Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bij de 1-euro-shop zijn ook spiegeltjes te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:53

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Quote'je uit een Ziggo dealer mailing van vandaag............ gewoon ter info, doe er mee wat je wil ;)
Zoals we eerder al aangaven, lopen gebruikers van deze module het risico dat het beeld van de digitale TV-kanalen in de toekomst op ‘zwart’ gaat, doordat onze leveranciers ons daartoe dwingen. Dit heeft onder andere te maken met de kopieerbeveiliging.

Op dit moment werkt Ziggo samen met de grote fabrikanten hard aan een CI+ CAM die wél aan copy protect-eisen van de content-industrie voldoet. Deze module brengen we op de markt zodra de eerste TV’s met CI+ interface (iDTV’s) in de winkels verschijnen. De verwachting is het tweede kwartaal van 2009.

Verder zijn wij met meerdere fabrikanten in gesprek over de marktintroductie van iDTV’s met ingebouwde digitale ontvangers. Zodra hierover meer bekend is, hoort u dit van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Alfisti schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:19:
Quote'je uit een Ziggo dealer mailing van vandaag............ gewoon ter info, doe er mee wat je wil ;)

[...]
Danku, dit is best leuke informatie :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714

Losse modules: langdurige kwestie
Moderne televisies, onder meer van Sony en Loewe, beschikken vaak over een ingebouwde ontvanger voor kabeltelevisie (DVB-C). Er is dan nog wel een insteekkaart nodig, cam-module genoemd, zoals de AlphaCrypt CI-module die veel mensen met succes gebruiken. Maar Ziggo zegt ze officieel niet te ondersteunen.

Ziggo is (al heel lang) in overleg met leveranciers van cam-modules om duidelijkheid te geven over welke hardware op het kabelnetwerk zal werken. Vos over deze langdurige kwestie: "Wij zijn nog steeds in overleg maar verwachten dat er pas over ongeveer zes maanden CAM+ modules op de markt komen die wij ondersteunen."

De AlphaCrypt CI-modules zullen vermoedelijk gewoon blijven werken. Vos: "100% zekerheid kunnen we niet geven, maar de kans is erg groot dat ze blijven werken als ze nu ook al werken. We zullen deze modules alleen niet ondersteunen via de helpdesk omdat we de juiste werking niet kunnen garanderen. Overigens werkt de AlphaCrypt-module niet altijd probleemloos. Het is mede afhankelijk van de gebruikte apparatuur en de kwaliteit van het huisnet."

Bron: Telecomwereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:41
Alfisti schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:19:

[...]
+
Anoniem: 133714 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:25:
Losse modules: langdurige kwestie
Moderne televisies, onder meer van Sony en Loewe, beschikken vaak over een ingebouwde ontvanger voor kabeltelevisie (DVB-C). Er is dan nog wel een insteekkaart nodig, cam-module genoemd, zoals de AlphaCrypt CI-module die veel mensen met succes gebruiken. Maar Ziggo zegt ze officieel niet te ondersteunen."

Bron: Telecomwereld
is dit nu positief of negatief als je net een htpc wilt gaan bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-07 09:39

quelake

PSN Quelake

Hooglander1 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:22:
[...]

Danku, dit is best leuke informatie :)
Waarom is dit leuke informatie?! Uit het bericht maak ik op dat gebruikers van een CI module misschien straks de pineut zijn...niet zulke leuke info als je het mij vraagt. Het bericht dat later is gepost beweert gelukkig wél dat CI modules hoogstwaarschijnlijk blijven werken. Daar wordt IK nou vrolijk van...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-06 20:56
Bij mijn ouders net een Sony KDL-32V4500 weggezet en heb nu dus de keuze om er een decoder van Ziggo bij te zetten of er een module in te schuiven. Gezien de doemscenario's m.b.t de (blijvende) werking van de benodigde module weet ik niet wat voor advies we gaan uitbrengen ....

Er liggen nu al een hele rij afstandsbedieningen op tafel en met 80+ neemt helaas het leervermogen ook af.

Alle berichten (op de diverse fora) op een rij gezet lijkt het dus nog steeds een gok. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mpx200_05 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:17:
Bij mijn ouders net een Sony KDL-32V4500 weggezet en heb nu dus de keuze om er een decoder van Ziggo bij te zetten of er een module in te schuiven. Gezien de doemscenario's m.b.t de (blijvende) werking van de benodigde module weet ik niet wat voor advies we gaan uitbrengen ....

Er liggen nu al een hele rij afstandsbedieningen op tafel en met 80+ neemt helaas het leervermogen ook af.

Alle berichten (op de diverse fora) op een rij gezet lijkt het dus nog steeds een gok. :?
Hebben je ouders echt behoefte aan de kanalen in het digitale TV pakket of zijn zij op hun respectabele leeftijd eigenlijk prima tevreden met de kanalen in het analoge TV pakket en komt het idee voor digitale TV eigenlijk meer bij jou vandaan? Als ze zelf geen behoefte hebben aan digitale TV, dan is mijn advies om het lekker te houden bij analoge TV. Bij mijn ouders zag ik precies hetzelfde en die hebben nog een tijdje mijn AlphaCrypt en smartcard mogen gebruiken in hun Sony TV om te vergelijken tussen digitale en analoge TV. Uiteindelijk hebben zij zelf het besluit genomen om voorlopig nog niet te investeren in digitale TV en dus analoog te blijven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ik sta op het punt de overstap te maken naar digitale (HD) televisie. Waarom heb ik anders een Sony 32W4000 fullHD aangeschaft?
Afgezien van de discussie dat er al geen gezonde concurrentie is op de markt (ben gebonden aan Ziggo), is het zeer triest dat die ene beschikbare aanbieder ook nog restricties oplegt en die in de toekomst ook nog wil aanscherpen. Hoeze marktwerking en klantvriendelijkheid? Optreden van OPTA of overheid is wat mij betreft wenselijk.
Analoge TV zal in de toekomst ook steeds meer beperkingen tegemoet zien. Ziggo gaat al 8 zenders schrappen, omdat ze meer bandbreedte nodig hebben voor digitaal. Als dat zo door gaat worden ook de analoge klanten bijna gedwongen over te stappen naar digitaal als ze een groot zenderaanbod willen.

Enfin, na het lezen van dit forum topic en ondanks de onzekerheid, ga ik toch voor de aanschaf van een Alphacrypt Classic CAM. Zolang het nog werkt is dit wat mij betreft een fijne oplossing. Geen extra afstandbediening en geen extra stroomslurpend aaparaat in de woonkamer. Als er later een andere tuner/decoder moet komen, dan maak ik op dat moment wel de keuze of ik bij Ziggo blijf over overstap op SAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Inderdaad, en in veel van die gevallen kan je nog je Alphacrypt Module gebruiken ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:30
Masimo schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:14:
Analoge TV zal in de toekomst ook steeds meer beperkingen tegemoet zien. Ziggo gaat al 8 zenders schrappen, omdat ze meer bandbreedte nodig hebben voor digitaal. Als dat zo door gaat worden ook de analoge klanten bijna gedwongen over te stappen naar digitaal als ze een groot zenderaanbod willen.
Ik vraag me af hoe de grote kabelreuzen dit gaan te verkopen in de wetenschap dat het gemiddelde gezin minstens één oude tv boven heeft staan en vaak nog wel eentje meer ook. Moet iedereen dan aan de tweede en derde (wat niet eens mag........) decoder om nog wat kanalen te kunnen ontvangen?

Dat zal een dure bedoening worden en dan hebben we het nog niet eens over de stroom die die krengen (die meestal niet van topkwaliteit zijn) vreten, ook in de standby-stand. De standby-stand waar ze hoegenaamd niet vanaf mogen omdat ze dan een update zouden kunnen missen. Bij mij gaat overigens overdag (als ik er toch niet ben) gewoon de stekker eruit.

Het is allemaal niet zo doordacht, laat staan klantvriendelijk maar vanwege de monopoly positie waarin deze reuzen zitten trappen we er met zijn allen in natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:51

mphilipp

Romanes eunt domus

D-e-n schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 00:06:
[...]
Het is allemaal niet zo doordacht, laat staan klantvriendelijk maar vanwege de monopoly positie waarin deze reuzen zitten trappen we er met zijn allen in natuurlijk.
Nou ja...strikt genomen hebben ze geen monopolie. Er is nog altijd dat gare digitenne en satelliet.
En, hoewel Ziggo om onduidelijke redenen de keutel (tijdelijk hoop ik) heeft ingetrokken, mag je dit jaar meerdere kaarten zonder extra abo kosten hebben.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Iets meer officieel nieuws:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=15756

De Alphacrypt kaart blijft waarschijnlijk wel werken _/-\o_
Goed nieuws, maar nu lees ik dat sommigen niet alle TV zenders kunnen krijgen? Hoe zit dat precies?

http://www.digitalekabelt...ring_toekomst_alpha.shtml

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 55212 op 04-02-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 07-07 00:07

mace

Sapere Aude

Anoniem: 55212 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:32:
De Alphacrypt kaart blijft waarschijnlijk wel werken _/-\o_
Goed nieuws, maar nu lees ik dat sommigen niet alle TV zenders kunnen krijgen? Hoe zit dat precies?

http://www.digitalekabelt...ring_toekomst_alpha.shtml
Nou, sommige zenders zoals bijvoorbeeld Film1 zouden ze dan "op slot" kunnen zetten zodat je de films niet kan opnemen, of in ieder geval alleen gecodeerd.

Dit zal dan via het CI+ systeem afgedwongen worden, omdat de Alphacrypt geen CI+ module is, zal hij de zenders die deze beveiliging hebben niet kunnen decoderen en kan je die zender dus niet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:08
mace schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:52:
Nou, sommige zenders zoals bijvoorbeeld Film1 zouden ze dan "op slot" kunnen zetten zodat je de films niet kan opnemen, of in ieder geval alleen gecodeerd.

Dit zal dan via het CI+ systeem afgedwongen worden, omdat de Alphacrypt geen CI+ module is, zal hij de zenders die deze beveiliging hebben niet kunnen decoderen en kan je die zender dus niet kijken.
De vraag is alleen waarom/welke zenders dan opeens zonodig "op slot" gezet zouden moeten worden?
De Film1 zenders bijvoorbeeld hebben tot nu toe ook geen extra beveiliging gehad, deze zijn dan ook verliesvrij naar de PC te copieeren door officieel gecertificeerde decoders (Humax 9200c, Siemens PVR M750).

Dat er voor premium-VOD content wel restricties zullen gaan gelden is natuurlijk wel begrijpelijk, vandaar ook dat de CISCO decoder zo dichtgetimmerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

The_Doman schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:42:
[...]

