Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Friedchicken schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:12:
Verschil tussen de Alphacrypt Classic en de Alphacrypt TC is dat er in de TC 2 Smartcards passen. Denk bijvoorbeeld aan je Digitenne Conax Chip en je Ziggo Irdeto Chip tegelijk in een CAM, zodat je niet hoeft te wisselen.
Probleem is natuurlijk dat je alsnog maar 1 signaal aan kan bieden aan de meeste decoders/ dus je zult alsnog de kabel moeten verwisselen en opnieuw moeten scannen naar zenders.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-07 00:07

mace

Sapere Aude

rwb schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:08:
[...]

Probleem is natuurlijk dat je alsnog maar 1 signaal aan kan bieden aan de meeste decoders/ dus je zult alsnog de kabel moeten verwisselen en opnieuw moeten scannen naar zenders.
Nou de sony TV heeft dus een DVB-C én DVB-T tuner. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-07 10:22
mace schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:08:
[...]

Jah klopt, maar bij mijn tv(40X3500) kun je maar 1 tegelijk instellen. Aangezien DTV op 1 specifiek type word ingesteld. Bij mij staat ie nu op Digitenne met de conax, maar kan niet tegelijk naar Ziggo digitaal met een alphacrypt, dan moet ik m helemaal opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mace schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:08:
Sony heeft een DVB-C/T tuner, één tuner die zowel DVB-C als DVB-T signalen kan verwerken. Dit is bij de meeste merken zo die een DVB-C tuner ingebouwd hebben, dus meestal één DVB-C/T tuner. Je zal moeten kiezen voor welk type signaal je de tuner gaat gebruiken aangezien de frequenties die gebruikt worden voor DVB-C en DVB-T kunnen overlappen. Omdat de frequentie band volledig afwijkt bij DVB-S is er wel altijd sprake van een aparte DVB-S of DVB-S2 tuner als die ook is ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrc16 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:35:
Bij mij staat ie nu op Digitenne met de conax, maar kan niet tegelijk naar Ziggo digitaal met een alphacrypt, dan moet ik m helemaal opnieuw instellen.
Conax of Irdeto (AlphaCrypt) maakt niet uit voor het tuner deel van de TV. Het type Conditional Access System (CAS) wordt pas relevant na het tuner deel als de TV het door de tuner ontvangen DVB signaal gaat verwerken om het door de gebruiker gekozen kanaal aan te kunnen bieden aan de MPEG decoder. Als de TV bij die verwerking ontdekt dat de signaal componenten van het kanaal van encryptie zijn voorzien dan zal het opzoek gaan naar de juiste Conditional Access Module (CAM) om de signaal componenten van de encryptie te kunnen ontdoen indien het afgestemde kanaal tot je pakket behoort. En dat decryptie verwijderen is de taak van de CAM. Het gebruikte CAS is niet afhankelijk van de manier (DVB-C/T/S/S2) waarop het signaal naar jouw wordt verstuurd, een digitale TV operator kan dat CAS vrij kiezen waardoor het handig is dat de gebruiker zijn apparaat achteraf door middel van een CAM geschikt kan maken voor het gekozen CAS van de operator. Een CAM is immers geen digitale TV ontvanger in PCMCIA kaartvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ja maar wat hij dus zegt is dat hij niet tegelijk op DVB-T en DVB-C naar zenders kan zoeken, en elke keer als je dus wisselt gaan je oude zenders weg. Dus je kan blijkbaar niet tegelijk DVB-T en DVB-C kanalen ingesteld hebben.

Niet dat digitenne nou zo interessant is als je al DVB-C hebt, aangezien het zenderaanbod en de beeldkwaliteit van de kabel vele malen beter is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
mace schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:05:
Ja maar wat hij dus zegt is dat hij niet tegelijk op DVB-T en DVB-C naar zenders kan zoeken, en elke keer als je dus wisselt gaan je oude zenders weg. Dus je kan blijkbaar niet tegelijk DVB-T en DVB-C kanalen ingesteld hebben.

Niet dat digitenne nou zo interessant is als je al DVB-C hebt, aangezien het zenderaanbod en de beeldkwaliteit van de kabel vele malen beter is. :)
Euhm, had ik dat gezegt? Ik zei alleen dat je geen cam c.q. smartcard hoeft te wisselen. Wanneer je wilt schakkelen tussen DVB-T en DVB-C raak je inderdaad je zenders kwijt doordat je opnieuw moet scannen. Er zit 1 decoder in je TV die beide varianten DVB aankan, helaas werkt het met 1 zenderlijst.

Bij een Loewe LCD-TV kan je bijvoorbeeld wel DVB-C en DVB-S en analoge zenders "at the same time" in je kanalenlijst plaatsen, daar DVB-C en DVB-S via een aparte input/tuner op de tv binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Nee, mrc16 had dat gezegd. ;)

Sorry voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:12

Fjeze

AllesPerfect!

Weet iemand waar die Alphacrypt TC te koop is in Nederland?
Ik heb namelijk een Sony 40L4000, en als die Alphacrypt TC beter werkt in een sony TV dan de Alphacrypt Classic wil ik daar best 20 euro meer voor betalen.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

N-E-R-D schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:41:
Weet iemand waar die Alphacrypt TC te koop is in Nederland?
Ik heb namelijk een Sony 40L4000, en als die Alphacrypt TC beter werkt in een sony TV dan de Alphacrypt Classic wil ik daar best 20 euro meer voor betalen.
http://www.google.nl/search?q=alphacrypt+TC :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Ik denk dat ik de gok toch maar eens ga wagen met mijn x3500 om een alphacrypt TC erin te stoppen. Heb nu digitenne maar dat moet zo snel mogelijk eruit.

• Friedchicken
mrc16 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:17:
Ik denk dat ik de gok toch maar eens ga wagen met mijn x3500 om een alphacrypt TC erin te stoppen. Heb nu digitenne maar dat moet zo snel mogelijk eruit.
Heb je een dealer in je omgeving om het te proberen? Ben er ook vorige week achtergekomen dat TC modules prettiger werken in Sony LCD's.

• Fjeze
  • Laatst online: 11:12

Fjeze

AllesPerfect!

Friedchicken schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:30:
[...]

Heb je een dealer in je omgeving om het te proberen? Ben er ook vorige week achtergekomen dat TC modules prettiger werken in Sony LCD's.
Weet jij toevallig bedrijven/dealers in NL die de Alphacrypt TC leveren? ik heb zelf ook een Sony LCD.
Ik heb natuurlijk ook wel op google gezocht, maar zie dat veel dealers de TC en de Classic nog wel eens door elkaar willen halen.

Fly or Die

• WidgetTWW
Friedchicken schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:30:
[...]

Ik kijk wel even bij de MM in Utrecht, of bij de RAF.

Edit: zojuist de TC gekocht bij de RAF. Als je zometeen een hoop gescheld hieronder leest dan is het niet gelukt :P. 8)7

Edit: Gevonden services 231! Werkt!

[ Voor 61% gewijzigd door WidgetTWW op 11-12-2008 17:05 ]

• Friedchicken
mrc16 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:39:
[...]

Ik kijk wel even bij de MM in Utrecht, of bij de RAF.

Edit: zojuist de TC gekocht bij de RAF. Als je zometeen een hoop gescheld hieronder leest dan is het niet gelukt :P. 8)7

Edit: Gevonden services 231! Werkt!
Mooi mooi mooi :P Welke firmware draait je TC Module en welk type Sony had je? (kan het vast teruglezen) :P

X3500 dus :D Mooi, dat je kaartje goed werkt! Have Fun!

[ Voor 6% gewijzigd door Friedchicken op 11-12-2008 18:58 ]

• WidgetTWW
Friedchicken schreef op donderdag 11 december 2008 @ 18:57:
[...]

Mooi mooi mooi :P Welke firmware draait je TC Module en welk type Sony had je? (kan het vast teruglezen) :P

X3500 dus :D Mooi, dat je kaartje goed werkt! Have Fun!
Ik heb versie TC 3.09(boot 2.06). Ik krijg soms wel vlekjes in het beeld, maar komt denk ik omdat het signaal maar 55% is. Zit 20 meter vanaf de meterkast verwijderd. Beeld is overigen met dit signaal echt haarscherp :D. Toch maar eens kijken naar een betere versterker.

• Friedchicken
mrc16 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:37:
[...]

Ik heb versie TC 3.09(boot 2.06). Ik krijg soms wel vlekjes in het beeld, maar komt denk ik omdat het signaal maar 55% is. Zit 20 meter vanaf de meterkast verwijderd. Beeld is overigen met dit signaal echt haarscherp :D. Toch maar eens kijken naar een betere versterker.
Okay, ook voor jouw Cam is Versie 3.18 beschikbaar. Was je Cam nu 3.12 had ik er niets aan gedaan. Maar er is wel verschil tussen 3.09 en 3.12. Het verschil zit hem in de zapsnelheid. Wat heb je nu voor zapsnelheid tussen 2 SD-Zenders? Dus van Ned 1 naar 2 naar 3? Is dat kleiner dan 3 seconden?

Vlekjes? Zijn dat blokjes die je ziet? Die 55% heb je die uit je televisie gehaald? Want daar zit onder system information een metertje. Probeer anders even te kijken wat je TV doet als je hem rechtstreeks aansluit op het AOP.

• WidgetTWW
Friedchicken schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:01:
[...]

Okay, ook voor jouw Cam is Versie 3.18 beschikbaar. Was je Cam nu 3.12 had ik er niets aan gedaan. Maar er is wel verschil tussen 3.09 en 3.12. Het verschil zit hem in de zapsnelheid. Wat heb je nu voor zapsnelheid tussen 2 SD-Zenders? Dus van Ned 1 naar 2 naar 3? Is dat kleiner dan 3 seconden?

Vlekjes? Zijn dat blokjes die je ziet? Die 55% heb je die uit je televisie gehaald? Want daar zit onder system information een metertje. Probeer anders even te kijken wat je TV doet als je hem rechtstreeks aansluit op het AOP.
Zappen is echt 1/1.5 seconden. Zeer snel! Jah vlekjes, en soms dat het geluid even blijft hangen. Ik bedoel ook het metertje bij system information, die zit net over de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
mrc16 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:47:
[...]

Zappen is echt 1/1.5 seconden. Zeer snel! Jah vlekjes, en soms dat het geluid even blijft hangen. Ik bedoel ook het metertje bij system information, die zit net over de helft.
Okay! Prima van dat zappen! Wat betreft die vlekjes, die zullen waarschijnlijk veroorzaakt worden door je signaal. Weet niet of je ergens een BER metertje ziet staan. Maargoed, probeer je kabelinstallatie op te schroeven. Dit hoeft niet per definitie te zijn met een verterker hé ! Dus voordat je grote uitgaven doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Heb je ook HSS?
Hidden Sound System?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
mace schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 01:22:
[...]

Heb je ook HSS?
Hidden Sound System?
Hmmm, ik wilde niet reageren:P Maargoed, omdat ik toch aan de wijn zit, en nog fijn in de vroege uurtjes aan me paper moet zitten...

Hidden Sound System, Jaa, bijna eh, was er bijna ingetrapt...

O-) Ga niet vaak offtopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Friedchicken schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 01:37:
[...]

Hmmm, ik wilde niet reageren:P Maargoed, omdat ik toch aan de wijn zit, en nog fijn in de vroege uurtjes aan me paper moet zitten...

Hidden Sound System, Jaa, bijna eh, was er bijna ingetrapt...

O-) Ga niet vaak offtopic...
Sorry, maar ik las dat "mooi mooi mooi" en ik hoorde het de multilul gasten gewoon zeggen in mijn hoofd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
okay okay, maar ik zal binnenkort de openingspost even bijwerken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Friedchicken schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 01:17:
[...]

