuurlijk.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad World van Platinum Games(onder andere ex-werknemers van Clover zoals Hideki Kayima en Shinji Mikami)
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/215333.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:06:
Het dood gaan in een game is tegenwoordig ook een beetje afgezaagd. Je gaat dood en begint gewoon weer opnieuw, oneindig veel continues, levens of wat dan ook.
Dat valt mij ook op inderdaad. Zo heb je in New super mario bros. op de DS na een paar levels al 40 levens. Steeds van die paddenstoelhuisjes waar je weer 8 1-ups kunt krijgen etc. In de oude mario spellen was je blij als je ergens een verborgen 1-up vond en in SMB3 kreeg je alleen bloemen/paddestoelen/veertjes in de paddenstoelhuisjes, nooit 1-ups en al helemaal niet 8 tegelijk.

Wat moet je überhaupt met 40 levens? :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gizz schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:45:
[...]

Dat valt mij ook op inderdaad. Zo heb je in New super mario bros. op de DS na een paar levels al 40 levens. Steeds van die paddenstoelhuisjes waar je weer 8 1-ups kunt krijgen etc. In de oude mario spellen was je blij als je ergens een verborgen 1-up vond en in SMB3 kreeg je alleen bloemen/paddestoelen/veertjes in de paddenstoelhuisjes, nooit 1-ups en al helemaal niet 8 tegelijk.

Wat moet je überhaupt met 40 levens? :P
Je mag tegenwoordig niet doodgaan :P Dat is niet goed voor de kindertjes

Echt old skool SM 1 op NES spelen zonder saves :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaURoN schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:49:
[...]

Je mag tegenwoordig niet doodgaan :P Dat is niet goed voor de kindertjes

Echt old skool SM 1 op NES spelen zonder saves :D
En als je hem dan eindelijk hebt uitgespeeld direct nog een keer uitspelen zodat je hem 2x achter elkaar heb uitgespeeld en dan balen dat je pijnlijke handen heb... ahh wat waren die tijden mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Ben ik toch weer blij met de auto-save/resume functie van Bubble Bobble in de Virtual Console :9

* Liegebeest is niet zo hardcore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Maar zelfs bij SM 1 had je op een gegeven moment genoeg levens!
Daarbij was het niet kunnen saven alleen maar slecht voor de stroom rekening.....ik kan mij nog herinneren dat mijn commodore64 een week aan heeft gestaan, omdat ik met een breakout clone (weet echt niet meer welke) bezig was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:42
Coolsnarf schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:09:
Maar zelfs bij SM 1 had je op een gegeven moment genoeg levens!
Daarbij was het niet kunnen saven alleen maar slecht voor de stroom rekening.....ik kan mij nog herinneren dat mijn commodore64 een week aan heeft gestaan, omdat ik met een breakout clone (weet echt niet meer welke) bezig was. :P
Vriend van me had Giana Sisters meegenomen. En daarna de floppy weer mee terug (C64). Dus de C64 heeft ook een tijd aangestaan om toch maar door te kunnen spelen. :P

Ook ik moet zeggen dat games tegenwoordig een stuk makkelijker zijn. Alleen met 3D ben je al snel het overzicht kwijt, denk dat dat ook de reden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

cailin_coilleach schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:01:
Ben ik toch weer blij met de auto-save/resume functie van Bubble Bobble in de Virtual Console :9

* Sagat is niet zo hardcore
LOL, het is ook beter voor het millieu, want 'vroegah' liet je natuurlijk gewoon je spelcomputer aanstaan omdat je niet kon saven 8)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Ik denk dat het ook te maken met het type spel wat populair is.

De meganmannen (maar bijvoorbeeld ook ghost n goblin etc) waren vroeger natuurlijk zeer populair.
Nu wordt het amper nog gespeeld.

Nu is fps een van de meest gespeelde genre's. Omdat men tegenwoordig altijd online speelt zal men in fps waarschijnlijk betere zijn dan wij (of iig ik die alleen maar doom sp speelde, en een keer per jaar 1 vs 1 met nul modem kabel :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Ik zie dat hier veel boom blox spelers zijn :P

Maar dat spel is echt geniaal. Ik heb gister de explore mode uitgespeelt met alles op brons. Maar dat spel is echt geniaal. Ook co-op met een vriend een leveltje gedaan. Echt supertof.