De vraag is alleen waarom/welke zenders dan opeens zonodig "op slot" gezet zouden moeten worden?
De Film1 zenders bijvoorbeeld hebben tot nu toe ook geen extra beveiliging gehad, deze zijn ook verliesvrij naar de PC te copieeren door officieel gecertificeerde decoders (Humax 9200c, Siemens PVR M750).
Film1 was maar een voorbeeld, maar het lijkt me wel het meest voor de hand liggende voorbeeld, Sport1 lijkt me ook een goed voorbeeld.

Maar ze hebben het gewoon nog niet dicht getimmerd, misschien dat ze het nog gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedoelde met bepaalde zenders dit:
Ik wist van het 396 probleem en weet ook dat dit naar alle waarschijnlijkheid wegens Sony's laksheid nooit opgelost zal worden. Erg stom, want tegenwoordig oriënteren veel mensen zich alvorens ze een TV kopen, als men vervolgens ziet dat Sony op zo'n slechte manier omgaat met een niet volledig functionerend product, denk ik niet dat dit aan hun reputatie ten goede komt. Anyways, ik wijk van het punt af.

Op het eerste gezicht mis ik de volgende zenders:
Sport1
Animal Planet
Comedy Central
MTV
TMF
Eurosport 1 (2 heb ik wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Anoniem: 55212 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:03:
Ik bedoelde met bepaalde zenders dit:

[...]
Komt omdat Sony de boel niet voor elkaar heeft. Heeft weinig te maken met de Alphacrypt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mace schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:05:
[...]

Komt omdat Sony de boel niet voor elkaar heeft. Heeft weinig te maken met de Alphacrypt ofzo.
Dat Sony bashen is leuk, maar waar komt het nu op neer? Werkt het op bepaalde Sony modellen niet of hebben alle Sony TV's daar last van en zoja, in welke situatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik kan me inderdaad ook wel voorstellen dat ze Film1 en Sport 1 CI+ zullen maken, maar dat kan me op zich niet eens zo veel schelen.

Echter snijden ze dan wel zich zelf in de vingers, aangezien ik er af en toe wel over twijfel om Film1 te nemen, maar als het CI+ word dan neem ik het ieder geval niet. Nou zullen ze zich niet zo veel aantrekken van 1 iemand, maar ik denk dat ze voordat ze iets doen wel na zullen denken of ze er geen klanten mee verliezen ( En of ze dat dan voor lief nemen )
Anoniem: 55212 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:06:
[...]

Dat Sony bashen is leuk, maar waar komt het nu op neer? Werkt het op bepaalde Sony modellen niet of hebben alle Sony TV's daar last van en zoja, in welke situatie..
Het heeft niks met Sony bashen te maken. Ga maar eens in het Sony Topic kijken, er zijn met bepaalde modellen Sony gewoon problemen, de zenders die jij aanhaalt hebben te maken met een van die problemen ( Een bepaalde frequentie die niet goed werkt bij bepaalde Sony's ). Ik heb zelf een KDL 40W4000 en die heeft ook een bug erin zitten dat hij na een tijdje alle zenders verliest ( Is wel weer te omzeilen ), en Sony doet er niks aan, met de mededeling dat ze het niet ondersteunen in nederland.

[ Voor 44% gewijzigd door Woy op 04-02-2009 16:10 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Anoniem: 55212 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:06:
[...]

Niks Sony bashen hoor, ze maken een product wat niet goed functioneert en ze doen er geen reet aan, dat is niet bashen dat is gewoon een feit. :)

Bepaalde modellen hebben er last van en bepaalde niet, ik kan je niet precies vertellen welke, dan zul je even de relevante topics moeten lezen. :)

Edit: wat rwb zei dus. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
rwb schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:08:
Ik kan me inderdaad ook wel voorstellen dat ze Film1 en Sport 1 CI+ zullen maken, maar dat kan me op zich niet eens zo veel schelen.

Echter snijden ze dan wel zich zelf in de vingers, aangezien ik er af en toe wel over twijfel om Film1 te nemen, maar als het CI+ word dan neem ik het ieder geval niet. Nou zullen ze zich niet zo veel aantrekken van 1 iemand, maar ik denk dat ze voordat ze iets doen wel na zullen denken of ze er geen klanten mee verliezen ( En of ze dat dan voor lief nemen )
Inderdaad, het zijn dan juist de zenders waar je nog extra voor moet betalen ook.
Als ze je dan nog dwars gaan zitten dat je niet normaal mag opnemen hoeft het voor velen niet meer natuurlijk.

Maar de mogenlijkheid bestaat momenteel ook al om deze zenders extra te beveiligen zodat deze alleen encrypted worden opgenomen en niet meer via de PC zijn te benaderen.
Alleen dit wordt gelukkig niet toegepast, waarom zouden ze de (extra betalende) klant hiermee weer extra moeten frustreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Het heeft niks met Sony bashen te maken. Ga maar eens in het Sony Topic kijken, er zijn met bepaalde modellen Sony gewoon problemen, de zenders die jij aanhaalt hebben te maken met een van die problemen ( Een bepaalde frequentie die niet goed werkt bij bepaalde Sony's ). Ik heb zelf een KDL 40W4000 en die heeft ook een bug erin zitten dat hij na een tijdje alle zenders verliest ( Is wel weer te omzeilen ), en Sony doet er niks aan, met de mededeling dat ze het niet ondersteunen in nederland.
Zo bedoelde ik het ook niet, ik begrijp goed dat het Sony ligt maar ik bedoelde dat ik aan het antwoord niet zoveel heb.

Ik heb zelf een 32W4000 en ben van plan een AlphaCrypt aan te schaffen maar ik lees nogal veel tegenstrijdigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 55212 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:21:
[...]

Zo bedoelde ik het ook niet, ik begrijp goed dat het Sony ligt maar ik bedoelde dat ik aan het antwoord niet zoveel heb.

Ik heb zelf een 32W4000 en ben van plan een AlphaCrypt aan te schaffen maar ik lees nogal veel tegenstrijdigheden.
De W4000 serie werkt goed samen met de AlphaCrypt ( Ik heb hem ook alleen dan de 40" ). Alleen er is dus een bug die zorgt dat alle kanalen na een tijdje wegvallen. Dit is eenvoudig te omzeilen door de auto update functie uit te zetten, het enige nadeel is dat je kanelen lijst niet meer automatisch geupdate word, maar die veranderd als het goed is niet vaak.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mace schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:05:
[...]
Volgens mij heeft het meer te maken met de stugge kabelaars hier die zich niet aan de standaards houden en allerlei exotische zaken toevoegen waardoor standaard spul niet zonder meer werkt. Sony kan daar weinig aan doen; waarschijnlijk legt (oa) Ziggo allerlei bizarre eisen neer bij de fabrikanten waardoor ze ''Yuck Foe Kauw" (Japans voor 'val toch dood') denken en er gewoon niets aan doen.

Ziggo maakt er werkelijk een rommeltje van en experimenteert er maar op los. Vrij regelmatig werken bepaalde dingen 'ineens' niet (meer) en als je klaagt weten ze van niets. Plotseling werkt het dan weer. Ofwel ze hebben er een heel stel incompetente knuppels rondlopen, óf ze pesten graag hun eigen abonnees.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mace schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:52:
In principe heeft de AlphaCrypt Classic CAM net als de aanbevolen kabelontvangers helemaal geen last van het CI+ gebeuren. Als de AlphaCrypt Classic CAM opeens niet meer werkt dan heeft Ziggo opzettelijk door Irdeto iets aan het Irdeto protocol laten veranderen, maar dat staat verder los van het CI+ protocol dat gebruikt wordt tussen een CI+ slot in een apparaat en een CI+ compatible CAM. Die CI+CAM die door Ziggo uitgegeven gaat worden (althans dat zeggen niet officiele bronnen) ziet wel in het digitale TV signaal informatie die de CI+CAM instrueert om het signaal van een bepaald kanaal alleen met encryptie door te laten, maar dat staat verder los van het Irdeto protocol en het Common Scrambling Algorithm (DVB-CSA) dat gebruikt wordt om de levering van het signaal aan de ontvanger te encrypten.

Ik heb het al meer aangegeven: Eén en ander is te vergelijken met de HDCP beveiliging van een HDMI verbinding. Een apparaat met HDMI uitgang dient een beveiligde verbinding op te zetten met een weergave apparaat via HDCP mits de weer te geven content daarom vraagt middels bijvoorbeeld copy bits e.d. Met het CI+ slot en een CI+CAM werkt dat min of meer hetzelfde, als de CI+CAM via het signaal door Ziggo geïnstrueerd wordt om het kanaal beveiligd door te geven aan de ontvanger waarin het CI+ slot zit, dan wordt er ook een beveiligde verbinding gebruikt en verlaat het kanaal de CI+CAM met encryptie waarvoor tussen de CI+CAM en de ontvanger met CI+ slot een decryptie sleutel is overeengekomen die alleen wordt afgegeven als de CI+CAM het apparaat vertrouwd waarin het CI+ slot zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nogmaals: CI+ is een protocol dat de communicatie tussen een CI+ slot in een apparaat en een CI+CAM beschrijft dat te vergelijken is met de HDCP beveiliging van een HDMI verbindingen. Men "maakt" een kanaal dus niet CI+ alsof het een één of andere vervanging is voor Irdeto en het Common Scrambling Algorithm (DVB-CSA). Kanalen worden in de headend van encryptie voorzien met een algoritme dat in DVB-CSA is vastgelegd. De benodigde sleutels om die encryptie te kunnen verwijderen worden aan de ontvanger verzonden middels het Irdeto Conditional Access System (CAS) dat er voor zorgt dat alleen klanten met een abonnement bij die encryptie sleutels kunnen. De CI+CAM en ook de AlphaCrypt Classic CAM verwijderen de encryptie van het gekozen kanaal als je bij de sleutels mag. En dan komt het verschil: De AlphaCrypt Classic CAM geeft het kanaal zonder encryptie aan het apparaat waarin het via het CI slot is geplaatst. De CI+CAM kijkt eerst of de digitale TV provider nog extra beveiligingseisen stelt aan doorgifte en zoja, dan wordt het kanaal opnieuw van encryptie voorzien, maar ditmaal met een sleutel die is afgesproken tussen CI+CAM en het apparaat met CI+ slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:19:
Volgens mij heeft het meer te maken met de stugge kabelaars hier die zich niet aan de standaards houden en allerlei exotische zaken toevoegen waardoor standaard spul niet zonder meer werkt. Sony kan daar weinig aan doen; waarschijnlijk legt (oa) Ziggo allerlei bizarre eisen neer bij de fabrikanten waardoor ze ''Yuck Foe Kauw" (Japans voor 'val toch dood') denken en er gewoon niets aan doen.
Ziggo maakt het de fabrikanten niet makkelijk door de specificaties niet te publiceren en door niet net zoals CanalDigitaal en Digitenne van KPN met een standaard DVB CAM te komen om de integratie van DVB-C tuners in apparatuur zoals TV's te bevorderen. Maar Sony heeft natuurlijk een eigen verantwoordelijk als het aankomt op de ondersteuning van de eigen hardware en firmware. Als er bugs worden geconstateerd dan is het aan Sony om die op te lossen. Loewe gaat wel door met het verder ontwikkelen van firmware verbeteringen die met DVB-C ontvangst te maken hebben ondanks dat de kabelbedrijven onder aanvoering van Ziggo dwarsliggen. Als iedereen zijn eigen verantwoordelijkheden neemt en ervoor zorgt men zich aan de de standaarden houdt dan gaat het een stuk beter. En hoewel Sony alle medewerking en ondersteuning van Digitenne van KPN krijgt voor de DVB-T tuner is het algemeen bekend dat er ook bugs in die DVB-T implementatie zitten die ook niet door Sony worden opgelost omdat ze niet direct firmware updates kunnen verpreiden aan hun klanten zoals andere fabrikanten dat bijvoorbeeld wel doen via hun website of via de dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ArChie schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:36:
[...]