Okay! Prima van dat zappen! Wat betreft die vlekjes, die zullen waarschijnlijk veroorzaakt worden door je signaal. Weet niet of je ergens een BER metertje ziet staan. Maargoed, probeer je kabelinstallatie op te schroeven. Dit hoeft niet per definitie te zijn met een verterker hé ! Dus voordat je grote uitgaven doet...
misschien een stomme vraag, maar hoe kan ik dat verbeteren, BER metertje kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Begin eens met een hoogwaardige kwaliteit kabel, en afgeschermde connectors (ipv. bouwmarkt prul). Dat scheelt al een hoop. Vergeet niet dat een versterker ook alle evt ruis in je signaal meeversterkt en mi. alleen ingezet moet worden als laatste 'redmiddel'.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283414

k heb de indruk dat hier een aantal " cracks" zitten die me wellicht kunnen helpen.

Ik heb het volgende probleem:

Een Sony W403500
een alphacrypt classic versie 3.12
een smartcard van Ziggo voor digitale TV.

Als ik de smartcard in de Alphacrypt stop en vervolgens het geheel in het toestel plaats geeft hij wel aan dat hij de alphacrypt " ziet", dmv het versienummer, hij geeft ook het nummer van de smartcard maar hij vindt geen zenders.
Ook instellingen voor de smartcard worden niet getoond.

Moet ik eerst Ziggo bellen om de card te registreren, of wat kan ik verder ondernemen om te kijken of het geheel aan de praat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Question Mark schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:25:
Begin eens met een hoogwaardige kwaliteit kabel, en afgeschermde connectors (ipv. bouwmarkt prul). Dat scheelt al een hoop. Vergeet niet dat een versterker ook alle evt ruis in je signaal meeversterkt en mi. alleen ingezet moet worden als laatste 'redmiddel'.
Haha, niet meteen van uit gaan dat hier goedkope rommel ligt, Alle kabels zijn van hoogwaardige kwaliteit. Ook de connectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 283414 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:29:
Als ik de smartcard in de Alphacrypt stop en vervolgens het geheel in het toestel plaats geeft hij wel aan dat hij de alphacrypt " ziet", dmv het versienummer, hij geeft ook het nummer van de smartcard maar hij vindt geen zenders.
Ook instellingen voor de smartcard worden niet getoond.

Moet ik eerst Ziggo bellen om de card te registreren, of wat kan ik verder ondernemen om te kijken of het geheel aan de praat komt?
- Hoelang heb je de smartcard al en heb je ooit de registratie kaart ingevuld en retour gezonden?
- Heb je de smartcard al eens geprobeerd in een aanbevolen kabelontvanger en zoja, heb je dan wel beeld?
- Wat bedoel je met "maar hij vindt geen zenders"? Verwacht je soms dat de TV automatisch kanalen gaat zoeken zodra je de AlphaCrypt in de TV stopt? Zoja, dan moet je eerst via het menu van de TV voor digitale ontvangst aangeven dat er gezocht moet worden naar digitale TV kanalen. Voor het zoeken van de digitale TV kanalen wordt overigens geen gebruik gemaakt van de AlphaCrypt. Die zou je voor dat zoek proces er zelfs uit kunnen halen.
- Heb je netjes bij de Quick Scan kanalen zoek optie alle gegevens ingevuld? Dus de netwerk frequentie, de symbolrate en de netwerk ID die voor jouw regio van het Ziggo kabel netwerk van toepassing is?

Afgezien van het zien van de AlphaCrypt en de smartcard via de menu's van de TV geef je dus te weinig informatie waar wij iets mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ArChie schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:07:
[...]

- Hoelang heb je de smartcard al en heb je ooit de registratie kaart ingevuld en retour gezonden?
- Heb je de smartcard al eens geprobeerd in een aanbevolen kabelontvanger en zoja, heb je dan wel beeld?
- Wat bedoel je met "maar hij vindt geen zenders"? Verwacht je soms dat de TV automatisch kanalen gaat zoeken zodra je de AlphaCrypt in de TV stopt? Zoja, dan moet je eerst via het menu van de TV voor digitale ontvangst aangeven dat er gezocht moet worden naar digitale TV kanalen. Voor het zoeken van de digitale TV kanalen wordt overigens geen gebruik gemaakt van de AlphaCrypt. Die zou je voor dat zoek proces er zelfs uit kunnen halen.
- Heb je netjes bij de Quick Scan kanalen zoek optie alle gegevens ingevuld? Dus de netwerk frequentie, de symbolrate en de netwerk ID die voor jouw regio van het Ziggo kabel netwerk van toepassing is?

Afgezien van het zien van de AlphaCrypt en de smartcard via de menu's van de TV geef je dus te weinig informatie waar wij iets mee kunnen.
Als hij bij het zoeken geen zenders kan vinden, hoef je het volgens mij in eerste instantie niet bij de smart-card te zoeken. Hij zou immers de zenders ook moeten vinden als je er geen smart-card in hebt zitten. Je kunt ze alleen niet kijken ( Op een aantal zenders na ).

Ik zou eerst inderdaad eens proberen om de gegevens netjes in te vullen bij de Quick Scan optie.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Friedchicken schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:01:
[...]

Okay, ook voor jouw Cam is Versie 3.18 beschikbaar.
Heb net 3.18 geinstalleerd. Even gekloot met het PCMCIA slot, maar werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-07 09:39

quelake

PSN Quelake

Ik wil toch even terug naar de essentie van dit topic; gaat de Alphacrypt signalering nou nog op zwart?

Ik ben al 2maal eerder dit jaar enkele BCC filialen binnen gewandeld om navraag te doen over de alphacrypt kaarten. Meestal kwam ik dan van een koude kermis thuis; eerst was het een kwestie van de werknemer spotten die wist waar ik het over had (alfa-WAT?!), om er dan achter te komen dat het signaal ZEKER op zwart zou gaan (dan was er net weer een landelijke vergadering geweest waarin dat getafeld was). "Ik wil u met alle liefde die kaart verkopen, maar dan heb je over 3 maanden zwart beeld, aan u de keuze". Steeds toch maar niet gedaan, omdat men zo stellig was.

Na de laatste berichtgeving hier en op andere topics, lijkt de discussie nu de andere kant op te wijzen; Ziggo gaat nu ondersteuning bieden? Kunnen jullie dat bevestigen? ik zit namelijk te popelen om zo'n kaart aan te gaan schaffen (wil van mn Samsung kastje af!!!), maar ben nog niet helemaal overtuigd dat per 1-1-09 niet alles op zwart gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:08
quelake schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:23:
maar ben nog niet helemaal overtuigd dat per 1-1-09 niet alles op zwart gaat.
Er is helemaal nooit gezegd dat per 1-1-09 alles op zwart gaat voor de Alphacrypt gebruikers.

[ Voor 13% gewijzigd door The_Doman op 12-12-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-07 09:39

quelake

PSN Quelake

Misschien was dat niet helemaal duidelijk uit mijn voorgaande bericht, maar die datum werd gehanteerd door de BCC medewerker.

Maar de kwestie van de exacte datum vind ik niet heel belangrijk, ik zou gewoon graag duidelijkheid krijgen over het standpunt van Ziggo (en andere televisie-exploitanten for that matter) in deze. Omdat ik dit forum al een tijd volg, heb ik het idee dat er enkele lezers erg dicht op de berichtgeving staan. Ik had goede hoop dat het al bekend was, maar dat het nog niet als zodanig besproken was hier.

Misschien even mijn vraag dus herformuleren; kunnen jullie bevestigen dat Ziggo zijn standpunt ten aanzien van het thuisgebruik van Alphacrypt kaarten heeft aangepast, c.q. ondersteuning gaat leveren? Voorheen werd het gebruik van deze CAM modules oogluikend toegestaan, maar was het telkens de vraag "Hoe lang nog?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik denk dat je niet snel zult krijgen wat je wilt. Ziggo heeft in het verleden een hele hoop FUD verspreid omdat ze niet blij zijn met de Alphacrypt kaarten, maar hebben daar nog geen actie op ondernomen.

Zelf denk ik dat het ook niet snel zal gebeuren en heb ( Ook na afraden van een BCC medewerker inderdaad ) gewoon een alphacrypt kaartje gekocht. Maar zekerheid kan alleen Ziggo je geven, en die heeft er zelf geen officieel stanpunt over ( Behalve dan dat ze alleen de door hun gecertificeerde decoders ondersteunen ).

Dus onzekerheid zal er nog wel blijven, maar al zouden ze toch CI+ gaan gebruiken en op alle zenders toepassen dan heb ik ondertussen al genoeg baat bij mij Alpahcrypt kaartje gehad. ( Al zal ik dan toch mijn abbonement bij Ziggo gaan heroverwegen. ).

En al zouden ze wel CI+ gaan gebruiken zullen er ook wel weer oplossingen in de vorm van bijvoobeeld een Dreambox komen, en daar kun je ook nog eens mee opnemen dus dan zijn ze alleen maar verder van huis als de mensen die een CI in hun TV hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Woy op 12-12-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283414

Dank voor alle tips, het bleek inderdaad dat ik het netwerk en de frequentie verkeerd had ingevuld. Alles werkt nu prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 13:14

mphilipp

Romanes eunt domus

Als Alphacrypt niet meer werkt, doe je het zonder, zoals ik. Kaart in een cardreader die aan een cardserver hangt (kan dezelfde windowspc zijn igv HTPC) en dan Acamd op de PC installeren.
Ik laat wel weten of ik over 3 weken op zwart ga... ;) Ik geloof er nog steeds niets van.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283549

Ik heb alle berichtjes eens doorgelezen.... en zit nog met één vraag.

Ik wil een Sony 40W4000 gaan kopen. Bij Ziggo heb ik een basisabonnement afgesloten.
Nu lees ik dat een AlphaCrypt TC geadviseerd wordt.
Als ik deze ga zoeken om te kopen, kom ik bijvoorbeeld twee links tegen van twee verschillende kaarten (optisch). Welke moet ik nu aanschaffen ?

http://www.satshopper.nl/...tion=toon_artikel&id=1001

of

http://www.satellietshop....ca128f8ed8f4f807a1ff7be27

of deze ?
http://www.eurotronica.nl...6679d340070234bf000497ad&

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 283549 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 22:13:
Ik wil een Sony 40W4000 gaan kopen. Bij Ziggo heb ik een basisabonnement afgesloten.
Nu lees ik dat een AlphaCrypt TC geadviseerd wordt.
Ik vraag me af of de AlphaCrypt TC CAM nu wel echt nodig is voor een Sony TV van de 4000 serie. Ik lees nauwelijks over problemen met de normale AlphaCrypt Classic CAM met de 4000 serie en die Classic uitvoering is al duur genoeg. Meestal biedt een leverancier van de AlphaCrypt Classic CAM ook nog een omruil mogelijkheid als de CAM niet wil werken.

De AlphaCrypt TC CAM is zo'n 20 à 30 euro duurder en biedt daarvoor geen extra mogelijkheden waar je ook iets aan hebt. Bij de 3000 series schijnt deze AlphaCrypt TC CAM de kans te vergroten dat hij in één keer wil werken, maar aangezien deze TC uitvoering niet veel gebruikt wordt in Nederland is er ook niet veel bekend over problemen met deze TC CAM in combinatie met Sony TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Ik ben het eens me Archie. Denk niet dat je direct voor een TC Cam moet gaan als je niet in de W3000/X3000 of X3500 serie zit met je Sony. Kortom voor een 4000 ---> Alphacrypt Classic

Wat natuurlijk het gemakkelijkste blijft, is een shop te vinden die aan omruiling doet Alphacrypt Classic of TC.