Alleen jammer dat eigen levels niet geshared kunnen worden via wii24 of dagenlijks beste levels gedownload kunnen worden. Maar met 300+ levels ben je al wel ff bezig :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:37:
[...]

Ik zit met het probleem dat ik mijn super smash brawl save file van mijn ene wii naar de andere wii wil kopieren alleen dit kan niet.

Met de twilight hack zou dit dus wel kunnen? Zou ja, zou je kunnen uitleggen hoe?

Alvast dank :)
Er zijn 2 utilities van Waninkoko genaamd Savegame Extractor en Savegame Installer waarmee je alle saves kunt backuppen naar SD en weer terug kunt zetten.
Ik heb de mijne getest met Mario Kart Wii en dat werkte goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

QuarK schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:54:
[...]

Er zijn 2 utilities van Waninkoko genaamd Savegame Extractor en Savegame Installer waarmee je alle saves kunt backuppen naar SD en weer terug kunt zetten.
Ik heb de mijne getest met Mario Kart Wii en dat werkte goed.
Is dat ook mogelijk met gamecube savegames? Die je kan overzetten naar een andere gamecube cartridge? Pokemon XD savegames mag je namelijk niet kopieren, maar mijn zusje wil verder met haar spel die op mijn memorycard staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het dood gaan in een game is tegenwoordig ook een beetje afgezaagd. Je gaat dood en begint gewoon weer opnieuw, oneindig veel continues, levens of wat dan ook. Verlies je die dan kun je altijd nog een save laden en weer vrolijk verder spelen. Het is moeilijk om een lastige game te maken die blijft boeien, moeilijke games worden vooral in 3D vaak frustrerend en gamers zijn te lui om levels opnieuw te spelen.
Kojima wilde voor Metal Gear Solid 2 de save wissen als je dood ging. Je zou dus wel kunnen saven, maar als je dood ging moet je vanaf het begin van het spel beginnen. Is brilliant bedacht, maar helaas durfde de uitgever het niet aan :( Het zou meteen een hele andere speelstijl vereisen, want nu kun je gewoon expiremteren door gewoon je save opnieuw te laden.

Het grootste probleem is eigenlijk dat veel spellen (en spelers!) alleen nog maar voor het model van "uitspelen" gaan. Je loopt door de levels en je bent klaar. Er zijn nog maar weinig spellen waar het goed spelen (geen gebruik maken van save-games, niet geraakt worden, eindbazen met je lichtste wapen verslaan i.p.v. het zwaarste wapen, enz.) beloond wordt.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Sagat schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:37:
LOL, het is ook beter voor het millieu, want 'vroegah' liet je natuurlijk gewoon je spelcomputer aanstaan omdat je niet kon saven 8)
:Y
Met een post-it er op "YOU TOUCH, YOU DIE !" ;)
Razor.Timo schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:05:
Is dat ook mogelijk met gamecube savegames? Die je kan overzetten naar een andere gamecube cartridge?
Dat kan standaard al in het memory menu, zover ik weet wordt er in native GC geen kopieër restrictie ondersteund dus zou je gewoon moeten kunnen kopieëren.

[ Voor 38% gewijzigd door DukeBox op 13-05-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

DukeBox schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:09:
Dat kan standaard al in het memory menu, zover ik weet wordt er in native GC geen kopieër restrictie ondersteund dus zou je gewoon moeten kunnen kopieëren.
Nou dat kan dus niet... Dat had ik geprobeerd, maar ik mag hem niet kopieren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ook al op een GC geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razor.Timo schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:05:
[...]

Is dat ook mogelijk met gamecube savegames? Die je kan overzetten naar een andere gamecube cartridge? Pokemon XD savegames mag je namelijk niet kopieren, maar mijn zusje wil verder met haar spel die op mijn memorycard staat :+
Als het goed is is er wel een app voor die je gc savegames op sd kan zetten en weer terug. check even wiibrew.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

DukeBox schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:18:
Ook al op een GC geprobeerd ?
Ja :) @hierboven, zal ik proberen.

Is overigens ingebouwd om pokemon clonen te voorkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
F-Zero GX save files kun je standaard ook niet kopiëren, dus die restricties bij GC games zijn er weldegelijk. ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:38
Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een Wii rond Groningen, de MM in Groningen heeft er honderden staan voor de prijs van 211euro.. Incl. Wii Sports!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rscheper schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:16:
Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een Wii rond Groningen, de MM in Groningen heeft er honderden staan voor de prijs van 211euro.. Incl. Wii Sports!
Mooie aanbieding, leuk dat de Saturn in Groningen is gekomen, ik wist het al ruim een jaar....
Maar dat maakt er de pret niet minder om.