Nogmaals: CI+ is een protocol dat de communicatie tussen een CI+ slot in een apparaat en een CI+CAM beschrijft dat te vergelijken is met de HDCP beveiliging van een HDMI verbindingen. Men "maakt" een kanaal dus niet CI+ alsof het een één of andere vervanging is voor Irdeto en het Common Scrambling Algorithm (DVB-CSA). Kanalen worden in de headend van encryptie voorzien met een algoritme dat in DVB-CSA is vastgelegd. De benodigde sleutels om die encryptie te kunnen verwijderen worden aan de ontvanger verzonden middels het Irdeto Conditional Access System (CAS) dat er voor zorgt dat alleen klanten met een abonnement bij die encryptie sleutels kunnen. De CI+CAM en ook de AlphaCrypt Classic CAM verwijderen de encryptie van het gekozen kanaal als je bij de sleutels mag. En dan komt het verschil: De AlphaCrypt Classic CAM geeft het kanaal zonder encryptie aan het apparaat waarin het via het CI slot is geplaatst. De CI+CAM kijkt eerst of de digitale TV provider nog extra beveiligingseisen stelt aan doorgifte en zoja, dan wordt het kanaal opnieuw van encryptie voorzien, maar ditmaal met een sleutel die is afgesproken tussen CI+CAM en het apparaat met CI+ slot.
Maar kunnen ze dan niet eenvoudig zorgen dat een stream alleen gedecrypt kan worden met CI+ hardware? Of is dat wat je bedoelt met:
Als de AlphaCrypt Classic CAM opeens niet meer werkt dan heeft Ziggo opzettelijk door Irdeto iets aan het Irdeto protocol laten veranderen.
In het DVB-CSA protocol is dus geen voorziening opgenomen om een bepaalde CI ( + ) slot verplicht te stellen, of andere eisen aan de harware te stellen?

Als dat zo is hebben ze dus feitenlijk helemaal niks aan de CI+ specificatie omdat er al genoeg CI hardware in omloop is.

Het is dan een beetje zoals met HDCP waar ook HDMI->DVI adapters zijn ( of waren ) die zich voordoen als trusted device en de stream unencrypted doorgeven.

De enige oplossing die ze dan hebben is afwijken van het protocol, en zo dus weer zorgen dat er geen andere partijen een oplossing kunnen leveren.

Ik had eigenlijk het idee dat het met CI+ eindelijk zo was dat iedere leverancier een goedgekeurde CI+ Irdeto CAM zou kunnen maken ( Mits natuurlijk goedgekeurd, en de juiste keys bemachtigd en de juiste licenties )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rwb schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:48:
Maar kunnen ze dan niet eenvoudig zorgen dat een stream alleen gedecrypt kan worden met CI+ hardware?
Ik heb al een paar keer geprobeerd om in dit topic uit te leggen wat nu eigenlijk CI+ is. Het staat in principe los van het gebruikte Conditional Access System (CAS) zodat iedere digitale TV provider niet het CAS hoeft te vervangen. Ziggo zal dus niet Irdeto aan de kant zetten en UPC zal ook niet hoeven af te stappen van hun Nagravision CAS als ze CI+ willen gaan ondersteunen met het uitbrengen van een eigen CI+CAM en in hun headend wat informatie aan het digitale TV signaal gaan toevoegen zodat ze de CI+CAM extra beveiligingsinstructies kunnen geven.
In het DVB-CSA protocol is dus geen voorziening opgenomen om een bepaalde CI ( + ) slot verplicht te stellen, of andere eisen aan de harware te stellen?
DVB-CSA beschrijft het algoritme dat gebruikt moet worden om digitale TV kanalen van encryptie te voorzien. Dat is voor alle DVB systemen gelijk. De manier waarop de door jouw gebruikte ontvanger toegang krijgt tot de benodigde sleutels om kanalen te kunnen decrypten mag door de digitale TV provider gekozen worden en daarvoor zijn er dus een groot aantal fabrikanten die een Conditional Access System (CAS) hebben. Ziggo heeft gekozen voor Irdeto 2, maar het had net zo goed Nagravision (gekozen door UPC), Conax (gekozen door Digitenne van KPN of Hertzinger bij hun DVB-C implementatie via glasvezel), Seca Mediaguard (gekozen door CanalDigitaal), Viaccess (vroeger bij de kabel toen het nog Mr Zapp heette), etc. kunnen zijn. Sterker nog Ziggo zou ervoor kunnen kiezen om voor toegang tot de TV kanalen te kiezen voor Irdeto en voor de andere content zoals Video on Demand te kiezen voor een ander systeem. Of een digitale TV provider wel of niet het gebruik van een (standaard of CI+) CAM toestaat is ook een keuze van die provider. In samenwerking met de CAS fabrikant zijn er mogelijkheden om ervoor te zorgen dat de smartcard alleen functioneert in de erbij uitgegeven ontvanger als de provider dit wil (UPC) of alleen in goedgekeurde ontvangers (Ziggo) of om het gebruik van de smartcard in CAM's gewoon toe te laten (CanalDigitaal en Digitenne van KPN).
Als dat zo is hebben ze dus feitenlijk helemaal niks aan de CI+ specificatie omdat er al genoeg CI hardware in omloop is.

Het is dan een beetje zoals met HDCP waar ook HDMI->DVI adapters zijn ( of waren ) die zich voordoen als trusted device en de stream unencrypted doorgeven.

De enige oplossing die ze dan hebben is afwijken van het protocol, en zo dus weer zorgen dat er geen andere partijen een oplossing kunnen leveren.
De hamvraag is echter of Ziggo het gaat tolereren dat je de AlphaCrypt Classic CAM kan blijven gebruiken als zij hun CI+CAM introduceren. De kans bestaat dat ze dat niet willen omdat ze dan net zo goed ervoor hadden kiezen om een eigen standaard CAM uit te brengen zoals ook CanalDigitaal en Digitenne van KPN doen. Een manier om de AlphaCrypt Classic CAM buitenspel te zetten is door een upgrade aan het Irdeto protocol uit te voeren zodat de AlphaCrypt Classic CAM het Irdeto protocol niet meer begrijpt. Dat heeft wel als consequentie dat ze ook de Irdeto softCAM op de aanbevolen kabel ontvangers moeten upgraden anders zijn die ook niet meer te gebruiken. Voor de technische invoering van de CI+CAM is het echter niet nodig, dus als het wel zover komt dat de AlphaCrypt Classic CAM het niet meer doet dan is het een opzettelijke actie van Ziggo.
Ik had eigenlijk het idee dat het met CI+ eindelijk zo was dat iedere leverancier een goedgekeurde CI+ Irdeto CAM zou kunnen maken ( Mits natuurlijk goedgekeurd, en de juiste keys bemachtigd en de juiste licenties )
Wat maakt het uit of er één door Ziggo uitgegeven Irdeto CI+CAM komt of een hele verzameling Irdeto CI+CAM's van verschillende fabrikanten? Voor de huidige standaard DVB CAM zijn er ook vele door Irdeto goedgekeurde CAM's van verschillende fabrikanten, maar als de digitale TV provider ze niet toelaat (UPC/Ziggo) dan heb je er niets aan.

De doelstelling van de CAM is altijd al geweest dat een ontvanger na aankoop geschikt gemaakt kan worden voor het door de provider gekozen CAS zodat een ontvanger fabrikant niet allerlei verschillende uitvoeringen van dezelfde ontvanger hoeft te gaan uitbrengen voor iedere CAS. Ook bij de CI+CAM is dat de doelstelling, maar Ziggo zal Ziggo niet zijn als ze al weer allerlei extra eisen gaan stellen voordat zij een apparaat met een CI+ slot gaan laten werken met de door hun uitgebrachte CI+CAM. Voor de consument bestaat ook straks het gevaar dat zij mogelijk een CI+ apparaat aanschaffen dat bij Ziggo op de blacklist staat omdat het niet voldoet aan de door Ziggo gestelde extra eisen naast een CI+ slot. In feite dezelfde onduidelijke situatie voor de klanten die we nu al hebben met het standaard DVB-CI slot in diverse apparatuur met een DVB-C tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ok duidelijk verhaal, ik had eigenlijk het idee dat in de huidige standaard al iets was opgenomen om eisen te stellen aan de hardware in de keten, zoals het ook bij bijvoorbeeld Blu-Ray mogenlijk is om HDCP te vereisen. Daarom dacht ik dat ze op sommige kanelen CI+ verplicht konden stellen.

Maar dat is blijkbaar niet het geval. In dat geval denk ik dat er eerst-voorlopig nog niet zoveel gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rwb schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:30:
[...]