Het blijft roulette, maar de ervaring met de bovengenoemde serie is dat ze beter overweg kunnen met de TC module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Wettelijk gezien staat Ziggo niet zo heel sterk t.o.v. het verbieden van Alphacrypt kaarten. Ziggo wilt het tegengaan vanwege hun contracten met samsung, philips en humax. Ze kunnen er vrij weinig tegen doen en dat weten ze zelf maar al te goed. Alles wat ze kunnen doen is dus mensen maar bang maken zodat iedereen een mooi philips kastje gaat halen bij ziggo zodat ze daar weer blij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-07 23:37

ABD

Mijn zuster gaat binnenkort verhuizen en neemt dan Ziggo. Ze had gekeken voor een tv voor boven op de slaapkamer en hoorde van de verkoper bij MM dat ze dan voor de SONY L4000 moest gaan, want dan kon de de Ziggo smartcard daarin. Ze was er helemaal enthousiast over en ik heb haar proberen uit te leggen dat er dan nog een CAM in moet om de signalen te decoderen en dat Ziggo het niet ondersteunt, maar dat snapt ze niet goed.

Ik vind het een hele elegante oplossing zo'n CAM, maar ik heb er geen ervaring mee. Zo'n CAM is wel goedkoper dan een HD decoder, maar ik moet er niet aan denken dat het zaakje op zwart gaat en Ziggo dwars ligt. Voor mezelf zou ik het zeker doen als ik een TV met DVB-C tuner zou kopen, maar is het oké voor een digibeet? Kan ze niet beter een HD tuner kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ABD schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:20:
Mijn zuster gaat binnenkort verhuizen en neemt dan Ziggo. Ze had gekeken voor een tv voor boven op de slaapkamer en hoorde van de verkoper bij MM dat ze dan voor de SONY L4000 moest gaan, want dan kon de de Ziggo smartcard daarin. Ze was er helemaal enthousiast over en ik heb haar proberen uit te leggen dat er dan nog een CAM in moet om de signalen te decoderen en dat Ziggo het niet ondersteunt, maar dat snapt ze niet goed.

Ik vind het een hele elegante oplossing zo'n CAM, maar ik heb er geen ervaring mee. Zo'n CAM is wel goedkoper dan een HD decoder, maar ik moet er niet aan denken dat het zaakje op zwart gaat en Ziggo dwars ligt. Voor mezelf zou ik het zeker doen als ik een TV met DVB-C tuner zou kopen, maar is het oké voor een digibeet? Kan ze niet beter een HD tuner kopen?
Volgens de informatie van de Sony site heeft alleen de 40L4000 een DVB-C tuner. De kleinere uitvoeringen van de L4000 serie hebben geen DVB-C tuner. Sowieso heeft de 40L4000 geen HDTV compatible MPEG chipset, dus het direct weergeven van HD kanalen gaat niet lukken met de geïntergreerde kabel ontvanger. Daarvoor zal je toch een losse HD ontvanger moeten aanschaffen. Of de boel wel of niet op zwart weet alleen Ziggo en die zullen nooit en te nimmer vertellen wat ze werkelijk van plan zijn. Consumenten bang maken en in het ongewisse laten vinden ze daarvoor veel te leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05-2024
ABD schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:20:
Mijn zuster gaat binnenkort verhuizen en neemt dan Ziggo. Ze had gekeken voor een tv voor boven op de slaapkamer en hoorde van de verkoper bij MM dat ze dan voor de SONY L4000 moest gaan, want dan kon de de Ziggo smartcard daarin.
de Sony KDL-U4000 serie heeft ook een ingebouwde DVB-C tuner, zelfs de 26" uitvoering.
Ik heb hem zelf, maar ik heb hem nog niet geprobeerd met een smartcard.
Helaas is de ingebouwde tuner geen HD.

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283659

Wilde eigenlijk nog even afwachten maar de oude heeft het helaas begeven.
Zojuist is binnengebracht een 42pfl7403H.

Kan ik daar een alphascript icm een ziggo kaart mee gebruiken?
Ben ik eindelijk dat kl*tekastje van samsung kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 283659 schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:21:
Wilde eigenlijk nog even afwachten maar de oude heeft het helaas begeven.
Zojuist is binnengebracht een 42pfl7403H.

Kan ik daar een alphascript icm een ziggo kaart mee gebruiken?
Ben ik eindelijk dat kl*tekastje van samsung kwijt
Kijk eens in de handleiding. Je hebt in je TV een CI slot en een DVB-C decoder nodig. Volgens mij heeft philips nog geen tv's met DVB-C decoders, maar dat kan ik ook mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143101

philips auria serie, erg duur, heeft dvb-c, maar is moeilijk aan de praat te krijgen, heb ik gehoord.
de Sony, behalve de l serie onder 32" hebben, voorzover ik weet een dvb-c tuner, ik heb zelfs een mepeg4 (hd) tuner in mijn kdl-37v4500 en ontvang doormiddel een alphacrypt classic v1.18 alle kanalen van ziggo, dus ook de hdkanalen, ziet er subliem uit.
wel wat configureer gedoe, ik kan daar wel mee helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Philips 42PFL9803 heeft ook een DVB-C tuner aan boord, instellen in het menu op het land "Noorwegen" en gaan :) Taal kan wel gewoon op Nederlands blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rwb schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:26:
Kijk eens in de handleiding. Je hebt in je TV een CI slot en een DVB-C decoder nodig. Volgens mij heeft philips nog geen tv's met DVB-C decoders, maar dat kan ik ook mis hebben.
Bepaalde 'H' uitvoeringen hebben een DVB-C tuner aan boord. Daarvoor moet je dan wel de Noorse, Zweedse, Finse of Franse handleiding van dat type lezen want in de Nederlandse handleiding wordt dat verzwegen. Of alle 'H' uitvoeringen een DVB-C tuner hebben is mij niet bekend, maar over het algemeen worden in Nederland de 'D' uitvoeringen van hetzelfde type nummer verkocht en die hebben zeker geen DVB-C tuner en HDTV chipset aan boord voor het direct weergegeven van digitale HDTV kanalen via de kabel. Een 'D' uitvoering is in feite een gestripte 'H' uitvoering voor landen waar de kabelbedrijven dwars liggen bij het gebruik van geïntegreerde DVB-C tuners en Common Interface sloten zoals de kabelbedrijven in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alfisti schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:34:
Philips 42PFL9803 heeft ook een DVB-C tuner aan boord, instellen in het menu op het land "Noorwegen" en gaan :) Taal kan wel gewoon op Nederlands blijven staan.
Het gaat dan wel om de 42PFL9803H en niet om de 42PFL9803D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArChie schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:35:
[...]

Bepaalde 'H' uitvoeringen hebben een DVB-C tuner aan boord. Daarvoor moet je dan wel de Noorse, Zweedse, Finse of Franse handleiding van dat type lezen want in de Nederlandse handleiding wordt dat verzwegen. Of alle 'H' uitvoeringen een DVB-C tuner hebben is mij niet bekend, maar over het algemeen worden in Nederland de 'D' uitvoeringen van hetzelfde type nummer verkocht en die hebben zeker geen DVB-C tuner en HDTV chipset aan boord voor het direct weergegeven van digitale HDTV kanalen via de kabel. Een 'D' uitvoering is in feite een gestripte 'H' uitvoering voor landen waar de kabelbedrijven dwars liggen bij het gebruik van geïntegreerde DVB-C tuners en Common Interface sloten zoals de kabelbedrijven in Nederland.
Volgens de bijgeleverde handleiding heeft de 42pfl7403H een dvb t en c tuner ingebouwd
Op de philips site hebben ze het over de 42pfl7403D maar ook die heeft volgens deze handleiding ook een dvb t en c tuner. Philips customer-support geeft aan dat het met Ziggo niet werkt omdat er geen contract is met Ziggo over het gebruik van hun card icm module en tv. Dus als ik het goed begrijp zou het dus wel moeten werken, als land Noorwegen selecteren, taal nederlands. Als ik een module kan proberen zou het makkelijker zijn :?

Ik heb mijn tv overigens gekocht op internet en heb een H uitvoering

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 283659 op 15-12-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 283659 schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:11:
Op de philips site hebben ze het over de 42pfl7403D maar ook die heeft volgens deze handleiding ook een dvb t en c tuner.
Ik weet niet waar jij dan precies die informatie over de 'D' uitvoering op de Philips site hebt gevonden, maar ik vind alleen maar "DVB Terrestrial" of "DVB-T" aanduidingen in de specificaties en dat is toch echt alleen maar voor Digitenne.
Herstel: Ik zag te laat dat je het over de handleiding had. De handleiding is er niet duidelijker op geworden aangezien ze het daar niet meer specifiek over een 'D' of 'H' uitvoering hebben, maar gewoon over een 42PFL7403. Of de TV dan wel of niet wat kan met DVB-C moet je dan afleiden van een sticker aan de achterkant van de TV:
Controleer of de TV DVB-T of DVB-C in uw land
ondersteunt. Zie de sticker "Digital TV Country
Compatibility" aan de achterkant van de TV.
Lekker duidelijk als je een TV gaat bestellen en ze laten volledig in het midden of er nu wel of niet een DVB-C geschikte tuner in zit. Bij oudere 'D' uitvoeringen was dat zeker niet het geval. Een collega van mij heeft dat nog met zijn eigen 'D' uitvoering onderzocht, maar kreeg geen mogelijkheid om digitale kabel te selecteren wat voor een land hij ook koos.

[ Voor 47% gewijzigd door ArChie op 15-12-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Algemene handleidingen zijn niet handig. Dat blijkt nu ook maar weer eens. Waar moet je nu de juiste informatie vandaan halen? Website van de leverancier gaat vaak niet zo heel ver in detail, daar zeggen ze kijk maar in de handleiding. Wil je een vergelijkingswebsite gebruiken als degelijke bron? Dat gaat hem dus ook niet worden, kortom; Vrij onduidelijk

Handleiding van betreffende toestel is hier te vinden:
http://www.p4c.philips.co...42pfl7403d_10_dfu_nld.pdf

code:
1
2
3
4
Ingebouwde DVB-T- en DVB-C-tuner
Naast gewone analoge TV-uitzendingen ontvangt uw
TV ook digitale terrestrial-uitzendingen en in
sommige landen ook digitale kabel-TV- en radiouitzendingen.

Wat wel in de handleiding staat:

DVB: DVB Terrestrial/DVB kabel (zie geselecteerde landen op het typeplaatje vande TV)
Moet je eerst dozen opentrekken om de juiste informatie te vinden ;)

Probleem oplossen

Er zijn geen digitale zenders gevonden tijdens de installatie
Controleer of de TV DVB-T of DVB-C in uw land ondersteunt. Zie de sticker "Digital TV Country Compatibility" aan de achterkant van de TV.

[ Voor 15% gewijzigd door Friedchicken op 15-12-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over de ingebouwde tuner hetvolgende;

In de noorse handleiding van de H uitvoering staat DVB-T MPEG4*, DVB-C MPEG4*
In de franse handleiding van de H uitvoering staat TNT-HD*, DVB-C MPEG4*
In de Nederlandse handleiding van de D en de H uitvoering staat DVB Terrestrial*

Ik heb een H er staan op de doos een hele rits landen. Bij de DVB-C staat NL niet erbij

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 283659 op 15-12-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Anoniem: 283659 schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:33:
Over de ingebouwde tuner hetvolgende;

In de noorse handleiding van de H uitvoering staat DVB-T MPEG4*, DVB-C MPEG4*
In de franse handleiding van de H uitvoering staat TNT-HD*, DVB-C MPEG4*
In de Nederlandse handleiding van de D en de H uitvoering staat DVB Terrestrial*

Ik heb een H er staan op de doos een hele rits landen. Bij de DVB-C staat NL niet erbij
Okay, maar staat noorwegen er dan wel bij? Want dan kies je voor land Noorwegen en voor Taal nederlands. In dat geval zou je in nederland met dat toestel DVB-C kanalen kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Friedchicken schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:40:
[...]