Wat die Wii betreft, was te verwachten dat de Saturn zou gaan 'stunten'.
Wel een beetje balen, ik heb de Wii nog maar een maandje en speel er weinig op, maar goed komen vast wel meer leuke aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:38
Ben benieuwd hoe groot de voorraad bij Saturn is, en hoeveel je er voor moet neerleggen..

Edit
Actie bij Saturn: 15 - 18 mei, Mario Kart Wii met stuur voor 29euro, Wii Play ook voor 29euro.

Lijkt me niet verkeerd.

[ Voor 42% gewijzigd door rscheper op 13-05-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik vind ook dat games qua 'moeilijkheid' een goede ontwikkeling hebben doorgemaakt. Mijns inziens is iid vooral de frustratie er uit gehaald. Als ik een bepaalde eindbaas (oid) op skill moet verslaan vind ik het niet leuk als ik elke keer dat ik dooga eerst weer 15 minuten level moet spelen (zoals bij de eindbaas uit MP1!). Dat is gewoon irritant en maakt de game echt niet moeilijker.
Een voorbeeld dat ook al is gegeven van goede ontwikkeling omtrent moeilijkheid is F-Zero GX. Die game is erg pittig, maar vooral op skill. En het mooie is dat je stiekem bij elke poging beter wordt. Ik heb niet de tijd gehad om goed genoeg te worden maar die game was top (al had hij voor mij dus best ietsje makkelijker gemogen ;) ).

Wat betreft de definitie van de hardcore gamer. Voor mij is de hardcore gamer de gamer die alles speelt. Uiteraard mag jeje voorkeuren hebben maar een game afserveren omdat het een of andere vage eigenschap vervult (denk aan "casual", "kiddie" etc.) is mijns inziens niet hardcore.
Mijn voorkeur ligt bij de Nintendo games maar als ik lees over games als Bioshock en GTAIV dan jeuken mijn handen toch. Vooralsnog niet genoeg om een X360/PS3 te kopen maar de jeuk wordt erger. Daarnaast ben ik ook enorm tevreden met de Wiimote en ben ik een beetje bang om weer terug te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Hardcoregamers heb je ook in alle soorten en maten. Je hebt ook hardcore gamers die nog steeds de Street Fighter/King of Fighters etc reeksen blijven spelen en hun skills perfectioneren. Die kopen niet allerlei andere soorten games.

Andere mensen noemen zich weer een hardcoregamer omdat ze lan-party's bezoeken of heel de dag World of Warcraft spelen. Alhoewel ze ongetwijfeld niet de skills hebben om bijvoorbeeld een echte hardcore game als Ikaruga uit te spelen ;)

Volgens mij is het zo dat niemand zichzelf een casual gamer vindt en iedereen denkt dat hij/zij wel aardig goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rscheper schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:16:
211 euro ?? samen met wii fit hoop ik toch en toch niet alleen wii sport ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:29:
[...]

211 euro ?? samen met wii fit hoop ik toch en toch niet alleen wii sport ?
De normale prijs van een Wii incl. Wii Sports is 250 euro, dus 211 euro is een hele mooie prijs. Daar hoef je dan niet zo nodig nog Wii Fit (à 90 euro) bij te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rscheper schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:54:
Ben benieuwd hoe groot de voorraad bij Saturn is, en hoeveel je er voor moet neerleggen..

Edit
Actie bij Saturn: 15 - 18 mei, Mario Kart Wii met stuur voor 29euro, Wii Play ook voor 29euro.

Lijkt me niet verkeerd.
Die Wii play voor 30 euro is ook niet verkeerd, misschien vanavond toch maar bij de opening aanwezig zijn...
Het gaat me dan met name om die afstandsbediening, iemand een idee hoe leuk dat spel is?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:31:
[...]

Die Wii play voor 30 euro is ook niet verkeerd, misschien vanavond toch maar bij de opening aanwezig zijn...
Het gaat me dan met name om die afstandsbediening, iemand een idee hoe leuk dat spel is?
Wii play is leuk voor een paar avondjes met een paar vrienden/familie. Niets meer. Alleen dat tank spel kan je je nog uren mee vermaken mocht je het leuk vinden :)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.