De W4000 serie werkt goed samen met de AlphaCrypt ( Ik heb hem ook alleen dan de 40" ). Alleen er is dus een bug die zorgt dat alle kanalen na een tijdje wegvallen. Dit is eenvoudig te omzeilen door de auto update functie uit te zetten, het enige nadeel is dat je kanelen lijst niet meer automatisch geupdate word, maar die veranderd als het goed is niet vaak.
Als ik dit zo lees doe ik er verstandiger aan om een 'losse' decoder aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
rwb schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:01:
Daarom dacht ik dat ze op sommige kanelen CI+ verplicht konden stellen.
Dat kunnen ze dan toch gaan doen, als ze dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:51

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Anoniem: 55212 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:53:
[...]
Als ik dit zo lees doe ik er verstandiger aan om een 'losse' decoder aan te schaffen.
Ligt er maar compleet aan. Ik ben begonnen met een losse Panasonic decoder, aangeraden en supported door @home/ziggo destijds. Na de laatst uitgegeven (verplichte) software update alleen maar problemen gehad met het apparaat. Veel problemen dat de preview periode van zenders verlopen waren (E19 foutmelding) en enorm veel lipsync problemen.

Panasonic ondersteund het apparaat niet meer en Ziggo wijst alle verantwoordelijk af en wijst naar Panasonic. Daar sta je dan met je "supported" decoder....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 55212 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:53:
[...]

Het is maar net hoe je het interpeteerd. Ik kijk nu bijna een jaar met mijn W4000 en ik ben dik tevreden over de decoder. Je hebt ook meteen een HD decoder, als je die los wilt kopen ben je een stuk meer geld kwijt, en je hebt minder gemak. Ik ben ieder geval blij dat ik mijn Alphacrypt gekocht heb.
Beuzelarij schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:27:
[...]

Dat kunnen ze dan toch gaan doen, als ze dat willen?
Zoals Archie het verteld kan dat alleen door te gaan afwijken van de huidige Irdeto2 standaard. Daardoor zullen alle decoders die nu in omloop zijn geupdate moeten worden.

Zeker als je hierboven al leest dat er supported decoders waren die ondertussen niet meer supported zijn. Die zullen ze niet zo snel updaten, en dus zullen ze ook wel een hoop gezeur krijgen als ze dat zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
rwb schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:46:
Zoals Archie het verteld kan dat alleen door te gaan afwijken van de huidige Irdeto2 standaard. Daardoor zullen alle decoders die nu in omloop zijn geupdate moeten worden.
Niet noodzakelijkerwijs. Als in de toekomst bijvoorbeeld HD meer gemeengoed wordt, zou het kunnen zijn dat ze die pakketten enkel beschikbaar maken op bepaalde decoders. Voor NED 1 t/m 3 in HD zie ik dat niet zo snel gebeuren, die zenders worden immers door ons allen betaald, en daar zal Ziggo zich niet aan willen branden, voor zover ze daar überhaupt de mogelijkheid toe hebben. Ik denk echter meer aan Film- en Sportkanalen in extra-pakketten en VOD. De meer gewone zenders blijven dan werken op de huidige decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Question Mark schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:13:
[...]
Panasonic ondersteund het apparaat niet meer en Ziggo wijst alle verantwoordelijk af en wijst naar Panasonic. Daar sta je dan met je "supported" decoder....
Precies! Daarom ben ik lekker dwars en kies niet voor 'veilig' maar voor iets dat voor mij werkt. Ik heb een mooie HTPC gebouwd en heb daarin een FireDTV kaartje zitten. Kost een beetje geld, maar ik wel veel meer functionaliteit dan zo'n castraat wat zij aanbieden. Als je eenmaal iets als een Dreambox gewend bent, wil je die standaard meuk echt niet meer. En zo'n risico is het nou ook niet. Ik geloof er werkelijk geen klap van dat ze de boel gaan dichtspijkeren. Ooit zal er wel een nieuw systeem komen, met meer beveiliging, maar voorlopig geloof ik er nog geen reet van. Op korte termijn gebeurt het zeker niet.

Ik heb vanaf moment 1 met dBox2/Dreambox naar digitale tv gekeken en nu met een HTPC en ik ben nou nog nooit in een situatie gekomen waarin ik beter af zou zijn met een 'goedgekeurd' ding van Casema/Ziggo. Ik zie geen enkele aanleiding om van die policy af te wijken. Als je je een beetje inleest en niet zomaar wat koopt heb je alleen maar voordelen.

Don't play it safe! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Waarom heb je eigenlijk een HTPC gebouwd, terwijl je al een Dreambox had? Is dat vanwege de vele andere mogelijkheden, of had dat ook met het onderdeel "TV-kijken" te maken? M.a.w. zit er in (de kwaliteit van) het TV-kijken een groot verschil tussen een Dreambox en HTPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Beuzelarij schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:23:
Waarom heb je eigenlijk een HTPC gebouwd, terwijl je al een Dreambox had? Is dat vanwege de vele andere mogelijkheden, of had dat ook met het onderdeel "TV-kijken" te maken? M.a.w. zit er in (de kwaliteit van) het TV-kijken een groot verschil tussen een Dreambox en HTPC?
Ik wilde van al die losse dozen af (DVD speler, mediaplayer, dreambox).
Beeldkwaliteit van de Dreambox 7025 die ik had was voortreffelijk, een heel groot verschil met bijvoorbeeld de 500C (zelfs mijn schoonzus, neefje en nichtje zagen het; de box staat nu bij mijn broer).
Ik heb met ffdshow op mijn htpc de instellingen nu zover dat ie die kwaliteit evenaart. Ik wilde graag één ding om alles op te doen. De kwaliteit van het TV kijken speelde daar geen rol in. En als ik eerlijk ben: er is geen enkel media center toestand te koop met de interface van de Dreambox. Ik had software van het LT team erop staan en dat werkt zó gemakkelijk...kan niets aan tippen op de PC. De plugins maken het ook erg leuk. Zo is er bv een reklamezapper. Komt er zo'n irritant reklameblok, stel je 'm in op 7 minuten en ga je lekker zappen. Na 7 minuten gaat ie vanzelf weer terug naar de oorspronkelijke zender. Er is ook een IMDB plugin om info over films via de EPG op te roepen. Werkt allemaal als een speer. En lekker niet supported door Ziggo...nee, je zult mensen iets geven waar ze werkelijk wat aan hebben.... ;)

Ik kan iedereen zo'n 7025 aanbevelen. Ze zijn 2de hands redelijk goed te krijgen nu de DM8000 er is met HD ontvangst. De 7025 kan zelf geen HD kanalen laten zien, maar ik heb wel met succes de stream op de PC tevoorschijn getoverd. Dus naar de PC sturen en opnemen moet kunnen. Perfecte doosjes zijn het. Het kost wat meer dan die standaard meuk, maar ik vind het zijn prijs meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:54
mphilipp schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 01:55:
[...]

De 7025 kan zelf geen HD kanalen laten zien, maar ik heb wel met succes de stream op de PC tevoorschijn getoverd. Dus naar de PC sturen en opnemen moet kunnen.
Nu vertel je toch maar een zeer beperkt deel van de waarheid, er zijn inderdaad enkele kanalen die nog op een DVB-S transponder uitzenden die kun je inderdaad streamen die transponders ZIET de Dreambox 7025.
De 7025 ZIET geen DVB-S2 transponders en kan er dus niets mee dus 90-95% van alle HD kanalen kun je dus niet streamen omdat de ontvanger de transponders niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aart44 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:55:
Nu vertel je toch maar een zeer beperkt deel van de waarheid, er zijn inderdaad enkele kanalen die nog op een DVB-S transponder uitzenden die kun je inderdaad streamen die transponders ZIET de Dreambox 7025.
De 7025 ZIET geen DVB-S2 transponders en kan er dus niets mee dus 90-95% van alle HD kanalen kun je dus niet streamen omdat de ontvanger de transponders niet ziet.
Volgens mij heeft mphilipp het hier over het kabel gebruik van de 7025 met DVB-C tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:32

MrScratch

I am rubber, you are glue

aart44 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:55:
[...]

Je vergeet het feit dat in dit topic altijd over DVB-C wordt gesproken. Je verhaal gaat op voor satellietontvangst, maar niet voor digitale kabel.

Bij DVB-C zijn alle HD-kanalen met een normale DVB-C tuner te ontvangen. De dreambox 7025 kan deze dan ook zonder problemen opnemen. Ik heb het wel eens getest, dat gaat zonder problemen. Afspelen kan de 7025 het niet, maar via een apparaat dat dit wel kan (pc of Dreambox 800/8000), zijn deze opnames prima te bekijken.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:54
ArChie schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:08:
[...]

Volgens mij heeft mphilipp het hier over het kabel gebruik van de 7025 met DVB-C tuner.
De posting staat inderdaad in het forum van de Alphacrypt maar ik wist niet dat het bij DVB-C wel mogelijk was alles te streamen.

Overigens vraag ik me af wat de zin daarvan om te streamen is als je een ander apparaat nodig hebt om het af te spelen.
Maar goed ik dacht dat @mphilipp ook wel eens postte in het satelliet gedeelte en dacht dat het sloeg op satelliet dat is dus maar zeer ten dele mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

aart44 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:42:
[...]
De posting staat inderdaad in het forum van de Alphacrypt maar ik wist niet dat het bij DVB-C wel mogelijk was alles te streamen.

Overigens vraag ik me af wat de zin daarvan om te streamen is als je een ander apparaat nodig hebt om het af te spelen.
Maar goed ik dacht dat @mphilipp ook wel eens postte in het satelliet gedeelte en dacht dat het sloeg op satelliet dat is dus maar zeer ten dele mogelijk.
Het gaat idd over kabel. Ik had er 2 kabeltuners erin.
Of het zinvol is om iets te streamen doet niet ter zake (wel eens van persoonlijk voorkeur gehoord). Ik noemde alleen de mogelijkheid. Er zijn momenteel helemaal niet zoveel HD kanalen, dus is het an sich helemaal niet zo gek om af en toe een film van Film1HD naar je PC te streamen en dan via een mediaplayer oid te bekijken. Ik ben zelf niet zo van de stream afdeling, hoewel ik wel eens heb zitten spelen met tv kijken via de webinterface van de box op mijn pc. Er zijn overigens heel veel Dreambox eigenaren bezig met streamen. Er is zelfs een of ander stream project zodat je met een kleine box zonder HD toch PVR functionaliteit hebt. Het is dus maar nét wat je zelf zinvol vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Je kan op de DM800 toch een USB harde schijf aansluiten en zo opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:32