Okay, maar staat noorwegen er dan wel bij? Want dan kies je voor land Noorwegen en voor Taal nederlands. In dat geval zou je in nederland met dat toestel DVB-C kanalen kunnen bekijken.
Op de sticker staan finland, noorwegen, zweden en denemarken bij DVB-C MPEG 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Anoniem: 283659 schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:49:
[...]

Okay, start zenderzoeken met als land noordwegen of finland en taal nederlands en dan moet je digitaal kabel selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 283659 schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:49:
Dan zit er in jouw toestel dus een DVB-C tuner met HDTV geschikte MPEG chipset. Die functionaliteit krijg je echter alleen te zien als je het toestel op één van bovenstaande landen instelt. Die landen behoren tot de zogenaamde NorDig groep waarvan Ziggo/@Home de specificaties geleend heeft voor de digitale TV implementatie die zij toepassen voor hun signaal. De landen van de NorDig groep hebben geen probleem met het gebruik van een CAM, dus kan Philips in die landen de DVB-C functionaliteit openlijk aanprijzen en ondersteunen. In Nederland schijnt dat volgens Ziggo niet mogelijk te zijn vanwege de "eisen van de content providers". Wie die content providers danwel zijn wil Ziggo niet vertellen en kennelijk hebben die content providers er geen problemen mee dat in de NorDig landen wel van een CAM gebruik wordt gemaakt net als in Frankrijk. Kennelijk vinden de content providers het leuk om alleen de kleine landjes te pesten als we Ziggo mogen geloven. Dat laatste doe ik uiteraard niet. Ziggo wil graag de controle houden over wat wij wel en niet met onze apparatuur kunnen zodat zij dat eventueel commercieel kunnen uitbaten door aan bepaalde functionaliteit abonnementen te hangen. Met een CAM hebben ze die macht niet dus willen ze geen CAM.

Stel je TV in op bijvoorbeeld Zweden of Noorwegen aangezien die landen in dezelfde tijdzone zitten als Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Friedchicken schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:58:
Okay, start zenderzoeken met als land noordwegen of finland en taal nederlands en dan moet je digitaal kabel selecteren.
Er zijn wat problemen met de tijden van de EPG informatie bij Philips TV omdat de Nederlandse kabelbedrijven uiteraard geen Time Offset Table pakketjes verzenden voor buitenlandse landen. Het lijkt mij daarom verstandig om in ieder geval een land te kiezen waarvan de tijdzone gelijk is aan die van Nederland, dus Noorwegen of Zweden. Finland zit in de zone GMT+2, dus die zou ik niet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
ArChie schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:06:
[...]

Er zijn wat problemen met de tijden van de EPG informatie bij Philips TV omdat de Nederlandse kabelbedrijven uiteraard geen Time Offset Table pakketjes verzenden voor buitenlandse landen. Het lijkt mij daarom verstandig om in ieder geval een land te kiezen waarvan de tijdzone gelijk is aan die van Nederland, dus Noorwegen of Zweden. Finland zit in de zone GMT+2, dus die zou ik niet kiezen.
Okay, dat is inderdaad niet echt handig. Moeten we dat even onthouden. Is er overigens geen auto time update functie in het toestel? Of het toestel foppen door manual time in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Friedchicken schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:16:
Okay, dat is inderdaad niet echt handig. Moeten we dat even onthouden. Is er overigens geen auto time update functie in het toestel? Of het toestel foppen door manual time in te stellen?
Ik heb geen Philips toestel in huis om daar eens mee te experimenteren. Ik lees alleen in het Philips topic dat iemand aangeeft dat alle EPG tijden een uur verschoven zijn en dat hij daarover contact heeft gehad met Philips die aangeven dat het iets te maken heeft met die TOT pakketjes. Ik probeer nu in contact te komen met die persoon om te zien wat hij had ingesteld als land en of er inderdaad mogelijkheden zijn om de tijd handmatig juist te krijgen. Misschien dat er een iemand anders is die eens wil experimenteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArChie schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:31:
[...]

Ik heb geen Philips toestel in huis om daar eens mee te experimenteren. Ik lees alleen in het Philips topic dat iemand aangeeft dat alle EPG tijden een uur verschoven zijn en dat hij daarover contact heeft gehad met Philips die aangeven dat het iets te maken heeft met die TOT pakketjes. Ik probeer nu in contact te komen met die persoon om te zien wat hij had ingesteld als land en of er inderdaad mogelijkheden zijn om de tijd handmatig juist te krijgen. Misschien dat er een iemand anders is die eens wil experimenteren?
Ik heb wel een philips alleen nog geen alphacrypt module, zou het liefst eerst proberen of het werkt maar dat zal er wel niet inzitten. Zag ze voor 119,- bij conrad of voor 139,- bij cardwriter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Friedchicken schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:16:
Is er overigens geen auto time update functie in het toestel?
Die automatische tijd update functie is er wel, maar die werkt op basis van de UTC tijd die verzonden wordt in Time Date Table (TDT) pakketjes en de afwijking ten opzichte van die UTC tijd die verzonden wordt via de Time Offset Table (TOT) pakketjes. In de TOT kan voor één of meerdere landen de afwijking worden aangegeven. Voor een kabelbedrijf in Nederland is het echter niet zinvol ook voor bijvoorbeeld Zweden de UTC afwijking mee te sturen die de Philips TV nodig heeft als de gebruiker heeft ingesteld dat de TV in Zweden gebruikt wordt via de landen instelling.

Zie onderstaand voorbeelden van de TDT en TOT zoals die via het digitale TV signaal om de 10 seconden afwisselend worden verzonden:

├─■  TDT  {  Time  Date  Table  }
│  └─■  transport  stream  ID  7
│      └─■  sections:
│          └─■  section
│              └─■  UTC_time  {  6-12-08  21:12:34  GMT  }
│                  ├─■  MJD  =  54806
│                  └─■  UTC  =  0x211234
└─■  TOT  {  Time  Offset  Table  }
    └─■  transport  stream  ID  7
        └─■  sections:
            └─■  section
                ├─■  UTC_time  {  6-12-08  21:12:44  GMT  }
                │  ├─■  MJD  =  54806
                │  └─■  UTC  =  0x211244
                └─■  descriptors:
                    └─■  local_time_offset_descriptor
                        └─■  local  time  offsets:
                            └─■  offset
                                ├─■  country_code  =  NLD
                                ├─■  country_region_id  =  0
                                ├─■  local_time_offset_polarity  =  0
                                ├─■  local_time_offset  =  01:00
                                ├─■  time_of_change  {  29-3-09  1:00:00  GMT  }
                                │  ├─■  MJD  =  54919
                                │  └─■  UTC  =  0x010000
                                └─■  next_time_offset  =  02:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 283659 schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:43:
Ik heb wel een philips alleen nog geen alphacrypt module, zou het liefst eerst proberen of het werkt maar dat zal er wel niet inzitten. Zag ze voor 119,- bij conrad of voor 139,- bij cardwriter
Voor het zoeken en vinden van digitale TV kanalen hoeft er geen AlphaCrypt Classic CAM en smartcard in je TV te zitten. Als je dan alle kanalen hebt gevonden hangt het er vanaf of je een Ziggo/@Home of Ziggo/Casema/Multikabel abonnee bent welke kanalen je zonder AlphaCrypt Classic CAM en smartcard kan bekijken. Bij Ziggo/Casema/Multikabel is dat alleen het TV informatie kanaal, maar bij Ziggo/@Home moet je niet alleen het TV Informatie kanaal kunnen bekijken, maar ook Nederland 1 en nog een paar kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar met die zo`n cammodule kan ik icm mijn ziggo/home abbonnement toch alle zenders dan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Bekijk/Lees even deze twee pagina's.

http://www.gebruikers.tv/wordpress/?p=167

http://www.gebruikers.tv/wordpress/?p=183

Analoog Signaal + TV + CAM + Smartcard = Digitale TV kijken met jouw leverancier (met als mogelijkheid één of meerdere pakketten te kiezen)

[ Voor 17% gewijzigd door Friedchicken op 15-12-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dus al de TV + Ziggo Z2 nu dus nog de CAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 283659 schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:57:
maar met die zo`n cammodule kan ik icm mijn ziggo/home abbonnement toch alle zenders dan zien?
Je vraagt of je al iets kan proberen, waarbij ik je uitleg dat je ook zonder CAM en smartcard alvast de kanalen kan zoeken en een paar kanalen kan bekijken die bij Ziggo niet van encryptie worden voorzien. Uiteraard heb je een CAM en smartcard nodig om ook de andere kanalen te kunnen bekijken die tot je abonnement behoren en wel van encryptie zijn voorzien.

Proberen of het werkt met een AlphaCrypt Classic CAM is ook mogelijk als je je CAM bij een webshop bestelt. Webshops hebben namelijk een 7 dagen retourgarantie als een soort afkoelingsperiode voor het kopen via Internet. Wel even de voorwaarden van de webshop daarop na lezen of ze echt zo'n retourgarantie bieden.

[ Voor 21% gewijzigd door ArChie op 15-12-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

ArChie schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:37:
[...]

Het gaat dan wel om de 42PFL9803H en niet om de 42PFL9803D.
Klopt, de H uitvoering komt bij Philips Nederland vandaan maar de D versie niet ( althans, zie ik nergens terug komen in officiele prijslijsten) , weet jij toevallig waar deze vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Ik kreeg van de week een mail met updates van de nieuwe CI+ specificaties.
Deze zijn hier te vinden: http://www.ci-plus.com/ inclusief wat interessante Vraag en antwoordstukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Ik ben ook van plan om een AlphaCrypt kaart aan te schaffen maar heb nog een aantal vragen:

1. Ik ken iemand die hem heeft icm met een Sony TV en bij het kijken via de AlphaCrypt loopt de TV soms vast. Hij moet dan aan en uit. Is dit een bekend probleem?

2. Op een ander forum zegt ene "Anoniem" die claimt bij Ziggo te werken dat Ziggo zelf in 2009 met een soort van eigen AlphaCrypt kaart gaat komen, werkt de AlphaCrypt dan nog?

3. Is 100 Euro de gangbare prijs? Of is dat nog te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Anoniem: 55212 schreef op zondag 28 december 2008 @ 11:59:
Ik ben ook van plan om een AlphaCrypt kaart aan te schaffen maar heb nog een aantal vragen:

1. Ik ken iemand die hem heeft icm met een Sony TV en bij het kijken via de AlphaCrypt loopt de TV soms vast. Hij moet dan aan en uit. Is dit een bekend probleem?
Sommige sony modellen werken beter, en sommige slechter. Dus wat je hier vraagt heeft geen zin zonder typenummer te weten. :) Nog steeds sony fanboy? >:)
2. Op een ander forum zegt ene "Anoniem" die claimt bij Ziggo te werken dat Ziggo zelf in 2009 met een soort van eigen AlphaCrypt kaart gaat komen, werkt de AlphaCrypt dan nog?
Anoniem werkt wel bij ziggo hoor, ik zit al wat langer op dat forum te lurken (en soms post ik) maar de informatie die hij heeft is betrouwbaar gebleken.

De "Alphacrypt van Ziggo" zal wel een CI+ module zijn.
En of de Alphacrypt dan nog werkt, tja, dat is de hamvraag, daar gaat namelijk dit hele topic over. :')
3. Is 100 Euro de gangbare prijs? Of is dat nog te duur?
Is normale prijs. Misschien dat je hem ergens een tientje goedkoper kan krijgen, maar niet veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 55212 schreef op zondag 28 december 2008 @ 11:59:
Heb je überhaupt wat van de berichten in dit topic gelezen of is de topic titel "AlphaCrypt binnenkort op zwart?" niet duidelijk genoeg? De strekking van dit topic is dat niemand je een antwoord kan geven op je vraag of de AlphaCrypt Classic CAM blijft werken. Ziggo zal vanwege mogelijk rechtzaken nooit en te nimmer met een officiele uitspraak komen dat zij bij introductie van de CI+ CAM het Irdeto protocol opzettelijk zodanig hebben laten aanpassen dat de AlphaCrypt Classic CAM niet meer werkt. Als ze technisch de mogelijkheid hebben om de AlphaCrypt Classic CAM uit te schakelen dan zullen ze dat mogelijk niet na laten, maar dan zal het officieel wel zodanig verpakt worden dat zij er niets aan konden doen omdat ze het Irdeto protocol wel moesten aanpassen om de één of andere drog reden en dat die aanpassing kennelijk "per ongeluk" als bijwerking had dat de AlphaCrypt Classic CAM het niet meer doet. Daar kan Ziggo "dan echter niets aan doen", want Ziggo heeft toch nooit de AlphaCrypt Classic CAM officieel ondersteunt? En meer van dat soort standaard draaierij en afschuiverij.

De bottomline is dat je een gok neemt met de AlphaCrypt Classic CAM en dat zal altijd zo blijven. Ik heb de mijne in 2006 aangeschaft en toen werd mij ook al verteld dat de Irdeto kabelbedrijven "binnenkort" met een update van het Irdeto protocol zouden komen waardoor de AlphaCrypt Classic CAM niet meer zou werken. Ondertussen doet hij het na twee jaar nog steeds, maar dat kan net zo goed morgen afgelopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 06:45
Ik heb zelf een Sony Bravia 32D3000. Nou weet ik dat er hiervoor een apart topic is aangemaakt mbt de Alphacrypt CAM modules icm Ziggo/Casema.

Echter, lees ik hier opmerkingen over de Alphacrypt TC CAM module. Werkt deze wel goed met de 32D3000 serie van Sony. Iemand hier ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mace schreef op zondag 28 december 2008 @ 12:09:
[...]
Anoniem werkt wel bij ziggo hoor, ik zit al wat langer op dat forum te lurken (en soms post ik) maar de informatie die hij heeft is betrouwbaar gebleken.
Wat ik wel een beetje verneukeratief vind, is dat ie doet alsof ie vrijwillig (en buiten medeweten van Ziggo) mensen wil helpen. Ik trapte er eerst ook in, maar toen kreeg ik een keer een standaard helpdesk antwoord van 'm waardoor ik eerder geloof dat ie er zit om Ziggo een beetje te helpen.
Ik vroeg nl waarom Eredivisie Live zo vreselijk slecht was. Komt ie met het standaardverhaal aanzetten dat ik geen Ziggo-approved decoder heb. Alsof er dus helemaal niets aan de hand is, en dat al die mensen die allemaal last hebben met EDL (en alle andere zenders op transponder 25/26) gek zijn. Het is nu overigens beter, maar er was wel degelijk wat aan de hand. Er was buitengewoon veel storing/demping op die 2 transponders, waardoor bepaalde decoders soms helemaal niets zagen op die transponders. Anderen kregen wel beeld, maar met haperingen.
Heel vaag, maar goed. In een aantal gevallen heeft ie mensen wel goed kunnen helpen. Maar zodra het echter gaat over vage grapjes van Ziggo, probeert ie het af te schuiven en verbergt ie zich achter officiële toestanden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

mace schreef op zondag 28 december 2008 @ 12:09:
[...]

Sommige sony modellen werken beter, en sommige slechter. Dus wat je hier vraagt heeft geen zin zonder typenummer te weten. :) Nog steeds sony fanboy? >:)
Degene die ik ken heeft een Sony 40U4000 en die loopt vaak vast icm AlphaCrypt.

Ik heb zelf een 32W4210 (Oftewel een 32W4000)

Ja nog steeds Sony Fanboy _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ArChie schreef op zondag 28 december 2008 @ 12:24:
[...]
Als ze technisch de mogelijkheid hebben om de AlphaCrypt Classic CAM uit te schakelen dan zullen ze dat mogelijk niet na laten, maar dan zal het officieel wel zodanig verpakt worden dat zij er niets aan konden doen omdat ze het Irdeto protocol wel moesten aanpassen om de één of andere drog reden en dat die aanpassing kennelijk "per ongeluk" als bijwerking had dat de AlphaCrypt Classic CAM het niet meer doet.
Maar is al niet eerder opgemerkt dat dan hun eigen decoders het niet meer doen? Op die CI+ website staat ook al dat CI apparatuur niet softwarematig kan worden aangepast aan CI+. Op zich kun je dat ook wel bedenken, want de kastjes die Ziggo uitdeelt zijn super-entry-level dingen. Je kunt daar hooguit wat firmware dingetjes mee doen, maar CI+ houdt een hele nieuwe encryptielaag in die echt door hardware zal moeten worden gedaan.
IRDETO2 is ook zoiets. An sich zul je best een key kunnen uitrekenen, maar aangezien die keys (bij Ziggo) elke 20s worden gestuurd en meteen moeten worden verwerkt, gaat dat gewoon niet lukken zonder quantumcomputer. Dat kunnen die cpu's in een standaard decoder nooit aan. Ik betwijfel zelfs of je PC dat kan. Encryptie is een stuk verder sinds IRDETO2, dus er zal een methodiek worden gebruikt die niet zo makkelijk te kraken is. Zeker niet in de tijd die je ervoor hebt.

Als men het introduceert, denk ik dat het in eerste instantie zal gaan om extra diensten. Ziggo kan nl zelf uitmaken welke kanalen of features met CI+ worden 'beschermd'. Je zou dus kunnen denken aan interactieve tv, zoals anderen hebben. Je kunt dan op een knoppie duwen en dan kun je iets doen; stemmen bij Idols ofzo. Of bepaalde nieuwe zenders. Maar ze kunnen het niet zomaar ineens inschakelen, want dan zijn er een heleboel boze mensen met een standaard decoder die geen beeld meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op zondag 28 december 2008 @ 12:29:
Wat ik wel een beetje verneukeratief vind, is dat ie doet alsof ie vrijwillig (en buiten medeweten van Ziggo) mensen wil helpen. Ik trapte er eerst ook in, maar toen kreeg ik een keer een standaard helpdesk antwoord van 'm waardoor ik eerder geloof dat ie er zit om Ziggo een beetje te helpen.
Ik vroeg nl waarom Eredivisie Live zo vreselijk slecht was. Komt ie met het standaardverhaal aanzetten dat ik geen Ziggo-approved decoder heb. Alsof er dus helemaal niets aan de hand is, en dat al die mensen die allemaal last hebben met EDL (en alle andere zenders op transponder 25/26) gek zijn. Het is nu overigens beter, maar er was wel degelijk wat aan de hand. Er was buitengewoon veel storing/demping op die 2 transponders, waardoor bepaalde decoders soms helemaal niets zagen op die transponders. Anderen kregen wel beeld, maar met haperingen.
Heel vaag, maar goed. In een aantal gevallen heeft ie mensen wel goed kunnen helpen. Maar zodra het echter gaat over vage grapjes van Ziggo, probeert ie het af te schuiven en verbergt ie zich achter officiële toestanden.
Zolang je met Anoniem communiceert over technische issues die niet direct iets te maken hebben met beleidskwesties valt er prima met hem te praten, maar dat verandert op het moment dat het over beleidskwesties gaat als bijvoorbeeld het ondersteunen van de standaard DVB Common Interface (DVB-CI), het FTA doorgeven van het basis kanalen pakket, het afwijken van de DVB standaarden en ga zo maar door. Met dergelijke zaken past hij de standaard woordvoerder tactieken toe door te proberen de discussie in een andere richting te sturen die gunstiger is voor het Ziggo beleid zodat je nooit antwoord krijgt op de originele vraag. Uiteraard zijn dan allerlei externe organisaties, personen en andere entiteiten verantwoordelijk voor het door Ziggo gekozen beleid, maar nooit Ziggo zelf. Anoniem werkt voor Ziggo en zal dus altijd het standpunt van Ziggo aanhangen/verdedigen en dat is maar één kant van het complete verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op zondag 28 december 2008 @ 12:40:
Maar is al niet eerder opgemerkt dat dan hun eigen decoders het niet meer doen? Op die CI+ website staat ook al dat CI apparatuur niet softwarematig kan worden aangepast aan CI+. Op zich kun je dat ook wel bedenken, want de kastjes die Ziggo uitdeelt zijn super-entry-level dingen. Je kunt daar hooguit wat firmware dingetjes mee doen, maar CI+ houdt een hele nieuwe encryptielaag in die echt door hardware zal moeten worden gedaan.
CI+ of CI is hardware beschrijving voor het Common Interface (CI) slot in een ontvanger en het protocol dat gebruikt wordt voor de communicatie met de Conditional Access Module (CAM) in dat CI slot. In hun eigen ontvangers zit zoals je waarschijnlijk wel weet helemaal geen CI slot, dus daar speelt het hele CI of CI+ verhaal niet.
IRDETO2 is ook zoiets. An sich zul je best een key kunnen uitrekenen, maar aangezien die keys (bij Ziggo) elke 20s worden gestuurd en meteen moeten worden verwerkt, gaat dat gewoon niet lukken zonder quantumcomputer. Dat kunnen die cpu's in een standaard decoder nooit aan. Ik betwijfel zelfs of je PC dat kan. Encryptie is een stuk verder sinds IRDETO2, dus er zal een methodiek worden gebruikt die niet zo makkelijk te kraken is. Zeker niet in de tijd die je ervoor hebt.
Wat dit stukje nu precies in deze context doet is me niet helemaal duidelijk, maar even voor de duidelijkheid: Irdeto is een Condtional Access System (CAS) of wel een systeem voor toegang onder condities waarbij de conditie is dat je beschikt over een geregistreerde smartcard waaraan één of meerdere abonnementen op pakketten zijn gekoppeld. Als je voldoet aan alle condities die benodigd zijn voor het bekijken van een kanaal dan levert dat uiteindelijk een decryptie sleutel op met een beperkte geldigheid waarmee de ontvanger (of de AlphaCrypt Classic CAM) het te bekijken kanaal kan ontdoen van de encryptie. De toegepaste encryptie standaard is echter gewoon vastgelegd in de Common Scrambling Algoritm (DVB-CSA) specificatie en voor alle DVB systemen gelijk.
Als men het introduceert, denk ik dat het in eerste instantie zal gaan om extra diensten. Ziggo kan nl zelf uitmaken welke kanalen of features met CI+ worden 'beschermd'. Je zou dus kunnen denken aan interactieve tv, zoals anderen hebben. Je kunt dan op een knoppie duwen en dan kun je iets doen; stemmen bij Idols ofzo. Of bepaalde nieuwe zenders. Maar ze kunnen het niet zomaar ineens inschakelen, want dan zijn er een heleboel boze mensen met een standaard decoder die geen beeld meer hebben.
CI+ stelt de digitale TV provider in staat om afhankelijk van de service extra beveiliging van de content toe te passen door te vereisen dat de content de CAM alleen in encrypted vorm verlaat. Een vergelijkbare methode als de HDCP beveiliging bij HDMI. Als de digitale TV provider middels private data uitbreidingen van het DVB protocol aangeeft dat op een service (TV kanaal, radio kanaal, VOD kanaal, etc.) die extra beveiliging moet worden toegepast dan moet de CI+ CAM de service met encryptie doorgeven aan het apparaat waarin de CI+ CAM zit. In de aanbevolen ontvangers van Ziggo zit geen CI+ CAM dus die hebben daar geen weet van en doen niets met die nieuwe private data in het signaal net zo goed als dat jouw niet aanbevolen ontvanger waarschijnlijk geen weet heeft van de Logical Channel Numbering (LCN) private data in het signaal en daar dan niets mee doet.