MrScratch

I am rubber, you are glue

mace schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:17:
Dat kan en het is ook mogelijk een sata-harddisk in de dm800 te stoppen en ik meen dat hij zelfs esata disks aankan.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mace schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:17:
Klopt, maar op de 500C niet. Tenminste...er zijn wel ombouw projecten, maar dat telt niet. De 500C is officiëel niet meer te koop, maar wel nog steeds heel erg populair. Ook onder onze Chinese vrinden....die maken 'm voor een tientje of 7... Is natuurlijk illegaal en verwerpelijk enzo, maar Nederlanders zouden geen Nederlanders zijn als ze het toch niet zouden kopen. Zoveel HD is er toch nog niet, dus bijna €350 uitgeven voor een DM800 of zelfs €1000 voor een DM8000 is niet voor iedereen even makkelijk. Dan vind ik €400 voor een 7025 met 2 cable tuners én harde schijf een betere deal. Voor die paar HD zenders die er nu te zien zijn. Hopelijk komt daar snel verbetering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 01:55:
[...]
Ik kan iedereen zo'n 7025 aanbevelen. Ze zijn 2de hands redelijk goed te krijgen nu de DM8000 er is met HD ontvangst. De 7025 kan zelf geen HD kanalen laten zien, maar ik heb wel met succes de stream op de PC tevoorschijn getoverd. Dus naar de PC sturen en opnemen moet kunnen. Perfecte doosjes zijn het.
Ik heb ook een bezitter van een DM7025+ met de LT image, maar als ik een eurosport HD stream dan hapert het behoorlijk.

btw met de DM8000 kun je ook alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:02
Zojuist van Ziggo begrepen dat het signaal 1 maart op zwart gaat. Ook Sony neemt dit standpunt in. Ziggo veranderd de frequentie zo dat de alphacrypt daar niet mee overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrc16 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:25:
Zojuist van Ziggo begrepen dat het signaal 1 maart op zwart gaat. Ook Sony neemt dit standpunt in. Ziggo veranderd de frequentie zo dat de alphacrypt daar niet mee overweg kan.
Welke frequentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Dat zei die gozer(Ziggo) niet, maar in iedergeval zei ie dat het een frequentie was die encrypt word en niet door een alphacrypt kan worden uitgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrc16 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:52:
Dat zei die gozer(Ziggo) niet, maar in iedergeval zei ie dat het een frequentie was die encrypt word en niet door een alphacrypt kan worden uitgelezen.
Raar verhaal. En wat was de functie van die "gozer"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
ArChie schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:54:
[...]

Raar verhaal. En wat was de functie van die "gozer"?
Vat mijn berichtje maar even op als melding, ik wacht even totdat Ziggo officieel hiermee naar buiten komt. Dat kan 1 dezer dagen gebeuren. Zo niet dan heeft mijn bron het helemaal verkeerd waar ik even niet van uitga. Ik hoop dat natuurlijk dat ie het fout heeft want ik ben ook 1 van de alphacrypt gebruikers.

[ Voor 26% gewijzigd door WidgetTWW op 06-02-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrc16 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 23:20:
Vat mijn berichtje maar even op als melding, ik wacht even totdat Ziggo officieel hiermee naar buiten komt. Dat kan 1 dezer dagen gebeuren. Zo niet dan heeft mijn bron het helemaal verkeerd waar ik even niet van uitga. Ik hoop dat natuurlijk dat ie het fout heeft want ik ben ook 1 van de alphacrypt gebruikers.
Ik probeer alleen wat meer informatie te krijgen. Sinds 2005 worden al van dit soort geruchten door toen nog @Home medewerkers via hun dealer kanaal de wereld in gebracht waarbij toen ook al werd aangegeven dat op zeer korte termijn de AlphaCrypt Classic CAM niet meer zou functioneren. Vreemd genoeg werkt de AlphaCrypt nu drie jaar later nog steeds. Het voornaamste doel van die mededelingen van @Home/Ziggo tijdens dealer bijeenkomsten en uitingen in nieuwsbrieven lijkt het voeden van de onzekerheid omtrent het wel of niet blijven functioneren van de AlphaCrypt Classic te zijn in de hoop dat potentiele kopers vanwege die onzekerheid toch maar afzien van de aankoop. Vooral nu er steeds meer TV's komen met een geïntegreerde DVB-C tuner en Common Interface slot duiken die geruchten steeds vaker op. Kennelijk gaan de technische ontwikkelingen buiten Ziggo om wat te snel zodat zij het niet bijbenen met hun inferieure en buggy kabel ontvangers die nauwelijks meer functionaliteit bieden dan het weergeven van een kanaal omdat ze zo goedkoop mogelijk moeten zijn. Dat terwijl de niet aanbevolen kabel ontvangers steeds meer complete multimedia apparaten beginnen te worden of er steeds meer functionaliteit komt in de TV's met geïntegreerde kabel ontvangers.

Door dit soort niet officiele uitspraken van Ziggo medewerkers op forums te melden werk je mee aan het voeden van de onzekerheid omtrent de AlphaCrypt wat Ziggo goed uitkomt. Als er dan binnenkort een officiele aankondiging komt volgens de medewerker die je hebt gesproken was het misschien handiger geweest om daarop te wachten en pas daarna te beginnen met de discussie. Persoonlijk denk ik niet dat er een officiele aankondiging gaat komen waarin Ziggo openlijk gaat toegeven dat zij opzettelijk de AlphaCrypt Classic CAM gaan saboteren gezien de eerdere uitspraken van de officiele woordvoerder van Ziggo die ook in dit topic zijn opgenomen, maar ook dat is speculatie. We zullen het allemaal wel zien. Als ik het geruchten circuit al in 2005 geloofd had, dan had ik nu niet al jaren een werkende AlphaCrypt Classic CAM gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ArChie schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 00:07:
[...]
Ik probeer alleen wat meer informatie te krijgen. Sinds 2005 worden al van dit soort geruchten door toen nog @Home medewerkers via hun dealer kanaal de wereld in gebracht waarbij toen ook al werd aangegeven dat op zeer korte termijn de AlphaCrypt Classic CAM niet meer zou functioneren.
Ik zeg hoax...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
ArChie schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 00:07:
[...]
Als ik het geruchten circuit al in 2005 geloofd had, dan had ik nu niet al jaren een werkende AlphaCrypt Classic CAM gehad.
Helemaal mee eens! Maar ik wilde het even kwijt omdat het nu van een wel heel erg officiele kant kwam. Ik wacht tot 1 maart stopt ie er mee dan stuur ik mijn Alphacrypt met een bonnetje van 150 euro op naar Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mrc16 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 00:14:
[...]
Helemaal mee eens! Maar ik wilde het even kwijt omdat het nu van een wel heel erg officiele kant kwam. Ik wacht tot 1 maart stopt ie er mee dan stuur ik mijn Alphacrypt met een bonnetje van 150 euro op naar Ziggo.
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
mrc16 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 00:14:
[...]

wel een heel erg officiele kant maar ondertussen te "bang"(?) om te zeggen wie het zegt, welke functie hij/zij heeft e.d.

linkje naar een bron enzovoort..

[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 07-02-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
mschol schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:51:
[...]

wel een heel erg officiele kant maar ondertussen te "bang"(?) om te zeggen wie het zegt, welke functie hij/zij heeft e.d.

linkje naar een bron enzovoort..
Je kan ook beter niks zeggen op dit forum.... volgende keer houd ik me mond wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
mrc16 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:01:
[...]

Je kan ook beter niks zeggen op dit forum.... volgende keer houd ik me mond wel!
je zegt wat zonder ook maar 1 onderbouwing.. wat hebben wij daar nou aan?
dat het van "een betrouwbare bron" komt zegt niet echt veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 18:58
mrc16 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:01:
[...]

Je mag hier bijna alles zeggen.
Hetgeen waar iedereen over valt is:
- Je komt met een boodschap die we hier al 3 jaar lang horen
- Je komt aan met een zwakke technische onderbouwing (iets met frequenties... maar meer ook niet)
- Je hebt een officiele bron, maar wie of wat wil je niet vertellen. Waarmee je doet vermoeden dat de bron niet offcieel is. En daarnaast heeft @home/ziggo al genoeg leugens rond zitten strooien.
Heb je de informatie van een helpdeskmedewerker, of een ziggo dealer.. dan kan ik je nu al vertellen dat die mensen er vrij weinig vanaf weten.

Dat opgeteld doet de hele kracht van je waarschuwing teniet.
We waarderen de boodschap :), maar met de informatie die je nu geeft hebben we er niets aan.
Zeker ook niet als er op de vorige pagina een post staat die compleet het tegenovergestelde verklaart (dat de alphacrypt waarschijnlijk niet te blokkeren is).

[ Voor 32% gewijzigd door job op 07-02-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:31
k lees dit topic zo nu en dan is mee, heb zelf ook een alphacrypt.

Maar, is er al is een reden te bedenken dat Ziggo de alfphacrypt zou willen blokkeren? enige wat ik me kan bedenken is dat ze invloed willen hebben op wat er in de markt speelt en dat ze daardoor dingen kunnen beinvloeden (wat moet je even van me tegoed houden, daar kan ik me ook geen voorstelling van maken).

Ze bieden zelf geen serieus alternatief voor mijn mediacenter en er is geen andere mogelijkheid dan een dvb-c tuner icm een alphacrypt om digitale tv via je mediacenter binnen te krijgen. Hiervandaan snap ik ook niet wat voor een zin het heeft voor ziggo om een klachtenstroom op z'n hals te halen voor alle dvb-c mediacenter gebruikers en sony inbouw gebruikers.

Wat ik me dus afvraag is wat ze er mee kunnen, of denken te bereiken wanneer ze dit zouden doen? Stel dat ze het doen, wat zullen ze als reden aanreiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:05
Ik lees in dit topic dat Ziggo graag die upgrade wil doen (waardoor de Alphacrypt straks misschien niet meer werkt) omdat de content-providers niet willen dat hun programma's gekopieerd kunnen worden naar apparaten met een andere smartcard.
Nu kan je dus nog met je Humax ofzo, iets opnemen en dan op je PC zetten om te verspreiden.

Maar dan vraag ik me af, wie in godsnaam wil dat? Wie gaat er Idols kopiëren en dan verspreiden over internet... Wat is er op de Nederlandse televisie zo ontzettend interessant dat mensen daar moeite voor willen gaan doen om te delen..
Alle eigen "interessantere" shows zijn allemaal te vinden op uitzendinggemist etc. En speel films zijn overal allang te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
[b][message=3147029
Maar, is er al is een reden te bedenken dat Ziggo de alfphacrypt zou willen blokkeren?
Ik denk dat het niet zozeer Ziggo is die alphacrypt wil blokkeren, maar wel de televisiezenders en -producenten en de filmmaatschappijen. Die willen namelijk niet dat iedereen zomaar alles van de tv kan opnemen. Als die mensen hun zin krijgen dan kan alleen nog maar vooraf goedgekeurde apparatuur het digitale signaal decoderen. Dan hebben ze bijvoorbeeld de mogelijkheid om bij bepaalde uitzendingen een soort code mee te sturen die ervoor zorgt dat je die uitzending niet kan opnemen met je hd-recorder. En bij reclameblokken sturen ze een code mee zodat je die niet kunt skippen.