Op de vraag of Ziggo wel of niet direct voor alle services die extra beveiliging aanzet zullen we pas het antwoord weten op het moment dat de CI+ CAM van Ziggo te koop is. De kans is groot dat ze het wel doen omdat een CI+ CAM anders ook te gebruiken zou zijn in een apparaat met een standaard DVB-CI slot en dat willen ze nu juist tegenwerken. De CI+ specificatie en de daarbij behorende CI+ CAM is de natte droom van Ziggo. Ze geven met de ondersteuning van de CI+ specificatie namelijk de indruk dat ze toekomstige ontwikkelingen van geïntegreerde digitale TV oplossingen niet meer in de weg willen staan, tenminste als de consumenten bereid zijn om de controle over wat zij wel of niet mogen bekijken/opnemen volledig in de handen van Ziggo leggen. Ook hebben ze mogelijkheden om apparatuur met CI+ slot dat door de CI Plus Trust Authority is goedgekeurd, en dus officieel het CI+ logo mag dragen, toch bij Ziggo op de blacklist te zetten omdat het apparaat misschien meer functionaliteit biedt dan Ziggo's eigen goedgekeurde kabel ontvanger. Bijvoorbeeld een ethernet poort waarmee EPG informatie via het Internet kan worden gehaald en Ziggo wil juist haar eigen EPG service als abonnement verkopen aan de klanten. Of de fabrikant heeft geen zin om extra kosten te maken door zijn DVB-C apparaat nog eens appart door Ziggo te laten keuren. Dus voor de consument is in de toekomst het aanschaffen van een apparaat met CI+ logo en DVB-C tuner nog steeds geen garantie dat het apparaat ook daadwerkelijk bij Ziggo te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ArChie schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:06:
[...]
CI+ of CI is hardware beschrijving voor het Common Interface (CI) slot in een ontvanger en het protocol dat gebruikt wordt voor de communicatie met de Conditional Access Module (CAM) in dat CI slot. In hun eigen ontvangers zit zoals je waarschijnlijk wel weet helemaal geen CI slot, dus daar speelt het hele CI of CI+ verhaal niet.
Is dat ook echt zo? Ik ben geen decoder techneut, maar aangezien je in DVB-S ontvangers ook CI sloten hebt voor de verschillende systemen, had ik altijd het idee dat er in de standaard decoders een soortgelijke constructie zat, maar dan intern. Als ze de boel ermee willen beschermen, moeten toch alle systemen op een gelijke manier werken? Op een sat decoder heb je een CI slot, waar je zo'n CAM module in steekt waar je smartcard in kan. Als ik dan een decoder heb zonder CI, kan ik daar dan wel of geen extra beveiligde content mee kijken?

En het stukje over IRDETO2 slaat op het feit dat CI+ een extra encryptielaag is die met hardware (CI+ door de hardware in dat slot en Irdeto door de smartcard) opgelost moet worden. Ze zijn uiteraard niet hetzelfde, maar vergelijkbaar qua concept. Ik ging er van uit dat een losse decoder dezelfde opbouw heeft als bv mijn FireDTV kaart, dus ook een CI slot. Of je dat ding nou ziet en of ie geschikt is voor verschillende CI modules doet er even niet toe, ik nam aan dat de techniek uiteindelijk hetzelfde is. Ik concludeerde dus dat de oude Casema/Ziggo decoders niet zomaar een firmware patch kunnen krijgen om ook te werken onder CI+. Het ging mij dus even om het concept.
Bijvoorbeeld een ethernet poort waarmee EPG informatie via het Internet kan worden gehaald en Ziggo wil juist haar eigen EPG service als abonnement verkopen aan de klanten.
Ehhh...is dat écht iets of verzin je die zelf? EPG maakt deel uit van de DVB stream en heeft niets met abonnementen te maken. Ik kan me niet voorstellen dat Ziggo een apart abo gaat maken om EPG info te krijgen. Evengoed, een ethernet poort willen ze om een veel belangrijkere reden natuurlijk niet: cardsharen. Ik denk dat ze zich daar veel drukker om maken dan om een suffe EPG die gewoon al gratis met de stream mee komt.

[ Voor 15% gewijzigd door mphilipp op 28-12-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:24
ArChie schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:06:
[...]
Dus voor de consument is in de toekomst het aanschaffen van een apparaat met CI+ logo en DVB-C tuner nog steeds geen garantie dat het apparaat ook daadwerkelijk bij Ziggo te gebruiken is.
Samenvattend zou je dus kunnen zeggen dat dan ook Ziggo de kant van UPC op zal gaan? En dan heb ik het over de marketingstrategie waarbij het enkel en alleen draait om het zoveel mogelijk afzetten van de eigen (inferieure) decoders met als doel daar geld mee te genereren. In dat doemscenario zal de consument dus de dupe zijn. Een ieder die met de tuner in de eigen tv, een luxer model decoder of een HTPC aan de slag wil zal dan dus de kabel links moeten laten liggen.
Als de kabelmarkt niet opengaat dan zal dat ook gewoon de situatie worden. Want als men meer winst kan maken ten koste van de klantvriendelijkheid zullen bedrijven als UPC en Ziggo dat natuurlijk niet nalaten.

p.s.
Ik heb zelf zo'n kastje van UPC en heb ook een HTPC dus zou er het liefst ook vanaf willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:08
mphilipp schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:45:
Ehhh...is dat écht iets of verzin je die zelf? EPG maakt deel uit van de DVB stream en heeft niets met abonnementen te maken. Ik kan me niet voorstellen dat Ziggo een apart abo gaat maken om EPG info te krijgen. Evengoed, een ethernet poort willen ze om een veel belangrijkere reden natuurlijk niet: cardsharen. Ik denk dat ze zich daar veel drukker om maken dan om een suffe EPG die gewoon al gratis met de stream mee komt.
Toch zullen ze waarschijnlijk de uitgebreidere EPG exclusief willen houden voor hun eigen Cisco box.
Deze posting op het Ziggo-Gebruikers forum geeft dat ook al aan:

Ziggo-Gebruikers Forum - Humax HDPVR-IRHD5050-C: geen TVTV ondersteuning?
Inmiddels heb ik antwoord van Copaco gekregen.

De Humax IHDR5050-C heeft in tegenstelling tot de iCord HD 5000 geen TVTV ondersteuning

Copaco kon mij niet vertellen waarom deze mogelijkheid is weggelaten.

Volgens Copaco bepaalt Ziggo de uiteindelijke functionaliteiten van de PVR.

Anoniem, weet jij waarom de TVTV optie niet aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:45:
Is dat ook echt zo? Ik ben geen decoder techneut, maar aangezien je in DVB-S ontvangers ook CI sloten hebt voor de verschillende systemen, had ik altijd het idee dat er in de standaard decoders een soortgelijke constructie zat, maar dan intern. Als ze de boel ermee willen beschermen, moeten toch alle systemen op een gelijke manier werken? Op een sat decoder heb je een CI slot, waar je zo'n CAM module in steekt waar je smartcard in kan. Als ik dan een decoder heb zonder CI, kan ik daar dan wel of geen extra beveiligde content mee kijken?
DVB-S ontvangers zijn er ook in allerlei uitvoeringen. Sommige hebben geen CI sloten, ook geen kaartlezer met geïntegreerde Conditional Access System (CAS) ondersteuning en zijn daardoor alleen geschikt om Free To Air kanalen te ontvangen. Andere hebben wel CI sloten en soms ook nog een kaartlezer met geïntegreerde CAS ondersteuning. Bij veel DVB-S ontvangers is de kaartlezer via software geschikt voor het Conax CAS, maar bij DVB-S ontvangers die speciaal door een bepaalde digitale TV satelliet provider wordt gekeurd zal het CAS ondersteuning gelijk zijn aan de door die provider gekozen CAS zoals het Seca CAS van CanalDigitaal. Zo'n kaartlezer met geïntegreerde CAS ondersteuning wordt meestal een embedded CAM genoemd waarbij de eigenlijke CAM is uitgevoerd als een software library i.p.v. met hardware module.

Bij de door Ziggo goedgekeurde ontvangers wordt een software library van Irdeto gebruikt. Het versie nummer van die software library kan je opvragen via de status menu's van de ontvanger. Even zoeken naar het woord SoftCell wat de naam is van die software library. Er komt dus geen hardware bij aan te pas met uitzondering van de kaartlezer wat gewoon een standaard EMV bankpas lezer is.
En het stukje over IRDETO2 slaat op het feit dat CI+ een extra encryptielaag is die met hardware (CI+ door de hardware in dat slot en Irdeto door de smartcard) opgelost moet worden. Ze zijn uiteraard niet hetzelfde, maar vergelijkbaar qua concept. Ik ging er van uit dat een losse decoder dezelfde opbouw heeft als bv mijn FireDTV kaart, dus ook een CI slot. Of je dat ding nou ziet en of ie geschikt is voor verschillende CI modules doet er even niet toe, ik nam aan dat de techniek uiteindelijk hetzelfde is. Ik concludeerde dus dat de oude Casema/Ziggo decoders niet zomaar een firmware patch kunnen krijgen om ook te werken onder CI+. Het ging mij dus even om het concept.
Ik hoop dat je nu duidelijk is dat het iets anders in elkaar zit dan je dacht. CI+ is een door wat fabrikanten bedachte uitbreiding op de DVB-CI standaard waarbij een extra beveiliging kan worden toepast op het uitgangssignaal van de CAM middels encryptie. Dat is een apart encryptie mechanisme tussen CAM en ontvanger met CI slot. De CAM verwijdert dus nog steeds de encryptie van het kanaal zoals die in het Common Scrambling Algoritme (DVB-CSA) is vastgelegd, maar encrypt het kanaal opnieuw als de instellingen van de digitale TV provider dat vereisen voor dat kanaal. Net als bij de HDCP beveiliging die wordt toegepast bij HDMI verbindingen als de content dat vereist. Voor het uitwisselen van de sleutels tussen CAM en ontvanger zijn hardware uitbreidingen noodzakelijk waarop door de CI Plus Trust Authority gecontroleerd wordt voor het uitgeven van sleutels. Wederom vergelijkbaar met wat er gebeurt bij de keuring van HDMI apparatuur.
Er zijn meerdere manieren om EPG informatie van de digitale TV provider bij de klant te krijgen. In de DVB specificaties is een methode met Event Information Tables (EIT) opgenomen, maar een digitale TV provider is niet verplicht om ook de zogenaamde uitgebreide "Schedule" EPG informatie methode toe te passen. Wel wordt verwacht dat een digitale TV provider de zogenaamde "Present/Following" EPG informatie methode van de EIT toepast. Vandaar dat je bij CanalDigitaal wel het huidige en volgende programma als EPG informatie ontvangt met een niet goedgekeurde standaard DVB-S ontvanger, maar niet de uitgebreide EPG die via een propriety MediaHighway protocol verzenden. Bij Ziggo/Casema zie je nu een zelfde soort EPG service ontstaan voor hun Cisco 8455DVB HDTV PVR ontstaan via de OpenTV middleware. De Cisco ontvanger heeft 7 dagen EPG informatie terwijl de andere goedgekeurde kabel ontvangers alleen overweg kunnen met de EIT zoals gedefinieerd in de DVB specificaties en dan bij Ziggo/Casema niet verder komen dan 2 dagen EPG informatie. Het voordeel van het aanbieden van EPG informatie via de OpenTV middleware is dat ze daar eventueel een aparte dienst (service) van kunnen maken waar ze in de toekomst een abonnement aan kunnen koppelen. Dat gaat niet met de standaard EPG. Dan moet je die EPG content natuurlijk wel kunnen beveiligen en hé, daar is de CI+ specificatie weer. Dat ze serieus denken over het doorbereken van de kosten van de EPG voorziening bleek wel uit woorden van Gradus Vos eerder dit jaar toen er nog sprake was van een smartcard heffing die ze nu toch maar (voorlopig?) hebben afschaft omdat het nogal veel commotie te weeg bracht. Volgens Gradus Vos was die smartcard heffing ondere andere bedoelt als bijdrage in de kosten van de EPG Informatie.