Ik kan me voorstellen dat tvzenders Ziggo willen verplichten dit soort beveiliging in te voeren voordat Ziggo bijvoorbeeld hun HD-feed mag uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 18:58
Sillymidget schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 23:53:
Maar dan vraag ik me af, wie in godsnaam wil dat? Wie gaat er Idols kopiëren en dan verspreiden over internet...
Dan zou ik maar eens op usenet gaan kijken. Daar stikt het van de op tv opgenomen programma's, ja ook van de Nederlandse tv.

Waarom mensen dat van het internet willen halen? Omdat je dan jouw favoriete serie of programma met dvd kwaliteit van het internet kan halen. Genoeg mensen die dat doen. Kost je 10 minuten om de boel te downloaden en kijken maar.
Waarom zou ik naar een crappy comprimeerde lage resolutie uitzendinggemist uitzending gaan kijken, die als je de boel langer dan 2 minuten op pauze zet weer terug naar het beginpunt springt. Als ik zo'n stream dan wil downloaden.. dan duurt dat ontzettend lang (stream servers zijn gecapped op 2maal de minimaal benodigde streamsnelheid.)

Enne, van je humax ga je de opnames niet afhalen.. Dat gaat via usb 1.1 snelheden (dus traaaaag). De mensen die dingen online zetten recorden de boel met hun pc of hun eigen decoder die geen beperkingen hebben (en dus ook niet door ziggo ondersteund worden).

[ Voor 12% gewijzigd door job op 08-02-2009 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Ik lees in dit topic dat Ziggo graag die upgrade wil doen (waardoor de Alphacrypt straks misschien niet meer werkt) omdat de content-providers niet willen dat hun programma's gekopieerd kunnen worden naar apparaten met een andere smartcard.
Nu kan je dus nog met je Humax ofzo, iets opnemen en dan op je PC zetten om te verspreiden.

Maar dan vraag ik me af, wie in godsnaam wil dat? Wie gaat er Idols kopiëren en dan verspreiden over internet... Wat is er op de Nederlandse televisie zo ontzettend interessant dat mensen daar moeite voor willen gaan doen om te delen..
Alle eigen "interessantere" shows zijn allemaal te vinden op uitzendinggemist etc. En speel films zijn overal allang te downloaden.
de digitale opnames zijn van dusdanige kwaliteit dat het heel intressant is om die te verspreiden i.p.v. een youtube stream ;)

de HD uitzendingen zijn nog een tikkie mooier
maar het "locken" van het afspelen van een opname op een apparaat vind ik ook belachelijk omdat niet iedereen dat wil (ik zou die maar al te graag in een xvid avi op m'n fileserver zetten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:05
job schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 23:58:
[...]

Dan zou ik maar eens op usenet gaan kijken. Daar stikt het van de op tv opgenomen programma's, ja ook van de Nederlandse tv.

Waarom mensen dat van het internet willen halen? Omdat je dan jouw favoriete serie of programma met dvd kwaliteit van het internet kan halen. Genoeg mensen die dat doen. Kost je 10 minuten om de boel te downloaden en kijken maar.
Waarom zou ik naar een crappy comprimeerde lage resolutie uitzendinggemist uitzending gaan kijken, die als je de boel langer dan 2 minuten op pauze zet weer terug naar het beginpunt springt. Als ik zo'n stream dan wil downloaden.. dan duurt dat ontzettend lang (stream servers zijn gecapped op 2maal de minimaal benodigde streamsnelheid.)

Enne, van je humax ga je de opnames niet afhalen.. Dat gaat via usb 1.1 snelheiden (dus traaaaag). De mensen die dingen online zetten recorden de boel met hun pc of hun eigen decoder die geen beperkingen hebben (en dus ook niet door ziggo ondersteund worden).
De Amerikaans series zijn dan ook al gewoon via torrents te downloaden.
En ik denk dat je het aantal mensen dat "Mooi weer de Leeuw" etc. download via usenet, op 1 hand te tellen is.
Voor de niet-tweakers is het gewoon veel makkelijker om even online hun favorite programma nog even te kijken. Tenzij ze natuurlijk een handige neef hebben die het allemaal even "fixed".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
mrc16 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:25:
En hoe gaan ze er dan voor zorgen dat alle officiele Ziggo decoders niet op zwart gaan? Als die decoders iets kunnen wat de Alphacrypt niet kan, is het een kwestie van tijd voordat er een nieuwe Alphacrypt of een nieuwe firmware komt die het wel kan.

Het enige wat ze kunnen doen is gaan werken met certificaten (wat meen ik onderdeel is van CI+), maar dan nog zitten ze met het probleem dat al de oude decoders dat certificaat niet hebben. Ik neem aan dat ze niet zo dom zijn om dat certificaat met een software-upgrade erin te stoppen maar dat die hardcoded in de apparatuur moet zitten (anders is het voor een hacker wel heel simpel te achterhalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er wordt telkens door Ziggo medewerkers geroepen dat ze dit moeten vanwege de "content providers" zonder dat ze precies aangegeven om welke "content providers" het dan wel gaat. Het is weer zo'n typisch generiek nietszeggend antwoord wat wel lekker plausibel klinkt en ook direct door allerlei mensen wordt overgenomen zonder zich af te vragen of dat nu eigenlijk wel klopt of in hoeverre dat antwoord nu echt van toepassing is.

Om maar eens wat punten te noemen die in strijdig zijn met deze stelling van Ziggo:
  • CAIw en nog een aantal kleine kabelbedrijven geven het digitale basis pakket zonder encryptie door en voor zover mij bekend is er nog steeds geen TV kanaal dat om die reden CAIw en die andere kleine kabelbedrijven gesommeerd heeft om de distributie te staken. En dat terwijl CAIw toch het meest uitgebreide pakket aan kanalen heeft.
  • In de UK is de trend dat steeds meer kanalen hun signaal gaan doorgeven via het Freesat satelliet platform waarbij die kanalen zonder encryptie worden doorgegeven. Let wel: we hebben het hier over originele Engelstalige programma's zonder ondertiteling die internationaal gezien veel interessanter zijn om te copieren en verspreiden dan degenen die in Nederland worden opgenomen met ondertiteling. Als de internationale TV kanalen dan dwars zouden liggen als de bewuste content providers dan kan ik me niet voorstellen dat men in de UK sinds kort dit Freesat satelliet platform begonnen is. Zo dom zijn ze daar nu ook weer niet.
  • Premium kanalen zoals Film1 en Sport1 zijn ook te ontvangen via de satelliet in het pakket van CanalDigitaal dat gewoon een standaard CAM uitbrengt en zelfs goedgekeurde satelliet ontvangers heeft die alleen te gebruiken zijn met CAM. Ik heb nog nergens gelezen dat CanalDigitaal op korte termijn dit soort premium kanalen gaat kwijtraken vanwege die CAM.
  • Via de satelliet zijn met CAM vele HDTV kanalen te ontvangen op apparatuur met Common Interface slot en is een kanaal als BBC HD zelfs zonder encryptie te ontvangen.
  • Bij Digitenne van KPN mag je ook gewoon gebruik maken van de door Digitenne uitgegeven CAM zodat je eigen apparatuur kunt gebruiken.
  • In de Skandinavische landen, verenigd in de Nordig groep (www.nordig.org) waar Ziggo een groot deel van de afwijkende DVB specificaties van geadopteerd/gecopieerd heeft, is het gebruik van de normale standaard DVB CAM (voor het Conax Conditional Access System) gewoon toegestaan, dus worden bijvoorbeeld de Sony en Philips TV's met DVB-C tuner en Common Interface slot in die landen wel door de importeur ondersteund.
  • In Frankrijk moeten alle nieuwe TV's beschikken over een geïntegreerde digitale ontvanger en Common Interface slot, vandaar dat Philips in die landen uitvoeringen uitbrengt van hun TV's met DVB-C tuner die in de Nederlandse uitvoeringen ontbreekt.
  • In Duitsland worden veel TV kanalen zonder encryptie verspreid en zijn dus TV's met geïntegreerde digitale ontvangers zeer populair.
En nu wil Ziggo ons wijs maken dat zij door de "content providers" gedwongen worden tot het saboteren van de standaard DVB CAM terwijl in alle Europese landen om ons heen die CAM gewoon gebruikt mag worden en er veel TV gewoon zonder enige vorm van encryptie te ontvangen zijn? Vreemd dat die "content providers" juist ons kleine landje op de korrel hebben genomen en dan nog niet eens alle digitale TV providers in ons land, maar alleen Ziggo.

Die "content providers" waar Ziggo continu naar wijst als het over de AlphaCrypt Classic CAM gaat hebben daarom mijns inziens helemaal niets met de (SD/HD)TV kanalen te maken, maar hebben betrekking op de leveranciers van de Video On Demand content die Ziggo in de toekomst wil gaan brengen. Een hele andere tak van sport waarbij speciale ontvangers nodig zijn met OpenTV middleware en retourkanalen om die VOD films, series en andere programma's uberhaupt te kunnen ontvangen. Ontvangers die worden ontwikkeld door Ziggo voor Ziggo zoals de Cisco 8455DVB die ze dus makkelijk helemaal dicht kunnen timmeren door bijvoorbeeld een ander Conditional Access System toe te passen voor dat VOD gebeuren of door de smartcard te gaan koppelen aan dergelijke ontvangers of door via de door hen ontwikkelde OpenTV toepassingen in OpenTV ontvangers af te dwingen dat je ze absoluut niet kan opnemen.

Het hele VOD gebeuren heeft in feite niets van doen met de normale (SD/HD)TV kanalen en dus zou Ziggo net als CanalDigitaal of Digitenne van KPN gewoon een eigen standaard Irdeto CAM op de markt kunnen brengen. Dat ze dat niet willen heeft volgens mij alles te maken met het feit dat ze dan geen controle hebben over de apparatuur waarin de CAM te gebruiken is waardoor ze mogelijk in de toekomst bepaalde diensten niet commercieel kunnen uitbuiten. De huidige door Ziggo goedgekeurde PVR's hebben bijvoorbeeld verplicht een beperking aanboord zodat Ziggo de opname functionaliteit uit kan zetten. Daarvan kunnen ze in de toekomst natuurlijk leuk een PVR dienst maken waarbij alleen klanten die extra willen betalen nog mogen opnemen. Dat gaat ze met standaard PVR's waarin je een CAM kan gebruiken nooit lukken omdat die fabrikanten helemaal niet dergelijke beperkingen inbouwen. Misschien wil Ziggo ons in de toekomst wel laten betalen voor de EPG dienst en zitten ze dus helemaal niet te wachten op ontvangers met ethernet aansluiting en TVTV EPG functionaliteit zodat de klanten ergens anders kunnen gaan shoppen voor hun EPG informatie.

Met de CI+CAM heeft Ziggo wel dit soort controle over de apparatuur waarin wij die CI+CAM kunnen gebruiken aangezien die CI+CAM aan de digitale TV provider white/blacklist functionaliteit biedt om officeel goedgekeurde apparatuur met CI+ slot toch uit te kunnen sluiten omdat ze misschien iets te veel functionaliteit bieden naar de zin van Ziggo. Controle en macht zijn daarom volgens mij de ware redenen waarom Ziggo een normale standaard DVB CAM niet wil, maar dat zullen ze nooit en te nimmer toegeven, dus doen ze voorkomen dat ze niet anders kunnen vanwege de niet nader gespecificeerde "content providers".

[ Voor 11% gewijzigd door ArChie op 08-02-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 23:58:
Als Ziggo zich werkelijk zo druk zou maken om de eisen van die zogenaamde "content providers", dan zouden ze natuurlijk ook zonder al te veel moeite maatregelen kunnen nemen om de verspreiding via Internet tegen te werken. Even een blacklist van torrent sites aanleggen, het verkeer van usenet sites blokkeren en ze zijn de held van die content providers. Maar dat willen ze natuurlijk niet, want dan zijn ze zo hun Internet abonnees kwijt omdat er genoeg ADSL en/of glasvezel Internet aanbieders zijn waar hun abonnees naar over kunnen stappen. Bij TV is dat overstappen door de beperkte concurrentie een stuk lastiger, dus kunnen ze wel met dit soort beperkende maatregelen komen zonder dat ze het risico lopen in grote getalen abonnees kwijt te raken.

Als het ten koste kan gaan van hun eigen omzet houden ze dus helemaal geen rekening met de belangen van diezelfde "content providers". Sterker nog, ze werken dan maar al te graag mee aan de verspreiding van content door eigen news servers te bieden voor het downloaden van films en series in de hoop daarmee klanten voor hun Internet dienst aan te trekken.

[ Voor 14% gewijzigd door ArChie op 08-02-2009 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236367

mrc16 schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:07:
Ik kan jullie ook bevestigen dat de alphacrypt binnenkort(lees augustus/september) op zwart gaat.Er zullen 2 fabrikanten zijn die volledige ondersteuning gaan bieden voor DVB-C. Dat is Philips en Jvc.

Met ondersteuning bedoel ik, van casema, multikabel,etc. Dus die merken hebben exclusief de rechten om dvb-c te gebruiken.
What's new?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Ja klopt, dat kwam overigens rechtstreek vanaf de directie van de klantenservice, overigens verder niks meer van gemerkt. Wel dat JVC een officiele ondersteunde module heeft ingebouwd maar verder ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrc16 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:59:
Ja klopt, dat kwam overigens rechtstreek vanaf de directie van de klantenservice, overigens verder niks meer van gemerkt.
Dat geeft maar aan hoe betrouwbaar die officiele bronnen van Ziggo zijn. Zelfs op directie niveau wordt er richting de klanten vrolijk op los gelogen als of dat tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld is. Keer op keer lees ik in allerlei berichten waarin klanten de correspondentie tonen die zij van Ziggo hebben ontvangen de ene onwaarheid na de andere. Het voorliegen van klanten is gewoon een bedrijfspolicy geworden bij Ziggo en degenen die daar het beste in zijn zonder betrapt te worden komen vanzelf op de hogere posities in het bedrijf terecht. En dan vinden ze het nog vreemd dat al die leugens uiteindelijk ten koste gaan van hun eigen geloofwaardigheid omdat dit bedrijf dat o.a. leeft van het aanbieden van Internet kennelijk nog steeds te dom is om te begrijpen dat klanten tegenwoordig door de informatieuitwisseling via dat Internet lang niet meer zo naïef zijn als zij denken of hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, dat probeer ik duidelijk te maken met mijn reacties. We schieten absoluut niets op met dit soort mededelingen over het eventuele uitschakelen van de AlphaCrypt van personen die via Ziggo medewerkers iets gehoord hebben over deze kwestie. Het is heel eenvoudig: Ziggo gaat nooit en te nimmer de AlphaCrypt Classic CAM accepteren, dus die onzekerheid over het wel of niet blijven functioneren van de AlphaCrypt Classic CAM is een voldongen feit met dank aan Ziggo. Vind je dat vervelend of durf je dat risico niet aan, dan moet je geen AlphaCrypt Classic CAM nemen.

In dat geval moet je dan echter in de toekomst ook niet zomaar apparatuur aanschaffen dat voorzien is van een CI+ logo omdat dan ook nog steeds de kans bestaat dat Ziggo dat apparaat toch op hun blacklist heeft gezet vanwege functionaliteit die ze niet aanstaat. Wat dat betreft verandert er dus niets voor de klanten met het CI+ slot en de daarbij behorende CI+CAM. De onzekerheid blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ach, je kunt het natuurlijk ook heel erg zwart willen zien. Ik denk gewoon dat het allemaal best wel meevalt, zolang men niet zo vreselijk krampachtig vasthoudt aan ingebouwde tuners van een tv. Vanaf moment 1 hebben kastjes als de Dreambox gewoon prima gewerkt. Soms is er wat gedoe over een nieuwe kaartserie, maar het laatste jaar is er niets veranderd dat de boel niet goed laat functioneren.

Ik snap dat het misschien minder 'mooi' is om een extra doosje te hebben, maar als je het gewoon praktisch en realistisch bekijkt, zie je gewoon dat het veel en veel beter werkt dan zo'n ingebouwd systeem. Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik me er niet in heb verdiept, maar ik hoor hier al dat bv bij Sony bepaalde problemen zijn. PVR functionaliteit werkt bij bepaalde systemen weer niet goed omdat ze het gecodeerd opslaan enz..
Wees praktisch, neem gewoon een Dreambox en dan ben je van het gezeik af. Kijk eerst naar functionaliteit, want dat is waar je van dag tot dag te maken hebt. Die zogenaamde 'lelijke' kastjes ben je na een week aan gewend, maar een apparaat dat niet lekker werkt is constant ergernis.

Maar goed...dat is maar mijn mening. Ik ga voor functionaliteit, estethiek is secundair. Wat niet wil zeggen dat ik een pimpelpaars ding neerzet natuurlijk. Maar een DM800 is klein en niet pimpelpaars, om maar wat te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Er zijn maar weinig mensen of dealers die op de hoogte zijn dat naast de Alphacrypt Classic en de Alphacrypt TC ook de Dualcrypt van Aston gebruikt kan worden voor Digitale Televisie van Ziggo.

Binnenkort zal ik een review schrijven van deze module in combinatie met Ziggo DTV. De resultaten zullen in de vorm van een artikel verschijnen op http://www.gebruikers.tv

De module ziet er als volgt uit:
Voorkant
Afbeeldingslocatie: http://www.gebruikers.tv/uploads/ASTON_Dualcrypt_Irdeto_2557_Front.gif

Achterkant
Afbeeldingslocatie: http://www.gebruikers.tv/uploads/ASTON_Dualcrypt_Irdeto_2557_Back.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-03 21:17

xyl

Dat is interessant! Als ik het even heel snel lees, kan deze twee kanalen tegelijk decoderen. Ideaal voor mijn nog te bouwen HTPC, ik heb dan niet twee keer een floppy dtv en 2x een alphacrypt nodig dus? Ik kijk uit naar je review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

xyl schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:53:
Dat is interessant! Als ik het even heel snel lees, kan deze twee kanalen tegelijk decoderen. Ideaal voor mijn nog te bouwen HTPC, ik heb dan niet twee keer een floppy dtv en 2x een alphacrypt nodig dus? Ik kijk uit naar je review!
Heb je niet 2 tuners nodig om op 2 zenders tegelijk af te stemmen? Volgens mij is het maximale wat je kunt doen met 1 tuner is op 2 zenders uit dezelfde transponder afstemmen. Dat kan een Dreambox 7025 met 1 tuner ook nl. Met 2 tuners kon ik zelfs 2 dingen opnemen en nog met timeshift naar een andere kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Je bent mijn edit net voor...inderdaad, ik heb iets te vroeg gejuicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Een alphacrypt kan 8 zenders tegelijk decoderen. Het probleem is echter dat je DVB-C tuner, maar één transport stream tegelijk aankan. Het is dus mogelijk om met een Alphacrypt en één DVB-C tuner verschillende kanalen te bekijken/op te nemen (mits ze maar in dezelfde transportstream zitten).

Wil je meer transportstreams tegelijk gebruiken, dan heb je meerdere tuners nodig.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

En dat wil je toch altijd? Als je tenminste twee willekeurige zenders tegelijk wil kunnen bekijken en opnemen, zal het bijna altijd wel een keer voorkomen dat je twee verschillende streams nodig hebt. Als ik tenminste kijk naar dit overzicht, zijn het er erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dat klopt, dus zul je twee tuners met elk een eigen CAM + smartcard aan moeten schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS.
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-03-2024
Heren,

Vraagje. Sinds zaterdag Sony KDL-32W4000 (4220) in gebruik met Aston CAM IrDeto op @home-gebied met Ziggo-kaart.

Probleem :

Bij het zappen meteen het geluid van de zender en na 4/5 seconden pas beeld.

En nu komt het :

Na 10 x zappen vliegt alles op zwart en dan moet ik de module eruithalen of de tv van het net afhalen.

En dan herhaalt het zich.

heeft iemand een geweldig idee/de oplossing voor mij ?

Alvast bedankt!

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Wat geeft je televisie voor signaalsterkte weer? Dat vind je onder options, systeem informatie.
Hoeveel aansluitpunten heb je in huis en waar zit de betreffende LCD TV aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
Vandaag bij m'n ouders ook een alphacrypt geïnstaleerd.
Na aanvankelijk door waarschijnlijk brakke bekabeling enkele problemen te hebben ondervonden (storingen en artifacts in beeld), is het beeld nu prima in orde.