En zo zijn er nog veel meer OpenTV services te verzinnen die ze willen beveiligen want zonder beveiliging kan je er zeker nooit en te nimmer een apart abonnement van maken. Ik verwacht overigens niet dat apparatuur die geschikt is voor cardsharing door de CI Plus Trust Authority keuring gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:45:
Samenvattend zou je dus kunnen zeggen dat dan ook Ziggo de kant van UPC op zal gaan? En dan heb ik het over de marketingstrategie waarbij het enkel en alleen draait om het zoveel mogelijk afzetten van de eigen (inferieure) decoders met als doel daar geld mee te genereren. In dat doemscenario zal de consument dus de dupe zijn. Een ieder die met de tuner in de eigen tv, een luxer model decoder of een HTPC aan de slag wil zal dan dus de kabel links moeten laten liggen.
Als de kabelmarkt niet opengaat dan zal dat ook gewoon de situatie worden. Want als men meer winst kan maken ten koste van de klantvriendelijkheid zullen bedrijven als UPC en Ziggo dat natuurlijk niet nalaten.
Op het moment dat er sprake was van de CI+ specificatie en het gerucht ging dat Ziggo die CI+ specificatie zou gaan ondersteunen (hoewel daar nooit een officieel persbericht van is uitgebracht waar het Duitse KabelBW dat wel heeft gedaan) werden er door een Ziggo medewerker al weer direct allerlei extra randvoorwaarden gesteld waaraan de apparaat met CI+ logo nog meer moest voldoen wil dat apparaat ook nog ondersteuning krijgen van Ziggo. In eerst instantie vond ik dat een wat vreemde uitspraak van die Ziggo medewerker op dat forum totdat ik de "Supplementary CI Plus" specificatie (http://www.ci-plus.com/da...us_specification_v1.0.pdf) las waarin duidelijk wordt dat de digitale TV provider allerlei blacklist en whitelist faciliteiten krijgt om door de CI Plus Trust Authority goedgekeurde CI+ apparatuur toch buiten de deur te houden. Uit die uitspraken van die medewerker valt op te maken dat de ondersteuning van CI+ logo apparatuur zich waarschijnlijk gaat beperken tot door Ziggo goedgekeurde TV's met CI+ slot en geïntegreerde DVB-C tuner waarbij de fabrikant dan ook verplicht is om het door Ziggo gekozen afwijkende frequentie instellingsmechanisme met behulp van de netwerk ID voor de selectie van de other NIT te adopteren en het door hun gekozen Logical Channel Numbering (LCN) systeem. Bij UPC wordt bijvoorbeeld weer gebruik gemaakt van een ander LCN systeem om het weer incompatible te maken. De kans dat eventueel door de CI Plus Trust Authority goedgekeurde losse DVB-C PVR's/ontvangers met CI+ slot en HTPC DVB-C PC-TV kaarten met CI+ slot ook worden toegelaten door Ziggo is volgens mij door de uitspraken van die Ziggo medewerker verwaarloosbaar.

Van UPC heb ik overigens nog nergens gelezen of zij ook de intentie hebben om eventueel met of zonder extra voorwaarden de CI+ specificatie gaan ondersteunen.

[ Voor 3% gewijzigd door ArChie op 28-12-2008 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ArChie schreef op zondag 28 december 2008 @ 15:35:
[...]
Ik verwacht overigens niet dat apparatuur die geschikt is voor cardsharing door de CI Plus Trust Authority keuring gaan komen.
Dat weet ik wel zeker. Waarom heeft Dream Multimedia anders zo'n moeite om de HD decoders goedgekeurd te krijgen? Ze zullen van alles proberen en een ethernet poort willen ze gewoon niet. En da's jammer, want je kunt met bv een Dreambox 7025 prima legaal Ziggo kijken, opnames maken en allerlei leuke plugins gebruiken (oa Imdb info bij films enzo). Als ze dat CI+ verhaal echt door gaan zetten, zullen de denk ik een heleboel mensen toch echt de satelliet in jagen. Ik vertik het nu eenmaal om een gecastreerde decoder van ze te gaan gebruiken. Die dingen beperken je op alle mogelijke manieren; niet meer van deze tijd. Nee, een Dreambox (of HTPC met DVB-C kaart) werkt gewoon veel fijner. Voor mij tenminste. Kan ik zelf kiezen wat ik doe.

Gelukkig voor de cardshare mensen (ik heb zelf ook een kleine cardserver voor intern gebruik: meerdere decoders) is er nog altijd de Linkey. Als ze die aan de praat krijgen voor Ziggo, kun je ook goedgekeurde decoders op je eigen cs lan aansluiten.

Maar als ik het dan goed begrijp is CI+ dus alleen van toepassing als je een CI/CAM combo gebruikt? Dus maw: als je een CI hebt met een CAM erin, moet ie straks (als ze het echt gaan doen deze keer) aan de CI+ standaard voldoen? Maar dan vraag ik me af: als de oude decoders hier dan geen last van hebben omdat die dan ook met een (soort) softcam werken (moet ik ook hebben als ik een smartcard in een Dreambox steek), dan moet je dat dus ook kunnen maken voor een Dreambox of HTPC. Ik draai nu met Acamd op mijn HTPC met FireDTV (zonder Alphacrypt module) en Acamd doet dus net of ie een CAM is en stuurt de key door naar mijn cardserver voor een key om het signaal te decoderen. Je zou zeggen dat je dan ook een Acamd versie moet kunnen maken die CI+ emuleert. Ik bedoel: als die Samsung decoders dat dan blijkbaar ook kunnen... Zal dus wel weer een kwestie van tijd zijn, net als na die overgang van Viaccess naar Irdeto2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op zondag 28 december 2008 @ 17:19:
Dat weet ik wel zeker. Waarom heeft Dream Multimedia anders zo'n moeite om de HD decoders goedgekeurd te krijgen? Ze zullen van alles proberen en een ethernet poort willen ze gewoon niet.
Ik denk niet dat de ethernet poort van de Dream Multimedia machines het probleem is om door de HDMI keuring te komen. Er zijn wel meer ontvangers met een werkende ethernet aansluiting voor bijvoorbeeld TVTV toepassingen e.d. Het grote probleem van de Dreambox is denk ik het feit dat de besturingsfirmware van deze machines compleet is aan te passen waardoor in feite een open en ander apparaat ontstaat dan waarvoor de HDMI organisatie ooit een goedkeuring is afgegeven. Vandaar die DVI aansluiting i.p.v. een HDMI aansluiting. Bij Topfield hebben ze wel ontvangers met ethernet en HDMI aansluiting waarvan de functionaliteit van sommige ontvangers met TAPS zijn uit te breiden, maar de besturing van de ontvanger blijft in handen van propriety Topfield firmware.
Maar als ik het dan goed begrijp is CI+ dus alleen van toepassing als je een CI/CAM combo gebruikt? Dus maw: als je een CI hebt met een CAM erin, moet ie straks (als ze het echt gaan doen deze keer) aan de CI+ standaard voldoen?
Correct.
Maar dan vraag ik me af: als de oude decoders hier dan geen last van hebben omdat die dan ook met een (soort) softcam werken (moet ik ook hebben als ik een smartcard in een Dreambox steek), dan moet je dat dus ook kunnen maken voor een Dreambox of HTPC. Ik draai nu met Acamd op mijn HTPC met FireDTV (zonder Alphacrypt module) en Acamd doet dus net of ie een CAM is en stuurt de key door naar mijn cardserver voor een key om het signaal te decoderen. Je zou zeggen dat je dan ook een Acamd versie moet kunnen maken die CI+ emuleert. Ik bedoel: als die Samsung decoders dat dan blijkbaar ook kunnen... Zal dus wel weer een kwestie van tijd zijn, net als na die overgang van Viaccess naar Irdeto2...
Nee, net geef je correct aan dat CI+ iets is tussen de CI en de CAM wat bestuurd wordt door de digitale TV provider. Omdat in die "Samsung decoders" geen Common Interface (CI) slot zit hebben die dus ook niets van doen met het CI+ protocol. Er valt dus helemaal niets te emuleren. Vergeet het Irdeto 2 CAS, Viaccess CAS, Conax CAS, Nagravision CAS, etc. als je het over CI+ hebt en vergelijk het met de HDCP beveiliging van een HDMI aansluiting. Voor de data uitwisseling tussen CAM en ontvanger wordt een ecnrypted stream opgezet waarvoor extra hardware nodig bij de implementatie van het CI+ slot en de CI+ CAM en sleutels die alleen worden afgegeven na goedkeuring door de CI Plus Trust Authority. De CI+ CAM moet het apparaat vertrouwen waarin de CI+ CAM gestoken wordt net als de host van een HDMI aansluiting het apparaat moet vertrouwen waarmee het verbonden wordt voordat de decryptie sleutels worden uitgewisseld.

Als Ziggo echter bij introductie van een eigen CI+ CAM ook het gebruik van een normale DVB-CI CAM wil uitschakelen en mogelijk ook het gebruik van alternatieve Irdeto 2 compatible softcams wil uitschakelen dan zullen ze iets aan het Irdeto protocol moeten wijzigen zodat de AlphaCrypt Classic CAM en alternatieve Irdeto 2 softcams het Irdeto protocol niet meer begrijpen of de Irdeto EMM/ECM datapakketjes niet meer kunnen decrypten. Dat betekent dus een Irdeto versie update wat ook zal inhouden dat ze de officiele Irdeto 2 software library (a.k.a. softcam) in hun eigen goedgekeurde ontvangers moeten gaan updaten. Deze eventuele actie van Ziggo staat verder los van het CI+ gebeuren. CI+ is immers een (indien gewenst backwardscompatible) uitbreiding op de DVB-CI standaard en geen vervanging.