Wat ik me echter afvraag is het volgende:
De gebruikte tv is een sony 32e4000, met een ingebouwde SD-ontvanger.
HD zenders worden dus niet weergegeven.
Als straks ned. 1 2 en 3 overgaan naar HD, zijn deze zenders dan op die tv nog te bekijken in (digitaal) SD-formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
mr.louie schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:42:
Wat ik me echter afvraag is het volgende:
De gebruikte tv is een sony 32e4000, met een ingebouwde SD-ontvanger.
HD zenders worden dus niet weergegeven.
Als straks ned. 1 2 en 3 overgaan naar HD, zijn deze zenders dan op die tv nog te bekijken in (digitaal) SD-formaat?
Jazeker, Nederland 1,2 en 3 in HD zijn als extra kanaal te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277104

de topicnaam doet het ergste vrezen echter blijkt het best mee te vallen aangezien Ziggo denkt aan en zelf excuus maakt voor problemen bij gebruikmaking van een ingebouwde digitale ontvanger.
Zie onderstaande melding:
.
Groepsstoring
sinds zaterdag 14 februari 20.13 uur
Wanneer u een tv met een ingebouwde digitale ontvanger heeft, is het mogelijk dat u geen Eredivisie Live kunt ontvangen, en de foutmelding "Dit programma is niet beschikbaar" krijgt
Dit probleem is te verhelpen, door uw televisie opnieuw in te stellen.
Dit wordt echter niet door ziggo ondersteunt aangezien wij deze televisie toestellen niet kunnen testen.
Raadpleeg daarom uw handleiding van uw televisie om deze opnieuw in te stellen.
Wanneer u er samen niet uitkomt met de handleiding, adviseren wij u contact op te nemen met de fabrikant van de televisie.
Wanneer u de televisie opnieuw heeft ingesteld, kunt u Eredivisie Live weer ontvangen.

Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:53

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Anoniem: 277104 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:13:
de topicnaam doet het ergste vrezen echter blijkt het best mee te vallen aangezien Ziggo denkt aan en zelf excuus maakt voor problemen bij gebruikmaking van een ingebouwde digitale ontvanger.
Er bestaan ook TV's met goed gekeurde ontvanger, JVC en Humax hebben door Ziggo ondersteunde modellen ;) Denk niet dat ze hier de Alphacrypt mee bedoelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Alfisti schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:35:
[...]

Er bestaan ook TV's met goed gekeurde ontvanger, JVC en Humax hebben door Ziggo ondersteunde modellen ;) Denk niet dat ze hier de Alphacrypt mee bedoelen. :)
Mijn schoonouder hebben zo'n goedgekeurde JVC en hebben ook gewoon soms problemen, en dan verwijst ziggo ook gewoon door naar JVC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291702

Hallo,

ik heb een vreemd probleempje.
Sinds november 2008 kijk ik digitale tv van Ziggo met een Sony 40W4000 en alphacrypt (v3.17) zonder enige problemen. Sinds 2 weken doet Animal Planet en Discovery het niet meer (Melding You are not entitled to receive this programme) en vandaag is alles behalve NL1 er ook mee opgehouden.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Op zich heb ik niet aangepast in het expert menu:
- CA systems Multi
- CA registration dynamic
- Force reading original PMT OFF
- CA-PMT delete time: 0s
- CI-watchdog:1500 ms
- dbox compatibility: On

Alvast bedankt voor de reactie
Groet Guido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Alfisti schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:35:

Zo als het er staat doelen ze hier inderdaad op TV's met ingebouwde CAM (Alphacrypt) module.
De 'goedgekeurde' TV's met ingebouwde kabelontvanger zullen de zenderwijzigingen namelijk automatisch updaten.
Bij de niet ondersteunde TV's met CAM module zul je zenderwijzigingen meestal zelf moeten uitvoeren/updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291705

[quote]Friedchicken schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:23:
Er zijn maar weinig mensen of dealers die op de hoogte zijn dat naast de Alphacrypt Classic en de Alphacrypt TC ook de Dualcrypt van Aston gebruikt kan worden voor Digitale Televisie van Ziggo.

Binnenkort zal ik een review schrijven van deze module in combinatie met Ziggo DTV. De resultaten zullen in de vorm van een artikel verschijnen op http://www.gebruikers.tv

Ik kijk uit naar je review, Friedchicken. Ga zelf zeer binnenkort een TV met ingebouwde DVB-C tuner kopen (ws. de Sony KDL-40Z4500) en twijfel nog of ik daarbij een (door Ziggo ondersteunde) externe decoder of een CAM zal aanschaffen.
Ergens heb ik gelezen dat de Aston als opvolger moet worden gezien van de Alphacrypt. Klopt dit; of is de Aston ook al langere tijd op de markt, maar de Alphacrypt gewoon veel populairder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
De aston module is eigenlijk al lang op de markt. Vermoedelijk is deze niet echt bekend geworden vanwege zijn 'hoge' aanschafprijs. Dit geeft ook gelijk aan waarom de alphacrypt populairder is geworden. De alphacrypt kan daarentegen meer dan irderto codering aan. Er zijn een aantal afwegingen te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

die aston ook, die kan seca 2 en irdeto 2 aan geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272752

ArChie schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:39:
[...]
In dat geval moet je dan echter in de toekomst ook niet zomaar apparatuur aanschaffen dat voorzien is van een CI+ logo omdat dan ook nog steeds de kans bestaat dat Ziggo dat apparaat toch op hun blacklist heeft gezet vanwege functionaliteit die ze niet aanstaat. Wat dat betreft verandert er dus niets voor de klanten met het CI+ slot en de daarbij behorende CI+CAM. De onzekerheid blijft.
Vergeef me mijn onwetendheid, maar bovenstaande roept bij mij de volgende vragen op. Sony heeft deze week de nieuwe W5500 serie aangekondigd. Men claimt voor dit model CI+ ondersteuning, wat (naar mijn weten) een primeur voor Sony zou betekenen.

Stel nu dat ziggo in de toekomst over gaat naar CI+ smartcards. Begrijp ik het goed dat de onderstaande opties in theorie zouden kunnen werken:
  1. CI+ kaart direct in W5500
  2. CI+ kaart in bestaande alphacrypt CAM in W5500
  3. CI+ kaart in CI+CAM in W5500
En, wellicht nog belangrijker, het zou ook zomaar kunnen dat geen van deze opties zal werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mace schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:07:
die aston ook, die kan seca 2 en irdeto 2 aan geloof ik.
Dat is volgens mij niet correct. Er zijn meerdere uitvoeringen van die Aston Professional serie die ieder geschikt zijn voor één bepaald Conditional Access System (CAS). Het zijn dus geen multi-CAM's zoals de AlphaCrypt Classic CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 272752 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:35:
Vergeef me mijn onwetendheid, maar bovenstaande roept bij mij de volgende vragen op. Sony heeft deze week de nieuwe W5500 serie aangekondigd. Men claimt voor dit model CI+ ondersteuning, wat (naar mijn weten) een primeur voor Sony zou betekenen.
Vooral bij Sony is mijn advies om eerst even de kat uit de boom te kijken. Er staat op hun site immers ook dat er in de huidige modellen een CI slot zit met "ondersteunde" operators, maar in de praktijk stelt die ondersteuning dus helemaal niets voor als er problemen worden geconstateerd.
Stel nu dat ziggo in de toekomst over gaat naar CI+ smartcards. Begrijp ik het goed dat de onderstaande opties in theorie zouden kunnen werken:
Er bestaat niet zoiets als een "CI+ smartcard". De smartcard blijft voor alle Common Interface (CI) systemen gewoon hetzelfde. Wel is er een CI+ slot waarin zowel een CI+CAM als een standaard DVB CAM past en gebruikt kan worden. Ziggo schijnt een CI+CAM uit te gaan brengen. Ook een CI+CAM is in een CI+ slot te gebruiken en zou in pincipe zelfs in een normaal DVB CI slot gebruikt kunnen worden mits Ziggo niet standaard alle extra CI+ beperkingsmogelijkheden aanzet voor ieder kanaal. Dat laatste zal vermoedelijk wel gaan gebeuren om al hun klanten die nu al een apparaat met DVB-C tuner en CI slot hebben te treiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ArChie schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:44:
Ziggo schijnt een CI+CAM uit te gaan brengen. Ook een CI+CAM is in een CI+ slot te gebruiken en zou in pincipe zelfs in een normaal DVB CI slot gebruikt kunnen worden mits Ziggo niet standaard alle extra CI+ beperkingsmogelijkheden aanzet voor ieder kanaal. Dat laatste zal vermoedelijk wel gaan gebeuren om al hun klanten die nu al een apparaat met DVB-C tuner en CI slot hebben te treiteren.
Maar van wat ik van je eerdere posts begreep kan dat alleen als ze een uitbreiding op het Irdeto II protocol toevoegen. Dat zou dus betekenen dat alle huidige decoders ook voorzien zouden moeten worden van een software update, waar dat voor sommige oudere modellen mischien lastig is omdat die niet meer onderhouden worden door de leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woy schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:58:
Maar van wat ik van je eerdere posts begreep kan dat alleen als ze een uitbreiding op het Irdeto II protocol toevoegen.
In die eerdere post had ik het over het werkzaam blijven van de AlphaCrypt Classic CAM als standaard DVB CAM terwijl ik in het voorgaande bericht sprak over het gebruik van een CI+CAM in de modus die vergelijkbaar (backwardscompatible) is met een standaard DVB CAM. Ik weet het, het blijft een moeilijk te doorgronden en uit te leggen onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272752

ArChie schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:44:
Er bestaat niet zoiets als een "CI+ smartcard". De smartcard blijft voor alle Common Interface (CI) systemen gewoon hetzelfde. Wel is er een CI+ slot waarin zowel een CI+CAM als een standaard DVB CAM past en gebruikt kan worden. Ziggo schijnt een CI+CAM uit te gaan brengen. Ook een CI+CAM is in een CI+ slot te gebruiken en zou in pincipe zelfs in een normaal DVB CI slot gebruikt kunnen worden mits Ziggo niet standaard alle extra CI+ beperkingsmogelijkheden aanzet voor ieder kanaal. Dat laatste zal vermoedelijk wel gaan gebeuren om al hun klanten die nu al een apparaat met DVB-C tuner en CI slot hebben te treiteren.
Thanks ArChie, ik was even de weg kwijt, maar jouw commentaar verduidelijkt een hoop.

Als consument blijft het dus gewoon gissen. Enerzijds weet je niet wat ziggo gaat doen (CI of CI+?). Anderzijds is het afwachten in hoeverre de CI+ ondersteuning van Sony ook daadwerkelijk zonder problemen zal werken (zie eerdere ervaringen met CI in 3500 series). Belachelijk eigenlijk.
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Let op:
Let Op:
Als je TV een CI+ slot heeft zal de Alphacrypt NIET meer werken, in een gewoon (non-plus) CI-slot werkt de Alphacrypt nog WEL

Hier hoef je dus ook geen vragen meer over te stellen.