Het zal dan misschien weer een tijdje gaan duren totdat de alternatieve Irdeto compatible softcam makers met een oplossing komen of de boel is dan zo goed dichtgetimmerd dat er helemaal geen oplossing komt. Persoonlijk denk ik dat een nieuwe Irdeto versie zodanig door Irdeto wordt uitgebracht dat fabrikanten als Mascom geen nieuwe licentie meer krijgen voor het aangepaste Irdeto protocol omdat anders die hele Irdeto update operatie voor niets is geweest. In ieder geval zullen dus de klanten moeten lijden die gewoon voor een officiele en legale Irdeto CAM willen betalen voor het gebruiksgemak, de mensen die nu een AlphaCrypt Classic CAM gebruiken. Voor de klanten die in het meer illegale circuit naar een oplossing zoeken bestaat eventueel de kans dat er een nieuwe oplossing komt. Al wat Ziggo er mijns inziens mee bereikt is dat in de toekomst meer mensen opzoek gaan naar meer illegale oplossingen als een legale standaard DVB-CI CAM niet meer te gebruiken is in hun huidige apparatuur met DVB-CI slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ArChie schreef op zondag 28 december 2008 @ 18:04:
[...]
Al wat Ziggo er mijns inziens mee bereikt is dat in de toekomst meer mensen opzoek gaan naar meer illegale oplossingen als een legale standaard DVB-CI CAM niet meer te gebruiken is in hun huidige apparatuur met DVB-CI slot.
Of ze jagen hun klanten de lucht in. Ik kan helaas momenteel met goed fatsoen geen schotel plaatsen, maar als ze écht gaan lopen kloten, dan maar een schotel voor mijn neus...ik ga niet naar de pijpen dansen van zo'n kabelaar. Wat ik wil kan ik ook uit de lucht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:54
Blij dat het met onze TV niet zoveel gedonder is, onze Samsung LCD werkt namelijk prima samen met onze (van @Home gekregen) Samsung decoder (set-top-box) op 1 afstandsbediening, zonder dat we daarvoor tijdens het bedienen extra knoppen moeten indrukken. Volume regeling gaat dan altijd via TV, net zoals de "Input"-knop en teletekst, en alle andere knoppen sturen hun signalen naar de decoder.

Het blijft een enorm pluspunt van Samsung dat ze bij elke TV afstandsbedieningen meeleveren die netjes de decoder aansturen zodra je die inschakelt. Oké, je hebt wel een extra kastje, maar het hele "aparte afstandsbediening" argument is hiermee gewoon weg.

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
AndriesLouw schreef op maandag 29 december 2008 @ 00:11:
Blij dat het met onze TV niet zoveel gedonder is, onze Samsung LCD werkt namelijk prima samen met onze (van @Home gekregen) Samsung decoder (set-top-box) op 1 afstandsbediening, zonder dat we daarvoor tijdens het bedienen extra knoppen moeten indrukken. Volume regeling gaat dan altijd via TV, net zoals de "Input"-knop en teletekst, en alle andere knoppen sturen hun signalen naar de decoder.

Het blijft een enorm pluspunt van Samsung dat ze bij elke TV afstandsbedieningen meeleveren die netjes de decoder aansturen zodra je die inschakelt. Oké, je hebt wel een extra kastje, maar het hele "aparte afstandsbediening" argument is hiermee gewoon weg.
Dat is opzich natuurlijk altijd op te lossen met eventueel een Logitecht Harmony/Andere universele ab. Maar het blijft gewoon minder lekker werken met de decoders van Ziggo zelf. Zeker met die Humax decoders die een verschrikkelijke interface hebben.

Er zijn overigens op het moment al wel tv's te koop die gewoon direct met Ziggo Digitale TV werken zonder dat je een CAM nodig hebt. ( Mijn schoonmoeder heeft een JVC met ingebouwde Ziggo compatible decoder ), ik weet echter niet zeker of die ook ondersteund worden door Ziggo.

Verder ben ik het met Archie eens, dat het erg stom zou zijn van Ziggo om met het huidige aanbod onklaar te maken met CI+. Dat ze wat extra diensten aanbieden waar CI+ voor verplicht is zullen een hoop mensen denk niet zo'n probleem vinden.

Als Ziggo CI+ verplicht zou stellen ( en dus de alphacrypt onklaar maakt ), ga ik kijken voor een Dreambox met software oplossing, of inderdaad naar satteliet of wat anders kijken ( Jammer dat Digitenne niet echt een alternatief is ).

Aangezien het in hun eigen decoders blijkbaar softwarematig te doen is ( Daar ga ik van uit, want ze gaan denk niet al hun decoders vervangen ), is dat ook mogenlijk in andere devices. Het zal mischien even duren voordat iemand de software gemaakt heeft ( Helaas zal het veel reverse engineeren zijn ), maar uiteindelijk zal het wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rwb schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:14:
Dat is opzich natuurlijk altijd op te lossen met eventueel een Logitecht Harmony/Andere universele ab. Maar het blijft gewoon minder lekker werken met de decoders van Ziggo zelf. Zeker met die Humax decoders die een verschrikkelijke interface hebben.
Het gaat niet alleen om interfaces. Het is toch te gek voor woorden dat je een dure TV aanschaft met allerlei functionaliteiten terwijl je die nauwelijk gebruikt en de kwaliteit van het TV kijken tegenwoordig bepaalt wordt door een buggy middle of the road kabel ontvanger waarbij de belangrijkste eis van Ziggo is dat het ding zo goedkoop mogelijk moet blijven. Een recht toe recht aan SDTV kabel ontvanger mag niet meer kosten dan 100 euro. Wat de fabrikant allemaal aan consessies moet doen om dat voor elkaar te krijgen doet er verder niet toe. Dat er dan te weinig geheugen in zit om alle EPG data vast te houden is dan jammer. Geen pagina geheugen voor teletekst is jammer, maar teletekst wordt toch nauwelijks gebruikt dus wat maakt het uit. Op sommige ontvangers zit uit kostenbesparing geen display wat zeer onhandig is als je de radio functie wilt gebruiken. Ach ja, dan zetten ze de TV maar aan als ze radio kanalen willen wisselen. Handige functionaliteiten voor het indelen en/of verwijderen van kanalen ontbreekt in veel gevallen. Interfaces zijn niet af zoals bij de Samsung waar je talen moet kiezen met behulp van technische afkortingen. Een simpel tabelletje van afkorting naar volledige taal naam kost echter weer meer inspanning en dus ook meer geld bij de ontwikkeling (dit nog afgezien van het geheugen gebruik). En laten we niet vergeten alle functionaliteit die van Ziggo uitmoet zoals bijvoorbeeld TVTV EPG functionaliteit die wel in andere varianten van Humax ontvangers zit, maar niet in de Ziggo uitvoering. Niet werkende aansluitingen en ga zo maar door. Een door Ziggo goedgekeurde losse kabelontvanger is één grote consessie en gezien de lage winstmarges hebben de fabrikanten na het uitbrengen van zo'n geval meestal geen zin meer om ook nog eens firmware updates te leveren voor geconstateerde bugs.
Er zijn overigens op het moment al wel tv's te koop die gewoon direct met Ziggo Digitale TV werken zonder dat je een CAM nodig hebt. ( Mijn schoonmoeder heeft een JVC met ingebouwde Ziggo compatible decoder ), ik weet echter niet zeker of die ook ondersteund worden door Ziggo.
Ja, dat zijn speciaal voor Ziggo aangepaste TV's met DVB-C tuner en als zodanig ook door Ziggo goedgekeurd. Nadeel van die TV's is echter dat ze alleen voor digitale TV van Ziggo geschikt zijn omdat er alleen een kaartlezer is ingebouwd die intern gekoppeld is aan een Irdeto2 softcam. Mocht er in de toekomst misschien ooit nog eens concurrentie op de kabel komen en de concurrent besluit bijvoorbeeld het Conax Conditional Access System (CAS) toe te passen dan heb je dus niets meer aan die geïntegreerde Irdeto kabelontvanger als je wilt overstappen. Vanwege die problematiek is nu juist de DVB-CI standaard in het leven geroepen, maar daar wil Ziggo niets van weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

rwb schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:14:
[...]

Die JVC heeft een losse decoder / printplaats van Humax ingebouwd zitten, coax lussen ze binnenin ook door alsof het een losse externe decoder is die in de behuizing is geschoven. Best grappig om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Alfisti schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:28:
[...]

Die JVC heeft een losse decoder / printplaats van Humax ingebouwd zitten, coax lussen ze binnenin ook door alsof het een losse externe decoder is die in de behuizing is geschoven. Best grappig om te zien :)
Ik had al zo'n vermoeden aangezien de interface precies ( even crappy ) hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ArChie schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:09:
[...]
Het is toch te gek voor woorden dat je een dure TV aanschaft met allerlei functionaliteiten terwijl je die nauwelijk gebruikt
Inderdaad. Ik zou willen dat ze gewoon monitoren verkochten zonder al die crap als speakers en tuners erin. Ik heb mijn eigen boxen of HTPC. Er zijn wel monitoren, maar die zijn weer zo gruwelijk duur en worden verkocht voor op beurzen enzo. Waarom ze zo duur zijn is mij een raadsel. Zouden ze speciale kwaliteiten bezitten of is het vanwege de markt (poen zat) waarop ze gericht zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alfisti schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:28:
Wat een triestigheid, en dat willen ze bij Ziggo laten doorgaan voor een TV met geïntegreerde kabel ontvanger? Gelukkig zijn er merken die dit wel serieus aanpakken dan dit soort Hobby Bob oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

ArChie schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:40:
[...]

Wat een triestigheid, en dat willen ze bij Ziggo laten doorgaan voor een TV met geïntegreerde kabel ontvanger? Gelukkig zijn er merken die dit wel serieus aanpakken dan dit soort Hobby Bob oplossingen.
Heb er helaas geen foto van gemaakt......... zat wel een connector tussen de Humax print en tv chassis vanwege de interface en 1 afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alfisti schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:23:
Heb er helaas geen foto van gemaakt......... zat wel een connector tussen de Humax print en tv chassis vanwege de interface en 1 afstandsbediening.
Jammer, mocht je er ooit nog eens één in het wild aantreffen vergeet dan niet even een fotootje te maken. Valt eigenlijk nog mee dat ze de IR-FOX C niet gewoon met duct tape aan de achterkant van die JVC TV hebben vast geplakt moeten we maar denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236367

Flatwhite schreef op zondag 28 december 2008 @ 12:29:
Ik heb zelf een Sony Bravia 32D3000. Nou weet ik dat er hiervoor een apart topic is aangemaakt mbt de Alphacrypt CAM modules icm Ziggo/Casema.

Echter, lees ik hier opmerkingen over de Alphacrypt TC CAM module. Werkt deze wel goed met de 32D3000 serie van Sony. Iemand hier ervaring mee??
Zoals ik al meer dan eens heb aangegeven heb ik een 32D3000 icm met Alphacrypt Classic CAM en Ziggo digitale TV en dit werkt naar behoren. De TC CAM zal wellicht ook werken maar is duurder en levert je verder niets extra's op, behalve een ongebruikte extra cardreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
De Alphacrypt TC CAM wordt hier aangeraden wanneer je een W3000 / W3500 of X3500 hebt. De Alphacrypt TC CAM Modules hebben namelijk een andere Hardware Revisie dan de Classic Modules die momenteel verkocht worden. Hierdoor heb je een grotere kans van slagen op een werkende opstelling.

Het blijft echter nog steeds het bekende russisch roulette verhaal. Zoek daarom een dealer van CAM's die aan ruilgarantie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ArChie schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:40:
Eigenlijk zouden ze al die decoder kastjes met VESA gaten moeten bouwen zodat je ze achterop elke TV kan schroeven uit het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 12:59
Dreamvoid schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:22:
[...]
Eigenlijk zouden ze al die decoder kastjes met VESA gaten moeten bouwen zodat je ze achterop elke TV kan schroeven uit het zicht.
Lastig met bedienen - infra-rood gaat slecht de bocht om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
vanaalten schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:23:
[...]

Lastig met bedienen - infra-rood gaat slecht de bocht om.
Daar zijn legio aan oplossingen voor en een aantal daarvan werken perfect...
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Let op:
Let Op:
Als je TV een CI+ slot heeft zal de Alphacrypt NIET meer werken, in een gewoon (non-plus) CI-slot werkt de Alphacrypt nog WEL

Hier hoef je dus ook geen vragen meer over te stellen.